OkeDeadsy schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 21:50:
komop PSV maak de 1-4
10 Jan tegen PSV
14 Jan tegen FC Twente
17 Jan tegen Feyenoord
19/20/21 in de beker tegen AZ
Druk begin van 2021 voor Ajax
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Float like a butterfly, sting like a bee.
Is eind jan ook niet de eerste van de Europese potten, of was dat eind februari?Gynnad schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 23:00:
AZ - Ajax in de beker
10 Jan tegen PSV
14 Jan tegen FC Twente
17 Jan tegen Feyenoord
19/20/21 in de beker tegen AZ
Druk begin van 2021 voor Ajax
Ergens halverwege februari geloof ik, past ook niet in het schema meer, januari is zo’n beetje elke 3 dagen wedstrijdElPaco schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 23:23:
[...]
Is eind jan ook niet de eerste van de Europese potten, of was dat eind februari?
Het wordt sowieso het kampioenschap van de breedste selectie. De nummers 14-18 in de selectie zijn belangrijker dan ooit.Martinusz schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 23:25:
[...]
Ergens halverwege februari geloof ik, past ook niet in het schema meer, januari is zo’n beetje elke 3 dagen wedstrijddat wordt nog wat met die halve selecties nu al.
Deze op opmerking begrijp ik niet.Vos schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 23:57:
Ajax treft het wel weer in de beker...
- Ajax vind de beker toch niet belangrijk? Waarom maak je je dan druk om de tegenstander?
- Ajax pretendeert toch de beste club van Nederland te zijn, dan is geen een tegenstander te lastig en treft elke loting wel?
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Heb jij ooit Ajax horen zeggen dat ze de beker niet belangrijk vinden? Dat zijn volgens mij alleen maar een handjevol supporters die het onbelangrijk vinden, de club zelf heeft het nooit gezegd.ST10©DE schreef op zondag 20 december 2020 @ 00:19:
[...]
Deze op opmerking begrijp ik niet.
- Ajax vind de beker toch niet belangrijk? Waarom maak je je dan druk om de tegenstander?
- Ajax pretendeert toch de beste club van Nederland te zijn, dan is geen een tegenstander te lastig en treft elke loting wel?
En inderdaad Ajax is de beste club van Nederland, dus AZ uit, ook al is het lastiger dan Volendam uit, moet gewoon voor een goed draaiend Ajax een makkie zijn. Als uiteindelijk de beker gewonnen kan worden, liever FC Utrecht en AZ uitschakelen, maakt het net iets zoeter die winst.
Wat is je bron van punt één?ST10©DE schreef op zondag 20 december 2020 @ 00:19:
[...]
En gezien het drukke programma zou een op papier makkelijkere tegenstander prettig zijn. Dat is niet heel lastig te begrijpen denk ik?
[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 20-12-2020 08:45 ]
Niet belangrijk en niet de hoogste prioriteit zijn twee verschillende zaken. Als Ajax - maar zo ook andere topclubs in Nederland - de keuze moet maken tussen het kampioenschap en de KNVB beker is de keuze gemakkelijk echter zie ik geen enkele topclub (en neen, zelfs lachwekkende opstellingen zoals van Bommel vorig jaar tegen RKC hebben niet als doelstelling om (on)bewust te verliezen) de beker zomaar laten lopen. De keuze om een speler met wat kleine pijntjes rust te geven echter weer wel.ST10©DE schreef op zondag 20 december 2020 @ 00:19:
[...]
Met betrekking tot het programma, zeker dit jaar maar ook in andere jaren is een zwaarder programma niet de voorkeur, zeker niet als je nog op alle fronten meedoet. Juist dan is een relatief gemakkelijke tegenstander wel fijn. Ajax had weinig sterkere tegenstanders kunnen treffen dus van pech is wel te spreken maar ook dat maakt de KNVB beker wat hij is. In dat perspectief mag het hele vrijloten wat mij betreft wel verdwijnen. Gewoon direct in de eerste ronde Ajax tegen AZ, PSV tegen Feyenoord kunnen loten, geen vrijstellingen!
Opstellingen
Vitesse: Pasveer; Dasa, Doekhi, Bazoer, Rasmussen, Wittek; Bero, Tronstad, Tannane; Darfalou, Openda
Feyenoord: Marsman; Nieuwkoop, Botteghin, Spajic, Senesi, Malacia; Diemers, Fer, Toornstra; Jørgensen, Linssen
[ Voor 80% gewijzigd door strafschop op 20-12-2020 11:17 ]
Hoop dus op winst van Feyenoord of een gelijkspel. Winst Vitesse is gevaarlijk
Edit: 1-0 Vitesse. Gigantische blinder van Senesi. Daar gaat enkele miljoenen
[ Voor 12% gewijzigd door Starbucks op 20-12-2020 12:55 ]
Een paar minuten geleden wilde nog zeggen dat het me zou verbazen als beide teams met 11 man de wedstrijd eindigen. Kijken wat voor een invloed de goal heeft.
Het is niet veel, maar met deze overgebleven namen kan je dat ook niet verwachten. Letterlijk elke creatieve speler is nu geblesseerd. Dick wil kennelijk ook geen jonge creatieve speler als Azarkan opstellen, dus tja dan wordt het tegenhouden. Hopelijk kan Sinistera nu een half uur spelen en wat ideeën brengen.dr.lowtune schreef op zondag 20 december 2020 @ 12:55:
Wat een zwakke kutploeg is Feyenoord vandaag weer
[ Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 20-12-2020 13:00 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Vind je het gek? Alleen je centrumverdediging is nog compleet maar als de rest kut is helpt zo'n extra verdediger dan ook niet natuurlijk. Ook Advocaat heeft, net als driekwart van Nederland, nog niet begrepen dat 532 niet een kwestie is van een mannetje erbij.dr.lowtune schreef op zondag 20 december 2020 @ 12:55:
Wat een zwakke kutploeg is Feyenoord vandaag weer
Toch typisch dat bij Feyenoord de spelers van wie je niet hoopt dat ze geblesseerd raken een blessure krijgen en dat de spelers van wie.... nou jah, laat maar.
Dat Spajic en Senesi matig spelen komt a. omdat ze de bal nergens kwijt kunnen maar vooral b. omdat ze (bijna) nooit met 3 centrale verdedigers hebben gespeeld en dus onzeker zijn.D-e-n schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:00:
[...]
Vind je het gek? Alleen je centrumverdediging is nog compleet maar als de rest kut is helpt zo'n extra verdediger dan ook niet natuurlijk. Ook Advocaat heeft, net als driekwart van Nederland, nog niet begrepen dat 532 niet een kwestie is van een mannetje erbij.
Toch typisch dat bij Feyenoord de spelers van wie je niet hoopt dat ze geblesseerd raken een blessure krijgen en dat de spelers van wie.... nou jah, laat maar.
Het is enorm puzzelen voor Dickie, maar dit is niet het antwoord. Ik zou jongens als Bannis en Azarkan kansen geven, en hopelijk kan Sinistera weer wat meer minuten maken.
[ Voor 6% gewijzigd door ph4ge op 20-12-2020 13:06 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Rot toch op met zo'n opportunistische kut reactie. Senesi is heel veel wedstrijden juist de rots in de branding geweest. Als Feyenoord ergens totaal geen probleem heeft is het centraal achterin wel.strafschop schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:02:
Het opstellen van Blind Senesi kost je punten..
En zoals @ph4ge al zegt: een verdediger extra helpt juist niet. Nederlandse coaches zijn tactische onbenullen als het om 532 gaat. Alleen van Gaal begreep dat dat een heel ander spelletje is dat je goed moet trainen om er de voordelen uit te halen.
[ Voor 25% gewijzigd door D-e-n op 20-12-2020 13:05 ]
Laat die trollen gaan joh. Dit is precies wat hij wil.D-e-n schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:03:
Rot toch op met zo'n opportunistische kut reactie. Senesi is heel veel wedstrijden juist de rots in de branding geweest. Als Feyenoord ergens totaal geen probleem heeft is het centraal achterin wel.
Linssen is veel slechter dan Senesi.strafschop schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:02:
Het opstellen van Blind Senesi kost je punten..
Senesi is juist één van de betere Feyenoorders dit seizoen volgens mij.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Klopt, maar dit was wel een enorme fout en lag niet aan de opstelling van Feyenoord. Gewoon een bal in de diepte die hij volledig mist. Kansloze fout.OPSLAGHOND schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:07:
[...]
Linssen is veel slechter dan Senesi.
Senesi is juist één van de betere Feyenoorders dit seizoen volgens mij.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Mee eens hoor, maar je kunt als club moeilijk 20 miljoen vragen wanneer dit soort fouten nog gemaakt worden. Zonder deze fout geen doelpunt.OPSLAGHOND schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:24:
Iedereen maakt wel eens (grote) fouten, maar over het algemeen speelt hij meer dan degelijk en scoort hij wekelijks een ruime voldoende of hoger.
Maar goed, verder inderdaad de beste man van Feyenoord.
De eerste verdediger zonder fouten moet nog geboren worden. De Ligt maakt fouten, van Dijk maakt fouten, de Vrij maakt fouten. En die fouten worden door fans dan vaak heel selectief gebruikt om maar hoegenaamd aan te tonen dat die speler er dan niks van zou kunnen.Starbucks schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:19:
[...]
Klopt, maar dit was wel een enorme fout en lag niet aan de opstelling van Feyenoord. Gewoon een bal in de diepte die hij volledig mist. Kansloze fout.
Uiteindelijk gaat het er bij een verdediger om of die fouten met regelmaat gemaakt worden, of de verdediger in een wedstrijd zo vaak de fout in gaat dat zijn medespelers zenuwachtig worden en geen risico meer durven te nemen. En wat ook niet helpt om fouten te verminderen is het wijzigen in de opstelling. Vertrouwdheid doet veel met spelers, en ook zeker verdedigers. Je staat toch wat lekkerder als je precies weet waar je een bal kunt spelen en waar je wel of niet rugdekking moet geven.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Wat is je punt?OMX2000 schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:29:
Fer wisselen
Is terug van blessure, dus vrij logisch.
[ Voor 22% gewijzigd door Vos op 20-12-2020 13:34 ]
Die kon maar een uur spelen.OMX2000 schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:29:
Fer wisselen
Wel een redelijke fase van Feyenoord nu.
Toen ik het typte was het al een spuit 11-je. Maar hij liep al een minuut of 10 te klooien.Vos schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:33:
[...]
Wat is je punt?Of was het een bericht richting Dick?
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Ah zo, okOMX2000 schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:34:
[...]
Toen ik het typte was het al een spuit 11-je. Maar hij liep al een minuut of 10 te klooien.
Klopt, is ook zo. Alleen is Senesi al 23 en geen talent meer. Veel groei zal er niet meer in zitten.D-e-n schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:29:
[...]
De eerste verdediger zonder fouten moet nog geboren worden. De Ligt maakt fouten, van Dijk maakt fouten, de Vrij maakt fouten. En die fouten worden door fans dan vaak heel selectief gebruikt om maar hoegenaamd aan te tonen dat die speler er dan niks van zou kunnen.
Uiteindelijk gaat het er bij een verdediger om of die fouten met regelmaat gemaakt worden, of de verdediger in een wedstrijd zo vaak de fout in gaat dat zijn medespelers zenuwachtig worden en geen risico meer durven te nemen. En wat ook niet helpt om fouten te verminderen is het wijzigen in de opstelling. Vertrouwdheid doet veel met spelers, en ook zeker verdedigers. Je staat toch wat lekkerder als je precies weet waar je een bal kunt spelen en waar je wel of niet rugdekking moet geven.
Wedstrijd komt eindelijk een beetje los.
Daar zit nog zat groei in. Daar zegt zo'n fout ook niks over. Als Zuid-Amerikaan moet je je ten eerste het Europese spel eigen maken. En 23 jaar is voor een verdediger ook niks. Verdedigen is ook een ervaringsvak: situaties herkennen, andere speelstijlen leren. Kijk wat De Vrij heeft bijgeleerd nadat hij bij Feyenoord wegging. Het is ook de reden dat de stap van De Ligt naar Italië ook niet zo'n gekke was.Starbucks schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:36:
[...]
Klopt, is ook zo. Alleen is Senesi al 23 en geen talent meer. Veel groei zal er niet meer in zitten.
Voor 20 miljoen euro wil je minstens drie spelers bij Feyenoord. Misschien wel vier. Ik zie geen enkele exceptionele speler bij Feyenoord die meer dan 8 a 10 miljoen gaat opleveren. Zonde, want een sterk Feyenoord zou de top drie weer complementeren.Starbucks schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:27:
[...]
Mee eens hoor, maar je kunt als club moeilijk 20 miljoen vragen wanneer dit soort fouten nog gemaakt worden. Zonder deze fout geen doelpunt.
Maar goed, verder inderdaad de beste man van Feyenoord.
/edit
Allemachtig, zo’n bal moet toch gewoon op doel? Zelfs Labyad zou hier een versterking zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door ephymerous op 20-12-2020 13:42 ]
XXXVI
Dat weet je nooit. Zat spelers die na hun 23e nog flink zijn gegroeit.Starbucks schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:36:
[...]
Klopt, is ook zo. Alleen is Senesi al 23 en geen talent meer. Veel groei zal er niet meer in zitten.
WTF? Hij is pas een jaar in Europa. Stam ging op die leeftijd pas naar PSV. Van Dijk ging op die leeftijd naar Celtic.Starbucks schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:36:
[...]
Dat zijn natuurlijk wel de uitzonderingen. De meeste grote spelers laten het op jongere leeftijd al zien.ph4ge schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:43:
[...]
WTF? Hij is pas een jaar in Europa. Stam ging op die leeftijd pas naar PSV. Van Dijk ging op die leeftijd naar Celtic.
XXXVI
Bij de verdedigers is De Ligt juist de uitzondering. Stam, van Dijk, de Vrij: dat is de ontwikkeling die de meeste centrumverdedigers meemaken, in elk geval in Nederland.ephymerous schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:47:
[...]
Dat zijn natuurlijk wel de uitzonderingen. De meeste grote spelers laten het op jongere leeftijd al zien.
Je noemt nu 2 reuzen op, die lichamelijk al veel verder waren dan Senesi ooit zal zijn.ph4ge schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:43:
[...]
WTF? Hij is pas een jaar in Europa. Stam ging op die leeftijd pas naar PSV. Van Dijk ging op die leeftijd naar Celtic.
We zullen zien waar hij hierna speelt, maar dat wordt denk ik geen hele grote club. Eerder een middenmoter in Engeland of Italië. Ook niet verkeerd.
We gaan het zienD-e-n schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:50:
[...]
Bij de verdedigers is De Ligt juist de uitzondering. Stam, van Dijk, de Vrij: dat is de ontwikkeling die de meeste centrumverdedigers meemaken, in elk geval in Nederland.
Bij Ajax staan intussen weer twee no-no’s de jeugd in de weg; Labyad en Klaiber. De natte droom van ETH?
XXXVI
Je maakt er wel erg een zwart-wit verhaal van. Alsof een verdediger enkel een geslaagde transfer maakt als hij naar Real Madrid gaat. Er worden ook megasommen uitgegeven door clubs als Sevilla of Everton, dat zou heel mooi zijn. En De Vrij maakte eerst de stap naar Lazio en ging van daaruit weer verder. Niemand zegt dat Senesi van Feyenoord naar de absolute top gaat. Dat zijn ook maar een paar clubs.Starbucks schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:51:
[...]
Je noemt nu 2 reuzen op, die lichamelijk al veel verder waren dan Senesi ooit zal zijn.
We zullen zien waar hij hierna speelt, maar dat wordt denk ik geen hele grote club. Eerder een middenmoter in Engeland of Italië. Ook niet verkeerd.
Juist bij verdedigers is die tweede stap ook vaak heel onvoorspelbaar. Niemand die dacht dat de Van Dijk van Groningen en Celtic zo'n sensatie zou worden bij Liverpool.
Zo'n Klaiber is wel gedeelde schuld natuurlijk. Dat moest van de raad van commissarissen kennelijk een Nederlander zijn? Tja, dan kom je op dit soort spelers uit. En dan is het raar die vervolgens niet te gebruiken. Enige alternatief was geweest als Overmars had gezegd: dan halen we gewoon niks.ephymerous schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:54:
[...]
Bij Ajax staan intussen weer twee no-no’s de jeugd in de weg; Labyad en Klaiber. De natte droom van ETH?
[ Voor 22% gewijzigd door D-e-n op 20-12-2020 13:58 ]
Dat was de beste keuze. Geld in de zak en iedere willekeurige speler bij Ajax is minstens zo goed. Desnoods stel je een speler minder opD-e-n schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:55:
[...]
Enige alternatief was geweest als Overmars had gezegd: dan halen we gewoon niks.
[ Voor 6% gewijzigd door ephymerous op 20-12-2020 14:01 ]
XXXVI
Ik beschouw elke subtopper of hoger in een grote league als een hele grote club. Dus ook een Everton of Sevilla. Bij deze clubs verdien je al een flinke bak met geld. Jij maakt er direct Real Madrid van en dat is onzin.D-e-n schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:55:
[...]
Je maakt er wel erg een zwart-wit verhaal van. Alsof een verdediger enkel een geslaagde transfer maakt als hij naar Real Madrid gaat. Er worden ook megasommen uitgegeven door clubs als Sevilla of Everton, dat zou heel mooi zijn. En De Vrij maakte eerst de stap naar Lazio en ging van daaruit weer verder. Niemand zegt dat Senesi van Feyenoord naar de absolute top gaat. Dat zijn ook maar een paar clubs.
Juist bij verdedigers is die tweede stap ook vaak heel onvoorspelbaar. Niemand die dacht dat de Van Dijk van Groningen en Celtic zo'n sensatie zou worden bij Liverpool.
Die 2 clubs zie ik hem niet snel overnemen. Misschien dat ze even interesse tonen, maar hem overnemen voor een flinke bak geld is nog wel een stap verder. Die zien ook wel dat hij niet die enorme potentie heeft en dan is het al snel een risico.
Ach, Feyenoord doet dat al jaren: modale spelers halen die niet beter zijn dan een willekeurige jeugdspeler.ephymerous schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:00:
[...]
Dat was de beste keuze. Geld in de zak en iedere willekeurige speler bij Ajax is minstens zo goed. Desnoods stel je een speler minder op
Sevilla haalde zelfs die linksbuiten van AZ. Dat is echt maar een hele gewone speler hoor. Dus ik weet niet wat jij als "potentie" ziet.Starbucks schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:02:
[...]
Die zien ook wel dat hij niet die enorme potentie heeft en dan is het al snel een risico.
Misschien achteraf toch te angstig geweest.dr.lowtune schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:05:
Hoeveel pech kan je hebben... en dan in de laatste 10 minuten gaan ze een beetje hun best doen.
XXXVI
Zoalsephymerous schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:06:
De laatste serie wedstrijden is het ook vaak zat onterecht goed gegaan.
Alleen tegen VVV werd volgens mij gewonnen.
Onder Advocaat uit mijn hoofd PEC uit, tegen Utrecht had anders kunnen lopen, Emmen uit...D-e-n schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:08:
[...]
Zoals![]()
Alleen tegen VVV werd volgens mij gewonnen.
XXXVI
Wel verwacht dat Vitesse zou winnen, staan er gewoon beter voor dan Feyenoord.
Zo kun je van elke altijd wel voorbeelden noemen waarin het slechter had kunnen aflopen. Maar je kunt ook zeggen dat het een kwaliteit was om die wedstrijden dan toch met een succes af te sluiten. Het kan altijd twee kanten opvallen.ephymerous schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:09:
[...]
Onder Advocaat uit mijn hoofd PEC uit, tegen Utrecht had anders kunnen lopen, Emmen uit...
Feyenoord heeft te weinig spelers die het predicaat topclubwaardig waard zijn. Dat is duidelijk. Feyenoord mist vooral spelers die de bal erin schieten. Dat is duidelijk.
Maar dan is het in een wedstrijd als deze toch niet vreemd om bij ballen op paal of lat te spreken van pech? Of te zeggen dat een puntje wel had gemogen? Ik weet nu weer waarom ik hier tegenwoordig zo vaak weg blijf: de manier waarop een deel van de bezoekers er hier genoegen is schept een ploeg die het al moeilijk heeft nog verder de shit in te trappen is echt niet normaal meer.
Met zo'n waslijst aan blessures en zieken (en een voorhoede die niet in vorm is), in combinatie met een tegenstander die deze seizoenshelft echt goed voetbal speelt, is zo'n uitslag toch niet vreemd?
Dat Feyenoord er al zovaak een gelijkspel uit heeft kunnen slepen is al een hels mirakel, als je kijkt naar de kwaliteit op het veld.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Gelukkig komt Jorgensen uit Denemarken, dus je grapje slaat eigenlijk helemaal nergens opdr.lowtune schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:08:
Wat is het verschil tussen Jorgensen en mijn oude Volvo? Mijn oude Zweed functioneert gelukkig wel...
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Volgens mij snappen de meeste Feyenoorders dat prima (alhoewel Feyenoord ook juist in sommige gelijke spelen juist twee punten heeft verloren). Punt is, tijdens een wedstrijd als deze heb je dan toch kansen om er een punt uit te halen. Je raakt zelfs het houtwerk. Ondanks dat Linssen of Jorgensen geen killers zijn mag je als supporter dan toch van "pech" spreken? Het is echt vet irritant en neigt naar trollen als daar dan gelijk negatieve reacties op komen.Maarten_E schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:18:
Maar laten we wel wezen.
Met zo'n waslijst aan blessures en zieken (en een voorhoede die niet in vorm is), in combinatie met een tegenstander die deze seizoenshelft echt goed voetbal speelt, is zo'n uitslag toch niet vreemd?
Dat Feyenoord er al zovaak een gelijkspel uit heeft kunnen slepen is al een hels mirakel, als je kijkt naar de kwaliteit op het veld.
Als ik dat als Feyenoorder flik tijdens Ajax-Atalanta dan word ik gevierendeeld. Voor de goede orde: ik heb me daar ook verder nergens over uitgelaten, behalve door te wijzen op de blessure van Blind wat me een aderlating leek. Het lijkt me ook heel normaal als een Ajax-fan schreeuwt om een penalty of rept van pech als Klaassen die bal er niet inramt.
[ Voor 8% gewijzigd door D-e-n op 20-12-2020 14:31 ]
De wissels van Dick snap ik niet echt. Een Narsingh, Linssen en in iets mindere mate Sinisterra komen het best tot hun recht met ruimte voor zich. Wat doe je dan..... naar 4 aanvallers toe wisselen waardoor het voorin enorm druk wordt.
alles kan off-topic
Als je alle kansen op een rijtje zet word je gek als Feyenoord fan denk.Ankona schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:26:
Feyenoord wel pech, er waren een hoop ballen die erin konden maar steeds net over gingen.
Nouja, denk dat PSV op dit moment ook een goed voorbeeld is.D-e-n schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:23:
[...]
Volgens mij snappen de meeste Feyenoorders dat prima (alhoewel Feyenoord ook juist in sommige gelijke spellen juist twee punten heeft verloren). Punt is, tijdens een wedstrijd als deze heb je dan toch kansen om er een punt uit te halen. Je raakt zelfs het houtwerk. Ondanks dat Linssen of Jorgensen geen killers zijn mag je als supporter dan toch van "pech" spreken? Het is echt vet irritant en neigt naar trollen als daar dan gelijk negatieve reacties op komen.
Als ik dat als Feyenoorder flik tijdens Ajax-Atalanta dan word ik gevierendeeld. Voor de goede orde: ik heb me daar ook verder nergens over uitgelaten, behalve door te wijzen op de blessure van Blind wat me een aderlating leek. Het lijkt me ook heel normaal als een Ajax-fan schreeuwt om een penalty of rept van pech als Klaassen die bal er niet inramt.
In principe goed spel op de mat kunnen leggen, maar dit niet een hele wedstrijd vol kunnen houden, waardoor de tegenstander terug in de wedstrijd kan komen.
Is het dan de kwaliteit van PSV dit toch uit te kunnen spelen met hangen en wurgen, of ligt het dan aan (het gebrek aan) kwaliteit van de tegenstander om met de ruimtes die PSV geeft om te gaan?
Je kan het op twee manieren uitleggen, hetzelfde als bij Feyenoord op dit moment. Is het een kwaliteit van Feyenoord om alsnog niet te verliezen, of een gebrek van de tegenstander?
Nu verliest Feyenoord ondanks dat ze er een slotoffensief eruit kunnen persen en 2x het houtwerk raken.
Om dan te gaan trollen dat ze verloren hebben is wat overdreven, maar ik denk wel door de bank genomen dat een verliespartij er wel aan zat te komen, gewoon als je naar het spel van de afgelopen weken kijkt.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Als er iets coronaproof is, is het een FEBO-automatiek..
Het gaat om de in mijn ogen geniepige wijze waarop Feyenoord tijdens zo'n wedstrijd al wordt afgebrand. En het is niet de eerste keer. Een aantal (met name) Ajacieden zit blijkbaar op een stoeltje te wachten tot het moment tot ze wat zout in de wonden van de Feyenoorder kan strooien. Een fout van Senesi en hij kan er plots niks meer van, iemand die bij een bal op de paal of lat spreekt van "pech" en we krijgen een hele verhandeling over "kwaliteit".Maarten_E schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:34:
[...]
Nouja, denk dat PSV op dit moment ook een goed voorbeeld is.
In principe goed spel op de mat kunnen leggen, maar dit niet een hele wedstrijd vol kunnen houden, waardoor de tegenstander terug in de wedstrijd kan komen.
Is het dan de kwaliteit van PSV dit toch uit te kunnen spelen met hangen en wurgen, of ligt het dan aan (het gebrek aan) kwaliteit van de tegenstander om met de ruimtes die PSV geeft om te gaan?
Je kan het op twee manieren uitleggen, hetzelfde als bij Feyenoord op dit moment. Is het een kwaliteit van Feyenoord om alsnog niet te verliezen, of een gebrek van de tegenstander?
Nu verliest Feyenoord ondanks dat ze er een slotoffensief eruit kunnen persen en 2x het houtwerk raken.
Om dan te gaan trollen dat ze verloren hebben is wat overdreven, maar ik denk wel door de bank genomen dat een verliespartij er wel aan zat te komen, gewoon als je naar het spel van de afgelopen weken kijkt.
Ja, aan het einde van het seizoen zal iedere club wel op de plek staan waar die hoort. Maar als je dan tijdens een wedstrijd niet meer mag spreken van pech of geluk kunnen we dit forum beter opheffen. Want dan is uiteindelijk alles een kwestie van kwaliteit. Dan kunnen we onderweg helemaal niks meer zeggen en is alles zinloos Dan is bijvoorbeeld ook de mogelijke penalty van Huntelaar tegen Atalanta geen discussie meer waard want Ajax was kennelijk gewoon niet goed genoeg.
En zeggen dat het Feyenoord mee heeft gezeten is toch echt gewoon dikke lulkoek. Blessures van je betere spelers, een Europa-cup campagne met naast een paar slechte potten ook de meest vreemde beslissingen tegen. Natuurlijk steel je ook wel eens een punt maar er is genoeg wat niet meezit. Dus ja, mogen Feyenoorders even klagen bij een bal die er maar niet even in wil? Het zou fijn zijn als supporters elkaar dat genoegen een beetje gunnen af en toe. Ik laat Ajacieden ook in hun waarde op het moment dat ze schreeuwen om de penal voor Huntelaar.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
En daardoor zelf een niet te missen bal voor opa Huntelaar
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Dit gebeurt beide kanten op hier...D-e-n schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:50:
[...]
Een heel verhaal over oa wat sommige Ajacieden zeggen.
Roep 't maar niet te hard, straks beginnen ze dat ook nog te denken daar.groggy schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:54:
Wat een klasse voetballers bij Ajax. CL niveau. Oogstrelend.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Scouts van Real zitten al voor de buis voor Labyad en KlaiberQuad schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:55:
Roep 't maar niet te hard, straks beginnen ze dat ook nog te denken daar.
Het zal heus andersom ook gebeuren. Geen enkele groep fans is heilig. "Probleem" is dat de Ajacieden hier veruit in de meerderheid zijn. Een trollende opmerking van een Ajacied zal hier bakken vol met duimpjes krijgen. Een trollende opmerking van een Feyenoorder of PSV-er zal al snel door de bezoekers worden herkend als troll en zodoende van weerwoord worden voorzien of worden afgekapt.
[ Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 20-12-2020 15:00 ]
Voorzet van Huntelaar kwam van Blind.Han schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:52:
[...]
En daardoor zelf een niet te missen bal voor opa HuntelaarTadic
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ik voel me toch een beetje aangesproken. Jammer want ik gun Feyenoord bijna alles; een plek onder Ajax. Ik vind het echt een gebrek aan kwaliteit, vaak verbloemd door de einduitslag waar zeker een dosis geluk bij kwam kijken. Advocaat perst het meeste eruit.D-e-n schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:15:
[...]
Zo kun je van elke altijd wel voorbeelden noemen waarin het slechter had kunnen aflopen. Maar je kunt ook zeggen dat het een kwaliteit was om die wedstrijden dan toch met een succes af te sluiten. Het kan altijd twee kanten opvallen.
Feyenoord heeft te weinig spelers die het predicaat topclubwaardig waard zijn. Dat is duidelijk. Feyenoord mist vooral spelers die de bal erin schieten. Dat is duidelijk.
Maar dan is het in een wedstrijd als deze toch niet vreemd om bij ballen op paal of lat te spreken van pech? Of te zeggen dat een puntje wel had gemogen? Ik weet nu weer waarom ik hier tegenwoordig zo vaak weg blijf: de manier waarop een deel van de bezoekers er hier genoegen is schept een ploeg die het al moeilijk heeft nog verder de shit in te trappen is echt niet normaal meer.
Zo onnodig want Feyenoord zit in de nummer 2 stad van Nederland en heeft de op een na grootste aanhang (gebaseerd op VI onderzoek). Daar zit zoveel meer in dan wat het nu is. Met een goed lange termijn beleid...
XXXVI
En 5 miljoen erbij.Han schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:57:
[...]
Scouts van Real zitten al voor de buis voor Labyad en Klaiber
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
+44
[ Voor 6% gewijzigd door PolarBear op 20-12-2020 15:03 ]
Ik zag vandaag een post die als troll benoemd werd, die heeft 0 likes. Maarjah dat is maar een voorbeeldje.D-e-n schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:59:
[...]
Het zal heus andersom ook gebeuren. Geen enkele groep fans is heilig. "Probleem" is dat de Ajacieden hier veruit in de meerderheid zijn. Een trollende opmerking van een Ajacied zal hier bakken vol met duimpjes krijgen. Een trollende opmerking van een Feyenoorder of PSV-er zal al snel door de bezoekers worden herkend als troll en zodoende van weerwoord worden voorzien of worden afgekapt.
Als iets een troll is, daar is de TR toch voor? Of negeren, doe ik ook wel eens. Snap je wel enigszins hoor, respect is soms niet aanwezig.
Potver, nou mis ik een doelpunt
[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 20-12-2020 15:05 ]
Ja, Ajax is flink aan het doelsaldo aan het werken.Sempy schreef op zondag 20 december 2020 @ 15:02:
ADO staat echt heel wankel, gaat een heel vervelende middag voor ze worden.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
ADO staat al anderhalf seizoen te wankelen. Ze mogen van geluk spreken dat ze dit seizoen - dankzij Corona - in de eredivisie zitten. Het team (als je het al een team kan noemen) is zo ontzettend zwak. Trainerswissels gaan dat niet oplossen, kwalitatief is het ondermaats.Sempy schreef op zondag 20 december 2020 @ 15:02:
ADO staat echt heel wankel, gaat een heel vervelende middag voor ze worden.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Misschien kunnen ze hun reservekeeper ook in de goal zetten.Gynnad schreef op zondag 20 december 2020 @ 15:04:
Moet je er nu niet gewoon 2 verdedigers bij zetten als ADO zijnde?
...
Dit topic is gesloten.
![]()
Outerspace in "Sport Feedback"
De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021