Dat blijkt niet. Je zit er gewoon helemaal naast, levert geen bronnen, en laat je wederom erg laagdunkend uit.
OPSLAGHOND schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 04:46:
Beter onder controle?
Voordat de competitie werd stilgelegd vrijwel geen besmette spelers in Nederland, de afgelopen weken al tientallen.
Of gaan we het hier nu hebben over de gehele bevolking i.p.v. voetbal(lers) omdat dat (nog) gematigd positief is?
Uit je negatieve toon en je smileys haal ik dat je het niet met mijn opmerking eens bent, maar ondertussen haal je er een voorbeeld bij dat de situatie anders is, zoals ik zei. Echt, neem eens diep adem en lees je post eens terug voordat je hem plaatst.
Optie of niet, er zijn geen afspraken gemaakt. Als er nou een les te leren was is het dat de regels niet voorzagen in deze situatie, dat is niet gefixed. Er zijn ook honderden pagina's Corona protocollen en er is geen woord gewijd aan het potentieel staken van de competitie. Dat duidt er op dat ze het niet als optie zien. Een situatie waar spelers besmet worden zien ze wel als optie, en dat is gewoon doorvoetballen totdat je geen representatief elftal meer kan opstellen.
Deadsy schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:35:
@
ph4ge
Clubs kunnen besluiten wat ze willen. Als het qua corona infecties te gek word dan gaat de overheid de regels veranderen.
En als halve elftallen in quarantaine zitten dan kan de KNVB ook niet anders dan de regels aanpassen.
Maar het is de KNVB, vanuit zichzelf doen die zelden iets, zullen wel weer afwachten tot de overheid de beslissing voor ze neemt.
De clubs hebben ingestemd met de protocollen, dus er van afwijken zou raar zijn en volgens de regels een reglementaire nederlaag opleveren.
Een half elftal in quarantaine zou mogelijk betekenen dat je geen representatief elftal kan opstellen, maar dat een club 6 spelers moet missen komt ook zonder Corona regelmatig voor, dus ik denk niet dat dat genoeg is. Dat zou nog weleens een discussie kunnen opleveren als het zover komt, want de term "representatief elftal" is subjectief en een club met een brede selectie komt minder snel in de problemen dan een club met een smalle selectie.
Belangrijker is nog dat de regels er geen rekening mee houden dat een club niet wil voetballen omdat de tegenstander besmet is. Dat is gewoon een reglementaire nederlaag.
Elke bedrijfstak volgt slechts de regels van de overheid en wil zoveel mogelijk door zolang de regels het toelaten. Die sneer naar de KNVB is niet nodig. Bijvoorbeeld de horeca neemt uit zichzelf ook geen maatregelen, daar heeft de overheid het vorige week ook voor besloten.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"