Napo schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:52:
[...]
Dit is een wederkerend probleem bij Ten Hag. Je zag het in het begin ook met het missen van de Jong of de Ligt. Elftal omgooien terwijl je wellicht beter één mindere spelers in de oude opstelling kan plaatsen dan dat je inderdaad alles gaat omzetten.
Probleem is dat dat oude elftal er nu niet meer is. Zoals ik het begreep is Tadic juist geen spits meer omdat dat ook was ingegeven door de aanwezigheid van Ziyech en van de Beek. Dus hij zoekt nu juist een nieuwe balans. Wel zou je verwachten dat hij dan met een andere spits experimenteert in die nieuwe balans.
Het gaat me niet om kwaliteit maar om het type speler. Ik zie ze allebei als verdedigers, geen moderne middenvelders.
Ook in het seizoen dat Ajax de CL halve finale haalde was het in het begin moeizaam. Het is dat er toen spelers als de Jong, Tadic en de Ligt opstonden die het elftal bij de hand namen.
Ik denk dat je die spelers dan overschat. De Ligt en De Jong waren nog talenten. Ze kwamen net kijken. Die konden echt een elftal niet bij de hand nemen. Zie hoe De Jong opbloeit bij Barcelona zodra een trainer hem op een plek zet waar hij rendeert. Dat heeft Ten Hag bij Ajax dan kennelijk ook goed gedaan.
Het is ook Ten Hag geweest die aankwam met Tadic in de spits, daar was ook niet iedereen het mee eens. Ik herinner me nog discussies over of hij dat in de competitie nu ook moest gaan doen.
Nogmaals: dat Ajax was echt geen verzameling sterren waarbij iedere oetlul voor de groep succes mee had gehad. Iemand als Blind had dat gewoon verkloot hoor.
En je kan Klopp, van Gaal of Guardiola voor de groep willen maar ik zie echt geen realistisch alternatief voor Ten Hag wat dat betreft. En zelfs Guardiola doet wel eens gekke dingen overigens.
[
Voor 52% gewijzigd door
D-e-n op 04-10-2020 17:05
]