Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dan zou PSV op 6 verliespunten komen inderdaad, maar dan moeten ze ook nog tegen Feyenoord, Vitesse,AZ winnen in die reeks, en Fortuna uit met Ultee is ook niet gemakkelijk op dit moment.snmght schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:49:
@Mark31 vergeet de onderlinge wedstrijd ook niet. Wint PSV die dan slaan ze natuurlijk wel een goede slag. Maar als er geen gekke dingen gebeuren in Amsterdam (...) dan is het winnen van die wedstrijd ook wel bijna noodzakelijk voor ze.
Daarom zeg ik al, winnen ze die gehele reeks, maken ze een goede kans op kampioensschap.
Als ze daar 1 a 2 uitglijders maken, is het denk ik wel gespeeld.
Ajax moet gewoon een resultaat halen in Eindhoven, dat is het belangrijkste, maar dat melden ik vorige week ook al.
Daarnaast met doelsaldo erbij berekend is dat zelfs 7 punten natuurlijk.
[ Voor 4% gewijzigd door Mark31 op 15-02-2021 15:54 ]
Gezien de geweldige reeks die PSV aan het neerzetten is weet je ongeveer 85% zeker dat ze de wedstrijden tegen Ajax, AZ en Feyenoord alle 3 niet zullen winnen. Best case scenario speel je 3x gelijk, maar zelfs dat zie ik niet gebeuren.Mark31 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:47:
Dat er serieus nog mensen denken dat buiten Ajax en PSV nog een kans maken om het kampioensschap dit jaar.
Ajax is nu grote favoriet natuurlijk, PSV is nog een outsider, die kunnen het nog halen, maar moeten ze wel alles zien te winnen, dan is het mogelijk.
Indien PSV onderwegen nog ergens puntverlies gaat lijden dan verwacht ik niet meer dat PSV het gaat halen.
Er zijn 13 wedstrijden te spelen, Ajax heeft 9 verliespunten minder dan PSV, en een veel betere doelsaldo, dus als PSV die 9 punten goed maakt, dan nog is Ajax kampioen op doelsaldo.
PSV heeft de komende weken, Vitesse thuis, Ajax thuis, Fortuna uit, Feyenoord thuis, AZ uit.
Indien ze deze reeks alles winnen, zie ik ze zeker nog kansen maken op de titel, zo niet, dan moet het heel raar lopen als Ajax geen kampioen word.
In deze scenario zou PSV ook alles nog moeten winnen... ook dat zie ik niet gebeuren.Gonadan schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:51:
[...]
In theorie heb je gelijk, het is pas klaar als je niet meer in te halen bent. We hebben het nu echter wel over negen verliespunten voorsprong. Je kunt dus in principe van PSV, AZ en Feyenoord verliezen en dan nóg sta je eerste.
Plat gezegd ben je gewoon een stel prutsers als je dat niet over de streep trekt. Zeker gezien de breedte van de selectie en de flow van PSV.
Ik zie ze wel tegen dit zwakke Vitesse winnen, maar AZ,Ajax,Feyenoord kunnen alle 3 punteverlies worden inderdaad.ElPaco schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:53:
[...]
Gezien de geweldige reeks die PSV aan het neerzetten is weet je ongeveer 85% zeker dat ze de wedstrijden tegen Ajax, AZ en Feyenoord alle 3 niet zullen winnen. Best case scenario speel je 3x gelijk, maar zelfs dat zie ik niet gebeuren.
Of Ajax krijgt net zoveel geluk de komende wedstrijden als PSV heeft gehad ;-) Binnen een paar wedstrijden kan alles omslaan door allerlei factoren waar je niet altijd invloed op hebt. Heb je de wedstrijd tegen ADO gezien, dat had eerder 8-0 moeten zijn voor PSV dan die 2-2. Men gaat hier de laatste maanden wel te gemakkelijk ervan uit dat andere wel die momenten hebben maar niet bij Ajax.ElPaco schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:53:
[...]
Gezien de geweldige reeks die PSV aan het neerzetten is weet je ongeveer 85% zeker dat ze de wedstrijden tegen Ajax, AZ en Feyenoord alle 3 niet zullen winnen. Best case scenario speel je 3x gelijk, maar zelfs dat zie ik niet gebeuren.
PS
Is maar een constatering hoor ;-)
Dat ben ik helemaal met je eens hoor.Gonadan schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:51:
[...]
Plat gezegd ben je gewoon een stel prutsers als je dat niet over de streep trekt.
Toch hou ik liever nog even een slag om de arm als het gaat over het kampioenschap; het is pas februari.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ging me meer om die reeks die nu al een jaar of 4 duurt waarin PSV niet wint van Ajax, Feyenoord en AZ.rikoos schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:59:
[...]
Of Ajax krijgt net zoveel geluk de komende wedstrijden als PSV heeft gehad ;-) Binnen een paar wedstrijden kan alles omslaan door allerlei factoren waar je niet altijd invloed op hebt. Heb je de wedstrijd tegen ADO gezien, dat had eerder 8-0 moeten zijn voor PSV dan die 2-2. Men gaat hier de laatste maanden wel te gemakkelijk ervan uit dat andere wel die momenten hebben maar niet bij Ajax.
PS
Zou me ook niks verbazen als Vitesse tegen PSV besluit om op te staan en ineens weer super te gaan spelen. Zolang PSV als een geknakt vogeltje speelt lok je dat namelijk wel uit.
Ik vind persoonlijk Ajax verdedigend beter staan dan PSV.rikoos schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:59:
[...]
Of Ajax krijgt net zoveel geluk de komende wedstrijden als PSV heeft gehad ;-) Binnen een paar wedstrijden kan alles omslaan door allerlei factoren waar je niet altijd invloed op hebt. Heb je de wedstrijd tegen ADO gezien, dat had eerder 8-0 moeten zijn voor PSV dan die 2-2. Men gaat hier de laatste maanden wel te gemakkelijk ervan uit dat andere wel die momenten hebben maar niet bij Ajax.
PS
Ajax speelt veel degelijker, niet zo heel leuk af en toe, maar ze maken niet zo een fouten als bijvoorbeeld een Baumgartl deed bij de 1-0 , dat is gewoon kinderlijk eenvoudig.
Daarnaast vind ik bij PSV de 4 Centrale spelers achterin gewoon drama, maar dat heb ik al in het begin van het seizoen al gemeld.
Teze Boscagli Rosario Sangare is gewoon Subtop Eredivisie materiaal... zelfs Heerenveen heeft met een Joey Veerman meer voetbal.
Nu heeft Ajax wel al een zekere hoeveelheid 'geluk' gehad dit kalenderjaar.rikoos schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:59:
[...]
Of Ajax krijgt net zoveel geluk de komende wedstrijden als PSV heeft gehad ;-)
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Dat roept iedereen keer op keer, ja Ajax heeft sommige wedstrijden gemazzelt op basis van scoreverloop, denk aan Willem 2 thuis, Fortuna uit , Twente uit, maar kijk de xG (expected goals maar eens na ) , totaal verdiende overwinningen waren dat.snmght schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:02:
[...]
Nu heeft Ajax wel al een zekere hoeveelheid 'geluk' gehad dit kalenderjaar.
Enige wedstrijden waar we teveel hadden gekregen ten opzichtten van de xG was Feyenoord thuis.
Daarentegen kregen we tegen Willem 2 uit te weinig (Ajax had een betere xG ) ook tegen Twente thuis had Ajax gezien de betere xG maar toch verloor Ajax die wedstrijd, idem dito tegen Groningen uit...
Dus ik weet niet of Ajax echt veel "" geluk "" gehad heeft deze competitie...
Tegen Heracles afgelopen weekend noemt iedereen ook "" geluk""
xG Heracles 1,60 xG Ajax 2,50...
Dus zeg het maar.. alleen Feyenoord thuis hebben we onverdiend gewonnen, maar dat zag iedereen denk ik wel..
snmght schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:02:
[...]
Daarom de 2de zin erachter aan, sommige "geluksmomenten" hebben meer invloed op het presteren dan andere momenten. Moeilijk een vinger op te leggen wanneer en waarom het bij de één drama op levert en de ander niet.Of Ajax krijgt net zoveel geluk de komende wedstrijden als PSV heeft gehad ;-) Binnen een paar wedstrijden kan alles omslaan door allerlei factoren waar je niet altijd invloed op hebt.
Als ik het goed begrijp heeft Ajax toch 3,5 punt meer dan je op basis van xG mag verwachten (PSV 2 meer, AZ exact zoveel als verwacht, Feyenoord 1,5 punt minder). Op basis daarvan mag je voorzichtig concluderen dat Ajax per saldo geluk heeft gehad en dat het nog naar elkaar toe kan kruipen. (bron). Past bij mijn gevoel dat Ajax terecht bovenaan staat, maar dat het gat in punten groter is dan het gat in vertoond spel.Mark31 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:05:
[...]
Dat roept iedereen keer op keer, ja Ajax heeft sommige wedstrijden gemazzelt op basis van scoreverloop, denk aan Willem 2 thuis, Fortuna uit , Twente uit, maar kijk de xG (expected goals maar eens na ) , totaal verdiende overwinningen waren dat.
Enige wedstrijden waar we teveel hadden gekregen ten opzichtten van de xG was Feyenoord thuis.
Daarentegen kregen we tegen Willem 2 uit te weinig (Ajax had een betere xG ) ook tegen Twente thuis had Ajax gezien de betere xG maar toch verloor Ajax die wedstrijd, idem dito tegen Groningen uit...
Dus ik weet niet of Ajax echt veel "" geluk "" gehad heeft deze competitie...
Tegen Heracles afgelopen weekend noemt iedereen ook "" geluk""
xG Heracles 1,60 xG Ajax 2,50...
Dus zeg het maar.. alleen Feyenoord thuis hebben we onverdiend gewonnen, maar dat zag iedereen denk ik wel..
Natuurlijk staat Ajax mijlenver voor en is de kans 90% dat ze kampioen worden, maar ze zijn er echt nog niet. Er zijn nog genoeg momenten waarop het momentum kan kantelen.
[ Voor 10% gewijzigd door ph4ge op 15-02-2021 16:22 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik acht persoonlijk de kans best groot dat PSV plek twee nog gaat verliezen deze maand. Het gat naar AZ, Vitesse en Feyenoord is niet groot en op basis van het huidige spel en het programma in het verschiet, zie ik AZ of Feyenoord nog langs zij komen. PSV moet ook Europees nog aan de bakMark31 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:47:
PSV heeft de komende weken, Vitesse thuis, Ajax thuis, Fortuna uit, Feyenoord thuis, AZ uit.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
En hoe is xG opeens de heilige graal qua voorspellende waarde? Houdt dat ook rekening met ten onrechte rood (zie begin van het seizoen)?ph4ge schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:21:
[...]
Als ik het goed begrijp heeft Ajax toch 3,5 punt meer dan je op basis van xG mag verwachten (PSV 2 meer, AZ exact zoveel als verwacht, Feyenoord 1,5 punt minder). Op basis daarvan mag je voorzichtig concluderen dat Ajax per saldo geluk heeft gehad en dat het nog naar elkaar toe kan kruipen. (bron). Past bij mijn gevoel dat Ajax terecht bovenaan staat, maar dat het gat in punten groter is dan het gat in vertoond spel.
Natuurlijk staat Ajax mijlenver voor en is de kans 90% dat ze kampioen worden, maar ze zijn er echt nog niet. Er zijn nog genoeg momenten waarop het momentum kan kantelen.
Oprecht benieuwd.
Ik geloof ook wel in xG enzo, maar als je dus die hele ranking bekijkt staat ajax gewoon terecht bovenaan. Daarnaast heeft Ajax een bredere selectie dan de anderen en dat telt ook behoorlijk mee.ph4ge schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:21:
[...]
Als ik het goed begrijp heeft Ajax toch 3,5 punt meer dan je op basis van xG mag verwachten (PSV 2 meer, AZ exact zoveel als verwacht, Feyenoord 1,5 punt minder). Op basis daarvan mag je voorzichtig concluderen dat Ajax per saldo geluk heeft gehad en dat het nog naar elkaar toe kan kruipen. (bron). Past bij mijn gevoel dat Ajax terecht bovenaan staat, maar dat het gat in punten groter is dan het gat in vertoond spel.
Eens, aan percentages waag ik me niet maar het is nog lang niet voorbij.ph4ge schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:21:
[...]
XXXVI
Geluk of kwaliteit? Om tussendelinies te quoten, goede spelers overklassen vaker hun xG.ph4ge schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:21:
[...]
Als ik het goed begrijp heeft Ajax toch 3,5 punt meer dan je op basis van xG mag verwachten (PSV 2 meer, AZ exact zoveel als verwacht, Feyenoord 1,5 punt minder). Op basis daarvan mag je voorzichtig concluderen dat Ajax per saldo geluk heeft gehad en dat het nog naar elkaar toe kan kruipen.
Compenseert het begin van de competitie, met o.a. die onzin rode kaart voor Tagliaficosnmght schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:02:
[...]
[edit]Ik snap trouwens niet dat Traoré nu ineens terug naar Jong moet en geen toekomst in het 1e meer lijkt te hebben, als zelfs een speler die in de zomer weggaat nu prioriteit krijgt in de EL.
Die jongen speelde tot aan z'n blessure prima, komt terug en heeft nu 2 man meer voor zich dan voor z'n blessure....
[ Voor 35% gewijzigd door toolkist op 15-02-2021 22:41 ]
Huh? Is er een opstelling bekend? Of wat heb ik gemist? Wie gaat er deze zomer weg in de spits?toolkist schreef op maandag 15 februari 2021 @ 22:35:
[...]
[edit]Ik snap trouwens niet dat Traoré nu ineens terug naar Jong moet en geen toekomst in het 1e meer lijkt te hebben, als zelfs een speler die in de zomer weggaat nu prioriteit krijgt in de EL.
Die jongen speelde tot aan z'n blessure prima, komt terug en heeft nu 2 man meer voor zich dan voor z'n blessure....
Traore komt terug van blessure, dan zal hij eerst weer wat minuten moeten verwacht ik?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Hij heeft het over Brobbey neem ik aan maar die speelde vanavond ook bij jong Ajax.Martinusz schreef op maandag 15 februari 2021 @ 23:14:
[...]
Huh? Is er een opstelling bekend? Of wat heb ik gemist? Wie gaat er deze zomer weg in de spits?
Traore komt terug van blessure, dan zal hij eerst weer wat minuten moeten verwacht ik?
edit: waarschijnlijk gewoon om ze beide minuten te laten maken, Traore zoals je zegt omdat hij van een blessure terug komt en Brobbey omdat hij zaterdag niet speelde.
Geef je nu jezelf een schouderklopje?Stewie! schreef op maandag 15 februari 2021 @ 23:18:
Mijn club Roda doet het goed de laatste tijd. Ben erg trots op het team en de sterke organisatie die het afgelopen jaar is neergezet.
[ Voor 9% gewijzigd door gws24 op 16-02-2021 00:13 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Traoré speelde vandaag de hele wedstrijd bij Jong, Brobbey werd na een uur gewisseld.Martinusz schreef op maandag 15 februari 2021 @ 23:14:
[...]
Huh? Is er een opstelling bekend? Of wat heb ik gemist? Wie gaat er deze zomer weg in de spits?
Dat is wel eens vaker een paar maanden het geval geweestgws24 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 00:10:
Maar leuk om te horen dat het eindelijk beter gaat daar en in ieder geval bestuurlijk niet meer zo'n soap is.
Traore is gewoon tweede spits volgens mij hoortoolkist schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 00:23:
[...]
Traoré speelde vandaag de hele wedstrijd bij Jong, Brobbey werd na een uur gewisseld.
Dan zou ie de afgelopen 4-5 wedstrijden toch wel wat minuten hebben gemaakt lijkt me.418O2 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 00:59:
[...]
Traore is gewoon tweede spits volgens mij hoor
Hoe kom je aan 3,5 punten? Volgens jouw eigen link zou het 0,4 zijn als je per wedstrijd de xG gebruikt om het aantal punten te bepalen (https://www.tussendelinies.nl/expected-points/).ph4ge schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:21:
[...]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rVNVUSSLdf8l2unlgTVZNKjw.jpg?f=user_large)
Overigens denk ik dat de gewone stand over zoveel wedstrijden vrijwel gelijk loopt met de xP en dat xG dus alleen op wedstrijd niveau interessant is.
Ik weet niet waar je precies dit plaatje hebt gevonden, want er zijn 22 speelrondes gespeeld (sommige clubs moeten nog een pot inhalen), geen 18. Feyenoord staat (nog) geen tweede. Je moet in het data dashboard kijken.Erapaz schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 07:19:
[...]
Hoe kom je aan 3,5 punten? Volgens jouw eigen link zou het 0,4 zijn als je per wedstrijd de xG gebruikt om het aantal punten te bepalen (https://www.tussendelinies.nl/expected-points/).
[Afbeelding]
Overigens denk ik dat de gewone stand over zoveel wedstrijden vrijwel gelijk loopt met de xP en dat xG dus alleen op wedstrijd niveau interessant is.
Volgens mij is de consensus wel dat Ajax de afgelopen weken (op het veld) een aantal keer geluk heeft gehad. Maar goed, uiteindelijk is dat een mening en dit slechts een aanwijzing die bij die mening aansluit.strafschop schreef op maandag 15 februari 2021 @ 19:35:
Geluk of kwaliteit? Om tussendelinies te quoten, goede spelers overklassen vaker hun xG.
[ Voor 21% gewijzigd door ph4ge op 16-02-2021 08:34 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
De afgelopen weken inderdaad wel, maar als je het hele seizoen tot nu toe bekijkt was dat de "compensatie" voor de "pech" momenten eerder in het seizoen. Rode kaarten om niks, meerdere penalty's tegen Groningen niet gegeven, etc. Iets met "over het hele seizoen effent het zich uit' wat zo enorm vaak genoemd wordt hier, dus waarom niet in dit gevalph4ge schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 08:31:
[...]
Ik weet niet waar je precies dit plaatje hebt gevonden, want er zijn 22 speelrondes gespeeld (sommige clubs moeten nog een pot inhalen), geen 18. Feyenoord staat (nog) geen tweede. Je moet in het data dashboard kijken.
[...]
Volgens mij is de consensus wel dat Ajax de afgelopen weken (op het veld) een aantal keer geluk heeft gehad. Maar goed, uiteindelijk is dat een mening en dit slechts een aanwijzing die bij die mening aansluit.
Het zijn altijd andere clubs die geluk hebben, zo ben ik ook.toolkist schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 08:54:
[...]
De afgelopen weken inderdaad wel, maar als je het hele seizoen tot nu toe bekijkt was dat de "compensatie" voor de "pech" momenten eerder in het seizoen. Rode kaarten om niks, meerdere penalty's tegen Groningen niet gegeven, etc. Iets met "over het hele seizoen effent het zich uit' wat zo enorm vaak genoemd wordt hier, dus waarom niet in dit geval
Dat is toch niet wat @toolkist zegt? Ajax heeft zeker op momenten geluk gehad. En op momenten pech. En dat geldt voor iedere club, niet altijd de andere clubs.ph4ge schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 08:56:
[...]
Het zijn altijd andere clubs die geluk hebben, zo ben ik ook.Gaan we nooit uitkomen.
Toegegeven er was een periode dat ik PSV daar wel van betichtte omdat ze vaak punten pakten in de slotfase.

Maar dat je per saldo evenveel geluk als pech hebt is een som waar je nooit uitkomt, en volgens mij een wijsheid die lang niet altijd opgaat. Zie bijv. Feyenoord in de EL.snmght schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:07:
Dat is toch niet wat @toolkist zegt? Ajax heeft zeker op momenten geluk gehad. En op momenten pech. En dat geldt voor iedere club, niet altijd de andere clubs.
Toegegeven er was een periode dat ik PSV daar wel van betichtte omdat ze vaak punten pakten in de slotfase.
Dit plaatje komt van het eerste artikel van jouw link. Jouw directe link laat een mobiel onvriendelijke wedstrijd van Feyenoord- ADO zien. Verder scheelt het maar 3 wedstrijden (18 vs 21 voor Ajax).ph4ge schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 08:31:
[...]
Ik weet niet waar je precies dit plaatje hebt gevonden, want er zijn 22 speelrondes gespeeld (sommige clubs moeten nog een pot inhalen), geen 18. Feyenoord staat (nog) geen tweede. Je moet in het data dashboard kijken.
[...]
Volgens mij is de consensus wel dat Ajax de afgelopen weken (op het veld) een aantal keer geluk heeft gehad. Maar goed, uiteindelijk is dat een mening en dit slechts een aanwijzing die bij die mening aansluit.
Maar nogmaals, over een seizoen genomen heffen geluk en pech elkaar op. Ik denk dus niet dat je kunt zeggen dat de voorsprong van Ajax op geluk gebaseerd is, eerder op individuele kwaliteit. Als je ziet wat bijvoorbeeld Haller brengt aan goals en assists, ook in slechte wedstrijden. Zonder hem hadden ze meer punten verloren.
Strikt genomen is de kans dat die som exact nul is ook ongeveer nul, daar geef ik je gelijk in. En zeker Europees gelden er andere wetten want daar valt die som voor Nederlandse ploegen volgens mij bijzonder negatief uit..ph4ge schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:09:
[...]
Maar dat je per saldo evenveel geluk als pech hebt is een som waar je nooit uitkomt, en volgens mij een wijsheid die lang niet altijd opgaat. Zie bijv. Feyenoord in de EL.
Het is gewoon een link naar het data dashboard. Dat het niet werkt op jou mobiel kan ik niks aan doen. Er zijn overigens voldoende andere sites die deze statistieken leveren.Erapaz schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:11:
Dit plaatje komt van het eerste artikel van jouw link. Jouw directe link laat een mobiel onvriendelijke wedstrijd van Feyenoord- ADO zien. Verder scheelt het maar 3 wedstrijden (18 vs 21 voor Ajax).
Ja, en zo werkt het plaatsen van bronnen dus niet. Ik doe hier nog een poging om te achterhalen waar je nu op doelt, maar een screenshotje van de stand met xG/xP had je originele post een stuk duidelijker gemaakt.ph4ge schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:15:
[...]
Het is gewoon een link naar het data dashboard. Dat het niet werkt op jou mobiel kan ik niks aan doen. Er zijn overigens voldoende andere sites die deze statistieken leveren.
Betwijfel je of het klopt? Ik ben niet zo handig met screenshots en links enzo voor zover het niet duidelijk was. Gewoon op het data dashboard drukken. Links kan je het seizoen kiezen. Makkelijker kan ik het niet maken, volgens mij ben ik uberhaupt de enige die een bron plaatst dus volgens mij werkt het plaatsen van bronnen wel zo.Erapaz schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:46:
[...]
Ja, en zo werkt het plaatsen van bronnen dus niet. Ik doe hier nog een poging om te achterhalen waar je nu op doelt, maar een screenshotje van de stand met xG/xP had je originele post een stuk duidelijker gemaakt.
[ Voor 18% gewijzigd door ph4ge op 16-02-2021 10:05 ]
Nee, ik betwijfel niet of het klopt, ben oprecht geïnteresseerd en daarna gefrustreerd dat ik het niet kon vinden. Als ik straks de laptop open heb plaats ik een screenshot.ph4ge schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:01:
[...]
Betwijfel je of het klopt? Ik ben niet zo handig met screenshots en links enzo voor zover het niet duidelijk was. Gewoon op het data dashboard drukken. Links kan je het seizoen kiezen. Makkelijker kan ik het niet maken, volgens mij ben ik uberhaupt de enige die een bron plaatst dus volgens mij werkt het plaatsen van bronnen wel zo.Als het bij jou niet werkt kan ik daar niks aan doen.
Ik doelde meer op de nieuwe directie, directeur en technisch directeur die goed werk doen, de coach die rustig doorbouwt. Zelf heb ik alleen maar een dure seizoenskaart.gws24 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 00:10:
[...]
[...]
Geef je nu jezelf een schouderklopje?. Maar leuk om te horen dat het eindelijk beter gaat daar en in ieder geval bestuurlijk niet meer zo'n soap is.
Toen ik vorig jaar aan de slag ging met de club was er geen directie, geen team, wel veel spelers. Allemaal aasgieren rondom de club, van de Mexicaan tot en met lokale partijen die de club verder de grond in trapten voor een paar extra centen. Zoals een Henk Kessler die door de Mexicaan was ingehuurd maar de club het wilde laten betalen, en voor een paar centen nog vervelend kwam doen.
Nu staat een hele nieuwe groep op het veld, een goede technische staf. Jeffrey van As heeft erg goed werk geleverd. Het budget is 'beperkt', onzekerheid door COVID erg groot.
Als ik terugkijk naar de chaos van toen, kan ik alleen maar zeer tevreden zijn!
Het lijkt me ook erg moeilijk geweest voor Jeffrey. Wie durfde zijn vingers aan de club te branden. Dit soort reacties zal hij veel hebben gekregen, ook van zijn relaties.dutchgio schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 19:35:
Een Roda misschien, maar dat is een ander verhaal.
Een onbekende TD en geen waardige selectie, ga er maar aan staan.
Wij kregen dan weer dit soort reacties. Op de eerste dag bij de club zei men dan ook: de voetbalwereld is een omgekeerde wasstraat. Je gaat er schoon in en komt er vuil uit.mavaros schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:27:
Roda heeft weer een duistere groepering weten aan te trekken. De G6.
Als ik fan was, dan was ik voortaan naar MVV gegaan. Geen maffia of halve maffia in de voetbalwereld.
[ Voor 28% gewijzigd door Stewie! op 16-02-2021 10:51 ]
/f/image/NMsRpqBIFr1rHYlUDGkd1x8a.png?f=fotoalbum_large)
Niet helemaal. Een seizoen is wat dat betreft nog steeds een relatief korte termijn waar bepaalde momenten van pech (blessures bijvoorbeeld) een ferme inpakt kunnen hebben. Je zal eerder moeten kijken naar een aantal seizoenen om tot een goede analyse te komen of het elkaar opheft.Erapaz schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:11:
[...]
Maar nogmaals, over een seizoen genomen heffen geluk en pech elkaar op. Ik denk dus niet dat je kunt zeggen dat de voorsprong van Ajax op geluk gebaseerd is, eerder op individuele kwaliteit.
Valt wat betreft prima in het plaatje van de "Feyenoord speelt altijd thuis in de KNVB beker", als je de sample size klein genoeg maakt kom je tot conclusies die geen recht doen aan de realiteit.
[ Voor 7% gewijzigd door Napo op 16-02-2021 13:29 ]
Als transfergeruchten en de waarde van spelers onderdeel zijn van dit topic kan een voorspellend model of statistiek wat mij betreft ook gewoon onderdeel van dit topic. Heeft wat dat betreft meer te maken met voetbal zelf dan wat bijvoorbeeld Botman voor Ajax opleverttoolkist schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:11:
Kan dat expected goals gedoe niet naar de randzaken? Een zogenaamde statistiek die nog steeds gewoon op lucht is gebaseerd...
[ Voor 12% gewijzigd door Napo op 16-02-2021 13:38 ]
Blessures is wellicht nog het allerbeste voorbeeld - in het kampioensjaar 2016/17 had Feyenoord een smalle selectie, maar maarliefst 10 spelers wisten 29-34 van de 34 wedstrijden te spelen. Ter vergelijking, een jaar later waren dit er maar 5. Bovendien werden er een bescheiden 25 selectiespelers gebruikt, waarvan 7 spelers maar 1 of 2 keer. Één blessure meer had zomaar de titel kunnen kosten.Napo schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:28:
[...]
Niet helemaal. Een seizoen is wat dat betreft nog steeds een relatief korte termijn waar bepaalde momenten van pech (blessures bijvoorbeeld) een ferme inpakt kunnen hebben. Je zal eerder moeten kijken naar een aantal seizoenen om tot een goede analyse te komen of het elkaar opheft.
Valt wat betreft prima in het plaatje van de "Feyenoord speelt altijd thuis in de KNVB beker", als je de sample size klein genoeg maakt kom je tot conclusies die geen recht doen aan de realiteit.
Meer zou ik niet zeggen, hooguit evenveel: het is allemaal gebakken lucht.Napo schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:30:
[...]
Als transfergeruchten en de waarde van spelers onderdeel zijn van dit topic kan een voorspellend model of statistiek wat mij betreft ook gewoon onderdeel van dit topic. Heeft wat dat betreft meer te maken met voetbal zelf dan wat bijvoorbeeld Botman voor Ajax oplevert
Wellicht is het verstandig om je in te lezen op het concept xG en hoe dat tot stand komt en welke factoren daar in meespelen. Algemeen gezien is het een interpretatie van de wedstrijd en wat je gemiddeld genomen had kunnen verwachten op basis van de schoten (en zo ook de andere factoren). Dat zegt wat mij betreft meer over een wedstrijd dan dat je kijkt naar enkel het scorebord of de bias als kijker.snmght schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:46:
[...]
Meer zou ik niet zeggen, hooguit evenveel: het is allemaal gebakken lucht.
Het levert je als team geen punten op (zie ADO - PSV) maar zet het wel in een - naar mijn mening - veel beter perspectief.
Blessures zul je terugzien in xG, dus die verklaren het verschil tussen xP en echt punten niet. Dat is eerder VAR gedwaal als niet gegeven penalties e.d. Nog een reden waarom ik denk dat je "hoeveelheid geluk" niet kunt afleiden uit bovenstaande tabel.Napo schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:28:
[...]
Niet helemaal. Een seizoen is wat dat betreft nog steeds een relatief korte termijn waar bepaalde momenten van pech (blessures bijvoorbeeld) een ferme inpakt kunnen hebben. Je zal eerder moeten kijken naar een aantal seizoenen om tot een goede analyse te komen of het elkaar opheft.
Dat is ook niet hetgeen ik zegErapaz schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:52:
[...]
Blessures zul je terugzien in xG, dus die verklaren het verschil tussen xP en echt punten niet. Dat is eerder VAR gedwaal als niet gegeven penalties e.d. Nog een reden waarom ik denk dat je "hoeveelheid geluk" niet kunt afleiden uit bovenstaande tabel.
Het gaat dan ook niet over de xG en de xP maar over het pech en/of geluk hebben. De scope van één seizoen is wat dat betreft te beperkt om iets daar op te concluderen
Ik heb me er op in gelezen maar ik ben simpelweg niet overtuigd. Prima als anderen het wel machtig mooi vinden en er het een en ander aan op willen hangen maar mij niet gezien.Napo schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:51:
[...]
Wellicht is het verstandig om je in te lezen op het concept xG en hoe dat tot stand komt en welke factoren daar in meespelen. Algemeen gezien is het een interpretatie van de wedstrijd en wat je gemiddeld genomen had kunnen verwachten op basis van de schoten (en zo ook de andere factoren). Dat zegt wat mij betreft meer over een wedstrijd dan dat je kijkt naar enkel het scorebord of de bias als kijker.
Het levert je als team geen punten op (zie ADO - PSV) maar zet het wel in een - naar mijn mening - veel beter perspectief.
Sorry, het kan dat ik de draad lichtelijk kwijt ben. @ph4ge concludeert dat het gat tussen echte punten en xP aangeeft dat we kunnen zeggen dat Ajax gemiddeld genomen meer geluk heeft gehad.Napo schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:53:
[...]
Dat is ook niet hetgeen ik zeg
Het gaat dan ook niet over de xG en de xP maar over het pech en/of geluk hebben. De scope van één seizoen is wat dat betreft te beperkt om iets daar op te concluderen
Mijn punt is dat ik denk dat je dat niet kunt zeggen op basis van deze data, omdat een afwijking van 3 punten mijns inziens te klein is en er teveel meespeelt.
Het was dan ook voornamelijk een opmerking op het statement "over een seizoen genomen heffen geluk en pech elkaar op", de scope van een seizoen is niet bijzonder groot en derhalve hoeft pech/geluk elkaar in die tijdslijn niet op te heffenErapaz schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:03:
[...]
Sorry, het kan dat ik de draad lichtelijk kwijt ben.
Het is ook zeer zeker geen heilige graal, het is een prima uitbreiding van de zaken die in een wedstrijd plaatsvinden. Er zijn bijzonder veel platte gegevens die in het voetbal langskomen die eigenlijk weinig recht doen aan kwaliteit maar puur aan kwantiteit. Waarbij de kwaliteit van een schot altijd discutabel kan zijn geeft het in ieder geval een (binnen het model) uniform overzicht.snmght schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:53:
[...]
Ik heb me er op in gelezen maar ik ben simpelweg niet overtuigd. Prima als anderen het wel machtig mooi vinden en er het een en ander aan op willen hangen maar mij niet gezien.
Je kan daarin de vraag stellen of een wedstrijd met veel grote kansen (op basis van xG) een basis moet zijn om iets te veranderen of dat een spits bijvoorbeeld net zijn dag niet had. Op basis van het scorebord? Zeker! je moet winnen van die tegenstander maar kijkende naar de rest is de basis wellicht prima om op voort te borduren.
Linksom of rechtsom, het blijft een mening die de bedenker als statistiek heeft proberen te verpakken. Op heel misschien een penalty (en zelfs dan zorgt de belangrijkheid en tijdstip van de penalty al mee) na is geen enkele kans hetzelfde, dus om te proberen dat toch gelijk te trekken slaat als een tang op een varken.Napo schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:06:
[...]
Het is ook zeer zeker geen heilige graal, het is een prima uitbreiding van de zaken die in een wedstrijd plaatsvinden. Er zijn bijzonder veel platte gegevens die in het voetbal langskomen die eigenlijk weinig recht doen aan kwaliteit maar puur aan kwantiteit. Waarbij de kwaliteit van een schot altijd discutabel kan zijn geeft het in ieder geval een (binnen het model) uniform overzicht.
Zoals we vroeger al zeiden: koop er een brood voor.Napo schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:51:
[...]
Wellicht is het verstandig om je in te lezen op het concept xG en hoe dat tot stand komt en welke factoren daar in meespelen. Algemeen gezien is het een interpretatie van de wedstrijd en wat je gemiddeld genomen had kunnen verwachten op basis van de schoten (en zo ook de andere factoren). Dat zegt wat mij betreft meer over een wedstrijd dan dat je kijkt naar enkel het scorebord of de bias als kijker.
Er zijn wedstrijden die je onterecht wint of verliest, jaar in, jaar uit, maar wat schiet ik op met xG? Trainen op afmaken of verdedigen? Wat pas ik aan tegen de Grieken op donderdag? Volgend seizoen iets anders doen bij ADO uit?
Hattrick: Thorgal Eagles
Hoewel ik niet voor elk model kan spreken is dat in menig model niet het uitgangspunt. Iedere kans wordt op basis van een aantal factoren (v.b. hoek, afstand, positie andere spelers) wordt er gekeken naar de gemiddelde kans tot een doelpunt. Je legt één kans niet naast andere niet gerelateerde kansen maar naast dezelfde kansen die wel of niet tot een doelpunt leiden.toolkist schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:12:
[...]
Linksom of rechtsom, het blijft een mening die de bedenker als statistiek heeft proberen te verpakken. Op heel misschien een penalty (en zelfs dan zorgt de belangrijkheid en tijdstip van de penalty al mee) na is geen enkele kans hetzelfde, dus om te proberen dat toch gelijk te trekken slaat als een tang op een varken.
Juist enkel reageren op de uitkomst of gevoel kan eveneens ongewenste resultaten opleveren. Het is niet enkel kijken naar de statistiek maar ook meer dan kijken naar de uitkomst van een wedstrijd.bregweb schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:15:
[...]
Zoals we vroeger al zeiden: koop er een brood voor.
Er zijn wedstrijden die je onterecht wint of verliest, jaar in, jaar uit, maar wat schiet ik op met xG? Trainen op afmaken of verdedigen? Wat pas ik aan tegen de Grieken op donderdag? Volgend seizoen iets anders doen bij ADO uit?
De penalty die Nijhuis geeft voor hands, later een pingel voor VVV, terwijl je ook kunt fluiten voor de spits die een duw geeft aan de verdediger. Dat zijn ook allemaal situaties die meetellen, maar niet via xG naar boven komen.
Dan nog, de kans dat Cristiano Ronaldo een bal vanaf een bepaalde plek scoort is een factor 10000000 van als ik die bal vanaf dezelfde plek mag schieten. Ik geloof niet dat ze voor elke speler in elke situatie daar een aparte kans voor gaan berekenen... Positie andere spelers, wellicht een objectief gegeven waar iemand staat (tussen de bal en de goal ja/nee) maar ook dat slaat nergens op. Wordt er rekening gehouden met 'ookal krijg ik de bal op me af ik blijf staan' Bogarde factor of de 'ik duik weg anders heb ik pijn' Mazraoui factor?Napo schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:16:
[...]
Hoewel ik niet voor elk model kan spreken is dat in menig model niet het uitgangspunt. Iedere kans wordt op basis van een aantal factoren (v.b. hoek, afstand, positie andere spelers) wordt er gekeken naar de gemiddelde kans tot een doelpunt. Je legt één kans niet naast andere niet gerelateerde kansen maar naast dezelfde kansen die wel of niet tot een doelpunt leiden.
Oh vandaag windkracht 3 uit het Oosten, het veld ligt op het Zuidwesten, het is winter dus de zon schijnt nu in de ogen van de keeper, hmm weer een andere wegingsfactor?
Het getal zegt niet alles echter doet geen enkele interpretatie dat, de context er om heen is van belang en je moet je niet blindstaren op het nummertje maar hoe is dat - vanuit het kijken naar wat een goede wedstrijd is - anders voor een scorebord. Feit is dat het scorebord de factor is voor het aantal punten dat je behaald in het seizoen.
Er wordt ook nergens beweerd dat er een focus moet zijn op xG en aanverwante statistiek echter het het naar mijn mening een prima onderdeel zijn van een discussie. Dat uit dit topic weghalen zou zonde zijn.
Als er dan iemand al een stand van de competitie plaatst in dit topic, mag ik (en anderen) toch aangeven dat we er niet al te veel vertrouwen in hebben?
Als dit topic iets bewijst is het wel dat er al genoeg discussie is over voetbal, daar hebben we geen xG voor nodig

Ik ga er stiekem vanuit dat de grote landen binnen 10 jaar bij de UEFA gaan lobbyen dat alleen nog clubs uit landen die 1 t/m 5 staan in de ranking direct naar de CL gaan.toolkist schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:36:
Ik vind het ook zonde dat zaken als de nieuwe competitie opzet CL, financiën van de clubs, etc als randzaken gezien worden.. Maar toch is het zo. En dat zijn dan tenminste nog in de basis objectieve onderwerpen (waar iedereen natuurlijk subjectief op reageert)
Om een podcast te quoten (weet niet meer welke): "Als PSV deze wedstrijd nog 10 keer speelt, winnen ze 11 keer."bregweb schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:38:
Ik ga ook absoluut geen goede inhoudelijke discussie uit de weg, maar iedereen die ADO-PSV heeft gezien weet dat PSV had moeten winnen, daar hebben we geen xG voor nodig.
Als er dan iemand al een stand van de competitie plaatst in dit topic, mag ik (en anderen) toch aangeven dat we er niet al te veel vertrouwen in hebben?
Als dit topic iets bewijst is het wel dat er al genoeg discussie is over voetbal, daar hebben we geen xG voor nodig
Wat ik ook begrijp gaat ook het prijzengeld voor directe kwalificatie CL omhoog van ~35M naar ~70M. Als Ajax 2x op rij kampioen wordt, vangen zij ~140M, de nummer 2 in Nederland moet het doen met 5-10M. Dan is de Eredivisie dood. Hoorde ook al in de NOS voetbalpodcast, de opstelling van het 2e elftal van Ajax (dus niet Jong Ajax), dat gaat zo meedoen in de top 3.Deadsy schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:08:
[...]
Ik ga er stiekem vanuit dat de grote landen binnen 10 jaar bij de UEFA gaan lobbyen dat alleen nog clubs uit landen die 1 t/m 5 staan in de ranking direct naar de CL gaan.
En als Nederland 2 seizoenen slecht speelt in Europa hebben we geen directe kwalificatie CL meer en kunnen we al onze talenten op hun 16e zien vertrekken naar de 5 landen die samen CL spelen. Dan gaan we nooit meer terugkomen in Europa, voordeel is wel dat de Eredivisie weer opbloeit.
geloof dat het gegarandeerd 70mln word waar het nu 15 is.bregweb schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:15:
[...]
Wat ik ook begrijp gaat ook het prijzengeld voor directe kwalificatie CL omhoog van ~35M naar ~70M. Als Ajax 2x op rij kampioen wordt, vangen zij ~140M, de nummer 2 in Nederland moet het doen met 5-10M. Dan is de Eredivisie dood. Hoorde ook al in de NOS voetbalpodcast, de opstelling van het 2e elftal van Ajax (dus niet Jong Ajax), dat gaat zo meedoen in de top 3.
En als Nederland 2 seizoenen slecht speelt in Europa hebben we geen directe kwalificatie CL meer en kunnen we al onze talenten op hun 16e zien vertrekken naar de 5 landen die samen CL spelen. Dan gaan we nooit meer terugkomen in Europa, voordeel is wel dat de Eredivisie weer opbloeit.
Ajax krijgt 15mln ofzo start geld en daar komt dan nog een paar miljoen tv geld bij en een flink zak afhankelijk van waar de club staat op de UEFA ranking, dat is voor Ajax dacht ik iets over de 20mln.
Dus bij elkaar iets van 40mln.
Mocht Feyenoord kampioen worden dan krijgen ze minder dan 30mln.
70 miljoen lijkt veel, is het niet in theorie.bregweb schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:15:
[...]
Wat ik ook begrijp gaat ook het prijzengeld voor directe kwalificatie CL omhoog van ~35M naar ~70M. Als Ajax 2x op rij kampioen wordt, vangen zij ~140M, de nummer 2 in Nederland moet het doen met 5-10M. Dan is de Eredivisie dood. Hoorde ook al in de NOS voetbalpodcast, de opstelling van het 2e elftal van Ajax (dus niet Jong Ajax), dat gaat zo meedoen in de top 3.
Ajax kan ervaring kopen als Haller, Tadic, Blind etc maar dat kunnen ze nu ook al.
Maar als dadelijk de geldstromen nog hoger worden, zullen de transfersommen ook gigantisch hard stijgen.
Dat gebeurt tot noch toe iedere keer.
Kijk vanaf vroeger, toen kocht je Zlatan of een Suarez voor een 9 miljoen euro.
Dat kaliber talenten betaal je nu al 40 a 50 miljoen euro voor.
Ik las serieus Klaiber talentenMark31 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:22:
[...]
Dat kaliber talenten betaal je nu al 40 a 50 miljoen euro voor.

Float like a butterfly, sting like a bee.
Zulk dom gewauwel is dat. Ajax domineert nu ook niet en heeft een gigantische voorsprong.bregweb schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:15:
[...]
En jong Ajax komt nu niet eens meer in de KKD. Hoop dramatiek om iets wat waarschijnlijk niet gebeurt. Past wel goed in de ajax boeboeboe huiliepers in NL.
Vergeten ondertussen dat vrijwel elk team in NL een of meerdere ex-Ajax spelers (al dan niet uit de jeugdopleiding) hebben lopen. En dat het succes van Ajax zorgt voor meer aanzien van de hele competitie. En in plaats van andere clubs motiveren het beter te doen, moet Ajax straks waarschijnlijk weer een solidariteitsbijdrage betalen, terwijl het aantal clubs in NL dat goed gemanaged wordt ongeveer 0 is (buiten Ajax) en ze daar eerst eens kritisch naar moeten kijken, ipv alleen de groei van Ajax aan te stippen
Ajax heeft het risico genomen met Blind en Tadic als balansbewakers en om de jeugd te voorzien van de broodnodige ervaring (met een Schöne die er destijds bij was). Net dat jaar ervoor was de naam niet Marc Overmars maar Marc Netto. Wat velen wellicht zijn vergeten. "Ajax heeft het geld liever op de bank". En pas toen ze het zijn gaan uitgeven zijn er stappen gemaakt en kan Ajax geld uitgeven met dien verstande dat er ook veel geld binnenkomt. Transfers zijn belangrijker voor Ajax dan CL maar CL is wel nodig om de transfers te voorzien van waarde.
en qua aankopen gaat het ook niet altijd even lekker hoor. Daar staat toch wel even wat brandhout voor veel te veel geld tussen zeg
Goed lezen is ook een vak.418O2 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:47:
[...]
Zulk dom gewauwel is dat. Ajax domineert nu ook niet en heeft een gigantische voorsprong.
En jong Ajax komt nu niet eens meer in de KKD. Hoop dramatiek om iets wat waarschijnlijk niet gebeurt. Past wel goed in de ajax boeboeboe huiliepers in NL.
Vergeten ondertussen dat vrijwel elk team in NL een of meerdere ex-Ajax spelers (al dan niet uit de jeugdopleiding) hebben lopen. En dat het succes van Ajax zorgt voor meer aanzien van de hele competitie. En in plaats van andere clubs motiveren het beter te doen, moet Ajax straks waarschijnlijk weer een solidariteitsbijdrage betalen, terwijl het aantal clubs in NL dat goed gemanaged wordt ongeveer 0 is (buiten Ajax) en ze daar eerst eens kritisch naar moeten kijken, ipv alleen de groei van Ajax aan te stippen
Ik heb het over de komende 2 jaar en de veranderingen die de UEFA maakt, niet afgelopen jaren.
Ik wijs op de reserves van Ajax en geef nog extra aan dat ik niet Jong Ajax bedoel, dan ga jij toch Jong Ajax en de KKD erbij halen.
Kun je nog eens vertellen wat je bedoeld, nu lees ik het alsof je jezelf tegenspreekt:
Ajax domineert niet en heeft een gigantische voorsprong, welke is het nu?
ik moet geen dingen tegelijk doen.bregweb schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:06:
[...]
Goed lezen is ook een vak.
Ik heb het over de komende 2 jaar en de veranderingen die de UEFA maakt, niet afgelopen jaren.
Ik wijs op de reserves van Ajax en geef nog extra aan dat ik niet Jong Ajax bedoel, dan ga jij toch Jong Ajax en de KKD erbij halen.
Kun je nog eens vertellen wat je bedoeld, nu lees ik het alsof je jezelf tegenspreekt:
Ajax domineert niet en heeft een gigantische voorsprong, welke is het nu?
Ajax domineert misschien wel wat, maar de rest is ook gewoon kapot slecht en doet aan mismanagement. Dat de Ajax reserves makkelijk winnen van AZ dat vorig jaar bijna kampioen was ligt meer aan AZ dan aan dat Ajax team imo.
Als Ajax deze zomer geen nieuwe keeper haalt, tagliafico en nog 1 sleutelspeler kwijtraakt, is het ook weer gewoon middelmaat in amsterdam
Vind ik meevallen.418O2 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:11:
[...]
ik moet geen dingen tegelijk doen.
Ajax domineert misschien wel wat, maar de rest is ook gewoon kapot slecht en doet aan mismanagement. Dat de Ajax reserves makkelijk winnen van AZ dat vorig jaar bijna kampioen was ligt meer aan AZ dan aan dat Ajax team imo.
Als Ajax deze zomer geen nieuwe keeper haalt, tagliafico en nog 1 sleutelspeler kwijtraakt, is het ook weer gewoon middelmaat in amsterdam
Ajax wil Cillissen halen voor Onana, dan inderdaad een goede vervanger voor Tagliafico.
Cillissen
Mazraoui Timber Blind aankoop
Klaassen Gravenberch Kudus
Antony Haller Tadic.
Inderdaad zeer slecht.
*Cillessen, maar dat zie ik niet snel gebeuren, plus dat je er dan alsnog behoorlijk op achteruit gaat.Mark31 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:14:
[...]
Vind ik meevallen.
Ajax wil Cillissen halen voor Onana, dan inderdaad een goede vervanger voor Tagliafico.
Cillissen
Mazraoui Timber Blind aankoop
Klaassen Gravenberch Kudus
Antony Haller Tadic.
Inderdaad zeer slecht.
Timber kan je nog niet op bouwen, Mazraoui en Kudus zijn vaak geblesseerd, Blind is fysiek ook een vraagteken en wie je ook haalt voor tagliafico, die is minder goed
Cillessen zit op een zijspoor in Valencia, en Valencia zit in geldnood, dus zie dat wel gebeuren.418O2 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:19:
[...]
*Cillessen, maar dat zie ik niet snel gebeuren, plus dat je er dan alsnog behoorlijk op achteruit gaat.
Timber kan je nog niet op bouwen, Mazraoui en Kudus zijn vaak geblesseerd, Blind is fysiek ook een vraagteken en wie je ook haalt voor tagliafico, die is minder goed
Timber niet op bouwen?
Die gast doet het heel goed de laatste weken, kan je zeker wel op bouwen.
Mazraoui is inderdaad vaak geblesseerd, Kudus heeft nu een zware blessure gehad maar in het verleden niet.
Daarnaast zullen tagliafico en Neres waarschijnlijk wel vertrekken maar ook geld opleveren.
De kans bestaat dat Gravenberch ook vertrekt na deze goede jaar van hem maar dan kan je er voor kiezen om Joey veerman te halen.
Omtrent Blind, daarvoor heb je ook nog lisandro Martinez.
[ Voor 3% gewijzigd door Mark31 op 16-02-2021 16:28 ]
Ciillessen heeft al jaren niets meer laten zien.Mark31 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:27:
[...]
Cillessen zit op een zijspoor in Valencia, en Valencia zit in geldnood, dus zie dat wel gebeuren.
Timber niet op bouwen?
Mazraoui is inderdaad vaak geblesseerd, Kudus heeft nu een zware blessure gehad maar in het verleden niet.
Daarnaast zullen tagliafico en Neres waarschijnlijk wel vertrekken maar ook geld opleveren.
De kans bestaat dat Gravenberch ook vertrekt na deze goede jaar van hem maar dan kan je er voor kiezen om Joey veerman te halen.
Timber is erg jong, die krijgt zijn talententerugval nog wel. Veerman gaat niet slagen bij Ajax en Heerenveen zal wel een debiel bedrag voor hem vragen, dus dat zie ik niet gebeuren.
Maargoed; allemaal speculatie. Toen PSV een streak in Europa had, kregen zij ook een financiele voorsprong en kijk waar ze nu staan
Ajax heeft nu al 3 jaar op rij CL miljoenen binnen geharkt waarvan 1 jaar halve finale CL (100 miljoen euro) opbrengst van de CL.418O2 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:30:
[...]
Ciillessen heeft al jaren niets meer laten zien.
Timber is erg jong, die krijgt zijn talententerugval nog wel. Veerman gaat niet slagen bij Ajax en Heerenveen zal wel een debiel bedrag voor hem vragen, dus dat zie ik niet gebeuren.
Maargoed; allemaal speculatie. Toen PSV een streak in Europa had, kregen zij ook een financiele voorsprong en kijk waar ze nu staan
Daarnaast als ze dit jaar weer CL halen word de financiële voorsprong groter, maar wat ik al eerder zei , bepaalde spelers kan je niet kopen.
Ajax kan geen 40 miljoen euro betalen voor 1 speler.
En dan nog, in Jong Ajax loopt ook alweer genoeg talent rond, als Gravenberch toch vertrekt zal het wel een aderlating zijn. Maar de prijs die er voor krijgt zal wel helpen.Mark31 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:27:
[...]
Cillessen zit op een zijspoor in Valencia, en Valencia zit in geldnood, dus zie dat wel gebeuren.
Timber niet op bouwen?
En Martinez was gehaald als vervanging voor Tagliafico he?! Alleen is hij nog steeds, tot ergernis van vele niet Ajacieden, speler bij Ajax.
Neres zie ik nog niet vertrekken, die kwakkelt maar met zijn fitheid en ook met zijn vorm telkens als hij weer terugkomt. Antony is eerder weg dan hij.
Wie bij jong zie je met hun huidige vorm een vaste basiswaarde bij het eerste worden?Qu3st schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:34:
[...]
En dan nog, in Jong Ajax loopt ook alweer genoeg talent rond, als Gravenberch toch vertrekt zal het wel een aderlating zijn. Maar de prijs die er voor krijgt zal wel helpen.
En Martinez was gehaald als vervanging voor Tagliafico he?! Alleen is hij nog steeds, tot ergernis van vele niet Ajacieden, speler bij Ajax.
Neres zie ik nog niet vertrekken, die kwakkelt maar met zijn fitheid en ook met zijn vorm telkens als hij weer terugkomt. Antony is eerder weg dan hij.
Martinez speelde in Argentinië ook als LCV niet als linksback.Qu3st schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:34:
[...]
En dan nog, in Jong Ajax loopt ook alweer genoeg talent rond, als Gravenberch toch vertrekt zal het wel een aderlating zijn. Maar de prijs die er voor krijgt zal wel helpen.
Ik vind hem niet goed genoeg als back,als Lcv komt hij veel beter tot zijn recht .
Voordeel voor een Ajax is wel dat een RvC eerst over aankopen en dergelijke moet beslissen. Dit is een heel ander iets dan bij PSV waar de TD soort van vrije hand heeft.418O2 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:30:
[...]
Ciillessen heeft al jaren niets meer laten zien.
En dat Cillessen niets laat zien, dat maakt hem nog steeds een betere optie dan helemaal niemand halen en met Scherpen als nummer 1 het seizoen gaan starten. Stekelenburg zie ik niet nog een jaartje bij tekenen.
Taylor418O2 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:36:
[...]
Wie bij jong zie je met hun huidige vorm een vaste basiswaarde bij het eerste worden?
Hansen
Ünüvar
Regeer
Vind ik ook, maar toen hij werd gehaald kwam hij als vervanger voor Nico.Mark31 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:36:
[...]
Martinez speelde in Argentinië ook als LCV niet als linksback.
Ik vind hem niet goed genoeg als back,als Lcv komt hij veel beter tot zijn recht .
Dit wilde ik toch ff kwijt hoor. Ik lees alleen maar over interne Ajax zaken (oa hoe een buitenlandse jeugd speler een interland voor zijn land speelde). Dat heeft toch niets meer met de nationale competities van NL & BE te maken?Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
Het begint het laatste jaar echt een bijna 100% Ajax topic te worden. Nu verdwijnt elk bericht over NIET Ajax (geldt ook in mindere mate voor Feyenoord en PSV) tussen de tientallen berichten over bijna steeds hetzelfde.
Hoe Ajax intern werkt en wat hun beleid gaat voor de jeugd is, zijn voor mij en vele andere echt alleen maar randzaken voor de competitie en persoonlijk heb ik er ook weinig interesse voor.
Kunnen we niet een apart Ajax Topic openen om dit soort zaken te bespreken?
Ik mis de vele vast Tweakers van jaren terug (waaronder een aantal Belgen) en zie ze nog maar sporadisch reageren (vele niet meer maar zijn nog wel actief op Tweakers). Er zijn nog maar een paar PSV, Feyenoord, ADO (2 Tweakers nog maar geloof ik) fans actief in dit algemene topic terwijl dat een paar jaar terug veel leuker was en zelfs clubs als Twente, Vitesse, AZ, Heerenveen en Utrecht werden besproken.
PS
Zullen vast wel mensen hier niet mee eens zijn of zelfs blij zijn met deze Tsunami aan Ajax berichten maar het [Voetbal] Nationale clubs seizoen 2020/2021 Topic verliest echt zijn algemene waarde als het zo blijft doorgaan.
Ben het hier mee eens.rikoos schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:12:
Niets ten nadele van Ajax. Het is logisch dat de club met de grootste footprint de meeste aandacht krijgt, maar de wel heel gedetailleerde interne discussies horen imho niet in dit draadje thuis. Valt me ook op dat er steeds meer in de 'we' vorm gesproken wordt. 'We' speelden weer goed... 'we' hebben verdiend gewonnen.
'We' kun je gebruiken als het over het Nederlands Elftal gaat, niet over een specifieke club in een draadje dat over de hele competitie hoort te gaan.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Dat 'we' wordt door alle supporters gebruikt hoor.alexbl69 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 18:14:
[...]
Ben het hier mee eens.
Niets ten nadele van Ajax. Het is logisch dat de club met de grootste footprint de meeste aandacht krijgt, maar de wel heel gedetailleerde interne discussies horen imho niet in dit draadje thuis. Valt me ook op dat er steeds meer in de 'we' vorm gesproken wordt. 'We' speelden weer goed... 'we' hebben verdiend gewonnen.
'We' kun je gebruiken als het over het Nederlands Elftal gaat, niet over een specifieke club in een draadje dat over de hele competitie hoort te gaan.
Lekker opbreken het forum, maakt het lekker overzichtelijk. Nooit meer discussies met tegenstanders, heerlijk in mijn eigen bubbeltje blijven zitten. Goed plan /srikoos schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:12:
Voorstel: Zullen we het ook eens over andere clubs hebben dan Ajax?
[...]
Dit wilde ik toch ff kwijt hoor. Ik lees alleen maar over interne Ajax zaken (oa hoe een buitenlandse jeugd speler een interland voor zijn land speelde). Dat heeft toch niets meer met de nationale competities van NL & BE te maken?
Het begint het laatste jaar echt een bijna 100% Ajax topic te worden. Nu verdwijnt elk bericht over NIET Ajax (geldt ook in mindere mate voor Feyenoord en PSV) tussen de tientallen berichten over bijna steeds hetzelfde.
Hoe Ajax intern werkt en wat hun beleid gaat voor de jeugd is, zijn voor mij en vele andere echt alleen maar randzaken voor de competitie en persoonlijk heb ik er ook weinig interesse voor.
Ik mis de vele vast Tweakers van jaren terug (waaronder een aantal Belgen) en zie ze nog maar sporadisch reageren (vele niet meer maar zijn nog wel actief op Tweakers). Er zijn nog maar een paar PSV, Feyenoord, ADO (2 Tweakers nog maar geloof ik) fans actief in dit algemene topic terwijl dat een paar jaar terug veel leuker was en zelfs clubs als Twente, Vitesse, AZ, Heerenveen en Utrecht werden besproken.
PS
Zullen vast wel mensen hier niet mee eens zijn of zelfs blij zijn met deze Tsunami aan Ajax berichten maar het [Voetbal] Nationale clubs seizoen 2020/2021 Topic verliest echt zijn algemene waarde als het zo blijft doorgaan.
[ Voor 48% gewijzigd door Qu3st op 16-02-2021 18:29 ]
Oud nieuws in een nieuw jasje.rikoos schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:12:
Voorstel: Zullen we het ook eens over andere clubs hebben dan Ajax?
Feyenoord zit in financiële nood als gevolg van de coronacrisis, vertelt clubwatcher Martijn Krabbendam. Volgens de Voetbal International-journalist heeft de stadionclub zijn personeel al verzocht om een tweede loonoffer en is het verkopen van spelers onafwendbaar.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Oei, da's niet best nieuws. Kunnen de Vrienden niet bijspringen?strafschop schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 18:32:
[...]
Oud nieuws in een nieuw jasje.
Feyenoord zit in financiële nood als gevolg van de coronacrisis, vertelt clubwatcher Martijn Krabbendam. Volgens de Voetbal International-journalist heeft de stadionclub zijn personeel al verzocht om een tweede loonoffer en is het verkopen van spelers onafwendbaar.
Voor club specifieke forums kunt je prima op fansites terecht. Tweakers heeft juist meerwaarde omdat hier juist een mengeling is.
Over een los Ajax topic:
Dat faciliteren we niet. Straks krijgen we 18 losse topics puur van de Eredivisie, willen we de Jupiler League, de Belgische competitie en misschien ook wel alle andere buitenlandse clubs faciliteren. Dat zie ik (en mijn collega's ook) niet zitten. Dat je (@rikoos ) aangeeft dat er veel Ajax nieuws is, volledig mee eens. Blijkbaar kunnen de anderen (van andere clubs) er niet tussenkomen, is er niet veel te melden, is men bang dat het onder sneeuwt, verwacht men vervelende reacties of speelt er wat anders. Daar is weinig aan te doen, men mag het altijd bij mij melden. Ik vind het persoonlijk wel leuk om iets over FC Groningen of FC Emmen te lezen, maar @Harribo en @Vos zeggen er niet veel over
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Is dit nu als modteam en dus als geldend beleid of als individu?Outerspace schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 18:50:
[mbr]Even een lichtje schijnen vanuit mijn positie. Een discussie over statistiek, data-analyses, verwachte doelpunten of clean sheets past beter in het randzaken topic.
Lekker stoken, de onderhandelingspositie van Feyenoord naar beneden praten en negatieve stemming creëren nadat er een paar keer gewonnen is en de rust een beetje terug is. Ik denk niet dat er nog veel Feyenoorders zijn die Krabbendam serieus nemen.strafschop schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 18:32:
[...]
Oud nieuws in een nieuw jasje.
Feyenoord verdient niet bijna 9 ton per wedstrijd. Tegenover de omzet staan ook kosten die je niet hebt. Het bedrijfsresultaat (dus excl transfers en afschrijvingen) was vorig seizoen nog positief. Het zat echt niet ineens paniek zijn. Bij de nieuwjaarsspeech werd ook benadrukt dat er niet verkocht hoeft te worden en dat er rekening is gehouden met een klein verliesje door een heel jaar geen publiek.
Natuurlijk doet het pijn, en had het minder pijn gedaan als er CL was gevoetbald of een transfer was geweest, maar Krabbendam giet daar ogenschijnlijk weer het gebruikelijk azijn over.
Of de rest zou gewoon eens moeten babbelen over de andere clubs. Altijd het verwijt dat het een Ajax topic is vind ik niet zo chic. Als Ajacied wil ik rustig andere topics aansnijden betreffende andere clubs maar is de mening dan niet positief dan wordt er vaak niet op inhoud gereageerd maar op het feit dat een Ajacied het zegt.
Een tijd terug komen sommigen hier na een wedstrijd van PSV een heel epistel schrijven waar genoeg op gereageerd werd. Feyenoord idem dito. Andere clubs zijn kleiner maar @Harribo wordt echt niet weggepest. Alleen is er inhoudelijk niet altijd alles bij mij bekend over Groningen dus is het wat lastiger meepraten.
Ik hoor het wel graag als er ergens ‘geen ruimte’ is om tussen te komen want daar geloof ik niet zo in. Bewust deze reactie even hier gezet en niet in feedback mocht dat dalijk daar lopen. Open discussies zijn goede discussies.
Krabbendam is de Valentijn van Feyenoord?ph4ge schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 19:08:
[...]
Lekker stoken, de onderhandelingspositie van Feyenoord naar beneden praten en negatieve stemming creëren nadat er een paar keer gewonnen is en de rust een beetje terug is. Ik denk niet dat er nog veel Feyenoorders zijn die Krabbendam serieus nemen.
Feyenoord verdient niet bijna 9 ton per wedstrijd. Tegenover de omzet staan ook kosten die je niet hebt. Het bedrijfsresultaat (dus excl transfers en afschrijvingen) was vorig seizoen nog positief. Het zat echt niet ineens paniek zijn. Bij de nieuwjaarsspeech werd ook benadrukt dat er niet verkocht hoeft te worden en dat er rekening is gehouden met een klein verliesje door een heel jaar geen publiek.
Natuurlijk doet het pijn, en had het minder pijn gedaan als er CL was gevoetbald of een transfer was geweest, maar Krabbendam giet daar ogenschijnlijk weer het gebruikelijk azijn over.
Modteam, als geldende richtlijnNapo schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 18:54:
[...]
Is dit nu als modteam en dus als geldend beleid of als individu?
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Dit topic is gesloten.
Outerspace in "Sport Feedback"
De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021