[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2020/2021 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 208 Laatste
Acties:
  • 289.644 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-10 11:54
Zingo schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:42:
Opvallend trouwens dat met alle VAR checks maar twee minuten zijn toegevoegd. Vooral als je kijkt naar de acht minuten bij Groningen - Ajax.
*Mompelt iets over bevoordeelde scheidsrechters*
Wat is het record voor hoogste aantal afgekeurde doelpunten in één wedstrijd?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02:15
Zingo schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:42:
Opvallend trouwens dat met alle VAR checks maar twee minuten zijn toegevoegd. Vooral als je kijkt naar de acht minuten bij Groningen - Ajax.
Nouja, die 2e lange was al in blessuretijd toch? Maar goed, die added time is altijd een beetje vaag imo, waarbij de "betere" ploegen vaak het voordeel krijgen heb ik het idee (aan de lange kant als ze goal nodig hebben, aan de korte kant indien niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:31:
@toolkist
Bij Klaiber denk ik vooral: kennelijk had Overmars ook niet veel beters in de aanbieding. Ze zochten overduidelijk geen vervanger van Mazroui maar puur een back-up. En ik snap de aankoop van Klaassen dus overigens ook niet. Dat lijkt me toch niet de beoogde partner van Kudus of Gravenberch.
Ik krijg bij Klaiber zo'n gevoel van 'ach, laten we Ten Hag ook een keer z'n zin geven we hebben tenslotte al veel verkocht'. Idem bij Labyad, beiden zijn geen spelers die Ajax anders ook maar ooit gehaald zou hebben.

Wat Klaassen betreft snap ik het ook echt niet. Genoeg talenten die eraan komen en je hebt Neres nu al op de bank zitten. Het enige voordeel, hoop ik, is dat hij ervoor zorgt dat het voorin weer normaal komt te staan. Dus Promes naar linksbuiten en Tadic centraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Snowdog schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:44:
[...]

Nouja, die 2e lange was al in blessuretijd toch? Maar goed, die added time is altijd een beetje vaag imo, waarbij de "betere" ploegen vaak het voordeel krijgen heb ik het idee (aan de lange kant als ze goal nodig hebben, aan de korte kant indien niet).
Vorige week bij Ajax-Vitesse 6 wissels in de 2e helft (die in de rust tel ik niet mee) en volgens mij 5 minuten extra tijd
Deze week bij Groningen-Ajax 9 wissels in de 2e helft, dan kom je al snel in de buurt van de 8 als je de lijn uit Ajax-Vitesse doortrekt. (5+50% = 7,5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
toolkist schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:55:
[...]

Vorige week bij Ajax-Vitesse 6 wissels in de 2e helft (die in de rust tel ik niet mee) en volgens mij 5 minuten extra tijd
Deze week bij Groningen-Ajax 9 wissels in de 2e helft, dan kom je al snel in de buurt van de 8 als je de lijn uit Ajax-Vitesse doortrekt. (5+50% = 7,5)
Waren meerdere dubbele wissels. 8 minuten is belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:14
toolkist schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:44:
[...]
Het enige voordeel, hoop ik, is dat hij ervoor zorgt dat het voorin weer normaal komt te staan. Dus Promes naar linksbuiten en Tadic centraal.
Met Klaassen op tien kan Ajax zich wellicht ook een aanvallender middenveld duo permitteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
remco112 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:57:
[...]

Waren meerdere dubbele wissels. 8 minuten is belachelijk.
Dat was bij Ajax-Vitesse ook. Ik probeer alleen maar de logica van de KNVB te begrijpen/volgen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 21:14
De voetballerij is zo conservatief. Daarom houd je dit soort gezeik. Het is de enige serieuze sport zonder zuivere speeltijd?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:20
Wie is de commentator bij PSV eigenlijk? Wat een saaie zuurpruim is dat zeg. Zou hem nog het liefste wisselen van iedereen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zingo schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:13:
Wie is de commentator bij PSV eigenlijk? Wat een saaie zuurpruim is dat zeg. Zou hem nog het liefste wisselen van iedereen.
Leo Driessen

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:39
Ik snap de aankoop van Klaassen ook niet tbh. Gaan die oh zo geweldige talenten nu weer banken? Want Klaassen komt niet voor de bank lijkt me.

Ajax ontbreekt het toch juist meer aan een verdedigende middenvelder? Het is verdedigend nogal matig wat ze laten zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:44

Vos

AFCA

Leon Zwiers schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:14:
Ik snap de aankoop van Klaassen ook niet tbh. Gaan die oh zo geweldige talenten nu weer banken? Want Klaassen komt niet voor de bank lijkt me.

Ajax ontbreekt het toch juist meer aan een verdedigende middenvelder? Het is verdedigend nogal matig wat ze laten zien.
Die zit op de bank, Martinez. Erik gebruikt Alvarez op die plek...en die is matig ja.

[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 04-10-2020 18:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Vos schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:15:
[...]Die zit op de bank, Martinez. Erik gebruikt Alvarez op die plek...en die is matig ja.
Precies, Alvarez en Martinez wisselen zou al een hoop schelen. Alvarez kan weinig fout doen op de bank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Hmz PSV op 2-0 zie ik, las dat Fortuna wel punt verdiende?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zingo
Vos schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:30:
Saaie wedstrijd, PSV is erg zwak en Fortuna bied goed partij. Op zich zou gelijkspel niet eens heel onverdiend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:40
Vos schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:30:
PSV speelt weer eens als een middenmotor in de ED dus op basis daarvan zou je kunnen zeggen dat Fortuna een punt verdiende, of eigenlijk een doelpunt. Maarja, dan moet je ze wel maken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:18
Zingo schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:13:
Alle wedstrijden dit seizoen van PSV hebben hem als commentator gehad. Het is bekend dat niemand graag naar hem luistert, maar hij mag gewoon blijven doen waar hij slecht in is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco112
Even heel wat anders:

Wij staan bovenaan!
Wij staan bovenaan!

Geen spits hebben en by far het meeste scoren. Bijzonder! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remco112
Ik zou lekker weigeren als ik voor 30 seconden mee zou moeten doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
Hoewel PSV niet best speelde, verdiende Fortuna hier imo geen punt. PSV had gewoon de gevaarlijkere momenten/kansen. Ze deden in begin even leuk mee, maar ze hebben het verder niet echt gebracht. PSV wel heel matig verder, maar het was weer zo'n wedstrijd die het aanzien eigenlijk niet waard was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
remco112 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:40:
Waarschijnlijk om een extra match op zijn naam te hebben staan. Hij schijnt weg te gaan nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10 06:53
remco112 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:40:
Dat sloeg echt helemaal nergens op. Als speler krijg je vast nog wat extra geld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
remco112 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:38:
Even heel wat anders:

Wij staan bovenaan!
Wij staan bovenaan!

Geen spits hebben en by far het meeste scoren. Bijzonder! :)
Ajax speelt altijd zonder spits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:26
Zeg Calimero’s. Jullie worden fluitend eerste. PSV was weet dramatisch vond ik. Aan de bal lijken ze weinig voor elkaar te krijgen.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

carpebios schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:51:
Zeg Calimero’s. Jullie worden fluitend eerste. PSV was weet dramatisch vond ik. Aan de bal lijken ze weinig voor elkaar te krijgen.
Jullie winnen 2-0 met dramatisch spel, wij verliezen met 1-0 met dramatisch spel :D

Gaan het zien. Zolang Erik de mannetjes op de verkeerde plekken blijft zetten zet ik er geen geld op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Het gebrek aan volle stadions helpt ook niet echt mee. Heb gewoon tekens het gevoel dat ik naar oefenpotjes zit te kijken.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-10 22:27

snmght

imho dan he

Vos schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 19:04:
[...]

Jullie winnen 2-0 met dramatisch spel, wij verliezen met 1-0 met dramatisch spel :D

Gaan het zien. Zolang Erik de mannetjes op de verkeerde plekken blijft zetten zet ik er geen geld op.
Dat gaat Erik dus gewoon blijven doen.. :'(

Wat een eigenwijze dwaas is het ook.

[ Voor 4% gewijzigd door snmght op 04-10-2020 19:27 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Er moet iemand toch bij de staf / leiding zijn die hem even de waarheid kan vertellen?
Dit grenst toch aan waanzin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
Snowdog schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 19:34:
[...]

Ja, ben bekend met zijn reputatie, maar ik gok dat er hier weinig mensen zijn die elke week de Serie A/Inter kijken. Is dus heel lastig te beoordelen en zo is dat waarschijnlijk met veel van de spelers. Om ze dan maar af te schrijven als middelmaat omdat je ze nooit ziet spelen is wat te simpel imo.

Ja, we hebben weinig echte toppers en er zitten zeker middelmaat-spelers in de selectie, maar er zijn ook genoeg spelers die geen echte toppers zijn, maar wel gewoon aardig goed zijn/talent hebben (nouja, dat denk ik dan iig).
Ik kijk om en nabij 70% van de wedstrijden van Inter ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Exocet schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 19:35:
[...]

Er moet iemand toch bij de staf / leiding zijn die hem even de waarheid kan vertellen?
Dit grenst toch aan waanzin
Helemaal mee eens. Dus Labyad mag blijven staan omdat hij een balletje scoort in nietszeggende oefenpotjes. En Alvarez kopte vandaag wel over het doel hè! Is dus helemaal geen koekebakker!

Maargoed. Hopelijk grijpt Edwin niet te laat in als ETH zo stug blijft vasthouden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:15
Feyenoord aan kop... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Mij lijkt het toch zo simpel, als je start met Martinez, Kudus en Klaassen op het middenveld en Promes en Neres op de vleugels heb je een sterke basis en prima wissels. Dan maakt het mij niet uit of je Scherpen in de spits zet, dan staan die anderen ten minste op de juiste plek.

Er van uit gaande dat het Tadic is voorin heb je jongens als Traore, Gravenberch, Labyad, Anthony, Klaiber, Timber, Huntelaar en Alvarez op de bank.

Dan is het opeens zo een drama nog niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Ik voel een feestje aankomen in Rotterdam. Toch de momenten waar zij het van moeten hebben dit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 09:37
Vos schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 19:04:
[...]

Nee nee we hadden meer dan 50% balbezit. Krijg weer visioenen van de nieuwe bondscoach, hopelijk doet ie de juiste dingen. Ten Hag ook btw.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
snmght schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 19:49:
[...]

Ik voel een feestje aankomen in Rotterdam. Toch de momenten waar zij het van moeten hebben dit. ;)
De DVD's liggen al in de brander

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remco112
De sarcastische zure opmerkingen maken het nog mooier!!! Dank jullie wel!! :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snowdog
loekf2 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 19:50:
[...]

Nee nee we hadden meer dan 50% balbezit. Krijg weer visioenen van de nieuwe bondscoach, hopelijk doet ie de juiste dingen. Ten Hag ook btw.
Sorry maar dit is echt bs. Ten Hag speelt duidelijk heel anders dan Frankie. Toen er geruchten waren dat Ten Hag mogelijk naar Bayern zou gaan een jaar (misschien 2?) geleden, was iedereen in dit topic nog "bezorgd" om dat gerucht en bang dat hij Ajax zou verlaten. Nu kan hij er opeens niks meer van?

Wil daarmee niet zeggen dat Ten Hag de perfecte manager is en nooit fouten maakt ofzo, maar om de Boer nou te gaan vergelijken met Ten Hag? Dat lijkt me echt nergens voor nodig. Duidelijk andere inzichten en ik denk persoonlijk nog altijd dat Ten Hag echt wel een goeie is, ondanks zijn soms rare keuzes.

Ik vind het (zoals @D-e-n eerder ook al aangaf) wel apart dat de kritiek na elk minder potje op Ten Hag zo groot is. Ik snap dat dat enigszins te maken heeft met zijn soms op het oog vreemde keuzes, maar achteraf oordelen is altijd eenvoudig. Hij heeft laten zien dat hij met een relatief beperkt budget en talentvolle spelers enorm ver kan komen, dus iets meer vertrouwen zou imo wel op zijn plaats zijn.

En ik ben het ook absoluut niet eens met dat het ondanks Ten Hag ipv dankzij Ten Hag was. Als de Boer jullie coach was geweest in die jaren, dan had je er gewoon uitgelegen na de groepsfase met saai voetbal dat niet om aan te zien was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

remco112 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 19:55:
De sarcastische zure opmerkingen maken het nog mooier!!! Dank jullie wel!! :D
Hee van harte he, geniet er van, proficiat! Beste wensen nog. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:12
Snowdog schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 20:00:
[...]

Sorry maar dit is echt bs. Ten Hag speelt duidelijk heel anders dan Frankie. Toen er geruchten waren dat Ten Hag mogelijk naar Bayern zou gaan een jaar (misschien 2?) geleden, was iedereen in dit topic nog "bezorgd" om dat gerucht en bang dat hij Ajax zou verlaten. Nu kan hij er opeens niks meer van?

Wil daarmee niet zeggen dat Ten Hag de perfecte manager is en nooit fouten maakt ofzo, maar om de Boer nou te gaan vergelijken met Ten Hag? Dat lijkt me echt nergens voor nodig. Duidelijk andere inzichten en ik denk persoonlijk nog altijd dat Ten Hag echt wel een goeie is, ondanks zijn soms rare keuzes.

Ik vind het (zoals @D-e-n eerder ook al aangaf) wel apart dat de kritiek na elk minder potje op Ten Hag zo groot is. Ik snap dat dat enigszins te maken heeft met zijn soms op het oog vreemde keuzes, maar achteraf oordelen is altijd eenvoudig. Hij heeft laten zien dat hij met een relatief beperkt budget en talentvolle spelers enorm ver kan komen, dus iets meer vertrouwen zou imo wel op zijn plaats zijn.

En ik ben het ook absoluut niet eens met dat het ondanks Ten Hag ipv dankzij Ten Hag was. Als de Boer jullie coach was geweest in die jaren, dan had je er gewoon uitgelegen na de groepsfase met saai voetbal dat niet om aan te zien was.
Nogmaals -voor de zoveelste keer- het is niet na een minder potje. Na PSV uit met Frenkie naast Blind tegen Luuk de Jong was voor veel mensen een keerpunt. Inmiddels is een boek te schrijven over zijn obvious mistakes.

Ik ben overtuigd dat de successen behaald zijn ondanks ETH, zeker niet dankzij. Want met een van Gaal won Ajax van Tottenham en ook uit bij Chelsea.

XXXVI

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 23:12

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@Snowdog
Een combinatie van verwend en selectief geheugen. Zo staat vaak nog de euforie van het met 4-1 Real eruit kieperen nog helder voor ogen. Terwijl de stevige dosis geluk die daarbij zat en het feit dat in de Eredivisie dat jaar ook alles niet om aan te gluren was is vaak al snel vergeten.

Herken het voor mijzelf ook, ben er na vandaag alweer helemaal klaar mee. Maar dat is niet iets van Ten Hag, maar ook omdat het blijkbaar een slap zootje is wat op basis van individuele klasse op z'n minst een doelpunt had moeten maken. Maar blijkbaar is dat soms toch niet op te brengen. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 20:10:
Herken het voor mijzelf ook, ben er na vandaag alweer helemaal klaar mee. Maar dat is niet iets van Ten Hag, maar ook omdat het blijkbaar een slap zootje is wat op basis van individuele klasse op z'n minst een doelpunt had moeten maken. Maar blijkbaar is dat soms toch niet op te brengen. :P
Vergeet niet dat het wel FC Groningen is, daar kom je lastig door heen. Zeker met de kwaliteiten van een Ajax-speler maak je dan niet zomaar een goal :+

Uiteindelijk is vandaag een combinatie van factoren. Zowel zijn bepaalde keuzes van ten Hag vandaag niet optimaal maar zelfs dan moet je met deze selectie kunnen winnen van FC Groningen. Zelfs als Labyad niet rendeert in de spits moet - op basis van wat ik hier lees - Anthony toch wel minimaal een doelpunt kunnen maken. Moet Tadic meer spelers in scoringspositie weten te brengen.

Op basis van de eerste helft - tweede helft niet gezien - was dat compleet afwezig. Weinig snelheid, weinig diepgang en constant tegen dezelfde muur aan lopen. De momenten die er waren om er snel uit te breken voordat FC Groningen werden om onverklaarbare reden teniet gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:32
Martinez mist dynamiek voor een plek op het middenveld en Tadic is niet goed tegen inzakkende team? Erik wat heb je geslikt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ephymerous
Terranova schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 20:16:
Martinez mist dynamiek voor een plek op het middenveld en Tadic is niet goed tegen inzakkende team? Erik wat heb je geslikt.
Haha die man is het helemaal kwijt. Ze durven m bij Rondo niet aan te pakken.

XXXVI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Terranova
Volgens mij is hij gewoon aan het kijken hoe ver hij kan gaan voordat hij ontslagen wordt. Anders snap ik er niets meer van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
ephymerous schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 20:09:
[...]

Nogmaals -voor de zoveelste keer- het is niet na een minder potje. Na PSV uit met Frenkie naast Blind tegen Luuk de Jong was voor veel mensen een keerpunt. Inmiddels is een boek te schrijven over zijn obvious mistakes.

Ik ben overtuigd dat de successen behaald zijn ondanks ETH, zeker niet dankzij. Want met een van Gaal won Ajax van Tottenham en ook uit bij Chelsea.
Nouja, ik ben het daar dus niet mee eens.

Yea, dat was duidelijk een fout die hij niet had moeten maken, maar gebeurt dat niet soms? Ik bedoel soms werkt het plan dat een manager/coach van te voren heeft gewoon niet. Hij had tijd om in te grijpen, maar deed dat niet? Shit happens.

Met een de Boer had je daar misschien niet kansloos verloren, maar dan had je over alle andere wedstrijden wel die punten verspeeld (en nog veel meer) en had je bovendien voetbal gespeeld dat niet om aan te zien was.

Waar je met v Gaal precies naar refereert is mij niet duidelijk. Met v Gaal won Ajax van iedereen omdat ze toen zowaar de beste (van de wereld) waren. Wil overigens niet zeggen dat ik denk dat v Gaal ook zo'n ubercoach is, want dat is hij (imo) niet. Hij heeft vaak genoeg laten zien niet in staat te zijn een fatsoenlijk voetballend team op te bouwen.

Vooral in Manchester, waar hij genoeg geld te besteden had, maar zelfs na 2 jaar niet veel verder kwam dan Frank de Boer-voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Napo schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 20:14:
Vergeet niet dat het wel FC Groningen is, daar kom je lastig door heen. Zeker met de kwaliteiten van een Ajax-speler maak je dan niet zomaar een goal :+

Uiteindelijk is vandaag een combinatie van factoren. Zowel zijn bepaalde keuzes van ten Hag vandaag niet optimaal maar zelfs dan moet je met deze selectie kunnen winnen van FC Groningen. Zelfs als Labyad niet rendeert in de spits moet - op basis van wat ik hier lees - Anthony toch wel minimaal een doelpunt kunnen maken. Moet Tadic meer spelers in scoringspositie weten te brengen.

Op basis van de eerste helft - tweede helft niet gezien - was dat compleet afwezig. Weinig snelheid, weinig diepgang en constant tegen dezelfde muur aan lopen. De momenten die er waren om er snel uit te breken voordat FC Groningen werden om onverklaarbare reden teniet gedaan.
Dat is het ook met name. Het kan een keer keten zitten, dat is niet erg, maar op basis van inzet en klasse had ik op z'n minst wel een doelpunt verwacht. Nu is het houdwerk wel geraakt dus zo ver zaten ze er ook niet van af.
Dit soort momenten zijn wel wanneer je je weer gaat afvragen waarom Labyad in de spits staat. Leuk dat hij z'n best doet, maar die heeft nu net weer niet de individuele klasse om zomaar ineens beslissend te zijn. Terwijl dat tegen een heel stugge tegenstander juist wel eens een keer lekker is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:15
snmght schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 19:49:
[...]

Dus ook jij voelt een Feyenoord titel komen. Altijd wel geweten dat Ajacieden diep in hun hart voor Feyenoord medesupporten. :> >:) ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Wel bijzonder dat één speelronde zoveel (zelf)vertrouwen kan creëren. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Snowdog schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 20:00:
[...]

Bezorgd? Ik had nog net geen vlag uithangen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 21:38:
[...]
Bezorgd? Ik had nog net geen vlag uithangen...
Dat is niet waar, er staat echt iedereen! :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Terranova
pfft nu mag/gaat Lang ook weg omdat Ten Hag Tadic op links zet, waardoor Lang nu 3e keuze is. Die man sloopt heel Ajax zo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Terranova schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 21:52:
pfft nu mag/gaat Lang ook weg omdat Ten Hag Tadic op links zet, waardoor Lang nu 3e keuze is. Die man sloopt heel Ajax zo...
Emmen zoekt nog buitenspelers. Ik bel Erik even!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Terranova
Vos schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 22:06:
[...]

Emmen zoekt nog buitenspelers. Ik bel Erik even!
Hij gaat al naar Club Brugge

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:28
Sadilek wordt mogelijk nog verhuurd. De selectie begint dan echt wel dun te worden. In geval van corona of blessures is het wel handig om in ieder geval een paar reserves te hebben..

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-10 20:39
ElPaco schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 23:15:
Sadilek wordt mogelijk nog verhuurd. De selectie begint dan echt wel dun te worden. In geval van corona of blessures is het wel handig om in ieder geval een paar reserves te hebben..
Heel apart dit inderdaad. Hendrix mogelijk ook nog en Baumgartl lijkt praktisch al weg. John de Jong moet wel heel veel vertrouwen hebben in de laatste uren van de transfermarkt wil hij dit allemaal zo weg laten lopen. Zaten welgeteld 5 spelers op de bank tegen Fortuna :F

PSN: bollsie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:34

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

sjufke schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 07:28:
[...]

Heel apart dit inderdaad. Hendrix mogelijk ook nog en Baumgartl lijkt praktisch al weg. John de Jong moet wel heel veel vertrouwen hebben in de laatste uren van de transfermarkt wil hij dit allemaal zo weg laten lopen. Zaten welgeteld 5 spelers op de bank tegen Fortuna :F
Baumgartl is (tot mijn spijt) gewoon weg... Sadilek is ook 99% zeker:

Volgens JDJ komen er nog 3 spelers voor terug, heeel krappe selectie zo!

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ephymerous
Snowdog schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 20:22:
[...]

Nouja, ik ben het daar dus niet mee eens.

Yea, dat was duidelijk een fout die hij niet had moeten maken, maar gebeurt dat niet soms? Ik bedoel soms werkt het plan dat een manager/coach van te voren heeft gewoon niet. Hij had tijd om in te grijpen, maar deed dat niet? Shit happens.
En daar ben ik het mee eens. Tot het op een zeker moment een structureel probleem wordt. Dit is namelijk al even aan de gang. De wedstrijden tegen Juventus en Madrid blijven hangen en daar heb ik ook intens van genoten. Wanneer je objectiever gaat kijken grossiert hij dubieuze en ongelukkige keuzes, slechte wissels en het onvermogen het weer om te zetten. Om een voorbeeld te noemen, de wedstrijden van Ajax zijn heel 2020 -op een aantal oefenwedstrijden na- niet om aan te gluren. De resultaten zijn ook nog eens erg slecht.

In het verleden zijn hier talloze andere voorbeelden gepost. Siem de Jong in de basis tegen Groningen, centraal duo Frenkie en Blind, met 9 man voor de bal staan op Stamford Bridge terwijl je ver voorstaat. Opstellen van een hopeloos uit vorm zijnde Dolberg. etc. etc.
Met een de Boer had je daar misschien niet kansloos verloren, maar dan had je over alle andere wedstrijden wel die punten verspeeld (en nog veel meer) en had je bovendien voetbal gespeeld dat niet om aan te zien was.
Laat ik duidelijk zijn; de Boer was ook vreselijk en gelukkig zit die voorlopig bij Oranje. Toch vraag ik me af of je stelling klopt. De spelers die de Boer tot zijn beschikking had waren echt drie klassen minder. ETH heeft goede voetballers tot zijn beschikking alleen stelt ie ze of op de verkeerde positie op of zet ie ze op de bank. Vervolgens verkondigt hij een hoop onzin als onderbouwing (Tadic niet geschikt voor kleine ruimte? Labyad wel?)

Zijn uitspraken vallen voor mij bijna in de categorie 5G is evil. Het is lastig serieus te nemen en ik kan me niet voorstellen dat de spelers hier anders naar kijken.
Waar je met v Gaal precies naar refereert is mij niet duidelijk. Met v Gaal won Ajax van iedereen omdat ze toen zowaar de beste (van de wereld) waren. Wil overigens niet zeggen dat ik denk dat v Gaal ook zo'n ubercoach is, want dat is hij (imo) niet. Hij heeft vaak genoeg laten zien niet in staat te zijn een fatsoenlijk voetballend team op te bouwen.

Vooral in Manchester, waar hij genoeg geld te besteden had, maar zelfs na 2 jaar niet veel verder kwam dan Frank de Boer-voetbal.
Ook dat klopt. In de basis maakt hij echter logischere keuzes en verkondigt hij op zijn zelfverheerlijking na veel minder onzin.

[ Voor 8% gewijzigd door ephymerous op 05-10-2020 08:26 ]

XXXVI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
ephymerous schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 08:19:
[...]

En daar ben ik het mee eens. Tot het op een zeker moment een structureel probleem wordt. Dit is namelijk al even aan de gang. De wedstrijden tegen Juventus en Madrid blijven hangen en daar heb ik ook intens van genoten. Wanneer je objectiever gaat kijken grossiert hij dubieuze en ongelukkige keuzes, slechte wissels en het onvermogen het weer om te zetten. Om een voorbeeld te noemen, de wedstrijden van Ajax zijn heel 2020 -op een aantal oefenwedstrijden na- niet om aan te gluren. De resultaten zijn ook nog eens erg slecht.

In het verleden zijn hier talloze andere voorbeelden gepost. Siem de Jong in de basis tegen Groningen, centraal duo Frenkie en Blind, met 9 man voor de bal staan op Stamford Bridge terwijl je ver voorstaat. Opstellen van een hopeloos uit vorm zijnde Dolberg. etc. etc.

[...]

Laat ik duidelijk zijn; de Boer was ook vreselijk en gelukkig zit die voorlopig bij Oranje. Toch vraag ik me af of je stelling klopt. De spelers die de Boer tot zijn beschikking had waren echt drie klassen minder. ETH heeft goede voetballers tot zijn beschikking alleen stelt ie ze of op de verkeerde positie op of zet ie ze op de bank. Vervolgens verkondigt hij een hoop onzin als onderbouwing (Tadic niet geschikt voor kleine ruimte? Labyad wel?)

Zijn uitspraken vallen voor mij bijna in de categorie 5G is evil. Het is lastig serieus te nemen en ik kan me niet voorstellen dat de spelers hier anders naar kijken.

[...]

Ook dat klopt. In de basis maakt hij echter logischere keuzes en verkondigt hij op zijn zelfverheerlijking na veel minder onzin.
Ik heb het gevoel dat we de discussie van vorig seizoen gewoon weer oppakken. Toen riep ik al dat het al een structureel probleem was en het gewoon crisis was bij Ajax. Na de tweede helft bij Chelsea uit is het hard misgegaan, daar zijn ze nooit meer overheen gekomen. Van maart tot nu heeft ten Hag alle tijd gehad om een oplossing te vinden (daarvoor klaagde hij dat het programma te druk was en dat er teveel mensen geblesseerd waren). Hij heeft iedereen tot zijn beschikking en slaagt er nog steeds niet zijn elftal een fatsoenlijke pot te laten spelen. Dit gaat helemaal niet over Madrid of Turijn of zelfs de potjes tegen Valencia, Feyenoord en Utrecht vorig seizoen. Maar gewoon een fatsoenlijke pot voetbal, uit winnen in Groningen. Ze speelden alsof de goal toch wel zou vallen, dat is toch niet professioneel? Die gasten verdienen miljoenen en zijn ongemotiveerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 19:42

Typhone

Who Dares Wins

Gonadan schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 20:10:
@Snowdog
Een combinatie van verwend en selectief geheugen. Zo staat vaak nog de euforie van het met 4-1 Real eruit kieperen nog helder voor ogen. Terwijl de stevige dosis geluk die daarbij zat en het feit dat in de Eredivisie dat jaar ook alles niet om aan te gluren was is vaak al snel vergeten.

Stevige dosis geluk? Ik kan me de 100% kansen de goede kant op ook nog wel herinneren. Wat dat aangaat zou een 3-8 score volkomen normaal zijn geweest in die wedstrijd als je het geluk dan wilt uitschakelen als factor. Het nadeel zit hem erin dat men andersom altijd één kant op redeneert (op topniveau moet elke kans erin) maar dat wanneer je dat ook eens doet het daarna in spiegelbeeld geldt: het was wel geluk. Ik denk dat de waarheid altijd in het midden zit.

Wat betreft ten Hag.... het liep sinds februari dit jaar niet meer bij Ajax. Veel poppen op de verkeerde plek (en dat was nog het goede team) en alleen in de zomer (pre season) liep het goed. Maar een Alvarez laten staan (waar is Martinez?), een Labyad als serieuze optie zien in de spits, Tadic op links parkeren terwijl je Neres, Antony en Promes hebt en Promes op 10 zetten is wel echt vragen om problemen. Ik begrijp daar helemaal niets van. En dat gezeur over Traoré die erbij moet... zien jullie waarom? Ik niet.

En het aller aller slechtste wat Ajax kan doen überhaupt is om de lange bal te gaan spelen. Noem mij eens het moment op wanneer dat effectief is geweest bij Ajax. Ik kan me één lucky moment herinneren (Viergever 2017, Schalke uit) maar daar houdt het wel op. Het leverde ook gisteren maar één echte kans op waaruit twee keer de lat geraakt werd. Verder helemaal niets met de crosspass op Tadic in de 98e minuut als hoogtepunt (bal die uit stuiterde).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 00:34

FreakNL

Well do ya punk?

Ik zat gisteren de samenvatting te kijken van Willem II - Feyenoord en ik vond het opvallend om te zien dat er her-en-der toch wat mensen op de tribune zaten.. Compleet geïsoleerd hoor! Maar het viel me op.. Anderen dat ook gezien? Ik heb het dan niet over de tribune recht achter de dugouts, daar zitten volgens mij de wisselspelers.. Het waren natuurlijk ook geen toeschouwers, maar het waren ook geen stewards.. Heb het nergens anders gezien :)

/edit
nog eens teruggekeken, lijken vooral ballenjongens te zijn die geen zin hadden om in de gracht te wachten :)

[ Voor 11% gewijzigd door FreakNL op 05-10-2020 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Typhone schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:57:
[...]

En het aller aller slechtste wat Ajax kan doen überhaupt is om de lange bal te gaan spelen. Noem mij eens het moment op wanneer dat effectief is geweest bij Ajax. Ik kan me één lucky moment herinneren (Viergever 2017, Schalke uit) maar daar houdt het wel op. Het leverde ook gisteren maar één echte kans op waaruit twee keer de lat geraakt werd. Verder helemaal niets met de crosspass op Tadic in de 98e minuut als hoogtepunt (bal die uit stuiterde).
Dat he, dat vond ik inderdaad gisteren nog erger dan de 80 minuten daarvoor. Gaan pompen alsof we een promovendus met anti-voetbal zijn. Moest weer denken aan Van der Hoorn voorin onder Frankie dan ging het ook zo tekeer.

Hou gewoon de bal in de ploeg, zorg voor snel rondtikken, veel beweging en hoop dat daar iets uit ontstaat. En of dat werkt laat ik ook in het midden, de bus stond prima geparkeerd zo tegen het einde.. Maar die lange ballen leveren inderdaad ook nagenoeg nooit iets op en het ziet er wel heel armoedig uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Kijk, ik ben het met jullie eens hoor, dat TH niet altijd de meest logische keuzes maakt (vooral het halen en opstellen van Labyad vindt ik om te gieren)

Maar de selectie heeft overduidelijk fors ingeleverd. Er zitten spelers bij die het best verdienstelijk deden met uitzonderlijke spelers om zich heen. De kar trekken kunnen ze absoluut niet, en dat zie je nu ook duidelijk. Ajax mist Ziyech heel erg, dat was echt de sleutel om dat elftal te laten presteren. Dat je niet precies hetzelfde kan terughalen is duidelijk, maar ik heb het idee dat Ajax de laatste 2 jaar matig heeft ingekocht. Veel van de gehaalde spelers voldoen eigenlijk niet, een paar uitzonderingen daar gelaten.

Snap dan ook niet dat alles op het conto van TH wordt neergegooid als Overmars duidelijk heel goed is in verkoop, maar de inkoop niet echt om over naar huis te schrijven is.

Also, Feyenoord bovenaan is een anomalie nu, dat veranderd nog wel. Met wat pech is Berghuis weg en dan is het meteen klaar. Maar goed, daar zijn ze vooral het geld nu weer in de compleet afgebroken en verguisde jeugdteams aan het stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Leon Zwiers schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:51:
Kijk, ik ben het met jullie eens hoor, dat TH niet altijd de meest logische keuzes maakt (vooral het halen en opstellen van Labyad vindt ik om te gieren)

Maar de selectie heeft overduidelijk fors ingeleverd. Er zitten spelers bij die het best verdienstelijk deden met uitzonderlijke spelers om zich heen. De kar trekken kunnen ze absoluut niet, en dat zie je nu ook duidelijk. Ajax mist Ziyech heel erg, dat was echt de sleutel om dat elftal te laten presteren. Dat je niet precies hetzelfde kan terughalen is duidelijk, maar ik heb het idee dat Ajax de laatste 2 jaar matig heeft ingekocht. Veel van de gehaalde spelers voldoen eigenlijk niet, een paar uitzonderingen daar gelaten.

Snap dan ook niet dat alles op het conto van TH wordt neergegooid als Overmars duidelijk heel goed is in verkoop, maar de inkoop niet echt om over naar huis te schrijven is.

Also, Feyenoord bovenaan is een anomalie nu, dat veranderd nog wel. Met wat pech is Berghuis weg en dan is het meteen klaar. Maar goed, daar zijn ze vooral het geld nu weer in de compleet afgebroken en verguisde jeugdteams aan het stoppen.
Grotendeels eens, als je echter naar het totaalplaatje kijkt is de vertoning van gisteren natuurlijk een schande. De organisatie staat, de jeugdteams presteren goed, er stromen talenten door. Uitgaande transfers leveren genoeg op om inkomende ED+ spelers terug te halen. Financieel draaien ze prima, 3de shirt, 1 grote marketing scam binnen no-time uitverkocht, social media team maakt gave filmpjes.
Alles bij elkaar heeft Ajax het verreweg het best voor mekaar van alle ED teams, dan moet je uit bij Groningen gewoon winnend van het veld stappen, ook al is het fris en vochtig, ook al is de wedstrijd om 12:15 en ver buiten de ring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:14
Leon Zwiers schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:51:

Feyenoord blijft lang mee doen maar uiteindelijk is de selectie niet breed genoeg. Er zit nu vrij veel creativiteit en scorend vermogen in het team en Teixeira lijkt de ideale verbindingsspeler te zijn die Feyenoord lang gemist heeft. Helemaal tegen verdedigende ploegen heb je een speler nodig die tussen de linies voetbalt. Die hebben ze lang gemist. Spajic en Senesi is een goed centrum. Als iedereen fit blijft staat het geraamte en is het echt niet per se slechter dan Ajax.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
donleone83 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:58:
[...]
Als iedereen fit blijft staat het geraamte en is het echt niet per se slechter dan Ajax.
En hier ligt precies het probleem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Erapaz schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:55:
[...]

Grotendeels eens, als je echter naar het totaalplaatje kijkt is de vertoning van gisteren natuurlijk een schande. De organisatie staat, de jeugdteams presteren goed, er stromen talenten door. Uitgaande transfers leveren genoeg op om inkomende ED+ spelers terug te halen. Financieel draaien ze prima, 3de shirt, 1 grote marketing scam binnen no-time uitverkocht, social media team maakt gave filmpjes.
Alles bij elkaar heeft Ajax het verreweg het best voor mekaar van alle ED teams, dan moet je uit bij Groningen gewoon winnend van het veld stappen, ook al is het fris en vochtig, ook al is de wedstrijd om 12:15 en ver buiten de ring.
Alleen kan het marketing en social media team niet de wedstrijden voor je winnen, echt, ik vlak de bijdrage aan de malaise van ETH niet uit. Maar ik denk zeker dat Overmars hier ook een best aandeel in heeft door simpelweg niet altijd de juiste spelers te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
Leon Zwiers schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:00:
[...]

En hier ligt precies het probleem :P
Eens hoor, uiteindelijk wordt Feyenoord daardoor waarschijnlijk geen kampioen. Maar nu gaan doen alsof de selectie zo belachelijk veel slechter is en het absurd is dat ze bovenaan staan vind ik ook weer wat overdreven 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
@Leon Zwiers Meer om aan te geven dat de organisatie gewoon top is, als je geld en tijd hebt om daar goede mensen aan te nemen, moet het ook lukken om een team op de mat te zetten wat van Groningen kan winnen. Het kan er bij mij gewoon niet in dat je 2 jaar op rij daar verliest met slecht voetbal. Dat social media team het het waarschijnlijk beter gedaan gisteren, in ieder geval meer gemotiveerd :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• VDS91
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-02-2022
Terranova schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 20:16:
De beste man is teveel in zichzelf gaan geloven. Beetje hoe City nu ook presteert onder Pep Guardiola, met rare tactische keuzes. Labyad in de spits zetten bij Ajax is één van de grootste schandalen uit de clubhistorie. Heb je een rijtje met Van Basten, Geels, Cruijff, Ibrahimovic en Suarez... Kom je opeens aan met Labyad. Tadic heeft toch bewezen uitstekend uit te voeten te kunnen als spits voor Ajax?

Ten Hag presteerde leuk met een wereldelftal, maar daarna is het zo ver afgegleden. Vorig seizoen heeft Ajax al geluk gehad dat corona ervoor zorgde dat Ajax eerste werd. Het voetbal onder Ten Hag het afgelopen jaar doet me denken aan de periode onder Frank de Boer.

Het middenveld is zo slecht. Alvarez als middenvelder... Dat is best een redelijke CV heb ik het idee, maar als middenvelder is hij zo ongelofelijk beperkt in alles. Promes is een linksbuiten met veel rendement en zonder creativiteit, als '10' komt hij zoveel tekort. Die moet je vooral als eindstation gebruiken. Resultaat: Je hebt een boerenkoolmiddenveld met een linksbuiten als 10 en een eenvoudige centrale verdediger zonder opbouwende kwaliteiten als RCM. Dan flik je het ook nog eens om de man in vorm er vanaf te halen in de 55'ste minuut.

Nederlaag tegen een veredeld jeugdelftal van Groningen is volledig op het contra te schrijven van Ten Hag. Met zijn zogenaamde volledige controle... Hou eens op. Uit deze selectie kan je zoveel meer halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:39
Leon Zwiers schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:02:
[...]

Alleen kan het marketing en social media team niet de wedstrijden voor je winnen, echt, ik vlak de bijdrage aan de malaise van ETH niet uit. Maar ik denk zeker dat Overmars hier ook een best aandeel in heeft door simpelweg niet altijd de juiste spelers te halen.
Labyad en ook een Klaiber zijn duidelijk Ten Hag aankopen. Dat moet je toch tegen kunnen houden, dat zijn geen goede transfers voor Ajax.

Het ging ook mis door zowel Frenkie als Schone weg te doen en die te pogen te vervangen met Marin, wat veel meer een aanvallende speler is als Donny dan opbouwend vanaf de verdediging.

Met Kudus en Anthony lijkt het wel goed te komen, maar een Alvarez voegt ook niets toe.

Als je je halve basiselftal verkoopt is het wel van belang dat je kwaliteit terughaalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

dutchgio schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:51:
[...]

Als je je halve basiselftal verkoopt is het wel van belang dat je kwaliteit terughaalt.
En als je kwaliteit hebt dat je die wel opstelt (Martinez).
En dat wie je opstelt op de juiste plek staat (Tadic, Promes).

Ik heb er echt een hard hoofd in met deze trainer. Zet die poppetjes wel op de goede plek en er staat een prachtig elftal waar je ook in Europa mee aan kan komen. Maar nu mogen we zelfs in de beker op gaan passen voor KKD ploegen.

Het vervelende is dat we ons te lang aankloten niet kunnen veroorloven volgens mij. Halen we komend seizoen geen CL dan vraag ik me af wat dat betekent voor onze begroting. Op dit moment zijn er ook geen grote uitgaande transfers meer te verwachten; van Tagliafico en Onana verwacht ik dat ze komend seizoen toch echt voor een zeer zachte prijs mogen gaan.

Kortom; dat ETH zijn werk nu niet goed doet is 1. Laten we hopen dat diegenen die over zijn positie gaan wel scherp zijn en hem niet te lang de hand boven het hoofd houden als dit echt is hoe ETH wenst te spelen.

[ Voor 15% gewijzigd door snmght op 05-10-2020 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Typhone schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:57:
Stevige dosis geluk? Ik kan me de 100% kansen de goede kant op ook nog wel herinneren. Wat dat aangaat zou een 3-8 score volkomen normaal zijn geweest in die wedstrijd als je het geluk dan wilt uitschakelen als factor. Het nadeel zit hem erin dat men andersom altijd één kant op redeneert (op topniveau moet elke kans erin) maar dat wanneer je dat ook eens doet het daarna in spiegelbeeld geldt: het was wel geluk. Ik denk dat de waarheid altijd in het midden zit.
Ook jij hebt blijkbaar nog een gekleurd beeld, bijvoorbeeld die van Schöne was echt niet bewust hoor. :>
Wat betreft ten Hag.... het liep sinds februari dit jaar niet meer bij Ajax. Veel poppen op de verkeerde plek (en dat was nog het goede team) en alleen in de zomer (pre season) liep het goed. Maar een Alvarez laten staan (waar is Martinez?), een Labyad als serieuze optie zien in de spits, Tadic op links parkeren terwijl je Neres, Antony en Promes hebt en Promes op 10 zetten is wel echt vragen om problemen. Ik begrijp daar helemaal niets van. En dat gezeur over Traoré die erbij moet... zien jullie waarom? Ik niet.

Lange bal is prima, maar zet dan wel Huntelaar erin.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Napo schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 20:14:
offtopic:
Dit valt voor mij onder voetbalhumor, maar zelf durf ik dit soort grappen dus niet meer te maken in het topic. Ik ben namelijk voor Ajax en ben dat gedoe over en weer onderhand wel zat, jammer eigenlijk hè? :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
[...]

Labyad en ook een Klaiber zijn duidelijk Ten Hag aankopen. Dat moet je toch tegen kunnen houden, dat zijn geen goede transfers voor Ajax.

Het ging ook mis door zowel Frenkie als Schone weg te doen en die te pogen te vervangen met Marin, wat veel meer een aanvallende speler is als Donny dan opbouwend vanaf de verdediging.

Met Kudus en Anthony lijkt het wel goed te komen, maar een Alvarez voegt ook niets toe.

Je hebt het geluk gehad dat je een heel goed geraamte had met eigen jeugd die elkaar goed aanvoelde (De Ligt, Frenkie, Van De Beek) en aankopen die boven verwachting presteerden op soms onwennige plekken (Neres, Tadic, Onana). Dat geluk heb je als team af en toe en is heel goed voor Ajax geweest, maar dat geluk ga je niet altijd hebben, zowel niet met je jeugd als met je aankopen.

Tuurlijk mag er met het geld dat Ajax heeft meer verwacht worden dan nu, maar een Klaiber als back-up is toch gewoon een prima aankoop? Een tropische Braziliaan blijft ook een gok en gaat misschien snel muiten als hij bijna niet speelt. Labyad was in vorm ook gewoon een prima breedte-aankoop. Reatief goedkoop, relatief weinig risico. Soms slaagt zo’n aankoop, soms niet.

En wanneer accepteren de Ajax fans hier dat structureel mee doen in Europa een illusie is en je het extreem succesvolle seizoen niet als benchmark moet gaan gebruiken? Dat was een combinatie van factoren die niet vaak voorkomt. Ajax heeft momenteel daar echt gewoon het elftal niet voor. Ook niet als je de poppetjes allemaal op de juiste plek neer zet.

[ Voor 11% gewijzigd door donleone83 op 05-10-2020 12:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
@donleone83 Ik teken op het moment voor structureel meedoen om plek 1 in de eredivisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Erapaz schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:09:
@donleone83 Ik teken op het moment voor structureel meedoen om plek 1 in de eredivisie.
Puur en alleen al op basis van budget en breedte van de selectie kan het haast niet anders dan dat Ajax kampioen wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
donleone83 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:10:
[...]

Puur en alleen al op basis van budget en breedte van de selectie kan het haast niet anders dan dat Ajax kampioen wordt.
Gelukkig is sport - en voetbal als onderdeel daarvan - meer dan enkel budget en breedte. Met geluk heb je geen blessures en blijft iedereen in vorm waardoor breedte van minder belang is.

Op basis van beiden zou Ajax echter inderdaad wel kampioen moeten worden, minder dan dat zou mijns inziens een tegenvaller zijn, zeker met het gat dat er is en de inkomsten die er zijn. Op basis daarvan moet PSV maar ook AZ en Feyenoord structureel meedoen om het kampioenschap en met enige regelmaat alsnog kampioen kunnen worden. Voornamelijk door goed inkopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 00:01

OMX2000

By any means necessary...

donleone83 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:00:
[...]

Je hebt het geluk gehad dat je een heel goed geraamte had met eigen jeugd die elkaar goed aanvoelde (De Ligt, Frenkie, Van De Beek) en aankopen die boven verwachting presteerden op soms onwennige plekken (Neres, Tadic, Onana). Dat geluk heb je als team af en toe en is heel goed voor Ajax geweest, maar dat geluk ga je niet altijd hebben, zowel niet met je jeugd als met je aankopen.

Tuurlijk mag er met het geld dat Ajax heeft meer verwacht worden dan nu, maar een Klaiber als back-up is toch gewoon een prima aankoop? Een tropische Braziliaan blijft ook een gok en gaat misschien snel muiten als hij bijna niet speelt. Labyad was in vorm ook gewoon een prima breedte-aankoop. Reatief goedkoop, relatief weinig risico. Soms slaagt zo’n aankoop, soms niet.

En wanneer accepteren de Ajax fans hier dat structureel mee doen in Europa een illusie is en je het extreem succesvolle seizoen niet als benchmark moet gaan gebruiken? Dat was een combinatie van factoren die niet vaak voorkomt. Ajax heeft momenteel daar echt gewoon het elftal niet voor. Ook niet als je de poppetjes allemaal op de juiste plek neer zet.
Frenkie was jeugd van Willem II.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Napo schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:13:
[...]

Gelukkig is sport - en voetbal als onderdeel daarvan - meer dan enkel budget en breedte. Met geluk heb je geen blessures en blijft iedereen in vorm waardoor breedte van minder belang is.

Op basis van beiden zou Ajax echter inderdaad wel kampioen moeten worden, minder dan dat zou mijns inziens een tegenvaller zijn, zeker met het gat dat er is en de inkomsten die er zijn. Op basis daarvan moet PSV maar ook AZ en Feyenoord structureel meedoen om het kampioenschap en met enige regelmaat alsnog kampioen kunnen worden. Voornamelijk door goed inkopen.
Mee eens. Met de uitgaven moet je echt ook weer geluk hebben. Al vergroot je wel de kans op het slagen van een transfer als je meer geld hebt denk ik. Je kan spelers halen die al 'gearriveerd' zijn en bewezen hebben dat ze een bepaald niveau hebben.

En daarbij komen ook nog heel wat poppetjes kijken. Vullen die hun taken niet correct uit dan heb je aan veel geld nog weinig.

Maar inderdaad is sport gelukkig meer dan enkel budget en breedte :) er zijn veel meer variabelen.

Zie bijv. ook Villa - Liverpool gisteren ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
OMX2000 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:14:
[...]

Gekocht op zijn 18e. Voor het gemak maar even meegerekend als eigen jeugd. Doet Ajax toch continu? Denen van 17 voor een paar miljoen kopen en als eigen jeugd bestempelen als ze doorbreken? 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

donleone83 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:21:
[...]

Gekocht op zijn 18e. Voor het gemak maar even meegerekend als eigen jeugd. Doet Ajax toch continu? Denen van 17 voor een paar miljoen kopen en als eigen jeugd bestempelen als ze doorbreken? 😜
Krijgen we dit weer, zo vermoeiend...waar komt dit toch vandaan?

Er is volgens mij binnen de UEFA gewoon een regel voor wanneer je als eigen jeugd gezien wordt. Is als je meen ik 2 of 3 jaar onderdeel was van de opleiding.

[ Voor 17% gewijzigd door Vos op 05-10-2020 12:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• donleone83
Vos schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:22:
[...]

In dit geval een geintje. Maar het is pure jaloezie joh. Ik zou willen dat Feyenoord het geld had om al op die leeftijd talenten uit het buitenland naar binnen te halen. Zo leg je de lat steeds hoger, ook voor je eigen jeugd. Heel goed beleid juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

donleone83 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:27:
[...]

In dit geval een geintje. Maar het is pure jaloezie joh. Ik zou willen dat Feyenoord het geld had om al op die leeftijd talenten uit het buitenland naar binnen te halen. Zo leg je de lat steeds hoger, ook voor je eigen jeugd. Heel goed beleid juist.
Ik weet niet of het jaloezie is. Als jij het zegt geloof ik je :). Valt me wel op dat dit heel vaak geroepen wordt op socials e.d., maar waarvan ik de herkomst niet weet :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
OMX2000 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:14:
[...]

Klopt, maar die heeft ontzettend profijt gehad van zijn 4 jaar bij Ajax, hoewel hij maar twee seizoenen (en een beetje) in het eerst heeft gespeeld heeft het wel veel opgeleverd qua opleiding. Met alle respect voor de opleiding die hij bij Willem II heeft gehad, want hij kon al goed voetballen, maar de stap van WIllem II naar Barça was, als het al gebeurd was, heel ander geweest dan dat stap die hij nu heeft gemaakt. Dus wat dat betreft is het terecht om het tot de jeugdopleiding te rekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
Vos schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:29:
[...]

Ik weet niet of het jaloezie is. Als jij het zegt geloof ik je :). Valt me wel op dat dit heel vaak geroepen wordt op socials e.d., maar waarvan ik de herkomst niet weet :).
Wat er ook wel een beetje bij zit is irritatie. Als je zoveel geld spendeert aan jeugd en jongens als Eriksen en Fisher toentertijd volledig ophemelt alsof ze een product zijn uit je eigen briljante jeugdopleiding, roep je het ook wel een beetje over jezelf af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

donleone83 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:35:
[...]

Wat er ook wel een beetje bij zit is irritatie. Als je zoveel geld spendeert aan jeugd en jongens als Eriksen en Fisher toentertijd volledig ophemelt alsof ze een product zijn uit je eigen briljante jeugdopleiding, roep je het ook wel een beetje over jezelf af.
Ik heb geen idee van wat die ophemelmomenten zijn. Doet de club dat? Doet de media dat? Hoe, wat, wanneer? Veel vragen ;). Dat de media het snel doet is een feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Het zou bvo's gewoon verboden moeten worden om kinderen van onder de 15 aan te trekken. Misschien niet goed voor de prestaties van het NL elftal maar wat er op die jeugdopleidingen gebeurd is gewoon kindermishandeling. (En de ouders met dollartekens in de ogen zijn ook niet helemaal lekker)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
donleone83 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:35:
[...]

Wat je van veel spelers hoort die bij (jong) Ajax komen als jeugd of uit 'lagere teams' is dat de training een flink stukje zwaarder is dan ze gewend zijn. Dat is deels beleefdheid, dat is deels omdat de opleiding bij Ajax een hoog niveau heeft. Overigens hoor je dat ook weer van spelers die uit de Eredivisie naar een zwaarder competitie gaan, dat het trainen etc weer een tikje harder en zwaarder is.

Ook in een jaar of twee jaartjes opleiding kan je veel leren.
Ankona schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:38:
Het zou bvo's gewoon verboden moeten worden om kinderen van onder de 15 aan te trekken. Misschien niet goed voor de prestaties van het NL elftal maar wat er op die jeugdopleidingen gebeurd is gewoon kindermishandeling. (En de ouders met dollartekens in de ogen zijn ook niet helemaal lekker)
Volgens mij mag je pas vanaf 15 jaar een contract aanbieden. Daaronder zullen heus wel beloftes gedaan worden, maar wat jij stelt is volgens mij al zo. En er blijft ook een enorm grijsgebied met herenakkoorden etc. Maar als jij 15 bent, bij Willem 2 een enorm talent bent en altijd Feyenoord fan bent geweest, zou je niet willen overstappen?

[ Voor 30% gewijzigd door PolarBear op 05-10-2020 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Hoe wil je dat controleren/regelen? Dan gaan die kinderen zich afmelden bij hun eigen club en melden ze zich aan bij BVO X. Of wil je dat de BVO's geen jeugdelftallen meer hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Vos schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:22:
[...]

Er is volgens mij binnen de UEFA gewoon een regel voor wanneer je als eigen jeugd gezien wordt. Is als je meen ik 2 of 3 jaar onderdeel was van de opleiding.
Het is een aloude discussie over wat eigen jeugd is en wat niet.
De UEFA definitie is vrij breed, zeker kijkende naar de positie van de Nederlandse competitie en hoe onze selecties eruit zien als die van de top van de competitie
UEFA defines locally-trained or 'homegrown' players as those who, regardless of their nationality, have been trained by their club or by another club in the same national association for at least three years between the age of 15 and 21.
Realistisch gezien geniet vrijwel elke speler in elke opleiding ergens een deel van zijn opleiding. Het belangrijkste van een jeugdopleiding (of het eerste elftal zoals je in Nederlandse top ziet) is dat ze zichzelf kunnen ontwikkelen. Op welke manier? Irrelevant, zoek spelers die je beter kan maken en derhalve sportieve successen en geld opleveren.

Dit past trouwens ook prima in de discussie van opleidingsclub vs koopclub. Alles gaat om het resultaat en de middelen die je hebt. Er is geen clbu die geen speler koopt als het hun elftal beter maakt en ze de middelen hebben.
Helaas het gevolg van de situatie in het voetbal, oudere spelers (potentiele zekerheidjes) worden onbetaalbaar door Engeland, Spanje, Duitsland, Frankrijk en Italie. Jeugd is betaalbaar maar deels ook onwenselijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Vos schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:41:
[...]

Hoe wil je dat controleren/regelen? Dan gaan die kinderen zich afmelden bij hun eigen club en melden ze zich aan bij BVO X. Of wil je dat de BVO's geen jeugdelftallen meer hebben?
Niet. Je gaat dan ouders een baan in bijvoorbeeld Manchester of in Nederland nabij Amsterdam/Rotterdam/Eindhoven/etc aanbieden en dan gaat toevallig het kind naar de opleiding daar. De wonderen van de voetbalwereld :|

[ Voor 5% gewijzigd door Napo op 05-10-2020 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Totdat jou een miljoentje of wat wordt aangeboden voor je kind. Zolang jezelf onderdeel van het systeem bent kun je hierover moeilijk oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Vos schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:41:
[...]

Ik zou willen dat bvo's hun expertise aan de regio clubs aan zouden bieden en kinderen in een eigen omgeving opgroeien, naar school gaan en voetballen. Pas op latere leeftijd zouden de echte talenten dan eventueel bij de bvo's aan kunnen sluiten.

Dat dit in de praktijk lastig tot niet te organiseren is is een tweede. Maar ik heb gezien hoe zeer jonge kinderen uit gezinnen geplukt werden en de bvo bepaalde (om na een of twee jaar meestal gewoon weer gedumpt te worden, niet goed genoeg)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Vincent Dave schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:46:
[...]

Totdat jou een miljoentje of wat wordt aangeboden voor je kind. Zolang jezelf onderdeel van het systeem bent kun je hierover moeilijk oordelen.
Dat is dus niet wat er gebeurd, daar dromen de ouders van als hun 8 jarige zoon gescout wordt en vanaf dan elke dag alleen nog met een busje thuis gebracht wordt om daar te slapen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:47:
[...]

Dat dit in de praktijk lastig tot niet te organiseren is is een tweede. Maar ik heb gezien hoe zeer jonge kinderen uit gezinnen geplukt werden en de bvo bepaalde (om na een of twee jaar meestal gewoon weer gedumpt te worden, niet goed genoeg)
De harde realiteit van de professionele teamsporten.
Volgens de KNVB spelen er in Nederland zo’n 3.600 kinderen bij een betaald-voetbalopleiding. Daarvan vallen er jaarlijks ruim zeshonderd af; evenzoveel komen erbij. Wie op zijn achtste bij een profclub terechtkomt, heeft gemiddeld 2 procent kans om zo’n tien jaar later daadwerkelijk profvoetballer te zijn.
Jonge kinderen mogen er voetballen en genieten hun voetbalopleiding maar krijgen er geen euro voor. Pas later als ze richting het eerste gaan maken ze kans op een klein contract en zelfs dan kan je twee jaar later uitgezwaaid worden. Niets is zo hard als de voetbalwereld maar ga je kind maar eens vertellen dat hij niet bij Ajax/PSV/Feyenoord of welke club dan ook in de jeugdopleiding mag spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Napo schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:53:
[...]

[...]

Jonge kinderen mogen er voetballen en genieten hun voetbalopleiding maar krijgen er geen euro voor. Pas later als ze richting het eerste gaan maken ze kans op een klein contract en zelfs dan kan je twee jaar later uitgezwaaid worden. Niets is zo hard als de voetbalwereld maar ga je kind maar eens vertellen dat hij niet bij Ajax/PSV/Feyenoord of welke club dan ook in de jeugdopleiding mag spelen.
Ga dat vooral papa maar vertellen die trots langs de lijn staat. Zijn er heel wat die flink moeite doen om de aandacht van de scouts te trekken.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Napo schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:53:
[...]

[...]

In dat licht bezien kan ik er nooit zo veel mee als clubs pissig zijn dat een speler weigert bij te tekenen of te transfereren als het de club zo uitkomt. Clubs zijn naar talloze spelers zelf ijskoud; dat werkt dan ook twee kanten op.

Ik vind overigens dat je dit niet moet willen reguleren: hier ligt gewoon een taak voor de ouders. Dat die niet altijd handelen in het belang van de kleine spruit.. Tsja dat is wellicht waar. Maar dat is hoewel kwalijk helaas niet verboden.

Overigens zal het binnen Nederland volgens mij wel meevallen met het verleiden van ouders met dollars. Er gaat hier gewoon een stuk minder geld om in het voetbal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:28
[...]

Ben het met je eens dat Labyad geen logische keuze was. Ik stond zelf ook niet zo te springen dat Klaiber naar Ajax kwam, maar Klaiber is misschien toch nog niet eens zo heel erg gek. Dest vertrekt in de laatste week van de transfer window, hij was de natuurlijke opvolger van Mazraoui, deze valt nu dus weg en dus moet je een vervanger halen.
- Je kunt geen vervanger halen die beter zal zijn dan Mazraoui, want:
-- Die kosten ontzettend veel geld en zijn dan wellicht beter dan Mazraoui waardoor je hem moet banken, dat is niet nodig want hij is gewoon een goede back
- Of ze willen niet naar Nederland/Ajax komen
- Of ze willen niet komen omdat ze Mazraoui voor zich hebben en daardoor geen/weinig kans maken op speeltijd (vooral met het oog op het EK)

Wie had Ajax dan moeten halen? Ze spelen dadelijk bijna wekelijks 2 wedstrijden (Eredivisie + CL), dan is wellicht Klaiber een goed alternatief om in de Eredivisie te spelen, terwijl Mazraoui de wedstrijden in de CL kan spelen.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Terranova
Gynnad schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:10:
[...]

Ben het met je eens dat Labyad geen logische keuze was. Ik stond zelf ook niet zo te springen dat Klaiber naar Ajax kwam, maar Klaiber is misschien toch nog niet eens zo heel erg gek. Dest vertrekt in de laatste week van de transfer window, hij was de natuurlijke opvolger van Mazraoui, deze valt nu dus weg en dus moet je een vervanger halen.
- Je kunt geen vervanger halen die beter zal zijn dan Mazraoui, want:
-- Die kosten ontzettend veel geld en zijn dan wellicht beter dan Mazraoui waardoor je hem moet banken, dat is niet nodig want hij is gewoon een goede back
- Of ze willen niet naar Nederland/Ajax komen
- Of ze willen niet komen omdat ze Mazraoui voor zich hebben en daardoor geen/weinig kans maken op speeltijd (vooral met het oog op het EK)

Wie had Ajax dan moeten halen? Ze spelen dadelijk bijna wekelijks 2 wedstrijden (Eredivisie + CL), dan is wellicht Klaiber een goed alternatief om in de Eredivisie te spelen, terwijl Mazraoui de wedstrijden in de CL kan spelen.
Maar dan ga je er vanuit dat Mazraoui voldoende is. In de eredivisie wel tegen de meeste clubs. Maar in de CL en bij de toppers is het lang niet altijd voldoende. Hij is namelijk helemaal geen rechtsback, dus verdedigend is het niet geweldig en ik weet ook niet of er uberhaupt potentie is voor hem op die plek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:39
Ik ben ook niet zo overtuigd van Mazroui. Nog zo'n ding van Ten Hag om in de voorbereiding ineens Dest naar de bank te schuiven, wellicht het laatste zetje voor een transfer waarbij je dit probleem creëert.
Nu haal je een back voor op de bank, waar dit best iemand voor in de basis had mogen zijn.
Pagina: 1 ... 37 ... 208 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.

Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021