13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Op basis waarvan? Hij is met onmiddellijke ingang geschorst. Ik zie geen enkele reden of precedent om dat met terugwerkende kracht te doen.CrazyOne schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:37:
Kan de KNVB nu ook de wedstrijden van Ajax reglementair naar verlies omzetten als Onana sindsdien heeft meegespeeld? Ik neem aan dat Ajax van het resultaat op de hoogte was.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Denk dat een CAS procedure ook even duurt. Schat dat ie best case, weer met de training van het nieuwe seizoen mag mee doen.GrooV schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:27:
[...]
Sisser? Kijk eens naar het wielrenner , schaatsen of zwemmen. Het CAS is sportonafhankelijk he, ik geef ze geen kans maar niet geschoten is altijd mis.
Sowieso is hij per direct geschorst dus betwijfel hoe veel nut het heeft
Andere kant, ik mag dan hopen dat Mevrouw Onana keurig een dokters recept voor plaspillen heeft.
[ Voor 9% gewijzigd door loekf2 op 05-02-2021 11:40 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Dat doen ze bij andere sporten toch ook? Het is toch valsspelen. (bij voetbal hebben ze dit in het verleden niet gedaan dus zullen ze nu ook niet doen)snmght schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:39:
Op basis waarvan? Hij is met onmiddellijke ingang geschorst. Ik zie geen enkele reden of precedent om dat met terugwerkende kracht te doen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Het middel wordt gebruikt bij dopingzondaren om het gebruik van prestatie bevorderlijke middelen te maskeren.JanW schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:34:
Het gaat dus om 't middel Furosemide wat is aangetroffen. Als ik dat op zoek heb ik niet 't idee dat dat prestatieverhogend is of op een andere manier invloed kan hebben. Eerder nadelig: https://www.apotheek.nl/m...jn-mogelijke-bijwerkingen
Ik insinueer dat Ajax de boodschap misschien wat mooier verpakt dan de daadwerkelijke uitspraak.
Dat denk ik niet omdat het Ajax is. Feyenoord of PSV zou ik direct van hetzelfde verdenken in hun geval. Heck, had het zelf ook gedaan.
Fijn dat je zelf antwoord geeft.ph4ge schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:41:
[...]
Dat doen ze bij andere sporten toch ook? Het is toch valsspelen. (bij voetbal hebben ze dit in het verleden niet gedaan dus zullen ze nu ook niet doen)
Bij wielrennen ja, want is gewoon makkelijk om 1 persoon te pakken. Nu een heel team straffen omdat 1 iemand per ongeluk (onder voorbehoud) een pilletje neemt. Meten met 2 maten.ph4ge schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:41:
[...]
Dat doen ze bij andere sporten toch ook? Het is toch valsspelen. (bij voetbal hebben ze dit in het verleden niet gedaan dus zullen ze nu ook niet doen)
En onze aanvallers, verdedigers en middenvelders ookph4ge schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:29:
Onze keepers liggen er ook regelmatig een jaar uit, welkom bij de club.
loekf2 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:39:
[...]
Denk dat een CAS procedure ook even duurt. Schat dat ie best case, weer met de training van het nieuwe seizoen mag mee doen.
Andere kant, ik mag dan hopen dat Mevrouw Onana keurig een dokters recept voor plaspillen heeft.
Dan had Onana moeten gaan wielrennen... dus omdat het team benadeeld wordt moet je het individu maar niet aanpakken? Beetje raar...Qu3st schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:42:
[...]
Bij wielrennen ja, want is gewoon makkelijk om 1 persoon te pakken. Nu een heel team straffen omdat 1 iemand per ongeluk (onder voorbehoud) een pilletje neemt. Meten met 2 maten.
per aspera ad astra
Geloof er uiteraard geen flikker van. Als het bewijs helder is dat er producten van de dopinglijst zijn aangetroffen, kan je niet anders dan alle wedstrijden ongeldig verklaren. We hebben het niet over de drager van de waterzak.
Perongeluk het potje van mevrouw Onana uit de kast gepakt. Mn klote.
Dan zou het om 1 wedstrijd gaan, als het überhaupt een controle na die wedstrijd was. Omdat ze dan bewezen hebben dat je die wedstrijd voordeel had, niet alle wedstrijden erna die tussen moment van betrappen en daadwerkelijke schorsing zitten.ph4ge schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:41:
[...]
Bij een out of competition controle is een atleet ook niet ineens al z'n overwinningen kwijt.
Die laatste zin geeft nog enige hoop.
Ho ho, dat zeg ik niet, pak Onana aan, maar om Ajax gelijk competitie uit te flikkeren? Nee.LAD93 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:43:
[...]
Dan had Onana moeten gaan wielrennen... dus omdat het team benadeeld wordt moet je het individu maar niet aanpakken? Beetje raar...
Als nu blijkt dat Ajax allemaal massaal aan de doping zouden zitten. Ja.
haha je wil het wel heel graag heLekkerboeie86 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:43:
[...]
Geloof er uiteraard geen flikker van. Als het bewijs helder is dat er producten van de dopinglijst zijn aangetroffen, kan je niet anders dan alle wedstrijden ongeldig verklaren. We hebben het niet over de drager van de waterzak.
dat is echt nog nooit gebeurd
Zie mijn reply aan PH4GE onder jouw post, waarom alle wedstrijden ongeldig verklaren bullshit zou zijn.Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:43:
[...]
InderdaadQu3st schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:41:
[...]
Het middel wordt gebruikt bij dopingzondaren om het gebruik van prestatie bevorderlijke middelen te maskeren.
https://www.cbssports.com...me-ped-suspension-by-mlb/Why is it banned?
Perhaps obviously, furosemide can be used as a masking agent, helping the body rid itself of evidence of doping through urination before testing occurs. Hence why it, among other diuretics, is banned by the World Anti-Doping Agency. Note that furosemide (and similar products) are most effective at avoiding detection when paired with a fast-moving stimulant.
Nou dan wil ik het ook nog even over '96 hebben.Qu3st schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:45:
[...]
Ho ho, dat zeg ik niet, pak Onana aan, maar om Ajax gelijk competitie uit te flikkeren? Nee.
Mea culpa, ik had niet gezien dat de rij met quotes over de competitie ging.Qu3st schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:45:
[...]
Ho ho, dat zeg ik niet, pak Onana aan, maar om Ajax gelijk competitie uit te flikkeren? Nee.
per aspera ad astra
Het spul wordt in NL niet eens in potjes geleverd. Hij zal toch echt een pilletje uit een strip hebben moeten duwen.Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:43:
[...]
Ik geloof ook geen zak van dat hele "per ongeluk" Je kijkt toch eerst even wat je in je mik stopt als je medicatie neemt. En dan heel toevallig ook nog een maskeringsmiddel. En er zijn uberhaupt maar heel heel heel heel weinig jonge mensen die plaspillen moeten slikken en mw Onana zou er precies een zijn?. Het is allemaal net iets te toevallig
Laten we uitgaan van het positieve en het zien als een fout van Onana en niet als doelbewuste poging.alexbl69 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:11:
[...]
Geluk voor Ajax bedoel je?
De rest van Nederland ziet dat vooral als competitievervalsing.
De vraag die bij mij echter wel opkomt: Waarom wacht de UEFA hier meer dan 3 maanden mee? Hoezo wordt er niet direct geacteerd. Op deze manier is toch op geen enkele wijze meer te bewijzen of het klopt of niet laat staan de potentiële impact op competities waarin de speler uitkomt.
Hoewel Tour de Frances zijn er inmiddels zonder officiele winnaar? Met alle controles is het inmiddels gebruikelijk dat je doping gebruikt buiten wedstrijden, om zo harder te trainen en fitter te zijn tijdens de wedstrijden.toolkist schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:44:
[...]
Dan zou het om 1 wedstrijd gaan, als het überhaupt een controle na die wedstrijd was. Omdat ze dan bewezen hebben dat je die wedstrijd voordeel had, niet alle wedstrijden erna die tussen moment van betrappen en daadwerkelijke schorsing zitten.
Bij een out of competition controle is een atleet ook niet ineens al z'n overwinningen kwijt.
Nogmaals, ik verwacht niet dat dat nu gebeurt, maar helemaal ondenkbaar zou het ook niet moeten zijn.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Er is in de grote rondes vaker een volledig team uit de competitie genomen omdat de verdenking ook op de ploeg lag en er aan mee werkte.Qu3st schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:42:
[...]
Bij wielrennen ja, want is gewoon makkelijk om 1 persoon te pakken. Nu een heel team straffen omdat 1 iemand per ongeluk (onder voorbehoud) een pilletje neemt. Meten met 2 maten.
Overigens denk ik niet dat de positie van Ajax op de ranglijst wezenlijk anders zou zijn. Wellicht een verliespotje extra, maar het is nou niet zo dat Onana elke keer Ajax hoeft te redden.
[ Voor 40% gewijzigd door PWM op 05-02-2021 11:49 ]
Wat hebben we nog meer? Steek liet zich niet echt van een goede kant zien de vorige keer op doel (traaaaaag), Scherpen dan maar? Of Kotarski uitproberen
Een aderlating voor Ajax. Gelukkig hebben we inmiddels een betere reserve keeper dan die Griek van 1m58.
Roepen dat Ajax maar gediskwalificeerd moet worden vind ik trouwens wel erg grappig
Diezelfde vragen heb ik ook. Dat het wat tijd kost om een keer extra te meten is tot daar aan toe, maar drie maanden... poe.Napo schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:47:
[...]
Laten we uitgaan van het positieve en het zien als een fout van Onana en niet als doelbewuste poging.
De vraag die bij mij echter wel opkomt: Waarom wacht de UEFA hier meer dan 3 maanden mee? Hoezo wordt er niet direct geacteerd. Op deze manier is toch op geen enkele wijze meer te bewijzen of het klopt of niet laat staan de potentiële impact op competities waarin de speler uitkomt.
[ Voor 58% gewijzigd door ephymerous op 05-02-2021 11:51 ]
XXXVI
Edwin maar opstellen, is eigen jeugd dus geen gedoe met inschrijven bij UEFAHolk schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:48:
Oke, die is klaar.
Wat hebben we nog meer? Steek liet zich niet echt van een goede kant zien de vorige keer op doel (traaaaaag), Scherpen dan maar? Of Kotarski uitproberen
Er kan in beroep misschien nog wel 3 maanden af.As an indicator of the European football body's ongoing vigilance in this area of the game, in the 2009/10 campaign some 1,710 doping controls were conducted in all UEFA competitions, including youth and women's. Of that number, more than 1,300 controls were carried out in Europe's two major club competitions.
There were four positive cases recorded. One player tested positive for cocaine following a test in the UEFA Europa League, for which he received a 12-month suspension. Two players tested positive for the stimulant cathine in the UEFA Champions League, for which they both got one-match bans. Another player tested positive for the diuretic furosemide following an out-of-competition test, for which he was suspended for nine months.
Is er niet ergens een database met schorsingen in het voetbal?
Edit: Was toevallig ook een goalkeeper:
UEFA has banned CSKA Moscow reserve goalkeeper Artur Nigmatullin until the end of the year for a breach of anti-doping regulations, European soccer’s governing body said on Wednesday.
The Russian under-19 international failed a test for the banned diuretic furosemide during CSKA’s training camp in Spain in January.
[ Voor 22% gewijzigd door SR8 op 05-02-2021 11:57 ]
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:43:
[...]
:fill(white):strip_exif()/f/image/9EaI670LD2W1iuRAJ9MGh8qT.png?f=user_large)
Het middel staat op de verboden middelenlijst niet vanwege de prestatie verhogende effecten maar omdat het andere middelen kan verhullen als ik dit zo lees.
Ik weet niet wat voor indicaties en contra indicaties er waren maar als dit de enige stof is die is gevonden dan kan je je afvragen of 12 maanden schorsing niet een heel lange straf is.
Als mevrouw Onana inderdaad dit middel heeft voorgeschreven gekregen en Onana heeft zelf een verkeerd pilletje genomen dan is dat heel stom en zijn eigen schuld. Alleen vind ik een straf van 12 maanden als er voor de rest geen indicatie is van wél prestatie verhogende middelen wel heel fors. Zeker voor een first offender.
[ Voor 99% gewijzigd door Herman op 05-02-2021 11:52 ]
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Dat middel andere middelen kan verhullen maakt het niet veel beter.PolarBear schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:49:
[...]
[Afbeelding]
Het middel staat op de verboden middelenlijst niet vanwege de prestatie verhogende effecten maar omdat het andere middelen kan verhullen als ik dit zo lees.
Ik weet niet wat voor indicaties en contra indicaties er waren maar als dit de enige stof is die is gevonden dan kan je je afvragen of 12 maanden schorsing niet een heel lange straf is.
Als mevrouw Onana inderdaad dit middel heeft voorgeschreven gekregen en Onana heeft zelf een verkeerd pilletje genomen dan is dat heel stom en zijn eigen schuld. Alleen vind ik een straf van 12 maanden als er voor de rest geen indicatie is van wél prestatie verhogende middelen wel heel fors. Zeker voor een first offender.
Het verhaal waarmee ze naar buitenkomen is ook bijzonder zwak, ik heb drugsgebruikende pubers met betere argumentatie horen komen. Op het moment dat dit spul verboden is, moet je het in welke vorm dan ook niet in huis hebben. Mocht dit wel medisch nodig zijn, in dit geval kan ik 123 niet een reden zien waarvoor dit medisch nodig is, houd je het volledig apart zodat je niet dit soort 'foutjes' kan maken. Je bent een profsporter die moet dit gewoon weten punt.
12 maanden straf is erg lang, maar vrij realistisch denk ik. Keihard straffen tegen doping juich ik alleen maar toe.
Dan laat je m toch niet starten? Ik denk niet dat het gaat gebeuren, maar puntaftrek zou op zijn minst overwogen moeten worden.
[ Voor 26% gewijzigd door LZ86 op 05-02-2021 11:56 ]
Dat je per ongeluk iets slikt vind ik nog tot daar aan toe (hoe onwaarschijnlijk ook), maar dat het dan ook toevallig nog om een verboden middel gaat....LZ86 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:47:
[...]
Het spul wordt in NL niet eens in potjes geleverd. Hij zal toch echt een pilletje uit een strip hebben moeten duwen.
Ik geloof ook geen zak van dat hele "per ongeluk" Je kijkt toch eerst even wat je in je mik stopt als je medicatie neemt. En dan heel toevallig ook nog een maskeringsmiddel. En er zijn uberhaupt maar heel heel heel heel weinig jonge mensen die plaspillen moeten slikken en mw Onana zou er precies een zijn?. Het is allemaal net iets te toevallig
Misschien is het bij topsporters anders, maar ik heb al zo ongeveer mn hele volwassen leven maar 3 soorten pillen in huis. Paracetamol, ibuprofen en vitamine D.
Die andere stoffen ga je niet vinden, daar is juist het middel dat Onana heeft genomen voor.PolarBear schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:49:
[...]
[Afbeelding]
Je kunt dus speculeren dat Onana al langer doping gebruikte, maar met een Europese wedstrijd in het verschiet nam hij het medicijn van zijn vrouw om dat te verbergen, niet wetende dat dat ook aan het licht zou komen, of om met het verhaal wat er nu ligt te komen. Een jaar lang schorsing is nog altijd minder dan voor altijd.
Als het inderdaad hard te maken is dat zijn vrouw dat medicijn voorgeschreven heeft en te verklaren is kan het wellicht nog wel voor een strafvermindering zorgen.
Wielrennen en voetbal zijn dan ook niet echt te vergelijken met hoeveelheid doping misbruik of de straffen erop. Kijk naar Athletiek, daar wordt ook alweer anders gestraft.ph4ge schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:47:
[...]
Hoewel Tour de Frances zijn er inmiddels zonder officiele winnaar? Met alle controles is het inmiddels gebruikelijk dat je doping gebruikt buiten wedstrijden, om zo harder te trainen en fitter te zijn tijdens de wedstrijden.
Nogmaals, ik verwacht niet dat dat nu gebeurt, maar helemaal ondenkbaar zou het ook niet moeten zijn.
Hoeveel wedstrijden werden ongeldig verklaard voor al die spelers die op coke/weed betrapt zijn (wat ook als doping wordt gezien)?
<knip> doe dat maar niet.
[ Voor 5% gewijzigd door Ramzzz op 05-02-2021 12:03 ]
Verwijderd
Precies dus er moet gewoon wel iets van 12 punten aftrek komen voor Ajax.LZ86 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:53:
Blijkbaar was ie inderdaad de dag voor de competitiewedstrijd tegen fortuna (5-2) al positief getest.
Dan laat je m toch niet starten? Ik denk niet dat het gaat gebeuren, maar puntaftrek zou op zijn minst overwogen moeten worden.
Bij het voetbal is dat blijkbaar niet gebruikelijk en wachten ze op contra expertise. Bij wielrennen zou het wel gebeurd zijn maar daar is de hele historie mbt doping gebruik natuurlijk ook wel ietsje andersLZ86 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:53:
Blijkbaar was ie inderdaad de dag voor de competitiewedstrijd tegen fortuna (5-2) al positief getest.
Bron?LZ86 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:53:
Blijkbaar was ie inderdaad de dag voor de competitiewedstrijd tegen fortuna (5-2 winst) al positief getest.
Als je hem dan laat starten is wel beetje raar ja.
Amen.PWM schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:56:
Puntenaftrek lijkt me een beetje vreemd. Je wacht gewoon op een uitspraak, dat lijkt me toch evident. Onschuldig tot het tegendeel bewezen is werkt ook hier. Onana mocht gewoon tot en met vandaag spelen.
12? Nee joh, 46!Verwijderd schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:55:
[...]
Precies dus er moet gewoon wel iets van 12 punten aftrek komen voor Ajax.
Kansloos, hij heeft bekend en 1 jaar is al een mindere straf dan normaal
https://twitter.com/thijs...tatus/1357640141813272577
Toepasselijke gebruikersnaam heb jeVerwijderd schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:55:
[...]
Precies dus er moet gewoon wel iets van 12 punten aftrek komen voor Ajax.
"Onana legde zijn positieve test een dag voor de gewonnen competitiewedstrijd tegen Fortuna Sittard (5-2) af. Drie dagen eerder had hij met Ajax in de Champions League met 2-2 gelijkgespeeld bij Atalanta. "Qu3st schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:56:
[...]
Bron?
Als je hem dan laat starten is wel beetje raar ja.
Ad.nl
Thanks. Ik weet ook niet hoe snel zoiets bekend is. En ik zou me niet verbazen als Ajax gewoon aan UEFA/KNVB heeft gevraagd, als bekend is dat hij positief is getest, of hij opgesteld mag worden. De jurist moet ook werk krijgen voor al die centen die hij paktLZ86 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:58:
[...]
"Onana legde zijn positieve test een dag voor de gewonnen competitiewedstrijd tegen Fortuna Sittard (5-2) af. Drie dagen eerder had hij met Ajax in de Champions League met 2-2 gelijkgespeeld bij Atalanta. "
Ad.nl
(Kijk veel aannames, maar hij is pas vanaf vandaag geschorst, dus alle oproepen voor punt aftrek vind ik beetje voorbarig en nergens op slaan)
Ik zeg competitievervalsing, overspelen die wedstrijd tegen Atalanta.LZ86 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:58:
[...]
"Onana legde zijn positieve test een dag voor de gewonnen competitiewedstrijd tegen Fortuna Sittard (5-2) af. Drie dagen eerder had hij met Ajax in de Champions League met 2-2 gelijkgespeeld bij Atalanta. "
Ad.nl
Maar alle gekheid op een stokje, wie heeft er een wedje tegen Ajax lopen? In een week Europees je duurste aankoop ooit verliezen en voor alle wedstrijden je keeper, dat verzin je niet? Voelt als een dubbele rode kaart terwijl je 2-4 voor staat dit.
Ik denk 1 van de Hedgefondsen die heel wat geld verloren hebben met GME pakken nu weer wat geld terugErapaz schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:02:
[...]
Ik zeg competitievervalsing, overspelen die wedstrijd tegen Atalanta.
Maar alle gekheid op een stokje, wie heeft er een wedje tegen Ajax lopen? In een week Europees je duurste aankoop ooit verliezen en voor alle wedstrijden je keeper, dat verzin je niet? Voelt als een dubbele rode kaart terwijl je 2-4 voor staat dit.
[ Voor 69% gewijzigd door Ramzzz op 05-02-2021 12:18 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 05-02-2021 12:21 ]
https://www.theguardian.c.../kolo-toure-six-month-ban
Maar de regels zijn zoals ze zijn. Het is een verbannen stof en de UEFA stelt dat de spelers zelf verantwoordelijk zijn voor welke stoffen ze nemen. Dit om een vloedgolf aan 'foutjes' te voorkomen.
Is een jaar een strenge straf? Lastig te zeggen, maar het is duidelijk dat 'the war on doping' behoorlijk streng is geworden.
Legio voorbeelden maar hier even twee:snmght schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:39:
[...]
Op basis waarvan? Hij is met onmiddellijke ingang geschorst. Ik zie geen enkele reden of precedent om dat met terugwerkende kracht te doen.
Armstrong moet tourzege's en prijzengeld inleveren na doping (bron)
6 olympiers medailles inleveren na doping (bron)
PH-MRK request startup
Heb je ook voetbal voorbeelden?Mrkoekie schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:23:
[...]
Legio voorbeelden maar hier even twee:
Verder zit er ook een verschil in wat er gevonden is. Je kan niet alles zo 1 op 1 vergelijken.
[ Voor 8% gewijzigd door Vos op 05-02-2021 12:25 ]
Verschil is wel dat dat individuele prestatiesporters zijn en geen teamsporters. Als je keeper als een soort Arnold Schwartzenegger in het doel staat maar je aanvaller een soort Roy Donders is zal je nog steeds verliezen waarschijnlijk.Mrkoekie schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:23:
[...]
Kijk mochten er Russische taferelen gaande zijn en er zijn meer spelers in hetzelfde team betrapt is het anders.
Onana " per ongeluk " doping
Noa Lang wordt voor een kul bedrag overgenomen in de zomer
Haller niet ingeschreven
Wat gebeurd daar allemaal joh
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Graag ook nog wat voorbeelden waaruit blijkt dat die olympiers niet alleen die medailles, maar alles waaraan ze meegedaan hebben tot het moment dat de schuldig bevonden zijn, achteraf verloren hebbenMrkoekie schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:23:
[...]
haha, dat zou wel hilarisch zijn. Misschien is het ok als ze hem als keeper inschrijvenVos schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:20:
Zou Ajax nu een vervanger mogen inschrijven voor Onana in de EL? Ik weet er nog wel één, naam begint met een H
Dopingautoriteit: Straf Onana is al mild omdat er geen opzet was
https://www.nu.nl/voetbal...at-er-geen-opzet-was.html
kan ik zo snel niet vinden inderdaad. De vraag is waarom een voetbalclub geen punten in mindering kan krijgen bij (bewezen) doping gebruik (van een individu), maar een wielerploeg wel de winst van een ronde ontzegt kan worden bij doping gebruik (van een individu).
PH-MRK request startup
+ transfer van Promes die op losse schroeven zou staan (i.v.m. lopende strafzaak)Agent47 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:29:
Brobbey tekent niet bij
Onana " per ongeluk " doping
Noa Lang wordt voor een kul bedrag overgenomen in de zomer
Haller niet ingeschreven
Wat gebeurd daar allemaal joh![]()
Geen beste februari-maand voor Ajax zo, en nog geen wedstrijd gespeeld...
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
De minimumstraf is sowieso 1 jaarExocet schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:31:
De stad wordt echt niet minder.
Dopingautoriteit: Straf Onana is al mild omdat er geen opzet was
https://www.nu.nl/voetbal...at-er-geen-opzet-was.html
Omdat een wielerploeg niet wint, maar een individuele wielrennerMrkoekie schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:32:
[...]
kan ik zo snel niet vinden inderdaad. De vraag is waarom een voetbalclub geen punten in mindering kan krijgen bij (bewezen) doping gebruik (van een individu), maar een wielerploeg wel de winst van een ronde ontzegt kan worden bij doping gebruik (van een individu).
+ de arbitragezaak omtrent Nouri.Herman schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:33:
[...]
+ transfer van Promes die op losse schroeven zou staan (i.v.m. lopende strafzaak)
Ja dat is Telstar, dat werkt anders. Bij PSG zou het maar zes maanden zijn en bij Real vrijspraak. Je moet wel het UEFA handboek volgen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Kennelijk heeft de UEFA al rekening gehouden met het gebrek aan opzet/kwade wil met de 1 jaar schorsing. Even afwachten op de motivering. Kan de straf nog nergens bij de UEFA terug vinden.Gonadan schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:41:
[...]
Ja dat is Telstar, dat werkt anders. Bij PSG zou het maar zes maanden zijn en bij Real vrijspraak. Je moet wel het UEFA handboek volgen.
Ging blijkbaar ook om een voedingssupplement. Wellicht dat ze dat anders behandelen ofzo.Gonadan schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:41:
[...]
Ben vooral benieuwd wat Ajax doet met Onana als de straft blijft zoals hij is.aicaramba schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:21:
Allereerst. Als dit echt om een foutje gaat, waar de UEFA van uit lijkt te gaan, is dit voor Onana natuurlijk verschrikkelijk.
Maar de regels zijn zoals ze zijn. Het is een verbannen stof en de UEFA stelt dat de spelers zelf verantwoordelijk zijn voor welke stoffen ze nemen. Dit om een vloedgolf aan 'foutjes' te voorkomen.
Is een jaar een strenge straf? Lastig te zeggen, maar het is duidelijk dat 'the war on doping' behoorlijk streng is geworden.
Je hebt dan iemand onder contract die door zichzelf een jaar geschorst is en daarmee de club benadeeld, daar zou ook nog wel een procedure op volgen.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ik kan geen keeper bij Utrecht vinden waarvan de naam met een H begintVos schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:20:
Zou Ajax nu een vervanger mogen inschrijven voor Onana in de EL? Ik weet er nog wel één, naam begint met een H
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Juventus moet CL winst van 1996 inleveren na massaal dopinggebruik.Mrkoekie schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:23:
[...]
Onee, toch niet.
Maarten_E schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:42:
Blijkt dus dat bijna 25 jaar na ingebruikname de ArenA een gigantische gifbeker á 100000 liter capaciteit is...
Combinatie van Haller, Onana, Promes en zaak Nouri kan Ajax zomaar 100 mio gaan kosten aan misgelopen inkomsten en/of daadwerkelijke uitgavenHerman schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:33:
[...]
+ transfer van Promes die op losse schroeven zou staan (i.v.m. lopende strafzaak)
Edwin van de Sar, die mag zonder inschrijven gewoon meedoen, want jeugdspelerVos schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:20:
In ander nieuws: De zaterdagwedstrijden worden vervroegd, behalve PSV - FC Twente, deze blijft 16.30.
Vertrouwen geven en volgend jaar weer opstellen. Hij is al hard genoeg gestraft.Bossie schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:46:
[...]
Ben vooral benieuwd wat Ajax doet met Onana als de straft blijft zoals hij is.
Je hebt dan iemand onder contract die door zichzelf een jaar geschorst is en daarmee de club benadeeld, daar zou ook nog wel een procedure op volgen.
Enige minieme voordeel hiervan is dat hij nu blijft en anders vermoedelijk weg was gegaan.
Zo'n slap excuus moet wel waar zijn... Niet professioneel.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
En contractduur met jaar verlengen lijkt me? En wat doe je met zijn salaris?KingKoning schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:51:
[...]
Vertrouwen geven en volgend jaar weer opstellen. Hij is al hard genoeg gestraft.
Enige minieme voordeel hiervan is dat hij nu blijft en anders vermoedelijk weg was gegaan.
Ik moest gelijk hieraan denken: "schat, ik heb goed en slecht nieuws..."gambieter schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:52:
Zo'n slap excuus moet wel waar zijn... Niet professioneel.
Basketball Star DJ Cooper Banned After Drug Test Reveals He’s ‘Pregnant’
American basketball player DJ Cooper has received one of the more astounding suspensions in recent memory. Cooper stepped away from AS Monaco late in 2018 for “family reasons,” though he attempted to join the Bosnian national team as a naturalised player later that year. The former Ohio University standout never made it, however, and was instead handed a two-year suspension from FIBA for failing a drug test.
But it wasn’t performance enhancing drugs, recreational drugs or any of the other usual suspects that thwarted Cooper. His drug test, according to Eurohoops.net, revealed that he was pregnant.
The test on the urine that Cooper provided revealed the presence of human chorionic gonadotropin, or hCG, which is a hormone made by the placenta during pregnancy. That urine, per the report, actually belonged to his girlfriend — who likely didn’t know she was pregnant at the time.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
hoevenpe schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:59:
Ik moest gelijk hieraan denken: "schat, ik heb goed en slecht nieuws..."
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Als club kan je wellicht niet heel veel. Contractueel zou je wellicht de mogelijkheid hebben om het contract te ontbinden (kan me goed voorstellen dat het een standaard anti-dopingclausule zal bevatten) maar dat wil je als club natuurlijk ook niet, het ontbinden van het contract kost wellicht zo veel meer dan een jaar salaris door blijven betalen.Vos schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:57:
[...]
En contractduur met jaar verlengen lijkt me? En wat doe je met zijn salaris?
Een jaar verlengen zie ik een speler niet snel doen, voor hetzelfde salaris wellicht maar moet je dat als club willen echter zal je als speler ook wellicht wat extra's willen en de club zal het willen drukken want niet beschikbaar.
In dit soort situaties - indien je er vanuit gaat dat de straf in meer of mindere mate blijft staan - zijn er geen winnaars, de club en de speler beiden niet. De enige "winnaars" in dit verhaal zijn wellicht de tegenstanders in de EL en de KNVB beker en de overige clubs in de Eredivisie.
Het "grappige" is dat een positieve zwangerschaptest bij een man wel degelijk mogelijk is. Maar dan is het een vroege indicatie van prostaatkanker.hoevenpe schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:59:
[...]
Ik moest gelijk hieraan denken: "schat, ik heb goed en slecht nieuws..."![]()
[...]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Indien er een clausule is opgenomen, zal die clausule ook wel iets zeggen over hoe Ajax minder of zelfs niets hoeft te betalen in een dergelijk geval.Napo schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:03:
[...]
Als club kan je wellicht niet heel veel. Contractueel zou je wellicht de mogelijkheid hebben om het contract te ontbinden (kan me goed voorstellen dat het een standaard anti-dopingclausule zal bevatten) maar dat wil je als club natuurlijk ook niet, het ontbinden van het contract kost wellicht zo veel meer dan een jaar salaris door blijven betalen.
Een jaar verlengen zie ik een speler niet snel doen, voor hetzelfde salaris wellicht maar moet je dat als club willen echter zal je als speler ook wellicht wat extra's willen en de club zal het willen drukken want niet beschikbaar.
In dit soort situaties - indien je er vanuit gaat dat de straf in meer of mindere mate blijft staan - zijn er geen winnaars, de club en de speler beiden niet. De enige "winnaars" in dit verhaal zijn wellicht de tegenstanders in de EL en de KNVB beker en de overige clubs in de Eredivisie.
Ajax gaat naar het CAS, zou het in theorie dan mogelijk zijn om de straf te verhogen zoals dat met in beroep gaan tegen rode kaarten bijv. ook het geval is?
De winnaar is de UEFA die zichzelf op de schouders kan kloppen en heel hard 'zero tolerance' kan roepen
Onana heeft contract nog tot juni 2022, ik hoop dan toch dat hij wel bij tekent. Maar wat het qua consequenties voor hem verder heeft? Transfer naar Barcelona, Real, Chelsea dat zit er nu niet zo snel meer in.Napo schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:03:
[...]
Als club kan je wellicht niet heel veel. Contractueel zou je wellicht de mogelijkheid hebben om het contract te ontbinden (kan me goed voorstellen dat het een standaard anti-dopingclausule zal bevatten) maar dat wil je als club natuurlijk ook niet, het ontbinden van het contract kost wellicht zo veel meer dan een jaar salaris door blijven betalen.
Hadden ze hem afgelopen zomer maar verkocht.....
Denk dat je dan veel en veel te hoog inschat.BoB_HenK schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:47:
[...]
[...]
Combinatie van Haller, Onana, Promes en zaak Nouri kan Ajax zomaar 100 mio gaan kosten aan misgelopen inkomsten en/of daadwerkelijke uitgaven
Promes max 10m (wat Spartak wilde betalen)
Nouri gaat echt niet meer dan 10-15m kosten
Haller gaat het verschil tussen EL winst of niet niet zijn, maar dat zou je pas zwaar geld gaan kosten als je en de EL niet wint en in de competitie nog 3e wordt en dus de CL niet zou halen.
Het is gewoon dom van Onana zelf, straf is niet aan de lage kant, maar dat de UEFA zich op de borst kan kloppen vind ik ook wel weer overtrokken. Had Onana maar niet zo dom moeten zijn.BoB_HenK schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:06:
[...]
Indien er een clausule is opgenomen, zal die clausule ook wel iets zeggen over hoe Ajax minder of zelfs niets hoeft te betalen in een dergelijk geval.
Ajax gaat naar het CAS, zou het in theorie dan mogelijk zijn om de straf te verhogen zoals dat met in beroep gaan tegen rode kaarten bijv. ook het geval is?
De winnaar is de UEFA die zichzelf op de schouders kan kloppen en heel hard 'zero tolerance' kan roepen
Gewoon nu vertrouwen uitspreken en hem een contract verlenging aanbieden.Qu3st schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:07:
[...]
Onana heeft contract nog tot juni 2022, ik hoop dan toch dat hij wel bij tekent. Maar wat het qua consequenties voor hem verder heeft? Transfer naar Barcelona, Real, Chelsea dat zit er nu niet zo snel meer in.
Dus volgend jaar loopt hij zo de deur uit. Kost je dus 20-40 miljoen? Duur grapje zo'n pilletje van je vrouw pakken.Qu3st schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:07:
[...]
Onana heeft contract nog tot juni 2022, ik hoop dan toch dat hij wel bij tekent. Maar wat het qua consequenties voor hem verder heeft? Transfer naar Barcelona, Real, Chelsea dat zit er nu niet zo snel meer in.
Dat inderdaad.toolkist schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:09:
[...]
Gewoon nu vertrouwen uitspreken en hem een contract verlenging aanbieden.
Dit topic is gesloten.
![]()
Outerspace in "Sport Feedback"
De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021