[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2020/2021 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 160 ... 208 Laatste
Acties:
  • 290.518 views

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
toolkist schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:25:
Hij heeft iig 1, misschien wel 3 spitsen voor zich dus ik kan me voorstellen dat hij in die situatie verder kijkt.
Hij is net 19 en net aan fit genoeg om een KKD wedstrijd uit te spelen. Gravenberg (44), de Jong (46) hebben 40+ wedstrijden in de KKD gespeeld, Brobbey 29 waarbij nog aangetekend dat hij vorig seizoen 24 wedstrijden heeft gemist wegens blessures.

Een jaartje KKD was hij echt niet slechter van geworden en over een jaar kan Haller zomaar voor 35 miljoen verkassen.

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-12 22:00
Vergeet het artikel bij VI.nl niet "Hoe is het nu met... Brobbey" waarin blijkt dat hij in 2025-2026 speelt bij FC Kharkiv, hij op veel speelminuten hoopt onder de nieuwe trainer Aleksandr Vitojovski en hij denkt zich in de kijker te kunnen spelen bij het Nederlands Elftal onder leiding van Philip Cocu.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• PolarBear
  • Niet online
Maarten_E schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:06:
Vergeet het artikel bij VI.nl niet "Hoe is het nu met... Brobbey" waarin blijkt dat hij in 2025-2026 speelt bij FC Kharkiv, hij op veel speelminuten hoopt onder de nieuwe trainer Aleksandr Vitojovski en hij denkt zich in de kijker te kunnen spelen bij het Nederlands Elftal onder leiding van Philip Cocu.
Goed ik deel dat sentiment wel, maar de andere kant is dat hij zeker wel talent heeft. Hij wordt door sommige rugby speler genoemd maar ik denk dat hij gezien zijn fysieke sterkte met een paar jaar rijping prima aan de slag kan in een fysieke competitie (Premier League?).

Mino Railo, naast enorme successen ook enorme dalen.

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Echt bizar dat Haller niet op de speelgerechtigde lijst van de Europa League staat..

...

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
In het ergste geval heb je nog een sterke aanval met Neres Tadic Antony

• PolarBear
  • Niet online
Luxicon schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:14:
Echt bizar dat Haller niet op de speelgerechtigde lijst van de Europa League staat..
Ik ga voorlopig van een foutje van de KNVB of UEFA uit. Het is mij ook niet duidelijk of alles is gebaseerd op onderstaande website of nog een andere bron. Als het onderstaande website is kan het ook zomaar een slordige webmaster zijn.

https://www.uefa.com/uefa...opa-league-squad-changes/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lpJ4YTCBvFk2W0NkCKScOqAy7XM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QKejxmPuPwXFRLSIUnLa2a9x.png?f=user_large

En hier ook overigens:

https://www.uefa.com/uefa.../clubs/50143--ajax/squad/

[ Voor 5% gewijzigd door PolarBear op 03-02-2021 20:32 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Snap ik ook wel. De bekercompetitie is veel belangrijker dan de EL. Haller gaat daar nog schitteren.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
PolarBear schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:30:
[...]

Ik ga voorlopig van een foutje van de KNVB of UEFA uit. Het is mij ook niet duidelijk of alles is gebaseerd op onderstaande website of nog een andere bron. Als het onderstaande website is kan het ook zomaar een slordige webmaster zijn.

[Afbeelding]

En hier ook overigens:

Vreemd inderdaad, dit is de pagina van Haller (staat geen club bij).

...

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Aangezien Idrissi er wel bij staat zal het wel een fout bij de UEFA zijn en is Ajax het niet vergeten.

• Mark31
Met Onana Mazraoui Timber blind tagliafico Alvarez Kudus Klaassen Antony Tadic Neres moet het ook lukken.
Return Gravenberch terug ipv Alvarez.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-12 22:44
Gynnad schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:58:
Als Brobbey nu naar een Utrecht fzo gaat dan vind ik het allemaal nog best begrijpelijk, maar waarschijnlijk gaat hij naar Juventus of een andere grote club en dan zien we hem over een paar jaar terug bij Vitesse of ADO..
Gezien de Raiola takeover bij Feyenoord denk ik dat Arnesen wel een belletje waagt.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Mark31
ph4ge schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:55:
[...]

Gezien de Raiola takeover bij Feyenoord denk ik dat Arnesen wel een belletje waagt.
Brobbey is snel en sterk , maar vind het niet echt een toptalent in de kaliber Gravenberch.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:49

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:25:
Jammer, ik had Brobbey er graag bij gehouden.
Ben benieuwd of ie dan voor een grote buitenlandse club+verhuur gaat kiezen of straks ineens voor Feyenoord tekent ofzo. Als Feyenoord zou ik in ieder geval zeker een belletje wagen

Vindt die zure reacties hier iig wel jammer.
Hij heeft iig 1, misschien wel 3 spitsen voor zich dus ik kan me voorstellen dat hij in die situatie verder kijkt.
Nee waarde vrind @toolkist, niet zozeer zuur maar realistisch. Speelt niet de sterren van het dak in jong, niet bij Ajax 1 en wil niet verlengen om welke reden dan ook. Met de manier hoe Ajax is gegroeid dan gaat zo’n speler ofwel voor geld de deur uit of je gaat weg en zoekt het maar uit. Wat Brobbey vergeet (al dan niet door Mino ingegeven) is dat wat goed is snel komt en wat goed is vanzelf gewild is in Europa.

• ph4ge
Mark31 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:58:
Brobbey is snel en sterk , maar vind het niet echt een toptalent in de kaliber Gravenberch.
Ach, veel slechter dan Pratto zal hij niet zijn.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Mark31
ph4ge schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:02:
[...]

Ach, veel slechter dan Pratto zal hij niet zijn.
Dat is ook niet moeilijk.
Voor de eredivisie vind ik Brobbey een prima spits, maar ik zie hem gewoon geen oranje halen.

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12 18:56

snmght

imho dan he

Ach, Ajax schrijft 1 speler niet in voor de EL, Feyenoord schrijft er 0 in. :+

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• Mark31
Zaakwaarnemer Brobbey meld dat er nog geen gesprekken zijn geweest met andere clubs.
Telegraaf en VI, Brobbey hard op weg naar Leipzig.
Weer een carrière naar de knoppen, gaat daar echt niet spelen.

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-12 21:13
Luxicon schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:14:
Ultieme poging om Brobbey over te halen te blijven, hij mocht alles Europees spelen, dus Haller niet ingeschreven.

• Maarten_E
Erapaz schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:39:
[...]

Ultieme poging om Brobbey over te halen te blijven, hij mocht alles Europees spelen, dus Haller niet ingeschreven.
Als dat zo is zou het echt een gigantische mispeer van jewelste zijn. Je talent heeft daar niet naar geluisterd en vertrekt alsnog, en daardoor je recordaankoop niet ingeschreven. Ouch.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:02
Maarten_E schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:58:
[...]

Als dat zo is zou het echt een gigantische mispeer van jewelste zijn. Je talent heeft daar niet naar geluisterd en vertrekt alsnog, en daardoor je recordaankoop niet ingeschreven. Ouch.
Je sarcasme meter is stuk denk ik :+

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:20
Maarten_E schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:58:
[...]

Lijkt me niet helemaal serieus. Zou erg dom zijn om je beste spits om die reden niet in te schrijven. Ook al zou je Brobbey alles Europees willen laten spelen, een blessure zit in een klein hoekje ;)

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:59:
[...]

Nee waarde vrind @toolkist, niet zozeer zuur maar realistisch. Speelt niet de sterren van het dak in jong, niet bij Ajax 1 en wil niet verlengen om welke reden dan ook. Met de manier hoe Ajax is gegroeid dan gaat zo’n speler ofwel voor geld de deur uit of je gaat weg en zoekt het maar uit. Wat Brobbey vergeet (al dan niet door Mino ingegeven) is dat wat goed is snel komt en wat goed is vanzelf gewild is in Europa.
Daar horen we niks meer van, volgend jaar Zwolle, en dat soort opmerkingen vallen bij mij in de categorie "zuur:..
Enneh speelt niet de sterren van het dak in jong, hij loopt 9 uit 14 dus dat is gewoon goed. DIt had echt weer een keer een zelf opgeleide spits voor vast in Ajax 1 kunnen worden, dus ik vind het wel jammer itt een heel aantal hier.

• toolkist
  • Niet online
Brobbeast en weet ik veel wat er hier allemaal geroepen wordt als ie alleen al invalt... En wil ie weg en kan ie er zogenaamd helemaal niks meer van... d:)b

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:10
ph4ge schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:55:
[...]

Precies, niveau FC Utrecht zou niet gek zijn, dan zal hij heel wat meer aan spelen toe komen.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Typhone
  • Laatst online: 22:49

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 22:41:
[...]

Daar horen we niks meer van, volgend jaar Zwolle, en dat soort opmerkingen vallen bij mij in de categorie "zuur:..
Enneh speelt niet de sterren van het dak in jong, hij loopt 9 uit 14 dus dat is gewoon goed. DIt had echt weer een keer een zelf opgeleide spits voor vast in Ajax 1 kunnen worden, dus ik vind het wel jammer itt een heel aantal hier.
Dat is een realistisch verwachtingspatroon wat je niet als zuur moet bestempelen (iig bij mij). Of zijn spelers die gratis weglopen opeens grote succesverhalen in het buitenland? Er schiet mij er zo geen te binnen. Spelers met echt succesvolle buitenlandse carrières zonder Ajax, PSV, AZ of Feyenoord als springplank zijn er ook niet zoveel volgens mij. Ik ken er wel nog een paar die hoog van de toren hebben geblazen:

Viktor Fischer
Tobias Sana
Lucas Andersen
Jaïro Riedewald
Riechedly Bazoer

Allen een zeer succesvolle carrière in Europa en wekelijks in de spotlights ;).
Daar zijn de verhalen van Memphis Depay, Dries Mertens, Jan Vertonghen en Toby Alderweireld niets bij.

Alleen het succes van Ajax kan ook tegen Ajax werken. Spelers die zichzelf een meer dan gemiddeld talent vinden, zaakwaarnemers die automatisch hetzelfde denken en dan buitenproportionele eisen gaan stellen omdat Ajax geld heeft. Dan moet je een heel uitzonderlijk talent zijn maar anders moet je misschien eerst even steady presteren. Ajax breekt contracten dan wel open en verhoogt ze en dat wordt denk ik soms vergeten.

[ Voor 17% gewijzigd door Typhone op 04-02-2021 08:46 ]

• Mark31
Typhone schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:44:
[...]

Dat is een realistisch verwachtingspatroon wat je niet als zuur moet bestempelen (iig bij mij). Of zijn spelers die gratis weglopen opeens grote succesverhalen in het buitenland? Er schiet mij er zo geen te binnen. Spelers met echt succesvolle buitenlandse carrières zonder Ajax, PSV, AZ of Feyenoord als springplank zijn er ook niet zoveel volgens mij. Ik ken er wel nog een paar die hoog van de toren hebben geblazen:

Viktor Fischer
Tobias Sana
Lucas Andersen
Jaïro Riedewald
Riechedly Bazoer

Allen een zeer succesvolle carrière in Europa en wekelijks in de spotlights ;).
Daar zijn de verhalen van Memphis Depay, Dries Mertens, Jan Vertonghen en Toby Alderweireld niets bij.

Alleen het succes van Ajax kan ook tegen Ajax werken. Spelers die zichzelf een meer dan gemiddeld talent vinden, zaakwaarnemers die automatisch hetzelfde denken en dan buitenproportionele eisen gaan stellen omdat Ajax geld heeft. Dan moet je een heel uitzonderlijk talent zijn maar anders moet je misschien eerst even steady presteren. Ajax breekt contracten dan wel open en verhoogt ze en dat wordt denk ik soms vergeten.
Donyell Malen is wel goed terecht gekomen, helaas verkeerde club maar die heeft zich goed ontwikkeld.
Wel eens dat er meer het niet halen dan wel halen.

• Gynnad
Van Dijk is een voorbeeld die het gered heeft zonder Nederlandse topclub, maar had Celtic natuurlijk als tussenstap. Maar dat is dan ook een uitzondering, verder zou ik op dit moment ook geen speler op kunnen noemen die op een jonge leeftijd, met amper wedstrijden in het eerste is geslaagd bij een topclub in het buitenland.

• Gynnad
Mark31 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:51:
[...]

Donyell Malen is wel goed terecht gekomen, helaas verkeerde club maar die heeft zich goed ontwikkeld.
Maar wel weer de stap 'terug' moeten maken om zijn carrière nieuw leven in te blazen.

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:55
Er zijn er toch wel een paar die het zouden kunnen gaan maken (zoals Zirkzee bij Bayern en Fosu-Mensah bij Leverkusen (voorheen Man U), maar het merendeel zal toch via een wat grotere club in NL moeten gaan ja.

Wat ze ook wat vaker mogen doen is de route van bijvoorbeeld Wijnaldum belopen. Van de top van NL naar een (destijds) middenmotor in Engeland (Newcastle) en daarna naar een topploeg in Engeland. Wen je wel aan het niveau van de competitie zonder dat je amper aan spelen toe komt.

WoT stats

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-12 12:29
[...]

Behalve heel sterk is het toch niet zo'n bijzondere speler? Vindt de 'zure' reacties ook niet zo vreemd; Combinatie van Brobbeys nukkige houding i.c.m. het feit dat de kwaliteit er nou niet bepaald van af spat, gros doet hij immers op pure fysieke kracht. Feit dat hij 3e spits is en zogenaamd weinig perspectief heeft zegt mij daarbij weinig.

Vindt het paradoxaal dat hij blijkbaar denkt dat hij het elders gaat maken, maar tegelijkertijd niet voorbij Traoré (ook bepaald geen wereldtopper in the making) komt in de pikorde bij Ajax. Conclusie is dat of Brobbey zichzelf overschat, of Ajax hem onderschat. Ik acht het eerste aannemelijker dan het laatste, gegeven het track record aan jonge spelers die vertrekken naar het buitenland en later af komt druipen in de ED middenmoot

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:23
[...]

Helemaal mee eens. Al flikt Brobbey met z'n zaakwaarnemer wel een flinke kutstreek, door dit na het verstrijken van de transferdeadline bekend te maken. Als ze dit op 1 januari hadden gedaan of in december al, dan had Ajax nog kunnen handelen, en 'm voor pakweg 3M kunnen proberen te verkopen. Wishfull thinking natuurlijk, want met Raiola weet je dat de lijntjes naar andere clubs er al lang liggen. Die gaan echt geen geld betalen voor een talent wat over 6 maanden gratis kan overkomen.

• toolkist
  • Niet online
Het is nog niet eens duidelijk of hij wel naar het buitenland wil/gaat, maar ook daar is al een conclusie over getrokken en oordeel over geveld... :N

• Gynnad
toolkist schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:38:
Het is nog niet eens duidelijk of hij wel naar het buitenland wil/gaat, maar ook daar is al een conclusie over getrokken en oordeel over geveld... :N
Of hij dat wel of niet doet, het is iig niet netjes dat ze na het verstrijken van de transferdeadline aangeven niet te gaan verlengen, terwijl hij in eerste instantie aangaf dat wel te gaan doen. Anders had Ajax hem nog voor grofweg een miljoen kunnen verkopen.

Overigens zijn de geruchten bij VI en Telegraaf erg sterk dat hij weleens naar RB Leipzig zou kunnen gaan.

• Martinusz
Gynnad schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:53:
Van Dijk is een voorbeeld die het gered heeft zonder Nederlandse topclub, maar had Celtic natuurlijk als tussenstap. Maar dat is dan ook een uitzondering, verder zou ik op dit moment ook geen speler op kunnen noemen die op een jonge leeftijd, met amper wedstrijden in het eerste is geslaagd bij een topclub in het buitenland.
Botman, maar dat is ook echt een uitzondering op de regel :P
Het lijstje bij wie het verkeerd uitpakte is vele malen langer.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:03
toolkist schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:38:
Ik begrijp niet zo goed wat de reden is dat je het voor Brobbey opneemt en de reacties op zijn vertrek vreemd vindt.
  • Geeft meerdere malen aan dat verlenging goedkomt, dus niet
  • Raiola stippelt vaker niet dan wel het beste sportieve carrière pad uit (financieel korte termijn voor de speler en Raiola wel goed)
  • Heeft geen enkele wedstrijd overtuigd in Ajax 1, in jong ook geen hoogvlieger
  • Maakt tien jaar gebruik van alle faciliteiten -Ajax doet volgens team Brobbey een goed aanbod- en geeft kort na de deadline aan niet te verlengen en loopt gratis de deur uit
Je mag me zuur noemen -dat ben ik overigens niet- maar ik vind het vooral niet sjiek en niet zo slim. Ik ben niet zuur omdat ik overtuigd ben dat hij het niet gaat halen (voor zover dat wat waard is :+) Hoeveel veelbelovende carrières zijn nu al niet gesneuveld doordat speler op jonge leeftijd naar het buitenland gaan? En ja... die zien we met regelmaat terug bij PEC of RKC. Niet gek toch dan er dan dito reacties komen?
Mark31 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:51:
[...]

Malen doet het hartstikke goed bij PSV en in Oranje. Of die de stap gaat zetten naar de top is absoluut geen uitgewezen zaak. Waar had hij kunnen staan als ie lekker bij Ajax was gebleven? Ja, ik denk wel dat hij financieel nu een betere stap heeft gemaakt ;)

[ Voor 17% gewijzigd door ephymerous op 04-02-2021 10:37 ]

XXXVI

• ilhanko
  • Niet online
Ik vind het ook wel jammer dat Brobbey vertrekt, kan me wel vinden in de punten van @ephymerous. En laten we niet vergeten dat hij begin november nog aangaf 'natuurlijk bij Ajax te willen blijven'...

• toolkist
  • Niet online
ephymerous schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:32:
[...]

Ik begrijp niet zo goed wat de reden is dat je het voor Brobbey opneemt en de reacties op zijn vertrek vreemd vindt.
  • Geeft meerdere malen aan dat verlenging goedkomt, dus niet
  • Raiola stippelt vaker niet dan wel het beste sportieve carrière pad uit (financieel korte termijn voor de speler en Raiola wel goed)
  • Heeft geen enkele wedstrijd overtuigd in Ajax 1, in jong ook geen hoogvlieger
  • Maakt tien jaar gebruik van alle faciliteiten -Ajax doet volgens team Brobbey een goed aanbod- en geeft kort na de deadline aan niet te verlengen en loopt gratis de deur uit
Je mag me zuur noemen -dat ben ik overigens niet- maar ik vind het vooral niet sjiek en niet zo slim. Ik ben niet zuur omdat ik overtuigd ben dat hij het niet gaat halen (voor zover dat wat waard is :+) Hoeveel veelbelovende carrières zijn nu al niet gesneuveld doordat speler op jonge leeftijd naar het buitenland gaan? En ja... die zien we met regelmaat terug bij PEC of RKC. Niet gek toch dan er dan dito reacties komen?

[...]

Malen doet het hartstikke goed bij PSV en in Oranje. Of die de stap gaat zetten naar de top is absoluut geen uitgewezen zaak. Waar had hij kunnen staan als ie lekker bij Ajax was gebleven? Ja, ik denk wel dat hij financieel nu een betere stap heeft gemaakt ;)
En ik begrijp niet dat er zo zuur gedaan wordt terwijl je bij geen enkel gesprek bent geweest dus 0,0 idee hebt wat er besproken is.
Overmars geeft, in ieder geval naar buiten toe, de enige goede reactie. Niet zuur of wat dan ook, gewoon "jammer maar het is zijn goed recht en als de trainer hem nog nodig heeft mag ie em gewoon opstellen".

Enneh, geen enkele wedstrijd overtuigd in Ajax 1.. Hij speelt 84 minuten in de Eredivisie en zorgt er persoonlijk voor dat je wint tegen Willem II. 84 minuten, 2 goals 1 assist.. Dat is toch op z'n minst een heel overtuigend begin voor iemand die net een paar dagen 19 is.

Uiteindelijk is het Ajax die het perspectief voor hem redelijk dichttimmert door 4 spelers voor 1 plek te hebben, omdat er zo nodig nog meer gekocht moest worden.

• toolkist
  • Niet online
ilhanko schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:50:
Ik vind het ook wel jammer dat Brobbey vertrekt, kan me wel vinden in de punten van @ephymerous. En laten we niet vergeten dat hij begin november nog aangaf 'natuurlijk bij Ajax te willen blijven'...

[YouTube: Scorende debutant Brobbey: "Ik wil natuurlijk bij Ajax blijven" | #AJAfor (5-2)]
Na november werd er alleen nog even een spits van 22.5m gehaald... Weg perspectief voor veel speelminuten in het 1e.

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12 16:32
Met Brobbey moet Raiola voor iedere cent onderhandelen en dan haalt Ajax tijdens de onderhandelingen even een spits van 22,5 miljoen met een salaris van rond de 6 miljoen bruto tijdens een Corona crisis.

Tja dan zou ik ook harder in mijn eisen zijn. Bankzitten prima, maar dan wel met een salaris wat in verhouding staat.

Als Ajax hem zo graag had willen houden was er echt wel iets mogelijk geweest. Maar goed, ze zijn het niet eens geworden, niet erg toch? Gebeurt dagelijks in het bedrijfsleven.

Ik zou willen dat Raiola mijn onderhandelingen deed :) Hoop gewoon dat Brobbey een leuke club vind en dat we hem in de toekomst nog vaak zien

[ Voor 9% gewijzigd door GrooV op 04-02-2021 11:07 ]

• Martinusz
toolkist schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:51:
[...]

Na november werd er alleen nog even een spits van 22.5m gehaald... Weg perspectief voor veel speelminuten in het 1e.
Veel speelminuten voor dit jaar of volgend jaar?

Dit jaar zou hij sowieso het moeten hebben van invalbeurten, hij heeft al moeite met veel wedstrijden in de KKD qua conditie. Daarnaast is hij net 19 jaar, de laatste jonge 1ste spits was Kluivert en dat was in een hele andere tijd. Als hij was gebleven, had hij volgend jaar moeten proberen voor Traore te komen in de pikorde, oftewel 2de spits. Afhankelijk wanneer Haller weer vertrekt kan je doorschuiven naar plek 1.
Dat lijkt mij realistischer dan te denken dat hij eventjes 1ste spits bij Ajax nu kan zijn.

Zijn goed recht om te vertrekken, maar ik mag hopen dat hij niet verwacht eventjes 1ste spits in het buitenland te worden, tenzij het een middenmotor/laagvlieger club is. Mocht hij in NL blijven (acht de kans klein) bij welke club zou hij onbetwiste 1ste spits kunnen zijn, dan moeten we denk ik al ver naar beneden op de ranglijst kijken en ook daar zal hij het maar voor elkaar moeten zien te krijgen om de huidige spits(en) te 'verslaan'. Maar ik laat mij graag verrassen, wie weet schiet hij Emmen wel naar behoudt in de Eredivisie :P

Edit:
Het is een kwestie van... gevoel. Gevoel. Het vertrek van Brian Brobbey bij Ajax is puur gemaakt op basis van gevoel. Dit meldt het kamp-Brobbey in reactie op het afbreken van de gesprekken met de club over een nieuw contract en de keuze om een eigen weg in te slaan.

Kamp-Brobbey is het namelijk eens met de lezing van Overmars. “We verwijten Ajax nul. Ajax heeft er echt alles aan gedaan. Met het voorstel was ook weinig mis,” aldus José Fortes tegenover het Algemeen Dagblad. Huh, Fortes? Ja, hij doet de begeleiding samen met Mino Raiola.

“Brian maakt deze keuze op basis van zijn gevoel. Daar kan Ajax niets aan doen. We zijn nog niet in gesprek met andere clubs. We zullen zien wat de toekomst brengt, maar nogmaals: het ligt niet aan Ajax,” benadrukt Fortes vanuit kamp-Brobbey.

[ Voor 26% gewijzigd door Martinusz op 04-02-2021 11:17 ]

• snmght

snmght

imho dan he

GrooV schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:06:
. Bankzitten prima, maar dan wel met een salaris wat in verhouding staat.
Aldus de tiener die nog geen volle wedstrijd in het eerste gespeeld heeft. d:)b

De tyfus met politiek correct: van mij mag hij hopeloos falen.

Tweede spits achter Haller bij een ploeg als Ajax (genoeg wedstrijden in een seizoen waaonder Europees) is een natte droom voor menig andere tienervoetballer. Maar dan niet he, rouwig ben ik in zijn geval niet want ik vind hem een mindere versie vanTraoré.

• ephymerous
GrooV schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:06:
Met Brobbey moet Raiola voor iedere cent onderhandelen en dan haalt Ajax tijdens de onderhandelingen even een spits van 22,5 miljoen met een salaris van rond de 6 miljoen bruto tijdens een Corona crisis.

Tja dan zou ik ook harder in mijn eisen zijn. Bankzitten prima, maar dan wel met een salaris wat in verhouding staat.
De vraag is of het toen al niet overduidelijk was dat de onderhandelingen zouden stuklopen. En daarbij geeft het management van Brobby aan dat het niet aan het voorstel ligt en Ajax niets te verwijten.
snmght schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:21:
[...]

Aldus de tiener die nog geen volle wedstrijd in het eerste gespeeld heeft. d:)b
Precies dat, laat het eerst maar eens zien. En ongedekt een bal binnenschieten die je panklaar krijgt aangespeeld lukt zelfs Alvarez.

[ Voor 18% gewijzigd door ephymerous op 04-02-2021 11:30 ]

XXXVI

• VDS91
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-02-2022
Ajax is dus zelf schuldig aan het feit dat Haller niet op de UEFA lijst staat. Wat een ongekend amateurisme.

Als het nou een breedte aankoop was geweest, tja, maar de duurste aankoop aller tijden niet inschrijven. Echt lachwekkend.

Gelukkig volstaat het trio Neres - Tadic - Antony ook wel in Europa.

[ Voor 53% gewijzigd door VDS91 op 04-02-2021 11:43 ]

• PolarBear
  • Niet online
PolarBear schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:30:
[...]

[Afbeelding]

En hier ook overigens:

https://nos.nl/artikel/23...iet-in-europa-league.html

Ok neem alles terug, een blunder van jewelste van Ajax.

• Gynnad
VDS91 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:41:
Ajax is dus zelf schuldig aan het feit dat Haller niet op de UEFA lijst staat. Wat een ongekend amateurisme.
Te bizar voor woorden idd, blijf het altijd ongelooflijk vinden als er zo'n fouten worden gemaakt . Dit is direct ook wel een heel pijnlijke, Tadić dan maar in de spits?

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:11
VDS91 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:41:
Ajax is dus zelf schuldig aan dat Haller niet op de lijst staat. Wat een ongekend amateurisme.
Echt bizar dit inderdaad. Ik weet niet wie daarvoor verantwoordelijk is, maar daar gaat een kop rollen binnen Ajax.

Ik moet wel zeggen dat ik helaas niet verwacht dat Ajax Lille verslaat, ook niet met Haller, dus de schade blijft daardoor dan waarschijnlijk beperkt. Maar toch, hoe stom kun je zijn?

Aan de andere kant, Europees was een voorhoede met Tadic op 9 toch vaak een succesvol recept. Ik ga ervan uit dat die keuze opnieuw op die manier gemaakt gaat worden nu.

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
Jorizzz schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:46:
[...]

Echt bizar dit inderdaad. Ik weet niet wie daarvoor verantwoordelijk is, maar daar gaat een kop rollen binnen Ajax.
"Ajax moet alle spelers die het wil inzetten in Europese wedstrijden aanmelden via het 'TNS-systeem' van de UEFA. De KNVB controleert daarna of alle ingeschreven spelers speelgerechtigd zijn. Als dat het geval is, gaat de lijst terug naar de club die het daarna doorstuurt naar de UEFA."

Zowel bij de KNVB als Ajax hadden ze wel wat scherper kunnen zijn.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:45

Vos

AFCA

Hoe krijg je zoiets voor elkaar vraag ik mij af. Maar het komt vaker voor. Wel echt een fikse blunder!

• PolarBear
  • Niet online
Jorizzz schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:46:
[...]
Aan de andere kant, Europees was een voorhoede met Tadic op 9 toch vaak een succesvol recept. Ik ga ervan uit dat die keuze opnieuw op die manier gemaakt gaat worden nu.
Tadic op 9 werkt maar tegen een bepaald soort tegenstander.

• Vos

Vos

AFCA

PolarBear schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:51:
[...]

Tadic op 9 werkt maar tegen een bepaald soort tegenstander.
En met Haller heb je een andere speloptie, sterke kopsterke spits.

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015

Qu3st

Ajax die wil aanklampen met de Europese top, alleen falen ze al bij het inschrijven van spelers. Dus rest van NL, niet bang zijn, we zijn de Eredivisie nog niet ontgroeid

• GrooV
remco112 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:47:
[...]

"Ajax moet alle spelers die het wil inzetten in Europese wedstrijden aanmelden via het 'TNS-systeem' van de UEFA. De KNVB controleert daarna of alle ingeschreven spelers speelgerechtigd zijn. Als dat het geval is, gaat de lijst terug naar de club die het daarna doorstuurt naar de UEFA."

Hoezo de KNVB? Ajax heeft zelf tot 2x toe niet goed op de lijst gekeken. Neem aan dat de KNVB clubs niet gaat vertellen dat een speler op de lijst moet

• Qu3st

Qu3st

[...]

KNVB hoeft dat helemaal niet, is gewoon heel heel erg dom van Ajax.

Of ze hadden door dat EL niet te winnen valt, en alles op de competitie gooien.....

• PolarBear
  • Niet online
Vos schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:51:
[...]

En met Haller heb je een andere speloptie, sterke kopsterke spits.
We moeten het nu doen met Traore en Brobbey als enige echte spitsen in de selectie. En Tadic als backup mogelijkheid (en godverhoede Labyad).

Aan de andere kant ik snap wel dat in een tussenjaar je Haller rustig brengt in Europese wedstrijden. Hij is nog nooit verder gekomen dan playoffs in de Europa League. Oh nee die playoffs zijn om playoffs te mogen spelen. Geen Europese ervaring dus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/To0wtUSozo7j8KJ9-Gug_FLkigE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ATpGofjJH2uDBsqYA5sw2DiY.png?f=user_large

GrooV schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:53:
[...]

Hoezo de KNVB? Ajax heeft zelf tot 2x toe niet goed op de lijst gekeken. Neem aan dat de KNVB clubs niet gaat vertellen dat een speler op de lijst moet
Op zich eens, aan de andere kant wil je ook dat de Nederlandse clubs goed voor de dag komen in Europa. Als PSV Gotze vergeet in te schrijven dan zou je toch verwachten dat er wel een belletje afgaat. Als je een beetje voetballiefhebber bent, en dat mag je toch hopen bij de KNVB dan zie je het toch ook gebeuren. Maar goed KNVB is geenzins verantwoordelijk voor deze fout.

[ Voor 69% gewijzigd door PolarBear op 04-02-2021 11:59 ]

• remco112
GrooV schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:53:
[...]

Ik neem aan dat een organisatie als de KNVB die wedstrijden verzet voor clubs die Europees spelen, ook baat heeft bij een zo'n sterk mogelijke selectie van Ajax in Europa. Ik zeg niet dat de KNVB verantwoordelijk is, maar ze hadden best Ajax kunnen laten weten dat de duurste aankoop aller tijden in de Eredivisie ontbreekt >:)

• Mark31
Ik lach me kapot als Ajax met Neres Tadic Antony als aanval Lille aan gort speelt.
En ik acht die kans zeker niet onwaarschijnlijk.
Iedereen doet alsof Ajax nu kansloos is tegen Lille.
In Europa kan je ook prima met Tadic op 9.

• Qu3st

Qu3st

Mark31 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:59:
Ik lach me kapot als Ajax met Neres Tadic Antony als aanval Lille aan gort speelt.
En ik acht die kans zeker niet onwaarschijnlijk.
Iedereen doet alsof Ajax nu kansloos is tegen Lille.
In Europa kan je ook prima met Tadic op 9.
Oh ik ook hoor, maar triest, dom en ongelooflijk blijft deze blunder wel.

• ephymerous
Qu3st schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:00:
[...]

Oh ik ook hoor, maar triest, dom en ongelooflijk blijft deze blunder wel.
Inderdaad. Treurig.

XXXVI

• PolarBear
  • Niet online
De Speld is snel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oesHFJ-Aw_o0SyPHtUMnVAfiv8k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DdD7wPnuBs2iyUAw8SsTSnDO.png?f=user_large

• GrooV
remco112 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:58:
[...]

Ik neem aan dat een organisatie als de KNVB die wedstrijden verzet voor clubs die Europees spelen, ook baat heeft bij een zo'n sterk mogelijke selectie van Ajax in Europa. Ik zeg niet dat de KNVB verantwoordelijk is, maar ze hadden best Ajax kunnen laten weten dat de duurste aankoop aller tijden in de Eredivisie ontbreekt >:)
En dat moeten ze dan bij alle clubs gaan doen?

KVNB: Hallo PSV, Ruud v Nistelrooy ontbreekt op de lijst, hij was jullie beste spits en wij willen hem graag zien spelen dus hij staat er op aangezien hij bij jullie onder contract staat.
PSV: Uhm hij is inmiddels trainer geworden.
KNVB: Te laat hij is ingeschreven en Malen hebben we weggelaten want die heeft een zwakke knie, doeiii

Kom op zeg, als je 22miljoen kan uitgeven dan kan je zelf toch wel je administratie op orde brengen?

• snmght

snmght

imho dan he

@Mark31 nou leuk, stel je gaat door; en misschien wel nog een ronde. Zodra je verliest schrijft alles en iedereen het weer toe aan de gemaakte blunder. Niet onterecht overigens.

Man, Valentijn heeft wel een topdag denk ik!

• PolarBear
  • Niet online
snmght schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:05:
@Mark31 nou leuk, stel je gaat door; en misschien wel nog een ronde. Zodra je verliest schrijft alles en iedereen het weer toe aan de gemaakte blunder. Niet onterecht overigens.

Man, Valentijn heeft wel een topdag denk ik!
Ah dat is de tactiek, nu moeten we wel de Europa League winnen.

• remco112
GrooV schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:04:
[...]

En dat moeten ze dan bij alle clubs gaan doen?

KVNB: Hallo PSV, Ruud v Nistelrooy ontbreekt op de lijst, hij was jullie beste spits en wij willen hem graag zien spelen dus hij staat er op aangezien hij bij jullie onder contract staat.
PSV: Uhm hij is inmiddels trainer geworden.
KNVB: Te laat hij is ingeschreven en Malen hebben we weggelaten want die heeft een zwakke knie, doeiii

Kom op zeg, als je 22miljoen kan uitgeven dan kan je zelf toch wel je administratie op orde brengen?
Alle twee clubs die Europees voetbal spelen ja!

• snmght

snmght

imho dan he

PolarBear schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:07:
[...]

Ah dat is de tactiek, nu moeten we wel de Europa League winnen.
Dan is Haller overbodig.

Azijnzeikers gonna azijnzeik. ;)

• snmght

snmght

imho dan he

Kan Haller niet gewoon even zijn gezichtsbeharing wat laten staan en een Labyad shirtje aan trekken?

• snmght

snmght

imho dan he

Nou Brobbey, laat maar zien. :+

• Erapaz
[...]

Het is ook raar dat het meteen definitief is, enige ruimte een fout te herstellen zou er wel mogen zijn.

• Martinusz
Even los van de blunder, waarom moet een club eigenlijk spelers inschrijven?

Ik bedoel op gegeven moment is transfer window weer gesloten, dan veranderen selecties niet meer.
Als Ajax een jeugdspeler van 8 jaar wilt opstellen, dan zou Ajax dat toch lekker zelf moeten weten? :P
En dat speelgerechtigd gaat alleen over spelers die mogelijk al voor andere club zijn uitgekomen in Europa (nu dit jaar telt dat weer niet)? Dat is toch niet zo moeilijke check als een selectie van 23 spelers zich meldt voor een wedstrijd :?

[ Voor 30% gewijzigd door Martinusz op 04-02-2021 12:27 ]

• PolarBear
  • Niet online
Martinusz schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:26:

Ik bedoel op gegeven moment is transfer window weer gesloten, dan veranderen selecties niet meer.
Als Ajax een jeugdspeler van 8 jaar wilt opstellen, dan zou Ajax dat toch lekker zelf moeten weten? :P
En dat speelgerechtigd gaat alleen over spelers die mogelijk al voor andere club zijn uitgekomen in Europa (nu dit jaar telt dat weer niet)? Dat is toch niet zo moeilijke check als een selectie van 23 spelers zich meldt voor een wedstrijd :?
Je hebt voor de Europa League een A en een B lijst. Op de A lijst mogen maar 25 spelers staan en daar zitten resticties aan, 17 vrije spelers, 8 club getraind of 7 club getrained / 1 association trained etc (zie hier). Club getraind heeft er mee te maken hoe lang de speler bij de club is voor zijn 21e. De B lijst staat alleen open voor spelers geboren na 1-1-1999.

Nu is dit voor Ajax meestal wel makkelijk in te vullen met de reguliere selectie. Maar voor andere clubs is dat weer anders (zeker als je zelf niet zoveel opleid).

• dutchgio
  • Niet online
Jeugdspelers hoef je dan ook niet in te schrijven. :)

Er zitten bepaalde selectievoorwaarden aan de CL en waarschijnlijk ook EL, waaronder een aantal spelers die een aantal jaar 'locally trained' zijn in eigen land en een aantal zelf opgeleide spelers, om te voorkomen dat de CL 'gekocht' wordt vermoed ik. Niet dat dat helpt uiteraard.

• snmght

snmght

imho dan he

Volgens mij om het aantal spelers in te perken zodat een club geen veertig spelers kan laten spelen in de EL.

Plus zonder inschrijving zou de selectie nog wel kunnen muteren wanneer een contractloze speler tekent, of een speler elders zijn contract ontbindt bijvoorbeeld.

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:17
Ai ai ai dat kan ook nog wat worden:

‘Steekincident Promes dreigt struikelbok te worden bij deal Ajax en Spartak’

Het is wel fijn als je daar een bron bij geeft.

[ Voor 19% gewijzigd door Ramzzz op 04-02-2021 18:09 ]

• dutchgio
  • Niet online
remco112 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:58:
[...]

Het is aan de KNVB om te controleren of de spelers die op de lijst staan speelgerechtigd zijn, niet of Haller er op staat of dat Ten Hag liever met Labyad in de spits wil spelen.
Net als dat men Brobby er uit zou kunnen laten nu hij zijn contract niet verlengt is het geen taak van de KNVB om Ajax daar op te wijzen.
Het is gewoon heel erg dom van Ajax dat je dit niet goed gecontroleerd hebt.

• Maarten_E
chimera2 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:46:
Ai ai ai dat kan ook nog wat worden:

‘Steekincident Promes dreigt struikelbok te worden bij deal Ajax en Spartak’
De Russen hebben het eerste artikel nu pas vertaald?

• toolkist
  • Niet online
Erapaz schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:25:
[...]

Het is ook raar dat het meteen definitief is, enige ruimte een fout te herstellen zou er wel mogen zijn.
Daar is niks raars aan. Als je als club gewoon even aandacht besteed aan zoiets glipt het er echt niet doorheen. Dit ligt niet aan het systeem, niet aan de KNVB, niet aan de UEFA, maar alleen aan Ajax. En voor zoiets simpels hoef je echt geen mogelijkheid tot achteraf corrigeren te faciliteren, 't zijn volwassen mensen geen peuters die die lijst invullen...

Omdat je een x aantal aan zelf opgeleide spelers in de selectie moet hebben. Dat is bij Ajax nooit een probleem geweest tot nu toe, maar in Engeland kopen ze er speciaal spelers voor... Stel je voor dat Chelsea alle 100 huurspelers terugroept en daar per Europese wedstrijd een selectie uit samenstelt...

• Martinusz
De eerste grappen en grollen komen al natuurlijk :P en terecht, deze is ook wel geniaal.
toolkist schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:19:
[...]
Stel je voor dat Chelsea alle 100 huurspelers terugroept en daar per Europese wedstrijd een selectie uit samenstelt...
Ja waarom niet? Zijn toch eigendom van Chelsea :)
Denk overigens niet dat enig elftal goed zal renderen met elke wedstrijd 11 andere spelers :P

[ Voor 60% gewijzigd door Martinusz op 04-02-2021 13:22 ]

• toolkist
  • Niet online

_/-\o_

• toolkist
  • Niet online
Martinusz schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:20:
De eerste grappen en grollen komen al natuurlijk :P en terecht, deze is ook wel geniaal.

[...]

Ja waarom niet? Zijn toch eigendom van Chelsea :)
Denk overigens niet dat enig elftal goed zal renderen met elke wedstrijd 11 andere spelers :P
Dan krijg je dus dat de rijkste teams selecties van 40-50 man (25 toppers en een bult grootste talenten) kunnen kopen en niks aan jeugdopleiding hoeven te doen. Lijkt me nou niet echt een strak plan.

• Martinusz
toolkist schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:33:
[...]

Dan krijg je dus dat de rijkste teams selecties van 40-50 man (25 toppers en een bult grootste talenten) kunnen kopen en niks aan jeugdopleiding hoeven te doen. Lijkt me nou niet echt een strak plan.
In theorie zou dat kunnen ja, gaat natuurlijk nooit gebeuren, want dan heb je 29-39 "beste" spelers die niet altijd kunnen spelen, dat gaat niet werken natuurlijk ;)
Maar goed ik snap de gedachte op zich wel wat betreft eigen opgeleide spelers etc, maar blijkbaar zijn die maatregelen ook een aardige wassen neus, de selecties van alle clubs is nu niet aanzienlijk veranderd in de CL/EL volgens mij, ja op papier zijn speler 19 t/m 23 wellicht jeugdspelers, echter die zien we nooit spelen :+

• toolkist
  • Niet online
Martinusz schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:37:
[...]

In theorie zou dat kunnen ja, gaat natuurlijk nooit gebeuren, want dan heb je 29-39 "beste" spelers die niet altijd kunnen spelen, dat gaat niet werken natuurlijk ;)
Maar goed ik snap de gedachte op zich wel wat betreft eigen opgeleide spelers etc, maar blijkbaar zijn die maatregelen ook een aardige wassen neus, de selecties van alle clubs is nu niet aanzienlijk veranderd in de CL/EL volgens mij, ja op papier zijn speler 19 t/m 23 wellicht jeugdspelers, echter die zien we nooit spelen :+
Het zorgt ervoor dat clubs eerder op zoek gaan naar talentvolle jeugdspelers, om die 'home grown' en als door de club opgeleid te kunnen gebruiken.
Na de Brexit wordt de interesse vanuit Engeland een stuk minder gezien de nieuwe strengere regels daar, daar lijkt o.a. Dortmund nu op in te springen

• ph4ge
Maarten_E schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:00:
[...]

De Russen hebben het eerste artikel nu pas vertaald?
Dit is gewoon een spelletje. Ik doe regelmatig zaken met Russen en dit is precies hoe het gaat. Op het laatste moment, als je alles al hebt klaar staan en hebt voorbereid, komt er ineens een kink in de kabel die met een leuke korting ook weer voorbij gaat. Nu kan Ajax kiezen Promes te houden terwijl hij overbodig is en nergens anders naartoe kan of nog een korting te geven.

• Erapaz
toolkist schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:19:
[...]

Daar is niks raars aan. Als je als club gewoon even aandacht besteed aan zoiets glipt het er echt niet doorheen. Dit ligt niet aan het systeem, niet aan de KNVB, niet aan de UEFA, maar alleen aan Ajax. En voor zoiets simpels hoef je echt geen mogelijkheid tot achteraf corrigeren te faciliteren, 't zijn volwassen mensen geen peuters die die lijst invullen...
Lijkt me onnodig strikt, mensen maken nu eenmaal fouten.

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:20
Erapaz schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:57:
[...]

Als er miljoenen op het spel staan kun je het jezelf niet permitteren om fouten te maken.

Gelukkig gaat het nu "maar" om de EL. Als Ajax nog in de CL had gezeten waren de rapen nog gaarder geweest...nu is de impact van deze fout iets minder groot.

• toolkist
  • Niet online
Erapaz schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:57:
[...]

Tja, verschil van inzicht.. Van mij hoeven alle 'vangnetten' ivm eventuele fouten niet, zeker niet bij zoiets eenvoudigs als dit. En ja mensen maken nu eenmaal fouten, maar dat wil niet zeggen dat ze daar dan geen last van hoeven te hebben. Wat is bv het leer effect als je achteraf toch alles nog kunt herstellen?

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
toolkist schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:00:
[...]

Tja, verschil van inzicht.. Van mij hoeven alle 'vangnetten' ivm eventuele fouten niet, zeker niet bij zoiets eenvoudigs als dit. En ja mensen maken nu eenmaal fouten, maar dat wil niet zeggen dat ze daar dan geen last van hoeven te hebben. Wat is bv het leer effect als je achteraf toch alles nog kunt herstellen?
Exact, er zijn een aantal deadlines die voor iedereen bekend zouden moeten zijn zeker als je met transfers bezig bent. Wat dat betreft kan je waarbij je mag hopen dat ze dat wel weten als director of football/technisch directeur een simpele checklist klaar hebben liggen om er zorg voor te dragen dat je geen essentiële acties mist.
  • Voor de deadline transfer doorgeven bij KNVB
  • Voor de deadline speler inschrijven in de Europese competitie
en zo zullen er nog wel meer stappen zijn.

Daarbij is de deadline blijkbaar midnight CET on Tuesday 2 February. De transfer van Haller was op 8 januari rond, tijdsdruk zou in dit geval zeker niet het probleem moeten zijn. Elke club heeft dit soort foutjes wel eens, niets nieuws onder de zon. Je moet er van leren en dat zal vast wel goedkomen bij Ajax

• Erapaz
Gaat lekker daar in Amsterdam, transfer Promes gaat misschien ook niet door. Dat betekent dat er straks 2 op de loonlijst staan die geen EL mogen spelen, en dat Brobbey, die wel EL mag spelen (en ook op de loonlijst staat) misschien niet ingezet wordt omdat hij weggaat.
Ging net weer lekker met Ajax, krijg je dit soort ellende.

bron: https://www.vi.nl/nieuws/...moskou-op-losse-schroeven

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:23
Dit zijn fouten die ik wel eens gemaakt heb in Football Manager :+ Maar dat doe je hooguit twee keer en dan heb je er wel van geleerd.

• Vos

Vos

AFCA

Erapaz schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:17:
Gaat lekker daar in Amsterdam, transfer Promes gaat misschien ook niet door. Dat betekent dat er straks 2 op de loonlijst staan die geen EL mogen spelen, en dat Brobbey, die wel EL mag spelen (en ook op de loonlijst staat) misschien niet ingezet wordt omdat hij weggaat.

Als Brobbey nodig is wordt hij gewoon ingezet, aldus Overmars.

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Erapaz schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:17:

Promes is wel ingeschreven.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:40
PolarBear schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:42:
[...]

Je hebt voor de Europa League een A en een B lijst. Op de A lijst mogen maar 25 spelers staan en daar zitten resticties aan, 17 vrije spelers, 8 club getraind of 7 club getrained / 1 association trained etc (zie hier). Club getraind heeft er mee te maken hoe lang de speler bij de club is voor zijn 21e. De B lijst staat alleen open voor spelers geboren na 1-1-1999.

Nu is dit voor Ajax meestal wel makkelijk in te vullen met de reguliere selectie. Maar voor andere clubs is dat weer anders (zeker als je zelf niet zoveel opleid).
Ik zou het veel mooier vinden als ze 14 vrije, 7 club/ association trained en 4 association trained zouden doen. Scheelt bij de grootste clubs heel veel miljoenen op de bank (pun intended :+ , namelijk in beide betekenissen). Het is toch zonde dat een Barça een speler of wat koopt voor 40+ miljoen, die gewoon op de bank zitten. Nog steeds zijn dan de basis-elftallen van de topclubs dan vooral aangekocht, maar wat daarachter komt moeten ze zelf meer moeite voor doen, door slimme samenwerkingen of door zelf goed op te leiden. Daarnaast scheelt dat ook weer in de spelers die in eigen land blijven voetballen, omdat er minder vraag is vanuit het buitenland.

Wat betreft het niet inschrijven van Haller, is dat wel een enorm gemiste kans, ik denk dat ze die hadden gekocht om nu te gebruiken en punten mee binnen te halen. Europees gebruiken om nog 1 of 2 rondes door te stoten en hem wellicht als een Traoré er klaar voor is en daar weer een leuke spits achter komt, te verkopen voor 40M.
Maar dan moet hij natuurlijk wel spelen in Europa.

[ Voor 11% gewijzigd door jbdeiman op 04-02-2021 14:35 ]

• dutchgio
  • Niet online
'Het is een administratieve fout. Hij is niet vergeten. Het is inderdaad iets met computers: een vinkje aan- en uitzetten. Daar is iets verkeerd gegaan. Hij stond wel degelijk op de lijst.'
https://www.vi.nl/nieuws/...-wel-degelijk-op-de-lijst

• toolkist
  • Niet online
Ik denk dat die persoon zichzelf nu heeft aan mogen vinken als "ongeschikt"

• PolarBear
  • Niet online
Vos schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:24:
[...]

Als Brobbey nodig is wordt hij gewoon ingezet, aldus Overmars.
Lijkt mij ook terecht. Het is verleidelijk om te roepen om Brobbey ergens op veld 38 alleen te laten trainen en de post rond te laten brengen maar uiteindelijk moet je daar boven staan. Als Brobbey net dat winnende doelpunt maakt in de EL dan verdien je er in ieder geval nog iets aan Brobbey verdient.

• dutchgio
  • Niet online
Zeker nu Haller niet mee mag doen tegen Lille lijkt dat me wel relevant. Als Traore geblesseerd raakt of ook niet ingeschreven is heb je anders geen echte spits meer, dan kun je maar beter gewoon een beroep doen op Brobby.

• Martinusz
Lille wordt sowieso een lastige kluif met of zonder Haller, die staan niet voor niets bovenaan in Frankrijk op dit moment. Maar goed in de CL hebben ze ook vaak genoeg zonder echte spits gespeeld, maar met Tadic, dus wat dat betreft moet dat geen probleem zijn. Neres/Idrissi en Anthony op de vleugels, goed middenveld erachter en gaan met die banaan.

• Erapaz
Ok, maar weet niet of dat goed nieuws is.

• Erapaz
jbdeiman schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:32:
[...]

Ik zou het veel mooier vinden als ze 14 vrije, 7 club/ association trained en 4 association trained zouden doen. Scheelt bij de grootste clubs heel veel miljoenen op de bank (pun intended :+ , namelijk in beide betekenissen). Het is toch zonde dat een Barça een speler of wat koopt voor 40+ miljoen, die gewoon op de bank zitten. Nog steeds zijn dan de basis-elftallen van de topclubs dan vooral aangekocht, maar wat daarachter komt moeten ze zelf meer moeite voor doen, door slimme samenwerkingen of door zelf goed op te leiden. Daarnaast scheelt dat ook weer in de spelers die in eigen land blijven voetballen, omdat er minder vraag is vanuit het buitenland.

Wat betreft het niet inschrijven van Haller, is dat wel een enorm gemiste kans, ik denk dat ze die hadden gekocht om nu te gebruiken en punten mee binnen te halen. Europees gebruiken om nog 1 of 2 rondes door te stoten en hem wellicht als een Traoré er klaar voor is en daar weer een leuke spits achter komt, te verkopen voor 40M.
Maar dan moet hij natuurlijk wel spelen in Europa.
Ja en dan van de 14 vrije max. 5 spelers uit het buitenland. Dan komt er misschien een einde aan het bij elkaar kopen van een selectie.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Zouden de pasfoto's op de spelerskaart op elkaar lijken?

alles kan off-topic

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:23
Ankona schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:02:
[...]

Zouden de pasfoto's op de spelerskaart op elkaar lijken?
Promes moet als verdachte toch met zo'n zwart balkje op de foto, dan zie je idd het verschil niet. :+

• strafschop
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
jbdeiman schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:32:
[...]

Ik zou het veel mooier vinden als ze 14 vrije, 7 club/ association trained en 4 association trained zouden doen. Scheelt bij de grootste clubs heel veel miljoenen op de bank (pun intended :+ , namelijk in beide betekenissen). Het is toch zonde dat een Barça een speler of wat koopt voor 40+ miljoen, die gewoon op de bank zitten.
Hoeveel aankopen heeft Barcelona bij de eerste 24 zitten? Een stuk of 14?
Erapaz schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:52:
[...]

Ja en dan van de 14 vrije max. 5 spelers uit het buitenland. Dan komt er misschien een einde aan het bij elkaar kopen van een selectie.
Bosman arrest.
Pagina: 1 ... 160 ... 208 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.

Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021