toolkist schreef op zondag 6 december 2020 @ 00:28:
[...]
Met anderhalve vleugelspeler op de bank kun je dat best stellen ja, dat we die missen. Wat betreft Dolberg, Lang heeft niet 2-3 seizoenen lang de kans gekregen dus dat is naar mijn mening niet te vergelijken.
Klopt, Dolberg kan je in die zin beter met Jörgensen vergelijken. Een 1 seizoensvlieg..
Zit net het interview van Ten Hag terug te lezen, maar volgens mij heeft Twente het dan goed neergezet en opgepakt. Ten Hag noemt de ruimte achter de vleugelspitsen van Twente. Cerny was kapot juist vanwege het mee verdedigen steeds, waardoor die ruimte er voor Nico niet was. En bij Klaiber deed menig dat wat minder, maar die heeft de klasse ervoor gewoon niet.
Dan de rest verdediging, volgens mij was dat juist wel oke, want het waren niet echt goals in de omschakeling waar een meerderheid van Twente ontstond.
Dit toont voor mij eerlijk gezegd wel aan dat Ten Hag een paar stokpaardjes heeft waar het aan moet liggen als het mis gaat, maar dat hij slecht in staat is andere oorzaken te benoemen. In mijn optiek zijn er 2 oorzaken:
- Ajax dacht het wel op minder dan 100% te kunnen doen en was niet in staat dat om te draaien.
- Twente had zich er goed op ingesteld en met name Cerny offerde zich in verdedigend opzicht op voor het team.
[
Voor 54% gewijzigd door
jbdeiman op 06-12-2020 07:48
]