Boeiend interview met Robert Eenhoorn bij het AD. Geeft wel een inkijkje in hun beleving en genereert bij ondergetekende in elk geval wat meer begrip voor bepaalde keuzes, zonder dat ik het per se met alles eens ben.
Bron:
https://www.ad.nl/nederla...e-een-speeltuin~a19ca235/,,In Nederland zijn we er al decennialang aan gewend dat de klassieke top 3 overal in Nederland zijn personeel en zijn spelers vandaan haalt’’, zegt Eenhoorn. ,,Ik snap dat hoor, dat is cultureel en historisch zo gegroeid. We weten niet beter. Er ontstaat vaak pas oproer als dat tussen die drie clubs onderling gebeurt. De rest moet die machtsverhouding als het ware ondergaan als een voldongen feit.’’
Jullie verzetten je daar verbeten tegen, zoals bij Slot en Feyenoord. Maar is dat in essentie geen kansloos gevecht?
,,Als je heel nuchter kijkt waar het hier over gaat: twee concurrerende clubs gaan sportief en ook financieel de strijd aan in een lopend voetbalseizoen. Maar nog voordat het seizoen goed en wel onderweg is, besluit een cruciaal personeelslid over te stappen naar de andere club, met alle kennis en knowhow in zijn bagage. Gekeken naar alle belangen in het moderne voetbal, ook financieel, is het toch heel raar dat dit zomaar kan? En dat je dan denkt: ‘ach, wat maakt het uit, kan gebeuren?’
,,Als ik dan hoor of lees dat wij ons ‘klein’ gedragen, dan heb je het niet begrepen. Calimero? Het is juist het tegenovergestelde van dat. Wij gaan tenminste de strijd aan, ook als dat tegen de gevestigde orde is.’’
[
Voor 9% gewijzigd door
snmght op 15-02-2021 14:29
]