ph4ge schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:35:
Laat jullie niet zo kennen met die flauwe grapjes richting AZ. Wees blij dat het kwartje vorig seizoen jullie kant op viel, maar toon je niet zo'n onsympathieke winnaar. Het is echt tijd om het een keer achter je te laten, we weten het nu wel.
Voor het Nederlandse voetbal is dit niet goed.
Helemaal mee eens, daarbij ben ik benieuwd wat Ajax had gedaan als ze nu de voorrondes hadden moeten spelen. De eerste (enige) officiële wedstrijd (Sparta) vielen ze nogal tegen vond ik, was allerminst overtuigend. Die wedstrijd zegt me meer dan de oefenpotjes die zijn gespeeld.
Daarbij was het voor het NL voetbal natuurlijk mooier wanneer er 2 teams de CL in zouden gaan (helemaal als die ook wat puntjes weten te sprokkelen in de poulefase). Ik snap oprecht ook niet waarom mensen bij Europese wedstrijden de clubkleur zo mee laten wegen, met als enige uitzondering als 2 NL clubs tegen elkaar zouden moeten. Het is voor álle Nederlandse clubs beter wanneer Europees punten worden gehaald en wel om meerdere redenen:
- Wanneer NL clubs het goed doen Europees, wordt er met een ander oog naar de competitie gekeken van over de wereld. Levert wellicht kansen op op meer (tv) inkomsten.
- Wanneer NL clubs het goed doen, met het (veel) lagere budget, zal kennis/ kunde hier worden opgehaald, NL geldt dan (weer) als mooi opleidingsland, met alle voordelen van dien. Spelers zullen ook eerder geneigd zijn te gaan voor een club in een bekende competitie.
Maar nee, 'ik ben voor Ajax en gun het AZ niet, want... ' meningen zijn er legio. Lekker kortzichtig, en op lange termijn niet voordelig voor het NL voetbal.