En maar goed ook, in absolute aantallen zitten ze op meer dan het dubbele van de steden die we hier zien, maar de trend is wel meer hetzelfde als de steden die niet Tilburg zijn.Ankona schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:16:
[...]
Dat is Utrecht dan toch mooi bespaard gebleven.
Het is wel makkelijk om spelers te hebben die enige ervaring en nog een minimum aan kwaliteit hebben en zonder morren reserve zijn, zo ook een Huntelaar bijvoorbeeld. Liever heb je natuurlijk een jeugdspeler in zo'n geval maar soms zijn die er gewoon nog niet klaar voor en je wilt ze ook niet mee nemen en dan niet gebruiken want dat geeft meer gezeur dan een Labyad. Als je ze namelijk echt definitief op gaat nemen in de selectie kan dat weer verwachtingen scheppen.Gynnad schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:10:
Ben het met je eens dat Labyad geen logische keuze was.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Transfervrije Van Rhijn kiest voor FC Emmen
FC Emmen gaat zich versterken met Ricardo van Rhijn. De verdediger heeft een transfervrije status na het aflopen van zijn contract bij SC Heerenveen. Momenteel is FC Emmen bezig met het afronden van de laatste details.
FC Emmen gaat zich versterken met Ricardo van Rhijn. De verdediger heeft een transfervrije status na het aflopen van zijn contract bij SC Heerenveen. Momenteel is FC Emmen bezig met het afronden van de laatste details.
Nee natuurlijk klopt het wat je zegt. Maar hij is in 2005, op 8(?) jarige leeftijd, naar Willem II gegaan. En geloof mij, je kunt talent enorm verkloten in de jeugd. De rol van Willem II bagatelliseren zou ik ook weer niet doen.PolarBear schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:34:
[...]
Klopt, maar die heeft ontzettend profijt gehad van zijn 4 jaar bij Ajax, hoewel hij maar twee seizoenen (en een beetje) in het eerst heeft gespeeld heeft het wel veel opgeleverd qua opleiding. Met alle respect voor de opleiding die hij bij Willem II heeft gehad, want hij kon al goed voetballen, maar de stap van WIllem II naar Barça was, als het al gebeurd was, heel ander geweest dan dat stap die hij nu heeft gemaakt. Dus wat dat betreft is het terecht om het tot de jeugdopleiding te rekenen.
Ajax was zeker een opstap, da's weinig discussie over.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 16:43
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Een aantal posts omtrent het voetbalfeestje in Tilburg en de gevolgen daarvan zijn verplaatst naar [Voetbal] Randzaken
Zonder morren? Ik heb m vaak genoeg in de media zien verschijnen met een vrij ontevreden verhaal.Gonadan schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:28:
[...]
Het is wel makkelijk om spelers te hebben die enige ervaring en nog een minimum aan kwaliteit hebben en zonder morren reserve zijn, zo ook een Huntelaar bijvoorbeeld. Liever heb je natuurlijk een jeugdspeler in zo'n geval maar soms zijn die er gewoon nog niet klaar voor en je wilt ze ook niet mee nemen en dan niet gebruiken want dat geeft meer gezeur dan een Labyad. Als je ze namelijk echt definitief op gaat nemen in de selectie kan dat weer verwachtingen scheppen.
Ja precies. Huntelaar en niet morren... Ik heb een Feyenoord gekleurde bril. Maar steeds dat getrut als van Persie startte in de basis en hij niet vond ik vermoeiend.Leon Zwiers schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:46:
[...]
Zonder morren? Ik heb m vaak genoeg in de media zien verschijnen met een vrij ontevreden verhaal.
Dat was ook terechtOMX2000 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:49:
[...]
Ja precies. Huntelaar en niet morren... Ik heb een Feyenoord gekleurde bril. Maar steeds dat getrut als van Persie startte in de basis en hij niet vond ik vermoeiend.
Nu heeft ie gewoon door dat ie geen basisspeler meer is door z'n leeftijd, dus bij Ajax is iig niet naar buiten toe gemor.
Misschien een onpopulaire mening, maar Huntelaar had groot gelijk. Ondanks dat van Persie topscorer aller tijde is, had Huntelaar een beter gemiddelde aan minuten per doelpunt. Huntelaar heeft in alle competities waarin hij gespeeld heeft het beste gemiddelde aan minuten per doelpunt gehaald. Zowel in Spanje bij Madrid, in Italie bij Milan en in Duitsland bij Schalke.OMX2000 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:49:
[...]
Ja precies. Huntelaar en niet morren... Ik heb een Feyenoord gekleurde bril. Maar steeds dat getrut als van Persie startte in de basis en hij niet vond ik vermoeiend.
Ik vindt het alleen daarom al raar dat een gemaakte spits als Labyad de voorkeur krijgt boven Huntelaar. Zeker in zo'n wedstrijd als tegen Groningen.
Er zijn meer dingen dan veel scoren. Dat is sowieso heel belangrijk. Maar een van Persie houdt de verdediger meer bezig. Maar toegegeven van Persie is in het Nederlands elftal minder goed uit de verf gekomen dan Huntelaar. Maar Huntelaar heeft ook vaak niet thuis gegeven.Terranova schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:53:
[...]
Dat was ook terechtVan Persie stond vanwege z'n clubprestaties in de basis, die waren ook geweldig, maar in Oranje lukte het niet zo. Hij is wel topscorer aller tijden, maar Huntelaar staat er maar vlak achter met een veel hoger doelpunten/per minuut gemiddelde. Dus dan snap ik wel dat Huntelaar ontevreden was, dat was ik als fan ook.
Nu heeft ie gewoon door dat ie geen basisspeler meer is door z'n leeftijd, dus bij Ajax is iig niet naar buiten toe gemor.
Maar goed. Feyenoorder hier. En bij terugkomst van van Persie in de NL competitie heeft ie meer indruk gemaakt dan Huntelaar.
Toch was Huntelaar zijn houdbaarheid bij al die clubs beperkt. Kan je nog zoveel scoren door op de juiste plaats te staan, maar als je niet kan voetballen houdt het vrij snel op. En bij Milan waren ze dat toch ook wel gewend met Inzaghi, maar die besliste ook topwedstrijden. Huntelaar was vooral koning intikker tegen de clubs uit het rechterrijtje. In Duitsland kenden ze dat fenomeen ook in de vorm van onder andere Klose. Topscorer aller tijden op WKs met 16 goals, waarvan de verste een penalty was.Spookelo schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:58:
[...]
Misschien een onpopulaire mening, maar Huntelaar had groot gelijk. Ondanks dat van Persie topscorer aller tijde is, had Huntelaar een beter gemiddelde aan minuten per doelpunt. Huntelaar heeft in alle competities waarin hij gespeeld heeft het beste gemiddelde aan minuten per doelpunt gehaald. Zowel in Spanje bij Madrid, in Italie bij Milan en in Duitsland bij Schalke.
Ik vindt het alleen daarom al raar dat een gemaakte spits als Labyad de voorkeur krijgt boven Huntelaar. Zeker in zo'n wedstrijd als tegen Groningen.
Als je wilt voetballen met beweging, naar binnen knijpende Brazilianen op de flank en bijschuivende middenvelders, heb je niks aan Huntelaar in de basis. Klassieke spits voor traditioneel Nederlands 4-3-3 met voorzetten vanaf de flanken. Niet geheel toevallig het type voetbal waarvan we allemaal geconcludeerd hebben dat het in het moderne spelletje niet meer houdbaar is.
[ Voor 4% gewijzigd door donleone83 op 05-10-2020 14:18 ]
Dat zou meteen het einde van de befaamde NL jeugdopleiding zijn.Ankona schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:47:
[...]
Ik zou willen dat bvo's hun expertise aan de regio clubs aan zouden bieden en kinderen in een eigen omgeving opgroeien, naar school gaan en voetballen. Pas op latere leeftijd zouden de echte talenten dan eventueel bij de bvo's aan kunnen sluiten.
Niemand. Timber op de bank, die kan dan mooi wat wedstrijden in de Eredivisie spelen. We hoeven echt niet voor elke positie een gekochte speler te hebben, wat er nu gebeurt slaat eigenlijk helemaal nergens op en is niet 'des Ajax' waar we altijd claimen jeudgspelers de kans te geven.Gynnad schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:10:
Wie had Ajax dan moeten halen? Ze spelen dadelijk bijna wekelijks 2 wedstrijden (Eredivisie + CL), dan is wellicht Klaiber een goed alternatief om in de Eredivisie te spelen, terwijl Mazraoui de wedstrijden in de CL kan spelen.
Zal door de clubvoorkeur komen, en dat is natuurlijk primaOMX2000 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:59:
Maar goed. Feyenoorder hier. En bij terugkomst van van Persie in de NL competitie heeft ie meer indruk gemaakt dan Huntelaar.
in 2018/2019:
v Persie: 25/16 (1 goal per 120min)
Huntelaar: 28/16 (1 goal per 82min)
Denk dat beiden het na hun terugkeer prima gedaan hebben.
Van Persie had ook wel een andere rol dan Huntelaar. Om te zeggen het zijn alle twee spitsen is wat kort door de bocht. Voor Feyenoord als team was van Persie misschien wel belangrijker. Huntelaar was puur op doelpunten en efficiency belangrijker.toolkist schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:28:
[...]
Zal door de clubvoorkeur komen, en dat is natuurlijk prima
in 2018/2019:
v Persie: 25/16 (1 goal per 120min)
Huntelaar: 28/16 (1 goal per 82min)
Denk dat beiden het na hun terugkeer prima gedaan hebben.
Ik vond Van Persie vooral in de eerste maanden heel belangrijk voor het team. Hij verraste met acties, inspireerde medespelers en hield de hele verdediging bezig waardoor andere spelers meer ruimte kregen.PolarBear schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:56:
[...]
Van Persie had ook wel een andere rol dan Huntelaar. Om te zeggen het zijn alle twee spitsen is wat kort door de bocht. Voor Feyenoord als team was van Persie misschien wel belangrijker. Huntelaar was puur op doelpunten en efficiency belangrijker.
Je zag de dynamiek in de aanval meteen veranderen als hij erbij kwam.
Later werd hij meer een blok aan het been. Het team ging te veel in dienst van Van Persie spelen om hem te laten scoren, dat werkte niet.
(ik denk wel dat Van Persie meer indruk heeft gemaakt. Die kwam als hele grote en liet dingen zien. Huntelaar kwam gewoon als ervaren spits maar nooit echt als vedette. Het is gewoon een van de goede spitsen van weleer die nog wel wat kan.)
[ Voor 13% gewijzigd door Ankona op 05-10-2020 15:08 ]
alles kan off-topic
Beetje krap denk ik, Timber is volgens mij meer back-up voor Schuurs dan voor RB. Nu Dest weg is, heb je alleen Mazraoui op rechtsback over...toolkist schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:20:
[...]
Niemand. Timber op de bank, die kan dan mooi wat wedstrijden in de Eredivisie spelen. We hoeven echt niet voor elke positie een gekochte speler te hebben, wat er nu gebeurt slaat eigenlijk helemaal nergens op en is niet 'des Ajax' waar we altijd claimen jeudgspelers de kans te geven.
Float like a butterfly, sting like a bee.
In het verleden wellicht, maar sinds zijn terugkeer heb ik niets dan lof voor hoe hij zich opstelt. Dat hij daarnaast op momenten sportief ook nog zeer belangrijk is geweest is dan helemaal mooi.Leon Zwiers schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:46:
Zonder morren? Ik heb m vaak genoeg in de media zien verschijnen met een vrij ontevreden verhaal.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Kan iemand dit met Ten Hag delen?
Hoe duidelijk wil je het hebben?
[YouTube: https://youtu.be/3jdEJD4xzOw]
[YouTube: https://youtu.be/3jdEJD4xzOw]
Maar dat is toch al 5 jaar het probleem? Of geblesseerd of zijn vorm niet.Vos schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:45:
Van Ginkel waarschijnlijk naar PSV op huurbasis, als hij zijn vorm weer haalt wel een aanwinst.
Vond de vraag van Perez wel goed: Wat bedoelt Ten Hag toch met zijn 'Totale controle', ik zou denken dat je een tegenstander in een houtgreep hebt en (veel) kansen creëert. Hoeveel echte reddingen heeft Sergio nu moeten doen voor Groningen? Ik kan me niet 1 herinneren, de Lat heeft meer gered dan de keeper van Groningen.Exocet schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:26:
Kan iemand dit met Ten Hag delen?
[YouTube]
Daarbij ook eens dat dit middenveld het niet is, zelfs als Kudus fit is, is het totaal niet in balans eigenlijk. Je zag tegen Vitesse hoeveel ze toch eigenlijk al weggeven op het middenveld en achterin. Mij is altijd verteld dat je van achteruit begint met voetballen. Je kan nog zo'n goede aanval hebben, maar als je achterin niet lekker staat, dan heeft dat ook zijn weerslag op de voorwaartsen.
Hij voegde laatste keer wel wat toe toch? Kan een PSV'er wellicht beter beoordelen?donleone83 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:47:
[...]
Maar dat is toch al 5 jaar het probleem? Of geblesseerd of zijn vorm niet.
[ Voor 8% gewijzigd door Vos op 05-10-2020 15:49 ]
14 goals in 28 wedstrijden als middenvelder.Vos schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:49:
[...]
Hij voegde laatste keer wel wat toe toch? Kan een PSV'er wellicht beter beoordelen?
Maar ik vertrouw het dit keer niet zo, fysiek zwaar spel onder Schmidt en een blessuregevoelige speler is geen goede combinatie.
Lees dat hij al 2,5 niet gespeeld heeft, ook paar operaties gehad in die tussentijd. En zou nog bij PSV aan herstel werken nu? Voordat die wat kan toevoegen is het winter zou je zeggen.
Of het een aanwinst is moet nog blijken, het feit dat hij voor de 4de(!) keer wordt gehaald is toch wel een teken van armoede. Alsof ze echt niet beters kunnen vinden.
1e helft van AZ tegen Sparta?jbdeiman schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:47:
[...]
Vond de vraag van Perez wel goed: Wat bedoelt Ten Hag toch met zijn 'Totale controle', ik zou denken dat je een tegenstander in een houtgreep hebt en (veel) kansen creëert.
Hattrick: Thorgal Eagles
Naja, in mijn optiek was die helft zeker een voorbeeld van totale controle (de 2e helft was er van de totale controle niets meer over). In mijn optiek betekent totale controle in het voetbal dat je overal op het veld de baas bent en bepaald wat er gebeurt. Controle is voor mij als je duidelijk (veel) sterker bent dan je tegenstander, deze 'omsingelt', maar door een heel verdedigende instelling maar lastig kansen kan creëren.
Ten Hag insinueert met zijn opmerking eigenlijk dat hij vond dat zijn ploeg echt beter was dan Groningen, ik heb dat eerlijk gezegd niet zo ervaren. Toegegeven, ik ben dan ook geen Ajacied, maar ben benieuwd wie van de Ajacieden het hierin wél met Ten Hag eens is en dan vooral; Waarom?
[ Voor 4% gewijzigd door jbdeiman op 05-10-2020 16:09 ]
Ik denk dat je er geen één gaat vinden want dit is precies waarom TH vaak zo verguisd wordt door de eigen fans ondanks de successen onder hem. Te vaak doet hij onlogische dingen of verzint dan weer wat zoals nu totale controle terwijl iedereen kan zien dat het gewoon onzin is.jbdeiman schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:08:
[...]
Naja, in mijn optiek was die helft zeker een voorbeeld van totale controle (de 2e helft was er van de totale controle niets meer over). In mijn optiek betekent totale controle in het voetbal dat je overal op het veld de baas bent en bepaald wat er gebeurt. Controle is voor mij als je duidelijk (veel) sterker bent dan je tegenstander, deze 'omsingelt', maar door een heel verdedigende instelling maar lastig kansen kan creëren.
Ten Hag insinueert met zijn opmerking eigenlijk dat hij vond dat zijn ploeg echt beter was dan Groningen, ik heb dat eerlijk gezegd niet zo ervaren. Toegegeven, ik ben dan ook geen Ajacied, maar ben benieuwd wie van de Ajacieden het hierin wél met Ten Hag eens is en dan vooral; Waarom?
edit: als hij het gewoon had gehouden op een totale off-day en gemakzucht bij de spelers dan zouden denk ik veel fans er weinig moeite mee hebben maar dat continu recht praten van eigen keuzes (Tadic op links, Promes op 10 etc) en blijkbaar dingen zien die niemand anders ziet (totale controle) is wat hem niet erg geliefd maken.
edit2: ik ben mij er van bewust dat de echt groten vaak dingen zien die de rest niet ziet maar dat is hier denk ik niet het geval
[ Voor 16% gewijzigd door gws24 op 05-10-2020 16:35 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Ik zie nergens dat ETH beweerde beter te zijn dan Groningen. Hij vond de handelingssnelheid van Ajax te laag om onder de druk van Groningen uit te komen.
Wat ik wel raar vond bij ETH dit weekend is zijn bewering dat Tadic niet goed rendeert in de spits bij teruggetrokken ploegen, terwijl A) Groningen voorin vol druk zette en niet met de kont in de 16 ging hangen en B.) hij met Labyad in de spits nou niet echt een oplossing had gevonden voor probleem A.
Wat ik wel raar vond bij ETH dit weekend is zijn bewering dat Tadic niet goed rendeert in de spits bij teruggetrokken ploegen, terwijl A) Groningen voorin vol druk zette en niet met de kont in de 16 ging hangen en B.) hij met Labyad in de spits nou niet echt een oplossing had gevonden voor probleem A.
Hattrick: Thorgal Eagles
Het is onbegrijpelijk dat er door Ajax geen goede spits is aangetrokken. Maar we hebben nog 7 uur en 10 minuten om dat recht te trekken. @Vos als Emmen nog iemand zoekt dan zou ik na van Rhijn even Alvarez bellen. Make it happen!
Tja, in de video die @Exocet een paar posts hierboven linked zegt hij rond 2:20 dat ze totale controle hadden en dat is gewoon een andere manier van zeggen dat je beter was. Ik snap anders echt niet hoe je totale controle kan hebben als je niet beter bent.bregweb schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:47:
Ik zie nergens dat ETH beweerde beter te zijn dan Groningen. Hij vond de handelingssnelheid van Ajax te laag om onder de druk van Groningen uit te komen.
ps: het filmpje dan nog maar een keer:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=3jdEJD4xzOw]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Wat is een goede spits voor Ajax?Typhone schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:50:
Het is onbegrijpelijk dat er door Ajax geen goede spits is aangetrokken. Maar we hebben nog 7 uur en 10 minuten om dat recht te trekken. @Vos als Emmen nog iemand zoekt dan zou ik na van Rhijn even Alvarez bellen. Make it happen!
- Tadic
- Huntelaar
- Traore
Alleen deze 3 zouden al meer dan voldoende moeten zijn voor Ajax.
Of dacht je aan Lewandowski aantrekken?
Tadic is natuurlijk een gemaakte spits, een noodgreep die goed uit pakte. Functioneert naar behoren als je de rest van het elftal daar op in richt. Die spelers hebben ze nu niet. Dat is het gat wat van Van De Beek laat.Martinusz schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:59:
[...]
Wat is een goede spits voor Ajax?
- Tadic
- Huntelaar
- Traore
Alleen deze 3 zouden al meer dan voldoende moeten zijn voor Ajax.
Of dacht je aan Lewandowski aantrekken?
Huntelaar is vergane glorie. Traore heeft nog niets laten zien.
[ Voor 5% gewijzigd door donleone83 op 05-10-2020 17:15 ]
Nou, hij is officieel terug hoor.
Davy Klaassen keert terug bij Ajax.
YouTube: Back for more. ❌❌❌
Ajax betaalt een transfersom van elf miljoen euro aan Werder Bremen, dit bedrag kan middels variabelen oplopen tot maximaal 14 miljoen euro.
Ajax betaalt een transfersom van elf miljoen euro aan Werder Bremen, dit bedrag kan middels variabelen oplopen tot maximaal 14 miljoen euro.
En @Vos dan krijg je Labyad er gratis bij en Scherpen verhuren we ook wel voor een seizoentje.Typhone schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:50:
Twee er van mogen er van mij best bijtoolkist schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:41:
[...]
En @Vos dan krijg je Labyad er gratis bij en Scherpen verhuren we ook wel voor een seizoentje.
Wat heb ik die Scherpen vaak vervloekt zeg toen hij nog voor Emmen speelde.Vos schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:47:
[...]
Twee er van mogen er van mij best bij. Keeper is al geregeld, dus Scherpen is geen ruimte voor
.

Ok dan Ekkelenkamp, die missen we ook nietVos schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:47:
[...]
Twee er van mogen er van mij best bij. Keeper is al geregeld, dus Scherpen is geen ruimte voor
.
Haha ja ik ook. Zo lang en zoveel moeite hebben met hoge ballen, onbegrijpelijk.Afca_020 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:50:
[...]
Wat heb ik die Scherpen vaak vervloekt zeg toen hij nog voor Emmen speelde.
Bandé komt ook terug.Afca_020 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:16:
Nou, hij is officieel terug hoor.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Ik had liever een Suarez of Vertonghen gezien, maar goed.. We doen 't mooi met Klaassen.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Zou Erik ook weten waar Davy goed speelt?
Haha bij VI beginnen ze zelfs met ETH. Hopelijk wordt de druk flink opgevoerd
XXXVI
Yup, was niet voor niets captainVos schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:49:
[...]
Hij voegde laatste keer wel wat toe toch? Kan een PSV'er wellicht beter beoordelen?
Verder heeft PSV ook Adrian Fein gehuurd van Bayern München
Fix! Adrian #Fein wechselt auf Leihbasis vom #FCBayern zur PSV #Eindhoven. Die Vertragslaufzeit beträgt ein Jahr. Auch der FC #Valencia war lange im Rennen. Durch die Verpflichtung von Marc #Roca konnte man ihm keine regelmäßige Einsätze garantieren. #FCBTransfersommer
— Manuel Bonke (@mano_bonke) 5 oktober 2020
Bij de FM spelers ongetwijfeld bekend, voor mij verder in ieder geval niet van daadwerkelijke wedstrijden
Wat mij wel wat zorgen baart is dat er nog geen zicht is op de 2 CV’s en de aanvaller die nog zouden komen. Voor die laatste zingt de naam Jahanbakhsh rond, zou ik wel een aanwinst vinden, hoeft Mauro niet meer te spelen
Het valt helaas mee, wel duidelijke teksten en wat iedereen denkt. Promes is geen middenvelder en Labyad geen spits.
@Tomba is Jahanbakhsh niet heel duur? Vooral qua salaris...
Het blijft altijd wel interesant hoe de voetbalwereld werkt. Vroegtijdig uitlekken is niet goed maar komt er niets naar buiten is het ook niet goedTomba schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:55:
[...]
Wat mij wel wat zorgen baart is dat er nog geen zicht is op de 2 CV’s en de aanvaller die nog zouden komen.
Moet wel zeggen dat het uitlekken van transfers bij PSV sinds het vertrek van Thijs Slegers bij VI (toevallig ook in dienst genomen bij PSV) het lekken stukken minder is geworden.
[ Voor 19% gewijzigd door Napo op 05-10-2020 21:14 ]
Transfer van Baumgartl gaat toch niet door;
Verhuurdeal voor PSV'er Timo Baumgartl spat uit elkaar wegens gebrek aan perspectief bij Fulham. Zie: https://t.co/u5gJ9efqhc
— Rik Elfrink (@RikElfrink) 5 oktober 2020
Ik dacht dat Genee een grapje maakte maar het is dus echt afgeketst. Was al een rare move, niets voor een Premier league club.
Ben er niet rouwig om dat het is afgeketst, anders zat je wel heel krap achterin.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Daar zaten wel 9 strafschoppen bij.FiXeR.nl schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:52:
[...]
14 goals in 28 wedstrijden als middenvelder.
Zijn laatste officiele wedstrijd was 2 jaar en 5 maanden geleden. Vreemde transfer.
Nog verrassende transfers geweest?
Dit. Die cijfers vertekenen ontzettend. 5 veldgoals als diepe middenvelder in 28 wedstrijden is weinig bijzonders. Beetje zoals Berghuis nu ook uit de startblokken is geschoten met 6 uit 4.strafschop schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 07:06:
[...]
Daar zaten wel 9 strafschoppen bij.
Zijn laatste officiele wedstrijd was 2 jaar en 5 maanden geleden. Vreemde transfer.
Nee all quiet on the western front.Martinusz schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 07:39:
Nog verrassende transfers geweest?
Nouja, die 2 spelers zijn verder niet echt met elkaar te vergelijken? Ik bedoel Berghuis is een buitenspeler en v Ginkel staat er niet direct om de goals te maken. Anyway, denk dat het wel een nuttige speler is om erbij te hebben mits hij fit is. Maar vond v Ginkel vooral in z'n laatste periode eigenlijk wel ietwat minder dan daarvoor, dus hoop wel dat iets soepeler gaat dit x.donleone83 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 07:57:
[...]
Dit. Die cijfers vertekenen ontzettend. 5 veldgoals als diepe middenvelder in 28 wedstrijden is weinig bijzonders. Beetje zoals Berghuis nu ook uit de startblokken is geschoten met 6 uit 4.
Maar als huurspeler wel een nuttige kracht lijkt me. Als 'ie t goed doet kunnen ze hem misschien contracteren, al weet ik niet of dat echt zo handig is met een speler die zo vaak geblesseerd is. Maar als hij transfervrij zou zijn en er zelf voor open zou staan, waarom niet zou je zeggen...
ETH kan nu helemaal los met zijn fantasieopstellingen.
Bande - Labyad - Traore
Zal er vanaf hangen hoeveel water bij de wijn zijn club en hijzelf willen doen, speelt schijnbaar niet vaak meer.Martinusz schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 21:00:
@Tomba is Jahanbakhsh niet heel duur? Vooral qua salaris...
Dat dus, al ben ik sowieso wel #teamobaumgartlMaarten_E schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 04:31:
Ben er niet rouwig om dat het is afgeketst, anders zat je wel heel krap achterin.
PSV rondt vandaag iig de transfers af van Fein en van Ginkel (#welcomebackcaptain) en wil nog een vleugel verdediger én vleugel aanvaller halen (wat gezien de magere bezetting in de selectie ook hard nodig is!)
BTW wel leuk voor Klaassen dat ie weer terug is bij Ajax, altijd een sympathieke gozer gevonden.
[ Voor 23% gewijzigd door Tomba op 06-10-2020 08:22 ]
Dat vroegen we ons daarvoor al af maar nu helemaal. Op zich is het een vrij inzetbare aanvaller, dus die zal overal en nergense gebruikt worden (voornamelijk op de bank) en dat maakt het renderen niet makkelijker.Vos schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:00:
Of dat ooit nog wat wordt sinds die aanslag...
Voor zijn blessure was men al niet geheel overtuigd, dat moest eerst nog bewezen worden. Nu is hij naar Thun gegaan of all places, uiteraard voor speelgarantie, maar Ajax betaalt nu weer een fiks bedrag om hem terug te krijgen. Terwijl hij bij Thun alleen maar invalbeurten heeft gehad en meer kaarten dan doelpunten heeft gemaakt, hij kwam zelfs niet verder dan één assist.
En dan stort Ajax toch bijna het hele huurbedrag terug om hem weer erbij te halen. Weten zij dan iets wat ik niet weet of is dit meer een paniekoptie om Ten Hag nóg maar weer meer keuzestress te geven?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Doe niet zo mal, ik zeg een ideale linksback als stand in voor Tagliafico die nog minimaal 3x rood pakt dit seizoenGonadan schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:26:
[...]
Dat vroegen we ons daarvoor al af maar nu helemaal. Op zich is het een vrij inzetbare aanvaller, dus die zal overal en nergense gebruikt worden (voornamelijk op de bank) en dat maakt het renderen niet makkelijker.
Voor zijn blessure was men al niet geheel overtuigd, dat moest eerst nog bewezen worden. Nu is hij naar Thun gegaan of all places, uiteraard voor speelgarantie, maar Ajax betaalt nu weer een fiks bedrag om hem terug te krijgen. Terwijl hij bij Thun alleen maar invalbeurten heeft gehad en meer kaarten dan doelpunten heeft gemaakt, hij kwam zelfs niet verder dan één assist.
En dan stort Ajax toch bijna het hele huurbedrag terug om hem weer erbij te halen. Weten zij dan iets wat ik niet weet of is dit meer een paniekoptie om Ten Hag nóg maar weer meer keuzestress te geven?
Is dit serieus? En dan vervolgens Lang naar Club Brugge laten gaanGonadan schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:26:
[...]
Dat vroegen we ons daarvoor al af maar nu helemaal. Op zich is het een vrij inzetbare aanvaller, dus die zal overal en nergense gebruikt worden (voornamelijk op de bank) en dat maakt het renderen niet makkelijker.

misschien hebben ze nog iemand in Jong Ajax nodigGonadan schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:26:
[...]
Heel serieus. Het laten gaan van Lang ben ik het overigens volledig mee eens, die zie ik geen positief effect hebben.Exocet schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:52:
Is dit serieus? En dan vervolgens Lang naar Club Brugge laten gaan
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als jij het nog snaptExocet schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:52:
Is dit serieus? En dan vervolgens Lang naar Club Brugge laten gaan

Lang heeft 10x meer potentie en talent dan die Bandé.
Het lijkt wel of Frank de Boer weer bij Ajax zit. Lang en Dest zijn beiden moeilijk in de omgang en dat lijkt doorslaggevender dan het talent en potentie. Enkel plaats voor ja-knikkers lijkt het. Benieuwd welke rol Tadic hier in speelt. Zowel Lang als Dest hebben issues gehad met Tadic en zijn beiden weg bij Ajax.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Zo ingewikkeld is het toch niet? Lang had nog een éénjarig contract en Neres, Anthony, Promes en Tadic op de vleugels en Klaassen, Promes, Kudus en desnoods nog anderen op 10 vóór zich (terecht ook, denk ik) en dus eigenlijk vrijwel nul perspectief op speeltijd. Bandé heef dat ook niet, maar de club waaraan hij verhuurd is is gedegradeerd, dus dat is voor die jongen ook geen oplossing. Blijkbaar hebben ze op dit moment geen andere plek voor hem kunnen vinden. Dan kan je hem dus beter terug halen, minuten laten maken bij Jong Ajax en vervolgens gaan bedenken wat je verder met die jongen gaat doen. Wellicht valt hij ineens toch in positieve zin op, al acht ik die kans niet heel groot. Maar hem laten verpieteren in de tweede divisie van Oostenrijk kun je hem ook niet aandoen.Han schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:14:
[...]
Als jij het nog snapt
Het lijkt wel of Frank de Boer weer bij Ajax zit. Lang en Dest zijn beiden moeilijk in de omgang en dat lijkt doorslaggevender dan het talent en potentie. Enkel plaats voor ja-knikkers lijkt het. Benieuwd welke rol Tadic hier in speelt. Zowel Lang als Dest hebben issues gehad met Tadic en zijn beiden weg bij Ajax.
Dat moet ik nog maar zien. Lang heeft wel iets meer laten zien, maar ook nog niet denderend.Han schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:14:
Als jij het nog snapt
Tadic is aanvoerder, dus logisch dat hij vooraan staat bij eventuele sturing. Ten Hag en andere spelers hebben net zo goed wrijving gehad. Onder de streep is het simpel, je doet mee of niet, stel je jezelf boven het team dan sta je er naast. Dat soort gedrag is leuk als je een Zlatan bent die het altijd waar maakt, maar niet als je een snotneus bent waar er nog drie voor je in de pikorde staan.Het lijkt wel of Frank de Boer weer bij Ajax zit. Lang en Dest zijn beiden moeilijk in de omgang en dat lijkt doorslaggevender dan het talent en potentie. Enkel plaats voor ja-knikkers lijkt het. Benieuwd welke rol Tadic hier in speelt. Zowel Lang als Dest hebben issues gehad met Tadic en zijn beiden weg bij Ajax.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Over de ideale 9 gesproken!Gonadan schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:47:
[...]
Dat moet ik nog maar zien. Lang heeft wel iets meer laten zien, maar ook nog niet denderend.
[...]
Tadic is aanvoerder, dus logisch dat hij vooraan staat bij eventuele sturing. Ten Hag en andere spelers hebben net zo goed wrijving gehad. Onder de streep is het simpel, je doet mee of niet, stel je jezelf boven het team dan sta je er naast. Dat soort gedrag is leuk als je een Zlatan bent die het altijd waar maakt, maar niet als je een snotneus bent waar er nog drie voor je in de pikorde staan.
Overigens ben ik wel benieuwd waar het positieve credo van Ginkel en PSV op gebaseerd is. Volgens mij heeft die de afgelopen jaren helemaal niks gedaan en zowat alleen in de lappenmand gezeten. Afgelopen seizoen heeft John de Jong een brevet van onvermogen afgegeven met alle spelers die aangetrokken zijn. En nu lijkt de trainer meer bepalend te zijn dan de TD m.b.t. het aankoopbeleid en vallen ze voor de derde keer terug op van Ginkel. Ik begrijp daar net zo weinig van als het feit dat Ajax Bandé terughaalt en geen 9 heeft aangetrokken voor het 5e jaar op rij.
Op basis van zijn eerdere prestaties, is bovendien captain geweest in zijn laatste jaar en gewoon zeer bepalend in de 3 eerdere huur periodes. (Neem althans aan dat je krediet bedoelt ipv credoTyphone schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:55:
[...]
Overigens ben ik wel benieuwd waar het positieve credo van Ginkel en PSV op gebaseerd is.
[...]
Vergelijk het met Afellay die vorig seizoen terug kwam, ook daar was meespelen twijfelachtig, maar je gunt zo’n jongen toch een kans. Past ook bij een warme club als PSV vind ik.
Klopt, nadat hij afzwaaide bij PSV een mislukte knie operatie en nu schijnbaar bijna terug.Typhone schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:55:
[...]
Volgens mij heeft die de afgelopen jaren helemaal niks gedaan en zowat alleen in de lappenmand gezeten.
[...]
Dus, vorig seizoen mislukten de aankopen van JDJ o.a. door spelers te halen waar van Bommel niet perse in zag zitten. Ik ben blij dat ie nu wel de spelers haalt waar de coach om vraagtTyphone schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:55:
[...]
Afgelopen seizoen heeft John de Jong een brevet van onvermogen afgegeven met alle spelers die aangetrokken zijn. En nu lijkt de trainer meer bepalend te zijn dan de TD m.b.t. het aankoopbeleid en vallen ze voor de derde keer terug op van Ginkel.
[...]
Tis wellicht nog wat vroeg maar dit jaar komen er duidelijk andere types (Max, Sangaré, Zahavi, Dein) dan vorig jaar (Bruma, Doan) dan vorig jaar dus John boekt tenminste wel progressie. Wat van Ginkel met de huidige coach te maken heeft trouwens is mij een raadsel; die komt uiteraard niet uit de koker van Schmidt
Dan zijn we t iig over 1 ding eens; het aankoop beleid van Ajax begrijpen we allebei niet (al is die Kudus wel een potentieel schot in de roos, je zag een enorm verschil afgelopen weekend tov tegen Vitesse op het middenveld)Typhone schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:55:
[...]
Ik begrijp daar net zo weinig van als het feit dat Ajax Bandé terughaalt en geen 9 heeft aangetrokken voor het 5e jaar op rij.
Van Ginkel snap ik nog wel, daar zit ook gewoon een klik en het is een prima kerel. Overigens hoeft het halen van Bandé en het niet halen van een 9 geen relatie tot elkaar te hebben hè? Ik er zelf vanuit dat die er dan ook niet is.Typhone schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:55:
En nu lijkt de trainer meer bepalend te zijn dan de TD m.b.t. het aankoopbeleid en vallen ze voor de derde keer terug op van Ginkel. Ik begrijp daar net zo weinig van als het feit dat Ajax Bandé terughaalt en geen 9 heeft aangetrokken voor het 5e jaar op rij.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Anthony ben ik op zich ook nog wel van gecharmeerd en Klaiber als reserve valt ook mee. Eigenlijk zie ik niet zo veel gekke dingen bij Ajax dit jaar. Alleen bij Bandé vraag ik mij wel af wat de gedachte erachter is, want die zie ik zelf niet.Tomba schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:24:
Vergelijk het met Afellay die vorig seizoen terug kwam, ook daar was meespelen twijfelachtig, maar je gunt zo’n jongen toch een kans. Past ook bij een warme club als PSV vind ik.
Dan zijn we t iig over 1 ding eens; het aankoop beleid van Ajax begrijpen we allebei niet (al is die Kudus wel een potentieel schot in de roos, je zag een enorm verschil afgelopen weekend tov tegen Vitesse op het middenveld)
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ow ja Anthony ook inderdaad een goede speler tot nog toe! Klaiber vond ik bij Utrecht prima maar tis altijd afwachten of ie aanhaakt bij een hoger niveau.Gonadan schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:28:
[...]
Anthony ben ik op zich ook nog wel van gecharmeerd en Klaiber als reserve valt ook mee. Eigenlijk zie ik niet zo veel gekke dingen bij Ajax dit jaar. Alleen bij Bandé vraag ik mij wel af wat de gedachte erachter is, want die zie ik zelf niet.
Uitblinken zal wellicht te hoog gegrepen zijn maar als tweede back vind ik het prima. Natuurlijk had ik er liever één die lachtend Mazraoui uit de basis speelt, maar dat was Dest ook niet. In die zin gaan we er op korte termijn niet op achteruit. Qua potentie voor de toekomst moet je nog wel verder kijken.Tomba schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:35:
Ow ja Anthony ook inderdaad een goede speler tot nog toe! Klaiber vond ik bij Utrecht prima maar tis altijd afwachten of ie aanhaakt bij een hoger niveau.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Credo was juist (de uitspraak dat Van Ginkel veel toegevoegde waarde heeft in de opinie).Tomba schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:24:
[...]
[...]
Klopt, nadat hij afzwaaide bij PSV een mislukte knie operatie en nu schijnbaar bijna terug.
[...]
Maar hij heeft op 6 mei 2018 zijn laatste officiële wedstrijd gespeeld. Als hij het niveau haalt wat hij toen haalde is het een prima zet van PSV maar om dat nu puur te stellen op basis van ruim 2 jaar geleden (exact 2 jaar en 5 maanden) vind ik nogal opportunistisch. Met nul wedstrijden in de benen en zeer weinig ritme hoef je tot minimaal eind januari niks te verwachten of het risico op serieuze blessures ligt op de loer. En die ervaring heeft hij ook al. In dat opzicht begrijp ik er weinig van.
@Gonadan
Het niet halen van een 9 en het terughalen van Bandé heeft in directe relatie met elkaar niks te maken. Overkoepelend in dat geheel is het feit dat het allebei vreemde beslissingen zijn dóór Ajax. Wat heeft Bandé gedaan om terug te mogen komen? Ik zie of weet het niet. Waarom wordt er al 1,5 seizoen gedacht dat we het wel zonder spits kunnen doen en hebben we alleen Huntelaar in panieksituaties? In principe is het zo dat elke wedstrijd waarin Huntelaar erin komt een - vergeef mij - kutwedstrijd is. Uitzondering een potje tegen een laagvlieger waarin je 5-0 voor staat bij rust.
Traoré is geen spits die Ajax sterker maakt op dit moment, Tadic van nature ook niet maar als kapstok en kaatser om een extreem goed middenveld met inschuivende mensen te bedienen wel. Maar daar knaagt het op dit moment ook wel een beetje aan na het vertrek van Ziyech en Donny.
[ Voor 35% gewijzigd door Typhone op 06-10-2020 11:00 ]
Van Ginkel is een prima gok die je kan nemen. Ik vermoed ook niet dat PSV de wereld voor hem betaald. Als van Ginkel zijn oude niveau weer kan aantikken dan is het een prima versterking voor het in mijn ogen zwakke middenveld van PSV. Als het niks wordt dan is er geen man over boord, er van uitgaande dat hij dit seizoen geen aanstormend talent in de weg zit. Wie weet heeft PSV een optie tot koop bedongen (zou bijna wel mogen na al die huur). Als die optie tot koop er is dan begrijp ik de gok compleet.
Van Ginkel was één van de weinige PSV’ers die ik persoonlijk liever bij Ajax had zien voetballen. Alleen is hij erg gevoelig voor blessures.
Van Ginkel was één van de weinige PSV’ers die ik persoonlijk liever bij Ajax had zien voetballen. Alleen is hij erg gevoelig voor blessures.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Nou spelen niet en de gok is prima maar direct klaar voor de basis is hij niet als ik het goed gelezen en begrepen heb. Dus de vraag is waarom iemand halen die pas na de winterstop serieus inzetbaar gaat zijn? Dan is je Europese campagne in het slechtste geval al af.Han schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:06:
Van Ginkel is een prima gok die je kan nemen. Ik vermoed ook niet dat PSV de wereld voor hem betaald. Als van Ginkel zijn oude niveau weer kan aantikken dan is het een prima versterking voor het in mijn ogen zwakke middenveld van PSV. Als het niks wordt dan is er geen man over boord, er van uitgaande dat hij dit seizoen geen aanstormend talent in de weg zit. Wie weet heeft PSV een optie tot koop bedongen (zou bijna wel mogen na al die huur). Als die optie tot koop er is dan begrijp ik de gok compleet.
Bijzonder hoe een mening kan verschillen. Ten opzichte van vorig jaar doen we juist een enorme inhaalslag op het middenveld met Sangaré, Fein als impuls en daarnaast Ihattaren plus de weer opgeleefde Rosario. Met de nuttige Thomas er achter en potentieel een van Ginkel zie ik daar relatief weinig problemen.Han schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:06:
Juist de verdediging heeft dringend versterking nodig. Met 2 jeugdige spelers centraal (Teze en Boscagli) met daarachter alleen Viergever, Baumgartl en Obispo red je t niet denk ik. Om over de backs (enige reserveback is Sambo...) maar niet te spreken. Ook op de vleugels in de aanval is de spoeling te dun en door de blessure van Maxi en het onverwachte vertrek van Lammers houdt t centraal ook nog niet over. Spannende tijden
Sangaré en Fein hebben nog geen minuut gespeeldTomba schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:11:
[...]
Bijzonder hoe een mening kan verschillen. Ten opzichte van vorig jaar doen we juist een enorme inhaalslag op het middenveld met Sangaré, Fein als impuls en daarnaast Ihattaren plus de weer opgeleefde Rosario. Met de nuttige Thomas er achter en potentieel een van Ginkel zie ik daar relatief weinig problemen.
Juist de verdediging heeft dringend versterking nodig. Met 2 jeugdige spelers centraal (Teze en Boscagli) met daarachter alleen Viergever, Baumgartl en Obispo red je t niet denk ik. Om over de backs (enige reserveback is Sambo...) maar niet te spreken. Ook op de vleugels in de aanval is de spoeling te dun en door de blessure van Maxi en het onverwachte vertrek van Lammers houdt t centraal ook nog niet over. Spannende tijden
PSV heeft zich wel versterkt door het vertrek van Bruma
Maar zonder gekheid, de selectie is nog te dun naar mijn mening. Op zich zou er niet heel veel aan de hand moeten zijn als het aantal blessures meevalt, maar zodra 3 basisspelers uitvallen gaan we denk ik wel een flink verval zien.
Ook moet ik nog maar zien dat deze groep constant 2 wedstrijden per week aan kan met de manier van spelen zoals Schmidt die graag wil, dat vreet energie.
Maar zonder gekheid, de selectie is nog te dun naar mijn mening. Op zich zou er niet heel veel aan de hand moeten zijn als het aantal blessures meevalt, maar zodra 3 basisspelers uitvallen gaan we denk ik wel een flink verval zien.
Ook moet ik nog maar zien dat deze groep constant 2 wedstrijden per week aan kan met de manier van spelen zoals Schmidt die graag wil, dat vreet energie.
Leek...? Aldus EtH lijkt dat nog steeds zoVos schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:12:
[...]
Sangaré en Fein hebben nog geen minuut gespeeld. Alvarez leek ook een goede aankoop
.

Maar in de voorbereiding speelde hij een paar keer best goed
[ Voor 12% gewijzigd door Typhone op 06-10-2020 11:15 ]
Klopt, tis altijd afwachten maar het moet raar lopen als je van top 3 DM in League 1 naar niet goed genoeg voor PSV gaat. Fein is afwachten maar die moet dan ook vooral concurrentie aan met Rosario die ik met zijn huidige vorm niet snel uit de basis zie verdwijnen.Vos schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:12:
[...]
Sangaré en Fein hebben nog geen minuut gespeeld. Alvarez leek ook een goede aankoop
.
Ik verwacht dat dit de uiteindelijke basiself wordt van PSV (tussen haakjes de backups)
code:
1
2
3
4
| Malen (Madueke) - Zahavi (Piroe) Gakpo (Mauro jr) -Sangaré (Thomas)-Rosario (Fein)-Ihattaren (aankoop) Max (aankoop)-Boscagli (Viergever)-Teze (Baumgartl) -Dumfries (Sambo) Mvogo (Unnerstal) |
Ekkelenkamp kan dat, en Klaassen ook.Typhone schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:55:
[...]
Traoré is geen spits die Ajax sterker maakt op dit moment, Tadic van nature ook niet maar als kapstok en kaatser om een extreem goed middenveld met inschuivende mensen te bedienen wel. Maar daar knaagt het op dit moment ook wel een beetje aan na het vertrek van Ziyech en Donny.
Je zal zien dat Alvarez eigenhandig morgen de 0 houdt voor Mexico en wereldwedstrijd speelt tegen het Nederlands elftal.Typhone schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:14:
[...]
Leek...? Aldus EtH lijkt dat nog steeds zo
Maar in de voorbereiding speelde hij een paar keer best goed
Dat denk ik niet, van Ginkel zijn contract loop in 2021 af en is daarna dus heerlijk transfervrij. Wellicht ideaal voor hem om zich te laten zien en daarna transfervrij naar een grotere club/competitie te gaan (al mag je dan als PSV hopen dat hij langer in Eindhoven wil verblijven indien hij van meerwaarde blijkt).Han schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:06:
Wie weet heeft PSV een optie tot koop bedongen (zou bijna wel mogen na al die huur). Als die optie tot koop er is dan begrijp ik de gok compleet.
Maar ligt dat dan aan de speler, of aan de manier waarop hij bij Ajax wordt geacht te spelen? (*Volgens Ten Hag, moeten ze het Ajax DNA hebben) Alvarez kan echt wel voetballen, maar hij is (en blijft) vooralsnog erg onwennig in het spelletje zoals het bij het grote Ajax wordt gespeeld.PolarBear schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:25:
[...]
Ekkelenkamp kan dat, en Klaassen ook.
[...]
Je zal zien dat Alvarez eigenhandig morgen de 0 houdt voor Mexico en wereldwedstrijd speelt tegen het Nederlands elftal.
Wellicht een gebrek aan Ajax DNA?
Ps. Ik snap best dat Ten Hag bedoelt dat ze het spelletje moeten (kunnen) spelen zoals ze dat graag zien in Amsterdam, maar moet stiekem altijd wel lachen als hij weer zoiets roept. Iedere voetballer is daarin erg afhankelijk van het team om hem heen. Vond ook bij het napraten over de wedstrijd waarin geloof Alvarez werd afgebrand, omdat hij de 'oplossing' niet zag vooruit, dat de meeste voorbeelden niet erg sterk waren. Natuurlijk kán je iemand wel inspelen bij de meeste van die voorbeelden, maar wel alleen als het vertrouwen in jezelf (en de speler die de bal moet ontvangen) groot genoeg is. Laat de meeste voorbeelden nu al gevallen zijn waarbij een speler ingespeeld moet worden, waarbij de pas erg scherp moet zijn (moet kunnen), maar gezien de wedstrijd ik ook wel begrijp dat die speler niet ingespeeld wordt, omdat die al een aantal keren (knullig) balverlies had geleden.
Alvarez is onwennig als middenvelder inderdaad, omdat hij een centrale verdediger is. Ten Hag houdt van omturnen...jbdeiman schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:37:
[...]
Maar ligt dat dan aan de speler, of aan de manier waarop hij bij Ajax wordt geacht te spelen? (*Volgens Ten Hag, moeten ze het Ajax DNA hebben) Alvarez kan echt wel voetballen, maar hij is (en blijft) vooralsnog erg onwennig in het spelletje zoals het bij het grote Ajax wordt gespeeld.
Wellicht een gebrek aan Ajax DNA?![]()
Ps. Ik snap best dat Ten Hag bedoelt dat ze het spelletje moeten (kunnen) spelen zoals ze dat graag zien in Amsterdam, maar moet stiekem altijd wel lachen als hij weer zoiets roept. Iedere voetballer is daarin erg afhankelijk van het team om hem heen. Vond ook bij het napraten over de wedstrijd waarin geloof Alvarez werd afgebrand, omdat hij de 'oplossing' niet zag vooruit, dat de meeste voorbeelden niet erg sterk waren. Natuurlijk kán je iemand wel inspelen bij de meeste van die voorbeelden, maar wel alleen als het vertrouwen in jezelf (en de speler die de bal moet ontvangen) groot genoeg is. Laat de meeste voorbeelden nu al gevallen zijn waarbij een speler ingespeeld moet worden, waarbij de pas erg scherp moet zijn (moet kunnen), maar gezien de wedstrijd ik ook wel begrijp dat die speler niet ingespeeld wordt, omdat die al een aantal keren (knullig) balverlies had geleden.
Ik moet eigenlijk altijd lachen als ik Erik hoor praten
Verrassend hoor... Kluivertje naar Leipzig, mooie stad met dito DDR uitstraling. Volgend jaar zien we 'm vast terug in de Eredivisie. De vraag is of het PEC wordt of toch een andere degradatiekandidaat.
XXXVI
Mijn gevoel is dat ze gewoon geen échte spits konden vinden die goed past én betaalbaar is. Nadeel van een échte spits is vaak ook dat hij niets anders kan dan écht spits zijn dus je beperkt jezelf daar wel flink mee. Ajax speelt eigenlijk meestal zonder échte spits en de spelers die het wel waren de afgelopen jaren zijn stuk voor stuk mislukt omdat ze dan niet lekker in het systeem passen.Typhone schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:55:
Het niet halen van een 9 en het terughalen van Bandé heeft in directe relatie met elkaar niks te maken. Overkoepelend in dat geheel is het feit dat het allebei vreemde beslissingen zijn dóór Ajax. Wat heeft Bandé gedaan om terug te mogen komen? Ik zie of weet het niet. Waarom wordt er al 1,5 seizoen gedacht dat we het wel zonder spits kunnen doen en hebben we alleen Huntelaar in panieksituaties? In principe is het zo dat elke wedstrijd waarin Huntelaar erin komt een - vergeef mij - kutwedstrijd is. Uitzondering een potje tegen een laagvlieger waarin je 5-0 voor staat bij rust.
In die zin is het terug halen van Klaassen wel logisch, daarmee wordt de optie met Tadic in de spits wellicht weer interessanter. Ik vind het alleen wel erg spannend om ons succes nu aan Klaassen op te hangen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verrassend inderdaad, ik dacht dat hij het wel goed deed? Overigens is Leipzig nu niet echt een stap terug hoor, staan nu eerste en vorig jaar net aan als derde geëindigd. Nu speelt hij tenminste Champions League.ephymerous schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:01:
Verrassend hoor... Kluivertje naar Leipzig, mooie stad met dito DDR uitstraling. Volgend jaar zien we 'm vast terug in de Eredivisie. De vraag is of het PEC wordt of toch een andere degradatiekandidaat.
Overigens zie ik dat het huur is, dat verbaast mij dan weer wel.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zodra hij moet verdedigen staat hij dan weer constant buitenspel op te heffen. Ik denk dat hij prima kan voetballen voor een ploeg die meer vanuit de verdediging opereert waardoor hij al tegen de eigen 16 aan staat, maar voor Ajax vind ik hem niet goed genoeg.Vos schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:40:
[...]
Alvarez is onwennig als middenvelder inderdaad, omdat hij een centrale verdediger is. Ten Hag houdt van omturnen...
Ach Bruma lukte het toch ook, van Portugees international naar ... tja.. hoe wil je het noemen?Tomba schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:17:
[...]
Klopt, tis altijd afwachten maar het moet raar lopen als je van top 3 DM in League 1 naar niet goed genoeg voor PSV gaat.
Initieel werd hij gebracht als voetballende verdediger/middenvelder, maar dat lijkt inderdaad wat tegen te vallen. Slopen en ontregelen kan hij vast, maar het echte voetballen heb ik nog niet gezien. Hij kan wel eens gevaarlijk zijn door op de helft van de tegenstander impulsief te handelen, maar je moet niet verwachten dat hij zorgvuldig gaat opbouwen.P.O. Box schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:18:
Zodra hij moet verdedigen staat hij dan weer constant buitenspel op te heffen. Ik denk dat hij prima kan voetballen voor een ploeg die meer vanuit de verdediging opereert waardoor hij al tegen de eigen 16 aan staat, maar voor Ajax vind ik hem niet goed genoeg.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Waaronder 4 strafschoppen ...donleone83 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 07:57:
[...]Dit. Die cijfers vertekenen ontzettend. 5 veldgoals als diepe middenvelder in 28 wedstrijden is weinig bijzonders. Beetje zoals Berghuis nu ook uit de startblokken is geschoten met 6 uit 4.
4 genomen, 3 gemaakt?
Geen 5 toch?
Dat is dus juist precies wat ik bedoel: de cijfers van Berghuis zijn dus ook niet per se representatief.
Zo goed volg ik Feyenoord nu ook weer niet maar als hij er 4 gemaakt heeft dan heeft ie er 5 genomen en als ie er 3 gemaakt heeft dan heeft ie er 4 genomen
Als ik het persbericht van Fc Thun lees dan heeft zijn terugkomst te maken met het gebrek aan geld door de degradatie en Corona. Gisteren is de coach opgestapt en is de topscorer verkocht.Typhone schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:55:
Wat heeft Bandé gedaan om terug te mogen komen? Ik zie of weet het niet.
Drie gemaakt, vier genomen. Tien gescoorde strafschoppen in zijn laatste 27 Eredivisie wedstrijden.Typhone schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:37:
[...]
Zo goed volg ik Feyenoord nu ook weer niet maar als hij er 4 gemaakt heeft dan heeft ie er 5 genomen en als ie er 3 gemaakt heeft dan heeft ie er 4 genomen
[ Voor 31% gewijzigd door strafschop op 06-10-2020 14:38 ]
Jij bent toch wel koning cijfersstrafschop schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:32:
[...]
Als ik het persbericht van Fc Thun lees dan heeft zijn terugkomst te maken met het gebrek aan geld door de degradatie en Corona. Gisteren is de coach opgestapt en is de topscorer verkocht.
[...]
Drie gemaakt, vier genomen. Tien gescoorde strafschoppen in zijn laatste 27 Eredivisie wedstrijden.
Had je verwacht dat je iemand met zo´n nickname iets had kunnen vertellen over strafschoppen?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Nog altijd geen back of vleugelaanvaller gevonden door JDJ schijnbaar...
Maar dit is toch wel een opvallend nieuwtje;
Maar dit is toch wel een opvallend nieuwtje;
PSV heeft ook een optie tot koop bedongen op Adrian Fein, zo meldt de club. Dat kan fijn zijn voor PSV, als hij het goed doet in het Philips Stadion.
— Rik Elfrink (@RikElfrink) 6 oktober 2020
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Outerspace in "Sport Feedback"
De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021