[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2020/2021 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 150 ... 208 Laatste
Acties:
  • 291.469 views

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05:06
De stadionspeaker van Heerenveen klinkt als Gaston Starreveld.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Verwijderd

Ongelofelijk slecht dit....

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:30
Starbucks schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:29:
[...]
Je bedoelt een handjevol Eindhovenaren ;)
Nou ik kan me indenken dat er genoeg supporters in Venlo, Heerenveen en Utrecht ook lekker gaan slapen ;)

Maar Eindhovenaren gaan er zeker blij van worden :D

WoT stats

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Pffft 3x verliezen in 1 maand. Dan is het wel klaar ja.

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:02
ElPaco schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:28:
En de 1-0 voor Heerenveen. Wordt wel een lekkere speelronde voor PSV zo. Als Ajax nou morgen ook even verliest dan is iedereen blij :)
Moet Vitesse wel nog even verliezen, maar die zijn echt vele malen beter dan VVV in de tweede helft en het is een klein wonder dat het nog altijd "maar" 3-1 is daar. Tannane al 2 x lat en 1 x paal geraakt en elke aanval lijkt een potentiele goal zo'n beetje :P

• RedBad9
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01-04 22:51
Heerenveen kan het nog makkelijk weggeven, zou niet de eerste keer zijn :p

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-04 14:49

Typhone

Who Dares Wins

Speelt ‘de Beer’? Zo verlies je ruim een jaar niks en zo krijg je er drie op rij als je pech hebt.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-04 19:12
RedBad9 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:31:
Heerenveen kan het nog makkelijk weggeven, zou niet de eerste keer zijn :p
ik hoop het

• ElPaco
Sorry, ben in een veel te positieve roes :p

Maar ik denk niet dat VVV het in dat laatste kwartier nog weg gaat geven. Ook bij Heerenveen - Feyenoord wijst niets er op dat Feyenoord nog terug gaat komen.

WoT stats

• Snowdog
Lol de Griek maakt er nog een uit zo'n beetje de enige aanval van VVV in de 2e helft (nouja het waren er 1 of 2 meer)... Dit is wel over, positief blijven dus :P

• ElPaco
Snowdog schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:37:
Lol de Griek maakt er nog een uit zo'n beetje de enige aanval van VVV in de 2e helft (nouja het waren er 1 of 2 meer)... Dit is wel over, positief blijven dus :P
Zeg wat kost zo'n Griek? PSV kan wel wat scorend vermogen gebruiken met al die blessures.

WoT stats

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-04 19:30

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Feyenoord krijgt deze weken ff zware klappen.
Dat is echt afhalen jammer genoeg.
Ze spelen ook echt slecht en apathisch

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Snowdog
ElPaco schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:38:
[...]

Zeg wat kost zo'n Griek? PSV kan wel wat scorend vermogen gebruiken met al die blessures.
Denk inmiddels wel aardig wat. Misschien kunnen ze Mitrogol nog een kansje geven al levert die waarschijnlijk niet het gewenste resultaat ;)

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Rubman schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:39:
Feyenoord krijgt deze weken ff zware klappen.
Dat is echt afhalen jammer genoeg.
Ze spelen ook echt slecht en apathisch
Alleen maar goed dat ze afhaken. Ik zie geen potentie en volgend jaar CL zou slecht zijn voor het Nederlands voetbal. Europa League is het niveau wat ze moeten nastreven.

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Snowdog schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:41:
[...]

Denk inmiddels wel aardig wat. Misschien kunnen ze Mitrogol nog een kansje geven al levert die waarschijnlijk niet het gewenste resultaat ;)
Mitroglou speelt inmiddels in Griekenland? :?

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• ElPaco
Snowdog schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:41:
[...]

We zouden Bruma terug kunnen halen uit Griekenland, die schijnt daar ineens het licht te hebben gezien. We gaan het binnenkort zien als we er tegen moeten spelen.

WoT stats

• Snowdog
OPSLAGHOND schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:43:
[...]

Mitroglou speelt inmiddels in Griekenland? :?
Bedoelde meer da's ook een Griek en die is waarschijnlijk wat makkelijker haalbaar/betaalbaarder... Meen een tijdje terug gelezen te hebben dat 'ie t daar ook niet geweldig deed iig, maar kan het mis hebben. Volg zijn carrière verder niet echt.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:25
Starbucks schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:41:
[...]

Alleen maar goed dat ze afhaken. Ik zie geen potentie en volgend jaar CL zou slecht zijn voor het Nederlands voetbal.
Volgens mij zijn er weinig Feyenoorders die rekening hielden met de titel. Maar eens een andere club die die miljoenen startgeld binnenharkt is heel erg goed voor de eredivisie en dus heel erg goed voor het Nederlandse voetbal.

Dat krampachtige gezeik van vd Sar dat ze willen aanhaken bij de grote topclubs uit Engeland en Spanje en daardoor de CL niet mogen missen begint wat dat betreft ook behoorlijk irritant en kansloos te worden.

Ps.
Weet Advocaat dat hij vijf wissels heeft? Daar twijfel ik soms wel aan.

[ Voor 5% gewijzigd door D-e-n op 27-01-2021 21:50 ]

• Snowdog
ElPaco schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:46:
[...]

We zouden Bruma terug kunnen halen uit Griekenland, die schijnt daar ineens het licht te hebben gezien. We gaan het binnenkort zien als we er tegen moeten spelen.
Is dat zo? Haha, kan me er niks bij voorstellen eigenlijk. Wat was die enorm slecht bij PSV.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
D-e-n schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:48:
[...]Dat krampachtige gezeik over van vd Sar dat ze willen aanhaken bij de grote topclubs uit Engeland en Spanje en daardoor de CL niet mogen missen begint wat dat betreft ook behoorlijk irritant en kansloos te worden.
Fixed. :>

• D-e-n
Toedeledokie. Dat verzinnen de media niet. Dat suggereert hij toch echt zelf hoor. "Naar boven kijken" heette het laatst weer geloof ik.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:29

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Och van de Sar mag prima de ambitie uitspreken, maar Ajax moet toch op eigen kracht kampioen worden. Met aankomend weekend voor de boeg kan het wel eens leuk worden.

Feyenoord heeft zich aardig vergist in Heerenveen, ben benieuwd of ze met een andere insteek de tweede helft gaat beginnen.

Tweakers Discord

• ElPaco
Snowdog schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:48:
[...]

Is dat zo? Haha, kan me er niks bij voorstellen eigenlijk. Wat was die enorm slecht bij PSV.
Ja ik geloofde het ook niet, maar bij PSV TV lieten ze wat beelden zien. Dan blijkt die gast te kunnen voetballen. Jammer dat hij het bij PSV nog nooit heeft laten zien.

WoT stats

• OPSLAGHOND
  • Niet online
D-e-n schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:53:
[...]

Toedeledokie. Dat verzinnen de media niet. Dat suggereert hij toch echt zelf hoor. "Naar boven kijken" heette het laatst weer geloof ik.
Net zoals Feyenoord hoopt om regelmatiger kampioen te worden, kijkt Ajax omhoog en hoopt het vaker mee te doen in Europa.
Totaal niets verkeerd mee in mijn ogen, je bent een topclub met ambities of je bent geen topclub.

• D-e-n
tweakduke schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:53:
Och van de Sar mag prima de ambitie uitspreken,
Alles mag. Van Seumeren mag ook uitspreken dat Utrecht de top gaat aanvallen maar dan mag ik hem ook een grote blaaskaak vinden natuurlijk. Van die sympathieke bescheiden doelman is weinig meer over in elk geval.

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-04 01:08
D-e-n schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:57:
[...]

Alles mag. Van Seumeren mag ook uitspreken dat Utrecht de top gaat aanvallen maar dan mag ik hem ook een grote blaaskaak vinden natuurlijk. Van die sympathieke bescheiden doelman is weinig meer over in elk geval.
Gaat het?

• DoeEensGek
Toornstra die op bij de middencirkel even een speler van Heerenveen met 2 handen moet vastpakken. :/ 3-0 alweer.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:01

Vos

AFCA

D-e-n schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:48:
[...]

Volgens mij zijn er weinig Feyenoorders die rekening hielden met de titel. Maar eens een andere club die die miljoenen startgeld binnenharkt is heel erg goed voor de eredivisie en dus heel erg goed voor het Nederlandse voetbal.

Dat krampachtige gezeik van vd Sar dat ze willen aanhaken bij de grote topclubs uit Engeland en Spanje en daardoor de CL niet mogen missen begint wat dat betreft ook behoorlijk irritant en kansloos te worden.

Ps.
Weet Advocaat dat hij vijf wissels heeft? Daar twijfel ik soms wel aan.
Bron? Kan me die woorden niet herinneren.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:29

tweakduke

D-e-n schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:57:
[...]

Een sympathieke bescheiden algemeen directeur klinkt mooi, maar ik ben ergens wel blij met de andere van de Sar. Hij is zeker veranderd.

En Feyenoord wordt hier wel heel makkelijk weggezet.

Tweakers Discord

• Starbucks
Goede verdedigers hebben ze daar bij Feyenoord :+

• D-e-n
Op de wedstrijd van Feyenoord na prima. Maar vd Sar aanpakken schijnt hier nogal gevoelig te zijn. Terwijl ik het volgens mij nog mild zeg, wetende hoe gevoelig het hier ligt.

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
De chemie tussen Advocaat en de spelersgroep is compleet uitgewerkt, is ook nog geen moment uit de dug-out gekomen. Hoop dat er morgen afscheid wordt genomen van het tactisch onbenul genaamd Advocaat!

• Vos

Vos

AFCA

D-e-n schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:09:
[...]

Op de wedstrijd van Feyenoord na prima. Maar vd Sar aanpakken schijnt hier nogal gevoelig te zijn. Terwijl ik het volgens mij nog mild zeg, wetende hoe gevoelig het hier ligt.
Ik vraag gewoon om een bron. Jij gooit hier volgens mij gewoon maar wat neer.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:18
Ik hoop dat Siem de Jong nog scoort :)

XXXVI

• DoeEensGek
[...]

Nou ja het mag maar je begint in een keer over v.d. Sar of blaaskaak zoals je hem noemt. Zag er niet echt een reden voor en komt meer als een zooitje frustratie over dan goed onderbouwd commentaar. ;)

• D-e-n
remco112 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:11:
De chemie tussen Advocaat en de spelersgroep is compleet uitgewerkt, is ook nog geen moment uit de dug-out gekomen. Hoop dat er morgen afscheid wordt genomen van het tactisch onbenul genaamd Advocaat!
Verdedigend snapt hij het wel volgens mij. Aanvallend iets erin slijpen is nooit zijn ding geweest. Ik vind hem vooral zo apatisch de laatste tijd. Hij is ook constant zijn eigen ploeg aan het afkraken, en daarmee zijn eigen kunnen aan te bevestigen. Maar dat werkt volgens mij niet motiverend.

• DoeEensGek
ephymerous schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:13:
Ik hoop dat Siem de Jong nog scoort :)
Die had al een grote kans in de eerste helft!

• Starbucks
Berghuis krijgt zo rood en mist PSV. Ik voel het ;)

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:18
Starbucks schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:17:
Berghuis krijgt zo rood en mist PSV. Ik voel het ;)
Zou jammer zijn. Hopelijk wint Feyenoord wel van PSV.

XXXVI

• remco112
D-e-n schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:15:
[...]

Verdedigend snapt hij het wel volgens mij. Aanvallend iets erin slijpen is nooit zijn ding geweest. Ik vind hem vooral zo apatisch de laatste tijd. Hij is ook constant zijn eigen ploeg aan het afkraken, en daarmee zijn eigen kunnen aan te bevestigen. Maar dat werkt volgens mij niet motiverend.
Het is eigenlijk al het gehele seizoen tergend wat we voorgeschoteld krijgen. Dick is prima om zooi op te ruimen,maar bouwen met hem is onmogelijk.

• D-e-n
Vos schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:13:
[...]

Ik vraag gewoon om een bron. Jij gooit hier volgens mij gewoon maar wat neer.
Voor degenen die onder een steen leven:
https://www.ad.nl/nederla...-en-real-madrid~a981bae2/

@ElPaco
Dat is ook het frustrerende. Dan moet je een bron geven voor iets wat gewoon keer op keer gezegd wordt. Alsof ik moet aantonen dat Wilders een probleem heeft met de Islam...

[ Voor 21% gewijzigd door D-e-n op 27-01-2021 22:21 ]

• ElPaco
Vos schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:08:
[...]

Bron? Kan me die woorden niet herinneren.
Bronnen waar het denk ik over gaat:
Uit 2019
Na de recente uitschakeling

WoT stats

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:05

OMX2000

By any means necessary...

Verdediging van Feyenoord is gewoon goed. Of beter gezegd, doet niet onder die van andere teams in de eredivisie. Maar het scorend vermogen is gewoon SLECHT! De beste verdediging is de aanval, is in Nederland meer dan ooit aan de orde.

Maar het seizoen voor Feyenoord is wel een beetje afgelopen. En de magie van Advocaat is wel uitgewerkt.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• remco112
ephymerous schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:17:
[...]

Zou jammer zijn. Hopelijk wint Feyenoord wel van PSV.
Dat komt wel goed. PSV ligt ons eigenlijk altijd wel.

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-04 14:48
remco112 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:22:
[...]

10!!!!

• ElPaco
remco112 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:22:
[...]

Zou nu helemaal geen probleem moeten zijn met de helft van het basiselftal van PSV in de lappenmand.

WoT stats

• remco112
Om vervolgens thuis op je kloten te krijgen tegen hetzelfde Feyenoord :+

• ElPaco
Dat was in Eindhoven, dat is nogal wat anders dan in Rotterdam. Daar doet PSV het vaak niet zo goed. Hopelijk zondag wel uiteraard ;)

WoT stats

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Wat is er mis met ambitie uitspreken? Dat ligt helemaal niet gevoelig. Elke club mag dat doen en kan er hooguit belachelijk om gemaakt worden achteraf.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:29
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:09:
[...]

Er zijn maar zes clubs in de huidige Eredivisie tegen wie Feyenoord een hoger winpercentage heeft in uitwedstrijden.

[Afbeelding]
Je hebt helemaal gelijk, Heerenveen is een tegenstander waar Feyenoord geen rekening mee hoeft te houden :P

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• D-e-n
Typhone schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:28:
[...]

Wat is er mis met ambitie uitspreken?
Ambitie moet ergens op gestoeld zijn. De voorzitter van Groningen kan ook van alles gaan roepen maar dat lijkt me ook niet handig.

Ajax zit in de eredivisie. Vd Sar doet soms alsof die er niet toe doet maar dat doet die wel degelijk. Het bepaalt je budget en je weerstand en dat bepaalt weer je aantrekkelijkheid als club. Dus in plaats van naar boven te kijken kan vd Sar dus beter om zich heen kijken. Want daar gebeurt het.

Edit: En het tonen van dat besef mis ik bij de uitspraken van vd Sar. Ajax zou zich vaker sterker moeten willen maken samen met de andere topclubs, even los van hoeveel dat er zijn.
Dat ligt helemaal niet gevoelig.
Kritiek op vd Sar ligt hier gevoelig. Kijk maar weer. Als ik dit zou roepen over Eenhoorn of Gerbrands kraait er geen haan naar. Sowieso ligt kritiek op het heilige geloof dat succes voor Ajax per definitie succes is voor het Nederlandse voetbal hier ook gevoelig.

[ Voor 9% gewijzigd door D-e-n op 27-01-2021 22:42 ]

• ElPaco
Eigenlijk inmiddels buitenlands topic, maar omdat Hendrix zo lang bij PSV gespeeld heeft mag het hier vast nog wel. Hij vermaakt zich prima bij zijn nieuwe club!
https://twitter.com/fcsm_eng/status/1350893182494584832?s=20

WoT stats

• ElPaco
<knip>

Ik snap @D-e-n hier wel hoor. Als niet Ajacied heb je het hier vaak zwaar te halen als je iets zegt wat men niet bevalt. Nu was het iets tamelijk onschuldigs wat vd Sar al vaak heeft geroepen, wordt er wel meteen om bronnen gevraagd terwijl iedereen inmiddels volgens mij wel weet dat vd Sar die dingen heeft gezegd.

Worden de bronnen aangeleverd dan mag er niks gezegd worden over hetgeen vd Sar gezegd heeft. Maar goed, deze discussie gaat nu wel erg richting randzaken denk ik.

<knip>

[ Voor 36% gewijzigd door Ramzzz op 28-01-2021 00:34 ]

WoT stats

• ElPaco
<knip>

Ik weet dat de discussie al meerdere malen is gevoerd, ik geef alleen aan dat ik als niet-Ajacied het gevoel herken.

[ Voor 50% gewijzigd door Ramzzz op 28-01-2021 00:33 ]

WoT stats

• Starbucks
Laten we genieten van deze heerlijke voetbalavond, want dat was het!

• remco112
toolkist schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:53:
[...]

Het is meer dat het nu al voor de 86e keer gebracht wordt hier, elke keer door dezelfde persoon, en nu zomaar uit het niets toevallig als Feyenoord helemaal niet draait in een wedstrijd.
Laten we het alsjeblieft niet over Feyenoord hebben inderdaad :*)

• toolkist
  • Niet online
remco112 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:54:
[...]

Laten we het alsjeblieft niet over Feyenoord hebben inderdaad :*)
Zondag wel winnen he O+

• remco112
Sowieso!!!! 8)

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05:37

Qu3st

Starbucks schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:54:
Laten we genieten van deze heerlijke voetbalavond, want dat was het!
Morgen nog even winst voor Ajax, dat zou wel de kers op de taart zijn. Op dit moment is PSV wel degene die kunnen lachen.

• toolkist
  • Niet online
Qu3st schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:56:
[...]

Morgen nog even winst voor Ajax, dat zou wel de kers op de taart zijn. Op dit moment is PSV wel degene die kunnen lachen.
Dat even winnen van Willem II is vaker fout gegaan (ik herinner me o.a. een net verloren kampioenschap omdat Ajax wel even dik zou winnen van Willem II), dus laten we er nou niet te makkelijk over denken...

• ElPaco
<knip>

Ik zit hier regelmatig dus ik weet dat er op dat soort moment 'ineens' gebruikers langs komen die er normaal niet zijn. Dat is overigens ook zo als PSV of Feyenoord eens een pot verliest.

Maargoed, wat mij betreft genoeg over deze discussie, anders hebben de mods straks nog een lange avond om alles recht te trekken.

Voor Ajax en PSV was vandaag een erg prettige dag. Morgen kan het voor PSV nog een prettiger dag worden. Hoe dan ook verliezen 3/4 directe concurrenten sowieso, dat is altijd lekker.

[ Voor 21% gewijzigd door Ramzzz op 28-01-2021 00:32 ]

WoT stats

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:10
Wauw, AZ, Vitessen en Feyenoord verlies, dat zullen niet veel mensen gedacht hebben.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Qu3st

Qu3st

toolkist schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:58:
[...]

Dat even winnen van Willem II is vaker fout gegaan (ik herinner me o.a. een net verloren kampioenschap omdat Ajax wel even dik zou winnen van Willem II), dus laten we er nou niet te makkelijk over denken...
Ik denk er ook niet makkelijk over, die winst moet wel gepakt worden om deze uitslagen glans te geven ;)

• D-e-n
toolkist schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:53:
[...]

Het is meer dat het nu al voor de 86e keer gebracht wordt hier, elke keer door dezelfde persoon, en nu zomaar uit het niets toevallig als Feyenoord helemaal niet draait in een wedstrijd.
Even goed teruglezen. Ik reageer op @Starbucks die het nodig vond Feyenoord een trap na te geven, want Feyenoord hoort hoegenaamd niet thuis in de CL. Alsof de gemiddelde Feyenoorder daar nog mee bezig was.

Het enige wat ik dan in eerste instantie zeg is dat verandering van het CL deelnemersveld voor Nederland wenselijk is.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-04 17:56
Ondanks een slechte poule avond ben ik wel tevreden :+

Maarja het is typisch voor Ajax om dan morgen punten te verliezen

• Deadsy
Terranova schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 23:19:
[...]

Ondanks een slechte poule avond ben ik wel tevreden :+

Maarja het is typisch voor Ajax om dan morgen punten te verliezen
Geen zorgen, jij zult me ook nog wel voorbij gaan

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-04 17:56
Deadsy schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 23:32:
[...]

Geen zorgen, jij zult me ook nog wel voorbij gaan
Nou ik sta 100 punten achter je. Ik ben van een plek in de top 3 gezakt naar plek 35 :(

• toolkist
  • Niet online
Over het algemeen betekent weinig punten voor jou dat de concurrentie van Ajax punten heeft laten liggen, dus -O- voor jou is *O* voor mij :9

• Deadsy
toolkist schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 23:53:
[...]

Over het algemeen betekent weinig punten voor jou dat de concurrentie van Ajax punten heeft laten liggen, dus -O- voor jou is *O* voor mij :9
Dat is alleen omdat ik volstrekt logische dingen invul, zoals winst voor Feyenoord, Vitesse en AZ.
De winst voor RKC is omdat ik het hun gun om niet te degraderen.

Vraag me af of ze nu bij Feyenoord het licht zien en elk bod op Jorgenson accepteren

[ Voor 9% gewijzigd door Deadsy op 28-01-2021 00:02 ]

• toolkist
  • Niet online
Deadsy schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 00:00:
[...]

Dat is alleen omdat ik volstrekt logische dingen invul, zoals winst voor Feyenoord, Vitesse en AZ.
De winst voor RKC is omdat ik het hun gun om niet te degraderen.

Vraag me af of ze nu bij Feyenoord het licht zien en elk bod op Jorgenson accepteren
Ik vraag me meer af of er wat er gaat gebeuren met Advocaat->Slot mocht Feyenoord zondag verliezen. Zou denk ik geen kwaad kunnen als Slot vast een half jaar van dichtbij kan zien welke spelers hij denkt te kunnen gebruiken en wie evt niet

• D-e-n
toolkist schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 00:11:
[...]
Zou denk ik geen kwaad kunnen als Slot vast een half jaar van dichtbij kan zien welke spelers hij denkt te kunnen gebruiken en wie evt niet
Als ze hem de tijd geven. Aan de andere kant: het afbreukrisico is groot want in de voorbereiding je stempel op het elftal drukken is er niet bij.

• Qu3st

Qu3st

[...]

Ik vraag me meer af of er wat er gaat gebeuren met Advocaat->Slot mocht Feyenoord zondag verliezen. Zou denk ik geen kwaad kunnen als Slot vast een half jaar van dichtbij kan zien welke spelers hij denkt te kunnen gebruiken en wie evt niet
Advocaat is ook erg hard nu naar zijn spelers en kraakt het tactisch vermogen van zijn elftal, vrijdag mogen ze hun zegje doen bij een teambespreking. Niet winnen bij PSV moet toch wel einde voor Advocaat zijn?

• D-e-n
Advocaat is nu wel heel erg bezig zijn eigen straatje schoon te vegen. In het openbaar keer op keer de kwaliteiten van je eigen ploeg afkraken: dan ben je meer bezig met je eigen aftocht dan met het zo goed mogelijk neerzetten van die ploeg. Hij weet toch al twee jaar dat het geen kampioensploeg is? Deal with it.

En ik weet het niet hoor maar als je als trainer ziet dat je ploeg niet kan omgaan met een tactische vondst van de tegenpartij dan grijp je toch snel in? Ik heb Michels ooit na twintig minuten een linksback zien wisselen omdat die liep te zwerven in niemandsland.

Dick heeft 't lang goed gedaan maar nu ben ik er wel klaar mee. Liever een trainer die nog wel graag wil en de spelers ook een beetje kan motiveren en instrueren. Zet desnoods de Wolf er zondag maar voor.

• Deadsy
[...]

Zou wel ondankbaar zijn tegenover advocaat.
Denk dat puur door te kijken hij ook wel ziet aan wie je niets hebt.

Jorgenson verkopen deze periode en hopen dat iemand de transfer clausule van Berghuis activeert.
Hij is de topscorer maar je hebt er zo vaak helemaal niks aan. Dat is niet alleen omdat de spelers om hem heen geen toppers zijn.

• Vos

Vos

AFCA

D-e-n schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:19:
[...]

Voor degenen die onder een steen leven:
https://www.ad.nl/nederla...-en-real-madrid~a981bae2/

@ElPaco
Dat is ook het frustrerende. Dan moet je een bron geven voor iets wat gewoon keer op keer gezegd wordt. Alsof ik moet aantonen dat Wilders een probleem heeft met de Islam...
Die uitspraken zijn hier al eerder benoemd en besproken, toen aardig door verschillende media uit zijn verband getrokken. Zijn daadwerkelijke woorden klopten niet met de persberichten. Dus ik was benieuwd of jij een andere wellicht nieuwere bron had.

Ik vind jouw verwoording niet correct. Het 'aanhaken' bij de grote topclubs uit Engeland en Spanje is niet dat ze op gelijke voet willen komen met die clubs. Dat is tegenwoordig onmogelijk, dat snapt Vd Sar ook wel. Aanhaken bij de Europese top, is dat top 10? Top 20? Ze staan nu meen ik 19e op de UEFA lijst, dus wat stijgen is dan imo een prima ambitie.

Maar laten we die discussie misschien niet weer oprakelen ;).

[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 28-01-2021 07:42 ]

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Het is een ambitie van Ajax om zover mee te doen.
Ze zien de super league al lang aankomen daarom willen ze daar bijhoren (wat niet gaat lukken).
Maar gezonde ambities is niet meteen arrogant, ze kunnen ook zeggen wij gaan voor de Europa league, maar dan wil je niet het beste naar boven halen, dat past niet bij een topclub.
PSV bijvoorbeeld heeft de ambitie om top 32 te behalen op de UEFA coëfficiënt ranglijst waar ze nu op plek 58 staan.
Maar prima toch dat je die ambitie hebt?
Anders kan je beter stoppen.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

D-e-n schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 00:33:
Advocaat is nu wel heel erg bezig zijn eigen straatje schoon te vegen. In het openbaar keer op keer de kwaliteiten van je eigen ploeg afkraken: dan ben je meer bezig met je eigen aftocht dan met het zo goed mogelijk neerzetten van die ploeg. Hij weet toch al twee jaar dat het geen kampioensploeg is? Deal with it.

En ik weet het niet hoor maar als je als trainer ziet dat je ploeg niet kan omgaan met een tactische vondst van de tegenpartij dan grijp je toch snel in? Ik heb Michels ooit na twintig minuten een linksback zien wisselen omdat die liep te zwerven in niemandsland.

Dick heeft 't lang goed gedaan maar nu ben ik er wel klaar mee. Liever een trainer die nog wel graag wil en de spelers ook een beetje kan motiveren en instrueren. Zet desnoods de Wolf er zondag maar voor.
Neem Arne Slot! Geef hem vrijbrief om de selectie te leren kennen en jeugd in te passen waar nodig. Die bouwt tenminste ipv dat hij alles afschrijft.

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Vind het wel vrij bizar hoe sportieve ambities hier als iets vies wordt weggezet :? Als je niet het beste uit jezelf en uit je team / club wilt halen en tevreden bent met wat je hebt, waar doe je het dan sportief nog voor?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

D-e-n schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:39:
[...]

Ambitie moet ergens op gestoeld zijn. De voorzitter van Groningen kan ook van alles gaan roepen maar dat lijkt me ook niet handig.

Ajax zit in de eredivisie. Vd Sar doet soms alsof die er niet toe doet maar dat doet die wel degelijk. Het bepaalt je budget en je weerstand en dat bepaalt weer je aantrekkelijkheid als club. Dus in plaats van naar boven te kijken kan vd Sar dus beter om zich heen kijken. Want daar gebeurt het.

Edit: En het tonen van dat besef mis ik bij de uitspraken van vd Sar. Ajax zou zich vaker sterker moeten willen maken samen met de andere topclubs, even los van hoeveel dat er zijn.

[...]

Kritiek op vd Sar ligt hier gevoelig. Kijk maar weer. Als ik dit zou roepen over Eenhoorn of Gerbrands kraait er geen haan naar. Sowieso ligt kritiek op het heilige geloof dat succes voor Ajax per definitie succes is voor het Nederlandse voetbal hier ook gevoelig.
Het om je heen kijken in de Eredivisie werkt niet. Dat heeft de afgelopen corona crisis eens te meer aangetoond. Er bestaat geen eensgezindheid in het voetbal in Nederland. Veel te veel wantrouwen naar en onder elkaar. Dus ik zou dat persoonlijk ook niet als maatstaf zien. Als je ziet wat Ajax internationaal gedaan heeft (wereldwijd) om marketing (lees: geld genereren) op te togen dan is dat ziekelijk. Die inkomsten zijn groter dan de andere clubs opgeteld terwijl iedereen de mogelijkheid (niet altijd de middelen) heeft om zich ook op een dergelijke manier te profileren.

Het heilige geloof dat succes voor Ajax ook succes voor het Nederlands voetbal is en hoe mensen daar over denken krijg je van mij cadeau. Er is namelijk een heel mooie feitelijke indicator voor om te bewijzen of dat zo is ja of nee en die heet UEFA-Coëfficiënten-Ranking. Succes voor Ajax is tóch echt succes voor het Nederlandse voetbal.

Nu lopen er altijd gloryhunters mee te koop om even te trollen op het internet maar daar moet je natuurlijk even doorheen prikken. Kom gezellig een keer ouwehoeren in het voetbalvoorspeltopic waar de clubvoorkeur een veel minder prominente rol speelt en waar zelfs een echte Feyenoorder (@Lekkerboeie86) mee helpt een oogje in het zeil te houden. Zonder ooit ruzie in de burelen of domme steken onderwater. ^)

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:10
naitsoezn schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:40:
Vind het wel vrij bizar hoe sportieve ambities hier als iets vies wordt weggezet :? Als je niet het beste uit jezelf en uit je team / club wilt halen en tevreden bent met wat je hebt, waar doe je het dan sportief nog voor?
Dat is typisch Nederlands :) als je je kop boven het maaiveld uitsteekt, tja....dan ben je in Nederlandse begrippen arrogant/onrealistisch/te ambitieus/kijk je neer op anderen/etc. etc. etc.

Eigenlijk hebben we maar een matige topsportcultuur in NL :) wat dat betreft loopt bijvoorbeeld een Amerika mijlen ver voor, en dan ook nog eens zonder debiele hooligans op de tribune.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Vos

Vos

AFCA

Typhone schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:34:
[...]

Neem Arne Slot! Geef hem vrijbrief om de selectie te leren kennen en jeugd in te passen waar nodig. Die bouwt tenminste ipv dat hij alles afschrijft.
Misschien handig om dit op de achtergrond te doen ipv op de voorgrond. Mag hij al werkzaam zijn voor Feyenoord? Misschien bepaalde regel dat dit niet mag bij ontslag oid.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:53

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Modbreak:Zoals ongetwijfeld is gemerkt is er een discussie ontstaan over het functioneren van Feyenoord in CL/EL en vervolgens over de ambities van Ajax. Waarom er altijd een reactie moet zijn over het een, dat dan weer doorslaat naar de ander is mij een raadsel.

Nu hebben we in dit topic een offtopic start, waar redelijk ontopic berichten over geplaatst worden. Ik zal deze nu niet knippen of verplaatsen naar TC omdat ik vind dat een discussie an sich goed is, maar niet op de manier waarop deze gestart is.

Ik wil jullie graag verzoeken om ontopic te blijven en elkaar eens niet de ogen uit willen steken (of de ogen van een club)

Wauw, een sig!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
*knip*
Lees nog even goed de modbreak die hierboven staat, op deze manier gaan we een discussie dus niet starten

[ Voor 67% gewijzigd door tweakduke op 28-01-2021 10:38 ]

• D-e-n
Martinusz schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:51:
[...]
wat dat betreft loopt bijvoorbeeld een Amerika mijlen ver voor,
Grappig dat je Amerika noemt. In Amerika zijn de competities op bijna communistische wijze opgezet. Dus daar begrijpen ze in elk geval dat de competitie als geheel sterk moet zijn om het interessant te houden

En ik pleit zeker niet voor een Amerikaans systeem maar meer solidariteit zou absoluut moeten. Er wordt altijd gewezen naar Juve of Bayern die bijna elk jaar kampioen worden maar wat altijd wordt vergeten: wij hebben niet de tv-gelden van Italië of Duitsland. De CL-pot is in verhouding veel groter dan de inkomsten uit onze eigen tv-gelden. Als de verhouding Ajax vs de rest zich zo zou gaan ontwikkelen als in Duitsland is dat dodelijk voor de aantrekkingskracht van de eredivisie en daar heeft uiteindelijk ook Ajax weer last van.

Nederland zou veel meer de concurrentie tussen de bovenste clubs moeten bevorderen. Dat zou de eredivisie voor een breder publiek leuk houden en aantrekkelijker qua weerstand. En dat houdt in een kleinere eredivisie en dus meer toppers in een seizoen. Maar ook: verdeling van CL en EL startgelden over de clubs die daar met regelmaat om strijden. Dus als Ajax kampioen wordt deelt de concurrentie een beetje mee en als de concurrentie kampioen wordt deelt Ajax een beetje mee. Maak er een soort van coëfficiënten lijst van. Idem bijvoorbeeld voor Utrecht ten opzichte van de andere subtoppers. Dat voorkomt dat clubs onverantwoorde risico's gaan nemen om toch maar dit ene jaar Europees voetbal (CL of EL) te moeten halen.

In het algemeen: het woord "ambitie" waar iedereen dan mee schermt is zo'n betekenisloze dooddoener. Iets roepen is geen "ambitie". Ambitie zit hem vooral in realistische daden.

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
D-e-n schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:04:
[...]

Grappig dat je Amerika noemt. In Amerika zijn de competities op bijna communistische wijze opgezet. Dus daar begrijpen ze in elk geval dat de competitie als geheel sterk moet zijn om het interessant te houden

En ik pleit zeker niet voor een Amerikaans systeem maar meer solidariteit zou absoluut moeten. Er wordt altijd gewezen naar Juve of Bayern die bijna elk jaar kampioen worden maar wat altijd wordt vergeten: wij hebben niet de tv-gelden van Italië of Duitsland. De CL-pot is in verhouding veel groter dan de inkomsten uit onze eigen tv-gelden. Als de verhouding Ajax vs de rest zich zo zou gaan ontwikkelen als in Duitsland is dat dodelijk voor de aantrekkingskracht van de eredivisie en daar heeft uiteindelijk ook Ajax weer last van.

Nederland zou veel meer de concurrentie tussen de bovenste clubs moeten bevorderen. Dat zou de eredivisie voor een breder publiek leuk houden en aantrekkelijker qua weerstand. En dat houdt in een kleinere eredivisie en dus meer toppers in een seizoen. Maar ook: verdeling van CL en EL startgelden over de clubs die daar met regelmaat om strijden. Dus als Ajax kampioen wordt deelt de concurrentie een beetje mee en als de concurrentie kampioen wordt deelt Ajax een beetje mee. Maak er een soort van coëfficiënten lijst van. Idem bijvoorbeeld voor Utrecht ten opzichte van de andere subtoppers. Dat voorkomt dat clubs onverantwoorde risico's gaan nemen om toch maar dit ene jaar Europees voetbal (CL of EL) te moeten halen.

In het algemeen: het woord "ambitie" waar iedereen dan mee schermt is zo'n betekenisloze dooddoener. Iets roepen is geen "ambitie". Ambitie zit hem vooral in realistische daden.
Ben ik het absoluut niet mee eens, waarom zouden clubs geld moeten delen?
Het zijn de succesvolle prestaties van de desbetreffende clubs dat ze veel verdienen dus dan zou je dat moeten delen?
No way!.
Daarnaast met een goede jeugdopleiding kan je ook gewoon winnen zie bijvoorbeeld AZ .

• Erapaz
  • Laatst online: 12-01 11:30
Mark31 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:12:
[...]

Het zijn de succesvolle prestaties van de desbetreffende clubs dat ze veel verdienen dus dan zou je dat moeten delen?
No way!.
Daarnaast met een goede jeugdopleiding kan je ook gewoon winnen zie bijvoorbeeld AZ .
Ik denk dat de oplossing niet perse in geld delen ligt. Zowel nationaal, maar zeker ook Europees zou een systeem leuk zijn wat het geld beter verdeeld, waardoor het als middenmotor makkelijker wordt om aan te haken op basis van een sportieve prestatie.

Voorbeeld: toen Ajax het zo goed deed in de CL in 2018/2019, verdiende het voor een betere prestatie (halve finale) nog steeds minder aan de CL dan Real Madrid. Dit betekent dat ook al stijg je een keer boven je zelf uit, het gat met de top alleen maar groter word.

Dit zou juist andersom moeten zijn, als je een keer goed presteert zou de beloning minstens gelijk, maar eigenlijk hoger moeten zijn! Zo creëer je een systeem waarin kleinere ploegen de sprong kunnen maken naar de top.

Helaas beschermt de top 8 zichzelf en zien we daardoor ook altijd dezelfde ploegen bij de laatste 8 in de CL en dezelfde top 5 op nationaal niveau.

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:51
[...]

Het idee dat meer geld voor een club als Utrecht leidt tot minder onverantwoorde risico's ga ik niet in mee. In tegendeel, meer geld leidt in het voetbal doorgaans tot nog grotere financiële risico's, er is namelijk altijd wel een volgend doel om naar te streven. Door geld binnen NL te gaan schuiven vergroot je bovendien het gat tussen de absolute top van NL en de top 25 of top 50 van Europa

Er is reeds sprake van nivellering binnen de Eredivisie in de vorm van het (voor de top van NL) bijzonder slechte contract met Fox/ESPN. Als we echt zo geloven in meer weerstand creëren voor de (sub)top van NL moeten we gewoon de BeNeLiga invoeren in plaats van met geld dat clubs via Europese plaatsing verdienen gaan schuiven.

• D-e-n
@Erapaz
Dat de verdeling Europees scheef is klopt maar daar kunnen we als eredivisie zijnde niks aan doen. Het is een illusie dat we kunnen aanhaken want door de grotere aantrekkingskracht van de grote competities zullen die topclubs altijd meer geld hebben een aantrekkelijker zijn voor spelers. Wel kunnen we zorgen dat we zelf aantrekkelijk blijven als competitie en dat we kunnen concurreren met landen als Portugal.

En ook naar @Mark31: eenmalig meer geld bij een goede prestatie is niet de oplossing. Het is juist het probleem. De jacht op die CL-plek gaat een enorm probleem worden voor landen als Nederland. Zelfs bij Ajax hangt alles er vanaf. Op één puntje de titel missen kost je zo miljoenen en miljoenen. Feyenoord heeft er ooit ook veel te grote risico's voor genomen en het bedrag was toen nog maar een schijntje van wat het nu was. Dat moet je niet willen. Het zou heel verstandig dat bedrag wat uit te smeren. Dan nog krijgt de nummer één natuurlijk meer maar een keer tweede is dan ook niet zo dodelijk voor de begroting. Zie het als een soort verzekering.

@BoB_HenK
Ik heb liever een competitie van twaalf clubs dan een Beneliga. De Beneliga kost je vooral Europese plekken. Want je krijgt echt niet de plekken van Nederland en België bij elkaar opgeteld.

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Vincent Dave schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:40:
[mbr]*knip*
Lees nog even goed de modbreak die hierboven staat, op deze manier gaan we een discussie dus niet starten[/]
*knip*
Commentaar op de moderatie doen we niet in het topic, maar in het feedbacktopic of per DM.

[ Voor 21% gewijzigd door tweakduke op 28-01-2021 10:58 ]

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:45

Superkiwi

Hoi doei

[...]
No way!.
Eens.
Om zelf sterker te worden en in Europa potten te kunnen breken heb je elke verdiende euro hard nodig.

Wat ik wel opvallend vind is dat het delen van CL inkomsten uitsluitend genoemd wordt icm Ajax. Als Feyenoord, PSV of een andere club een keer CL speelt, waardoor zij in één jaar plots een hele berg geld meer binnenhalen dan 95% van de eredivisie, hoor ik dat soort nobele voorstellen nooit, dan gaat het alleen over versterkingen voor henzelf.

Sidenote: ook ik vind het erg jammer dat er zó veel geld in het voetbal omgaat en had het liever anders (lees: sportiever) gezien, maar het is nu eenmaal zo en daar zal de komende jaren niks aan veranderen.

[ Voor 11% gewijzigd door Superkiwi op 28-01-2021 10:58 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Erapaz
  • Laatst online: 12-01 11:30
D-e-n schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:44:
@Erapaz
Dat de verdeling Europees scheef is klopt maar daar kunnen we als eredivisie zijnde niks aan doen. Het is een illusie dat we kunnen aanhaken want door de grotere aantrekkingskracht van de grote competities zullen die topclubs altijd meer geld hebben een aantrekkelijker zijn voor spelers. Wel kunnen we zorgen dat we zelf aantrekkelijk blijven als competitie en dat we kunnen concurreren met landen als Portugal.

En ook naar @Mark31: eenmalig meer geld bij een goede prestatie is niet de oplossing. Het is juist het probleem. De jacht op die CL-plek gaat een enorm probleem worden voor landen als Nederland. Zelfs bij Ajax hangt alles er vanaf. Op één puntje de titel missen kost je zo miljoenen en miljoenen. Feyenoord heeft er ooit ook veel te grote risico's voor genomen en het bedrag was toen nog maar een schijntje van wat het nu was. Dat moet je niet willen. Het zou heel verstandig dat bedrag wat uit te smeren. Dan nog krijgt de nummer één natuurlijk meer maar een keer tweede is dan ook niet zo dodelijk voor de begroting. Zie het als een soort verzekering.

@BoB_HenK
Ik heb liever een competitie van twaalf clubs dan een Beneliga. De Beneliga kost je vooral Europese plekken. Want je krijgt echt niet de plekken van Nederland en België bij elkaar opgeteld.
Dan haak je dus als Nederland definitief af bij de CL en ga je voor de lagere Europese competities. Dat lijkt me zeer onwenselijk. Liever een vaste groep die strijdt om CL deelname dan het geld uitsmeren over de competitie en geen CL meer spelen.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

No way!.
Daar ben ik het ook mee eens. Geld delen vind ik waanzin. Een geste doen naar een club die in acute problemen komt door iets heel ongelukkigs is wat anders (Chapecoense bijv.). Maar het feit blijft dat de gemiddelde voetbalclub heel erg een bedrijf pretendeert te zijn maar zodra er 4 of 5x verloren wordt is het bij elke club maximale paniek en beginnen de eerste koppen al te rollen. Dan komt er met veel bombarie weer iemand binnen die met geld gaat smijten naar de raarste poppetjes in Europa (topscoorder van Limassol, slager (centrale verdediger) uit een middenmotor in Azerbeidzjan die 5 kopduels op rij wint etc) en daarna is het huilen met de pet op als er iets onverwachts gebeurt zoals COVID-19 en ze plotseling zielig zijn.

Ik begrijp dat het niet 100% één op één zo werkt maar ik vind het altijd wel grappig om te zien dat die kleine clubs 5000% geven tegen Ajax, PSV, Feyenoord maar als een gelijke broeder op bezoek komt in een zogenaamde 6 punten wedstrijd dan spelen ze met een instelling van lik m'n vestje. En precies dat gedrag begrijp ik totaal niet noch kans ik enigszins ergens plaatsen. Dat zijn echter wel de clubs die steevast alle competitie versterkende middelen blokkeren. Terwijl het juist ook voor de Eredivisie en de KKD veel beter is als daar een sterk front ontstaat.

Eredivisie: 12 clubs
KKD: 12 clubs
KKD II: 12 clubs

Veel meer stevige wedstrijden en veel minder 'lucky' promoters op de lange termijn. Voor de helft van de kosten van juffertjes en heertjes van Deloitte wil ik een rapport opstellen over de haalbaarheid en de financiële impact dus sponsor mij gerust.

• toolkist
  • Niet online
[...]

Geld afstaan aan clubs zonder enige vorm van beleid, zoals Vitesse, Roda etc? Alsjeblieft niet. Kun je het net zo goed meteen weggooien.
Over het algemeen zorgt een steady beleid voor betere prestaties, eigenlijk zou je wat mij betreft dat beleid somehow moeten belonen alleen, hoe bepaal je objectief wat goed beleid is...

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:56:

Eredivisie: 12 clubs
KKD: 12 clubs
KKD II: 12 clubs

Veel meer stevige wedstrijden en veel minder 'lucky' promoters op de lange termijn. Voor de helft van de kosten van juffertjes en heertjes van Deloitte wil ik een rapport opstellen over de haalbaarheid en de financiële impact dus sponsor mij gerust.
KKD Noord
KKD Zuid
2e divisie Noord
2e divisie Zuid

Wat mij betreft. Cambuur MVV interesseert niemand wat. TOP-Den Bosch of MVV-Fortuna leeft daarentegen een stuk meer in beide regio's.
Als je het gemiddelde niveau van de competities omhoog haalt met dit soort wijzigingen mogen ze van mij zelfs overwegen de Jong teams weer in een eigen belofte competitie zetten

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Misschien moeten de kleinere clubs ook eens kijken hoe ze zelf sterker kunnen worden, bijvoorbeeld door te fuseren met een andere kleine club uit de omgeving. Als je ziet hoeveel kleine clubs er in Limburg zitten (Roda, VVV, MVV, Fortuna) zouden die best eens om de tafel kunnen gaan zitten om tot een Fc Limburg te fuseren.

• D-e-n
Erapaz schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:09:
[...]
Liever een vaste groep die strijdt om CL deelname dan het geld uitsmeren over de competitie en geen CL meer spelen.
Waar zeg ik dat ik anders wil? Maar het gevaar bestaat dat er één deelnemer negen van de tien keer CL speelt, of meer. Want de sloot geld die je daarmee krijgt is onevenredig groot in verhouding tot de tv-gelden. De stand op de ranglijst nu bepaalt dan in feite hoe de komende tien jaar de verhoudingen zullen liggen.

In de praktijk wil je de gelden vooral verdelen over Ajax, PSV, Feyenoord en AZ. En dat in een aflopende schaal, gebaseerd op hoe vaak ze daadwerkelijke meedoen voor de titel.
toolkist schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:57:
[...]

Geld afstaan aan clubs zonder enige vorm van beleid, zoals Vitesse, Roda etc? Alsjeblieft niet. Kun je het net zo goed meteen weggooien.
Ik snap niet hoe je dat in mijn stukken kunt lezen.

[ Voor 17% gewijzigd door D-e-n op 28-01-2021 12:08 ]

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-04 16:44

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ik ben benieuwd hoe Ajax vanavond speelt. Wisselvalligheid lijkt troef dit seizoen. Ik hoop in ieder geval niet dat ze er te licht over denken, dat gaat wel vaker fout...

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

dvdkiwi schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:04:
Misschien moeten de kleinere clubs ook eens kijken hoe ze zelf sterker kunnen worden, bijvoorbeeld door te fuseren met een andere kleine club uit de omgeving. Als je ziet hoeveel kleine clubs er in Limburg zitten (Roda, VVV, MVV, Fortuna) zouden die best eens om de tafel kunnen gaan zitten om tot een Fc Limburg te fuseren.
Een beetje het Almere City principe. Die pakken het ook akelig slim aan door te profiteren van AZ (Alkmaar) Utrecht (Utrecht :+ ) en Ajax (Amsterdam). Alle talenten die daar niet direct gestald kunnen worden hebben daar al snel kans op speeltijd en het groeipotentieel is enorm in die hoek.

Zouden met name Fortuna, MVV en Roda JC kunnen overwegen die allemaal uit dezelfde hele kleine vijver moeten vissen.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Daarnaast heb je wanneer je fuseert met één of twee andere clubs in één klap een veel bredere selectie.
Ook kun je alle financiën op één hoop gooien en oa een mooi (gras!)veld aanleggen.
Laat de competitie op deze manier maar inkrimpen tot een 12 clubs, ik denk dat het er alleen maar leuker op wordt.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

TTLCrazy schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:06:
Ik ben benieuwd hoe Ajax vanavond speelt. Wisselvalligheid lijkt troef dit seizoen. Ik hoop in ieder geval niet dat ze er te licht over denken, dat gaat wel vaker fout...
Als de concurrentie (PSV daargelaten) op zo'n grote schaal punten laat liggen kun je er donder op zeggen dat Ajax zo sportief is om dat ook te doen, dat hebben ze in het verleden vaker bewezen. Alles om de competitie leuk en spannend te houden :)

Pagina: 1 ... 150 ... 208 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.

Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021