Vijf wissels met drie wisselmomenten, wil je ze dus alle 5 gebruiken moet je er soms twee te gelijk doenHan schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:11:
En ja hoor... twee wissels tegelijk. Waarom? Dat kan ook in twee keer.
Eerder niet kunnen reageren door problemen met internet van Ziggo, maar moet zeggen dat op foto's in wedstrijdverslag van de NOS het blauw met gouden uitshirt van VVV er niet slecht uit ziet.
Helaas ook weinig mee gekregen van Sparta - Ajax, is het weer echt zo'n kunstgras wedstrijd?
Helaas ook weinig mee gekregen van Sparta - Ajax, is het weer echt zo'n kunstgras wedstrijd?
Onana gaat zo weer geel pakken voor tijd rekken. Je zou toch zeggen dat hij dat nu inmiddels wel afgeleerd zou hebben.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Hahaha die grens is echt mega blind. 2x de verkeerde kant op bij uitbal
Het is niet snel goed of welHan schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:11:
Weet Ten Hag dat hij 5 wissels mag doorvoeren? Het is de 81e minuut, prima moment om om de paar minuten te gaan wisselen en zo de krappe zege uit het vuur te slepen.
En ja hoor... twee wissels tegelijk. Waarom? Dat kan ook in twee keer.
Je mag maximaal in 3x 5 keer wisselen. En denk dat je het frisse bloed als Ajax zijnde zo snel mogelijk kan gebruiken ipv tijd te rekken.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Weer een belachelijke kaart... Als je em dan geeft geef em dan als ie weer te lang wacht, niet omdat ie een bal niet aan wil nemen van de tegenstander.
[ Voor 80% gewijzigd door Outerspace op 13-09-2020 16:29 ]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Dat is wel waar. Ik zie nu een mogelijkheid om kaarten aan te naaien. Als je achterstaat gewoon telkens de bal sprintend komen brengen bij de keeper van de tegenstander. Als ie niet snel de bal verder speelt is hij de lultoolkist schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:15:
Weer een belachelijke kaart... Als je em dan geeft geef em dan als ie weer te lang wacht, niet omdat ie een bal niet aan wil nemen van de tegenstander.
Heb ik dat gemist? Hij kreeg dus al geel voor dat akkefietje?toolkist schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:15:
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
desondanks plaatsvervangende schaamte dat het grote ajax wéér tijdrekt tegen een eredivisieploeg.toolkist schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:15:
Ja weer een bijzonder Kamphuis moment zoalsgws24 schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:16:
[...]
Heb ik dat gemist? Hij kreeg dus al geel voor dat akkefietje?
hierboven aangegeven.
XXXVI
Nah, met 10 man snap ik dat best.P.O. Box schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:18:
[...]
desondanks plaatsvervangende schaamte dat het grote ajax wéér tijdrekt tegen een eredivisieploeg.
Onana loopt al vanaf minuut 45 enorm tijd te rekken (tegen Sparta!). Dat je dan nog zo kinderachtig en onsportief reageert als iemand je een bal aangeeft verdien je gewoon een gele kaart.
Yes! Kamphuis heeft er alles aan gedaan maar toch drie punten.
XXXVI
Je speelt met 10 man hé, wat moet je dan? Vol op de aanval? Enige goede is het spel vertragen, aangezien je voor staat en je met een man minder bent.
[ Voor 21% gewijzigd door tweakduke op 13-09-2020 16:59 . Reden: Quote aangepast ]
Nou... hangen en wurgen, maar de 3 punten in de pocket. Zelfs met 10 man niet echt in de problemen gekomen op dat plastic in Rotterdam. Geheel tegen de gewoonte in wint Ajax de openingswedstrijd van het seizoen, als dat maar goed gaat
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ben het met je eens maar kan je stoppen met dat blanke man gedoe? De eerste keer was het een semi leuk grapje maar nu slaat het nergens op.
[ Voor 22% gewijzigd door tweakduke op 13-09-2020 16:53 . Reden: Quote aangepast ]
Dan nog, het heeft 0,0 met voetbal te maken en dit is het voetbaltopic. Totaal misplaatst en pure stemmingsmakerij. Voegt niks toe anders dan offtopic geneuzel.carpebios schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:25:
Het had eens andersom geweest moeten zijn, dan stond heel de randstad op zijn achterste.....
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Hands wantph4ge schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:44:
[...]
Volgens mij klopt dit. Dat het hands is met de nieuwe regels is volgens mij correct, hoewel ik me graag laat corrigeren want de nieuwe regels zouden een verduidelijking moeten zijn maar dat vind ik nog niet. Volgens mij zou een gele kaart onomstreden zijn, er ging namelijk wel echt dreiging uit van het moment. Maar rood is zwaar bestraft, het kon een grote kans worden maar zover was het nog niet.
- de hand of arm het lichaam op onnatuurlijke wijze groter maakt;
- de hand of arm boven schouderhoogte is
Het is een rode kaart als
- de tegenpartij een doelpunt of een duidelijke scoringskans ontneemt, door middel van een overtreding m.b.t. hands
De VAR mag ingrijpen bij een duidelijke fout m.b.t. een directe rode kaart.
Rayhi valt op zijn rug. Schuurs loopt er direct achter.
Het is afwachten of Kamphuis een interviewtje durft te geven.
Ik zet Groningen - PSV op en het eerste wat ik zie is Robben die bij zijn eerste actie geblesseerd raakt

Ik ben geen spurs fanPrinsPils schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:20:
Onana loopt al vanaf minuut 45 enorm tijd te rekken (tegen Sparta!). Dat je dan nog zo kinderachtig en onsportief reageert als iemand je een bal aangeeft verdien je gewoon een gele kaart.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Niet zijn eerste actieMosin schreef op zondag 13 september 2020 @ 17:19:
Ik zet Groningen - PSV op en het eerste wat ik zie is Robben die bij zijn eerste actie geblesseerd raakt![]()
Wel de grootste angst bij een speler als Robben. Had niet verwacht dat hij er de eerste wedstrijd zou zijn en dat hij uberhaupt een volledige wedstrijd zou gaan spelen al gun ik het hem wel als hij het niveau weer bereikt.
Goede actie en goal van Gakpo trouwens
Dit is geen Pietertje maar een compleet foute inschatting van Mvogo. Met die druk op de verdediging moet je die bal gewoon naar de andere helft schieten en niet dit risico willen nemen.Vos schreef op zondag 13 september 2020 @ 17:57:
Doe maar wisselen Pietertje haha.
Dat heeft meer te maken met het spelen zonder spits (Dolberg deed al wedstrijden niets) en het inbrengen van Magallan (liet ook al een seizoen zien er geen drol van te kunnen). Elftal drie stappen naar achter en Ajax had m soeverein gewonnen. ETH liet bij Chelsea zien wederom niets geleerd te hebben.Gunner schreef op zondag 13 september 2020 @ 17:19:
[...]
Ik ben geen spurs fanmaar de ironie van dat tijdrekken en daarom die halve finale verliezen is iets wat ik me nog jaren zal herinneren. Je zou denken dat hij het wel afgeleerd zou hebben. Niet dus. En dat tegen een kleine club als Sparta is nog triester.
De pech toen was dat de arbitrage toen ineens tijd voor tijd ging doen.
XXXVI
Onderbouwen is altijd goed om een discussie op één goede manier te voeren. Een discussie op deze manier doodslaan (of je bent het er mee eens en anders ben je een sukk0l) niet.ephymerous schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:08:
Yes!
[...]
Hoef je niet te onderbouwen. Als je dat niet snapt is het trollen.
Zelf vond ik het een zware rode kaart, maar die beslissing maakt het scheidsrechtercorps en niet ik
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Nou, dat worden erg veel penalties dit jaar voor hands als ze gegeven worden net zoals bij Groningen - PSV. Ik snap dat het de nieuwe regel is maar het klopt gewoon niet. Zoals iemand het eerder vandaag noemde, italiaanse toestanden.
Bas Nijhuis gaf dit ook al aan bij VI afgelopen vrijdag, nieuwe regel is duidelijker, maar ook vaker hands dan voorheen.gws24 schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:31:
Nou, dat worden erg veel penalties dit jaar voor hands als ze gegeven worden net zoals bij Groningen - PSV net. Ik snap dat het de nieuwe regel is maar het klopt gewoon niet. Zoals iemand het eerder vandaag noemde, italiaanse toestanden.
PSV heeft wel een goede manier gevonden om te zorgen dat er niet meer gezongen word
. Maar serieus dit geeft wel aan dat niemand zich aan die regels gaat houden en dat alle proeven met meer supporters misschien niet meer door zullen gaan als dit blijft gebeuren.
Ineens? Blijkbaar zijn het de regels en trof ajax een scheidsrechter die het toepast (niet zo vreemd ook, die wil graag op dat podium zich laten zien). Dat je het in een halve finale CL doet snap ik dan nog, maar in een eerste wedstrijd van het seizoen tegen sparta? nee.ephymerous schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:27:
De pech toen was dat de arbitrage toen ineens tijd voor tijd ging doen.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Malen en Madueke dachten er ook zo overtoolkist schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:24:
Dat is toch geen penalty?
PSV niet zien spelen, maar zie wel een hechte spelersgroep zo na afloop. Netjes hoe de coach de spelers nog even bedankt!
Ik ben het volkomen met je eens hoor. Ik noem dat aspect pech omdat dat veelal minder rigide wordt toegepast. Ajax heeft toen vooral van zichzelf verloren. Vanmiddag werd het ook door eigen toedoen lastig. Ik ben niet zo positief als de rest van Nederland. Ja de selectie is top maar je moet de poppetjes wel op de goede plek neerzetten.Gunner schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:36:
[...]
Ineens? Blijkbaar zijn het de regels en trof ajax een scheidsrechter die het toepast (niet zo vreemd ook, die wil graag op dat podium zich laten zien). Dat je het in een halve finale CL doet snap ik dan nog, maar in een eerste wedstrijd van het seizoen tegen sparta? nee.
XXXVI
Op basis van de samenvatting zag het er wel degelijk uit. Malen gaat veel goals maken.Starbucks schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:44:
PSV niet zien spelen, maar zie wel een hechte spelersgroep zo na afloop. Netjes hoe de coach de spelers nog even bedankt!
Die doen zeker mee voor de titel
Kamphuis: "Als de handsbal niet wordt gemaakt dan kan Rayhi er gewoon door en die komt één-op-één met de keeper."[b]strafschop schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:50:
Het is afwachten of Kamphuis een interviewtje durft te geven.
Is het hem nu werkelijk ontgaan dat Rayhi richting het gras ging?
en dat de bal nog een beste stuit maakte; die had Rayhi echt niet zomaar onder controle gekregen hoor.strafschop schreef op zondag 13 september 2020 @ 19:20:
[...]
Kamphuis: "Als de handsbal niet wordt gemaakt dan kan Rayhi er gewoon door en die komt één-op-één met de keeper."
De spelregels bij voetbal zijn de laatste jaren sowieso flink achteruit gegaan. Buitenspel bv als verdediger moet je opletten, maar als aanvaller niet.
Voetbal is een teamsport dus of allemaal of niet (ik kan met afschaffen ook leven).
Rode kaarten en penalties om niks.
Zelfs met VAR is er discussie dat betekent voor mij dat de regels gewoon slecht zijn. Var en buitenspel heeft geen high speed camera's dus bepalen wanneer de bal de voet verlaat is bijna niet te doen.
En rode/gele kaarten die het spel eigenlijk niet ten goede komen.
Laten we bij een doorgebroken speler maar eens beginnen door bv de speler 10 seconden te geven om te scoren vanaf die locatie. Met of zonder verdedigers op dezelfde plek. In plaats van een rode kaart (of gele) krijg je een soort van 1 op 1 actie.
Dat is veel leuker en kunnen we gewoon blijven voetballen.
Voetbal is een teamsport dus of allemaal of niet (ik kan met afschaffen ook leven).
Zelfs met VAR is er discussie dat betekent voor mij dat de regels gewoon slecht zijn. Var en buitenspel heeft geen high speed camera's dus bepalen wanneer de bal de voet verlaat is bijna niet te doen.
Laten we bij een doorgebroken speler maar eens beginnen door bv de speler 10 seconden te geven om te scoren vanaf die locatie. Met of zonder verdedigers op dezelfde plek. In plaats van een rode kaart (of gele) krijg je een soort van 1 op 1 actie.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Lachwekkend dit idd, kunnen we de advocaat van Feijenoord even lenen?strafschop schreef op zondag 13 september 2020 @ 19:20:
[...]
Kamphuis: "Als de handsbal niet wordt gemaakt dan kan Rayhi er gewoon door en die komt één-op-één met de keeper."
Float like a butterfly, sting like a bee.
pas maar op, die krijgt het voor elkaar om het om te zetten naar een reglementaire 3-0 voor SpartaMartinusz schreef op zondag 13 september 2020 @ 20:18:
[...]
Lachwekkend dit idd, kunnen we de advocaat van Feijenoord even lenen?
*Zijn eerste actie toen ik de wedstrijd opzetteNapo schreef op zondag 13 september 2020 @ 17:21:
[...]
Niet zijn eerste actie
Wel de grootste angst bij een speler als Robben. Had niet verwacht dat hij er de eerste wedstrijd zou zijn en dat hij uberhaupt een volledige wedstrijd zou gaan spelen al gun ik het hem wel als hij het niveau weer bereikt.
Goede actie en goal van Gakpo trouwens
De wedstrijd was al even bezig toen.
"Er komt een lange bal van achter", is niet waar.strafschop schreef op zondag 13 september 2020 @ 19:20:
[...]
"Als de handsbal niet wordt gemaakt dan kan Rayhi er gewoon door en die komt één-op-één met de keeper.", is ook niet waar, Tagliafico staat volledig voor Rayhi,
En ik kan het mis hebben, maar volgens mij toucheert Tagliafico de bal voordat hij hands maakt. Ik kan geen betere beelden dan dit vinden op dit moment: YouTube: ANTONY MARCOU EM SUA ESTRÉIA OFICIAL | Sparta Rotterdam 0 x 1 Ajax |...
Een gele kaart voor hands is terecht, maar rood voor deze situatie is echt overdreven imho. Ik mag hopen dat de KNVB de schorsing intrekt.
Eens, ooit was buitenspel zo duidelijk. Niets afhankelijk van wie de bal kreeg of nieuwe situatie. Gewoon buitenspel is fout. Die luie spitsen moeten zelf maar op tijd terug rennen.Kevinp schreef op zondag 13 september 2020 @ 19:45:
De spelregels bij voetbal zijn de laatste jaren sowieso flink achteruit gegaan. Buitenspel bv als verdediger moet je opletten, maar als aanvaller niet.
Gele en rode kaarten horen ook geen onderdeel van het spel te zijn. Dat zijn maatregelen die de scheidsrechter kan nemen tegen ongewenst gedrag dat niet in het spel thuis hoort. Een normale tackle die per ongeluk verkeerd uitkomt of een ongelukkige handsbal kan nooit een kaart zijn. Ook niet als daarmee een scoringskans wordt ontnomen. Dat gemiste doelpunt moet dan maar op een andere manier gecompenseerd worden.
alles kan off-topic
Eerder was het gewoon simpeler;
en;Hands houdt in, dat de speler de bal opzettelijk met de hand of arm speelt/raakt.’
In het geval van Tagliafico waren beide situaties. Het was en niet opzettelijk en de bal kwam via een ander lichaamsdeel tegen de arm. Dat er gefloten wordt voor een overtreding kan ik inkomen, ook al is het niet opzettelijk, de bal wordt dermate van richting veranderd in het nadeel van de aanvallende partij. Echter is van rood geen enkele sprake. Sowieso, bij een rode kaart moet er sprake zijn van een ernstige overtreding of wangedrag, wat hier ook niet het geval was. Het ontnemen van een directe scoringskans ook niet, de aanvaller was immers niet direct in scoringspositie; hij kwam ten val en had nooit eerder bij de bal kunnen zijn dan de tweede verdediger. De scheidsrechter floot voor de handsbal en gaf voor die overtreding rood. Daar had de VAR voor in moeten grijpen aangezien zij konden beoordelen dat een rode kaart te zwaar gestraft was. De VAR dient namelijk in te grijpen bij oneerlijkheid, die wordt veroorzaakt door een duidelijke fout van de scheidsrechter of belangrijke incidenten, die de scheidsrechter zijn ontgaan, zoals een situatie waardoor het oordeel van de scheidsrechter mogelijk anders kan uitvallen. in dit geval de kans van de aanvaller. Dat laatste is nameljk de doorslaggevende factor in deze en daar was geen sprake van aangezien de aanvaller op de grond lag. Hiervoor had de VAR dus moeten ingrijpen. Een directe rode kaart voor enkel hands zou ook een foutieve beslissing zijn geweest aangezien de handsbal niet opzettelijk was (via een ander lichaamsdeel en de bal ging naar de arm en niet andersom).Als de bal via een ander lichaamsdeel tegen de hand komt, geldt dit niet als ‘opzettelijk’ hands.
Hoe kun je die conclusie nou trekken uit wat ik zei?Player1S schreef op zondag 13 september 2020 @ 08:57:
Jah joh. Lekker hopen dat men dood gaat in de omgeving van Enschede. Ik hoop dat de dijken doorbreken. Zijn we gelijk af van de grootste besmettingshaarden in het westen.
En dit zullen de mods natuurlijk wel wegmodden
Als ze lopen te zingen en te doen dan is het logische gevolg dat er binnenkort niemand meer in het stadion zit om de regels niet nageleefd worden. Dat heeft werkelijk 0,0 met dood te maken.
OT:
Ajax niet live kunnen zien net als de rest van de zondagwedstrijden. PSV kreeg een groot aantal kansen zag ik, Ajax vond ik in de samenvatting niet al te best spelen en rommelig maar die rode kaart vond ik wel onnodig.
ADO mag zich denk ik wel echt zorgen gaan maken. Die waren me toch een partij slecht.
Een regel waarbij opzet een factor is, is in beginsel niet simpeler dan een regel die bij elk geval van hands geldt. Opzet en dus intentie beoordelen is zeer zeker niet zo simpel als constateren dat een bal tegen een arm komt. De regels zijn dan wel duidelijker en gemakkelijker uit te voeren, de kernvraag is echter of dat eerlijker is. Vooropgesteld dat het mijn inziens geen overduidelijke fout is en derhalve de VAR niet kan/mag ingrijpen (waarbij ik idealiter de VAR eindverantwoordelijk zou willen zien maar dat is niet zo vandaag de dag) blijft een rode kaart echter wel bijzonder zwaar.
@Ankona zeker eens dat gele en rode kaarten geen deel uit zouden moeten maken van het spel. Zonder focus op de rode kaart van gisteren, het lastige blijft wel dat er een klein verschil in tijd kan zitten tussen een goede tackle en een tackle die te laat is met als gevolg dat een aanval onderbroken kan worden. Dat vrijgeven gaat het risico enkel vergroten aangezien hardheid meer beloond zal worden, iets wat mijns inzien niet het voetbal ten goede zou komen. Voetbal is dan ook geen contactsport maar wel een sport met contactmomenten.
@Ankona zeker eens dat gele en rode kaarten geen deel uit zouden moeten maken van het spel. Zonder focus op de rode kaart van gisteren, het lastige blijft wel dat er een klein verschil in tijd kan zitten tussen een goede tackle en een tackle die te laat is met als gevolg dat een aanval onderbroken kan worden. Dat vrijgeven gaat het risico enkel vergroten aangezien hardheid meer beloond zal worden, iets wat mijns inzien niet het voetbal ten goede zou komen. Voetbal is dan ook geen contactsport maar wel een sport met contactmomenten.
Ik heb de meeste wedstrijden niet gezien. Maar wel Groningen - PSV en Heerenveen - Willem II. Het viel me op dat bij Groningen het veel drukker was (6000 supporters tegenover 4000 in het (grotere) stadion van Heerenveen). En bij Groningen werd er gewoon vol gezongen.Pompi schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:33:
PSV heeft wel een goede manier gevonden om te zorgen dat er niet meer gezongen word. Maar serieus dit geeft wel aan dat niemand zich aan die regels gaat houden en dat alle proeven met meer supporters misschien niet meer door zullen gaan als dit blijft gebeuren.
Er was tijdens wedstrijd ook een keer een camera shot van de zijkant van een tribune en die leek helemaal vol te zitten. Kwam natuurlijk door het perspectief.
Maar wat ik wil zeggen is dat hoe het bij Heerenveen was (weinig zang en iedereen op afstand van elkaar) het nog wel begrijp. Maar hoe het in Groningen was, waar mensen heel dicht op elkaar zaten en er veel gezongen werd, snap ik dan niet. Dan kan je het bijna net zo goed een vol stadion toestaan.
Het grootste probleem met een rode kaart vind ik eigenlijk dat de volgende tegenstanders daar profeit van kunnen hebben en niet eens zo zeer de tegenstander op dat moment.
Kijk nu viel die rode kaart vroeg, dus was het zeker in het voordeel van Sparta, maar de volgende tegenstander heeft er ook profeit van als de speler dan geschorst is. Nu ligt het ook aan de overtreding natuurlijk, een doodschop vind ik anders dan rood voor deze handsbal bijvoorbeeld.
Maar als je bijvoorbeeld in de 90ste minuut een rode kaart overtreding maakt en daarmee bijvoorbeeld een doelpunt belet van de tegenstander, dan heeft die tegenstander er eigenlijk al niet zoveel meer aan dat die speler eraf gaat, terwijl die wel een grote kans heeft ontnomen bijvoorbeeld. De volgende tegenstander heeft er echter alle profeit van omdat die speler een hele wedstrijd niet mee doet.
Maarja je moet wel spelers kunnen straffen voor onbehoorlijk gedrag natuurlijk
dus blijft lastig, tenzij je gewoon ipv rood een doelpunt geeft voor de tegenstander
Kijk nu viel die rode kaart vroeg, dus was het zeker in het voordeel van Sparta, maar de volgende tegenstander heeft er ook profeit van als de speler dan geschorst is. Nu ligt het ook aan de overtreding natuurlijk, een doodschop vind ik anders dan rood voor deze handsbal bijvoorbeeld.
Maar als je bijvoorbeeld in de 90ste minuut een rode kaart overtreding maakt en daarmee bijvoorbeeld een doelpunt belet van de tegenstander, dan heeft die tegenstander er eigenlijk al niet zoveel meer aan dat die speler eraf gaat, terwijl die wel een grote kans heeft ontnomen bijvoorbeeld. De volgende tegenstander heeft er echter alle profeit van omdat die speler een hele wedstrijd niet mee doet.
Maarja je moet wel spelers kunnen straffen voor onbehoorlijk gedrag natuurlijk
Ik weet welk shot jij bedoelt, dat zag ik in de samenvatting ook en dat zag er bijna old school uit met enkele lege stoeltjes i.p.v. andersom.Fleximex schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:01:
[...]
Ik heb de meeste wedstrijden niet gezien. Maar wel Groningen - PSV en Heerenveen - Willem II. Het viel me op dat bij Groningen het veel drukker was (6000 supporters tegenover 4000 in het (grotere) stadion van Heerenveen). En bij Groningen werd er gewoon vol gezongen.
Er was tijdens wedstrijd ook een keer een camera shot van de zijkant van een tribune en die leek helemaal vol te zitten. Kwam natuurlijk door het perspectief.
Maar wat ik wil zeggen is dat hoe het bij Heerenveen was (weinig zang en iedereen op afstand van elkaar) het nog wel begrijp. Maar hoe het in Groningen was, waar mensen heel dicht op elkaar zaten en er veel gezongen werd, snap ik dan niet. Dan kan je het bijna net zo goed een vol stadion toestaan.
De enige echte oplossing zijn tijdsstraffen gedurende de wedstrijd. Zo heeft ook een gele kaart maar beperkte impact voor de wedstrijd zelf, ja de speler moet zich wellicht soms inhouden maar doet alsnog gewoon volledig mee. Stuur je de speler 10 minuten eraf dan heb je als team daar direct voor- en nadeel van.Martinusz schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:01:
Maarja je moet wel spelers kunnen straffen voor onbehoorlijk gedrag natuurlijkdus blijft lastig, tenzij je gewoon ipv rood een doelpunt geeft voor de tegenstander
Maakt de willekeur van gele kaarten wel problematischer, zeker als scheidsrechters de wedstrijd willen "aanvoelen". Iets wat nu al een probleem is trouwens, spelers die geen geel krijgen door het moment of de wedstrijd en daardoor op termijn pas later tegen een automatische schorsing aanlopen. Daarbij nog de dubbele gele kaart negeren.
Ook hier heb je het probleem natuurlijk dat tegen het eind van de wedstrijd iemand dan makkelijk een "rode" kaart pakt, er dan af moet voor het restant van de wedstrijd, maar wel mogelijk een tegendoelpunt heeft voorkomen.Napo schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:20:
[...]
De enige echte oplossing zijn tijdsstraffen gedurende de wedstrijd. Zo heeft ook een gele kaart maar beperkte impact voor de wedstrijd zelf, ja de speler moet zich wellicht soms inhouden maar doet alsnog gewoon volledig mee. Stuur je de speler 10 minuten eraf dan heb je als team daar direct voor- en nadeel van.
Was het Serdar die meteen geel trok in de wedstrijd bij Groningen - PSV? Hij doet veel fout, maar dit was top, niks het is de begin van de wedstrijd, geel = geelMaakt de willekeur van gele kaarten wel problematischer, zeker als scheidsrechters de wedstrijd willen "aanvoelen". Iets wat nu al een probleem is trouwens, spelers die geen geel krijgen door het moment of de wedstrijd en daardoor op termijn pas later tegen een automatische schorsing aanlopen. Daarbij nog de dubbele gele kaart negeren.
Schorsingen moeten alleen uitgedeeld worden voor gedrag dat niet bij de sport hoort. Vechtpartijen, ruzie zoeken etc.
Ander wangedrag moet binnen de wedstrijd bestraft en afgedaan worden.
Ander wangedrag moet binnen de wedstrijd bestraft en afgedaan worden.
alles kan off-topic
Combineer dat met de instelling van de gemiddelde Nederlandse scheidsrechter in de ED en het feest is compleet. Het is ongelofelijk hoe sommige scheidsrechters als een soort van vedettes over het veld rennen, blijkbaar denkende dat de mensen de TV aanzetten om naar hen ipv het voetbal te kijken. Alles om maar zichtbaar te zijn en een stempel op de wedstrijd te drukken, terwijl het kenmerk van een goede scheids is dat acties en gedrag niet opvallen.Napo schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:20:
[...]
De enige echte oplossing zijn tijdsstraffen gedurende de wedstrijd. Zo heeft ook een gele kaart maar beperkte impact voor de wedstrijd zelf, ja de speler moet zich wellicht soms inhouden maar doet alsnog gewoon volledig mee. Stuur je de speler 10 minuten eraf dan heb je als team daar direct voor- en nadeel van.
Maakt de willekeur van gele kaarten wel problematischer, zeker als scheidsrechters de wedstrijd willen "aanvoelen". Iets wat nu al een probleem is trouwens, spelers die geen geel krijgen door het moment of de wedstrijd en daardoor op termijn pas later tegen een automatische schorsing aanlopen. Daarbij nog de dubbele gele kaart negeren.
Ik vind de scheidsrechters in NL over het algemeen niet slecht. Ze staan onder enorme druk en het is niet vreemd als ze een een discutabele beslissing nemen. Ze krijgen dan van de supporters vaak de volle laag over zich heen en worden voor partijdig uitgemaakt, vaak door de supporters van beide teams....BoB_HenK schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:25:
[...]
Combineer dat met de instelling van de gemiddelde Nederlandse scheidsrechter in de ED en het feest is compleet. Het is ongelofelijk hoe sommige scheidsrechters als een soort van vedettes over het veld rennen, blijkbaar denkende dat de mensen de TV aanzetten om naar hen ipv het voetbal te kijken. Alles om maar zichtbaar te zijn en een stempel op de wedstrijd te drukken, terwijl het kenmerk van een goede scheids is dat acties en gedrag niet opvallen.
Enige echt dubieuze personen in het scheidsrechters team vind ik Gözübüyük, die keer op keer idd zichzelf belangrijker vindt dan de wedstrijd en Blom die toch wel vaak laat zien het niveau niet aan te kunnen (zo ook afgelopen vrijdag nog)
alles kan off-topic
Vergeet Bas Nijhuis ook niet die onder het mom van mannelijk voetbal af en toe onbegrijpelijke beslissingen neemt (een lompe overtreding kan gewoon terecht geel zijn) en aanschuif bij VI.Ankona schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:43:
[...]
Ik vind de scheidsrechters in NL over het algemeen niet slecht. Ze staan onder enorme druk en het is niet vreemd als ze een een discutabele beslissing nemen. Ze krijgen dan van de supporters vaak de volle laag over zich heen en worden voor partijdig uitgemaakt, vaak door de supporters van beide teams....
Enige echt dubieuze personen in het scheidsrechters team vind ik Gözübüyük, die keer op keer idd zichzelf belangrijker vindt dan de wedstrijd en Blom die toch wel vaak laat zien het niveau niet aan te kunnen (zo ook afgelopen vrijdag nog)
Die is graag in tv programma's en daar niet sterk. Op het veld vind ik hem prima en volgens mij wordt hij door de spelers ook erg gewaardeerd.PolarBear schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:48:
[...]
Vergeet Bas Nijhuis ook niet die onder het mom van mannelijk voetbal af en toe onbegrijpelijke beslissingen neemt (een lompe overtreding kan gewoon terecht geel zijn) en aanschuif bij VI.
alles kan off-topic
Vooropgesteld vind ik de actie van Tagliafico absoluut niet rode kaart-waardig. Het punt is alleen dat scheidsrechters volgens de regels moeten fluiten, daarvoor zijn ze aangesteld. En volgens die regels maakt Tagliafico hands op het moment dat Rayhi anders een zeer goede kans had gehad om alleen op het doel af te rennen (Schuurs stond er nog wel een meter of 2-3 achter). Deze discussie ga je met meer/minder regels ook niet zo snel oplossen. Het ontnemen van een duidelijke scoringskans door het maken van hands is namelijk altijd rood. Je kan de scheidsrechter veel verwijten, maar volgens mij heeft ie op dit punt wel de juiste inschatting gemaakt. Of het dan opzettelijk hands betreft of niet doet er niet toe, omdat een duidelijke scoringskans wordt ontnomen.
Dus in dat opzicht snap ik de beslissing van de scheidsrechter wel en zoals @Napo al aangeeft heeft de VAR niet de bevoegdheid om in dit soort situatie een beslissing te overrulen. Maar het blijft wel zuur, zeker als er in volgende wedstrijden spelers bijna half door midden worden gezaagd en de schuldigen daar toch gewoon met geel mee wegkomen....
Dus in dat opzicht snap ik de beslissing van de scheidsrechter wel en zoals @Napo al aangeeft heeft de VAR niet de bevoegdheid om in dit soort situatie een beslissing te overrulen. Maar het blijft wel zuur, zeker als er in volgende wedstrijden spelers bijna half door midden worden gezaagd en de schuldigen daar toch gewoon met geel mee wegkomen....
Je zegt het zelf al, een duidelijke scoringskans. Dat was dit niet, het is niet dat ie met de bal aan de voet richting de 16 rende ofzo.Giel1 schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:03:
Vooropgesteld vind ik de actie van Tagliafico absoluut niet rode kaart-waardig. Het punt is alleen dat scheidsrechters volgens de regels moeten fluiten, daarvoor zijn ze aangesteld. En volgens die regels maakt Tagliafico hands op het moment dat Rayhi anders een zeer goede kans had gehad om alleen op het doel af te rennen (Schuurs stond er nog wel een meter of 2-3 achter). Deze discussie ga je met meer/minder regels ook niet zo snel oplossen. Het ontnemen van een duidelijke scoringskans door het maken van hands is namelijk altijd rood. Je kan de scheidsrechter veel verwijten, maar volgens mij heeft ie op dit punt wel de juiste inschatting gemaakt. Of het dan opzettelijk hands betreft of niet doet er niet toe, omdat een duidelijke scoringskans wordt ontnomen.
Als er echt volgens de nieuwe regels gefloten gaat worden, valt er iedere wedstrijd minimaal 1 keer rood. Wordt ook een draak om naar te kijken, lekker balletjes tegen de arm van je tegenstander wippen op het moment dat deze niet stijf langs het lichaam hangen.Giel1 schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:03:
In dit specifieke geval: Tagliafico staat al ruim voor de aanvaller op het moment dat hands gemaakt wordt, van het ontnemen van een scoringskans kan daarmee toch geen sprake zijn? Als hij hem nu op de doellijn of van achter zijn man wegslaat ala.
[ Voor 4% gewijzigd door BoB_HenK op 14-09-2020 11:17 ]
Hij stond inderdaad nog wel een meter of 40 voor de goal. Maar dan nog, Tagliafico mist de bal met z'n voet en raakt hem dan met z'n arm. Op het moment dat hij vol onder die bal doorglijdt had Rayhi in principe gewoon op het doel af kunnen lopen. Schuurs had 'm misschien nog bij kunnen halen, maar het lijkt me duidelijk dat Rayhi een grote kans zou hebben gekregen. Zie je ook wel goed op dit beeld:toolkist schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:15:
[...]
Je zegt het zelf al, een duidelijke scoringskans. Dat was dit niet, het is niet dat ie met de bal aan de voet richting de 16 rende ofzo.
/f/image/Cmc9r3Rm6VsS6YUPsDlsvvGX.png?f=fotoalbum_large)
Maar nogmaals, ik zou er zelf geen rood voor hebben getrokken, maar probeer alleen te zeggen dat het helemaal niet zo vreemd is dat dat wel is gebeurd, en dat ik vind dat je de scheidsrechter in deze niet veel kan verwijten.
Nico zitten tussen bal en Rayi in, bal stuitert ongelukkig tegen arm van Nico aan, ik vind het al dubieus om uberhaupt al voor hands te fluiten in zo'n geval, maar hands is hands tegenover dus prima een vrije trap voor Sparta niets meer niets minderGiel1 schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:03:
Overigens zag ik bij 1 van de artikelen online een goede foto van het incident, daarbij lijkt Rayi Nico ook nog aardig in de rug te lopen en volgens mij vielen ze beide? Hoe er hier dan een duidelijke scoringskans is ontnomen voor Ray ontgaat mij, hij moest sowieso nog langs Nico, Schuurs was in de buurt en Onana moest ie ook nog voorbij
Foto zit bij dit artikel.
Edit: vergeet niet dat Rayi de bal ook nog onder controle had moeten brengen, Schuurs hoeft alleen maar rechtdoor te sprinten om hem bij te halen. Op het shot in de post hierboven mij staat Schuurs op 2 meter ongeveer, dat gat loop je zonder bal snel dicht.
Maar goed gebeurd is gebeurd, ben wel benieuwd of er dan ook nog een schorsing aan hangt?
Edit2:
Als je dit beeld vnaaf 22 seconden (ja aardappel kwaliteit) bekijkt, dan zou je zelfs kunnen stellen dat de arm van Nico naar de bal wordt geduwd door Rayi (niet bewust natuurlijk).
[YouTube: Sparta Rotterdam vs Ajax 0-0 Nicolas Tagliafico Red Card]
[ Voor 17% gewijzigd door Martinusz op 14-09-2020 11:47 ]
Rayhi verloor zijn balans en ging onderuit. Hoe had hij door kunnen lopen als die bal was doorgestuiterd zonder de hand van Tagliafico te raken?Giel1 schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:29:
[...]
Hij stond inderdaad nog wel een meter of 40 voor de goal. Maar dan nog, Tagliafico mist de bal met z'n voet en raakt hem dan met z'n arm. Op het moment dat hij vol onder die bal doorglijdt had Rayhi in principe gewoon op het doel af kunnen lopen.
Volgens mij is het zelfs op beeld niet goed te zien wie er nou wie als eerste raakt, maar wat blijft staan is denk ik wel dat het contact grotendeels met de beslissing van Nico te maken heeft om er met z'n hele lichaam vol in te gaan waardoor die botsing ook lastig te vermijden was. Als hij gewoon naar die bal gesprint zou hebben was er denk ik niet zo veel aan de hand geweest.strafschop schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:33:
[...]
Rayhi verloor zijn balans en ging onderuit. Hoe had hij door kunnen lopen als die bal was doorgestuiterd zonder de hand van Tagliafico te raken?
Als je van mening bent dat Rayhi ten valt komt door Tagliafico, dan is dit een overtreding die bestraft moet worden met een rode kaart.Giel1 schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:42:
[...]
Volgens mij is het zelfs op beeld niet goed te zien wie er nou wie als eerste raakt, maar wat blijft staan is denk ik wel dat het contact grotendeels met de beslissing van Nico te maken heeft om er met z'n hele lichaam vol in te gaan waardoor die botsing ook lastig te vermijden was.
Kamphuis geeft in het interview na de wedstrijd echter aan dat hij het duel niet gezien heeft.
Alleen de handsbal en dat zonder die handsbal Rayhi één-op-één met de keeper had gestaan.
Maar Rayhi valt voorover op zijn rechterschouder en Schuurs pakt eenvoudig de bal.
Dat kan ook gewoon, er zijn inmiddels zoveel plekken waar mensen langere tijd op een kluitje zitten dus verwacht een fikse stijging in besmettingen binnenkort. Belachelijk dat er nu een select groepje mensen naar het stadion mogen en een hoop niet. Dan maar niemand toelaten sfeerloos is het nog immer. Een eeuwigdurende oefencampagne, men vergeet snel hoe belangrijk het effect van een vol stadion op elke actie op het veld heeft (vraag maar aan EinsteinFleximex schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:01:
[...]
Dan kan je het bijna net zo goed een vol stadion toestaan.
We hebben 1 speelronde gehad en er is al gelijk weer genoeg discussie over de regels, interpretaties en (in)consistentie
.
Fouten toegeven lijkt onmogelijk in het hedendaagse voetbal.Han schreef op maandag 14 september 2020 @ 07:53:
Eerder was het gewoon simpeler;
[...]
en;
[...]
In het geval van Tagliafico waren beide situaties. Het was en niet opzettelijk en de bal kwam via een ander lichaamsdeel tegen de arm. Dat er gefloten wordt voor een overtreding kan ik inkomen, ook al is het niet opzettelijk, de bal wordt dermate van richting veranderd in het nadeel van de aanvallende partij. Echter is van rood geen enkele sprake. Sowieso, bij een rode kaart moet er sprake zijn van een ernstige overtreding of wangedrag, wat hier ook niet het geval was. Het ontnemen van een directe scoringskans ook niet, de aanvaller was immers niet direct in scoringspositie; hij kwam ten val en had nooit eerder bij de bal kunnen zijn dan de tweede verdediger. De scheidsrechter floot voor de handsbal en gaf voor die overtreding rood. Daar had de VAR voor in moeten grijpen aangezien zij konden beoordelen dat een rode kaart te zwaar gestraft was. De VAR dient namelijk in te grijpen bij oneerlijkheid, die wordt veroorzaakt door een duidelijke fout van de scheidsrechter of belangrijke incidenten, die de scheidsrechter zijn ontgaan, zoals een situatie waardoor het oordeel van de scheidsrechter mogelijk anders kan uitvallen. in dit geval de kans van de aanvaller. Dat laatste is nameljk de doorslaggevende factor in deze en daar was geen sprake van aangezien de aanvaller op de grond lag. Hiervoor had de VAR dus moeten ingrijpen. Een directe rode kaart voor enkel hands zou ook een foutieve beslissing zijn geweest aangezien de handsbal niet opzettelijk was (via een ander lichaamsdeel en de bal ging naar de arm en niet andersom).
XXXVI
Ja, ik heb het toch wel gemist als ik de handsbal discussie weer zie
Persoonlijk denk ik dat als je daar voor hands fluit, het in de huidige regels altijd rood is. Is dat te zwaar? In dit geval denk ik wel ja, maar als de scheidsrechter wil mierenneuken, dan is ie in het gelijk.
Persoonlijk denk ik dat als je daar voor hands fluit, het in de huidige regels altijd rood is. Is dat te zwaar? In dit geval denk ik wel ja, maar als de scheidsrechter wil mierenneuken, dan is ie in het gelijk.
Mwoa. Ik zat zaterdag bij Twente (ik heb niet gezongen hoor) en met dat afstand houden gaat het toch heel redelijk.Vincent Dave schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:53:
Dat kan ook gewoon, er zijn inmiddels zoveel plekken waar mensen langere tijd op een kluitje zitten dus verwacht een fikse stijging in besmettingen binnenkort. Belachelijk dat er nu een select groepje mensen naar het stadion mogen en een hoop niet. Dan maar niemand toelaten sfeerloos is het nog immer. Een eeuwigdurende oefencampagne, men vergeet snel hoe belangrijk het effect van een vol stadion op elke actie op het veld heeft (vraag maar aan Einstein).
:strip_exif()/f/image/xLEp76G54AkfOQGa4yZY5UI9.jpg?f=fotoalbum_large)
Met het vertrekken uit het vak zag je volk wel wat te dicht op elkaar. Maar niet veel anders dan als je op een zaterdagmiddag in de binnenstad loopt.
Dat het sfeerloos is ben ik het ook niet mee eens. Natuurlijk is het mooier als de boel nokvol zit. Maar ook met een kwart stadionbezetting heb je nog genoeg geluid van de tribune. Dat is echt 100x beter dan dat surrogaatgeluid wat ze op TV inmixen. Zolang het niet anders kan hoop ik dat het voetbal dan maar op deze manier door mag gaan.
En wat lekker dat er hiet weer een hele maandag doorgejankt wordt over een rode kaart die verder amper consequenties heeft. Ajax won van Sparta en wint zelfs met Labyad op linksback met 2 vingers in de neus van RKC.
Regeren is vooruitschuiven
Mooi, bij VI beginnen ze de idioterie van ETH ook te zien. Ik voelde me al alleen.
[ Voor 17% gewijzigd door ephymerous op 14-09-2020 20:48 ]
XXXVI
Ga je nu bij die mafklappers van VI bevestiging zoeken? Dan voelde je je wel erg alleen hoor.

Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als zij het zelfs al zienGonadan schreef op maandag 14 september 2020 @ 21:04:
Ga je nu bij die mafklappers van VI bevestiging zoeken? Dan voelde je je wel erg alleen hoor.
XXXVI
[ Week 38 ] - [ Tegenstanders van Nederlandse clubs in Europa ]
(CL) Dynamo Kiev vs AZ - dinsdag 15 september om 19:00 uur
(EL) Niedercorn vs Willem II - woensdag 16 september om 18:30 uur
===========================================
[ Week 37 ]
Dynamo Kiev vs Desna: 0 - 0
Niedercorn vs Dudelange: 1 - 2

Poll: Dynamo Kiev vs AZ
• Winst AZ
• Winst Dynamo Kiev
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
Poll: Niedercorn vs Willem II
• Winst Willem II
• Winst Niedercorn
Tussenstand:

[edit]Zonde, vergeten de tweede poll een Tweakers-skin te geven ...
(CL) Dynamo Kiev vs AZ - dinsdag 15 september om 19:00 uur
(EL) Niedercorn vs Willem II - woensdag 16 september om 18:30 uur
===========================================
[ Week 37 ]
Dynamo Kiev vs Desna: 0 - 0
Niedercorn vs Dudelange: 1 - 2

Poll: Dynamo Kiev vs AZ
• Winst AZ
• Winst Dynamo Kiev
Tussenstand:
Poll: Niedercorn vs Willem II
• Winst Willem II
• Winst Niedercorn
Tussenstand:

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
ETH? Als van Etherium..? Snap hem even niet.ephymerous schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:47:
Mooi, bij VI beginnen ze de idioterie van ETH ook te zien. Ik voelde me al alleen.
Eric ten HagSjah schreef op maandag 14 september 2020 @ 23:15:
[...]
ETH? Als van Etherium..? Snap hem even niet.
Als het puur om de kijkcijfers ging, hadden ze beter Ajax kunnen kiezen, maar wellicht hebben ze die ook eerste gevraagd.Martinusz schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 08:06:
Disney gelooft in sprookjeswel mooi 3 miljoen voor Feyenoord erbij
Kijkje achter de schermen is altijd interessant, kijk ook bijvoorbeeld naar "Drive to Survive" voor de F1, toch weer een andere kijk op de sport en de mensen erachter.
De laatste keer dat ze volgens mij bij Ajax hebben meegewerkt aan een documentaire is dat niet zo goed bevallen dacht ik. Dat draaide uit op een rampseizoen met alle drama’s die je maar kan bedenken voor een club die dacht dat ze wel even kampioen zouden wordenExocet schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 08:09:
Als het puur om de kijkcijfers ging, hadden ze beter Ajax kunnen kiezen, maar wellicht hebben ze die ook eerste gevraagd.
Kijkje achter de schermen is altijd interessant, kijk ook bijvoorbeeld naar "Drive to Survive" voor de F1, toch weer een andere kijk op de sport en de mensen erachter.

OPSLAGHOND schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:19:
code:
1
| [[URL="http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402943&layout=1&sort=prc"]Afbeelding[/URL]] |
Veranderen in
code:
1
| [[URL="http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402943&layout=6&sort=prc"]Afbeelding[/URL]] |
Aaaah niks veranderd, gelukkig!Vos schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:19:
We hebben 1 speelronde gehad en er is al gelijk weer genoeg discussie over de regels, interpretaties en (in)consistentie.
Heeft er alle schijn van dat de bestuurders van Feyenoord zelf ook in sprookjes geloven. Het is bijna alsof de directie er op gebrand is Feyenoord de vernieling in te helpenMartinusz schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 08:06:
Disney gelooft in sprookjeswel mooi 3 miljoen voor Feyenoord erbij

Enkele quotes
De conclusies zijn vernietigend. De club zou meer investeren in zijn stadion dan Europese topclubs als Barcelona, Bayern München, Juventus en Atlético Madrid in dat van hen
De investeringen in het nieuwe stadion staan volgens alle cijfers die de PVG Group heeft verzameld niet in verhouding tot de – Europese – realiteit en is veel te duur in vergelijking tot de positie en marktmogelijkheden van de club.
In Engeland bedragen de kosten van een nieuw stadion niet meer dan 2,5 keer de jaaromzet van de club, terwijl in andere landen deze verhouding zelfs lager dan 2 keer jaaromzet bedraagt.
[...]
Het nieuwe stadion van Feyenoord met 63.000 toeschouwers staat niet in verhouding tot andere recent gebouwde en geplande nieuwbouwstadions voor clubs in Europa. Qua kosten is het Feyenoord City-stadion meer dan 7 keer de jaaromzet van de club. Daarnaast liggen de kosten met ruim € 8.000 per seat boven de Europese bandbreedte. Slechts 5 clubstadions – voornamelijk van clubs uit de Engelse Premier League – in Europa zijn duurder per stoel.
Sergio Ramos ligt ook nog wakker van zijn documentaire hoorde ik :-)Han schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 08:19:
[...]
De laatste keer dat ze volgens mij bij Ajax hebben meegewerkt aan een documentaire is dat niet zo goed bevallen dacht ik. Dat draaide uit op een rampseizoen met alle drama’s die je maar kan bedenken voor een club die dacht dat ze wel even kampioen zouden worden
Wordt het een gouden stadionBoB_HenK schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:23:
[...]
Heeft er alle schijn van dat de bestuurders van Feyenoord zelf ook in sprookjes geloven. Het is bijna alsof de directie er op gebrand is Feyenoord de vernieling in te helpen![]()
Enkele quotes
[...]
[...]
[...]
Wat heb ik gemist?ephymerous schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:47:
@Gonadan weet het?
- 2e rangs middenvelder in de spits (Labyad)
- Vleugelspeler op tien (Promes)
- Verdediger zonder voetballende kwaliteiten op het middenveld (Alvarez)
- Vervolgens na de wedstrijd met droge ogen zeggen dat het perfect werd uitgevoerd
Afijn hopelijk is de schade over vijf wedstrijden beperkt want dan gaat hij het misschien ook zien.
[ Voor 11% gewijzigd door ephymerous op 15-09-2020 17:02 ]
XXXVI
Grappigste is nog dat als het een tegenstander van enig niveau was geweest het waarschijnlijk wel op puntverlies was uitgedraaid. Ajax kwam goed weg. Maar dat weet ETH denk ik ook wel, maar hij kan moeilijk zijn spelers compleet afbranden na 1 pot, terwijl alle goede spelers weggekocht zijn. Niet echt motiverendephymerous schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 17:01:
[...]
- Vervolgens na de wedstrijd met droge ogen zeggen dat het perfect werd uitgevoerd
Afijn hopelijk is de schade over vijf wedstrijden beperkt want dan gaat hij het misschien ook zien.
Dit is classic Ten Hag. Hij doet er elk seizoen (te) lang over om te vinden wat werkt om vervolgens daar in te blijven volharden. Maar zodra er een blessure komt dan gaat alles weer even fout en weet hij het niet meer. Beetje terugkerend fenomeen.ephymerous schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 17:01:
[...]
Vorige jaar dat gekut met of van de Beek of Neres op de bank, terwijl ze beiden hadden moeten spelen. Nu gaat hij weer aankloten met Labyad terwijl Tadic naar de flank is gezet en er 2 redelijke spitsen op de bank zitten.
Labyad heeft een goede voorbereiding gedraaid, dus logisch dat hij startte. Vooral lullig voor hem dat hij er na een matig half uur al af moest, door de rode kaart die viel. Wedstrijd als deze levert altijd kansen op voor de spits. Had hij er zo een goaltje ingeprikt, dan staat ie er ineens heel anders op. Nu is hij (opnieuw) afgeschreven en is het maar de vraag of hij nog een kans krijgt, aangezien Tadic vast weer gaat spitsen zodra Neres klaar is voor de basis.
Wat betreft Promes op tien: dit vraagt om een andere invulling van het veldspel, met mogelijk meer dynamiek in het aanvalsspel tot gevolg. Zag je bij vlagen ook tijdens de oefencampagne. Promes is een heel ander type dan Van de Beek of Ziyech, maar kan wel de ruimte bespelen die ontstaat met Tadic voor hem. Bovendien mag je verwachten dat meer nog dan eerder, de Ajax-aanval (daar reken ik de tien ook toe) gaat rouleren tijdens de wedstrijd.
Alvarez is inderdaad geen spelmaker, maar zoals Ten Hag zelf ook stelde spelen er voldoende voetballers om hem heen. Zijn nut en kracht zag je juist heel goed op momenten dat Gravenberch (die wat te veel provileringsdrang vertoonde) de bal verspeelde. Alvarez zet goed druk, dekt de ruimtes af en voorkomt countersituaties. Dat wordt in de regel niet zo gewaardeerd bij Ajax, maar is wel wat menig topteam succes (heeft ge)maakt. Begrijpelijke keuze dus van Ten Hag, gezien de kwetsbaarheid die Ajax met name vorig jaar in omschakelmomenten liet zien. Zal geen fan worden van Alvarez, maar schat zijn aanwezigheid wel op waarde.
Commentaar van Ten Hag na de wedstrijd was inderdaad niet zo handig. Hij is typisch zo'n trainer die bij 4-1 winst de verbeterpunten eruit haalt en na een lastige wedstrijd focust op de goede dingen. Leerde ik zelf ook als jeugdtrainer en werkt vaak wel bij de spelers. Dat dit bij het publiek anders is, is logisch. Een Van Gaal deed bijvoorbeeld vaak hetzelfde. Haalt wel een beetje de waarde uit dit soort interviews, maar daar kan een journalist met goede vragen natuurlijk ook wat aan veranderen.
Ten Hag is geen trainer zonder gebreken, maar denk dat hij wel meer credits verdient dan hem vaak wordt gegeven. Wisselbeleid is niet top en zoektocht naar de vaste opstelling is inderdaad een terugkerend fenomeen, maar anderzijds presteert hij wel goed en doet hij dat ook nog eens met (bij vlagen) mooi voetbal. Daarnaast worden spelers beter, legt hij de lat hoog en is hij ook niet vastgeroest in zijn overtuigingen. Gewoon een goede trainer dus.
Wat betreft Promes op tien: dit vraagt om een andere invulling van het veldspel, met mogelijk meer dynamiek in het aanvalsspel tot gevolg. Zag je bij vlagen ook tijdens de oefencampagne. Promes is een heel ander type dan Van de Beek of Ziyech, maar kan wel de ruimte bespelen die ontstaat met Tadic voor hem. Bovendien mag je verwachten dat meer nog dan eerder, de Ajax-aanval (daar reken ik de tien ook toe) gaat rouleren tijdens de wedstrijd.
Alvarez is inderdaad geen spelmaker, maar zoals Ten Hag zelf ook stelde spelen er voldoende voetballers om hem heen. Zijn nut en kracht zag je juist heel goed op momenten dat Gravenberch (die wat te veel provileringsdrang vertoonde) de bal verspeelde. Alvarez zet goed druk, dekt de ruimtes af en voorkomt countersituaties. Dat wordt in de regel niet zo gewaardeerd bij Ajax, maar is wel wat menig topteam succes (heeft ge)maakt. Begrijpelijke keuze dus van Ten Hag, gezien de kwetsbaarheid die Ajax met name vorig jaar in omschakelmomenten liet zien. Zal geen fan worden van Alvarez, maar schat zijn aanwezigheid wel op waarde.
Commentaar van Ten Hag na de wedstrijd was inderdaad niet zo handig. Hij is typisch zo'n trainer die bij 4-1 winst de verbeterpunten eruit haalt en na een lastige wedstrijd focust op de goede dingen. Leerde ik zelf ook als jeugdtrainer en werkt vaak wel bij de spelers. Dat dit bij het publiek anders is, is logisch. Een Van Gaal deed bijvoorbeeld vaak hetzelfde. Haalt wel een beetje de waarde uit dit soort interviews, maar daar kan een journalist met goede vragen natuurlijk ook wat aan veranderen.
Ten Hag is geen trainer zonder gebreken, maar denk dat hij wel meer credits verdient dan hem vaak wordt gegeven. Wisselbeleid is niet top en zoektocht naar de vaste opstelling is inderdaad een terugkerend fenomeen, maar anderzijds presteert hij wel goed en doet hij dat ook nog eens met (bij vlagen) mooi voetbal. Daarnaast worden spelers beter, legt hij de lat hoog en is hij ook niet vastgeroest in zijn overtuigingen. Gewoon een goede trainer dus.
Sterkte Az
[ Voor 78% gewijzigd door Harribo op 15-09-2020 19:00 ]
Ik vind het zelf opmerkelijk dat EtH dit zegt. Als Labyad's voorbereiding zo goed was (en hij was goed in de voorbereiding) en je hebt zowel Promes als Tadic die daadwerkelijk ervaring in de spits hebben, zet je hem toch lekker op het middenveld en een van die andere twee in de punt? Tuurlijk verandert alles als hij er eentje inprikt, maar m.i. was het een gevalletje 'setting up for disaster' door EtH. Je kan het zelfs omdraaien, als Labyad 90 minuten had gespeeld en niet gescoord zijn de rapen gaar, nu kan je redelijk zonder gezichtsverlies gewisseld worden ivm rode kaart.mefjoew schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 18:37:
Labyad heeft een goede voorbereiding gedraaid, dus logisch dat hij startte. Vooral lullig voor hem dat hij er na een matig half uur al af moest, door de rode kaart die viel. Wedstrijd als deze levert altijd kansen op voor de spits. Had hij er zo een goaltje ingeprikt, dan staat ie er ineens heel anders op. Nu is hij (opnieuw) afgeschreven en is het maar de vraag of hij nog een kans krijgt, aangezien Tadic vast weer gaat spitsen zodra Neres klaar is voor de basis.
Helaas zijn de meeste trainers vastgelopen langspeelplaten voor de camera, zo ook EtH. Wat ongetwijfeld ook een rol speelt is hoe hij overkomt. Ik ben er van overtuigd dat als bijvoorbeeld Advocaat exact hetzelfde zou zeggen dat wij als fans en de commentatoren er een stuk positiever in zou staan, puur door het feit dat hij een stuk charismatischer is voor de camera.Commentaar van Ten Hag na de wedstrijd was inderdaad niet zo handig. Hij is typisch zo'n trainer die bij 4-1 winst de verbeterpunten eruit haalt en na een lastige wedstrijd focust op de goede dingen. Leerde ik zelf ook als jeugdtrainer en werkt vaak wel bij de spelers. Dat dit bij het publiek anders is, is logisch. Een Van Gaal deed bijvoorbeeld vaak hetzelfde. Haalt wel een beetje de waarde uit dit soort interviews, maar daar kan een journalist met goede vragen natuurlijk ook wat aan veranderen.
Enige dat ik inhoudelijk aan te merken heb op EtH is het gekloot met spelers op andere posities (serieus, Kudus op linksback?) en het wisselbeleid , of beter gezegd gebrek daar aan. Neem de wedstrijd tegen Sparta: Bank vol talent, 4/5 wissels gebruikt waarvan 2 in de 84e minuut. Ik snap het niet.
[ Voor 3% gewijzigd door BoB_HenK op 15-09-2020 19:09 ]
Wat een waardeloze vrije trap zeg.
In anders nieuws PSV wil blijkbaar de Isrealier Zahevi als vervanger van Lammers, krijg een beetje Mitrogulu vibes er bij want ook weer een oude speler (33 jaar) en hij is dan wel de laatste jaren op schot geweest maar dat was wel in de Chinese League dus in hoeverre dat iets zegt over zijn kwaliteiten.
In anders nieuws PSV wil blijkbaar de Isrealier Zahevi als vervanger van Lammers, krijg een beetje Mitrogulu vibes er bij want ook weer een oude speler (33 jaar) en hij is dan wel de laatste jaren op schot geweest maar dat was wel in de Chinese League dus in hoeverre dat iets zegt over zijn kwaliteiten.
2 vrije trappen, een penalty en een intikkertje. Verder vooral niks bijgedragen aan het veldspel.mefjoew schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 18:37:
Labyad heeft een goede voorbereiding gedraaid, dus logisch dat hij startte.
Poeh poeh wat een goede voorbereiding...
Ho-ho. hij heeft 1 goede wedstrijd gespeeld naast die goalstoolkist schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 19:20:
[...]
2 vrije trappen, een penalty en een intikkertje. Verder vooral niks bijgedragen aan het veldspel.
Poeh poeh wat een goede voorbereiding...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Outerspace in "Sport Feedback"
De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021