[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2020/2021 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 133 ... 208 Laatste
Acties:
  • 290.620 views

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:37
Vitesse nu 2e, zozo

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:56
Psv de laatste 10 wedstrijden tegen Ajax, AZ, Feyenoord niet gewonnen.
AZ de laatste 6 wedstrijden tegen de top 3 gewonnen.

Interessante feitjes, tijdje geleden pakte AZ nog “nooit” punten tegen de top 3.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:00
snmght schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:38:
@ElPaco tsja laat je dat doelpunt even weg.. Die andere 2 kon hij niet veel aan doen. Het probleem lijkt me niet Mvogo vandaag.
Het probleem is heel het team. Maar Mvogo helpt AZ wel met die penalty. Maar het is echt verschrikkelijk slecht vandaag.

Je kan wel goed zien hoe erg Gakpo en Götze gemist worden. Thomas heeft structureel het niveau niet, Ihatarren laat maar heel soms zien dat hij het in zich heeft.

Het erge is misschien wel dat ik zo ook niet zou weten hoe het beter kan. Er is nu geen kans om te rusten en dat lijkt toch het probleem te zijn naast het feit dat er genoeg rondlopen die geen zin lijken te hebben om te voetballen.

WoT stats

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:37
ephymerous schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:37:
[...]

Soort van Karma voor Schmidt over wat hij allemaal roept. Over dat Ajax met een dure spits niet kan winnen en niet willen reageren op fitheid vragen. Hoe ver PSV kan terugvallen is wel opmerkelijk.
Heb je een linkje met die uitspraak? Volgens mij heeft hij dat niet zo gezegd? Ik vind Schmidt vrij fair in zijn comments, maar goed, misschien heb ik hem gemist.

Verder vallen ze helemaal niet zo ver terug. Ik weet niet hoe vaak je PSV kijkt, maar kansen creëren zijn ze gewoon echt niet zo geweldig in. Soms hebben ze een paar keer een leuke combinatie die er doorheen snijdt, maar over het algemeen lukt dat vaak niet zo geweldig. Ik denk dat ze vandaag niet eens zoveel kunnen klagen over een te defensieve tegenstander. Ze hebben echt nog genoeg werk aan de winkel (imo).

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:27
Het probleem was wel degelijk Mvogo vandaag. Een kut wedstrijd met 1-0 zat er vandaag gewoon in. AZ speelde namelijk ook heel matig.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12 11:19
ElPaco schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:22:
[...]

Ah ja, dat is alweer zo lang geleden haha

Dan blijft over dat ze door hadden kunnen gaan in de winterstop. Dan weet je zeker dat de meeste basisspelers het niet zonder blessure tot het eind van het seizoen redden.
Sommige competities moet ze gewoon schrappen. Denk aan Nations Leagea, Leage cup in Engeland. We kijken ook nog een WK voor clubs volgende maand.

Zit je met je club bubble....

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:02
Die interviews. We moeten onze rug rechten. Analyseren..... man man man. Al drie jaar lang de zelfde testen iedere wedstrijd.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• loekf2
  • Laatst online: 27-12 11:19
carpebios schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:44:
Die interviews. We moeten onze rug rechten. Analyseren..... man man man. Al drie jaar lang de zelfde testen iedere wedstrijd.
Dumfries is dan ook een groot denker en de huis filosoof van PSV.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:53
Snowdog schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:42:
[...]

Heb je een linkje met die uitspraak? Volgens mij heeft hij dat niet zo gezegd? Ik vind Schmidt vrij fair in zijn comments, maar goed, misschien heb ik hem gemist.
https://nos.nl/l/2364094
Verder vallen ze helemaal niet zo ver terug. Ik weet niet hoe vaak je PSV kijkt, maar kansen creëren zijn ze gewoon echt niet zo geweldig in. Soms hebben ze een paar keer een leuke combinatie die er doorheen snijdt, maar over het algemeen lukt dat vaak niet zo geweldig. Ik denk dat ze vandaag niet eens zoveel kunnen klagen over een te defensieve tegenstander. Ze hebben echt nog genoeg werk aan de winkel (imo).
De vraagtekens over de conditie doel ik dan met name op. En daar zijn al vaker vragen over gesteld.

XXXVI

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-12 01:23
Qu3st schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:18:
[...]

Ze konden niet eerder starten ivm verbod tot 1 september
Het is niet eens geprobeerd om eerder te starten. Andere bedrijfstakken konden ook eerder open dan oorspronkelijk gepland als ze een goed plan hadden. De situatie was veel beter als nu en nu wordt er ook gevoetbald.

[ Voor 9% gewijzigd door ph4ge op 13-01-2021 20:51 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• ElPaco
Het enige lichtpunt aan deze wedstrijd voor PSV is dat V Ginkel blijkbaar fit genoeg is om wedstrijd minuten te gaan maken. Laten we hopen dat we die op korte termijn een hele wedstrijd in kunnen zetten.

De verwachting is ook dat Gakpo komende wedstrijd weer terug is (hij zou eigenlijk tegen AZ al terug zijn).

WoT stats

• Erapaz
  • Laatst online: 05-12 21:13
Nou, tot zover “Ajax en PSV steken mijlenver boven de rest uit”. Zet de uitslag van afgelopen zondag wel in perspectief. Ik vrees wel voor de twee potjes tegen AZ. Zullen ze het op een noord Hollands akkoordje willen gooien? AZ de beker als eerste NL ploeg de Conference League in en Ajax het kampioenschap.

• Snowdog
ephymerous schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:46:
[...]

https://nos.nl/l/2364094

[...]

De vraagtekens over de conditie doel ik dan met name op. En daar zijn al vaker vragen over gesteld.
Hmm ja, jammer dat ze de vraag er niet bij lieten zien in het filmpje, ik weet niet of hij daar weer zo'n halfgare vraag als aanleiding kreeg. Maar goed, idd niet de meest nette opmerking. Verder niet verschrikkelijk verwoord ofzo (ondanks dat).

Wat betreft conditie, inderdaad. Maja, welke trainer is wel helemaal eerlijk over alle vragen die ze krijgen. Het ontwijken van vragen is dankzij mediatraining toch wel enigszins de norm geworden?

• Snowdog
Erapaz schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:52:
Nou, tot zover “Ajax en PSV steken mijlenver boven de rest uit”. Zet de uitslag van afgelopen zondag wel in perspectief. Ik vrees wel voor de twee potjes tegen AZ. Zullen ze het op een noord Hollands akkoordje willen gooien? AZ de beker als eerste NL ploeg de Conference League in en Ajax het kampioenschap.
Zo geweldig was AZ toch niet? Ik zou PSV alsnog de betere ploeg noemen in deze wedstrijd (ondanks de cijfers en het feit dat ze vrijwel 0 kansen creëren). Ik zie dit AZ niet van Ajax winnen (als ze op dezelfde manier spelen iig). Ajax creëert die kansen wel en wint eenvoudig zou ik zeggen (en PSV had het vast ook beter gedaan als ze niet eerst op 0-2 waren gekomen, of 0-1 zelfs).

[ Voor 6% gewijzigd door Snowdog op 13-01-2021 20:58 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Tot aan de penalty gaf ik AZ weinig kans, PSV had in mijn ogen de controle.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Erapaz schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:52:
Zullen we gewoon 2x winnen van AZ? AZ uit de beker en AZ op 3 punten extra achterstand.

Als je 22,5 miljoen uitgeeft aan een spits in de winterstop (en misschien komt er nog wel wat) dan moet je doel ook zijn, kampioen, beker, ver in Europa zijn.

• Han
  • Niet online

Han

Snowdog schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:56:
Ik zie dit AZ niet van Ajax winnen (als ze op dezelfde manier spelen iig)
Alleen vind ik AZ echt snel counteren, heel snel zelfs. Daarmee kunnen ze Ajax echt wel pijn doen. Ben benieuwd morgenavond tegen Twente, kan me niet voorstellen dat ze weer de zelfde instelling hebben als toen thuis tegen Twente. En Haller vanaf de aftrap, kan ik echt naar uitkijken. Mocht Ajax winnen dan staat PSV op 4 punten, dat zou prettig zijn.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Han
  • Niet online

Han

PolarBear schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:00:
Als je 22,5 miljoen uitgeeft aan een spits in de winterstop (en misschien komt er nog wel wat) dan moet je doel ook zijn, kampioen, beker, ver in Europa zijn.
Als club wellicht wel, maar als Ajacied kan mij de beker en de EL weinig boeien, het kampioenschap, daar draait het om, dat geeft toegang tot de CL, die inkomsten zijn meer dan welkom :)

• Erapaz
PolarBear schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:00:
[...]

Zullen we gewoon 2x winnen van AZ? AZ uit de beker en AZ op 3 punten extra achterstand.

Hadden ze die dure spits misschien wat eerder moeten opstellen afgelopen zondag en PSV ook verder op achterstand moeten zetten.

• Snowdog
Han schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:01:
[...]

Alleen vind ik AZ echt snel counteren, heel snel zelfs. Daarmee kunnen ze Ajax echt wel pijn doen. Ben benieuwd morgenavond tegen Twente, kan me niet voorstellen dat ze weer de zelfde instelling hebben als toen thuis tegen Twente. En Haller vanaf de aftrap, kan ik echt naar uitkijken. Mocht Ajax winnen dan staat PSV op 4 punten, dat zou prettig zijn.
Hmm ik heb vooral foute passes gezien bij de snelle countermogelijkheden die AZ had. Ik had juist het gevoel dat ze die een stuk beter hadden kunnen uitspelen.

• PolarBear
  • Niet online
Han schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:03:
[...]

Als club wellicht wel, maar als Ajacied kan mij de beker en de EL weinig boeien, het kampioenschap, daar draait het om, dat geeft toegang tot de CL, die inkomsten zijn meer dan welkom :)
Ik vind als Ajacied dat je elk jaar kampioenschap en beker finale moet halen. Die treurige uitschakelingen in de beker vind ik echt kansloos. Je bent de beste of je bent het niet.

Winst Europa League is een Champions League plek in pot 1 overigens, nog beter dan via kampioenschap.

• Snowdog
Han schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:03:
[...]

Zou je niet liever de EL winnen dan de Eredivisie? Lijkt mij een vrij makkelijke keuze (in het voordeel van de EL). Niet eens vanwege toegang tot de CL.

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-12 16:56

Koppensneller

winterrrrrr

Snowdog schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:08:
[...]

Zou je niet liever de EL winnen dan de Eredivisie? Lijkt mij een vrij makkelijke keuze (in het voordeel van de EL). Niet eens vanwege toegang tot de CL.
Al is het maar om niet meer van Feyenoorders te hoeven horen welke Nederlandse club de laatste Europese prijs pakte ;)

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Koppensneller schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:19:
[...]

Al is het maar om niet meer van Feyenoorders te hoeven horen welke Nederlandse club de laatste Europese prijs pakte ;)
Ze hebben altijd nog de eerste, maar dat hoor je niet zo vaak ...

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
OPSLAGHOND schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:21:
[...]

Ze hebben altijd nog de eerste, maar dat hoor je niet zo vaak ...
We zijn bescheiden, dat is voor supporters van sommige andere clubs een vreemd begrip :+

alles kan off-topic

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-12 14:55
Was PSV moe na dat half uurtje tegen Ajax?

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:11
Zou Advocaat zich kwaad maken in de rust?

• Deadsy
DoeEensGek schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:58:
Zou Advocaat zich kwaad maken in de rust?
zou toch iedereen doen die trainer van dit Feyenoord is

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:11

Grudgie

PSN: Grudgie7

Eindelijk zeg ! Pfff.. duurde wel lang.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:35
Grudgie schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:21:
Eindelijk zeg ! Pfff.. duurde wel lang.
Inderdaad. Zoveel beter en dan compleet niet kunnen scoren :(

• Ankona
Pijnlijk hoe zwak dat middenveld is. Verdediging is gewoon goed, aanval zou ook bij de top moeten horen. Alleen zonder middenveld nul tempo en nul diepgang.

alles kan off-topic

• Deadsy
ik had 3-1 voor Feyenoord. Zel wel niet gebeuren

• Grudgie

Grudgie

Ook wel laag tempo. Mag wel wat sneller.

• Ankona
Waarom Pratto? Ok, komt nog niet echt uit de verf maar Fer doet echt helemaal niets, die is op de bank net zo nuttig als binnen de lijnen.

alles kan off-topic

• LZ86
Ankona schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:25:
Pijnlijk hoe zwak dat middenveld is. Verdediging is gewoon goed, aanval zou ook bij de top moeten horen. Alleen zonder middenveld nul tempo en nul diepgang.
We moeten zsm van die Diemers af

• Ankona
LZ86 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:37:
[...]

We moeten zsm van die Diemers af
Diemers heeft het niveau niet maar we hebben niets anders. Toornstra is ook geen topper maar wel de enige middenvelder die het niveau aantikt en gelukkig met zijn inzet altijd nuttig is.

alles kan off-topic

• T-MOB
  • Laatst online: 12:58
Giakoumakis was ook lekker op dreef. Nu moet Danilo er morgen 5 maken om weer bovenaan de topscorerslijst te komen. Extra motivatie om ze in Amsterdam wat spijt over de miljoenenaankoop in de maag te schieten :P

Regeren is vooruitschuiven

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
En weer 3 punten en een draak van een wedstrijd. We zijn redelijk constant wel.

Zondag maar is kijken of we echt meedoen bovenin. Waarschijnlijk spelen we weer tegen ons zelf.

Perez.. man ga lekker naar huis. Morgen komt je club weer.

[ Voor 14% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 13-01-2021 22:57 ]

• Outerspace
  • Laatst online: 16:09

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Lekkerboeie86 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:53:
En weer 3 punten en een draak van een wedstrijd. We zijn redelijk constant wel.

Zondag maar is kijken of we echt meedoen bovenin. Waarschijnlijk spelen we weer tegen ons zelf.

Perez.. man ga lekker naar huis. Morgen komt je club weer.
Wat is de club van Perez? AZ, Ajax, PSV of FC Twente? ;)

Ik ben iig benieuwd of Ajax zich weer laat overrompelen in de startminuten, net zoals tegen PSV. Ze hebben snelle flankspelers en een goed spelende en scorende spits.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Grudgie

Grudgie

Dickie moet zondag gewoon met 5 man achterin spelen en voor de 0-0 gaan. Dan ben ik tevreden met een punt.

• LZ86
Ik weet niet, een Ajax wat meestal goed uit de kleedkamer komt vs een Feyenoord dat de eerste 15 minuten na de rust niet meer weet wat een bal is en wat ze er mee moeten.....

Als Feyenoord al de rust haalt zonder tegengoal, valt ie vast heel snel na de rust al. En dan wordt Feyenoord wakker in minuut 70 en gaat kansen creeëren. Maar Feyenoord en daadwerkelijk kansen afmaken is een utopie het laatste jaar.

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-12 19:09

snmght

imho dan he

Heb niet gekeken, hoe speelde Pratto?

@Outerspace ik ben vooral benieuwd of we eindelijk eens een ander centrum gaan zien vanuit de basis, al is het maar voor 50%. Als je als ETH al niet per se een schuldige aan wilt wijzen dan nog zou je moeten concluderen dat de combinatie ons erg vaak in de problemen brengt de laatste tijd.

Met het bekende centrum voorzie ik zeker geen clean sheet in elk geval.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• LZ86
snmght schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 08:01:
Heb niet gekeken, hoe speelde Pratto?
Echte Feyenoorder. 4 enorme kansen gemist. Maar goed, dat was tegen een Zwolle wat met 11 man aan het verdedigen was.

Tegen Ajax staat er maar 1. En die kan er niet veel van :9

[ Voor 26% gewijzigd door LZ86 op 14-01-2021 08:05 ]

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Doe is normaal, wij moeten vanavond maar eens tegen Twente zien te winnen.
Gelukkig nu geen Promes op links traore op 9 en Tadic rechts.
Maar naar alle waarschijnlijkheid Promes op 10 Antony rechts Haller spits Tadic links.
Scheelt wel wat kwaliteit.

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-12 16:56

Koppensneller

winterrrrrr

Mark31 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 08:12:
[...]

Doe is normaal, wij moeten vanavond maar eens tegen Twente zien te winnen.
Gelukkig nu geen Promes op links traore op 9 en Tadic rechts.
Maar naar alle waarschijnlijkheid Promes op 10 Antony rechts Haller spits Tadic links.
Scheelt wel wat kwaliteit.
*eens

En was maar een grapje joh, een reactie op de post ervoor over Amsterdamse arrogantie.

• LZ86
Grudgie schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 07:48:
Dickie moet zondag gewoon met 5 man achterin spelen en voor de 0-0 gaan. Dan ben ik tevreden met een punt.
Oh, en die spits van Ajax alleen al is net zoveel geld als de halve selectie bij Feyenoord :+

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:15
Lasse Schöne gaat vrijblijvend mee trainen bij Ajax, benieuwd of hij een contract kan afdwingen. Leuke speler voor erbij, vooral voor de eredivisie nog goed genoeg.

Vraag is alleen of hij genoegen neemt als 13e a 14e speler, met het oog op het EK is dat niet ideaal natuurlijk..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:11

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
LZ86 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 07:58:
Ik weet niet, een Ajax wat meestal goed uit de kleedkamer komt vs een Feyenoord dat de eerste 15 minuten na de rust niet meer weet wat een bal is en wat ze er mee moeten.....

Als Feyenoord al de rust haalt zonder tegengoal, valt ie vast heel snel na de rust al. En dan wordt Feyenoord wakker in minuut 70 en gaat kansen creeëren. Maar Feyenoord en daadwerkelijk kansen afmaken is een utopie het laatste jaar.
Ik hoop zo dat je gelijk hebt, maar tegen Ajax komt er soms toch wat extra's naar boven. Zie ook het verschil van PSV in de laatste twee wedstrijden.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Erapaz
Je kunt zeggen wat je wil van het eredivisie schema dit seizoen, maar 2 keer de nummers 1 en 2 tegen elkaar is wel smullen zo. Hopen op weer een mooie wedstrijd zondag.

Vrees eigenlijk meer voor Twente uit vandaag, tegen Feyenoord kunnen ze zich wel opladen zondag.

• LZ86
Gonadan schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:42:
[...]

Ik hoop zo dat je gelijk hebt, maar tegen Ajax komt er soms toch wat extra's naar boven. Zie ook het verschil van PSV in de laatste twee wedstrijden.
Tja, PSV heeft kwalitatief gewoon betere spelers dan Feyenoord op bijna alle posities.
Feyenoord wint zijn potjes met grote moeite, vooral door puur gebrek aan scorend vermogen. Het spel is vaak nog wel ok te noemen, bij vlagen zelfs goed. Maar ze maken amper goals.

Ajax is ook niet in beste doen, maar heeft ook op bijna alle posities gewoon betere spelers staan. En ze gooien wel even een enorm bedrag voor een Haller neer om een tekortkoming op te lossen. Dat kan Feyenoord simpelweg niet.

• Gonadan

Gonadan

LZ86 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:51:
Tja, PSV heeft kwalitatief gewoon betere spelers dan Feyenoord op bijna alle posities.
Feyenoord wint zijn potjes met grote moeite, vooral door puur gebrek aan scorend vermogen. Het spel is vaak nog wel ok te noemen, bij vlagen zelfs goed. Maar ze maken amper goals.
Zal best, maar ik had het over het mentale aspect. PSV begon tegen Ajax erg lekker maar tegen AZ gaven een hoop spelers ineens niet thuis.
Laat Schuurs weer een slippertje maken in het begin en Feyenoord mag per ongeluk scoren, voordat je het weet lopen ze ineens wel met het mes tussen de tanden en heeft Ajax gewoon een zware pot.
Ajax is ook niet in beste doen, maar heeft ook op bijna alle posities gewoon betere spelers staan. En ze gooien wel even een enorm bedrag voor een Haller neer om een tekortkoming op te lossen. Dat kan Feyenoord simpelweg niet.
Eens hoor, Ajax zou eigenlijk gewoon relatief makkelijk moeten winnen. Maar ja, theorie en praktijk, bal is rond, geld maakt geen doelpunten, je kent het wel. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

Erapaz schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:51:
Je kunt zeggen wat je wil van het eredivisie schema dit seizoen, maar 2 keer de nummers 1 en 2 tegen elkaar is wel smullen zo. Hopen op weer een mooie wedstrijd zondag.

Vrees eigenlijk meer voor Twente uit vandaag, tegen Feyenoord kunnen ze zich wel opladen zondag.
Ik vrees altijd. Het is altijd weer afwachten hoe die lapzwansen uit de startblokken komen. In het begin van het seizoen leek dat eindelijk structureel goed te zitten, maar die hoop hebben ze onderhand de grond alweer in geboord. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• PolarBear
  • Niet online
Gynnad schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:35:
Lasse Schöne gaat vrijblijvend mee trainen bij Ajax, benieuwd of hij een contract kan afdwingen. Leuke speler voor erbij, vooral voor de eredivisie nog goed genoeg.

Vraag is alleen of hij genoegen neemt als 13e a 14e speler, met het oog op het EK is dat niet ideaal natuurlijk..
Laat hem lekker mee trainen, laat hem lekker coach worden maar als speler hebben we hem echt niet nodig. Genoeg clubs in de Eredivisie (zeker het rechter rijtje) waar die vrijwel gegarandeerd alle wedstrijden kan spelen en een sleutelrol kan vervullen.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:56
PolarBear schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:34:
[...]

Laat hem lekker mee trainen, laat hem lekker coach worden maar als speler hebben we hem echt niet nodig. Genoeg clubs in de Eredivisie (zeker het rechter rijtje) waar die vrijwel gegarandeerd alle wedstrijden kan spelen en een sleutelrol kan vervullen.
Eens, kan beter nog lekker wekelijks spelen bij een willekeurige eredivisie club.
Bij Ajax staat ie sowieso achter Klaassen, als backup voor Klaassen staat nu Alvarez denk ik op papier.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Erapaz
Schone traint dus vrijblijvend mee, en bij mij borrelen er meteen allerlei praktische vragen op:
- Mag hij per wedstrijd worden ingeschreven?
- Doet ie ook mee met de partijen en tactische besprekingen?
- Wat als ie dan naar de concurrent gaat (AZ bijv, ligt noordelijker, dus is niet raar)?
- Moet hij zelf zijn trainingstenue betalen?
- Mag hij bij de Arena parkeren?
- Is nummer 26 nu voor hem gereserveerd?
- Of zijn er nu 2 nummers 26?
- Wat als ie de rest in de weg loopt op de training, moet ie dan alleen rondjes om het veld lopen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GSOVEQOEcXXmyeZ0DSXTLeSLPko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IfAT1DQvP2uIVVHmFrkSypNK.jpg?f=fotoalbum_large

• ElPaco
Erapaz schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:55:
Schone traint dus vrijblijvend mee, en bij mij borrelen er meteen allerlei praktische vragen op:
- Wat als ie dan naar de concurrent gaat (AZ bijv, ligt noordelijker, dus is niet raar)?
- Wat als ie de rest in de weg loopt op de training, moet ie dan alleen rondjes om het veld lopen?

[Embed]

[Afbeelding]
Volgens mij mag hij niet mee doen met wedstrijden. Ik neem aan dat Ajax niet aan hem gaat vragen of hij even zijn eigen parkeergeld wil gaan betalen.

Voor zover ik zie heeft hij geen contract bij Ajax, dus kan hij ook nergens voor worden ingeschreven.

WoT stats

• Ankona
Ik neem aan dat Ajax er ook voordelen in ziet, enkel het betalen van de recreanten contributie zal niet voldoende reden zijn om hem mee te laten trainen.

alles kan off-topic

• Bossie
  • Laatst online: 15:30

[Embed]

[Afbeelding]
Ik lees alleen dat hij van de trainingsfaciliteiten van Ajax gebruik mag maken, niet dat hij met Ajax meetraint.
Hij woont in Amsterdam ofzo ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Erapaz
Bossie schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:15:
[...]

Ik lees alleen dat hij van de trainingsfaciliteiten van Ajax gebruik mag maken, niet dat hij met Ajax meetraint.
Hij woont in Amsterdam ofzo ?
Hij wordt in ieder geval al voor de marketing gebruikt, en traint dus (voor de foto?) ook mee met de groep:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n4R6G-S07wet0MDz_gMMzaCelLA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NIJ8jTNZn893k39j2ItBfa2B.jpg?f=fotoalbum_large

• Bossie
  • Laatst online: 15:30
Erapaz schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:25:
[...]

Hij wordt in ieder geval al voor de marketing gebruikt, en traint dus (voor de foto?) ook mee met de groep:

[Afbeelding]
is dat het eerste?
Serieus, ik volg Ajax niet echt en herken deze speler(s) niet.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Erapaz
Bossie schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:44:
[...]

is dat het eerste?
Serieus, ik volg Ajax niet echt en herken deze speler(s) niet.
Dat is een goede vraag. Het is Kenneth Taylor, maar het zou inderdaad kunnen dat hij met Jong meetraint. Ik weet niet of Taylor standaard met het eerste traint namelijk. Zou voor mij wel veel verklaren als Schone met Jong meetraint ipv met Ajax 1.

• PolarBear
  • Niet online
Nee, je kan sowieso niet iemand van straat plukken om met een wedstrijd mee te doen. Schöne is geen speler van Ajax.
Partijen lijkt mij dat het prima kan, tactische besprekingen lijkt mij niet.
Dan zwaaien we hem uit,
Nee Ajax heeft een magazijn vol Adidas stuff en ze hebben daar een trainingpak voor hem gepakt. Hij is een gewaardeerd oudspeler.
Dat mag jij ook. Maar ik denk dat hij zijn auto zelfs bij de Toekomst mag neerzetten, scheelt een stukje lopen.
Nee.
Nee want 26 is niet in gebruik.
Dan mag die gewoon niet meer mee trainen.

Schöne is een oud-voetballer van Ajax en is in goede harmonie weggaan. Ajax laat hem mee trainen zodat die fit kan blijven. Niet meer niet minder. Ik zou het niet groter maken dan dat.
Erapaz schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:50:
[...]

Dat is een goede vraag. Het is Kenneth Taylor, maar het zou inderdaad kunnen dat hij met Jong meetraint. Ik weet niet of Taylor standaard met het eerste traint namelijk. Zou voor mij wel veel verklaren als Schone met Jong meetraint ipv met Ajax 1.
Taylor speelt en traint in principe in het eerste van Ajax.

[ Voor 12% gewijzigd door PolarBear op 14-01-2021 13:54 ]

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-12 09:29
Erapaz schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:50:
[...]

Volgens mij traint Jong (+ uitzonderingen uit de jeugd) eigenlijk wel altijd met de selectie mee, uitgezonderd bij trainingen voor wedstrijden. Dan hebben ze een apart schema. Dus Taylor traint eigenlijk altijd wel mee met het eerste. Maar dat is sowieso al zo, want hij zit in het eerste.

Volgens mij is de tweede trouwens Giovanni, maar moeilijk te zien van de acherkant.

[ Voor 7% gewijzigd door LoeWn op 14-01-2021 13:56 ]

• Erapaz
PolarBear schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:52:
[...]

Nee, je kan sowieso niet iemand van straat plukken om met een wedstrijd mee te doen. Schöne is geen speler van Ajax.

[...]

Partijen lijkt mij dat het prima kan, tactische besprekingen lijkt mij niet.

[...]

Dan zwaaien we hem uit,

[...]

Nee Ajax heeft een magazijn vol Adidas stuff en ze hebben daar een trainingpak voor hem gepakt. Hij is een gewaardeerd oudspeler.

[...]

Dat mag jij ook. Maar ik denk dat hij zijn auto zelfs bij de Toekomst mag neerzetten, scheelt een stukje lopen.

[...]

Nee.

[...]

Nee want 26 is niet in gebruik.

[...]

Dan mag die gewoon niet meer mee trainen.

Schöne is een oud-voetballer van Ajax en is in goede harmonie weggaan. Ajax laat hem mee trainen zodat die fit kan blijven. Niet meer niet minder. Ik zou het niet groter maken dan dat.

[...]

Taylor speelt en traint in principe in het eerste van Ajax.
Top antwoorden, waarvoor hulde!

"Vroeger", toen ik nog weleens ging kijken omdat ik als scholier toch niks te doen had, trainden ze nog op het veld naast de Arena. Stond je daar naast Barbera Barend (Godenzonen AT5) door het hek te staren. Later werd ze zijn mijn buurvrouw en frequenteerden we dezelfde speeltuin met onze kids.

• Martinusz
Sowieso is het niet het eerste elftal selectie vandaag, mag hopen dat die toch wel richting Enschede zijn ;)

• Erapaz
Martinusz schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:05:
Sowieso is het niet het eerste elftal selectie vandaag, mag hopen dat die toch wel richting Enschede zijn ;)
Ochtendtraining en door? Hoever is Enschede nou, ligt net voorbij Amersfoort toch, dus kan niet ver zijn ;)

Edit: volgens de NOS traint hij inderdaad met het eerste: https://nos.nl/artikel/23...en-met-eerste-elftal.html

Dan kan EtH ook wel zien of hij van waarde kan zijn. Labyad doet het ook goed op de training en die staat regelmatig in de basis.

[ Voor 31% gewijzigd door Erapaz op 14-01-2021 14:14 ]

• DoeEensGek
Zet Schöne maar gewoon zondag in de basis. Kunnen de anderen nog wat van leren! Gewoon een super instelling van hem. Labyad lekker gebruiken als opvulling voor wedstrijdjes tegen de degradatie kandidaten.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Erapaz schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:06:
[...]

Ochtendtraining en door? Hoever is Enschede nou, ligt net voorbij Amersfoort toch, dus kan niet ver zijn ;)

Edit: volgens de NOS traint hij inderdaad met het eerste: https://nos.nl/artikel/23...en-met-eerste-elftal.html

Dan kan EtH ook wel zien of hij van waarde kan zijn. Labyad doet het ook goed op de training en die staat regelmatig in de basis.
De 34-jarige Deen traint donderdag mee bij Jong Ajax en sluit vrijdag waarschijnlijk aan bij het eerste elftal, dat zich voorbereidt op de Klassieker tegen Feyenoord van zondag.
Vanaf morgen dus ook bij het eerste. :)

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-12 10:05

MM99

That is the way I am!

Geef die man een contract! Een Ajax-held is het. Prima reserve voor Klaassen (Alvarez als reserve voor Schuurs gebruiken) en je kan hem altijd nog laatste moment inzetten als er een belangrijke vrije trap genomen moet worden. Er is op dit moment niemand in de selectie die zo een goede trap heeft als hem.

• PolarBear
  • Niet online

Tja, sympathieke kerel maar nu weer een knieblessure? Die zien we nooit meer terug bij Ajax als speler vrees ik.

Die had ik niet zien aankomen. Ben benieuwd.

• Erapaz
PolarBear schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:10:
[Twitter]
Tja, sympathieke kerel maar nu weer een knieblessure? Die zien we nooit meer terug bij Ajax als speler vrees ik.

[Twitter]
Die had ik niet zien aankomen. Ben benieuwd.
Zag hem gisteren inderdaad hinkend bij zijn vriendin in de auto stappen. Tijd niet gezien, maar hij was even bij zijn oude huis vanwege kijkers. Staat te koop (1.2 M voor de liefhebber). Ik dacht meteen, oh nee toch niet weer geblesseerd?

• DoeEensGek
Erapaz schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:09:
[...]

Zag hem gisteren inderdaad hinkend bij zijn vriendin in de auto stappen. Tijd niet gezien, maar hij was even bij zijn oude huis vanwege kijkers. Staat te koop (1.2 M voor de liefhebber). Ik dacht meteen, oh nee toch niet weer geblesseerd?
Je lijkt Albert Verlinde wel. ;)

• Erapaz
DoeEensGek schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:45:
[...]

Je lijkt Albert Verlinde wel. ;)
De kwaliteit van Verlindes journalistiek is door de jaren heen meerdere keren in twijfel getrokken door collega-journalisten.
Wikipedia: Albert Verlinde

Ehh, geen compliment denk ik?

• Martinusz
Timber ipv Schuurs vanavond, en Haller natuurlijk in de spits :)

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Martinusz schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 18:47:
Timber ipv Schuurs vanavond, en Haller natuurlijk in de spits :)
Een Kudus er helemaal niet bij, weer geblesseerd?

• snmght

snmght

imho dan he

DoeEensGek schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:21:
Zet Schöne maar gewoon zondag in de basis. Kunnen de anderen nog wat van leren! Gewoon een super instelling van hem. Labyad lekker gebruiken als opvulling voor wedstrijdjes tegen de degradatie kandidaten.
Ik denk dat je Lasse inmiddels ook vooral tegen juist die ploegen moet gebruiken. Niet in een klassieker.

Vanavond Schuurs op de bank. Da's op zichzelf mooi. Wel spijtig voor die Zuid Amerikaanse jongens dat Timber de eerste vervanger is. Erg weinig perspectief voor hen en ik vrees ook dat ze weg zullen willen na dit seizoen.

• ephymerous
Pfff Promes weer op tien, het houdt niet op... niet vanzelf... |:(
snmght schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:00:
[...]

Ik denk dat je Lasse inmiddels ook vooral tegen juist die ploegen moet gebruiken. Niet in een klassieker.

Vanavond Schuurs op de bank. Da's op zichzelf mooi. Wel spijtig voor die Zuid Amerikaanse jongens dat Timber de eerste vervanger is. Erg weinig perspectief voor hen en ik vrees ook dat ze weg zullen willen na dit seizoen.
Schone is altijd beter dan Promes of Labyad op het middenveld. Verpats beiden en neem Schone voor het halve seizoen. In de zomerstop doorselecteren.

[ Voor 5% gewijzigd door ephymerous op 14-01-2021 19:15 ]

XXXVI

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Als ik alvarez of Martinez was zou ik weigeren nog langer op de bank te zitten....

• snmght

snmght

imho dan he

groggy schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:21:
Als ik alvarez of Martinez was zou ik weigeren nog langer op de bank te zitten....
Precies dit. Wellicht nog even een transfer forceren in deze window.

• Martinusz
ephymerous schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:11:
Pfff Promes weer op tien, het houdt niet op... niet vanzelf... |:(
Je had liever Labyad op 10?

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Lijkt me ook onhoudbaar. Dom gemanaged van Ten Hag, die moet je beter rouleren en ze kansen geven. Daar is in de Eredivisie genoeg ruimte voor.
Kunnen ze straks weer bij Utrecht iemand ophalen voor op de bank.

• Han
  • Niet online

Han

groggy schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:21:
Exact mijn gedachte toen ik net las dat Timber centraal in plaats van Schuurs staat. Echt, what the fuck? Dit soort dingen hé, echt, waar komt dit nou weer vandaan? Vermoed dat ten Hag dit doet vanwege de snelheid voorin bij Twente, maar echt, wat een signaal richting Alvarez en Martines? Eerst roepen dat ze niet weg mogen maar vervolgens laten banken door ze te laten passeren door Timber. Lekker voor de rust in de selectie dit.

• Martinusz
Martinez is geen RCV, dus in dit geval gaat het om Alvarez

• Han
  • Niet online

Han

Dan liever Klaassen op 10 en Blind op 6. Blind heeft centraal achterin sowieso niks in te brengen tegen de snelle aanvallers van Twente, dan liever hem voor de verdediging. Dan had je Schuurs en Alvarez achterin kunnen zetten, zelf een duo Alvarez en Martinez had ik kunnen begrijpen.

[ Voor 6% gewijzigd door Han op 14-01-2021 19:48 ]

• ephymerous
Pfff Timber kan goed draaien volgens ETH. Zeg nou gewoon dat je Schuurs na 14 maand eindelijk passeert omdat hij teveel fouten maakt.
Klaassen op 10 en Martinez op het middenveld. Tadic of desnoods Labyad kan ook. Promes moet in de 16 komen en niet het spel verdelen. Hij is te beperkt aan de bal voor de tien positie met de punt naar voor. Dat hebben we overigens al wedstrijd na wedstrijd gezien. Daarnaast is hij hopeloos uit vorm.

[ Voor 13% gewijzigd door ephymerous op 14-01-2021 19:50 ]

XXXVI

• Han
  • Niet online

Han

ephymerous schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:48:
Tadic of desnoods Labyad. Promes moet in de 16 komen en niet het spel verdelen. Hij is te beperkt aan de bal voor de tien positie met de punt naar voor. Dat hebben we overigens al wedstrijd na wedstrijd gezien. Daarnaast is hij hopeloos uit vorm.
Een nr. 10 moet een bal kunnen aannemen en oog hebben voor de medespelers. En quess what? Dat heeft Promes niet, helemaal niet dit seizoen. Echt een onbegrijpelijke keuze dit. Het is niet dat Promes op 10 niet geprobeerd is, in tegendeel, het was gewoon niks.

• groggy
  • Niet online
Han schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:51:
[...]

Een nr. 10 moet een bal kunnen aannemen en oog hebben voor de medespelers. En quess what? Dat heeft Promes niet, helemaal niet dit seizoen. Echt een onbegrijpelijke keuze dit. Het is niet dat Promes op 10 niet geprobeerd is, in tegendeel, het was gewoon niks.
Je kan beter met 10 man spelen, dan met promes op 10.

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Hoppaaaa

• groggy
  • Niet online
Wie staat er in de spits bij Ajax?

Verwijderd

2x scoren bij je eerste balcontact (tegen psv weliswaar afgekeurd) is toch een lekker visitekaartje.

• Erapaz
Heerlijk zo’n boomlange spits, de voorzet komt en je weet al dat hij erin gaat. Echt wat Ajax nodig had om de vele kansen vaker te verzilveren.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:34

Typhone

Who Dares Wins

groggy schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:08:
Wie staat er in de spits bij Ajax?
HALLER met zojuist zijn HALLEREERSTE goal voor Ajax ;)

• Sempy
  • Nu online
flinke zak geld, maar dan heb je ook wat. :p

• DoeEensGek
Typhone schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:10:
[...]

HALLER met zojuist zijn HALLEREERSTE goal voor Ajax ;)
Slecht heel slecht! >:) :+

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:52

Quad

Doof

(jarig!)
Interessant, doet hij goed. Laten we hopen dat ik flink ongelijk heb gehad.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Erapaz
Sempy schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:11:
flinke zak geld, maar dan heb je ook wat. :p
Hoop vooral dat hij het een beetje naar zijn zin heeft voor een wat langere periode. Zou mooi zijn als Ajax 2 rondes EL kan spelen nog dit jaar, dat motiveert toch meer.

• JoteW
  • Registratie: November 2016
Cerny eraf, en gelijk de 0-1 om de oren. Wat een kloten start van deze wedstrijd. Hopen dat de schade beperkt blijft.

Twente komt eraan!

• snmght

snmght

imho dan he

Die arme Lisandro.

• snmght

snmght

imho dan he

Alle ballen gaan recht op Drommel.

Drommels drommels drommels.

[ Voor 31% gewijzigd door snmght op 14-01-2021 20:29 ]

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:34

Typhone

Who Dares Wins

Drommels Drommels Drommels alles gaat recht op Drommel is slechter :*)
Pagina: 1 ... 133 ... 208 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.

Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021