Zwollenaar he... dus het gaat nettoolkist schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:55:
[...]
Als je em kan verstaan
[edit]oh wacht jij komt ook min of meer uit het oosten van NL, dus dat zal wel lukken
XXXVI
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Zwollenaar he... dus het gaat nettoolkist schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:55:
[...]
Als je em kan verstaan
[edit]oh wacht jij komt ook min of meer uit het oosten van NL, dus dat zal wel lukken
XXXVI
Blijkbaar is het wel verzet op verzoek van de clubs die Europees spelen gedaan. Er komen ook weer zondagavond 20:00 wedstrijden.PolarBear schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:41:
Huh? Ajax - Heerenveen is naar 14:30 op zondag verplaatst? Had Fox geen goede wedstrijd zondagmiddag? Ik snap werkelijk niets van deze verplaatsing, woensdag Champions League, dan heb je toch liever de eredivisie al op zaterdag gehad?
Formerly known as Ragdoll
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
De reden zal zijn het terugkomen van de internationals, een aantal melden zich pas op de vrijdag.PolarBear schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:41:
Ik snap werkelijk niets van deze verplaatsing, woensdag Champions League, dan heb je toch liever de eredivisie al op zaterdag gehad?
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Blijf het een tikje raar vinden, in het conceptschema is hier geen rekening mee gehouden terwijl dat wel voor andere wedstrijden zo is.strafschop schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:50:
[...]
De reden zal zijn het terugkomen van de internationals, een aantal melden zich pas op de vrijdag.
[ Voor 7% gewijzigd door PolarBear op 12-10-2020 19:10 ]
In het oorspronkelijke programma staan alleen wijzingen met betrekking tot de groepsfase plaatsing van AZ en Ajax. Vooraf was immers niet duidelijk of deze twee clubs op dinsdag, woensdag of donderdag Europees moeten spelen.PolarBear schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:01:
[...]
Blijf het een tikje raar vinden, in het conceptschema is hier geen rekening mee gehouden terwijl dat wel voor andere wedstrijden zo is.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Vervanger voor Klaiber bij Utrecht?Martinusz schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:18:
Is het volgende week al CL? Nou dat wordt dan wat met Ajax
Janmaat heeft zijn contract ontbonden, gaan we die terugzien in de eredivisie?
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Niet eerder als 4 januari 2021, want niet transfervrij voor de deadline.
Op NOS staat juist dat hij door ontbinden wel overal aan de slag kan nu?strafschop schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:39:
[...]
Niet eerder als 4 januari 2021, want niet transfervrij voor de deadline.
En zijn laatste wedstrijd was op 8 november 2019.
Dan heeft hij zijn contract dus al voor de deadline ontbonden.Martinusz schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:50:
[...]
Op NOS staat juist dat hij door ontbinden wel overal aan de slag kan nu?
As an exception to this rule, a professional whose contract has expired prior to the end ofMartinusz schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:50:
[...]
Op NOS staat juist dat hij door ontbinden wel overal aan de slag kan nu?
Maar alleen voor een binnenlandse transfer, oftewel binnen Engeland. Aangezien daar de markt nog open is voor binnenlandse transfers.strafschop schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:10:
[...]
As an exception to this rule, a professional whose contract has expired prior to the end of
a registration period may be registered outside that registration period.
Met binnenlands bedoelde ik dan ook PL<->Championship enzo. Had ik inderdaad wat duidelijker neer moeten zettenstrafschop schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:25:
@toolkist De FIFA bepaald de transfer reglementen.
De binnenlandse Engelse markt is nog open met toestemming van de FIFA. Premier League clubs mogen onderling geen zaken doen.
Precies wat ik zei, voor de Eredivisie niet eerder dan 4 januari tenzij hij ontslagen is vanwege Covid-19. Dat is een tijdelijke uitzondering dit seizoen. En dan alleen met toestemming van de nationale bond.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
En dus laat je Jong AZ lekker tegen Jong Ajax spelen vandaag...Bij AZ zijn vrijdag negen besmettingen met het coronavirus geconstateerd. De club uit Alkmaar meldt dat het om vier spelers van de hoofdmacht, twee spelers van Jong AZ en drie werknemers gaat. Alle personen zijn in thuisisolatie gegaan.
De spelers worden getest(?) en ik mag hopen dat enkel de negatief geteste spelers speelden. Als club heb je weinig keuze. Niet spelen is een reglementair verlies.toolkist schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:30:
[...]
En dus laat je Jong AZ lekker tegen Jong Ajax spelen vandaag...
Wat is het probleem als die dudes er duidelijk niet bij zijn? De rest is vast getest, dus daar zijn geen problemen. Je kan moeilijk elk duel waarbij een speler van een club positief is getest uitstellen?toolkist schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:30:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door Snowdog op 16-10-2020 21:50 ]
Twee spelers is meestal wel op te vangen. Vervelend als het bepalende spelers zijn of je ook met veel schorsingen/blessures zit (geen idee hoe die score daar nu is)toolkist schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:30:
[...]
alles kan off-topic
Lijkt me logisch dat de regels zijn dat dat alleen mogelijk is als de selectie te klein is om een wedstrijd te spelen. Die controle zal vast ook wel plaatsvinden, maar ik denk niet dat een club daarover zou liegen.Ankona schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:23:
[...]
Twee spelers is meestal wel op te vangen. Vervelend als het bepalende spelers zijn of je ook met veel schorsingen/blessures zit (geen idee hoe die score daar nu is)
Zijn er eigenlijk harde regels wanneer een team af mag zeggen? (En worden de tests dan ook gecontroleerd?)
...
Volgens mij was het er maar een toch? En daar was het probleem wel iets groter dan 2 spelers?Luxicon schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:41:
Er zijn sowieso al meerdere wedstrijden afgelast met deze reden, dat had ik bij AZ ook verwacht. Vooralsnog dus (nog) niet.
4 van de A-selectie, ik dacht dat het team in quarantaine zou moeten, maar dat valt dus nog mee.Snowdog schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:45:
[...]
Volgens mij was het er maar een toch? En daar was het probleem wel iets groter dan 2 spelers?
[ Voor 4% gewijzigd door Luxicon op 16-10-2020 22:51 ]
...
Yea die 2e is niet Eredivisie though, kan me voorstellen dat ze daar wat sneller afgelasten. Maar goed, als het bij 4 spelers blijft, ik denk dat je dan bijna wel door moet spelen. Elke club kent dit risico en als ze te snel afgelasten dan ligt de hele competitie zo ook bij het minste of geringste stil. Helemaal eerlijk is het misschien niet, maar uiteindelijk is de enige reden dat ze nu nog spelen toch de knaken. Anders hadden ze het allemaal wel stilgelegd.Luxicon schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:50:
[...]
4 van de A-selectie, ik dacht dat het team in quarantaine zou moeten, maar dat valt dus nog mee.
RKC - PEC en NAC - Graafschap
Dat valt niet mee, maar tegen. 4 is erg veel, ieder ander moet dan 10 dagen in quarantaine. Een test bewijst alleen dat je op dat moment niet aantoonbaar Corona hebt. Dat je het toch al opgelopen hebt en pas later verder ontwikkeld is niet uitgesloten.Luxicon schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:50:
[...]
4 van de A-selectie, ik dacht dat het team in quarantaine zou moeten, maar dat valt dus nog mee.
RKC - PEC en NAC - Graafschap
Omdat dit pas vandaag bekend is geworden? Ik geloof niet dat de clubs testen gebruiken die direct een uitslag geven (tenslotte zijn daar alleen nog maar proeven mee), dus in de tussentijd kan er allang weer iemand besmet zijn geraakt die nu wel op het veld staat. Dat kan natuurlijk altijd, maar in deze situatie weet je zeker dat ze close zijn geweest met een besmet iemand.Snowdog schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:49:
[...]
Wat is het probleem als die dudes er duidelijk niet bij zijn? De rest is vast getest, dus daar zijn geen problemen. Je kan moeilijk elk duel waarbij een speler van een club positief is getest uitstellen?
Edit: zoals Napo dus al zei.
Ajax of een andere club maakt me helemaal niks uit, en als het eergister bekend zou zijn geworden en de overige spelers daarna nog een keer getest zouden zijn zou ik het ook prima vinden. Nu loop je gewoon onnodig risico.ST10©DE schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:16:
Maar het gaat wel om Ajax hé!
Voor ons wel, maar ik denk dat dit intern al wel eerder bekend was. Ze zullen daar vast geen risico's mee nemen.toolkist schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:10:
[...]
Omdat dit pas vandaag bekend is geworden? Ik geloof niet dat de clubs testen gebruiken die direct een uitslag geven (tenslotte zijn daar alleen nog maar proeven mee), dus in de tussentijd kan er allang weer iemand besmet zijn geraakt die nu wel op het veld staat. Dat kan natuurlijk altijd, maar in deze situatie weet je zeker dat ze close zijn geweest met een besmet iemand.
Veel eerder kan toch niet? Je wil zo dicht mogelijk op de wedstrijd testen lijkt me.Snowdog schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:23:
[...]
Voor ons wel, maar ik denk dat dit intern al wel eerder bekend was. Ze zullen daar vast geen risico's mee nemen.
Ja, dat ook, maar ik neem aan dat ze wel regelmatig tests afnemen. Ik bedoel als je het zo dicht mogelijk op de wedstrijd wilt doen, dan zouden ze nu ook nog niet weten dat er spelers van de A-selectie positief getest hadden. Either way, dat dit allemaal tegelijk naar buiten gebracht wordt zou dan niet kloppen, omdat je eenzelfde timeframe zou verwachten (lijkt mij).toolkist schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:26:
[...]
Veel eerder kan toch niet? Je wil zo dicht mogelijk op de wedstrijd testen lijkt me.
Om te voorkomen dat er grote uitbraken komen binnen een selectie of breder, wordt er gedurende het seizoen verplicht veelvuldig getest. Spelers, staf en andere betrokken personeelsleden moeten zich minimaal één keer per week laten testen.
Kan best zijn dat de eerste divisie een afwijkend protocol heeft of dat er in onderling overleg afgeweken kan worden van het protocol.Wat de situatie ook gaat zijn, het uitstellen van een wedstrijd in verband met corona zal pas in een uiterst geval plaatsvinden. In de voorbereiding zagen we dat er oefenduels geschrapt werden vanwege 'slechts' twee tot vier besmettingen in een selectie. Tijdens de eredivisie mag dat niet meer.
In het protocol van de KNVB staat dat 'het uitstellen van wedstrijden pas in een uiterst geval plaats vindt, niet bij een speler of vier. Echt een hele selectie moet in quarantaine zijn, wil er een wedstrijd uitgesteld worden.'
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Het zit diep hè?ST10©DE schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:16:
Maar het gaat wel om Ajax hé!
Kijkende naar het uitvoeringsbesluittoolkist schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:10:
[...]
Omdat dit pas vandaag bekend is geworden? Ik geloof niet dat de clubs testen gebruiken die direct een uitslag geven (tenslotte zijn daar alleen nog maar proeven mee), dus in de tussentijd kan er allang weer iemand besmet zijn geraakt die nu wel op het veld staat. Dat kan natuurlijk altijd, maar in deze situatie weet je zeker dat ze close zijn geweest met een besmet iemand.
Je zult inderdaad altijd een risico hebben met de maximaal twee dagen tussen de afname van de test en de gespeelde wedstrijd. Zonder sneltest heb je natuurlijk ook geen reeel alternatief. Alle spelers, officials en mensen die bij het team horen voor twee dagen opsluiten zou een theoretische oplossing kunnen zijn maar geen werkbare.ingeval van wedstrijden in de eredivisie en eerste divisie en de na afloop van deze competities te spelen play-offwedstrijden, de KNVB beker en de Johan Cruijff-schaal, in aanvulling op het bepaalde in sub d van dit artikellid, negatief getest is door middel van een SARS-CoV-2-RNA (neus-en keeluitstrijk + PCR) test. De test moet zijn afgenomen maximaal 2 dagen voorafgaand aan de betreffende wedstrijddag en zijn geanalyseerd in een door een nationale accreditatie-instantieaangesloten bij de vereniging European co-operation for Accreditationgeaccrediteerd laboratorium voor moleculaire SARS-CoV-2 diagnostiek. De uitslag van de test moet ontvangen en beschikbaar zijn ten minste 4 uur voor aanvang van de betreffende wedstrijd.
Je hebt natuurlijk wel een interland periode achter de rug. Kan me goed voorstellen dat een club besluit om de spelers extra te testen bij terugkomst.toolkist schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:26:
[...]
Veel eerder kan toch niet? Je wil zo dicht mogelijk op de wedstrijd testen lijkt me.
Dus 2 dagen waarbij de besmette spelers lekker getraind hebben met de rest. Het zou mij echt niks verbazen als er komende week meer besmettingen bij AZ bekend gemaakt worden.Napo schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:55:
[...]
Kijkende naar het uitvoeringsbesluit
[...]
Je zult inderdaad altijd een risico hebben met de maximaal twee dagen tussen de afname van de test en de gespeelde wedstrijd. Zonder sneltest heb je natuurlijk ook geen reeel alternatief. Alle spelers, officials en mensen die bij het team horen voor twee dagen opsluiten zou een theoretische oplossing kunnen zijn maar geen werkbare.
[ Voor 6% gewijzigd door Napo op 17-10-2020 10:25 ]
Dat kun je prima oplossen. Als een tour de france team in een bubbel kan leven kunnen voetbal clubs het al helemaal. Die hoeven niet van hotel naar hotel te reizen.Napo schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 10:23:
Effectief kan je dan niet meer trainen laat staan wedstrijden spelen. Zodra er ook maar enige contact is met een persoon buiten de selectie die risico heeft gelopen loop je als speler een risico. Dat ga je niet oplossen, zelf niet met sneltesten.
[ Voor 15% gewijzigd door toolkist op 17-10-2020 12:18 ]
Een maand in een bubbel waar ze normaliter ook al in zitten. Wellicht wat minder persoonlijk contacttoolkist schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 12:14:
[...]
Dat kun je prima oplossen. Als een tour de france team in een bubbel kan leven kunnen voetbal clubs het al helemaal. Die hoeven niet van hotel naar hotel te reizen.
Dan heb je alsnog het risico van het gat van het testmoment tot het resultaatmoment. Je gaat dus effectief spelers wekelijks van dinsdag tot en met zaterdag compleet afsluiten. Dat lijkt me prima als het een toernooi is van 4 weken en wellicht zelfs 6 weken maar voor een seizoen die een acht maanden in beslag neemt niet als realistische oplossing.Zaterdag spelen? Dinsdag testen = donderdag resultaat. Donderdag schoon-> bubbel in (mini trainingskamp dus eigenlijk). Meteen nieuwe test op donderdag = zaterdag voor de wedstrijd resultaat. Indien dan nieuwe besmettingen->geen wedstrijd
Alles 1 dag opschuiven als je zondag speelt.
Spijtig genoeg zitten er in de huidige tijd risicos aan topsport, enige oplossing om het te voorkomen is bubbels waarbij ieder contact 100% gecontroleerd wordt of het stilleggen van onder andere de eredivisie.En dat je de laatste paar % kans niet uitsluit sure. Maar in het geval AZ weet je 100% zeker dat er spelers in contact zijn gekomen met een besmet iemand en dan is gewoon spelen gewoon onverantwoord. vind ik.
Dit blijf mijn inziens ook bizar. Zeker interlands waarbij je de groepen nog meer door elkaar gooit waar spelers van diverse continenten samen komen, het is wel het risico opzoeken. Met europeese clubwedstrijden blijven de contacten potentieel nog redelijk beperkt en zou in theorie te overzien zijn. Alsnog niet ideaal en afschaffen zou de gemakkelijke veilige oplossing zijn echter regeert ook in het voetbal het geld.toolkist schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 12:14:
[...]
[edit] en om daar nog wat verder op in te gaan; gezien de huidige ontwikkelingen, niet alleen in NL maar heel Europa (en een groot deel vd wereld) vind ik het ook totaal onverantwoord om überhaupt interlands en CL/EL te spelen.Ik ben er dus serieus voorstander van om die dit seizoen gewoon niet te spelen of op z'n minst uit te stellen voor een paar maanden.
[ Voor 23% gewijzigd door Napo op 17-10-2020 12:22 ]
Normaliter hebben ze 'gewoon' contact met hotel medewerkers, pers, etc etc. Dat was dit jaar toch echt een heel stuk minder.Napo schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 12:20:
[...]
Een maand in een bubbel waar ze normaliter ook al in zitten. Wellicht wat minder persoonlijk contact
Nee, het afsluiten is dan van donderdag tot zaterdag. Waarbij je de donderdagtest dus gebruikt om te kijken of iemand tussen dinsdag en donderdag toch nog besmet is geraakt, de periode ervoor sluit je uit met de dinsdag test. Van donderdag t/m zaterdag vang je af door de bubbel.Dan heb je alsnog het risico van het gat van het testmoment tot het resultaatmoment. Je gaat dus effectief spelers wekelijks van dinsdag tot en met zaterdag compleet afsluiten. Dat lijkt me prima als het een toernooi is van 4 weken en wellicht zelfs 6 weken maar voor een seizoen die een acht maanden in beslag neemt niet als realistische oplossing.
Zie m'n toevoeging, streep alles wat internationaal reizen benodigt er maar uit. Maak je meteen ruimte om Eredivisie wedstrijden te verschuiven indien er besmettingen zijn zoals bv bij AZ. Dat ze dat bij eerste divisie niet sowieso al doen snap ik al helemaal niet, die hebben alle tijd van de wereld om wedstrijden in te halen. Die spelen uberhaupt maar 1x in de week.Spijtig genoeg zitten er in de huidige tijd risicos aan topsport, enige oplossing om het te voorkomen is bubbels waarbij ieder contact 100% gecontroleerd wordt of het stilleggen van onder andere de eredivisie.
XXXVI
En de wedstrijd van AZ tegen VVV dan ? Daar waren vier besmettingen en die wedstrijd gaat ook gewoon door? Wat is het grote verschil met jong AZ? Behalve minder besmettingen bij jong AZ.toolkist schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:10:
[...]
[...]
Ajax of een andere club maakt me helemaal niks uit, en als het eergister bekend zou zijn geworden en de overige spelers daarna nog een keer getest zouden zijn zou ik het ook prima vinden. Nu loop je gewoon onnodig risico.
Waarom wordt de Graafschap wel uitgesteld tot na het weekend? Die besmettingen zijn ook vandaag bekend geworden toch?
Tadicephymerous schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 14:15:
Het AD verwacht Tadic morgen in de spits. En zij hebben de opstelling de laatste tijd vaker goed. Alvarez nog wel in de basis, het blijft doodzonde dat die schorsing is geschrapt
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
alles kan off-topic
Daar is voor mij niks anders aan dan Jong Ajax-Jong AZ, als je even verder leest in het topic kun je uit mijn overige posts opmaken dat ik het onzin vind als die wedstrijd gespeeld wordt als er niet eerst nog een keer getest is bij AZ. Dat staat er niet letterlijk, maar wel indirect in hoe ik het testen op zou zetten. Dag voor de wedstrijd nieuwe besmettingen, of op de wedstrijddag zelf, dan aflasten.ST10©DE schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 15:05:
[...]
En de wedstrijd van AZ tegen VVV dan ? Daar waren vier besmettingen en die wedstrijd gaat ook gewoon door? Wat is het grote verschil met jong AZ? Behalve minder besmettingen bij jong AZ.
AD gokt maar wat, en heel vaak ook nog verkeerd (iig qua Ajax).Maarten_E schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:30:
Vraag mij altijd af hoe het AD (en andere sites) aan die opstellingen komen.
Hebben ze iemand bij Ajax/PSV/Feyenoord zitten die ze 50 euro geven als ze de opstelling vertellen ofzo?
En ook: Wat is het belang van de (bonds)coach om vooraf al te gaan zeggen wie je op gaat stellen? Zo speel je toch alleen de tegenstander in de kaart? "Ahh, hij gaat eens beginnen met Luuk de Jong in de spits , dat betekent dat ik mijn kopsterke verdedigers erin moet zetten!" En weg verrassing. Of mis ik iets?
AZ is wel vandaag.ST10©DE schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:57:
Maar AZ-VVV is niet op zaterdag. Vreemd om juist de wedstrijd aan te halen van het team waar de minste besmettingen zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door toolkist op 17-10-2020 20:00 ]
Ze gokken maar wat, kijken naar wie er getraind hebben en maken een opstelling zoals jij en ik ook kunnen doen. 90% gok je meestal wel goed.Maarten_E schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:30:
Vraag mij altijd af hoe het AD (en andere sites) aan die opstellingen komen.
Hebben ze iemand bij Ajax/PSV/Feyenoord zitten die ze 50 euro geven als ze de opstelling vertellen ofzo?
En ook: Wat is het belang van de (bonds)coach om vooraf al te gaan zeggen wie je op gaat stellen? Zo speel je toch alleen de tegenstander in de kaart? "Ahh, hij gaat eens beginnen met Luuk de Jong in de spits , dat betekent dat ik mijn kopsterke verdedigers erin moet zetten!" En weg verrassing. Of mis ik iets?
[ Voor 228% gewijzigd door Napo op 17-10-2020 20:41 ]
Napo schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:45:
Waar is AZ toch mee bezig. Een wedstrijd waar VVV Venlo een kansarme wedstrijd speelt en alweer geven ze het weg. Een doelpunt uit het niets en daarna een strafschop die erin vliegt
Doh, ik wilde schrijven “de wedstrijd is wel op zaterdag” en daarna verbeteren in “de wedstrijd is niet op zondag”. Fout verbetert.toolkist schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:58:
[...]
AZ is wel vandaag.
Maar, je bent duidelijk naar iets op zoek... Zeg gewoon wat, maakt het wel zo makkelijk.
[ Voor 28% gewijzigd door ST10©DE op 17-10-2020 22:14 ]
Mark my words. Prof voetbal ligt binnenkort ook stil. Aantallen lopen alleen maar op.Ankona schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:53:
Eindhoven was vanmiddag ook wel zuur, staan ze in Deventer klaar voor de aftrap moeten er hals over kop 5 spelers van het wedstrijdformulier omdat hun corona test nog niet binnen was.
Wie heeft er dan zo lopen falen, Eindhoven zelf dat ze het niet op tijd geregeld hebben of andere partijen?
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Die jongens worden constant getest, kun je nagaan hoeveel mensen er besmet rondlopen zonder dat ze getest worden.Player1S schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:45:
[...]
Ik blijf me afvragen wat al die jongens doen dat ze toch gewoon besmet raken. Ben ik nou echt te naief om te denken dat als je je gewoon strak aan de regeltjes houd de kans minimaal is?
alles kan off-topic
Verwijderd
Ik vond het geen rood en zeker geen strafschop. Schandalig slechte scheidsrechter en var.Napo schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:45:
Waar is AZ toch mee bezig. Een wedstrijd waar VVV Venlo een kansarme wedstrijd speelt en alweer geven ze het weg. Een doelpunt uit het niets en daarna een strafschop die erin vliegt
Bij F1 zitten ze wel in een bubbel, coureurs komen maar in aanraking met een deel van het eigen team, vliegen met prive vliegtuigen en worden verwacht ook in de privesfeer hun contacten te beperken.Player1S schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:45:
[...]
Mark my words. Prof voetbal ligt binnenkort ook stil. Aantallen lopen alleen maar op.
Ik blijf me afvragen wat al die jongens doen dat ze toch gewoon besmet raken. Ben ik nou echt te naief om te denken dat als je je gewoon strak aan de regeltjes houd de kans minimaal is?
Ik herhaal het maar weer, motor GP en Formule 1 reizen door heel Europa en bij hun blijft het bij een handje vol. De Tour was nagenoeg corona-vrij ondanks al dat volk langs de routes. Waarom lukt het daar wel maar in het voetbal niet?
Bij een F1 race zitten ze in vliegtuigen dus komen ze op vliegvelden. Zitten ze in hotels waar personeel rond loopt. Langs de banen zitten honderden mensen om daar de boel in goede banen te leiden. Dus het is niet dat ze 100% in een eigen bubbel zitten. Genoeg besmettingskansen aldaar.
De clubs zullen echt stuk strenger moeten gaan worden met wat de spelers en staf wel en niet mogen.
Bij voetballers moet dat toch ook niet zo moeilijk zijn? Ze gaan naar de club, zien alleen de trainers en medespelers. En verder blijven ze thuis en ontvangen geen bezoek.dutchgio schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 02:34:
[...]
Bij F1 zitten ze wel in een bubbel, coureurs komen maar in aanraking met een deel van het eigen team, vliegen met prive vliegtuigen en worden verwacht ook in de privesfeer hun contacten te beperken.
[ Voor 18% gewijzigd door ST10©DE op 18-10-2020 08:17 ]
Dit dus.ST10©DE schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 08:14:
[...]
Bij voetballers moet dat toch ook niet zo moeilijk zijn? Ze gaan naar de club, zien alleen de trainers en medespelers. En verder blijven ze thuis en ontvangen geen bezoek.
Als ze geen eigen vervoer hebben om naar de club te gaan kan de club dit regelen. De club kan ook voor de boodschappen zorgen. Heeft de club gelijk en oogje op het voedingspatroon.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Uiteindelijk zijn spelers gewoon werknemers en je kan als werkgever niet gaan bepalen dat iemand prive als kluizenaar gaat leven. Bovendien is het buiten proportie, met huidige testen hou je besmette spelers van het veld. Dat er toch besmettingen zijn is voor de rest niet zo heel spannend, daar heeft op dit moment bijna iedere werkgever mee te maken, alleen haalt dat niet de krant.ST10©DE schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 08:14:
[...]
Bij voetballers moet dat toch ook niet zo moeilijk zijn? Ze gaan naar de club, zien alleen de trainers en medespelers. En verder blijven ze thuis en ontvangen geen bezoek.
Als ze geen eigen vervoer hebben om naar de club te gaan kan de club dit regelen. De club kan ook voor de boodschappen zorgen. Heeft de club gelijk en oogje op het voedingspatroon.
Wat wil je hier nou mee zeggen? Aan de ene kant is het (uiteraard) extreem veilig om iedereen in een resort op te sluiten in een bubble. Vervolgens 'geloof je niet dat het toeval is' dat onevenredig veel voetballers besmet raken (wat insinueer je hiermee?) en geef je daarna een voorbeeld van iets dat heel vergelijkbaar is (hockeycompetitie, ook niet echt/nog minder in een bubbel) waar het goed/beter lijkt te gaan? Ik begrijp niet helemaal welk punt je hier wil maken, behalve dat het lijkt alsof je zegt dat voetballers zich gewoon slecht aan de regels houden? Slechter dan andere sporters?donleone83 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 10:38:
22 NBA teams hebben van mid juli tot vorige week in een bubble in Disney World geleefd om het seizoen en de play-offs af te maken. Familie mocht sporadisch op bezoek. NUL corona cases. Tegelijkertijd duiken er foto’s op van Engelse internationals die op een verjaardagsfeestje alle regels aan de laars lappen en vermoed ik dat heel veel andere profvoetballers zich ook niet keurig aan de regels houden. Alles is in te dammen als je heldere kaders schetst en keuzes maakt. Leuk? Nee. Die NBA spelers zaten er ook niet op te wachten. Wel extreem effectief.
De clubs en de competitie moeten keiharde regels stellen voor de voetballers die het blijkbaar maar moeilijk begrijpen. Regels overtreden? Rest van het seizoen schorsing vanuit de KNVB. Vanuit de clubs een maandelijkse boete ter hoogte van de helft van je salaris gedurende je schorsing.
Ik geloof niet dat het toeval is dat bij voetbalclubs onevenredig veel spelers besmet raken. Topklasse hockey ging prima, terwijl die gasten er ook nog naast werken omdat ze er niet genoeg mee verdienen en daarmee dus moeilijker in een bubble kunnen leven. Just saying.
Precies dat laatste is inderdaad het gevoel dat bij mij blijft hangen. En daarmee weet ik dat ik ten onrechte ontzettend aan het generaliseren ben. Maar als er 1 sport wereldwijd is waarin de sporters zich vaak verheven voelen boven geldende regels en denken door hun status dingen te mogen die de rest niet mag, is het voetbal wel. Waarom zou dat in deze situatie anders zijn?Jorizzz schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 10:54:
[...]
Wat wil je hier nou mee zeggen? Aan de ene kant is het (uiteraard) extreem veilig om iedereen in een resort op te sluiten in een bubble. Vervolgens 'geloof je niet dat het toeval is' dat onevenredig veel voetballers besmet raken (wat insinueer je hiermee?) en geef je daarna een voorbeeld van iets dat heel vergelijkbaar is (hockeycompetitie, ook niet echt/nog minder in een bubbel) waar het goed/beter lijkt te gaan? Ik begrijp niet helemaal welk punt je hier wil maken, behalve dat het lijkt alsof je zegt dat voetballers zich gewoon slecht aan de regels houden? Slechter dan andere sporters?
Mooi verhaal over werknemers, maar dat zijn wielrenners, coureurs en andere sporters ook. En het zijn niet zo maar werknemers, het zijn werknemers met een voorbeeldfunctie en een bovengemiddelde beloning. Als ze willen blijven voetballen met dit mooie salaris, kunnen ze ook wat extra inzet tonen.Sempy schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 10:25:
[...]
Uiteindelijk zijn spelers gewoon werknemers en je kan als werkgever niet gaan bepalen dat iemand prive als kluizenaar gaat leven. Bovendien is het buiten proportie, met huidige testen hou je besmette spelers van het veld. Dat er toch besmettingen zijn is voor de rest niet zo heel spannend, daar heeft op dit moment bijna iedere werkgever mee te maken, alleen haalt dat niet de krant.
Een sportbond/club moet zich gewoon aan de regels houden en kan dus werknemers alleen op basis van vrijwilligheid in quarantaine zetten, huidig e beleid is maximale wat reeel haalbaar is en als dat niet voldoende is, moet de boel stil worden gelegd.ST10©DE schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:08:
[...]
Mooi verhaal over werknemers, maar dat zijn wielrenners, coureurs en andere sporters ook. En het zijn niet zo maar werknemers, het zijn werknemers met een voorbeeldfunctie en een bovengemiddelde beloning. Als ze willen blijven voetballen met dit mooie salaris, kunnen ze ook wat extra inzet tonen.
Vreemd dat het huidige beleid het maximaal haalbare zou zijn. En vreemd waarom je alleen de salarissen van de KKD neemt. Pak dan het gemiddelde van de KKD en de ED samen. En verdisconteer dat ook naar een 40urige werkweek.Sempy schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:41:
[...]
Een sportbond/club moet zich gewoon aan de regels houden en kan dus werknemers alleen op basis van vrijwilligheid in quarantaine zetten, huidig e beleid is maximale wat reeel haalbaar is en als dat niet voldoende is, moet de boel stil worden gelegd.
Dat mooie salaris is leuk voor de onderbuik, maar geen argument om iemands leven te bepalen. Overigens ligt in de KKD het gemiddelde salaris op 2.750 euro, beneden modaal dus, en dan zouden ze als verwende profs de komende maanden af moeten zien van een privéleven? De gemiddelde Tweaker verdiend meer en zou het ook niet dulden als zijn werkgever zijn vrije tijd gaat bepalen.
Ik vond het ook geel. De andere kant is ook dat die speler wel erg dom is om daar zo’n overtreding te maken.Harribo schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:31:
Ik zag Az vvv en ben neutrale toeschouwer dan.
Ik zou me als Az flink genaaid voelen door scheidsrechter Bax.
Moest een 100% gele en daarmee rode kaart uitdelen, degene schopt Stengs gewoon onderuit, en gaf later een zeer discutabele penalty.
Raar hoor
XXXVI
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Kan jhe bijna volledig op het conto van Toornstra zetten. Wat speelt die bizar slechtOMX2000 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:50:
Feyenoord - Sparta is niet om aan te zien. Tandloos Feyenoord.
[ Voor 64% gewijzigd door FreakNL op 18-10-2020 13:12 ]
Kreeg geel, maar hij ging er erg lomp/hard in.Vos schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:10:
Toornstra ontsnapt aan rood lees ik? Ik kijk niet zelf.
Dat is AdvocaatDoeEensGek schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:14:
Geluid bij Feyenoord Sparta is ook niet echt top, zit een irritante brom in.
Das John, wil alvast infiltreren via de tribune.DoeEensGek schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:14:
Geluid bij Feyenoord Sparta is ook niet echt top, zit een irritante brom in.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Dat is toch die jonge scheids die over het veld heen loopt alsof ie god is?Harribo schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:31:
Ik zou me als Az flink genaaid voelen door scheidsrechter Bax.
en weer geen Martinez... blijf het opvallend vinden.toolkist schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:24:
Alvarez op de bank, Antony op de bank, Promes op de bank... het AD had het weer bijna goed gegokt
Er worden nu tot 8 nov 6 wedstrijden gespeeld, denk dat er een hoop spelers minuten gaan maken, ook Martineztoolkist schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:30:
Met dit middenveld kan ik me dat prima voorstellen. Martinez was ook geen ster in aanvallend opbouwen, dat was ook maar een noodoplossing.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Burger erin! Oh...
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Precies, kan beter die frustratie omzetten in een goal...OPSLAGHOND schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:43:
Lekker Berghuis, zo onnodig.
[ Voor 16% gewijzigd door OPSLAGHOND op 18-10-2020 13:47 ]
De tussenstand is in ieder geval niet vertekenend. Zelfs met de strafschop voor Sparta. Beide teams zijn zo onmachtig en komen amper tot een doelpoging.dr.lowtune schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:37:
Feyenoord is weer lekker zwak bezig tegen Sparta...daar mag de zweep ook wel een keer goed over.
Taaie wedstrijd om naar te kijken inderdaad.... gelukkig nog maar 15 a 20 minuten afzien...Napo schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:46:
[...]
De tussenstand is in ieder geval niet vertekenend. Zelfs met de strafschop voor Sparta. Beide teams zijn zo onmachtig en komen amper tot een doelpoging.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq