PolarBear schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:21:
[...]
Is toch net anders nu vind ik. Spelers worden niet zomaar weggeroofd (Veltman is een perfect voorbeeld dat dat niet gebeurd, immers hij heeft vorig jaar nog een keer verlengd en 19 jaar bij de club) en er wordt volop geïnvesteerd, in Jong Ajax (en daaronder) maar ook in het aantrekken van talenten van buiten zoalsAntony en Kudus.
Vind de oeverloze kritiek op Veltman vaak te veel van het goede, maar feit dat Veltman niet eerder is 'weggeroofd' ligt toch voornamelijk dat Veltman van een compleet andere categorie is dan de spelers die wel na 1-2 seizoen verkocht worden? Maakt het voor mij des te vreemder dat hij een aanbod van Atalanta laat liggen om bij Brighton als rechtsback te gaan spelen overigens

Er gaan waarschijnlijk nog wel wat sterkhouders weg (Onana, Van de Beek, Tagliafico) maar er blijft ook nog een hoop over met Blind, Dest, Mazaroui, Tadic, Promes, Neres, Martinez. Er staat jeugd te trappelen zoals Timber in de verdeding en Taylor op het middenveld. Aankopen van vorig jaar die 'mislukt' zijn Alvarez/Marin/Maggelan daar zie ik Alvarez wel terugkomen. Dan nog jeugdspelers als Ekkelenkamp en Traore die al minuten hebben gemaakt in Ajax 1. En nog Jong Ajax spelers die iets verder van Ajax 1 staan maar wel upcomming zijn zoals Unuvar en Brobery...
Ajax gaat niet het seizoen is met een team wat direct zo sterk is als het team wat in de halve finale UCL stond maar wel een team wat kan groeien in het seizoen en zeker zou moeten kunnen overwinteren.
Dit is de uitdaging waar Ajax ieder jaar voor staat, deel van het team valt weg en er moet weer gebouwd worden. Ik zie zelf Mazraoui overigens niet als sterkhouder - hele redelijke rechtsback, maar zeker niet van het niveau van een Blind, Tadic of Promes. Ben erg benieuwd waar en hoe Martinez gaat spelen, indien hij een topjaar draait kan het zo maar zijn dat hij de volgende is die weggeroofd wordt.
[
Voor 3% gewijzigd door
BoB_HenK op 31-07-2020 10:33
]