[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2020/2021 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 208 Laatste
Acties:
  • 289.569 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:11
Tomba schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:24:
[...]

Gadsie wat baal ik er van dat er nu van die oefen interlands aankomen zeg, ben erg benieuwd naar onze nieuwe mannen :)
Meer tijd voor v Ginkel om fit te worden ;)

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

FiXeR.nl schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:59:
Als Götze regelmatig start weet je ook zeker dat Ihattaren regelmatig gaat invallen. Want Götze gaat geen 90 minuten volmaken denk ik.
Hij is 28, ik neem aan dat hij, na een aanloopperiode, toch wel gewoon 90 minuten kan geen spelen? Zeker op zijn positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
RobbertC schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:20:
In zijn eerste interview geeft Mario aan dat ook z’n familie (vriendin) blij is met de keuze voor Eindhoven, omdat het dicht bij Duitsland en bijvoorbeeld Dusseldorf ligt. Soms vergeten we wel eens dat voetballers net mensen zijn die ook nog een familie hebben waar ze rekening mee houden ;)

Hoewel er natuurlijk ook genoeg voetballers zijn die -onder invloed van makelaars- naar locaties worden gevlogen waar ze nog nooit van gehoord hadden.
Soms vergeten mensen dat het uiteindelijk om de centen draait en familie wordt als drogreden aangehaald want hij kan moeilijk zeggen dat hij amper aanbiedingen heeft ontvangen. Newsflash, dat heet een mediapraatje.

Desondanks heel blij met zulke versterkingen voor de Eredivisie want dat wordt eitje voor hem mits fit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
Vincent Dave schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:18:
[...]

Soms vergeten mensen dat het uiteindelijk om de centen draait en familie wordt als drogreden aangehaald want hij kan moeilijk zeggen dat hij amper aanbiedingen heeft ontvangen. Newsflash, dat heet een mediapraatje.

Desondanks heel blij met zulke versterkingen voor de Eredivisie want dat wordt eitje voor hem mits fit.
Waarom had hij dan niet gekozen voor de 7 miljoen die hij bij Dortmund had kunnen verdienen ipv de 3 miljoen die hij bij PSV ontvangt?

Misschien gaat het niet 100% om het geld?

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
Tomba schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:08:
[...]

De verdediging is ook mijn grootste zorgenkindje, voor de 4 basiskrachten heb je totaal 4 reserves die ofwel zich afgeschreven voelen (Baumgartl), ofwel op leeftijd zijn en qua kwaliteit op een aantal vlakken tekort schieten (Viergever) ofwel zich nog moeten bewijzen (Obispo, Sambo)

[...]

Dus, Ajax speelt met meer vuur dan PSV en zullen met dergelijke bedragen ieder jaar kampioen moeten worden.
Ajax speelt vooral met vuur door dat ze hun investeringen niet laten renderen en niet eens een top spits hebben (Niks ten nadelen van Huntelaar maar die is al op zijn retour en Tadic is geen echte spits zoals Huntelaar). Daarnaast lopen bij Ajax de duurste spelers ook zonder noemenswaardige restwaarde rond, denk aan een Blind, Tadic of Promes (Tadic wil sowieso blijven ivm trainersdiploma) en nu dan ook Klaassen

Ze nemen erg veel risico dit seizoen dus ik hoop voor hun dat Klaassen rust en kwaliteit kan brengen.

Als Ten Hag gewoon Tadic in de spits zet, Promes op links en Neres/Anthony vanaf rechts dan spelen ze een stuk minder met vuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent Dave
ElPaco schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:22:
[...]

Waarom had hij dan niet gekozen voor de 7 miljoen die hij bij Dortmund had kunnen verdienen ipv de 3 miljoen die hij bij PSV ontvangt?

Hij heeft een verlenging van zijn contract met een salaris van 7 miljoen p/j aangeboden gekregen van zijn vorige club? Als dat zo is neem ik mijn woorden terug.

Nogmaals ik vind het prachtig dat hij naar Nederland komt maar ze moeten niet met onzinpraatjes komen.

[ Voor 16% gewijzigd door Vincent Dave op 07-10-2020 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:47
desmond schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:56:
Götze is toch een speler waar ik een zwak voor heb. Er is een documentaire over techniektraining in omloop waarin hij in een soort kooi ballen vanaf alle kanten krijgt aangespeeld en moet wegspelen naar telkens andere kanten. Kijk daarna zijn WK-finaledoelpunt nog even na: daar zat uren training achter.
Offtopic:
Dortmund heeft al jaren zo’n kooi inderdaad.
Ik meen dat Bayern er nu pas mee begint, op zich een mooi ding.
Maar vergeet niet dat Götze een techniek heeft waar je “U!” tegen zegt. Kijk de compilations maar even terug, zelfs in dat kut systeem, wat Bayern speelde onder Guardiola, maakte hij bijzondere goals.

@Batiatus
Achter de spitsen is ook al prima. Zolang hij maar weg blijft uit de spits. Combinaties maken en spitsen ballen geven, dat kan die gozer!

[ Voor 9% gewijzigd door Mosin op 07-10-2020 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
Vincent Dave schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:26:
[...]

Hij heeft een verlenging van zijn contract met een salaris van 7 miljoen p/j aangeboden gekregen van zijn vorige club? Als dat zo is neem ik mijn woorden terug.
https://www.voetbalprimeu...rtrekt-bij-dortmund-.html

Grappig om die reacties er onder te lezen, niveautje weer van VP :o

edit: https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=365643 hier staan de bedragen

[ Voor 9% gewijzigd door GrooV op 07-10-2020 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Tomba schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:11:
[...]

[...]

Verrek ja, was m alweer vergeten. Wat vliegt de tijd!
Of Dani (da Cruz Carvalho), ook zo'n naam. Zo kun je wel even doorgaan eigenlijk. :)

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent Dave
GrooV schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:29:
[...]

https://www.voetbalprimeu...rtrekt-bij-dortmund-.html

Grappig om die reacties er onder te lezen, niveautje weer van VP :o

edit: https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=365643 hier staan de bedragen
Dat was alweer even geleden, wellicht had hij gedacht die tien miljoen elders te verdienen, inmiddels is er in de wereld heel wat veranderd. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:03

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Vincent Dave schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:32:
[...]

Dat was alweer even geleden, wellicht had hij gedacht die tien miljoen elders te verdienen, inmiddels is er in de wereld heel wat veranderd. ;)
Ik gok dat ie die 10 miljoen best ergens kon pakken ja;

(Clubs in Italië waren Lazio en Fiorentina.)

Ik snap dat het wellicht raar voor je is, maar er zijn ook spelers die verder kijken dan hun (in Götzes geval meer dan rijkelijk gevulde) bankrekening.
Hij kiest in mijn ogen voor een schitterende club dichtbij huis, bij een trainer waar hij het in ziet zitten.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:47
PSV is gewoon een goede en realistische club voor hem, maar ik ga met mijn roze bril niet ontkennen dat ik hem graag weer bij Bayern zou zien. Hoe stom die keuze voor hem persoonlijk misschien ook zou zijn.
Hij zou dan wel met een nette trainer te maken hebben ipv guardiola :r

[ Voor 14% gewijzigd door Mosin op 07-10-2020 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Tomba schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:08:
[...]

De verdediging is ook mijn grootste zorgenkindje, voor de 4 basiskrachten heb je totaal 4 reserves die ofwel zich afgeschreven voelen (Baumgartl), ofwel op leeftijd zijn en qua kwaliteit op een aantal vlakken tekort schieten (Viergever) ofwel zich nog moeten bewijzen (Obispo, Sambo)
Precies. Al moet een Baumgartl in vorm echt wel basiskwaliteit voor PSV kunnen zijn denk ik. Zeker met een sterk middenveld er voor. De verdediging is ook deels afgeschreven doordat het middenveld van PSV zo slecht was dat alles op de schouders van de verdediging kwam te liggen.

Sangeré neemt hopelijk een hoop druk van de verdediging af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:22
Baumgartl in vorm? Nog nooit gezien eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Harribo schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:14:
Baumgartl in vorm? Nog nooit gezien eigenlijk
Dan heb je PSV zijn eerste seizoenshelft schijnbaar niet gekeken, even goede vrienden hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:08

Quad

Doof

PSV heeft zich knap versterkt. Van Ginkel en Götze zijn zware versterkingen.

PSV is nu wel topfavoriet voor de landstitel.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Van Ginkel is toch niet zon grote aanwinst? Zijn laatste professionele wedstrijd was in 2017/2018 als ik het mij goed herinner. Hoe lang zal het wel niet duren voordat zo'n jongen fatsoenlijk wedstrijdfit is?

Götze is natuurlijk wel een pareltje om binnen te halen, benieuwd wat hij gaat brengen bji PSV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Voor de liefhebbers, Ajax en AZ oefenen nu tegen elkaar:

[YouTube: LIVE | Ajax - AZ]

[edit] 0-1 AZ, Klaiber die bij een voorzet z'n man uit de rug laat komen. Goed begin van hem...

[ Voor 26% gewijzigd door toolkist op 07-10-2020 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

ElPaco schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:22:
Je moet eigenlijk de vraag andersom stellen. Waarom kiest hij voor PSV? Geld zal inderdaad een mindere rol spelen bij Götze, maar het feit is wel dat hij kiest voor een club die en in de Nederlandse competitie speelt en Europees in verband uit komt in de Europa League. Al met al een bijzondere keuze wat ook de aanbiedingen vanuit Italië in een bepaald perspectief zet, naast zijn vooruitzichten bij Borussia Dortmund.
Grote kans is dat speelgarantie een grote rol heeft gespeeld. Als Götze kans zou zien zich in de basis te spelen bij Borussia Dortmund dan was hij daar gewoon gebleven. Zijn kansen zijn mogelijk drastisch geslonken door de komst van Reinier bui Dortmund.

Wat ik wel vind is dat door de komst van Götze PSV hun grootste talent op de wip zetten. Ik kan mij niet voorstellen dat Götze voor de bank komt, Ihattaren komt nu op het tweede plan terecht. Of gaat PSV Gakpo banken vanwege de komst van Götze? Dat laatste kan ik mij niet voorstellen.
Speeltijd zal de doorslag hebben gegeven, anders kom je niet naar Nederland toe, dan zijn er betere competities waar je kan banken, financieel en sportief gezien. Enkel en alleen om een trainer komen zal elke weldenkende spelers ook laten, die kan bij wijze van spreken met kerst weer weg zijn.

Vanwege het aankomende EK in 2021 wil Götze spelen, ritme op doen en zich weer in de picture spelen van het Duits nationaal elftal.

Overigens las ik ergens een terechte vraag van Kenneth Perez, die zich afvraagt hoe PSV gaat spelen nu; hoe gaat het met dat vollgas-voetbal? Schmidt vond Ihattaren te dik en haalt nu Götze. Zahavi hebben ze ook gehaald. Dat zijn niet twee spelers waarmee je de boel gaat afjagen.

Overigen denk ik persoonlijk niet dat Götze behoorlijk zal inleveren bij PSV in de aankomende twee jaren. Naast zijn topsalaris heeft hij zeer vermoedelijk als transfervrije speler een mooie som tekengeld gekregen, geld dat PSV heeft uitgespaard aangezien er geen transferbedrag betaald hoeft te worden aan een club. En over twee jaar loopt hij weer transfervrij de deur uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Han op 07-10-2020 14:49 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:34
toolkist schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:25:
Voor de liefhebbers, Ajax en AZ oefenen nu tegen elkaar:

[YouTube: LIVE | Ajax - AZ]

[edit] 0-1 AZ, Klaiber die bij een voorzet z'n man uit de rug laat komen. Goed begin van hem...
Schandalig, gaat ie met Mazraoui op rechter centrale verdediger staan waardoor Rensch naar linksback moet(terwijl martinez daar ook kan staan) en Traore op 10. Ik snap dat je niet een vol elftal kan opstellen. Maar kies dan op z'n minst nog enigszins logisch...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Er zat ook maar bar weinig 'teamspel' in tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
Terranova schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:46:
[...]

Schandalig, gaat ie met Mazraoui op rechter centrale verdediger staan waardoor Rensch naar linksback moet(terwijl martinez daar ook kan staan) en Traore op 10. Ik snap dat je niet een vol elftal kan opstellen. Maar kies dan op z'n minst nog enigszins logisch...
Martinez staat centraal omdat Blind er niet staat. Hij vindt Martinez ook meer een centrale verdediger.
Niet zo gek om Martinez op LCV te zetten als Blind er niet is lijkt mij.

Traore pikt zijn goaltje mee, ik zou hem toch eens meer willen zien spelen. Sommige hebben hem hier al zo goed als afgeschreven, maar hij heeft nog nauwelijks minuten mogen maken (of meerdere wedstrijden achter elkaar).

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Martinusz schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:49:
[...]

Martinez staat centraal omdat Blind er niet staat. Hij vindt Martinez ook meer een centrale verdediger.
Niet zo gek om Martinez op LCV te zetten als Blind er niet is lijkt mij.

Traore pikt zijn goaltje mee, ik zou hem toch eens meer willen zien spelen. Sommige hebben hem hier al zo goed als afgeschreven, maar hij heeft nog nauwelijks minuten mogen maken (of meerdere wedstrijden achter elkaar).
Ja maar zet dan Rensch op z'n echte plek ipv Mazraoui op CB te proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Terranova schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:51:
[...]

Hij wil Klaiber op RB minuten laten maken, Mazraoui heeft ook weleens op links gestaan, dus dat had ook nog gekund eventueel. Maar ik denk dat Mazraoui ook als back-up voor RCV geldt (naast Timber) en toch nog wel streepje voor heeft op Rensch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Terranova schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:51:
[...]

Maar dan maakt Klaiber geen minuten. Rensch heeft in de voorbereiding vaker LB gespeeld, dus ik snap deze opstelling wel.

@Martinusz Ik zou hem nog liever dan Tadic in de spits zien spelen, ik vond hem in de voorbereiding echt heel sterk spelen als aanspeelpunt. Continu in beweging in de 16, fysiek zeer sterk.. Zet Tadic maar op 10 neer, Neres rechts Antony/Promes links

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Martinusz schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:54:
[...]

Hij wil Klaiber op RB minuten laten maken, Mazraoui heeft ook weleens op links gestaan, dus dat had ook nog gekund eventueel. Maar ik denk dat Mazraoui ook als back-up voor RCV geldt (naast Timber) en toch nog wel streepje voor heeft op Rensch.
Ja, maar zet dan Mazraoui op linksback en Rensch gewoon centraal. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Maar hij zal wel weer een back zien in Rensch in plaats van hem gewoon op de positie te zetten waar hij het best is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Terranova schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:57:
[...]

Ja, maar zet dan Mazraoui op linksback en Rensch gewoon centraal. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Maar hij zal wel weer een back zien in Rensch in plaats van hem gewoon op de positie te zetten waar hij het best is.
Haha dat is natuurlijk wel grappig :P Mazraoui is ook geen LB, dus dan zou je die ook geen LB moeten zetten ;)
Ik denk dat Rensch blij is met elke minuut dat ie mag spelen, en blijkbaar kan ie dat ook prima op LB. Daar zullen de staf (ook die van Jong Ajax) e.d. toch wel over praten. En misschien is het een probeersel, misschien gewoon puur om hem minuten te laten maken who knows, het is een oefenpotje ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Han schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:39:
[...]

Je moet eigenlijk de vraag andersom stellen. Waarom kiest hij voor PSV?
[...]
Waarom moet dat? Is het nou zo lastig te accepteren dat Götze onder Schmidt zou willen spelen?
[...]

Geld zal inderdaad een mindere rol spelen bij Götze, maar het feit is wel dat hij kiest voor een club die en in de Nederlandse competitie speelt en Europees in verband uit komt in de Europa League. Al met al een bijzondere keuze wat ook de aanbiedingen vanuit Italië in een bepaald perspectief zet, naast zijn vooruitzichten bij Borussia Dortmund.
Grote kans is dat speelgarantie een grote rol heeft gespeeld. Als Götze kans zou zien zich in de basis te spelen bij Borussia Dortmund dan was hij daar gewoon gebleven. Zijn kansen zijn mogelijk drastisch geslonken door de komst van Reinier bui Dortmund.
[...]
Reinier is bij mijn weten gehaald omdat Götze vertrekt en het feit dat hij hier een trainer treft die t zo in hem ziet zitten dat je al contact zoekt voordat u überhaupt een nieuwe club gevonden heeft helpt ook wel denk ik.
[...]

Wat ik wel vind is dat door de komst van Götze PSV hun grootste talent op de wip zetten. Ik kan mij niet voorstellen dat Götze voor de bank komt, Ihattaren komt nu op het tweede plan terecht. Of gaat PSV Gakpo banken vanwege de komst van Götze? Dat laatste kan ik mij niet voorstellen.
[...]
Volgens mij heeft Mo zichzelf op de wip gezet door niet afgetraind terug te komen na de zomerbreak. Newsflash hij speelde ook al niet vóór Götze kwam.
Bovendien zou Götze met zijn ervaring (ook enorm jong als Boy Wonder naar voren geschoven) juist een meerwaarde zijn voor Ihattaren. Gakpo speelt op links dus die gaat niet banken nee als er een speler voor rechtshalf wordt gehaald.
[...]

Speeltijd zal de doorslag hebben gegeven, anders kom je niet naar Nederland toe, dan zijn er betere competities waar je kan banken, financieel en sportief gezien. Enkel en alleen om een trainer komen zal elke weldenkende spelers ook laten, die kan bij wijze van spreken met kerst weer weg zijn.

Vanwege het aankomende EK in 2021 wil Götze spelen, ritme op doen en zich weer in de picture spelen van het Duits nationaal elftal.
[...]
Uiteraard zeker 1 van de factoren ja.
[...]

Overigens las ik ergens een terechte vraag van Kenneth Perez, die zich afvraagt hoe PSV gaat spelen nu; hoe gaat het met dat vollgas-voetbal? Schmidt vond Ihattaren te dik en haalt nu Götze. Zahavi hebben ze ook gehaald. Dat zijn niet twee spelers waarmee je de boel gaat afjagen.
[...]
Heb die bizarre vraag inderdaad ook gehoord ja, zo’n domme opmerking had ik niet van Perez verwacht. Hij is dan ook gesteld door Krabbendam ;) Zahavi is juist een afjager (kun je al duidelijk zien in de wedstrijden die hij voor PSV heeft gespeeld) en laat t nu juist 1 van de specialiteiten zijn van Götze;

Ook de link met dik zijn mis ik even, dit is een foto van zijn medische keuring;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m67kQczxmD6Lsqev5A6cukMo6wk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EXMGZmYdURlboUYzFMkspIjK.png?f=user_large
Need I say more?
[...]

Overigen denk ik persoonlijk niet dat Götze behoorlijk zal inleveren bij PSV in de aankomende twee jaren. Naast zijn topsalaris heeft hij zeer vermoedelijk als transfervrije speler een mooie som tekengeld gekregen, geld dat PSV heeft uitgespaard aangezien er geen transferbedrag betaald hoeft te worden aan een club. En over twee jaar loopt hij weer transfervrij de deur uit.
Totaal 6 miljoen, dus gemiddeld 3 miljoen per jaar inclusief tekengeld, voor datzelfde geld heb je Tadic maar 1,5 jaar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:53
Quad schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:29:
PSV heeft zich knap versterkt. Van Ginkel en Götze zijn zware versterkingen.

PSV is nu wel topfavoriet voor de landstitel.
Laat v Ginkel het eerst maar eens bewijzen. DIe heeft een jaar niet gespeeld?
EN Gotze idem, op papier natuurlijk een monsterversterking, maar die gast is een soort Robben 2.0. Kijk verkeerd naar m en er scheurt een kruisband af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Martinusz schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:00:
[...]

Haha dat is natuurlijk wel grappig :P Mazraoui is ook geen LB, dus dan zou je die ook geen LB moeten zetten ;)
Ik denk dat Rensch blij is met elke minuut dat ie mag spelen, en blijkbaar kan ie dat ook prima op LB. Daar zullen de staf (ook die van Jong Ajax) e.d. toch wel over praten. En misschien is het een probeersel, misschien gewoon puur om hem minuten te laten maken who knows, het is een oefenpotje ;)
Ja maar Mazraoui heeft daar wel vaker gespeeld en is meer een back dan Rensch, ook al is Mazraoui eigenlijk niet eens een rechtsback.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Leon Zwiers schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:02:
[...]

Laat v Ginkel het eerst maar eens bewijzen. DIe heeft een jaar niet gespeeld?
EN Gotze idem, op papier natuurlijk een monsterversterking, maar die gast is een soort Robben 2.0. Kijk verkeerd naar m en er scheurt een kruisband af.
Van Ginkel is duidelijk een gok ja, heeft zelfs 2 jaar niet gespeeld.
Hoe je erbij komt dat Götze een Robben 2.0 is mij niet helemaal duidelijk, is echt zelden geblesseerd buiten die lange outage ivm Myopathie:
https://www.transfermarkt...erletzungen/spieler/74842

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Martinusz
Terranova schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:04:
[...]

Ja maar Mazraoui heeft daar wel vaker gespeeld en is meer een back dan Rensch, ook al is Mazraoui eigenlijk niet eens een rechtsback.
Mazraoui volgens mij ook maar 1 potje geloof ik maar goed, blijkbaar waren de LB's op voor dit potje ;)

Ik zou dit team weleens willen zien:
-----------------Onana
Mazraoui - Schuurs - Blind - Nico
------------Klaassen----Kudus
-------------------Tadic------------------
Antony/Neres-----Traore---Promes/Neres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Martinusz schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:09:
[...]

Mazraoui volgens mij ook maar 1 potje geloof ik maar goed, blijkbaar waren de LB's op voor dit potje ;)

Ik zou dit team weleens willen zien:
-----------------Onana
Mazraoui - Schuurs - Blind - Nico
------------Klaassen----Kudus
-------------------Tadic------------------
Antony/Neres-----Traore---Promes/Neres
Klaassen is toch juist voor 10 gehaald zodat Quincy naar zijn beste plek kan?
Verder toch best een knap elftal voor eredivisie begrippen. Snap niet dat ETH zoveel mensen elders posteert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:06
Tomba schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:06:
[...]

Van Ginkel is duidelijk een gok ja, heeft zelfs 2 jaar niet gespeeld. Hoe je erbij komt dat Götze een Robben 2.0 is mij niet helemaal duidelijk, is echt zelden geblesseerd buiten die lange outage ivm Myopathie:
https://www.transfermarkt...erletzungen/spieler/74842
Ik vind Götze minder een gok van van Ginkel maar desalniettemin een gok. Mooie speler die flink van meerwaarde gaat zijn mocht hij op 70% van zijn oude niveau komen.

Toch een flink aantal mooie namen in de Eredivisie. Advocaat, Robben, Götze en ook bij RKC leuke spelers :)
Tomba schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:10:
[...]

Verder toch best een knap elftal voor eredivisie begrippen. Snap niet dat ETH zoveel mensen elders posteert.
Ik verwacht dat ETH Klaassen op 6 gaat zetten. Zijn keuzes zijn niet te begrijpen :+

[ Voor 22% gewijzigd door ephymerous op 07-10-2020 15:12 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

ephymerous schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:11:
[...]

Ik vind Götze minder een gok van van Ginkel maar desalniettemin een gok. Mooie speler die flink van meerwaarde gaat zijn mocht hij op 70% van zijn oude niveau komen.
[...]
70% tov van wanneer?
Ik ben al bijzonder tevreden als ie laat zien wat ie de afgelopen 3 jaar liet zien in de Bundesliga hoor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:06
Tomba schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:13:
[...]

70% tov van wanneer?
Ik ben al bijzonder tevreden als ie laat zien wat ie de afgelopen 3 jaar liet zien in de Bundesliga hoor ;)
Zijn topniveau. Vorig seizoen heb ik weinig van 'm gezien en dat seizoen ervoor was hij ook zeker niet de oude, dit stel ik overigens voorzichtig want zo nauwgezet volg ik de Bundesliga niet. Anyway, ik ben heel nieuwsgierig :)

[ Voor 3% gewijzigd door ephymerous op 07-10-2020 15:15 ]

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Tomba schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:10:
[...]

Klaassen kan op 6 of 10 :) speelt nu op 6 in dit potje.

Hij heeft ook zelf aangegeven voor 6 of 10 positie te gaan.
Edit: en bij Bremen speelde hij ook veel als controleur hoor ik net :+

[ Voor 14% gewijzigd door Martinusz op 07-10-2020 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

ephymerous schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:15:
[...]

Zijn topniveau. Vorig seizoen heb ik weinig van 'm gezien en dat seizoen ervoor was hij ook zeker niet de oude, dit stel ik overigens voorzichtig want zo nauwgezet volg ik de Bundesliga niet. Anyway, ik ben heel nieuwsgierig :)
Dat topniveau gaat ie vanwege zijn ziekte nooit meer halen helaas, maar neemt niet weg dat ie waarschijnlijk direct de beste voetballer van de eredivisie is. We gaan het meemaken :)

PS wat ontzettend veel FUD komt er naar buiten zeg...
Martinusz schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:15:
[...]

Waar hij onder ETH staat zegt weinig over waar een speler het meest rendeert volgens mij :p Had m in gedachten als 10, top dat ie ook op 6 kan dan kan jullie Mexicaanse houthakker tenminste banken (al zit je dan nog steeds voorin met allemaal spelers op de verkeerde plek...)

[ Voor 32% gewijzigd door Tomba op 07-10-2020 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Tomba schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:18:
[...]

Dat topniveau gaat ie vanwege zijn ziekte nooit meer halen helaas, maar neemt niet weg dat ie waarschijnlijk direct de beste voetballer van de eredivisie is. We gaan het meemaken :)

[...]

Waar hij onder ETH staat zegt weinig over waar een speler het meest rendeert volgens mij :p Had m in gedachten als 10, top dat ie ook op 6 kan dan kan jullie Mexicaanse houthakker tenminste banken (al zit je dan nog steeds voorin met allemaal spelers op de verkeerde plek...)
Zie mijn edit ;) hij is een middenvelder, niet perse een 10. Hij wil zelf ook voor 6 of 10 gaan.
Bij Bremen speelde hij ook vaak als controleur op het middenveld als we de commentator moeten geloven.
Overigens doet hij dat in dit potje ook uitstekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Tomba schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:18:
[...]

FUD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Je had t effe in Google kunnen gooien maar vooruit;
Wikipedia: Fear, uncertainty, and doubt

Kleine toegift nog speciaal voor @Han trouwens:
https://www.vi.nl/pro/mar...itvinden/share/f7f49dd6bc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Jammer dat Alvarez nu niet kan zien hoe je op 6 speelt :) wat een verademing om Klaassen te zien spelen daar!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
Tomba schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:27:
[...]

Tja niet gek dat er twijfel is over een speler die veel geblesseerd(/ziek) is geweest. Ik snap dat je vanuit je clubvoorkeur hoopt/denkt dat het wel mee zal vallen en dat kan ook zeker zo zijn. Maar de twijfel is niet ongegrond

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
[...]

Tsja, blijkbaar is FUD niet enkel dat maar vooruit

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4jsMTiI.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Napo schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:30:
[...]

[Afbeelding]
Ik vond deze ook wel toepasselijk voor hier :+
Although "fud" is widely accepted in Scotland as being a slang term for the female reproductive organs, it is generally used as a pejorative to describe someone who has just done something stupid, often in situations where they've either been impulsive or it was blindingly obvious beforehand that it was a stupid thing to do. It can also be used to describe someone who irritates everyone

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:31

Vos

AFCA

Terranova schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:29:
[...]

Tja niet gek dat er twijfel is over een speler die veel geblesseerd(/ziek) is geweest. Ik snap dat je vanuit je clubvoorkeur hoopt/denkt dat het wel mee zal vallen en dat kan ook zeker zo zijn. Maar de twijfel is niet ongegrond
Bij Van Ginkel klopt dat inderdaad. Als je 2.5 jaar niet speelt, 2 operaties hebt ondergaan en nog niet fit bent zijn er logische twijfels.

Götze heeft vorig jaar nog best wat gespeeld en oogt fit, dus zal er gelijk of zeer snel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
[...]

Tja, zo'n bekende term is het niet. Je kan niet verwachten dat men bij elk bericht gaat googlen.
Tweede resultaat in Urban Dictionary is overigens:
offtopic:
FUD
Scottish slang term meaning pussy, vagina, muff, cunt

Maar die bedoelde je uiteraard niet :+

Hoe dan ook, zoals eerder gemeld neem het niet te persoonlijk op. Je hoeft hem niet te verdedigen en daar lijkt het wel op.

@Martinusz Is me weer eens voor hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Terranova schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:29:
[...]

Lees effe de wikilink die ik postte dan snap je wellicht wel wat ik bedoel.
Napo schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:30:
[...]

[Afbeelding]
Check, mijn excuses. (Ging er schijnbaar onterecht vanuit dat t een bekende term was)

Wat ik bedoel is dat er enorm veel onzin en verzinsels geroepen en geschreven worden uit angst.
Vincent Dave schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:33:
[...]

Hoe dan ook, [...] neem het niet te persoonlijk op. Je hoeft hem niet te verdedigen en daar lijkt het wel op.
Point taken, ik moet me niet teveel aantrekken van de onzin inderdaad (negeer niet voor niets de opmerkingen van een aantal trollen in dit topic standaard) maar das soms verdomd moeilijk als de bullshit zover uitslaat als in een aantal Posts in dit topic. Mea culpa!

[ Voor 23% gewijzigd door Tomba op 07-10-2020 15:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Terranova
Tomba schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:33:
[...]

Lees effe de wikilink die ik postte dan snap je wellicht wel wat ik bedoel.

[...]

Check, mijn excuses. (Ging er schijnbaar onterecht vanuit dat t een bekende term was)

Wat ik bedoel is dat er enorm veel onzin en verzinsels geroepen en geschreven worden uit angst.
Uit angst lol, vent doe normaal. Je bent PSV fan, dat is duidelijk. Maar als iemand negatief is of twijfels heeft dan komt het uit angst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Tomba schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:33:
[...]

Ik weet niet of het op basis van angst is. Het is was een grote naam, het is een bijzondere transfer (nummer twee van Duitsland naar eredivisie) van een speler die 28 jaar is.

Al met al veel vraagtekens over de waarom. Dat is deels terecht maar ook deels inderdaad onterecht en deels ongefundeerd. De twijfels zouden er wat dat betreft meer bij van Ginkel moeten zijn dan bij Gotze waarbij ik wel wil zeggen dat ik iedereen voor gek zou verklaren als je een week geleden vertelde dat hij naar PSV zou komen.

En dan nog het sausje van de media er overheen die vooral pageviews wil dan krijg je veel artikelen die alle hoeken belichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Napo schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:37:
[...]

Ik weet niet of het op basis van angst is. Het is was een grote naam, het is een bijzondere transfer (nummer twee van Duitsland naar eredivisie) van een speler die 28 jaar is.

Al met al veel vraagtekens over de waarom. Dat is deels terecht maar ook deels inderdaad onterecht en deels ongefundeerd. De twijfels zouden er wat dat betreft meer bij van Ginkel moeten zijn dan bij Gotze waarbij ik wel wil zeggen dat ik iedereen voor gek zou verklaren als je een week geleden vertelde dat hij naar PSV zou komen.

En dan nog het sausje van de media er overheen die vooral pageviews wil dan krijg je veel artikelen die alle hoeken belichten.
Ik durf wel te stellen dat er een aantal mensen zich rot geschrokken zijn, maar goed zoals ik al zei; zal proberen de bullshit wat meer te negeren. Gezien de populatie in dit topic had ik een aantal van de reacties ook wel kunnen verwachten.

Vwb de waarom zie het VI stuk dat ik eerder linkte.

[ Voor 7% gewijzigd door Tomba op 07-10-2020 15:39 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• LZ86

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Tomba schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:39:
[...]

Ik durf wel te stellen dat er een aantal mensen zich rot geschrokken zijn,
Jij niet dan? Götze is niet van het niveau dat ik verwacht dat een club in de Eredivisie kan halen, zelfs niet een wisselspeler die regelmatig invalt. Natuurlijk een speler met een rugzakje maar zelfs met dat verwacht je eerder dat een club in het buitenland de gok kan wagen en de speler daarin mee gaat.

Het is een gigantische - overall op basis van de naam - positieve verrassing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Één van velen dankzij de welbekende oorzaak genaamd Corona. Hoe langer het duurt hoe meer van deze berichten je gaat zien. FC Twente zat er al niet uitmuntend bij dus zal je ook eerder de klap ervaren.

[ Voor 19% gewijzigd door Napo op 07-10-2020 15:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 06:23
Napo schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:43:
[...]

Één van velen dankzij de welbekende oorzaak genaamd Corona. Hoe langer het duurt hoe meer van deze berichten je gaat zien. FC Twente zat er al niet uitmuntend bij dus zal je ook eerder de klap ervaren.
Die speelt toch niet meer bij Twente? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Napo schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:43:
[...]

Twente plukt nu de vruchten van het wanbeleid van de periode Munsterman en vlak daarna. Logisch dat die dan als een van de eerste direct flink in de problemen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Je verwacht het niet, 1 dag na de transferdeadline waar ze wel nieuwe spelers kunnen presenteren...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:42:
[...]

Jij niet dan? Götze is niet van het niveau dat ik verwacht dat een club in de Eredivisie kan halen, zelfs niet een wisselspeler die regelmatig invalt. Natuurlijk een speler met een rugzakje maar zelfs met dat verwacht je eerder dat een club in het buitenland de gok kan wagen en de speler daarin mee gaat.

Het is een gigantische - overall op basis van de naam - positieve verrassing.
Precies dit. Verrast, niet geschrokken.

Zoals ik eigenlijk verrast ben over de hele "transformatie" bij PSV.
Ik had wel de nodige mutaties verwacht, maar niet zoveel en ook zeker niet zoveel in de aanval want die vond ik op wellicht rechtsbuiten (met Gakpo dus op links) na al prima in orde.
Ben wel heel benieuwd hoe dit uit gaat pakken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vincent Dave
Tomba schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:39:
[...]

Ik durf wel te stellen dat er een aantal mensen zich rot geschrokken zijn, maar goed zoals ik al zei; zal proberen de bullshit wat meer te negeren. Gezien de populatie in dit topic had ik een aantal van de reacties ook wel kunnen verwachten.
Wat een aannames zeg, de enige angst die er sinds gisteren ontstaan zou zijn is die bij PSV. Hoe gaan ze de hernieuwde status van gedoodverfde kampioen managen? :P

Kortom, relax man.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• T-MOB
  • Laatst online: 19-09 14:42
forzav schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:01:
Je verwacht het niet, 1 dag na de transferdeadline waar ze wel nieuwe spelers kunnen presenteren...
Alleen maar huur en transfervrij. Onder de streep is het spelersbudget ongeveer 1.5 miljoen gedaald op een kleine 7.5 totaal (ergo -20%). Twente wordt relatief hard geraakt doordat ze stadion (en horeca in het complex) in eigen beheer hebben. En de uitgangspositie was natuurlijk al niet best. Ik vond het nieuws ook niet heel beroerd eigenlijk. Er ligt zelfs een scenario voor een seizoen zonder publiek, pas als Corona ook volgend seizoen blijft opspelen wordt het penibel.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-09 14:37
T-MOB schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 19:04:
[...]

Alleen maar huur en transfervrij. Onder de streep is het spelersbudget ongeveer 1.5 miljoen gedaald op een kleine 7.5 totaal (ergo -20%). Twente wordt relatief hard geraakt doordat ze stadion (en horeca in het complex) in eigen beheer hebben. En de uitgangspositie was natuurlijk al niet best. Ik vond het nieuws ook niet heel beroerd eigenlijk. Er ligt zelfs een scenario voor een seizoen zonder publiek, pas als Corona ook volgend seizoen blijft opspelen wordt het penibel.
Het gaat over Twente... Je weet wat je aan reacties kunt verwachten ;)

De resultaten zijn helemaal niet slecht eigenlijk.
VI maakt nu drama van de verwachtingen i.v.m. Corona. Dikke kans dat Twente niet de enige club is die zal lijden onder Corona...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Martinusz schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:15:
[...]

Hij heeft ook zelf aangegeven voor 6 of 10 positie te gaan.
Edit: en bij Bremen speelde hij ook veel als controleur hoor ik net :+
Ik denk, waar heb je het over? Ajax speelt toch niet? Zie ik net dat NL elftal een friendly game speelt tegen Mexico op NPO 3. :')

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Quad schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 20:55:
[...]

Ik denk, waar heb je het over? Ajax speelt toch niet? Zie ik net dat NL elftal een friendly game speelt tegen Mexico op NPO 3. :')
Ajax speelde vanmiddag vriendschappelijk tegen AZ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Martinusz schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 20:56:
[...]

Ajax speelde vanmiddag vriendschappelijk tegen AZ ;)
8)7 thanks. :+

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:31

Baseman77

We move

Dit was geen saaie transferperiode :D
Jammer dat PSV niet een extra centrale verdediger heeft kunnen halen en dat beide backposities niet ruim bezet zijn, maar het middenveld en de aanval zijn heerlijk versterkt!

Mvogo begon met 2 blunders, maar keept sindsdien echt prima. Hij is een aanwinst.
Max is meteen een van de betere spelers, hij is een geweldige linksback.
Sangaré zal een basisspeler worden op het middenveld, samen met Rosario. Een powerhouse met een uitstekende pass en voorwaartse blik.
Waarbij Fein een flinke concurrent kan worden voor Rosario, de verhalen uit Duitsland over hem zijn erg positief. Daarom vind ik het heel mooi dat PSV een koopoptie heeft bedongen, dat maakt zijn huur een prima actie.
Bij Van Ginkel wordt het afwachten wanneer hij wedstrijdfit is, maar los van het sportieve aspect ben ik erg positief over zijn komst.
Zahavi heeft ook al zijn meerwaarde bewezen, hij klikt met Malen en is een prima spits die makkelijk zijn goals maakt.
En natuurlijk is er dan nog Götze, zijn komst is echt een enorme stunt en was zelfs wereldnieuws. Ik ben ontzettend benieuwd hoe goed hij is en hoe belangrijk hij gaat worden voor PSV. Hij ziet er in ieder geval erg afgetraind uit, dus hij zou snel kunnen gaan spelen. Briljant dat zo'n speler gekomen is.

John de Jong heeft bijna iedere speler die vorig seizoen gehaald was inmiddels weer verhuurd, wat aangeeft dat deze spelers (nog?) geen succesverhaal zijn. Vooral Bruma valt daarbij op.
Maar dit heeft hij deze periode fantastisch hersteld, hij en Schmidt vormen een goed duo _/-\o_
Je bedoelt dezelfde Ihattaren die nu al op de bank zit?
Mo stelt zichzelf op, zo simpel is het. Als hij weer terug op aarde is en er weer keihard voor gaat, dan heeft hij zijn basisplaats zo terug. Maar dat is vooralsnog een als. Ik hoop echt dat Mo het juiste pad weer vindt, waarbij ik het heel mooi vind dat Gini en Memphis zich over hem ontfermen bij Oranje. Zoals bij PSV de gehele staf en de belangrijke spelers met hem bezig zijn. De komst van Götze en Van Ginkel kan hem ook helpen. Als het nu niet lukt dan mag hij alleen naar zichzelf kijken.

Wat betreft Götze: Hij speelde bij Bayern vooral als 10, maar die positie bestaat niet onder Schmidt. Bij Dortmund speelde hij de laatste jaren vooral als linksbuiten en als valse spits, in zijn beginperiode bij Dortmund speelde hij vooral als rechtsbuiten. Oftewel, hij kan overal voorin spelen en zelfs op het middenveld.

Bij een topclub hoort concurrentie en die is er bij PSV nu volop op het middenveld en voorin.
Daarbij is het een vreemd seizoen natuurlijk en volgen de wedstrijden zich in hoog tempo op, waardoor er veel gerouleerd zal worden en er regelmatig blessures zullen zijn. Voeg dit samen met de mogelijkheid om 5x te wisselen en ook de bankspelers zullen voldoende speeltijd krijgen.
Het zal je misschien verbazen, maar voetballers zijn net mensen.
Zoals Götze aangeeft in interviews heeft hij als mens behoefte aan een trainer die als een soort voetbalvader voor hem is, zoals Klopp dat was bij Dortmund. Bij Bayern vond hij Pep een geweldige trainer, maar niet empathisch genoeg en daar heeft hij moeite mee. Ook terug bij Dortmund mist hij dat bij Favre.

Schmidt daarentegen is wel een type trainer/mens waar hij mee klikt. Ze kenden elkaar al een beetje uit Schmidt zijn tijd bij Leverkusen en eenmaal terug uit China heeft Schmidt enkele malen contact gehad met Götze, ook toen Schmidt reeds trainer was geworden bij PSV.
Normaal gesproken is iemand als Götze compleet onhaalbaar voor PSV, maar Götze is een gevoelsmens. Hij zocht naar een club die mee doet voor prijzen, met een empathische trainer die hem vertrouwen geeft, liefst niet te ver weg, waarbij geld een veel mindere rol speelt. Hij was ver met Fiorentina, maar hij had zijn twijfels over Iachini en wilde eerst nog een gesprek met Schmidt. Götze zijn jurist had daarvoor al contact gehad met PSV, waardoor hij een concept contract had en dus bekend was met de financiële mogelijkheden bij PSV. Dat gesprek met Schmidt duurde ongeveer een uur, waarna Götze dermate enthousiast was geworden dat hij besloot te kiezen voor PSV en door te rijden naar Eindhoven. Toen Schmidt dit doorgaf aan PSV wisten ze niet wat ze overkwam, ze waren eigenlijk al verbaasd dat het eerder gestuurde concept contract niet meteen was afgewezen.

En vergis je niet, niet alleen Ajax heeft een goede naam in het buitenland.
Schmidt speelt een heel belangrijke rol bij de komst van Götze, maar de club PSV zeker ook.
Natuurlijk.
Maar jij denkt dat dit bij PSV wel lukt en bij Lazio of Fiorentina niet?
Als Götze goed in zijn vel zit en zijn niveau haalt dan speelt hij bij iedere club. Maar als hij niet goed speelt, dan komt hij ook bij PSV op de bank terecht.
Dan heb je duidelijk niets van PSV gezien dit seizoen.
Ik kan je aanraden om zelf te kijken i.p.v. Krabbedam te volgen, die hiermee de plank volledig mis sloeg.

Zahavi is geen Mitroglou, hij is topfit en juist iemand die prima in staat is om de boel af te jagen. Dat heeft hij ook al laten zien bij PSV. Maar goed, Krabbedam spreekt over de leeftijd van Zahavi (33) alsof het een hoogbejaard iemand betreft. Dat zegt voldoende over zijn hele vreemde denkwijze.
En Götze heeft jaren onder Klopp gespeeld, de man die zijn hele carrière gegenpressing heeft toegepast en daar overal zeer succesvol mee is. Daarna weer enkele jaren onder Pep bij Bayern, die daar ook mee werkt. Alsof een speler die daarmee is opgegroeid en ermee is groot geworden niet met dat systeem overweg kan :F

PS: Wat heeft Mo zijn overgewicht bij de start van de voorbereiding te maken met Götze?
Overigen denk ik persoonlijk niet dat Götze behoorlijk zal inleveren bij PSV in de aankomende twee jaren.
Hij verdiende 10 miljoen per jaar bij Dortmund en sloeg een aanbod van 7 miljoen per jaar af, maar jij denkt niet dat hij behoorlijk inlevert bij PSV _O-
Zijn salaris bij PSV is 2 miljoen bruto, waarbij hij vanzelfsprekend ook eenmalig enkele miljoenen tekengeld heeft gekregen. Maar dat komt nog steeds niet in de buurt van 1 jaarsalaris Dortmund, laat staan wat hij kon verdienen in de VS en China.
Vos schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:32:
Bij Van Ginkel klopt dat inderdaad. Als je 2.5 jaar niet speelt, 2 operaties hebt ondergaan en nog niet fit bent zijn er logische twijfels.
Van Ginkel is op zich wel fit, hij zit in de eindfase van zijn individuele programma en sluit over enkele weken aan bij de groepstraining.
Hij is echter niet wedstrijdfit en dat zal aardig wat tijd in beslag gaan nemen, na zo'n lange tijd niet meer gespeeld te hebben. Maar dat is ingecalculeerd, daarom zal hij qua salaris ook weinig kosten.

Desalniettemin vind ik het geweldig dat hij er is en dat PSV hem deze kans geeft.
Als mens een voorbeeld, als leider een inspiratie en als speler (mits fit natuurlijk) een meerwaarde. Mooi dat de band altijd warm is gehouden d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
PSV sluit het boekjaar af met €1,6 miljoen winst. Valt niet tegen gezien de vroege uitschakeling in Europa en corona.

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
En voor de plaatjesmensen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F-R7TPV4BKV8_2df3oLWZeUSmA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VJeu8FbtyLWpyvk9T7JEcfsW.jpg?f=fotoalbum_large

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Is dit het PSV topic geworden of wat :+

Ik vind het wel mooi die beleving bij PSV nu :) ik vond ze afgelopen seizoen beetje ingekakt (niet alleen qua prestaties) maar de algehele tendens rondom de club.
Met het aanstellen van Schmidt was er al een positieve vibe en na deze transferwindow zeker weten.

Ik denk dat PSV alleen hetzelfde probleem heeft als Ajax....genoeg keuzes voorin/middenveld, maar achterin is het wat dunnetjes. Stel je voor dat zowel Ajax als PSV achterin nog wat moois had gescoord, dan had je echt 2 fantastische elftallen :Y

Overigens vlak ik Feyenoord niet uit dit seizoen, misschien allemaal niet zo veel bombarie als bij Ajax of nu bij PSV, maar die presteren van alle 3 het meest stabiel de afgelopen tijd (inclusief voor corona).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
Martinusz schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:33:
Weet je ook eens hoe dat voelt :P
Ik vind het wel mooi die beleving bij PSV nu :) ik vond ze afgelopen seizoen beetje ingekakt (niet alleen qua prestaties) maar de algehele tendens rondom de club.
Met het aanstellen van Schmidt was er al een positieve vibe en na deze transferwindow zeker weten.

Ik denk dat PSV alleen hetzelfde probleem heeft als Ajax....genoeg keuzes voorin/middenveld, maar achterin is het wat dunnetjes. Stel je voor dat zowel Ajax als PSV achterin nog wat moois had gescoord, dan had je echt 2 fantastische elftallen :Y

Overigens vlak ik Feyenoord niet uit dit seizoen, misschien allemaal niet zo veel bombarie als bij Ajax of nu bij PSV, maar die presteren van alle 3 het meest stabiel de afgelopen tijd (inclusief voor corona).
Ik moet nog zien hoe PSV het gaat doen, het is nu aan Schmidt om er een team van te maken en te zorgen dat iedereen snapt wat zijn rol is. Ik denk dat er ook veel gewisseld gaat worden door hem (deed hij al) waardoor je ook niet met een vaste 11 speet. Dat maakt het inslijpen van patronen mogelijk lastiger. Voordeel is wel dat de tegenstander niet precies weet waar ze aan toe zijn.

Nu Feyenoord Berghuis nog heeft denk ik dat ze ver kunnen komen, die is lekker op dreef.

WoT stats

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Werd tijd dat we de boel overnamen hier ;)
Mee eens!
Van Bommel heeft zijn uiterste best gedaan om alle positiviteit (en prestatie) eruit te rammen, waarna de reanimatie onder Faber slechts gedeeltelijk slaagde.

Dat is nu heel anders inderdaad 8)
Ook mee eens.
Al denk ik nog dat Ajax een echte spits mist. Wat opgelost zou kunnen worden door Tadic daar neer te zetten, maar Ten Hag lijkt soms moeite te hebben met het maken van een logische opstelling.

PSV had trouwens nog een laatste poging gewaagd met 'het monster' (Kim Min-Jae), maar zijn Chinese club wilde niet zakken met de vraagprijs. De verwachting is dat PSV komende winterstop een nieuwe poging waagt, zo niet dan zeker komende zomer.
Vorig seizoen wist Feyenoord een geweldige reeks neer te zetten, maar dat zie ik deze keer niet gebeuren eigenlijk. Toen viel echt alles goed, dit seizoen niet (denk alleen al aan die kansen in de blessuretijd tegen Twente). Daarbij is er wat onenigheid tussen de spelers en Advocaat over de speelstijl, dat wint Advocaat natuurlijk maar de echte eenheid en samenhorigheid van vorig seizoen is minder geworden. En Feyenoord heeft geen spits. Jorgensen is standaard geblesseerd en Bozenik wordt nog niet goed genoeg bevonden, waardoor alle gevaar moet blijven komen van Berghuis.

AZ is ver weggezakt, helemaal door de mindere vorm bij Stengs en Boadu.
Het zou me niet verbazen als het hele hoge niveau van vorig seizoen eenmalig blijkt. Ze kunnen weer goed worden, maar niet meer zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 21:11

Die selectie lijkt me veel te smal, dat gaat ze in de loop van het seizoen opbreken als er ook nog Europees op het programma staat. Vooral centraal en rechts achterin is het zeer dun bezaaid. De spitspositie levert nu al problemen op en moet er een systeem gespeeld worden zonder echte spits, omdat Advocaat het niet ziet zitten in Bozenik en Jorgenson vaker in de lappenmand zit dan op het trainingsveld staat.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 21:01

Typhone

Who Dares Wins

ElPaco schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:17:
PSV sluit het boekjaar af met €1,6 miljoen winst. Valt niet tegen gezien de vroege uitschakeling in Europa en corona.
Nu hopen dat de aankopen het goed doen want CL salarissen betalen voor een EL campagne en geen inkomsten uit recettes is vragen om een ander plaatje komend jaar. Daarbij is de groeibriljant op dit moment geen groeibriljant die waarde vertegenwoordigt (Ihattaren).

@Baseman77 Ik zou als je AZ benoemt vooral de vorm van Bizot benoemen. Die kost ze dus letterlijk gewoon al 4 punten in zijn eentje!

[ Voor 19% gewijzigd door Typhone op 08-10-2020 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Typhone schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:29:
Nu hopen dat de aankopen het goed doen want CL salarissen betalen voor een EL campagne en geen inkomsten uit recettes is vragen om een ander plaatje komend jaar.
Klopt.
PSV zet duidelijk in op de korte termijn en zal aan het einde van dit seizoen 1 tot 2 spelers moeten verkopen voor zwarte cijfers (al is standaard 1 verkoop nodig voor zwarte cijfers).
Daarbij is de groeibriljant op dit moment geen groeibriljant die waarde vertegenwoordigt (Ihattaren).
Mo is natuurlijk nog steeds aardig wat waard. Maar hij zal moeten bijtekenen, anders is PSV sowieso gedwongen hem te verkopen.
Gelukkig heeft PSV wel meer spelers die (veel) geld waard zijn.
@Baseman77 Ik zou als je AZ benoemt vooral de vorm van Bizot benoemen. Die kost ze dus letterlijk gewoon al 4 punten in zijn eentje!
Bizot is inderdaad hopeloos uit vorm, al vind ik heel AZ vooralsnog een hele matige indruk maken.
En dat zonder veel wisselingen in de selectie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
Typhone schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:29:
[...]

Nu hopen dat de aankopen het goed doen want CL salarissen betalen voor een EL campagne en geen inkomsten uit recettes is vragen om een ander plaatje komend jaar. Daarbij is de groeibriljant op dit moment geen groeibriljant die waarde vertegenwoordigt (Ihattaren).

Tja, maar dat is hetzelfde met Ajax toch? Als die eens een seizoen geen 100 (of zoals vorig jaar 200) miljoen binnenharken aan transfers dan zullen ze flink moeten interen op hun bankrekening.

Ik ben verder niet heel goed in het ontcijferen van die jaarverslagen, maar ik gok dat Ajax aanzienlijk meer geld in kas heeft waardoor ze magere jaren eenvoudiger kunnen opvangen.

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Baseman77 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:18:
[...]
Vorig seizoen wist Feyenoord een geweldige reeks neer te zetten, maar dat zie ik deze keer niet gebeuren eigenlijk. Toen viel echt alles goed, dit seizoen niet (denk alleen al aan die kansen in de blessuretijd tegen Twente). Daarbij is er wat onenigheid tussen de spelers en Advocaat over de speelstijl, dat wint Advocaat natuurlijk maar de echte eenheid en samenhorigheid van vorig seizoen is minder geworden. En Feyenoord heeft geen spits. Jorgensen is standaard geblesseerd en Bozenik wordt nog niet goed genoeg bevonden, waardoor alle gevaar moet blijven komen van Berghuis.
Mwah, centraal achterin een paar blessures, maar opzich staat dat beter dan bij PSV en Ajax. De spitspositie is wel een penibele zaak. Dat Jorgensen er nog is, is echt armoede. Bozenik was ip ook gehaald voor de toekomst, dus niet zo gek dat ie nog niet voldoet, wellicht komt dat ook nooit, maar die zou ik nog niet afschrijven.

Daar heb je nu dus niets. Dat is klote. En ondanks dat die goal tegen Twente op miraculeuze wijze niet viel, staan we nog bovenaan. Maar het seizoen is pas net begonnen, dus er is weinig nuttigs te melden nog.

Also:
https://www.ad.nl/buitenl...-vanwege-corona~a2d826ec/
Onana heeft Coronana?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ajax schrijft Bandé niet in voor de CL, terwijl er maar 20 vd 25 plekken opgegeven worden? Ikke niet snap.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:24

Qu3st

toolkist schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:36:
Ajax schrijft Bandé niet in voor de CL, terwijl er maar 20 vd 25 plekken opgegeven worden? Ikke niet snap.
Ho ho! Het is het PSV topic geworden he?! :+

Dus bij deze:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zodra de bal rolt is het zo weer rustig.
Hoop doet leven.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

ElPaco schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:11:
[...]

Tja, maar dat is hetzelfde met Ajax toch? Als die eens een seizoen geen 100 (of zoals vorig jaar 200) miljoen binnenharken aan transfers dan zullen ze flink moeten interen op hun bankrekening.

Ik ben verder niet heel goed in het ontcijferen van die jaarverslagen, maar ik gok dat Ajax aanzienlijk meer geld in kas heeft waardoor ze magere jaren eenvoudiger kunnen opvangen.
Ja maar het staat even los van Ajax in dit geval. PSV haalt weliswaar enkele spelers op voor niks maar gaat daarentegen wel een heftig salaris betalen. Toen Ajax dat plafond losliet was de wereld te klein. Nu PSV dat doet heb ik daar persoonlijk geen slecht gevoel bij - het is geweldig als je een speler als Götze vastlegt in de NL competitie - maar als ik dan denk dat hij 28 is, voor 2 jaar tekent en 6 miljoen aan salaris (exclusief bonussen) gaat kosten in die twee seizoenen dan durf ik puur op dat punt wel vraagtekens te plaatsen.

Natuurlijk zal er altijd iemand komen die het Ajax vs PSV verhaal nu weer gaat aandikken maar mijn post staat er écht los van. Want als het slaagt - zoals het bij Ajax deed met Tadic, Blind, Ziyech, Vd Beek - dan is PSV gewoon de volgende club die daar een stap mee kán en durft te gaan maken. En zolang wij geen wanstaltige Spaanse toestanden krijgen hier in NL vind ik dat opzich wel eens goed om te zien. Ajax meer tegenstand in de competitie, Feyenoord meer tegenstand in de competitie en samen sterker in Europa want gelijk staat aan meer inkomsten / geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:05

snmght

imho dan he

@Typhone agreed. We zijn er allemaal mee geholpen als het niveau bij iedereen stijgt. Ik zou de CL gelden het liefste delen door twee NL ploegen die in de groepsfase zitten en bij voorkeur ook punten binnen weten te harken. Profiteren we allemaal van.

Zorgt Gotze er indirect voor dat je de CL haalt dan heb je het geld ruim terug verdient. Ook als je de bedragen moet delen overigens.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
Typhone schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:44:
Ja maar het staat even los van Ajax in dit geval. PSV haalt weliswaar enkele spelers op voor niks maar gaat daarentegen wel een heftig salaris betalen. Toen Ajax dat plafond losliet was de wereld te klein.
Ben ik even blij dat ik daar niet aan mee deed destijds, maar degene die zoiets als eerste doet kan rekenen op weerstand. Gelukkig voor Ajax hebben ze aangetoond dat het de juiste keuze was. Ajax is vooral zo ver gekomen als ze zijn de laatste jaren door dat verhoogde salarisplafond.
Nu PSV dat doet heb ik daar persoonlijk geen slecht gevoel bij - het is geweldig als je een speler als Götze vastlegt in de NL competitie - maar als ik dan denk dat hij 28 is, voor 2 jaar tekent en 6 miljoen aan salaris (exclusief bonussen) gaat kosten in die twee seizoenen dan durf ik puur op dat punt wel vraagtekens te plaatsen.
Maar als hij PSV de CL in krijgt en mogelijk nog verkocht wordt/bijtekent dan verdien je dat makkelijk terug. Ik vermoed dat door hem we ook meer shirtjes gaan verkopen en meer mensen PSV leren kennen, dat gaat in the long run ook helpen natuurlijk. Zie hoe dat gegaan is toen PSV ineens veel Mexicanen in dienst had, de verkopen in Mexico stegen enorm.
Natuurlijk zal er altijd iemand komen die het Ajax vs PSV verhaal nu weer gaat aandikken maar mijn post staat er écht los van. Want als het slaagt - zoals het bij Ajax deed met Tadic, Blind, Ziyech, Vd Beek - dan is PSV gewoon de volgende club die daar een stap mee kán en durft te gaan maken. En zolang wij geen wanstaltige Spaanse toestanden krijgen hier in NL vind ik dat opzich wel eens goed om te zien. Ajax meer tegenstand in de competitie, Feyenoord meer tegenstand in de competitie en samen sterker in Europa want gelijk staat aan meer inkomsten / geld.
Agree :)

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Baseman77 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:17:
Dit was geen saaie transferperiode :D
Jammer dat PSV niet een extra centrale verdediger heeft kunnen halen en dat beide backposities niet ruim bezet zijn, maar het middenveld en de aanval zijn heerlijk versterkt!
Ach, gelukkig hebben jullie Baumgartl nog. :P
En natuurlijk is er dan nog Götze, zijn komst is echt een enorme stunt en was zelfs wereldnieuws. Ik ben ontzettend benieuwd hoe goed hij is en hoe belangrijk hij gaat worden voor PSV. Hij ziet er in ieder geval erg afgetraind uit, dus hij zou snel kunnen gaan spelen. Briljant dat zo'n speler gekomen is.
Ik vind het wel een mooie zet inderdaad. Hij heeft een bak ervaring en is redelijk multi-inzetbaar, mag toch aannemen dat je daar wel plezier aan gaat beleven. Heeft die Schmidt goed geregeld.
John de Jong heeft bijna iedere speler die vorig seizoen gehaald was inmiddels weer verhuurd, wat aangeeft dat deze spelers (nog?) geen succesverhaal zijn. Vooral Bruma valt daarbij op.
Maar dit heeft hij deze periode fantastisch hersteld, hij en Schmidt vormen een goed duo _/-\o_
Heel eerlijk? Ik denk dat je het voor het grootste deel op het conto van Schmidt kunt toeschrijven. De Jong had vorig jaar nou net echt een visie, dat verandert niet zomaar even in een coronapauze. Ik denk dat hij nu gewoon meer is gaan luisteren, of Schmidt heeft gewoon onderhandeld over de regie. Hoe dan ook, goed gedaan. Ik ben sinds jaren weer eens onder de indruk van wat PSV heeft gedaan aan voorbereiding, hopelijk wordt het weer een spannende competitie zo. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Als je Tadic vs. Götze gaat doen, dan had Tadic binnen 1,5 maand al zijn geld terug verdiend toen de groepsfase CL werd gehaald door hem. Waarin Götze net als hem echt een fantastische speler is om in je team te hebben, alleen de gok is wel wat groter, meer risico, duurt langer voordat het rendabel is.

Voor het niveau Eredivisie is het alleen maar toe te juichen dat zo'n speler er bij is. Dus ook helemaal eens met @Typhone

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:36:
strafschop schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:32:
Als ik het persbericht van Fc Thun lees dan heeft zijn terugkomst te maken met het gebrek aan geld door de degradatie en Corona. Gisteren is de coach opgestapt en is de topscorer verkocht.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Schone is ook niet ingeschreven door Genua, dus die zou nog terug naar Ajax mogen toch? Want dat is geen transfer dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Erapaz schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:05:
Schone is ook niet ingeschreven door Genua, dus die zou nog terug naar Ajax mogen toch? Want dat is geen transfer dan.
Hij heeft nog een contract, er gaan geruchten dat hij die wil laten ontbinden. Laat hem dan maar weer terug naar Ajax komen inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Erapaz schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:05:
Moet ie wel plekje op de bank nemen, met Klaassen, Kudus, Gravenberch, Alvarez, Ekkelenkamp is het nu niet echt onder bezet op het middenveld :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Mwoah, de helft daarvan is al afgeschreven door de publieke opinie toch? De CL zal hij waarschijnlijk niet meer bij kunnen houden maar ik vond het altijd een zeer nuttige toevoeging in de meeste wedstrijden. Hij zal sowieso niet zo belachelijk veel ballen zomaar inleveren of over de zijlijn schieten zoals afgelopen wedstrijd het beeld was. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Er worden vraagtekens gezet bij de test, door Ajax zelf. Is het een foutieve test of is hij weer opnieuw besmet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Gonadan schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:17:
Mwoah, de helft daarvan is al afgeschreven door de publieke opinie toch? De CL zal hij waarschijnlijk niet meer bij kunnen houden maar ik vond het altijd een zeer nuttige toevoeging in de meeste wedstrijden. Hij zal sowieso niet zo belachelijk veel ballen zomaar inleveren of over de zijlijn schieten zoals afgelopen wedstrijd het beeld was. :P
Schone werd ook heel vaak afgeschreven, maar zodra hij weg was, was het gelijk drama op de 6 positie :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Martinusz schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:12:
[...]

Moet ie wel plekje op de bank nemen, met Klaassen, Kudus, Gravenberch, Alvarez, Ekkelenkamp is het nu niet echt onder bezet op het middenveld :P
Zolang die allen niet willen voetballen op een druilerige vroege zondagmiddag in het hoge noorden is Schone een betere optie. Die is tenminste professioneel. Uiteindelijk bleek het een aderlating te zijn dat hij weg ging, na 1,5 jaar later kan hij zeker nog zijn meerwaarde laten zien. Desnoods wisselen voor een vrije trap als je die op een belangrijk moment krijgt, 5 wissels toch dit jaar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

ElPaco schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:17:
FC Groningen maakte vandaag bekend dat ze €2,9 miljoen winst maakte in 2019/2020. De FC heeft nu een positief eigen vermogen van €600k. Mede dankzij de verkoop van Doan aan PSV. Dus bedankt daarvoor oOo

Overigens kost het de FC per thuiswedstrijd zonder publiek €450k. Hopelijk heeft de komst van Robben ook flink wat sponsorgelden opgeleverd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01:11
Snap echt niet dat je als tv zender zo iemand als Hans stuurt naar persconferenties.. Heb je de vragen van duitse journalisten gekregen en dan is je eerste Nederlandse journalist Hans die vragen stelt over je mooie vrouw.. Schaamte

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Typhone schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:44:
PSV haalt weliswaar enkele spelers op voor niks maar gaat daarentegen wel een heftig salaris betalen. Toen Ajax dat plafond losliet was de wereld te klein.
Je haalt nu 2 zaken door elkaar.
PSV heeft een maximum salaris van 2 miljoen bruto, Ajax heeft geen maximum. PSV vult het maximum aan met tekengelden, Ajax kan dat nog extra erbij doen. Daar zit wel degelijk een verschil in.

Nu heeft Ajax veel meer reserves dan PSV, maar voor beide clubs geldt dat de CL broodnodig is. Helemaal voor Ajax, daar is de begroting volledig ingesteld op meedoen met de CL. PSV stemt de begroting af op EL, maar heeft daardoor jaarlijks minimaal 1 verkoop nodig om geen verlies te draaien.

En vergis je niet, Ajax heeft een salarishuishouding die het dubbele (!) is van PSV.
PSV is een 50 miljoen per jaar kwijt aan salarissen, Ajax een 100 miljoen.
Gonadan schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:53:
Heel eerlijk? Ik denk dat je het voor het grootste deel op het conto van Schmidt kunt toeschrijven. De Jong had vorig jaar nou net echt een visie, dat verandert niet zomaar even in een coronapauze. Ik denk dat hij nu gewoon meer is gaan luisteren, of Schmidt heeft gewoon onderhandeld over de regie.
Schmidt heeft een naam en netwerk (samen met zijn assistenten Kornetka en Kügel, die mogen niet onderschat worden) waardoor bepaalde spelers haalbaar zijn geworden, maar dan is De Jong nog steeds degene die de onderhandelingen doet. En gezien de positieve verhalen over hem doet hij dat uitstekend.

Maar spelers als Max, Mvogo, Zahavi en Götze waren zonder Schmidt niet gekomen, dat is duidelijk. Daarentegen zijn Sangaré, Fein (ondanks dat hij een Duitser is) en Van Ginkel niet via het netwerk van Schmidt gehaald. Allemaal zijn ze echter niet puur gekomen omdat Schmidt de trainer is, daar komt meer bij kijken en daar is zowel de club als De Jong verantwoordelijk voor.

De kwaliteit van de spelers is dit seizoen in ieder geval veel hoger dan vorig seizoen.
Dat komt door Schmidt, door De Jong, door andere eisen binnen de gehele organisatie en door te hebben geleerd van vorig seizoen (dat blijkt duur lesgeld te zijn geweest, maar er is tenminste van geleerd).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

dglavimans schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:03:
Snap echt niet dat je als tv zender zo iemand als Hans stuurt naar persconferenties.. Heb je de vragen van duitse journalisten gekregen en dan is je eerste Nederlandse journalist Hans die vragen stelt over je mooie vrouw.. Schaamte
Sowieso is Hans nogal triest met zijn 'interviews'.
Mvogo maakte er een tijdje geleden ook een opmerking over in een interview met VI:
Je werd gered door Romero. Een week eerder in Groningen door Donyell Malen en Cody Gakpo.

‘Ja, ik heb die fouten gemaakt, punt. Dat heeft iedereen kunnen zien. Maar tegen FC Groningen speelden we goed en wonnen we ook terecht. Een keeper kan een fout maken, net als de rest van de spelers. Maar als het niet van invloed is op de eindstand, is het niet zo erg en moet je ervan leren. Toch bleef die verslaggever van de televisie er na afloop maar over doorgaan. Ik had al gezegd dat het een fout was dat ik Jorrit Hendrix aanspeelde. Maar die journalist stopte niet. Hij vroeg vier keer hetzelfde. Ik dacht: Wat wil hij nou? Dat ik ga huilen?
Vanzelfsprekend was Hans die verslaggever.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Baseman77 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:25:
[...]

Je haalt nu 2 zaken door elkaar.
PSV heeft een maximum salaris van 2 miljoen bruto, Ajax heeft geen maximum. PSV vult het maximum aan met tekengelden, Ajax kan dat nog extra erbij doen. Daar zit wel degelijk een verschil in.

Nu heeft Ajax veel meer reserves dan PSV, maar voor beide clubs geldt dat de CL broodnodig is. Helemaal voor Ajax, daar is de begroting volledig ingesteld op meedoen met de CL. PSV stemt de begroting af op EL, maar heeft daardoor jaarlijks minimaal 1 verkoop nodig om geen verlies te draaien.

En vergis je niet, Ajax heeft een salarishuishouding die het dubbele (!) is van PSV.
PSV is een 50 miljoen per jaar kwijt aan salarissen, Ajax een 100 miljoen.
Dat is ook niet zo heel relevant want de omzet van Ajax exclusief CL premies en recettes is 66% hoger dan die van PSV. Dan is het niet zo gek dat een groot deel daarvan gebruikt wordt om salarissen van spelers te bekostigen met daarbij een risicofactor. Neem je CL namelijk wèl mee dan is dat verschil 107% t.o.v. PSV. Als je de merchandise vergelijken gaat (wat direct naar de clubs terugvloeit) dan pakt Ajax alleen op dat gebied 18,2 miljoen t.o.v. PSV wat rechtstreeks gebruikt kan worden voor salarissen. Het gaat me nu niet om de Ajax-PSV discussie trouwens maar puur naar het feit dat PSV opeens zo'n heftige stappen met salarissen gaat maken (zonder CL-backbone). PSV weet namelijk al dat het geen CL speelt dit jaar en toen Ajax die bedragen ging uitgeven voor Blind en Tadic was dat een gok. Daarna werd het contract van Ziyech ook nog opgewaardeerd.

Waar ik nieuwsgierig naar ben is hoe ze tekengeld omzetten in salaris. Of je het nu tekengeld noemt of salaris feit is en blijft dat het vanuit PSV betaald wordt toch? Dus wat is daarmee het exacte verschil? Voor zover ik begreep gaat Götze 3.122.000 per jaar verdienen. Hoe verhoudt het tekengeld zich daar?

Het rekensommetje kun je nog verder afpellen om het inzichtelijker te maken:

Overwinning EL: 570.000
Overwinning CL: 2.700.000

Stel Ajax wint twee keer dan heeft het de salarissen van Blind, Tadic,Tagliafico en Onana in 1 klap terugverdiend. PSV moet 5 keer winnen om het salaris van Götze te verdienen. Maar dan zit Eran Zahavi er ook nog met zijn 2,46 miljoen per jaar. En dan zit Marco van Ginkel ook nog eens op 2,2 miljoen per jaar.
Ik vind dat forse bedragen.

Gerbrands geeft aan dat er anticyclisch beleid wordt gevoerd zie ik net. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Typhone op 08-10-2020 15:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Typhone schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:03:
Dat is ook niet zo heel relevant want de omzet van Ajax exclusief CL premies en recettes is 66% hoger dan die van PSV. Dan is het niet zo gek dat een groot deel daarvan gebruikt wordt om salarissen van spelers te bekostigen met daarbij een risicofactor.
Dit ontken ik toch ook niet?
Het is alleen opvallend hoeveel Ajax uitgeeft aan salarissen en hoeveel meer dit is t.o.v. de nummer 2 van Nederland.

De salarislast van Ajax is in 5 jaar tijd met 110% gestegen. Wat geen probleem is, zolang Ajax CL speelt.
maar puur naar het feit dat PSV opeens zo'n heftige stappen met salarissen gaat maken
Wat is opeens?
Die stappen an sich maakt PSV namelijk al enkele jaren, o.a. bij Luuk de Jong.
Het zijn nu alleen meer spelers die in de hoogste schaal zitten.
Of je het nu tekengeld noemt of salaris feit is en blijft dat het vanuit PSV betaald wordt toch? Dus wat is daarmee het exacte verschil?
Salaris is een structurele uitgave, tekengeld een eenmalige.
Het hoort allebei bij de kosten, maar valt niet onder dezelfde noemer.
Stel Ajax wint twee keer dan heeft het de salarissen van Blind, Tadic,Tagliafico en Onana in 1 klap terugverdiend.
Dit is afhankelijk van afspraken over winstpremies en bonussen en natuurlijk niet zo zwart-wit als je het nu schetst.
Hoe kom je bij die bedragen? Evenals het salaris van Götze?
Van Ginkel kost PSV trouwens bijna niets, pas als hij aan spelen toekomt gaat PSV een gedeelte van zijn salaris betalen.
Gerbrands geeft aan dat er anticyclisch beleid wordt gevoerd zie ik net.
Klopt, PSV investeert om sportief bij te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exo81
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19-09 09:09
[...]

Dat is ook niet zo heel relevant want de omzet van Ajax exclusief CL premies en recettes is 66% hoger dan die van PSV. Dan is het niet zo gek dat een groot deel daarvan gebruikt wordt om salarissen van spelers te bekostigen met daarbij een risicofactor. Neem je CL namelijk wèl mee dan is dat verschil 107% t.o.v. PSV. Als je de merchandise vergelijken gaat (wat direct naar de clubs terugvloeit) dan pakt Ajax alleen op dat gebied 18,2 miljoen t.o.v. PSV wat rechtstreeks gebruikt kan worden voor salarissen. Het gaat me nu niet om de Ajax-PSV discussie trouwens maar puur naar het feit dat PSV opeens zo'n heftige stappen met salarissen gaat maken (zonder CL-backbone). PSV weet namelijk al dat het geen CL speelt dit jaar en toen Ajax die bedragen ging uitgeven voor Blind en Tadic was dat een gok. Daarna werd het contract van Ziyech ook nog opgewaardeerd.

Waar ik nieuwsgierig naar ben is hoe ze tekengeld omzetten in salaris. Of je het nu tekengeld noemt of salaris feit is en blijft dat het vanuit PSV betaald wordt toch? Dus wat is daarmee het exacte verschil? Voor zover ik begreep gaat Götze 3.122.000 per jaar verdienen. Hoe verhoudt het tekengeld zich daar?

Het rekensommetje kun je nog verder afpellen om het inzichtelijker te maken:

Overwinning EL: 570.000
Overwinning CL: 2.700.000

Stel Ajax wint twee keer dan heeft het de salarissen van Blind, Tadic,Tagliafico en Onana in 1 klap terugverdiend. PSV moet 5 keer winnen om het salaris van Götze te verdienen. Maar dan zit Eran Zahavi er ook nog met zijn 2,46 miljoen per jaar. En dan zit Marco van Ginkel ook nog eens op 2,2 miljoen per jaar.

PSV neemt nu inderdaad bewust een heel groot risico: als ze volgend jaar cl spelen dan kunnen ze door maar wanneer ze het mislopen zitten ze met een operationeel verlies van 20-25 miljoen. En dan moeten ze verkopen. Doordat veel nieuwe aanwinsten gehuurd of korte contracten hebben zal dat niet veel opleveren en moeten ze ook een pareltje als Malen moeten verkopen zonder dat ze direct iets terug kunnen halen.

Dus het is echt alles of niets. En wat ik zeer cynisch vind is dat mensen deze gok met gotze, van ginkel en die spits bestempelen als iets goeds voor de eredivisie. Op korte termijn is dat absoluut zo, echt geweldig. Maar wanneer het verkeerd gaat dan kan dit zomaar het begin van het einde zijn waarin psv ver weg zakt en Ajax echt gaat overheersen. En dan is de competitie opeens een stuk minder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElPaco

Uit dat artikel:
Het salaris van Bruma en Götze kunnen we ongeveer tegen elkaar wegstrepen.'
Holy shit, ook al doet Götze niks dan is het een betere investering dan dat geld aan Bruma geven. Bruma schaadde de club er namelijk voor.

WoT stats

Pagina: 1 ... 40 ... 208 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.

Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021