Typisch Perez om alles af te zeiken. Ajax heeft de afgelopen paar jaar met Dest en Mazraoui rechtsbacks uit eigen jeugd naar de het 1e gehaald. In Jong Ajax zitten er nu enkel nog A-junioren met een paar wedstrijden KKD-ervaring en dan is het opeens een gebrek van de jeugdopleiding dat er niet voor het 3e jaar op rij een rechtsback doorbreekt.Harribo schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:25:
Vrees dat Perez gelijk heeft...
https://m.fcupdate.nl/voe...eeft-gebrekkige-techniek/
Nu moet ik zeggen dat Mazraoui ook niet altijd alles is...
Perez is tegenwoordig net Youri Mulder 2, zeiken om het zeiken.Sempy schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:37:
[...]
Typisch Perez om alles af te zeiken. Ajax heeft de afgelopen paar jaar met Dest en Mazraoui rechtsbacks uit eigen jeugd naar de het 1e gehaald. In Jong Ajax zitten er nu enkel nog A-junioren met een paar wedstrijden KKD-ervaring en dan is het opeens een gebrek van de jeugdopleiding dat er niet voor het 3e jaar op rij een rechtsback doorbreekt.
Mag toch aannemen dat iedereen zich beseft dat die Klaiber ervoor de bank gehaald is, Mazraoui eerste keuze blijft en slechts een tussenoplossing is omdat de jeugd zich nog moet doorontwikkelen. Het lijkt nu wel als of Ajax een basisspeler koopt van Utrecht. En over het bedrag? Mjah, die gaat Overmars kennende over twee seizoenen gewoon weer terug krijgen bij verkoop.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ehm ja, daar hebben we het de hele tijd al over? En dan nog is het een bagger aankoop.Han schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:57:
Mag toch aannemen dat iedereen zich beseft dat die Klaiber ervoor de bank gehaald is, Mazraoui eerste keuze blijft en slechts een tussenoplossing is omdat de jeugd zich nog moet doorontwikkelen. Het lijkt nu wel als of Ajax een basisspeler koopt van Utrecht. En over het bedrag? Mjah, die gaat Overmars kennende over twee seizoenen gewoon weer terug krijgen bij verkoop.
Heeft er niks mee te maken. Tussen de voltreffers zit rotzooi. Je vergeet Marin ook nog als je Klaassen er ook bij zou halen in deze discussie. Maar denk even aan Davinson Sanchez die voor een prikkie gekocht werd en voor een shitload money verkocht werd een jaar later. Daar kan Ajax zich heel wat Orejuela's en Magallan's voor veroorloven dus als die door de mand vallen is dat niet zo erg.JST94 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:01:
Ik vind het commentaar op de transfer van Klaiber naar Ajax wel komisch. Als Ajax die 5 miljoen uit had gegeven aan een of andere onbekende Zuid Amerikaan stond iedereen op de banken. Kijk maar naar die Orejuala, die kon er echt geen klote van, of de slager, Magallan.
Het grote verschil zit hem erin dat wanneer een speler daadwerkelijk goed is én opgehaald wordt in de Eredivisie het opmerkelijk is dat dat na zoveel jaren pas gebeurt. De kans dat een écht Ajax-waardig talent na 5 jaar pas opgepikt wordt geeft meestal aan dat het talent niet zo alom aanwezig is als voorheen gedacht. En dan kun je je met het verdienmodel wat Ajax heeft jezelf achter de oren krabben en mag je vraagtekens plaatsen bij de transfersom. En precies daar gaat jouw vergelijking met de Zuid-Amerikanen mank.
Het gaat mij meer om de reacties van de supporters. Tuurlijk zitten er mishits tussen je aankopen, maar als ik de reacties zo her en der op internet lees vind men 5 miljoen voor Klaiber veel, terwijl ze 5 miljoen voor een onbekende zuid Amerikaan wel prima vinden. Terwijl ze die vaak alleen kennen van YouTube. ;-)Typhone schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:19:
[...]
Heeft er niks mee te maken. Tussen de voltreffers zit rotzooi. Je vergeet Marin ook nog als je Klaassen er ook bij zou halen in deze discussie. Maar denk even aan Davinson Sanchez die voor een prikkie gekocht werd en voor een shitload money verkocht werd een jaar later. Daar kan Ajax zich heel wat Orejuela's en Magallan's voor veroorloven dus als die door de mand vallen is dat niet zo erg.
Het grote verschil zit hem erin dat wanneer een speler daadwerkelijk goed is én opgehaald wordt in de Eredivisie het opmerkelijk is dat dat na zoveel jaren pas gebeurt. De kans dat een écht Ajax-waardig talent na 5 jaar pas opgepikt wordt geeft meestal aan dat het talent niet zo alom aanwezig is als voorheen gedacht. En dan kun je je met het verdienmodel wat Ajax heeft jezelf achter de oren krabben en mag je vraagtekens plaatsen bij de transfersom. En precies daar gaat jouw vergelijking met de Zuid-Amerikanen mank.
Ja en dat is wat ik zeg, die Klaiber zien we in NL week in week uit spelen en die zit na 5 jaar - met alle respect - nog bij FC Utrecht. Het échte talent is dan allang weg. Die gokjes nemen in Zuid-Amerika is dus zo gek nog niet tenzij je 10x achter elkaar volledig mis zit.JST94 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:49:
[...]
Het gaat mij meer om de reacties van de supporters. Tuurlijk zitten er mishits tussen je aankopen, maar als ik de reacties zo her en der op internet lees vind men 5 miljoen voor Klaiber veel, terwijl ze 5 miljoen voor een onbekende zuid Amerikaan wel prima vinden. Terwijl ze die vaak alleen kennen van YouTube. ;-)
Daar gaat het al mis.JST94 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:49:
maar als ik de reacties zo her en der op internet lees
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Tuurlijk, maakt het des te interessanter voor de programmamakers. Lui die zich beschikbaar stellen om wanneer nodig een knuppel in het hoederhok te smijten. Álles in de media is vooropgezet.toolkist schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:56:
[...]
Perez is tegenwoordig net Youri Mulder 2, zeiken om het zeiken.
offtopic:
Zelfs het nieuws, oepsie samenzweringstheoriewaarschuwing
Zelfs het nieuws, oepsie samenzweringstheoriewaarschuwing
Ik vind Klaiber een prima breedteaankoop en die 5 miljoen is een redelijk bedrag. Als Ajax hem niet zou halen dan zou PSV hem mogelijk wel hebben opgepikt als vervanger van Dumfries. Het is een speler die er meteen kan staan en met regelmaat de beste speler op het veld was bij Utrecht. Uiteraard kan hij er niks van nu Ajax hem heeft opgepikt voor de breedte, maar dat zijn geen onbevlekte meningen.
En voor wat betreft Klaassen, prima aankoop wanneer het door gaat. Promes op 10 gaat op basis wat ik tot nu toe gezien heb het niet worden vrees ik, die is op zijn andere positie veel gevaarlijker en effectiever. Met Tadic in de spits, Klaassen op 10, Kudus en Gravenbergh op het middenveld, Promes/Neres/Antony op de vleugels zit het volgens mij wel snor. Qua verdediging, met Schuurs en Blind centraal en Tagliafico en Mazraoui als backs en Onana op doel kan Ajax prima de CL in dit seizoen.
En voor wat betreft Klaassen, prima aankoop wanneer het door gaat. Promes op 10 gaat op basis wat ik tot nu toe gezien heb het niet worden vrees ik, die is op zijn andere positie veel gevaarlijker en effectiever. Met Tadic in de spits, Klaassen op 10, Kudus en Gravenbergh op het middenveld, Promes/Neres/Antony op de vleugels zit het volgens mij wel snor. Qua verdediging, met Schuurs en Blind centraal en Tagliafico en Mazraoui als backs en Onana op doel kan Ajax prima de CL in dit seizoen.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Dat dachten wij dus van Bryan Linssen. Maar die gast kan er werkelijk weer geen klote meer van.Han schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:31:
Het is een speler die er meteen kan staan en met regelmaat de beste speler op het veld was bij Utrecht.
Dat kon ie sowieso al niet ...
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Hmm, ik ken het Ajax systeem niet, maar wil je op "10" juist niet een creatieve speler? Iets wat Klaassen niet is. Intrinsiek is Klaassen meer een Feyenoord speler dan een Ajax speler m.i.Han schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:31:
Met Tadic in de spits, Klaassen op 10, Kudus en Gravenbergh op het middenveld, Promes/Neres/Antony op de vleugels zit het volgens mij wel snor.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Dest naar FC Barcelona schijnt.
Die zag ik niet aankomen.
https://nos.nl/artikel/23...nen-bij-fc-barcelona.html
Dest tekent voor vijf seizoenen bij FC Barcelona
Sergiño Dest tekent voor vijf seizoenen bij FC Barcelona. De Spaanse club en Ajax waren zaterdagavond al akkoord over de transfer van de vleugelverdediger en vandaag heeft Dest ook persoonlijk overeenstemming bereikt.
Als de medische keuring zonder problemen verloopt, is hij definitief speler van Barcelona. Vrijdag staat de presentatie in Camp Nou gepland. Het is voor het Barcelona van trainer Ronald Koeman de eerste serieuze aankoop.
De 19-jarige Dest komt uit de jeugdopleiding van Ajax en brak vorig seizoen door in het eerste elftal. Hij stond ook in de belangstelling van Bayern München, maar tot een akkoord kwam het niet. Ajax ontvangt naar verluidt 20 miljoen euro. Het bedrag kan via bonussen nog verder oplopen.
Dest, zoon van een Amerikaanse vader en een Nederlandse moeder, komt uit de jeugdopleiding van Ajax en maakte vorig jaar in het duel om de Johan Cruijff Schaal zijn debuut in het eerste elftal. In totaal speelde hij 22 competitiewedstrijden voor de Amsterdammers en 5 duels in de Champions League. Dest is international van de Verenigde Staten.
Vierde basisspeler
Dest is de vierde basisspeler die Ajax heeft verlaten, na Hakim Ziyech (Chelsea), Donny van de Beek (Manchester United) en Joël Veltman (Brighton & Hove Albion). Voor André Onana en Nico Tagliafico is ook buitenlandse belangstelling. De transfermarkt is tot 5 oktober open.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Welkom Han, als trainer van Ajax. Weet je al wanneer het officieel bekend gemaakt mag worden?Han schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:31:
Ik vind Klaiber een prima breedteaankoop en die 5 miljoen is een redelijk bedrag. Als Ajax hem niet zou halen dan zou PSV hem mogelijk wel hebben opgepikt als vervanger van Dumfries. Het is een speler die er meteen kan staan en met regelmaat de beste speler op het veld was bij Utrecht. Uiteraard kan hij er niks van nu Ajax hem heeft opgepikt voor de breedte, maar dat zijn geen onbevlekte meningen.
Nou ja, Ziyech liep ook al even in de eredivisie. En zo zijn er wel meer in het verleden, iets minder talentvol, maar spelers als Schone, Gudelj en Theo Janssen zijn ook niet bepaald als jonkie naar Ajax gekomen.Typhone schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:19:
Het grote verschil zit hem erin dat wanneer een speler daadwerkelijk goed is én opgehaald wordt in de Eredivisie het opmerkelijk is dat dat na zoveel jaren pas gebeurt. De kans dat een écht Ajax-waardig talent na 5 jaar pas opgepikt wordt geeft meestal aan dat het talent niet zo alom aanwezig is als voorheen gedacht.
Regeren is vooruitschuiven
Wow dit komt echt uit het niets opeens, goed verborgen gehoudenMaarten_E schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:22:
Dest naar FC Barcelona schijnt.
[...]
Alleen Ziyech was daarvan een schot in de roos samen met Schöne. Maar die werd niet gekocht maar was transfervrij.T-MOB schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:24:
[...]
Nou ja, Ziyech liep ook al even in de eredivisie. En zo zijn er wel meer in het verleden, iets minder talentvol, maar spelers als Schone, Gudelj en Theo Janssen zijn ook niet bepaald als jonkie naar Ajax gekomen.
Ik wist dat er interesse in Dest was, maar ik dacht vanuit Bayern, of ben ik zo van mijn padje af?Terranova schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:25:
[...]
Wow dit komt echt uit het niets opeens, goed verborgen gehouden
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Oh je was serieus?Maarten_E schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:25:
[...]
Ik wist dat er interesse in Dest was, maar ik dacht vanuit Bayern, of ben ik zo van mijn padje af?
My bad, dit is al dagen bekend dat het Barca is geworden
Ahh, dan loop ik een paar dagen achter, my bad.Terranova schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:26:
[...]
Oh je was serieus?
My bad, dit is al dagen bekend dat het Barca is geworden
Had echt in mijn hoofd dat hij actief gevolgd werd door Bayern.
Hier in het zuiden komt het nieuws altijd wat later binnen.
Ja, als "schot in de roos" de norm is voor een speler van Ajax dan is Klaiber een onbegrijpelijke aankoop. Maar Ajax is geen club die zich 11 voltreffers op het veld en dan ook nog 5 op de bank kan veroorloven. Niets mis met aanvullen met een paar spelers met meer ervaring dan talent. Ook met een elftal waar plek is voor Nick Viergever kun je een heel eind komen in de Europa League.Typhone schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:25:
[...]
Alleen Ziyech was daarvan een schot in de roos samen met Schöne. Maar die werd niet gekocht maar was transfervrij.
Ja helemaal mee eens maar dat is een andere discussie. We zullen gaan zien wat de toekomst brengt maar ik verwacht in elk geval geen absoluut topniveau van een Klaiber. Aan de andere kant Mazraoui is ook geen toptalent maar als die dienstbaar en naar zijn kunnen voetbalt dan kom je daar een heel eind mee en is hij extreem bruikbaar.T-MOB schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:36:
[...]
Ja, als "schot in de roos" de norm is voor een speler van Ajax dan is Klaiber een onbegrijpelijke aankoop. Maar Ajax is geen club die zich 11 voltreffers op het veld en dan ook nog 5 op de bank kan veroorloven. Niets mis met aanvullen met een paar spelers met meer ervaring dan talent. Ook met een elftal waar plek is voor Nick Viergever kun je een heel eind komen in de Europa League.
Gerucht is 20+5 voor dest.
Niet slecht als het klopt.
Niet slecht als het klopt.
En we hebben dus goed kunnen zien dat Klaiber zich nog steeds ontwikkelt en inmiddels bij de beste rechtsbacks in de Eredivisie hoort.Typhone schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:59:
[...]
Ja en dat is wat ik zeg, die Klaiber zien we in NL week in week uit spelen en die zit na 5 jaar - met alle respect - nog bij FC Utrecht. Het échte talent is dan allang weg. Die gokjes nemen in Zuid-Amerika is dus zo gek nog niet tenzij je 10x achter elkaar volledig mis zit.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Juist dat niveau wil je toch ontstijgen, een bezetting met Mazroui/Klaiber voor rechtsback is niet echt Champions League waardig.
Dest is inmiddels bevestigd. Toch makkelijk hoe dat soort spelers nu ook al voor Barcelona in aanmerking komen. Zelfs niet eens onbetwist basisspeler bij Ajax.
Dest is inmiddels bevestigd. Toch makkelijk hoe dat soort spelers nu ook al voor Barcelona in aanmerking komen. Zelfs niet eens onbetwist basisspeler bij Ajax.
Het probleem is juist dat Ajax/Ten Hag denkt dat Mazraoui helemaal toppie is, waardoor er een backup rechtsback wordt gehaald ipv een basis rechtsback. Dus inderdaad dat niveau wil je ontstijgen @dutchgio. Dat zal nu niet gebeuren denk ik
Klaiber is 26. Als die zich wil ontwikkelen dan is hij minimaal 5-6 jaar te laat. Daarom voor de breedte wellicht goed. Beste backs van Eredivisie zegt me niet zoveel. De enige die relevant zijn zijn degenen die Europees getest worden dus: AZ, PSV, Feyenoord. De rest allemaal leuk en aardig maar niet interessant.On_E schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:45:
[...]
En we hebben dus goed kunnen zien dat Klaiber zich nog steeds ontwikkelt en inmiddels bij de beste rechtsbacks in de Eredivisie hoort.
Mazraoui deed het anders tot zijn blessure fantastisch in de CL, ik zie hem liever dan Dest.dutchgio schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:45:
Juist dat niveau wil je toch ontstijgen, een bezetting met Mazroui/Klaiber voor rechtsback is niet echt Champions League waardig.
En hoe hij dit seizoen is gestart is in elk geval erg goed, dus daar maak ik mij niet zo'n zorgen over.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Blijkbaar wel, want Klaiber staat op het punt van tekenen.Typhone schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:53:
[...]
Klaiber is 26. Als die zich wil ontwikkelen dan is hij minimaal 5-6 jaar te laat. Daarom voor de breedte wellicht goed. Beste backs van Eredivisie zegt me niet zoveel. De enige die relevant zijn zijn degenen die Europees getest worden dus: AZ, PSV, Feyenoord. De rest allemaal leuk en aardig maar niet interessant.
In de ogen van de beleidsmakers ja, daar behoor ik niet toeOn_E schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:58:
[...]
Blijkbaar wel, want Klaiber staat op het punt van tekenen.
Misschien kunnen ze Klaiber nog ruilen voor Bart Nieuwkoop?Typhone schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:53:
[...]
De enige die relevant zijn zijn degenen die Europees getest worden dus: AZ, PSV, Feyenoord. De rest allemaal leuk en aardig maar niet interessant.
Ja is dat zo ? Ik volg Perez niet zo.toolkist schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:56:
[...]
Perez is tegenwoordig net Youri Mulder 2, zeiken om het zeiken.
Vind hem altijd wel zinnige dingen zeggen.
Hij zegt ook wel positieve dingen toch?
Vergeet niet dat negatieve dingen altijd makkelijker blijven hangen.
Vond hem heel goed bijvoorbeeld op Matisuwa reageren die zei na de wedstrijd tegen Twente, ja op de training ging het goed. Dat soort slappe geleuter....dat Perez zei, ja maar dat is geen wedstrijd, kan je toch niet vergelijken???...hou daar wel van
Nee klopt eerder was hij dicht bij een transfer bij Bayern, zo was te lezen.Maarten_E schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:25:
[...]
Ik wist dat er interesse in Dest was, maar ik dacht vanuit Bayern, of ben ik zo van mijn padje af?
Maar 20+5 voor Dest, goede handel voor Ajax
[ Voor 45% gewijzigd door Harribo op 30-09-2020 13:22 ]
@Harribo
Dat is dan wel een soort van open deur intrappen van Perez.
Welke haalbare backs dan wel? Een keuze in twijfel trekken is één, maar met een oplossing komen is andere koek. Ik hoor meerdere stemmen roepen dat Klaiber niet het gewenste niveau heeft voor op de bank bij Ajax, maar ik hoor nergens namen die een logisch alternatief zouden zijn.dutchgio schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:45:
Sterker nog, van alle ploegen die normaliter bij de laatste 16 van de CL behoren, van hoeveel ken jij de rechtsbacks?
Dat Dest geen basisspeler is bij Ajax heeft niks met zijn voetballende kwaliteiten te maken maar met zijn persoonlijkheid en karakter. Normaliter zou Ajax echt niet happig zijn om spelers met die leeftijd en potentie te laten gaan, maar dat is bij Dest anders. Als voetballer is het wellicht een toekomstige aderlating maar voor de sfeer en harmonie in het elftal is het een zegen.Dest is inmiddels bevestigd. Toch makkelijk hoe dat soort spelers nu ook al voor Barcelona in aanmerking komen. Zelfs niet eens onbetwist basisspeler bij Ajax.
Met welke club heeft Ajax het traditioneel erg lastig? En welke club is nu verzwakt door hun sterke back weg te kapen?
zou ook als motivatie mee kunnen spelen als je toch al een back voor de breedte wil halen.
zou ook als motivatie mee kunnen spelen als je toch al een back voor de breedte wil halen.
alles kan off-topic
Rechtsback is hier altijd discussie geweest:
- Tete
- Veltman
- Mazraoui
- Dest
Altijd was er wel iets niet goed, maar ondertussen kwamen we ook met deze backs waar we gekomen zijn
Overigens denk ik dat Mazraoui een nieuwe goede tandem heeft gevonden met Anthony, zaten echt goede combinaties tussen die 2!
Aan de andere kant is er totaal geen tandem Nico met Tadic, sinds datTadic ook veel op links speelt, is Nico veel minder betrokken in de aanval. Toen Neres op links stond, was hij veel meer aanvallend actief en ook aanvallend gevaarlijk!
@Ankona ik zou zeggen:
- PSV (met name uit)
- Vitesse
- Utrecht uit
- Twente uit
zoiets
- Tete
- Veltman
- Mazraoui
- Dest
Altijd was er wel iets niet goed, maar ondertussen kwamen we ook met deze backs waar we gekomen zijn
Overigens denk ik dat Mazraoui een nieuwe goede tandem heeft gevonden met Anthony, zaten echt goede combinaties tussen die 2!
Aan de andere kant is er totaal geen tandem Nico met Tadic, sinds datTadic ook veel op links speelt, is Nico veel minder betrokken in de aanval. Toen Neres op links stond, was hij veel meer aanvallend actief en ook aanvallend gevaarlijk!
@Ankona ik zou zeggen:
- PSV (met name uit)
- Vitesse
- Utrecht uit
- Twente uit
zoiets
[ Voor 8% gewijzigd door Martinusz op 30-09-2020 14:48 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Geef Klaiber gewoon een kans.
Iedereen loopt weg met tagliafico om zijn inzet en power en dit is eigenlijk ook iets wat ik wel zie bij Klaiber.
Mazraoui werd een half jaar geleden toen hij stond te schutteren (tegen ik dacht PSV) met de grond gelijk gemaakt en nu is hij onze super back? Ik denk dat we met Mazraoui + klaiber voldoende kwaliteit hebben. 5 miljoen klinkt als veel maar snap dat Utrecht hem voor minder liet laat gaan.
@Martinusz eens met je over die tandem op links die nog niet loopt. ik (en volgens mij vele anderen) zien tadic ook liever als spits ipv labyad en dan promes op links. (+ Neres)
Iedereen loopt weg met tagliafico om zijn inzet en power en dit is eigenlijk ook iets wat ik wel zie bij Klaiber.
Mazraoui werd een half jaar geleden toen hij stond te schutteren (tegen ik dacht PSV) met de grond gelijk gemaakt en nu is hij onze super back? Ik denk dat we met Mazraoui + klaiber voldoende kwaliteit hebben. 5 miljoen klinkt als veel maar snap dat Utrecht hem voor minder liet laat gaan.
@Martinusz eens met je over die tandem op links die nog niet loopt. ik (en volgens mij vele anderen) zien tadic ook liever als spits ipv labyad en dan promes op links. (+ Neres)
Hij zegt het tenminste. Gewoon ingaan tegen dat soort onzin. Doet niet iedereen zo directDeadsy schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:27:
@Harribo
Vind Mazraoui geen sterkhouder, nooit gevonden, Veltman heeft maar mi 1 goed seizoen gedraaid.
Tete vond ik de beste back maar misschien aanvallend te zwak.
We zullen zien wat Klaiber brengt.
Niet omdat ik een Groningen pet op heb, maar had Zeefuik wel wat voor Ajax gevonden. Snel, verdedigend en aanvallend.
[ Voor 41% gewijzigd door Harribo op 30-09-2020 14:59 ]
Voor een reserve plek HOEF je helemaal geen vervanger te kopen als je Alvarez en diverse jeugdspelers hebt rondlopen.Han schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:42:
[...]
Welke haalbare backs dan wel? Een keuze in twijfel trekken is één, maar met een oplossing komen is andere koek. Ik hoor meerdere stemmen roepen dat Klaiber niet het gewenste niveau heeft voor op de bank bij Ajax, maar ik hoor nergens namen die een logisch alternatief zouden zijn.
Walker (city)Sterker nog, van alle ploegen die normaliter bij de laatste 16 van de CL behoren, van hoeveel ken jij de rechtsbacks?
Meunier (psg)
Kimich/pavard (bayern)
Sergi Roberto (barca)
Trippier (atletico)
Azpiliqueta (of hoe je die naam ook schrijft, Chelsea)
Danilo/Cuadrado (juve)
Carvahal (Real)
Trent Arnold (Liverpool)
Zoiets?
Tadic houdt het veld breed, waar de rest vaker naar binnen bewoog en ruimte maakte voor Nico.Martinusz schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:47:
Alvarez op rechtsback? Sowieso een speler die het niveau niet aan kan. Die komt veel te kort, helemaal als rechtsback.toolkist schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:59:
Voor een reserve plek HOEF je helemaal geen vervanger te kopen als je Alvarez en diverse jeugdspelers hebt rondlopen.
Yep, die allemaal. Als je dat uit je hoofd weet dan hulde, maar dat gaat voor de meerderheid hier op hier. Daarnaast is er genoeg aan te merken op al die namen qua voetbal, bij de een meer dan bij de ander. Vorig seizoen gingen veel van die ploegen ten onder aan Ajax, werden ze van de mat gespeeld. Ik denk stiekem echt dat het niveau van de Ajax spelers meer dan prima is, ook die van een Klaiber. Vaak gaat het ook om het team waar je in speelt en met name dat het ook daadwerkelijk een team is.Walker (city)
Meunier (psg)
Kimich/pavard (bayern)
Sergi Roberto (barca)
Trippier (atletico)
Danilo/Cuadrado (juve)
Carvahal (Real)
Trent Arnold (Liverpool)
Zoiets?
En als ik dan lees dat een Zeefuik als alternatief voor Klaiber wordt geopperd dan moet ik eigenlijk best wel lachen. Als er één back bestempelt kan worden als een beperkte draver dan is het Zeefuik wel. En met een Ajax verleden. Dat Ajax die niet heeft gehaald zegt eigenlijk alles wel. Ajax had hem heel goedkoop kunnen oppikken aangezien zij voor elke euro boven de 3 ton slechts de helft betalen. Zeefuik is overigens voor 4 miljoen verkocht, als je dan toch het bedrag van Klaiber in perspectief wilt zetten. Ik vind Zeefuik ondanks zijn jongere leeftijd stukken minder dan Klaiber.
Lach jij maar. Jij mag dat vinden.
Zeefuik was een rots in de branding bij Groningen. Hij werd steeds beter.
Niet voor niets is hij weg gegaan voor een groot bedrag.
Ajax ziet helaas niet alles scherp.
Alvarez als rechtsback lijkt me niet best.
Zou hem eerder nog achter de spitsen zetten aangezien hij nog wel eens kan scoren. Daar herinner ik mij hem van.
Maar beter misschien niet in het veld
Ajax ziet helaas niet alles scherp.
Alvarez als rechtsback lijkt me niet best.
Zou hem eerder nog achter de spitsen zetten aangezien hij nog wel eens kan scoren. Daar herinner ik mij hem van.
Maar beter misschien niet in het veld
[ Voor 41% gewijzigd door Harribo op 30-09-2020 15:30 ]
Ik ben de laatste die gaat ontkennen dat Zeefuik voor Groningen de rots in de branding was en dat het bedrag van 4 miljoen voor Groningen peanuts is. Echter heb je het wel over Groningen, een ploeg uit de onderste regionen van de subtop. Utrecht schat ik wat dat betreft hoger in, dus ook een Klaiber, die voor zijn ploeg ook die rots in de branding was en zich de afgelopen jaren goed heeft ontwikkeld.Harribo schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:28:
Lach jij maar. Jij mag dat vinden.
Zeker niet, helemaal mee eens. Maar ik denk wel dat Ajax in het geval van Zeefuik een prima beeld heeft over de potentie en zijn kunnenAjax ziet helaas niet alles scherp.
En voor die plek heeft Ajax betere spelers. Met Alvarez achter de spitsen haal je alle dynamiek uit het spel.Alvarez als rechtsback lijkt me niet best.
Ik maak me met hem als rechtsback tegen bv Bayern echt niet meer zorgen als wanneer Klaiber op die plek staat. Liever nog heb ik er dan gewoon een speler uit eigen opleiding staan. Boeiend als dat dan een keer een broekie is.Han schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:23:
[...]
Alvarez op rechtsback? Sowieso een speler die het niveau niet aan kan. Die komt veel te kort, helemaal als rechtsback.
Kopen kopen kopen is leuk, maar dan moet het wel top kwaliteit zijn wat je haalt. Reserves horen daar niet bij, tenzij die gehaald worden om vast te wennen zoals Neres en Antony.
Inmiddels is het zowat bijzonder dat er nog een plekje voor Gravenberch wordt vrijgehouden en dat irriteert me.
Veel interessanter is natuurlijk wie Utrecht als vervanger gaat halen. 
Thomas Pachonik, Joshua Brenet, Felix Passlack, Glenn Bijl en Sherel Floranus worden genoemd. Dan zal er vast iemand anders komen, of gokt de club op ‘eeuwig talent’ Giovanni Troupée?
Thomas Pachonik, Joshua Brenet, Felix Passlack, Glenn Bijl en Sherel Floranus worden genoemd. Dan zal er vast iemand anders komen, of gokt de club op ‘eeuwig talent’ Giovanni Troupée?
Passlack viel pas geleden in als linksback bij Dortmund en beviel toen schijnbaar erg goed. Zal mij benieuwen of ze die willen laten gaan (en of ie dat zelf wel wil)
[edit] Het wordt steeds triester...
[edit] Het wordt steeds triester...
Ajax heeft afgelopen periode ook geïnformeerd naar Joshua Brenet als rechtsback. Dat onthulde Freek Jansen in de Pak Schaal Podcast van Voetbal International. "Ze hebben vorige week vluchtig geïnformeerd naar de voorwaarden, maar hij stond niet bovenaan de lijst", aldus Jansen. "Het wordt dus Sean Klaiber."
[ Voor 52% gewijzigd door toolkist op 30-09-2020 16:01 ]
Met alle respect maar Zeefuik kampt al jaren met chronisch overgewicht naar eigen zeggen om sterker te zijn in de duels. Dat is toch geen Ajax kaliber! Dalijk vinden we de centrale verdediger van VVV nog geschikt voor Ajax. Het moet niet gekker lopen. Zelfs Jong Ajax rolt Excelsior met 3-0 op dus ook daar zou de eigen jeugd al de voorrang van moeten krijgen. Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik momenteel niet veel tijd heb Jong Ajax nog te volgen wat ik afgelopen jaren wel deed.
Dortmund had toen wel heel veel blessures, nog een contract voor 1 jaar. Deed het bij Fortuna goed vorig jaar en past ook wel in de strategie van Utrecht de laatste jaren. (jeugdinternationals halen, doorontwikkelen en verkopen)toolkist schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:59:
Passlack viel pas geleden in als linksback bij Dortmund en beviel toen schijnbaar erg goed. Zal mij benieuwen of ze die willen laten gaan (en of ie dat zelf wel wil)
Aan de andere kant heeft Utrecht ook bij Jong best een paar aardige backs (Mokono en Pabai), het zou dus ook kunnen dat er jeugd wordt doorgeschoven, maar dan ga je er wel tijdelijk op achteruit en moet je misschien het top-3 aanvallen verhaal even laten lopen.
Ik dacht ook gelezen te hebben dat ze met Vd Marel en nog een speler nog genoeg rechtsbacks dachten te hebben?On_E schreef op woensdag 30 september 2020 @ 16:02:
[...]
Dortmund had toen wel heel veel blessures, nog een contract voor 1 jaar. Deed het bij Fortuna goed vorig jaar en past ook wel in de strategie van Utrecht de laatste jaren. (jeugdinternationals halen, doorontwikkelen en verkopen)
Aan de andere kant heeft Utrecht ook bij Jong best een paar aardige backs (Mokono en Pabai), het zou dus ook kunnen dat er jeugd wordt doorgeschoven, maar dan ga je er wel tijdelijk op achteruit en moet je misschien het top-3 aanvallen verhaal even laten lopen.
Troupée en vd Maarel idd, maar de eerste heeft na een stormachtig debuutjaar onder Ten Hag daarna nooit meer dat niveau gehaald en vd Maarel is cult maar kwalitatief zeker niet goed genoeg voor de uitgesproken ambities.toolkist schreef op woensdag 30 september 2020 @ 16:03:
[...]
Ik dacht ook gelezen te hebben dat ze met Vd Marel en nog een speler nog genoeg rechtsbacks dachten te hebben?
Ik las hier serieus Klaiber!Typhone schreef op woensdag 30 september 2020 @ 16:01:
Dat is toch geen Ajax kaliber!

Tjonge, als je dat lijstje zo schetst kan keer eigenlijk beter stoppen als je op rechtsback gezet wordt. Deze kunnen er allemaal weinig van, op AA na.toolkist schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:59:
Walker (city)
Meunier (psg)
Kimich/pavard (bayern)
Sergi Roberto (barca)
Trippier (atletico)
Danilo/Cuadrado (juve)
Carvahal (Real)
Trent Arnold (Liverpool)
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hij kon dat overgewicht wel hebben, zo snel is ie.Typhone schreef op woensdag 30 september 2020 @ 16:01:
Met alle respect maar Zeefuik kampt al jaren met chronisch overgewicht naar eigen zeggen om sterker te zijn in de duels. .
Doet me denken aan een andere Zeefuik

Das ook geen beste lijst inderdaad. Wat dat betreft zal Klaiber niet snel misstaan.Gonadan schreef op woensdag 30 september 2020 @ 18:13:
[...]
Tjonge, als je dat lijstje zo schetst kan keer eigenlijk beter stoppen als je op rechtsback gezet wordt. Deze kunnen er allemaal weinig van, op AA na.
Vind overigens Kimmich en Trent Arnold nog wel ok
[ Voor 32% gewijzigd door Harribo op 30-09-2020 19:33 ]
Op het wennen na koop je dan alleen voor je basiself. Je koopt dan dus geen bankzitters in in met het oog op vermoeidheid, blessures, vormverlies en schorsingen van je eerste elf?toolkist schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:41:
[...]
Kopen kopen kopen is leuk, maar dan moet het wel top kwaliteit zijn wat je haalt. Reserves horen daar niet bij, tenzij die gehaald worden om vast te wennen zoals Neres en Antony.
Lijkt me geen houdbare strategie eigenlijk.
Als er een duidelijk gat zit tussen de basisspelers en wat daar achter komt (vaak jeugd) dan koop je iets wat daar tussen in zit waardoor je er in de hiervoor genoemde gevallen niet extreem veel op achteruit gaat.
Je hoeft je verder volgens mij geen zorgen te maken dat talenten met kwaliteit te weinig minuten krijgen. Marin is een goed voorbeeld van dat anderen de voorkeur zullen krijgen als zo een aankoop minder blijkt te zijn.
In ander nieuws lees ik dat Lasse Schone op zoek mag naar een nieuwe club. Lijkt me dan eigenlijk een nuttigere reserve dan Klaassen; hij zal sneller genoegen nemen met weinig speeltijd. Heeft weliswaar andere kwaliteiten dan Klaassen, maar niettemin zeer bruikbaar.
[ Voor 14% gewijzigd door snmght op 30-09-2020 20:11 ]
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Kimmich? Een van de betere spelers van Bayern, gisteren weer beslissend in de topper tegen Dortmund (Duitse Super Cup).Gonadan schreef op woensdag 30 september 2020 @ 18:13:
[...]
Tjonge, als je dat lijstje zo schetst kan keer eigenlijk beter stoppen als je op rechtsback gezet wordt. Deze kunnen er allemaal weinig van, op AA na.
Carvahal is ook geen koekebakker. Voor de rest zijn 't niet veel hoogvliegers nee. Vooral aanvallend goed, verdedigend wordt 't allemaal wat gammel.
Vandaag is de loting van de CL, waarbij Ajax in pot 2 zit. Spannend 

(Paris Saint-Germain, Red Bull Salzburg en Borussia Mönchengladbach)
edit: aangepast, twee Franse ploegen kan inderdaad niet
De ploegen met een ** zijn de ploegen waarvan ik verwacht die Ajax gaat loten vanmiddag om 17:00 uurPot 1:
Bayern München
Real Madrid
** Paris Saint-Germain **
Sevilla FC
Liverpool
FC Porto
Zenit Sint-Petersburg
Pot 2:
FC Barcelona
Atlético Madrid
Manchester City
Manchester United
Borussia Dortmund
Shakhtar Donetsk
Chelsea
AJAX
Pot 3:
Dinamo Kiev
** Red Bull Salzburg **
RB Leipzig
Internazionale
Olympiakos Pireaus
SS Lazio
FK Krasnodar
Atalanta Bergamo
Pot 4:
Lokomotiv Moskow
Olympique Marseille
Club Brugge
** Borussia Mönchengladbach **
Istanbul Basaksehir
FC Midtjylland
Stade Rennes
Ferençvaros
edit: aangepast, twee Franse ploegen kan inderdaad niet

[ Voor 6% gewijzigd door Han op 01-10-2020 09:36 ]
't Was uiteraard wat gechargeerd, maar het is wel opvallend dat het meestal niet de betere namen van een club zijn. Wat je zegt zal daarin ook aanleiding zijn, meestal staat er geen verdediger op de backpositie maar een aanvaller die net niet goed genoeg is om op de vleugel een basisplaats te veroveren.JanW schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 07:43:
[...]
Kimmich? Een van de betere spelers van Bayern, gisteren weer beslissend in de topper tegen Dortmund (Duitse Super Cup).
Carvahal is ook geen koekebakker. Voor de rest zijn 't niet veel hoogvliegers nee. Vooral aanvallend goed, verdedigend wordt 't allemaal wat gammel.
Zo zie je mensen nog wel eens zeggen dat Tete zo goed was, want die veroverde inderdaad vaker de bal. Aanvallend had je er weinig aan en de meeste ballen die hij veroverde had hij zelf eerder weggegeven, maar voor het beeld is het dan wel een betere verdediger.
Heb net het doelpunt gezien, dat is pure onkunde joh.JanW schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 07:43:
gisteren weer beslissend in de topper tegen Dortmund (Duitse Super Cup).
[ Voor 11% gewijzigd door Gonadan op 01-10-2020 10:30 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Lijkt me leuk (wel moeilijk):
Liverpool
Ajax
RB Leipzig
Club Brugge
Lijkt me (relatief) makkelijkst:
Porto
Ajax
Dinamo Kiev
FC Midtjylland/Ferençvaros
Minst gewenst:
Real Madrid
Ajax
Internazionale/Atalanta
Borussia Mönchengladbach/Istanbul Basaksehir
Liverpool
Ajax
RB Leipzig
Club Brugge
Porto
Ajax
Dinamo Kiev
Minst gewenst:
Real Madrid
Ajax
Internazionale/Atalanta
dat kan nietHan schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 08:20:
[...]
De ploegen met een ** zijn de ploegen waarvan ik verwacht die Ajax gaat loten vanmiddag om 17:00 uur
(Paris Saint-Germain, Red Bull Salzburg en Olympique Marseille)
Ik denk dat je beter Olympiakos kunt treffen dan Kiev, verder wel eens met die poule.toolkist schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 08:29:
Lijkt me leuk (wel moeilijk):
Liverpool
Ajax
RB Leipzig
Club Brugge
Porto
Ajax
Dinamo Kiev
Minst gewenst:
Real Madrid
Ajax
Internazionale/Atalanta
Dat heeft de VI gezegd, niet Utrecht zelf.toolkist schreef op woensdag 30 september 2020 @ 16:03:
[...]
Ik dacht ook gelezen te hebben dat ze met Vd Marel en nog een speler nog genoeg rechtsbacks dachten te hebben?
VD Marel heeft al 2 jaar niet meer op de rechtsback positie gespeeld. Meestal als invaller in centrum of vervanger van guwara vorig jaar aan de linkerkant.
Troupee hebben we 2 jaar uitgeleend, bij ado en twente en is gewoon niet goed genoeg.
Ik hoop dat we die van VVV overnemen.
Nou het klopt wel wat je zegtGonadan schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 08:25:
[...]
Wat je zegt zal daarin ook aanleiding zijn, meestal staat er geen verdediger op de backpositie maar een aanvaller die net niet goed genoeg is om op de vleugel een basisplaats te veroveren.
En nee dat heb ik niet van horen zeggen
je mist ook nog Juve in pot 1Han schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 08:20:
[...]
De ploegen met een ** zijn de ploegen waarvan ik verwacht die Ajax gaat loten vanmiddag om 17:00 uur
edit: aangepast, twee Franse ploegen kan inderdaad niet![]()
Je bedoelt het jaar waarin Ajax in de CL voorronde met pijn en moeite won van eerst PAOK, daarna Apoel, in de groepsfase verloor van Valencia en daarna in de EL werd uitgeschakeld door Getafe?Han schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:23:
Vorig seizoen gingen veel van die ploegen ten onder aan Ajax, werden ze van de mat gespeeld.
Dat zijn wel de topclubs ja.
Bijzonder altijd hoe 1 uitzonderlijk sterk jaar meteen als de standaard wordt gezien door sommigen, waarbij de rest zo ongeveer genegeerd wordt. Dat uitzonderlijke jaar is alweer 2 seizoenen geleden, inmiddels zou Ajax alweer geland moeten zijn zou je zeggen. Helemaal na een zeer nipte landstitel.
[ Voor 11% gewijzigd door Baseman77 op 01-10-2020 10:36 ]
Mwah, dat is wel héél selectief allemaal. Vergeten hoe Ajax bijzonder goed aan de CL begon vorig jaar met overwinningen op Lille en Valencia, en hoe de dubbele confrontatie met Chelsea wel héél ongelukkig verliep? Het had echt niets gescheeld of Ajax had opnieuw overwinterd in de CL en dat was bijzonder knap geweest na het verlies van sterkhouders de Ligt en de Jong. Had je 'gewoon' overwinterd en dus weer een prima Europees seizoen gedraaid.Baseman77 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:35:
[...]
Je bedoelt het jaar waarin Ajax in de CL voorronde met pijn en moeite won van eerst PAOK, daarna Apoel, in de groepsfase verloor van Valencia en daarna in de EL werd uitgeschakeld door Getafe?
Bijzonder altijd hoe 1 uitzonderlijk sterk jaar meteen als de standaard wordt gezien door sommigen, waarbij de rest zo ongeveer genegeerd wordt. Dat uitzonderlijke jaar is alweer 2 seizoenen geleden, inmiddels zou Ajax alweer geland moeten zijn zou je zeggen. Helemaal na een zeer nipte landstitel.
En er is vorig jaar geen landstitel toegekend, enkel Europese plaatsen verdeeld op basis van de 'eindstand' waarin Ajax bovenaan stond.
Dat klopt inderdaad, eerste wedstrijden van een seizoen zijn meestal niet geweldigBaseman77 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:35:
[...]
Je bedoelt het jaar waarin Ajax in de CL voorronde met pijn en moeite won van eerst PAOK, daarna Apoel,
En met 0-3 uit won van Valenciain de groepsfase verloor van Valencia

Met 3-0 en 0-2 van Lille

Met 0-1 verloor van Chelsea
En 4-4 gelijk speelde tegen Chelsea, en we weten allemaal waarom dat 4-4 werd...
Het gebeurd niet vaak dat een ploeg met 10 punten in de poule naar de EL moet, maar helaas was dat voor Ajax wel het geval dat jaar.
Getafe is zeker geen topclub, had wel een uitzonderlijk seizoen, en voor Ajax een vreselijke tegenstander, Ajax kan daar gewoon niet mee omgaanen daarna in de EL werd uitgeschakeld door Getafe?

Bijzonder hoe je uit alle posts dat ene zinnetje moet halen van iemand en daar een hele post aan moet wijdenBijzonder altijd hoe 1 uitzonderlijk sterk jaar meteen als de standaard wordt gezien door sommigen, waarbij de rest zo ongeveer genegeerd wordt. Dat uitzonderlijke jaar is alweer 2 seizoenen geleden, inmiddels zou Ajax alweer geland moeten zijn zou je zeggen. Helemaal na een zeer nipte landstitel.
Het downplayen van Europese prestaties van welke Nederlandse club dan ook door anderen dan supporters van desbetreffende club is regelrecht kansloos.
Het upplayen van Europese prestaties daarentegen is vanzelfsprekend volkomen normaal.
Evenals dat het constateren van feiten wordt gezien als downplayen.
Man man, wat laten sommigen zich hier weer kennen zeg
Evenals dat het constateren van feiten wordt gezien als downplayen.

Dat had ik ook door, en ik denk 90% wel. Maar sommige komen met een bak azijn en lange tenen het topic binnen lopenMartinusz schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:56:
[...]
Bijzonder hoe je uit alle posts dat ene zinnetje moet halen van iemand en daar een hele post aan moet wijdenik had het ook gelezen ja, maar ik had al vrij snel door dat hij waarschijnlijk in de war was met het seizoen ervoor, kan gebeuren, al was de CL avontuur van afgelopen jaar niet zo dramatisch als jij probeert over te laten komen (10 punten in CL poule fase), het vervolg erna was helaas stukken minder, maar dat was een algehele dip van de ploeg dat ook in de eredivisie zichtbaar was.

Wat zie je als downplayen? We mogen toch prima een mening hebben over de prestaties van andere clubs in Europees verband?Vincent Dave schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:56:
Het downplayen van Europese prestaties van welke Nederlandse club dan ook door anderen dan supporters van desbetreffende club is regelrecht kansloos.
Volgens mij is hier niemand overdreven aan het upplayen, maar je hele verhaal is gebaseerd op 1 zin die waarschijnlijk een vergissing was. Daar trek jij dan gelijk conclusies uit en doet het ook nog overkomen alsof meerderen hier dat zeggen/denkenBaseman77 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:04:
Het upplayen van Europese prestaties daarentegen is vanzelfsprekend volkomen normaal.
Je kiest wel heel selectief je feiten, het benoemen van verliezen van Valencia en Getafe.Evenals dat het constateren van feiten wordt gezien als downplayen.
Enige nuance kun je zelf denk ik ook wel toepassen
Pot verwijt de ketel in deze.Man man, wat laten sommigen zich hier weer kennen zeg
Blijkbaar heb je dan een bak azijn en lange tenen.Napo schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:14:
We mogen toch prima een mening hebben over de prestaties van andere clubs in Europees verband?
Grappig dat bijv. Ajax nooit serieuze interesse gehad kan hebben in Zahavi, "want dan zou hij nooit voor PSV hebben gekozen". Maar dat je niet mag zeggen dat sommigen het wat hoog in de bol lijken te hebben. Dan ben je selectief en mis je nuance.
[ Voor 33% gewijzigd door Baseman77 op 01-10-2020 12:39 ]
Afgelopen seizoen tel ik niet mee, net als 2020. In mijn hoofd heb ik alles al geschrapt omdat het niet op reguliere wijze is afgerond. Mocht dat voor verwarring hebben gezorgd, dan mea culpa voor een bepaalde eindredacteur die regeltje voor regeltje leest in plaats van het gehele verhaal
En dat is inmiddels rond.
https://www.voetbalprimeu...-presenteert-klaiber.html
Klaiber volgt de naar FC Barcelona vertrokken Sergiño Dest op en tekent voor drie seizoenen, tot 2023. In het contract van Klaiber is een optie opgenomen voor nog een jaar, tot de zomer van 2024.
Ajax betaalt naar verluidt ongeveer 4,5 miljoen euro om het contract van Klaiber, dat nog liep tot 2022, af te kopen. Door bonussen kan dat bedrag oplopen tot zeven miljoen euro.
We all want to play for Ajax 😉#Klaiber2024
— AFC Ajax (@AFCAjax) 1 oktober 2020
[ Voor 48% gewijzigd door DoeEensGek op 01-10-2020 12:44 ]
Wie zegt dat??Baseman77 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:36:
[...]
Blijkbaar heb je dan een bak azijn en lange tenen.
Grappig dat bijv. Ajax nooit serieuze interesse gehad kan hebben in Zahavi, "want dan zou hij nooit voor PSV hebben gekozen".
Je bent inderdaad zeer selectief, je pakt 1 zin en gaat daar hele discussie over starten, maar die ene zin is een misverstand.Maar dat je niet mag zeggen dat sommigen het wat hoog in de bol lijken te hebben. Dan ben je selectief en mis je nuance.
En nu met je Zahavi statement doe je het weer, al heb ik nog steeds geen 1 reactie gevonden die zegt dat "hij nooit voor PSV gekozen zou hebben als Ajax wel interesse zou hebben gehad". Maar die heb jij vast paraat want jij houdt je natuurlijk aan de feiten
Baseman77 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:04:

De laatste aankoop van PSV had volgens PSV (Twitter) ook naar de Premier League kunnen gaan, maar koos toch voor PSV.
Misschien zijn beide spelers in de war en verstonden ze PSG i.p.v. PSV. Zijn ze al in Eindhoven gearriveerd of staan ze nu in Parijs?

Misschien zijn beide spelers in de war en verstonden ze PSG i.p.v. PSV. Zijn ze al in Eindhoven gearriveerd of staan ze nu in Parijs?
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Volgens mij is er 1 post in die richting geweest. En dus vinden wij dat allemaal zo, als we die post gewoon negeren. Blijkbaar moet je je dan ook verplicht voelen om zo'n post af te keuren o.i.d., om überhaupt commentaar op zijn posts te mogen hebben.Martinusz schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:15:
En nu met je Zahavi statement doe je het weer, al heb ik nog steeds geen 1 reactie gevonden die zegt dat "hij nooit voor PSV gekozen zou hebben als Ajax wel interesse zou hebben gehad". Maar die heb jij vast paraat want jij houdt je natuurlijk aan de feiten
Ik snap niet dat Zahavi niet voor Heracles gekozen heeft, die zijn potdomme nog ongeslagen in de Champions League. En het stadion heeft komend weekend zelfs een betere bezetting dan FC Barçelona!!!111
Maar ik heb zojuist de voorspellingen weer ingeleverd. Komend weekend met Utrecht-Heerenveen en Feyenoord-Willem II toch twee aardige affiches voor de neutrale TV-kijker.
Maar ik heb zojuist de voorspellingen weer ingeleverd. Komend weekend met Utrecht-Heerenveen en Feyenoord-Willem II toch twee aardige affiches voor de neutrale TV-kijker.
Tsja, Amen. Haters gonna hate zullen we maar zeggen.Martinusz schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:56:
[...]
Dat klopt inderdaad, eerste wedstrijden van een seizoen zijn meestal niet geweldig
[...]
En met 0-3 uit won van Valencia![]()
Met 3-0 en 0-2 van Lille
Met 0-1 verloor van Chelsea
En 4-4 gelijk speelde tegen Chelsea, en we weten allemaal waarom dat 4-4 werd...
Het gebeurd niet vaak dat een ploeg met 10 punten in de poule naar de EL moet, maar helaas was dat voor Ajax wel het geval dat jaar.
[...]
Getafe is zeker geen topclub, had wel een uitzonderlijk seizoen, en voor Ajax een vreselijke tegenstander, Ajax kan daar gewoon niet mee omgaan![]()
[...]
Bijzonder hoe je uit alle posts dat ene zinnetje moet halen van iemand en daar een hele post aan moet wijdenik had het ook gelezen ja, maar ik had al vrij snel door dat hij waarschijnlijk in de war was met het seizoen ervoor, kan gebeuren, al was de CL avontuur van afgelopen jaar niet zo dramatisch als jij probeert over te laten komen (10 punten in CL poule fase), het vervolg erna was helaas stukken minder, maar dat was een algehele dip van de ploeg dat ook in de eredivisie zichtbaar was.
Wat een keilekker bedrag voor Dest!
Qua loting is het ook belangrijk in welke poule je zit. Je wilt niet in de laatste zitten en dan automatisch een pot 3 of 4 club uit een topb land krijgen omdat ze niet in de andere groepen kunnen.
Komt die Zahavi kwats nu weer om de hoek? Laat hem lekker ballen bij PSV waar ie hoort.Baseman77 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:36:
[...]
Blijkbaar heb je dan een bak azijn en lange tenen.
Grappig dat bijv. Ajax nooit serieuze interesse gehad kan hebben in Zahavi, "want dan zou hij nooit voor PSV hebben gekozen". Maar dat je niet mag zeggen dat sommigen het wat hoog in de bol lijken te hebben. Dan ben je selectief en mis je nuance.
Idem dat geneuzel om die Klaiber en wat die zogenaamd zou moeten kosten. Ajax krijgt 21,23 miljoen euro voor Dest die nog geen donder bewezen heeft dus die kosten zitten ook weer gedekt. In dat licht bezien zouden we nog een verdediger kunnen aantrekken in de mini-winterstop mocht dit heerschap niks blijken te zijn.
Verder komt de Alderweireld regel weer regelmatig om de hoek: iedereen loopt altijd te keffen dat ze nooit naar Ajax zouden gaan en dit en dat maar zodra Ajax écht op de stoep staat pakken ze het rugzakje in en zijn ze vertrokken.
Downplayen van prestaties lijkt me totale kul. Evenals het upplayen van prestaties. Er is maar 1 feitelijke keiharde ranglijst die telt en dat is de coëfficiëntenlijst. Daar staan je prestaties en verder nergens.
[ Voor 3% gewijzigd door Typhone op 01-10-2020 15:07 ]
Wie gaat het zich aan doen en gaat de tenenkrommende loting live kijken
Zullen we stoppen met de lange tenen en het bekvechten? Dat maakt mijn job veel leuker
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Ik jazeker!Deadsy schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:18:
Zet het wel even aan zo, maar denk dat ik ongeveer een keer of 38 ga denken "Get on with it!"Deadsy schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:18:
Aldus Klaiber. Nu ga ik toch twijfelen of we dan wel miljoenen uit hadden moeten geven."Met Erik heb ik een tijdje gewerkt bij Utrecht. Ik heb met hem gebeld en hij vertelde het plan. Het plan is zoveel mogelijk prijzen pakken en eventueel ook wedstrijden spelen."
[ Voor 7% gewijzigd door snmght op 01-10-2020 16:56 ]
Ik volg het hier welDeadsy schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:18:
Loting:
https://www.uefa.com/uefachampionsleague/draws/2021/2001252/
Eerste minuten kan je volgens mij skippen.
Hoop gedweep en bobo geleuter
Edit : hoop zo dat Psv vanavond door gaat
https://www.uefa.com/uefachampionsleague/draws/2021/2001252/
Eerste minuten kan je volgens mij skippen.
Hoop gedweep en bobo geleuter
[ Voor 36% gewijzigd door Harribo op 01-10-2020 17:26 ]
Deze keer weer Sneijder in een pak dat te klein is?
Goed zo, zo kan het dus ookHarribo schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 17:13:
[...]
Ik hoop met je mee, ben erg benieuwd wat Zahavi kan toevoegen! Hij staat in de ‘vermoedelijke opstelling’ van het ED dus mag meteen aan de bak:
Opnieuw (ik denk terecht ivm zijn spel) geen Ihattaren maar Mauro en de hopelijke voorlopig laatste wedstrijd van Thomas... (hoe kan die mafklapper van een Perez daar nou toch zo idolaat van zijn...)Mvogo
Dumfries, Teze, Boscagli, Max
Mauro, Rosario, Thomas, Gakpo
Malen, Zahavi
[edit]
Tis dus inderdaad de opstelling, Eran kom er maar in
[ Voor 4% gewijzigd door Tomba op 01-10-2020 17:50 ]
Neem aan dat de groep opties voor Ajax weer eens beperkt waren?DoeEensGek schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 17:47:
Poeh liverpool
Dat de grote landen 4 clubs mogen inschrijven en clubs uit hetzelfde land niet in dezelfde poule mogen is iets waarmee clubs uit de kleinere landen gewoon genaaid worden.
Viel alles mee, 5 opties ofzo. Porto kon bv nog.Deadsy schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 17:48:
[...]
Neem aan dat de groep opties voor Ajax weer eens beperkt waren?
Dat de grote landen 4 clubs mogen inschrijven en clubs uit hetzelfde land niet in dezelfde poule mogen is iets waarmee clubs uit de kleinere landen gewoon genaaid worden.
Er waren maar 3 opties (van de 5), geen idee waarom de andere 2 niet konden. Wellicht omdat ze anders in de knoop komen?toolkist schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 17:49:
[...]
Viel alles mee, 5 opties ofzo. Porto kon bv nog.
Maar uit groep 1 moet je gewoon een mooie tegenstander hebben, Liverpool is een fantastisch affiche.
Hopen op wat mindere goden uit pot 3 en 4.
Zijn er genoeg hier die dat hopen hoor, ook uit de Ajax hoek
Hoogstens dat ik even wat leedvermaak zou hebben als jullie keeper weer zo zou klunzen, maar uiteindelijk hoop ik gewoon dat jullie Europees overwinteren.
Aangezien er geen Engelse ploegen in pot 3 and 4 zitten kun je daar nog steeds de sterke jongens uit loten.
edit"
Denk dat je met Liverpool misschien wel de slechtst mogelijke optie uit pot 1 hebt.
edit"
Denk dat je met Liverpool misschien wel de slechtst mogelijke optie uit pot 1 hebt.
[ Voor 30% gewijzigd door Deadsy op 01-10-2020 17:57 ]
Liverpool is een mooie loting, prachtig affiche 
Labyad vs van Dijk
/edit
Eens kijken of dat Atalanta echt zo goed is.
Labyad vs van Dijk
/edit
Eens kijken of dat Atalanta echt zo goed is.
[ Voor 26% gewijzigd door ephymerous op 01-10-2020 18:02 ]
XXXVI
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Outerspace in "Sport Feedback"
De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021