Je reageerde op mijn reactie schuurs madueke. Je zegt je vergeet 25 andere waar ik die van claasen noemLuxicon schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:45:
[...]
Volgens mij stonden er nog wel meer mensen achter de bal toen *Klaassen die tackle inzette. Dat is geen doorgebroken speler. Rosario ging vol op de enkels staan bij Tadic, daar werd niet voor gefloten. Dat was ook een gele kaart met een rood randje waard.
Op basis van de eerste helft blij met de 2-2, zag er tot en met de 0-2 niet naar uit dat er iets te halen viel voor Ajax. Maar op basis van de tweede helft balen van een gelijkspel, op basis van de tweede helft had Ajax deze over de streep moeten trekken en is een 2-2 puntenverlies.
Overigens voor PSV als voor Ajax geldt dat het echt onbegrijpelijk is dat er niet wordt doorgedrukt. Ik had het idee dat wanneer PSV na de 0-2 had doorgedrukt zij de knock-out hadden kunnen uitdelen. Dat zelfde geldt voor Ajax na de 2-2, ze hadden PSV compleet klem, PSV kon het niet meer bijbenen. Vreemd dat Ajax achterin ging rondbreien in plaats van door gaan met druk zetten.
Overigens voor PSV als voor Ajax geldt dat het echt onbegrijpelijk is dat er niet wordt doorgedrukt. Ik had het idee dat wanneer PSV na de 0-2 had doorgedrukt zij de knock-out hadden kunnen uitdelen. Dat zelfde geldt voor Ajax na de 2-2, ze hadden PSV compleet klem, PSV kon het niet meer bijbenen. Vreemd dat Ajax achterin ging rondbreien in plaats van door gaan met druk zetten.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Dat van Schuurs was rood?Mapro schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:41:
[...]
Dit is een cruciale, doorgebroken speler rode kaart 10 man zwakke verdediging.
Claasen zijn gele kaart met rood randje heb ik niet genoemd inderdaad
En Klaassen speelde de bal, hij floot omdat ze met twee man inkwamen.
Heb niet alles gezien ivm kids. Zelf profvoetbal gespeeld dus dat zit wel goedsNielz123 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:46:
[...]
En wat dacht je van die van Anthony? Als je denkt dat dat per ongeluk gaat dan heb je nooit gevoetbald.
Volgens mij heb je de wedstrijd niet eens gezien. Er speelt geen Claasen bij Ajax of PSV. Zie nu dat je het 2x over die Claasen hebt..Mapro schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:46:
[...]
Je reageerde op mijn reactie schuurs madueke. Je zegt je vergeet 25 andere waar ik die van claasen noem
Doorgebroken speler neer duwen is rood toch? Klaasen met 2 benen er inVos schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:47:
[...]
Dat van Schuurs was rood?
En Klaassen speelde de bal, hij floot omdat ze met twee man inkwamen.
In neem aan dat Overmars nu wel aan het rondbellen is voor een nieuwe RCV?
Een ten Hag even uitleggen dat je een goede speler die fit is ALTIJD kunt opstellen
Een ten Hag even uitleggen dat je een goede speler die fit is ALTIJD kunt opstellen
Een auto correct wat een probleemStarbucks schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:48:
[...]
Volgens mij heb je de wedstrijd niet eens gezien. Er speelt geen Claasen bij Ajax of PSV. Zie nu dat je het 2x over die Claasen hebt..
Ten Hag heeft een andere defenitie van goed en fit als veel andere hier 😂Exocet schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:49:
Hoe zit dat bij PSV eigenlijk? Daar is de pijp leeg na 70 minuten. Op de wissels na dan..Mapro schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:52:
[...]
Ten Hag heeft een andere defenitie van goed en fit als veel andere hier 😂
...
Andere speelstijl.. veel verdedigen dan counteren met veel man en weer terug.. geen idee hoor maar dat zou kunnen dat dat een oorzaak is?Luxicon schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:52:
[...]
Hoe zit dat bij PSV eigenlijk? Daar is de pijp leeg na 70 minuten. Op de wissels na dan..
Ik doelde op het gele reclamebordLZ86 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:54:
[...]
Dat ze Bud die titel durven te geven zegt genoeg. Schoolvoorbeeld over false advertisements
De CV's van Utrecht ten tijden van TH zijn nu toch allemaal al weg?Exocet schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:49:
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ik mag toch aannemen dat ie eerst Ten Hag eens wijst op het bestaan van Alvarez en dat die vroeger meer dan genoeg wedstrijden centraal achterin heeft gespeeld.Exocet schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:49:
Mag hopen dat Schuurs, Blind (en Klaassen) niet meer opgeroepen worden voor het Nederlands elftal. Armoe troef.
Instructies van ESPN. De competitie moet zo lang mogelijk spannend blijven en de toppers dus ook, anders gaat er een significant deel van de toelage af.Han schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:47:
Op basis van de eerste helft blij met de 2-2, zag er tot en met de 0-2 niet naar uit dat er iets te halen viel voor Ajax. Maar op basis van de tweede helft balen van een gelijkspel, op basis van de tweede helft had Ajax deze over de streep moeten trekken en is een 2-2 puntenverlies.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Kunnen we Schuurs niet verkopen aan Liverpool en dan wat bijleggen en Sanchez terughalen van de Spurs? Die speelt maar zelden daar.
Blijf alsjeblieft gewoon met die twee achterin spelen, ik zie PSV graag kampioen worden ;-)toolkist schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:17:
Kunnen we Schuurs niet verkopen aan Liverpool en dan wat bijleggen en Sanchez terughalen van de Spurs? Die speelt maar zelden daar.
Ajax had hier moeten winnen, beter kansen en beter aan de bal. PSV was weer ouderwets in de tweede helft. Maarja, de achterstand is niet kleiner geworden. Nu moeten we de komende wedstrijden wel winnen. Gelukkig komen van Ginkel en Guti terug.
Van Ginkel fit voegt zeker wat toe. De vraag is hoe fit hij is of kan worden. Guti heeft nog niet echt veel toegevoegd?Zingo schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:19:
[...]
Blijf alsjeblieft gewoon met die twee achterin spelen, ik zie PSV graag kampioen worden ;-)
Ajax had hier moeten winnen, beter kansen en beter aan de bal. PSV was weer ouderwets in de tweede helft. Maarja, de achterstand is niet kleiner geworden. Nu moeten we de komende wedstrijden wel winnen. Gelukkig komen van Ginkel en Guti terug.
[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 10-01-2021 19:20 ]
PSV lijkt toch niet topfit, dat was wel zichtbaar in de tweede helft (en bij ihataren al na een flinke sprint).
Denk dat ze anders niet zo ver waren terug gevallen en de verdediging van Ajax nog moeilijker hadden kunnen maken.
Knap van Ajax om na 20 verschrikkelijk slechte minuten toch nog zo terug te komen.
Denk dat ze anders niet zo ver waren terug gevallen en de verdediging van Ajax nog moeilijker hadden kunnen maken.
Knap van Ajax om na 20 verschrikkelijk slechte minuten toch nog zo terug te komen.
Ik denk dat ze wel gewoon fit zijn, zo fit als de spelers kunnen zijn. Echter kost deze manier van spelen zo ontzettend veel kracht dat je je moet afvragen of het wel mogelijk is met eredivisie materiaal. Het is niet dat PSV een zwaarder programma heeft dan andere ploegen, sterker nog, ik denk dat de CL meer vraagt dan een EL wedstrijd, als je kijkt naar de Europese tegenstanders van Ajax en PSV.Exocet schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:22:
PSV lijkt toch niet topfit, dat was wel zichtbaar in de tweede helft (en bij ihataren al na een flinke sprint).
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Wha, met Guti krijg je wat meer mogelijkheden op het middenveld. Voor mijn gevoel gaat daar de aansluiting met enige regelmaat niet zo goed, dus een andere speler proberen kan dan wel eens helpen.Vos schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:20:
[...]
Van Ginkel fit voegt zeker wat toe. De vraag is hoe fit hij is of kan worden. Guti heeft nog niet echt veel toegevoegd?
Haller speelde goed, helemaal voor zijn 1e wedstrijd, goede kapstok.
Ik vraag me wel af hoe goed een Guti eventueel in een Schmidt-systeem zou passen. Ik heb juist het idee dat hij vaak z'n man laat lopen en niet zo best is in het er dicht opzitten. Wellicht dat hij dat nu beter weet te doen, maar goed, lastig te beoordelen. Hij leek zo goed te beginnen, maar is daarna wel ver teruggevallen.Zingo schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:35:
[...]
Wha, met Guti krijg je wat meer mogelijkheden op het middenveld. Voor mijn gevoel gaat daar de aansluiting met enige regelmaat niet zo goed, dus een andere speler proberen kan dan wel eens helpen.
Kuipers liet van beide kanten veel doorgaan, zo kreeg Promes ook een net zo lichte duw in de 16 van Sangare, daar gaf hij ook geen penalty voor, waarom voor hetzelfde overtreding van Schuurs op madueke dan wel bestraffen?Mapro schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:48:
[...]
Doorgebroken speler neer duwen is rooMadueke d toch? Klaasen met 2 benen er in
Dat zou eens met 2 maten zijn.
Exact dezelfde situatie sangare duw in rug Promes in de 16.remco112 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:40:
[...]
Was een overduidelijke overtreding van Schuurs hoor. Heel raar dat er niet gefloten werd.
Gaf ook geen penalty.
Ik begin daar ook een beetje over te twijfelen. Ik heb ook het idee dat het niet heel veel fitter gaat worden, want zo is het nu al een hele tijd.Han schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:33:
[...]
Ik denk dat ze wel gewoon fit zijn, zo fit als de spelers kunnen zijn. Echter kost deze manier van spelen zo ontzettend veel kracht dat je je moet afvragen of het wel mogelijk is met eredivisie materiaal. Het is niet dat PSV een zwaarder programma heeft dan andere ploegen, sterker nog, ik denk dat de CL meer vraagt dan een EL wedstrijd, als je kijkt naar de Europese tegenstanders van Ajax en PSV.
Of een CL-wedstrijd veel meer vraagt dan een EL-wedstrijd weet ik niet (qua niveau wel, maar qua intensiteit denk ik dat het best hetzelfde kan zijn). Toch is het ergens wel apart dat ze het telkens niet volhouden, maar ik heb eigenlijk nog altijd het idee dat het toch ook wel een mentaal dingetje zou kunnen zijn (nouja bij sommige spelers iig).
Maar goed, beetje moeilijk te beoordelen als TV-kijker. Ik had vandaag iig niet het idee dat alle spelers de eerste helft zoveel werk extra werk verzetten dat ze daardoor al helemaal uitgeput moeten zijn. Zo enorm veel druk hebben ze nou ook weer niet gezet of zoveel afgejaagd (althans dat gevoel had ik).
Weet niet zeker of ik aan hetzelfde moment denk, maar volgens mij was die duw sowieso er net buiten en daar leek me een stuk minder aan de hand eigenlijk, maar goed, moeilijk te beoordelen aangezien dit puur uit geheugen gaat.Mark31 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:59:
[...]
Exact dezelfde situatie sangare duw in rug Promes in de 16.
Gaf ook geen penalty.
Ik vond de overtreding op Madueke iig wel een vrij duidelijke, had er geen rood voor gegeven, maar een overtreding leek me dat wel. Die overtreding op Promes (als ik de goede in gedachte heb) leek me eigenlijk een stuk minder (zou het zelf waarsch ook niks vinden). Kan natuurlijk ook door de bril komen.
Nu dan ook beeldmateriaal gezien in plaats van alleen tekstueel verslag, maar ben toch wel benieuwd of dat het juiste beeld geeft. De samenvatting van de NOS liet nu niet echt een 50/50 wedstrijd zien. Eerste helft zat meer in de buurt van 50/50 en de tweede was duidelijk voor Ajax.
Ook grappig om te lezen dat Tadic bij voorbaat alweer afgefikt werd dat hij überhaupt mee mocht doen en nu volgens VI één van de beste was.
Ook grappig om te lezen dat Tadic bij voorbaat alweer afgefikt werd dat hij überhaupt mee mocht doen en nu volgens VI één van de beste was.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zwart heeft op VI prima analyse geplaatst. Geeft ook aan waarom de aanvallers van PSV moe werden.
Han omschrijft het wel goed, op basis van de eerste 30 min. Blij met 2-2, maar eigenlijk moet je op basis van de hele wedstrijd je afvragen waarom Labyad mag starten.
Han omschrijft het wel goed, op basis van de eerste 30 min. Blij met 2-2, maar eigenlijk moet je op basis van de hele wedstrijd je afvragen waarom Labyad mag starten.
K to the KillaZ
Leuk feitje. 
Sébastien Haller heeft nu al net zoveel assists voor Ajax gegeven als in 48 Premier League-wedstrijden namens West Ham United: eentje.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Helaas achter een paywall, helpt wat meer als je dan ook even een korte omschrijving geeft.KillaZ schreef op zondag 10 januari 2021 @ 20:51:
Zwart heeft op VI prima analyse geplaatst. Geeft ook aan waarom de aanvallers van PSV moe werden.
En Labyad, tsjah, achteraf is dat altijd eenvoudig. Ik denk echter niet dat het feit dat ze 0-2 achter komen veel met Labyad te maken heeft. Verder uiteraard wel duidelijk dat hij die plek niet zal behouden. Denk ook niet dat hij op die positie echt uit de voeten kan. Maar goed...
Zelfs Haller vond het zelf wel logisch dat hij niet zou starten, dus zou er verder niet zo'n enorme deal van maken denk ik (en zoals gezegd ook met Haller op die positie had dat denk ik weinig verschil gemaakt, het is niet alsof ze die 1e helft zoveel kansen hebben gecreëerd). Ik denk dat ze in de 2e helft wel de kans hebben gehad om het recht te zetten, maar dat hebben ze niet gedaan.
Nou die 0 had hij wel invloed op hoor.Snowdog schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:07:
En Labyad, tsjah, achteraf is dat altijd eenvoudig. Ik denk echter niet dat het feit dat ze 0-2 achter komen veel met Labyad te maken heeft. Verder uiteraard wel duidelijk dat hij die plek niet zal behouden. Denk ook niet dat hij op die positie echt uit de voeten kan. Maar goed...
Waarschijnlijk hadden ze wel meer gescoord als Haller was begonnen, of makkelijker de regie voorin gepakt. Maar ik vond het ook een heel logische beslissing, zowel sportief als persoonlijk. Ook al weet je dat hij een Labyad redelijk snel zal verdringen, dan nog wil je de spelers die al het hele seizoen keihard voor je gewerkt hebben niet zomaar op de bank zetten. Ook een spits voor een recordbedrag moet het ook gewoon laten zien om z'n plek te krijgen. (waarschijnlijk is één training genoeg, maar tochZelfs Haller vond het zelf wel logisch dat hij niet zou starten, dus zou er verder niet zo'n enorme deal van maken denk ik (en zoals gezegd ook met Haller op die positie had dat denk ik weinig verschil gemaakt, het is niet alsof ze die 1e helft zoveel kansen hebben gecreëerd). Ik denk dat ze in de 2e helft wel de kans hebben gehad om het recht te zetten, maar dat hebben ze niet gedaan.
Van de week hoorde je nog geluiden over aanpassen en dat hij te vroeg zou komen en wat niet meer. En nu was het drie kwartier te laat.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Komt er op neer dat met de inbreng van Haller en de versimpeling van het druk zetten (Mazraoui doordekken op Max terwijl Tadic achter de andere back aanrent) de 2e bal veel sneller voor Ajax was. Daardoor liepen de mensen achter de bal bij PsV verder naar achter waardoor het veld te lang werd bij PSV. Die gaten moesten elke keer door de aanvallers dichtgelopen worden.Snowdog schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:07:
[...]
Helaas achter een paywall, helpt wat meer als je dan ook even een korte omschrijving geeft.
Zelfs Haller vond het zelf wel logisch dat hij niet zou starten, dus zou er verder niet zo'n enorme deal van maken denk ik (en zoals gezegd ook met Haller op die positie had dat denk ik weinig verschil gemaakt, het is niet alsof ze die 1e helft zoveel kansen hebben gecreëerd). Ik denk dat ze in de 2e helft wel de kans hebben gehad om het recht te zetten, maar dat hebben ze niet gedaan.
K to the KillaZ
Haha, nouja, ik denk niet dat het veel verschil had gemaakt eigenlijk. Ik vond hem ook nog niet eens zo enorm slecht spelen, maar ik snap niet zo goed waarom je hem op die positie zou inzetten. Hij zette een aantal keren spelers aardig weg en had verder niet echt een geweldige bijdrage, maar goed, ook Promes en Antony hadden een aantal minder gelukkige ballen.Gonadan schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:11:
[...]
Nou die 0 had hij wel invloed op hoor.
[...]
Waarschijnlijk hadden ze wel meer gescoord als Haller was begonnen, of makkelijker de regie voorin gepakt. Maar ik vond het ook een heel logische beslissing, zowel sportief als persoonlijk. Ook al weet je dat hij een Labyad redelijk snel zal verdringen, dan nog wil je de spelers die al het hele seizoen keihard voor je gewerkt hebben niet zomaar op de bank zetten. Ook een spits voor een recordbedrag moet het ook gewoon laten zien om z'n plek te krijgen. (waarschijnlijk is één training genoeg, maar toch)
Van de week hoorde je nog geluiden over aanpassen en dat hij te vroeg zou komen en wat niet meer. En nu was het drie kwartier te laat.
Je kan natuurlijk redeneren dat Haller kopsterker is en dat dat sowieso een voordeel was geweest (en dat is ook zeker zo), maar ik weet niet of dat echt zoveel had uitgemaakt. Ik denk gewoon dat Ajax de wedstrijd vooral in de tweede helft enigszins verprutst heeft.
Wat me dan ook nog wel opvalt is dat de (door sommigen) hier zo opgehemelde Kudus eigenlijk vandaag niet zo'n beste indruk maakte. Die kwam weinig in het spel voor en leek wel in de tang te zitten o.a. door Sangare.
Ik had het idee dat PSV ondanks de mindere kwaliteit van wisselspelers er na alle wissels sterker uitzag dan Ajax (relatief iig). Waar het daarvoor eenrichtingsverkeer was, werd het na de wissels iets meer een open wedstrijd.
Nou was het natuurlijk ook nog maar een korte periode, maar ik vreesde eigenlijk het ergste toen Thomas en Mauro erin kwamen voor PSV (en o.a. Kudus voor Ajax), terwijl het daarna eigenlijk beter ging dan daarvoor.
Op zich heb ik ook niets tegen Labyad hoor. Het is een sympathieke vent en werkt er altijd voor, hij is alleen niet goed genoeg voor de echte topwedstrijden.Snowdog schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:18:
Haha, nouja, ik denk niet dat het veel verschil had gemaakt eigenlijk. Ik vond hem ook nog niet eens zo enorm slecht spelen, maar ik snap niet zo goed waarom je hem op die positie zou inzetten. Hij zette een aantal keren spelers aardig weg en had verder niet echt een geweldige bijdrage, maar goed, ook Promes en Antony hadden een aantal minder gelukkige ballen.
Je kan natuurlijk redeneren dat Haller kopsterker is en dat dat sowieso een voordeel was geweest (en dat is ook zeker zo), maar ik weet niet of dat echt zoveel had uitgemaakt. Ik denk gewoon dat Ajax de wedstrijd vooral in de tweede helft enigszins verprutst heeft.
Gezien wat hij brengt in de Eredivisie snap ik dat Ten Hag hem beloont met kansen, maar ben ook blij dat de conclusie is dat we het daarmee niet gaan redden. Labyad is prima in z'n oude rol, leuk voor erbij.
Kudus heeft natuurlijk al heel lang niets gespeeld, het is niet gek als die nog even warm moet worden.Wat me dan ook nog wel opvalt is dat de (door sommigen) hier zo opgehemelde Kudus eigenlijk vandaag niet zo'n beste indruk maakte. Die kwam weinig in het spel voor en leek wel in de tang te zitten o.a. door Sangare.
Ik had het idee dat PSV ondanks de mindere kwaliteit van wisselspelers er na alle wissels sterker uitzag dan Ajax (relatief iig). Waar het daarvoor eenrichtingsverkeer was, werd het na de wissels iets meer een open wedstrijd.
Nou was het natuurlijk ook nog maar een korte periode, maar ik vreesde eigenlijk het ergste toen Thomas en Mauro erin kwamen voor PSV (en o.a. Kudus voor Ajax), terwijl het daarna eigenlijk beter ging dan daarvoor.
Aan de andere kant heb ik hem nog geen handvol wedstrijden kunnen aanschouwen en op basis daarvan hele hoge verwachtingen hebben is wellicht ook gewoon niet realistisch. Voor hetzelfde geld was hij vanaf z'n tiende wedstrijd geen pepernoot meer waard omdat hij in de bekende dip van bovengemiddelde nieuwelingen kwam.
Sowieso is het bij spelers die dartel over de velden gaan vaak een kwestie van tijd voordat men door heeft dat je die iets minder ruimte moet geven en dan wordt het allemaal een stuk lastiger. Pas dan ga je echt zien wat iemand kan.
Ofwel, wordt gewoon afwachten.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zeker zou zelf ook niets anders verwachten, maar ik denk dat de verwachtingspatronen van sommigen hier wat hoger lagen en uit comments leek het soms alsof zijn bijdrage vandaag (voorafgaand aan de wedstrijd als hij erbij zou kunnen zijn) een enorm verschil zou kunnen maken. Ik denk dat dat meestal wel tijd kost. Ik geloof ook best dat het een fantastische speler gaat zijn, maar dat kost ook even de tijd.Gonadan schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:24:
[...]
Op zich heb ik ook niets tegen Labyad hoor. Het is een sympathieke vent en werkt er altijd voor, hij is alleen niet goed genoeg voor de echte topwedstrijden.
Gezien wat hij brengt in de Eredivisie snap ik dat Ten Hag hem beloont met kansen, maar ben ook blij dat de conclusie is dat we het daarmee niet gaan redden. Labyad is prima in z'n oude rol, leuk voor erbij.
[...]
Kudus heeft natuurlijk al heel lang niets gespeeld, het is niet gek als die nog even warm moet worden.
Aan de andere kant heb ik hem nog geen handvol wedstrijden kunnen aanschouwen en op basis daarvan hele hoge verwachtingen hebben is wellicht ook gewoon niet realistisch. Voor hetzelfde geld was hij vanaf z'n tiende wedstrijd geen pepernoot meer waard omdat hij in de bekende dip van bovengemiddelde nieuwelingen kwam.
Sowieso is het bij spelers die dartel over de velden gaan vaak een kwestie van tijd voordat men door heeft dat je die iets minder ruimte moet geven en dan wordt het allemaal een stuk lastiger. Pas dan ga je echt zien wat iemand kan.
Ofwel, wordt gewoon afwachten.
In ieder geval mooi dat het een interessante wedstrijd was, maar als PSV-aanhanger heb ik nog altijd het idee dat ze vandaag gewoon enigszins lucky waren en het moet echt beter. Het is alleen enigszins irritant dat het moeilijk is om aan te geven waar het probleem nou precies zit.
Ik heb nog altijd het idee dat er gewoon zoveel dingen mis zijn. Natuurlijk is het jammer dat die 'naar voren drukken' style er nog niet inzit en ze te ver teruglopen, maar wmb is het ook gewoon slecht dat ze nog altijd regelmatig problemen hebben met het nauwkeurig passen naar elkaar.
Een Ajax doet dat gewoon een stuk beter (heb ik het idee), daar komen ballen gewoon vaker aan. Bij PSV heb je zo vaak van die passes die gewoon niet aan komen. Dat lijkt me wel de essentiële basis, maar je ziet 't zo vaak dat zodra er een beetje druk is (of zelfs bij snelle uitbraken) dat de ballen net niet zuiver genoeg zijn (of gewoon teveel risico) en de tegenstander de bal zo kan oprapen. Ik hoop wel dat ze daar nog stappen in weten te zetten.
Ik had liever met 13-0 verloren!1!! ETH is een totaal gestoorde coach en het is compleet bizar dat hij nu al 3 jaar bij Ajax zit en daarmee sinds 1960 een van de 5 coaches is die dat doet. Sterker, ondanks EHT hebben we per wedstrijd 2,4 punt gehaald. Een record!snmght schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:39:
Als PSV moet je bij een 2-0 voorsprong met als inzet de koppositie de wedstrijd killen.
Ik ben blij dat we PSV achter ons houden maar dat lijkt me wederom ondanks ETH en niet dankzij. In die zin had ik liever 0-5 verloren.
Maar uiteraard is dat ondanks EHT want elke willekeurige trainer had veel meer punten gehaald. Welke coaches dat zouden doen laten we natuurlijk ff in het midden.
Want ondanks dat EHT bovenaan staat op lijst beste Ajax trainers, waren al zijn voorgangers uiteraard stuk voor stuk beter want statistieken en feiten liegen en geven zoals altijd een vertekend beeld. Elke intelligente schijtlijster heeft dat natuurlijk door en gooit er ff een flats op
Ik zou gewoon Marco van Basten terughalen. Die pannenkoek heeft nog wat recht te zetten. Zou PSV ook mooi uitkomenExo81 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:40:
[...]
Ik had liever met 13-0 verloren!1!! ETH is een totaal gestoorde coach en het is compleet bizar dat hij nu al 3 jaar bij Ajax zit en daarmee sinds 1960 een van de 5 coaches is die dat doet. Sterker, ondanks EHT hebben we per wedstrijd 2,4 punt gehaald. Een record!
Maar uiteraard is dat ondanks EHT want elke willekeurige trainer had veel meer punten gehaald. Welke coaches dat zouden doen laten we natuurlijk ff in het midden.
Want ondanks dat EHT bovenaan staat op lijst beste Ajax trainers, waren al zijn voorgangers uiteraard stuk voor stuk beter want statistieken en feiten liegen en geven zoals altijd een vertekend beeld. Elke intelligente schijtlijster heeft dat natuurlijk door en gooit er ff een flats op
Je kunt ook stellen dat het niet eens zozeer de verwachtingen van Kudus waren die hoog waren maar puur het feite dat hij nog niet heeft kunnen teleurstellen. De speler die nu rond lopen hebben vaak al best wat matige wedstrijden gehad en sommigen is men gewoon klaar mee.Snowdog schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:36:
Zeker zou zelf ook niets anders verwachten, maar ik denk dat de verwachtingspatronen van sommigen hier wat hoger lagen en uit comments leek het soms alsof zijn bijdrage vandaag (voorafgaand aan de wedstrijd als hij erbij zou kunnen zijn) een enorm verschil zou kunnen maken. Ik denk dat dat meestal wel tijd kost. Ik geloof ook best dat het een fantastische speler gaat zijn, maar dat kost ook even de tijd.
In die zin zal een speler die nog niets slechts heeft laten zien sowieso al toe gejuichd worden, helemaal als hij ook nog eens flink talent lijkt te hebben.
Vergeet niet dat het ook totaal nieuw is voor de ploeg. Ze zijn toch wel iets anders gewend en in die zin is het al knap dat Schmidt het zo ver heeft gekregen dat ze het überhaupt kunnen uitvoeren.In ieder geval mooi dat het een interessante wedstrijd was, maar als PSV-aanhanger heb ik nog altijd het idee dat ze vandaag gewoon enigszins lucky waren en het moet echt beter. Het is alleen enigszins irritant dat het moeilijk is om aan te geven waar het probleem nou precies zit.
Ik heb nog altijd het idee dat er gewoon zoveel dingen mis zijn. Natuurlijk is het jammer dat die 'naar voren drukken' style er nog niet inzit en ze te ver teruglopen, maar wmb is het ook gewoon slecht dat ze nog altijd regelmatig problemen hebben met het nauwkeurig passen naar elkaar.
Een Ajax doet dat gewoon een stuk beter (heb ik het idee), daar komen ballen gewoon vaker aan. Bij PSV heb je zo vaak van die passes die gewoon niet aan komen. Dat lijkt me wel de essentiële basis, maar je ziet 't zo vaak dat zodra er een beetje druk is (of zelfs bij snelle uitbraken) dat de ballen net niet zuiver genoeg zijn (of gewoon teveel risico) en de tegenstander de bal zo kan oprapen. Ik hoop wel dat ze daar nog stappen in weten te zetten.
Het is een erg intensieve stijl, zowel fysiek als mentaal. Het is wel een risico als dat er even niet uit komt, want waar val je dan op terug?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Laat hem maar lekker babbelen bij Ziggo, zonder hem hoef ik Rondo ook niet te zien.Snowdog schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:07:
[...]
Ik zou gewoon Marco van Basten terughalen. Die pannenkoek heeft nog wat recht te zetten. Zou PSV ook mooi uitkomen
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Yea denk dat daar wel een punt van waarheid inzit. Altijd makkelijk om kritisch te zijn.Gonadan schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:20:
[...]
Je kunt ook stellen dat het niet eens zozeer de verwachtingen van Kudus waren die hoog waren maar puur het feite dat hij nog niet heeft kunnen teleurstellen. De speler die nu rond lopen hebben vaak al best wat matige wedstrijden gehad en sommigen is men gewoon klaar mee.
In die zin zal een speler die nog niets slechts heeft laten zien sowieso al toe gejuichd worden, helemaal als hij ook nog eens flink talent lijkt te hebben.
Nouja, dit is niet een puur Schmidt probleem. Dit speelt al een stuk langer, onder van Bommel niet anders. Bijvoorbeeld een Rosario heeft soms gewoon echt moeite om een bal over een paar meter bij een ploeggenoot te krijgen. Hij heeft soms ook geweldige passes, daar niet van, maar ik vind dat toch wel apart.[...]
Vergeet niet dat het ook totaal nieuw is voor de ploeg. Ze zijn toch wel iets anders gewend en in die zin is het al knap dat Schmidt het zo ver heeft gekregen dat ze het überhaupt kunnen uitvoeren.
Het is een erg intensieve stijl, zowel fysiek als mentaal. Het is wel een risico als dat er even niet uit komt, want waar val je dan op terug?
Ik heb vanuit dat beeld toch wel het idee dat het bij Ajax allemaal een stuk beter loopt. Hoewel het daar soms natuurlijk ook niet helemaal geweldig is (zie die bal van Tadic toen ze met 3v2 stonden). Ik weet eigenlijk niet of het is omdat ik nu overkritisch ben of dat ze daadwerkelijk vrij matig zijn in dat aspect.
Ik neig echter naar het tweede
Ik ga graag met je mee maar loop dan wel het risico als niet meer objectief gezien te worden.Snowdog schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:30:
Nouja, dit is niet een puur Schmidt probleem. Dit speelt al een stuk langer, onder van Bommel niet anders. Bijvoorbeeld een Rosario heeft soms gewoon echt moeite om een bal over een paar meter bij een ploeggenoot te krijgen. Hij heeft soms ook geweldige passes, daar niet van, maar ik vind dat toch wel apart.
Ik heb vanuit dat beeld toch wel het idee dat het bij Ajax allemaal een stuk beter loopt. Hoewel het daar soms natuurlijk ook niet helemaal geweldig is (zie die bal van Tadic toen ze met 3v2 stonden). Ik weet eigenlijk niet of het is omdat ik nu overkritisch ben of dat ze daadwerkelijk vrij matig zijn in dat aspect.
Ik neig echter naar het tweede
De tactiek is heel lang geweest om alle ballen op Luuk te gooien en om eerlijk te zijn heb ik Van Bommel ook nooit echt een voetballende speler of coach gevonden. Bij Ajax draait het al decennia om balbezit en rondspelen, of het nu zin heeft of niet. Frank de Boer kreeg zelfs betaald voor precentage balbezit in plaats van punten volgens mij.
Het zou dus goed kunnen dat de nadruk er veel te lang te weinig op gelegen heeft en dan moet je als speler echt wel wat stappen maken om dat weer terug te krijgen. En wellicht zijn sommige spelers daar inderdaad gewoon niet op geselecteerd en hebben daar meer moeite mee.
Maar vergeet niet dat het vaak ook een momentopname met gevoel is. Bij Ajax zie je soms wellicht splijtende passes of weergaloze ballen (ik mis Ziyech) maar soms worden ze ook gewoon kinderlijk eenvoudig naar de verkeerde kleur gespeeld. Dus als frustratie als supporter een maatstaf is dan kan ik je vertellen dat het bij Ajax ook geen hosanna is.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik dacht alles wel gezien te hebben. Totdat ik de ESPN app moest downloaden. Wat een ongelooflijk gedrocht van een app.
Na een kwartier overigens nog de samenvatting van Feyenoord niet gevonden.
Denk inderdaad dat dat wel een beetje subjectief is.Gonadan schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:43:
[...]
Ik ga graag met je mee maar loop dan wel het risico als niet meer objectief gezien te worden.
De tactiek is heel lang geweest om alle ballen op Luuk te gooien en om eerlijk te zijn heb ik Van Bommel ook nooit echt een voetballende speler of coach gevonden. Bij Ajax draait het al decennia om balbezit en rondspelen, of het nu zin heeft of niet. Frank de Boer kreeg zelfs betaald voor precentage balbezit in plaats van punten volgens mij.
Het zou dus goed kunnen dat de nadruk er veel te lang te weinig op gelegen heeft en dan moet je als speler echt wel wat stappen maken om dat weer terug te krijgen. En wellicht zijn sommige spelers daar inderdaad gewoon niet op geselecteerd en hebben daar meer moeite mee.
Maar vergeet niet dat het vaak ook een momentopname met gevoel is. Bij Ajax zie je soms wellicht splijtende passes of weergaloze ballen (ik mis Ziyech) maar soms worden ze ook gewoon kinderlijk eenvoudig naar de verkeerde kleur gespeeld. Dus als frustratie als supporter een maatstaf is dan kan ik je vertellen dat het bij Ajax ook geen hosanna is.
Onder van Bommel hadden ze (vooral na een tijdje) ook best wat wedstrijden waarin ze veel balbezit hadden, maar daar verder helemaal niks mee deden. Het deed me juist altijd een beetje aan de Boer denken. De lange bal werd vaak niet eens zoveel gebruikt, vaak alleen in panieksituaties.
Maar goed, de passing was nog altijd lang niet altijd geweldig (imo). Dat heeft gewoon (alweer imo) nooit lekker gelopen. Ik denk dat als je echter een groot aantal van Bommel wedstrijden terugkijkt (vooral dus toen het allemaal niet meer zo lekker ging), dat je echt veel wedstrijden ziet als ik het de Boer tijdperk.
Veel balbezit maar vrijwel 0 kansen (iig tegen de Eredivisie-ploegen). Dat gevoel had ik er persoonlijk iig wel bij, maar wellicht dat andere PSV'ers hier daar andere meningen over hebben.
Klopt hoor, maar niet per se omdat het balbezit het doel was maar meer omdat er niet altijd een plan was wat met het balbezit te doen. En beetje zoekende zeg maar.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Vind het wel meevallen eigenlijk. Stel Feyenoord als favoriet in en dan rechts onderin op de 3 streepjes klikken. Dan zie je daar Feyenoord staan. Dat aanklikken en dan staat daar de laatste gespeelde wedstrijd van Feyenoord met daarachter de hoogtepunten staan.PWM schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:59:
Ik dacht alles wel gezien te hebben. Totdat ik de ESPN app moest downloaden. Wat een ongelooflijk gedrocht van een app.
Ze snappen daar het concept app niet en maken er een enterprise application van waar alles mee kan ipv een tool voor een specifiek doel.PWM schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:59:
Website is zo ongeveer nog erger. Totaal onoverzichtelijk, voetbal komt er maar een beetje bij en fatsoenlijke resource files voor de NL taal vonden ze ook teveel moeite.
alles kan off-topic
Redelijk snel lijkt me een understatement. Die gaan we niet meer zien in Ajax1 en volledig terecht. In elke wedstrijd tegen een niet laagvlieger heeft hij er niks van gebakken behalve een 'positie' ingevuld.Gonadan schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:11:
[...]
Maar ik vond het ook een heel logische beslissing, zowel sportief als persoonlijk. Ook al weet je dat hij een Labyad redelijk snel zal verdringen, dan nog wil je de spelers die al het hele seizoen keihard voor je gewerkt hebben niet zomaar op de bank zetten.
Ik moest zowaar even wennen gisteren dat elke bal op Haller aankwam, aangenomen werd, doorgekopt werd enz enz. Was er lang geleden dat ik me zoiets kan heugen.
Verder ben ik positief verrast door Mazraoui en vond ik Tagliafico voor het eerst in tijden weer eens wat brengen - ook aanvallend -. Fijn dat Kudus weer terugkomt ook maar Klaassen mag een schop onder zijn hol hebben.
Verder is het ook wel eens prettig dat Ajax dramatisch start (wat meteen keihard afgestraft werd) en vervolgens een wedstrijd volledig doet kantelen. Meestal is het slecht beginnen, slecht eindigen daar heeft Ajax een handje van. Na 30 minuten is op één of twee speldenprikjes na PSV niet meer in het spel voorgekomen en in de tweede helft zag je even het verschil in kwaliteit van aanvallers bij PSV en Ajax. Waar die van PSV met 2 kansen scherp zijn en scoren kreeg Ajax het niet voor mekaar in de omschakeling (onder meer naar die prutsbal van Baumgartl). Dat balletje van Malen was wel echt genieten natuurlijk. Sangaré vond ik ook goed spelen en is wel een goede aankoop gebleken. In het begin leek hij niet eens te kunnen lopen bij PSV maar dat is al volledig bijgedraaid.
Tóch zou ik als ik Roger Schmidt was eens iets gaan doen aan de conditie. Of als het geen gebrek aan conditie is iets gaan doen aan de scherpte in de tweede helft.
Verdedigend achterin vind ik wel echt dat het centrum van Ajax niet kan. Schuurs en Blind verzwakken elkaar i.p.v. dat ze elkaar versterken omdat ze beide dezelfde minpunten hebben (traag).
[ Voor 10% gewijzigd door Typhone op 11-01-2021 08:44 ]
Blijkbaar heb je niet door dat ETH de beste selectie in jaren heeft en chargeer je graag om je punt kracht te geven zonder door te hebben dat ETH de club langzaam aan het slopen is door z'n middelmatige vriendjes te kopen en jeugdspelers weg te pesten. Maar mensen willen dat inzien want "resultaten".Exo81 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:40:
[...]
Ik had liever met 13-0 verloren!1!! ETH is een totaal gestoorde coach en het is compleet bizar dat hij nu al 3 jaar bij Ajax zit en daarmee sinds 1960 een van de 5 coaches is die dat doet. Sterker, ondanks EHT hebben we per wedstrijd 2,4 punt gehaald. Een record!
Die resultaten zijn overigens voor het niveau van de selectie best matig. Dat ene CL jaar was leuk, maar met 't team dat Ajax heeft hoor je dit seizoen echt niet te verliezen van middelmatige clubs zoals dit jaar al gebeurd is.
Maar prima als er mensen zijn die "goede" resultaten genoeg vinden en niet zoveel geven om het gespeelde voetbal of de toekomst van de club. Ieder z'n eigen manier van fan zijn, maar dat is echt niet voor mij het geval. Ik heb bepaalde eisen voor mijn favoriete club, daar horen ETH en dan spelers zoals Klaiber en Labyad niet bij.
Ben het niet eens dat Ajax zo veel beter was, beide partijen zakten op sommigen momenten door hun ondergrens en beide staken er bij vlagen bovenuit. 2-2 is wel een score die bij de wedstrijd past.
Volgens mij gaf PSV ook behoorlijk gas terug na die 2-0 en dat moet je natuurlijk nooit doen tegen Ajax. Ik had ook nooit het gevoel dat Ajax er nog even met 4-2 overheen ging. Die goal van Haller was leuk maar hij had zelf al door toen hij schoot dat het buitenspel was. Wel zorgt hij meteen voor dreiging voorin alleen al met zijn postuur en lengte, al is 22+ miljoen wel erg veel geld voor zo'n speler in de winterstop. Dan stokt het toch ergens wel in het scouting apparaat en de jeugd
Verder was het een heerlijke en eerlijke pot voetbal zoals ik die al een tijdje niet meer heb gezien. Eigenlijk doet dat hele ophitsen door het publiek en TV een topper meestal niet goed kwa niveau
Volgens mij gaf PSV ook behoorlijk gas terug na die 2-0 en dat moet je natuurlijk nooit doen tegen Ajax. Ik had ook nooit het gevoel dat Ajax er nog even met 4-2 overheen ging. Die goal van Haller was leuk maar hij had zelf al door toen hij schoot dat het buitenspel was. Wel zorgt hij meteen voor dreiging voorin alleen al met zijn postuur en lengte, al is 22+ miljoen wel erg veel geld voor zo'n speler in de winterstop. Dan stokt het toch ergens wel in het scouting apparaat en de jeugd
Verder was het een heerlijke en eerlijke pot voetbal zoals ik die al een tijdje niet meer heb gezien. Eigenlijk doet dat hele ophitsen door het publiek en TV een topper meestal niet goed kwa niveau
Het grote probleem van PSV is, en op deze manier blijft, is dat de tegenstander weet dat ze de eerste 45 tot 60 minuten tegen moeten houden en dat er daarna kansen komen te liggen. De ploeg is blijkbaar niet afdoende in staat om te doseren waardoor men het niet meer kan belopen.Typhone schreef op maandag 11 januari 2021 @ 08:42:
[...]
Tóch zou ik als ik Roger Schmidt was eens iets gaan doen aan de conditie. Of als het geen gebrek aan conditie is iets gaan doen aan de scherpte in de tweede helft.
De beste selectie in jaren had hij zeker toen met Ziyech, F de Jong, de Ligt. Met dat elftal heeft hij ook meer eruit gehaald dan vooraf te verwachten was. Met het vertrek van die drie is het toch wel een stuk minder geworden. Over het aantrekken van "middelmatige vriendjes" moet je toch ook zeer zeker verder kijken dan enkel Ten Hag. Overmars en het technisch hart heeft daar ook een rol in.Terranova schreef op maandag 11 januari 2021 @ 08:43:
[...]
Blijkbaar heb je niet door dat ETH de beste selectie in jaren heeft en chargeer je graag om je punt kracht te geven zonder door te hebben dat ETH de club langzaam aan het slopen is door z'n middelmatige vriendjes te kopen en jeugdspelers weg te pesten. Maar mensen willen dat inzien want "resultaten".
Wel ben ik dan weer benieuwd op welke wijze Ten Hag jeugdspelers wegpest.
Eens maar verdedigend gezien is er niks veranderd op 1 naam na t.o.v. van toen:Napo schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:08:
[...]
[...]
De beste selectie in jaren had hij zeker toen met Ziyech, F de Jong, de Ligt. Met dat elftal heeft hij ook meer eruit gehaald dan vooraf te verwachten was. Met het vertrek van die drie is het toch wel een stuk minder geworden. Over het aantrekken van "middelmatige vriendjes" moet je toch ook zeer zeker verder kijken dan enkel Ten Hag. Overmars en het technisch hart heeft daar ook een rol in.
Wel ben ik dan weer benieuwd op welke wijze Ten Hag jeugdspelers wegpest.
Mazraoui (check)
Schuurs (nieuw)
Blind (check)
Tagliafico (check)
Qua scorend vermogen is Ajax ingelopen op toen maar defensief véél en véél zwakker. Gisteren zei ik nog gekscherend tegen mijn vriendin dat PSV het spelletje niet begreep, elke bal op Zahavi in het centrum was gevaarlijk en elke keer zaten Schuurs en Blind mis. Dat was al ná de 0-2 stand. Blind struikelt elke keer over z'n eigen benen lijkt het wel en staat vaak aan de verkeerde kant gepositioneerd. Schuurs start als een T-Ford met diesel zo langzaam is hij.
Blind is stukken zwakker geworden, vast niet enkel door het fysieke ongemak maar zal zeker niet geholpen hebbenTyphone schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:11:
[...]
Eens maar verdedigend gezien is er niks veranderd op 1 naam na t.o.v. van toen:
Mazraoui (check)
Schuurs (nieuw)
Blind (check)
Tagliafico (check)
Qua scorend vermogen is Ajax ingelopen op toen maar defensief véél en véél zwakker. Gisteren zei ik nog gekscherend tegen mijn vriendin dat PSV het spelletje niet begreep, elke bal op Zahavi in het centrum was gevaarlijk en elke keer zaten Schuurs en Blind mis. Dat was al ná de 0-2 stand. Blind struikelt elke keer over z'n eigen benen lijkt het wel en staat vaak aan de verkeerde kant gepositioneerd. Schuurs start als een T-Ford met diesel zo langzaam is hij.
Mazraoui was destijds verdedigend al niet geweldig en dat werd onderkend. Aanvallende impulsen dan weer wel maar in sommige wedstrijden was dat niet het gewenste. Vandaar dat Veltman in bepaalde wedstrijden rechtsback stond.
Tagliafico moet echt weer eens uit zijn dal zien te komen.
Vorm speelt voor 2 van de drie een duidelijke rol en voor de derde waren de beperkingen al bekend. De combinatie van Schuurs (jonge speler) en Blind (ervaren maar ook niet meer top) is niet optimaal. Een goede stabiele verdediger die de tweede CV kan coachen zou zo ontzettend waardevol zijn, de Blind van voorheen zeg maar.
Blind is gewoon altijd zo goed geweest als de spelers om hem heen. Als je Van Dijk, De Vrij of De Ligt naast hem zet in plaats van Schuurs dan lijkt Blind ook gelijk weer een stuk beter.Napo schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:17:
Blind is stukken zwakker geworden, vast niet enkel door het fysieke ongemak maar zal zeker niet geholpen hebben
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Blind is geen mandekker, die heeft hij juist naast zich nodig, echter daar ontbreekt het op dit moment aan.
Overigens een nieuw kijkcijferrecord blijkbaar.
Overigens een nieuw kijkcijferrecord blijkbaar.
De opvolger van FOX Sports noteerde zondagmiddag bijna 1,5 miljoen kijkers (om precies te zijn 1.458.000) voor de topper tussen Ajax en PSV.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Onderschat de loyaliteit van Ten Hag niet.Typhone schreef op maandag 11 januari 2021 @ 08:42:
Redelijk snel lijkt me een understatement. Die gaan we niet meer zien in Ajax1 en volledig terecht. In elke wedstrijd tegen een niet laagvlieger heeft hij er niks van gebakken behalve een 'positie' ingevuld.
Ik moest zowaar even wennen gisteren dat elke bal op Haller aankwam, aangenomen werd, doorgekopt werd enz enz. Was er lang geleden dat ik me zoiets kan heugen.
Klaassen kan ook niet altijd de kar trekken, dat moeten anderen ook gaan doen anders raakt hij uitgeblust. Iets meer rouleren en concurrentie ben ik wel blij mee.Verder ben ik positief verrast door Mazraoui en vond ik Tagliafico voor het eerst in tijden weer eens wat brengen - ook aanvallend -. Fijn dat Kudus weer terugkomt ook maar Klaassen mag een schop onder zijn hol hebben.
Schuurs is juist erg snel, maar niet echt lichtvoetig en wel een aardige draaicirkel.Verdedigend achterin vind ik wel echt dat het centrum van Ajax niet kan. Schuurs en Blind verzwakken elkaar i.p.v. dat ze elkaar versterken omdat ze beide dezelfde minpunten hebben (traag).
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ja nadat ie gestart is wel. De eerste 2m versnellen is rampzalig en daarmee wordt ie heel vaak gepakt helaas.Gonadan schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:00:
[...]
[...]
Schuurs is juist erg snel, maar niet echt lichtvoetig en wel een aardige draaicirkel.
Die loyaliteit van Ten Hag had je niet moeten zeggen nu ben ik weer depressief want dat aspect was ik even vergeten...
Dat heeft niet per se iets met snelheid te maken maar ook grotendeels met inzicht en ervaring. De Ligt was ook niet de snelste en er zijn veel grote verdedigers die niet van de korte sprintjes zijn. Die doorzien het spel echter wel een stuk beter en stellen zich beter op. Goed anticiperen kan zorgen dat je die twee stappen eerder maakt en dan ben je wel op tijd.Typhone schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:12:
Ja nadat ie gestart is wel. De eerste 2m versnellen is rampzalig en daarmee wordt ie heel vaak gepakt helaas.
Die loyaliteit van Ten Hag had je niet moeten zeggen nu ben ik weer depressief want dat aspect was ik even vergeten...
Ik begin mij alleen erg af te vragen of hij dat nog gaat oppikken. Het lijkt een beetje een laatbloeier of helemaal niet bloeier te worden en dan moeten we gewoon op zoek naar een ander.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Niet mee eens. Want de fouten die hij nu maakt maakte hij toen niet, zoals heel vaak te laat instappen of misgrijpen. Dat heeft niets met zijn 'partner' te maken.ph4ge schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:50:
[...]
Blind is gewoon altijd zo goed geweest als de spelers om hem heen. Als je Van Dijk, De Vrij of De Ligt naast hem zet in plaats van Schuurs dan lijkt Blind ook gelijk weer een stuk beter.
Trouwens, wat mij gisteren echt opviel:
Sangaré was echt overal bij betrokken in het spel van PSV, ook verdedigend. Zich er gewoon voorgooien, geweldig om te zien.
Sangaré was echt overal bij betrokken in het spel van PSV, ook verdedigend. Zich er gewoon voorgooien, geweldig om te zien.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Het maakt minder fouten als hij vertrouwen heeft, en de fouten die hij maakt vallen minder op met de juiste mannen naast hem. Blind heeft wel meer zwakkere fases gekend.Vos schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:51:
Niet mee eens. Want de fouten die hij nu maakt maakte hij toen niet, zoals heel vaak te laat instappen of misgrijpen. Dat heeft niets met zijn 'partner' te maken.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Verwijderd
Labyad is nooit uitblinker, leuk voor de breedte. Maar je ziet aan alles dat hij te kort komt voor de basis van ajax.KillaZ schreef op zondag 10 januari 2021 @ 20:51:
Als Kudus, Haller en Neres dadelijk weer volledig inzetbaar zijn dan zie ik Labyad ook echt niet meer in de basis staan.Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:34:
[...]
Labyad is nooit uitblinker, leuk voor de breedte. Maar je ziet aan alles dat hij te kort komt voor de basis van ajax.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Gerucht gaat dat Ajax en Bayern Leverkusen strijden om Fosuh-Mensah
Als Ajax TFM kan halen zou ik dat niet nalaten , snel, sterk , kan aardig voetballen .
Is combinatie met Blind beter, Schuurs staat vaak verkeerd en is traag.
Onana Mazraoui TFM Blind Tagliafico Klaassen Gravenberch Kudus Antony Haller Tadic
Dan heeft Ajax echt geen excuus meer met deze elftal behoor je kampioen te worden.
Is combinatie met Blind beter, Schuurs staat vaak verkeerd en is traag.
Onana Mazraoui TFM Blind Tagliafico Klaassen Gravenberch Kudus Antony Haller Tadic
Dan heeft Ajax echt geen excuus meer met deze elftal behoor je kampioen te worden.
[ Voor 35% gewijzigd door Mark31 op 11-01-2021 17:00 ]
Schijnt maar 1.5 a 2 miljoen te kosten, neem aan dat hij geen al te gek salaris heeft dus wat mij betreft gewoon halen, als het niks is heb je er niet zoveel aan verloren. Aan de andere kant zit je natuurlijk ook met Schuurs en Timber.Martinusz schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:46:
Gerucht gaat dat Ajax en Bayern Leverkusen strijden om Fosuh-Mensah
Die komen tekort.Gynnad schreef op maandag 11 januari 2021 @ 17:49:
[...]
Schijnt maar 1.5 a 2 miljoen te kosten, neem aan dat hij geen al te gek salaris heeft dus wat mij betreft gewoon halen, als het niks is heb je er niet zoveel aan verloren. Aan de andere kant zit je natuurlijk ook met Schuurs en Timber.
Ah fijn, dan is dat ook geen probleem meer. Wellicht dan nog een RCV voor de bank erbij halen?
Wat ik over het algemeen lees is dat de volgers van Ajax liever zien dat Schuurs wordt vervangen (in de basis) door Martinez of een nieuwe verdediger (misschien Fosuh-Mensah). Op Blind is er minder kritiek. Het kan zijn dat Alvarez nog gaat vertrekken deze winterstop.
PS. er wordt nu gemeld dat Fosuh-Mensah zeker naar Leverkusen vertrekt.
[ Voor 19% gewijzigd door Luxicon op 11-01-2021 18:25 ]
...
23, alles bij elkaar net iets meer dan 1 seizoen aan speelminuten in de benen, toen ie aan Fulham verhuurd was werd ie daar al niet goed genoeg bevonden.. Nee laat maar lekker naar Leverkusen gaan.Gynnad schreef op maandag 11 januari 2021 @ 17:49:
[...]
Schijnt maar 1.5 a 2 miljoen te kosten, neem aan dat hij geen al te gek salaris heeft dus wat mij betreft gewoon halen, als het niks is heb je er niet zoveel aan verloren. Aan de andere kant zit je natuurlijk ook met Schuurs en Timber.
Dat zou nou typisch bankvulling zijn waarmee je je eigen talenten wegjaagt.
[ Voor 6% gewijzigd door toolkist op 11-01-2021 18:25 ]
Jammer, die Schuurs kan er echt helemaal niets van. Maakt veel te veel fouten.Luxicon schreef op maandag 11 januari 2021 @ 18:17:
Wat ik over het algemeen lees is dat de volgers van Ajax liever zien dat Schuurs wordt vervangen (in de basis) door Martinez of een nieuwe verdediger (misschien Fosuh-Mensah). Op Blind is er minder kritiek. Het kan zijn dat Alvarez nog gaat vertrekken deze winterstop.
XXXVI
Dat... Sanchez zit of op de bank of op de tribune bij de Spurs, waarom geen poging voor hem wagen, helemaal wanneer er interesse is voor Schuurs; strik er omheen en Sanchez als vervangertoolkist schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:17:
Daarom snap ik ook niet dat in het "buitenland" Schuurs wordt gezien als de nieuwe De Ligt.ephymerous schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:03:
[...]
Jammer, die Schuurs kan er echt helemaal niets van. Maakt veel te veel fouten.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Maakte te snel de overstap naar Ajax. Viel ondanks zijn leeftijd enorm op hij Fortuna, had daar nog even moeten blijven of een stap naar een leuke middenmoter moeten maken om dan in de ED zich verder te ontwikkelen. En misschien is middenmoot ED wel zijn niveau, misschien heeft hij het wel in zich om verder door te groeien. Bij Ajax is hij nu de zwakke plek in de toch al zwakke defensie, dat lijkt mij niet echt lekker voor zijn ontwikkeling.ephymerous schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:03:
[...]
Jammer, die Schuurs kan er echt helemaal niets van. Maakt veel te veel fouten.
alles kan off-topic
Waarom eigenlijk? Hou de buitenlandse competities niet zo bij, maar hij was daar in het begin toch ook gewoon basisspeler? Is dat dan sinds Mourinho of was hij daarvoor ook al op de bank beland? Ik dacht eigenlijk dat hij het wel goed deed daar, maar kijk eigenlijk vooral naar Bergwijn als ik ooit wat zie van de Spurs these days.Han schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:42:
[...]
Dat... Sanchez zit of op de bank of op de tribune bij de Spurs, waarom geen poging voor hem wagen, helemaal wanneer er interesse is voor Schuurs; strik er omheen en Sanchez als vervanger
Ik ben het grotendeels met je eens. Of het te snel is weet ik niet. Jonge verdedigers maken natuurlijk zo nu en dan een fout en dat mag ook... ik zie bij Schuurs alleen geen of een nauwelijks stijgende lijn. Een lijn die bij legio andere jonge verdedigers steiler loopt. Heitinga bijvoorbeeld is nooit wereldtop geweest maar was echt stabieler in Ajax 1.Ankona schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 08:18:
[...]
Maakte te snel de overstap naar Ajax. Viel ondanks zijn leeftijd enorm op hij Fortuna, had daar nog even moeten blijven of een stap naar een leuke middenmoter moeten maken om dan in de ED zich verder te ontwikkelen. En misschien is middenmoot ED wel zijn niveau, misschien heeft hij het wel in zich om verder door te groeien. Bij Ajax is hij nu de zwakke plek in de toch al zwakke defensie, dat lijkt mij niet echt lekker voor zijn ontwikkeling.
En als je met alle begeleiding en talent bij Ajax al niet beter kan worden, dat lukt dat ook niet bij Heerenveen of Twente. Wat mij betreft de hoogste tijd om door te selecteren en Alvarez Timber of Martinez eens langere tijd als mandekker te proberen.
[ Voor 5% gewijzigd door ephymerous op 12-01-2021 09:51 ]
XXXVI
Zo gaan die dingen, nieuwe trainer dus andere voorkeuren. Wellicht heeft The Special One wel een eigen favoriete verdediger meegenomen/binnengehaald, dan sta je er plots naast, ondanks dat je goed speelde. Voetbal is ook vaak een zaak van geluk en gunnenSnowdog schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 08:54:
Waarom eigenlijk?
Promes scoort wel veel, dus goed nieuws vind ik overdreven.ElPaco schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:06:
Goed nieuws voor alles Ajacieden, Promes wil blijkbaar weer terug naar Spartak Moskou.
Maar hij brengt voetballend wel weinig toe, en 4 miljoen per jaar verdient hij dat vind ik niet waard als je dat afzet tegenover een Onana of Tadic.
ElPaco schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:06:
Goed nieuws voor alles Ajacieden, Promes wil blijkbaar weer terug naar Spartak Moskou.
Sluit mooi aan bij de hint van Overmars dat met de aankoop van Haller geanticipeerd zou zijn op mogelijke uitgaande transfers. Voor Ajax een mooie kans zijn om van hem af te komen zonder maximale verliespost. Voorlopig speelt hij door al dat justitiegedoe als een natte krant en mocht er per ongeluk een veroordeling uit rollen, dan is hij op slag geen euro meer waard.ElPaco schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:06:
Deze week weer een doordeweekse ronde
Eredivisie speelronde 16
12.01. 18:45u
Vitesse v FC Utrecht
21u
Heracles v FC Emmen
18:45u
PSV v AZ
20u
ADO Den Haag v VVV-Venlo
Fortuna Sittard v Sparta
21u
Feyenoord v PEC Zwolle
14.01. 18:45u
scHeerenveen v RKC
20u
FC Twente v Ajax
21u
Willem II v FC Groningen
Eredivisie speelronde 16
Vitesse v FC Utrecht
21u
Heracles v FC Emmen
PSV v AZ
20u
ADO Den Haag v VVV-Venlo
Fortuna Sittard v Sparta
21u
Feyenoord v PEC Zwolle
scHeerenveen v RKC
20u
FC Twente v Ajax
21u
Willem II v FC Groningen
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Mwa, 6 goals in de 20 wedstrijden die hij dit seizoen voor Ajax speelde terwijl Ajax een historisch hoog doelsaldo heeft vind ik niet heel vaak.Mark31 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:21:
[...]
Promes scoort wel veel, dus goed nieuws vind ik overdreven.
Maar hij brengt voetballend wel weinig toe, en 4 miljoen per jaar verdient hij dat vind ik niet waard als je dat afzet tegenover een Onana of Tadic.
Als ik hier wat lees over hem van Ajacieden dan is het negatief, vandaar dat ik het goed nieuws noemde
Hij schijnt op de training wel veel te scoren... 
Zou een mooie oplossing zijn. Met Tadic/Haller/Neres/Anthony zal zijn speeltijd ook beperkt worden lijkt me, al weet je het nooit met Ten Hag.
Zou een mooie oplossing zijn. Met Tadic/Haller/Neres/Anthony zal zijn speeltijd ook beperkt worden lijkt me, al weet je het nooit met Ten Hag.
Nou dat ging meer over een Traore of Brobbey denk ikSempy schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:27:
[...]
Sluit mooi aan bij de hint van Overmars dat met de aankoop van Haller geanticipeerd zou zijn op mogelijke uitgaande transfers.
Mooie topper PSV - AZ, eens kijken wie van de 2 sterker is.Hackus schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:31:
Deze week weer een doordeweekse ronde
Eredivisie speelronde 16
Vitesse v FC Utrecht
21u
Heracles v FC Emmen
PSV v AZ
20u
ADO Den Haag v VVV-Venlo
Fortuna Sittard v Sparta
21u
Feyenoord v PEC Zwolle
scHeerenveen v RKC
20u
FC Twente v Ajax
21u
Willem II v FC Groningen
Ajax Twente uit, nou dat wordt weer billen knijpen
[ Voor 48% gewijzigd door Martinusz op 12-01-2021 10:53 ]
Promes speelt veelal op linksbuiten en 10. Door Haller in de punt te zetten komt Tadic en/of Labyad vrij om op 10/linksbuiten te spelen. Kan m.i. prima dat Overmars dus op Promes doeldeMartinusz schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:52:
[...]
Nou dat ging meer over een Traore of Brobbey denk ik
Wat ik me wel afvraag: Mag Promes uberhaupt het land uit nu hij verdachte is in een misdrijf?
[ Voor 11% gewijzigd door BoB_HenK op 12-01-2021 10:55 ]
Dier en Alderweireld spelen bijna alles en aangezien de Spurs prima draaien zal Mourinho niet echt de noodzaak zien om veel te rouleren.Han schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:20:
[...]
Zo gaan die dingen, nieuwe trainer dus andere voorkeuren. Wellicht heeft The Special One wel een eigen favoriete verdediger meegenomen/binnengehaald, dan sta je er plots naast, ondanks dat je goed speelde. Voetbal is ook vaak een zaak van geluk en gunnen
https://m.fcupdate.nl/voe...-speler-in-de-eredivisie/
Haller kost wel wat salaris per jaar, Tadic dus ook. Dat is maximaal 9 miljoen PER JAAR wat Ajax al kwijt is. Schrok daar best wel wat van voor Nederlandse begrippen.
Dit zijn ook oa bedragen waardoor Ajax wel CL móet blijven halen lijkt me.
Snap dat de richting van de top, wat ze eigenlijk willen, geld kost, maar ok.
Blijft natuurlijk belachelijk dat spelers zo extreem veel geld krijgen maar ja dat is de wereld altijd al geweest
Edit : las dat FC Groningen de afgelopen seizoenen circa 4,5 miljoen euro uit aan spelerssalarissen gaf...
Verschilletje
Haller kost wel wat salaris per jaar, Tadic dus ook. Dat is maximaal 9 miljoen PER JAAR wat Ajax al kwijt is. Schrok daar best wel wat van voor Nederlandse begrippen.
Blijft natuurlijk belachelijk dat spelers zo extreem veel geld krijgen maar ja dat is de wereld altijd al geweest
Edit : las dat FC Groningen de afgelopen seizoenen circa 4,5 miljoen euro uit aan spelerssalarissen gaf...
Verschilletje
[ Voor 21% gewijzigd door Harribo op 12-01-2021 11:15 ]
Zodra je in de situatie moeten komt, is het te hopen dat je een buffer hebt. Dan kan je het moeten altijd overbruggen als je een doelstelling niet haalt. Wat dat betreft heeft Ajax nu een buffer mocht onverwachts CL er een keer niet inzitten en hoeven ze dan niet halsoverkop rare sprongen maken. Pas als het structureel wordt moet je je zorgen gaan maken.Harribo schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:04:
Haller kost wel wat per jaar, Tadic dus ook. Dat is maximaal 9 miljoen PER JAAR wat Ajax al kwijt is. Schrok daar best wel wat van voor Nederlandse begrippen.
Ajax heeft ook wel wat andere inkomsten dan een GroningenHarribo schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:04:
Verschilletje
Kan je nagaan wat dat zegt over de verhoudingen niet alleen binnen NL maar ook tussen NL en top landen: Haller verdiende bij West Ham naar verluidt 6,3 miljoen pond, een slordige 7 miljoen euro. Levert dus een derde in en is nog steeds de grootverdienerHarribo schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:04:
Verschilletje
Uiteindelijk zijn alle risico's relatief: Groningen moet het inderdaad met 4,5 mio (gaan) doen. Op het moment dat zij vervolgens een seizoen er 5 of 5,5 van maken in de hoop EL te halen is dat, relatief gezien, wellicht een grotere bedreiging voor het voortbestaan van Groningen dan het salaris van Haller voor Ajax nu (gegeven de sterke financiele positie waarin Ajax zich bevindt)
Zelfde geldt voor de transfersom: Overmars zei letterlijk dat deze door Dest wordt afgedekt. Dest, de rechtsback die rouleerde en niet goed genoeg was om zijn directe concurrent binnen de selectie structureel uit de basis te spelen
[ Voor 7% gewijzigd door BoB_HenK op 12-01-2021 11:30 ]
Zolang je structureel de CL haalt betaald het zichzelf uit. En daarbij liggen de bedragen van uitgaande transfers ook aanzienlijk hoger dan bij andere clubs om het te compenseren mocht het een keer niet lukken.
Klopt, Promes is zo hopeloos uit vorm. Ik ben benieuwd hoeveel geld Spartak vraagt om Ajax van 'm te verlossen.ElPaco schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:35:
[...]
Mwa, 6 goals in de 20 wedstrijden die hij dit seizoen voor Ajax speelde terwijl Ajax een historisch hoog doelsaldo heeft vind ik niet heel vaak.
Als ik hier wat lees over hem van Ajacieden dan is het negatief, vandaar dat ik het goed nieuws noemde
XXXVI
Dat was ook wel goed wat Overmars zei, als je dat iemand haalt, betaal dan wat meer voor iets wat je echt wilt. Ze zijn all-in gegaan qua salarishuis, dus in principe koop je met Haller gewoon het kampioenschap dit jaar, plaatsing CL en je hebt de transfersom terugverdient. Koop je geen spits of een matige, dan is er zomaar de kans dat PSV of Feyenoord kampioen worden en zit je alsnog met je dure salarishuis. Ze moeten dus wel.BoB_HenK schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:26:
[...]
Kan je nagaan wat dat zegt over de verhoudingen niet alleen binnen NL maar ook tussen NL en top landen: Haller verdiende bij West Ham naar verluidt 6,3 miljoen pond, een slordige 7 miljoen euro. Levert dus een derde in en is nog steeds de grootverdiener![]()
Uiteindelijk zijn alle risico's relatief: Groningen moet het inderdaad met 4,5 mio (gaan) doen. Op het moment dat zij vervolgens een seizoen er 5 of 5,5 van maken in de hoop EL te halen is dat, relatief gezien, wellicht een grotere bedreiging voor het voortbestaan van Groningen dan het salaris van Haller voor Ajax nu (gegeven de sterke financiele positie waarin Ajax zich bevindt)
Zelfde geldt voor de transfersom: Overmars zei letterlijk dat deze door Dest wordt afgedekt. Dest, de rechtsback die rouleerde en niet goed genoeg was om zijn directe concurrent binnen de selectie structureel uit de basis te spelen
En wat Dest betreft, het is bizar dat het Ajax/Overmars lukt om zo makkelijk waarde te creëren. Inderdaad een speler die 1 jaar in het eerste heeft gespeeld en niet eens vaste waarde was zo makkelijk voor dat bedrag verkopen. Nu speelt Nous ook wel erg goed op het moment, dus zo gek was het niet dat hij rouleerde met Dest.
Het enige waar ik me over verbaas is dat Ajax met 100 miljoen meer inkomsten uit de CL (in totaal), nog steeds binnen 20 minuten met 0-2 achter staat tegen PSV, om nog maar niet te spreken over de verliespunten het laatste jaar. Het lijkt of andere teams hun geld efficiënter besteden.
Omdat? Wanneer het structureel zou zijn dan heb je wellicht een punt. Als of een Bayern, Liverpool, Real of een Inter alle wedstrijden wint. De enige meting die je kan doen is aan de hand van de plek aan het einde van het seizoen. Wordt bijvoorbeeld Ajax geen eerste maar PSV en heeft PSV het met aanzienlijk minder middelen gedaan, dan pas klopt jouw redenering. En ndan nog, een team kan het geluk hebben dat er plots een talent op staat (of zelfs talenten) die net dat extra geeft waardoor een ploeg boven verwachting presteert en kampioen wordt met mindere middelen.Erapaz schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:40:
Het lijkt of andere teams hun geld efficiënter besteden.
Voorlopig hebben ze 10 jaar lang elk jaar om het kampioenschap mee gedaan, zijn ze in die 10 jaar; 6 keer bovenaan geëindigd; 4 keer tweede geworden en 8 keer deelgenomen aan de CL
[ Voor 11% gewijzigd door Han op 12-01-2021 11:58 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Outerspace in "Sport Feedback"
De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
:strip_exif()/f/image/Z1Sn0O9jGonmk5gS5N4tvnP7.jpg?f=fotoalbum_large)