[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2020/2021 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 208 Laatste
Acties:
  • 289.515 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
ph4ge schreef op zondag 13 september 2020 @ 10:36:
Bij Zwolle werd er af en toe ook gezongen. Er zijn maar weinig clubs waar die regel haalbaar is.
Bij de laatste oefenwedstrijd van Ajax waar publiek bij was werd er in de 89e minuut ook door een groepje van 10 a 20 mensen gezongen. Ik gok dat ze dachten dat ze nu toch niet meer het stadion uitgezet konden worden, de stoere kerels :+ (maar ik neem aan dat als zoiets te lang doorgaat dat je dan sowieso je kansen verspeelt om nog een wedstrijd aanwezig te mogen zijn in Corona tijd)

overigens hoorde ik tijden de samenvatting van Twente de commentator zeggen "ik hoop dat Rutte niet kijkt"... ik snap dat het een grapje is, maar ik kan vrij slecht tegen die houding dat we dit allemaal van Rutte moeten doen, terwijl we alle Corona maatregelen met met z'n allen voor z'n allen moeten doen, dus dat het vooral een asociaal gebrek aan empathie is van de zangers.

[ Voor 24% gewijzigd door P.O. Box op 13-09-2020 11:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:29
P.O. Box schreef op zondag 13 september 2020 @ 11:48:
[...]

Bij de laatste oefenwedstrijd van Ajax waar publiek bij was werd er in de 89e minuut ook door een groepje van 10 a 20 mensen gezongen. Ik gok dat ze dachten dat ze nu toch niet meer het stadion uitgezet konden worden, de stoere kerels :+ (maar ik neem aan dat als zoiets te lang doorgaat dat je dan sowieso je kansen verspeelt om nog een wedstrijd aanwezig te mogen zijn in Corona tijd)

overigens hoorde ik tijden de samenvatting van Twente de commentator zeggen "ik hoop dat Rutte niet kijkt"... ik snap dat het een grapje is, maar ik kan vrij slecht tegen die houding dat we dit allemaal van Rutte moeten doen, terwijl we alle Corona maatregelen met met z'n allen voor z'n allen moeten doen, dus dat het vooral een asociaal gebrek aan empathie is van de zangers.
De meeste sportcommentatoren bij Fox en de NOS zijn ook te dom om te poepen, verwacht daar geen zinnige toevoegingen aan het coronadebat van :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:54
Leon Zwiers schreef op zondag 13 september 2020 @ 12:51:
[...]

De meeste sportcommentatoren bij Fox en de NOS zijn ook te dom om te poepen, verwacht daar geen zinnige toevoegingen aan het coronadebat van :P
Maar dan schat ik in het voetbalwereldje de sportcommentatoren toch niet als laagste in wat dat betreft :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Player1S schreef op zondag 13 september 2020 @ 09:12:
[...]

De oefenpotjes van Twente gingen ook gewoon goed. Een oefenpot heeft toch hele andere belangen. Je kunt dus een oefenpot en competitie/beker wedstrijd niet 1 op 1 vergelijken.
Zoals ik al zei, ik moet het nog maar eens zien als een Ajax en Feyenoord, beide clubs met een minstens zo fanatieke aanhang, thuis spelen. Ik verwacht dat de zwakbegaafden daar op de tribune net zo zwakbegaafd zijn als de zwakbegaafden bij Twente gisteren.
Bij Ajax hebben die figuren aangegeven/opgeroepen om niet te gaan dus ik betwijfel dat er veel gezongen gaat worden dan. Niet als protest tegen de regels overigens, maar
Wij hebben altijd aangegeven dat we alle supporters erbij willen hebben (Alles of niets) Dit is niet zozeer een statement richting Ajax of de gemeente Amsterdam, maar heeft te maken met het logische feit dat wij niet willen dat er voor ons gekozen wordt wie er wel en wie er niet bij mogen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:42
Opstelling Ajax: Onana; Mazraoui, Schuurs, Blind, Tagliafico; Álvarez, Gravenberch; Antony, Promes, Tadić; Labyad.

Wissels Ajax: Stekelenburg, Scherpen, J. Timber, Neres, Huntelaar, Rensch, Ekkelenkamp, Kudus, Eiting, Traoré, Lang, Dest.
Mazraoui dus de voorkeur boven Dest, Neres nog niet fit genoeg of krijgen andere de voorkeur? Eiting toch op de bank ondanks dat de geruchten gaan dat hij weg moet/mag. Labyad de voorkeur boven Traore, dat is toch wel verrassend. Natuurlijk een goede voorbereiding gehad, maar Traore heeft de laatste wedstrijden vorig seizeon toch redelijk wat minuten gemaakt.

[ Voor 11% gewijzigd door Gynnad op 13-09-2020 13:33 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Gynnad schreef op zondag 13 september 2020 @ 13:32:
[...]

Mazraoui dus de voorkeur boven Dest, Neres nog niet fit genoeg of krijgen andere de voorkeur? Eiting toch op de bank ondanks dat de geruchten gaan dat hij weg moet/mag. Labyad de voorkeur boven Traore, dat is toch wel verrassend. Natuurlijk een goede voorbereiding gehad, maar Traore heeft de laatste wedstrijden vorig seizeon toch redelijk wat minuten gemaakt.
Traore is nog geen killer en scoort te weinig. Ik ben van mening dat hij nog verhuurd moet worden om zelfvertrouwen te kweken en om te groeien als spits. Nu gewoon de 4e spits (Na Tadic, Huntelaar en Labyad) is terecht, ook al heeft hij de meeste potentie.

Neres had ik graag gezien, maar dat zal wel komen wanneer Tadic weer in de spits staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Starbucks schreef op zondag 13 september 2020 @ 13:51:
[...]

Traore is nog geen killer en scoort te weinig. Ik ben van mening dat hij nog verhuurd moet worden om zelfvertrouwen te kweken en om te groeien als spits. Nu gewoon de 4e spits (Na Tadic, Huntelaar en Labyad) is terecht, ook al heeft hij de meeste potentie.

Neres had ik graag gezien, maar dat zal wel komen wanneer Tadic weer in de spits staat.
Labyad is wel een killer? :D
Traore had juist erg veel oog voor de combinatie in de 16, was veel meer een (fysiek) aanspeelpunt die oorlog maakt in de 16. Dat hebben we volgens mij veel harder nodig dan een speler die al bewezen heeft het niveau niet aan te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbucks
toolkist schreef op zondag 13 september 2020 @ 13:58:
[...]

Labyad is wel een killer? :D
Traore had juist erg veel oog voor de combinatie in de 16, was veel meer een (fysiek) aanspeelpunt die oorlog maakt in de 16. Dat hebben we volgens mij veel harder nodig dan een speler die al bewezen heeft het niveau niet aan te kunnen.
Labyad heeft in de voorbereiding laten zien meer belangrijk te zijn dan Traore. Tevens is dit geloof ik de eerste keer dat hij in de spits staat en dat deed hem en Ajax goed. Traore heeft zich niet genoeg laten zien, dus snap Ten Hag hier wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Met die anderhalve vrije trap? :D
Tevens heb ik sterk het gevoel dat je alleen Ajax Utrecht hebt gezien, de rest van de wedstrijden waar hij in de spits speelde was zn input nihil.

[ Voor 69% gewijzigd door toolkist op 13-09-2020 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:54
Trainers gaan vaak voor zekerheid. En dan kiezen ze voor ervaring of spelers die ze goed kennen. Dat is jammer want in reguliere competitiewedstrijden kun je vaak prima met zo'n jonge speler starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbucks
toolkist schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:03:
Met die anderhalve vrije trap? :D
Tevens heb ik sterk het gevoel dat je alleen Ajax Utrecht hebt gezien, de rest van de wedstrijden waar hij in de spits speelde was zn input nihil.
Dat idee heb ik juist bij jou haha. Heb elke wedstrijd gekeken, behalve die achter gesloten deuren. Ten Hag zal volgens jou dus ook maar 1 wedstrijd hebben gezien |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Labyad is sowieso al de lieveling van Ten Hag, hij is de enige reden dat die gast uberhaupt een Ajax shirt draagt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbucks
toolkist schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:07:
Labyad is sowieso al de lieveling van Ten Hag, hij is de enige reden dat die gast uberhaupt een Ajax shirt draagt..
Mee eens. Echter zat hij altijd op de bank vanwege te matig spel. Nu in de spits heeft hij meer laten zien dan de afgelopen seizoenen bij elkaar. We zullen het wel zien, uiteindelijk zie ik het liefst snel Tadic weer in de spits en Labyad weer op de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:37
Het zal een tijdelijke optie zijn totdat Neres weer fit is. Daarna kan Tadic weer in de spits.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:31

Vos

AFCA

Jeetje Emmen, het is nog lang geen Sinterklaas! Speelden prima, maar aan de broek. Hoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:29
3-5, damn. Zal een vermakelijke pot zijn geweest

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Leon Zwiers schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:22:
3-5, damn. Zal een vermakelijke pot zijn geweest
Tot de 2-0 wel ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Zo benieuwd hoe Ajax er nu echt voor staat, op basis van de voorbereiding zou je verwachten dat het een makkelijke 0-3 overwinning wordt, maar Ajax en speelronde 1 is nooit een geweldige combinatie..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 23:29
Oef Labyad en Mazraoui, nou niet echt waar ik voor gekozen zou hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:37
Starbucks schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:06:
[...]

Dat idee heb ik juist bij jou haha. Heb elke wedstrijd gekeken, behalve die achter gesloten deuren. Ten Hag zal volgens jou dus ook maar 1 wedstrijd hebben gezien |:(
Siem hoefde hij ook alleen maar een wedstrijd te zien om hem in de basis te laten starten. Dolberg en Magellan hebben zelfs een seizoen lang mogen falen en Alvarez moddert ook al een seizoen op het middenveld. Dus misschien heeft hij daadwerkelijk maar een wedstrijd gezien ;)

Overigens Labyad... ik zou persoonlijk altijd kiezen voor een willekeurige andere speler.

/edit
Sowieso bijzonder dat in de as twee spelers niet op hun natuurlijke positie spelen.

[ Voor 6% gewijzigd door ephymerous op 13-09-2020 14:45 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Wat een ongelofelijk slecht voetbal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:39

gws24

Thinking is hard!

Terranova schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:40:
Komt door het veld :+ . Klote kunstgras.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
Terranova schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:40:
Ik verwacht niets anders hoor. Met Alvarez op het middenveld kom je niet aan voetballen toe, dat hebben we nu al zo vaak gezien.

Om over Labyad in de spits nog maar te zwijgen. Had dan KJH niet verlengd.

[ Voor 12% gewijzigd door ephymerous op 13-09-2020 14:44 ]

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
ephymerous schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:43:
[...]

Ik verwacht niets anders hoor. Met Alvarez op het middenveld kom je niet aan voetballen toe, dat hebben we nu al zo vaak gezien.
Precies en helpt natuurlijk ook niet mee dat Labyad z'n normale niveau haalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

ephymerous schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:43:
[...]

Komt bij dat er veel foute passes zijn van o.a Gravenberg dus dan kom je ook niet echt aan goed aanvalsspel toe.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Is dat geel? Haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Was mij eigenlijk nog niet opgevallen. Kudus speelt ook niet, wat is Ten Hag aan het doen? Z'n vriendje moet natuurlijk spelen. Dus dan maar iemand die de hele voorbereiding wel speelde op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Terranova schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:48:
Was mij eigenlijk nog niet opgevallen. Kudus speelt ook niet, wat is Ten Hag aan het doen?
Hij stelt naar zijn mening de beste elf op, zoals elke trainer doet aan het begin van de wedstrijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Alleen door de manier hoe die gast valt, scheids weet vervolgens niet hoe snel ie geel moet geven...
Als ze wat dat betreft nou eens een voorbeeld nemen aan Engeland, waar een scheids niet binnen 0,1 sec z'n kaart wil geven maar gewoon nog even 3x adem haalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Terranova schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:48:
Was mij eigenlijk nog niet opgevallen. Kudus speelt ook niet, wat is Ten Hag aan het doen? Z'n vriendje moet natuurlijk spelen. Dus dan maar iemand die de hele voorbereiding wel speelde op de bank
Wil je Kudus dan in de spits zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Vos schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:49:
[...]

Promes naar links, Kudus of Gravenberch op 10, Tadic in de spits.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Vos schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:49:
[...]

Nee gewoon Kudus op middenveld naast gravenberch en Alvarez, wat het middenveld was in de voorbereiding. Tadic spits en promes links. Wat hun posities eigenlijk ook zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

toolkist schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:50:
[...]

Promes naar links, Kudus of Gravenberch op 10, Tadic in de spits.
Dat kan inderdaad. Maar wijk je dan enorm af van je hele voorbereiding? Ik heb niet iedere opstelling in mijn hoofd, maar snap dat Ten Hag een bepaald systeem wil spelen. Dan wil je niet te veel poppetjes wisselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Napo schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:49:
[...]

Hij stelt naar zijn mening de beste elf op, zoals elke trainer doet aan het begin van de wedstrijd.
Daarom is Ten Hag ook niet geschikt. Je speelt nu met 9 man. Labyad zou net bij Sparta mee kunnen en Mazraoui is niet geschikt voor rechtsback.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Terranova schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:52:
[...]Daarom is Ten Hag ook niet geschikt. Je speelt nu met 9 man. Labyad zou net bij Sparta mee kunnen en Mazraoui is niet geschikt voor rechtsback.
Labyad zou bij Sparta nog op de bank zitten tenzij Ten Hag daar trainer zou zijn.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Terranova schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:52:
[...]

Daarom is Ten Hag ook niet geschikt. Je speelt nu met 9 man. Labyad zou net bij Sparta mee kunnen en Mazraoui is niet geschikt voor rechtsback.
Zo'n heel rare keuze is Mazraoui niet voor rechtsback. Zeker als je verwacht constant in de aanval te zijn zou ik hem waarschijnlijk ook verkiezen boven Dest (waarbij ik niet op de hoogte ben van hoe ze beiden presteerde in de voorbereiding).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
Dat is toch geen rood, kom op zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:09

Quad

Doof

Uh.. Lekker bezig Nico.
Lekker bezig Daley.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Starbucks
Haha, scheidsrechtertje wil zich graag bewijzen zie ik. Wat een rare kaart, zou zelfs geeneens geel kunnen zijn lijkt mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Terranova
Rood? Kamphuis, door wie ben jij betaald? Gravenberch was net geen geel en dit is hands, geen overtreding. Echt geen rood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Vos schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:51:
[...]

Dat kan inderdaad. Maar wijk je dan enorm af van je hele voorbereiding? Ik heb niet iedere opstelling in mijn hoofd, maar snap dat Ten Hag een bepaald systeem wil spelen. Dan wil je niet te veel poppetjes wisselen.
Als het een verkeerd systeem is moet ie gewoon ingrijpen.

Want wat heeft Labyad nou precies laten zien in de voorbereiding anders dan tegen het vakantie elftal van Fc Utrecht?

Pffff wat een scheids... Wat is dit voor grapjas?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Dat is best zwaar bestraft (understatement).

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Vraag die scheids wat ie gezien heeft en hij zal iets heel anders gezien hebben dan wat er gebeurde, dat kan niet anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Het is wel hands, dat is nieuwe regel. Maar is het rood? Lijkt me erg zwaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ajax en seizoensstarten ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Terranova
als dit net rood was, dan was dit een overduidelijke elleboog. Ook rood graag Kamphuis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 01:08
Seizoen is nog geen dag oud en we hebben alweer een Kamphuisje te pakken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:02
Ajax wint toch nooit zn eerste zeisoenswedstrijd...speel maar op 0-0.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Nou haalt ie toch zeker wel Labyad eruit he....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
Ik dacht na Chelsea uit de meest belachelijke rode kaarten gezien te hebben :/

XXXVI

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Een Kamphuisje of niet, er is toch ook zoiets als een VAR? De bal kwam bij een actie via een lichaamsdeel tegen de hand, totaal geen sprake van opzet. Deze straf is wel heel erg zwaar, dan mag de VAR toch gewoon de scheidsrechter naar het scherm roepen? Geel was meer op z'n plaats geweest. Gisteravond zag ik het zelfde gebeuren maar daar werd toen niks gedaan.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
hij komt 1 meter voor de man en schuurs was ook nog in de buurt terwijl de spits een opstuitende bal onder controle had moeten krijgen. die gast was niet eens tot onana gekomen. maar goed, erger vind ik dat ajax nauwelijks gevaarlijk is, dat er geen linies worden overgeslagen en te voorzichtig wordt gespeeld.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Terranova
Ik snap er echt geen fuck van. Hoe kan de VAR dit niet teruggedraaid hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Verdedigers kunnen beter hun armen gaan amputeren. Krijgen straks allemaal van die belachelijke beslissingen zoals in de serie A. Ontiegelijk veel penalties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:54
Is er een nieuwe spelregel dit seizoen die we niet kennen? De regel was toch dat Tagliafico geen rood kon krijgen? O-)

Dit lijkt mij vrij zwaar bestraft.
Han schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:04:
Een Kamphuisje of niet, er is toch ook zoiets als een VAR? De bal kwam bij een actie via een lichaamsdeel tegen de hand, totaal geen sprake van opzet. Deze straf is wel heel erg zwaar, dan mag de VAR toch gewoon de scheidsrechter naar het scherm roepen? Geel was meer op z'n plaats geweest. Gisteravond zag ik het zelfde gebeuren maar daar werd toen niks gedaan.
De regels mbt hands zijn dit seizoen weer net even anders. Het gaat puur om de positie van de arm als hij de bal raakt als ik het goed begrepen heb. Strak langs het lichaam is geen hands, anders wel.

[ Voor 68% gewijzigd door ph4ge op 13-09-2020 15:06 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:02:
Nou haalt ie toch zeker wel Labyad eruit he....
In de 65e - 75e minuut misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

OPSLAGHOND schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:05:
[...]

Is er al uit hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:02
OPSLAGHOND schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:05:
[...]

Hij is er al 5 minuten uit hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Terranova schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:04:
Ik snap er echt geen fuck van. Hoe kan de VAR dit niet teruggedraaid hebben
Is dit een overduidelijke fout dan?

Het is ongelukkig dat Tagliafico de bal op/tegen de arm krijgt maar anders was er een één op één situatie geweest. Mijns inziens alsnog zwaar gestraft maar wat anders de definitie van een DOGSO?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Heeft Ten Hag het verkeerde rugnummer opgeschreven, dat kan niet anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:06:
[...]

Het is ongelukkig dat Tagliafico de bal op/tegen de arm krijgt maar anders was er een één op één situatie geweest. Mijns inziens alsnog zwaar gestraft maar wat anders de definitie van een DOGSO?
Ja, dit is het schoolvoorbeeld van een overduidelijke fout.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Starbucks
Hoppa

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

In mijn ogen wel. De straf is veel te zwaar en heeft verstrekkende gevolgen, er wordt een ploeg discutabel zwaar gestraft, dat mag je een fout noemen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nu even in het gezicht van de scheids juichen... Of is dat niet slim? 😬

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Ah, 0-1... nu mag Sparta komen en kan Ajax achterover leunen. Lekker :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
Yes!
Han schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:08:
[...]

In mijn ogen wel. De straf is veel te zwaar en heeft verstrekkende gevolgen, er wordt een ploeg discutabel zwaar gestraft, dat mag je een fout noemen :)
Hoef je niet te onderbouwen. Als je dat niet snapt is het trollen.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
[...]

Ja? Dit was hands, maar geen scoringskans ontnomen, nog niet iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Han schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:08:
[...]

De straf bepaal je op basis van de overtreding, niet op basis van potentiele gevolgen, een rode kaart zal altijd meer impact hebben en derhalve zwaarder zijn in minuut 5 dan in minuut 85, dat meot je dus zeker niet mee willen nemen. Zowel positie op het veld van overige spelers alsmede de overtreding (hands) kan ik zeker begrijpen dat er op zo'n manier voor gefluiten wordt. Zwaar? Zeker, fout? Nee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
Napo schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:10:
[...]

De straf bepaal je op basis van de overtreding, niet op basis van potentiele gevolgen, een rode kaart zal altijd meer impact hebben en derhalve zwaarder zijn in minuut 5 dan in minuut 85, dat meot je dus zeker niet mee willen nemen. Zowel positie op het veld van overige spelers alsmede de overtreding (hands) kan ik zeker begrijpen dat er op zo'n manier voor gefluiten wordt. Zwaar? Zeker, fout? Nee.
Overtreding ontkent toch niemand? De rode kaart is gewoon veel te zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Terranova schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:11:
[...]

Overtreding ontkent toch niemand? De rode kaart is gewoon veel te zwaar.
Dan is de vraag wat een duidelijke scoringskans is. één op één met de keeper is dat mijns inziens wel, wat is het verschil met een doorgebroken speler? Tagliafico bespeelt de bal niet met een lichaamsdeel waarmee het mag, dat in combinatie met de positie en de overige veldbezetting niet een heel rare conclusie mijns inziens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 01:08
Gelukkig is het tegen Sparta waar Kamphuis weer eens een blunder begaat en niet tegen PSV o.i.d. :D
Dit kan Ajax nog wel uitspelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
Napo schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:13:
[...]

Dan is de vraag wat een duidelijke scoringskans is. één op één met de keeper is dat mijns inziens wel, wat is het verschil met een doorgebroken speler? Tagliafico bespeelt de bal niet met een lichaamsdeel waarmee het mag, dat in combinatie met de positie en de overige veldbezetting niet een heel rare conclusie mijns inziens.
Hij raakt m met de voet en dan ongelukkig tegen de arm. Dan ga je toch geen rood geven?

Daarbij Schuurs stond er nog naast. Het is volslagen idioot, net als die gele kaarten.

Edit
En nu geen geel voor Sparta? Totale willekeur.

[ Voor 11% gewijzigd door ephymerous op 13-09-2020 15:16 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:56

ZieMaar!

Moderator General Chat
ephymerous schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:14:
[...]

Hij raakt m met de voet en dan ongelukkig tegen de arm. Dan ga je toch geen rood geven?
Dat maakt dus niets meer uit. Hands is altijd strafbaar, tenzij je arm langs het lichaam is. Dat was niet zo, dus gewoon hands. Of het een scoringskans ontneemt of niet, daar kan je wel over discussiëren en voor beide kanten valt wat te zeggen, maar volgens de nieuwe regels is dit gewoon hands, altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
ZieMaar! schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:16:
[...]

Dat maakt dus niets meer uit. Hands is altijd strafbaar, tenzij je arm langs het lichaam is. Dat was niet zo, dus gewoon hands. Of het een scoringskans ontneemt of niet, daar kan je wel over discussiëren en voor beide kanten valt wat te zeggen, maar volgens de nieuwe regels is dit gewoon hands, altijd.
Als je m toch eerst met de voet raakt is de scoringskans toch al weg?

XXXVI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Klopt, maar hands is niet per definitie rood.
En iemands die 5m van de middenlijn staat is ook niet per definitie een doorgebroken speler (bv in deze situatie)

[edit]
okok het was iet meer dan 5m van de middenlijn voor het geval iemand daarover wil vallen.

[ Voor 7% gewijzigd door toolkist op 13-09-2020 15:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:04
[...]

Dat is prima. Maar je kan daarna de doorgebroken speler niet neerhalen. Het is de ene of de andere overtreding zou ik zeggen.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:17:
[...]

Klopt, maar hands is niet per definitie rood.
En iemands die 5m van de middenlijn staat is ook niet per definitie een doorgebroken speler (bv in deze situatie)
5m van de middenlijn? Dat is natuulijk niet de situatie, eerder op de een meter of 25 van de middenlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Door de hands bal wordt de scoringskans ontnomen, daar is de rode kaart voor. Niet voor de tackle. Tenminste, zo denkt de scheidsrechter volgens mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• strafschop
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
ZieMaar! schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:26:
Door de hands bal wordt de scoringskans ontnomen, daar is de rode kaart voor. Niet voor de tackle. Tenminste, zo denkt de scheidsrechter volgens mij.
Maar heeft een speler die op de grond ligt een duidelijke scoringskans? Er liep een andere verdediger direct achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
strafschop schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:31:
[...]

Maar heeft een speler die op de grond ligt een duidelijke scoringskans? Er liep een andere verdediger direct achter.
Ik denk het niet. Ik probeer de rode kaart niet goed te praten of zo, maar geef vooral aan dat hands nu correct bestraft is (als in: voor gefloten). De afweging of dat een scoringskans ontneemt is een stuk lastiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gezien het tempo waarin alles gebeurde betwijfel ik of de scheids en VAR uberhaupt wel contact gehad hebben nadat de VAR de beelden nog een keer bekeken had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
Haha nu geeft hij ook een stomme kaart aan Sparta.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:54
ZieMaar! schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:35:
[...]

Ik denk het niet. Ik probeer de rode kaart niet goed te praten of zo, maar geef vooral aan dat hands nu correct bestraft is (als in: voor gefloten). De afweging of dat een scoringskans ontneemt is een stuk lastiger.
Volgens mij klopt dit. Dat het hands is met de nieuwe regels is volgens mij correct, hoewel ik me graag laat corrigeren want de nieuwe regels zouden een verduidelijking moeten zijn maar dat vind ik nog niet. Volgens mij zou een gele kaart onomstreden zijn, er ging namelijk wel echt dreiging uit van het moment. Maar rood is zwaar bestraft, het kon een grote kans worden maar zover was het nog niet.

Maar dan kom je weer bij de rol van de VAR. Die corrigeert alleen grote fouten. Hoewel deze overtreding denk ik meestal naar geel uitgelegd zou worden kan je hem naar rood uitleggen, en dan doet de VAR ook niks. Ik denk dat hij alleen gecheckt heeft of het inderdaad hands was, en dat was het.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Starbucks
Wat een slechte scheids zeg. Sparta krijgt constant geel ondanks dat er bijna niks aan de hand is. Alleen maar omdat hij Ajax onterecht rood heeft gegeven doet hij dit nu. Prutser eerste klas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Starbucks schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:45:
Wat een slechte scheids zeg. Sparta krijgt constant geel ondanks dat er bijna niks aan de hand is. Alleen maar omdat hij Ajax onterecht rood heeft gegeven doet hij dit nu. Prutser eerste klas.
Het past prima in lijn met de gele kaart van Gravenberch, het is niet de beste scheidsrechter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

Ihattaren banken. Ben benieuwd hoe die z'n revanche neemt. Mauro basis is geheel terecht, wat een voorbereiding heeft hij gehad!

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Mooi dat Robben speelt, ik gun hem vandaag wel een hattrick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Starbucks schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:45:
2 kaarten (waarvan zeker die 2e 100% terecht was) en er in de 1e helft ook al 1 of 2 gegeven hadden kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Oekol schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:47:
Ihattaren banken. Ben benieuwd hoe die z'n revanche neemt. Mauro basis is geheel terecht, wat een voorbereiding heeft hij gehad!
Vind de basisplek van Lammers wel opmerkelijk. Die zit al met zijn hoofd in Italië?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Geef Onana maar een kaart, naar trekje dat tijdrekken.

[ Voor 36% gewijzigd door OPSLAGHOND op 13-09-2020 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:56:
Die heeft Nico al gehad, dus laat hem maar lekker doorgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

Vos schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:52:
[...]

Vind de basisplek van Lammers wel opmerkelijk. Die zit al met zijn hoofd in Italië?
Is hier niet echt een beste beslissing voor volgens mij.

Wel of niet spelen vanwege motivatie, als hij niet speelt is motivatie ook weg want dan denkt hij ik ben niet eens basis onder schmidt dus beter ga ik.

Wel of niet spelen vanwege eventuele risico op blessure, eventuele restwaarde die 0 wordt.

Denk dat het sowieso lastig is. Het is een goaltje dief dus zet hem er maar inderdaad gewoon in.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
OPSLAGHOND schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:56:
Vrij irritant ja, maar niet onlogisch met een man minder, ook vind ik dat Ajax nooit tijd zou hoeven te rekken in de Eredivisie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
als je met 10 man speelt mag het middenveld nog best wel aansluiten als tadic/promes/anthony/neres de bal op de achterlijn heeft zeg. nu al paar keer kans op kans zo verloren gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
ik voorzie vlak voor tijd nog een dikke kans voor sparta ook al creëren ze nu niet veel. hopen op een misser en niet de 4e seizoensopener op rij met puntverlies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
P.O. Box schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:03:
als je met 10 man speelt mag het middenveld nog best wel aansluiten als tadic/promes/anthony/neres de bal op de achterlijn heeft zeg. nu al paar keer kans op kans zo verloren gegaan.
Klopt maar het middenveld is geen middenveld. Alleen Gravenberch spelt daar van nature. Promes is een aanvaller en Alvarez een middenivelder verdediger. Zou ETH dat voor de kerst doorhebben?

Alvarez is niet dynamisch en kan niet opbouwen. Promes is niet de man van de combinatie maar het eindstation.

[ Voor 11% gewijzigd door ephymerous op 13-09-2020 16:13 ]

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Weet Ten Hag dat hij 5 wissels mag doorvoeren? Het is de 81e minuut, prima moment om om de paar minuten te gaan wisselen en zo de krappe zege uit het vuur te slepen.

En ja hoor... twee wissels tegelijk. Waarom? Dat kan ook in twee keer.

[ Voor 18% gewijzigd door Han op 13-09-2020 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
ephymerous schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:10:
[...]

Klopt maar het middenveld is geen middenveld. Alleen Gravenberch spelt daar van nature. Promes is een aanvaller en Alvarez een middenvelder. Zou ETH dat voor de kerst doorhebben?
Dan speelt Alvarez toch ook op zijn natuurlijke positie :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Han schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:11:
Weet Ten Hag dat hij 5 wissels mag doorvoeren? Het is de 81e minuut, prima moment om om de paar minuten te gaan wisselen en zo de krappe zege uit het vuur te slepen.

En ja hoor... twee wissels tegelijk. Waarom? Dat kan ook in twee keer.
Ten Hag en wissels is sowieso geen succesverhaal.
Pagina: 1 ... 12 ... 208 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.

Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021