[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2020/2021 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 104 ... 208 Laatste
Acties:
  • 289.854 views

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-11 15:10
Qu3st schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:40:
Wat een geluk, op zijn Duits in blessuretijd scoren, en dan buitenspel
Niks geluk, goed neergezette buitenspelval :+

WoT stats

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:41
Mijn God fluit toch eens af.

/edit
En afgelopen. Gevolgen van mismanagement bij Ajax vallen aan de ene kant mee. Aan de andere kant was het mooi om uit te lopen.

[ Voor 70% gewijzigd door ephymerous op 06-12-2020 18:43 ]

XXXVI

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:50
Wat een brakke 2e helft zeg. Ze mogen echt nog enorm blij zijn met dat ene puntje. Een schot op doel de 2e helft ,maar wel een goal. Echt apart hoe dat verval zo enorm groot is, niet voor de eerste keer.

• ElPaco
Maar ongelooflijk hoe erg het verval weer is bij PSV. Als dat nou eens minder wordt/weg gaat dan is het een kampioensploeg.

WoT stats

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ten Hag heeft zojuist de uitslagen van de concurrentie gezien;
Afbeeldingslocatie: https://media1.tenor.com/images/146cafd55c8aa903f2d39c0edfd83a0f/tenor.gif?itemid=13837853

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:49

Vos

AFCA

ElPaco schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:47:
Maar ongelooflijk hoe erg het verval weer is bij PSV. Als dat nou eens minder wordt/weg gaat dan is het een kampioensploeg.
Helaas telt 'als' niet in voetbal ;)

• ElPaco
Vos schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:52:
[...]

Helaas telt 'als' niet in voetbal ;)
Ik weet het. Wat ik eigenlijk wilde zeggen maar waar ik de energie niet voor had was het volgende:

Het is goed om te zien dat wat Schmidt wil met het elftal steeds duidelijker wordt en dat PSV dat voor een bepaalde tijd al goed kan uitvoeren (zie deze 1e helft en de eerste 60 mins tegen Granada).

Je ziet nu wel dat de ploeg zo'n intensieve speelstijl geen hele wedstrijd volhoudt, en niet iedereen (de wissels dus) op hetzelfde niveau en tempo mee kunnen doen.

Kunnen ze dat wel (het een wedstrijd volhouden of wissels die het niveau/tempo hoog houden) dan hebben ze denk ik een goede kans om kampioen te worden.

De vraag is hoe lang dat gaat duren, Schmidt heeft nu in ieder geval wel laten zien dat zijn manier van spelen, wanneer goed uitgevoerd en met dit materiaal, zonder problemen punten kan pakken.

WoT stats

• Snowdog
  • Laatst online: 06:50
ElPaco schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:58:
[...]

Ik weet het. Wat ik eigenlijk wilde zeggen maar waar ik de energie niet voor had was het volgende:

Het is goed om te zien dat wat Schmidt wil met het elftal steeds duidelijker wordt en dat PSV dat voor een bepaalde tijd al goed kan uitvoeren (zie deze 1e helft en de eerste 60 mins tegen Granada).

Je ziet nu wel dat de ploeg zo'n intensieve speelstijl geen hele wedstrijd volhoudt, en niet iedereen (de wissels dus) op hetzelfde niveau en tempo mee kunnen doen.

Kunnen ze dat wel (het een wedstrijd volhouden of wissels die het niveau/tempo hoog houden) dan hebben ze denk ik een goede kans om kampioen te worden.

De vraag is hoe lang dat gaat duren, Schmidt heeft nu in ieder geval wel laten zien dat zijn manier van spelen, wanneer goed uitgevoerd en met dit materiaal, zonder problemen punten kan pakken.
Ik weet niet of het of het puur de speelstijl/vermoeidheid is. Ik heb persoonlijk het idee dat het wat meer is dan alleen dat en toch ook wel een mentaal dingetje. Het is niet dat ze er allemaal zo vermoeid bijlopen de 2e helft, maar het loopt gewoon voor geen meter meer. Dat kan natuurlijk ook door vermoeidheid komen, maar dat lijkt me niet echt het geval eigenlijk.

Anyway, ik heb er ook wel vertrouwen in dat ze er uiteindelijk wel komen, maar dit heeft ze al een hoop gekost. In de EL gelukkig dat ze toch nog doorzijn omdat ze gewoon een relatief zwakke groep hadden met een PAOK dat de punten heeft laten liggen tegen de minste tegenstander, maar in de competitie zie ik ze niet echt als concurrent voor het kampioenschap.

Dat is eigenlijk niemand though. Ik denk dat 2e wel het hoogst haalbare is voor dit team en dat zou al best een mooie prestatie zijn (tenzij Ajax het totaal laat liggen). Maar potentie zit er zeker wel in dit team zou ik zeggen.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

• OPSLAGHOND
  • Niet online

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:14
LZ86 schreef op zondag 6 december 2020 @ 16:27:
Oh wat is AZ toch goed, ja die zijn echt wel top 3 materiaal _O-
Nou ik had niet verwacht dat mijn Groningen zou winnen.
Maar ze creëerden weinig, ook met 11 man

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-11 19:24
Tjonge jonge, als dat buitenspel is. Wat een mazzel voor PSV. Een gelijkspel weerspiegelt wel beter de verhoudingen in de wedstrijd. Heerenveen had niks in te brengen de eerste helft, al had het nog wel wat kansen.

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:08
Modbreak:Zulk taalgebruik mag je elders vieren, niet hier

[ Voor 92% gewijzigd door Outerspace op 06-12-2020 21:22 ]

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:22

Superkiwi

Hoi doei

Martinusz schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 22:51:
Overigens morgen staat PSV weer op 1 punt (...)
Is niet helemaal gelukt he :+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• ElPaco
dvdkiwi schreef op zondag 6 december 2020 @ 20:08:
[...]

Hij had ergens wel een beetje gelijk met 1 punt. Helaas niet op de goede manier :(

WoT stats

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:15
dvdkiwi schreef op zondag 6 december 2020 @ 20:08:
[...]

Schade beperkt gebleven :p

Float like a butterfly, sting like a bee.

• mavaros
Van Basten is de enige die verstand heeft van het voetbalspelletje. Hij wint er geen doekjes om, en heeft vrijwel zeker geleerd van het verleden. Naast het feit, dat je als stuurman aan de wal alles kan beweren wat je wilt.

Ik heb het over Rondo. Het voetbalpraatprogramma dat voor VI uitgezonden wordt.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:42
mavaros schreef op zondag 6 december 2020 @ 21:19:
Van Basten is de enige die verstand heeft van het voetbalspelletje. Hij wint er geen doekjes om, en heeft vrijwel zeker geleerd van het verleden. Naast het feit, dat je als stuurman aan de wal alles kan beweren wat je wilt.

Ik heb het over Rondo. Het voetbalpraatprogramma dat voor VI uitgezonden wordt.
Ook bekend onder de naam "de Jack show"

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05:43
Iemand die nu Studio Voetbal kijkt? Denk dat Gijs de Jong spijt heeft dat hij er is gaan zitten ten aanzien van Qatar.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Het blijft jammer wat er bij AZ gebeurt is. Ik vind het wel terecht wat het management gedaan heeft. Het is spelen met vuur van A. Slot en heeft het communicatief dom aangepakt. Het gevolg is zwaar, maar wel anti-corrupt. Hij had het seizoen mooi kunnen afsluiten met AZ, en dan een stap kunnen maken.

Aangezien A. Slot zo goed bezig was met AZ, baal ik er wel van, ten aanzien van het Nederlandse voetbal. Voor de verdere ontwikkeling van de spelers, en die van A. Slot.

Verder: het verlies van Ajax heeft minimale gevolgen zo.

...

• ElPaco
Snowdog schreef op zondag 6 december 2020 @ 19:09:
[...]

Ik weet niet of het of het puur de speelstijl/vermoeidheid is. Ik heb persoonlijk het idee dat het wat meer is dan alleen dat en toch ook wel een mentaal dingetje. Het is niet dat ze er allemaal zo vermoeid bijlopen de 2e helft, maar het loopt gewoon voor geen meter meer. Dat kan natuurlijk ook door vermoeidheid komen, maar dat lijkt me niet echt het geval eigenlijk.

Anyway, ik heb er ook wel vertrouwen in dat ze er uiteindelijk wel komen, maar dit heeft ze al een hoop gekost. In de EL gelukkig dat ze toch nog doorzijn omdat ze gewoon een relatief zwakke groep hadden met een PAOK dat de punten heeft laten liggen tegen de minste tegenstander, maar in de competitie zie ik ze niet echt als concurrent voor het kampioenschap.

Dat is eigenlijk niemand though. Ik denk dat 2e wel het hoogst haalbare is voor dit team en dat zou al best een mooie prestatie zijn (tenzij Ajax het totaal laat liggen). Maar potentie zit er zeker wel in dit team zou ik zeggen.
Ik denk ook dat het mentaal ding is, zeker omdat ze anders het eerste kwartier na rust nog minimaal in staat zouden moeten zijn om het niveau van voor de rust vast te houden. Ze hebben dan immers net een kwartier rust gehad. Misschien doet iemand wel een slaapmiddel in de thee bij PSV? :P

Betreft het kampioenschap, Ajax staat er ook niet geweldig voor. Ja ze hebben een dik doelsaldo, maar die hebben ook al een paar keer met geluk gewonnen en sowieso moet iedereen uit de top 4 nog tegen elkaar behalve Vitesse. Wat dat betreft staat Vitesse er gewoon het beste voor. Maar de echte beslissing zien we denk ik pas in het nieuwe jaar, tenzij er voor die tijd al een ploeg echt is afgehaakt (op meer dan 6 punten komt te staan).

WoT stats

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Luxicon schreef op maandag 7 december 2020 @ 01:12:
Het blijft jammer wat er bij AZ gebeurt is. Ik vind het wel terecht wat het management gedaan heeft. Het is spelen met vuur van A. Slot en heeft het communicatief dom aangepakt. Het gevolg is zwaar, maar wel anti-corrupt. Hij had het seizoen mooi kunnen afsluiten met AZ, en dan een stap kunnen maken.

Aangezien A. Slot zo goed bezig was met AZ, baal ik er wel van, ten aanzien van het Nederlandse voetbal. Voor de verdere ontwikkeling van de spelers, en die van A. Slot.

Waar komt het anti-corrupt vandaan, zijn er ook maar enige tekenen dat Slot AZ bewust benadeeld heeft om de club er slechter achter te laten?

• Martinusz
ElPaco schreef op maandag 7 december 2020 @ 07:47:
[...]
Ja ze hebben een dik doelsaldo, maar die hebben ook al een paar keer met geluk gewonnen
Uh dit klopt niet echt hoor :P

Sparta 0-1 (met vroege rode kaart)
Vitesse 2-1 (met vroege rode kaart)
Heerenveen 5-1
VVV 0-13
Fortuna 5-2
Utrecht 0-3
Heracles 5-0
Emmen 5-0

;) alleen tja het is alles of niets tot nu toe, of dik winnen of verliezen (Groningen, Twente) en dan moet je nog allerlei linkerrijtje potjes gaan voetballen :o
en sowieso moet iedereen uit de top 4 nog tegen elkaar behalve Vitesse. Wat dat betreft staat Vitesse er gewoon het beste voor. Maar de echte beslissing zien we denk ik pas in het nieuwe jaar, tenzij er voor die tijd al een ploeg echt is afgehaakt (op meer dan 6 punten komt te staan).
Jep, met een normaal schema denk ik dat Vitesse bovenaan had gestaan, dit alles kan natuurlijk nog steeds na februari, want dan (begin 2021) gaan Ajax/Feyenoord/PSV/AZ de nodige zware potten krijgen achter elkaar!

Met dit schema doet de mickey mouse competitie wel zijn eer aan helaas ;(

• Napo
  • Niet online
Martinusz schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:43:
[...]

Met dit schema doet de mickey mouse competitie wel zijn eer aan helaas ;(
De keuze mag na dit seizoen zeker geëvalueerd worden om vast te stellen of dit een wenselijke aanpak is of dat men in de Eredivisie een normaal schema zou moeten aanhouden.

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Luxicon schreef op maandag 7 december 2020 @ 01:12:

Tja, bij AZ zijn ze eerder nogal hypocriet. Toen ze zelf Slot hadden benaderd voor hun hoofdtrainerschap was hij nog in de promotierace met Cambuur én in diezelfde maand speelde Cambuur en AZ nog tegen elkaar in de KNVB-beker. Toen hadden ze er zelf schijnbaar geen problemen mee.

Ik denk dat AZ vooral zo zuur reageert omdat ze dachten Feyenoord voorbij te zijn en dat Feyenoord geen stap vooruit zou zijn ten opzichte van AZ. Ondanks dat AZ er beleidsmatig en sportief meer van bakt dan Feyenoord de afgelopen jaren is Feyenoord qua potentie natuurlijk in alles veel groter dan AZ.

• Martinusz
Napo schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:48:
[...]

De keuze mag na dit seizoen zeker geëvalueerd worden om vast te stellen of dit een wenselijke aanpak is of dat men in de Eredivisie een normaal schema zou moeten aanhouden.
Nou ik wil vooral zien, stel we gaan met 3/4 clubs door in Europa....moet je straks het schema eens zien voor deze clubs in Europa :X ik zal straks eens een schema pakken, maar volgens mij krijg je dan zoiets
- topper - europees - topper - europees - topper en dan ook nog ergens KNVB beker er tussendoor?

• ElPaco
Martinusz schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:43:
[...]

Uh dit klopt niet echt hoor :P

Sparta 0-1 (met vroege rode kaart)
Vitesse 2-1 (met vroege rode kaart)
Heerenveen 5-1
VVV 0-13
Fortuna 5-2
Utrecht 0-3
Heracles 5-0
Emmen 5-0

;) alleen tja het is alles of niets tot nu toe, of dik winnen of verliezen (Groningen, Twente) en dan moet je nog allerlei linkerrijtje potjes gaan voetballen :o
Die eerste 2 win toch met wat geluk als je na een vroege rode kaart de winst pakt?

Daarna (tot Twente) is het inderdaad wel makkelijk geweest, met natuurlijk ook niet de meest moeilijke tegenstanders. De vraag is nu of Ajax die lijn doorpakt of dat Twente het begin is van een mindere reeks (ik als PSV fan hoop dat 2e natuurlijk ;))

WoT stats

• ElPaco
Martinusz schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:59:
[...]

Nou ik wil vooral zien, stel we gaan met 3/4 clubs door in Europa....moet je straks het schema eens zien voor deze clubs in Europa :X ik zal straks eens een schema pakken, maar volgens mij krijg je dan zoiets
- topper - europees - topper - europees - topper en dan ook nog ergens KNVB beker er tussendoor?
Het lijkt er op dat als we inderdaad met >2 ploegen doorgaan in Europa (PSV en Ajax zijn Europees natuurlijk al door) dat het drukke schema van nu gewoon blijft tot het moment dat die ploegen uit de beker/Europa worden geknikkerd. Ben echt benieuwd hoe de ploegen daar mee omgaan. Van de KNVB hoeven we niet super veel te verwachten denk ik, er is nou eenmaal niet meer tijd dan dat er is, dus je ontkomt niet echt aan meerdere wedstrijden per week.

WoT stats

• Martinusz
Oke het lijkt mee te vallen wat betreft het schema met Europees voetbal tussendoor, zo te zien gaat Europa pas halverwege februari verder?

Dat is maar goed ook, want hier tussen kun je niks meer plannen 8)7

Ajax:
Ajax - PSV 10-jan
Twente - Ajax 14-jan
Ajax - Feyenoord 17-jan
Fortuna - Ajax 24-jan
Ajax - Willem II 28-jan
AZ - Ajax 31-jan
Ajax - Utrecht 07-feb

Feyenoord:
Sparta - Feyenoord 10-jan
Feyenoord - Pec 13-jan
Ajax - Feyenoord 17-jan
Feyenoord - AZ 24-jan
Heerenveen - Feyenoord 27-jan
Feyenoord - PSV 31-jan
Groningen - Feyenoord 07-feb

PSV:
Ajax - PSV 10-jan
PSV - AZ 13-jan
Sparta - PSV 17-jan
PSV - RKC 23-jan
Emmen - PSV 26-jan
Feyenoord - PSV 31-jan
PSV - Twente 6-feb

Vitesse:
Hereacles - Vitesse 9-jan
Vitesse - Utrecht 12-jan
Emmen - Vitesse 16-jan
Vitesse - Groningen 23-jan
VVV - Vitesse 27-jan
Vitesse - RKC 30-jan
Heerenveen - Vitesse 6-feb

AZ:
Pec - AZ 9-jan
PSV - AZ 13-jan
AZ - ADO 16-jan
Feyenoord - AZ 24-jan
AZ - Utrecht 27-jan
AZ - Ajax 31-jan
Emmen - AZ 6-feb

Kortom midden februari gaat de stand er anders uitzien ;)
PSV zo op het eerste oog wat beter schema? (Sparta, RKC, Emmen)

[ Voor 50% gewijzigd door Martinusz op 07-12-2020 09:27 ]

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-11 13:50
Napo schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:22:
[...]

Waar komt het anti-corrupt vandaan, zijn er ook maar enige tekenen dat Slot AZ bewust benadeeld heeft om de club er slechter achter te laten?
Het ging Huiberts toch juist over het beter maken van Feyenoord dit/komend seizoen en niet zo zeer het slechter maken van AZ nu?
ElPaco schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:07:
[...]

Die eerste 2 win toch met wat geluk als je na een vroege rode kaart de winst pakt?

Daarna (tot Twente) is het inderdaad wel makkelijk geweest, met natuurlijk ook niet de meest moeilijke tegenstanders. De vraag is nu of Ajax die lijn doorpakt of dat Twente het begin is van een mindere reeks (ik als PSV fan hoop dat 2e natuurlijk ;))
Of je wint het op kwaliteit omdat je met 10 nog steeds beter bent dan 11 van Sparta en Vitesse, wie zal het zeggen.
ElPaco schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:11:
[...]

Het lijkt er op dat als we inderdaad met >2 ploegen doorgaan in Europa (PSV en Ajax zijn Europees natuurlijk al door) dat het drukke schema van nu gewoon blijft tot het moment dat die ploegen uit de beker/Europa worden geknikkerd. Ben echt benieuwd hoe de ploegen daar mee omgaan. Van de KNVB hoeven we niet super veel te verwachten denk ik, er is nou eenmaal niet meer tijd dan dat er is, dus je ontkomt niet echt aan meerdere wedstrijden per week.
KNVB heeft al door Europees spelende ploegen geen bye in de beker bewezen dat ze blijkbaar geen voordeel wil geven aan deze clubs.

• Martinusz
BoB_HenK schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:43:

[...]

KNVB heeft al door Europees spelende ploegen geen bye in de beker bewezen dat ze blijkbaar geen voordeel wil geven aan deze clubs.
Ja maar de eerst volgende ronde staat nog in december over een week gepland, dus dat is niet in het drukke schema van 2021. (Jong) Ajax - Utrecht bijvoorbeeld ;)

• BoB_HenK
Martinusz schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:45:
[...]

Ja maar de eerst volgende ronde staat nog in december over een week gepland, dus dat is niet in het drukke schema van 2021. (Jong) Ajax - Utrecht bijvoorbeeld ;)
Met een winterstop van 2 weken in een seizoen waarin januari uitpuilt van de toppers en het nodige aantal spelers bij de grotere clubs die een eindtoernooi moeten gaan spelen tweede week van juni is iedere verlichting welkom lijkt me. Goed voor de spelers, goed voor het voetbal in zijn algemeen. Nu heeft Ajax natuurlijk het geluk dat de beker niet telt als prijs O-) :+

[ Voor 7% gewijzigd door BoB_HenK op 07-12-2020 09:50 ]

• ElPaco

Of je wint het op kwaliteit omdat je met 10 nog steeds beter bent dan 11 van Sparta en Vitesse, wie zal het zeggen.
Als ik het goed begreep werd Ajax juist sterker in het ene geval omdat Labyad degene was die rood kreeg, het ging er over dat Ten Hag door de scheids een beetje werd geholpen in het maken van een betere opstelling.

Sowieso lees ik terug dat Ajax beide keren beter ging spelen met een man minder, of dat een kwaliteit is (en je dus misschien gewoon maar met 10 moet beginnen) of iets anders weet ik niet :+

Maar conclusie (met dank aan de post van @Martinusz ) is vooral dat we begin/half februari een beter beeld gaan hebben over de werkelijk stand.
Vanaf half januari heb je ook nog bekerwedstrijden en half februari komt daar Europees bij. Kijken wie dan de langste adem heeft.

WoT stats

• Napo
  • Niet online
[...]

Het ging Huiberts toch juist over het beter maken van Feyenoord dit/komend seizoen en niet zo zeer het slechter maken van AZ nu?
Daarom ook de vraag waarom corruptie er opeens bij zou komen kijken ;)

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:21
ElPaco schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:18:
[...]
Sowieso lees ik terug dat Ajax beide keren beter ging spelen met een man minder, of dat een kwaliteit is (en je dus misschien gewoon maar met 10 moet beginnen) of iets anders weet ik niet :+
Ten Hag is er op aan't oefenen in ieder geval. Deze week starten ze met zelfs met 9 man. Maar dat was nog een stapje te ver blijkbaar

• ephymerous
Op NU.nl wordt ETG gequote over de dramatisch reeks einde vorig jaar.
"Ik heb daar zeker aan teruggedacht, maar bewust heb ik het daar niet met mijn staf en selectie over gehad. Het is me niet goed genoeg gelukt om mijn spelers voor te bereiden op de wedstrijd tegen Twente. Het is nu aan ons om in de Champions League te zorgen dat het anders loopt dan toen."
Zo'n slechte prestatie en dan niet evalueren. Daar hoef ik op mijn werk niet mee aan te komen :/

XXXVI

• T-MOB
  • Laatst online: 07:58
ephymerous schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:53:
Op NU.nl wordt ETG gequote over de dramatisch reeks einde vorig jaar.
[...]
Zo'n slechte prestatie en dan niet evalueren. Daar hoef ik op mijn werk niet mee aan te komen :/
Er staat niet dat het niet geëvalueerd is, er staat dat hij er nu niet over gehad heeft met staf en selectie. Ik vraag me echt wel eens af waar dat continue gezaag op Ten Hag vandaan komt. Alles wat de man zegt of doet wordt negatief uitgelegd.

Regeren is vooruitschuiven

• ephymerous
T-MOB schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:59:
[...]

Er staat niet dat het niet geëvalueerd is, er staat dat hij er nu niet over gehad heeft met staf en selectie. Ik vraag me echt wel eens af waar dat continue gezaag op Ten Hag vandaan komt. Alles wat de man zegt of doet wordt negatief uitgelegd.
Hoe kan je evalueren als daar niet met je staf en niet met je spelers over spreekt? Een dergelijke wanprestatie lijkt me typisch iets om samen face-to-face over te spreken.

En de reden dat het negatief wordt uitgelegd? Tel de onzin eens op die hij voor en na wedstrijden uitkraamt.

[ Voor 9% gewijzigd door ephymerous op 07-12-2020 11:03 ]

XXXVI

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Kijk dat rijtje even wat @Martinusz heeft gepost. Als de clubs zo doorgaan ga ik binnenkort voorspellingen de deur uit doen die allemaal 0-0 zijn. Ajax moe, PSV moe, Feyenoord moe, AZ moe. Voordeel is dat er dan niks aan de stand veranderen zal ;)

• T-MOB
ephymerous schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:02:
[...]
Hoe kan je evalueren als daar niet met je staf en niet met je spelers over spreekt? Een dergelijke wanprestatie lijkt me typisch iets om samen face-to-face over te spreken.
Een evalutatie doe je niet een jaar na dato. Het interview gaat over de rol van het debacle van vorig jaar in de (voorbereiding op de) cruciale periode dit jaar.

• Martinusz
ephymerous schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:02:
[...]

En de reden dat het negatief wordt uitgelegd? Tel de onzin eens op die hij voor en na wedstrijden uitkraamt.
Je wilt dus bijna een jaar later met een redelijk ander elftal gaan evalueren wat er voor corona tijdperk is gebeurd :?
Rond het duel met Twente gingen de gedachten van Ten Hag terug naar vorig seizoen. Toen zag hij zijn ploeg inspiratieloos met 0-2 van Willem II verliezen en eindigde ook de daaropvolgende beslissende Champions League-wedstrijd tegen Valencia in een teleurstelling: 0-1.

"Ik heb daar zeker aan teruggedacht, maar bewust heb ik het daar niet met mijn staf en selectie over gehad. Het is me niet goed genoeg gelukt om mijn spelers voor te bereiden op de wedstrijd tegen Twente. Het is nu aan ons om in de Champions League te zorgen dat het anders loopt dan toen."
Lijkt mij sowieso vrij nutteloos om terug te gaan referenen naar bijna een jaar geleden, alsof de spelers zelf niet weten dat je moet oppassen met zulke wedstrijden tussen belangrijke duels.
Neemt niet weg dat het niet goed was en blijkbaar vindt hij zelf dat hij de ploeg niet goed heeft voorbereid heeft voor Twente, al blijf ik het allemaal beetje zweverig-gelul vinden. Je tactiek of opstelling of wissels kunnen niet kloppen, maar motivatie of iets dergelijks, mag toch hopen dat een full-prof niet gemotiveerd hoeft te worden door een trainer om zijn best te doen 8)7

Het liep niet, maar misschien lag dat ook gewoon aan Twente, laten we wel wezen Twente heeft gewoon goede resultaten dusver tegen de 'grotere' ploegen:
- Feyenoord 1-1
- PSV - 1-1
- Ajax - 1-2
Komend weekend AZ, ben benieuwd. Tegen de ' kleintjes' doen ze het dan weer slecht eigenlijk, motivatie dingetje? :+

@Typhone of Vitesse staat straks bovenaan en Twente en Groningen 2 en 3 bijvoorbeeld ;) :P

• Luxicon
Napo schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:22:
[...]

Persoonlijk zou het misschien handiger zijn als AZ, Slot het seizoen zou laten afmaken, als hij zou overwinteren in Europa met AZ. Maar er zijn best veel geluiden vanuit de media dat Slot dit niet netjes aangepakt heeft. Die geluiden komen bij andere clubs / eigen spelers vandaan. Vanuit daar is er begrip voor de keuze van AZ.

...

• Napo
  • Niet online
Luxicon schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:42:
[...]

Persoonlijk zou het misschien handiger zijn als AZ, Slot het seizoen zou laten afmaken, als hij zou overwinteren in Europa met AZ. Maar er zijn best veel geluiden vanuit de media dat Slot dit niet netjes aangepakt heeft. Die geluiden komen bij andere clubs / eigen spelers vandaan. Vanuit daar is er begrip voor de keuze van AZ.
De keuze van AZ kan prima te begrijpen zijn maar dat maakt Slot nog niet direct corrupt ;)

• Luxicon
Napo schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:43:
[...]

De keuze van AZ kan prima te begrijpen zijn maar dat maakt Slot nog niet direct corrupt ;)
Daarmee bedoel ik meer dat er onjuist gehandeld kan worden, als je het hebt over normen en waarden. En dat door de vingers gezien wordt. De beslissing om dat door de vingers te zien, is corruptie van normen en waarden. Een management controleert of dat soort zaken worden nageleefd binnen de organisatie.

...

• T-MOB
Martinusz schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:26:
[...]

Komend weekend AZ, ben benieuwd. Tegen de ' kleintjes' doen ze het dan weer slecht eigenlijk, motivatie dingetje? :+
Aan werklust heeft het Twente dit seizoen niet echt ontbeerd. Ik denk eerder dat de ploeg de kwaliteit mist om in de kleine ruimte een verdediging kapot te spelen. Tegen een ploeg die een punt komt verdedigen creeren ze heel weinig. De meeste goals vallen als er veel ruimte is in de verdediging van de tegenstanderd. In de omschakeling, al dan niet afgedwongen door diep op de helft van de tegenstander al de opbouw te verstoren.

• mavaros
ph4ge schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 14:37:
[...]

In principe krijgt hij gewoon zn resterende salaris mee, tenzij ze onderling wat anders overeengekomen of er wat anders in z'n contract staat.

Verder vind ik het weer typisch dat sommigen de selectie van Feyenoord zwart maken en het alleen de magie is van Advocaat is dat het nog ergens op lijkt. Het gat met AZ is minimaal maar wel in het voordeel van Feyenoord. Wat blijft er over van AZ als er een compleet elftal afwezig is?

En wie weet wat de plannen van Arnesen zijn en hoe de respectievelijke selecties er volgend jaar uit zien. Ik kan me voorstellen dat Feyenoord de komende jaren een interessant project is.
Feyenoord speelt weldegelijk alleen maar goed, omdat Advocaat daar de scepter zwaait. Hetzelfde elftal kon er geen hout van, toen Stam de boel moest leiden.

Daarnaast is Feyenoord natuurlijk al jarenlang geen ploeg meer, dat serieus meedoet om de prijzen. Dat is lullig als je aanhanger bent van die club, maar het is wel de realiteit. Als je een decenium moet wachten, voordat je op de Coolsingel mag feesten, terwijl de rest de platte kar om de hoek al klaar heeft staan, in de wetenschap dat het volgend jaar wel raak kan zijn, dan gaat er toch als voormalig topteam iets gruwelijk mis.

Dat is geen haat of andersoortige onzin. De tijd dat Feyenoord de nemesis was voor mijn cluppie, is gewoon voorbij.

Wen er maar aan en blijf hopen dat er betere tijden aanbreken. Het blijft voetbal, dus het zou zomaar kunnen gebeuren.

En mijn voorspelling voor Ajax-Feyenoord: 12-1. Dan krijgen jullie dat ene doelpunt nog cadeau en kunnen ze in Eindhoven de 10-0 blijven koesteren, alsof ze het grote monster als enige hebben verslagen. *O*

Modbreak:Dat onverbeterlijke gedrag van jou, is nu voorbij.

Hoe vaak moet jou er nog op gewezen worden dat naamsverbasteringen en aliassen ongewenst zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Ramzzz op 07-12-2020 12:10 ]

• ph4ge
  • Laatst online: 23:01
mavaros schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:57:
Feyenoord speelt weldegelijk alleen maar goed, omdat Advocaat daar de scepter zwaait. Hetzelfde elftal kon er geen hout van, toen die Stam boel moest leiden.
Dick stapte gewoon op een goed moment in. Natuurlijk was Dick een betere (lees realistischere) trainer dan Stam, maar Dick kan het ook gewoon niet maken nu hij net zoveel blessures heeft als Stam.

Het is een vorm van cognitieve dissonantie in dit topic dat alles wat goed gaat bij Feyenoord en alles dat slecht gaat bij Ajax aan de trainer ligt.
Daarnaast is Feyenoord natuurlijk al jarenlang geen ploeg meer, dat serieus meedoet om de prijzen. Dat is lullig als je aanhanger bent van die club, maar het is wel de realiteit. Als je een decenium moet wachten, voordat je op de Coolsingel mag feesten, terwijl de rest de platte kar om de hoek al klaar heeft staan, in de wetenschap dat het volgend jaar wel raak kan zijn, dan gaat er toch als voormalig topteam iets gruwelijk mis.
Qua prijzen deed de voorganger van Dick (als je even de maanden van Stam vergeet) het helemaal niet zo slecht. En laten we niet vergeten dat Feyenoord niet voor niets de enige club was die vorig seizoen gewoon uit wilde spelen, ze deden als enige nog voor 2 prijzen mee, grote kans dat er tenminste 1 was gewonnen.

Goed voetbal is maar net hoe je het definieert. Er wordt vaak genoeg goed voetbal gespeeld in de Kuip. De 2 mooiste goals van het jaar zijn door Feyenoord gemaakt en een goede organisatie en verdediging zijn ook goed. Wat niks af doet van de slechte fase waar Feyenoord zich op het moment in bevindt, waarin ook het voetbal niet oogt natuurlijk.
Dat is geen haat of andersoortige onzin. De tijd dat Feyenoord de nemesis was voor mijn cluppie, is gewoon voorbij.

Wen er maar aan en blijf hopen dat er betere tijden aanbreken. Het blijft voetbal, dus het zou zomaar kunnen gebeuren.

En mijn voorspelling voor Ajax-Feyenoord: 12-1. Dan krijgen jullie dat ene doelpunt nog cadeau en kunnen ze in Eindhoven de 10-0 blijven koesteren, alsof ze het grote monster als enige hebben verslagen. *O*
Right, kijk jou eens objectief zijn. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 07-12-2020 12:12 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Maarten_E
PSV'ers en Vitessenaren (?) na Ajax-FC Twente:
Afbeeldingslocatie: https://i.kym-cdn.com/entries/icons/facebook/000/000/283/gaijin4koma2_peersblog_1200684608.jpg

PSV'ers en Vitessenaren (?) na sc Heerenveen-PSV en PEC-Vitesse:
Afbeeldingslocatie: https://media.ign.com/games/image/article/738/738102/gaijin4koma_peersblog_1200684654.jpg

Love ya all <3 ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Maarten_E op 07-12-2020 12:23 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:47
Martinusz schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:26:
[...]

Je wilt dus bijna een jaar later met een redelijk ander elftal gaan evalueren wat er voor corona tijdperk is gebeurd :?

[...]

Lijkt mij sowieso vrij nutteloos om terug te gaan referenen naar bijna een jaar geleden, alsof de spelers zelf niet weten dat je moet oppassen met zulke wedstrijden tussen belangrijke duels.
Neemt niet weg dat het niet goed was en blijkbaar vindt hij zelf dat hij de ploeg niet goed heeft voorbereid heeft voor Twente, al blijf ik het allemaal beetje zweverig-gelul vinden. Je tactiek of opstelling of wissels kunnen niet kloppen, maar motivatie of iets dergelijks, mag toch hopen dat een full-prof niet gemotiveerd hoeft te worden door een trainer om zijn best te doen 8)7

Het liep niet, maar misschien lag dat ook gewoon aan Twente, laten we wel wezen Twente heeft gewoon goede resultaten dusver tegen de 'grotere' ploegen:
- Feyenoord 1-1
- PSV - 1-1
- Ajax - 1-2

@Typhone of Vitesse staat straks bovenaan en Twente en Groningen 2 en 3 bijvoorbeeld ;) :P
Moeten we dan nu constateren dat Ajax niet beter is dan Feyenoord en PSV, omdat die nog wel een puntje pakken tegen Twente? :+
[...]

Feyenoord speelt weldegelijk alleen maar goed, omdat Advocaat daar de scepter zwaait. Hetzelfde elftal kon er geen hout van, toen [mbr]Stam[/] de boel moest leiden.

[modbreak]Dat onverbeterlijke gedrag van jou, is nu voorbij.

Hoe vaak moet jou er nog op gewezen worden dat naamsverbasteringen en aliassen ongewenst zijn?[/]
Tjah, als je als Ajax zijnde verliest van Twente en het kleine Feyenoord daar gelijk speelt, mag je zeker blijven hopen op 12-1 ofzo.

Ik kijk momenteel met meer hoop naar de toekomst van Feyenoord dan de afgelopen 18 jaar, er worden nu in elk geval stappen (vooruit) gezet in een richting die me op langer termijn beter lijkt dan altijd alleen maar korte termijn denken.
Ajax is verder, maar ook weer niet zoveel verder, daarbij is het ook nog eens zo dat wegens de Brexit Engelse clubs geen/ minder jeugd zomaar mogen overnemen van (onderandere) Nederlandse clubs. Denk dat dat ook een positieve nooit legt op het doorstromen en behouden van jeugd en daarbij op Nederland als opleidingsland. Dus óók op de jeugdopleiding van Feyenoord.

• Martinusz
jbdeiman schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:37:
[...]

Moeten we dan nu constateren dat Ajax niet beter is dan Feyenoord en PSV, omdat die nog wel een puntje pakken tegen Twente? :+
Nee want PSV pakte ook een punt ;)
Ajax won met 5-0 van Heracles :P zo kunnen we bezig blijven ;)

• mavaros
jbdeiman schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:37:
[...]

[...]

Tjah, als je als Ajax zijnde verliest van Twente en het kleine Feyenoord daar gelijk speelt, mag je zeker blijven hopen op 12-1 ofzo.

Ik kijk momenteel met meer hoop naar de toekomst van Feyenoord dan de afgelopen 18 jaar, er worden nu in elk geval stappen (vooruit) gezet in een richting die me op langer termijn beter lijkt dan altijd alleen maar korte termijn denken.
Ajax is verder, maar ook weer niet zoveel verder, daarbij is het ook nog eens zo dat wegens de Brexit Engelse clubs geen/ minder jeugd zomaar mogen overnemen van (onderandere) Nederlandse clubs. Denk dat dat ook een positieve nooit legt op het doorstromen en behouden van jeugd en daarbij op Nederland als opleidingsland. Dus óók op de jeugdopleiding van Feyenoord.
Ajax heeft nog een hele lange weg te gaan, maar heeft wel publiek gemaakt, dat ze bij de top van Europa willen behoren. Als het dan niet lekker loopt, dan mag en kan je dat ook hardop zeggen.

Feyenoord had altijd en heeft het misschien nog wel, een van de beste voetbalscholen van de wereld. Wij gingen zelfs kijken hoe ze het daar nu precies deden.

En nu? Niemand gaat meer bij Varkenoord kijken, want het is een opleidingsinstituut in de marge geworden. Alles wat door had moeten kunnen breken faalt. Neem meneer Drenthe als referentiekader. Compleet mislukt en zelfs lachwekkend verworden als voetballer.

En dan 18 jaar een beetje lopen aanrommelen in de eredivisie. Geen prijzen, geen sprankelend voetbal, een dreumes in de europese competities. Dat zie ik dus, met mijn gekleurde bril.

Ook ik hoop dat Feyenoord weer eens een keer de boel op orde gaat krijgen, en dat ik met dichtgeknepen billetjes naar de Kuip afzak, omdat dat duivelse Feyenoord levensgevaarlijk is. Dat is al 18 jaar niet het geval.

Ik kan er ook niks beters van maken en herken het, want elke club heeft tijden van succes en totale afgang. Het hoort er gewoon bij. Je zou nu maar fan van FC Emmen zijn op dit moment. Dan heb je ook een slechte tijd.

@remco112

6 punten goedmaken is niks. Dat zijn 2 wedstrijdjes in de competitie, en elk team wint of verliest die 6 punten wel ergens een keer in de competitie.

Er zijn jaren geweest, dat PSV al ergens op driekwart van het seizoen de platte kar uit de garage moest halen, om door de stad te rijden. Sta je daar als Ajaxfan alweer te feesten tussen al die mensen in Eindhoven. Moet je alweer de buren tot rust manen, want een feestdag is voor anderen een rouwdag.

Gelukkig/Jammergenoeg is die tijd ook hier voorbij, want ook PSV maakt er al jaren een potje van.

Het levert ook mooie momenten op, wanneer Willem II hier om de hoek in het stadion speelt, en alle PSV-supporters 7 kleuren stront schijten, want een overwinning is geen gegeven, zoals het vroeger wel was.

Feyenoord zit in zo'n enorm diep dal. Dat is voor even erg grappig, maar het moet niet eeuwig duren, en dat doet het wel, als je al 18 jaar elke keer naast de pot pist. Je hebt geen ruk aan een derde plaats of halve finale KNVB beker.

Hup Feyenoord!

[ Voor 18% gewijzigd door mavaros op 07-12-2020 13:24 ]

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
[...].
Daarnaast is Feyenoord natuurlijk al jarenlang geen ploeg meer, dat serieus meedoet om de prijzen.
Vorig seizoen bekerfinale behaald en aan een behoorlijke inhaalslag onder Advocaat gemaakt waarin we tot 6 punten achterstand op zowel Ajax als AZ kwamen. Wat is jouw definitie van 'serieus' en 'prijzen'?

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Domste (eigen) goal van het jaar is ook gemaakt door Bukusu van NEC.
Terugspeelbal recht op een leeg doel ...

[ Voor 3% gewijzigd door OPSLAGHOND op 07-12-2020 13:15 ]

• remco112
mavaros schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:05:
[...]
En nu? Niemand gaat meer bij Varkenoord kijken, want het is een opleidingsinstituut in de marge geworden. Alles wat door had moeten kunnen breken faalt. Neem meneer Drenthe als referentiekader. Compleet mislukt en zelfs lachwekkend verworden als voetballer.
Stefan de Vrij, Rick Karsdorp (tegenwoordig weer basisspeler bij AS Roma) en Georginio Wijnaldum vergeet je voor het gemak even?

De jeugd is weer volop aan het bloeien bij Feyenoord. Grote talenten als Mike Kleijn en Antoni Milambo spelen met hun 15(!!!) jaar in de onder 18. En talenten als Shiloh 't Zand, Giuliany Ben-David dos Santos, Mimeirhel Benita besloten allemaal een contract te ondertekenen terwijl er van meerdere clubs interesse was. Ik heb het idee dat je vooral mensen napraat, maar geen idee hoe de vork daadwerkelijk in de steel zit. Maakt niet uit, maar ik prik er snel doorheen :)

• ph4ge
remco112 schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:16:
[...]

Stefan de Vrij, Rick Karsdorp (tegenwoordig weer basisspeler bij AS Roma) en Georginio Wijnaldum vergeet je voor het gemak even?

De jeugd is weer volop aan het bloeien bij Feyenoord. Grote talenten als Mike Kleijn en Antoni Milambo spelen met hun 15(!!!) jaar in de onder 18. En talenten als Shiloh 't Zand, Giuliany Ben-David dos Santos, Mimeirhel Benita besloten allemaal een contract te ondertekenen terwijl er van meerdere clubs interesse was. Ik heb het idee dat je vooral mensen napraat, maar geen idee hoe de vork daadwerkelijk in de steel zit. Maakt niet uit, maar ik prik er snel doorheen :)
Laat hem maar lekker "objectief" zijn. Als Feyenoord even een mindere reeks heeft dan kan je er vergif op innemen dat een aantal zogenaamde objectieve voetbalkijkers die echt geen hekel aan Feyenoord hebben hun professionele mening gaan delen dat alles aan de club fout en mis gaat en elke andere club op elk ander gebied beter is.

Er zit behoorlijk wat talent in de selectie van Feyenoord, en er komt ook wel weer wat aan. Blessures en de negatieve sfeer rond de club zorgen er voor dat ze de zelfbenoemde objectieve volger nog niet zijn overtuigd, maar met een beetje geluk komt dat snel genoeg. Donderdag is dan wel cruciaal.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-11 19:56

snmght

imho dan he

[...]
Grote talenten als Mike Kleijn en Antoni Milambo spelen met hun 15(!!!) jaar in de onder 18. En talenten als Shiloh 't Zand, Giuliany Ben-David dos Santos, Mimeirhel Benita besloten allemaal een contract te ondertekenen terwijl er van meerdere clubs interesse was.
Ken je Bojan Krkic nog? :+

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Of Nando Rafael?
Of Daniël de Ridder?
Of Youssouf Hersi?
Of Tom de Mul?
Of Araz Özbiliz?
Of Ouasim Bouy?
Of Gyliano van Velzen?

>:)

• mavaros
[...]

Nou, dat is toch niet speciaal ofzo?

Als ik het lijstje van doorgebroken Ajacieden hier neer ga plempen, dan verbleekt Feyenoord en dan zijn jullie weer massaal boos, want Ajax is beter.

Ik wacht af en zie over 5 jaar wel of Feyenoord uit de as herrezen is. Die paar spelers die furore maken in Europese topclubs zeggen mij helemaal niets.

Een goed Feyenoord hoort binnen een aantal jaar een volwaardig elftal aan jeugdspelers af te leveren, zoals andere clubs wel voor elkaar krijgen. Dat hoeft niet allemaal een variant van Maradona te zijn, maar wel goed genoeg om je eigen elftal aan te vullen.

Ik ben bloedserieus dat ik het liefst een volwaardig opererende vechtmachine uit Rotterdam als tegenstander krijg. Dat is er nu niet en morgen betwijfel ik ook. Maar na morgen komt er een overmorgen, dus wie weet. ;)

• remco112
Freddy Adu is een nog mooier voorbeeld :D

Ik wil alleen maar aangeven dat @mavaros geen idee heeft wat er op dit moment gaande is op Varkenoord. Ik zeg niet dat de grootste talenten allemaal topvoetballers gaan worden, maar zeggen dat Varkenoord een opleidingsinstituut in de marge is geworden, is complete nonsens.

• remco112
mavaros schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:45:
[...]

Als ik het lijstje van doorgebroken Ajacieden hier neer ga plempen, dan verbleekt Feyenoord en dan zijn jullie weer massaal boos, want Ajax is beter.
Want het gaat over Ajax? Ajax is inderdaad beter. Feyenoord is mooier :*)

• Maarten_E
Balen dat PSV "maar" een punt is ingelopen, aan de andere kant:
Als je gelijkspeelt tegen een angstgegner, en het veldspel in de eerste helft echt heel behoorlijk was, en het een mirakel is dat het maar 0-1 staat, dan kijk ik er wel anders naar.
Aan de andere kant moeten Schmidt en co. er wel echt voor proberen te zorgen dat PSV wat meer gecontroleerd de wedstrijd uitspeelt, want zo'n verval slaat nergens op. Geloof ook niet dat het met de kwaliteit van de wissels te maken heeft, maar dat de spelers na zo'n eerste helft gewoon zijn uitgeput. Als Klopp met Dortmund en Liverpool heavy metal voetbal tracht te spelen, wat doet Schmidt dan met PSV? Deathcore? :+

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:47
mavaros schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:45:
[...]

Ik wacht af en zie over 5 jaar wel of Feyenoord uit de as herrezen is. Die paar spelers die furore maken in Europese topclubs zeggen mij helemaal niets.

Een goed Feyenoord hoort binnen een aantal jaar een volwaardig elftal aan jeugdspelers af te leveren, zoals andere clubs wel voor elkaar krijgen. Dat hoeft niet allemaal een variant van Maradona te zijn, maar wel goed genoeg om je eigen elftal aan te vullen.

Ik ben bloedserieus dat ik het liefst een volwaardig opererende vechtmachine uit Rotterdam als tegenstander krijg. Dat is er nu niet en morgen betwijfel ik ook. Maar na morgen komt er een overmorgen, dus wie weet. ;)
Tjah, Ajax zit nu op de juiste plek de afgelopen paar jaar, maar die hebben daarvoor ook jaren van malaise gehad. Als je ziet waar Feyenoord het mee moet doen, of waar Ajax het mee doet (elk dubbeltje omdraaien, en de investering in je gehele selectie is lager dan wat Ajax aan 1 (jonge) braziliaanse speler uitgeeft, zonder te knipperen) is het inderdaad niet gek dat het Ajax nu beter gaat.
Maar dat het bij Ajax beter gaat dan bij Feyenoord momenteel is ook niet waar de discussie om gaat, het gaat om het beeld wat er gepresenteerd wordt door (toch vaak, niet alleen en ook zeer zeker niet alle) Ajacieden. Weten jullie allemaal nog hoe het was toen de centjes bij elkaar geschraapt moesten worden, daar kom je niet in een jaartje overheen, ook niet in 2 jaar. Wel is het zo dat nu (eindelijk) weer een visie is gevonden die de jeugd wel kansen geeft.

Maar t.a.v. Ajax, een tegenstander die verdedigend goed in elkaar zit en op de counter, gevaarlijk kan worden is zeker wel een gevaarlijke tegenstander voor dit Ajax. Zie hoe een Twente, met alle respect, het doet tegen deze ploeg, die hebben hun spel aangepast aan het Ajax spel en voilla Ajax heeft het moeilijk. Is Ajax dan nu ineens zo slecht geworden of is het ook een moment opname?
Of toen Ajax vorig seizoen (het Corona seizoen) 3 voorhoede spelers moest missen met een blessure, toen was het ineens ook allemaal slecht. Is Ajax dan slecht, of kunnen we dan spreken van een mindere fase, mede mogelijk gemaakt door de (vele) afwezigen?
Kijk dan nu bij Feyenoord wat er allemaal geblesseerd / afwezig is, en beoordeel die op dezelfde wijze als je toen bij Ajax deed. Natuurlijk, ook met iedereen fit heeft Ajax een betere (en bredere) selectie, maar zoals je ziet tegen o.a. Twente, zegt dat helemaal niets.

[edit]
Ik probeer met dit betoog helemaal Feyenoord niet op te hemelen (in tegendeel), maar je het een en ander in perspectief te laten plaatsen. Het gaat (nu) ook niet goed bij Feyenoord, maar het besef is er nu wel dat men moet investeren in de jeugd. De jeugd krijgt (eindelijk) weer het gevoel dat ze wat kunnen bereiken en dat de club een idee met ze heeft, getuige ook de aantallen jeugdspelers die ervoor kiezen te blijven en te tekenen. (of de paar jeugdspelers die erbij zijn gehaald door o.a. Arnessen)
Met de miljoenen die Ajax investeert in spelers denk ik dat met een paar jaar bij Feyenoord de jeugd weer meer kansen krijgt dan bij Ajax en het beeld weer eens om kan draaien ten aanzien van de jeugdopleiding.

Leuk voorbeeld om er maar eens bij te halen: Het filmpje van het NL elftal, 'the new wave', succes komt in golven iedereen heeft met mindere periodes te maken

[ Voor 14% gewijzigd door jbdeiman op 07-12-2020 17:05 ]

• OPSLAGHOND
  • Niet online
[ Week 49 - 2020 ] - [ Tegenstanders van Nederlandse clubs in Europa ]

- Ajax (#1) vs Atalanta (#9 Italië) ||||| woensdag 9 december om 18:55 uur
- Rijeka (#4 Kroatië) vs AZ (#8) ||||| donderdag 10 december om 18:55 uur
- PSV (#3) vs Omonia (#6 Cyprus) ||||| donderdag 10 december om 18:55 uur
- Wolfsberger AC (#7 Oostenrijk vs Feyenoord (#4) ||||| donderdag 10 december om 21:00 uur

=========================================================

Week 48 - Tegenstanders van Nederlandse clubs in Europa

Tegenstander Ajax;
- Atalanta (#9 Italië) speelde thuis gelijk met 1 - 1 tegen Midtjylland (#1 Denemarken). ** Geen competitiewedstrijd **

Tegenstander AZ;
- Rijeka (#4 Kroatië) won uit met 1 - 2 tegen Hajduk Split (#5 Kroatië).

Tegenstander Feyenoord;
- Wolfsberger AC (#7 Oostenrijk) verloor uit met 4 - 1 tegen Swarovski Tirol (#6 Oostenrijk).

Tegenstander PSV;
- Omonia (#6 Cyprus) won uit met 0 - 3 tegen Apoel (#9 Cyprus).

=========================================================

Poll: Ajax vs Atalanta
Winst Ajax
Winst Atalanta
Gelijkspel
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403169&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Rijeka vs AZ
Winst AZ
Winst Rijeka
Gelijkspel
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403170&layout=6&sort=prc

Poll: PSV vs Omonia
Winst PSV
Winst Omonia
Gelijkspel
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403171&layout=6&sort=prc

Poll: Wolfsberger vs Feyenoord
Winst Feyenoord
Winst Wolfsberger
Gelijkspel
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403172&layout=6&sort=prc

*O* :)F *O* :)F *O* :)F *O* :)F *O* :)F *O*

• ElPaco
Bedankt voor deze posts iedere keer @OPSLAGHOND, echt super!

WoT stats

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:49

Vos

AFCA

4x winst NL gestemd, positief er in gaan! :D :)F

[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 08-12-2020 07:38 ]

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:43
Ajax en Feyenoord zijn toch wel de partijen waar het moet gaan gebeuren. PSV is natuurlijk al geplaatst en normaal gesproken moet AZ het toch ook wel af kunnen maken..

Benieuwd wat de status is donderdag om 23.00, in elk geval twee Nederlandse ploegen gaan overwinteren, maar het zou mooi zijn als het er 4 zijn waarvan er 1 in de Champions League.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Martinusz
Ik denk dat Ajax het niet gaat redden (verlies) en de overige clubs gaan winnen, oftewel 4 clubs in EL :Y

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Martinusz schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 08:34:
Ik denk dat Ajax het niet gaat redden (verlies) en de overige clubs gaan winnen, oftewel 4 clubs in EL :Y
Dat gevoel heb ik ook. Het is weer een typische Ajax week waarin achteraf uitlopen niet gebeurde en waarin de CL een extreme vorm van volwassenheid eist. Elke keer als ik denk dat hebben ze wel krijg ik een flash in mijn hoofd waarin Zapata voorbij draaft bij Daley Blind.

• Martinusz
Typhone schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 08:36:
[...]

Dat gevoel heb ik ook. Het is weer een typische Ajax week waarin achteraf uitlopen niet gebeurde en waarin de CL een extreme vorm van volwassenheid eist. Elke keer als ik denk dat hebben ze wel krijg ik een flash in mijn hoofd waarin Zapata voorbij draaft bij Daley Blind.
Ik heb ook liever Ajax in de EL nu, ik zie eigenlijk niet hoe Ajax nog een ronde zou overleven, tenzij ze echt een zwakker broeder zouden loten, maar zijn die er nog in de CL?
Overigens kunnen ze natuurlijk ook pech hebben in de EL, maar de kans acht ik daar kleiner.

• BoB_HenK
Martinusz schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 08:39:
[...]

Ik heb ook liever Ajax in de EL nu, ik zie eigenlijk niet hoe Ajax nog een ronde zou overleven, tenzij ze echt een zwakker broeder zouden loten, maar zijn die er nog in de CL?
Overigens kunnen ze natuurlijk ook pech hebben in de EL, maar de kans acht ik daar kleiner.
Kan ik ergens een tientje inzetten op de loting Spurs - Ajax :+ :X?

Voor degenen die het zich net als ik afvroegen: In de EL 'round of 32' kan je geen club uit eigen land loten, daarna wel.

Voor wat betreft de zwakke broeders: Lokomotiv Moskou, RB Salzburg, Olympiakos, Marseille, Krasnodar, Rennes, Club Brugge, Ferencvaros kunnen allemaal nog 3e worden in hun respectievelijke poule. Loot het gros van die ploegen liever dan een Tottenham, Milan, Roma, Arsenal, etc. die in de EL zitten.

[ Voor 20% gewijzigd door BoB_HenK op 08-12-2020 09:17 ]

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 05-11 10:47

Baseman77

We move

Maarten_E schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:29:
Geloof ook niet dat het met de kwaliteit van de wissels te maken heeft, maar dat de spelers na zo'n eerste helft gewoon zijn uitgeput. Als Klopp met Dortmund en Liverpool heavy metal voetbal tracht te spelen, wat doet Schmidt dan met PSV? Deathcore? :+
Je kunt dit seizoen niet vergelijken met een normaal seizoen, zie alleen al de talloze blessures in alle competities. De spelers vallen bij bosjes om.

PSV speelt deze periode 10 wedstrijden in 31 dagen, nadat de helft van de selectie corona heeft gehad waardoor de andere helft extra belast werd. Oftewel, om blessures te voorkomen volgt Schmidt de adviezen van zijn medische staf en wisselt hij noodgedwongen heel veel.

Dit is ook de reden dat PSV nog geen 2 helften lang het gewenste spel kan volhouden. Momenteel lukt het ongeveer een uur, tegen Heerenveen maar 1 helft na de zware uitwedstrijd tegen Granada. Daarna kunnen enkele spelers het niet meer belopen en ontstaan er grote(re) ruimtes, waardoor de tegenstander in zijn spel kan komen en PSV het lastig kan krijgen. Het is dus zaak om in de goede periode een veilige voorsprong op te bouwen en dat lukt nog niet voldoende, met name voorin is men nog niet effectief genoeg.

Tot de winterstop is behelpen door het grote aantal wedstrijden en is het zaak om blessures zoveel mogelijk te voorkomen, daarna moet de selectie fysiek er fysiek beter voor staan.

• T-MOB
Martinusz schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 08:39:
[...]

Monchengladbach, Shaktar, Porto en Club Brugge kunnen nog door. Maar volgens mij als je tweede wordt dan kom je een groepswinnaar tegen. Dus reken maar op Bayern, Barća of City.

Die poule van Monchengladbach en Shaktar is qua stand wel de leukste. Daar kan iedereen nog door. Verder is het spannend in groep H. Waar PSG, Leipzig en United alledrie op 9 staan. PSG heeft genoeg aan een gelijkspel tegen Basaksehir.

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Baseman77 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:26:
[...]

Dit is ook de reden dat PSV nog geen 2 helften lang het gewenste spel kan volhouden. Momenteel lukt het ongeveer een uur, tegen Heerenveen maar 1 helft na de zware uitwedstrijd tegen Granada.
Dat heeft niet zoveel met blessures te maken maar met conditie. En dat is gewoon te trainen. Als er 2 of 3 spelers geen conditie hebben betekent dat niet dat opeens 8 anderen ook geen conditie meer hebben. Het zijn wel profs. Bij Ajax en Feyenoord is dat balletje ook al eens opgegooid maar ik vraag me dan toch wel af wat er in de voorbereiding is gedaan door de topclubs. Andere clubs, waar ook coronagevallen zijn geweest, kunnen ook twee helften vol gas geven.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
PSG zal daar wel doorgaan, maar United dat speelt tegen Leipzig speelt voor de volgende ronde is wel een interessante wedstrijd.

Je wordt hooguit tweede dus de kans dat je een Bayern of City loot is dan groot, en dan is het wel klaar.

Maar een zwakke broeder in de EL die op z'n Getafe's Ajax het voetballen moeilijk maakt ligt ze ook niet. Dan kun je misschien nog beter wel een ploeg loten die zelf ook de intentie heeft om positiespel te spelen.

• BoB_HenK
Typhone schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:35:
[...]

Dat heeft niet zoveel met blessures te maken maar met conditie. En dat is gewoon te trainen. Als er 2 of 3 spelers geen conditie hebben betekent dat niet dat opeens 8 anderen ook geen conditie meer hebben. Het zijn wel profs. Bij Ajax en Feyenoord is dat balletje ook al eens opgegooid maar ik vraag me dan toch wel af wat er in de voorbereiding is gedaan door de topclubs. Andere clubs, waar ook coronagevallen zijn geweest, kunnen ook twee helften vol gas geven.
Met dien te verschille dat een PSV zeer intensief voetbal speelt. 90 minuten lang met 10 man op je eigen helft proberen de boel tegen te houden is een stuk beter vol te houden

• Baseman77

Baseman77

We move

Bij Ajax en Feyenoord is dat balletje ook al eens opgegooid maar ik vraag me dan toch wel af wat er in de voorbereiding is gedaan door de topclubs. Andere clubs, waar ook coronagevallen zijn geweest, kunnen ook twee helften vol gas geven.
Jij denkt dat tactiek en speelstijl geen invloed hebben? Evenals het aantal wedstrijden?

Niet voor niets hoor je vooral de Nederlandse topclubs hierover, aangezien hun speelstijl veel meer vraagt van de conditie van de spelers. Helemaal bij PSV. Ook omdat juist deze clubs ook Europees spelen en de selecties veel internationals bevatten.

Een bus parkeren is geen "gas geven". Heerenveen had afgelopen weekend in de 1e helft maar liefst 22,2% balbezit, waarbij de keren dat meerdere spelers de middellijn overstaken op de vingers van 1 hand te tellen waren. Dat is niet de conditioneel meest veeleisende tactiek, wat in de 2e helft bleek toen ze wel gas konden geven.

• T-MOB
dutchgio schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:36:
Je wordt hooguit tweede dus de kans dat je een Bayern of City loot is dan groot, en dan is het wel klaar.
Voor Ajax is dat helemaal geen gek scenario. Bankrekening gevuld, op het aller-allerhoogste niveau je talenten in de etalage, uefa-puntjes binnen en snel weer van het retevolle programma af. In de EL moet je zo ongeveer tot in de finale om financieel en qua prestige in de buurt te komen. En mocht je wel stunten door Juve of Real weer eens naar huis te spelen dan is dat alleen maar mooi natuurlijk :)

• Napo
  • Niet online
[...] maar ik vraag me dan toch wel af wat er in de voorbereiding is gedaan door de topclubs. Andere clubs, waar ook coronagevallen zijn geweest, kunnen ook twee helften vol gas geven.
De beperkte voorbereiding die vanwege corona later is gestart dan normaal en waarbij groepstrainingen en oefenwedstrijden initieel onmogelijk waren?

Het is de combinatie van alle omstandigheden die het bijzonder lastig maakt.

• snmght

snmght

imho dan he

Ik kan me niet voorstellen dat Ajax doorgaat in de CL; tegen Zapata had helaas niemand iets in te brengen. Of ETH moet een tactische meesterzet doen om dat op te vangen.

• Harribo
snmght schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:03:
Ik kan me niet voorstellen dat Ajax doorgaat in de CL; tegen Zapata had helaas niemand iets in te brengen. Of ETH moet een tactische meesterzet doen om dat op te vangen.
Ik vrees het ook. Verdedigend is Ajax te zwak.
Snap niet dat ze naast Schuurs en Blind betere verdedigers hebben gehaald. Dat maakt nu het verschil denk ik.
En voorin missen ze teveel kansen.
Maar ja wie weet.

Ik zie trouwens Feyenoord ook niet winnen. Ik zie ze wel eventueel beter zijn dan Wolfsberger maar ik zie niet wie de doelpunten moet gaan maken.

Mijn voorspelling : Feyenoord eruit, de rest allemaal in de EL

@OPSLAGHOND dank voor de leuke polls!

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 08-12-2020 10:11 ]

• snmght

snmght

imho dan he

Maar on the other hand, hebben 'we' niet 12,5% kans op de EL winst als we 4 ploegen in de round of 32 hebben? :+

• snmght

snmght

imho dan he

Harribo schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:10:
[...]

Snap niet dat ze naast Schuurs en Blind betere verdedigers hebben gehaald. Dat maakt nu het verschil denk ik.
Maar ja wie weet.

Ik zie trouwens Feyenoord ook niet winnen. Ik zie ze wel eventueel beter zijn dan Wolfsberger maar ik zie niet wie de doelpunten moet gaan maken.

Eens. Wat mij betreft mag er in de winter een CV bij. Een spits ook trouwens; niet slecht die Traoré maar als Ajax zijnde mag het nog wel een paar klasses beter imho.

• T-MOB
Baseman77 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:57:
[...]
Jij denkt dat tactiek en speelstijl geen invloed hebben? Evenals het aantal wedstrijden?
Speelstijl is niet van God gegeven toch. Als je een tactiek hanteert die je spelersmateriaal geen hele wedstijd kan uitvoeren is er iets mis met je tactisch inzicht.
Een bus parkeren is geen "gas geven". Heerenveen had afgelopen weekend in de 1e helft maar liefst 22,2% balbezit, waarbij de keren dat meerdere spelers de middellijn overstaken op de vingers van 1 hand te tellen waren. Dat is niet de conditioneel meest veeleisende tactiek, wat in de 2e helft bleek toen ze wel gas konden geven.
Tja, iedereen weet zo onderhand dat PSV na een uurtje wel uitgeraasd is. Prima tactiek van Heerenveen om het zo aan te vliegen. Een wedstrijd duur nou eenmaal 90 minuten.

• ephymerous
snmght schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:03:
Zonder Klaiber, Alvarez, Promes, Traore en Labyad geeft ik Ajax een reële kans. Wellicht eens het centrum aanpassen naar Martinez en die jeugdspeler. Minder dan Blind en Schuurs kan bijna niet.

Een schande eigenlijk dat je niet door bent. Thuis tegen Liverpool en uit bij Atalanta had veel meer ingezeten. Maar als je je beste spelers wisselt of naïef blijft aanvallen. :X

[ Voor 16% gewijzigd door ephymerous op 08-12-2020 10:14 ]

XXXVI

• Napo
  • Niet online
ElPaco schreef op maandag 7 december 2020 @ 07:47:
[...]
Betreft het kampioenschap, Ajax staat er ook niet geweldig voor. Ja ze hebben een dik doelsaldo, maar die hebben ook al een paar keer met geluk gewonnen en sowieso moet iedereen uit de top 4 nog tegen elkaar behalve Vitesse. Wat dat betreft staat Vitesse er gewoon het beste voor. Maar de echte beslissing zien we denk ik pas in het nieuwe jaar, tenzij er voor die tijd al een ploeg echt is afgehaakt (op meer dan 6 punten komt te staan).
On this note, lange leven de voorspellende modellen :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3R89P4L.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Napo op 08-12-2020 10:15 ]

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
dutchgio schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:36:
PSG zal daar wel doorgaan, maar United dat speelt tegen Leipzig speelt voor de volgende ronde is wel een interessante wedstrijd.

Maar een zwakke broeder in de EL die op z'n Getafe's Ajax het voetballen moeilijk maakt ligt ze ook niet. Dan kun je misschien nog beter wel een ploeg loten die zelf ook de intentie heeft om positiespel te spelen.
Dus wat je eigenlijk wil zeggen is dat Ajax niet goed genoeg is voor Europa na de winter?

• Harribo
snmght schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:11:
Maar on the other hand, hebben 'we' niet 12,5% kans op de EL winst als we 4 ploegen in de round of 32 hebben? :+
Das nog maar 1 op de 8 ;)

Financieel zal het voor Ajax aantrekkelijker zijn denk ik om een ronde in de CL verder te komen?
Ook omdat ik denk dat als je Atalanta niet kan verslaan, je ook niet heel ver in de EL zult komen. Daar komen snel genoeg dan minstens zulke goede tegenstanders

• snmght

snmght

imho dan he

ephymerous schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:13:
[...]

Zonder Klaiber, Alvarez, Promes, Traore en Labyad geeft ik Ajax een reële kans. Wellicht eens het centrum aanpassen naar Martinez en die jeugdspeler. Minder dan Blind en Schuurs kan bijna niet.

Een schande eigenlijk dat je niet door bent. Thuis tegen Liverpool en uit bij Atalanta had veel meer ingezeten. Maar als je je beste spelers wisselt of naïef blijft aanvallen. :X
Ik denk dat de next step voor Ajax ook moet zijn om te zorgen dat niet je eerste 11 spelers goed zijn maar je eerste 15 o.i.d. Dan kun je een stuk stabieler presteren. Ik hoop dat we daar op termijn naar toe kunnen werken maar de komende transferperiodes zullen minder spectaculair zijn vanwege de corona-impact I guess.

• snmght

snmght

imho dan he

Maareh, beste mede-ajacieden (of andere meedenkers), wat moet de opstelling dan worden morgen?

• BoB_HenK
Harribo schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:10:
[...]

Maar ja wie weet.

Wordt vaak (terecht overigens) geroepen dat indien Ajax niet van Atalanta wint men ook niet in de CL thuishoort, zelfde geldt m.i. voor Feyenoord. Win je deze week niet van de nummer 7 van Oostenrijk heb je weinig in de EL te zoeken.

Over Schuurs ben ik nog niet uit. Zijn pieken zijn hoog, maar zijn dalen net zo goed laag. Blind heeft veel op inzicht en gogme kunnen doen afgelopen seizoenen en dat ging goed, dus snap dat ze daar met Martinez als achtervang geen betere voor hebben gehaald. Overmars heeft al eerder gezegd dat men alleen spelers wil halen die of hele grote potentie hebben of direct een versterking zijn. Van die eerste zijn er voldoende, wellicht dat hij in de tweede categorie geen speler kon vinden die en wilde en betaalbaar (genoeg) was?

• BoB_HenK
snmght schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:40:
Maareh, beste mede-ajacieden (of andere meedenkers), wat moet de opstelling dan worden morgen?
Uitgaande van de klassieke 4-3-3 zie ik het graag zo. Huntelaar mist de laatste tijd wellicht e.e.a., maar puur op grinta en ervaring zou ik toch voor hem kiezen. Alternatief is Tadic in de punt, met als gevolg dat je of met de bizar uit vorm zijnde Promes dan wel Labyad op de vleugels moet spelen (ga er van uit dat Neres niet fit is).

Onana
Tagliafico - Schuurs - Martinez - Mazraoui
Klaassen - Gravenberch - Blind
Tadic - Huntelaar - Antony

Had ik de vrije hand gehad als trainer had ik voor dit soort wedstrijden een 5-3-2 gekozen. Extra man achterin, inschuivende centrale verdediger in Schuurs of Blind wat altijd lastig is voor de tegenstander. 1 op 1 op de vleugels met als het goed is altijd een centrale verdediger 'over' aan de kant waar de bal is om te zorgen dat je niet in een ondertal situatie komt. 5-3-2 zonder bal, 3-5-2 of 4-3-1-2 (Labyad schuift op naar 10) in balbezit.
Onana
Tagliafico - Schuurs - Blind - Martinez - Mazraoui
Klaassen - Gravenberch - Labyad
Tadic - Traore

• Baseman77

Baseman77

We move

T-MOB schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:13:
Als je een tactiek hanteert die je spelersmateriaal geen hele wedstijd kan uitvoeren is er iets mis met je tactisch inzicht.
Dit is echt onzin.
Helemaal omdat Schmidt al verschillende tactieken heeft gebruikt.
Tja, iedereen weet zo onderhand dat PSV na een uurtje wel uitgeraasd is.
Zolang een club de schade beperkt kan houden is er in de 2e helft inderdaad een kans dat ze minimaal een gelijkspel er aan overhouden. Maar als PSV wel de 2e of 3e goal maakt dan wordt het al stukek nlastiger voor de tegenstander.

Dat uurtje is trouwens pas recent, daarvoor was het 1 helft en daarvoor een 20 minuten.
Dus ik weet niet waar je "onderhand" vandaan komt.

Heerenveen deed het achteraf trouwens prima, maar hun 22,2% balbezit was het laagste percentage van de afgelopen 10 (!) jaar. Hun tactiek was counteren, een helft totaal niet aan voetballen toekomen was echter niet de bedoeling.
Harribo schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:16:
Financieel zal het voor Ajax aantrekkelijker zijn denk ik om een ronde in de CL verder te komen?
Voor iedere club is de CL financieel veel interessanter dan de EL.
Dat is ook het grote probleem met de CL, de verdiensten daarin zijn belachelijk hoog vergeleken met de EL.

[ Voor 16% gewijzigd door Baseman77 op 08-12-2020 10:55 ]

• snmght

snmght

imho dan he

BoB_HenK schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:49:
[...]

Uitgaande van de klassieke 4-3-3 zie ik het graag zo. Huntelaar mist de laatste tijd wellicht e.e.a., maar puur op grinta en ervaring zou ik toch voor hem kiezen. Alternatief is Tadic in de punt, met als gevolg dat je of met de bizar uit vorm zijnde Promes dan wel Labyad op de vleugels moet spelen (ga er van uit dat Neres niet fit is).

Onana
Tagliafico - Schuurs - Martinez - Mazraoui
Klaassen - Gravenberch - Blind
Tadic - Huntelaar - Antony

Had ik de vrije hand gehad als trainer had ik voor dit soort wedstrijden een 5-3-2 gekozen. Extra man achterin, inschuivende centrale verdediger in Schuurs of Blind wat altijd lastig is voor de tegenstander. 1 op 1 op de vleugels met als het goed is altijd een centrale verdediger 'over' aan de kant waar de bal is om te zorgen dat je niet in een ondertal situatie komt. 5-3-2 zonder bal, 3-5-2 of 4-3-1-2 (Labyad schuift op naar 10) in balbezit.
Onana
Tagliafico - Schuurs - Blind - Martinez - Mazraoui
Klaassen - Gravenberch - Labyad
Tadic - Traore
Eens met je 4-3-3 voorhoede, zou zelf nu ook met Huntelaar beginnen om de redenen die jij noemt. In je opstelling met twee spitsen zou hij ook naast Tadic kunnen, ik denk dat die twee voorin goed zou kunnen werken. Kunnen allebei fysiek ook nog wat klaarspelen in de duels.

Het mooiste aan beide varianten is dat je Alvarez er even uit houdt. Wat was die slecht vorige week. Ja dat was iedereen weliswaar maar als je dan alsnog opvalt is dat ook knap zullen we maar zeggen. :D

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:43
Harribo schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:16:
[...]

Das nog maar 1 op de 8 ;)

Ook omdat ik denk dat als je Atalanta niet kan verslaan, je ook niet heel ver in de EL zult komen. Daar komen snel genoeg dan minstens zulke goede tegenstanders
Niet alleen financieel, volgens mij moet Ajax in de kwartfinale van de EL komen om hetzelfde aantal punten te krijgen voor de coefficientenlijst. Dus in alle opzichten is overwinteren in de CL gunstiger. Natuurlijk de kans om de EL te winnen is wat groter, maar dat zie ik dit Ajax eigenlijk niet doen, al zijn mijn verwachtingen hoog wanneer Kudus weer kan aansluiten. Dat kan zomaar de ontbrekende schakel zijn op de 10 positie.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• ph4ge
snmght schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:55:
[...]

Eens met je 4-3-3 voorhoede, zou zelf nu ook met Huntelaar beginnen om de redenen die jij noemt. In je opstelling met twee spitsen zou hij ook naast Tadic kunnen, ik denk dat die twee voorin goed zou kunnen werken. Kunnen allebei fysiek ook nog wat klaarspelen in de duels.

Het mooiste aan beide varianten is dat je Alvarez er even uit houdt. Wat was die slecht vorige week. Ja dat was iedereen weliswaar maar als je dan alsnog opvalt is dat ook knap zullen we maar zeggen. :D
Zou je Huntelaar niet bewaren voor een slotoffensief indien nodig? Ik geloof niet dat hij nog een hele wedstrijd kan volmaken op dit niveau en wellicht zijn de ruimtes bij het slotoffensief klein maar de rest van de wedstrijd zal de spits toch veel vuile meters maken.

• Martinusz
ph4ge schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:22:
[...]

Zou je Huntelaar niet bewaren voor een slotoffensief indien nodig? Ik geloof niet dat hij nog een hele wedstrijd kan volmaken op dit niveau en wellicht zijn de ruimtes bij het slotoffensief klein maar de rest van de wedstrijd zal de spits toch veel vuile meters maken.
Idd, gewoon starten met Traore, die deed het de eerste wedstrijd zeer verdienstelijk tegen Atalanta.

• snmght

snmght

imho dan he

Martinusz schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:51:
[...]

Idd, gewoon starten met Traore, die deed het de eerste wedstrijd zeer verdienstelijk tegen Atalanta.
Traore is het grootste twijfelgeval, qua blessures.

• snmght

snmght

imho dan he

ph4ge schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:22:
[...]

Het korte antwoord is nee. Ik kan me niet heugen wanneer we voor het laatst succesvol waren met een zogenaamd slotoffensief. Ik kan er niet naar kijken zo slecht.

• Martinusz
-O-

krijgen we Tadic in de spits met Antony en hopelijk Neres op de vleugel. Maarja Neres is weer twijfelgeval.

• snmght

snmght

imho dan he

Martinusz schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:06:
[...]

-O-

krijgen we Tadic in de spits met Antony en hopelijk Neres op de vleugel. Maarja Neres is weer twijfelgeval.
Dikke kans dus dat Promes voorin zal starten. :'(

Pagina: 1 ... 104 ... 208 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.

Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021