[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2020/2021 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 132 ... 208 Laatste
Acties:
  • 290.615 views

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-12 21:13
Han schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:52:
[...]

Omdat? Wanneer het structureel zou zijn dan heb je wellicht een punt. Als of een Bayern, Liverpool, Real of een Inter alle wedstrijden wint. De enige meting die je kan doen is aan de hand van de plek aan het einde van het seizoen. Wordt bijvoorbeeld Ajax geen eerste maar PSV en heeft PSV het met aanzienlijk minder middelen gedaan, dan pas klopt jouw redenering. En ndan nog, een team kan het geluk hebben dat er plots een talent op staat (of zelfs talenten) die net dat extra geeft waardoor een ploeg boven verwachting presteert en kampioen wordt met mindere middelen.
Ajax de eerste 20 minuten tegen PSV weggespeeld werd, door de week moeite had met Utrecht in de beker, moeite had met Willem II en geen kans had tegen Twente en Groningen. Dan beperk ik met tot nationaal dit seizoen. Gezien het budget is 1 punt voorsprong te weinig. Tuurlijk verlies je weleens wat, maar er zitten partijen tussen waar Ajax 0 kansen creëert en de verdediging helemaal open ligt (tegen Twente was dit heel duidelijk).

PSV is dus veel efficiënter dan Ajax met geld omzetten naar resultaat, Feyenoord en Vitesse staan op slechts 3 punten. Gezien het budget en de waarde van de selectie had Ajax zeker 6/7 punten los moeten staan.

Het is al ruim een jaar structureel, vanaf het gelijkspel tegen Chelsea uit heeft Ajax geen goede wedstrijden meer gespeeld en is het kwakkelen. Terwijl in de weken daarvoor zowel als Utrecht als Feyenoord in de arena helemaal werden weggetikt. Dat niveau hebben ze nooit meer gehaald.

[ Voor 9% gewijzigd door Erapaz op 12-01-2021 11:59 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Erapaz schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:57:
PSV is dus veel efficiënter dan Ajax met geld omzetten naar resultaat, Feyenoord en Vitesse staan op slechts 3 punten. Gezien het budget en de waarde van de selectie had Ajax zeker 6/7 punten los moeten staan.
Ik kijk liever naar de eindstand van de competitie. Dan pas kan je die conclusie trekken :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:29
Han schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:59:
[...]

Ik kijk liever naar de eindstand van de competitie. Dan pas kan je die conclusie trekken :)
Nouja... ik ben het met jullie beiden eens. Het is al meer dan een jaar niet om aan te gluren. De stand verbloemt dan veel.

XXXVI

• Erapaz
Han schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:59:
[...]

Ik kijk liever naar fatsoenlijk voetbal, in plaats van elke weer die frustrerende wedstrijden. Het is al meer dan een jaar ellende en elke keer komt EtH weer met Labyad, Klaiber en Promes.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:21
Erapaz schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:06:
[...]

Ik kijk liever naar fatsoenlijk voetbal, in plaats van elke weer die frustrerende wedstrijden. Het is al meer dan een jaar ellende en elke keer komt EtH weer met Labyad, Klaiber en Promes.
Mazraoui is nog niet helemaal fit, dus dat Klaiber af en toe speelt is helemaal niet zo gek.

Promes speelde vorig seizoen gewoon goed en kan het helaas dit seizoen niet laten zien, echter wie zou je dan moeten laten spelen? Nu Haller is gehaald verwacht ik ook dat hij minder minuten gaat maken en zelfs wellicht een transfer gaat maken, zie interview met Overmars van afgelopen zondag.

Labyad is puur omdat Ajax met teveel blessures kampte, als iedereen dadelijk fit is zit hij gewoon weer op de bank.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Erapaz
Gynnad schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:15:
[...]

Mazraoui is nog niet helemaal fit, dus dat Klaiber af en toe speelt is helemaal niet zo gek.

Promes speelde vorig seizoen gewoon goed en kan het helaas dit seizoen niet laten zien, echter wie zou je dan moeten laten spelen? Nu Haller is gehaald verwacht ik ook dat hij minder minuten gaat maken en zelfs wellicht een transfer gaat maken, zie interview met Overmars van afgelopen zondag.

Labyad is puur omdat Ajax met teveel blessures kampte, als iedereen dadelijk fit is zit hij gewoon weer op de bank.
Ja blessures zijn al meer dan een jaar een excuus. Met dit budget mag je gewoon niet verliezen van tegenstanders als Twente, Groningen en Willem II (vorig seizoen), als de ED niet was afgeblazen hadden ze de eerste plek niet behouden. Dat Groningen en Twente 2 jaar op rij kunnen winnen van Ajax geeft mij aan dat ze hun geld efficiënter besteden.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:02

Typhone

Who Dares Wins

Erapaz schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:18:
[...]

Ja blessures zijn al meer dan een jaar een excuus. Met dit budget mag je gewoon niet verliezen van tegenstanders als Twente, Groningen en Willem II (vorig seizoen), als de ED niet was afgeblazen hadden ze de eerste plek niet behouden. Dat Groningen en Twente 2 jaar op rij kunnen winnen van Ajax geeft mij aan dat ze hun geld efficiënter besteden.
Technisch gezien wel. FC Twente deed het veel beter tegen Ajax dan PSV over de hele wedstrijd bekeken.
Waar PSV vanuit de reactie speelde en hun kracht 100% gebruikte daar deed FC Twente Ajax over de hele wedstrijd bekeken pijn. Daar kwam Ajax geen moment in hun spel.

Dan krijg je een soort kip-ei verhaal want je kunt ook zeggen dat FC Twente met zo'n spel tegen heel veel anderen niet mag verliezen. Feitelijk gezien is het niet zo dat je alles wint. Dan zou budget zo bepalend zijn dat wij in NL maar net zo goed niet meer kunnen deelnemen aan de CL maar ook daar wordt het tegendeel door ons Nederlandse clubs bewezen.

Ergo: de besteding van geld lijkt me niet zo relevant. De besteding van beleving daarentegen en focus of scherp aan een wedstrijd beginnen daarentegen...

Simpel voorbeeld: wat riepen alle Ajacieden? Ohjee, als het centrum van Ajax het maar houdt tegen PSV met die snelle omschakeling. Welgeteld 2 minuten en 24 seconden later lag de bal in het netje omdat het centrum te laat was (onderschepping) en te laat was (instappen/meelopen) en de 0-1 om de oren. Dat heeft niks met budget te maken maar alles met focus en wedstrijdinstelling. Zoiets vind ik absoluut onbegrijpelijk.

• Erapaz
Typhone schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:30:
[...]

Technisch gezien wel. FC Twente deed het veel beter tegen Ajax dan PSV over de hele wedstrijd bekeken.
Waar PSV vanuit de reactie speelde en hun kracht 100% gebruikte daar deed FC Twente Ajax over de hele wedstrijd bekeken pijn. Daar kwam Ajax geen moment in hun spel.

Dan krijg je een soort kip-ei verhaal want je kunt ook zeggen dat FC Twente met zo'n spel tegen heel veel anderen niet mag verliezen. Feitelijk gezien is het niet zo dat je alles wint. Dan zou budget zo bepalend zijn dat wij in NL maar net zo goed niet meer kunnen deelnemen aan de CL maar ook daar wordt het tegendeel door ons Nederlandse clubs bewezen.

Ergo: de besteding van geld lijkt me niet zo relevant. De besteding van beleving daarentegen en focus of scherp aan een wedstrijd beginnen daarentegen...

Simpel voorbeeld: wat riepen alle Ajacieden? Ohjee, als het centrum van Ajax het maar houdt tegen PSV met die snelle omschakeling. Welgeteld 2 minuten en 24 seconden later lag de bal in het netje omdat het centrum te laat was (onderschepping) en te laat was (instappen/meelopen) en de 0-1 om de oren. Dat heeft niks met budget te maken maar alles met focus en wedstrijdinstelling. Zoiets vind ik absoluut onbegrijpelijk.
Natuurlijk is de relatie budget en resultaten niet 1 op 1. Daarom praat ik ook over de periode november 2019 tot en met nu. Dat lijkt me een mooie periode om een gemiddelde uit te halen. Telkens worden blessures en instelling als excuus gebruikt, maar als je tegen PSV (of Valencia, Atalanta) niet met de juiste instelling het veld in kan gaan en dit al meer dan een jaar lang structureel gebeurt, dan heb je wel een probleem. Dan zou je zelfs kunnen stellen dat de verkeerde spelers aangetrokken zijn, omdat ze zich blijkbaar niet kunnen motiveren tegen de directe concurrent (als dat het geval was afgelopen zondag).
Dan mag je dus wel serieus kijken naar hoe je je grotere budget gemiddeld genomen omzet naar resultaten. Enerzijds door je aankopen, anderzijds door welke spelers je opstelt en met welk systeem je speelt.

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-12 14:57

Baseman77

We move

Een wat late reactie van mijn kant, maar Ajax-PSV was een geweldige wedstrijd _/-\o_
Beide teams halen een niveau waar de rest van de Eredivisie niet aan kan tippen.

PSV begon uitstekend en was erg effectief, waarbij beide goals voortkwamen uit de tactiek van Schmidt. De bal de juiste kant op dwingen, meteen vol drukzetten op het juiste moment, daardoor de bal veroveren op de helft van de tegenstander en direct de voorwaartse oplossing kiezen. Malen en Zahavi wisten vervolgens met slimme loopacties voldoende ruimte voor zichzelf te creëren, waarbij met name de assist van Malen bij de 0-1 van grote schoonheid en klasse was.

Na de 0-2 liet PSV zich inzakken om proberen te profiteren van de ruimte achter Schuurs en Blind, wat echter iedere keer niet goed uitgespeeld werd. Pas vlak voor rust lukte dit weer, wat bijna de 1-3 opleverde.
Tussendoor kwam Ajax meer aan voetballen toe, al wist men nog weinig te creëren. De kans in de 28e minuut voor Ajax was de eerste kans, maar Tadic schoot de bal op de paal. De 1-2 viel echter toch nog voor rust. Ajax kwam met enige mazzel in balbezit (en misschien een overtreding van Tagliafico), maar speelde dit daarna prima uit.

De 2e helft had Ajax niets te verliezen en zo speelde men ook, waarbij Ajax liet zien een heel hoog niveau te kunnen halen. Dat mag ook wel gezien de zware investeringen en de reeds bekende en beproefde tactiek, maar hierin is Ajax het beste team in de Eredivisie. PSV werd achteruit gedrukt en kwam er niet meer uit, meestal werd de bal blind naar voren gerost, wat vrij zinloos is met de aanvallers die PSV heeft. Met name Teze mocht dit zich aanrekenen, al past dit bij zijn ontwikkeling en speelde hij tegen het enige team in de Eredivisie dat een dergelijke druk kan ontwikkelen. De 2-2 kon niet uitblijven en deze viel dan ook. Eerst werd de goal van Haller terecht afgekeurd wegens buitenspel, maar de 2-2 volgde na slecht uitverdedigen van Dumfries en prima acties van Haller en Antony. Ik vind Antony (nog?) teveel een speeltuinvoetballer die teert op enkele momenten, maar die gehele 2e helft speelde hij uitstekend en hij is al het hele seizoen ontzettend effectief.
Na de 2-2 begon de tank leeg te raken bij Ajax en het laatste kwartier/10 minuten kon het nog twee kanten op. Mede door de wissels van Schmidt kreeg PSV weer enige controle en werden er ook eindelijk weer kansen gecreëerd. Waarbij ik van mening ben dat Schuurs een overtreding maakte op de doorgebroken Madueke, maar de VAR volgde Kuipers dus men vond het blijkbaar niet zwaar genoeg. Dat er geen penalty volgde na de handsbal van de beste speler op het veld (Gravenberch) vind ik terecht, al nam hij een risico met zijn omdraaien (aangezien zijn handen daarmee juist richting de bal gingen).

Al met al vind ik 2-2 een terechte uitslag, wat ook overeenkomt met de kansenverhouding en de xG.

PS: Dat Haller een recordaankoop is is opvallend en veelzeggend, maar hij is duidelijk beter dan de overige spitsen bij Ajax.
Han schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:33:
Ik denk dat ze wel gewoon fit zijn, zo fit als de spelers kunnen zijn. Echter kost deze manier van spelen zo ontzettend veel kracht dat je je moet afvragen of het wel mogelijk is met eredivisie materiaal.
Het lukte Schmidt in Oostenrijk met een nog meer veeleisende tactiek, dus in de Eredivisie kan het gewoon met zijn huidige tactiek.

Alleen moet niet onderschat worden hoeveel last PSV heeft gehad van de corona besmettingen. Deze vielen net in de maanden dat de basis gelegd zou moeten worden, met daarbij ook nog late transfers, Europese kwalificatie en interlands. Dat alles heeft ervoor gezorgd dat Schmidt pas laat met een (zo goed als) volledige groep is gaan trainen, waarbij hij tussendoor heel veel heeft gerouleerd om blessures te voorkomen (met succes) en om de spelers conditioneel op te kunnen bouwen.

Het heeft er echter voor gezorgd dat PSV nog actief is op 3 fronten, voor het eerst sinds 5 jaar. Dat de blessures erg beperkt zijn gebleven en dat PSV steeds dichter bij de gewenste uitvoering van de tactiek is gekomen. Het conditionele aspect is het laatste dat nog gerealiseerd dient te worden, dat heeft nog wat tijd nodig.
Het is niet dat PSV een zwaarder programma heeft dan andere ploegen, sterker nog, ik denk dat de CL meer vraagt dan een EL wedstrijd, als je kijkt naar de Europese tegenstanders van Ajax en PSV.
Ik kan het zo niet meer terugvinden, maar de feiten zijn dat PSV dit seizoen tot de winterstop gemiddeld de minste rustdagen heeft gehad. Combineer dat met de vele coronabesmettingen en je hebt al een duidelijke oorzaak.
Harribo schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:04:
Haller kost wel wat salaris per jaar, Tadic dus ook. Dat is maximaal 9 miljoen PER JAAR wat Ajax al kwijt is. Schrok daar best wel wat van voor Nederlandse begrippen.
Ajax heeft al 2 seizoenen een enorme salarispost, helemaal voor Nederlandse begrippen.

2018/2019: 92,2 miljoen
2019/2020: 92,4 miljoen

PSV zit op de helft (!) daarvan: 44,6 en 47,1 miljoen.

Dit seizoen is bij Ajax grootverdiener Ziyech vertrokken, maar heeft Haller een nog hoger salaris. Van de Beek is ook vertrokken, maar Antony zal minimaal op hetzelfde salaris zitten en Klaassen zal ook tot de topverdieners behoren. De salarislasten zullen dus niet afgenomen zijn.
Ook niet bij PSV trouwens.
Dit zijn ook oa bedragen waardoor Ajax wel CL móet blijven halen lijkt me.
Klopt, precies hierom is Haller ook aangetrokken voor een recordbedrag.
Moyes geeft zelf aan dat ze een dermate hoog bedrag nooit hadden verwacht, het geeft aan hoeveel haast Ajax had met een nieuwe spits. Ajax wil dit seizoen per se kampioen worden om de CL zeker te stellen, dat geld hebben ze keihard nodig.

• Han
  • Niet online

Han

Baseman77 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:36:
Een wat late reactie van mijn kant, maar Ajax-PSV was een geweldige wedstrijd _/-\o_
Beide teams halen een niveau waar de rest van de Eredivisie niet aan kan tippen.
Klopt. Maar sommigen verwachten dat elke wedstrijd en dat is onrealistisch. Volg voor de aardigheid eens 10 wedstrijden van een Liverpool, Real, PSG of een Inter. Het aantal wedstrijden waar je je vingers bij aflikt is minimaal, ook die ploegen verliezen van kleinere clubs of winnen krap aan met lelijk voetbal. Als je naar PSV kijkt snap je sommige wedstrijden van dit seizoen ook niet qua voetbal en resultaat. Dat zelfde geldt voor Ajax, zoals er gevoetbald werd in de tweede helft dan is een resultaat tegen Twente niet te verklaren. Met dergelijk voetbal die beide ploegen op de mat legden zou je van niemand moeten verliezen. En toch is de praktijk anders. Tegen Twente dachten vele Ajax spelers dat ze op 90% konden spelen en kwamen ze tekens een stap te laat, vielen er gaten en liepen combinaties niet. Tel daar bij op een tegenstander die super gemotiveerd is en je gaat nat. Dat gebeurt gewoon, bij elk team in elke competitie.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Han schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:58:
[...]Klopt. Maar sommigen verwachten dat elke wedstrijd en dat is onrealistisch.
De één noemt de lat steeds (iets) hoger leggen realistisch voor een topclub, de ander neemt genoegen met stagnatie en/of achteruitgang. O-)

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Voor degenen die beginnen dat Ajax de 1e 20 minuten werden weg gespeeld dan mag je ook alle situaties bekijken.
Mazraoui en Kudus waren net fit na lange blessures.
Daardoor speelde slechts 1 van de 2.
Ajax begon met Labyad op 9 , wat normaliter een nummer 10 is, en speelde met Promes op 10, wat normaliter een nummer 11 is.
Als je bekijkt dat PSV alleen Gotze misten dan is het verschil groot

Opstelling PSV

Mvogo Dumfries Teze Boscagli max Sangare Rosario Ihattaren Malen Zahavi Gakpo.

Beste 11

Mvogo Dumfries Teze Boscagli max Sangare Rosario Gotze Malen Zahavi/Madueke Gakpo

1 plek dus een andere speler

Nu Ajax.

Onana Mazraoui Schuurs blind tagliafico Klaassen Gravenberch Promes Antony Labyad Tadic

Sterkste 11
Onana Mazraoui Schuurs blind tagliafico Klaassen Gravenberch Kudus Antony Haller Tadic

Scheelt niks hoor, ..

• Mark31
Als je bekijkt dat Haller 7 van zijn 9 duels won dus daardoor de bal vasthoud en kan je weer verder voetballen, Labyad won er 0 uit 4.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Mark31 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:39:
Voor degenen die beginnen dat Ajax de 1e 20 minuten werden weg gespeeld dan mag je ook alle situaties bekijken.
Mazraoui en Kudus waren net fit na lange blessures.
Daardoor speelde slechts 1 van de 2.
In dat perspectief was ook Zahavi pas weer fit na het ontbreken in de selectie van speelronde 11 t/m 14 (net zoals Mazraoui.
Ajax begon met Labyad op 9 , wat normaliter een nummer 10 is, en speelde met Promes op 10, wat normaliter een nummer 11 is.
Als je bekijkt dat PSV alleen Gotze misten dan is het verschil groot
Labyad heeft natuurlijk vaker op 9 (4 van de 11 voorgaande wedstrijden) gespeeld en Promes vaker op 10 (4 van de 6 voorgaande basisplaatsen) De combinatie Promes Labyad komt daarin vrijwel altijd voor. Heel nieuw is dat derhalve ook niet. Dus de stelling dat Labyad normaal een nummer 10 is en Promes normaal een 11 is niet te zien in de opstellingen van Ajax

(op basis van deze data over labyad en promes

• Mark31
Napo schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:03:
[...]

In dat perspectief was ook Zahavi pas weer fit na het ontbreken in de selectie van speelronde 11 t/m 14 (net zoals Mazraoui.

[...]

Labyad heeft natuurlijk vaker op 9 (4 van de 11 voorgaande wedstrijden) gespeeld en Promes vaker op 10 (4 van de 6 voorgaande basisplaatsen) De combinatie Promes Labyad komt daarin vrijwel altijd voor. Heel nieuw is dat derhalve ook niet. Dus de stelling dat Labyad normaal een nummer 10 is en Promes normaal een 11 is niet te zien in de opstellingen van Ajax

(op basis van deze data over labyad en promes
Labyad is geen spits, in niks!
Dat ten Hag eigenwijs is en hem vaker op 9 zet betekent het niet dat hij een spits is.
Hij wint nooit duels, hou de bal amper vast, her is geen spits.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

In een seizoen waarin we op dit moment op op 54 doelpunten staan in 15 wedstrijden maar waarin we relatief veel goals tegen krijgen blijf ik het gek vinden dat we zoveel over de aanval praten en zo weinig over de verdedigers.

Nog schrijnender dat we van tevoren de kracht van PSV kennen en in no time twee keer kennis maken met die kracht omdat er totaal verkeerd mee omgegaan wordt. Dat is niet voor het eerst. Zonder dat ik daarmee meteen aan de poten van Ten Hag wil gaan zagen vraag ik me wel af waarom daar (verdedigend) nooit ingegrepen wordt terwijl als iemand anders een keer faalt er wel direct ingegrepen wordt. Er is toch niks mis mee om Blind/Schuurs een keer te laten banken voor enkele wedstrijden? Of Alvarez op z'n echte plek te zetten i.p.v. hem elke keer af te moeten kraken omdat ie met zijn Boeing 747 handelingssnelheid op het middenveld gepositioneerd wordt?

En zo kan ik nog tal van vragen stellen...

Overigens wel een goede analyse van @Baseman77 trouwens d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door Typhone op 12-01-2021 16:59 ]

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Mijn gedachte over Ajax-PSV:

PSV heeft zich de eerste 20 minuten helemaal kapot gespeeld. Dat deden ze goed, maar na 20 minuten waren ze leeggespeeld. Dat komt door die trainer van Salzburg/psv trainer. Hij en zijn team slachtte ooit Ajax vakkundig af. Dat is nu nog een trauma. Dat trucje wilde hij herhalen tijdens Ajax-PSV, want beproeft concept.

PSV zit nog lang niet op het punt, dat ze de tegenstander minstens een helft helemaal zoek kunnen spelen. Ondertussen vergeten ze, dat ze ook een hele goede basis hebben. Gewoon verdedigen, waardoor je een 0-2 over de streep kan trekken.

Ajax is veel gewiekster en heeft een beter elftal. Dat trucje van de PSV trainer is bekend, PSV kan het nog niet spelen en daar is handig gebruik van gemaakt door Ajax. Na die 20 minuten was het ook klaar met PSV, en liet Ajax op een nette manier zien, hoe het spelletje wel gespeeld hoort te worden.

Ok, het werd dan welliswaar een gelijkspel, maar elke "voetbalkenner" zag, dat PSV best aardig kan ballen, maar wel tekort schieten tenopzichte van Ajax op dit moment.

De competitie is trouwens nog lang niet gelopen. Genoeg clubs die nog meedoen in het grote spel.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:31

Vos

AFCA

Dag en nacht verschil tussen het FC Emmen van dit jaar en vorig jaar :X. Het is echt totaal kansloos. De strijd en passie van de eerste potjes is ook al lang verdwenen. Dit wordt niet meer rechtgezet met enkele aankopen.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Vos schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 07:38:
Dag en nacht verschil tussen het FC Emmen van dit jaar en vorig jaar :X. Het is echt totaal kansloos. De strijd en passie van de eerste potjes is ook al lang verdwenen. Dit wordt niet meer rechtgezet met enkele aankopen.
Ze hebben mij punten gekost tegen Heracles! Sorry Vos ik zet ze op keiharde degradatie.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-12 01:23
Typhone schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:59:
In een seizoen waarin we op dit moment op op 54 doelpunten staan in 15 wedstrijden maar waarin we relatief veel goals tegen krijgen blijf ik het gek vinden dat we zoveel over de aanval praten en zo weinig over de verdedigers.
Ik heb de indruk dat Labyad een beetje het pispaaltje is. Inderdaad, zeker met Haller erbij heeft Ajax een geweldige aanval die ook goed presteert. Een Labyad achter de hand hebben is helemaal niet erg, je kan niet op elke positie 3 toppers hebben. Achterin zou ik me meer zorgen om maken. Zelfde geldt overigens ook voor PSV, maar door de tactiek valt dat wat minder op.

[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 13-01-2021 10:40 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Baseman77
  • Laatst online: 19-12 14:57

Baseman77

We move

Han schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:58:
Maar sommigen verwachten dat elke wedstrijd en dat is onrealistisch.
Mee eens, geen enkel team haalt elke week het 'maximale' niveau.
De truc is om de hoge pieken te behouden en de ondergrens te verhogen, waardoor het minimale niveau goed genoeg is om het in ieder geval elke tegenstander moeilijk te maken.

Hierin is Ajax duidelijk verder dan PSV, al is PSV bezig met een inhaalslag.
Beide teams hebben sowieso een ruime voorsprong op de rest van de Eredivisie, ook AZ en Feyenoord (en Vitesse tot nu toe) hebben niet zulke hoge pieken als Ajax en PSV.
Het constante is bij Ajax echter wat minder geworden en PSV is nog onderweg naar meer stabiliteit.
mavaros schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:10:
Dat komt door die trainer van Salzburg/psv trainer. Hij en zijn team slachtte ooit Ajax vakkundig af. Dat is nu nog een trauma. Dat trucje wilde hij herhalen tijdens Ajax-PSV, want beproeft concept.
Dan ben je blijkbaar niet bekend met Schmidt ("die trainer" heeft zowaar een naam), zijn tactieken en zijn ontwikkeling hierin.
De basis van het tactische idee erachter is gelijkwaardig bij al zijn clubs, de uitvoering is echter heel anders geworden gedurende zijn periode als trainer.

Salzburg was een getrainde machine, waarbij de gebruikte tactiek dogmatisch was en de spelers de gehele wedstrijd als een gek aan het (op)jagen waren. Het 1e seizoen was redelijk, het 2e seizoen (waarin ze o.a. Ajax wegspeelden) was geweldig. Hierna vertrok Schmidt naar Leverkusen waar hij hetzelfde deed, al liet hij zijn grote tactische intelligentie zien in de topwedstrijden door daarin bepaalde aanpassingen te maken.

O.a. Guardiola is fan van Schmidt en roemde als coach van Bayern zijn tactische kennis, ook omdat hij er zelf door werd uitgedaagd:
https://www.espn.com/socc...me/story/2180941/headline

Bij Leverkusen bleef de extreme pressie, maar voerde Schmidt al tactische wijzigingen door.
Het euvel bleef echter dat Leverkusen te kwetsbaar was als de pressie niet voldoende werd uitgevoerd, maar men het desondanks bleef proberen. Hierdoor leed het team elk seizoen enkele flinke nederlagen.
In zijn 3e seizoen leverde dit hem een ontslag op, na 2 prima seizoenen.

In China heeft Schmidt zijn tactiek verder ontwikkelt en ging hij ook met meerdere systemen werken.
De basis bleef, maar het dogmatische ging er nog verder af en hij werd praktischer.

Dit zie je nu terug bij PSV.
De basis is 4-2-2-2, waarbij PSV met fases heel veel pressie zet, maar zich met fases ook terug laat zakken om te gaan counteren. Dit laatste is ook een noodzaak, door het gebrek aan voldoende training nog op het gebied van tactiek en conditie. De tactiek heeft PSV ondertussen al aardig onder controle, de conditie is echter nog niet op het gewenste peil.

Maar PSV heeft dit seizoen al meerdere malen 4-3-3, 4-4-2 en 4-2-3-1 gespeeld en bijv. tegen Ajax het laatste kwartier 4-5-1.
Schmidt schakelt hierin indien hij de aanpassing noodzakelijk vindt, wat hij bij Salzburg nog niet tot nauwelijks deed.

De term volgasvoetbal heeft niet meer dezelfde inhoud als voorheen, zie daarvoor ook het verschil in spel bij Leipzig en Liverpool gedurende de afgelopen jaren. Men maakt nog steeds goed gebruik van gegenpressing, maar het 90 minuten lang jagen is er niet meer.
Oftwel, het 'trucje' van Schmidt waar jij het over hebt bestaat niet meer en werd al helemaal niet door PSV gebruikt afgelopen zondag.

Mocht je VI Pro hebben, hier een mooie en interessante analyse van Pieter Zwart over het PSV van Schmidt:
https://www.vi.nl/pro/ana...het-psv-van-roger-schmidt

• Vos

Vos

AFCA

Typhone schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:32:
[...]

Ze hebben mij punten gekost tegen Heracles! Sorry Vos ik zet ze op keiharde degradatie.
Ik ook helaas. Er komt nog wel iets bij, maar dat is lang niet voldoende. De kern is gelijk gebleven, maar het werkt echt totaal niet meer.

• Napo
  • Niet online
ph4ge schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:40:
[...]

Ik heb de indruk dat Labyad een beetje het pispaaltje is. Inderdaad, zeker met Haller erbij heeft Ajax een geweldige aanval die ook goed presteert. Een Labyad achter de hand hebben is helemaal niet erg, je kan niet op elke positie 3 toppers hebben. Achterin zou ik me meer zorgen om maken. Zelfde geldt overigens ook voor PSV, maar door de tactiek valt dat wat minder op.
In essentie is Labyad natuurlijk geen speler van het niveau dat Ajax zoekt, zeker niet in de basis. Zijn kwaliteiten zijn daarvoor niet afdoende. Het is echter zeker wel een prima bruikbare speler in het team dankzij de competitie waarin Ajax speelt. Afwisselen met Labyad (die niet al te kostbaar zal zijn) is dus meer dan prima om de betere spelers in sommige wedstrijden te sparen.

Het lastige is natuurlijk als je als club tegen blessures aanloopt en het je basisspeler wordt in belangrijke wedstrijden. Labyad heeft daarnaast natuurlijk het nadeel dat de link met Ten Hag snel gemaakt is en derhalve ze beiden afgebrand worden. Labyad als wisselspeler is een prima aanvulling (meerdere posities inzetbaar) van een team.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Napo schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:06:
[...]

Labyad als wisselspeler is een prima aanvulling (meerdere posities inzetbaar) van een team.
Maar jij bent het vast wel met mij eens dat het niet tegen clubs als Feyenoord, Atalanta, PSV, Liverpool, OSC Lille het geval is.

Voor de wedstrijden tegen Emmen, VVV, Sparta, Heracles helemaal prima maar zodra het een stapje hoger wordt blijft daar niks meer van over.

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:06:
[...]

In essentie is Labyad natuurlijk geen speler van het niveau dat Ajax zoekt, zeker niet in de basis. Zijn kwaliteiten zijn daarvoor niet afdoende. Het is echter zeker wel een prima bruikbare speler in het team dankzij de competitie waarin Ajax speelt. Afwisselen met Labyad (die niet al te kostbaar zal zijn) is dus meer dan prima om de betere spelers in sommige wedstrijden te sparen.

Het lastige is natuurlijk als je als club tegen blessures aanloopt en het je basisspeler wordt in belangrijke wedstrijden. Labyad heeft daarnaast natuurlijk het nadeel dat de link met Ten Hag snel gemaakt is en derhalve ze beiden afgebrand worden. Labyad als wisselspeler is een prima aanvulling (meerdere posities inzetbaar) van een team.
Als speler 15 of 16 is hij prima te gebruiken. Liever heb ik een talent klaarstaan achter de basis, dus bv Lang voor linksbuiten, Traore/Brobbey voor centraal. Daar heb je uiteindelijk veel meer aan, ook mbt perspectief bieden aan je jeugdopleiding.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:27
Gaat gerucht dat PSV Luuk de Jong zou terughalen van Sevilla, dat zou de derde termijn bij PSV zijn :P
Past Luuk in het plan van Schmidt met zijn speelwijze? Of zou het een plan B zijn, alleen verwacht ik niet dat Luuk voor plan B terug zou komen?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Napo
  • Niet online
Martinusz schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:58:
Gaat gerucht dat PSV Luuk de Jong zou terughalen van Sevilla, dat zou de derde termijn bij PSV zijn :P
Past Luuk in het plan van Schmidt met zijn speelwijze? Of zou het een plan B zijn, alleen verwacht ik niet dat Luuk voor plan B terug zou komen?
Met Zahavi al in de selectie en Malen als alternatief zie ik dat niet snel gebeuren. L de Jong lijkt me voor PSV ook een te dure speler voor de reservebank en dat gaat ook op voor Zahavi.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:27
Napo schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:06:
[...]

Met Zahavi al in de selectie en Malen als alternatief zie ik dat niet snel gebeuren. L de Jong lijkt me voor PSV ook een te dure speler voor de reservebank en dat gaat ook op voor Zahavi.
Het is een Spaans gerucht, dus zal waarschijnlijk niet veel van kloppen. Aan de andere kant zou het mij niet verbazen, PSV en Luuk zijn een goede match gebleken in het verleden.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:21
Als je Zahavi en Malen al hebt dan lijkt mij dat inderdaad overbodig of 1 van de 2 moet nog deze periode vertrekken.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-12 23:47
Gynnad schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:35:
Als je Zahavi en Malen al hebt dan lijkt mij dat inderdaad overbodig of 1 van de 2 moet nog deze periode vertrekken.
Alternatief is dat men niet voldoende vertrouwen heeft in de fitheid van Zahavi?

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Brobbey kreeg in het voorjaar al een contract aangeboden en Huntelaar gaf aan na dit seizoen te gaan stoppen. Brobbey stond in de basis tegen Atalanta en de weg voor het eerste lag open (Neres en Traoré geblesseerd). Hij wil niet bijtekenen (en Ajax kampt met blessures), dus koopt Ajax een spits. Brobbey zijn eigen schuld dus. Mocht Brobbey werkelijk gaan, dan zou ik hem een half jaar laten banken en dan mag hij Raiola er ook voor bedanken.

Danilo reageert ontevreden op de komst van Haller, maar als Brobbey zou blijven (of Huntelaar) had hij deze wellicht ook nog voor hem in de pikorde staan, samen met Traoré. Waarbij zij zelf ook kunnen vernemen, dat Traoré niet geweldig presteert. Het is vrij simpel, als je goed genoeg bent, voetbal je in het eerste en maak je minuten, dus het is aan de spelers zelf om zich te laten zien.

Het kan zijn dat het met Danilo iets genuanceerder in elkaar steekt, want dit is een 'conclusie' voorafgaand aan Twente - Ajax en de komst van Haller komt dan natuurlijk ter sprake.

Dit zijn blijkbaar de woorden dan Danilo (en de komst over Haller):
“Ja, het is wel wat ingewikkelder geworden. Daar ben ik ook niet blij mee, omdat ik daardoor toch wel een beetje de hoop ben verloren. Mij is verteld dat wanneer ik het hier goed zou doen, dat ik dan eerste spits zou kunnen worden.“

...

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Nou ik ben benieuwd! PSV steeds verder gehavend (Hendrix vertrokken, Götze afwezig en Gakpo ook sinds die wedstrijd tegen Ajax). Hopelijk gaat het ons toch lukken!

WoT stats

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ajax stond al 1-0 achter nu! AZ is dus beter dan Ajax 😃🤔

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Luxicon schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:23:
Brobbey kreeg in het voorjaar al een contract aangeboden en Huntelaar gaf aan na dit seizoen te gaan stoppen. Brobbey stond in de basis tegen Atalanta en de weg voor het eerste lag open (Neres en Traoré geblesseerd). Hij wil niet bijtekenen (en Ajax kampt met blessures), dus koopt Ajax een spits. Brobbey zijn eigen schuld dus. Mocht Brobbey werkelijk gaan, dan zou ik hem een half jaar laten banken en dan mag hij Raiola er ook voor bedanken.

Danilo reageert ontevreden op de komst van Haller, maar als Brobbey zou blijven (of Huntelaar) had hij deze wellicht ook nog voor hem in de pikorde staan, samen met Traoré. Waarbij zij zelf ook kunnen vernemen, dat Traoré niet geweldig presteert. Het is vrij simpel, als je goed genoeg bent, voetbal je in het eerste en maak je minuten, dus het is aan de spelers zelf om zich te laten zien.

Het kan zijn dat het met Danilo iets genuanceerder in elkaar steekt, want dit is een 'conclusie' voorafgaand aan Twente - Ajax en de komst van Haller komt dan natuurlijk ter sprake.

Dit zijn blijkbaar de woorden dan Danilo (en de komst over Haller):

[...]
Brobbey is 18, geblesseerd en kan sowieso nog wel ene jaartje KKD gebruiken. Hij heeft genoeg perspectief bij Ajax als hij zich blijft ontwikkelen. Ik zie hem over een jaar of 3/4 ook wel bij een FC Groningen of Utrecht terug (met alle respect voor die clubs) na een mislukt avontuur in het buitenland. Dat is zoals ik al eerder in dit topic gepost heb niet ongebruikelijk voor Ajax talent. Ik hoop het niet want ik heb wel vertrouwen in zijn kunnen. Maar goed Mino Railo als zaakwaarnemer, het sleept al een tijd dus hij zal wel weg gaan.

Danilo speelt nu bij Twente en doet het goed. Hij zal de concurrentie met Haller en Traoré aan moeten gaan bij Ajax. Het zijn alle drie spitsen waarbij Danilo nog het meest flexibel is (kan ook op de flanken uit de voeten). Haller is eerste spits, maar als ik Ajax was en moest kiezen tussen Danilo houden of Traoré (stel dat het een keuze is) dan zou ik Danilo zeker als 2e spits houden. Haller en Traoré lijken wel enigszins op elkaar (fysiek, targetman) en Danilo is veel meer een technische snelle spits (daarmee niet gezet dat Haller of Traoré geen snelheid hebben of techniek). Maar je hebt met Haller en Danilo wel meer verschillende wapens dan Haller en Traoré mijns inziens.

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-12 23:19
Typhone schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:49:
Ajax stond al 1-0 achter nu! AZ is dus beter dan Ajax 😃🤔
Tot nu toe niet verkeerd om naar te kijken.

• Han
  • Niet online

Han

Oef... dat ging best hard, donkergeel maar geen rood.

• Vos

Vos

AFCA

Zo, pittige tackle van Rosario.

• Vos

Vos

AFCA

Penalty? Oops...

• Han
  • Niet online

Han

Wat oliedom van de keeper. Bal was te hard en leverde geen doelpoging op.

• ElPaco
  • Nu online
Zo overbodig en je ziet het al van 10 kilometer aankomen. Zo jammer weer.

WoT stats

• Vos

Vos

AFCA

Vind het eigenlijk geen penalty. Spits laat benen lekker hangen... Al moet de keeper natuurlijk niet zo inkomen daar. Je kan hem geven.

[ Voor 34% gewijzigd door Vos op 13-01-2021 19:17 ]

• ElPaco
  • Nu online
Vos schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:16:
Vind het eigenlijk geen penalty. Spits laat benen lekker hangen...
Zo in de herhaling is het amper iets, maar Mvogo moet daar gewoon niet zijn.

WoT stats

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:54
Ik klaag niet :)

• Han
  • Niet online

Han

Vind het eigenlijk geen penalty. Spits laat benen lekker hangen...
Uiteraard slim versiert maar hier moet je als keeper niet intrappen, je weet dat je 9 van de 10 keer een penalty tegen krijgt.

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Vind het eigenlijk geen penalty. Spits laat benen lekker hangen... Al moet de keeper natuurlijk niet zo inkomen daar. Je kan hem geven.
Lastige vind ik dit. Als hij zijn benen niet iets intrekt dan breekt hij ze af haha. Dus ik vind het wel een overtreding, want de spits kan niks anders doen dan ze intrekken. Tevens werd hij wel gewoon geraakt.

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-12 19:09

snmght

imho dan he

Lijkt me een duidelijke penalty. Ik had niet verwacht dat hij hem erin zou schieten, leek erg lang na te denken maar hoppa.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• snmght

snmght

imho dan he

AZ staat heel behoorlijk te voetballen overigens.

• DoeEensGek
Dat had de 2-0 moeten zijn Boadu!

• ElPaco
  • Nu online
Jammer dat PSV nu al zo slecht/slordig speelt als wat ze normaal de 2e helft pas doen. Het is echt verschrikkelijk slecht.

Geen idee hoe dit ook anders te zetten is met wissels, veel beters zit er niet op de bank.

WoT stats

• DoeEensGek
snmght schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:19:
Lijkt me een duidelijke penalty. Ik had niet verwacht dat hij hem erin zou schieten, leek erg lang na te denken maar hoppa.
Var check duurde wat langer ;).

• ElPaco
  • Nu online
Jongen, jongen, jongen, niet te geloven dit.

WoT stats

• Han
  • Niet online

Han

Whahaha... wat een prachtig dieptepunt zeg :o

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Prachtige goal, wel matig gekeept weer.

• Han
  • Niet online

Han

Nu al gewoon het doelpunt van het jaar, prachtig, gewoon prachtig subliem.

• vuurtjih
  • Laatst online: 11:28
Starbucks schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:26:
Prachtige goal, wel matig gekeept weer.
Maar gelukkig kan hij zo goed meevoetballen :+

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• ElPaco
  • Nu online
Die gast scoort het doelpunt van zjjn leven ook weer precies tegen PSV. Net als die keeper van ADO toen bijv.

Het enige positieve is dat als er 1 ploeg in de eredivisie is die het harder kan laten liggen dan PSV het AZ is...

WoT stats

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ze lopen er niet fris bij bij PSV. Ihattaren was twee wedstrijden goed en speelt ook als een krant. Mvogo is absoluut geen puntenpakker in elk geval.

[ Voor 20% gewijzigd door Typhone op 13-01-2021 19:28 ]

• Vos

Vos

AFCA

Keeper wederom matig? Zit natuurlijk heel veel geluk bij.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Vos schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:27:
Keeper wederom matig? Zit natuurlijk heel veel geluk bij.
Eerste bal gewoon dom dat ie duikt. Boadu kon er helemaal niks mee.

• DoeEensGek
https://streamable.com/vjo4rk

Omdat hij best wel mooi is.

• ElPaco
  • Nu online
Dit is volgens mij de slechtste eerste helft van PSV dit seizoen. Veel persoonlijke fouten, passes komen niet aan en het lijkt ook alsof de meesten er geen zin in hebben.

Thomas laat zien dat hij niet klaar is voor PSV1, misschien Fein of Madueke (afhankelijk van hoe aanvallend je wil spelen) er in. Jammer dat je nu geen Gakpo of Götze kan brengen. Zeker Götze brengt rust aan de bal.

WoT stats

• Han
  • Niet online

Han

ElPaco schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:26:
Die gast scoort het doelpunt van zjjn leven ook weer precies tegen PSV.
Ach ja, de een maakt een goal met z’n, de ander geeft er een beslissende pass mee. Soms moet je geluk hebben, in beide gevallen was het de bedoeling. Vaak mislukt het en heel af en toe ben je de held :)

• ElPaco
  • Nu online
Han schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:36:
[...]

Ach ja, de een maakt een goal met z’n, de ander geeft er een beslissende pass mee. Soms moet je geluk hebben, in beide gevallen was het de bedoeling. Vaak mislukt het en heel af en toe ben je de held :)
Maakt het niet minder frustrerend ;)

WoT stats

• Han
  • Niet online

Han

ElPaco schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:38:
Maakt het niet minder frustrerend ;)
Vertel mij wat :P

• ElPaco
  • Nu online
Net herhaling van de penalty gezien, als je dat ziet ben ik zo blij dat die keeper niet van PSV is maar gehuurd wordt. Zo'n fout maak je in de B toch al niet meer?

Verder zijn er geen kansen geweest (die 2e van Koopmeijners was geen kans, die zat gewoon goed) en had je net zo goed met 0-0/0-1 kunnen rusten. AZ kreeg vleugels/ging beter spelen na die penalty, je helpt de tegenstander dus ook echt in de wedstrijd.

WoT stats

• snmght

snmght

imho dan he

ElPaco schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:35:
Dit is volgens mij de slechtste eerste helft van PSV dit seizoen.
Nou gelukkig is PSV dit seizoen sterk in de tweede helft. :+

• ElPaco
  • Nu online
snmght schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:45:
[...]

Nou gelukkig is PSV dit seizoen sterk in de tweede helft. :+
Wat ik eerder zei, gelukkig is AZ ook heel goed in het verprutsen van een 2e helft ;) die hadden dit seizoen toch al een 4-0 voorsprong weggegeven?

WoT stats

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb heel (heeeel) weinig fidusie in 6 punten voor Feyenoord de komende 2 wedstrijden. Verwacht ergens tussen de 0 en 3.

Maar zonder 6 punten, ga je het met deze uitslagen wel erg lastig krijgen. AZ en Vitesse zijn je dan voorbij, Ajax uit het zicht.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:15
holy shit wat een goal van Koopmeiners zeg :o

• F. Peregrinus
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 26-08-2024
PWM schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:46:
Ik heb heel (heeeel) weinig fidusie in 6 punten voor Feyenoord de komende 2 wedstrijden. Verwacht ergens tussen de 0 en 3.
Het zal wel weer mijn naïviteit / hoop zijn als Feyenoorder, maar van PEC moeten we toch makkelijk kunnen winnen? Dan heb je in ieder geval 3 punten, en kun je tegen een voetballende ploeg misschien nog wat meer puntjes pakken. Snelheid van Sinisterra tegenover Blind en 'de Beer' tegenover Schuurs, wie weet :P

• Han
  • Niet online

Han

Die Wijndal is best wel een ballerina zeg. Twee keer achter elkaar weinig aan de hand maar met een hoop theater en geschreeuw naar de grond. Super irritant.

• ElPaco
  • Nu online
Yes! Lekkere vrije trap zeg!

WoT stats

• ElPaco
  • Nu online
Han schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:03:
Die Wijndal is best wel een ballerina zeg. Twee keer achter elkaar weinig aan de hand maar met een hoop theater en geschreeuw naar de grond. Super irritant.
Hij is op zoek naar een ploeg in Italië vermoed ik ;) oefenen kan dan geen kwaad :p

WoT stats

• Han
  • Niet online

Han

Hihi... Koopmeiners had het door maar kwam net te laat. We vreemd dat er niemand gewoon bij die paal stond, het gat was vrij groot.

• ElPaco
  • Nu online
Han schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:05:
[...]

Hihi... Koopmeiners had het door maar kwam net te laat. We vreemd dat er niemand gewoon bij die paal stond, het gat was vrij groot.
De goal van Koopmeiners was mooier, maar deze mocht er ook wel zijn ;)

WoT stats

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:02
Waarom zijn deze wedstrijden eigenlijk zo belachelijk dicht op elkaar? Wat is er mis met het weekend? Iemand de reden hiervoor?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• ElPaco
  • Nu online
carpebios schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:08:
Waarom zijn deze wedstrijden eigenlijk zo belachelijk dicht op elkaar? Wat is er mis met het weekend? Iemand de reden hiervoor?
Er is geen ruimte verder. Er is ook nog beker, Europese wedstrijden en interlands. Daarnaast moet het seizoen op tijd klaar zijn ivm het EK in de zomer.

WoT stats

• DoeEensGek
ElPaco schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:09:
[...]

Er is geen ruimte verder. Er is ook nog beker, Europese wedstrijden en interlands. Daarnaast moet het seizoen op tijd klaar zijn ivm het EK in de zomer.
Je bedoelt we stampen nu alle wedstrijden achter elkaar zodat we straks met het EK een hoop vermoeide en geblesseerde spelers hebben. :| :X

• carpebios
ElPaco schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:09:
[...]

Dank

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• ElPaco
  • Nu online
DoeEensGek schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:13:
[...]

Je bedoelt we stampen nu alle wedstrijden achter elkaar zodat we straks met het EK een hoop vermoeide en geblesseerde spelers hebben. :| :X
Tja, wat moeten ze dan? EK nog een jaar uitstellen kan niet, Europese wedstrijden niet door laten gaan kan ook niet echt. Dan zou je de beker kunnen schrappen, maar daar is overduidelijk niet voor gekozen.

Ze hadden misschien eerder kunnen starten met het seizoen, dan hoefde je niet iedere week 2 wedstrijden te spelen.

Maar ik ben het met je eens, het zal vooral het EK zijn van de spelers die fysiek het sterkste zijn. Na een super zwaar seizoen nog even een eindtoernooi doen.

WoT stats

• carpebios
Om daarna het nieuwe seizoen weer kut en vol blessures te beginnen.

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11:14

Qu3st

ElPaco schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:16:
[...]

Tja, wat moeten ze dan? EK nog een jaar uitstellen kan niet, Europese wedstrijden niet door laten gaan kan ook niet echt. Dan zou je de beker kunnen schrappen, maar daar is overduidelijk niet voor gekozen.

Ze hadden misschien eerder kunnen starten met het seizoen, dan hoefde je niet iedere week 2 wedstrijden te spelen.

Maar ik ben het met je eens, het zal vooral het EK zijn van de spelers die fysiek het sterkste zijn. Na een super zwaar seizoen nog even een eindtoernooi doen.
Ze konden niet eerder starten ivm verbod tot 1 september

• ElPaco
  • Nu online
Qu3st schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:18:
[...]

Ze konden niet eerder starten ivm verbod tot 1 september
Ah, ik wist dat ze niet eerder mogen. Zal iets met tv gelden zijn zeker of niet?

WoT stats

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11:14

Qu3st

ElPaco schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:19:
[...]

Ah, ik wist dat ze niet eerder mogen. Zal iets met tv gelden zijn zeker of niet?
Nope tot 1 september was betaald voetbal verboden door overheid ivm corona.

• carpebios
Hebben ze bij az de vallende ziekte?

• ElPaco
  • Nu online
Qu3st schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:20:
[...]

Ah ja, dat is alweer zo lang geleden haha

Dan blijft over dat ze door hadden kunnen gaan in de winterstop. Dan weet je zeker dat de meeste basisspelers het niet zonder blessure tot het eind van het seizoen redden.

WoT stats

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:04

gws24

Thinking is hard!

Qu3st schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:20:
[...]

En toen kreeg je meteen een interland week dus de competitie kon pas half september beginnen terwijl dat normaal half augustus is.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• carpebios
De scheids staat opeens in de spits van az!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
gws24 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:24:
[...]
En toen kreeg je meteen een interland week dus de competitie kon pas half september beginnen terwijl dat normaal half augustus is.
Overigens heb je elk jaar wel twee of drie doordeweekse rondes. Meestal voor de winterstop en nog eentje ergens tegen het eind van het seizoen.

Dit jaar is natuurlijk extra bijzonder door de dichtheid qua toppers/klassiekers etc in januari. Toen het schema gemaakt werd had met nog hoop dat we nu in het stadion kunnen zitten. Wat dat betreft komt Ajax er bekaaid vanaf. Ajax-PSV is al geweest en Ajax-Feyenoord is van het weekend. De return bij PSV in februari zal ook zonder publiek zijn maar de return in Rotterdam in mei zou zomaar met een paar duizend man publiek kunnen zijn. (Als in mei niet de eerste proeven gedaan worden met publiek zie ik het voor het EK somber in qua publiek).

[ Voor 6% gewijzigd door PolarBear op 13-01-2021 20:28 ]

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09:06
Die Boadu is ook echt een blind paard zonder techniek en overzicht he, damn...

• ElPaco
  • Nu online
Van Ginkel er in! Ik ben heel erg benieuwd! Laat het maar 3-2 worden :p

WoT stats

• carpebios
Nog 4 minuten. Goed gewisseld!

• Han
  • Niet online

Han

Bam! Klaar, lekker :)

• ElPaco
  • Nu online
Het is niet te geloven. Ze hadden nog niet genoeg geluk gehad, van richting veranderd schot mocht ook nog wel.

WoT stats

• snmght

snmght

imho dan he

Stengs staat op vandaag.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wordt het nog spannender aan de kop van de ranglijst! Dat willen we toch allemaal graag 😬

• Snowdog
  • Laatst online: 04:23
ElPaco schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:34:
Het is niet te geloven. Ze hadden nog niet genoeg geluk gehad, van richting veranderd schot mocht ook nog wel.
Achjah 1-2 of 1-3, maakt verder ook weinig uit. Duidelijk dat ze weer eens geen kans wisten te creëren.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:29
ElPaco schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:34:
Soort van Karma voor Schmidt over wat hij allemaal roept. Over dat Ajax met een dure spits niet kan winnen en niet willen reageren op fitheid vragen. Hoe ver PSV kan terugvallen is wel opmerkelijk.

XXXVI

• ElPaco
  • Nu online
AZ heeft trouwens evenveel schoten op doel als goals. Mvogo hadden we dus net zo goed niet kunnen opstellen vandaag, die heeft letterlijk niks gedaan (behalve AZ aan de 0-1 helpen).

WoT stats

• snmght

snmght

imho dan he

@ElPaco tsja laat je dat doelpunt even weg.. Die andere 2 kon hij niet veel aan doen. Het probleem lijkt me niet Mvogo vandaag.

Pagina: 1 ... 132 ... 208 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.

Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021