Maar als PSV dit niet had gedaan was dat laatste sowieso gebeurd. Het is voor PSV nu aanhaken of afhaken en met de selectie van voor de zomer was dat een overduidelijke afhaken.Exo81 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:27:
[...]
PSV neemt nu inderdaad bewust een heel groot risico: als ze volgend jaar cl spelen dan kunnen ze door maar wanneer ze het mislopen zitten ze met een operationeel verlies van 20-25 miljoen. En dan moeten ze verkopen. Doordat veel nieuwe aanwinsten gehuurd of korte contracten hebben zal dat niet veel opleveren en moeten ze ook een pareltje als Malen moeten verkopen zonder dat ze direct iets terug kunnen halen.
Dus het is echt alles of niets. En wat ik zeer cynisch vind is dat mensen deze gok met gotze, van ginkel en die spits bestempelen als iets goeds voor de eredivisie. Op korte termijn is dat absoluut zo, echt geweldig. Maar wanneer het verkeerd gaat dan kan dit zomaar het begin van het einde zijn waarin psv ver weg zakt en Ajax echt gaat overheersen. En dan is de competitie opeens een stuk minder.
Ik snap de aankoop Gotze ook niet echt, is puur op naam.
Als je bekijkt dat PSV op de flanken Ihattaren,Gakpo en Madueke heeft rondlopen , loopt daar veel kwaliteit rond.
Achterin Centraal zitten ze met Teze Boscagli basis en Baumgaurtl en Viergever zeer magertjes, waar ze het tegen zowel Fortuna danwel Heracles zeer lastig hadden, en heel veel kansen weg gaven.
Niet op prioriteiten ingekocht, ik had van dat geld van Gotze een goede centrale verdediger gehaald.
Nu over de Jaarcijfers.
PSV heeft 25 miljoen aan liquide middelen, daarentegen hebben ze 53 miljoen aan kort en langlopende schulden.!
De salarissen zijn gestegen, daarnaast verwachten ze een operationeel resultaat over 20-21 van een verlies van 20-25 miljoen euro.
Dus dat zijn je vaste inkomsten - vaste lasten.
Dan heb je nog een negatieve Transfersaldo deze transferperiode, dan ga je dus richting de 30-40 miljoen euro netto verlies..
Ze hebben een transferklapper nodig.. om 20-21 Boekjaar een beetje quitte te spelen.
BIZAR!
Ik dacht dat Ajax al veel risicos nam, maar vergeleken met PSV speelt Ajax zeer Safe.
Als je bekijkt dat PSV op de flanken Ihattaren,Gakpo en Madueke heeft rondlopen , loopt daar veel kwaliteit rond.
Achterin Centraal zitten ze met Teze Boscagli basis en Baumgaurtl en Viergever zeer magertjes, waar ze het tegen zowel Fortuna danwel Heracles zeer lastig hadden, en heel veel kansen weg gaven.
Niet op prioriteiten ingekocht, ik had van dat geld van Gotze een goede centrale verdediger gehaald.
Nu over de Jaarcijfers.
PSV heeft 25 miljoen aan liquide middelen, daarentegen hebben ze 53 miljoen aan kort en langlopende schulden.!
De salarissen zijn gestegen, daarnaast verwachten ze een operationeel resultaat over 20-21 van een verlies van 20-25 miljoen euro.
Dan heb je nog een negatieve Transfersaldo deze transferperiode, dan ga je dus richting de 30-40 miljoen euro netto verlies..
Ze hebben een transferklapper nodig.. om 20-21 Boekjaar een beetje quitte te spelen.
BIZAR!
Ik dacht dat Ajax al veel risicos nam, maar vergeleken met PSV speelt Ajax zeer Safe.
@Baseman77
Götze is in Duitsland in het nieuws geweest met salarisdetails, Zahavi is in Israël in het nieuws geweest. Van Ginkel zit op 2.75 miljoen per jaar bij Chelsea en PSV neemt daar 1.6 miljoen van over als hij gaat spelen. Bron: Eindhovens Dagblad via de iPad (Rik Elfrink). Details van v Ginkel zijn via Sportskeeda op te vragen waar de salarissen gelist staan.
[Niet specifiek voor Baseman maar algemeen]
Alledrie ruim boven de oude limiet. Ik vind het investeringsverhaal van Gerbrands heel mooi maar als er dit jaar geen CL gehaald wordt én de echte corona klappen nog moeten komen dan ben ik benieuwd hoe het er daarna voor staat. Daarin oogt Feyenoord weer net iets gezonder. Oogt...ik zeg niet dat het zo is wat tegenwoordig belangrijk is om te vermelden in dit topic
.
Götze is in Duitsland in het nieuws geweest met salarisdetails, Zahavi is in Israël in het nieuws geweest. Van Ginkel zit op 2.75 miljoen per jaar bij Chelsea en PSV neemt daar 1.6 miljoen van over als hij gaat spelen. Bron: Eindhovens Dagblad via de iPad (Rik Elfrink). Details van v Ginkel zijn via Sportskeeda op te vragen waar de salarissen gelist staan.
[Niet specifiek voor Baseman maar algemeen]
Alledrie ruim boven de oude limiet. Ik vind het investeringsverhaal van Gerbrands heel mooi maar als er dit jaar geen CL gehaald wordt én de echte corona klappen nog moeten komen dan ben ik benieuwd hoe het er daarna voor staat. Daarin oogt Feyenoord weer net iets gezonder. Oogt...ik zeg niet dat het zo is wat tegenwoordig belangrijk is om te vermelden in dit topic
Ik heb totaal geen verstand van balansen en v/w rekeningen, wie kan mij bovenstaande verhaal even duiden?Mark31 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:34:
Nu over de Jaarcijfers.
BIZAR!
Bijvoorbeeld waarom in dit vergelijk alleen de LM tegen alle schulden worden gezet (zowel kvv als lvv) en de bezittingen in dit verhaal niet worden meegenomen net als de debiteuren/ te ontvangen posten ?
Waar komt de informatie vandaan dat PSV een verwacht negatief resultaat haalt van 20 a 25 mln?
Heeft PSV niks verkocht dit boekjaar?
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Over de operationele resultaat melden Gerbrands.ST10©DE schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:45:
[...]
Ik heb totaal geen verstand van balansen en v/w rekeningen, wie kan mij bovenstaande verhaal even duiden?
Bijvoorbeeld waarom in dit vergelijk alleen de LM tegen alle schulden worden gezet (zowel kvv als lvv) en de bezittingen in dit verhaal niet worden meegenomen net als de debiteuren/ te ontvangen posten ?
Waar komt de informatie vandaan dat PSV een verwacht negatief resultaat haalt van 20 a 25 mln?
Ik heb nu de algeheel cijfers kunnen inkijken, 53 miljoen kortlopende schulden, 33 miljoen langlopende schulden overige, 24 miljoen langlopende transfers.
Daarnaast nog 25 miljoen liquiditeit, en 12 miljoen tegoeden.
Sterkte.
[ Voor 15% gewijzigd door Mark31 op 08-10-2020 18:02 ]
Tis schijnbaar minder dan 2m per jaar incl bonussen. Weet alleen niet of ze tekengeld dan ook meegerekend hebben.Typhone schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:44:
[.maar als ik dan denk dat hij 28 is, voor 2 jaar tekent en 6 miljoen aan salaris (exclusief bonussen) gaat kosten in die twee seizoenen dan durf ik puur op dat punt wel vraagtekens te plaatsen.
weet ik, maar als je zo'n beetje iedereen tot aan de C1 in kan schrijven (a danwel b selectie) en je hebt de ruimte, dan zet je hem er toch ook gewoon bij?
Gerbrands heeft het blijkbaar over operationeel resultaat, dat is het resultaat zonder de transfers (in en uitgaand) meegeteld.ST10©DE schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:45:
[...]
Ik heb totaal geen verstand van balansen en v/w rekeningen, wie kan mij bovenstaande verhaal even duiden?
Liquide middelen tegen alle schulden wegzetten zegt hier niet veel inderdaad. Bezittingen niet meenemen lijkt me wel logisch want die kun je in het geval van een voetbalclub niet 1-2-3 te gelden maken. Stadion verkopen zou theoretisch kunnen maar gaat een flinke tijd overheen, en je spelers kun je alleen in transferwindows kwijt en dan nog is het maar de vraag voor hoeveel. Zeker als bekend wordt dat je geld nodig hebt.
Jeugsspelers of spelers die homegrown zijn hoef je niet in te schrijven. Denk niet dat Bandé die status heeft, dan kiezen ze er bewust voor om hem er buiten te laten.toolkist schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:36:
Ajax schrijft Bandé niet in voor de CL, terwijl er maar 20 vd 25 plekken opgegeven worden? Ikke niet snap.
[ Voor 13% gewijzigd door Vos op 08-10-2020 18:40 ]
Ik ben benieuwd of door de Duitse enclave PSV sponsortechnisch interessant is geworden voor de Duitse markt. Snap dat er wel wat overlap is tussen Nederland en Duitsland, maar kan mij voorstellen dat een Duitse voetbalfan nu met wat meer aandacht PSV zal volgen. Gaat meteen het internet afstruinen naar goeie deals voor METROPOOLREGIO BRAINPORT EINDHOVEN, dat snap je natuurlijk wel.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Ik geloof dat je niet zoveel van een balans begrijpt. Aan de bezittingenkant staat wel weer op de balans dan alleen liquide middelen en vorderingen. De selectie staat er voor 65 miljoen op, stadion en trainingscomplex voor rond de 50. Onder de streep is het eigen vermogen (de som van bezittingen en schulden) van PSV tegen de 40 miljoen positief. Daar is helemaal niets mis mee.Mark31 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 17:10:
[...]
Over de operationele resultaat melden Gerbrands.
Ik heb nu de algeheel cijfers kunnen inkijken, 53 miljoen kortlopende schulden, 33 miljoen langlopende schulden overige, 24 miljoen langlopende transfers.
Daarnaast nog 25 miljoen liquiditeit, en 12 miljoen tegoeden.
Sterkte.
25 miljoen liquide op een begroting van 70 miljoen is op zichzelf ook prima. Dat wil zeggen dat je meer dan een derde van je uitgaven al kunt doen zonder een cent aan omzet binnen te hebben. Ik weet niet precies hoe het zit met cashflow in de voetballerij (wanneer TV-gelden worden uitgekeerd, of seizoenskaartrecettes worden geboekt op het seizoen waarin gespeeld wordt of gekocht, etc), maar mij lijkt dat een riante uitgangspositie. Bij Twente zijn ze bijvoorbeeld al heel blij met 6 miljoen liquide op een begroting van 25 (en 13 miljoen eigen vermogen).
Wat ik wel altijd problematisch vind aan een voetbalbalans is dat de waarde van stadion en spelers hoogst onduidelijk en onzeker zijn. Een stadion is waardeloos zonder club om er te spelen (of als er geen publiek in mag). Een speler is waard wat de gek er voor geeft (een hartritmestoornis en je kunt X miljoen afschrijven) en als je moet verkopen dan krijg je zelden de hoofdprijs.
Regeren is vooruitschuiven
Het is ook wel een stuk makkelijker onderhandelen als de club wat meer wil investeren. Goede keuze van PSV, maar De Jong heeft mij nog niet overtuigd, denk dat de keuze voor Schmidt daarin ook wel een slimme was.Baseman77 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:25:
Schmidt heeft een naam en netwerk (samen met zijn assistenten Kornetka en Kügel, die mogen niet onderschat worden) waardoor bepaalde spelers haalbaar zijn geworden, maar dan is De Jong nog steeds degene die de onderhandelingen doet. En gezien de positieve verhalen over hem doet hij dat uitstekend.
Maar spelers als Max, Mvogo, Zahavi en Götze waren zonder Schmidt niet gekomen, dat is duidelijk. Daarentegen zijn Sangaré, Fein (ondanks dat hij een Duitser is) en Van Ginkel niet via het netwerk van Schmidt gehaald. Allemaal zijn ze echter niet puur gekomen omdat Schmidt de trainer is, daar komt meer bij kijken en daar is zowel de club als De Jong verantwoordelijk voor.
De kwaliteit van de spelers is dit seizoen in ieder geval veel hoger dan vorig seizoen.
Dat komt door Schmidt, door De Jong, door andere eisen binnen de gehele organisatie en door te hebben geleerd van vorig seizoen (dat blijkt duur lesgeld te zijn geweest, maar er is tenminste van geleerd).
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Maar dan niet transfervrij voor de deadline, dus kan hij pas op zijn vroegst op 4 januari 2021 richting de Eredivisie. Verder zijn volgens mij alleen Zwitserland en Rusland nu nog open.Qu3st schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:07:
[...]
Hij heeft nog een contract, er gaan geruchten dat hij die wil laten ontbinden. Laat hem dan maar weer terug naar Ajax komen inderdaad.
De selectie 65 miljoen zijn afschrijvingen , bij elke transfers is het maar de vraag hoeveel je ontvangt.T-MOB schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:42:
[...]
Ik geloof dat je niet zoveel van een balans begrijpt. Aan de bezittingenkant staat wel weer op de balans dan alleen liquide middelen en vorderingen. De selectie staat er voor 65 miljoen op, stadion en trainingscomplex voor rond de 50. Onder de streep is het eigen vermogen (de som van bezittingen en schulden) van PSV tegen de 40 miljoen positief. Daar is helemaal niets mis mee.
25 miljoen liquide op een begroting van 70 miljoen is op zichzelf ook prima. Dat wil zeggen dat je meer dan een derde van je uitgaven al kunt doen zonder een cent aan omzet binnen te hebben. Ik weet niet precies hoe het zit met cashflow in de voetballerij (wanneer TV-gelden worden uitgekeerd, of seizoenskaartrecettes worden geboekt op het seizoen waarin gespeeld wordt of gekocht, etc), maar mij lijkt dat een riante uitgangspositie. Bij Twente zijn ze bijvoorbeeld al heel blij met 6 miljoen liquide op een begroting van 25 (en 13 miljoen eigen vermogen).
Wat ik wel altijd problematisch vind aan een voetbalbalans is dat de waarde van stadion en spelers hoogst onduidelijk en onzeker zijn. Een stadion is waardeloos zonder club om er te spelen (of als er geen publiek in mag). Een speler is waard wat de gek er voor geeft (een hartritmestoornis en je kunt X miljoen afschrijven) en als je moet verkopen dan krijg je zelden de hoofdprijs.
Alhoewel ik denk dat PSV hun selectie wel meer waard is dan 65 miljoen euro.
En Onana toch geen Corona na een goede test
Float like a butterfly, sting like a bee.
En hier zit dus het probleem voor psv: Gerbrands geeft zelf aan dat ze komend jaar 20-25 miljoen verlies draaien. Dus als ze geen CL halen is het liquide tegoed weg. En als je nagaat dat veel beoogde basisspelers of gehuurd zijn of een kortlopend contract hebben, zal daar volgend jaar opnieuw in geïnvesteerd moeten worden. Maar ja, zonder de cl is daar geen geld meer voor. En dan? Spelers verkopen. En zo is psv weer terug bij af (alleen hebben ze nu geen grond om te verkopenT-MOB schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:42:
[...]
Ik geloof dat je niet zoveel van een balans begrijpt. Aan de bezittingenkant staat wel weer op de balans dan alleen liquide middelen en vorderingen. De selectie staat er voor 65 miljoen op, stadion en trainingscomplex voor rond de 50. Onder de streep is het eigen vermogen (de som van bezittingen en schulden) van PSV tegen de 40 miljoen positief. Daar is helemaal niets mis mee.
25 miljoen liquide op een begroting van 70 miljoen is op zichzelf ook prima. Dat wil zeggen dat je meer dan een derde van je uitgaven al kunt doen zonder een cent aan omzet binnen te hebben.
En wie vertegenwoordigen er nog voldoende restwaarde? Je hebt Malen, maar daarna..? En wat als Malen zijn kruisbanden afscheurt?Exo81 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:09:
[...]
En hier zit dus het probleem voor psv: Gerbrands geeft zelf aan dat ze komend jaar 20-25 miljoen verlies draaien. Dus als ze geen CL halen is het liquide tegoed weg. En als je nagaat dat veel beoogde basisspelers of gehuurd zijn of een kortlopend contract hebben, zal daar volgend jaar opnieuw in geïnvesteerd moeten worden. Maar ja, zonder de cl is daar geen geld meer voor. En dan? Spelers verkopen. En zo is psv weer terug bij af (alleen hebben ze nu geen grond om te verkopen)
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
En dan heeft psv een gruwelijk financieel probleem. Want er is dus nauwelijks waarde.snmght schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:35:
[...]
En wie vertegenwoordigen er nog voldoende restwaarde? Je hebt Malen, maar daarna..? En wat als Malen zijn kruisbanden afscheurt?
Ik snap echt niet dat ze deze gok in deze tijden nemen. In een normale situatie zou ik het deels snappen want met deze selectie maak je echt kans op een CL plek maar er waart ook nog een virus rond waar niemand invloed op heeft. En als je nu Nieuwsuur ziet waarin een heel donker scenario wordt geschetst dan zou het me niks verbazen dat de competitie halverwege wordt stopgezet en dan wordt terug gegrepen op de eindstand van het vorige seizoen. En dan staat psv echt met lege handen
Nee dat hoeft helemaal niet. De afschrijvingen op spelers (transfersommen) gaan bijvoorbeeld wel ten laste van je resultaat, maar hoef je niet af te rekenen. Afgelopen 2 seizoenen ging dat steeds om een ruime 20 miljoen. Over de post liquide middelen kun je niet zoveel zeggen als je alleen het verlies weet.Exo81 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:09:
[...]
En hier zit dus het probleem voor psv: Gerbrands geeft zelf aan dat ze komend jaar 20-25 miljoen verlies draaien. Dus als ze geen CL halen is het liquide tegoed weg.
Maar laten we er geen boekhouderstopic van maken.
Malen: 25 miljoensnmght schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:35:
[...]
En wie vertegenwoordigen er nog voldoende restwaarde? Je hebt Malen, maar daarna..? En wat als Malen zijn kruisbanden afscheurt?
Ihattaren: 20 miljoen
Götze: 10 miljoen?
Max: 15 miljoen
Dumfries: 12 miljoen
Het zijn niet de bedragen die Ajax krijgt voor spelers (damn you Overmars!) maar de begroting is ook aanzienlijk minder. Als je 20 miljoen moet overbruggen is dat met de verkoop van 2 spelers prima te realiseren.
Wat @Typhone vandaag eerder zei en waar ik het mee eens ben, je neemt nu wel een gok, maar als het verkeerd uitpakt is het niet eind van de wereld.
Kortlopende contracten/huurspelers hebben ook als voordeel dat je de salarislast snel kwijt bent. De heren die ik hierboven noem hebben overigens allemaal nog een contract voor minimaal 2 (en de meeste 3 of 4) jaar.
Verkoop ze allemaal voor de helft en er is nog steeds niks aan het handje.ElPaco schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 22:35:
[...]
Malen: 25 miljoen
Het zijn niet de bedragen die Ajax krijgt voor spelers (damn you Overmars!) maar de begroting is ook aanzienlijk minder. Als je 20 miljoen moet overbruggen is dat met de verkoop van 2 spelers prima te realiseren.
Wat @Typhone vandaag eerder zei en waar ik het mee eens ben, je neemt nu wel een gok, maar als het verkeerd uitpakt is het niet eind van de wereld.
Kortlopende contracten/huurspelers hebben ook als voordeel dat je de salarislast snel kwijt bent. De heren die ik hierboven noem hebben overigens allemaal nog een contract voor minimaal 2 (en de meeste 3 of 4) jaar.
Jawel want dan is de selectie die overblijft wel erg karig.ST10©DE schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 23:02:
[...]
Verkoop ze allemaal voor de helft en er is nog steeds niks aan het handje.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nog steeds genoeg voor minimaal een derde plaatsGonadan schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 23:07:
[...]
Jawel want dan is de selectie die overblijft wel erg karig.
Maar leuke poging om het mogelijke geld probleem opeens om te draaien in een prestatie probleem.
[ Voor 17% gewijzigd door ST10©DE op 08-10-2020 23:10 ]
Nou ik moet eerlijk zeggen dat gebaseerd op vorig seizoen en de start nu AZ en Feyenoord wellicht aardig leuk mee gaan doen. Ik ga op het moment even niemand onderschatten als je het niet erg vindt.ST10©DE schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 23:08:
[...]
Nog steeds genoeg voor minimaal een derde plaats
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nee dat begrijp ik. Want die selecties blijven minimaal gelijk het jaar er op. Zeker als ze dit jaar beter presteren dan PSV, zich Europees in de kijker spelen. Dan gaan daar geen spelers weg. En als ze wel weg gaan zullen ze niet zo dom zijn als PSV om daar gevestigde namen met bewezen trackrecord te gaan halen, maar beter onbekendere spelers waarvan je zeker weet dat ze gaan presteren.Gonadan schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 23:09:
[...]
Nou ik moet eerlijk zeggen dat gebaseerd op vorig seizoen en de start nu AZ en Feyenoord wellicht aardig leuk mee gaan doen. Ik ga op het moment even niemand onderschatten als je het niet erg vindt.
Het gaat al een tijdje over mijn club, dat kan maar 1 ding betekenen
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Was sagen Sie?carpebios schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 23:17:
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Maar zo staan spelers niet in de boekhouding van PSV. Wat ze doen is dat de transfersom en bijkomende kosten in de boeken worden gezet en lineair afgeschreven over de contractduur naar restwaarde 0. Als Malen in 2017 is gehaald voor 5 miljoen op een 5-jarig contract dan staat hij nu voor 2 miljoen in de boeken, en komende zomer voor 1 miljoen, en einde seizoen erop voor 0. Raakt Malen volgende week invalide dan kost het PSV dus 2 miljoen (plus zijn salaris). Einde seizoen verkopen voor 20 miljoen betekent dan een meevaller van 19 miljoen. (Al geloof ik dat Malen maar 6 ton gekost heeft).ElPaco schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 22:35:
[...]
Malen: 25 miljoen
Die jeugdspelers moet je wel degelijk inschrijven, in de B selectie. Daar zit geen limiet op. De A selectie mag maximaal uit 25 bestaan maar dat zijn er nu dus 20. Als ik de namen zie is hij zo'n beetje de enige contractspeler die niet ingeschreven is.Vos schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 18:40:
[...]
Jeugsspelers of spelers die homegrown zijn hoef je niet in te schrijven. Denk niet dat Bandé die status heeft, dan kiezen ze er bewust voor om hem er buiten te laten.
Het gaat hard richting randzaken, maar verlies is geen cashflow. Die kan prima op orde zijn terwijl je verlies boekt.Exo81 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:09:
[...]
En hier zit dus het probleem voor psv: Gerbrands geeft zelf aan dat ze komend jaar 20-25 miljoen verlies draaien. Dus als ze geen CL halen is het liquide tegoed weg. En als je nagaat dat veel beoogde basisspelers of gehuurd zijn of een kortlopend contract hebben, zal daar volgend jaar opnieuw in geïnvesteerd moeten worden. Maar ja, zonder de cl is daar geen geld meer voor. En dan? Spelers verkopen. En zo is psv weer terug bij af (alleen hebben ze nu geen grond om te verkopen)
Tv geld komt in 3 tot 5 delen ofzo, weet niet meer precies maar het werd genoemd eind vorig seizoen toen er even onzekerheid was of Fox het laatste deel zou gaan betalen.T-MOB schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:42:
Ik weet niet precies hoe het zit met cashflow in de voetballerij (wanneer TV-gelden worden uitgekeerd, of seizoenskaartrecettes worden geboekt op het seizoen waarin gespeeld wordt of gekocht, etc), maar mij lijkt dat een riante uitgangspositie. Bij Twente zijn ze bijvoorbeeld al heel blij met 6 miljoen liquide op een begroting van 25 (en 13 miljoen eigen vermogen).
Spelers worden vaak (of zelfs altijd) op de balans gezet voor transferprijs plus tekengeld en dan afgeschreven over de contractduur.Wat ik wel altijd problematisch vind aan een voetbalbalans is dat de waarde van stadion en spelers hoogst onduidelijk en onzeker zijn. Een stadion is waardeloos zonder club om er te spelen (of als er geen publiek in mag). Een speler is waard wat de gek er voor geeft (een hartritmestoornis en je kunt X miljoen afschrijven) en als je moet verkopen dan krijg je zelden de hoofdprijs.
En dus haalt AZ Martens IndiST10©DE schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 23:16:
[...]
Nee dat begrijp ik. Want die selecties blijven minimaal gelijk het jaar er op. Zeker als ze dit jaar beter presteren dan PSV, zich Europees in de kijker spelen. Dan gaan daar geen spelers weg. En als ze wel weg gaan zullen ze niet zo dom zijn als PSV om daar gevestigde namen met bewezen trackrecord te gaan halen, maar beter onbekendere spelers waarvan je zeker weet dat ze gaan presteren.
Het gaat/ging ook geregeld over Twente, dat was niet positiefcarpebios schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 23:17:
Want voetballen kan hij niet?Mark31 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:34:
Dat zo'n grote en bekende speler überhaupt naar Nederland wil komen is bizar en uitzonderlijk (en hij is pas 28), maar denk vooral dat hij puur gehaald wordt omdat hij een bekende naam is

Klopt, en ze zijn respectievelijk 18, 21 en 18.Als je bekijkt dat PSV op de flanken Ihattaren,Gakpo en Madueke heeft rondlopen , loopt daar veel kwaliteit rond.
Ze zijn dus nog erg jong en daarom ook wisselvallig, waarbij 3 spelers voor 2 posities wel heel smal is. Neem daarbij dat er door dit vreemde seizoen veel wedstrijden in korte tijd gaan plaatsvinden en een brede selectie is keihard nodig.
En ik heb het lichte vermoeden dat de jonkies wel iets kunnen leren van een wereldkampioen die altijd in de Duitse top gespeeld heeft.
Als je dit "BIZAR" (vooral de hoofdletters zijn hierbij erg belangrijk) noemt, dan heb je de afgelopen jaren niet opgelet. PSV heeft ieder jaar een uitgaande transfer nodig voor zwarte cijfers, wat overigens 9 jaar op rij is gelukt inmiddels. En gezien de huidige spelersgroep ben ik daar ook helemaal niet bang voor.Ze hebben een transferklapper nodig.. om 20-21 Boekjaar een beetje quitte te spelen.
BIZAR!
Voor Ajax geldt overigens hetzelfde (die hebben alleen veel meer reserves).
Dus als 1 (buitenlandse) bron iets meldt dan is het meteen betrouwbaar?Typhone schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:40:
Götze is in Duitsland in het nieuws geweest met salarisdetails, Zahavi is in Israël in het nieuws geweest. Van Ginkel zit op 2.75 miljoen per jaar bij Chelsea en PSV neemt daar 1.6 miljoen van over als hij gaat spelen.
Niet dat ik de bedragen niet geloof, maar ik vind jouw zekerheid daarover opvallend.
En heb je een link naar dat artikel van het ED over Van Ginkel? Ik kan het niet vinden namelijk. Die bron vind ik overigens wel betrouwbaar.
Dan moet er een financiële klapper gemaakt worden via een uitgaande transfer.Ik vind het investeringsverhaal van Gerbrands heel mooi maar als er dit jaar geen CL gehaald wordt én de echte corona klappen nog moeten komen dan ben ik benieuwd hoe het er daarna voor staat.
Wat overigens eveneens geldt voor Ajax, die hebben veel meer vet op de botten maar krijgen ook grotere klappen als ze geen CL spelen. En ze hebben ook jaarlijks een uitgaande transfer nodig, evenals PSV, en evenals heel veel clubs.
Ajax heeft de financiën om 2 jaar geen CL te kunnen spelen, PSV kan dit eenmalig doen.
De druk staat er dus op bij PSV om komend seizoen de CL te halen, maar dat mag ook.
Mwoah.Daarin oogt Feyenoord weer net iets gezonder.
Als je de transfervrije Linssen bijna niet het gewenste salaris kunt geven, Diemers haalt en Antonucci niet eens volledig zelf kunt betalen, dan betekent dat dat er weinig financiële mogelijkheden zijn. Wat logisch is gezien de transferbedragen die Feyenoord krijgt voor hun spelers, die zijn veel lager dan bij de concurrentie. En qua salariskosten zaten ze 2 jaar geleden op hetzelfde niveau als PSV.
Feyenoord had na hun kampioenschap hetzelfde probleem als PSV vorig seizoen, de aankopen waren niet de juiste. PSV lijkt dat nu uitstekend hersteld te hebben, Feyenoord is dat niet gelukt. En naast Senesi en Kokcu zie ik weinig 'cash cows' in de selectie.
Ik zou inderdaad ook Mo, Madueke, Dumfries en Cody negeren, logisch.snmght schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:35:
En dan verwacht ik dat de aankopen Max en Sangaré voor mooie bedragen verkocht gaan worden in de toekomst. Fein is afwachten, maar de koopoptie die PSV bedongen heeft blijkt slechts 6 miljoen te zijn. Als hij zijn potentie waar kan maken, dan gaat hij veel meer opleveren.
Dan staan de verhuurde Bruma en Doan nog op de nominatie om verkocht te worden en zal Guti gaan vertrekken. Tot slot is het afwachten hoe Teze en Rosario zich verder ontwikkelen.
En natuurlijk is Lammers verkocht, wat in de cijfers voor dit seizoen wordt meegenomen.
Mvogo is voor 2 jaar gehuurd, Zahavi en Götze hebben een 2-jarig contract.Exo81 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:09:
En als je nagaat dat veel beoogde basisspelers of gehuurd zijn of een kortlopend contract hebben
Over wie heb jij het allemaal?
Yup Feyenoord staat eerste!carpebios schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 23:17:
Wat gaat hij op dat drukke middenveld toevoegen dan? Je reageert wel maar beantwoord zijn vraag niet. Waar is Sangaré voor gehaald? En Van Ginkel? En waar gaan Rosario, Ihattaren Gakpo en de rest overal spelen? Of komt er nog een soort 2-6-2 opstelling met uitzakkende linker- + rechtermiddenvelders?Baseman77 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 08:33:
[...]
Want voetballen kan hij niet?
Dat zo'n grote en bekende speler überhaupt naar Nederland wil komen is bizar en uitzonderlijk (en hij is pas 28), maar denk vooral dat hij alleen gehaald wordt omdat hij een bekende naam is
Wat Götze gaat toevoegen is een serieuze vraag van jou?Typhone schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 08:36:
Wat gaat hij op dat drukke middenveld toevoegen dan?
Ben je wel bekend met Schmidt zijn speelwijze (4-2-2-2)?Waar is Sangaré voor gehaald? En Van Ginkel? En waar gaan Rosario, Ihattaren Gakpo en de rest overal spelen? Of komt er nog een soort 2-6-2 opstelling met uitzakkende linker- + rechtermiddenvelders?
En met de vele wedstrijden in korte tijd dit seizoen?
Sangaré komt langs Rosario te spelen, waarbij Thomas, Hendrix en Fein de back-ups zijn (al zie ik Rosario nog gepasseerd worden door Fein).
De 2 buitenspelers acteren vooral als middenvelders, waarbij ik verwacht dat Götze en Cody de basisspelers zijn in eerste instantie. Mo, Madueke en eventueel Thomas zijn daarvoor de back-ups.
Voorin spelen Malen en Zahavi, met Madueke, Piroe en eventueel Götze, Cody en Thomas als back-up.
Guti ligt er een tijd uit met een blessure en zal daarna mogen vertrekken, Van Ginkel moet eerst wedstrijdfit zijn en dat duurt nog wel even (waarna hij zowel op het middenveld als aan de buitenkant kan spelen).
Wat is het probleem?
Dit is niet helemaal waar. PSV maakt in de 4 voorgaande jaren 3 x winst voor transfers (en maakt in die jaren opvallend genoeg verlies op de vergoedingssommen). PSV heeft een mega operationeel verlies gemaakt (22,5 % van de netto omzet, en daar zit al NOW in).Baseman77 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 08:33:
PSV heeft ieder jaar een uitgaande transfer nodig voor zwarte cijfers, wat overigens 9 jaar op rij is gelukt inmiddels.
:fill(white):strip_exif()/f/image/l3MWgW15wgUhN2CMNlamAZIS.png?f=user_large)
Ook Ajax heeft de 9 jaar voor het afgelopen boekjaar 8x een positief resultaat gedraaid voor afschrijvingen/resulaten vergoedingssommen.Voor Ajax geldt overigens hetzelfde (die hebben alleen veel meer reserves).
:fill(white):strip_exif()/f/image/dIodBxlQqLRyqHauZGBHikRo.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/rkA37i0aZkClVY6cL8BQOs1V.png?f=user_large)
Die verwacht ik niet boven de 25 miljoen eigenlijk. Klein bier.Baseman77 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 08:33:
Ik zou inderdaad ook Mo, Madueke, Dumfries en Cody negeren, logisch.
Dat Schmidt zelf zegt dat Gotze voor het middenveld is gehaald.Baseman77 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 08:47:
[...]
Wat Götze gaat toevoegen is een serieuze vraag van jou?
[...]
Ben je wel bekend met Schmidt zijn speelwijze (4-2-2-2)?
En met de vele wedstrijden in korte tijd dit seizoen?
Sangaré komt langs Rosario te spelen, waarbij Thomas, Hendrix en Fein de back-ups zijn (al zie ik Rosario nog gepasseerd worden door Fein).
De 2 buitenspelers acteren vooral als middenvelders, waarbij ik verwacht dat Götze en Cody de basisspelers zijn in eerste instantie. Mo, Madueke en eventueel Thomas zijn daarvoor de back-ups.
Voorin spelen Malen en Zahavi, met Madueke, Piroe en eventueel Götze, Cody en Thomas als back-up.
Guti ligt er een tijd uit met een blessure en zal daarna mogen vertrekken, Van Ginkel moet eerst wedstrijdfit zijn en dat duurt nog wel even (waarna hij zowel op het middenveld als aan de buitenkant kan spelen).
Wat is het probleem?
In de Ajax-boekhouding is een bedrag tussen (haakjes) negatief. '17/'18 en '19/'20 waren dus negatief voor transfers.PolarBear schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 08:54:
[...]
Ook Ajax heeft de 9 jaar voor het afgelopenboekjaar een positief resultaat gedraaid voor afschrijvingen/resulaten vergoedingssommen.
[Afbeelding]
Ik had expres het laatste boekjaar 19/20 niet mee genomen, ook bij PSV niet want met Corona is dat gewoon een uitzonderlijk jaar. Ik was vergeten 8x van de 9 jaar voor 19/20 er bij te zetten inderdaad. Maar de stelling dat of PSV of Ajax voor een positief resultaat afhankelijk is van transfers is niet per se waar. Deze cijfers zijn openbaar en kan je gewoon op basis van feiten onderbouwen.T-MOB schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:06:
[...]
In de Ajax-boekhouding is een bedrag tussen (haakjes) negatief. '17/'18 en '19/'20 waren dus negatief voor transfers.
Kijkend naar de jaren - waarbij 19/20 idd beter weggelaten kan worden - lijkt het voor beiden clubs wellicht te komen door het afwezig zijn in Europa. Beiden lopen tegen een verlies aan indien ze zich niet kwalificeren. Kleine verliezen die wel te overzien zijn maar alles is - en dat is op zich wel te begrijpen - gericht op in ieder geval europees voetbal. Een jaar niet kwalificeren lijkt een opperationeel financieel verlies aan je broek.PolarBear schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:09:
[...]
Ik had expres het laatste boekjaar 19/20 niet mee genomen, ook bij PSV niet want met Corona is dat gewoon een uitzonderlijk jaar. Ik was vergeten 8x van de 9 jaar voor 19/20 er bij te zetten inderdaad. Maar de stelling dat of PSV of Ajax voor een positief resultaat afhankelijk is van transfers is niet per se waar. Deze cijfers zijn openbaar en kan je gewoon op basis van feiten onderbouwen.
Maar goed, dit wordt zo meer een boekhoudtopic dan een voetbaltopic
Ihattaren speelt weinig, systeem heeft eigenlijk geen plek voor hem, er worden meerdere spelers voor de andere aanvallende plekken gehaald. Die wordt alleen maar minder waard zo.Baseman77 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 08:33:
En dan verwacht ik dat de aankopen Max en Sangaré voor mooie bedragen verkocht gaan worden in de toekomst. Fein is afwachten, maar de koopoptie die PSV bedongen heeft blijkt slechts 6 miljoen te zijn. Als hij zijn potentie waar kan maken, dan gaat hij veel meer opleveren.
Dan staan de verhuurde Bruma en Doan nog op de nominatie om verkocht te worden en zal Guti gaan vertrekken. Tot slot is het afwachten hoe Teze en Rosario zich verder ontwikkelen.
En natuurlijk is Lammers verkocht, wat in de cijfers voor dit seizoen wordt meegenomen.
[...]
Mvogo is voor 2 jaar gehuurd, Zahavi en Götze hebben een 2-jarig contract.
Voor Max zou ik niet weten waarom je ineens een flink hoger bedrag dan je betaald hebt hem voor zou vangen. Het was al een gevestigde speler, geen talent wat nu pas aan spelen toe komt en laat zien wat ie kan. Sangaré heb je nog geen seconde live zien spelen, dus daar nu al een hogere transfersom voor verwachten is wel heel erg wensdenken.
Waar haal je je 6m voor Fein vandaan? En ter herinnering, 1 buitenlandse bron telt niet he...
Al met al lees ik heel veel wensen hier met als uitgangspunt dat elke transfer een succes is..
Nou, kijk naar Ajax (of Feyenoord of net welke andere club): nog niet misschien.
Welkom in het boekhoud topic
Er zijn zeker geen wedstrijden om over te lullen
geen handsballen geen VAR
Er zijn zeker geen wedstrijden om over te lullen

Ik snap niet dat het het meeste over Götze gaat qua financieën.
Als PSV hem voor 7 miljoen had gekocht en hem geen salaris had hoeven betalen had je er waarschijnlijk niks over gehoord. Nu betalen ze bijvoorbeeld 7 miljoen over 2 jaar aan zijn salaris. Wat ook betekent dat je die 7 miljoen niet meteen kwijt bent.
Waarom is er überhaupt twijfel over deze transfer is. Als dit een risico is, dan hoop ik dat PSV er nog veel meer neemt. Dit is geen Bruma voor 12-13 miljoen die ook nog eens, geïmpliceerd door Gerbrands, eenzelfde salaris als Götze had (en na de verhuurperiode weer heeft). Je kunt het beter daar over hebben.
Maar al het financieel gebral leunt trouwens wel tegen [Voetbal] Randzaken aan
Als PSV hem voor 7 miljoen had gekocht en hem geen salaris had hoeven betalen had je er waarschijnlijk niks over gehoord. Nu betalen ze bijvoorbeeld 7 miljoen over 2 jaar aan zijn salaris. Wat ook betekent dat je die 7 miljoen niet meteen kwijt bent.
Waarom is er überhaupt twijfel over deze transfer is. Als dit een risico is, dan hoop ik dat PSV er nog veel meer neemt. Dit is geen Bruma voor 12-13 miljoen die ook nog eens, geïmpliceerd door Gerbrands, eenzelfde salaris als Götze had (en na de verhuurperiode weer heeft). Je kunt het beter daar over hebben.
Het gaat denk ik voor velen niet zozeer om gotze; het is eerder de optelsom van drie relatief dure transfers op rij die weinig restwaarde hebben doordat ze maar 2 jarig contract hebben (zahavi en gotze) of gehuurd is (VanGinkel) terwijl al sinds april bekend is dat psv komend jaar een gigantisch operationeel verlies gaat hebben. Het lijkt me dan beter om re investeren in 2 jongere spelers die later een mooi bedrag kunnen opbrengen. Bovendien kun je je afvragen of psv echt gotze nodig heeft aangezien ze voor zijn positie al spelers hebben zoals ihattaren.Fleximex schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:32:
Ik snap niet dat het het meeste over Götze gaat qua financieën.
De enige transfers die ik logisch vind zijn die franse middenvelder en de linksback: daar kun je echt paar seizoen mee vooruit en kun je een team opbouwen met restwaarde. Nu is het een lucky shot.
Ik ben hier gewoon echt enorm verbaasd over en snap niet dat nu alles wordt gezet om dit seizoen kampioen te worden (terwijl er grote kans is dat door corona seizoen voortijdig wordt beindigd en dat de ranking van vorig jaar telt).
Ik denk niet dat de KNVB het er nog een keer doorheen kan drukken dat de ranking van 'het vorige seizoen' telt.Ik ben hier gewoon echt enorm verbaasd over en snap niet dat nu alles wordt gezet om dit seizoen kampioen te worden (terwijl er grote kans is dat door corona seizoen voortijdig wordt beëindigd en dat de ranking van vorig jaar telt).
Hattrick: Thorgal Eagles
Maar wat dan, random loting?bregweb schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:01:
[...]
Ik denk niet dat de KNVB het er nog een keer doorheen kan drukken dat de ranking van 'het vorige seizoen' telt.
Inmiddels zijn daar wel afspraken over gemaakt.
https://www.knvb.nl/nieuw...etaald-voetbalcompetitiesAls op het moment van voortijdig stoppen van de competities betaald voetbal niet alle teams minstens de helft van het reguliere aantal wedstrijden hebben gespeeld (17 in de Eredivisie, 19 in de Keuken Kampioen Divisie), dan worden alle uitslagen geschrapt. In die situatie is er geen ranglijst op grond waarvan kampioenschappen worden bepaald, Europese tickets worden toegekend en vindt er geen promotie en degradatie plaats.
Als er wel meer dan de helft van het reguliere aantal wedstrijden is gespeeld, wordt er een ranglijst opgemaakt op basis waarvan de Europese tickets worden verdeeld. Er vindt alleen promotie en/of degradatie plaats door de teams die op het moment van voortijdig stoppen al onherroepelijk zijn gepromoveerd of gedegradeerd. Ook is alleen sprake van een kampioen als het desbetreffende team op dat moment al onherroepelijk kampioen is.
In het geval dat alle teams ten minste 85 procent van de wedstrijden hebben gespeeld, wordt op basis van de ranglijst bepaald wie kampioen is, wie promoveert of degradeert en wie zich kwalificeert voor Europees voetbal.
Heeft afgelopen 3 jaar in 90 minuten gekeken 15 -15 en vorige jaar zelfs maar 6 wedstrijden gespeeld, hij heeft een stofwisselingsziekte en PSV heeft een hele zwakke verdediging.Baseman77 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 08:33:
[...]
Want voetballen kan hij niet?
Dat zo'n grote en bekende speler überhaupt naar Nederland wil komen is bizar en uitzonderlijk (en hij is pas 28), maar denk vooral dat hij puur gehaald wordt omdat hij een bekende naam is![]()
[...]
Klopt, en ze zijn respectievelijk 18, 21 en 18.
Ze zijn dus nog erg jong en daarom ook wisselvallig, waarbij 3 spelers voor 2 posities wel heel smal is. Neem daarbij dat er door dit vreemde seizoen veel wedstrijden in korte tijd gaan plaatsvinden en een brede selectie is keihard nodig.
En ik heb het lichte vermoeden dat de jonkies wel iets kunnen leren van een wereldkampioen die altijd in de Duitse top gespeeld heeft.
[...]
Als je dit "BIZAR" (vooral de hoofdletters zijn hierbij erg belangrijk) noemt, dan heb je de afgelopen jaren niet opgelet. PSV heeft ieder jaar een uitgaande transfer nodig voor zwarte cijfers, wat overigens 9 jaar op rij is gelukt inmiddels. En gezien de huidige spelersgroep ben ik daar ook helemaal niet bang voor.
Voor Ajax geldt overigens hetzelfde (die hebben alleen veel meer reserves).
[...]
Dus als 1 (buitenlandse) bron iets meldt dan is het meteen betrouwbaar?
Niet dat ik de bedragen niet geloof, maar ik vind jouw zekerheid daarover opvallend.
En heb je een link naar dat artikel van het ED over Van Ginkel? Ik kan het niet vinden namelijk. Die bron vind ik overigens wel betrouwbaar.
[...]
Dan moet er een financiële klapper gemaakt worden via een uitgaande transfer.
Wat overigens eveneens geldt voor Ajax, die hebben veel meer vet op de botten maar krijgen ook grotere klappen als ze geen CL spelen. En ze hebben ook jaarlijks een uitgaande transfer nodig, evenals PSV, en evenals heel veel clubs.
Ajax heeft de financiën om 2 jaar geen CL te kunnen spelen, PSV kan dit eenmalig doen.
De druk staat er dus op bij PSV om komend seizoen de CL te halen, maar dat mag ook.
[...]
Mwoah.
Als je de transfervrije Linssen bijna niet het gewenste salaris kunt geven, Diemers haalt en Antonucci niet eens volledig zelf kunt betalen, dan betekent dat dat er weinig financiële mogelijkheden zijn. Wat logisch is gezien de transferbedragen die Feyenoord krijgt voor hun spelers, die zijn veel lager dan bij de concurrentie. En qua salariskosten zaten ze 2 jaar geleden op hetzelfde niveau als PSV.
Feyenoord had na hun kampioenschap hetzelfde probleem als PSV vorig seizoen, de aankopen waren niet de juiste. PSV lijkt dat nu uitstekend hersteld te hebben, Feyenoord is dat niet gelukt. En naast Senesi en Kokcu zie ik weinig 'cash cows' in de selectie.
[...]
[...]
Mvogo is voor 2 jaar gehuurd, Zahavi en Götze hebben een 2-jarig contract.
Exact dit, en hier de long-read: https://www.knvb.nl/downl...petities-bv-en-knvb-bekerdutchgio schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:09:
[...]
https://www.knvb.nl/nieuw...etaald-voetbalcompetities
Mij is alleen niet duidelijk wat we dan met de Europese tickets doen. Bedanken we dan bij de UEFA en schuiven we ze naar een andere competitie?
Moet ik er wel bij zeggen dat ik niet die hele long-read ben gaan doorspitten.

[ Voor 6% gewijzigd door snmght op 09-10-2020 10:12 ]
Ik vermoed hetzelfde als wat afgelopen seizoen is gebeurt.
Ondanks dat het seizoen niet voltooid is, is de ranglijst wel leidend in de toewijzing van Europese tickets.
Ondanks dat het seizoen niet voltooid is, is de ranglijst wel leidend in de toewijzing van Europese tickets.
De kernvraag bljift wat er gebeurt als er minder dan de helft van de wedstrijd gespeeld zijndutchgio schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:09:
[...]
Want totaal geen uitslagen. Dan ontkom je niet aan de UEFA coefficientie of nogmaals de resultaten van afgelopen jaar gebruiken.
Tja als je in december al stopt zal het Europese seizoen ook niet doorgaan vermoed ik, dan kun je wellicht beter ook daar opnieuw beginnen.
Uiteindelijk heb je dan als voetbalwereld een veel groter probleem dan uit mogen komen in Europadutchgio schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:17:
Tja als je in december al stopt zal het Europese seizoen ook niet doorgaan vermoed ik, dan kun je wellicht beter ook daar opnieuw beginnen.
Laten we gewoon hopen dat het niet tot zo'n situatie komt, en mocht het gebeuren zullen er wellicht te weinig clubs over zijn om de tickets te vullen
Omdat die 7 miljoen noch een investeringswaarde heeft (zekerheid) noch een bepaalde restwaarde. En dan mag je daar gewoon kritische vragen over stellen. Dat staat los van boekhouden. Alles wat wel een restwaarde (beoogd) heeft komt met dit soort acties op de bank te zitten. Het gaat ook helemaal niet om Götze (de naam). Daar zit een hele berg oude spelers (met naam en faam) de jeugd in de weg die wel restwaarde vertegenwoordigt. Met dat bijltje hebben de Ajacieden twee jaar geleden al mogen hakken nadat de wereld te klein was na de komst van Tadic en Blind. Ik denk niet dat er iemand is hier (mag ik hopen) die aan de voetballende kwaliteiten van Mario Götze twijfelt.Fleximex schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:32:
Waarom is er überhaupt twijfel over deze transfer is.
Zeggen dat je een brede selectie nodig hebt is leuk en aardig maar de facto zijn we in Nederland verworden tot opleidingshuizen en alleen goede jeugdspelers verkopen levert serieus cash op samen met CL. Zijn die componenten niet meer aanwezig dan behoor je tot de grijze middenmoot.
[ Voor 14% gewijzigd door Typhone op 09-10-2020 10:30 ]
Bij een gelijke stand (qua wedstrijdpunten, verliespunten, doelsaldo, doelpunten “voor” en resultaat van de onderlinge competitiewedstrijd(en)), wordt de rangorde bepaald door de alfabetische volgorde van de desbetreffende clubs.dutchgio schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:09:
[...]
1. AJbregweb schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:29:
[...]
Bij een gelijke stand (qua wedstrijdpunten, verliespunten, doelsaldo, doelpunten “voor” en resultaat van de onderlinge competitiewedstrijd(en)), wordt de rangorde bepaald door de alfabetische volgorde van de desbetreffende clubs.
2. AZ

Ik voorzie naamswijzigingen komenbregweb schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:29:
[...]
Bij een gelijke stand (qua wedstrijdpunten, verliespunten, doelsaldo, doelpunten “voor” en resultaat van de onderlinge competitiewedstrijd(en)), wordt de rangorde bepaald door de alfabetische volgorde van de desbetreffende clubs.
Ook jij snapt het systeem van Schmidt blijkbaar niet, een veelgemaakte fout hier.toolkist schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:03:
Dat Schmidt zelf zegt dat Gotze voor het middenveld is gehaald.
Schmidt speelt 4-2-2-2, waarbij de buitenspelers als CAM's (centrale aanvallende middenvelder) gezien moeten worden (de enalaatste 2 van de 4-2-2-2 dus).
Götze is gehaald voor een van beide CAM posities, wat iets anders is dan de CM posities (de eerste 2 van de 4-2-2-2).
Dat Mo niet speelt mag hij alleen zichzelf verwijten. Daarbij kan hij uitstekend spelen als rechter CAM.toolkist schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:20:
Ihattaren speelt weinig, systeem heeft eigenlijk geen plek voor hem, er worden meerdere spelers voor de andere aanvallende plekken gehaald. Die wordt alleen maar minder waard zo.
Mo stelt zichzelf op, mocht hij zich weer terugvinden en keihard gaan werken (en bijtekenen) dan gaat vooral Cody een probleem hebben.
Omdat de topclubs in Duitsland hem hebben laten lopen en PSV een betere club is dan Augsburg. Als Max zo blijft presteren bij PSV, dan gaat hij weg voor een mooi bedrag.Voor Max zou ik niet weten waarom je ineens een flink hoger bedrag dan je betaald hebt hem voor zou vangen. Het was al een gevestigde speler, geen talent wat nu pas aan spelen toe komt en laat zien wat ie kan.
Het is inderdaad wel heel vreemd dat ik verwacht dat een topaankoop gaat renderen en meer gaat opbrengenSangaré heb je nog geen seconde live zien spelen, dus daar nu al een hogere transfersom voor verwachten is wel heel erg wensdenken.
https://www.ed.nl/psv/adr...oopoptie-bedong~af3f2f77/Waar haal je je 6m voor Fein vandaan? En ter herinnering, 1 buitenlandse bron telt niet he...
Als dat gebeurt, kan PSV hem aan het einde van het seizoen voor ongeveer zes miljoen euro kopen.
Ik ben dat document van de KNVB aan het doorlezen,
Minder dan 50% wedstrijden, geen ranglijst
Meer dan 50%, ranglijst. alleen kampioen/degradatie als dat al 100% zeker is.
Meer dan 85%, ranglijst + kampioen/promotie/degradatie
Blijft nog een hoop onduidelijk.....
En dat alfabetisch.....Doe dan loten
Zahavi en Götze zijn transfervrij gekomen (dus geen dure transfers) en Van Ginkel kost voorlopig zo goed als niets.Exo81 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:50:
het is eerder de optelsom van drie relatief dure transfers op rij die weinig restwaarde hebben doordat ze maar 2 jarig contract hebben (zahavi en gotze) of gehuurd is (VanGinkel)
Wat is iedereen hier toch ineens zo bezorgd om Mo.Bovendien kun je je afvragen of psv echt gotze nodig heeft aangezien ze voor zijn positie al spelers hebben zoals ihattaren.
Dat is heel lief van jullie, maar echt niet nodig hoor.
Ik vind het wel apart dat velen hier totaal geen rekening houden met het drukke programma en dit seizoen blijkbaar zien als een standaard seizoen, wat het zeker niet is. Er zal veel gerouleerd moeten worden en de kans op blessures is hoog. Een sterke bank is dus nog belangrijker dan gebruikelijk.
Götze kan trouwens uitstekend uit de voeten als linker CAM, zodat Mo als rechter CAM kan spelen.
Hij heeft afgelopen 3 jaar 90 minuten 15-15 gekeken?Mark31 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:11:
Heeft afgelopen 3 jaar in 90 minuten gekeken 15 -15 en vorige jaar zelfs maar 6 wedstrijden gespeeld, hij heeft een stofwisselingsziekte en PSV heeft een hele zwakke verdediging.
Is dat code?
Maar ter info het aantal wedstrijden van Götze de afgelopen 3 jaar:
2017/2018: 23 Bundesliga, 5 CL en 4 EL.
2018/2019: 26 Bundesliga, 6 CL en 2 beker.
2019/2020: 15 Bundesliga, 4 CL en 2 beker.
Bijna niets inderdaad,
En die stofwisselingsziekte is al 3 jaar onder controle, wat je o.a. kunt zien aan het aantal wedstrijden dat hij sindsdien speelde.
Een hele berg oude spelers?Typhone schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:29:
Daar zit een hele berg oude spelers (met naam en faam) de jeugd in de weg die wel restwaarde vertegenwoordigt.
Waar heb je het over?
De gehele selectie van PSV kent 3 dertigers; Unnerstall (30), Viergever (31) en Zahavi (33).
En er zijn 3 spelers tussen de 25 en 30; Götze (28), Max (27) en Mvogo (26).
De rest is 25 jaar of jonger.
Dit heb je al vaker gemeld, maar waar doel je dan eigenlijk op?Met dat bijltje hebben de Ajacieden twee jaar geleden al mogen hakken nadat de wereld te klein was na de komst van Tadic en Blind.
Ik las toen overal complimenten richting Ajax dat ze 2 spelers uit de PL haalden, maar blijkbaar zit je iets dwars.
Daarom is een goede mix zo belangrijk, wat Ajax al had en PSV nu weer heeft.Zeggen dat je een brede selectie nodig hebt is leuk en aardig maar de facto zijn we in Nederland verworden tot opleidingshuizen en alleen goede jeugdspelers verkopen levert serieus cash op samen met CL. Zijn die componenten niet meer aanwezig dan behoor je tot de grijze middenmoot.
Of moet ik je helpen herinneren aan de tijd niet zo lang geleden toen de Ajax jeugd zo fantastisch goed was, maar ondertussen PSV de kampioenschappen opeiste? Oftewel, met alleen jeugd red je het niet.
Sinds Ajax met Tadic en Blind ervaring en kwaliteit haalde gaat het duidelijk beter. Dat is geen toeval.
Wat is precies onduidelijk? En alfabetisch is alleen in gebruik gedurende het seizoen (en pas na alle andere tie brekers geen uitkomst bieden).bregweb schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:48:
Ik ben dat document van de KNVB aan het doorlezen,
De vernieuwde eindstand bepaling :
En als het seizoen niet volledig is uitgespeeld:De rangorde na afloop van een competitie wordt bepaald door het aantal behaalde wedstrijdpunten. Is het aantal wedstrijdpunten gelijk dan is het doelsaldo beslissend, Is het doelsaldo gelijk dan is het aantal doelpunten “voor” beslissend. Is ook het aantal doelpunten “voor” gelijk, dan is het resultaat
van de onderlinge competitiewedstrijden beslissend en wel als volgt:
− aantal behaalde punten in onderlinge wedstrijden;
− bij gelijk aantal behaalde punten: doelsaldo in onderlinge wedstrijden;
− bij gelijk aantal behaalde punten en doelsaldo: aantal gescoorde doelpunten in onderlinge wedstrijden;
− bij gelijk aantal behaalde punten, doelsaldo en aantal gescoorde doelpunten: aantal gescoorde uitdoelpunten in onderlinge wedstrijden.
Is ook het resultaat van de onderlinge competitiewedstrijden gelijk, dan wordt een beslissingswedstrijd of een beslissingswedstrijdenreeks gespeeld.
5. a. Wanneer het bestuur betaald voetbal overeenkomstig het bepaalde in artikel 2 lid 7 van dit reglement heeft besloten de
competities betaald voetbal voortijdig te stoppen, dan wordt de rangorde in die competities bepaald door het aantal behaalde wedstrijdpunten. Bij een gelijk aantal wedstrijdpunten, is het doelsaldo bepalend. Is het doelsaldo gelijk, dan is het aantal doelpunten "voor" beslissend. Is het aantal doelpunten "voor" gelijk, dan is het resultaat van de onderlinge competitiewedstrijd(en) beslissend en wel als volgt:
− aantal behaalde punten in onderlinge wedstrijd(en);
− bij gelijk aantal behaalde punten: doelsaldo in onderlinge wedstrijd(en);
− bij gelijk aantal behaalde punten en doelsaldo: aantal gescoorde doelpunten in onderlinge wedstrijd(en);
− bij gelijk aantal behaalde punten, doelsaldo en aantal gescoorde doelpunten: aantal gescoorde uitdoelpunten in onderlinge
wedstrijd(en).
Is ook het totale resultaat gelijk dan beslist het lot.
Indien op het moment van het voortijdig stoppen van de competitie, niet alle deelnemers evenveel wedstrijden hebben
gespeeld, wordt uitgegaan van het gemiddelde per wedstrijd met betrekking tot het aantal behaalde wedstrijdpunten,
het doelsaldo, het aantal doelpunten “voor” en in voorkomend geval het aantal mgescoorde uitdoelpunten.
Er zijn destijds zeker opmerkingen geplaatst over het feit dat Blind een wisselspeler was en dat Tadic bij een degradatiekandidaat speelde. De zekerheid dat ze gingen renderen in combinatie met het salaris is zeker besproken.Baseman77 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:05:
[...]
Dit heb je al vaker gemeld, maar waar doel je dan eigenlijk op?
Ik las toen overal complimenten richting Ajax dat ze 2 spelers uit de PL haalden, maar blijkbaar zit je iets dwars.
Als er nogmaals een seizoen niet wordt afgemaakt in verband met Corona hebben de clubs denk ik wel andere dingen aan hun hoofd dan de ranking en bijbehorende tickets.
Sponsors, supporters en de licentiehouders van tv-rechten zijn afgelopen seizoen solidair geweest en hebben in de meeste gevallen gewoon het volle pond betaald. Spelers en personeel hebben salaris ingeleverd en zelfs in die situatie is er bij veel clubs een fiks gat in de cijfers 19/20 geslagen. Ik denk niet dat die solidariteit er 2 jaar op rij gaat komen, zeker omdat sponsors en bijvoorbeeld Fox in hun eigen bedrijfsvoering ook de gevolgen van Corona merken. Ook de enorme startgelden voor CL/EL zijn dan waarschijnlijk niet meer te handhaven.
Ik blijf het daarom opmerkelijk vinden dat er in een groot deel van de Europese voetballerij is geïnvesteerd. alsof vorig seizoen een eenmalige bijzonderheid was.
Sponsors, supporters en de licentiehouders van tv-rechten zijn afgelopen seizoen solidair geweest en hebben in de meeste gevallen gewoon het volle pond betaald. Spelers en personeel hebben salaris ingeleverd en zelfs in die situatie is er bij veel clubs een fiks gat in de cijfers 19/20 geslagen. Ik denk niet dat die solidariteit er 2 jaar op rij gaat komen, zeker omdat sponsors en bijvoorbeeld Fox in hun eigen bedrijfsvoering ook de gevolgen van Corona merken. Ook de enorme startgelden voor CL/EL zijn dan waarschijnlijk niet meer te handhaven.
Ik blijf het daarom opmerkelijk vinden dat er in een groot deel van de Europese voetballerij is geïnvesteerd. alsof vorig seizoen een eenmalige bijzonderheid was.
Ongetwijfeld, ik was sowieso een van degenen die vooral het veel hogere salaris een risico vonden.Napo schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:10:
Er zijn destijds zeker opmerkingen geplaatst over het feit dat Blind een wisselspeler was en dat Tadic bij een degradatiekandidaat speelde. De zekerheid dat ze gingen renderen in combinatie met het salaris is zeker besproken.
Het gevolg qua salarishuis bevestigt mijn gelijk, de sportieve gevolgen bevestigen echter mijn ongelijk.
Maar dat is wat anders dan dat "de Ajacieden met dat bijltje hebben mogen hakken nadat de wereld te klein was".
Jouw vermogen om mijn woorden uit het verband te trekken in de relatie tot wat het gepost is, is groot.Baseman77 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:05:
[...]
Een hele berg oude spelers?
Waar heb je het over?
De gehele selectie van PSV kent 3 dertigers; Unnerstall (30), Viergever (31) en Zahavi (33).
En er zijn 3 spelers tussen de 25 en 30; Götze (28), Max (27) en Mvogo (26).
De rest is 25 jaar of jonger.
Ik heb het namelijk over oude spelers die na afloop van hun contract geen tot weinig restwaarde vertegenwoordigen en bij tegenvallende prestaties véél geld (naar PSV maatstaven) gekost hebben.
26+ is in het voetbal oud of vergis ik me nu?
Dat is ook wel heel erg eenzijdig. Maar om je argument te maken is het natuurlijk wel fijn alleen dit punt even te belichten. Wel degelijk werden er grote vraagtekens geplaatst bij zowel het salaris als de transfersommen bij o.a.: Studio Voetbal, Rondo, Fox Sports Eredivisie, AD, Telegraaf, ED en de tig podcasts die wij rijk zijn in Nederland. Dus om jou exact aan te geven wat ik bedoel: Ajax kreeg een berg kritiek over zich heen of het wel verantwoord was zo'n spelers aan te trekken. Nu PSV het salarisplafond los laat en (los van transfersommen) gaan ze met hetzelfde bijltje zullen moeten hakken en is het volgens mij terecht dat mensen kritische vragen gaan stellen over het beleid wat ze dit jaar voeren als je dat afzet tegen het beleid van vorig jaar.Dit heb je al vaker gemeld, maar waar doel je dan eigenlijk op?
Het lijkt mij volkomen logisch dat er geen direct verband is tussen de prestaties van de jeugd en de prestaties van het eerste elftal. Als Ajax een goede jeugdlichting heeft dan zie ik niet in waarom PSV in die tijd de kampioenschappen niet zou opeisen. Ergo de jeugd is niet het eerste elftal. Wat ik wel weet is dat toen die jeugd eenmaal basisspeler werd er opeens een halve finale CL gehaald werd, de dubbel gewonnen werd en er een jaar later 171,5 miljoen euro verdiend werd puur met de verkoop van twee sterkhouders.Daarom is een goede mix zo belangrijk, wat Ajax al had en PSV nu weer heeft.
Of moet ik je helpen herinneren aan de tijd niet zo lang geleden toen de Ajax jeugd zo fantastisch goed was, maar ondertussen PSV de kampioenschappen opeiste? Oftewel, met alleen jeugd red je het niet.
Sinds Ajax met Tadic en Blind ervaring en kwaliteit haalde gaat het duidelijk beter. Dat is geen toeval.
Ga je daar de cijfers van PSV tegenover zetten in de kampioensjaren 14/15, 15/16, 17/18 dan kom ik - in totaal (!) - 4.795.000. in 14/15, 57.500.000 in 15/16 en 42.747.000 in 17/18. Dan gaat het nu niet om een wedstrijdje verpissen maar wel om het feit dat IK vragen stel bij de koers die PSV nu is ingeslagen. En daar zul je niet alle informatie van paraat hebben maar je moet de Ajax factor even weglaten. Ik gebruik dat alleen om een duiding te geven.
Ik vind het gewaagd om je eigen jeugd op te offeren door het aantrekken van goede spelers zonder serieuze restwaarde en dat op een moment waarop je CL inkomsten misloopt en COVID-19 het voetbal in zijn greep heeft. Voor de rest hoef ik niet veel aan te geven want elke supporter begrijpt dat een mix tussen oud en jong, talent en hard werken en zwart en wit belangrijk is.
Of je bent zo zeker van je eigen interpretaties dat je zelf alles beter denkt te weten terwijl Schmidt het zelf zegt, gebeurt je wel vaker...Baseman77 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:44:
[...]
Ook jij snapt het systeem van Schmidt blijkbaar niet, een veelgemaakte fout hier.
Ik zie hem centraal op het middenveld spelen. Vanuit die positie kan hij het meeste invloed uitoefenen op ons spel", besluit Schmidt.
Zie hierboven, centraal middenveld niet centraal aanvallend. Overigens is bv Pieter Zwart van VI toch heel stellig in z'n uitleg over de gebruikte tactiek door Schmidt: 4-4-2. Met spelers op de vleugel.Schmidt speelt 4-2-2-2, waarbij de buitenspelers als CAM's (centrale aanvallende middenvelder) gezien moeten worden (de enalaatste 2 van de 4-2-2-2 dus).
Götze is gehaald voor een van beide CAM posities, wat iets anders is dan de CM posities (de eerste 2 van de 4-2-2-2).
Ja en nee. Als je een trainer haalt die een tactiek speelt zonder de positie waar je normaal staat kun je dat moeilijk alleen aan die speler verwijten. Die zal dan toch ook echt de tijd moeten krijgen om te wennen en dat doe je niet tijdens de training.Dat Mo niet speelt mag hij alleen zichzelf verwijten. Daarbij kan hij uitstekend spelen als rechter CAM.
Mo stelt zichzelf op, mocht hij zich weer terugvinden en keihard gaan werken (en bijtekenen) dan gaat vooral Cody een probleem hebben.
Mening. Betere club wellicht, maar mindere competitie. Je zult heus wel meer vangen dan de 7-9m die betaald is, maar veel meer dan 10-15 zie ik vooralsnog niet gebeuren.Omdat de topclubs in Duitsland hem hebben laten lopen en PSV een betere club is dan Augsburg. Als Max zo blijft presteren bij PSV, dan gaat hij weg voor een mooi bedrag.
Ja, eerst maar eens afwachten. Nog geen seconde van gezien. Wie zegt dat ie gaat passen in die speelstijl? Marin had bij Luik ook hele goede statistieken...Het is inderdaad wel heel vreemd dat ik verwacht dat een topaankoop gaat renderen en meer gaat opbrengen
Ah dus als het ED het zegt is het wel goed, maar stel Bildt zegt iets dan is het maar 1 buitenlandse bron die niet voldoende is?
minuten
2266 minuten oftewel 25 wedstrijden van de 45 wedstrijden
609 minuten oftewel 7 wedstrijden van de 46 wedstrijden
Bron: transfermarkt.
Inderdaad indrukwekkend...
2202 minuten oftewel 25wedstrijden van de 48 wedstrijdenBaseman77 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:57:
[...]
Hij heeft afgelopen 3 jaar 90 minuten 15-15 gekeken?
Is dat code?
Maar ter info het aantal wedstrijden van Götze de afgelopen 3 jaar:
2017/2018: 23 Bundesliga, 5 CL en 4 EL.
2018/2019: 26 Bundesliga, 6 CL en 2 beker.
2019/2020: 15 Bundesliga, 4 CL en 2 beker.
Bijna niets inderdaad,
2266 minuten oftewel 25 wedstrijden van de 45 wedstrijden
609 minuten oftewel 7 wedstrijden van de 46 wedstrijden
Bron: transfermarkt.
Inderdaad indrukwekkend...
Niet echt, 26+ is voor de eredivisie oud aangezien we spelers door willen laten stromen naar grotere competities om geld binnen te halen. tussen de 26 en 28 27 en 29 zie je echter vaak de piekleeftijd van een speler waarna het rustig afneemt. Geen schrikbarende leeftijd maar wel lastiger om in de toekomst op binnen te lopen.Typhone schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:59:
26+ is in het voetbal oud of vergis ik me nu?
[ Voor 12% gewijzigd door Napo op 09-10-2020 12:51 . Reden: oops! verkeerde URL ]
Stel dat RKC 100 % zeker degradeert na 80% van de gespeelde wedstrijden, maar in de KKD staan er 3 ploegen gelijk aan kop...... Dan degradeert RKC, maar wie promoveert er?
zie: Napo in "[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2020/2021"bregweb schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:26:
[...]
Stel dat RKC 100 % zeker degradeert na 80% van de gespeelde wedstrijden, maar in de KKD staan er 3 ploegen gelijk aan kop...... Dan degradeert RKC, maar wie promoveert er?
Ik gok dus dat als je een eredivisieseizoen krijgt met 22 clubs je het seizoen erop 6 directe degradanten hebtIn artikel 17 lid 5 onder b van het Reglement Wedstrijden Betaald Voetbal wordt vastgelegd datingeval het bestuur betaald voetbal overeenkomstig nieuw artikel 2 lid 7 van het Reglement Wedstrijden Betaald Voetbal heeft besloten de competities betaald voetbal voortijdig te stoppen, in die competities alleen promotie en/of degradatie plaatsvindtdoor de teams die op grond van de ranglijst genoemd in artikel 17 lid 5 onder a van het Reglement Wedstrijden Betaald Voetbal reeds onherroepelijk zijn gepromoveerd respectievelijk gedegradeerd.
Ter verduidelijking, onder “onherroepelijk” wordt verstaan het feit dat deze clubs een dermate hoog of laag aantal wedstrijdpunten hebben behaald op basis waarvan zij ook bij het voortzettenen uitspelenvan de competities (zeker) zouden zijn gepromoveerd of gedegradeerd(en dusfeitelijk gezienniet meer kunnen worden ingehaald op de ranglijst door een andere club respectievelijk een andere club niet meer kunnen inhalen op de ranglijst).Dit uitgangspunt kan leiden tot16, 17,18,19 of 20 deelnemersin de eredivisie en 22, 21, 20, 19of 18 deelnemersin de eerste divisie, hetgeen alsdan van invloed zal kunnen zijn op (o.a.) de promotie-en degradatieregeling in het volgende seizoen
Als er uberhaupt nog 22 clubs zijnNapo schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:31:
[...]
zie: Napo in "[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2020/2021"
[...]
Ik gok dus dat als je een eredivisieseizoen krijgt met 22 clubs je het seizoen erop 6 directe degradanten hebt
Jullie lezen niet goed wat ik zeg, jij kijkt naar wedstrijden, ik naar speelminuten.Baseman77 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:51:
[...]
Zahavi en Götze zijn transfervrij gekomen (dus geen dure transfers) en Van Ginkel kost voorlopig zo goed als niets.
[...]
Wat is iedereen hier toch ineens zo bezorgd om Mo.
Dat is heel lief van jullie, maar echt niet nodig hoor.
Ik vind het wel apart dat velen hier totaal geen rekening houden met het drukke programma en dit seizoen blijkbaar zien als een standaard seizoen, wat het zeker niet is. Er zal veel gerouleerd moeten worden en de kans op blessures is hoog. Een sterke bank is dus nog belangrijker dan gebruikelijk.
Götze kan trouwens uitstekend uit de voeten als linker CAM, zodat Mo als rechter CAM kan spelen.
Een wedstrijd duurt 90 minuten, vorige jaar speelde Gotze bijvoorbeeld 609 minuten over 21 wedstrijden verspreid.
Maar 609 ÷90 minuten = 6,67 volle wedstrijden gespeeld.
Dat is weinig.
Daarnaast jij zegt dat transfervrij, niet veel kost.
Reinste onzin!, hij zal een enorme salaris verdienen, daarnaast bijna bij iedere transfervrije speler komt er een tekensom aan te pas wat veel geld kost
[ Voor 9% gewijzigd door Mark31 op 09-10-2020 12:58 ]
Hoe vaak pieken spelers op die leeftijd met een spierziekte of een andere slepende blessure?Napo schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:21:
[...]Niet echt, 26+ is voor de eredivisie oud aangezien we spelers door willen laten stromen naar grotere competities om geld binnen te halen. tussen de 26 en 28 27 en 29 zie je echter vaak de piekleeftijd van een speler waarna het rustig afneemt. Geen schrikbarende leeftijd maar wel lastiger om in de toekomst op binnen te lopen.
Hoeveel spelers hebben een spierziekte of een andere slepende blessure?OPSLAGHOND schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:33:
[...]
Hoe vaak pieken spelers op die leeftijd met een spierziekte of een andere slepende blessure?
Het ging over de selectie/algemeen, niet over een specifieke speler...
Het klopt dat ze het er niet door hoeven te drukken want het is nu opgenomen in de reglementen, op de vorige pagina is het goed uitgelegd. Hoe corona zich nu ontwikkelt kan ik me zomaar voorstellen dat er binnenkort weer een stop is. En dan moet je maar zien of het seizoen afgemaakt kan worden.bregweb schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:01:
[...]
Ik denk niet dat de KNVB het er nog een keer doorheen kan drukken dat de ranking van 'het vorige seizoen' telt.
[ Voor 21% gewijzigd door Exo81 op 09-10-2020 15:26 ]
Of je bent niet duidelijk genoeg.Typhone schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:59:
Jouw vermogen om mijn woorden uit het verband te trekken in de relatie tot wat het gepost is, is groot.
Euhm ja, en flink ook.26+ is in het voetbal oud of vergis ik me nu?
In de topcompetities ben je als 23 jarige nog een broekie en mag je blij zijn met speeltijd, alleen in Nederland word je als 21 jarige die nog in Nederland speelt zo ongeveer gezien als een flop die niet goed genoeg is voor het buitenland.
De gemiddelde voetballer piekt tussen zijn 27e en 30e, waarbij die laatste leeftijd verschuift naar achteren.
Kijk anders eens naar de leeftijden van spelers van de topclubs, die bestaan vooral uit 25+ spelers.
Hahaha, het is inderdaad mijn schuld dat jij die opmerking meerdere malen maakte zonder verdere onderbouwing of toelichting. Sure.Dat is ook wel heel erg eenzijdig. Maar om je argument te maken is het natuurlijk wel fijn alleen dit punt even te belichten.
Als ik zoek op internet vind ik wat vraagtekens van Valentijn Driessen over de salarissen, verder kom ik niet bepaald een berg kritiek tegen.Dus om jou exact aan te geven wat ik bedoel: Ajax kreeg een berg kritiek over zich heen of het wel verantwoord was zo'n spelers aan te trekken.
Maar dat Ajax 2,5 jaar geleden wat kritiek kreeg zal best.
PSV heeft ten eerste nog steeds een salarisplafond, van 2 miljoen Euro bruto. En ten tweede vult men al langere tijd dit salaris aan met tekengelden en bonussen. Dat deed men al bij Luuk de Jong en die kwam in 2014.Nu PSV het salarisplafond los laat
Dat ligt eraan waar die jeugdspelers spelen.Het lijkt mij volkomen logisch dat er geen direct verband is tussen de prestaties van de jeugd en de prestaties van het eerste elftal.
In die periode sloeg Ajax door en bestond het 1e elftal uit (te)veel jeugdspelers, aangevuld met aankopen die ook nog jong waren. Men miste ervaring. En de ervaring die gehaald werd blonk niet uit in kwaliteit (Zimling, Heitinga, Westermann, Siem de Jong).
Opofferen zelfs? Het wordt steeds drastischer.Ik vind het gewaagd om je eigen jeugd op te offeren door het aantrekken van goede spelers zonder serieuze restwaarde
En wie wordt allemaal 'opgeofferd'?
Op dit moment speelt PSV met Teze, Cody en Malen in de basis. Zitten Mo, Madueke en Hendrix op de bank met regelmatig speeltijd. Piroe zit daar ook, maar die gaat weinig spelen (want niet goed genoeg). Is Sadilek verhuurd en Obispo geblesseerd.
De enige die momenteel buiten de boot valt als basisspeler is Mo en daar heb ik al meer dan voldoende over gezegd, hij mag alleen naar zichzelf kijken.
Ik zie het probleem dus niet.
Die mogelijkheid bestaat, maar in dit geval niet.toolkist schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:06:
Of je bent zo zeker van je eigen interpretaties dat je zelf alles beter denkt te weten terwijl Schmidt het zelf zegt, gebeurt je wel vaker...
Je slaat echt de plank mis. Zie bijv. ook hier voor extra uitleg over Schmidt zijn systeem:
https://www.voetbalprimeu...ntent&camplink=inarticle1
Zie hier aan de passmap tegen Fortuna hoe ver Mauro en Cody naar binnen staan:
https://twitter.com/11teg...13126178874679297/photo/3
Hier nog een extra plaatje voor je:

Maar fijn dat je je ook verdiept in Schmidt zijn speelstijl.
Klopt, maar wie ontkent dit?Als je een trainer haalt die een tactiek speelt zonder de positie waar je normaal staat kun je dat moeilijk alleen aan die speler verwijten. Die zal dan toch ook echt de tijd moeten krijgen om te wennen en dat doe je niet tijdens de training.
Al zie ik niet in wat dit te maken heeft met Mo zijn overgewicht aan het begin van de voorbereiding en zijn weggestuurd worden van de training vanwege het niet nakomen van afspraken.
Mo krijgt alle tijd, ruimte en aandacht om zich aan te passen en om zichzelf weer te vinden.
knip
[ Voor 1% gewijzigd door Outerspace op 09-10-2020 22:20 ]
knip
[ Voor 92% gewijzigd door Outerspace op 09-10-2020 22:20 ]
Mooi, ik gooi het topic op slot en gun jullie wat rust.
Tijd om te schonen komt later wel.
Tijd om te schonen komt later wel.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Een discussie is goed, op de man spelen of uitlokken is niet goed. Ik waarschuw hier nog te vaak, ik zie dat graag anders
[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 09-10-2020 22:22 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Op de man spelen moet je gewoon in de kroeg doen, kun je ook gelijk een klap terug verwachten 
Happy birthday btw @Outerspace
Happy birthday btw @Outerspace

[ Voor 31% gewijzigd door Qu3st op 09-10-2020 22:26 ]
PreciesQu3st schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 22:25:
Op de man spelen moet je gewoon in de kroeg doen, kun je ook gelijk een klap terug verwachten
@Outerspace gefeliciteerd! Wat extra werk als cadeau!!

Shoutout naar Lobanovskiytoolkist schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:06:
[...]Zie hierboven, centraal middenveld niet centraal aanvallend. Overigens is bv Pieter Zwart van VI toch heel stellig in z'n uitleg over de gebruikte tactiek door Schmidt: 4-4-2. Met spelers op de vleugel.

Hier ook wel twee leuke plaatjes
:fill(white):strip_exif()/f/image/FEbvt9TfnMFaOKDHDkmsFDJR.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/sHtbWQkVnCXahO1riLeuwk42.png?f=user_large)
https://spielverlagerung....under-roger-schmidt-2014/
[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 09-10-2020 23:44 ]
https://www.ajaxshowtime....s-op-juiste-plaats-zetten
Zelfs de TD ziet het. Ik ben benieuwd wat de opstelling de volgende wedstrijd is.
Zelfs de TD ziet het. Ik ben benieuwd wat de opstelling de volgende wedstrijd is.
XXXVI
Ik denk dat je er iets uit concludeert dat hij niet zegt, hoewel het multi-interpretable is zal het eerder gaan over de breedte van de selectie dan dat de trainer een verkeerde opstelling maakt.ephymerous schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:25:
Wat ziet hij precies? Want volgens mij lees je niet goedephymerous schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:25:
Ik heb de video gezien op Ajax TV en ik denk dat hij refereert aan alle kritiekMartinusz schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 13:18:
[...]
Wat ziet hij precies? Want volgens mij lees je niet goed
XXXVI
In het artikel zoals het daar beschreven is zegt hij het als reactie op de brede selectie van Ajax en de vele wedstrijden achter elkaar, dat Erik de poppetjes moet invullen en dat dat al lastig genoeg is.ephymerous schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:12:
[...]
Ik heb de video gezien op Ajax TV en ik denk dat hij refereert aan alle kritiek
Dat is wat anders dan ‘hij moet ze eens op de juiste plek zetten’ of iets dergelijks
Laten we het hopen, dan kan Ten Hag enkel luisteren of nogmaals op z'n muil gaan.ephymerous schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:12:
[...]Ik heb de video gezien op Ajax TV en ik denk dat hij refereert aan alle kritiek
Dat hij een enorme plaat voor zijn kop heeft mag duidelijk zijn, maar dan ook nog eens met een hele zwakke onderbouwing komen.
@Martinusz Sorry, die link stond stond er al ...
[ Voor 31% gewijzigd door OPSLAGHOND op 10-10-2020 22:43 ]
Nou vooruit video bekeken, maar hij zegt exact hetgeen wat in het artikel geciteerd werd. En hij zegt dus niet wat jullie ervan maken/denken.OPSLAGHOND schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:56:
[...]
Laten we het hopen, dan kan Ten Hag enkel luisteren of nogmaals op z'n muil gaan.
Dat hij een enorme plaat voor zijn kop heeft mag duidelijk zijn, maar dan ook nog eens met een hele zwakke onderbouwing komen.
@Martinusz Sorry, die link stond stond er al ...
Oké, dat hoopten we vurig.Martinusz schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:45:
[...]Nou vooruit video bekeken, maar hij zegt exact hetgeen wat in het artikel geciteerd werd. En hij zegt dus niet wat jullie ervan maken/denken.
@ephymerous We zijn betrapt!

Voor straf zouden jullie een 10 uur durende seminar van Erik moeten krijgen
Kom op, onze lijdensweg is al lang genoeg.Martinusz schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:59:
Laat Amnesty er maar geen lucht van krijgenMartinusz schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:59:
Dat valt enkel te onderkennenOPSLAGHOND schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:18:
[...]
Kom op, onze lijdensweg is al lang genoeg.
Graag. Dan kunnen we in ieder geval met hem in gesprekMartinusz schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:59:
XXXVI
Als je em kan verstaanephymerous schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 14:47:
[...]
Graag. Dan kunnen we in ieder geval met hem in gesprek
[edit]oh wacht jij komt ook min of meer uit het oosten van NL, dus dat zal wel lukken
[ Voor 18% gewijzigd door toolkist op 11-10-2020 16:58 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Outerspace in "Sport Feedback"
De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021