[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2020/2021 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 208 Laatste
Acties:
  • 289.500 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:13
Terranova schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 20:09:
[...]

Op basis van z'n kwaliteiten? Als je z'n wedstrijden ziet dan weet je genoeg
Nou, ben het daar totaal niet mee eens. Het is geen dribbelaar, maar heeft een goede korte en lange pass en is heel erg sterk zonder de bal. Ontzettend dienende speler ook. Doet me heel er denken aan Litmanen.

Overigens mooie goal van onze nieuwe aanwinst net :)

[ Voor 7% gewijzigd door Maverick op 08-08-2020 20:12 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Anthony heeft ook goed oog voor het spel om hem heen :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Martinusz schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 20:13:
Anthony heeft ook goed oog voor het spel om hem heen :)
Goede eerste indruk.

Noa Lang daarentegen, mag wel weer verhuurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Maverick schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 20:11:
[...]

Nou, ben het daar totaal niet mee eens. Het is geen dribbelaar, maar heeft een goede korte en lange pass en is heel erg sterk zonder de bal. Ontzettend dienende speler ook. Doet me heel er denken aan Litmanen.

Overigens mooie goal van onze nieuwe aanwinst net :)
Tja, ieder z'n mening. Het zou kunnen dat hij het dit seizoen goed gaat doen, maar voor mij is het voorlopig een speler die op basis van z'n vele goals(was ook topscoorder in A1 etc) hoger aangeschreven staat bij mensen dan hij daadwerkelijk zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Waarom die 1,5 meter op de bank :? Zitten toch in dezelfde “bubbel” :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
Martinusz schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 20:14:
Waarom die 1,5 meter op de bank :? Zitten toch in dezelfde “bubbel” :?
Regels, en het goede voorbeeld geven richting het publiek.

Alhoewel dat laatste niet echt goed werkt als ik soms foto's zie van grote groepen mensen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Terranova schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 20:14:
[...]

Tja, ieder z'n mening. Het zou kunnen dat hij het dit seizoen goed gaat doen, maar voor mij is het voorlopig een speler die op basis van z'n vele goals(was ook topscoorder in A1 etc) hoger aangeschreven staat bij mensen dan hij daadwerkelijk zou moeten zijn.
FYI, ik heb hem diverse wedstrijden bij Jong Ajax zien voetballen op de Toekomst en het is echt meer dan alleen maar scorebord journalistiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Nu online
PolarBear schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 20:16:
[...]

FYI, ik heb hem diverse wedstrijden bij Jong Ajax zien voetballen op de Toekomst en het is echt meer dan alleen maar scorebord journalistiek.
Ja ik ook, ook al in de A1. Zegt niets. Ik heb denk ik andere eisen voor een Ajax speler dan jij en dat is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Deadsy schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 20:16:
[...]

Regels, en het goede voorbeeld geven richting het publiek.

Alhoewel dat laatste niet echt goed werkt als ik soms foto's zie van grote groepen mensen.
Er is geen publiek :+
Naja prima maar is toch gek als je Blind en Tafic op 1,5 meter ziet praten omdat ze op de bank zitten, terwijl ze bij wijze van spreken in het veld nog knuffelend een doelpunt vieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Martinusz schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 20:19:
[...]

Naja prima maar is toch gek als je Blind en Tafic op 1,5 meter ziet praten omdat ze op de bank zitten, terwijl ze bij wijze van spreken in het veld nog knuffelend een doelpunt vieren.
De mensen die voor de TV zitten bedoel ik met publiek.

En we willen niet weten wat ze straks onder de douche doen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
  • Nu online
[...]

Ja is puur voor het publiek. Is bij de F1 ook al zo raar. Iedereen van dat hele circus is getest en zit in een bubble en toch mondkapjes voor de camera en afstand. Terwijl je ze buiten de officiële momenten gewoon zonder ziet lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Terranova schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 20:17:
[...]

Ja ik ook, ook al in de A1. Zegt niets. Ik heb denk ik andere eisen voor een Ajax speler dan jij en dat is prima.
Vind ik een beetje een flauwe opmerking. Blijkbaar zijn ze het daar ook bij Ajax niet mee eens, want ze willen hem niet verhuren.
Marin daarentegen laat weer net zo weinig zien als in de voorbereiding van vorig seizoen. Daar mag wel snel een strik omheen van mij :P

Oei, Steek zit er flink naast :(

[ Voor 3% gewijzigd door Maverick op 08-08-2020 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 18:11
[...]

Kans op het overdragen van een infectie zal als factoren o.a. afhangen van hoe lang je op welke afstand van een ander bent. Bij korte contacten in het veld heb je dus een lagere kans op besmetting dan bij drie kwartier naast elkaar zitten. En belangrijker nog, sowieso een lagere kans dan contacten op het veld én dicht naast elkaar zitten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Nu online
Maverick schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 20:23:
[...]

Vind ik een beetje een flauwe opmerking. Blijkbaar zijn ze het daar bij Ajax niet me eens, want ze willen hem niet verhuren.
Marin daarentegen laat weer net zo weinig zien als in de voorbereiding van vorig seizoen. Daar mag wel snel een strik omheen van mij :P
Hoezo flauw? Het is gewoon zo, ik was ook nooit een fan van Siem de Jong, net zoals veel andere Ajax supporters. Maar er waren ook evenveel supporters die wel fan van hem waren. Geen probleem, ieder z'n eigen keuze. Niet iedereen is even kritisch, zelfde is een beetje met het Ten Hag verhaal. Goede resultaten dus je mag niet klagen volgens sommige mensen.

Ook niet gek dat Ten Hag het "ziet" in Ekkelenkamp. Die overigens niet weg mag omdat ze nog niet weten wat vd Beek gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Terranova schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 20:26:
[...]

Hoezo flauw? Het is gewoon zo, ik was ook nooit een fan van Siem de Jong, net zoals veel andere Ajax supporters. Maar er waren ook evenveel supporters die wel fan van hem waren. Geen probleem, ieder z'n eigen keuze. Niet iedereen is even kritisch, zelfde is een beetje met het Ten Hag verhaal. Goede resultaten dus je mag niet klagen volgens sommige mensen.

Ook niet gek dat Ten Hag het "ziet" in Ekkelenkamp. Die overigens niet weg mag omdat ze nog niet weten wat vd Beek gaat doen.
Door te stellen dat anderen minder kritisch zijn, verhef je je eigen mening wel boven die van een ander. Je kunt ook gewoon zeggen dat je andere voorkeuren hebt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maverick
Terranova schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 20:26:
[...]
Hoezo flauw?
[..]
Niet iedereen is even kritisch
Dat is waarom ik het een flauwe opmerking vind. @PolarBear (en ik) zien het anders dan jij, en zijn daarom niet kritisch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Terranova
  • Nu online
Jorizzz schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 20:28:
[...]

Door te stellen dat anderen minder kritisch zijn, verhef je je eigen mening wel boven die van een ander. Je kunt ook gewoon zeggen dat je andere voorkeuren hebt.
Dat klopt, dat doe ik ook. Sommige fans zijn al tevreden als Ajax wint, ik ben alleen tevreden als Ajax wint met Ajax-waardig voetbal.

Je kan het vergelijk met tevreden zijn met een 6 op een examen tegenover iemand die tevreden is met een 8. Het is op de zelfde schaal, dus je kan niet zeggen dat het alleen andere voorkeuren zijn.

Maar het is niet erg dat mensen al tevreden zijn met een winnend Ajax, helemaal prima. Maar dan moet je niet bij een discussie gelijk gaan roepen dat mensen die kritischer zijn flauw bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
PolarBear schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 20:14:
[...]

Noa Lang daarentegen, mag wel weer verhuurd worden.
Heeft zich in de tweede helft van de tweede helft wel hersteld, toen had hij wel oog voor zijn mede-spelers moet ook gezegd worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorizzz
Terranova schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 20:39:
[...]

Dat klopt, dat doe ik ook. Sommige fans zijn al tevreden als Ajax wint, ik ben alleen tevreden als Ajax wint met Ajax-waardig voetbal.

Je kan het vergelijk met tevreden zijn met een 6 op een examen tegenover iemand die tevreden is met een 8. Het is op de zelfde schaal, dus je kan niet zeggen dat het alleen andere voorkeuren zijn.

Maar het is niet erg dat mensen al tevreden zijn met een winnend Ajax, helemaal prima. Maar dan moet je niet bij een discussie gelijk gaan roepen dat mensen die kritischer zijn flauw bezig zijn.
Maar nu doe je net of anderen in dit topic genoegen nemen met winst en daarmee 'minder kritisch' (en daarmee lijk je te bedoelen: 'minder goed') kijken naar het vertoonde spel. Dat is inderdaad flauw, want in deze discussie gaat het om of je een bepaalde speler wel of niet goed genoeg vindt voor Ajax, gebaseerd op voorkeur, niet op iets objectiefs. Geen reden om jezelf verheven te voelen boven anderen dus, maar dat is dan weer mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:25

Vos

AFCA

Dat is toch geen penalty? Vind ik althans ;)

(Gaat over Barcelona - Napoli)

[ Voor 27% gewijzigd door Vos op 08-08-2020 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Vos schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 21:46:

Die 3-0 afkeuren ging al nergens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:37
Hup Napoli! (Ja ben eigenlijk altijd voor de "underdog".) Waarom denk je dat ik PSV'er ben :+

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Vos schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 21:46:

Geen idee wat die VAR gedronken heeft.

1-0 zuivere overtreding
3-0 Niets aan de hand toch afgekeurd
Penalty voor een overtreding VAN Messi.

(Overigens was de var gisteren bij Juventus - Lyon ook niet echt wakker, twee keer een penalty zonder overtreding.)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:19

Grudgie

PSN: Grudgie7

Mooie goal van Bozenik! :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Covid deskundige Advocaat zal wel eens even vertellen hoe het zit... |:(
"Maar als er op het strand 20.000 tot 30.000 mensen kunnen zitten en op de Dam 15.000, dan kunnen er in een stadion waarin 50.000 mensen passen ook wel 10.000 mensen zitten op 2 meter afstand van elkaar. Je hoeft volgens mij geen geleerde te zijn om dat uit te rekenen. Ik vind het zwaar overtrokken. Het is misschien anders als je te maken hebt met een stadion waarin 10.000 mensen passen, maar in zo’n stadion…"
Hoe moeilijk is het om te zeggen 'daar heb ik geen mening over, daar zijn de deskundigen voor'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 17:40:

[...]

Hoe moeilijk is het om te zeggen 'daar heb ik geen mening over, daar zijn de deskundigen voor'?
Hij heeft last van de warmte denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
Vanmiddag de loting voor de tweede ronde Champions League niet-kampioenenroute.

AZ kan loten tegen

- Besiktas
- Viktoria Plzen
- Rapid Wien

De wedstrijd wordt gespeeld op 25 of 26 augustus. Als AZ doorgaat heeft het minimaal groepsfase EL, bij uitschakeling gaat AZ verder in de 3e voorronde EL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Iemand nog wat gehoord van AZ? Die zouden toch na 3 augustus naar CAS gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Martinusz schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 08:09:
Iemand nog wat gehoord van AZ? Die zouden toch na 3 augustus naar CAS gaan?
UEFA heeft niet officieel gereageerd op AZ z'n bezwaar, maar dus wel AZ in de voorronde loting meegenomen.

https://nos.nl/artikel/23...nde-champions-league.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:18
strafschop schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 08:03:
Vanmiddag de loting voor de tweede ronde Champions League niet-kampioenenroute.

AZ kan loten tegen

- Besiktas
- Viktoria Plzen
- Rapid Wien

De wedstrijd wordt gespeeld op 25 of 26 augustus. Als AZ doorgaat heeft het minimaal groepsfase EL, bij uitschakeling gaat AZ verder in de 3e voorronde EL.
Ik denk dat het erg afhangt van of Stengs en Boadu er weer bij zijn, dan kunnen ze best tegen alle 3 kans maken. Als die er niet zijn, moet je denk ik hopen op de laatste 2 van dit lijstje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Exocet schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 08:12:
[...]

UEFA heeft niet officieel gereageerd op AZ z'n bezwaar, maar dus wel AZ in de voorronde loting meegenomen.

https://nos.nl/artikel/23...nde-champions-league.html
Ok niet officieel, maar het is een aardige hint voor AZ, of zouden ze toch eieren voor hun geld hebben gekozen? Of stilletjes naar CAS zijn gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:25

Vos

AFCA

Pompi schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 08:34:
[...]

Ik denk dat het erg afhangt van of Stengs en Boadu er weer bij zijn, dan kunnen ze best tegen alle 3 kans maken. Als die er niet zijn, moet je denk ik hopen op de laatste 2 van dit lijstje.
Jij kent de 3 teams goed? Ik ken ze van naam, maar geen idee welke het sterkst is :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pompi
Vos schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 08:48:
[...]

Jij kent de 3 teams goed? Ik ken ze van naam, maar geen idee welke het sterkst is :p
Nee dat ook weer niet, maar je kan wel beetje inschatten aan de hand van de competitie. Wien bijvoorbeeld is wel 2de geworden in de play-offs van de Oostenrijkse Bundesliga, maar die werd vanaf juni gespeeld en in die wedstrijden is LASK LINZ helemaal weg gezakt doordat die niet meer in de flow zaten die ze voor de corona stop wel hadden. In de reguliere competitie had LASK LINZ, waar AZ het zo lastig mee had, een voorsprong van 14 punten. Daarnaast heeft Wien in de play-offs onder andere met 7-2 verloren van Salzburg

Viktoria Pilzen speelde vorig jaar een plaatsingswedstrijd tegen Royal Antwerp en de winnaar daarvan moest tegen AZ, dat was toen Antwerp op uitdoelpunten geworden en ja het lukte AZ toen met de hakken over de sloot om zich te kwalificeren maar als Pilzen team vergelijkbaar is als vorig jaar moeten er dus wel kansjes zijn.

En Besiktas is gewoon een bekende naam met geen slechte spelers met o.a. Lens, Hutchinson, Ozyakup, en helaas de knipoog Kroaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Pompi op 10-08-2020 09:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
Feyenoord heeft Bernardo Silva aangetrokken

spoiler:
Een jeugd speler van Benfica :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:24
Maart 2021 zijn ze klaar met de werkzaamheden op de Coolsingel. Als we af en toe gelijkspelen, zou het qua speelschema wel aardig goed moet te komen. Speelronde 32 lijkt me een mooi moment de schaal in ontvangt te nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Lekkerboeie86 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:24:
Maart 2021 zijn ze klaar met de werkzaamheden op de Coolsingel. Als we af en toe gelijkspelen, zou het qua speelschema wel aardig goed moet te komen. Speelronde 32 lijkt me een mooi moment de schaal in ontvangt te nemen.
:z :9

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Viert Sparta het ook op de Coolsingel?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:47
AZ definitief niet naar het CAS: https://www.az.nl/nl/nieuws/az-start-geen-vervolgprocedure.

Dit betekend dus dat Ajax het beste CL ticket krijgt en AZ het in de tweede voorronde op zal gaan nemen tegen Viktoria Plzeň.

Op 25 of 26 augustus spelen de Alkmaarders het thuisduel met de Tsjechen. De kwalificatieronde wordt beslist over één wedstrijd.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 20:19

Typhone

Who Dares Wins

Ah easy loting dus nu zien we af van verdere vervolging. Benieuwd bij welke instantie ze - heimelijk - nu in protest zijn gegaan. AZ kennende.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pompi
Typhone schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:58:
Ah easy loting dus nu zien we af van verdere vervolging. Benieuwd bij welke instantie ze - heimelijk - nu in protest zijn gegaan. AZ kennende.
Zie net wel dat ze unseeded zijn als ze deze winnen, dat maakt het voor hun in een eventuele volgende ronde niet gemakkelijker volgens wiki. Zeker nu Benfica Cavani heeft gecontracteerd, hij is misschien wat ouder maar nog steeds een dodelijke aanvaller.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SncGY2H0NhDk33HJwzUtU4Jj9A8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/66DNa5pmb7eLnJ7d6fXLAUwl.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Pompi op 10-08-2020 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:04
Als ze van Plzen winnen hebben ze toch al groepsfase EL, daar heeft AZ waarschijnlijk meer kans, al vinden ze zelf van niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Pompi schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:21:
[...]

Zie net wel dat ze unseeded zijn als ze deze winnen, dat maakt het voor hun in een eventuele volgende ronde niet gemakkelijker volgens wiki. Zeker nu Benfica Cavani heeft gecontracteerd, hij is misschien wat ouder maar nog steeds een dodelijke aanvaller.
[Afbeelding]
Tja het is Champions League he, je komt in de playoffs niet het bierteam uit Luxemburg tegen.

Als AZ de Champions League gaat halen komen ze als unseeded team, Benfica, Dinamo Kiev, Besiktas, AA Gent en mogelijk Krasnodar tegen. Allemaal teams waar je zeker in een enkele wedstrijd prima van kan verliezen.

En als je dan ziet wat AZ tegen kan komen uit Pot1, Pot2 en Pot3 dat is ook niet mals. (Real, City, Porto als je alle hoogte coefiecenten pakt, Zenit, Shakhtar, Lazio als je de laatste pakt).

Ik vind overigens deze pagina(s) altijd heel handig https://kassiesa.net/uefa/seedcl2020.html.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
Gynnad schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:38:
AZ definitief niet naar het CAS: https://www.az.nl/nl/nieuws/az-start-geen-vervolgprocedure.

Dit betekend dus dat Ajax het beste CL ticket krijgt en AZ het in de tweede voorronde op zal gaan nemen tegen Viktoria Plzeň.

Op 25 of 26 augustus spelen de Alkmaarders het thuisduel met de Tsjechen. De kwalificatieronde wordt beslist over één wedstrijd.
Nu ga ik er een beetje van uit dat AZ binnenkort bekend gaat maken een flink tekort te hebben?
Ik bedoel, er moet toch wel een reden geweest zijn om alle good will in brand te steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Gynnad schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:38:

Die zetten dus echt totaal niet door, eerst een verzoek doen bij de UEFA, vervolgens geen reactie gekregen en dan de obv van het feit dat ze in de loting zitten, zeggen dat ze indirect een antwoord hebben....
Oftewel ze zijn gewoon totaal niet serieus genomen door de UEFA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Ik dacht dat Ajax pot 2 nog kon halen? Ik zie hier maar 2 plekken die ze op kunnen schuiven. Naar de top van pot 3. Of lees ik de tabel verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Exocet schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:57:
[...]

Die zetten dus echt totaal niet door, eerst een verzoek doen bij de UEFA, vervolgens geen reactie gekregen en dan de obv van het feit dat ze in de loting zitten, zeggen dat ze indirect een antwoord hebben....
En terecht, de Uefa heeft meerdere malen aangegeven de verdeling te laten bij de nationale bonden.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:37
Heel blij dat die saga eindelijk afgerond is. Wat een gezwets en gezeik.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Maverick schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 15:14:
[...]

Ik dacht dat Ajax pot 2 nog kon halen? Ik zie hier maar 2 plekken die ze op kunnen schuiven. Naar de top van pot 3. Of lees ik de tabel verkeerd?
https://www.voetbalprimeu...-op-koers-voor-pot-2.html
Als bijvoorbeeld FC Barcelona de Champions League wint en Manchester United de Europa League, promoveren zij naar Pot 1 en zou Ajax tot de beste acht van The Best of The Rest behoren: alsnog goed voor Pot 2 dus. Maar dan zijn we er nog niet: er moeten komend seizoen immers nog voorrondes gespeeld worden en het zou kunnen dat Benfica (70.000) zich via die weg alsnog plaatst. De kans is dus aanzienlijk dat Ajax op een half punt buiten Pot 2 valt...
Heel veel als dan en dan nog er tussen uit. Denk dat het Pot 3 blijft. Prima ook, tegen een aantal grote ploegen is het makkelijker boven jezelf uitstijgen dan tegen de 'makkelijke ploegen' . Ik herinner mij de wedstrijden tegen bijvoorbeeld Benfica 'de makkelijkste ' uit de poule in 2018/19 als uitermate lastig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
PolarBear schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:00:
Heel veel als dan en dan nog er tussen uit. Denk dat het Pot 3 blijft. Prima ook, tegen een aantal grote ploegen is het makkelijker boven jezelf uitstijgen dan tegen de 'makkelijke ploegen' . Ik herinner mij de wedstrijden tegen bijvoorbeeld Benfica 'de makkelijkste ' uit de poule in 2018/19 als uitermate lastig.
Ik ben het met je verhaal eens. AEK was alleen de makkelijkste en mijn herinnering waren dat ook eenvoudige wedstrijden. Hoe die 1-1 in Lissabon door Tadic ooit binnenviel? :X :*)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Exocet schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:57:
[...]

Ze moeten gek geweest zijn dat ze dachten dat de UEFA hier zijn vingers aan zou branden.
Dat of de advocaat van AZ moet erg goed zijn in het overhalen van zijn clienten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
Veel tekst in het artikel van de link voor iets wat in een paar zinnen kan.

Ajax gaat alleen naar pot 2 als:

- de CL gewonnen wordt door een club met CL voetbal en een hogere clubranking
- de EL gewonnen wordt door een club met CL voetbal en een hogere clubranking
- Benfica zich niet kwalificeert via de voorronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Nu online
Deadsy schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:50:
[...]

Nu ga ik er een beetje van uit dat AZ binnenkort bekend gaat maken een flink tekort te hebben?
Ik bedoel, er moet toch wel een reden geweest zijn om alle good will in brand te steken.
Dat denk ik eerlijk gezegd ook wel en dan is het op zich wel te begrijpen, maar dan had ik het toch wel eerder naar buiten gebracht, anders kom je zo ongelofelijk zielig over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

[...]

Het heeft helaas wel gewerkt.
2000 extra supporters tegen Twente las ik net.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Zwengel net Fox aan om zo Inter-Leverkusen te kijken, maar Twente-Fortuna is nog bezig. Wordt er 1 van Fortuna op de middenlijn doormidden gezaagd, tuurlijk maar geel.. Scheids ziet het voor z'n neus gebeuren, durven ze nu echt zelf niks meer te beslissen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 20:15

FreakNL

Well do ya punk?

[...]

Inmiddels 2e besmetting daar. En dan nog zeggen dat hij gisteren tijdens de oefenpot tegen Sparta nog niet besmettelijk was... Goeie virologen hebben ze daar in dienst... Uitspraak is te belachelijk voor woorden.. Ik snap dat er spelers besmet raken, je kan bij teamsport nauwelijks afstand houden. Dus dat is een consequentie van weer gaan voetballen...Maar probeer het dan niet zo te downplayen, we zijn toch niet achterlijk met zijn allen? Het is nu dus afwachten wat er bij Sparta gaat gebeuren....

[ Voor 4% gewijzigd door FreakNL op 10-08-2020 22:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17:48
FreakNL schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 21:47:
[...]

Inmiddels 2e besmetting daar. En dan nog zeggen dat hij gisteren tijdens de oefenpotje tegen Sparta nog niet besmettelijk was... Goeie virologen hebben ze daar in dienst... Uitspraak is te belachelijk voor woorden.. Ik snap dat er spelers besmet raken, je kan bij teamsport nauwelijks afstand houden. Dus dat is een consequentie van weer gaan voetballen...Maar probeer het dan niet zo te downplayen, we zijn toch niet achterlijk met zijn allen? Het is nu dus afwachten wat er bij Sparta gaat gebeuren....
Bron en contact onderzoek is eenvoudig, selectie van Feyenoord en Sparta 2 weken apart houden. Hij is namelijk besmet geraakt van de andere speler dus het is wachten tot de rest z’n team positief uitvalt. Kunnen ze gelijk die kleine generaal met overgewicht en risico leeftijd vertellen wat de gevolgen voor hem kunnen zijn...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 20:15

FreakNL

Well do ya punk?

Het is een PROFclub.. Die hebben toch ook een perschef?

Ik snap niet dat je dit zo naar buiten wil brengen..

Nogmaals, ik snap de besmetting. Het is een contactsport. Overal zie je dat gebeuren bij teamsporten. Als we dat niet willen moeten we de zaak gewoon compleet stopzetten. Dat kan ook een keuze zijn. Maar komt niet met dit soort rare persverklaringen... Casper van Eijck maakt zich belachelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door FreakNL op 10-08-2020 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Holk schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 22:17:
[...]

Bron en contact onderzoek is eenvoudig, selectie van Feyenoord en Sparta 2 weken apart houden. Hij is namelijk besmet geraakt van de andere speler dus het is wachten tot de rest z’n team positief uitvalt. Kunnen ze gelijk die kleine generaal met overgewicht en risico leeftijd vertellen wat de gevolgen voor hem kunnen zijn...
Vooralsnog heeft Feyenoord volgens mij zaterdag nog gewoon een volgende oefenpot in de planning staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
Zegt niet zoveel, als ze de komende dagen gaan testen in de selectie en de staf en er komen meer mensen positief uit die tests gaan ze dat wel annuleren. Ik begrijp zelf niet helemaal waarom je het risico wilt lopen door uberhaupt te spelen met iemand in je selectie die positief is/was. Dat 'hij was nog niet besmettelijk' is onzin, dat kun je nooit uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:46
Holk schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:00:
Zegt niet zoveel, als ze de komende dagen gaan testen in de selectie en de staf en er komen meer mensen positief uit die tests gaan ze dat wel annuleren. Ik begrijp zelf niet helemaal waarom je het risico wilt lopen door uberhaupt te spelen met iemand in je selectie die positief is/was. Dat 'hij was nog niet besmettelijk' is onzin, dat kun je nooit uitsluiten.
Volgens mij zijn hier gewoon afspraken en protocollen over. Je kan niet van clubs verwachten dat ze hun hele voorbereiding op de schop gooien door strenger te zijn dan andere clubs en de protocollen. Bij Feyenoord heeft men gewoon besloten om de richtlijnen en protocollen te volgen en verder niet.

Het is wat het is. Na het debacle in maart waar een deel van de voetballerij veel te voorbarig en voorzichtig was hebben de clubs kennelijk nu besloten dat een zeker risico mbt Corona aanvaardbaar is. De competitie gaat straks ook gewoon door tot aan het punt dat de clubs geen "representatief elftal" meer op de been kunnen brengen. Dus dan moet een club gewoon doorvoetballen zelfs als ze vinden dat de werknemers een risico lopen.

Met de huidige trends zou het zomaar kunnen dat er straks gewoon gevoetbald wordt, wellicht zelfs met publiek, terwijl de landelijke Corona cijfers op een niveau liggen vergelijkbaar met het voorjaar.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
https://www.vi.nl/nieuws/...aan-de-kant-door-operatie

Van Beek zal er weer een tijdje uit liggen.
Nu moeten ze echt een nieuwe centrum verdediger halen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Deadsy schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:04:
https://www.vi.nl/nieuws/...aan-de-kant-door-operatie

Van Beek zal er weer een tijdje uit liggen.
Nu moeten ze echt een nieuwe centrum verdediger halen
Zweer het je, die blessures komen zo goed als zeker door die lompe motoriek van hem. Niets van zijn lichaam is binnen proporties, dan bedoel ik natuurlijk die lichaamsdelen die hij gebruikt om te sporten. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
In Schotland mogen Celtic en Aberdeen enkele wedstrijden niet spelen doordat de regering die verboden heeft nadat spelers van beide teams keihard de covid regels genegeerd hadden. En dat noemen ze de gele kaart, bij herhaling volgen veel strengere straffen. Lijkt me een prima plan om daar hier om in te voeren.

@ph4ge Bij de CL hebben ze regels dat als een team niet 13 spelers+keeper op het veld krijgt ivm besmettingen, ze dan niet geregistreerde spelers in mogen vliegen. Blijkbaar zijn de centen daar inderdaad belangrijker dan de gezondheid...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
ph4ge schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:09:
[...]Na het debacle in maart waar een deel van de voetballerij veel te voorbarig en voorzichtig was hebben de clubs kennelijk nu besloten dat een zeker risico mbt Corona aanvaardbaar is.
Daar gaan we weer ...
Men had ook kunnen leren van wat er is voorgevallen, maar wellicht is dat niet voor iedereen weggelegd.
De competitie gaat straks ook gewoon door tot aan het punt dat de clubs geen "representatief elftal" meer op de been kunnen brengen.
Ik kan je nu al zeggen dat het niet zover gaat komen.
Dus dan moet een club gewoon doorvoetballen zelfs als ze vinden dat de werknemers een risico lopen.
Moeten nog wel, dus bewust doorspelen.
Gaat ook niet gebeuren.
Met de huidige trends zou het zomaar kunnen dat er straks gewoon gevoetbald wordt, wellicht zelfs met publiek, terwijl de landelijke Corona cijfers op een niveau liggen vergelijkbaar met het voorjaar.
:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
OPSLAGHOND schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 18:51:
[...]

Daar gaan we weer ...
Men had ook kunnen leren van wat er is voorgevallen, maar wellicht is dat niet voor iedereen weggelegd.

[...]

Ik kan je nu al zeggen dat het niet zover gaat komen.

[...]

Moeten nog wel, dus bewust doorspelen.
Gaat ook niet gebeuren.

[...]

:F
Dat zijn gewoon de regels zoals ze nu zijn, ik kan er ook niks aan doen. Of de soep niet zo heet gegeten gaat worden zoals jij suggereert zal moeten blijken.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Dat zijn geen regels maar hersenspinsels?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
OPSLAGHOND schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 20:14:
Dat zijn geen regels maar hersenspinsels?
Zou je niet eerst de Corona protocollen lezen of bijv. het nieuws een beetje volgen voordat je dergelijke taal kiest?
Dat Feyenoord en ADO Den Haag desondanks niet aan afgelasting dachten, is conform de richtlijnen die het komende seizoen gelden in ere en eerste divisie. Van clubs wordt verlangd dat hun elftallen gewoon aan de aftrap verschijnen voor competitiewedstrijden, tenzij dat er bij een club dermate veel besmettingen zijn vastgesteld dat in alle redelijkheid geen representatief elftal op de been kan worden gebracht.
Wat zijn jouw bronnen waardoor die je laagdunkende toon rechtvaardigen?

Overigens waren er gisteren al meer Corona besmettingen dan op de dag dat de competitie werd stilgelegd. Niet helemaal vergelijkbaar, we hebben het nu beter onder controle, maar het geeft wel aan hoe er anders gehandeld en gedacht wordt.

En over lessen leren, er is helemaal niks afgesproken over wat er gebeurt als de competitie weer wordt gestaakt. Dat is helemaal geen optie.

[ Voor 16% gewijzigd door ph4ge op 11-08-2020 20:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
ph4ge schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 20:36:
[...]

Overigens waren er gisteren al meer Corona besmettingen dan op de dag dat de competitie werd stilgelegd. Niet helemaal vergelijkbaar, we hebben het nu beter onder controle, maar het geeft wel aan hoe er anders gehandeld en gedacht wordt.
Dat is idd appels met peren vergelijken, in den beginne werd er nauwelijks getest en alleen mensen met duidelijke symptomen of die al in het ziekenhuis lagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
toolkist schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 18:38:
In Schotland mogen Celtic en Aberdeen enkele wedstrijden niet spelen doordat de regering die verboden heeft nadat spelers van beide teams keihard de covid regels genegeerd hadden. En dat noemen ze de gele kaart, bij herhaling volgen veel strengere straffen. Lijkt me een prima plan om daar hier om in te voeren.

@ph4ge Bij de CL hebben ze regels dat als een team niet 13 spelers+keeper op het veld krijgt ivm besmettingen, ze dan niet geregistreerde spelers in mogen vliegen. Blijkbaar zijn de centen daar inderdaad belangrijker dan de gezondheid...
Heeft de UEFA je ooit het gevoel gegeven dat mensen levens belangrijk zijn voor hun?

@ph4ge
Clubs kunnen besluiten wat ze willen. Als het qua corona infecties te gek word dan gaat de overheid de regels veranderen.
En als halve elftallen in quarantaine zitten dan kan de KNVB ook niet anders dan de regels aanpassen.
Maar het is de KNVB, vanuit zichzelf doen die zelden iets, zullen wel weer afwachten tot de overheid de beslissing voor ze neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
ph4ge schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 20:36:
[...]Zou je niet eerst de Corona protocollen lezen of bijv. het nieuws een beetje volgen voordat je dergelijke taal kiest?
Ik volg het nieuws dagelijks en kies mijn woorden zorgvuldig.
Beter onder controle? 8)7
Voordat de competitie werd stilgelegd vrijwel geen besmette spelers in Nederland, de afgelopen weken al tientallen.
Of gaan we het hier nu hebben over de gehele bevolking i.p.v. voetbal(lers) omdat dat (nog) gematigd positief is?
En over lessen leren, er is helemaal niks afgesproken over wat er gebeurt als de competitie weer wordt gestaakt. Dat is helemaal geen optie.
Wat is geen optie volgens jou? Lessen leren, de competitie weer staken of afspraken maken?
Lessen leren is zeker een optie.
De competitie weer staken is zeker een optie.
Afspraken maken is zeker een optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
OPSLAGHOND schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 04:46:
Ik volg het nieuws dagelijks en kies mijn woorden zorgvuldig.
Dat blijkt niet. Je zit er gewoon helemaal naast, levert geen bronnen, en laat je wederom erg laagdunkend uit.
Beter onder controle? 8)7
Voordat de competitie werd stilgelegd vrijwel geen besmette spelers in Nederland, de afgelopen weken al tientallen.
Of gaan we het hier nu hebben over de gehele bevolking i.p.v. voetbal(lers) omdat dat (nog) gematigd positief is?
Uit je negatieve toon en je smileys haal ik dat je het niet met mijn opmerking eens bent, maar ondertussen haal je er een voorbeeld bij dat de situatie anders is, zoals ik zei. Echt, neem eens diep adem en lees je post eens terug voordat je hem plaatst.
Wat is geen optie volgens jou? Lessen leren, de competitie weer staken of afspraken maken?
Lessen leren is zeker een optie.
De competitie weer staken is zeker een optie.
Afspraken maken is zeker een optie.
Optie of niet, er zijn geen afspraken gemaakt. Als er nou een les te leren was is het dat de regels niet voorzagen in deze situatie, dat is niet gefixed. Er zijn ook honderden pagina's Corona protocollen en er is geen woord gewijd aan het potentieel staken van de competitie. Dat duidt er op dat ze het niet als optie zien. Een situatie waar spelers besmet worden zien ze wel als optie, en dat is gewoon doorvoetballen totdat je geen representatief elftal meer kan opstellen.
Deadsy schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:35:
@ph4ge
Clubs kunnen besluiten wat ze willen. Als het qua corona infecties te gek word dan gaat de overheid de regels veranderen.
En als halve elftallen in quarantaine zitten dan kan de KNVB ook niet anders dan de regels aanpassen.
Maar het is de KNVB, vanuit zichzelf doen die zelden iets, zullen wel weer afwachten tot de overheid de beslissing voor ze neemt.
De clubs hebben ingestemd met de protocollen, dus er van afwijken zou raar zijn en volgens de regels een reglementaire nederlaag opleveren.

Een half elftal in quarantaine zou mogelijk betekenen dat je geen representatief elftal kan opstellen, maar dat een club 6 spelers moet missen komt ook zonder Corona regelmatig voor, dus ik denk niet dat dat genoeg is. Dat zou nog weleens een discussie kunnen opleveren als het zover komt, want de term "representatief elftal" is subjectief en een club met een brede selectie komt minder snel in de problemen dan een club met een smalle selectie.

Belangrijker is nog dat de regels er geen rekening mee houden dat een club niet wil voetballen omdat de tegenstander besmet is. Dat is gewoon een reglementaire nederlaag.

Elke bedrijfstak volgt slechts de regels van de overheid en wil zoveel mogelijk door zolang de regels het toelaten. Die sneer naar de KNVB is niet nodig. Bijvoorbeeld de horeca neemt uit zichzelf ook geen maatregelen, daar heeft de overheid het vorige week ook voor besloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
ph4ge schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 08:04:
[...]Dat blijkt niet. Je zit er gewoon helemaal naast, levert geen bronnen, en laat je wederom erg laagdunkend uit.
Ik zit er niet naast, je komt met het AD als bron, de Zuid-Hollandse Telegraaf nota bene ...
Laagdunkend is geen correct woord, maak het jezelf niet te moeilijk en hou het simpel voor jezelf en anderen.
Uit je negatieve toon en je smileys haal ik dat je het niet met mijn opmerking eens bent,
:O
maar ondertussen haal je er een voorbeeld bij dat de situatie anders is, zoals ik zei. Echt, neem eens diep adem en lees je post eens terug voordat je hem plaatst.
Welk voorbeeld? Adem nemen? Lees je zelf überhaupt wat je post?
Optie of niet, er zijn geen afspraken gemaakt.
Afspraken kunnen gemaakt worden.
Als er nou een les te leren was is het dat de regels niet voorzagen in deze situatie, dat is niet gefixed.
Afspraken maken en regels aanpassen indien nodig.
Er zijn ook honderden pagina's Corona protocollen en er is geen woord gewijd aan het potentieel staken van de competitie. Dat duidt er op dat ze het niet als optie zien. Een situatie waar spelers besmet worden zien ze wel als optie, en dat is gewoon doorvoetballen totdat je geen representatief elftal meer kan opstellen.
Pagina 1:
DISCLAIMER: DIT PROTOCOL IS NOG IN ONTWIKKELING EN IS GEBASEERD OP DE KENNIS VAN NU. DE KOMENDE DAGEN KUNNEN NOG AANPASSINGEN VOLGEN (OP BASIS VAN AANWIJZINGSBRIEF RIJKSOVERHEID EN DE DAARUIT VOLGENDE NOODVERORDENINGEN). VERSIE 31-07-2020
Dit document wordt indien relevant geactualiseerd. Op nocnsf.nl/sportprotocolvind je altijd de meest actuele versie van het sportprotocol.
Ik lees dat er nog niets zeker is en dat aanpassingen nog kunnen volgen.
Bron: https://nocnsf.nl/sportprotocol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Het is en blijft een reeel risico voor de competitie, zolang er niets geformaliseerd is gaat het naar waarschijnlijkheid problemen opleveren in de toekomst. Je wil dat de regelementen zo veel mogelijk voorzien in de door jullie beschreven situaties, dat is er tot op heden nog niet en men mag hopen dat de KNVB dat wel voor elkaar weet te krijgen voordat de eredivisie weer van start is.

Is dat er niet kan je de discussies over missende spelers nu al uittekenen.

Er is in ieder geval progressie vanuit kamp "seizoen 2019/20 moest toch echt gestopt worden vanwege de veiligheid"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
OPSLAGHOND schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 08:43:
Ik zit er niet naast, je komt met het AD als bron, de Zuid-Hollandse Telegraaf nota bene ...
Laagdunkend is geen correct woord, maak het jezelf niet te moeilijk en hou het simpel voor jezelf en anderen.
Pff, wat heeft Corona met de provincie te maken? Het is in vrijwel alle media benoemd, ongetwijfeld ook in de Amsterdamse Telegraaf. Zou het AD de protocollen niet goed samen vatten omdat ze uit ZH komen? (exact hetzelfde stuk staat ook in de Tubantia, de Gelderlander etc. overigens).

En de Corona protocollen zijn gewoon wat ze zijn. Geen herspinsel van mij. Na vele persoonlijke aanvallen en aanvallen op mijn bronnen kom jij met welgeteld 0 bronnen, alleen hersenspinsels.
De ironie ontgaat je waarschijnlijk.
Welk voorbeeld? Adem nemen? Lees je zelf überhaupt wat je post?
Ik geef aan dat de situatie anders is, jij geeft als voorbeeld dat er nu spelers positief getest zijn, een voorbeeld dat de situatie anders is. Je typt het zelf, ik lees dat, maar jijzelf kennelijk niet.

Of ik mis je punt, en je punt is juist dat de situatie nu niet onder controle is vergeleken met maart omdat er besmette spelers zijn. In dat geval neem ik aan dat je pleit voor het stoppen van al het voetbal?
Afspraken kunnen gemaakt worden.

[...]

Afspraken maken en regels aanpassen indien nodig.
Dat kan altijd, maar dan zit je weer regels te maken terwijl de competitie al begonnen is. Dus die les is niet getrokken.

Er is vooraf wel oa. nagedacht over wat er gedaan wordt als er spelers positief zijn, namelijk doorvoetballen totdat er geen representatief team meer op de been gebracht kan worden.
Ik lees dat er nog niets zeker is en dat aanpassingen nog kunnen volgen.
Bron: https://nocnsf.nl/sportprotocol
Alles kan, zoals ik al zei is het een pure aanname van jou dat de soep niet zo heet gegeten zal worden. Dit is wat het nu is.

[ Voor 14% gewijzigd door ph4ge op 12-08-2020 10:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
We gaan het meemaken lijkt me zo. Feyenoord heeft twee besmettingen en gaan gewoon door alsof hun neus bloedt, tot ze op een punt komen dat er 10 in quarantaine zitten en ze aan het begin van de competitie miepen dat ze geen team hebben

Dat protocol is voor ere en eerste divisie wedstrijden, niet voor een veredelde oefenpot een maand voor het begin. Dat zou ik een onaanvaardbaar risico noemen en aflasten. Als er bij Sparta over een week een positieve test uit komt rollen kun je het protocol de prullenbak in gooien en sta je met lege handen..

Die gasten kunnen niet in een bubbel leven, net zoals wij dat niet kunnen. Alleen daardoor hebben ze kans op besmetting door externe factoren. Om verdere besmetting tegen te gaan hebben ze een test beleid maar als ze daar vervolgens niets mee doen en het schijnveiligheid noemen dan kun je erop wachten tot een selectie loopt te snotteren, niet de juiste weg lijkt me

Overigens ben ik het eens met hierboven, als de regering zegt “alle sport evenementen verboden”, dan kan de KNVB hoog en laag springen maar dan zijn ze daar ook aan gebonden (mede omdat ze ondanks een half jaar tijd nog steeds geen sluitend protocol en beleid hebben waar ze zich aan houden..)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Holk schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:50:
We gaan het meemaken lijkt me zo. Feyenoord heeft twee besmettingen en gaan gewoon door alsof hun neus bloedt, tot ze op een punt komen dat er 10 in quarantaine zitten en ze aan het begin van de competitie miepen dat ze geen team hebben

Dat protocol is voor ere en eerste divisie wedstrijden, niet voor een veredelde oefenpot een maand voor het begin. Dat zou ik een onaanvaardbaar risico noemen en aflasten. Als er bij Sparta over een week een positieve test uit komt rollen kun je het protocol de prullenbak in gooien en sta je met lege handen..
Dit is mijns inziens ook de enige juiste actie na een positieve test kort voor de wedstrijd. Dan maar tegen het tweede elftal van je eigen club een wedstrijd spelen om toch wat wedstrijdritme op te bouwen maar niet een risico bij andere clubs introduceren. Al met al is er van professioneel handelen geen sprake indien je alsnog doorzet voor een (oefen)wedstrijd.

Feyenoord heeft sowieso al twijfelachtige uitspraken met betrekking tot testen en dit helpt niet mee met de beeldvorming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
Napo schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:57:
[...]

Dit is mijns inziens ook de enige juiste actie na een positieve test kort voor de wedstrijd. Dan maar tegen het tweede elftal van je eigen club een wedstrijd spelen om toch wat wedstrijdritme op te bouwen maar niet een risico bij andere clubs introduceren. Al met al is er van professioneel handelen geen sprake indien je alsnog doorzet voor een (oefen)wedstrijd.

Feyenoord heeft sowieso al twijfelachtige uitspraken met betrekking tot testen en dit helpt niet mee met de beeldvorming.
Potverdikke we zijn het zowaar 100% eens :o

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 08:04:
[...]

Dat blijkt niet. Je zit er gewoon helemaal naast, levert geen bronnen, en laat je wederom erg laagdunkend uit.
Probleem is dat jij ook alleen maar een eigen bedachte redenatie volgt. "Niks vernoemd in het protocol, dus het kan niet" rammelt natuurlijk van alle kanten als zogenaamde bron.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:03

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Modbreak:Ik kan in posts gaan knippen, naar dat laat ik even achterwege. Kunnen jullie niet op de man spelen? Dat maakt het lezen zoveel fijner en komt de sfeer ten goede

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 17:53:
Probleem is dat jij ook alleen maar een eigen bedachte redenatie volgt. "Niks vernoemd in het protocol, dus het kan niet" rammelt natuurlijk van alle kanten als zogenaamde bron.
Dat zeg ik helemaal niet, ik zeg alleen dat het een flinke aanname is dat dat gaat gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Holk schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:50:

Overigens ben ik het eens met hierboven, als de regering zegt “alle sport evenementen verboden”, dan kan de KNVB hoog en laag springen maar dan zijn ze daar ook aan gebonden (mede omdat ze ondanks een half jaar tijd nog steeds geen sluitend protocol en beleid hebben waar ze zich aan houden..)
Nouja.. Eigenlijk is het gene wat jij tussen () zet misschien wel het belangrijkste. Als de knvb (of andere sport organisaties) met een goed protocol aankomen dan werkt de overheid echt wel mee waar mogelijk. Nu ga je straks waarschijnlijk weer vreemde situaties zien omdat lokaal beslissingen worden gemaakt. Wat als het komende seizoen ook niet afgemaakt kan worden? Zijn daar regels voor gemaakt? Kunnen we dan uitweiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
DoeEensGek schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 21:02:
[...]

Nouja.. Eigenlijk is het gene wat jij tussen () zet misschien wel het belangrijkste. Als de knvb (of andere sport organisaties) met een goed protocol aankomen dan werkt de overheid echt wel mee waar mogelijk. Nu ga je straks waarschijnlijk weer vreemde situaties zien omdat lokaal beslissingen worden gemaakt. Wat als het komende seizoen ook niet afgemaakt kan worden? Zijn daar regels voor gemaakt? Kunnen we dan uitweiken?
Was er niet al gezegd dat de wedstrijden hoe dan ook gespeeld gaan worden en als de burgemeester het in 1 plaats verbied dat het dan maar op neutraal terrein gespeeld moet worden? Zoiets kan ik mij van recent tenminste herinneren. Zie dus nog wel dat alle clubs opeens hun wedstrijden in Groningen en Friesland moeten gaan spelen omdat er daar bij de eerste golf relatief gezien nauwelijks besmettingen waren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:03

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Heeft iemand al een envelopje naar Makkelie gestuurd? O-)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Ik las gisteren dat er in 1 van de voorrondes CL er een reglementaire 3-0 overwinning was voor een Schotse Ierse (?) ploeg, omdat de tegenstander 2 positieve tests hadden en niet konden(wilden?) afreizen.
Woensdag 12 augustus

Kampioen Kosovo verliest reglementair in CL

FC Drita, de kampioen van Kosovo, heeft door de UEFA een reglementaire nederlaag toegewezen gekregen. FC Drita zou het in de voorronde van de Champions League opnemen tegen Linfield uit Noord-Ierland, maar vanwege meerdere coronabesmettingen bij FC Drita kan de kampioen uit Kosovo niet aantreden. Omdat de UEFA geen mogelijkheid ziet om de wedstrijd op korte termijn in te halen, is FC Drita reglementair met 3-0 onderuit gegaan. Bij FC Drita is men op zijn zachts gezegd niet blij met de gang van zaken:

They have put the blame on Swiss authorities because they asked for a 10 days quarantine for our club, and more reasons that do not have anything to do with us but have everything to do with the organizer of this competition which is UEFA itself.

[ Voor 68% gewijzigd door Martinusz op 13-08-2020 13:40 ]

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:42
Martinusz schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 13:38:
Ik las gisteren dat er in 1 van de voorrondes CL er een reglementaire 3-0 overwinning was voor een Schotse Ierse (?) ploeg, omdat de tegenstander 2 positieve tests hadden en niet konden(wilden?) afreizen.

[...]
Dat ging over de wedstrijd tussen de kampioen uit Kosovo (FC Drita) en de Noord-Ierse ploeg Linfield FC.
Drita en Linfield hadden zich geplaatst voor de finale van een minitoernooi met de kampioenen van vier kleine voetballanden. De wedstrijden werden gespeeld op het complex van de UEFA in Nyon. De Zwitserse autoriteiten schrijven tien dagen quarantaine voor na de besmettingen bij Drita, waardoor het duel met Linfield niet op korte termijn kan worden ingehaald.
https://nos.nl/artikel/23...ng-coronabeleid-uefa.html

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Terranova
  • Nu online
Lang en Labyad spelen goed, wat is dit voor raar jaar :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Haha, ja beide behoorlijk goed. Labyad met een 2e goal alweer. Anthony nog onwennig, maar al wel belangrijk met voor assist en nu de vrije trap na een overtreding op hem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Anthony went wel snel. Heeft snelheid, techniek en inzicht. Lijkt minder moeite met aanpassen te hebben dan Neres toen ie kwam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Nu online
Je zou zeggen dat Ajax langer in voorbereiding is dan Utrecht, maar dat is volgens mij echt niet zo. Ook pas 2e wedstrijd Ajax

Edit: Jezus Labyad, waar was dit de afgelopen jaren

[ Voor 17% gewijzigd door Terranova op 13-08-2020 19:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Labyad de nieuwe corner en vrijetrap nemer! Alleen jammer dat zijn overige punten van minder niveau zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pompi
Vind het nog het mooist dat het publiek zich goed aan de corona maatregelen houd, want dat laat zien dat het zo gewoon kan en er mogelijk dus meer toeschouwers binnenkort kunnen komen.

Verder is Ajax nou zo goed aan het voetballen of is Utrecht echt totaal ongemotiveerd naar de Arena gekomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Pompi schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 19:37:
Vind het nog het mooist dat het publiek zich goed aan de corona maatregelen houd, want dat laat zien dat het zo gewoon kan en er mogelijk dus meer toeschouwers binnenkort kunnen komen.

Verder is Ajax nou zo goed aan het voetballen of is Utrecht echt totaal ongemotiveerd naar de Arena gekomen?
Meer publiek betekend meer kans dat het misgaat.
En als 1 persoon de regels breekt heb je kans dat anderen mee gaan doen als een stelletje schapen.

Zou het met kleine stapjes verhogen. Groep mensen die het in de gaten houd.
1 waarschuwing, erna mag je vertrekken.

• Pompi
Deadsy schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 19:39:
[...]

Meer publiek betekend meer kans dat het misgaat.
En als 1 persoon de regels breekt heb je kans dat anderen mee gaan doen als een stelletje schapen.

Zou het met kleine stapjes verhogen. Groep mensen die het in de gaten houd.
1 waarschuwing, erna mag je vertrekken.
Uiteraard, maar met zoveel goals en het de eerste keer weer had ik al lang iets verwacht behalve het geklap en het gefluit. Dus positief verrast als het echt 2700 supporters zijn. En mogelijk ook complimenten voor de stewards die het dus ook goed onder controle hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Ik kijk net maar zie Lang spugen terwijl hij het veld afloopt ...
Kan de VAR hem nog rood geven?

[ Voor 7% gewijzigd door OPSLAGHOND op 13-08-2020 20:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

OPSLAGHOND schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 20:25:
Och ik hoop dat hij verkocht wordt.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• Terranova
  • Nu online
OPSLAGHOND schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 20:25:
vrij lastig af te leren denk ik. Weet niet waarom, maar als ik op het veld sta ga ik het ook doen. Gelukkig heb ik nog geen wedstrijd gehad deze tijd

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Unuvar ook ... twee keer zelfs ...
Als je nou gras in je mond hebt na een val ...
Zitten 2.700 man zich (mogelijk met moeite) in te houden ...

[ Voor 30% gewijzigd door OPSLAGHOND op 13-08-2020 20:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Had Utrecht en representatief elftal in de eerste helft of moeten ze zich zorgen maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:47
Deadsy schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 22:07:
Had Utrecht en representatief elftal in de eerste helft of moeten ze zich zorgen maken
Utrecht mag zich best wel wat zorgen maken, niet volwaardig 1e elftal, maar dat was bij Ajax ook niet het geval..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:03

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Terranova schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 19:12:
Lang en Labyad spelen goed, wat is dit voor raar jaar :+
Tegen dit niveau lukt het meestal wel. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 5 ... 208 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.

Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021