Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Neemt niet weg dat hij ook daadwerkelijk weleens een zaadpot kan spelen hé.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Lekker positief die Erik.
Tja Nous doet het dit seizoen wel lekker en Alvarez moet banken dus gaat de azijnbrigade op zoek naar een nieuw slachtoffer.Martinusz schreef op woensdag 16 december 2020 @ 23:27:
Krijg beetje idee dat Blind de nieuwe Veltman aan het worden is bij de supporters, hij kan 10 cruciale ballen onderscheppen en bij 10 doelpunten betrokken zijn, maar men “vergeet” dat en heeft het alleen over hij is te langzaam etc.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nouja Veltman (held!) had altijd wel wat momentjes zogezegd. Van Blind ben ik het niet gewend, hij levert ook te makkelijk in en lijkt handingssnelheid kwijt te zijn. Ik vind hem de laatste weken nog niet op 50% van zijn kunnen spelen. Kan ook een gevalletje plotseling heel snel oud worden zijn.Martinusz schreef op woensdag 16 december 2020 @ 23:27:
Krijg beetje idee dat Blind de nieuwe Veltman aan het worden is bij de supporters, hij kan 10 cruciale ballen onderscheppen en bij 10 doelpunten betrokken zijn, maar men “vergeet” dat en heeft het alleen over hij is te langzaam etc.
Want elke wedstrijd “ETH spullen pakken” is wel constructief en wel nodigsnmght schreef op woensdag 16 december 2020 @ 23:33:
Dat hele azijnzeiker, azijnbrigade etcetera wordt minstens zo oud als de berichten van de afzenders waar deze termen aan refereren. Je mag het anders zien of een klacht onterecht vinden maar anderen wegzetten als azijn(...) is onnodig en niet constructief.
Of “Labyad basis drama”
Of “Ekkelenkamp prutser”
Etc.
Ook blind mag een zaadpot spelen. Maar dat mag gezegd worden. Zo had Erik hem ook kunnen wisselen... Niks mis mee.Martinusz schreef op woensdag 16 december 2020 @ 23:27:
Nouja, het is wel de waarheid. Dat mag toch wel gezegd worden?Martinusz schreef op woensdag 16 december 2020 @ 23:37:
[...]
Want elke wedstrijd “ETH spullen pakken” is wel constructief en wel nodig
Of “Labyad basis drama”
Of “Ekkelenkamp prutser”
Etc.
En dat het heel veel azijnzeiken is is ook de waarheid, dat mag ook gezegd worden.Terranova schreef op woensdag 16 december 2020 @ 23:38:
[...]
Nouja, het is wel de waarheid. Dat mag toch wel gezegd worden?
Het is op zijn minst voetbalinhoudelijk in plaats van commentaar op commentaar.Martinusz schreef op woensdag 16 december 2020 @ 23:37:
[...]
Want elke wedstrijd “ETH spullen pakken” is wel constructief en wel nodig
Of “Labyad basis drama”
Of “Ekkelenkamp prutser”
Etc.
Het was weer een enerverende bekeravond, juist één van de redenen waarom de beker toch wel leuk kan zijn.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Voetbalinhoudelijk...snmght schreef op woensdag 16 december 2020 @ 23:41:
[...]
Het is op zijn minst voetbalinhoudelijk in plaats van commentaar op commentaar.
Kudus heeft 3 minuten gespeeld, misschien is ie Helena’s niet zo goed als we denken. En Blind was tot het incident tegen Valencia in topvorm, dat was al zonder de Ligt.Han schreef op woensdag 16 december 2020 @ 23:07:
[...]
Wat ik er van vind? Dat Blind de zwakste schakel is en de oorzaak van alle onbalans. Aan de ene kant snap ik ten Hag wel, je wil Blind laten spelen zodat ie weer vertrouwen en vorm krijgt, maar eigenlijk kan het niet. Vergeet niet dat Blind tot vorig jaar een van de belangrijkste pilaren was, wellicht mede door de Ligt, maar toch. Voor de rest moeten we hopen op Kudus, die wordt nu al gemist. Ik denk dat wanneer Kusus en Neres weer fit zijn en Tadic weer van de flank af kan het gewoon goed komt
Neres zie ik niet meer fit worden, een jaar geblesseerd, net terug en nu weer blessure.
Daarover gesproken, wat speelt die Antony ontzettend vaak een balletje breed zeg. Die heeft zoveel snelheid, waarom gaat ie er niet vaker langs? Speelde begin van het seizoen toch beter.Martinusz schreef op woensdag 16 december 2020 @ 23:16:
[...]
Als je meer scoort dan je tegenstander...
Zonder Blind moeilijk voetbal en geen doelpunten, met Blind doelpunten en tegendoelpunten
Maar ff serieus, veel goals beginnen met een opening van Blind bijvoorbeeld.
Martinez is de betere verdediger dat is duidelijk (eigenlijk had het een rechtspoot moeten zijn, kon die gewoon naast Blind), maar is voetballend behoorlijk matig hoor, erg voorspelbaar en vaak naar de dichtstbijzijnde speler...
3 wedstrijden (270 minuten) met 1 doelpunt en 3 assistsErapaz schreef op donderdag 17 december 2020 @ 00:03:
[...]
Kudus heeft 3 minuten gespeeld, misschien is ie Helena’s niet zo goed als we denken.
In de CL heeft ie er af en toen nog wel eens zin in om te werken, maar in de competitie? Dan moet een ander het vuile werk maar opknappen voor meneer, dat is te min voor hem.Gonadan schreef op woensdag 16 december 2020 @ 23:30:
[...]
Tja Nous doet het dit seizoen wel lekker en Alvarez moet banken dus gaat de azijnbrigade op zoek naar een nieuw slachtoffer.
Er voorbij en dan, hoge voorzet op Labyad?Erapaz schreef op donderdag 17 december 2020 @ 00:07:
[...]
Daarover gesproken, wat speelt die Antony ontzettend vaak een balletje breed zeg. Die heeft zoveel snelheid, waarom gaat ie er niet vaker langs? Speelde begin van het seizoen toch beter.
Hij kan er wel volle snelheid voorbij gaan, staat ie daar te wachten tot de rest een keer aansluit...
Bespaar jezelf alsjeblieft de moeite want het draagt niets bij aan de discussie en het topic.Martinusz schreef op woensdag 16 december 2020 @ 23:45:
[...]
Voetbalinhoudelijk...tja als je dat al zo ziet. Ik zal morgen eens wat “voetbalinhoudelijke” reacties quoten.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Ja, daar noem je wat, misschien eerst maar eens voor een fatsoenlijke spits shoppen. Maar anders trek je naar binnen, legt hem voor je linker en schiet je hem via een tegenstander het doel in, zoiets?toolkist schreef op donderdag 17 december 2020 @ 00:31:
[...]
In de CL heeft ie er af en toen nog wel eens zin in om te werken, maar in de competitie? Dan moet een ander het vuile werk maar opknappen voor meneer, dat is te min voor hem.
[...]
Er voorbij en dan, hoge voorzet op Labyad?
Hij kan er wel volle snelheid voorbij gaan, staat ie daar te wachten tot de rest een keer aansluit...
Ik ben benieuwd!Martinusz schreef op woensdag 16 december 2020 @ 23:45:
[...]
Voetbalinhoudelijk...tja als je dat al zo ziet. Ik zal morgen eens wat “voetbalinhoudelijke” reacties quoten.
Hoe vaker hij hier wordt aangemerkt als een gemis hoe groter de verwachting bij mij lijkt te worden en hoe groter de kans op een tegenvaller. De eerste drie wedstrijden speelde hij bijzonder goed en bracht kwaliteiten die op dat moment nodig waren. Hopelijk komt hij net zo goed terug uit zijn blessure maar dat is geen zekerheid.Erapaz schreef op donderdag 17 december 2020 @ 00:03:
[...]
Kudus heeft 3 minuten eredivisiewedstijden gespeeld, misschien is ie Helena’s niet zo goed als we denken.
Ik heb het niet helemaal scherp, maar volgens mij gleed hij daar uit, en was het meer onbeholpen dat schandalig.On_E schreef op donderdag 17 december 2020 @ 07:41:
Ajax had geluk dat ‘goudhaantje’ Tadic niet met donkerrood van het veld werd gestuurd na zijn schandalige overtreding.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Blind voorkwam de 5-5 in de laatste minuten, ik ben blij dat ie er nog stondgroggy schreef op woensdag 16 december 2020 @ 23:38:
[...]
(...) Blind (...). Zo had Erik hem ook kunnen wisselen... Niks mis mee.
Tadic speelt ook niet altijd goed maar als hij dan de wedstrijd beslist met zo'n mooi afstandsschot ben ik blij als hij er nog in staat. Ziyech had dat ook, die was soms hopeloos uit vorm en kon dan opeens met een actie op de proppen komen waar een doelpunt uit voortkomt.
Dat lijkt me erg lastig als trainer, je ziet iemand matig spelen maar je weet dat ze misschien nog wel van grote waarde voor de wedstrijd kunnen zijn.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
In het geval van Blind is het zo dat hij traagheid moet compenseren door uitstekend gepositioneerd te staan. Op het moment dat dat niet zo is of hij door eigen onkunde (onderschepping mislukt, foute inspeelpass) in de problemen komt dan is hij al heel snel een zwakke schakel. Ik zie niet in waarom dat niet benoemd zou mogen worden. Ook vind ik dat niet zoveel met azijnzeikerij te maken hebben. Je bent als club Ajax (gelukkig) bezig met omhoog aan het kijken en niet omlaag. Op bepalende momenten liggen deze zwakheden teveel bloot en dan mag er rustig geschakeld worden en kritiek geleverd worden. Het is ook niet geheel toevallig dat wanneer Daley Blind goed speelt in de voortzetting hij weinig tot niet in de problemen komt. Datzelfde geldt voor Schuurs, Alvarez, Tagliafico en Mazraoui.
In de afgelopen twee seizoenen is Blind heel erg goed geweest maar met name in het begin toen hij net bij Ajax terugkwam is er fors kritiek geweest op hem in die eerste wedstrijden. Want daar speelde hij zoals hij dit seizoen gemiddeld genomen speelt en dat is ondermaats.
Ga je nu een stap verder met ontleden dan kijk je eigenlijk hoe de poppetjes op een bepaalde plek een taak invullen. Een Alvarez centraal in de opbouw is gevaarlijk, Blind achterin met veel ruimte in zijn rug en constant dieptepasses die aankomen is al even dodelijk.
[ Voor 8% gewijzigd door Typhone op 17-12-2020 10:32 ]
Volgens mij is iedereen het er wel mee eens dat Blind niet 100% vorm heeft, dat is moeilijk te ontkennen. Echter is hij nog steeds erg belangrijk voor het team zowel verdedigend maar vooral ook aanvallend (heel veel begint bij Blind).Typhone schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:19:
@Han heeft wel een valide punt. Blind is dit seizoen belangrijk in de opbouw (positief) maar ook belangrijk in defensief opzicht (negatief). Mensen moeten alleen even leren die twee zaken gescheiden te houden. Iemand die positief is in de opbouw kan negatief zijn in verdedigend opzicht. Alvarez zie ik genoemd worden als zondebok maar die heeft het precies andersom. Verdedigend sterk maar opbouwend bestaat hij eigenlijk niet.
In het geval van Blind is het zo dat hij traagheid moet compenseren door uitstekend gepositioneerd te staan. Op het moment dat dat niet zo is of hij door eigen onkunde (onderschepping mislukt, foute inspeelpass) in de problemen komt dan is hij al heel snel een zwakke schakel. Ik zie niet in waarom dat niet benoemd zou mogen worden. Ook vind ik dat niet zoveel met azijnzeikerij te maken hebben. Je bent als club Ajax (gelukkig) bezig met omhoog aan het kijken en niet omlaag. Op bepalende momenten liggen deze zwakheden teveel bloot en dan mag er rustig geschakeld worden en kritiek geleverd worden. Het is ook geheel toevallig dat wanneer Daley Blind goed speelt in de voortzetting hij weinig tot niet in de problemen komt. Datzelfde geldt voor Schuurs, Alvarez, Tagliafico en Mazraoui.
In de afgelopen twee seizoenen is Blind heel erg goed geweest maar met name in het begin toen hij net bij Ajax terugkwam is er fors kritiek geweest op hem in die eerste wedstrijden. Want daar speelde hij zoals hij dit seizoen gemiddeld genomen speelt en dat is ondermaats.
Ga je nu een stap verder met ontleden dan kijk je eigenlijk hoe de poppetjes op een bepaalde plek een taak invullen. Een Alvarez centraal in de opbouw is gevaarlijk, Blind achterin met veel ruimte in zijn rug en constant dieptepasses die aankomen is al even dodelijk.
De roep voor Martinez voor Blind is gewoon oppertunistisch, ja verdedigend staat hij beter zijn mannetje in 1-op-1, maar met de bal brengt hij echt nauwelijks iets. De wedstrijd tegen Atalanta is daar een goed voorbeeld van, voetballend vanuit achteruit was gewoon slecht, tikje breed of terug, daar ga je geen wedstrijd mee openbreken. Dus wil je het voetbal uit je verdediging halen, moet je inderdaad Martinez i.p.v. Blind opstellen.
Ik zou Martinez en Blind het liefst samen opstellen, moet alleen Martinez even zijn rechterbeen trainen
Heb het hier al eens eerder geroepen: Het grootste manco is dat EtH weigert een ander plan te trekken nu het minder loopt. Iedereen ziet dat opbouwen vanuit achteruit belangrijk is voor dit Ajax en tegelijkertijd dat het huilen met de pet op is verdedigend. Waarom dan niet gewoon een 532/352 met Schuurs of Blind die kunnen inschuiven? Zet je Martinez als linker van de 3 centralen neer. Ajax heeft de backs en de centrale verdedigers om zo te spelen, enige vraagteken is wellicht hoe je de voorste twee oplost (al zou ik graag eens een koppel Tadic - Antony oid willen zien)Martinusz schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:41:
[...]
Volgens mij is iedereen het er wel mee eens dat Blind niet 100% vorm heeft, dat is moeilijk te ontkennen. Echter is hij nog steeds erg belangrijk voor het team zowel verdedigend maar vooral ook aanvallend (heel veel begint bij Blind).
De roep voor Martinez voor Blind is gewoon oppertunistisch, ja verdedigend staat hij beter zijn mannetje in 1-op-1, maar met de bal brengt hij echt nauwelijks iets. De wedstrijd tegen Atalanta is daar een goed voorbeeld van, voetballend vanuit achteruit was gewoon slecht, tikje breed of terug, daar ga je geen wedstrijd mee openbreken. Dus wil je het voetbal uit je verdediging halen, moet je inderdaad Martinez i.p.v. Blind opstellen.
Ik zou Martinez en Blind het liefst samen opstellen, moet alleen Martinez even zijn rechterbeen trainenOf misschien toch maar eens als LB i.p.v. Nico?
Wellicht dat hij ook een neef heeft gestoken op een feestjeTyphone schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:45:
Voor mij hoeft Martinez er niet in. Als die erin zou komen dan zou ik hem een maandje op de plaats van Tagliafico willen zetten. Want die laat het hele seizoen op momentjes na nog helemaal niets zien van de vorm van de afgelopen jaren. Die was zeer bepalend in het verstoren van het aanvalsspel van tegenstanders, rushes tot aan de achterlijn, gevaar op de achterlijn, balheroveringen diep op de helft van de tegenstander etc etc maar daar is werkelijk niks meer van over.
Een 5-3-2/3-5-2 gaat je toch niks brengen tegen deze tegenstanders?BoB_HenK schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:03:
[...]
Heb het hier al eens eerder geroepen: Het grootste manco is dat EtH weigert een ander plan te trekken nu het minder loopt. Iedereen ziet dat opbouwen vanuit achteruit belangrijk is voor dit Ajax en tegelijkertijd dat het huilen met de pet op is verdedigend. Waarom dan niet gewoon een 532/352 met Schuurs of Blind die kunnen inschuiven? Zet je Martinez als linker van de 3 centralen neer. Ajax heeft de backs en de centrale verdedigers om zo te spelen, enige vraagteken is wellicht hoe je de voorste twee oplost (al zou ik graag eens een koppel Tadic - Antony oid willen zien)
Dat helpt je tegen een Liverpool of Bayern Munchen, maar die komen we niet meer tegen dit seizoen, 9/10 tegenstanders zakt in en countert tegen Ajax, daar gaat een 5-3-2 juist niet bij helpen.
De 3-4-3 wordt echter wel toegepast, doordat Blind soms inschuift en dat helpt dus wel. Echter vervang Blind door Martinez en je ziet de 3-4-3 nauwelijks meer en heb je dus een statische 4-3-3 wat je niet gaat helpen tegen ingezakte tegenstanders.
Zelden zo'n smerige voetballer op de Nederlandse velden gezien.
[ Voor 6% gewijzigd door remco112 op 17-12-2020 11:53 ]
Mijn oordeel is sowieso gekleurdHenkie_NtA schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:58:
Dan kijk je of nog niet zo lang voetbal of je oordeel is een beetje gekleurd.
[ Voor 4% gewijzigd door remco112 op 17-12-2020 12:02 ]
Weet niet wat jij onder smerig verstaat.remco112 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:01:
[...]
Mijn oordeel is sowieso gekleurdEn noem een aantal spelers die smeriger zijn. Berghuis zeker? haha
Tagliafico gaat soms inderdaad over de schreef en kan behoorlijk hard spelen.
Maar ik vind het meestal niet smerig. Kroketje Kramer bijvoorbeeld, die vind ik smerig.
Dat is wel een zeer gekleurde mening. Kom eens met feiten of beelden? Hij kan inderdaad soms over de schreef gaan, maar jouw uitspraak is echt zwaar overdreven.remco112 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:49:
Vanwaar dat ik zo weinig lees/hoor over Tagliafico?!
Het spel wat Tagliafico speelt, dat vind ik smerig. Uitdelen als een gek, maar incasseren kan hij niet. Is zo vaak goed weg gekomen, gezien hoe weinig kaarten hij gekregen. Zulke spelers zijn heerlijk om in je team te hebben, begrijp me niet verkeerd. Maar het is af en toe bizar wat hij laat zien.Henkie_NtA schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:04:
[...]
Weet niet wat jij onder smerig verstaat.
Tagliafico gaat soms inderdaad over de schreef en kan behoorlijk hard spelen.
Maar ik vind het meestal niet smerig. Kroketje Kramer bijvoorbeeld, die vind ik smerig.
Mooi voorbeeld:
Kramer is inderdaad ook een smeerlap, ben ik met je eens.
Mijn idool is Senesisnmght schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:20:
Verder kun je zo een filmpje inderdaad ook plaatsen van jouw idool Berghuis. Maar ook die verdient de eretitel van meest smerige speler op de Nederlandse velden niet, dat is Toivonen.
Over Toivonen helemaal eens met je!
Ben benieuwd hoe Rinus Israël beoordeeld zou worden, mocht hij nu voetballen
Fraser, de Wolf, Wouters, Atteveld, van Basten etc nooit zien spelen?remco112 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:49:
Vanwaar dat ik zo weinig lees/hoor over Tagliafico?!
Hoewel Toivonen genoeg overtredingen heeft gemaakt staat er alsnog één speler boven Toivonen. De speler die maar al te graag in andere spelers heeft gebeten. De welbekende Luis Suarez verdient op basis daarvan alleen al de eretitel.snmght schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:20:
Maar ook die verdient de eretitel van meest smerige speler op de Nederlandse velden niet, dat is Toivonen.
Of ene Rachid BouaouzanNapo schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:36:
[...]
Hoewel Toivonen genoeg overtredingen heeft gemaakt staat er alsnog één speler boven Toivonen. De speler die maar al te graag in andere spelers heeft gebeten. De welbekende Luis Suarez verdient op basis daarvan alleen al de eretitel.
Dit vind ik overigens net zo smerig...
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=U3Tva0eesy8]
[ Voor 11% gewijzigd door Martinusz op 17-12-2020 12:42 ]
Wat ik bedoel is dat zeker in kleinere/ armere landen/ gebieden wat meer geld ook bij kan dragen aan het opzetten van een goede (betere/ sterkere) competitie, die daarmee ook weer meer allure krijgt en waarmee (hopelijk) over de gehele linie de weerstand verbeterd.toolkist schreef op woensdag 16 december 2020 @ 19:12:
[...]
Volgens mij is het juist andersom. 1 club van de grote landen (de rest speelt CL of EL) en verder middelmaat en lager.
[...]
Ik kan me hier juist totaal niet in vinden. Meer geld = meer spelers kopen, ook bij kleinere clubs. Weinig geld = gedwongen zelf opleiden.
In veel landen waar minder geld is wordt 'voetballertje worden' juist wel gestimuleerd, omdat het de enige manier naar het grote geld is. Zie Brazilie als duidelijkste voorbeeld.
Er moet natuurlijk wel geld zijn om zelf op te leiden, en een club als Ajax trekt natuurlijk meer aan om daar een opleidingstraject te doen, dan een kleine lokale club. Dat bedoelde ik er in elk geval mee, dus wanneer clubs het beter gaan doen, trekt het ook meer (jeugd) aan om te gaan voetballen, of het iig te proberen.
Dat was zeer extreem maar wel eenmalig (in de eredivisie). Hoewel Suarez verder ook geen lieverdje was en een duikelaar kon je Toivonen elk weekend wel betrappen op een smerige actie.Napo schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:36:
[...]
Hoewel Toivonen genoeg overtredingen heeft gemaakt staat er alsnog één speler boven Toivonen. De speler die maar al te graag in andere spelers heeft gebeten. De welbekende Luis Suarez verdient op basis daarvan alleen al de eretitel.
Dat is onzin;snmght schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:58:
[...]
Dat was zeer extreem maar wel eenmalig (in de eredivisie). Hoewel Suarez verder ook geen lieverdje was en een duikelaar kon je Toivonen elk weekend wel betrappen op een smerige actie.
Oja, en vergeet een Timothy Derijck en Atiba Hutchinson niet, was echt geen goede periode in die tijd. Godzijdank hadden we nog wat grond liggen.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Die enorme graftak met z'n ellebogen. Michiel Kramerremco112 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:01:
[...]
Mijn oordeel is sowieso gekleurdEn noem een aantal spelers die smeriger zijn. Berghuis zeker? haha
Luis Súarez, Ola Toivonen, Berk Beelenkamp
Tegenwoordig kun je niet meer zo smerig zijn want ze pakken je toch wel. Esteban krijgt ook wel een eervolle vermelding. Schopte gewoon een Ajax supporter onder zijn hol!
[ Voor 33% gewijzigd door Typhone op 17-12-2020 15:02 ]
Grappige is dat wanneer Europees gespeeld wordt en Ajax verliest van een ploeg vol met van die bloedzuigers het topic hier overloopt met opmerkingen dat Nederlandse clubs te veel lieverdjes hebbenremco112 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:10:
[...]
Het spel wat Tagliafico speelt, dat vind ik smerig. Uitdelen als een gek, maar incasseren kan hij niet. Is zo vaak goed weg gekomen, gezien hoe weinig kaarten hij gekregen. Zulke spelers zijn heerlijk om in je team te hebben, begrijp me niet verkeerd. Maar het is af en toe bizar wat hij laat zien.
Mooi voorbeeld:
[YouTube: Tagliafico vs Renato Sanches]
Kramer is inderdaad ook een smeerlap, ben ik met je eens.
Zie hier veel namen voorbij komen, maar mis er nog twee: Barry van Galen en Jean Paul de Jong
532 is je verdedigend opstelling, in balbezit is het een 352. Juist door het veld nog breder te houden en een man meer situatie op het middenveld te creeren (en daarmee de ruimte hebben om een Kudus, Klaassen, Promes, Gravenberch in te laten schuiven) brengt m.i. dynamiek en onvoorspelbaarheid die nodig is om er door heen te voetballen. Laat hun backs maar lekker zwemmen, doorgaans toch niet de sterkhouders van ED clubs.Martinusz schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:17:
[...]
Een 5-3-2/3-5-2 gaat je toch niks brengen tegen deze tegenstanders?
Dat helpt je tegen een Liverpool of Bayern Munchen, maar die komen we niet meer tegen dit seizoen, 9/10 tegenstanders zakt in en countert tegen Ajax, daar gaat een 5-3-2 juist niet bij helpen.
De 3-4-3 wordt echter wel toegepast, doordat Blind soms inschuift en dat helpt dus wel. Echter vervang Blind door Martinez en je ziet de 3-4-3 nauwelijks meer en heb je dus een statische 4-3-3 wat je niet gaat helpen tegen ingezakte tegenstanders.
[ Voor 12% gewijzigd door BoB_HenK op 17-12-2020 15:22 ]
Maar hij zal in ieder geval niet op de bank zitten.
groggy schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:58:
Maar hij zal in ieder geval niet in de bak zitten.
- Teixeira kuitbeen gebroken op de training vanochtend
- Berghuis niet inzetbaar aankomende zondag
- Kokcu niet inzetbaar tot de winterstop
Afgezien of hij nodig is bij andere blessures, zou ik dat niet doen. Kopen of niet.
heb mijn voorspelling voor het weekend al aangepastremco112 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:12:
Gaat lekker bij Feyenoord:
Berghuis is wel balen. Was de laatste weken niet goed bezig maar ik had juist de hoop dat hij met Sinisterra naast zich weer op zou leven en een gevaarlijke aanval zou vormen. Teixeira mis je m.i. niet heel veel aan anders dan dat de selectie nu wel erg smal wordt en Toornstra en Fer eigenlijk de enige middenvelders op niveau zijn.remco112 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:12:
Gaat lekker bij Feyenoord:
Het missen van Kokcu is een versterking, dan speel je gewoon weer de hele wedstrijd met elf man ipv dat Kokcu in 90 minuten 2 leuke acties uitvoert en er voor de rest als een lui varken bij staat de kijken hoe die andere 10 proberen een wedstrijd te winnen.
alles kan off-topic
Als dat betekent dat er weer bij Utrecht geshopt gaat worden ... dan zou ik hem liever niet verkopen.Harribo schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 15:45:
Valencia interesse in Alvarez. Willen ze huren, lees testen, en dan eventueel kopen.
Afgezien of hij nodig is bij andere blessures, zou ik dat niet doen. Kopen of niet.
Ik denk nog steeds dat hij best een aardige speler is met meer dan genoeg potentie, maar dat er op dit moment te weinig uitgehaald kan worden. En dat ligt volgens mij niet aan de speler.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Met de taal vaardigheden van Ten Hag denk ik dat het ook daaraan kan liggen.OPSLAGHOND schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 18:54:
[...]
Als dat betekent dat er weer bij Utrecht geshopt gaat worden ... dan zou ik hem liever niet verkopen.
Ik denk nog steeds dat hij best een aardige speler is met meer dan genoeg potentie, maar dat er op dit moment te weinig uitgehaald kan worden. En dat ligt volgens mij niet aan de speler.
En zolang je geen garantie hebt dat hij verkocht word en je heb geen geschikte vervanger klaar staan zou ik hem ook gewoon behouden.
Ten Hag heeft vier assistenten die in Spanje gevoetbald hebben en zich ongetwijfeld in het Spaans verstaanbaar kunnen maken.Deadsy schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 20:31:
[...]
Met de taal vaardigheden van Ten Hag denk ik dat het ook daaraan kan liggen.
En zolang je geen garantie hebt dat hij verkocht word en je heb geen geschikte vervanger klaar staan zou ik hem ook gewoon behouden.
Los daarvan, mee eens. Niet laten gaan, tenzij er een geschikte vervanger aangetrokken wordt. Met een ultra korte winterstop en twee wedstrijden per week tot en met minstens maart zou dat gewoon dom zijn.
Mua, hij is een goede verdediger maar geen opbouwer en dat zoekt TH juist.OPSLAGHOND schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 18:54:
[...]
Als dat betekent dat er weer bij Utrecht geshopt gaat worden ... dan zou ik hem liever niet verkopen.
Daarnaast is die niet geheel lekker in vorm maar ja wat wil je als je nog steeds je vrouw en kind niet fatsoenlijk kan zien.
Formerly known as Ragdoll
Ookal is ie nu niet in vorm, hij is wel een van de spelers die je voor veel geld gaat kunnen verkopen. Ik zou dus toch maar hopen dat ie door meer te spelen het licht weer gaat zienAnkona schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 16:00:
Het missen van Kokcu is een versterking, dan speel je gewoon weer de hele wedstrijd met elf man ipv dat Kokcu in 90 minuten 2 leuke acties uitvoert en er voor de rest als een lui varken bij staat de kijken hoe die andere 10 proberen een wedstrijd te winnen.
Er gaan al jaren verhalen rond dat het zo'n groot talent zou zijn. Ik heb hem nog nooit een goede wedstrijd zien spelen, hij heeft soms een leuke actie maar kost vooral punten.toolkist schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 22:38:
[...]
Ookal is ie nu niet in vorm, hij is wel een van de spelers die je voor veel geld gaat kunnen verkopen. Ik zou dus toch maar hopen dat ie door meer te spelen het licht weer gaat zien
Dus wat de gek ervoor geeft is mooi meegenomen. Als hij van de loonlijst af kan lijkt me dat al winst.
alles kan off-topic
Als hij weer in vorm raakt vang je voor hem heel wat meer dan voor de meeste andere spelers in de selectie. Ik zou toch echt daar op hopen, dan heeft Slot tenminste wat (meer) geld om uit te geven aan versterkingen.Ankona schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 22:57:
[...]
Er gaan al jaren verhalen rond dat het zo'n groot talent zou zijn. Ik heb hem nog nooit een goede wedstrijd zien spelen, hij heeft soms een leuke actie maar kost vooral punten.
Dus wat de gek ervoor geeft is mooi meegenomen. Als hij van de loonlijst af kan lijkt me dat al winst.
Soms vraag ik me af wat de rol is van zowel de zaakwaarnemer, de club maar zeker ook de media is in de prestaties van (grote) talenten. De Media is goed in het vroeg ophemelen van talenten en ze daarbij de nodige aandacht te schenken, gevolg is dat de druk om te presteren toeneemt. Hoewel veel spelers moeite hebben om de transitie van talent naar vaste basiskracht te maken lijkt dat voor dit soort spelers met momenten nog lastiger en gevoelsmatig lijkt dat door inzet* te komen.Ankona schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 22:57:
[...]
Er gaan al jaren verhalen rond dat het zo'n groot talent zou zijn. Ik heb hem nog nooit een goede wedstrijd zien spelen, hij heeft soms een leuke actie maar kost vooral punten.
Het blijft zo zonde dat daardoor talenten wegvallen, niet heel raar trouwens mede door de leeftijd is dat gedrag prima te verklaren.
*enkel op basis van wedstrijden lijken sommige talenten te besluiten dat bepaalde acties voor hen te min zijn of dat ze veel te geforceerd gaan spelen. Amper meeverdedigen/schijnverdedigen, focus op eigen succes, slecht terugkomen uit een vakantieperiode.
Zaterdag
16:30u
Sparta v FC Groningen
18:45u
VVV-Venlo v FC Twente
20u
RKC v PSV
21u
FC Utrecht v Fortuna Sittard
zondag
12:15u
Vitesse v Feyenoord
14:30u
ADO Den Haag v Ajax
scHeerenveen v Heracles
16:45u
AZ v Willem II
reeds gespeeld
PEC Zwolle 0-0 FC Emmen
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Vraag me af waar dat op gebaseerd is, volgens mij weet iedereen dat Sparta in een flow zit.
Hij kan het proberen
Ik denk dat Groningen wel eens punten kan verliezen vanmiddag bij Sparta. Groningen oogde slap tegen Emmen afgelopen week en mist oa Matisuwa, die is eigenlijk onmisbaar
[ Voor 14% gewijzigd door Harribo op 19-12-2020 12:39 ]
Moet je daar dan blij mee zijn of niet? Juist in dat opzicht lijkt hij het een beetje af te laten weten denk ik? Hij heeft veel geld binnengehaald, maar echt veel succesvolle aankopen heeft hij (volgens mij?) niet gedaan? Hij heeft iig geluk gehad met de goede lichting van Ajax en dat prima uitgebuit.groggy schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 15:51:
Als overmars ajax na dit seizoen gaat achterlaten laat hij ajax sportief toch beperkt achter. De financiële situatie van ajax is voor eredivisie begrippen prima, maar de selectie is totaal niet in balans.
Nouja, ik denk qua streven zou je daar dan iig blij mee moeten zijn (denk ik dan). Natuurlijk kan het altijd minder zijn, maar als Ajax echt weer naar de Europese top zou willen, dan heb je wel iemand nodig die ook de juiste versterkingen koopt I guess (al denk ik persoonlijk niet dat dat een realistische doelstelling is).groggy schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 16:05:
[...]
Dat hangt van zijn opvolger af, maar het is een feit dat er werk aan de winkel is.
Nu weer bij Sparta....
Bal stuitert alle kanten weer op
Een topper worden is dan ook niet alleen afhankelijk van goed kunnen voetballen, maar ook zeket mer hoge druk om kunnen gaan. Als een speler daar niet mee om kan leren te gaan tja... Dan heb je er in het veld ook niet veel aan als het om het echie gaat.Napo schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 08:07:
Het blijft zo zonde dat daardoor talenten wegvallen, niet heel raar trouwens mede door de leeftijd is dat gedrag prima te verklaren.
Kan ook op echt gras, veld van Zwolle was echt dramatisch. Erger dan kunstgras...Harribo schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 17:56:
Brrr vreselijk dat kunstgras.
Nu weer bij Sparta....
Bal stuitert alle kanten weer op
Wat is veel? Wel wat leuke spelers zoals Ziyech, Onana, Tagliafico, Sanchez, Blind, Milik, De Jong, Tadic.Snowdog schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 15:58:
[...]
Moet je daar dan blij mee zijn of niet? Juist in dat opzicht lijkt hij het een beetje af te laten weten denk ik? Hij heeft veel geld binnengehaald, maar echt veel succesvolle aankopen heeft hij (volgens mij?) niet gedaan? Hij heeft iig geluk gehad met de goede lichting van Ajax en dat prima uitgebuit.
Verwijderd
In Euroborg is het ook vaak dramatisch geweest.Vos schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 18:41:
[...]
Kan ook op echt gras, veld van Zwolle was echt dramatisch. Erger dan kunstgras...
Drie punten tegen Sparta. Voor nu qua punten even gelijk met Vitesse en Feyenoord.
Hmm, nouja, ik zie in Onana (in mindere mate), De Jong, Tadic en Blind wel inkoppertjes. Ziyech was hij op tegen (iirc) maar die is er volgens mij meer ondanks Overmars gekomen dan dankzij Overmars... En die andere 2, dat waren inderdaad wel mooie aanwinsten. Dacht dat het zoiets lag iig?Vos schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 18:45:
[...]
Wat is veel? Wel wat leuke spelers zoals Ziyech, Onana, Tagliafico, Sanchez, Blind, Milik, De Jong, Tadic.
Neres, Antony, KudusVos schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 18:45:
[...]
Wat is veel? Wel wat leuke spelers zoals Ziyech, Onana, Tagliafico, Sanchez, Blind, Milik, De Jong, Tadic.
Maar natuurlijk ook wel rijtje miskopen.
Klopt, maar dat was de vraag nietMartinusz schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 19:50:
[...]
Neres, Antony, Kudus
Maar natuurlijk ook wel rijtje miskopen.
Hoe bedoel je inkoppertjes? Je vraagt om succesvolle aankopenSnowdog schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 19:41:
[...]
Hmm, nouja, ik zie in Onana (in mindere mate), De Jong, Tadic en Blind wel inkoppertjes. Ziyech was hij op tegen (iirc) maar die is er volgens mij meer ondanks Overmars gekomen dan dankzij Overmars... En die andere 2, dat waren inderdaad wel mooie aanwinsten. Dacht dat het zoiets lag iig?
Nog een erbij en dan kan ik een keer rustig se tweede helft in. Hoewe RKC echt niet slecht speelt.ElPaco schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 20:26:
PSV is in ieder geval lekker begonnen. Hopelijk krijgen we eindelijk weer eens een dikke uitslag!
Was een makkelijker penalty geweest though, maar wel een welkome, PSV zit al een minuut of 15 in de 2e helft-mood. Gaat weer een leuke worden.Zingo schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 20:36:
Goed bezig VAR, daar had PSV een penalty moeten hebben. Zat geen bal bij....
Commentaar ja. Stond wat te schreeuwen toen er een van PSV onderuit werd geschoffelt en Blom niet floot.Zingo schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 20:45:
Waarvoor krijgt hij eigenlijk geel? Commentaar op de scheids?
Dan moet hij gewoon fluiten zoals het hoort. Maar helaas niet de eerste keer dat hij er langs zit vandaag.ElPaco schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 20:46:
[...]
Commentaar ja. Stond wat te schreeuwen toen er een van PSV onderuit werd geschoffelt en Blom niet floot.
Echter is Mvogo 'al' 26 en redelijk ervaren (ook interlands).ElPaco schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 20:43:
Mvogo, flapdrol.. Die gast speelt echt zulke rare ballen. Hopelijk ontwikkelt hij zich wel zoals Onana, die had in het begin ook echt hele rare ballen.
Tsjah, soms ik lekker in je vel zitten (vertrouwen) ook belangrijk, zie een Pelle of een van de vele andere voorbeelden.Vos schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 20:59:
[...]
Echter is Mvogo 'al' 26 en redelijk ervaren (ook interlands).
Ik heb alleen het idee dat hij in het meespelen onder druk gewoon niet uitblinkt. Vind hem verder niet eens zo slecht ofzo, maar dat loopt niet veel beter dan de gemiddelde keeper en niet alleen door die paar blunders. Maar goed, wie weet.
Van Dijk doet ook pas echt mee vanaf zijn 25e ofzo? Soms heb je laatbloeiers.Vos schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 20:59:
[...]
Echter is Mvogo 'al' 26 en redelijk ervaren (ook interlands).
Mvogo moet gewoon snel goed worden zodat we er deze 2 seizoenen lol aan kunnen beleven. Nu had het geen gevolgen maar het is zo onnodig iedere keer.
De grap is wel dat hij juist is gehaald omdat hij zo goed zou meespelen. Anders hadden we Unnerstall gewoon kunnen blijven gebruiken, die deed het vorig seizoen (zeker aan het eind) gewoon prima.Snowdog schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 21:02:
[...]
Tsjah, soms ik lekker in je vel zitten (vertrouwen) ook belangrijk, zie een Pelle of een van de vele andere voorbeelden.
Ik heb alleen het idee dat hij in het meespelen onder druk gewoon niet uitblinkt. Vind hem verder niet eens zo slecht ofzo, maar dat loopt niet veel beter dan de gemiddelde keeper en niet alleen door die paar blunders. Maar goed, wie weet.
Goedmakertje noemen we dat dan.ElPaco schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 21:18:
Ik snap er niks van. Hands in de 16 is toch altijd een penalty? Hoezo deze dan niet?
Bedrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat het geen penalty is, maar ik snap er helemaal niks van.
Ik kijk niet, maar hands in 16 is niet altijd een penalty.ElPaco schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 21:18:
Ik snap er niks van. Hands in de 16 is toch altijd een penalty? Hoezo deze dan niet?
Bedrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat het geen penalty is, maar ik snap er helemaal niks van.
De bal ging via de voet van de verdediger tegen de hand van diezelfde verdediger (en door die aanraking met de voet niet meer richting doel).Vos schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 21:19:
[...]
Ik kijk niet, maar hands in 16 is niet altijd een penalty.
3-0, dat is wel prettig.
Dit topic is gesloten.
![]()
Outerspace in "Sport Feedback"
De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021