Float like a butterfly, sting like a bee.
Mag toch verwachten dat AZ anders voor de dag komt dan tegen Ajax. Toen vond ik ze mak en matig. Vind Feyenoord wel de favoriet. Gelijkspel vind ik primaMartinusz schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:08:
Voorspellingen voor Feyenoord AZ?
Ik denk dat Feyenoord de 3 punten gaat pakken.
Moeilijk iets van te zeggen. Beide ploegen kunnen leuk spelen maar ook zwaar door de ondergrens zakken.Martinusz schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:08:
Feyenoord is defensief sterk maar komt door een zwak middenveld vaak niet aan aanvallen toe. AZ heeft een heel wisselvallig middenveld. Als dat draait gaat het fantastisch weet je het te verstoren (of hebben mensen als Stengs er geen zin in) dan stelt het hele team niets meer voor.
alles kan off-topic
Ik denk dat er maar 2 punten verdeeld worden.Martinusz schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:08:
Alsjeblieft nietDeadsy schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:41:
Volgende keer toch weer Labyad in de basis?
Oei oei oei, als ik moet gaan uitleggen dat een mens, niet door ledematen etc heen kan kijken, maar 2 paar ogen heeft en daardoor niet alles in een split seconde kan zien en daardoor soms de VAR nodig heeft....toolkist schreef op zondag 24 januari 2021 @ 14:43:
[...]
Nope, ik snap echt niet dat Higler dit niet zelf kan beslissen.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Hij heeft toch gezien wat er gebeurde? Anders kan ie nooit geel geven...carpebios schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:56:
[...]
Oei oei oei, als ik moet gaan uitleggen dat een mens, niet door ledematen etc heen kan kijken, maar 2 paar ogen heeft en daardoor niet alles in een split seconde kan zien en daardoor soms de VAR nodig heeft....
Vooral Ajax de schuld geven Ultee en niet je eigen spelers die doorspelen... Hulde!Ultee werd bij ESPN gevraagd naar het moment. Had Semedo niet gewoon eerder moeten opstaan? 'Volgens mij schoot de kramp vol in zijn been. Dan zou het fijn zijn als Ajax die bal even uitschiet. Toen Onana de bal had, dacht ik dat ze de bal uit gingen schieten. Het voelt extra zuur als je met tien man de tegengoal krijgt waardoor je de wedstrijd verliest', aldus de Fortuna-coach.
• Winst Feyenoord
• Winst AZ
• Gelijkspel
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Er bestaat een verschil tussen zien en zien. De een ziet een lichte overtreding en mist het vervolg en andersom. Daar is de VAR er. Ik snap echt niet dat dit iemand moet uitleggen.toolkist schreef op zondag 24 januari 2021 @ 16:02:
[...]
Hij heeft toch gezien wat er gebeurde? Anders kan ie nooit geel geven...
[...]
Vooral Ajax de schuld geven Ultee en niet je eigen spelers die doorspelen... Hulde!
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Dat is alleen de regel bij aanvallend handsStarbucks schreef op zondag 24 januari 2021 @ 16:50:
Hands is hands dacht ik dat de regel was. Schijnbaar houdt elke scheids er weer zijn eigen regels op na. Blijft onduidelijk allemaal
[ Voor 12% gewijzigd door Vos op 24-01-2021 16:54 ]
Ja, een sliding. Geen opzet, wel de aanval eruit gehaald.Vos schreef op zondag 24 januari 2021 @ 16:53:
[...]
Dat is alleen de regel bij aanvallend handsHeb de actie niet gezien. Was het in de verdediging?
[ Voor 95% gewijzigd door Starbucks op 24-01-2021 16:57 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Bizot bijna met een pijnlijke misser.
[ Voor 92% gewijzigd door Vos op 24-01-2021 17:01 ]
Maar het maakt wel uit. Bijvoorbeeld bij Ajax - AZ had de VAR het doelpunt van Ajax waarschijnlijk afgekeurd. Ook vlaggen de grensrechters minder snel waardoor er zomaar een kans zou zijn geweest dat AZ er die ene keer wel uit was gekomen. Dan had AZ nu in de kwartfinale gestaan ipv Ajax (uiteraard los van de teams verder speelden. Deze 2 momenten hadden de wedstrijd kunnen flippen).Erapaz schreef op zondag 24 januari 2021 @ 16:56:
Wat blijft voetbal met VAR toch afgrijselijk om te kijken, afgelopen woensdag was echt een verademing. En het maakt allemaal geen zak uit, woensdag was er discussie over de arbitrage en vandaag weer. Schaf die VAR dan af, want het voegt niks toe, de discussie blijf je houden en zonder VAR is het stukken beter om aan te zien.
Dus juist die paar wedstrijden hebben laten zien dat het echt heel erg nodig is.
[ Voor 46% gewijzigd door Starbucks op 24-01-2021 17:15 ]
[ Voor 27% gewijzigd door Vos op 24-01-2021 17:16 ]
Hij houdt zijn handen breed als een keeperVos schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:15:
Eigenlijk is het wel terecht dat dit geen penalty is. Hij heeft zijn arm in een natuurlijke positie. Echter is de consistentie ver te zoeken.
2 penalty's hadden er al gegeven kunnen worden. Die scheids is behoorlijk partijdig.Typhone schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:14:
Waar blijft die VAR!?!?
Aangeschoten hands bestaat niet @Starbucks . Als dit geen pingel is dan snap ik er geen reet van.
Ik meen dat dit wel meeviel, misschien 20 cm naast het lichaam? Maar ik heb de beelden niet heel erg bestudeerd.
Wel iets verder zie ik nu uit de beelden, toch wel penal imo
[ Voor 21% gewijzigd door Vos op 24-01-2021 17:19 ]
Dat die grensrechters later vlaggen is wel het meest irritante aan de VAR. Dan denk je het is een doelpunt en dat wordt ie als nog afgekeurd omdat ze niet durven te vlaggen. Vandaag was er kritiek genoeg met VAR en volgens sommigen had het 1-1 moeten zijn, dus met VAR klopt de uitslag ook niet, wat is dan het voordeel?ElPaco schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:12:
[...]
Maar het maakt wel uit. Bijvoorbeeld bij Ajax - AZ had de VAR het doelpunt van Ajax waarschijnlijk afgekeurd. Ook vlaggen de grensrechters minder snel waardoor er zomaar een kans zou zijn geweest dat AZ er die ene keer wel uit was gekomen. Dan had AZ nu in de kwartfinale gestaan ipv Ajax (uiteraard los van de teams verder speelden. Deze 2 momenten hadden de wedstrijd kunnen flippen).
Dus juist die paar wedstrijden hebben laten zien dat het echt heel erg nodig is.
Dat de arbitrage fouten maakt hoort bij het voetbal, het blijft mensen werk. Zelfs met VAR blijven de fouten, met als nadeel dat je niet meer spontaan kunt juichen en dat de totale snelheid uit het spel wordt gehaald.
De sport wordt kapot geanalyseerd met de VAR. Al dat geneuzel over "ja maar zijn arm was buitenspel maar daar kun je niet mee scoren dus telt het niet" voegt precies 0 toe aan het spelletje.
Edit: En, hoppa! Terwijl ik dat schrijf gaat de VAR weer eens de mist in en bewijst mijn punt:
krissie100 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:19:
Ik ben mad, het is lang geleden dat ik voor zo'n duidelijke handsbal geen pingel heb gezien
[ Voor 17% gewijzigd door Erapaz op 24-01-2021 17:20 ]
Ja, gelukkig was de var niet wakker. Niemand (buiten AZ) zou die bal op de stip willen maar helaas zijn de regels nu wel zo.Exocet schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:13:
Dat was toch gewoon hands?
alles kan off-topic
Nee, afzichtelijkElPaco schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:17:
Ben ik trouwens de enige die die outfit van AZ afschuwelijk vind?
Niet zo zuur heren!!
alles kan off-topic
Niet eens een VAR! Echt waanzin dit. Ik heb zo’n kneuzingen handsballen gezien maar dit is oké. Begrijp ik niet.Vos schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:17:
[...]
Ik meen dat dit wel meeviel, misschien 20 cm naast het lichaam? Maar ik heb de beelden niet heel erg bestudeerd.
Wel iets verder zie ik nu uit de beelden, toch wel penal imo
[Afbeelding]
De VAR was toch ook in eerste instantie om overduidelijke fouten te corrigeren? Dus niet dat gezeur op de mm die het nu is.Erapaz schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:17:
[...]
Dat die grensrechters later vlaggen is wel het meest irritante aan de VAR. Dan denk je het is een doelpunt en dat wordt ie als nog afgekeurd omdat ze niet durven te vlaggen. Vandaag was er kritiek genoeg met VAR en volgens sommigen had het 1-1 moeten zijn, dus met VAR klopt de uitslag ook niet, wat is dan het voordeel?
Dat de arbitrage fouten maakt hoort bij het voetbal, het blijft mensen werk. Zelfs met VAR blijven de fouten, met als nadeel dat je niet meer spontaan kunt juichen en dat de totale snelheid uit het spel wordt gehaald.
De sport wordt kapot geanalyseerd met de VAR. Al dat geneuzel over "ja maar zijn arm was buitenspel maar daar kun je niet mee scoren dus telt het niet" voegt precies 0 toe aan het spelletje.
Ook bij 1-1 had het invloed gehad, dan was het verlengen en alles, dus het heeft zeker invloed op wedstrijden.
Over het niet meteen kunnen juichen, tja, dat is maar deels. Nog genoeg doelpunten die zo overduidelijk zijn dat er meteen gejuicht kan worden.
De VAR is er vandaag niet, de FAR welTyphone schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:21:
[...]
Niet eens een VAR! Echt waanzin dit. Ik heb zo’n kneuzingen handsballen gezien maar dit is oké. Begrijp ik niet.
Terwijl juist werd aangegeven dat hands altijd een strafschop ging worden..Snowdog schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:17:
Duidelijk een penalty idd... Altijd gezeur met handsballen en VAR...
Ik vind 't wel leuk!ElPaco schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:17:
Ben ik trouwens de enige die die outfit van AZ afschuwelijk vind?
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Ik moet dan altijd weer aan Oranje tegen Brazilië denken in 1994. Toen was die neuzel regel er nog niet eens maar werd die, omdat het Romario was, toch al toegepast.Ankona schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:20:
En weer een voorbeeld van strikte foute regels. Dat doelpunt van Jorgensen was gewoon buitenspel maar met alle ingewikkelde geneuzelregels toch weer niet. Pirma (dit keer)
Valt tegen hoor, mijn VAR angst zit diep. Alleen de potjes zonder VAR zoals in de beker of eerder de EL kan ik ontspannen. Potjes met VAR hangt er toch altijd zo'n stress overheen. Ik snap echt niet dat ze daarmee doorgaan, de sport gaat kapot. We wonen toch niet in Amerika waar ze over een wedstrijd van een uur de hele avond doen....ElPaco schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:21:
[...]
De VAR was toch ook in eerste instantie om overduidelijke fouten te corrigeren? Dus niet dat gezeur op de mm die het nu is.
Ook bij 1-1 had het invloed gehad, dan was het verlengen en alles, dus het heeft zeker invloed op wedstrijden.
Over het niet meteen kunnen juichen, tja, dat is maar deels. Nog genoeg doelpunten die zo overduidelijk zijn dat er meteen gejuicht kan worden.
Neuzen regel? Wasda? Sta je dan met je neus buitenspel?D-e-n schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:22:
[...]
Ik moet dan altijd weer aan Oranje tegen Brazilië denken in 1994. Toen was die neuzel regel er nog niet eens maar werd die, omdat het Romario was, toch al toegepast.
[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 24-01-2021 17:23 ]
Tijd om het dan maar te doen zoals in zo veel andere sporten? Je krijgt als team x aantal VARs. Als je hem goed inzet blijft hij behouden anders verlies je hem?Erapaz schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:23:
[...]
Valt tegen hoor, mijn VAR angst zit diep. Alleen de potjes zonder VAR zoals in de beker of eerder de EL kan ik ontspannen. Potjes met VAR hangt er toch altijd zo'n stress overheen. Ik snap echt niet dat ze daarmee doorgaan, de sport gaat kapot. We wonen toch niet in Amerika waar ze over een wedstrijd van een uur de hele avond doen....
Maar stel je voor dat het voetbal naar een andere sport zou kijken
De sport gaat kapotErapaz schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:23:
[...]
Valt tegen hoor, mijn VAR angst zit diep. Alleen de potjes zonder VAR zoals in de beker of eerder de EL kan ik ontspannen. Potjes met VAR hangt er toch altijd zo'n stress overheen. Ik snap echt niet dat ze daarmee doorgaan, de sport gaat kapot. We wonen toch niet in Amerika waar ze over een wedstrijd van een uur de hele avond doen....
Waarna een Wamberto goal wel valt omdat de VAR op is? Nee. Gewoon een consistente VAR. Het is allemaal echt geen rocketscience.ElPaco schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:25:
[...]
Tijd om het dan maar te doen zoals in zo veel andere sporten? Je krijgt als team x aantal VARs. Als je hem goed inzet blijft hij behouden anders verlies je hem?
Gewoon echte VAR, elke week in dezelfde samenstelling. Nu is het een stoelendans.
Je wordt hier vandaag wel genaaid door de scheids/VAR ja. Ze kijken gewoon weg.krissie100 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:30:
Ik voel ons zwaar genaaid, eerst is er geen VAR bij Ajax en nu is die er wel maar zit ie een kopje koffie te lurken... Bizar
Gewoon een var zonder al te veel regels, extra assistent voor de scheidsrechter die helpt betere beslissingen te nemen. Niet zo geformaliseerd met waar hij zich wel en niet mee mag bemoeien, iemand met spelregelkennis en extra middelen om waar te nemen. Niets mis mee. Ook niet als corrigerend orgaan maar als assistent. Net als die mannen met een vlag langs de lijn.PWM schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:28:
[...]
Waarna een Wamberto goal wel valt omdat de VAR op is? Nee. Gewoon een consistente VAR. Het is allemaal echt geen rocketscience.
Gewoon echte VAR, elke week in dezelfde samenstelling. Nu is het een stoelendans.
alles kan off-topic
Net zoals hij wegkijkt toen Toornstra in zijn eentje op het doel afliep na een 'overtreding' op Martins Indi?Starbucks schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:33:
[...]
Je wordt hier vandaag wel genaaid door de scheids/VAR ja. Ze kijken gewoon weg.
Nouja, stel voor dat je hem nu inzet bij dat handsmoment en er dan beslist wordt dat het niks is en je dus je moment verliest. Wat mij betreft is inconsistentie toch een groter probleem.ElPaco schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:25:
[...]
Tijd om het dan maar te doen zoals in zo veel andere sporten? Je krijgt als team x aantal VARs. Als je hem goed inzet blijft hij behouden anders verlies je hem?
Je ziet al steeds vaker voetballers met de handen op de rug verdedigen om maar domme handsballetjes te vermijden, maar als je zoiets ziet, dan denk je, dat is dus ook nergens voor nodig... Nouja, tot de volgende wedstrijd waarschijnlijk, dan ligt 'ie opeens weer op de stip.
Als speler moest je je al voorbereiden op een wedstrijd door je in te leren op wat je directe tegenstander doet (linksbenig/rechtsbenig, trekt vaak naar binnen, dat soort dingen) maar ook hoe de VAR fluit. Dan weet je of je armen moet vasttapen op je rug of dat je ze mag laten wapperen xDSnowdog schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:35:
[...]
Nouja, stel voor dat je hem nu inzet bij dat handsmoment en er dan beslist wordt dat het niks is en je dus je moment verliest. Wat mij betreft is inconsistentie toch een groter probleem.
Je ziet al steeds vaker voetballers met de handen op de rug verdedigen om maar domme handsballetjes te vermijden, maar als je zoiets ziet, dan denk je, dat is dus ook nergens voor nodig... Nouja, tot de volgende wedstrijd waarschijnlijk, dan ligt 'ie opeens weer op de stip.
Ik ben het met je eens dat ze vooral meer consistent moeten worden.
Ja, lijkt me een hele goede oplossing!ElPaco schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:25:
[...]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ja, we hebben nog 40 minuten, maar ik ben de voetbal Nostradamus
Pak er nog eens eentjePWM schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:51:
Zal nog eens ff een biertje pakken....
AZ moet Labyad kopen, die maakt deze wel.Starbucks schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:00:
Hoe is dit geen goal?!?
Als supporter lijkt het me iedere wedstrijd weer een vorm van marteling. Elke keer denk je, nou, dat was het wel voor vandaag, en dan kruipt het weer ergens uit een gat in de grond, en scoort het de gelijkmaker.
Je krijgt dan wel weer waar voor je geld.
U vroeg?PWM schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:06:
Nou AZ, ga maar naar huis. De wissel komt er aan.
[ Voor 42% gewijzigd door PWM op 24-01-2021 18:18 ]
TactiekExocet schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:26:
Ze lijken een beetje moe bij Feyenoord
Mwa, ook al verliezen we deze waarschijnlijk wel eindelijk een leuke pot voetbal gezien. Wellicht de enige dit seizoen tot nu toe
PSV werd ook redelijk makkelijk gewonnen dat AZ.LZ86 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:30:
En net tegen Feyenoord kan AZ plots weer wel voetballen![]()
Mwa, ook al verliezen we deze waarschijnlijk wel eindelijk een leuke pot voetbal gezien. Wellicht de enige dit seizoen tot nu toe
Misschien moet feyenoord iets meer hun best doen
U zei?ElPaco schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:39:
Ja lekker dan, ik had AZ op 3 doelpunten voorspelt. Zucht.
Dit topic is gesloten.
![]()
Outerspace in "Sport Feedback"
De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021