Een slechte voorzet van Kramer zorgt voor de 2-2
Nu opnieuw
Formerly known as Ragdoll
Wat doet die keeper, waarom maak je je zo klein.DoeEensGek schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 21:45:
[Streamable: 2020-10-25 21-43-34]https://streamable.com/0kq1dq
Az 2-2... Kramer
Wat een zooitje ingekakt is dat AZ. 2e helft sloeg vanuit hun oogpunt gewoon nergens op.
Wederom gelijk voor AZ
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Ik snap ook niet dat ze zo laat in de wedstrijd nog zoveel ruimte vrijgeven. Parkeer dan gewoon de bus en speel de minuten weg.DoeEensGek schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 21:52:
[...]
Wat een zooitje ingekakt is dat AZ. 2e helft sloeg vanuit hun oogpunt gewoon nergens op.
Dat probeerden ze denk ik met het inbrengen van die verdediger maar dat zorgde, naast achteruit lopen, alleen maar voor verwarring in de verdediging. Alsof ze niet meer wisten wie wie moest dekken of welke zone.InFamous schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 21:56:
[...]
Ik snap ook niet dat ze zo laat in de wedstrijd nog zoveel ruimte vrijgeven. Parkeer dan gewoon de bus en speel de minuten weg.
Jammer voor AZ want de eerste helft domineerden ze echt maar op één of andere manier ging het licht langzaam uit in de 2e helft. Misschien toch wat vermoeid van de europese wedstrijd en een effect van de kleine basis selectie tgv corona waardoor er weinig gerouleerd kan worden.
[ Voor 11% gewijzigd door gws24 op 25-10-2020 22:07 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Had nog slechter kunnen aflopen als die laatste kans van ADO er ook niet inging.InFamous schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 21:56:
[...]
Ik snap ook niet dat ze zo laat in de wedstrijd nog zoveel ruimte vrijgeven. Parkeer dan gewoon de bus en speel de minuten weg.
Nja, bij het doelpunt van ADO liepen er 3 spelers van ADO zo door de verdediging heen, waarbij er 1 omgekegeld werd. Dat heeft weinig te maken met verwarring aangezien er 3 AZ spelers tussen lopen die gewoon alle 3 niks doen.gws24 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:05:
[...]
Dat probeerden ze denk ik met het inbrengen van die verdediger maar dat zorgde, naast achteruit lopen, alleen maar voor verwarring in de verdediging. Alsof ze niet meer wisten wie wie moest dekken of welke zone.
Jammer voor AZ want de eerste helft domineerden ze echt maar op één of andere manier ging het licht langzaam uit in de 2e helft. Misschien toch wat vermoeid van de europese wedstrijd en een effect van de kleine basis selectie tgv corona waardoor er weinig gerouleerd kan worden.
want? absoluut geen penalty in engeland krijg je zelfs geel voor een swalbe.ElPaco schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 16:22:
Lekker dan. VAR bedankt. Heerlijk genaaid. Zal wel een cadeautje vanuit Arnhem naar Zeist gaan. Die hebben niks te klagen.
Rouleren kan/mag toch geen issue zijn in deze fase van het seizoen? Hebben maanden niet gespeeld en ook nu geen beker of voorrondes hoeven spelen.gws24 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:05:
[...]
Dat probeerden ze denk ik met het inbrengen van die verdediger maar dat zorgde, naast achteruit lopen, alleen maar voor verwarring in de verdediging. Alsof ze niet meer wisten wie wie moest dekken of welke zone.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Tegenwoordig ook niet meer, kijk maar hoe makkelijk een Martial omvalt op zoek naar een penaltymilotic schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 23:18:
[...]
want? absoluut geen penalty in engeland krijg je zelfs geel voor een swalbe.
Je kan toch studio sport terugkijken op nos.nl?
AZ spelen ook wel absurd. Gisteren met vriendin op de bank beide helften liggen kijken maar wat een goocheltrucs van AZ zodra ze de 16 in lopen. Dan stoppen ze met voetballen en gaan ze vreemde hoge balletjes geven waar niemand iets mee kan.
Werkte het maar zo:
Ajax is ruim sterker dan VVV, VVV is gelijk aan AZ, AZ is beter dan Napoli, Napoli is ruim beter dan Atalanta = Ajax is ruim beter dan Atalanta!
Ajax wint met 0-13 van VVV. VVV speelt met 2-2 gelijk tegen AZ. AZ wint met 0-1 van Napoli. Napoli wint met 4-1 van Atalanta... #vvvajax #ataaja
— Wijpie (@wijpie) 24 oktober 2020
Ajax is ruim sterker dan VVV, VVV is gelijk aan AZ, AZ is beter dan Napoli, Napoli is ruim beter dan Atalanta = Ajax is ruim beter dan Atalanta!
[ Voor 43% gewijzigd door Erapaz op 26-10-2020 09:01 ]
Beide helften??? wat een aparte manier om uit te drukken dat je de hele wedstrijd hebt gekeken... Is niet erg hoor, hoef je je niet voor te schamenTyphone schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 08:58:
AZ spelen ook wel absurd. Gisteren met vriendin op de bank beide helften liggen kijken maar wat een goocheltrucs van AZ zodra ze de 16 in lopen. Dan stoppen ze met voetballen en gaan ze vreemde hoge balletjes geven waar niemand iets mee kan.
Probleem voor Ajax is dat ze net tegen een extreem zwakke tegenstander hebben gespeeld en nu voor de CL het niveau twintig stappen hoger gaat zijn.
AZ is een soort omgekeerde PSV. Maar net als het 'geluk' wat PSV had te verklaren door dat zenuwachtig gedoe bij een voorsprong en vaak een slechte tweede helft na een goede eerste helft.
Al miste AZ in de tweede helft een paar grote kansen (met als toppunt de misser van Gudmundsson).
Je kunt ook zeggen dat het hier wel weer aan Bizot ligt. Hij gaat gewoon liggen bij die 2-2 van Kramer. En de samenvatting gezien hebbende zat het AZ niet tegen qua scheids/VAR. Hadden zomaar een rode kaart voor een elleboog en een penalty voor vasthouden kunnen tegen krijgen.
Dus pech kun je het niet echt noemen bij AZ.
Al miste AZ in de tweede helft een paar grote kansen (met als toppunt de misser van Gudmundsson).
Je kunt ook zeggen dat het hier wel weer aan Bizot ligt. Hij gaat gewoon liggen bij die 2-2 van Kramer. En de samenvatting gezien hebbende zat het AZ niet tegen qua scheids/VAR. Hadden zomaar een rode kaart voor een elleboog en een penalty voor vasthouden kunnen tegen krijgen.
[ Voor 4% gewijzigd door Fleximex op 26-10-2020 09:43 ]
Aan de andere kant, vorige 2 seizoenen verspeelden ze gewoon punten in dit soort wedstrijden. Denken dat het goedkomt, laks voetballen, met rust toch achter staan, in de tweede helft alsnog aan de bak moeten. Gevolg, frustratie, blessures en verspilde energie. Dan liever op deze manierExocet schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:39:
Probleem voor Ajax is dat ze net tegen een extreem zwakke tegenstander hebben gespeeld en nu voor de CL het niveau twintig stappen hoger gaat zijn.
Wat dat betreft vond ik het klasse van Koopmeiners dat ie dat ook niet als excuus gaf na de wedstrijd. Hij gaf de lakse houding van enkele spelers (zonder ze bij naam te noemen) als oorzaak.
Dat zou dan op 0-17 uitkomen geloof ik. Lekker hoorErapaz schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:00:
Werkte het maar zo:
[Twitter]

PSN: DutchTrickle PVoutput
Het zag er sportief uit: Ajax-keeper André Onana die VVV-doelman Delano van Crooy troost na de 13-0 overwinning in Venlo. Toch weet Van Crooy niet zo goed wat hij ervan moet denken.
— NOS Sport (@NOSsport) 26 oktober 2020
Meer ➡️ https://t.co/3Yy1n1hqSI pic.twitter.com/JmAxSuq0ec
?
[ Voor 3% gewijzigd door PolarBear op 26-10-2020 11:23 ]
Haal dan ook even het stukje uit het artikel aan waarom hij dat vind, nu klinkt het puur als sensatie zoeken.
Hij vind het dus een beetje raar dat Onana wel de penalty tegen hem wil nemen maar hem dan wel troost.Inmiddels weet Van Crooy niet meer zo goed wat hij ervan moet denken. In gesprek met Langs de Lijn vertelde de VVV-doelman zondag dat het gebaar van Onana hem gemengde gevoelens bezorgt. "Ja, als je hoort dat hij eigenlijk een penalty tegen mij had willen nemen, dan denk je wel: was zijn actie wel oprecht?"
"Een penalty nemen tegen een andere keeper doe je niet als je respect voor hem hebt. Het zou vernederend zijn geweest", aldus de VVV-doelman.
dat wordt tegen Midtjylland dan helemaal een feestMaverick schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:22:
[...]
Dat zou dan op 0-17 uitkomen geloof ik. Lekker hoor
Goed nieuws, Antony is bij de selectie voor de wedstrijd tegen Atalanta morgen. Ook Brobbey is voor het eerst bij de UCL selectie.
https://www.ajax.nl/artik...-brobbey-af-naar-bergamo/
Denk niet dat Brobey in actie komt, maar wat ik van het gezien heb bij Jong Ajax (ook live op de Toekomst vorig seizoen), is het een aankomend talent. Fysiek sterk (nog meer dan Lassina) en voor mijn gevoel technisch net iets vaardiger dan Lassina. Wel een 'echte' spits (als in moet echt op 9 spelen).
/edit Zie dat Huntelaar afwezig is. Jammer. Snap wel dat je dan een spits uit Jong mee neemt, Brobey is meer spits dan Labyad.
Bij het gebrek aan vorm (want dat lijkt het inmiddels toch echt wel) bij Promes is het fijn dat Antony aansluit. Neres en Antony op de flanken lijkt mij heerlijk.
Vraag is wie er op 10 gaan spelen.
https://www.ajax.nl/artik...-brobbey-af-naar-bergamo/
Denk niet dat Brobey in actie komt, maar wat ik van het gezien heb bij Jong Ajax (ook live op de Toekomst vorig seizoen), is het een aankomend talent. Fysiek sterk (nog meer dan Lassina) en voor mijn gevoel technisch net iets vaardiger dan Lassina. Wel een 'echte' spits (als in moet echt op 9 spelen).
/edit Zie dat Huntelaar afwezig is. Jammer. Snap wel dat je dan een spits uit Jong mee neemt, Brobey is meer spits dan Labyad.
Bij het gebrek aan vorm (want dat lijkt het inmiddels toch echt wel) bij Promes is het fijn dat Antony aansluit. Neres en Antony op de flanken lijkt mij heerlijk.
Vraag is wie er op 10 gaan spelen.
[ Voor 8% gewijzigd door PolarBear op 26-10-2020 13:13 ]
Een linkdrop zegt nooit zoveel, graag de volgende keer iets meer informatie zoals @ElPaco al schrijft
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Dat is denk ik een realistische optie of:toolkist schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:13:
Tadic op 10 met Traore in de spits?
code:
1
2
3
4
5
| ----------Neres - Tadic - Antony---------- -----------------Klaassen----------------- -----------Blind ---- Gravenberch--------- Tagliafico - Martinez - Schuurs - Mazraoui --------------------Onana----------------- |
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Haha wel of geen respect je bent prof. Als je je met 13-0 laat wegspelen door op 38m afstand te verdedigen dan ben je geen prof maar amateur. Ja, Ajax bleef draven als een stel gekken maar nee als VVV 3% meer inzet zou tonen was het maximaal 8-0 geworden. En 3% is op 6% circa 50% meer.ElPaco schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:29:
[...]
Haal dan ook even het stukje uit het artikel aan waarom hij dat vind, nu klinkt het puur als sensatie zoeken.
[...]
Hij vind het dus een beetje raar dat Onana wel de penalty tegen hem wil nemen maar hem dan wel troost.
Ik gaf geen waardeoordeel he, ik quote alleen even het stukje waar het om ging, ipv linkdumpen.Typhone schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:54:
[...]
Haha wel of geen respect je bent prof. Als je je met 13-0 laat wegspelen door op 38m afstand te verdedigen dan ben je geen prof maar amateur. Ja, Ajax bleef draven als een stel gekken maar nee als VVV 3% meer inzet zou tonen was het maximaal 8-0 geworden. En 3% is op 6% circa 50% meer.
Nee dat weet ik maar ik reageerde eigenlijk vooral inhoudelijk op wat de keeper van VVV zei.ElPaco schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:12:
[...]
Ik gaf geen waardeoordeel he, ik quote alleen even het stukje waar het om ging, ipv linkdumpen.
Dat was de enige die er wel nog iets aan deed haha maar die zou richting zijn eigen verdediging moeten wijzen als het over respect gaat. Die lieten de keeper vallen als een baksteen.
Ik denk dat de trainer hier ook wel een aandeel in heeft. Ik heb de wedstrijd niet gezien dus ik weet niet hoe het kwa wissels zit. Maar na de 6-0 moet je als trainer toch ingrijpen en desnoods wat aanvallers er af voor wat meer verdediging/verdedigend middenveld?Typhone schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:17:
[...]
Nee dat weet ik maar ik reageerde eigenlijk vooral inhoudelijk op wat de keeper van VVV zei.
Dat was de enige die er wel nog iets aan deed haha maar die zou richting zijn eigen verdediging moeten wijzen als het over respect gaat. Die lieten de keeper vallen als een baksteen.
Wat ik lees was de keeper van VVV in ieder geval Man-Of-The-Team, extra zuur voor hem dus.
Ik begrijp niet waarom de keeper van VVV bij VI een 3 krijgt in het overzicht. Heb ik hem zien grabbelen? Blunders zien maken? Beetje vreemd. Ik zag de wedstrijd half (was eten aan het maken) en toen ik me omdraaide waren stond het plots 8-0 en was ik ernstig verbaasd en dacht dat de stagiair grappen had zitten maken. Naja daarna ben ik maar wat serieuzer gaan kijkenElPaco schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:19:
[...]
Ik denk dat de trainer hier ook wel een aandeel in heeft. Ik heb de wedstrijd niet gezien dus ik weet niet hoe het kwa wissels zit. Maar na de 6-0 moet je als trainer toch ingrijpen en desnoods wat aanvallers er af voor wat meer verdediging/verdedigend middenveld?
Wat ik lees was de keeper van VVV in ieder geval Man-Of-The-Team, extra zuur voor hem dus.
Overigens denk ik dat de trainer hetzelfde beleefde als ik: ik ga ingrijpen na de rode kaart maar nog voordat hij ze goed en wel de dug-out had uitgestuurd had ie er 4 extra om zijn oren. Dat ging serieus ultrasnel. Daarna kun je doen wat je wil maar dat is kansloos en dat zal elke trainer weten. Geen blessures en rode kaarten meer krijgen is dan het devies.
[ Voor 15% gewijzigd door Typhone op 26-10-2020 14:24 ]
Qua wissels heeft hij begin 2e helft er een aantal doorgevoerd toen het nog 4-0 stond en ook een paar na de rode kaart maar ik ken VVV niet om te zeggen of dat goede wissels waren.ElPaco schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:19:
[...]
Ik denk dat de trainer hier ook wel een aandeel in heeft. Ik heb de wedstrijd niet gezien dus ik weet niet hoe het kwa wissels zit. Maar na de 6-0 moet je als trainer toch ingrijpen en desnoods wat aanvallers er af voor wat meer verdediging/verdedigend middenveld?
Wel opvallend was dat de keren dat de trainer van VVV in beeld was dat hij verslagen op de bank zat. In ieder geval heb ik niet gezien dat hij zijn team aanstuurde of probeerde op te jutten. Viel ook op bij de commentator en later bij Fox vergeleek Perez het met Buijs van Groningen die het tegen Ajax juist wel deed en ook continu.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Dit is dan ook wel weer waar, het ging verdomd snel opeens met goals en bij 8-0 heeft het ook niet veel zin meer behalve dan een soort van eer.Typhone schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:22:
[...]
Overigens denk ik dat de trainer hetzelfde beleefde als ik: ik ga ingrijpen na de rode kaart maar nog voordat hij ze goed en wel de dug-out had uitgestuurd had ie er 4 extra om zijn oren. Dat ging serieus ultrasnel. Daarna kun je doen wat je wil maar dat is kansloos en dat zal elke trainer weten. Geen blessures en rode kaarten meer krijgen is dan het devies.
Ik denk dat er nogal een verschil is wanneer je in moordend tempo 4-0 achter staat en geen kans of zelfs niet de bal hebt, dan Groningen die veel beter in die wedstrijd zaten.gws24 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:52:
[...]
Qua wissels heeft hij begin 2e helft er een aantal doorgevoerd toen het nog 4-0 stond en ook een paar na de rode kaart maar ik ken VVV niet om te zeggen of dat goede wissels waren.
Wel opvallend was dat de keren dat de trainer van VVV in beeld was dat hij verslagen op de bank zat. In ieder geval heb ik niet gezien dat hij zijn team aanstuurde of probeerde op te jutten. Viel ook op bij de commentator en later bij Fox vergeleek Perez het met Buijs van Groningen die het tegen Ajax juist wel deed en ook continu.
Sowieso een schreeuwende coach langs de lijn is vaak leuk voor op tv, echt effect heeft het zelden, misschien nu zonder publiek wel, maar 9/10 keer horen ze het niet eens
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik ben het vaak oneens met een voetbalcommentator (en er zijn een paar echt notoir irritant in hun stokpaardjes en sommigen ook duidelijk partijdig in hun commentaar), maar de vasthoudende verontwaardiging gisteren bij de samenvatting van Sparta-Heracles, over de wel héél selectieve inzet van de VAR om 1 speler en niet 2 een rode kaart te geven, kan ik alleen maar aanmoedigen.
Die Vloet had gewoon als eerste direct rood moeten krijgen.
De reactie van Auassar was niet goed, ook rood, maar waarom dan maar 1x rood?
Wat heb je aan een VAR, als die zo slecht kijkt (was dat bewust, of gewoon incompetent?
), en de aanleiding / actie voor de reactie compleet negeert. 
Overigens kan ik me de ergernis en reactie van Roger Schmidt ook wel voorstellen. een scheids die zijn eigen waarneming herziet, terwijl er gewoon duidelijk een overtreding werd begaan in de zestien.
Meerdere dubieuze 'pingel of niet'-situaties afgelopen weken, en meerdere dubieuze missers van de VAR, wat mij betreft.

Wat heb je aan een VAR, als die zo slecht kijkt (was dat bewust, of gewoon incompetent?

Overigens kan ik me de ergernis en reactie van Roger Schmidt ook wel voorstellen. een scheids die zijn eigen waarneming herziet, terwijl er gewoon duidelijk een overtreding werd begaan in de zestien.
Meerdere dubieuze 'pingel of niet'-situaties afgelopen weken, en meerdere dubieuze missers van de VAR, wat mij betreft.
[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 26-10-2020 15:08 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Sterker nog als ik de situatie goed bekeek was het Vloet die echt een natrappende beweging maakte in de actie naar Auassar en Auassar reageerde en deed het na met iets van "wat doe jij nou joh" hij deed volgens mij na wat Vloet bij hem deed, alleen dan niet echt richting Vloet zeg maar.Ramzzz schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:07:
Ik ben het vaak oneens met een voetbalcommentator (en er zijn een paar echt notoir irritant in hun stokpaardjes en sommigen ook duidelijk partijdig in hun commentaar), maar de vasthoudende verontwaardiging gisteren bij de samenvatting van Sparta-Heracles, over de wel héél selectieve inzet van de VAR om 1 speler en niet 2 een rode kaart te geven, kan ik alleen maar aanmoedigen.
Dit was echt bizar slecht van de VAR

Heb het moment net teruggezien, hier de samenvatting. Vloet had er gewoon af gemoeten. Wat helemaal mooi is, is dat Vloet vervolgens de gelijkmaker maakt. Die jongen had nooit op het veld mogen staan op dat moment.
Ik ben het vaker niet eens geweest met de VAR deze ronde, maar dit is met afstand de grootste fout van de VAR van het seizoen.
Ik ben het vaker niet eens geweest met de VAR deze ronde, maar dit is met afstand de grootste fout van de VAR van het seizoen.
Niet voor het eerst dat iemand rood had moeten krijgen, niet krijgt en vervolgens een wedstrijd beslist.ElPaco schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:35:
Heb het moment net teruggezien, hier de samenvatting. Vloet had er gewoon af gemoeten. Wat helemaal mooi is, is dat Vloet vervolgens de gelijkmaker maakt. Die jongen had nooit op het veld mogen staan op dat moment.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Nee zeker niet, maar onder andere daarvoor hebben we nu de VAR.Ramzzz schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:37:
[...]
Niet voor het eerst dat iemand rood had moeten krijgen, niet krijgt en vervolgens een wedstrijd beslist.
Naar de beelden die ik in de samenvatting @ NOS.nl zie is het wel in richting van Vloet en net zo veel een rode kaart als dat Auassar heeft gekregen. Het laten zien wat hij deed is zeer zeker niet aan Auassar om te doen en zeker niet door over hem heen te stappen en enigszins in zijn richting de beweging te maken. Oliedom en je geeft de scheidsrechter dan wel de VAR de kans om een rode kaart te geven.Martinusz schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:25:
[...]
Sterker nog als ik de situatie goed bekeek was het Vloet die echt een natrappende beweging maakte in de actie naar Auassar en Auassar reageerde en deed het na met iets van "wat doe jij nou joh" hij deed volgens mij na wat Vloet bij hem deed, alleen dan niet echt richting Vloet zeg maar
Wings to fly with 🛫
— AFC Ajax (@AFCAjax) 26 oktober 2020
➳ @antony00 & Neres #UCL #ataaja pic.twitter.com/k1tBJ502eF
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hIpk4q9AjxqlVioG7cFMDiST.jpg?f=user_large)
Gaan we eindelijk de Samba vleugels in actie zien morgen?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AzRqPcXYJDDbDkisEM09RXt5.jpg?f=user_large)
Klopt niet slim van hem, maar de echte natrapactie werd dus compleet genegeerd, terwijl het er 2 seconden voor zat?Napo schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:44:
[...]
Naar de beelden die ik in de samenvatting @ NOS.nl zie is het wel in richting van Vloet en net zo veel een rode kaart als dat Auassar heeft gekregen. Het laten zien wat hij deed is zeer zeker niet aan Auassar om te doen en zeker niet door over hem heen te stappen en enigszins in zijn richting de beweging te maken. Oliedom en je geeft de scheidsrechter dan wel de VAR de kans om een rode kaart te geven.

[ Week 44 - 2020 ] - [ Tegenstanders van Nederlandse clubs in Europa ]
Atalanta (Ita) vs Ajax - dinsdag 27 oktober om 21:00 uur
Wolfsberger (Oos) vs Feyenoord - donderdag 22 oktober om 18:55 uur
AZ vs Rijeka (Kro) - donderdag 29 oktober om 21:00 uur
Omonia (Cyp) vs PSV - donderdag 22 oktober om 21:00
=========================================================
Week 43 - Tegenstanders van Nederlandse clubs in Europa
Tegenstander Ajax;
- Atalanta verloor thuis met 1 - 3 gelijk Sampdoria.
Tegenstander AZ;
- Rijeka won thuis met 2 - 1 tegen Varazdin.
Tegenstander PSV;
- Omonia speelde thuis gelijk met 0 - 0 tegen Enosis Neon Paralimni.
Tegenstander Feyenoord;
- Wolfsberger verloor thuis met 3 - 4 tegen Rapid Wien.
Poll: Atalanta vs Ajax
• Winst Ajax
• Winst Atalanta
• Gelijkspel
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
Poll: Wolfsberger vs Feyenoord
• Winst Feyenoord
• Winst Wolfsberger
• Gelijkspel
Tussenstand:

Poll: AZ vs Rijeka
• Winst AZ
• Winst Rijeka
• Gelijkspel
Tussenstand:

Poll: Omonia vs PSV
• Winst PSV
• Winst Omonia
• Gelijkspel
Tussenstand:

Atalanta (Ita) vs Ajax - dinsdag 27 oktober om 21:00 uur
Wolfsberger (Oos) vs Feyenoord - donderdag 22 oktober om 18:55 uur
AZ vs Rijeka (Kro) - donderdag 29 oktober om 21:00 uur
Omonia (Cyp) vs PSV - donderdag 22 oktober om 21:00
Week 43 - Tegenstanders van Nederlandse clubs in Europa
Tegenstander Ajax;
- Atalanta verloor thuis met 1 - 3 gelijk Sampdoria.
Tegenstander AZ;
- Rijeka won thuis met 2 - 1 tegen Varazdin.
Tegenstander PSV;
- Omonia speelde thuis gelijk met 0 - 0 tegen Enosis Neon Paralimni.
Tegenstander Feyenoord;
- Wolfsberger verloor thuis met 3 - 4 tegen Rapid Wien.
Poll: Atalanta vs Ajax
• Winst Ajax
• Winst Atalanta
• Gelijkspel
Tussenstand:
Poll: Wolfsberger vs Feyenoord
• Winst Feyenoord
• Winst Wolfsberger
• Gelijkspel
Tussenstand:
Poll: AZ vs Rijeka
• Winst AZ
• Winst Rijeka
• Gelijkspel
Tussenstand:
Poll: Omonia vs PSV
• Winst PSV
• Winst Omonia
• Gelijkspel
Tussenstand:

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Ik denk (hoop) 12 punten deze week voor de Nederlandse clubs.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Wat is er in Deventer aan de hand? Wordt het record van Ajax daar verpulverd?
alles kan off-topic
Ik hoop het ook, maar het zijn onbekende clubs m.u.v. Atalanta dus het is wel moeilijk in te schatten.
Hup Nederland!

[edit]Go Ahead vs NAC: 5 - 0 in 20 minuten?
Hup Nederland!

[edit]Go Ahead vs NAC: 5 - 0 in 20 minuten?
[ Voor 16% gewijzigd door OPSLAGHOND op 26-10-2020 21:25 ]
Middenmotor Eagles heeft in 9 wedstrijden in de competitie 10 keer gescoord. Nu 5 in 19 minuten tegen de nummer 4Ankona schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:22:
Ajax was Eredivisie toch? Ik weet niet wat de grootste winst is in de KNVB beker.Ankona schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:22:
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ik weet het niet hoor, pech wellicht in de zin dat bij beide goals van ADO de bal verkeerd geraakt wordt en via een rare stuit het doel in gaat.Fleximex schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:40:
AZ is een soort omgekeerde PSV. Maar net als het 'geluk' wat PSV had te verklaren door dat zenuwachtig gedoe bij een voorsprong en vaak een slechte tweede helft na een goede eerste helft.
25 - 0 ...Quad schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:31:
[...]
Ajax was Eredivisie toch? Ik weet niet wat de grootste winst is in de KNVB beker.

1 speler scoorde 13 keer ...

Bron: Wikipedia: KNVB BekerTijdens het seizoen 1903/04 won HFC met 25-0 tegen AC & FC VVV uit Amsterdam, nog altijd een record in de Nederlandse bekercompetitie. Eddy Holdert scoorde dertien keer; ook een record.
[ Voor 5% gewijzigd door OPSLAGHOND op 26-10-2020 21:39 ]
Fleximex schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:25:
[...]
Middenmotor Eagles heeft in 9 wedstrijden in de competitie 10 keer gescoord. Nu 5 in 19 minuten tegen de nummer 4
Ok, dit verklaart wel iets.NAC speelt zonder Lex Immers en Thom Haye (beiden herstellend van corona). Evenals Colin Rösler, Jethro Mashart, Nacho Monsalve en Roy Kortsmit. Ook het geblesseerde viertal Sidney van Hooijdonk, Kai de Rooij, Moreno Rutten en Robin Schouten ontbreekt.
Atalanta lijkt het momentum kwijt te zijn, ik geef Ajax een goede kans! Mooi dat Schuurs en Gravenberch week op week dit niveau mogen spelen, ik vond ze beide vorige week leuk mee doen, zeker gezien hun leeftijd.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Laten we eens hopen dat het balletje in 4 wedstrijden goed valt deze week! Dan doen we serieus mee om de punten en moeten we alleen maar hopen dat de competitie goed blijft gaan voorlopig. AZ heeft de bonuspunten al in de tas, Feyenoord heeft ze (deels) laten liggen. Ajax heeft ze laten liggen. PSV heeft ze laten liggen. Tijd voor ommekeer.
[ Voor 29% gewijzigd door Typhone op 27-10-2020 10:58 ]
Eens. Gravenberch verrast me, echt goed bezig en pluim voor ETH dat hij hem blijft opstellen. Als hij dit niveau vasthoudt of verbeterd hebben we niets te klagen.ST10©DE schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:39:
Atalanta lijkt het momentum kwijt te zijn, ik geef Ajax een goede kans! Mooi dat Schuurs en Gravenberch week op week dit niveau mogen spelen, ik vond ze beide vorige week leuk mee doen, zeker gezien hun leeftijd.
Klaassen trouwens ook geweldig. Lijkt me dat twee posities op het middenveld vergeven zijn zo. Tot Kudus terug is, dan zijn drie plekken ingevuld.
[ Voor 4% gewijzigd door snmght op 27-10-2020 17:26 ]
Atalanta behaald wisselende resultaten, vind hem moeilijk te voorspellen. Ajax uit is wel een voordeel
Het zou me niks verbazen als we vanavond verliezen. Daarna wint Liverpool 2x van Atalanta en Ajax hopelijk 2x van Midtjylland, Ajax verliest van Liverpool, Atalanta wint van Midtjylland en dan is de laatste wedstrijd de beslissende en zou de poule wel eens op onderling resultaat beslist kunnen worden.
Hoe dan ook de score beperkt houden indien we dreigen te verliezen dus, niet alles op alles zetten om te proberen te scoren zoals tegen Liverpool geprobeerd werd.
Hoe dan ook de score beperkt houden indien we dreigen te verliezen dus, niet alles op alles zetten om te proberen te scoren zoals tegen Liverpool geprobeerd werd.
Exact tien jaar geleden. Nog steeds kippenvel bij de 2-0
Ik vond de andere Feyenoord wedstrijd van 10 jaar geleden leukerremco112 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:49:
[YouTube: Terugblik | Feyenoord - VVV 2010-2011]
Exact tien jaar geleden. Nog steeds kippenvel bij de 2-0
Wat een blijdschap met een 2-0...dit was na een hele slechte serie? Of enkel na de 10-0?
[ Voor 10% gewijzigd door Vos op 27-10-2020 12:56 ]
Niet dat je scenario onmogelijk is, maar gegeven de wedstrijd van vorige week zie ik niet in waarom Liverpool even twee keer gaat winnen van Atalanta.toolkist schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:15:
Het zou me niks verbazen als we vanavond verliezen. Daarna wint Liverpool 2x van Atalanta en Ajax hopelijk 2x van Midtjylland, Ajax verliest van Liverpool, Atalanta wint van Midtjylland en dan is de laatste wedstrijd de beslissende en zou de poule wel eens op onderling resultaat beslist kunnen worden.
Ik verwacht dat Liverpool tegen Atalanta net zo laf zal spelen als tegen Ajax.
Het mooie is er wel vanaf bij Liverpool.
Het mooie is er wel vanaf bij Liverpool.
Ik zie wel hoopvolle berichten hier omdat Atalanta even een uitglijder had tegen Napoli?
Mijn Italiaanse collega is zeer duidelijk over Atalanta, het is de best voetballende ploeg in Italië.
Ik verwacht dan ook een moeilijke pot, al zal wellicht 2 voetballende ploegen ook weleens een heel spektakel kunnen opleveren?
Mijn Italiaanse collega is zeer duidelijk over Atalanta, het is de best voetballende ploeg in Italië.
Ik verwacht dan ook een moeilijke pot, al zal wellicht 2 voetballende ploegen ook weleens een heel spektakel kunnen opleveren?
Was de eerste wedstrijd na de 10-0. Of het een slechte serie is, weet ik niet. (On)bewust verdrongen, denk ikVos schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:53:
[...]
Ik vond de andere Feyenoord wedstrijd van 10 jaar geleden leuker![]()
Wat een blijdschap met een 2-0...dit was na een hele slechte serie? Of enkel na de 10-0?
En je mag inderdaad alleen maar blij zijn als alle wedstrijden dik wint natuurlijk
De uitglijer had ook te maken met een experimentele opstelling van de coach van Atalanta, las ergens dat hij zijn excuus heeft aangeboden aan de fans hiervoor.Martinusz schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:17:
Ik zie wel hoopvolle berichten hier omdat Atalanta even een uitglijder had tegen Napoli?
https://www.vi.nl/nieuws/...aarschuwing-richting-ajax
IMHO is het vanavond een echt 50/50 wedstrijd, ik verheug me er erg op. Voor beide geldt: verliezen mag niet als je 2e wilt worden.
[ Voor 7% gewijzigd door bregweb op 27-10-2020 14:56 ]
Hattrick: Thorgal Eagles
Dat laatste zijn jouw woordenremco112 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:33:
[...]
Was de eerste wedstrijd na de 10-0. Of het een slechte serie is, weet ik niet. (On)bewust verdrongen, denk ik
En je mag inderdaad alleen maar blij zijn als alle wedstrijden dik wint natuurlijkSupporter ben je niet voor even, supporter ben je voor het leven!
Dat was Sampdoria. Napoli was al eerder. Maar zoals ik al zei wisselende resultatenbregweb schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:54:
[...]
De uitglijer had ook te maken met een experimentele opstelling van de coach van Atalanta, las ergens dat hij zijn excuus heeft aangeboden aan de fans hiervoor.
https://www.vi.nl/nieuws/...aarschuwing-richting-ajax
IMHO is het vanavond een echt 50/50 wedstrijd, ik verheug me er erg op. Voor beide geldt: verliezen mag niet als je 2e wilt worden.
[ Voor 16% gewijzigd door Vos op 27-10-2020 14:58 ]
Vooralsnog wel, start in maart 2021chimera2 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:37:
Hoe zit het eigenlijk met de youth league?
Gaat dat eigenlijk nog door?
Atalanta is wel echt een mooie tegenstander natuurlijk. Het zal er om hangen, maar denk dat we wel een mooie wedstrijd krijgen, veel doelpunten zoals bij Chelsea uit vorig jaar. Maar dan zonder rode kaarten
Hopelijk wel met een eindstand van voor die rode kaartenErapaz schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:14:
Atalanta is wel echt een mooie tegenstander natuurlijk. Het zal er om hangen, maar denk dat we wel een mooie wedstrijd krijgen, veel doelpunten zoals bij Chelsea uit vorig jaar. Maar dan zonder rode kaarten
Ik hoop dat Ajax niet verliest, Atalanta is echt een team dat speelt met het mes tussen de tanden.
Verliezen en de kansen op overwinteren in de CL worden aardig nihil.
Verliezen en de kansen op overwinteren in de CL worden aardig nihil.
Ben benieuwd of Ten Hag weer met een zelfde soort opstelling komt als tegen Liverpool.
Tevreden?gws24 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:35:
Ben benieuwd of Ten Hag weer met een zelfde soort opstelling komt als tegen Liverpool.
:strip_exif()/f/image/2zoRstO2YcQZJAFvQX86uLmy.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Qu3st op 27-10-2020 19:48 ]
Net als Siem de Jong destijds tegen amateurs en Labyad in de voorbereiding wordt Traore beloond door zijn prestaties in een nietszeggende wedstrijd. Het experimenteren gaat verder.
Net als Promes is Neres ook geen 10 lijkt me, en Tadic in de valse spits rol kan blijkbaar niet meer.
Net als Promes is Neres ook geen 10 lijkt me, en Tadic in de valse spits rol kan blijkbaar niet meer.
Onverwacht. Ik had gedacht samba vleugels met Tadic in de spits en Blind op het middenveld, Martinez achterin. Maar waarschijnlijk wordt het Tadic op 10 dan. Neres speelt wel gewoon op links denk ik.
Voordeel is dat hij met een echte spits (en de man van afgelopen weekend) kan starten en als het niet loopt wissel je Traore voor Martinez en sta je achterin en op het middenveld weer als tegen Liverpool. Zelfs bij een voorsprong is dat een goede optie.
Nee, want jij poste hem net terwijl ik bezig was met het plaatje te uploaden
Volgens mij gewoon het normale systeem maar dan met Tadic op 10? Dan krijg je zoiets:
Onana
Mazraoui - Schuurs - Blind - Tagliafico
Klaassen - Tadic - Gravenberch
Antony - Traoré - Neres
Hopelijk geven ze daar niet teveel mee weg maar ik zie Atalanta niet genoeg om ook maar enige goede opmerking daarover te maken
Ajax heeft een vroege goal nodig, ze beginnen echt heel aanvallend zo. Bij rust 0-2 voor en de tweede helft brengt EtH Martinez. Het zal er om hangen.
Antony and Neres... Fijn 
Hoop dat Labyad thuis gebleven is, gebruik die maar tegen een rkc.
Atalanta topploeg, die vrees ik eigenlijk meer dan Liverpool vanwege de power
Hoop dat Labyad thuis gebleven is, gebruik die maar tegen een rkc.
Atalanta topploeg, die vrees ik eigenlijk meer dan Liverpool vanwege de power
[ Voor 29% gewijzigd door Harribo op 27-10-2020 20:05 ]
Goede opstelling zo, denk voor Tadic ook beter op 10.
Mocht Traoré tegenvallen kun je Promes altijd nog brengen natuurlijk, maar ik denk dat dit op het moment wel de sterkste opstelling van Ajax is zo.
Mocht Traoré tegenvallen kun je Promes altijd nog brengen natuurlijk, maar ik denk dat dit op het moment wel de sterkste opstelling van Ajax is zo.
Precies dat. Hee Europa kapot gespeeld met Tadic in de spits en nu kan het niet meer. Een jeugdspeler zonder noemenswaardige prestaties past daar natuurlijk perfectdutchgio schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:54:
Net als Siem de Jong destijds tegen amateurs en Labyad in de voorbereiding wordt Traore beloond door zijn prestaties in een nietszeggende wedstrijd. Het experimenteren gaat verder.
XXXVI
Eindelijk een redelijke opstelling. Traore echter, ik weet het niet. Lijkt er niet veel van te kunnen, maar na een paar niet te missen intikkertjes moet hij natuurlijk spelen...

Enjoy

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
offtopic:
Ik ben benieuwd hoe vaak ik vanavond (na de wedstrijd) mag puinruimen
, please behave 
Ik ben benieuwd hoe vaak ik vanavond (na de wedstrijd) mag puinruimen
Ik ben wel blij dat de Roon uit het spelletje is, maar die Gomez wordt wel een dingetje. Klein en wendbaar versus Schuurs (groot en een draaicirkel van een vrachtwagen). Laten we iig hopen op een mooie attractieve pot
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Als je alle Ajaxfans op voorhand alvast een 12 uurs ban geeft is het probleem opgelostOuterspace schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:53:
offtopic:
Ik ben benieuwd hoe vaak ik vanavond (na de wedstrijd) mag puinruimen, please behave
Ik ben wel blij dat de Roon uit het spelletje is, maar die Gomez wordt wel een dingetje. Klein en wendbaar versus Schuurs (groot en een draaicirkel van een vrachtwagen). Laten we iig hopen op een mooie attractieve pot
Waarom zeggen ze dat Ajax kansloos is als ze vandaag verliezen
Je krijgt ze ook nog thuis
En nog 3 wedstrijden.
Qua lengte hebben we het al gewonnen, die nummer 10 is 1.40 denk ik?
Zou lachen zijn als Traore nu een hattrick maakt.
Staan in januari de grote clubs voor de deur om hem te halen
Staan in januari de grote clubs voor de deur om hem te halen
Dat is Mané ook en die scoorde uiteindelijk ook alleen met een gelukje via NicoOuterspace schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:53:
offtopic:
Ik ben benieuwd hoe vaak ik vanavond (na de wedstrijd) mag puinruimen, please behave
Ik ben blij dat ik buiten het voetbal, niet naar SBS6 hoef te kijken. Wat een camping zender is dat zeg, maar dat is zelfs beledigend voor die doelgroep.
Anyway, hoop wel succes voor Ajax vandaag, het is belangrijk voor het Nederlands voetbal.
Anyway, hoop wel succes voor Ajax vandaag, het is belangrijk voor het Nederlands voetbal.
Neem aan dat je het over de reclame van de geweldige zangen hebt die van b ster naar a ster wilHollowGamer schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:58:
Ik ben blij dat ik buiten het voetbal, niet naar SBS6 hoef te kijken. Wat een camping zender is dat zeg, maar dat is zelfs beledigend voor die doelgroep.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Outerspace in "Sport Feedback"
De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021