[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2020/2021 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 151 ... 208 Laatste
Acties:
  • 290.562 views

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:06:

Ik snap niet hoe je dat in mijn stukken kunt lezen.
Zo lastig is dat niet.
Je wilt het geld toch verdelen? Dan neem ik aan niet alleen binnen de traditionele top 3 + AZ... En dan krijg je dus ook het soort clubs als ik noem

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-12 21:13
D-e-n schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:06:
[...]

Waar zeg ik dat ik anders wil? Maar het gevaar bestaat dat er één deelnemer negen van de tien keer CL speelt, of meer. Want de sloot geld die je daarmee krijgt is onevenredig groot in verhouding tot de tv-gelden. De stand op de ranglijst nu bepaalt dan in feite hoe de komende tien jaar de verhoudingen zullen liggen.

In de praktijk wil je de gelden vooral verdelen over Ajax, PSV, Feyenoord en AZ. En dat in een aflopende schaal, gebaseerd op hoe vaak ze daadwerkelijke meedoen voor de titel.

[...]

Ik snap niet hoe je dat in mijn stukken kunt lezen.
Dat is nu ook al zo natuurlijk. AZ is aangehaakt, en we hebben een keer Twente tussendoor gehad. Maar zolang ik kijk is het PSV/Feyenoord/Ajax die kampioen worden.

Ik denk dat je dit probleem op nationaal niveau niet kan oplossen, maar dat het eerst Europees moet worden opgelost. Daar speelt namelijk exact hetzelfde, en dat druppelt door naar de nationale competities.

Het is een soort voedselketen, waarbij de clubs bovenaan niet willen inleveren voor de kleintjes daaronder.

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12 18:56

snmght

imho dan he

@dvdkiwi FC Limburg lijkt me echt een uitkomst voor de ploegen uit Limburg maar daar denken de harde kernen behoorlijk anders over..

Doodzonde. Ik kom vrijwel dagelijks langs het Parkstad Limburg Stadion (Roda) en dat vind ik toch echt een eredivisiestadion.

[ Voor 32% gewijzigd door snmght op 28-01-2021 12:49 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:51
toolkist schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:35:
[...]

Zo lastig is dat niet.
Je wilt het geld toch verdelen? Dan neem ik aan niet alleen binnen de traditionele top 3 + AZ... En dan krijg je dus ook het soort clubs als ik noem
Ik zeg: ik wil het geld verdelen onder de clubs die er om spelen en die in de afgelopen tien jaar ook daadwerkelijk op die posities gestaan hebben. In de praktijk houdt dat in plaats van één grote som in het CL-jaar (en de andere jaren niks) je elk jaar geld krijgt, op basis van wat er in totaal in de pot zit. Maar dat geldt dus voor Ajax, PSV, Feyenoord, AZ maar niet voor Emmen. Daar moet een schaal in komen maar dit is het grove idee. Het is vooral een denkrichting.
Erapaz schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:37:
[...]
Ik denk dat je dit probleem op nationaal niveau niet kan oplossen, maar dat het eerst Europees moet worden opgelost.
Dan kunnen we honderd jaar wachten. Ik bedenk liever wat we nu zelf kunnen doen :)

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:36

Superkiwi

Hoi doei

snmght schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:48:
@dvdkiwi FC Limburg lijkt me echt een uitkomst voor de ploegen uit Limburg maar daar denken de harde kernen behoorlijk anders over..
Je moet het ook anders brengen: ze zullen op deze manier nooit meer een derby verliezen :+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:48:
[...]

Ik zeg: ik wil het geld verdelen onder de clubs die er om spelen en die in de afgelopen tien jaar ook daadwerkelijk op die posities gestaan hebben. In de praktijk houdt dat in plaats van één grote som in het CL-jaar (en de andere jaren niks) je elk jaar geld krijgt, op basis van wat er in totaal in de pot zit. Maar dat geldt dus voor Ajax, PSV, Feyenoord, AZ maar niet voor Emmen. Daar moet een schaal in komen maar dit is het grove idee. Het is vooral een denkrichting.
Nogal arbitrair he, de top 4 nemen "omdat die erom gespeeld hebben". En de nr 5 dan?
En waarom krijgt Twente niks, die speelden precies 10 jaar geleden groepsfase.. In de afgelopen 10 jaar dus even vaak als Feyenoord en vaker dan AZ die alleen afgelopen jaar toevallig een keer 2e zijn geworden....

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
TTLCrazy schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:06:
Ik ben benieuwd hoe Ajax vanavond speelt. Wisselvalligheid lijkt troef dit seizoen. Ik hoop in ieder geval niet dat ze er te licht over denken, dat gaat wel vaker fout...
Ajax laat teveel kansen liggen daar ligt het probleem.
Als je bijvoorbeeld OPTA gaat bekijken over de verliespunten.

Willem 2- Ajax xG , 1,0 Willem 2 , 2,5 Ajax dus Ajax had er 2 a 3 kunnen maken volgens expected goals Willem 2 1tje.
Uitslag 1-1, dus Ajax niet effectief.

Ajax-Twente was dit de xG

Ajax 3,0 , Fc Twente 1,75 .

Eindstand 1-2 , waar het 3-2 conform de expected goals zou moeten zijn..

FC Groningen-Ajax.

Groningen 0 , Ajax 3 xG

Goal van Groningen was ook geen kans maar een rebound..

1-0 Groningen.

Ajax is totaal niet effectief.

[ Voor 20% gewijzigd door Mark31 op 28-01-2021 13:28 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Laten we maar eens beginnen met het optimaal gebruik maken van onze nieuwe spits á 22,5 miljoen; voorzetten vanaf de achterlijn van de vleugelaanvallers richting deze spits. Ik denk dat we dan een stuk efficiënter worden dan het huidige gebrei rondom de 16 :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Mark31
Han schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:35:
Laten we maar eens beginnen met het optimaal gebruik maken van onze nieuwe spits á 22,5 miljoen; voorzetten vanaf de achterlijn van de vleugelaanvallers richting deze spits. Ik denk dat we dan een stuk efficiënter worden dan het huidige gebrei rondom de 16 :)
Tegen Fortuna was het ook schrijnend, 2 open kansen Haller, 1 Tadic, kopbal van dichtbij Antony, Neres van dichtbij , die 5 vs1 counter die niet goed werd uitgespeeld.
Dan hoor ik verhalen dat Ajax slecht was, in de afronding eens, maar in het creëren van kansen niet.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:02
Typhone schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:43:
[...]

Nu lopen er altijd gloryhunters mee te koop om even te trollen op het internet maar daar moet je natuurlijk even doorheen prikken. Kom gezellig een keer ouwehoeren in het voetbalvoorspeltopic waar de clubvoorkeur een veel minder prominente rol speelt en waar zelfs een echte Feyenoorder (@Lekkerboeie86) mee helpt een oogje in het zeil te houden. Zonder ooit ruzie in de burelen of domme steken onderwater. ^)
Achja het is uitdelen en incasseren. Toen het tegen Twente verkeerd leek te gaan had ik ook wat meer interesse in dit topic dan normaal. Helaas voor de Feyenoorders is het nu wel een droevige maand. Vooraf had ik wel zin in Januari. Extra spits erbij en vrijwel alle bepalende spelers waren inzetbaar. Misschien in de beker nog een kans op een prijs. Maja opnieuw Heerenveen uit he..

In de winterstop erg trots op de club! Veel vertrouwen. Kan nu eerlijk gezegd niet wachten tot het seizoen weer voorbij is. Had niet verwacht dat we zo snel al klaar waren voor de bovenste 2 plaatsen.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:28
Han schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:35:
Als ze nou gewoon weer eens de ballen in het doel leggen ipv tegen de keeper/paal/lat, dan is het al snel goed :P ik bedoel tegen Fortuna had het gerust 1-8 kunnen zijn, of op zijn minst 1-4. Kansen zijn er genoeg alleen de voorhoede moet echt scherper zijn en beter afronden.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

dvdkiwi schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:18:
Daarnaast heb je wanneer je fuseert met één of twee andere clubs in één klap een veel bredere selectie.
Ook kun je alle financiën op één hoop gooien en oa een mooi (gras!)veld aanleggen.
Laat de competitie op deze manier maar inkrimpen tot een 12 clubs, ik denk dat het er alleen maar leuker op wordt.
Dat werkt misschien wel binnen een stad (zeg maar alle Rotterdamse clubs fuseren), maar niet in een provincie. Welk stadion kies je? Dat is dan de club die overleeft. De andere clubs gaan dan dood, de fans hebben geen binding meer, etc.

We kunnen ook een FC Randstad doen, Ajax, Feyenoord, FC Utrecht samengaan tot 1 club. Financien beter, kunnen de die zielloze Arena dumpen :p .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• T-MOB
  • Laatst online: 11:37
[...]
Dat is nu ook al zo natuurlijk. AZ is aangehaakt, en we hebben een keer Twente tussendoor gehad. Maar zolang ik kijk is het PSV/Feyenoord/Ajax die kampioen worden.
Grappig dat Feyenoord daar altijd bij genoemd wordt. Sinds de eeuwwisseling is Feyenoord 1 keer kampioen geworden en is de gemiddelde eindklassering om en nabij de 3.8. Ik snap het sentiment wel vanuit historie (en ik weet natuurlijk niet hoe lang je al voetbal kijkt), maar eigenlijk gaat hetal heel lang tussen twee teams in Nederland. Waarbij er soms een team zoals AZ, Twente of Feyenoord tussendoor fietst.

Regeren is vooruitschuiven

• ST10©DE
  • Laatst online: 09:41

ST10©DE

Dus.............

gambieter schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:53:
[...]

Dat werkt misschien wel binnen een stad (zeg maar alle Rotterdamse clubs fuseren), maar niet in een provincie. Welk stadion kies je?
Da's nogal evident; het stadion waar geen kunstgras ligt :+

Maar, waarom zou je niet kunnen rouleren tussen de verschillende stadions?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
De competitie is nog lang niet gespeeld. Het programma is voor een ieder erg lastig en Ajax en PSV spelen nog minimaal 2 wedstrijden meer dan de rest. Dus een grotere kans op puntverlies.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:36

Superkiwi

Hoi doei

gambieter schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:53:
[...]

Dat werkt misschien wel binnen een stad (zeg maar alle Rotterdamse clubs fuseren), maar niet in een provincie. Welk stadion kies je? Dat is dan de club die overleeft.
Je hebt helemaal gelijk hoor, op papier klinkt dit een stuk eenvoudiger dan het daadwerkelijk is. Rouleten tussen stadions zoals hieronder aangegeven zou een optie kunnen zijn, al kun je je afvragen of dat qua kosten wel zo handig is.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Mark31
Starbucks schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:12:
De competitie is nog lang niet gespeeld. Het programma is voor een ieder erg lastig en Ajax en PSV spelen nog minimaal 2 wedstrijden meer dan de rest. Dus een grotere kans op puntverlies.
Eens het is pas speelronde 19, geen 30.

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-12 17:58
dvdkiwi schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:04:
Misschien moeten de kleinere clubs ook eens kijken hoe ze zelf sterker kunnen worden, bijvoorbeeld door te fuseren met een andere kleine club uit de omgeving. Als je ziet hoeveel kleine clubs er in Limburg zitten (Roda, VVV, MVV, Fortuna) zouden die best eens om de tafel kunnen gaan zitten om tot een Fc Limburg te fuseren.
Volgens mij wordt dat plan al de afgelopen 30 jaar af en toe van stal gehaald, maar wordt het elke keer net zo hard afgeschoten door de supporters die dan weer ergens wat bestuursleden bedreigen. Het sentiment is iets als liever "onze club" failliet dan fuseren met die van hiernaast. 8)7

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ST10©DE schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:56:
Maar, waarom zou je niet kunnen rouleren tussen de verschillende stadions?
dvdkiwi schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:16:
Je hebt helemaal gelijk hoor, op papier klinkt dit een stuk eenvoudiger dan het daadwerkelijk is. Rouleten tussen stadions zoals hieronder aangegeven zou een optie kunnen zijn, al kun je je afvragen of dat qua kosten wel zo handig is.
Dan neem je geen beslissing, maar hou je de drie clubs aan maar ze hebben dan maar 1/3 van de wedstrijden. Echt succesvolle fusies zijn zeldzaam, meestal is het effectief een van de partners die de anderen opslokt. Zeker als het emotionele banden bevat zoals bij voetbal.

We kunnen ook een Team Benelux doen. Krijgen we periodes dat er alleen Oranje spelers opgesteld worden en periodes zoals nu dat de Rode Duivels domineren. Het enige dat zeker zou zijn is dat er nooit een Luxemburgse speler opgesteld zou worden. "Team GB" ligt ook zo gevoelig ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-12 12:29
[...]

Nu weet ik niet hoe lang je al voetbal kijkt, de laatste 20 jaar is Feyenoord echter net zo vaak kampioen geweest als AZ en Twente, namelijk 1 keer :+
Malfunctions schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:23:
[...]

Volgens mij wordt dat plan al de afgelopen 30 jaar af en toe van stal gehaald, maar wordt het elke keer net zo hard afgeschoten door de supporters die dan weer ergens wat bestuursleden bedreigen. Het sentiment is iets als liever "onze club" failliet dan fuseren met die van hiernaast. 8)7
Klinkt als dat we zouden moeten stoppen met iedere vorm van overheidssteun en de boel maar laten klappen m.i.. Gemeenteraden willen dit echter niet op het geweten hebben. In de praktijk zijn het een aantal wethouders en een paar mondige raadsleden die bang zijn voor hun herverkiezing die je achter moet hebben om de continuiteit van je club te garanderen. Bij steunmaatregelen van de nationale overheid wordt maar zeer beperkt gekeken naar levensvatbaarheid van een bedrijf, dus we zullen nog wel even voort strompelen met te veel prof clubs (gegeven het aantal inwoners in NL)

[ Voor 54% gewijzigd door BoB_HenK op 28-01-2021 14:47 ]

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

gambieter schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:25:
[...]

[...]

Dan neem je geen beslissing, maar hou je de drie clubs aan maar ze hebben dan maar 1/3 van de wedstrijden. Echt succesvolle fusies zijn zeldzaam, meestal is het effectief een van de partners die de anderen opslokt. Zeker als het emotionele banden bevat zoals bij voetbal.

We kunnen ook een Team Benelux doen. Krijgen we periodes dat er alleen Oranje spelers opgesteld worden en periodes zoals nu dat de Rode Duivels domineren. Het enige dat zeker zou zijn is dat er nooit een Luxemburgse speler opgesteld zou worden. "Team GB" ligt ook zo gevoelig ;)
Hier begrijp ik niks van. Waarom zou je dan drie cubs aanhouden? Ze hebben dan één bestuur, één selectie, één trainingslocatie, één bedrijfsbureau, één tenue, etc. Alleen drie locaties waar ze hun wedstrijden afwerken.

• BoB_HenK
ST10©DE schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 16:00:
[...]

Hier begrijp ik niks van. Waarom zou je dan drie cubs aanhouden? Ze hebben dan één bestuur, één selectie, één trainingslocatie, één bedrijfsbureau, één tenue, etc. Alleen drie locaties waar ze hun wedstrijden afwerken.
Een club als Roda betaald alleen al 8 ton per jaar (iig per 2018) aan de gemeente voor het stadion.Goeie kans dat ze daar boven op moeten opdraaien voor veld/tribune onderhoud. De begroting is 6,5 miljoen. Die van MVV is iets van 2,5 miljoen. Hele idee achter fuseren is juist dat je dit soort kostenposten niet meer dubbel hebt.

• Mark31
Hoor net dat het middenveld bestaat uit Alvarez Gravenberch Klaassen vanavond.
Klaassen op 10 vond ik een prima combinatie met Haller 2e helft tegen AZ uit in de beker.

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

BoB_HenK schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 16:13:
[...]

Een club als Roda betaald alleen al 8 ton per jaar (iig per 2018) aan de gemeente voor het stadion.Goeie kans dat ze daar boven op moeten opdraaien voor veld/tribune onderhoud. De begroting is 6,5 miljoen. Die van MVV is iets van 2,5 miljoen. Hele idee achter fuseren is juist dat je dit soort kostenposten niet meer dubbel hebt.
Dat is een heel ander punt, en zeker valide. Maar dat was niet de discussie.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02:38
Typhone schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:56:
[...]

Daar ben ik het ook mee eens. Geld delen vind ik waanzin. Een geste doen naar een club die in acute problemen komt door iets heel ongelukkigs is wat anders (Chapecoense bijv.). Maar het feit blijft dat de gemiddelde voetbalclub heel erg een bedrijf pretendeert te zijn maar zodra er 4 of 5x verloren wordt is het bij elke club maximale paniek en beginnen de eerste koppen al te rollen. Dan komt er met veel bombarie weer iemand binnen die met geld gaat smijten naar de raarste poppetjes in Europa (topscoorder van Limassol, slager (centrale verdediger) uit een middenmotor in Azerbeidzjan die 5 kopduels op rij wint etc) en daarna is het huilen met de pet op als er iets onverwachts gebeurt zoals COVID-19 en ze plotseling zielig zijn.

Ik begrijp dat het niet 100% één op één zo werkt maar ik vind het altijd wel grappig om te zien dat die kleine clubs 5000% geven tegen Ajax, PSV, Feyenoord maar als een gelijke broeder op bezoek komt in een zogenaamde 6 punten wedstrijd dan spelen ze met een instelling van lik m'n vestje. En precies dat gedrag begrijp ik totaal niet noch kans ik enigszins ergens plaatsen. Dat zijn echter wel de clubs die steevast alle competitie versterkende middelen blokkeren. Terwijl het juist ook voor de Eredivisie en de KKD veel beter is als daar een sterk front ontstaat.

Eredivisie: 12 clubs
KKD: 12 clubs
KKD II: 12 clubs

Veel meer stevige wedstrijden en veel minder 'lucky' promoters op de lange termijn. Voor de helft van de kosten van juffertjes en heertjes van Deloitte wil ik een rapport opstellen over de haalbaarheid en de financiële impact dus sponsor mij gerust.
12 clubs is goed idee.

Ik zou het zelf zo doen.

4 Divisies(of hoe diep je wil gaan met amateurs) van 12. Bovenste 6 spelen daarna tegen onderste 6 van divisie erboven. Zo heb je 2 "seizoenen". Zo hebben alle clubs kans op een titel. 1e helft zit je in onderste 6, maar dat betekend dat je in de 2e helft bij de topploegen van je competitie hoort.

De bovenste 6 van de hoogste divisie zouden dan eventueel een 2e helft tegen bijvoorbeeld de bovenste 6 van Belgie spelen.

Dan heeft elk team sowieso 1 helft tegen sterke teams en 1 helft zijn ze het sterke team. Genoeg uitdaging/afwisseling. Dus iedereen blijft er dan voor gaan.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:42

gws24

Thinking is hard!

Mark31 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 16:21:
Nog niks officieels gezien dus ben benieuwd waar dit heeft gestaan. Ik gok dat Ten Hag het toch weer anders neer zet :+
Terranova schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 16:44:
[...]

12 clubs is goed idee.

Ik zou het zelf zo doen.

4 Divisies(of hoe diep je wil gaan met amateurs) van 12. Bovenste 6 spelen daarna tegen onderste 6 van divisie erboven. Zo heb je 2 "seizoenen". Zo hebben alle clubs kans op een titel. 1e helft zit je in onderste 6, maar dat betekend dat je in de 2e helft bij de topploegen van je competitie hoort.

De bovenste 6 van de hoogste divisie zouden dan eventueel een 2e helft tegen bijvoorbeeld de bovenste 6 van Belgie spelen.

Dan heeft elk team sowieso 1 helft tegen sterke teams en 1 helft zijn ze het sterke team. Genoeg uitdaging/afwisseling. Dus iedereen blijft er dan voor gaan.
An sich niet slecht bedacht maar wat doe je dan met de aller bovenste top 6 van de ED? Die hebben dan geen 2e seizoen zoals jij het noemt. Laat maar, stukje gemist in je post ;)

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• BoB_HenK
Mark31 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 16:21:
Klaassen op 10 vond ik een prima combinatie met Haller 2e helft tegen AZ uit in de beker.
Alvarez die speelt. Bel de kranten, stop de persen. Straks speelt Martinez ook nog :o
ST10©DE schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 16:29:
[...]

Dat is een heel ander punt, en zeker valide. Maar dat was niet de discussie.
Dan heb ik je post verkeerd begrepen :)

• Starbucks
Alvarez speelde de laatste wedstrijden ook wel goed. Althans in de minuten die hij kreeg. Wordt tijd dat hij eens langer op het veld staat.

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Starbucks schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 17:00:
Alvarez speelde de laatste wedstrijden ook wel goed. Althans in de minuten die hij kreeg. Wordt tijd dat hij eens langer op het veld staat.
Verdedigend zeker maar bij studio voetbal lieten ze vorige week zondag toch een aantal beelden zien dat hij vaak achteruit speelt in plaats van simpel open te draaien en vooruit te voetballen als hij op het middenveld staat. Dus als CV ben ik het met je eens maar als middenvelder ben ik niet overtuigd van zijn kunnen tenzij je hem puur als slot op de deur gebruikt maar dan wel accepteert dat het opbouwend minder is.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Mark31
gws24 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 16:48:
[...]
Nog niks officieels gezien dus ben benieuwd waar dit heeft gestaan. Ik gok dat Ten Hag het toch weer anders neer zet :+

[...]
An sich niet slecht bedacht maar wat doe je dan met de aller bovenste top 6 van de ED? Die hebben dan geen 2e seizoen zoals jij het noemt. Laat maar, stukje gemist in je post ;)
Nee is ook niet bevestigd, maar heb het wel te horen gekregen.

• Mark31
De vermoedelijke opstelling van Willem II is een 4-4-2 variant.
In dat geval is Alvarez best logisch, dan kan Blind makkelijk inschuiven en dan speel je in balbezit Blind Gravenberch Klaassen op het middenveld, kan Alvarez terug zakken, een kant de back blijven hangen, andere kant kan mee opstomen, heb je nog een 3 vs 2 situatie met Blind als extra middenvelder.
Dus vind het in deze scenario prima.

• Mark31
En dan heb je de voorste blok Klaassen Antony Haller Tadic dat is ook sterk.

• Han
  • Niet online

Han

Spartak zit 5 miljoen euro onder vraagprijs voor Promes'
Ajax en Spartak Moskou zouden nog steeds onderhandelen over een terugkeer van Quincy Promes naar de Russische hoofdstad, maar er is nog wel een flink verschil tussen vraag een aanbod. Ajax zou 15 miljoen euro willen hebben voor de 29-jarige aanvaller, terwijl Spartak 10 miljoen euro wil betalen. Ajax betaalde Sevilla in de zomer van 2019 iets meer dan 15 miljoen voor Promes. (Bron: Sport-Express)
Dit bericht staat op Nu.nl. Damm, riskant spelletje van Overmars. Ik heb niet het idee dat je bij deze transfer het onderste uit de kan moet willen halen als Ajax. Normaliter roem ik Overmars om zijn onderhandeling skills, maar als dit bericht klopt dan neig ik echt naar “inpakken en wegsturen’. De ellende die rondom Promes hangt gaat vroeg of laat bijten. Ik zou het verlies nemen en gaan voor rust in en rondom het elftal.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Han
  • Niet online

Han

Mark31 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 17:25:
Nee is ook niet bevestigd, maar heb het wel te horen gekregen.
Het AD voorspelt een andere opstelling, identiek als zoals tegen Fortuna;

Onana op doel, Blind en Schuurs centraal, Mazraoui en Tagliafico als backs, Klaassen en Gravenberch als middenvelders, Labyad op 10, Antony en Tadic op de vleugels en Haller in de spits.

• Starbucks
gws24 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 17:15:
[...]
Verdedigend zeker maar bij studio voetbal lieten ze vorige week zondag toch een aantal beelden zien dat hij vaak achteruit speelt in plaats van simpel open te draaien en vooruit te voetballen als hij op het middenveld staat. Dus als CV ben ik het met je eens maar als middenvelder ben ik niet overtuigd van zijn kunnen tenzij je hem puur als slot op de deur gebruikt maar dan wel accepteert dat het opbouwend minder is.
Goed punt. Dat zie ik hem soms inderdaad doen ja en dat is jammer. Het komt het spel niet ten goede. Aan de andere kant staat er wel een sterker blok zo, maar aanvallend wat minder.

• Mark31
Han schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 17:57:
[...]

Het AD voorspelt een andere opstelling, identiek als zoals tegen Fortuna;

Onana op doel, Blind en Schuurs centraal, Mazraoui en Tagliafico als backs, Klaassen en Gravenberch als middenvelders, Labyad op 10, Antony en Tadic op de vleugels en Haller in de spits.
AD zit er vaker langs.

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
De opstelling met Labyad lijkt me de meest logische gezien de voorgaande duels, hij blijft een klasbak van een bankzitter maar net als Martinez en Alvarez zet Ten Hag hem vaak op de verkeerde positie. O-)

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Han
  • Niet online

Han

En de Telegraaf ook. Maar jouw bron is solide? ;)

• Mark31
Han schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 18:48:
[...]

En de Telegraaf ook. Maar jouw bron is solide? ;)
Jep zit weer goed.
Onana Mazraoui Timber blind tagliafico Alvarez Gravenberch Klaassen Antony Haller Promes

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:35
Mark31 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:49:
[...]

Jep zit weer goed.
Onana Mazraoui Timber blind tagliafico Alvarez Gravenberch Klaassen Antony Haller Promes
Dan mag je toch hopen dat Tadic niet fit is. Promes voor Tadic :X

XXXVI

• Mark31
ephymerous schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:51:
[...]

Verwacht rust, zit op de bank.
Tadic speelt sowieso laatste maand niet sterk.
Eerst was hij de most value player (meeste goals +assist) in de eredivisie .
Laatste maand slechts 1 assist.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
[...]Dan mag je toch hopen dat Tadic niet fit is. Promes voor Tadic :X
Misschien een weddenschap tussen Overmars en zijn collega van Spartak:
1] Promes scoort = 12,5 miljoen
2] Promes scoort niet = 10 miljoen

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:21
[...]

Zal wel vanwege transfer zijn. Voor een bankzitter krijg je niet snel 15 miljoen. ;)

• groggy
  • Niet online
Weet iemand wat er met Labyad aan de hand is dat Erik hem vandaag een keer niet opstelt?

• gws24

gws24

Thinking is hard!

groggy schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:22:
Weet iemand wat er met Labyad aan de hand is dat Erik hem vandaag een keer niet opstelt?
Zal wel rust krijgen omdat hij oh zo belangrijk is voor aankomende zondag :+

• groggy
  • Niet online
Ik hoop dat promes vanavond in de etalage wordt gezet en dat Labyad en Tadic wissel zitten omdat ze voor te veel geld verpatst gaan worden. Hulde voor overmars, die van het gespaarde geld dan eriksen gaat halen.

• Typhone
  • Laatst online: 24-12 16:29

Typhone

Who Dares Wins

groggy schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:22:
Van de trap gevallen...
...
...
...
...
...of geduwd })

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:42
Typhone schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:00:
[...]

Van de trap gevallen...
...
...
...
...
...of geduwd })
Zolang Promes niet weg is zou hij ook spontaan een knieblessure kunnen hebben toch? })

WoT stats

• ephymerous
Potverdorie, binnen 5 minuten een kansrijke aanval verkloot door Promes :r

Wedstrijd na wedstrijd, is Erik dan echt zo blind?

[ Voor 26% gewijzigd door ephymerous op 28-01-2021 21:06 ]

XXXVI

• groggy
  • Niet online
Waarom staat alvarez zo diep. Hij is cv, wordt op het middenveld opgesteld, maar zo diep is gewoon zeker niet zijn positie

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:54

Quad

Doof

groggy schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:07:
Waarom staat alvarez zo diep. Hij is cv, wordt op het middenveld opgesteld, maar zo diep is gewoon zeker niet zijn positie
Erik dacht dat 't Martinez was. Ze lijken ook zoveel op elkaar.

Maar Tadic op de bank?

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Gezapig potje so far. Klaassen is albino geworden?

• groggy
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:16:
Gezapig potje so far. Klaassen is albino geworden?
Frank hoeft hem in ieder geval niet op te roepen

• Terranova
Kost moeite om wakker te blijven

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Labyad al de hele wedstrijd niet gezien...

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Wat een jankpot inderdaad. Verschrikkelijk.
Klaassen idioot!!!

[ Voor 5% gewijzigd door Typhone op 28-01-2021 21:26 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:54

Quad

Doof

Hèhh?

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:39

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

7(8)7

Ros die bak er nou gewoon in ipv zorgen dat iemand anders wel kan schieten... Communicatie, communicatie, communicatie. Ik schreeuwde altijd LOS dan was ie tenminste van mij.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Terranova
Logisch van klaassen, maar niet handig gedaan uiteindelijk

• ElPaco
Ajax wil volgens mij gewoon niet scoren. Belchinezen aan het werk? Ook kijkende naar de resultaten op de andere velden deze speelronde.

WoT stats

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:50

tweakduke

Eindelijk een voorzet die bij Haller komt en die hij helaas niet goed aanneemt.
Daar is hij tenminste voor als breien niet lukt, zet dan wat ballen voor.
Promes brengt ook niks van zijn kant.

Tweakers Discord

• toolkist
  • Niet online
Klaassen is verreweg de beste verdediger van Willem II tot nu toe. Helpt al 2 kansen om zeep door in de weg te lopen/springen

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Speelt Promes eigenlijk? 8)7

...

• Terranova

• groggy
  • Niet online
Outerspace schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:28:
7(8)7

Ros die bak er nou gewoon in ipv zorgen dat iemand anders wel kan schieten... Communicatie, communicatie, communicatie. Ik schreeuwde altijd LOS dan was ie tenminste van mij.
Dat mag dus niet hea (tenminste 15 jaar mocht dta niet)

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Nico is al klaar voor Pasen ...

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-12 17:11

Vos

AFCA

groggy schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:33:
[...]

Dat mag dus niet hea (tenminste 15 jaar mocht dta niet)
Mag inderdaad niet, gewoon je naam roepen dus.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:39

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

De laatste voetbalwedstrijd van mij was 18 jaar terug :+

Wist niet dat je dat niet mocht roepen? Is dat echt een spelregel?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Terranova
Vos schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:35:
[...]

Mag inderdaad niet, gewoon je naam roepen dus.
Wedden dat jij met VOSSSSSSSSS alsnog algefloten zou worden :+

• Vos

Vos

AFCA

Outerspace schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:37:

Dat woord is voor de keeper :)

• ephymerous
Het spel is weer ontzettend slecht. Dat moet Erik toch een keer aangerekend worden door de directie?

Heel jammer dat zonder publiek wordt gespeeld. Dan was de druk op Erik allang onhoudbaar groot geweest.

Overigens -weer- pijnlijk duidelijk dat Alvarez geen middenvelder is.

[ Voor 14% gewijzigd door ephymerous op 28-01-2021 21:39 ]

XXXVI

• Vos

Vos

AFCA

Terranova schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:37:
[...]

Wedden dat jij met VOSSSSSSSSS alsnog algefloten zou worden :+
:D

• groggy
  • Niet online
Outerspace schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:37:

Toen mocht dat zeker niet.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Schoenen met veters zou wel makkelijk zijn.

• groggy
  • Niet online
Wat heeft promes vandaag goed gedaan de eerste 40 minuten?

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-12 10:52
Haller? wat doe je? Dit is niet te harden.

• Sempy
  • Laatst online: 13:21
Overmars krijgt zojuist telefoon, Moskou maakt 15 miljoen over op voorwaarde dat Promes in Amsterdam blijft. :+

• DoeEensGek
Sempy schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:43:
Overmars krijgt zojuist telefoon, Moskou maakt 15 miljoen over op voorwaarde dat Promes in Amsterdam blijft. :+
Steek die maar in je zak! Of nou ja dat dan niet letterlijk nemen Promes. :+

• PolarBear
  • Niet online
groggy schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:41:
Wat heeft promes Klaasen vandaag goed gedaan de eerste 40 minuten?
Idem

• Terranova

• ElPaco
Onana heeft zijn doel schoon gehouden :+ 8)

WoT stats

• DoeEensGek

• groggy
  • Niet online
Okeoke wat heeft Erik goed gedaan vandaag?

• PolarBear
  • Niet online
Nou dat vind ik ook wel weer scorebord journalistiek. Alvarez, Timber, Gravenberch, Tagliafico doen het allemaal prima.

• Terranova
PolarBear schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:49:
[...]

Nou dat vind ik ook wel weer scorebord journalistiek. Alvarez, Timber, Gravenberch, Tagliafico doen het allemaal prima.
Je moet ook een beetje kunnen overdrijven he :+ Is er tenminste nog iets leuks vanavond

• PolarBear
  • Niet online
Terranova schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:51:
[...]

Je moet ook een beetje kunnen overdrijven he :+ Is er tenminste nog iets leuks vanavond
Davy had op 2/3 van een hattrick kunnen zitten met een intikkertje en een omhaal. Ik was verrast door de aankoop, toen leek het een tijd een goede aankoop maar nu al de hele maand meh.

• groggy
  • Niet online
PolarBear schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:52:
[...]

Davy had op 2/3 van een hattrick kunnen zitten met een intikkertje en een omhaal. Ik was verrast door de aankoop, toen leek het een tijd een goede aankoop maar nu al de hele maand meh.
Joh volgens mij heeft hij alleen de eerste wedstrijden sinds zij rentree bij Ajax goed gespeeld.

• Terranova
PolarBear schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:52:
[...]

Hij haalt sneller het niveau wat ik van hem verwacht had dat Promes. Die deed er een heel jaar over om aan mijn verwachtingen te voldoen

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Tadic heeft ook nog niks fout gedaan? En Labyad ook niet, dus die stijgt weer in de pikorde bij Ten Hag.

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-12 22:00
Het feit dat Promes zijn niveau gewoon niet haalt steekt wel.

I'll grab my coat.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• ephymerous
Perez laat even haarfijn zien dat het voor geen meter staat bij Ajax. Of Erik ziet het niet of de spelers luisteren niet naar ‘m...

Stel Ajax wordt kampioen (ik ben niet overtuigd) dan is dat toch een beetje gênant? Gezien het slechte spel :/

XXXVI

• Han
  • Niet online

Han

Weer ouderwets gebrei, geen creativiteit, erg voorspelbaar. Met dit tempo blijft Willem II makkelijk overeind.

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-12 22:00
Blijkt dat ze in Eindhoven afgelopen weekeinde een glazen bol hadden en alvast puntverlies van Ajax aan het vieren waren.

Jinx'ed it ;)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Erapaz
  • Laatst online: 05-12 21:13
Willem II staat een na laatste, wat een armoe dit. Als je heel jong had opgesteld (trainer inclus) had je al voor gestaan.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:56
Fijn dat hij het daar goed doet, had bij Ajax niet in de basis gestaan, gezien we Haller, Tadić, Neres en Anthony al hebben voorin. En dan ook nog Promes, Traore en Brobbey.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• OPSLAGHOND
  • Niet online
PolarBear schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:49:
[...]Nou dat vind ik ook wel weer scorebord journalistiek. Alvarez, Timber, Gravenberch, Tagliafico doen het allemaal prima.
Het scorebord zou niet bepalend mogen zijn voor de puntverdeling! :9

• DoeEensGek
Hoppa Promes eruit Tadic erin. Alles komt goed. :)

• groggy
  • Niet online
DoeEensGek schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:03:
Hoppa Promes eruit Tadic erin. Alles komt goed. :)
Je wil zeggen dat tadic wel lekker in vorm is?

• OPSLAGHOND
  • Niet online
groggy schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:04:
[...]Je wil zeggen dat tadic wel lekker in vorm is?
Promes doet het ook niet bepaald uitstekend, veel slechter kan het toch niet gaan?

Pagina: 1 ... 151 ... 208 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.

Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021