[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2020/2021 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 161 ... 208 Laatste
Acties:
  • 290.518 views

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
strafschop schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 17:45:
[...]

Hoeveel aankopen heeft Barcelona bij de eerste 24 zitten? Een stuk of 14?
Waarom denk je dat ze zo'n Eric Garcia van City terug willen halen ;) Echt niet omdat ie al de pannen van het dak speelt bij City, puur omdat ie uit de jeugd bij Barcelona komt.
Bosman arrest.
Dat ging toch alleen om gratis van club te kunnen wisselen na afloop contract? Vrij verkeer van werknemers is gewoon EU wetgeving.

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:03

Qu3st

Martinusz schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:26:
Even los van de blunder, waarom moet een club eigenlijk spelers inschrijven?

Ik bedoel op gegeven moment is transfer window weer gesloten, dan veranderen selecties niet meer.
Als Ajax een jeugdspeler van 8 jaar wilt opstellen, dan zou Ajax dat toch lekker zelf moeten weten? :P
En dat speelgerechtigd gaat alleen over spelers die mogelijk al voor andere club zijn uitgekomen in Europa (nu dit jaar telt dat weer niet)? Dat is toch niet zo moeilijke check als een selectie van 23 spelers zich meldt voor een wedstrijd :?
Misschien is het ook al gezegd, maar een speler mag maar voor 2 clubs (dit seizoen 3) ingeschreven staan per seizoen. En voor 1 van de 2 mag ie dan Europees spelen. Als je dat niet registreert door middel van een inschrijfformulier zul je zien dat men er massaal de fout mee in gaat ;)

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-12 21:13
strafschop schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 17:45:
[...]

Hoeveel aankopen heeft Barcelona bij de eerste 24 zitten? Een stuk of 14?

[...]

Bosman arrest.
Weet ik, doodsteek voor het Europese voetbal.

• strafschop
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
toolkist schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 18:01:
[...]

Waarom denk je dat ze zo'n Eric Garcia van City terug willen halen ;) Echt niet omdat ie al de pannen van het dak speelt bij City, puur omdat ie uit de jeugd bij Barcelona komt.

[...]

Dat ging toch alleen om gratis van club te kunnen wisselen na afloop contract? Vrij verkeer van werknemers is gewoon EU wetgeving.
Garcia is ook gewoon een goede talentvolle voetballer. Vier interlands gespeeld in 2020. Oekraïne, Portugal, Nederland en Duitsland (6-0).

Los daarvan Barcelona voldoet aan de voorgestelde regels. Veel Engelse clubs bijvoorbeeld ook. Die mogen nu maar 17 niet opgeleide spelers registeren in de PL.

Het Bosman arrest is transfervrij na afloop van het contact en geen beperkingen meer op het aantal EU spelers.

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Ben wel heel erg benieuwd naar de komende maanden, Kudus is eindelijk fit, zal waarschijnlijk tegen Utrecht weer minuten gaan maken.
Basis elftal met Onana : Mazraoui Timber Blind Tagliafico : Klaassen Gravenberch Kudus, Antony Haller Tadic.

• Typhone
  • Laatst online: 21:12

Typhone

Who Dares Wins

<knip>

Om Haller? We speelden zonder Haller in de CL dus waar hebben we het over...

Voor @toolkist dit dingetje gevonden op Twitter:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DdijxuwxeHzEnfRTIY53Dr1R8Rc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4TkOIHCIcAb7CyLZdKsXDsGn.jpg?f=fotoalbum_large

Dikke spierbundel die op z’n 19e geen wedstrijd kan volhouden in de KKD gun ik een beter lot dan 99% in die lijst maar ik vrees het ergste.

[ Voor 21% gewijzigd door Ramzzz op 04-02-2021 19:04 ]

• Mark31
By the way heeft Ajax echt wel goede zaken gedaan, Haller blijkt een goede kapstok te zijn waardoor we makkelijker onder de druk uit kunnen voetballen.
Antony is een top aankoop, Kudus idem, alleen Klaiber vind ik echt matig.
Daarentegen komen Timber en Rensch 2 goede talenten aan uit de jeugdopleiding, ze hebben eigenlijk een behoorlijk geraamte die langdurig vast liggen met Kudus (2025 ) Antony (2025 ) Haller (2025 ) Timber (2024 ) Tadic (2023 ) Gravenberch (2023 ) Klaassen (2024 ) alleen Blind,Tagliafico,Mazraoui en Onana liggen slechts tot 2022 vast , Neres overigens ook tot (2023 ) , waarvan dat rijtje Blind al openlijk heeft gemeld bij Ajax wil blijven (na zijn hartontsteking ) , dus zou je in de zomer alleen Tagliafico,Mazraoui en Onana hoeven te vervangen.

• Erapaz
Typhone schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 18:37:
[...]

[Afbeelding]

Dikke spierbundel die op z’n 19e geen wedstrijd kan volhouden in de KKD gun ik een beter lot dan 99% in die lijst maar ik vrees het ergste.
We vlogen zonder Haller uit de CL bedoel je. Sinds de komst van Haller is het resultaat uit matige wedstrijden ook omhoog gegaan.

• Mark31
Erapaz schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 18:52:
[...]

We vlogen zonder Haller uit de CL bedoel je. Sinds de komst van Haller is het resultaat uit matige wedstrijden ook omhoog gegaan.
Zonder Kudus ook inderdaad, met Labyad en Promes onder andere..
Scheelt veel anno nu.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Erapaz schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 18:52:
[...]

Is dat sinds de komst van Haller of met Alvarez op het middenveld als defensief block?

• toolkist
  • Niet online
[mbr]<knip>[/]

[Afbeelding]

Leuk zo'n lijstje, vooral als er ook een heel aantal bij staan die wel slaagden of druk bezig zijn daarmee ;)
Je hebt zeker geen lijstje met spelers die vroeg naar het buitenland konden, het niet deden om in NL te slagen, en nu bij de AH vakkenvullen als ze uberhaupt al werk hebben?

Edit: plus, wie zegt dat ie naar het buitenland gaat? Hijzelf iig niet...

[ Voor 3% gewijzigd door toolkist op 04-02-2021 19:12 ]

• Erapaz
Typhone schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 19:03:
[...]

Is dat sinds de komst van Haller of met Alvarez op het middenveld als defensief block?
Ja #inclusiveor

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:40
Mark31 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 18:48:
By the way heeft Ajax echt wel goede zaken gedaan, Haller blijkt een goede kapstok te zijn waardoor we makkelijker onder de druk uit kunnen voetballen.
Antony is een top aankoop, Kudus idem, alleen Klaiber vind ik echt matig.
Daarentegen komen Timber en Rensch 2 goede talenten aan uit de jeugdopleiding, ze hebben eigenlijk een behoorlijk geraamte die langdurig vast liggen met Kudus (2025 ) Antony (2025 ) Haller (2025 ) Timber (2024 ) Tadic (2023 ) Gravenberch (2023 ) Klaassen (2024 ) alleen Blind,Tagliafico,Mazraoui en Onana liggen slechts tot 2022 vast , Neres overigens ook tot (2023 ) , waarvan dat rijtje Blind al openlijk heeft gemeld bij Ajax wil blijven (na zijn hartontsteking ) , dus zou je in de zomer alleen Tagliafico,Mazraoui en Onana hoeven te vervangen.
Kudus was heel goed in de paar keer dat hij speelde, maar ben erg benieuwd hoe hij terug komt. Van Antony ben ik nog niet heel erg onder de indruk, de eerste paar wedstrijden leek het heel wat, maar hij heeft ook al een tijd niet zoveel laten zien.

Het goede aan de aankoop van Haller vind ik dat je een andere speelwijze kan hanteren als het eigen spel niet loopt. Wel jammer vind ik dat ze nu met de wedstrijden met Haller voorin in mijn optiek te snel de lange bal hanteren in plaats van zoals ten Hag zou zeggen uitgaan van eigen kracht en eigen manier van (onder de druk uit) spelen.

Ben wel erg benieuwd of het nu allemaal weer gaat lopen nu december en januari voorbij zijn.

• Mark31
jbdeiman schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 20:07:
[...]

Kudus was heel goed in de paar keer dat hij speelde, maar ben erg benieuwd hoe hij terug komt. Van Antony ben ik nog niet heel erg onder de indruk, de eerste paar wedstrijden leek het heel wat, maar hij heeft ook al een tijd niet zoveel laten zien.

Het goede aan de aankoop van Haller vind ik dat je een andere speelwijze kan hanteren als het eigen spel niet loopt. Wel jammer vind ik dat ze nu met de wedstrijden met Haller voorin in mijn optiek te snel de lange bal hanteren in plaats van zoals ten Hag zou zeggen uitgaan van eigen kracht en eigen manier van (onder de druk uit) spelen.

Ben wel erg benieuwd of het nu allemaal weer gaat lopen nu december en januari voorbij zijn.
Antony is net 20 geworden en in 19 wedstrijden 8 goals en 8 assist, vind dat gewoon heel goed.
Die gaat gewoon 10 plus aan goals en assist halen dit jaar .
Haller heeft al zoveel kansen gecreëerd , daarnaast in 6 wedstrijden 2 goals en 4 assist is gewoon heel erg goed.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:40
Mark31 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 20:11:
[...]

Antony is net 20 geworden en in 19 wedstrijden 8 goals en 8 assist, vind dat gewoon heel goed.
Die gaat gewoon 10 plus aan goals en assist halen dit jaar .
Haller heeft al zoveel kansen gecreëerd , daarnaast in 6 wedstrijden 2 goals en 4 assist is gewoon heel erg goed.
Ik zeg toch ook niet dat ze slecht zijn, maar toppers moeten ze in mijn ogen gewoon nog bewijzen.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-12 22:44
[mbr]<knip>[/]

[Afbeelding]

Ach, het lijstje van spelers die niet naar het buitenland gingen en ook niet doorbraken is rustig 1000x zo groot, dus waar hebben we het over? Je kan van de carriere van een 19 jarige linksom of rechtsom weinig zeggen, en de meeste toppers op die leeftijd mislukken nog steeds. Ik zie ook een speler als Malen op de lijst staan als een 'nee', terwijl dat ook gewoon een van de beste spelers in de Eredivisie is op het moment. En een Rekik, we lachen er vaak om, maar is ook kampioen geworden met PSV en miste op een haar na het WK.

[ Voor 19% gewijzigd door ph4ge op 04-02-2021 21:57 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 19:11:
[...]

Leuk zo'n lijstje, vooral als er ook een heel aantal bij staan die wel slaagden of druk bezig zijn daarmee ;)
Je hebt zeker geen lijstje met spelers die vroeg naar het buitenland konden, het niet deden om in NL te slagen, en nu bij de AH vakkenvullen als ze uberhaupt al werk hebben?

Hij ‘had geen goed gevoel’. Dat gaat geen enkele andere club in Nederland hem wel geven. Tenzij er andere belangen waren :P

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 22:13:
[...]

Hij ‘had geen goed gevoel’. Dat gaat geen enkele andere club in Nederland hem wel geven. Tenzij er andere belangen waren :P
Geen goed gevoel over de speeltijd die hij zou krijgen? Kan zomaar.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 00:20:
[...]

Geen goed gevoel over de speeltijd die hij zou krijgen? Kan zomaar.
Dat werd helaas niet gezegd of genuanceerd. Maar goed als iedereen die instelling zou hebben dan zouden Martinez, Schuurs, Mazraoui en de rest ook al weg zijn geweest.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Typhone schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 08:25:
[...]

Dat werd helaas niet gezegd of genuanceerd. Maar goed als iedereen die instelling zou hebben dan zouden Martinez, Schuurs, Mazraoui en de rest ook al weg zijn geweest.
Iedere speler maakt daarin natuurlijk zijn eigen keuze. De situatie van Brobbey heeft natuurlijk als voordeel voor hem dat zijn contract aflopend is. Zeker als er afdoende interesse blijkt te zijn (mag ik hopen, anders is het een bijzondere keuze) van clubs waar hij wil spelen dan is de keuze niet heel bijzonder.

Wellicht is het verhaal van Ajax niet goed genoeg, heeft hij meer vertrouwen in andere clubs, wil hij nu een stap maken. vele redenen waarom hij de keuze maakt om ergens anders zijn heil te zoeken en daar is wat dat betreft niets mis mee.

Beetje het nadeel van de jeugdcontracten en maximale termijn.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:26
toolkist schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 19:11:
[...]

Kan toch haast niet anders?
Als hij een jaartje of 2 in de eredivisie had willen spelen, had hij beter zijn contract verlengd en gekozen voor verhuur. Het salaris bij Ajax gaat hij namelijk nergens anders krijgen in NL.
Dat had wellicht nog een erg goede optie geweest, uren maken in eredivisie en dan je kans pakken bij Ajax. Of zoals hij nu doet, verkassen en hopen op meer speeltijd.

Wie weet verrast hij en tekent later alsnog voor Ajax _O-

Float like a butterfly, sting like a bee.

• toolkist
  • Niet online
Martinusz schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:18:
[...]

Kan toch haast niet anders?
Als hij een jaartje of 2 in de eredivisie had willen spelen, had hij beter zijn contract verlengd en gekozen voor verhuur. Het salaris bij Ajax gaat hij namelijk nergens anders krijgen in NL.
Dat had wellicht nog een erg goede optie geweest, uren maken in eredivisie en dan je kans pakken bij Ajax. Of zoals hij nu doet, verkassen en hopen op meer speeltijd.

Wie weet verrast hij en tekent later alsnog voor Ajax _O-
Hij zou echt niet al miljoenen per jaar gaan krijgen, dus zeker PSV Feyenoord en AZ kunnen hem prima een vergelijkbaar salaris bieden.

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:34

m0nk

16-09-2003 15.15

https://www.vi.nl/nieuws/...alf-maanden-wegens-doping

12 maanden schorsing vanwege doping..

Gaat iets niet helemaal goed bij Ajax laatste week..

[ Voor 82% gewijzigd door m0nk op 05-02-2021 11:07 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
What the fuck. Net als je denkt dat het niet erger kan worden.

• ph4ge
Wat een geluk dat de UEFA heeft gewacht tot na alle toppers, de competitie had er zonder Onana waarschijnlijk heel anders voorgestaan.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:08:
[...]

Wat een geluk dat de UEFA heeft gewacht tot na alle toppers, de competitie had er zonder Onana waarschijnlijk heel anders voorgestaan.
Nah dan hadden ze nog wel een maandje gewacht zodat we ook PSV uit met Onana gespeeld zouden hebben ;)

• Qu3st

Qu3st

Ajax is wel veel in het nieuws deze week, maar alleen maar negatief.

Hier artikel van Ajax.nl

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-12 12:29
[...]

Wat mij doet afvragen wat de reden is. Wilde men zeker zijn van hun zaak, was er twijfel? Lees o.a. dat het een middel is dat gymnasten gebruiken om gewicht te verliezen, maar ook dat het gebruikt kan worden om ander doping gebruik te verhullen.

Grote vraag, gebruik je als keeper doping? Je doet niet aan duursport en extra spiermassa maakt toch ook geen wereld van verschil?

Tussen de dommigheid rondom Haller, dit met Onana en de zaak Nouri kan je zomaar 100 miljoen mislopen dan wel armer zijn als club :/

[ Voor 9% gewijzigd door BoB_HenK op 05-02-2021 11:11 ]

• alexbl69
  • Laatst online: 21:29
[...]

Geluk voor Ajax bedoel je?

De rest van Nederland ziet dat vooral als competitievervalsing.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• dutchgio
  • Niet online
Dit gaat je ook wel punten kosten. Zonder Onana en Haller kun je Lille vergeten en in de competitie zal dat ook wel invloed hebben.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:07
Hij heeft dus per ongeluk een plaspil genomen van zijn vrouw omdat hij dacht dat het wat anders was. Dat is de officiele lezing

die plaspillen worden gebruikt om doping te maskeren, dus dat maakt het shady. Kijk icarus voor meer informatie

@dutchgio de EL zal mij aan mijn reet roesten persoonlijk :)

[ Voor 12% gewijzigd door 418O2 op 05-02-2021 11:12 ]

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-12 21:31
Auw, gaat even niet lekker bij Ajax. Dit is wel vervelend in aanloopt naar 2x PSV nog voor Ajax.

• toolkist
  • Niet online
alexbl69 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:11:
[...]

Geluk voor Ajax bedoel je?

De rest van Nederland ziet dat vooral als competitievervalsing.
Je mist z'n sarcasme een beetje ;)

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-12 17:06
[...]

Lucky Ajax _O-

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ajax reageert op de website: „Op de ochtend van 30 oktober voelde Onana zich niet lekker. Daarvoor wilde hij een tabletje nemen. Onbewust slikte hij echter Lasimac, een middel dat zijn vrouw eerder voorgeschreven kreeg.
_O-

Altijd genieten. Wielrenners pakken ook altijd net het verkeerde potje. Echt zonde hoe het daar altijd misgaat :')

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12 16:32
Overmans zat er met zn hoofd niet bij, daarom stond Haller zeker niet op de lijst

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:12

Vuvuzela

My spire is forming

BoB_HenK schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:10:
[...]

Grote vraag, gebruik je als keeper doping? Je doet niet aan duursport en extra spiermassa maakt toch ook geen wereld van verschil?
Doping is er in 1000 vormen. Iedereen kan wel van iets profiteren.

I served in a company of heroes.

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
En iedereen een maand geleden maar denken dat Huntelaar een zinkend schip was ingestapt bij Schalke, blijkt dat hij juist uit het zinkende schip is gestapt :+

[ Voor 0% gewijzigd door ElPaco op 05-02-2021 11:17 . Reden: Verkeerde smiley ]

WoT stats

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
ElPaco schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:14:
En iedereen een maand geleden maar denken dat Huntelaar een zinkend schip was ingestapt bij Schalke, blijkt dat hij juist uit het zinkende schip is gestapt :o
Overdrijven is ook een vak.

• LZ86
Die uitleg ook _O-

Ja, ik pakte per ongeluk het potje pillen van mijn vrouw.
buitencategorie slechte excuses.

Maar wel zuur voor Ajax. De alternatieven zijn wel fors minder.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

m0nk schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:06:
https://www.vi.nl/nieuws/...alf-maanden-wegens-doping

12 maanden schorsing vanwege doping..

Gaat iets niet helemaal goed bij Ajax laatste week..
BAM, die komt wel even aan, uit het niets?

Daar gaat ook de gehoopte transfer voor Onana de komende zomer. En de transfermarkt is nu dicht.
Wie zal hem gaan vervangen? Stekelenburg, Kotarski of Scherpen?

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• toolkist
  • Niet online
ElPaco schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:14:
En iedereen een maand geleden maar denken dat Huntelaar een zinkend schip was ingestapt bij Schalke, blijkt dat hij juist uit het zinkende schip is gestapt :o
Ach ook zonder Onana worden we wel kampioen. Stekelenburg is duidelijk minder dan Onana, maar prima voor de Eredivisie

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:45

Shabbaman

Got love?

PWM schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:13:
[...]

_O-

Altijd genieten. Wielrenners pakken ook altijd net het verkeerde potje. Echt zonde hoe het daar altijd misgaat :')
"Het was voor een weeshuis"

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• Qu3st

Qu3st

LZ86 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:15:
Die uitleg ook _O-

Ja, ik pakte per ongeluk het potje pillen van mijn vrouw.
buitencategorie slechte excuses.

Maar wel zuur voor Ajax. De alternatieven zijn wel fors minder.
Ho ho, we hebben een keeper die heeft in de finale van een WK gestaan! :9

• ElPaco
  • Nu online
remco112 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:14:
[...]

Overdrijven is ook een vak.
Het was als grap bedoelt. Schalke is nog niet zeker van lijfsbehoud en Ajax wordt toch wel kampioen.

WoT stats

• LZ86
Qu3st schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:15:
[...]

Ho ho, we hebben een keeper die heeft in de finale van een WK gestaan! :9
In 9 jaar tijd is ie vast alleen maar beter geworden toch? 8)

• ph4ge

Het antwoord blijkt dus 'ja' te zijn _O-

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:20
PWM schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:13:
[...]

_O-

Je kunt er lacherig over doen, maar blijkbaar is zelfs de UEFA van mening dat het niet bewust is genomen:

Daarbij is door het tuchtorgaan van de voetbalbond uitgesproken dat hij niet de intentie heeft gehad om vals te spelen. De Europese voetbalbond vindt echter op grond van de geldende anti-dopingregels dat een atleet te allen tijde zelf de plicht heeft om ervoor te zorgen dat er geen verboden middelen in het lichaam terechtkomen.

https://www.ajax.nl/artik...nana-voor-twaalf-maanden/

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als ik dit verhaal lees, vind ik een jaar wel idioot veel. Hoeveel voordeel heeft hij hiervan gehad?

• ElPaco
  • Nu online
Exocet schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:18:
Als ik dit verhaal lees, vind ik een jaar wel idioot veel. Hoeveel voordeel heeft hij hiervan gehad?
Ajax toch zeker wel 40 punten, ik zeg 40 punten aftrek voor Ajax :P >:)

WoT stats

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:23
Ok, eerste reactie, wtf??

Ik lees dat ie hier in ieder geval al schuldig is tot het tegendeel is bewezen.

En ik mis ook precies wat nou het "voordeel" van lasimac zou kunnen zijn. Zeker in dit geval, als 't eenmalig is aangetroffen. Buitenproportionele straf vanuit de UEFA.

• BoB_HenK
Vuvuzela schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:13:
[...]

Doping is er in 1000 vormen. Iedereen kan wel van iets profiteren.
Gaat om een middel dat gymnasten slikken tbv gewichtsverlies, heeft een keeper niets aan.
Eerste cynische vraag die ik had, zeker na het lezen van het UEFA statement die zelf aangeven dat er geen sprake is van bewust kwaad spel: Had de keeper van Man City of PSG ook 12 maanden schorsing gehad in deze situatie? Mijn gevoel zegt van niet.

• Qu3st

Qu3st

<knip>

[ Voor 98% gewijzigd door Qu3st op 05-02-2021 11:24 . Reden: Data door elkaar gehaald ]

• GrooV
Kijk eens naar het wielrennen, als je al te veel bepaald vlees eet kan je al positief worden gestest

• toolkist
  • Niet online
Wat betreft het te grote financiële voordeel tov de Eredivisie, en het Bayern van NL worden, etc etc... Zie je nou wel dat je je daar helemaal geen zorgen over hoeft te maken omdat we die eventuele kansen zelf vakkundig in weten te gooien?

• SR8
  • Niet online

SR8

BoB_HenK schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:10:
[...]

Je moet als keeper 90 minuten lang geconcentreerd en scherp zijn. Dan denk ik direct aan amfetaminen.
BoB_HenK schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:20:
[...]

Gaat om een middel dat gymnasten slikken tbv gewichtsverlies, heeft een keeper niets aan.
Ik las ook ergens dat het gebruikt kan worden als maskeer middel. Edit: Hierboven al genoemd

[ Voor 30% gewijzigd door SR8 op 05-02-2021 11:28 ]

• toolkist
  • Niet online
Qu3st schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:20:
[...]

Tweet van 28 oktober, gepakt op ‘out of competition’ controle op 30 oktober. Maar alles voor de likes he?! :9
28 november :p
Anders was ie wel echt briljant geweest

• PWM
  • Niet online

PWM

Blauwschaap schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:18:
[...]

Je kunt er lacherig over doen, maar blijkbaar is zelfs de UEFA van mening dat het niet bewust is genomen:
Jaja. Hij heeft per ongeluk een pil geslikt die niks lijkt wat je voor misselijkheid slikt EN in een verpakking zit die ook afwijkt, toevallig NET 1 dag voor de onverwachte controle. Wat een pech.

De UEFA is vriendelijk voor hem om het te zeggen.

• ph4ge
Van de doping op zichzelf niets, maar deze doping wordt gebruikt om andere doping te verhullen.

Het probleem is dat alle gepakte sporters roepen dat het een ongelukje is. Intentie is heel moeilijk aan te tonen. Als je iedere dopingzondaar laat lopen omdat je geen intentie kan aantonen dan wordt het een lachertje.
PWM schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:22:
Jaja. Hij heeft per ongeluk een pil geslikt die niks lijkt wat je voor misselijkheid slikt EN in een verpakking zit die ook afwijkt, toevallig NET 1 dag voor de onverwachte controle. Wat een pech.

Het is oorspronkelijk een behoorlijk zwaar allergie medicijn, toch? Als je vrouw dit soort medicijnen nodig heeft dan behoor je te weten dat het geen Rennie is.

Ik lees overigens niks over beroep, dus het lijkt me dat Ajax en Onana hier mee kunnen leven.

[ Voor 36% gewijzigd door ph4ge op 05-02-2021 11:28 ]

• loekf2
  • Laatst online: 15:39
JanW schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:20:

En ik mis ook precies wat nou het "voordeel" van lasimac zou kunnen zijn. Zeker in dit geval, als 't eenmalig is aangetroffen. Buitenproportionele straf vanuit de UEFA.
Dat is jammer, maar gaat zo altijd wel. Zie bv. die shortrackster en zwemster. Geschorst totdat je in beroep je verhaal haalt.

Ik neem aan dat ze de echt wel naar het niveau van de stof kijken en dat je niet na EEN verkeerd pilletje meteen positief test.

Hup Steek dan maar.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• toolkist
  • Niet online
JanW schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:20:

Ajax geeft het zelf toch ook aan, dat ie wat verkeerd geslikt heeft... Dus ja, hij is schuldig... Of dat een jaar schorsing waardig is is een andere discussie

• Qu3st

Qu3st

toolkist schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:22:
[...]

Sorry data heb ik afgelopen tijd erg veel last van :P

• Vuvuzela
  • Laatst online: 15:12

Vuvuzela

My spire is forming

BoB_HenK schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:20:
[...]
Als het middel gebruikt wordt om andere middelen te maskeren wel. En ook al is hij "maar" keeper, kan hij genoeg profiteren van verschillende middelen. Sneller herstel, concentratie, explosiviteit etc. etc.

I served in a company of heroes.

• loekf2
  • Laatst online: 15:39
Wel een lekkere week voor Ajax. Quincy kunnen ze waarschijnlijk ook niet lozen in Rusland, omdat dat onderzoek naar het steek incident hem in de weg zit. Hadden ze Idrissi ook niet hoeven halen. Hoewel, ik denk dat het juist een versterking is.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Wat een week |:(
Hopelijk loopt het met een sisser af, maar betwijfel het. Echt een gigantische aderlating en ook lekker fijn dat je geen vervanger meer kunt kopen, aangezien die direct na afloop van de transferperiode wordt medegedeeld.

Dan maar met een 2e team alle prijzen binnenhengelen ;)

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:22:
[...]

Van de doping op zichzelf niets, maar deze doping wordt gebruikt om andere doping te verhullen.

Het probleem is dat alle gepakte sporters roepen dat het een ongelukje is. Intentie is heel moeilijk aan te tonen. Als je iedere dopingzondaar laat lopen omdat je geen intentie kan aantonen dan wordt het een lachertje.

[...]

Het is oorspronkelijk een behoorlijk zwaar hartmedicijn, toch? Als je vrouw dit soort medicijnen nodig heeft dan behoor je te weten dat het geen Rennie is.

Ik lees overigens niks over beroep, dus het lijkt me dat Ajax en Onana hier mee kunnen leven.
Blijkbaar ook voor bloeddruk verlaging. En ze gaan in beroep bij het CAS.

• dutchgio
  • Niet online
ph4ge schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:22:
[...]

[...]

Het is oorspronkelijk een behoorlijk zwaar hartmedicijn, toch? Als je vrouw dit soort medicijnen nodig heeft dan behoor je te weten dat het geen Rennie is.

Ajax gaat naar het CAS staat er.
Onana is schuldig maar een jaar schorsing is fors, dat kun je aanvechten.

• Blauwschaap
[...]

Je bent erg zeker van je zaak zie ik. Ik denk niet dat de UEFA zo'n statement uit beleefdheid naar buiten zou brengen als ze zeker weten dat er sprake is van bewust misbruik.

Maar goed, ik weet uiteraard ook niet zeker of het bewust of onbewust gegaan is. Hij zou in ieder geval niet de eerste sporter zijn die onbewust iets in zijn lichaam heeft gekregen.

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Apart verhaal, maar waar rook is is vuur.. Toch wel enorm zonde van een keeper met zoveel talent..

• Qu3st

Qu3st

[...]

Daarbij is door het tuchtorgaan van de voetbalbond uitgesproken dat hij niet de intentie heeft gehad om vals te spelen. De Europese voetbalbond vindt echter op grond van de geldende anti-dopingregels dat een atleet te allen tijde zelf de plicht heeft om ervoor te zorgen dat er geen verboden middelen in het lichaam terechtkomen.
UEFA houdt gewoon de standaard straf aan. Het CAS mag zich er over gaan buigen.

• BoB_HenK
Vuvuzela schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:24:
[...]

Als het middel gebruikt wordt om andere middelen te maskeren wel. En ook al is hij "maar" keeper, kan hij genoeg profiteren van verschillende middelen. Sneller herstel, concentratie, explosiviteit etc. etc.
Fair enough. Gelukkig gaat zelfs de UEFA mee in het verhaal van Onana dat het om een abusievelijke inname gaat. Dát doping nemen fout is, is klip en klaar, vind deze straf echter buitenproportioneel en selectief. Nooit een keer dat de keeper van City, Bayern of Barca deze straf bij hetzelfde vergrijp krijgt.

• dutchgio
  • Niet online
loekf2 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:25:
Wel een lekkere week voor Ajax. Quincy kunnen ze waarschijnlijk ook niet lozen in Rusland, omdat dat onderzoek naar het steek incident hem in de weg zit. Hadden ze Idrissi ook niet hoeven halen. Hoewel, ik denk dat het juist een versterking is.
Wellicht kan Idrissi wel heel goed keepen? :+

• PWM
  • Niet online

PWM

Qu3st schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:26:
[...]

[...]

UEFA houdt gewoon de standaard straf aan. Het CAS mag zich er over gaan buigen.
Ik bedoel niet dat de straf vriendelijk is ;) Maar dat ze hem een klein beetje beschermen met die uitspraak dat het onbewust zou zijn.

Iemand een link naar de uitspraak zelf?

• Qu3st

Qu3st

En dan zeggen ze dat fan van Feyenoord zijn niet makkelijk is, het leven van een Ajacied gaat ook niet echt over rozen hoor :9

• GrooV
Starbucks schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:25:
Wat een week |:(
Hopelijk loopt het met een sisser af, maar betwijfel het. Echt een gigantische aderlating en ook lekker fijn dat je geen vervanger meer kunt kopen, aangezien die direct na afloop van de transferperiode wordt medegedeeld.

Sisser? Kijk eens naar het wielrenner , schaatsen of zwemmen. Het CAS is sportonafhankelijk he, ik geef ze geen kans maar niet geschoten is altijd mis.

Sowieso is hij per direct geschorst dus betwijfel hoe veel nut het heeft

• toolkist
  • Niet online
Bij Quincy lijkt het me makkelijk.. Die wil naar Rusland, Ajax wil sowieso geld zien en Spartak wil niet betalen als ie schuldig is.
Dus Quincy, jij weet of je schuldig bent.. Durf je het aan om het verschil bij te leggen als je veroordeeld wordt?

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Qu3st schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:27:
[...]

En dan zeggen ze dat fan van Feyenoord zijn niet makkelijk is, het leven van een Ajacied gaat ook niet echt over rozen hoor :9
Nou, het kan echt nog wel erger hoor.. :+

• ph4ge
toolkist schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:22:
[...]

Als Onana nu wordt bestraft voor een positieve test eind oktober, dan kan deze uitslag volgende maand natuurlijk nog volgen. ;)
Qu3st schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:27:
[...]

Onze keepers liggen er ook regelmatig een jaar uit, welkom bij de club. :)

[ Voor 34% gewijzigd door ph4ge op 05-02-2021 11:30 ]

• Mrkoekie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:13
wat ik vooral bijzonder vind is dat hij een plastablet in neemt de dag vóór de 'onverwachte' controle.

In hoeverre is zo'n controle echt onverwacht?

PH-MRK request startup

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Starbucks schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:25:
Nou het bekende zelfvertrouwen is er niet minder om in ieder geval.

• BoB_HenK
Mrkoekie schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:29:
wat ik vooral bijzonder vind is dat hij een plastablet in neemt de dag vóór de 'onverwachte' controle.

Die is echt onverwacht, worden geen aankondingen gedaan of stiekeme seintjes afgegeven.
PWM schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:27:
[...]

Ik bedoel niet dat de straf vriendelijk is ;) Maar dat ze hem een klein beetje beschermen met die uitspraak dat het onbewust zou zijn.

Wat wint de UEFA hier mee? Is het meest voor de hand liggende alternatief niet gewoon dat er daadwerkelijk een fout is gemaakt en dat de UEFA zegt jammer de bammer, overtreding is overtreding?

[ Voor 41% gewijzigd door BoB_HenK op 05-02-2021 11:33 ]

• dutchgio
  • Niet online

Dopingcontroles zullen er (bijna?) elke Europese wedstrijd zijn, maar steekproefgewijs, en niet bij elke speler. Dat had Onana dus vooraf niet kunnen weten.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Volgens mij behoorlijk random. Je kan als wisselspeler die 2 minuten heeft meegespeeld ook gecontroleerd worden.

• Mrkoekie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:13
BoB_HenK schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:31:
[...]

Die is echt onverwacht, worden geen aankondingen gedaan of stiekeme seintjes afgegeven.
dutchgio schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:31:
[...]

Dopingcontroles zullen er (bijna?) elke Europese wedstrijd zijn, maar steekproefgewijs, en niet bij elke speler. Dat had Onana dus vooraf niet kunnen weten.
Dat is het idee inderdaad. Maar ik vind het vooral een opvallend toeval.

PH-MRK request startup

• Blauwschaap
[...]

Wat een geluk voor de concurrentie dat de UEFA heeft gewacht tot de transferperiode is afgelopen zodat Ajax geen vervanger meer kan halen ;)

• Qu3st

Qu3st

PWM schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:27:
[...]

Nou hun uitspraak is meer dat het nog steeds aan de atleet ligt, wat ie slikt enzo, dus niks liefs aan.

De link nog niet gevonden. Als ik hem heb gevonden deel ik die direct.

• PWM
  • Niet online

PWM

Qu3st schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:34:
[...]

Nou hun uitspraak is meer dat het nog steeds aan de atleet ligt, wat ie slikt enzo, dus niks liefs aan.

De link nog niet gevonden. Als ik hem heb gevonden deel ik die direct.
Ben benieuwd. Het verhaal dat de UEFA het per ongeluk vind, komt bij Ajax.nl vandaan, dus neem ik nog met een korrel zout :+

• JanW
  • Laatst online: 21:23
Het gaat dus om 't middel Furosemide wat is aangetroffen. Als ik dat op zoek heb ik niet 't idee dat dat prestatieverhogend is of op een andere manier invloed kan hebben. Eerder nadelig: https://www.apotheek.nl/m...jn-mogelijke-bijwerkingen

• toolkist
  • Niet online
JanW schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:34:
Het gaat dus om 't middel Furosemide wat is aangetroffen. Als ik dat op zoek heb ik niet 't idee dat dat prestatieverhogend is of op een andere manier invloed kan hebben. Eerder nadelig: https://www.apotheek.nl/m...jn-mogelijke-bijwerkingen
Het kan dus ander gebruik verhullen...

• ph4ge
Blauwschaap schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:33:
[...]

Wat een geluk voor de concurrentie dat de UEFA heeft gewacht tot de transferperiode is afgelopen zodat Ajax geen vervanger meer kan halen ;)
Bij Ajax wisten ze dit al langer. Als ze een vervanger hadden willen halen dan hadden ze dat kunnen doen. In vergelijkbare zaken zijn ook flinke schorsingen uitgedeeld in het verleden.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:33
Wat een nieuws weer zeg. Maar aannemen dat Ajax gediskwalificeerd gaat worden voor alle competities.

• remco112
Kevin van Essen werd voor twee jaar geschorst!

Zonder extra inhoudelijke onderbouwing (waar gaat dit over, waarom is dit interessant) is dit een linkdrop, en dat willen wel op GoT niet zien.

[ Voor 31% gewijzigd door Ramzzz op 05-02-2021 12:10 ]

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12 18:56

snmght

imho dan he

[...]

Wat insinueer je nou eigenlijk vrind?

Wel een aderlating voor Ajax dit, er is binnen de selectie geen keeper die ook maar in de buurt komt van zijn kwaliteit. Dat met onze solide verdediging (ahum) maakt dat we het volgens mij nog erg zwaar gaan krijgen. Zelfs een Feyenoord kan ons dan nog voorbij gaan. :/

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• Blauwschaap
ph4ge schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:35:
[...]

Bij Ajax wisten ze dit al langer. Als ze een vervanger hadden willen halen dan hadden ze dat kunnen doen. In vergelijkbare zaken zijn ook flinke schorsingen uitgedeeld in het verleden.
Wanneer wist Ajax dit dan? Ik heb daar nog niets over gelezen.

• remco112
snmght schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:36:
[...]
Zelfs een Feyenoord kan ons dan nog voorbij gaan. :/
Maak je daar maar geen zorgen om hoor ;)

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-12 16:03
Kan de KNVB nu ook de wedstrijden van Ajax reglementair naar verlies omzetten als Onana sindsdien heeft meegespeeld? Ik neem aan dat Ajax van het resultaat op de hoogte was.

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12 18:56

snmght

imho dan he

Overigens wel een keiharde straf voor een middel dat op zichzelf geen prestaties verhoogd, bij het eerste vergrijp. Het modteam van Tweakers is er niets bij. :+ ;)

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• ph4ge
Blauwschaap schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:37:
[...]

Wanneer wist Ajax dit dan? Ik heb daar nog niets over gelezen.
In het persbericht staat dat Ajax hoopte op een kortere schorsing. Het is niet alsof ze vanochtend de mail openden en dit als donderslag bij heldere hemel kwam. Er is een onderzoek geweest, een contra expertise, het is gecheckt met Onana zn vrouw etc.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
CrazyOne schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:37:
Kan de KNVB nu ook de wedstrijden van Ajax reglementair naar verlies omzetten als Onana sindsdien heeft meegespeeld? Ik neem aan dat Ajax van het resultaat op de hoogte was.
Nee.

• toolkist
  • Niet online
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:36:
Wat een nieuws weer zeg. Maar aannemen dat Ajax gediskwalificeerd gaat worden voor alle competities.
_/-\o_

De afgunst straalt er vanaf..
Pagina: 1 ... 161 ... 208 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.

Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021