[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2020/2021 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 148 ... 208 Laatste
Acties:
  • 290.570 views

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wauw, dit is wel een statistiek zeg

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-12 13:22
OPSLAGHOND schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:42:
Staat Feyenoord met lege hand in hand.
EL2. of ze moeten de beker winnen.

En ik denk niet dat je naar de EL2 wilt, want financieel zal dat niet veel opleveren.

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Berghuis heeft gedronken geloof ik. Dacht dat het met rust 0-1 stond en denkt dat het ochtend is...

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-12 13:57
Exocet schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:44:

[Embed]
Sinds 2019...

"Giants" jaja.

• Deadsy
Starbucks schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:46:
Berghuis heeft gedronken geloof ik. Dacht dat het met rust 0-1 stond en denkt dat het ochtend is...
Hoe speelde hij? Weer eens onzichtbaar?

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:19
Han schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:41:
Zo... lekker, Feyenoord op 9 punten achter :)
Had je de vrees dat Ajax achterhaald zou kunnen worden door Feyenoord dan? De enige die Ajax nog bij zou kunnen halen is PSV maar die lijken zonder Gakpo en Gotze ook moeite te hebben de punten binnen te halen.

Verder word ik vooral doodmoe van de lange termijn discussies die er voor en na dit soort wedstrijden weer aan worden gehangen. Zo'n flutkrant als het AD bijvoorbeeld met de vraag "is AZ Feyenoord voorbij". Gaat nergens over: hebben we het dan over de stand, het afgelopen jaar of over de afgelopen tien jaar? Want in dat laatste geval eindigt Feyenoord nog veel vaker boven AZ dan onder.
Deadsy schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:45:
[...]

EL2. of ze moeten de beker winnen.

En ik denk niet dat je naar de EL2 wilt, want financieel zal dat niet veel opleveren.
Plek drie is toch ook al EL2 toch? Of de nummer één of twee moet de beker winnen?

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Deadsy schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:48:
[...]

Hoe speelde hij? Weer eens onzichtbaar?
Niet gezien vandaag, maar kan zijn dat hij er in de ochtend was...

• Deadsy
D-e-n schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:49:
[...]

[...]

Plek drie is toch ook al EL2 toch? Of de nummer één of twee moet de beker winnen?
yup. De EL plek gaat naar de beker winnaar en de nr3 naar de EL2.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-12 14:28

[Embed]
En nu de statistiek van alle jaren ervoor :p zeker in v.d. Brom periode

@D-e-n waarom zou Vitesse niet mee doen?

[ Voor 6% gewijzigd door Martinusz op 24-01-2021 18:52 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Deadsy

[Embed]
Straks gaan ze die statistiek nog gebruiken om te bewijzen dat ze een CL horen te krijgen aan het einde van het seizoen

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 25-12 10:27

Qu3st

Ik vond Feyenoord wel de morele winnaar hier.

[ Voor 6% gewijzigd door Qu3st op 24-01-2021 18:54 ]

• D-e-n
  • Laatst online: 01:19
Martinusz schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:51:
[...]
@D-e-n waarom zou Vitesse niet mee doen?
Voor de titel? Teveel afhankelijk van bepalende basisspelers denk ik. Dat gaat ze uiteindelijk wel een keer opbreken.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:49:
Verder word ik vooral doodmoe van de lange termijn discussies die er voor en na dit soort wedstrijden weer aan worden gehangen. Zo'n flutkrant als het AD bijvoorbeeld met de vraag "is AZ Feyenoord voorbij". Gaat nergens over: hebben we het dan over de stand, het afgelopen jaar of over de afgelopen tien jaar? Want in dat laatste geval eindigt Feyenoord nog veel vaker boven AZ dan onder.?
Snap niet dat Advocaat daar uberhaupt op in ging. Werkt lekker motiverend natuurlijk, een kop als
Advocaat: 'AZ moet nu niet zeggen dat ze boven Feyenoord staan'

• Exocet
  • Niet online
Qu3st schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:54:
Ik denk ook dat ze weer tevreden zijn dat ze maar met 1 doelpunt verschil hebben verloren

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:37
Qu3st schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:54:
:+

Morele winnaar en als eerste van de vier/vijf definitief afgehaakt

[ Voor 17% gewijzigd door ephymerous op 24-01-2021 18:58 ]

XXXVI

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ben wel benieuwd naar de achtergrond van hoe Pratto bij Feyenoord terecht kwam. Daar lijkt toch echt heel heel erg weinig in te zitten. Niet iets wat je bijvoorbeeld niet kan vinden bij een lager geklasseerde club in Nederland.

• Exocet
  • Niet online
PWM schreef op zondag 24 januari 2021 @ 19:04:
Ben wel benieuwd naar de achtergrond van hoe Pratto bij Feyenoord terecht kwam. Daar lijkt toch echt heel heel erg weinig in te zitten. Niet iets wat je bijvoorbeeld niet kan vinden bij een lager geklasseerde club in Nederland.
Wellicht is er nog een niet-goed-geld-terug garantie?

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-12 23:46
Tja, Diemers hebben we ook.

Maar goed, ze zijn hard bezig aan een revolutie binnen de club. Al die ouderwetse lui die de club gewoon tegenhouden in de ontwikkeling worden er zorgvuldig uitgewerkt.

Als ze daadwerkelijk die investeerder erin krijgen kan het nog wat worden. Anders de eeuwige 3e met af en toe een uitschieter.

• Deadsy
Benieuwd naar wie de zaakwaarnemer van Pratto is,

Dat ben ik trouwens ook van al die spelers die naar ADO gegaan zijn

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Succes met lezen, maar volgens dat artikel is Promes op weg naar Spartak Moskou voor ~12 miljoen euro.

...

• Gonadan
  • Laatst online: 03:01

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Luxicon schreef op zondag 24 januari 2021 @ 19:43:
Succes met lezen, maar volgens dat artikel is Promes op weg naar Spartak Moskou voor ~12 miljoen euro.
Dat zou niet gek zijn als we er nog zo veel voor krijgen. Alleen ben ik een benieuwd wat de vervanger wordt. In z'n huidige vorm kan je hem wel missen en z'n oude vorm leek nogal afhankelijk van Ziyech. Tadic maar weer op links?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Zou de slagroom op dit weekend zijn :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Nog steeds deze vraag niet beantwoord gezien. Kan hij wel het land uit tijdens een politieonderzoek?

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-12 21:13
Gonadan schreef op zondag 24 januari 2021 @ 19:46:
[...]

Dat zou niet gek zijn als we er nog zo veel voor krijgen. Alleen ben ik een benieuwd wat de vervanger wordt. In z'n huidige vorm kan je hem wel missen en z'n oude vorm leek nogal afhankelijk van Ziyech. Tadic maar weer op links?
3M afgeschreven dan? Ik zou zeggen Neres en Tadic op links dan, afhankelijk van de wedstrijd. Tadic zien we ook niet meer als spits/10 toch? Heb liever dat ze nog een goede 10 halen dan voor dat geld, nu Kudus nog steeds geblesseerd is.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-12 02:38
Vincent Dave schreef op zondag 24 januari 2021 @ 19:51:
[...]

Nog steeds deze vraag niet beantwoord gezien. Kan hij wel het land uit tijdens een politieonderzoek?
Ja, stond paar dagen geleden al in de media

• Han
  • Niet online

Han

Vincent Dave schreef op zondag 24 januari 2021 @ 19:51:
Yep :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Gonadan

Gonadan

Erapaz schreef op zondag 24 januari 2021 @ 19:51:
3M afgeschreven dan? Ik zou zeggen Neres en Tadic op links dan, afhankelijk van de wedstrijd. Tadic zien we ook niet meer als spits/10 toch? Heb liever dat ze nog een goede 10 halen dan voor dat geld, nu Kudus nog steeds geblesseerd is.
Drie miljoen is hij zeker waard geweest, ook als je het salaris er nog bij telt. Vijftien niet, dus blij als er nog wat voor terug kan komen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Deadsy
Gonadan schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:04:
[...]

Drie miljoen is hij zeker waard geweest, ook als je het salaris er nog bij telt. Vijftien niet, dus blij als er nog wat voor terug kan komen.
Zijn eerste seizoen was zeer goed, maar is dit seizoen net zo waardevol als Labyad.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:33
Ten Hag zal Kerk fzo wel als vervanger willen halen :P

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Exocet
  • Niet online
Gerucht van Promes komt voorlopig alleen uit Rusland, geloof er niks van.

• Martinusz
Exocet schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:31:
Gerucht van Promes komt voorlopig alleen uit Rusland, geloof er niks van.
Maar hij zat wel op de bank vandaag :p

• Exocet
  • Niet online
Martinusz schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:32:
[...]

Maar hij zat wel op de bank vandaag :p
Elke trainer zet iemand die al weken niet presteert toch op de bank?

Oh wacht....

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Giga gok. Is in het verleden serieus goed geweest maar staat ook al een tijd aan de kant. Feyenoord heeft niet de middelen om voor zekere kwaliteit te gaan dus moet de gok wagen.

Ik vind het alleen vreemd dat zoveel gefocust wordt op de spits positie terwijl juist het middenveld dramatisch is en de reden is dat de aanval structureel niet uit de verf komt.
Haal een goede aanvallende middenvelder. Of haal Kerk zodat Berghuis op 10 kan spelen. Misschien dat je dan met Fer en Toornstra als werkpaarden daarachter nog wel door kunt al zijn dat ook niet de spelers die wedstrijden voor je gaan winnen.

alles kan off-topic

• Deadsy
Ankona schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:39:
[...]

Giga gok. Is in het verleden serieus goed geweest maar staat ook al een tijd aan de kant. Feyenoord heeft niet de middelen om voor zekere kwaliteit te gaan dus moet de gok wagen.
Serieus goed vind ik een beetje ver gaan.
Heeft een handjevol leuke seizoenen gehad, laatste daarvan was in 2015.

• toolkist
  • Niet online
Ankona schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:39:
[...]

Ik vind het alleen vreemd dat zoveel gefocust wordt op de spits positie terwijl juist het middenveld dramatisch is en de reden is dat de aanval structureel niet uit de verf komt.
Haal een goede aanvallende middenvelder. Of haal Kerk zodat Berghuis op 10 kan spelen. Misschien dat je dan met Fer en Toornstra als werkpaarden daarachter nog wel door kunt al zijn dat ook niet de spelers die wedstrijden voor je gaan winnen.
Kerk moest begin dit seizoen 8 tot 10m kosten, dat kan Feyenoord niet betalen zonder verkoop? Pratto kostte blijkbaar een half miljoen (zo'n opleiding maakte Advocaat toen hij hem met Haller vergelijkte). Wellicht Jorgensen verkopen en Zirkzee halen? Zirkzee moet blijkbaar iets van 10m kosten, dat moet haalbaar zijn als je ergens rond de 8 voor Jorgensen krijgt?

• Typhone
  • Laatst online: 24-12 16:29

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:10:
[...]

Kerk moest begin dit seizoen 8 tot 10m kosten, dat kan Feyenoord niet betalen zonder verkoop? Pratto kostte blijkbaar een half miljoen (zo'n opleiding maakte Advocaat toen hij hem met Haller vergelijkte). Wellicht Jorgensen verkopen en Zirkzee halen? Zirkzee moet blijkbaar iets van 10m kosten, dat moet haalbaar zijn als je ergens rond de 8 voor Jorgensen krijgt?
Waarom moeilijk doen? Kampioen worden dit seizoen zie ik niet snel gebeuren. Meteen Advocaat eruit en Slot voor de groep gooien. Dan kun je bouwen met de talenten/jeugd die je wel hebt en in de zomer gericht gaan kijken of je iets kunt. Hele grote voordeel voor die talenten is dat er nu geen morrend publiek zit waardoor je ook eens 3 wedstrijden op rij minder kunt presteren.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:15
Typhone schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:55:
Waarom moeilijk doen? Kampioen worden dit seizoen zie ik niet snel gebeuren. Meteen Advocaat eruit en Slot voor de groep gooien. Dan kun je bouwen met de talenten/jeugd die je wel hebt en in de zomer gericht gaan kijken of je iets kunt. Hele grote voordeel voor die talenten is dat er nu geen morrend publiek zit waardoor je ook eens 3 wedstrijden op rij minder kunt presteren.
Dit is geen goede timing, het risico bestaat dat Slot dit seizoen ook teveel beschadigd raakt. Slot moet gewoon van de zomer komen zoals gepland.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:55:
[...]

Of je geeft zo'n Zirkzee nu al een half jaar om te wennen, zodat ie er begin volgend seizoen staat...
WIe zegt dat er komende zomer weer een club zich meldt voor Jorgensen? Ze hebben al 1x spijt van het weigeren van een bod op hem, daar zou ik geen 2e keer bij willen hebben...

Wat betreft Fortuna, daar is de volgende aansteller....
lemming geeft aan dat de situatie in zijn ogen anders zou zijn als Ajax de bal veroverde en direct een countermogelijkheid had. Daar was echter geen sprake van. "Dit was een moment waarop onze aanval voorbij was en zij helemaal opnieuw moesten beginnen. Ik vind niet dat het dan uitmaakt dat het geen overtreding was. Ik vind dat je de bal dan netjes uit hoort te schieten. Ze hebben alle recht om het niet te doen, maar ik vind het niet bij Ajax passen. Dat heb ik ook tegen de spelers gezegd. Na de goal zei ik dat tegen Dusan Tadic. Als je met drie sterren op je borst loopt, is het zielig als je op zo’n manier...", aldus Flemming, die zijn zin niet afmaakt.
Dus Fortuna moet lekker z'n aanval af kunnen maken en als dat niet lukt, ja dan moet Ajax de bal uitspelen... De smoezen worden steeds mooier :D

• T-MOB
  • Laatst online: 19:30
Gonadan schreef op zondag 24 januari 2021 @ 19:46:
[...]

Club Brugge schijnt wel een aardige linksbuiten te hebben O-)

Regeren is vooruitschuiven

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:03:
[...]
[...]

Dus Fortuna moet lekker z'n aanval af kunnen maken en als dat niet lukt, ja dan moet Ajax de bal uitspelen... De smoezen worden steeds mooier :D
Als journalist zou ik de vraag stellen waarom ze zo niet speelden tegen clubs waar ze écht het verschil hadden kunnen maken. Kampioen worden ze niet dus Ajax verslaan is leuk maar tegen Emmen speel je een 6 punten wedstrijd en die speel je 2-2. Dat blijft een beetje het penny wise pound foolish verhaal van die kleine clubs.

[ Voor 7% gewijzigd door Typhone op 25-01-2021 10:17 ]

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12 08:11
T-MOB schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:15:
[...]

Club Brugge schijnt wel een aardige linksbuiten te hebben O-)
Tja, je kan Ajax toch nauwelijks kwalijk nemen dat ze hem hebben laten gaan? Kwam niet uit de verf bij Ajax, noch op huurbasis bij Twente. Misschien ligt het systeem bij Brugge hem beter? Of bloeit hij op door bepaalde spelers om hem heen? Geen idee, soms gebeurt zoiets.

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12 18:56

snmght

imho dan he

Ik zeg Malen halen!

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• toolkist
  • Niet online
Ik zeg onbetaalbaar en geen interesse, die wil geheid naar het buitenland als volgende stap.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Jorizzz schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:37:
[...]

Tja, je kan Ajax toch nauwelijks kwalijk nemen dat ze hem hebben laten gaan? Kwam niet uit de verf bij Ajax, noch op huurbasis bij Twente. Misschien ligt het systeem bij Brugge hem beter? Of bloeit hij op door bepaalde spelers om hem heen? Geen idee, soms gebeurt zoiets.
Ach die was zo goed die laatste paar keer dat hij mee mocht doen bij Ajax dat het maar goed is dat Club Brugge toen niet meekeek. Dan had ie nu bij Germinal Beerschot gespeeld.

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:43:
[...]

Ach die was zo goed die laatste paar keer dat hij mee mocht doen bij Ajax dat het maar goed is dat Club Brugge toen niet meekeek. Dan had ie nu bij Germinal Beerschot gespeeld.
15 wedstrijden, 7 goals, 6 assists....

• Martinusz
toolkist schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:47:
[...]

Bij Ajax?

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik mag hopen dat Ajax gewoon de scouting op orde heeft en lijstjes heeft voor elke positie, en iets verder kijkt dan de 'bekende' namen. Een Kudus stond niet bij veel Ajacieden op het lijstje, en een Haller ook niet.
toolkist schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:47:
[...]

Tja Danilo doet 19 wedstrijden, 11 goals, 5 assists. Maar ook hiervoor geldt doet hij het ook bij Ajax?

Haller doet nu 5 wedstrijden mee bij Ajax, 2 doelpunten en 3 assists. In de Premier League had hij er in 16 wedstrijden 3 in liggen.

Wat zegt dat uiteindelijk allemaal?

[ Voor 39% gewijzigd door PolarBear op 25-01-2021 10:58 ]

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:13
Voor 100 miljoen is hij van jullie :p

WoT stats

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

PolarBear schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:54:
[...]

Ik mag hopen dat Ajax gewoon de scouting op orde heeft en lijstjes heeft voor elke positie, en iets verder kijkt dan de 'bekende' namen. Een Kudus stond niet bij veel Ajacieden op het lijstje, en een Haller ook niet.

[...]

Tja Danilo doet 19 wedstrijden, 11 goals, 5 assists. Maar ook hiervoor geldt doet hij het ook bij Ajax?

Haller doet nu 5 wedstrijden mee bij Ajax, 2 doelpunten en 3 assists. In de Premier League had hij er in 16 wedstrijden 3 in liggen.

Wat zegt dat uiteindelijk allemaal?
Agree much. Zelfde als Sven Botman. Pierie deed het ook goed bij Heerenveen. Uiteindelijk is het niet zo interessant hoe het bij Brugge gaat met Noa Lang. Belgische competitie is een veredelde Jupiler League maar meer ook niet.

• toolkist
  • Niet online
Nee nu bij Brugge, in 1000 minuten speeltijd.

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:02:
[...]

Agree much. Zelfde als Sven Botman. Pierie deed het ook goed bij Heerenveen. Uiteindelijk is het niet zo interessant hoe het bij Brugge gaat met Noa Lang. Belgische competitie is een veredelde Jupiler League maar meer ook niet.
Ik denk dat je nu toch echt veel te negatief bent over de Belgische competitie. Wat ook wel blijkt uit de Europese ranking, België staat nog steeds boven NL.
Bij Club Brugge is de druk van het moeten winnen net zo hoog als bij Ajax..Pierie en Botman/Heerenveen of Danilo/Twente zijn wat dat betreft dus absoluut geen vergelijkbare situaties.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:07:
[...]

Ik denk dat je nu toch echt veel te negatief bent over de Belgische competitie. Wat ook wel blijkt uit de Europese ranking, België staat nog steeds boven NL.
Bij Club Brugge is de druk van het moeten winnen net zo hoog als bij Ajax..Pierie en Botman/Heerenveen of Danilo/Twente zijn wat dat betreft dus absoluut geen vergelijkbare situaties.
De Belgische topteams spelen veel vaker tegen elkaar dan de Nederlandse en daar hebben ze met hun systeem veel profijt van. De rest eronder is zwakker dan de onderkant van de Eredivisie ;).
Maar goed ik stel het bewust zo hard hè >:)

• T-MOB
  • Laatst online: 19:30
Jorizzz schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:37:
[...]
Lang heeft 261 minuten gemaakt voor Ajax in de eredivisie (3 doelpunten). Dan heb je imho geen serieuze kans gehad. Ik snap wel dat hij verkocht is, met Neres en Promes - en als het moet Tadic - voor de linksbuitenpositie heb je hem niet nodig, en het schijnt een moeilijke jongen te zijn. Ik wilde ook niet suggereren dat Ajax hem terug moet kopen. Maar wel dat het allicht zonde is dat ze hem hebben laten gaan. Als Promes daadwerkelijk vertrekt was Lang een prima optie geweest (als standin voor Neres).

Regeren is vooruitschuiven

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:08:
[...]

De Belgische topteams spelen veel vaker tegen elkaar dan de Nederlandse en daar hebben ze met hun systeem veel profijt van. De rest eronder is zwakker dan de onderkant van de Eredivisie ;).
Maar goed ik stel het bewust zo hard hè >:)
Hun top is dus wel breder, iets wat we graag zouden zien gebeuren in NL ;)
Als je de budgetten vergelijkt zit er ook alleen in de top 3 een groot verschil. Of de onderkant dus zoveel zwakker is dan Fortuna, ADO, Emmen etc betwijfel ik dus ten zeerste.
https://www.voetbalbelgie...er-pro-league/2020/08/12/
https://www.rtlnieuws.nl/...budgetten-van-de-18-clubs

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Gisteravond te moe om nog meer dan alleen de wedstrijden te zien.

Was er nog een goocheme journalist of analist die Advocaat gevraagd heeft of hij nog steeds zo anti-VAR is?

Als ze daar zo zitten te slapen, is het een prima systeem. Zelden zo’n 100% pingel gezien die noch direct gegeven, noch door de VAR bekeken werd.

Best wel schandalig eigenlijk.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ramzzz schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:25:

Was er nog een goocheme journalist of analist die Advocaat gevraagd heeft of hij nog steeds zo anti-VAR is?

Als ze daar zo zitten te slapen, is het een prima systeem. Zelden zo’n 100% pingel gezien die noch direct gegeven, noch dorp de VAR bekeken werd.

Die handsbal bedoel je denk ik hè? Als ik terugdenk hoe PSV er eentje tegen kreeg eerder dit seizoen (met Viergever volgens mij) dan voel ik mee met je pijn. Die warrige uitleg ook van die krullenbol bij de KNVB.... :N (je kunt ze geven...je kunt ze niet geven).

Zeg dat eens met droge ogen in een beslissende wedstrijd.

[ Voor 7% gewijzigd door Typhone op 25-01-2021 11:44 ]

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-12 11:38

Als ze daar zo zitten te slapen, is het een prima systeem. Zelden zo’n 100% pingel gezien die noch direct gegeven, noch dorp de VAR bekeken werd.

Als er iemand is die de regels qua hands nog wel snapt hoor ik het graag.

• Jorizzz
T-MOB schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:15:
[...]

Lang heeft 261 minuten gemaakt voor Ajax in de eredivisie (3 doelpunten). Dan heb je imho geen serieuze kans gehad. Ik snap wel dat hij verkocht is, met Neres en Promes - en als het moet Tadic - voor de linksbuitenpositie heb je hem niet nodig, en het schijnt een moeilijke jongen te zijn. Ik wilde ook niet suggereren dat Ajax hem terug moet kopen. Maar wel dat het allicht zonde is dat ze hem hebben laten gaan. Als Promes daadwerkelijk vertrekt was Lang een prima optie geweest (als standin voor Neres).
Vooruit, hij had misschien meer tijd kunne krijgen, maar het uitzicht was inderdaad net denderend voor hem, met drie man vóór hem voor diezelfde positie. Toen wist je natuurlijk niet dat Promes in deze situatie terecht zou komen (hoe lang beïnvloedt dit zijn spel al?) en dat Neres zo lang geblesseerd en uit vorm zou blijven. Voeg daar zijn allesbehalve succesvolle periode bij Twente aan toe en ik vind de keuze wel logisch. Achteraf het is mooi wonen, de beslissing op dat moment snap ik prima.
Overigens verwacht ik niet dat het 'moeilijke jongen' verhaal hier veel in heeft meegespeeld. Hij liep al een tijdje rond bij Ajax, dus je zou zeggen dat men daar wel al mee bekend was.

• toolkist
  • Niet online

Wiedemeyer werd er nog om gevraagd, die vond het geen 100% penalty maar zou het wel begrijpen als ie gegeven werd. Hij zou em zelf echter niet geven.... 8)7

• snmght

snmght

imho dan he

Was Senesi geblesseerd tegen AZ?

• Martinusz
Jorizzz schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:02:
[...]

Overigens verwacht ik niet dat het 'moeilijke jongen' verhaal hier veel in heeft meegespeeld. Hij liep al een tijdje rond bij Ajax, dus je zou zeggen dat men daar wel al mee bekend was.
Nou onlangs in een interview gaf hij zelf wel aan dat hij behoorlijk lastig was en daarnaast wilde Ajax hem dus wel behouden, maar waren de financiële eisen een beetje te gortig uit zijn kamp. Dat is dus ook het moment dat Overmars heeft besloten om hem te verkopen i.c.m. de toen bezetting van die positie :)

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Jorizzz schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:02:
[...]
Denk het wel hoor, Ten Hag en Lang gingen gewoon niet samen. Maar denk ook aan de beker wedstrijd:

Goed nu moet je met moeilijke spelers ook om kunnen gaan als club maar denk dat het wel meegespeeld heeft. Er zijn wel meer spelers vertrokken omdat ze niet goed lagen bij de club, denk aan een Quincy Promes.

• Jorizzz
Martinusz schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:10:
[...]

Nou onlangs in een interview gaf hij zelf wel aan dat hij behoorlijk lastig was en daarnaast wilde Ajax hem dus wel behouden, maar waren de financiële eisen een beetje te gortig zijn kamp. Dat is dus ook het moment dat Overmars heeft besloten om hem te verkopen i.c.m. de toen bezetting van die positie :)
Dat bedoel ik juist. het is wel een lastige jongen, maar dat was allang bekend. De overbezetting van die positie, in combinatie met zijn eisen en verwachtingen, waren reden om hem te laten gaan.
PolarBear schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:11:
[...]

Denk het wel hoor, Ten Hag en Lang gingen gewoon niet samen. Maar denk ook aan de beker wedstrijd:
[Twitter]

Goed nu moet je met moeilijke spelers ook om kunnen gaan als club maar denk dat het wel meegespeeld heeft. Er zijn wel meer spelers vertrokken omdat ze niet goed lagen bij de club, denk aan een Quincy Promes.
Dit was wel een momentje inderdaad... Maar dat kan voor zo'n jongen ook gewoon een leermoment zijn.

Vooralsnog speelt Promes nog bij Ajax en die lijkt ook in elk geval bij de club meer krediet te hebben dan bij de supporters, afgaande op de verschillende fora.

Edit: nevermind, je refereerde natuurlijk aan zijn eerste perioode bij Ajax...

• Han
  • Niet online

Han

Jorizzz schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:16:
Vooralsnog speelt Promes nog bij Ajax en die lijkt ook in elk geval bij de club meer krediet te hebben dan bij de supporters, afgaande op de verschillende fora.
Op basis van zijn prestaties ten tijde dat Ziyech nog bij Ajax speelde begrijp ik dat ook wel. Tot vorig seizoen speelde Promes dan ook aardig en over die periode hebben wij het. Niemand zal beweren dat een Lang op dit moment achter Promes zou staan in de pikorde, maar dat is niet meer relevant. Daarnaast zien wij als buitenstaanders niet hoe Lang in de groep lag. Naast ten Hag lag ook Tadic met hem in de clinch, niet geheel onterecht ook. Het is niet zo dat Lang de ballen van het speelde bij Ajax en ging vaak voor eigen succes. Tevens had Lang een broertje dood aan meeverdedigen, net als Antony dat ook heeft.

Maar nu het allemaal hosanna is rondom Lang kan je moeilijk een oordeel vellen, pas wanneer hij op de bank beland of vaker gewisseld gaat worden in mindere wedstrijden, dan pas ga je zien of zijn karakter volwassener is geworden.

En over Promes; ik denk echt dat hij speeltijd heeft gekregen om hem zodoende in de etalage te zetten. Dat akkoord met Spartak is al lang en breed rond en Overmars is al bezig om een vervanger te halen, let maar op. Als mijn vermoedens kloppen dan heeft Ajax de casus Promes uitstekend opgelost :)

• toolkist
  • Niet online
Lampard ontslagen bij Chelsea, kan Ziyech niet ff bellen met Abramovic en een goed woordje doen over Ten Hag? O-)

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-12 19:47
toolkist schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:38:
Lampard ontslagen bij Chelsea, kan Ziyech niet ff bellen met Abramovic en een goed woordje doen over Ten Hag? O-)
Niet nodig. Ex-PSG succes coach Tuchel is nog vrij ;-)
(geen hem max. 12 maanden)

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Tuchel is ook al rond naar verluid, die zullen ze wel snel aankondigen.

• toolkist
  • Niet online
loekf2 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:42:
[...]

Niet nodig. Ex-PSG succes coach Tuchel is nog vrij ;-)
(geen hem max. 12 maanden)
Wel nodig! Boeiend dat Tuchel vrij is, daar heb ik niks aan ;)

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-12 19:47
toolkist schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:52:
[...]

Wel nodig! Boeiend dat Tuchel vrij is, daar heb ik niks aan ;)
Altijd betrouwbare DailyMail: https://www.dailymail.co....d-set-sacked-Chelsea.html. Chelsea praat al met Tuchel. 15e coach onder Abramovich.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:22
Poeh Nijhuis zondag, dat wordt 11 tegen 12 voetbal. :p

https://www.rtlnieuws.nl/...igler-fluit-feyenoord-psv

• ElPaco
Ze doen het expres!

WoT stats

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:23

Quad

Doof

Han schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:25:
en Overmars is al bezig om een vervanger te halen,
Enig idee wie?

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-12 02:38
Hopelijk Eriksen :+

• Gynnad
Het schijnt dat Ajax Brenner volgt, maar dat is ook maar een gerucht. Maar op papier is dat wel een spits, als je Haller, Traore en Brobbey nog hebt lijkt mij dat niet nodig.

Zie liever iemand die op de vleugels en 10 positie kan spelen.

[ Voor 29% gewijzigd door Gynnad op 25-01-2021 13:25 ]

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Bazoer word genoemd dat hij graag wil komen.
Als rcm waardoor Klaassen op 10 kan vind ik eigenlijk best prima.
Bazoer Gravenberch Klaassen, en als Kudus er is Bazoer of Klaassen banken.

• Martinusz
Mark31 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:29:
Bazoer word genoemd dat hij graag wil komen.
Als rcm waardoor Klaassen op 10 kan vind ik eigenlijk best prima.
Bazoer Gravenberch Klaassen, en als Kudus er is Bazoer of Klaassen banken.
Waarom zou Bazoer bij een goed draaiend Vitesse die mee doet om plek 1 tussentijds naar Ajax terug gaan?

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Typhone schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:31:
[...]

Die handsbal bedoel je denk ik hè? Als ik terugdenk hoe PSV er eentje tegen kreeg eerder dit seizoen (met Viergever volgens mij) dan voel ik mee met je pijn. Die warrige uitleg ook van die krullenbol bij de KNVB.... :N (je kunt ze geven...je kunt ze niet geven).

Zeg dat eens met droge ogen in een beslissende wedstrijd.
Ongeacht of je voor een club bent of niet, dit moet gewoon niet meer kunnen. Dit is nou exact waar de VAR voor is. :F

Ik begrijp niet hoe je als scheids en/of VAR dit zó mis kunt hebben, met alle uitgebreide, ultramoderne en kostbare middelen die je voorhanden hebt. Dan heb je ze, gebruik je ze niet. :N

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Exocet
  • Niet online
Martinusz schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:47:
[...]

Waarom zou Bazoer bij een goed draaiend Vitesse die mee doet om plek 1 tussentijds naar Ajax terug gaan?
1. Geld
2. Geld
3. Geld

Maar lijkt me heel sterk dat Ajax hem terug wil hebben.

• snmght

snmght

imho dan he

En waarom zou Ajax Bazoer terug willen?

Mag toch hopen dat het niet waar is.

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-12 12:29
[...]

Geld en een grotere kans om opgeroepen te worden voor Oranje.

Als Ajacied hoef ik die etter niet terug overigens, laat hem maar lekker bij een subtopper in het buitenland de sfeer verzieken.

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
[...]

Is dit een serieuze vraag?
Ajax loop je met veel meer kwaliteit om je heen en een grotere salaris.
Haller, Antony, Tadic, Neres, Kudus, Gravenberch, Blind, Tagliafico, Onana..

Vitesse heeft een paar goede spelers met Tannane, Bero,Openda,Bazoer maar dan ben je eigenlijk al een heel eind.

Als je naar xG gaat kijken, expected goals staat Ajax ruim bovenaan, Vitesse 6e!
Vitesse dus zeer effectief met kansen

https://footystats.org/netherlands/eredivisie/xg

[ Voor 36% gewijzigd door Mark31 op 25-01-2021 16:29 ]

• toolkist
  • Niet online
[...]

Omdat ie dat zelf wil?

Moet zeggen dat ie, als ie het licht nu gezien heeft en er vol voor wil gaan, hij wat mij betreft welkom is.

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
[...]

En over Promes; ik denk echt dat hij speeltijd heeft gekregen om hem zodoende in de etalage te zetten. Dat akkoord met Spartak is al lang en breed rond en Overmars is al bezig om een vervanger te halen, let maar op. Als mijn vermoedens kloppen dan heeft Ajax de casus Promes uitstekend opgelost :)
Als Ajax Promes speeltijd heeft gegeven om hem te verpatsen hebben ze dat als handelshuis uitstekend gedaan. Maar voor de kijker was het verschrikkelijk om naar het spel van promes te kijken.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-12 19:02
Wat is er eigenlijk met Bozenik gebeurd? Want die werd toch vorig jaar als groot talent aangekondigd, die zal het ook niet fijn vinden als Pratto nog voor hem gekozen wordt.

• BoB_HenK
Pompi schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:41:
[...]

Wat is er eigenlijk met Bozenik gebeurd? Want die werd toch vorig jaar als groot talent aangekondigd, die zal het ook niet fijn vinden als Pratto nog voor hem gekozen wordt.
Bozenik is tijdje geblesseerd geweest, zit pas sinds 19 januar oid bij de wedstrijdselectie.

• Pompi
BoB_HenK schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:43:
[...]

Bozenik is tijdje geblesseerd geweest, zit pas sinds 19 januar oid bij de wedstrijdselectie.
Thanks, dat had ik niet mee gekregen maar had wel gezien dat hij laatst op de bank zat. Dat verklaard dan veel.

• Martinusz
Fijne gast trouwens die Gravenberch, voetjes op de grond nog :)
“Ja, is dat zo? Zeggen ze dat ik de eredivisie ontgroeid ben? Nee, dat vind ik nog lang niet,” stelt Gravenberch met een gulle lach, voor de draaiende camera van Veronica Inside. “Kijk maar naar vandaag, dan zie je dat ik een mindere wedstrijd speel. Uit bij Fortuna moet ik er dan toch ook bovenuit steken?”

Gravenberch wil er maar mee zeggen dat hij totaal niet tevreden is met zijn eigen spel in Limburg. En dus ook zeker nog niet klaar voor een stap hogerop. “Ik zat niet lekker in de wedstrijd. Nee, daar was niet een speciale reden voor. Sommige van mijn passjes waren slordig en normaal dribbel ik ook veel in, maar dat deed ik nu ook te weinig.”

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-12 12:47
Martinusz schreef op maandag 25 januari 2021 @ 17:02:
Fijne gast trouwens die Gravenberch, voetjes op de grond nog :)

[...]
mooi om te zien dat zo iemand zich niet gek laat maken. Hij heeft helemaal gelijk ook: Pas weggaan als je echt de ED ontgroeit bent, niveau de ligt, de jong, ziyech.

• Gonadan

Gonadan

Eens, dat is ook mijn overtuiging. Het onderhandelt wat lastig als je verkoopwaar al een paar weken lang geen basismateriaal meer is. Sportief gezien een risico maar zo speelt Ajax het spel wel volgens mij.
Nu alleen graag nog de bevestiging van het vermoeden, want ik zie graag dat het officieel is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gynnad
Adrie Koster weg bij Willem II, eigenlijk zonde want deed het eigenlijk ontzettend goed met het materiaal wat hij had. Alleen krijgt het dit seizoen op de een of andere manier niet voor elkaar.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 00:05
Gynnad schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:22:
Adrie Koster weg bij Willem II, eigenlijk zonde want deed het eigenlijk ontzettend goed met het materiaal wat hij had. Alleen krijgt het dit seizoen op de een of andere manier niet voor elkaar.
26 November nog zijn contract verlengd. Hoewel de prestaties zeer dramatisch zijn, had ik deze actie niet echt verwacht.

• toolkist
  • Niet online
Schmidt dus 2 wedstrijden schorsing waarvan 1 voorwaardelijk.. Komt ie goed mee weg lijkt me, gezien ie er dit weekend (welliswaar 'uitgelokt') weer over begon.

• ElPaco
Ik had niet verwacht dat Koster zou worden weggestuurd, zeker niet omdat hij recent nog heeft verlengd.

Ik ben benieuwd hoe PSV het vanavond tegen Emmen gaat doen, PSV en kunstgras is geen gelukkige combi.

Hopen dat er in ieder geval niet nog meer blessures bij komen. Ook zal van Ginkel waarschijnlijk niet spelen door het kunstgras (dat was ook in eerdere wedstrijden zo). Schmidt heeft ook aangegeven dat het niet slim is van Ginkel op kunstgras te laten spelen ivm eerdere blessures.

WoT stats

• Martinusz
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:27:
[...]

26 November nog zijn contract verlengd. Hoewel de prestaties zeer dramatisch zijn, had ik deze actie niet echt verwacht.
Zouden ze hopen op het "schok" effect van een nieuwe trainer?

• toolkist
  • Niet online
Martinusz schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:47:
[...]

Zouden ze hopen op het "schok" effect van een nieuwe trainer?
Hopelijk gaan ze Ten Hag een aanbod doen O-)

• BoB_HenK
toolkist schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:01:
[...]

Lampard is vrij :+

• Martinusz
toolkist schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:01:
[...]

Of misschien 1 van de toptrainers in dit topic >:) >:)

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:23

Quad

Doof

Martinusz schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:05:
[...]

Voor het salaris wil ik het wel een jaartje doen.. :*)

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Pompi
Quad schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:14:
[...]

Voor het salaris wil ik het wel een jaartje doen.. :*)
Kan vast ook niet slechter gaan.

• toolkist
  • Niet online
Martinusz schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:05:
[...]

Nee wij gaan dan Ajax doen... CL winst here we come! :+
Pagina: 1 ... 148 ... 208 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.

Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021