Onvoorstelbaar, rond de zestigste minuut al wisselen.
/edit
En toch het tegendoelpunt. Zonde.
/edit
En toch het tegendoelpunt. Zonde.
[ Voor 29% gewijzigd door ephymerous op 18-10-2020 15:57 ]
XXXVI
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 29% gewijzigd door ephymerous op 18-10-2020 15:57 ]
XXXVI
Bij deze ben jij een stuk voorspelbaarder dan Ten Hagephymerous schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:53:
Onvoorstelbaar, rond de zestigste minuut al wisselen.
...
Dat telt niet als buitenspel nee.Luxicon schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:58:
Goed uitgespeeld, maar stond Veerman niet buitenspel? Ik bedoel niet toen hij scoorde, maar toen de andere speler van Heerenveen de diepe pass kreeg. Of telt dat niet? Het viel me op, maar kan het mis hebben.
Hij heeft op dat moment wel indirect voordeel uit het buitenspel moment. Stel dat hij buitenspel stond.
Oke, duidelijk.sNielz123 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:59:
Dat telt tegenwoordig niet meer zo
[ Voor 24% gewijzigd door Luxicon op 18-10-2020 16:00 ]
...
XXXVI
Maar door deze overtreding kon hij niet koppen. Gewoon een kans ontnomen en 100% penalty.sNielz123 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:00:
Ohjee,, ieder weekend gebeurt dit 50x en nu is het weer een penalty
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
dan nog een penalty gelijk erachteraanTerranova schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:01:
Ook Tagliafico werd naar de grond gehaald btw
XXXVI
Die andere 49 keer kan ik mij zo snel niet voor de geest halen.sNielz123 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:02:
Klopt, maar geef hem dan die andere 49 keer ook
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Dat roept Driessen wel telkens, maar ook als de VAR het een penalty vindt dan MOET de scheidsrechter kijken om het eindbesluit te nemen. Alleen bij buitenspel is dat niet zo. Dus Driessen kent zelf de regels niet helemaal.toolkist schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:01:
VAR durft zelf dus niet te beslissen, ook dit was overduidelijk.
PSN: DutchTrickle PVoutput
VAR mag daar niet over beslissen.toolkist schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:01:
VAR durft zelf dus niet te beslissen, ook dit was overduidelijk.
...
en toch hoeft de scheids lang niet altijd zelf te kijken. die keren is het echt wel de VAR die de beslissing neemt en de scheids die dat blindelings overneemt.
⏩ PVOutput☀️
toolkist schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:07:
[...]
en toch hoeft de scheids lang niet altijd zelf te kijken. die keren is het echt wel de VAR die de beslissing neemt en de scheids die dat blindelings overneemt.
Bron: KNVBWie neemt de eindbeslissing?
De scheidsrechter neemt altijd de eindbeslissing. De VAR assisteert de scheidsrechter, net zoals de assistent-scheidsrechters en de vierde official dit doen.
...
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
⏩ PVOutput☀️
Welk Ajax liedje wordt er gezongen na een doelpunt? Zo lang ik het weet wordt er gejuicht en eventueel de speler die gescoord heeft toegezongen maar er is geen vaste goal tune.Afca_020 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:13:
Mijn vrouw zit zich te irriteren aan 'de geluiden vanaf de tribune'....dat de geluidsman het Ajax liedje inzet wat normaal gezongen wordt na een doelpunt en nu terwijl er niet gescoord is.
En dan te bedenken dat Kudus ook nog genoeg foutjes maakt. Hij kan dus nog zoveel beter worden. Wat hij nu laat zien echter is al echt indrukwekkend.Crysania schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:12:
Kudus vandaag heel sterk en klaassen ook goede eerste wedstrijd
Als ze weer 8 minuten zouden geven dan stromen de klachten weer binnen.toolkist schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:24:
3 minuten? Zo lang duurde de VAR check al. En dan nog een stapel wissels erbij...
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
officieel ligt daar de eindbeslissing ja. maar wat ik al zei, de scheids neemt vaak genoeg het 'advies', oftewel beslissing obv de beelden over van de VAR. Of dacht je dat de VAR alleen aan de scheids vertelt wat er gebeurde in de spelsituatie?Qu3st schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:10:
[...]
[...]
Bron: KNVB
Oordelen wel of niet buitenspel is veel zwart witter dan wel of geen penalty.
De VAR zal eerst de situatie inderdaad uitleggen bij de scheids, en dan zeggen of hij wel of niet moet gaan kijken. Uiteindelijk moét een scheidsrechter gaan kijken als de VAR vindt dat de scheidsrechter een fout heeft gemaakt. En dat was hier het geval, Kuipers beoordeelde het niet als een overtreding en gaf een corner aan Ajax.toolkist schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:27:
[...]
officieel ligt daar de eindbeslissing ja. maar wat ik al zei, de scheids neemt vaak genoeg het 'advies', oftewel beslissing obv de beelden over van de VAR. Of dacht je dat de VAR alleen aan de scheids vertelt wat er gebeurde in de spelsituatie?
Herziening (review)
• De scheidsrechter kan een herziening starten voor een mogelijke ‘duidelijke fout’ of een ‘ernstig gemist voorval’ als:
o De VAR (of een andere wedstrijdofficial) een herziening aanbeveelt;
o De scheidsrechter vermoedt dat iets ernstigs werd gemist.
• Als het spel al is onderbroken, dan moet de scheidsrechter de hervatting uitstellen.
• Als het spel nog niet is onderbroken, dan onderbreekt de scheidsrechter het spel als de bal zich in een neutrale zone / situatie bevindt (meestal als geen van de teams met een aanval bezig is)en maakt hij het ‘TV-gebaar’.
• De VAR beschrijft aan de scheidsrechter wat er op de herhalingen te zien is en de scheidsrechter zal dan:
o Het ‘TV-gebaar’ maken (als dat nog niet is gebeurd) en naar de referee review area (RRA) gaan om de beelden te
bekijken –on-field review (OFR) –alvorens een beslissing te nemen. De overige wedstrijdofficials bekijken de beelden
niet, tenzij ze er, in uitzonderlijke omstandigheden, om worden gevraagd door de scheidsrechter of
o Een definitieve beslissing nemen, gebaseerd op de eigen waarneming en de informatie van de VAR, en, indien van
toepassing, input van andere wedstrijdofficials –een herziening die door de VAR alleen is uitgevoerd
• Aan het eind van beide herzieningsprocessen moet de scheidsrechter het ‘TV-signaal’ laten zien, direct gevolgd door de definitieve beslissing.
• Voor subjectieve beslissingen zoals bijv. de intensiteit van onreglementair aanvallen, beïnvloeden bij buitenspel, overwegingen bij hands is een on-field review(OFR) op zijn plaats.
• Voor feitelijke beslissingen zoals bijv. plaats van een overtreding of een speler (buitenspel), plaats van contact (hands, overtreding), plaats (binnen of buiten het strafschopgebied), bal uit het spel etc. zal een herziening die alleen door de VAR wordt uitgevoerd van toepassing zijn maar een on-field review(OFR) kan worden gebruikt in het geval van een feitelijke beslissing als dit er toe bijdraagt om de spelers/ wedstrijd te managen of om de beslissing te ‘verkopen’(bijv. een cruciale wedstrijdbeslissende beslissing laat in de wedstrijd).
• De scheidsrechter kan vragen om verschillende cameraperspectieven / herhalingssnelheden, maar in het algemeen moeten vertraagde herhalingen alleen worden gebruikt voor feitelijkheden zoals bijv. de plaats van een overtreding / speler, plaats van het contact bij fysieke overtredingen en hands, bal uit het spel (inclusief doelpunt / geen doelpunt); normale snelheid moet worden gebruikt voor de intensiteit van een overtreding of om te beslissen of er sprake was van een overtreding met betrekking tot hands.
• Voor beslissingen / voorvallen met betrekking tot doelpunten, strafschop / geen strafschop en rode kaarten voor het ontnemen van een duidelijke scoringskans (DOGSO), kan het nodig zijn om de hele aanval te herzien die direct leidde tot de beslissing / het voorval; dit kan verduidelijken hoe het aanvallende team balbezit kreeg gedurende het spel.
• De Spelregels staan niet toe dat beslissingen over spelhervattingen (hoekschoppen, inworpen etc.) veranderd worden als het spel is hervat, dus deze kunnen niet worden herzien.
• Als het spel is onderbroken en weer is hervat, dan mag de scheidsrechter alleen een herziening starten en de gepaste disciplinaire maatregel nemen in het geval van een persoonsverwisseling of voor een mogelijke overtreding die met een verwijdering moet worden bestraft met betrekking tot een gewelddadige handeling, spuwen, bijten of uitzonderlijk grove, beledigend(e) gebaar / gebaren.
• Het proces van herziening moet zo efficiënt mogelijk worden afgerond, maar de nauwkeurigheid van de uiteindelijke beslissing is belangrijker dan de snelheid. Om deze reden en omdat sommige situaties erg complex zijn met meerdere beslissingen / voorvallen die kunnen worden herzien, is er geen maximale tijdslimiet voor het proces van herziening.
Uiteindelijke beslissing
• Als het proces van herziening is afgerond, dan moet de scheidsrechter het ‘TV-signaal’ laten zien en de uiteindelijke beslissing kenbaar maken.
•De scheidsrechter zal vervolgens een disciplinaire maatregel (indien van toepassing) nemen / veranderen / herroepen en het spel in overeenstemming met de Spelregels hervatten.
[ Voor 75% gewijzigd door Qu3st op 18-10-2020 16:53 ]
Toch niet?toolkist schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:59:
[...]
De 16.45 wedstrijd is standaard op 1 te zien (oftewel PSV vanavond).
[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 18-10-2020 16:52 ]
⏩ PVOutput☀️
Als hij de rest van het seizoen speelt en 50x scoort 100 miljoen. Niks over te zeggen dus.Deadsy schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:44:
Ihattaren op de bank. Wat gaat die nog waard zijn deze zomer
Aardig geholpen door LeemansNapo schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:53:
Götze begint in ieder geval goed
Details details, wie verwacht dan ook dat een speler die vermeend niet fit zou zijn zo doorzet op de keeper
Zijn overigens zijn eigen woorden over het niet fit zijn. Maar je moet er wel staan jaNapo schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:55:
[...]
Details details, wie verwacht dan ook dat een speler die vermeend niet fit zou zijn zo doorzet op de keeper
Verwijderd
[ Voor 23% gewijzigd door Vos op 18-10-2020 17:04 ]
En hoe groot is die kans denk je?ElPaco schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:53:
[...]
Als hij de rest van het seizoen speelt en 50x scoort 100 miljoen. Niks over te zeggen dus.
En Götze! Jeej!
Ze mogen wel zo blijven spelen hoor xDtoolkist schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:04:
Zeg Zwolle, wellicht ietsje minder naief gaan spelen? Je kunt ook iedereen op 20 meter gaan dekken...
Prima afgestraft dit.
Ik denk dat Götze er uit gaat straks voor Ihattaren. Ik denk met de flinke hoeveelheid wedstrijden dat het lekker is om 2 spelers te hebben die op die plek kunnen. Hij is jong en heeft nu een dip, als hij daar uit is (en ik hoop dat dat niet meer lang duurt) komt het vast weer goed.Deadsy schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:05:
[...]
En hoe groot is die kans denk je?
Dan heb ik het over dat hij de rest van het seizoen speelt.
[ Voor 14% gewijzigd door ElPaco op 18-10-2020 17:08 ]
[ Voor 16% gewijzigd door Vos op 18-10-2020 17:10 ]
Snap ik, dan rollen jullie ze met 10-0 op. Jullie hebben genoeg spelers die wel om weten te gaan met zoveel ruimte
Mauro helaas niettoolkist schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:10:
[...]
Snap ik, dan rollen jullie ze met 10-0 op. Jullie hebben genoeg spelers die wel om weten te gaan met zoveel ruimte
[ Voor 6% gewijzigd door Starbucks op 18-10-2020 17:14 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Napo op 18-10-2020 17:15 ]
Matig?? Zo slecht zie je ze zelden!Napo schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:15:
Matig ingeschoten strafschop
⏩ PVOutput☀️
Voor Ghoochannejhad sowieso als geflopte.OPSLAGHOND schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:18:
Telt dit nu (serieus) mee voor de statistieken van Mvogo als een gestopte penalty?
Verwijderd
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Verwijderd
Er komt nog wel een PSV - FC Groningen, en wie weet wat het bekertoernooi nog brengtMaarten_E schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:54:
Had echt niet gedacht dat we dit seizoen Robben en Götze op het veld zouden zien in de Eredivisie.
Heel jammer dat FC Groningen-PSV dit seizoen al geweest is.
PSN: bollsie
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
U zei?remco112 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:38:
Even heel wat anders:
Wij staan bovenaan!
Wij staan bovenaan!
Geen spits hebben en by far het meeste scoren. Bijzonder!
[ Voor 5% gewijzigd door OPSLAGHOND op 18-10-2020 18:59 ]
Dat zal volgende week moeten blijken, als ze spelen zoals vanavond, dan is alles mogelijk. Ze hebben geluk dat ze in de eerste helft een paar leuke aanvallen hadden en PEC die strafschop er niet inschiet. Had ook zomaar anders kunnen lopen.OPSLAGHOND schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 18:58:
Heeft PSV wel geluk dat veruit de beste speler van Vitesse volgende week geschorst is.
Je kan nog de protestroute gebruiken om de speler wel tot je beschikking hebben (en daarna een extra wedstrijd te missen) of heeft de KNVB deze route inmiddels wel dicht getimmerd?OPSLAGHOND schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 18:58:
Heeft PSV wel geluk dat veruit de beste speler van Vitesse volgende week (terecht) geschorst is.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Dat kan volgens mij niet bij 2x geel?MeNTaL_TO schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 19:05:
[...]
Je kan nog de protestroute gebruiken om de speler wel tot je beschikking hebben (en daarna een extra wedstrijd te missen) of heeft de KNVB deze route inmiddels wel dicht getimmerd?
Niet bij direct rood dacht ik.
Verwijderd
alles kan off-topic
De tuchtcommissie is dan bezig met de zaken die plaatsvonden an de rode kaart en niet waarvoor de speler bestraft is. De gele kaarten kunnen zo ver ik weet niet meer aangepast worden.Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:20:
Echt een malloot, die Tannane. Net in vorm, belangrijk voor je club en je dan zo laten gaan.
Zou me niet verbazen als ze hem 3 wedstrijden schorsen, tuchtcommissie is er al mee bezig.
Normaal gesproken is 2x geel gewoon 1 wedstrijd.Ankona schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:22:
Wordt twee keer geel wel beoordeeld of is het gewoon administratief een wedstrijd?
[ Voor 53% gewijzigd door Martinusz op 19-10-2020 13:51 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Heb je daar nou tig hamertjes voor nodig?Martinusz schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:49:
[...]
Normaal gesproken is 2x geel gewoon 1 wedstrijd.
Zo gisteravond nog even voetbal teruggekeken, maar man man man wat is het toch drama met al die penalties. En zag net in Rondo nog even een afgekeurd doelpunt van Liverpool voor buitenspel, nou echt waar hoe ze dat als buitenspel konden beschouwen![]()
Heb het idee dat de VAR (of de regels) alleen maar achteruit gaat t.o.v. waarmee de VAR begonnen is.
edit:
[Afbeelding]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik vond de VAR in het begin anders prima, het is sinds onder andere die achterlijke handsbalregel een drama aan het worden.Vincent Dave schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:08:
[...]
Heb je daar nou tig hamertjes voor nodig?![]()
Ik heb voorspeld dat de VAR méér discussie gaat opleveren dan zonder, toen was iedereen nog lyrisch over een eventuele invoering van de VAR. Nee, ik ben geen Nostradamus.. zo moeilijk is het allemaal niet.
Bij de invoering was het al abominabel, men zei dat de discussie zou verstommen daardoor. No way!Martinusz schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:12:
[...]
Ik vond de VAR in het begin anders prima, het is sinds onder andere die achterlijke handsbalregel een drama aan het worden.
Het is dus een combinatie van regels + minuscuul geneuzel met 100 vertraagde beelden op zoek naar iets.
alles kan off-topic
Regeren is vooruitschuiven
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Ajax punten tegen Liverpool?snmght schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 22:33:
Ik vrees dat alleen Ajax en PSV punten zullen pakken deze ronde.
Tsja Erik aan zet. Hij moet niet ineens Labyad weer basis zetten woensdag.Martinusz schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 22:40:
[...]
Ajax punten tegen Liverpool?
Ik denk echt dat het een hele vervelende wedstrijd wordt voor Ajaxik sluit een grote nederlaag niet uit.
[ Voor 11% gewijzigd door snmght op 19-10-2020 23:27 ]
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq