Goed weekend voor de VAR dus. Achja, als de scheidsrechter zelf fluit dan gaat het ook mis, nu zien we de incompetentie in ieder geval.Vos schreef op zondag 27 september 2020 @ 17:59:
En ook bij Emmen discutabele rode kaart.
Ongekend die scheidsrechters en VAR.
Tjeezis ....bij emmen ook rood voor ongelukkig hands
Ieder weekend wel al raak.Zingo schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:01:
[...]
Goed weekend voor de VAR dus. Achja, als de scheidsrechter zelf fluit dan gaat het ook mis, nu zien we de incompetentie in ieder geval.
Dat het hands was kan ik mee leven. Maar geen scoringskans.Afca_020 schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:02:
Tjeezis ....bij emmen ook rood voor ongelukkig hands
Maar is er dit weekend een pot geweest waarbij de VAR geen fout/discutabele beslissing heeft gemaakt?
Ik ben PSV fan, maar wat is die Bruma een waardeloze speler zeg. En dan moet Ihateren op de bank? xD
Edit: wat mag er trouwens flink geschopt worden deze wedstrijd zonder kaart

[ Voor 29% gewijzigd door Zingo op 27-09-2020 18:10 ]
Ben ik de enige die soms het idee krijgt dat scheidsrechters de VAR helemaal niks vinden en het bewust om zeep helpen door trage en discutabele beslissingen? Bij invoering viel het in NL nog wel mee, in Engeland had ik dat idee vanaf het begin al.
Sympathiek dat Schmidt het heeft geprobeerd met hem, maar die gast is echt gewoon niet goed genoeg voor de eredivisie. Misschien dat hij in de kkd wat kan?Zingo schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:09:
Ik ben PSV fan, maar wat is die Bruma een waardeloze speler zeg. En dan moet Ihateren op de bank? xD
Mvogo redde met zijn tanden?
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Die is toch ook compleet uit vorm?Zingo schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:09:
Wel naam goed spellen als PSV-er trouwens
[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 27-09-2020 18:14 ]
Een willekeurige speler uit vorm is nog steeds beter dan Bruma in vormVos schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:13:
[...]
Die is toch ook compleet uit vorm?
Wel naam goed spellen als PSV-er trouwens![]()
En dan toch nog een lekker salaris vangen. Die gaan zijn transfersom nooit meer terug krijgen.ElPaco schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:15:
[...]
Een willekeurige speler uit vorm is nog steeds beter dan Bruma in vorm
Dan krijgt Rosario daar geel voor, mijn Bijleveld bij die penal niet zijn tweede geel. Ja, ook beslissingen waar de VAR niets mee heeft gaan niet lekker.
Overigens is een deel van de reden dat PSV er niet aan te pas komt door het spel van Heracles, die staan best goed te spelen.
Ah, hij heeft zijn kaarten gevonden!
Jup, klopt, ben ik het helemaal mee eens.Overigens is een deel van de reden dat PSV er niet aan te pas komt door het spel van Heracles, die staan best goed te spelen.
[ Voor 72% gewijzigd door Zingo op 27-09-2020 18:23 ]
En verdediger voor aanvaller?ElPaco schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:23:
Gakpo speelt ook niet best, maar hoezo niet Bruma er af?
Hopen dat hij een goal maakt en iemand hem wil kopen.ElPaco schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:23:
Gakpo speelt ook niet best, maar hoezo niet Bruma er af?
@Vos
Geen aanvallers meer op de bank
[ Voor 8% gewijzigd door Deadsy op 27-09-2020 18:25 ]
De aanvallers/aanvallend middenvelders die mee zijn stonden al in het veld. Die zijn er met de rust in gewisseld. Vandaar dat ik dat toen al als nadeel gaf.
Owja, zie het in de livescore appDeadsy schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:24:
[...]
Hopen dat hij een goal maakt en iemand hem wil kopen.
@Vos
Geen aanvallers meer op de bank
Een Alvarezje bij Willem II, na spelen van bal op enkel staan. Niks aan de hand.
[ Voor 14% gewijzigd door Vos op 27-09-2020 18:29 ]
Tis echt tranentrekkerd vandaag, 0 creativiteit en niet in staat 2x achter elkaar over te spelen...
Kak, die moest er in Donyell!!!
Komt vast nog wel goed, PSV-time komt nuTomba schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:29:
Tis echt tranentrekkerd vandaag, 0 creativiteit en niet in staat 2x achter elkaar over te spelen...
Met ‘kramp’ jaElPaco schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:32:
Ik hoop het. Die van Heracles vallen nu bij bosjes met kramp. Let's go boys!
Dat was ie dan, 3 speelrondes ver en alleen Ajax zonder punt verlies. Oh oh oh PSV wat was je slecht vandaag (en ook dikke complimenten voor Heracles)
Heerenveen ook. Terecht gelijkspel PSV?Tomba schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:38:
Dat was ie dan, 3 speelrondes ver en alleen Ajax zonder punt verlies. Oh oh oh PSV wat was je slecht vandaag (en ook dikke complimenten voor Heracles)
Toch een pluspuntje voor PSV: Mvogo maakte geen blunder.
Wat een waardeloze pot voetbal van mijn club zeg. Geen enkele vorm van creativiteit, amper een goede pass naar voren gezien en gewoon meer dan terecht gelijk gespeeld. Op naar de volgende.
Ik hoop dat die middenvelder die nu gehaald is, iets kan toevoegen. Rosario is gewoon nog steeds niks. Sadilek is niks. Thomas zie ik nog wel zitten als er een hele goede speler ernaast staat.
Wel een beetje zuur dat je hier punten verspeelt met een onterecht penal. Dan liever een goede aanval tegen.
Wel een beetje zuur dat je hier punten verspeelt met een onterecht penal. Dan liever een goede aanval tegen.
PSV terecht gelijk ja. Heracles speelde PSV goed stuk.
Maar waarom in de wereld staat een Bruma de volle 90 minuten in het veld als er 4 spelers worden gewisseld?
Maar waarom in de wereld staat een Bruma de volle 90 minuten in het veld als er 4 spelers worden gewisseld?
Die liet toch ook niks zien in de 1e helft?Zingo schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:09:
Nou verdient puntje voor Heracles helaas. Dat was niet best. Die wissels van Schmidt waren uiteindelijk ook niet echt handig.
Die Bruma doet me trouwens wel een beetje denken aan zo'n imposter voetballer die via zijn contacten en met bedrog een carriere als "profvoetballer" heeft opgebouwd ofzo. Damn wat is die gast slecht zeg. Ik bedoel ik denk dat er geen speler in de eredivisie speelt die er zelfs maar in de buurt komt. Raar dat hij de hele wedstrijd mocht blijven staan.
Die Bruma doet me trouwens wel een beetje denken aan zo'n imposter voetballer die via zijn contacten en met bedrog een carriere als "profvoetballer" heeft opgebouwd ofzo. Damn wat is die gast slecht zeg. Ik bedoel ik denk dat er geen speler in de eredivisie speelt die er zelfs maar in de buurt komt. Raar dat hij de hele wedstrijd mocht blijven staan.
Gemengde gevoelens aangezien ik 2-1 winst voor PSV had.
Meer dan genoeg. Zeker bij de nr 9 tm 18 lopen er genoeg rond die er ook helemaal niks van kunnen. En Labyad.Snowdog schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:40:
Nou verdient puntje voor Heracles helaas. Dat was niet best. Die wissels van Schmidt waren uiteindelijk ook niet echt handig.
Duimpje omlaag voor jou. Puntverlies voor PSV (of Feyenoord) is altijdDeadsy schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:42:
Gemengde gevoelens aangezien ik 2-1 winst voor PSV had.

[ Voor 14% gewijzigd door toolkist op 27-09-2020 18:43 ]
Eigenlijk komen we nog heel goed weg dat t geen verlies was. Nul creativiteit, geen diepte passes; wat zeg ik ook geen gewone passes maar blind naar de tegenstander rossen.
Heracles had wel echt goed door wij ze vrij moesten laten; Bruma was continu aan de bal om t vervolgens compleet te verprutsen. 4 krappe voldoendes vandaag; Mvogo, Teze, Rosario en Dumfries....
Nou doe mij maar Labyad dan hoor. Die kan in ieder geval nog wel iets meer dan snel rennen. Bruma kan geen bal aannemen of zelfs maar de simpelste passjes geven. Vind daar toch echt wel verschil in zitten.toolkist schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:42:
[...]
Meer dan genoeg. Zeker bij de nr 9 tm 18 lopen er genoeg rond die er ook helemaal niks van kunnen. En Labyad.
En ik zie Bruma eigenlijk ook niet slagen bij ploegen in de onderste regionen. Ik denk echt dat hij zelfs daar gewoon op de bank zou belanden.
PSV, AZ en Feyenoord al punten gemorst in de eerste 3 wedstrijden, da’s lekker
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Max stond ook gewoon weer prima.Tomba schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:44:
[...]
Eigenlijk komen we nog heel goed weg dat t geen verlies was. Nul creativiteit, geen diepte passes; wat zeg ik ook geen gewone passes maar blind naar de tegenstander rossen.
Heracles had wel echt goed door wij ze vrij moesten laten; Bruma was continu aan de bal om t vervolgens compleet te verprutsen. 4 krappe voldoendes vandaag; Mvogo, Teze, Rosario en Dumfries....
Verder gewoon uitstekend gedaan door Heracles inderdaad. Hopen dat die nieuwe middenvelder en aanvaller gaan helpen.
Ow ja zou m haast vergeten! TxElPaco schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:52:
[...]
Max stond ook gewoon weer prima.
Verder gewoon uitstekend gedaan door Heracles inderdaad. Hopen dat die nieuwe middenvelder en aanvaller gaan helpen.
Emmen ook het eerste puntje binnen.
Ja sorry....Ik heb 2 clubs die ik support.
De een iets meer dan de ander.

Er is gewoon een mede-Emmenaar hier?Afca_020 schreef op zondag 27 september 2020 @ 19:51:
Emmen ook het eerste puntje binnen.![]()
De dag die je wist dat zou komen. Ergens wel verrassend dat het pas ronde 3 is dat puntverlies oplevert.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Zekers....wel import. Dus geen echte.
Vandaag ook naar het stadion geweest....wel raar als je aan komt lopen....zo rustig.
Maar goed...toch beter zo dan helemaal niet.
Als in wel wonend in Emmen, maar niet geboren? Ik zat bij Emmen - VVV...erg zure pot.Afca_020 schreef op zondag 27 september 2020 @ 19:59:
[...]
Zekers....wel import. Dus geen echte.![]()
Vandaag ook naar het stadion geweest....wel raar als je aan komt lopen....zo rustig.
Maar goed...toch beter zo dan helemaal niet.
Ik ben geboren in Hengelo....woon nu sinds een jaar of 8 in Emmen.Vos schreef op zondag 27 september 2020 @ 20:06:
[...]
Als in wel wonend in Emmen, maar niet geboren? Ik zat bij Emmen - VVV...erg zure pot.
Dus vroeger ook wel veel bij Twente geweest.
Mijn eerste wedstrijd was in het diekman samen met mijn vader....en dan in vak p. Best indrukwekkend als jochie.
Ben heel benieuwd naar die nieuwe middenvelder van jullie. Zijn statistieken die je eerder in een post had gezet zijn indrukwekkend maar ik ben benieuwd of het spel met hem beter wordt. En dat spel gaat denk ik echt een probleem worden tegen ploegen uit het rechterrijtje die zich ingraven en hoge ballen spelen.Tomba schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:44:
[...]
Dit weekend duidelijk teveel rode kaarten. Een aantal terecht, maar die voor Sparta (triple punishment, geen opzet, wel wedstrijd naar de klote) en die bij Emmen (opzettelijk hands maar geen doelpunt voorkomen dus geel - was dan wel zijn tweede maar dat is een ander verhaal) zijn m.i. onterecht gegeven.
Verder ook wel erg veel dubieuze strafschoppen. (Feyenoord, ADO, Heracles)
En dan nog die buitenspel situatie bij Twente tegen Groningen. (Even ter info voor de VAR, positie van het hoofd telt ook voor buitenspel en daarmee was het absoluut geen buitenspel en leek het er ook niet op)
De scheidsrechters mogen wel even goed gaan vergaderen komende week en de VAR zou toegestaan moeten worden een bril te dragen.
Verder ook wel erg veel dubieuze strafschoppen. (Feyenoord, ADO, Heracles)
En dan nog die buitenspel situatie bij Twente tegen Groningen. (Even ter info voor de VAR, positie van het hoofd telt ook voor buitenspel en daarmee was het absoluut geen buitenspel en leek het er ook niet op)
De scheidsrechters mogen wel even goed gaan vergaderen komende week en de VAR zou toegestaan moeten worden een bril te dragen.
alles kan off-topic
Man man wat een tenenkrommende uitleg over de nieuwe var buitenspel regeling bij studio voetbal.
Bij hele close calls zit je dus in een 'foutmarge' zone en wat doen we dan?? Dan nemen we de beslissing van de grens over... Dat is nu de officiële regel van de knvb.
NEE
Bij too close to call dan is het gewoon een goal!
Zo moeilijk is het niet. Even de regels aanpassen aub knvb
Bij hele close calls zit je dus in een 'foutmarge' zone en wat doen we dan?? Dan nemen we de beslissing van de grens over... Dat is nu de officiële regel van de knvb.
NEE
Bij too close to call dan is het gewoon een goal!
Zo moeilijk is het niet. Even de regels aanpassen aub knvb
[ Voor 14% gewijzigd door Crysania op 27-09-2020 23:57 ]
Net samenvattingen terug gekeken. De omhaal bij Feyenoord was natuurlijk prachtig maar ik vond de gelijkmaker van Willem II eigenlijk net iets mooier. De aanval met dito afronding was echt super strak.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Die strafschop van Berghuis dan, echt bijzonder dat dat net dat houdt. (Die van Senesi was mooi maar natuurlijk een gelukstreffer - goed dat hij altijd de drive heeft een onmogelijke bal nog richting doel te krijgen maar hoe die daar aankomt is puur toeval.)
alles kan off-topic
En Ajax twee keer gewonnen met minimaal 55 minuten met "10" man. En Kudus en Antony als parels van de scouting. Maar goed, ik verwacht in de CL dit jaar wel iets grotere problemen dan de afgelopen twee seizoenen.Han schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:48:
PSV, AZ en Feyenoord al punten gemorst in de eerste 3 wedstrijden, da’s lekker
Gisteren zag ik echter even wat samenvattingen toen ik laat thuis kwam maar die handsballen van verdedigers snap ik totaal niet meer. Viergever hands? Bij Fey-ADO hetzelfde. Ik vraag me af wat het doel van de VAR bij sommige momenten is. En vorige week maakt die verdediger van RKC zich breed (weliswaar met zijn arm op zijn rug) maar is het niks. Shoot me.
Overigens Reinold Wiedemeijer laat zich weer van zijn domste kant zien:
https://www.vi.nl/nieuws/...r over rode kaart Alvarez
Met andere woorden als je een kopduel aangaat en je landt op iemand ben je de sjaak. Want wel/geen opzet is nooit duidelijk maar je komt vrijwel altijd met je noppen naar onder wijzend neer.
[ Voor 21% gewijzigd door Typhone op 28-09-2020 08:48 ]
Met hands een vrij zwart wit benadering toepassen vind ik wel wat voor te zeggen. Geen gelul over aangeschoten etc. Alleen dan afdoen met een vrije trap (of strafschop als het binnen de 16 is) en geen kaarten trekken. Kaarten alleen bij opzettelijke overtredingen en wangedrag (dus ook die tweede rode kaart bij VVV vind ik te zwaar - was een normale actie die wat ongelukkig uitkwam. )
alles kan off-topic
Is iets voor te zeggen; maar tegelijkertijd ga je dus krijgen dat er gericht tegen armen aangeschoten wordt in de 16. Lijkt me ook verschrikkelijk eerlijk gezegd.Ankona schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:44:
Met hands een vrij zwart wit benadering toepassen vind ik wel wat voor te zeggen. Geen gelul over aangeschoten etc. Alleen dan afdoen met een vrije trap (of strafschop als het binnen de 16 is) en geen kaarten trekken. Kaarten alleen bij opzettelijke overtredingen en wangedrag (dus ook die tweede rode kaart bij VVV vind ik te zwaar - was een normale actie die wat ongelukkig uitkwam. )
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Mjah... dan krijg je van die hockey praktijken waarbij de aanvallende partij nadrukkelijk op zoek gaat. Verdedigers zijn dan drukker met het aannemen van een onnatuurlijke houding dan verdedigen zelf. Ik zou het persoonlijk afbreuk vinden om voor elke keer dat de bal tegen een arm komt binnen de 16 direct een penalty te zien worden gegeven. Dat heeft meer weg van een verkrachting van een regel dan het handhaven van eerlijk spel.Ankona schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:44:
Met hands een vrij zwart wit benadering toepassen vind ik wel wat voor te zeggen. Geen gelul over aangeschoten etc.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ik wil mijn mening over de rode kaart van emmen toch even bijstellen naar een terechte rode kaart.
Nu ik de tv beelden heb gezien snap ik wel dat er rood gegeven wordt...Bijl gaat toch met zijn handen naar de bal.

Nu ik de tv beelden heb gezien snap ik wel dat er rood gegeven wordt...Bijl gaat toch met zijn handen naar de bal.
Maar dan vergeet je even dat de VAR te incompetent is om te zien of een bal tegen een arm aankomt of niet, zie Viergever dit weekend bijvoorbeeld.Ankona schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:44:
Hartstikke opzettelijk, maar dat valt onder spelbederf en wordt met geel bestraft (en daarmee volgens de regels ook niet zwaar genoeg voor een VAR ingreep)Afca_020 schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:57:
Ik wil mijn mening over de rode kaart van emmen toch even bijstellen naar een terechte rode kaart.![]()
alles kan off-topic
Die angst wordt vaak geroepen. Ik weet niet of dat bij hockey speelt (ken die sport niet) maar bij voetbal zie ik het niet heel snel gebeuren. Anders kan er net als bij basketbal ook opgetreden worden tegen het opzettelijk veroorzaken van een overtreding (bij basketbal mag je de bal ook niet tegen de voeten van je tegenstander gooien)Han schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:55:
[...]
Mjah... dan krijg je van die hockey praktijken waarbij de aanvallende partij nadrukkelijk op zoek gaat. Verdedigers zijn dan drukker met het aannemen van een onnatuurlijke houding dan verdedigen zelf. Ik zou het persoonlijk afbreuk vinden om voor elke keer dat de bal tegen een arm komt binnen de 16 direct een penalty te zien worden gegeven. Dat heeft meer weg van een verkrachting van een regel dan het handhaven van eerlijk spel.
alles kan off-topic
Dan zijn we toch terug bij af? Gaan we in plaats van een discussie over of het wel/geen opzettelijk hands is inruilen voor of het wel/geen uitgelokte overtreding isAnkona schreef op maandag 28 september 2020 @ 09:12:
[...]
Die angst wordt vaak geroepen. Ik weet niet of dat bij hockey speelt (ken die sport niet) maar bij voetbal zie ik het niet heel snel gebeuren. Anders kan er net als bij basketbal ook opgetreden worden tegen het opzettelijk veroorzaken van een overtreding (bij basketbal mag je de bal ook niet tegen de voeten van je tegenstander gooien)

Maar hoe vaak denk je dat een aanvaller in de gelegenheid is om in alle rust eens even een bal tegen een hand te mikken zonder dat hij op dat moment betere opties heeft (iets met een netje)BoB_HenK schreef op maandag 28 september 2020 @ 09:27:
[...]
Dan zijn we toch terug bij af? Gaan we in plaats van een discussie over of het wel/geen opzettelijk hands is inruilen voor of het wel/geen uitgelokte overtreding is.
Ik wil het wel eens zien. Denk niet dat dit probleem zo groot is.
alles kan off-topic
Als Bijl geen hands maakt dan is die speler van Willem II 1 op 1 met de keeper (al is het nog buiten de 16) en staan er 2 of 3 spelers van WII zonder mandekking voor de goal.Ankona schreef op maandag 28 september 2020 @ 09:10:
[...]
Hartstikke opzettelijk, maar dat valt onder spelbederf en wordt met geel bestraft (en daarmee volgens de regels ook niet zwaar genoeg voor een VAR ingreep)
Ach jah...het blijft op veel onderdelen een jurysport.
Je ziet het nu al met regelmaat gebeuren, zeker wanneer er een kansloze voorzet moet komen. Echter nog lang niet zoveel als bij hockey, waar het erg veel gebeurt. Nuance daarbij is dat het bij hockey ook meer een techniek is om iemand gewoon z'n voeten in te laten trekken. Men speelt dus niet zozeer bewust op de overtreding maar hoopt dat de verdediger ruimte maakt of zo niet dan krijg je een strafcorner.Ankona schreef op maandag 28 september 2020 @ 09:12:
Die angst wordt vaak geroepen. Ik weet niet of dat bij hockey speelt (ken die sport niet) maar bij voetbal zie ik het niet heel snel gebeuren.
Een ander groot verschil is dat een strafschop bij voetbal een bijna zeker doelpunt is, terwijl een strafcorner bij hockey vaker niet dan wel erin gaat.
Als je bij voetbal ook zo rigide wilt fluiten dan zou je wellicht eerder aan een indirecte vrije trap moeten denken. Dat lijkt er nog het meest op.
Dat is bij basketbal nog redelijk goed te zien, bij hockey of voetbal wordt dat al een stuk lastiger. Een bal langs iemands benen spelen is bij basketbal meer een uitzondering, terwijl langs de voeten bij hockey of langs de man bij voetbal heel veel gebeurt.Anders kan er net als bij basketbal ook opgetreden worden tegen het opzettelijk veroorzaken van een overtreding (bij basketbal mag je de bal ook niet tegen de voeten van je tegenstander gooien)
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dan heb je daar weer gezeik meeAnkona schreef op maandag 28 september 2020 @ 09:12:
Anders kan er net als bij basketbal ook opgetreden worden tegen het opzettelijk veroorzaken van een overtreding (bij basketbal mag je de bal ook niet tegen de voeten van je tegenstander gooien)
Dan begint het aardig op de huidige geneeskunde te lijken; een nieuw medicijn voorgeschreven krijgen om bijwerkingen van een ander medicijn te bestrijden, welke ook weer bijwerkingen heeft waarvoor je weer een ander nieuw medicijn krijgt

Of een corner maar dan vanaf de rand van de 16.. (strafcorner).Gonadan schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:06:
[...]
Je ziet het nu al met regelmaat gebeuren, zeker wanneer er een kansloze voorzet moet komen. Echter nog lang niet zoveel als bij hockey, waar het erg veel gebeurt. Nuance daarbij is dat het bij hockey ook meer een techniek is om iemand gewoon z'n voeten in te laten trekken. Men speelt dus niet zozeer bewust op de overtreding maar hoopt dat de verdediger ruimte maakt of zo niet dan krijg je een strafcorner.
Een ander groot verschil is dat een strafschop bij voetbal een bijna zeker doelpunt is, terwijl een strafcorner bij hockey vaker niet dan wel erin gaat.
Als je bij voetbal ook zo rigide wilt fluiten dan zou je wellicht eerder aan een indirecte vrije trap moeten denken. Dat lijkt er nog het meest op.
[...]
Dat is bij basketbal nog redelijk goed te zien, bij hockey of voetbal wordt dat al een stuk lastiger. Een bal langs iemands benen spelen is bij basketbal meer een uitzondering, terwijl langs de voeten bij hockey of langs de man bij voetbal heel veel gebeurt.
Maar zonder gekheid kan je het gebruik van de armen niet vergelijken met de situatie met Hockey, immers daar heb je je stick die je ervoor houdt, dus waarmee je je voeten kan beschermen. Bij voetbal kan je nergens heen met je armen, tenzij je inderdaad compleet onnatuurlijke houdingen gaat aannemen, maar daar wordt het ook niet beter van.
Ik zou me voor kunnen stellen dat als je 'ongelukkig hands' maakt (dwz, arm langs het lichaam, maar bal tegen de hand), of van heel dichtbij (laatste verandering richting van bal kleiner dan 2 meter ofzo) , dat het dan een vrije trap moet zijn. M.a.w. Hands is Hands, maar de zwaarte van de straf hangt dan af van de situatie.
Neem je zelf het risico met een sliding (Bijl gisteren) waarbij je arm uitgestoken is, dan is het wel een penalty. Momentele merk je dat de regeltjes allemaal steeds lastiger worden en eigenlijk niet / nauwelijks meer te volgen zijn.
Dat toeval dwing je met inzet af, het moet in je opkomen. Die Berghuis moet een psycholoog in de hand nemen voor dat wispelturige gedrag. Typisch zo'n lieve gozer die de boze meneer probeert uit te hangen.Ankona schreef op maandag 28 september 2020 @ 07:35:
Die strafschop van Berghuis dan, echt bijzonder dat dat net dat houdt. (Die van Senesi was mooi maar natuurlijk een gelukstreffer - goed dat hij altijd de drive heeft een onmogelijke bal nog richting doel te krijgen maar hoe die daar aankomt is puur toeval.)
Ik ben nooit zo van de geruchten, maar vind deze wel opvallend; Ihattaren zou zijn zinnen hebben gezet op een transfer naar Ajax als je de berichtgeving rond hem leest. Ihattaren zijn actie op Instagram draagt in ieder geval bij aan deze roddels; zijn eigen club PSV ontvolgen, het account van Ajax gaan volgen een like uitdelen op een post van Ajax met foto's van de voorbereidende training richting Vitesse.
Alleen, wat zou Ajax met Ihattaren moeten? Nog een aanvallende middenvelder er bij? Wie ga je banken dan? Neres? Promes? Antony? Dan kan Traore sowieso worden verhuurd lijkt mij
Alleen, wat zou Ajax met Ihattaren moeten? Nog een aanvallende middenvelder er bij? Wie ga je banken dan? Neres? Promes? Antony? Dan kan Traore sowieso worden verhuurd lijkt mij
@jbdeiman
Ook daar is een 'onnatuurlijke houding' weer interpretabel. Zie Viergever die als een pinguin een bal wegkopt en hands tegen krijgt met een schouderbal.
Ook daar is een 'onnatuurlijke houding' weer interpretabel. Zie Viergever die als een pinguin een bal wegkopt en hands tegen krijgt met een schouderbal.
Antony-mand-die-ons-stoppen-kan gaat zeker niet banken!Han schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:06:
Ik ben nooit zo van de geruchten, maar vind deze wel opvallend; Ihattaren zou zijn zinnen hebben gezet op een transfer naar Ajax als je de berichtgeving rond hem leest. Ihattaren zijn actie op Instagram draagt in ieder geval bij aan deze roddels; zijn eigen club PSV ontvolgen, het account van Ajax gaan volgen een like uitdelen op een post van Ajax met foto's van de voorbereidende training richting Vitesse.
Ik heb geen idee wat Ihattaren bij Ajax zou moeten maar goed een dikke uitgaande transfer is altijd lekker. Ik weet niet precies wat het probleem met hem momenteel is bij PSV eerlijk gezegd.
Met EtH weet je het nooit. Wellicht dat hij Promes opeens rechtsback zet en Mazraoui links, of Kudus als linkbsback gaat gebruiken zoals hij eerder suggereerde. Gewoon een keeper, 2 verdedigers en 8 middenvelders opstellenHan schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:06:
Dat account zou ook gehackt kunnen zijn. Als hij het al zelf doet is het een tamelijk bizarre manier om een signaal af te geven.Han schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:06:
Alstublieft, de discussie over de invloed van de gemeente, het gedoe om FC Twente, welke trein Koeman nu weer pakt etc etc zijn oude koeien. Die zijn echt niet nodig om telkens omhoog geschept te worden.PolarBear schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:33:
[...]
Waar wil je bronnen van? Het artikel wat je zelf linkt? Het publieke jaarverslag van de Stadion Amsterdam NV?
Overigens is de constructie met PSV en de gemeente wel iets meer dan verkoop van grond, uit het artikel van Omroep Brabant haal ik dat PSV geld krijgt voor de verkoop van grond, vervolgens dat geld in 40 jaar moet aflossen aan de gemeente, daarna gaat de gemeente de grond weer verkopen én de gemeente heeft aanvullende eisen aan de manier van begroten etc. Je vraagt je af waarom PSV die 50 miljoen niet bij banken / financiële instellingen kon lenen.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Hij is onder Schmidt niet meer onomstreden, volgens mij vind hij dat niet super tof. Als ik dan zie hoe hij gisteren stond te spelen, tja, was ook niet heel best.Typhone schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:09:
[...]
Antony-mand-die-ons-stoppen-kan gaat zeker niet banken!![]()
Ik heb geen idee wat Ihattaren bij Ajax zou moeten maar goed een dikke uitgaande transfer is altijd lekker. Ik weet niet precies wat het probleem met hem momenteel is bij PSV eerlijk gezegd.
Volgens mij zit hij gewoon in een dipje en moet hij daar uit komen. Daarna zal het weer prima gaan. Ik denk dat het vooral geruchten zijn en dat het niet gaat gebeuren (transfer naar Ajax).
Lijkt me eerder de vraag waarom zou Ajax een vermogen naar Eindhoven zou overmaken terwijl er op andere posities veel meer noodzaak tot versterking is. Ik verwacht niet dat PSV met minder dan 20 miljoen genoegen neemt.Han schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:06:
Aan Twente verhurenHan schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:06:
Regeren is vooruitschuiven
Ihattaren heeft nog een jeugdcontract volgens mij, zou dan niet zo duur moeten zijn en al zeker geen 20 miljoen.Sempy schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:01:
[...]Lijkt me eerder de vraag waarom zou Ajax een vermogen naar Eindhoven zou overmaken terwijl er op andere posities veel meer noodzaak tot versterking is. Ik verwacht niet dat PSV met minder dan 20 miljoen genoegen neemt.
Nou in dat geval: halen! Laten we hem wel eerst twee seizoenen in Jong spelen om de filosofie eigen te maken en kijken we dan eens of het wat is.OPSLAGHOND schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:38:
[...]
Ihattaren heeft nog een jeugdcontract volgens mij, zou dan niet zo duur moeten zijn en al zeker geen 20 miljoen.
Voor zover ik weet is de enige limitatie bij een jeugdcontract is de beperkte doorlooptijd daarvan. Voor de waarde van de transfer maakt dat echter weinig uit. Of de speler nu 18 jaar oud is met een "jeugd"contract tot en met seizoen 2021/22 of een 18jarige speler met een "normaal" contract tot en met seizoen 2021/22 is effectief hetzelfde.OPSLAGHOND schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:38:
[...]
Ihattaren heeft nog een jeugdcontract volgens mij, zou dan niet zo duur moeten zijn en al zeker geen 20 miljoen.
*mochten er andere verschillen zijn hoor ik dat graag
Mee eens, het elftal is in mijn ogen niet in balans, dwz: Voorin zijn ze nog steeds erg sterk, maar in vergelijking met eerder achterin toch behoorlijk verzwakt. Ik houd mijn hart vast voor de Europese wedstrijden. Als Vitesse al tot zulke momenten komt (die spelen het niet goed uit), dan zou een Europese 'top' club (daarmee bedoel ik niet de echte Europese top, maar wel clubs die in de Eredivisie echt in de top mee zouden doen, en (veel) Europese ervaring hebben) dit al helemaal moeten kunnen.Sempy schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:01:
[...]
Lijkt me eerder de vraag waarom zou Ajax een vermogen naar Eindhoven zou overmaken terwijl er op andere posities veel meer noodzaak tot versterking is. Ik verwacht niet dat PSV met minder dan 20 miljoen genoegen neemt.
Het loopt allemaal nog niet zo lekker, en ondanks dat ik best wel van Antony gecharmeerd ben, zou hij misschien wat minder moeten lopen met de bal. (maargoed, zit ook in de aard van het beestje en er zijn er meer die toch vooral veel lopen met de bal)
Looptijd is tot juli 2022 en tot die tijd kan PSV vragen wat ze willen, zeker aan een directe concurrent.OPSLAGHOND schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:38:
[...]
Misschien dat men voor een buitenlandse transfer met minder genoegen neemt, maar niet heel veel gezien wat spelers als Lammers of Botman afgelopen zomer opbrachten.
https://www.ad.nl/politie...nder-publiek-br~a1c068dd/
Beetje jammer nadat het afgelopen weekend juist redelijk goed leek te gaan.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Symboolpolitiek weer. Als het nou echt zo'n issue is laat dan eens zien dat er brandhaarden buiten cq. in de stadions zijn. Durf te wedden dat die er vrijwel niet zijn.Player1S schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:25:
Inderdaad, maar voetbal is weer eens de makkelijke zondebok.Player1S schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:25:
En dan vervolgens ook goed onderbouwde steunaanvragen van de clubs niet honoreren. Kan niet anders dat er in de komende maanden clubs gaan omvallen.
@PolarBear Precies.
Ondertussen gewoon kermis bij ons. Oudjes die de stoep blokkeren terwijl ze dicht bij elkaar staan te kletsen. Hele drukke supermarkt waar de verplichting van een winkelwagentje en het schoonmaken al lang is gestopt. De cafés waar weer flink wat mensen zijn en ook buiten de tafeltjes gewoon op de normale afstanden vol zitten.
De kans op besmetting in de stadions is al laag. I.p.v. het te verbieden, verplicht gewoon de mondkapjes...
Ondertussen gewoon kermis bij ons. Oudjes die de stoep blokkeren terwijl ze dicht bij elkaar staan te kletsen. Hele drukke supermarkt waar de verplichting van een winkelwagentje en het schoonmaken al lang is gestopt. De cafés waar weer flink wat mensen zijn en ook buiten de tafeltjes gewoon op de normale afstanden vol zitten.
De kans op besmetting in de stadions is al laag. I.p.v. het te verbieden, verplicht gewoon de mondkapjes...
jup dit gaat er heel zwaar in hakken bij de clubs.Exocet schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:31:
[...]
Inderdaad, maar voetbal is weer eens de makkelijke zondebok.
En dan vervolgens ook goed onderbouwde steunaanvragen van de clubs niet honoreren. Kan niet anders dat er in de komende maanden clubs gaan omvallen.
Volgens mij hadden ze ook gewoon nog even het voorbeeld moeten volgen van de landen om ons heen dus voorlopig gewoon gen publiek maar vanaf het begin dus.
Nu ga je van een beetje publiek naar een beetje meer publiek naar helemaal geen publiek.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Dus de overheid maakt er een t-bende van in Tilburg (burgemeester voelt dat de verkiezingen eraan komen natuurlijk) en opeens wordt het voetbal weer als grote zondebok aangepakt? Wie had dat nou gedacht...
Aan de andere kant, als er maar gevoetbald wordt vind ik het prima. Denk dat deze nivellering van bovenaf de rest van de clubs ook wel goed uitkomt. Ik begreep dat met lege stadions Ajax dit jaar 34,7 miljoen euro aan inkomsten misloopt.
Aan de andere kant, als er maar gevoetbald wordt vind ik het prima. Denk dat deze nivellering van bovenaf de rest van de clubs ook wel goed uitkomt. Ik begreep dat met lege stadions Ajax dit jaar 34,7 miljoen euro aan inkomsten misloopt.
Tja, en de oudjes zeggen dat het waanzin is om op straat afstand te houden terwijl er in de kuip 12.000 met elkaar staan te juichen en zingen... Zo wordt de plek met slechtste gedrag de norm. De aangekondigde maatregelen treffen ook niet alleen het voetbal. Ook thuis mag je minder mensen ontvangen, horeca moet eerder dicht, afstand in supermarkten moet weer strikter worden, thuiswerken, ga zo maar door.Fleximex schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:43:
@PolarBear Precies.
Ik vind het ook jammer hoor, ik had graag zaterdag weer in het stadion gezeten. Maar gezien het verloop van de virusuitbraak komt het niet echt als verrassing. Hopelijk kunnen de wedstrijden zelf voorlopig gewoon doorgaan. Dat lijkt me voor de clubs belangrijker dan de omzet uit publiek. Met een 33%-stadionbezetting is daar niet zoveel aan te verdienen.
33% is nog steeds meer dan 0%.T-MOB schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:02:
[...]
Hopelijk kunnen de wedstrijden zelf voorlopig gewoon doorgaan. Dat lijkt me voor de clubs belangrijker dan de omzet uit publiek. Met een 33%-stadionbezetting is daar niet zoveel aan te verdienen.
Maar voor die 33% moet je heel het stadion open gooien, voor 0% kan een heel groot deel dicht blijven. Ik weet niet of de kosten bij 33% vulling gedekt kunnen worden.
En natuurlijk is niet enkel voetbal de zondebok van de maatregelen, het is gewoon een van de plekken waar we het gaan merken. Als een echte verrassing komt het niet.
En natuurlijk is niet enkel voetbal de zondebok van de maatregelen, het is gewoon een van de plekken waar we het gaan merken. Als een echte verrassing komt het niet.
Als de kosten ook op 33% zouden liggen wel. Maar je moet nog net zoveel toiletten schoonmaken, bars bezetten, en ook het aantal stewards is niet door 3 gegaan. In de Grolsch Veste zijn wel initiatieven om coronaproof aanbod in het hogere segment (arrangementen van >100 per ticket inclusief eten en drinken) te vergroten. Maar het zou me verbazen als er onder de streep meer dan 10% verdiend wordt van een pre-coronawedstrijd, als er al geen geld bij moet.
Met dat nivelleren loopt het wel los. Bij de meeste clubs zal de omzet wel harder kelderen dan anderhalve reserveback.Typhone schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:02:
Verder maakt het nog wel uit hoe het stadion wordt geëxploiteerd. Horeca en/of stadion in eigen beheer scheelt best wel voor de gevolgen.
Ik vergeet het zelf ook maar eigenlijk... [Voetbal] Randzaken
Voor de inkomsten van de clubs maakt het nu niet uit. Met de beperkte aantallen toeschouwers nu is het ook maar de vraag of daar een positief resultaat uit te halen is. (Feyenoord geeft aan dat bij 13 000 toeschouwers en veel extra stewards er een negatief resultaat is.)Typhone schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:02:
Dus de overheid maakt er een t-bende van in Tilburg (burgemeester voelt dat de verkiezingen eraan komen natuurlijk) en opeens wordt het voetbal weer als grote zondebok aangepakt? Wie had dat nou gedacht...
alles kan off-topic
Dat komt omdat de kaarten al verkocht zijn, of er nu wel of geen publiek is. Afgezien van de verkoop van een paar lauwe biertjes en koude kroketten stijgen bij Feyenoord de inkomsten niet van 13k supporters.Ankona schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:41:
[...]
Voor de inkomsten van de clubs maakt het nu niet uit. Met de beperkte aantallen toeschouwers nu is het ook maar de vraag of daar een positief resultaat uit te halen is. (Feyenoord geeft aan dat bij 13 000 toeschouwers en veel extra stewards er een negatief resultaat is.)
Goede nieuws is dat ze nu dat pop-up restaurant terug kunnen brengen want dat beviel goed
[ Voor 10% gewijzigd door ph4ge op 28-09-2020 17:19 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
hmmm Michiel Kramer was gisteren weer op bezoek.
alles kan off-topic
Links- of rechtsom gaan clubs dit echt voelen: seizoenkaarthouders bij Ajax worden gecompenseerd (bv volgend seizoen gratis seizoenskaart) wanneer publiek verboden wordt. Dus verspreidt over 2 seizoenen hebben ze maar 1 keer de inkomsten (en dan ook nog eens een klein deel). Ik meen dat andere clubs ook zoiets hadden al kan ik mee ook voorstellen dat feyenoord en psv dat weer juist niet hebben omdat ze elke cent nodig hebbenph4ge schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:18:
[...]
Dat komt omdat de kaarten al verkocht zijn, of er nu wel of geen publiek is. Afgezien van de verkoop van een paar lauwe biertjes en koude kroketten stijgen bij Feyenoord de inkomsten niet van 13k supporters.

Die hoeven ze niet te compenseren, die weten toch wel dat de fans ondanks dit blijven komenExo81 schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:11:
[...]
Links- of rechtsom gaan clubs dit echt voelen: seizoenkaarthouders bij Ajax worden gecompenseerd (bv volgend seizoen gratis seizoenskaart) wanneer publiek verboden wordt. Dus verspreidt over 2 seizoenen hebben ze maar 1 keer de inkomsten (en dan ook nog eens een klein deel). Ik meen dat andere clubs ook zoiets hadden al kan ik mee ook voorstellen dat feyenoord en psv dat weer juist niet hebben omdat ze elke cent nodig hebben
Bij Ajax kwam de F-side toch al niet.ElPaco schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:39:
[...]
Die hoeven ze niet te compenseren, die weten toch wel dat de fans ondanks dit blijven komen
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Bij Feyenoord zijn er supporters die gewoon hun seizoenkaart betalen dit seizoen om hun club te steunen, in plaats van zich druk te maken of ze die paar euro terug krijgen.Exo81 schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:11:
[...]
Links- of rechtsom gaan clubs dit echt voelen: seizoenkaarthouders bij Ajax worden gecompenseerd (bv volgend seizoen gratis seizoenskaart) wanneer publiek verboden wordt. Dus verspreidt over 2 seizoenen hebben ze maar 1 keer de inkomsten (en dan ook nog eens een klein deel). Ik meen dat andere clubs ook zoiets hadden al kan ik mee ook voorstellen dat feyenoord en psv dat weer juist niet hebben omdat ze elke cent nodig hebben
Labyad natuurlijk?Han schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:06:
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Outerspace in "Sport Feedback"
De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021