[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2020/2021 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 208 Laatste
Acties:
  • 289.577 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Martinusz schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 22:40:
[...]

Ajax punten tegen Liverpool?
Ik denk echt dat het een hele vervelende wedstrijd wordt voor Ajax :o ik sluit een grote nederlaag niet uit.
Ik sluit ook niet uit dat Liverpool met een pak slaag terug gaat naar Engeland. Ze spelen zonder hun eerste keeper en beste verdediger. Ze spelen meet veel ruimte in de rug iets waar een Anthony wel mee om kan gaan. Blind en Schuurs kunnen allebei een goede diepte pass geven waarmee er snel onder de pressing van Liverpool uit gespeeld kan worden.

Liverpool is niet onverslaanbaar en krijgen een hoop tegendoelpunten de afgelopen wedstrijd, 2 tegen Everton, 7 tegen Aston Villa, 1 tegen Arsenal, 3 tegen Leed United. Ze hebben de 0 gehouden tegen Chelsea (1 helft 10 man). Ik denk vooral dat het een doelpuntrijke wedstrijd gaat worden waarbij een 4-2 of een 2-4 voor mij eigenlijk net zo waarschijnlijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-09 15:10
Wel mooi om op basis van 1 goede pot tegen Heerenveen dit seizoen Ajax serieuze kansen toe te dichten tegen Liverpool. Mooi, opportunisme in het voetbal.

Ja, Liverpool zit in een iets mindere fase, maar als Ajax niet extreem veel geluk heeft hebben ze geen schijn van kans. Liverpool is niet voor niks al een paar jaar een van de best voetballende teams ter wereld. Ajax heeft niemand in de selectie zitten die momenteel ook maar een klein beetje aanspraak zou maken op een basisplek in Klopp zijn team. Waar nu opeens vandaan komt dat Ajax net zo goed kan winnen als verliezen is mij een volstrekt raadsel.

Komt ook nog bij dat Ajax al jarenlang een hekel heeft aan spelen tegen teams die vroeg druk zetten en de opbouw verstoren. Zo’n beetje waarop het gegenpressing van Klopp gebouwd is.

[ Voor 13% gewijzigd door donleone83 op 20-10-2020 08:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VDS91
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-02-2022
donleone83 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 07:59:
Wel mooi om op basis van 1 goede pot tegen Heerenveen dit seizoen Ajax serieuze kansen toe te dichten tegen Liverpool. Mooi, opportunisme in het voetbal.

Ja, Liverpool zit in een iets mindere fase, maar als Ajax niet extreem veel geluk heeft hebben ze geen schijn van kans. Liverpool is niet voor niks al een paar jaar een van de best voetballende teams ter wereld. Ajax heeft niemand in de selectie zitten die momenteel ook maar een klein beetje aanspraak zou maken op een basisplek in Klopp zijn team. Waar nu opeens vandaan komt dat Ajax net zo goed kan winnen als verliezen is mij een volstrekt raadsel.

Komt ook nog bij dat Ajax al jarenlang een hekel heeft aan spelen tegen teams die vroeg druk zetten en de opbouw verstoren. Zo’n beetje waarop het gegenpressing van Klopp gebouwd is.
Ik kan me herinneren dat Ajax een aantal weken voor de masterclass tegen Real Madrid en Juventus ook zijn potjes verloor in de eredivisie. 6-2 afslachting tegen Feyenoord, 1-0 verlies tegen Heracles...

Het gaat niet op basis van een leuke wedstrijd tegen Heerenveen, maar op basis van de prestaties van Ajax de afgelopen twee jaar in de CL. Ajax heeft bewezen dat het kan stijgen naar een hoger niveau in Europa tegen tegenstanders van formaat.

Onzin om nu net doen alsof Ajax helemaal kansloos is... Het scheelt ook dat Liverpool morgen een zwakke keeper heeft en Van Dijk mist. Liverpool verloor laatst trouwens ook met 7-2 van Aston Villa, ze hebben nog niet de vorm van vorig jaar.

Ik verwacht een gelijkspel, 2-2.

[ Voor 3% gewijzigd door VDS91 op 20-10-2020 08:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Ach Ajax speelt vaak (in ieder geval onder Ten Hag) na de zomerstop slecht en begint pas echt te lopen na de eerste paar rondes. Ajax doet het tegen grote tegenstanders beter, zeker in de Champions League. Het is net zo opportunistisch om te zeggen dat Ajax geen kans heeft omdat ze een zwakke wedstrijd tegen Groningen hebben gespeeld.
Gegenpressing is inderdaad niet het makkelijkste om tegen te spelen, maar gegenpressing is ook extreem kwetsbaar als er foutjes worden gemaakt. Dus zeker niet kansloos.

Laten we wel wezen, Liverpool heeft een heel goed team maar is niet onverslaanbaar. Ze zijn vorig jaar een rondje later dan Ajax uit de Champions League geknikkerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 19:49
PolarBear schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:38:
Ach Ajax speelt vaak (in ieder geval onder Ten Hag) na de zomerstop slecht en begint pas echt te lopen na de eerste paar rondes. Ajax doet het tegen grote tegenstanders beter, zeker in de Champions League. Het is net zo opportunistisch om te zeggen dat Ajax geen kans heeft omdat ze een zwakke wedstrijd tegen Groningen hebben gespeeld.

[...]

Gegenpressing is inderdaad niet het makkelijkste om tegen te spelen, maar gegenpressing is ook extreem kwetsbaar als er foutjes worden gemaakt. Dus zeker niet kansloos.

Laten we wel wezen, Liverpool heeft een heel goed team maar is niet onverslaanbaar. Ze zijn vorig jaar een rondje later dan Ajax uit de Champions League geknikkerd.
Was onder Bosz, de Boer en in feite Keizer niet wezenlijk anders - veel wisselingen in de selectie in de zomer, een net iets ander spelsysteem, zorgen er voor dat het in het begin vaak stroef loopt. Wat dit jaar niet helpt is dat EtH dit jaar een quotum lijkt te hebben van minimiaal 3 spelers op posities zetten waar ze sub-optimaal renderen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
VDS91 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:32:
[...]

Ik kan me herinneren dat Ajax een aantal weken voor de masterclass tegen Real Madrid en Juventus ook zijn potjes verloor in de eredivisie. 6-2 afslachting tegen Feyenoord, 1-0 verlies tegen Heracles...

Het gaat niet op basis van een leuke wedstrijd tegen Heerenveen, maar op basis van de prestaties van Ajax de afgelopen twee jaar in de CL. Ajax heeft bewezen dat het kan stijgen naar een hoger niveau in Europa tegen tegenstanders van formaat.

Onzin om nu net doen alsof Ajax helemaal kansloos is... Het scheelt ook dat Liverpool morgen een zwakke keeper heeft en Van Dijk mist. Liverpool verloor laatst trouwens ook met 7-2 van Aston Villa, ze hebben nog niet de vorm van vorig jaar.

Ik verwacht een gelijkspel, 2-2.
Dat was een compleet ander Ajax met een ander team en deels ook een andere spelopvatting, waarbij ik masterclass sowieso zwaar overdreven vind.

Tuurlijk heeft Ajax een kans. In het voetbal is nooit iemand kansloos. Maar om op basis van de CL prestaties twee jaar geleden nu te verwachten dat dit Ajax (aanzienlijk zwakker) wel even gelijkspeelt tegen Liverpool is gewoon misplaatste arrogantie als je het mij vraagt.

The proof of the pudding is in the eating. We gaan het zien. Het zou een prachtige prestatie zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:37

snmght

imho dan he

donleone83 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:54:
[...]

Dat was een compleet ander Ajax met een ander team en deels ook een andere spelopvatting, waarbij ik masterclass sowieso zwaar overdreven vind.

Tuurlijk heeft Ajax een kans. In het voetbal is nooit iemand kansloos. Maar om op basis van de CL prestaties twee jaar geleden nu te verwachten dat dit Ajax (aanzienlijk zwakker) wel even gelijkspeelt tegen Liverpool is gewoon misplaatste arrogantie als je het mij vraagt.

The proof of the pudding is in the eating. We gaan het zien. Het zou een prachtige prestatie zijn.
Dit Liverpool is, zeker met de blessures, ook niet hetzelfde Liverpool dat kampioen werd. Al zou ik ook zonder die blessures de kans op tenminste gelijkspel redelijk groot schatten. Ajax excelleert tegen grote voetballende tegenstanders. Vraag het naast Real Madrid ook eens aan Juventus of Bayern.

Hell, zelfs met een Hoesen in de spits kon er gewonnen worden van Barcelona. Er komen andere krachten los tegen aansprekende opponenten.

Tien keer liever tegen een Liverpool dan een Getafe om maar wat te noemen.

Maar laat het gros maar lekker Ajax onderschatten, dikke prima. Ik zie Klopp dat ook wel doen en proberen zijn eigen spelletje te spelen. Ajax heeft de spelers om dat af te straffen.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• donleone83
snmght schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:24:
[...]

Dit Liverpool is, zeker met de blessures, ook niet hetzelfde Liverpool dat kampioen werd. Al zou ik ook zonder die blessures de kans op tenminste gelijkspel redelijk groot schatten. Ajax excelleert tegen grote voetballende tegenstanders. Vraag het naast Real Madrid ook eens aan Juventus of Bayern.

Hell, zelfs met een Hoesen in de spits kon er gewonnen worden van Barcelona. Er komen andere krachten los tegen aansprekende opponenten.

Tien keer liever tegen een Liverpool dan een Getafe om maar wat te noemen.

Maar laat het gros maar lekker Ajax onderschatten, dikke prima. Ik zie Klopp dat ook wel doen en proberen zijn eigen spelletje te spelen. Ajax heeft de spelers om dat af te straffen.
Is dat zo? Ajax heeft geen De Ligt meer met een briljante crosspass en kopkracht, geen indribbelende Frenkie de Jong meer die een man uitspeelt met zijn aanname en naar voren durft te komen. Geen Van De Beek meer die 90 minuten box to box kan gaan. Wie in dit Ajax is voetballend bewezen goed genoeg om zich onder die druk uit te voetballen?

Je insinueert nu dat Klopp zijn spelopvatting aan moet passen omdat hij tegen Ajax speelt. Compleet misplaatst. Dezelfde spelopvatting waarmee hij vorig seizoen de PL compleet domineerde. En maak je geen illusies, die competitie is zo bizar veel sterker dan de Eredivisie. De top 7 ofzo van de PL vorig jaar zou lachend de Eredivisie winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
donleone83 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:22:
[...]

Is dat zo? Ajax heeft geen De Ligt meer met een briljante crosspass en kopkracht, geen indribbelende Frenkie de Jong meer die een man uitspeelt met zijn aanname en naar voren durft te komen. Geen Van De Beek meer die 90 minuten box to box kan gaan. Wie in dit Ajax is voetballend bewezen goed genoeg om zich onder die druk uit te voetballen?

Je insinueert nu dat Klopp zijn spelopvatting aan moet passen omdat hij tegen Ajax speelt. Compleet misplaatst. Dezelfde spelopvatting waarmee hij vorig seizoen de PL compleet domineerde. En maak je geen illusies, die competitie is zo bizar veel sterker dan de Eredivisie. De top 7 ofzo van de PL vorig jaar zou lachend de Eredivisie winnen.
De nummer laatst in de PL zou hier eeen subtopper zijn. Het is echt geen vergelijk, bizar om te zien dat dat gemaakt wordt. Een club in de premier league krijgt al meer TV geld dan de hele eredivisie bij elkaar. En ik heb een zak geld nog nooit een goal zien maken, maar goed betaalde voetballers wel.

Ik hoop het beste morgenavond, maar als ze er 5-0 vanaf gaan zal me het ook niet echt verbazen als ik eerlijk ben.

Vind de aanval van Ajax wel echt van Europees niveau, dus ik zie ze best een goal of twee maken als het een beetje meezit. Maar de verdediging is van eredivisie niveau.

[ Voor 6% gewijzigd door Postius op 20-10-2020 10:48 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:50
Als je Liverpool pijn wilt doen is nu wel het moment. Geen 1e keeper en geen van Dijk en ze zitten echt niet in een goede flow. Gevaar is dat ze vanavond gaan gebruiken om daar uit te komen en je genadeloos af gaat.

Liverpool heeft dit seizoen nog niet echt veel laten zien, maar Ajax op 1 helft na ook niet, dus in mijn ogen kan het alle kanten op. Ik heb het idee dat Ajax ook altijd wel profijt heeft van thuis spelen, wat dit seizoen natuurlijk veel minder is zonder publiek.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:24

Vos

AFCA

Postius schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:37:
[...]

De nummer laatst in de PL zou hier eeen subtopper zijn. Het is echt geen vergelijk, bizar om te zien dat dat gemaakt wordt. Een club in de premier league krijgt al meer TV geld dan de hele eredivisie bij elkaar. En ik heb een zak geld nog nooit een goal zien maken, maar goed betaalde voetballers wel.

Ik hoop het beste vanavond, maar als ze er 5-0 vanaf gaan zal me het ook niet echt verbazen als ik eerlijk ben.

Vind de aanval van Ajax wel echt van Europees niveau, dus ik zie ze best een goal of twee maken als het een beetje meezit. Maar de verdediging is van eredivisie niveau.
Ze spelen morgen ;).

Liverpool is gewoon de favoriet, klaar. Vooraf teken je voor een punt. Maar hopelijk kunnen ze stunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
ElPaco schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:39:

Liverpool heeft dit seizoen nog niet echt veel laten zien,
Ik weet niet of je die derby hebt gezien maar allejezus ik werd al moe van ernaar kijken, zo intensief!. Als het die intensiteit wordt kan ajax absoluut niet mee denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-09 20:29
Vos schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:45:
[...]

Ze spelen morgen ;).

Liverpool is gewoon de favoriet, klaar. Vooraf teken je voor een punt. Maar hopelijk kunnen ze stunten.
De bal is rond.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:29
Vos schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:45:
[...]

Ze spelen morgen ;).

Ik zou een punt al een enorme stunt vinden.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Postius schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:49:
[...]

Ik weet niet of je die derby hebt gezien maar allejezus ik werd al moe van ernaar kijken, zo intensief!. Als het die intensiteit wordt kan ajax absoluut niet mee denk ik.
Ben bang dat dit inderdaad het probleem gaat worden. Als Ajax goed staat en de stukjes vallen op hun plek en ze scoren vroeg (zoals bij Chelsea, Valencia), dan gaat het lopen en lijkt het alsof ze de wedstrijd in de knip hebben. Bij 60 minuten is de koek alleen op, gaan ze achteruit lopen en geven ze het alsnog weg. Gisteren nog Spurs thuis en Chelsea uit terug gekeken. Ze staan royaal voor, maar geven het alsnog weg, omdat die ploegen gewoon 95,05 minuten volle bak kunnen gaan. Ok, de scheids was discutabel, maar als je de wedstrijd uitspeelt dan mag je zulke fouten gewoon niet maken. Daar zit echt het verschil tussen ED en PL. In de ED is het gespeeld met 3-0 of 4-1 voor. Tegen de teams uit de grotere leagues begint het dan pas.

Dus ik teken voor 1-1, maar ze kunnen zomaar zoekgespeeld worden. Maakt verder niet uit, derde plek is zo goed als zeker en als Atalanta nog niet van de schrik van afgelopen weekend bekomen is verspelen ze misschien ook punten in Denemarken vanavond.

[ Voor 10% gewijzigd door Erapaz op 20-10-2020 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
ElPaco schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:39:
Als je Liverpool pijn wilt doen is nu wel het moment. Geen 1e keeper en geen van Dijk en ze zitten echt niet in een goede flow. Gevaar is dat ze vanavond gaan gebruiken om daar uit te komen en je genadeloos af gaat.

Liverpool heeft dit seizoen nog niet echt veel laten zien, maar Ajax op 1 helft na ook niet, dus in mijn ogen kan het alle kanten op. Ik heb het idee dat Ajax ook altijd wel profijt heeft van thuis spelen, wat dit seizoen natuurlijk veel minder is zonder publiek.
Ja, dat thuisspelen ging ook erg goed de laatste 2 CL-rondes, ik noem een Real Madrid, Chelsea, Valencia, Juventus. Allen niet gewonnen waarbij de uitwedstrijd briljant was. Ajax doet het uit dus veel beter dan thuis.

@donleone83 Ik ben benieuwd hoe Kudus het gaat doen op CL niveau, is toch een beetje de Frenkie van Ghana. Als (als!) Neres fit is heeft hij ook het niveau, idem Blind, Onano, Tagiafico. Anthony moeten we gaan zien. Maar Ajax mist inderdaad de Ligt, Frenkie, Ziyech en Donny erg. En Veltman, schrijf maar op, die had morgenavond een paar 100% kansen van Liverpool opgeruimd, dat moet ik Schuurs nog zien doen.

[ Voor 20% gewijzigd door Erapaz op 20-10-2020 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:35
Erapaz schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:29:
[...]

Ja, dat thuisspelen ging ook erg goed de laatste 2 CL-rondes, ik noem een Real Madrid, Chelsea, Valencia, Juventus. Allen niet gewonnen waarbij de uitwedstrijd briljant was. Ajax doet het uit dus veel beter dan thuis.
zonder publiek lijkt het net uitspelen :+

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Martinusz schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:35:
[...]

zonder publiek lijkt het net uitspelen :+
Zeker vergelijkbaar met Bernabeu de 2de helft, dat was ook leeg namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
PolarBear schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:38:

[...]

En het jaar ervoor ook!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

donleone83 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:22:
[...]

Eh met de eerder genoemde opstellingen staan er 11 die het Liverpool lastig kunnen maken. Maar geloof vooral dat het niet zo is of dat budget iets uit maakt. Heel simpel, wil je een wedstrijd winnen zul je goed moeten voetballen. Dat kan Ajax verdomd goed, en toegegeven, Liverpool is ook niet slecht maar zeker niet onaantastbaar.

In de PL zie je juist dat iedereen van elkaar kan winnen dus men is ook kwetsbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• donleone83
Erapaz schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:29:
[...]

@donleone83 Ik ben benieuwd hoe Kudus het gaat doen op CL niveau, is toch een beetje de Frenkie van Ghana. Als (als!) Neres fit is heeft hij ook het niveau, idem Blind, Onano, Tagiafico. Anthony moeten we gaan zien. Maar Ajax mist inderdaad de Ligt, Frenkie, Ziyech en Donny erg. En Veltman, schrijf maar op, die had morgenavond een paar 100% kansen van Liverpool opgeruimd, dat moet ik Schuurs nog zien doen.
Kudus ben ik ook benieuwd naar. Heerlijke voetballer. Mazraoui gaat het keihard afleggen tegen de snelheid van Mané of het vernuft van Jota. Benieuwd hoe Tagliafico het doet tegen Salah. Ik vind Tagliafico na een geweldige start bij Ajax vrij ver teruggevallen. Blind en Schuurs krijgen het ook moeilijk als Firmino zich continu terug laat vallen en Keita of Wijnaldum er continu over heen dendert. Zijn niet de mannen die daar mee om kunnen gaan verwacht ik.
snmght schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:49:
[...]

Eh met de eerder genoemde opstellingen staan er 11 die het Liverpool lastig kunnen maken. Maar geloof vooral dat het niet zo is of dat budget iets uit maakt. Heel simpel, wil je een wedstrijd winnen zul je goed moeten voetballen. Dat kan Ajax verdomd goed, en toegegeven, Liverpool is ook niet slecht maar zeker niet onaantastbaar.

In de PL zie je juist dat iedereen van elkaar kan winnen dus men is ook kwetsbaar.
Voor een team dat verdomd goed kan voetballen laten ze dat verdomd weinig zien het afgelopen jaar.

[ Voor 20% gewijzigd door donleone83 op 20-10-2020 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

donleone83 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:53:
[...]

Kudus ben ik ook benieuwd naar. Heerlijke voetballer. Mazraoui gaat het keihard afleggen tegen de snelheid van Mané of het vernuft van Jota. Benieuwd hoe Tagliafico het doet tegen Salah. Ik vind Tagliafico na een geweldige start bij Ajax vrij ver teruggevallen. Blind en Schuurs krijgen het ook moeilijk als Firmino zich continu terug laat vallen en Keita of Wijnaldum er continu over heen dendert. Zijn niet de mannen die daar mee om kunnen gaan verwacht ik.

[...]
Mooi dat je een glazen bol hebt maar ik moet van die Wijnaldum maar eens zien of ie ergens over heen weet te denderen. Laatste wedstrijden dat ik hem zag spelen leek het allemaal nergens op..
Voor een team dat verdomd goed kan voetballen laten ze dat verdomd weinig zien het afgelopen jaar.
Helemaal mee eens. Morgen is een goed moment om het wel eens te laten zien. Fingers crossed! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
snmght schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:49:
[...]

Dat komt juist omdat Matchday Uncertainty is het hele unieke verkoop punt van de hele premier league. Daar zetten ze keihard op in. Daarom was er ook zoveel consternatie over het plan van de big six, wat dus neergeschoten is.

De eerlijkere verdeling van het TV geld is in de premier league een van de belangrijkste sleutels van het succes. Heeft niks met kwetsbaarheid te maken, eerder andersom. In Engeland zijn geen makkelijke wedstrijden itt bv de eredivisie waar de helft van de competitie er maar bij bungelt. Omdat je iedere wedstrijd tegenstand op niveau hebt moet je zelf ook veel beter zijn.

Het geld van de pot eerlijk verdelen zal hier ook niet zo snel gebeuren helaas, zou goed zijn voor de competitie. Helaas lijkt het nederlandse voetbal vooral een model aan te hangen dat de rijken het meest moeten krijgen, ongeacht het resultaat voor de competitie (die dus al letterlijk decennia lang vrij makkelijk te voorspellen is)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:56
Duel van AZ met Napoli staat op losse schroeven nu er een 2e uitbraak is. Lees her en der dat het om 9 spelers gaat nu. Al doen de meer mainstream media daar nog geen uitspraken over.

https://www.vi.nl/nieuws/...tingen-in-spelersgroep-az

Napels zelf heeft weinig zin in het duel, die zien AZ als een gevaar. (ergens ook wel terecht. vorige week al 4 van het eerste elftal en daar nu mogelijk een aantal bij.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Leon Zwiers schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:20:
Duel van AZ met Napoli staat op losse schroeven nu er een 2e uitbraak is. Lees her en der dat het om 9 spelers gaat nu. Al doen de meer mainstream media daar nog geen uitspraken over.

Napels zelf heeft weinig zin in het duel, die zien AZ als een gevaar. (ergens ook wel terecht. vorige week al 4 van het eerste elftal en daar nu mogelijk een aantal bij.)
3-0 reglementaire verlies voor AZ lijkt mij niet eens ongunstig :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
Leon Zwiers schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:20:

Ik lees "zien AZ als een gevaar", maar neem aan dat dat niet sportief bedoeld is? Gewoon op komen dagen dus en de winst is binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Martinusz schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:30:
[...]

Ik wou het niet zeggen. Ik denk dat AZ compleet wordt afgeslacht als ze moeten spelen, afzeggen zou ze niet slecht uitkomen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
Erapaz schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:32:
[...]

Ik lees "zien AZ als een gevaar", maar neem aan dat dat niet sportief bedoeld is? Gewoon op komen dagen dus en de winst is binnen?
Nee, sportief ziet niemand nu AZ als een gevaar :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:03

Quad

Doof

Martinusz schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:30:
[...]

Bestaat een kans dat als AZ wel wilt spelen maar Napoli niet, en dus niet op komt dagen, dat het een reglementair verlies voor Napoli wordt. :P

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Erapaz schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:36:
[...]

Zeker vergelijkbaar met Bernabeu de 2de helft, dat was ook leeg namelijk :)
Ik denk dat er, inc uitvak, wel 7 tot 8.000 Ajax fans in Bernabeu zaten.
Meer mainstream media?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Quad schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:50:
[...]

Bestaat een kans dat als AZ wel wilt spelen maar Napoli niet, en dus niet op komt dagen, dat het een reglementair verlies voor Napoli wordt. :P
Dat zou natuurlijk dikke bonus zijn 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
PolarBear schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:50:
[...]

Ik denk dat er, inc uitvak, wel 7 tot 8.000 Ajax fans in Bernabeu zaten.

[...]

Meer mainstream media?
Las bij Voetbal inside al dat het er 9 zijn inclusief namen.

Bij de NOS, AD, VI etc noemen ze geen aantallen en namen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Mag hopen dat Ajax het 1e en Jong Ajax voorlopig strict gescheiden houdt.
Kan natuurlijk zomaar dat er Jong AZ spelers bij zitten die afgelopen vrijdag wat Jong Ajax spelers besmet hebben.

VVV heeft 'gelukkig voor hun' genoeg tijd om te testen tot hun volgende wedstrijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
toolkist schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:10:
Mag hopen dat Ajax het 1e en Jong Ajax voorlopig strict gescheiden houdt.
Kan natuurlijk zomaar dat er Jong AZ spelers bij zitten die afgelopen vrijdag wat Jong Ajax spelers besmet hebben.

VVV heeft 'gelukkig voor hun' genoeg tijd om te testen tot hun volgende wedstrijd.
Er speelde volgens alleen Rensch bij Jong Ajax - Jong AZ die ook met Ajax 1 meespeelt (weet niet of hij ook traint met Ajax 1). De rest heeft ook nog niet zoveel bij 1 te zoeken op dit moment, niveau van Jong is nog niet hoog. Overigens wel genoeg potentieel met Brobey en Unuvar. ANyway denk dat ze het al gescheiden houden. Anders had bijvoorbeeld Ekkelenkamp ook nog wel minuten gemaakt bij Ajax 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Antony is morgen afwezig, jammer. Ajax communiceert niet wat er is, niet fit.

Bedenk mij net dat tegen Heerenveen Antony ook geen volledige wedstrijd heeft gespeeld, wellicht speelt er al langer iets.

[ Voor 45% gewijzigd door PolarBear op 20-10-2020 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Ja, wel balen dat er meerdere leuke spelers afwezig zijn. Voor beide teams. Gelukkig niet zo erg als bij AZ, maar toch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-09 16:18
PolarBear schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:42:
Antony is morgen afwezig, jammer. Ajax communiceert niet wat er is, niet fit.

Bedenk mij net dat tegen Heerenveen Antony ook geen volledige wedstrijd heeft gespeeld, wellicht speelt er al langer iets.
Wellicht morgen dan starten met Promes - Tadic - Neres?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gynnad schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:12:
[...]

Wellicht morgen dan starten met Promes - Tadic - Neres?
Lijkt me wel. Op het middenveld verwacht ik Alvarez Klaassen en Kudus. Liever Martinez ipv Alvarez, maar dat zie ik Ten Hag niet doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
toolkist schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:20:
[...]

Lijkt me wel. Op het middenveld verwacht ik Alvarez Klaassen en Kudus. Liever Martinez ipv Alvarez, maar dat zie ik Ten Hag niet doen.
Ik verwacht eerlijk gezegd hetzelfde middenveld als afgelopen zondag met Gravenberch, Klaassen en Kudus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:59
Gynnad schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:23:
[...]

Ik verwacht eerlijk gezegd hetzelfde middenveld als afgelopen zondag met Gravenberch, Klaassen en Kudus
Ik hoop daar vooral op. Man... Alvarez voegt verdedigend op het middenveld ook niets toe.

XXXVI

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:39

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Waar nu opeens vandaan komt dat Ajax net zo goed kan winnen als verliezen is mij een volstrekt raadsel.
Heb je door dat je zelf de reacties triggert waar je je over verbaast? :D

Volgens mij zijn er maar weinig die denken dat Ajax net zoveel kans heeft als Liverpool en al helemaal niet gebaseerd op een wedstrijd tegen Heerenveen waar iedereen apathisch stond te kijken hoe Ajax vrij kon aanvallen. De bal is rond en dat soort clichees en zo maar we mogen gewoon blij zijn als het geen pak ros voor Ajax wordt. :P

Als supporter vinden we het echter ook niet leuk om bij voorbaat al te gaan roepen dat het niets wordt*, daar is ook geen lol aan te beleven. Dus met goede moed er gewoon voor gaan zitten en hopen dat er minimaal een punt uit het vuur gesleept wordt. Nu al gaan roepen dat alles beter dan 3-0 verlies mooi meegenomen is heeft ook niemand plezier van. ;)

* en dat is ook de reden waarom we zo vaak teleurgesteld voor de TV zitten. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Gonadan schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:07:
[...]

[...]

[...]

[...]

Heb je door dat je zelf de reacties triggert waar je je over verbaast? :D

Volgens mij zijn er maar weinig die denken dat Ajax net zoveel kans heeft als Liverpool en al helemaal niet gebaseerd op een wedstrijd tegen Heerenveen waar iedereen apathisch stond te kijken hoe Ajax vrij kon aanvallen. De bal is rond en dat soort clichees en zo maar we mogen gewoon blij zijn als het geen pak ros voor Ajax wordt. :P

Als supporter vinden we het echter ook niet leuk om bij voorbaat al te gaan roepen dat het niets wordt*, daar is ook geen lol aan te beleven. Dus met goede moed er gewoon voor gaan zitten en hopen dat er minimaal een punt uit het vuur gesleept wordt. Nu al gaan roepen dat alles beter dan 3-0 verlies mooi meegenomen is heeft ook niemand plezier van. ;)

* en dat is ook de reden waarom we zo vaak teleurgesteld voor de TV zitten. :+
Haha! Heb je ook wel een punt hoor! Alhoewel ik hier meerdere Ajax-fans heb gezien die zeggen dat het net zo goed 4-2 als 2-4 kan worden of dat Ajax echt niet minder is en ze denken dat een gelijkspel realistisch is. Daar ga ik tegenin.

Ik als Feyenoord supporter hou mijn hart vast voor Dinamo Zagreb. Puur gekeken naar het kwaliteitsverschil tussen de selecties zou Feyenoord meer kans hebben tegen Dinamo dan Ajax tegen Liverpool. En ook Feyenoord heeft welgeteld 1 goede helft gespeeld dit seizoen.

Waar komt het dan vandaan dat vrij veel Ajax supporters Ajax zeer kansrijk achten voor een goed resultaat tegen Liverpool en overwintering in de CL (alsof Atalanta zomaar een kutploegke is) als dat op basis van het voetbal en het kwaliteitsverschil gewoon vrij onrealistisch is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

donleone83 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:30:
[...]

Haha! Heb je ook wel een punt hoor! Alhoewel ik hier meerdere Ajax-fans heb gezien die zeggen dat het net zo goed 4-2 als 2-4 kan worden of dat Ajax echt niet minder is en ze denken dat een gelijkspel realistisch is. Daar ga ik tegenin.

Ik als Feyenoord supporter hou mijn hart vast voor Dinamo Zagreb. Puur gekeken naar het kwaliteitsverschil tussen de selecties zou Feyenoord meer kans hebben tegen Dinamo dan Ajax tegen Liverpool. En ook Feyenoord heeft welgeteld 1 goede helft gespeeld dit seizoen.

Waar komt het dan vandaan dat vrij veel Ajax supporters Ajax zeer kansrijk achten voor een goed resultaat tegen Liverpool en overwintering in de CL (alsof Atalanta zomaar een kutploegke is) als dat op basis van het voetbal en het kwaliteitsverschil gewoon vrij onrealistisch is?
Zoals aangegeven: volgens mij komt het beste naar boven in de spelers van Ajax in dit soort wedstrijden. Die zogenaamde arrogantie maakt wel dat men onbevreesd is, het eigen plan trekt en van eigen kracht uit gaat. Dat werkt volgens mij daadwerkelijk beter dan vooraf roepen hoe vreselijk het gaat worden en hoe bizar sterk en rijk de opponent is.

Die attitude straalt ook af op de supporters I guess.

Ik heb veel respect voor Liverpool en het is een sterke opponent maar Ajax kan van iedereen winnen. (en verliezen maar ik ben te optimistisch om me daar druk om te maken!)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
donleone83 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:30:.

Veel? Geen enkele Ajax fan die ik spreek geeft ons enige kans tegen Liverpool. Ook niet nu er een aantal belangrijke spelers ontbreken. Hopen, daar blijft het bij.
Wat betreft Atalanta, we zullen zien. Ajax speelt heel ander voetbal dan ze gewend zijn. En ze zijn ook niet onoverwinnelijk, dat liet die 4-1 van Napoli tegen ze wel zien. Ik geef ons in ieder geval een kans tegen Atalanta, wat niet wil zeggen dat we wel eventjes zullen winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Ik geef van alle Europees spelende ploegen alleen PSV ook maar enige kans om te overwinteren.
De anderen zijn op het moment gewoon te slecht om echt een goede kans te maken. Natuurlijk kan je altijd verrast worden, maar die kans is vrij klein.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
En komt er ook niet gewoon wat opportunisme bij kijken? Zie je hoe voor de interlandbreak, toen Feyenoord bovenaan stond, er ineens vanuit alle hoeken en gaten users tevoorschijn kwamen om dat te melden en dat Feyenoord wel even kampioen zou worden?
Dat soort supporters heeft elke club, dus ja ook bij Ajax zijn er genoeg supporters met niet reeele verwachtingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:54:
Ik geef van alle Europees spelende ploegen alleen PSV ook maar enige kans om te overwinteren.
De anderen zijn op het moment gewoon te slecht om echt een goede kans te maken. Natuurlijk kan je altijd verrast worden, maar die kans is vrij klein.
Ajax wordt sowieso wel 3e lijkt me zo. Met alle respect voor die Deense ploeg met de onuitspreekbare naam (laat staan typen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

donleone83 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:30:
Voor dergelijke clubs houd ik ook altijd mijn hart vast, ik benijd Feyenoord dan ook niet.
Het zijn tegenstanders die altijd zorgen voor een vervelende wedstrijd waarbij de kans reëel is dat je hem niet wint ondanks dat je gevoelsmatig beter was.
Dat is zoveel frustrerender dan verliezen van een club waarvan je weet dat ze gewoon beter zijn.
Niet kansloos is nog altijd iets heel anders dan kansrijk. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:10
Inmiddels 13 spelers bij AZ besmet. Dat gaat hem nie worden nie.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:41
Maarten_E schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:18:
Inmiddels 13 spelers bij AZ besmet. Dat gaat hem nie worden nie.
Gezien er nog 17 spelers over zijn, gaat het hem wel worden wel.
Je moet er namelijk minimaal 13 hebben :+

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
toolkist schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:00:
[...]

Ajax wordt sowieso wel 3e lijkt me zo. Met alle respect voor die Deense ploeg met de onuitspreekbare naam (laat staan typen).
Zó moeilijk is het nou ook weer niet ;) . Gewoon opdelen in Midt en Jylland, feitelijk staat er gewoon Midden Jutland, op z'n Deens y = u/oe en de d inslikken (en de a nog een beetje met accent uitspreken, meer als een e dus)

Wel toepasselijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 15:34

gws24

Thinking is hard!

vuurtjih schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:27:
[...]

Gezien er nog 17 spelers over zijn, gaat het hem wel worden wel.
Je moet er namelijk minimaal 13 hebben :+
Volgens de telegraaf had AZ 51 spelers op het europese formulier gezet dus ze hebben er nog wat meer over :P. Volgens mij hebben ze gewoon heel jong AZ er maar bij gezet voor de zekerheid.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
gws24 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:34:
[...]
Volgens de telegraaf had AZ 51 spelers op het europese formulier gezet dus ze hebben er nog wat meer over :P. Volgens mij hebben ze gewoon heel jong AZ er maar bij gezet voor de zekerheid.
Je hebt daar ongetwijfeld net zo goed een A als een B lijst, net als bij de CL.
Van die A lijst moeten er zoveel beschikbaar zijn, zijn die er niet dan mag je toestemming vragen om van andere lijsten aan te vullen volgens mij. Lukt dat niet, dan verlies je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

toolkist schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 23:11:
[...]

Je hebt daar ongetwijfeld net zo goed een A als een B lijst, net als bij de CL.
Van die A lijst moeten er zoveel beschikbaar zijn, zijn die er niet dan mag je toestemming vragen om van andere lijsten aan te vullen volgens mij. Lukt dat niet, dan verlies je.
Zou kunnen inderdaad dat er een A en B lijst is. Vraag is natuurlijk dan wel hoe de Uefa met die A en B lijst omgaat en wat wel/niet meetelt om het vereiste aantal spelers (13 was het?) op te stellen zoals je al aangeeft. Een gemiddelde club gaat natuurlijk niet heel blij zijn als ze wel 13 spelers op kunnen stellen van de B lijst maa0 0 van de A lijst :P.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Daar zijn ze niet blij mee nee, maar moeten ze wel.
Volgens mij kent de UEFA geen uitstel tenzij de wedstrijd verboden wordt door de autoriteiten.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Gynnad
Matchday

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Haha! Dat gaat me toch weer een bak haat opleveren daar word je bang van. :D

Wel mooi gedaan en zit ook goed in elkaar. Niet helemaal mijn stijl maar als dit nieuwe talenten oplevert, kom maar op. :9

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gynnad
Gonadan schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 08:32:
[...]

Haha! Dat gaat me toch weer een bak haat opleveren daar word je bang van. :D

Wel mooi gedaan en zit ook goed in elkaar. Niet helemaal mijn stijl maar als dit nieuwe talenten oplevert, kom maar op. :9
Allemaal eigen jeugd }:O

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BoB_HenK
toolkist schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:20:
[...]

EtH heeft bij herhaling aangegeven Martinez helaas alleen als verdediger te willen zien. Het blijft ronduit bizar hoe Martinez nu gepasseerd wordt. Maakte vorig jaar zelfs meer minuten dan Onana (!!!) en alleen Tadic maakte meer minuten in de selectie. Bovendien meer dan 20 van zijn 42 wedstrijden op het middenveld gespeeld. Nu is het opeens geen middenvelder meer en roemt EtH Alvarez om zijn voetballende vermogen waardoor hij wél op het middenveld mag spelen. Volgen jullie het nog 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door BoB_HenK op 21-10-2020 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
BoB_HenK schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:48:
[...]

EtH heeft bij herhaling aangegeven Martinez helaas alleen als verdediger te willen zien. Het blijft ronduit bizar hoe Martinez nu gepasseerd wordt. Maakte vorig jaar zelfs meer minuten dan Onana (!!!) en alleen Tadic maakte meer minuten in de selectie. Bovendien meer dan 20 van zijn 42 wedstrijden op het middenveld gespeeld. Nu is het opeens geen middenvelder meer en roemt EtH Alvarez om zijn voetballende vermogen waardoor hij wél op het middenveld mag spelen. Volgen jullie het nog 8)7
Op het middenveld zijn er genoeg echte middenvelders beschikbaar :)
Martinez is een LB of een LCV, waarom zou je hem op het middenveld zetten en er een middenvelder daarvoor op de bank zetten? :? En Alvarez mag op de bank blijven zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BoB_HenK
Martinusz schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:51:
[...]

Op het middenveld zijn er genoeg echte middenvelders beschikbaar :)
Martinez is een LB of een LCV, waarom zou je hem op het middenveld zetten en er een middenvelder daarvoor op de bank zetten? :? En Alvarez mag op de bank blijven zitten.
Alvarez moet sowieso banken, die is voetballend niet eens goed genoeg voor Jong. Ging mij er meer om dat EtH weer eens zo koppig als een ezel is. Als het zijn overtuiging is dat je een 'slot op de deur' voor de verdediging nodig hebt, zowel Alvarez als Martinez oorspronkelijk als verdedigers haalt en dan vervolgens de mindere van de twee opstelt en degene die vorig jaar op-een-na de meeste minuten (waarvan ook nog eens de helft als het slot op de deur) naar de bank verwijst ben je volgens mij gewoon raar bezig.

In de Eredivisie zie ik het nut van een slot op de deur niet zo, in wedstrijden als tegen Liverpool ruil ik met liefde Gravenberch in voor Martinez.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
AZ gaat compleet af met zoveel missende spelers. Best bijzonder dat het nog doorgaat.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoB_HenK
Luxicon schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:24:
AZ gaat compleet af met zoveel missende spelers. Best bijzonder dat het nog doorgaat.
Wellicht denken ze een beter resultaat dan de reglementaire 3-0 te realiseren :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
BoB_HenK schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:25:
[...]

Wellicht denken ze een beter resultaat dan de reglementaire 3-0 te realiseren :+
Qua basis valt het nog mee, maar Myron Boadu, Timo Letschert, Jordy Clasie, Ron Vlaar, Ferdy Druijf, Zakaria Aboukhlal, Hakon Evjen, Juan Familia-Castillo, Tijjani Reijnders en Thijs Oosting zijn niet van de partij.

Over Juventus - Napoli kortgeleden:
Napoli mocht vanwege een coronageval in de selectie niet afreizen naar Turijn.
Uitslag: 3-0

Daar komt AZ aan met 10 gevallen in de hoofdselectie. :+

[ Voor 24% gewijzigd door Luxicon op 21-10-2020 11:32 ]

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BoB_HenK
Luxicon schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:27:
[...]

Qua basis valt het nog mee, maar Myron Boadu, Timo Letschert, Jordy Clasie, Ron Vlaar, Ferdy Druijf, Zakaria Aboukhlal, Hakon Evjen, Juan Familia-Castillo, Tijjani Reijnders en Thijs Oosting zijn niet van de partij.

[...]

De Napolitaanse GGD had uitreizen verboden. Overigens wil men in Napels ook helemaal niet dat AZ afreist door het hoge aantal corona gevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:48
Luxicon schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:27:
[...]

[...]

Het waren er wel iets meer:
Bij drie personen van de club uit Napels is corona geconstateerd, onder wie de middenvelders Piotr Zielinski en Eljif Elmas. De vrees bestaat dat zich op korte termijn nieuwe coronapatiënten bij de club aandienen. Dat zou alles te maken hebben met de thuiswedstrijd afgelopen zondag tegen Genoa (6-0). Bij die ploeg zijn inmiddels ruim twintig besmettingen gemeld.

De Serie A wijst in een verklaring op eerder gespeelde wedstrijden van Torino, Atalanta en AC Milan, die ondanks coronabesmettingen wel doorgingen. De regels van de Italiaanse voetbalbond schrijven bovendien voor dat wedstrijden pas mogen worden uitgesteld als er minder dan dertien voetballers beschikbaar zijn, of als er in een week minimaal tien besmettingen met het coronavirus gemeld worden.
https://www.rtlnieuws.nl/...t-van-serie-naar-juventus

Ook handig dat de oorzaak waarschijnlijk een wedstrijd van een week eerder is, waar uiteindelijk 20 besmettingen gemeld zijn.
Napoli kreeg naast een 3-0 verlies ook nog een punt in mindering overigens, echt voordelig is niet opkomen opdagen dan niet. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoB_HenK
dutchgio schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:40:
[...]

Het waren er wel iets meer:

[...]

https://www.rtlnieuws.nl/...t-van-serie-naar-juventus

Ook handig dat de oorzaak waarschijnlijk een wedstrijd van een week eerder is, waar uiteindelijk 20 besmettingen gemeld zijn.
Napoli kreeg naast een 3-0 verlies ook nog een punt in mindering overigens, echt voordelig is niet opkomen opdagen dan niet. :)
Kan voor Ajax nog wat beloven mogelijk, die oefenden recent nog tegen AZ :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

BoB_HenK schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:53:
[...]

Kan voor Ajax nog wat beloven mogelijk, die oefenden recent nog tegen AZ :/
Ja en Antony heeft wellicht al Corona. Het is dat ze er geen uitspraken over doen, maar hij viel prima in, heeft weinig gespeeld, geen tik of iets dergelijks gehad volgens mij.. En dan 'niet wedstrijdfit' en niet bij de selectie in zo een belangrijke wedstrijd. Ik vrees dat hij toch getroffen is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ephymerous
BoB_HenK schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:48:
[...]

Onbegrijpelijk he? Als je nou betere opties hebt dan kan dan een gevolg zijn van een sterker wordende selectie. Het verkiezen van Alvarez boven Martinez en met droge ogen kunnen beweren dat Alvarez de betere optie is op het middenveld... dat bewijst mij dat je los staat van iedere werkelijkheid.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:48
snmght schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:58:
[...]

Ja en Antony heeft wellicht al Corona. Het is dat ze er geen uitspraken over doen, maar hij viel prima in, heeft weinig gespeeld, geen tik of iets dergelijks gehad volgens mij.. En dan 'niet wedstrijdfit' en niet bij de selectie in zo een belangrijke wedstrijd. Ik vrees dat hij toch getroffen is.
Hij deed afgelopen weekend nog wel mee als invaller. Wellicht iets met een blessure/fitheid of iets dergelijks.
Ik mag hopen dat Neres wel kan starten en het dus de 'Tadic variant' wordt, niet een Labyad of Traore in de spits.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:24
ephymerous schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:02:
[...]

Onbegrijpelijk he? Als je nou betere opties hebt dan kan dan een gevolg zijn van een sterker wordende selectie. Het verkiezen van Alvarez boven Martinez en met droge ogen kunnen beweren dat Alvarez de betere optie is op het middenveld... dat bewijst mij dat je los staat van iedere werkelijkheid.
Laat hem dan in ieder geval duidelijke uitleg geven over zijn keuze. Specifieker dan alleen maar hij is de betere keuze.
Misschien, heel misschien, heeft ie een punt.

Ik verwacht er trouwens weinig van vanavond.
Blind achterin met zijn snelheid, onervaren Schuurs. Mazraoui tegen Mane.
Gravenberch mi er nog niet aan toe. Half bakken Alvarez er bij lees ik nu.
Voorin een slappe Promes.

Rest schat ik wel ok in maar dat is denk ik onvoldoende. Maar we zullen zien.

Ook erg jammer dat Antony er niet bij is, die had ik graag op dit niveau willen zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
[...]

Als hij zondag niet basis speelde vanwege Corona hadden ze hem ook niet op de bank gezet mag ik aannemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 18:36
Geen v dijk, geen Allison en geen Thiago bij Liverpool.
En de reserve doelman is een grabelaar.

Nadeel is dat die drie voorin wel meedoen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
Harribo schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:11:
Half bakken Alvarez er bij lees ik nu.
Voorin een slappe Promes.
Promes op links loopt in ieder geval niet in de weg. Ik lees nergens dat Alvarez speelt?

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Met 0-2 of beter ben ik tevreden vanavond... Zolang we maar geen broekepoeper voetbal gaan spelen en niet aan durven vallen, maar daar ben ik ook niet zo bang voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

P.O. Box schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:15:
[...]

Als hij zondag niet basis speelde vanwege Corona hadden ze hem ook niet op de bank gezet mag ik aannemen.
Mijn punt is dat ik als hij nu geen corona zou hebben je juist zou verwachten dat hij fit genoeg is. Juist omdat hij zondag niet eens een hele wedstrijd speelde en volgens mij ook geen blessure heeft opgelopen.

Er is ook niet aangegeven dat hij geblesseerd is, alleen niet wedstrijdfit. Lijkt me dus corona of wellicht quarantaine omdat iemand in zijn omgeving corona heeft. Alleen mogen ze dat niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Neres Tadic Promes Kudus Klaassen Gravenberch.
Gewoon top! Alleen tegen Liverpool ga je het niet redden.
Maar met name het middenveld is van om te smullen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
Mark31 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:46:
Neres Tadic Promes Kudus Klaassen Gravenberch.
Gewoon top! Alleen tegen Liverpool ga je het niet redden.
Maar met name het middenveld is van om te smullen.
Heel erg jammer dat Anthony niet beschikbaar is, dan hadden we de Braziliaanse vleugels kunnen zien. Vorig jaar was het rendement van Promes in de CL wel erg hoog. Geen idee waarom hij nu "uit vorm" is. Maar 60 minuten opladen in een wedstrijd als vanavond lijkt me niet onmogelijk toch?

Verder heeft Ajax niks te verliezen vanavond. Als je bij rust 0-3 achter staat is het zo, dan krijgen we een galavoorstelling van Liverpool en is het zoals het is. Als ze goed spelen maar alsnog verliezen zoals tegen Madrid en Chelsea thuis dan geeft het hoop voor de toekomst. En als ze toch punten pakken is het gewoon feest. Kortom, zin in!

[ Voor 23% gewijzigd door Erapaz op 21-10-2020 13:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
PSV speelt zonder Gakpo en Rosario, beide zijn positief getest.
Gaat wel hard zo.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
snmght schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:40:
[...]

Mijn punt is dat ik als hij nu geen corona zou hebben je juist zou verwachten dat hij fit genoeg is. Juist omdat hij zondag niet eens een hele wedstrijd speelde en volgens mij ook geen blessure heeft opgelopen.

Er is ook niet aangegeven dat hij geblesseerd is, alleen niet wedstrijdfit. Lijkt me dus corona of wellicht quarantaine omdat iemand in zijn omgeving corona heeft. Alleen mogen ze dat niet zeggen.
Corona zal het issue zijn, was bij Gravenberch toen ook, ineens er niet bij zonder opgave van reden (privacy ding enzo), die zat toen ook in quarantaine.
Als Anthony na zondag in de buurt van iemand is geweest met corona, zal hij wellicht in quarantaine zitten nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Erapaz schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:03:
[...]

Heel erg jammer dat Anthony niet beschikbaar is, dan hadden we de Braziliaanse vleugels kunnen zien. Vorig jaar was het rendement van Promes in de CL wel erg hoog. Geen idee waarom hij nu "uit vorm" is. Maar 60 minuten opladen in een wedstrijd als vanavond lijkt me niet onmogelijk toch?

Verder heeft Ajax niks te verliezen vanavond. Als je bij rust 0-3 achter staat is het zo, dan krijgen we een galavoorstelling van Liverpool en is het zoals het is. Als ze goed spelen maar alsnog verliezen zoals tegen Madrid en Chelsea thuis dan geeft het hoop voor de toekomst. En als ze toch punten pakken is het gewoon feest. Kortom, zin in!
Ha, bijna helemaal waar!

Kan nog wel misgaan als we schijtbakkenvoetbal spelen, daar heb ik een hekel aan. Of als Labyad en Alvarez aan de start verschijnen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• T-MOB
  • Laatst online: 10:13
Erapaz schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:03:
[...]
Promes moet het m.i. vooral hebben van slimme loopacties en minder van passeren en trucjes. Je hebt dan iemand nodig die "weet" waar hij gaat opduiken. Ziyech wist hem altijd wel goed te bedienen. Verder staat hij dit seizoen vaak op een andere positie.
Ik hoop toch vooral dat het lang spannend blijft. Galavoorstellingen van grote clubs zijn vooral leuk als neutrale toeschouwer. Verliezen van Liverpool zit er dik in natuurlijk. Maar voor de beleving dan toch liever met 90 minuten het gevoel dat een wondertje nog mogelijk is.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Erapaz
snmght schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:19:
[...]

Ha, bijna helemaal waar!

Kan nog wel misgaan als we schijtbakkenvoetbal spelen, daar heb ik een hekel aan. Of als Labyad en Alvarez aan de start verschijnen.
Ja, ik doe de aanname dat ze op CL niveau gewoon gemotiveerd zijn en moedig spelen ;)

Voor de rest, genieten van de wedstrijddag spanning en toepasselijke muziek luisteren:

[ Voor 18% gewijzigd door Erapaz op 21-10-2020 13:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
[...]

Er is een goede kans dat Antony Corona heeft, maar ook dat hij bij de uitlooptraining een spier verrekt heeft. Ajax is al langer zwijgzaam over blessures, zeker de day to day blessures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Antony niet wedstrijdfit ?
Zal wel op de bank zitten en invallen denk ik. Zo nog half uurtje gespeeld..
Weet iemand de opstelling al ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 10:57
Hackus schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:14:
Antony niet wedstrijdfit ?
Zal wel op de bank zitten en invallen denk ik. Zo nog half uurtje gespeeld..
Weet iemand de opstelling al ?
Nee hij is er niet bij vanavond. Dus ook niet als invaller.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SQzrQPrvFidEA9Q8Ur2UGfNoh30=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NIhq9qVYFznK1AHFhrYKwElc.png?f=user_large
Tja, aan de ene kant denk ik blijf lekker thuis. Maar als ze inderdaad zo is dat er vanochtend nog toestemming van de burgemeester en dat later is ingetrokken dan snap ik ook wel dat Halsema zich niet populair maakt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:23
Het is toch volkomen duidelijk dat dit het seizoen wordt waarin Ajax de CL gaat winnen. Dat jullie daar nog aan twijfelen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

DoeEensGek schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:12:
Het is toch volkomen duidelijk dat dit het seizoen wordt waarin Ajax de CL gaat winnen. Dat jullie daar nog aan twijfelen. ;)
Volkomen duidelijk zou ik niet zeggen maar het is zeker mogelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

Martinez in de basis, dat werd tijd. En zo te zien 4-4-2 of 5-3-2?

[ Voor 63% gewijzigd door Sempy op 21-10-2020 19:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Sempy schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:47:
[Twitter]

4-3-3 kan ook met deze spelers;

Neres - Tadic - Kudus
Blind - Klaasen - Gravenberch
Tagliafico - Martinez - Schuurs - Mazraoui

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Sempy schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:47:
[Twitter]

Ik zat al te kijken want ik miste een buitenspeler maar met deze basis kom je inderdaad op een systeem anders dan normaal uit en ik denk dan eerder aan 5-3-2. Wel weer een risico om op een andere manier te gaan spelen dan anders maar zoals we gezien hebben bij het NL elftal kan het goed uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Volgens VI Blind op middenveld, Martinez achterin en Kudus hangend op rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

PolarBear schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:56:
[...]

4-3-3 kan ook met deze spelers;

Neres - Tadic - Kudus
Blind - Klaasen - Gravenberch
Tagliafico - Martinez - Schuurs - Mazraoui
Zou inderdaad ook nog wel kunnen maar dat is wel wat uitproberen met Kudus op een positie waar die nog niet gespeeld heeft. Of heeft hij in de voorbereiding daar gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Sempy schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:00:
Denk dat Ten Hag zo iets gaat zeggen x-x-x in balbezit en x-x-x bij balverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Sempy schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:00:
Als dat zo is ben ik niet enthousiast. Weer 2 spelers op posities waar ze niet thuishoren. Laat dan in ieder geval je defensie onaangeroerd en laat Blind daar lekker staan. Maarja... met de domme uitspraken van de afgelopen weken kan je moeilijk Martinez alsnog op het middenveld posteren :/

5-3-2 laat ik me lekker door verrassen. Blind vlak voor de defensie kan goed uitpakken tegen de topaanval van Liverpool.
PolarBear schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 18:21:
[Afbeelding]
Tja, aan de ene kant denk ik blijf lekker thuis. Maar als ze inderdaad zo is dat er vanochtend nog toestemming van de burgemeester en dat later is ingetrokken dan snap ik ook wel dat Halsema zich niet populair maakt.
Ik lees F-side en Halsema, twee redenen om niet verder te lezen :+ Dezelfde F-side kwam met een statement tegen Sneijdertje en allerlei andere kleinzielige statements.

En Halsema? Sjah... had ik de helft van haar fuck-ups op het werk gemaakt dan was ik inmiddels werkloos. Het lijkt me wel een aardige vrouw though :o

[ Voor 52% gewijzigd door ephymerous op 21-10-2020 20:06 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Prima opstelling, verrassend dat wel. Ben erg benieuwd :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ik geloof er niks van dat ie Blind weghaalt uit het centrum. Die gaat gewoon centraal achterin spelen.
Pagina: 1 ... 45 ... 208 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.

Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021