[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2020/2021 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 105 ... 208 Laatste
Acties:
  • 289.962 views

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:14
Net even in de archieven gedoken, de laatste keer dat wij (Nederland) 4 ploegen hadden die Europees overwinterde was in 2011/2012, toen Ajax, PSV, Twente en AZ de eer hoog mochten houden.

Dat lukte deels, AZ, PSV en Twente gingen allemaal door. Enkel AZ redde het tot de kwartfinales waar het verloor van Valencia.

WoT stats

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-11 13:50
snmght schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:07:
[...]

Dikke kans dus dat Promes voorin zal starten. :'(
Zit het echt tegen speel je dus met ;(

Onana
Martinez - Blind - Schuurs - Klaiber
Klaassen - Gravenberch - Labyad
Antony - Tadic - Promes

Labyad en Klaiber schieten ruim te kort voor CL, Blind en Promes raken met de wedstrijd verder uit vorm, Antony heeft zijn stempel nog niet kunnen drukken op CL potjes. Moet het dus nog meer dan in de sterkste 11 van Tadic, Gravenberch en Klaassen komen.

Aldus Genee is Feyenoord bezig met een deal van 200 mio vanuit Amerikaanse investeerders en wil het AZ beroven. Los van het waardheidsgehalte vraag ik me af wat Stengs, Wijndal etc zouden doen. Nu de overstap maken naar Feyenoord of wachten op een interessante (buitenlandse) club? Stengs verklaarde zich daarbij al achter de directie van AZ te scharen, ben benieuwd of hij zich daar bij houdt of dat het lege woorden gaan blijken.

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:34

snmght

imho dan he

BoB_HenK schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:36:
[...]

Onana
Antony - Tadic - Promes
Je vergeet dat Gravenberch zich blesseerd tijdens de warming-up. Alvarez start!

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-11 23:15
[...]

Ja wie anders? :P
Maar Promes gaat er 3 scoren 8) ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:24
[...]

Hoe slecht mag je spelen he? En hoe diep kan je vormdip zijn? Wat mij betreft een willekeurige jeugdspeler opstellen, die loopt in ieder geval niet in de weg.

XXXVI

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:52
snmght schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:38:
[...]

Je vergeet dat Gravenberch zich blesseerd tijdens de warming-up. Alvarez start!
Ook dat nog...

Tjongejonge wat een geblesseerden tegenwoordig.. Hoe kan dat toch? Bij Ajax, PSV, Feyenoord valt de een na de andere om lijkt het wel.
Echt opmerkelijk allemaal

Ik krijg soms ook de indruk dat dat komt door de Europese wedstrijden. Niet zozeer dat er een extra wedstrijd in de week is, maar meer het tempo.
Europees moet er geknokt worden, in de eredivisie is de weerstand minder en dan zijn ze het fysiek niet gewend als er moet worden aangetrokken Europees.

Ik verwacht trouwens meer van Antony... Als je zo snel en behendig bent, zou ik toch proberen wat vaker mensen voorbij te lopen

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
[...]

Aldus Genee is Feyenoord bezig met een deal van 200 mio vanuit Amerikaanse investeerders en wil het AZ beroven. Los van het waardheidsgehalte vraag ik me af wat Stengs, Wijndal etc zouden doen. Nu de overstap maken naar Feyenoord of wachten op een interessante (buitenlandse) club? Stengs verklaarde zich daarbij al achter de directie van AZ te scharen, ben benieuwd of hij zich daar bij houdt of dat het lege woorden gaan blijken.
Beroven is altijd wel een mooie term. Uiteindelijk moet AZ akkoord gaan met de geboden transfersom. Feyenoord wordt daarmee wellicht sterker in de eredivisie maar betaald daarvoor wel een premium want binnenlandse transfer / concurent verder helpen. Overall kan juist AZ door dit soort acties de winnaar worden door slim en gericht in te kopen met het verkregen kapitaal van Feyenoord.

De combinatie van de wens van AZ om zich in de top van Nederland te vestigen en Slot die naar Feyenoord gaat zal de prijs zeker niet drukken.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ephymerous schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:13:
[...]

Zonder Klaiber, Alvarez, Promes, Traore en Labyad geeft ik Ajax een reële kans. Wellicht eens het centrum aanpassen naar Martinez en die jeugdspeler. Minder dan Blind en Schuurs kan bijna niet.

Een schande eigenlijk dat je niet door bent. Thuis tegen Liverpool en uit bij Atalanta had veel meer ingezeten. Maar als je je beste spelers wisselt of naïef blijft aanvallen. :X
Zapata legt een Martinez over z'n schouder en rent dan nog even hard op onze goal af. En achterin ben je dan totaal alle coaching kwijt met Martinez en Rensch, prima plan als je uitgeschakeld wilt worden.
Timber en Rensch zijn leuk om in de Eredivisie ervaring op te doen, niet om in dit soort wedstrijden te testen.
Alvarez ipv Schuurs achterin zou ik wel een geschikte wissel vinden. Die heeft toch meer een killer mentaliteit dan Schuurs.

• toolkist
  • Niet online
[...]

Onana
Antony - Tadic - Promes

Labyad en Klaiber schieten ruim te kort voor CL, Blind en Promes raken met de wedstrijd verder uit vorm, Antony heeft zijn stempel nog niet kunnen drukken op CL potjes. Moet het dus nog meer dan in de sterkste 11 van Tadic, Gravenberch en Klaassen komen.

Alsof Feyenoord dan even 60-70m neer gaat leggen voor die 3. Want reken er maar op dat AZ minimaal 20 vraagt voor Wijndal en Stengs en 30 voor Boadu.
Nog los van waarom Feyenoord uberhaupt nog een linksback wil halen met Haps die prima presteert als ie fit is.

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:03:
[...]

De beperkte voorbereiding die vanwege corona later is gestart dan normaal en waarbij groepstrainingen en oefenwedstrijden initieel onmogelijk waren?

Het is de combinatie van alle omstandigheden die het bijzonder lastig maakt.
Voor conditie heb je geen groepstraining of oefenwedstrijden nodig.
En om iedereen die roept van wel vast voor te zijn: Felix Magath.

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-11 13:50
toolkist schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:43:
[...]

Alsof Feyenoord dan even 60-70m neer gaat leggen voor die 3. Want reken er maar op dat AZ minimaal 20 vraagt voor Wijndal en Stengs en 30 voor Boadu.
Nog los van waarom Feyenoord uberhaupt nog een linksback wil halen met Haps die prima presteert als ie fit is.
Ik twijfel ook aan het waarheidsgehalte en of AZ hierin meedoet zoals @Napo terecht al aangeeft, laatste lijkt me ook sterk. Bovendien geldt dat wanneer de zilvervloot binnenkomt de rest van de clubs dit ook weet en je dus én te veel betaald én waarschijnlijk spelers haalt die korte termijn leuk zijn, maar op lange termijn niet mee kunnen (kijk bijv. eens wat Chelsea of City haalde in de eerste 1-2 jaar dat er veel geld was).

Haps zat in de cel toch :+
Harribo schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:22:
[...]

Ook dat nog...

Tjongejonge wat een geblesseerden tegenwoordig.. Hoe kan dat toch? Bij Ajax, PSV, Feyenoord valt de een na de andere om lijkt het wel.
Echt opmerkelijk allemaal

Ik krijg soms ook de indruk dat dat komt door de Europese wedstrijden. Niet zozeer dat er een extra wedstrijd in de week is, maar meer het tempo.
Europees moet er geknokt worden, in de eredivisie is de weerstand minder en dan zijn ze het fysiek niet gewend als er moet worden aangetrokken Europees.

Ik verwacht trouwens meer van Antony... Als je zo snel en behendig bent, zou ik toch proberen wat vaker mensen voorbij te lopen
@snmght maakte een grapje. De warming-up voor morgen moet nog beginnen en vooralsnog is Gravenberch gewoon fit ;).

Antony komt er regelmatig voorbij in de Eredivisie. In de CL minder, maar daar zal het ook weinig nut hebben indien je met een false 9 (Tadic) speelt. Geef Antony wat tijd, die komt er wel.

[ Voor 38% gewijzigd door BoB_HenK op 08-12-2020 13:49 ]

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:14
ephymerous schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:20:
[...]

Hoe slecht mag je spelen he? En hoe diep kan je vormdip zijn? Wat mij betreft een willekeurige jeugdspeler opstellen, die loopt in ieder geval niet in de weg.
Ihattaren kan meepraten over vormdips en slecht spelen, zouden die elkaar op de hoogte houden van hoe dat moet?

WoT stats

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
#freehaps (ik vermoed corona)

Maar Malacia is er ook nog, die ontwikkelt zich ook geweldig op linksbackpositie. Wijndal is niet nodig.

Het gedoe tussen Feyenoord en AZ is een storm in een glas water. Laat de Nederlandse journaille zich eens richten op de cruciale week die op het punt staat te beginnen en de lichtpuntjes die zichtbaar zijn in het Nederlandse voetbal.

Als Feyenoord de genoemde spelers kan betalen en AZ stemt in met de prijs dan is er niks aan de hand. Dat hoort er gewoon bij. Ik geloof er helemaal niks van dat Feyenoord deze jongens kan betalen, ook niet van de zomer. Ik geloof ook niet dat deze jongens willen, of er moet echt een gigantische zak geld zijn dat ze net zoveel verdienen als in het buitenland en net zoveel potentie zien als in het buitenland... Onrealistisch dus.

Rond Slot is er ook niks aan de hand. Hij heeft duidelijk bij AZ aangegeven niet te willen verlengen en heeft het volste recht om met toekomstige werkgevers te praten. AZ heeft het recht om hem te ontslaan en zn geld mee te geven, ook al zijn er zoveel coaches die ruim voor het einde van het seizoen aangeven te vertrekken (dat deden Gio, Koeman, Rutten en Advocaat ook bij Feyenoord, en Vd Brom bij AZ). Of het allemaal zo handig is is verder niet zo relevant, trainers zijn nou eenmaal passanten. AZ doet nu net alsof het een gevoelige transfer van Feyenoord naar Ajax betreft, maar zo gevoelig is de relatie helemaal niet.

Persoonlijk vind ik hem wel de ideale kandidaat bij Feyenoord, dat doet Arnesen goed.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
toolkist schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:43:
[...]

Haps gaat einde seizoen waarschijnlijk verkocht worden. Logisch ook, gezien zijn contract 2022 afloopt. Ik zou Wijndal niet kopen, aangezien je met Malacia al een hele talentvolle linksback hebt lopen. Die is net iets ouder dan Wijndal.

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
ph4ge schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:59:
[...]

#freehaps (ik vermoed corona)
Hugo Borst meldde dat het om psychische problemen ging. Maar Hugo Borst zal sowieso altijd alles doen om Feyenoord in een kwaad daglicht te zetten, dus of je dat nou zo serieus moet nemen :D

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:59:
Of het allemaal zo handig is is verder niet zo relevant, trainers zijn nou eenmaal passanten. AZ doet nu net alsof het een gevoelige transfer van Feyenoord naar Ajax betreft, maar zo gevoelig is de relatie helemaal niet.
AZ wil er alles aan doen om structureel bij de top 3 aan te haken, dan snap ik wel dat dit gevoelig bij ze ligt.

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:42
We hebben het over voetbal, dus emotie. Ook bij AZ bestuurders.

Hattrick: Thorgal Eagles

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Volgens het Parool is Blind ziek naar huis gegaan nadat hij wel naar het trainingscomplex was gegaan voor de training. In deze tijd kan "ziek zijn" veel betekenen, dus laten we hopen dat het een normaal griepje of verkoudheid is en niet dat de volgende topclub van NL nu weer een corona episode gaat krijgen.
Zal wel betekenen dat Martinez achterin komt te spelen en Alvarez helaas weer kans maakt op een plek op het middenveld.

• Martinusz
Pompi schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:37:
Volgens het Parool is Blind ziek naar huis gegaan nadat hij wel naar het trainingscomplex was gegaan voor de training. In deze tijd kan "ziek zijn" veel betekenen, dus laten we hopen dat het een normaal griepje of verkoudheid is en niet dat de volgende topclub van NL nu weer een corona episode gaat krijgen.
Zal wel betekenen dat Martinez achterin komt te spelen en Alvarez helaas weer kans maakt op een plek op het middenveld.
Waarom zou Alvarez dan op het middenveld komen?
Daar staan toch gewoon Gravenberch, Klaassen en waarschijnlijk Labyad?

• Pompi
  • Nu online
Martinusz schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:48:
[...]

Waarom zou Alvarez dan op het middenveld komen?
Daar staan toch gewoon Gravenberch, Klaassen en waarschijnlijk Labyad?
Ik zei "kans maakt", aangezien het mij na vorige week niet zou verbazen als EtH hem weer opstelt voor defensieve zekerheid. Zeker nadat EtH vorige week zei dat hij Alvarez goed vond spelen, Atalanta gaat even veel of meer counteren dan Liverpool dus mogelijk wil hij dan een extra CV als de rest naar voren gaat.

• Typhone
  • Laatst online: 11:07

Typhone

Who Dares Wins

Als ze zich plaatsen ging ik echter wel de transfermarkt op voor een 6 en een spits. Waarbij de spits voorrang zou krijgen. In dat licht bezien zou ik een belletje plegen richting Alkmaar. Koopmeiners en Boadu ophalen. Laat je Schuurs nog een half jaar staan om te kijken wat het wordt :D

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15:14
Typhone schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:07:
Als ze zich plaatsen ging ik echter wel de transfermarkt op voor een 6 en een spits. Waarbij de spits voorrang zou krijgen. In dat licht bezien zou ik een belletje plegen richting Alkmaar. Koopmeiners en Boadu ophalen. Laat je Schuurs nog een half jaar staan om te kijken wat het wordt :D
Haha Boadu heb je geen ene reet aan in de kleine ruimtes. Alleen maar snel en blind. Een spits met een goede techniek en balvastigheid is nodig.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:31

Vos

AFCA

Als Blind niet meedoet morgen ben ik er niet heel rouwig om.

• Pompi
  • Nu online
Ik zou denk ik eerder Wijndal en Midsjo van AZ halen. Want anders heb 3 spitsen van rond de 19 die volgens de analytici allemaal niet een "echte" Ajax spits zijn. Al is Koopmeiners of Midsjo mij om het even, al zou je de power van de Noor af en toe wel kunnen gebruiken.

• toolkist
  • Niet online
Zie geen reden om een spits te halen, laat Traore maar minuten maken. Boadu vind ik ook totaal geen type die past bij het spel van Ajax, voor die 25-30 dir AZ gaat vragen zijn er veel betere alternatieven.
Doe mij maar een 10, dan heb je Labyad niet meer nodig.

• toolkist
  • Niet online
Pompi schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:27:
[...]

Ik zou denk ik eerder Wijndal en Midsjo van AZ halen. Want anders heb 3 spitsen van rond de 19 die volgens de analytici allemaal niet een "echte" Ajax spits zijn. Al is Koopmeiners of Midsjo mij om het even, al zou je de power van de Noor af en toe wel kunnen gebruiken.
Midsjo, de nieuwe Rudy.. alsjeblieft niet zeg.

• toolkist
  • Niet online
Vos schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:22:
Als Blind niet meedoet morgen ben ik er niet heel rouwig om.
Ik wel, zelfs in mindere vorm. Schuurs zonder coachende speler naast hem is vragen om hele grote problemen.

• Martinusz
toolkist schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:30:
[...]

Ik wel, zelfs in mindere vorm. Schuurs zonder coachende speler naast hem is vragen om hele grote problemen.
Martinez + Schuurs ging ook wel aardig toch?

• toolkist
  • Niet online
Martinusz schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:32:
[...]

Martinez + Schuurs ging ook wel aardig toch?
Vind ik niet, je merkt bij Schuurs heel erg dat ie een speler naast hem nodig heeft die hem coacht. Probleem nu is dat Blind de enige is die dat achterin doet en zelf eigenlijk niet de vorm heeft om zich met anderen bezig te houden.

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:51
Manmanman, SBS6, gaan ze Juve-Barça om des keizers baard uitzenden terwijl je ook de "finalewedstrijd" tussen United en Leipzig hebt.

Regeren is vooruitschuiven

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
T-MOB schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:43:
Manmanman, SBS6, gaan ze Juve-Barça om des keizers baard uitzenden terwijl je ook de "finalewedstrijd" tussen United en Leipzig hebt.
Het is maar hoe je het bekijkt. Ik denk dat de meerderheid meer met Barcelona en / of Juventus heeft.

...

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
United-Leipzig heeft simpelweg minder Nederlandse inbreng, heb het idee dat ze vooral daar naar kijken.
En vergeet Messi/Ronaldo niet.

Heb niks met Ronaldo of Messi, De Jong of De Ligt qua persoon is ook lood om oud ijzer, sta er volkomen neutraal in.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55
Wrong topic

[ Voor 83% gewijzigd door Miki op 08-12-2020 21:29 ]

• Luxicon
Nicolás Tagliafico, Noussair Mazraoui, David Neres, Lassina Traoré en Dalay Blind zijn onzeker of ze morgen kunnen spelen.

...

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Luxicon schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 22:00:
Nicolás Tagliafico, Noussair Mazraoui, David Neres, Lassina Traoré en Dalay Blind zijn onzeker of ze morgen kunnen spelen.
Dit is al oud nieuws toch? Of zijn er de afgelopen uren nog updates geweest?

• Harribo
Luxicon schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 22:00:
Blaas de wedstrijd maar af hoor.
Wat heeft het nog voor zin met zoveel geblesseerden en twijfel gevallen.

• PolarBear
  • Niet online
Harribo schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 22:31:
[...]

Blaas de wedstrijd maar af hoor.
Wat heeft het nog voor zin met zoveel geblesseerden en twijfel gevallen.
Ajax kent een aantal twijfelgevallen in de selectie. Ten Hag: "Ik heb heel goede hoop dat Mazraoui, en dat geldt ook voor Tagliafico, er bij kan zijn. Ook wat betreft Neres heb ik goede hoop. Hij gaat zometeen een gedeelte van de training meedoen. Daarna moeten we de reactie afwachten. We spelen een finale, en alles is erop gericht dat hij er bij kan zijn, maar het moet wel verantwoord zijn.”

En tot slot over Traoré: "Lassina gaat ook trainen, maar hij is het grootste twijfelgeval.”
Was vanochtend in de persco.

Het lijkt dus wel allemaal mee te vallen Nico en Noussair zijn er zeer waarschijnlijk bij, Neres sowieso op de bank en Traoré wellicht op de bank maar waarschijnlijk niet als je het in kansen vertaald.

• snmght

snmght

imho dan he

0-2. Heb er een hard hoofd in.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:30
Op Traore na staan ze allen gewoon in de basis vermoed ik. Dit is de wedstrijd waar het om gaat, dan doe je komend weekend maar niet mee. Kan ook zijn om Atalanta wat verkeerde info te geven mbt wie er spelen.

• Harribo
Volgens mij is tegenwoordig meer de truc om de tegenstander in de pers de hemel in te prijzen toch? ;)

Heb er weinig vertrouwen in, verdedigend vooral . Ook gezien de vorm en gebrek aan verbetenheid bij Ajax. En ze missen teveel kansen.

[ Voor 40% gewijzigd door Harribo op 09-12-2020 10:00 ]

• Martinusz
Harribo schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:57:
Volgens mij is tegenwoordig meer de truc om de tegenstander in de pers de hemel in te prijzen toch? ;)
Ja en op forums tegenstanders te downplayen ;)

• ST10©DE
  • Laatst online: 09:57

ST10©DE

Dus.............

Nog geen filmpje van Ajax?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• snmght

snmght

imho dan he

Zag ik wel langskomen op Ajax Showtime volgens mij?

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:09

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:21

Koppensneller

winterrrrrr

Lekkere video weer, ze hebben de stijl voor dit seizoen opnieuw uitgevonden, knap!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Idem hier... wedstrijden waar het er op of onder gaat worden eindigen vaak in deceptie. Daarnaast vind ik Ajax alles behalve stabiel de laatste tijd. Atalanta is ook niet in beste doen, maar daar zit toch gevoelsmatig meer ervaring en geslepenheid. Naast het feit dat Atalanta niet hoeft, een gelijk spel is voldoende en vanuit een verdedigend blok op de counter spelen is makkelijker dan de opdracht die Ajax heeft. Ajax heeft veelal moeite met een defensief ingestelde tegenstander en is de laatste tijd niet bij machte om een defensie kapot te spelen.

Nee, weinig hoop voor vanavond maar ik laat mij graag verrassen. Het gemis van een volle kolkende Arena gaat ook niet helpen.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• PolarBear
  • Niet online
0-2 in welke context?

• T-MOB
Het was een voorspelling voor Ajax-Atalanta. Als je het mij vraagt veel te negatief. Soms denk ik wel eens dat mensen zo'n voorspelling doen om zich tegen teleurstelling in te dekken.

Ik zat eens te kijken hoe vaak Ajax in Europa met 2 of meer doelpunten verschil verliest. Dat is in de afgelopen jaren zelden gebeurd, Getafe, de EL-finale, Lyon. Met 0-1 ben je ook uitgeschakeld, maar toch.

[ Voor 30% gewijzigd door T-MOB op 09-12-2020 12:51 ]

• snmght

snmght

imho dan he

T-MOB schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:37:
[...]

Het was een voorspelling voor Ajax-Atalanta. Als je het mij vraagt veel te negatief. Soms denk ik wel eens dat mensen zo'n voorspelling doen om zich tegen teleurstelling in te dekken.

Ik zat eens te kijken hoe vaak Ajax in Europa met 2 of meer doelpunten verschil verliest. Dat is in de afgelopen jaren zelden gebeurd, Getafe, de EL-finale, Lyon. Met 0-1 ben je ook uitgeschakeld, maar toch.
Riekt een beetje naar azijn zeiken, ben je een keer nederig als Ajacied dan heet het opeens indekken tegen teleurstelling..

Ik ben sowieso wel teleurgesteld bij verlies (of nog erger gelijk). De bal is rond, doorgaan kan dus en er is nog hoop. Maar Ajax is hopeloos uit vorm en zelfs Queensy Menig kan twee keer scoren.

Tel daarbij op dat de fitheid van een aantal spelers twijfelachtig is en ziedaar het recept voor mijn voorspelling. Lijkt me niet overdreven negatief. Uiteraard hoop ik ongelijk te hebben.

Voor de wedstrijd zou het schitterend zijn als Ajax vroeg in de eerste helft op voorsprong komt. Zou mij niet minder zenuwachtig maken maar dat gun ik de neutrale kijker van harte.

• Han
  • Niet online

Han

T-MOB schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:37:
Zelf zit ik niet zo in elkaar, sterker nog, vaak ben ik euforischer dan realistisch. Maar vanwege het spel van de laatste tijd en het feit dat veel spelers niet 100% fit zijn zijn mijn verwachtingen laag voor vanavond.
Niet alleen bij een 0-1 maar ook bij een 0-0 of een 1-1. Zowel bij een verlies als bij een gelijkspel is Ajax niet door en gaat het de EL in. Atalanta heeft een veel betere uitgangspositie. Ik las overigens wel dat het rommelt tussen de selectie en de trainer, al sinds de wedstrijd tegen FC Midtjylland. Geen idee of het klopt en of het mogelijk een negatief effect heeft op het elftal van Atalanta vanavond. Volgens de Italiaanse pers zou trainer Gasperini na de wedstrijd tegen Ajax aftreden omdat hij het aan de stok heeft met enkele sterspelers van Atalanta.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• T-MOB
Han schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:16:
[...]
Zelf zit ik niet zo in elkaar, sterker nog, vaak ben ik euforischer dan realistisch. Maar vanwege het spel van de laatste tijd en het feit dat veel spelers niet 100% fit zijn zijn mijn verwachtingen laag voor vanavond.
Het valt toch wel mee met dat spel? Tegen Twente was het niet best (maar dat is een lastige tegenstander voor "voetballende" ploegen, en enkele spelers kregen rust), Liverpool verlies je een punt vanwege een foutje van Onana. Ik vond Ajax daar helemaal niet slecht spelen.

Maar Atalanta zit ook niet in de beste flow. Die hebben van het weekend 2-0 verloren van de nummer 8 uit de competitie, en daarvoor gelijkgespeeld tegen Midtjylland. Atalanta heeft het voordeel van de stand. Maar ik vind ze helemaal niet per definitie beter dan Ajax. Met 0-2 eraf vind ik een hele onwaarschijnlijke uitslag. Uitschakeling met een gelijkspel vind ik veel voor-de-hand-liggender.

• Martinusz
T-MOB schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:46:
[...]

Het valt toch wel mee met dat spel? Tegen Twente was het niet best (maar dat is een lastige tegenstander voor "voetballende" ploegen, en enkele spelers kregen rust), Liverpool verlies je een punt vanwege een foutje van Onana. Ik vond Ajax daar helemaal niet slecht spelen.

Maar Atalanta zit ook niet in de beste flow. Die hebben van het weekend 2-0 verloren van de nummer 8 uit de competitie, en daarvoor gelijkgespeeld tegen Midtjylland. Atalanta heeft het voordeel van de stand. Maar ik vind ze helemaal niet per definitie beter dan Ajax. Met 0-2 eraf vind ik een hele onwaarschijnlijke uitslag. Uitschakeling met een gelijkspel vind ik veel voor-de-hand-liggender.
Atalanta was 'vrij' dit weekend ;)

• Han
  • Niet online

Han

T-MOB schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:46:
Met 0-2 eraf vind ik een hele onwaarschijnlijke uitslag. Uitschakeling met een gelijkspel vind ik veel voor-de-hand-liggender.
Die mening deel ik niet. Wanneer Atalanta scoort of wanneer het lang 0-0 blijft dan zal Ajax moeten en gaan ze veel ruimte laten, koren op de molen voor Atalanta. Een gelijkspel is daarom iets wat ik totaal niet verwacht (en hoop). Het zal een schaakspel gaan worden voor Ajax; moeten scoren en tegelijkertijd waken voor een counter. Daar worden wedstrijden doorgaans niet aantrekkelijker door. Mocht Ajax vroeg weten te scoren dan kan het wellicht nog aantrekkelijk worden vanuit Nederlands oogpunt :)

• toolkist
  • Niet online
Han schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:07:
[...]

Die mening deel ik niet. Wanneer Atalanta scoort of wanneer het lang 0-0 blijft dan zal Ajax moeten en gaan ze veel ruimte laten, koren op de molen voor Atalanta. Een gelijkspel is daarom iets wat ik totaal niet verwacht (en hoop). Het zal een schaakspel gaan worden voor Ajax; moeten scoren en tegelijkertijd waken voor een counter. Daar worden wedstrijden doorgaans niet aantrekkelijker door. Mocht Ajax vroeg weten te scoren dan kan het wellicht nog aantrekkelijk worden vanuit Nederlands oogpunt :)
Hopelijk klappen ze er vanaf het begin van de wedstrijd vol op ipv afwachtend te beginnen.

• Luxicon
Bij Atalanta schijnt het onrustig te zijn sinds vorige CL wedstrijd. Dat speelde dus al, maar de trainer zou zijn ontslag hebben aangeboden (geen idee of dat waar is) en de competitiewedstrijd erop zijn Gómez en Ilicic niet opgenomen in de wedstrijdselectie als protest (omdat het ontslag is geweigerd). Die wedstrijd werd afgelast door regenval, dus Atalanta heeft wel als voordeel dat ze meer rust hebben gehad.

Wat @Han zei dus. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Luxicon op 09-12-2020 14:36 ]

...

• T-MOB
Martinusz schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:57:
[...]

Atalanta was 'vrij' dit weekend ;)
Je hebt gelijk, de verliespartij was de week ervoor. Een weekje rust is wel een voordeel. Maar mijn punt was dat Atalanta (ook) niet in vorm is.

• Harribo
Zat trouwens de CL samenvattingen van gisteren te bekijken.
Mijn conclusie : er worden te makkelijk en daardoor te vaak penalty's gegeven.
Het slaat vaak nergens op

[ Voor 10% gewijzigd door Harribo op 09-12-2020 15:28 ]

• snmght

snmght

imho dan he

toolkist schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:28:
[...]

Zie geen reden om een spits te halen, laat Traore maar minuten maken. Boadu vind ik ook totaal geen type die past bij het spel van Ajax, voor die 25-30 dir AZ gaat vragen zijn er veel betere alternatieven.
Doe mij maar een 10, dan heb je Labyad niet meer nodig.
Ik weet nog wel een leuke.

• dutchgio
Eriksen verdient alleen zo'n 10 miljoen per jaar bij Inter.
Is ook nog maar 28, die gaat Ajax nu nog niet als optie zien.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
T-MOB schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:24:
[...]

Je hebt gelijk, de verliespartij was de week ervoor. Een weekje rust is wel een voordeel. Maar mijn punt was dat Atalanta (ook) niet in vorm is.
Lees toevallig vanochtend een verhaal dat een van hun spitsen al twee maanden AWOL is geweest en nu weer terug is, Ilicic. Wel een van de belangrijkere ....
https://nos.nl/artikel/23...s-sterspeler-er-weer.html

[ Voor 11% gewijzigd door apis29 op 09-12-2020 16:17 ]

• snmght

snmght

imho dan he

dutchgio schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:16:
Eriksen verdient alleen zo'n 10 miljoen per jaar bij Inter.
Is ook nog maar 28, die gaat Ajax nu nog niet als optie zien.
Dat is de standaardopmerking ja, en in > 95% van de gevallen waar. Doch ik blijf hopen. Het salaris los je op met tekenbonus. Als Eriksen het gevoelsmens is dat ik denk dat hij is kan een half jaar amper spelen veel met hem doen. Voor een mooie tekenbonus CL + voor de titel komen spelen in Amsterdam (gegarandeerd basisspeler lijkt me) kan hem verleiden.

Of niet. Dromen mag. ;)

Een Tadic of Gotze leken op voorhand ook niet haalbaar.

[ Voor 30% gewijzigd door snmght op 09-12-2020 16:38 ]

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
snmght schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:17:
[...]

Dat is de standaardopmerking ja, en in > 95% van de gevallen waar. Doch ik blijf hopen. Het salaris los je op met tekenbonus.
7.5m blijkbaar per jaar trouwens

Om evenveel te blijven verdienen (nog belastingklimaat daargelaten aangezien er regelingen zijn die voordelig zijn voor de speler) moet je hem - als je hem 3 jaar wil vastleggen - zegge 3m per jaar bieden (conform salarissen topspelers Ajax?) + compensatie middels tekengeld + transfersom.

Dan haal je een speler binnen die serieus geld kost en waarschijnlijk geen hoge restwaarde heeft. Zou zeker een goede aanvulling zijn maar als Ajax zijnde zou ik mijn handen er niet aan branden.

• strafschop
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
apis29 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:16:
[...]

Lees toevallig vanochtend een verhaal dat een van hun spitsen al twee maanden AWOL is geweest en nu weer terug is, Ilicic. Wel een van de belangrijkere ....
https://nos.nl/artikel/23...s-sterspeler-er-weer.html
Het artikel is net zo vaag. Die afwezigheid was in de zomer. Hij heeft alleen de eerste paar wedstrijden van het seizoen gemist.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Volgens De Telegraaf is dit de opstelling van Ajax: Geen Blind, Neres en Traoré, wél Brobbey. Vermoedelijke opstelling: Onana; Mazraoui, Schuurs, Martinez, Tagliafico; Klaassen, Labyad, Gravenberch; Antony, Brobbey, Tadic.

Dat gaat een lastig verhaal worden dus

• ephymerous
Exocet schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:27:
Volgens De Telegraaf is dit de opstelling van Ajax: Geen Blind, Neres en Traoré, wél Brobbey. Vermoedelijke opstelling: Onana; Mazraoui, Schuurs, Martinez, Tagliafico; Klaassen, Labyad, Gravenberch; Antony, Brobbey, Tadic.

Dat gaat een lastig verhaal worden dus
Onvoorstelbaar weer. Hoezo heb je Huntelaar dan contractverlenging gegeven? Stel zo’n Brobbey lekker op als je 4-0 voor staat tegen Emmen.

XXXVI

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Nou, Labyad speelt, wordt dus helemaal niks vanavond. Had nog liever Noa Lang gehad, als je nu ziet hoe die bij Brugge voetbalt.

• ephymerous
Erapaz schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:31:
Nou, Labyad speelt, wordt dus helemaal niks vanavond. Had nog liever Noa Lang gehad, als je nu ziet hoe die bij Brugge voetbalt.
Onderschat m niet. Die is goed voor de organisatie:r

XXXVI

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:09
Definitieve opstelling Ajax: Onana; Mazraoui, Schuurs, Martínez, Tagliafico; Klaassen, Labyad, Gravenberch; Antony, Brobbey, Tadić.

Wissels: Stekelenburg, Kotarski, J. Timber, Álvarez, Klaiber, Huntelaar, Promes, Rensch, Ekkelenkamp.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-11 16:27
Nou ben benieuwd, zal dit het laatste avondje CL voor Ajax dot seizoen zijn of persen we er nog een extra druppeltje zweet uit.

• dutchgio
Dan wordt het wel een lastig verhaal, is wel een matige opsteling.

• toolkist
  • Niet online
Hopen dat we niet teveel moeten wisselen met deze bank bezetting

• Martinusz
ephymerous schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:31:
[...]

Onvoorstelbaar weer. Hoezo heb je Huntelaar dan contractverlenging gegeven? Stel zo’n Brobbey lekker op als je 4-0 voor staat tegen Emmen.
Was al bang dat je geen commentaar zou hebben op de opstelling :+

• DoeEensGek
Martinusz schreef op woensdag 9 december 2020 @ 18:24:
[...]

Zal wel humor zijn als Brobbey ff een hattrick maakt. :9

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb de warming up gezien. Bogarde en Reiziger staan back dat komt dus wel goed.

• snmght

snmght

imho dan he

DoeEensGek schreef op woensdag 9 december 2020 @ 18:29:
[...]

Zal wel humor zijn als Brobbey ff een hattrick maakt. :9
Waar kan ik tekenen?

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik zeg 3 - 1, hattrick van Labyad of van Promes. Tegendoelpunt is een penalty + rode kaart voor Mazraoui.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Afbeeldingslocatie: https://img.uefa.com/imgml/TP/teams/logos/70x70/50143.png?imwidth=36
Afbeeldingslocatie: https://img.uefa.com/imgml/TP/teams/logos/70x70/52816.png?imwidth=36
vanavond ?
:P

[ Voor 83% gewijzigd door Hackus op 09-12-2020 18:48 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Erapaz schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:31:
Snap ook niet dat ze hem hebben verhuurt

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

groggy schreef op woensdag 9 december 2020 @ 18:39:
Ik heb de warming up gezien. Bogarde en Reiziger staan back dat komt dus wel goed.
:D, forza Ajax! 😎

• Harribo
toolkist schreef op woensdag 9 december 2020 @ 18:12:
Hopen dat we niet teveel moeten wisselen met deze bank bezetting
Labyad kan er in elk geval al niet meer inkomen...

Wat een drama deze opstelling.
Hopelijk speelt Atalanta zijn slechtste pot van het jaar

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Zo drama vind ik de opstelling toch niet gekeken naar mogelijkheden.

• groggy
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 9 december 2020 @ 18:54:
Beter wordt het niet....

• ephymerous
Martinusz schreef op woensdag 9 december 2020 @ 18:24:
[...]

Op een opstelling met Labyad kan je alleen maar commentaar hebben.
Timber achterin en Martinez op het middenveld. Labyad naar de tribune.

[ Voor 30% gewijzigd door ephymerous op 09-12-2020 18:58 ]

XXXVI

• Luxicon
Typhone schreef op woensdag 9 december 2020 @ 18:54:
Dat dacht ik ook, omdat Martinez nu centraal achterin staat, is de rest van het elftal aanvallend bijna maximaal bezet. Alles wat op de bank zit lijkt mij niet beter. Al zie ik Alvarez nog steeds hoger aan vaste bankzitter.

...

• Harribo
Labyad... 3 verkeerde passen al... Knap hoor

Enfin, avond is nog vroeg

[ Voor 24% gewijzigd door Harribo op 09-12-2020 18:58 ]

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:31

Vos

AFCA

Hup Ajax!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:34

Quad

Doof

2 minuten te laat ingeschakeld, dacht dat de wedstrijd gewoon om 21u zou beginnen.

Liverpool heeft na 1 minuut de 1e er al inliggen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• Snowdog
  • Laatst online: 14:04
Harribo schreef op woensdag 9 december 2020 @ 18:58:
Labyad... 3 verkeerde passen al... Knap hoor

Enfin, avond is nog vroeg
Ja, Onana ook 1 aanname die totaal niet lekker liep, ga anders ff lekker negatief doen.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Net in 3e minuut voor de buis. enjoy *O*

• groggy
  • Niet online
Weer niet getraind op inworpen....

• Harribo
Antony heeft de bal en iedereen staat te kijken bij de andere kant van het doel gebied, niemand die er naar toe loopt

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13:11

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

Omdat die superzwakke Blind niet meedoet, hebben ze een grote kans om te winnen

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kom op Labyad...

• groggy
  • Niet online
Harribo schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:02:
Antony heeft de bal en iedereen staat te kijken bij de andere kant van het doel gebied, niemand die er naar toe loopt
Allemaal te danken an Labyad de spelverdeler op 10, die het spel niet verdeeld en niet aanspeelbaar is.

• Harribo
964C2 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:03:
Omdat die superzwakke Blind niet meedoet, hebben ze een grote kans om te winnen
Martinez verdedigend wel sneller en feller

Labyad weer bal kwijt...

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:53
Ik krijg echt continue artifacts te zien. Ligt dat aan mijn apparatuur of hebben andere mensen met Ziggo dat ook?

• ephymerous
ik stoor me alweer enorm aan die Labyad :/

XXXVI

• DoeEensGek
Terranova schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:05:
Ik krijg echt continue artifacts te zien. Ligt dat aan mijn apparatuur of hebben andere mensen met Ziggo dat ook?
Dat is de speelstijl die ten hag voor ogen heeft.

• Harribo
ephymerous schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:06:
ik stoor me alweer enorm aan die Labyad :/
Ik ook. Zit er geen betere op de bank?

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:53
DoeEensGek schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:07:
[...]

Dat is de speelstijl die ten hag voor ogen heeft.
Heel haperend ja :+
Pagina: 1 ... 105 ... 208 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.

Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021