Particuliere EV subsidie (SEPP)

Pagina: 1 ... 6 ... 19 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-05-2023
Misschien was mijn post van vrijdag 24 juli 2020 23:11 uur niet voor iedereen goed te volgen. Wat ik er o.a. mee wilde zeggen is dat er in 2021 en 2022 nog maar een klein deel (= 18,04%) van het beschikbare totaalbudget (= € 250 miljoen) wordt ingezet. Voor de periode 2023, 2024 en 2025 (tot 1-7) is er dus nog bijna 82% (= bijna € 205 miljoen) beschikbaar. Voor mensen die nu EV willen rijden is dat misschien nog te ver weg, maar er ligt dus nog veel subsidiebudget op de plank. Deze eerste 1,5 jaar is men dus voorzichtig begonnen met het beschikbaar stellen van subsidiebudget, ook om daar lering uit te trekken voor de navolgende jaren. Men wil leren van fouten die in het verleden zijn gemaakt, waarbij er veel subsidie is verstrekt maar het netto effect op de langere termijn beperkt bleef. Denk aan de (F)outlander die voor een habbekrats door ondernemers werd aangeschaft maar daarna naar de hoogste bieder in het buitenland vertrok. Zie hier https://www.rtlnieuws.nl/...86/metsubsidie-foutlander en hier https://www.amt.nl/ondern...455-2086631960.1596282455.

Iets wat misschien ook niet iedereen zich realiseert: het aanvragen van subsidie voor de aanschaf of lease van een nieuwe elektrische personenauto loopt tot 1-7-2025. Het aanvragen van subsidie voor de aanschaf of lease van een gebruikte elektrische personenauto loopt tot 1-7-2024; een jaar korter dus. Dat betekent dat de subsidie in het laatste jaar volledig bestemd is voor nieuwe EV's.

[ Voor 26% gewijzigd door jawealm op 02-08-2020 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aadjee
  • Laatst online: 11-11-2021
Net met RVO gebeld, de aanvragen worden op feitelijke ontvangst in waarschijnlijk januari afgewerkt. Feitelijke ontvangstdatum is de datum wanneer je de aanvraag hebt gedaan, dus in mijn geval 28 juli. Ook word binnenkort te zien hoeveel er nog in de pot van 2021 zit en misschien komt er nog eerder geld vrij zei de mevrouw aan de telefoon, daarom zei ik eerder waarschijnlijk januari, kan eerder worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rwinio
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-08 09:09
Ook zojuist met het RVO gebeld voor mijn aanvraag van 1 juli. Volgens haar is mijn aanvraag nog altijd in behandeling. Meer mensen met een volgnummer onder de 1000 die nog altijd aan het wachten zijn? Gaat om koop en aanvraag gedaan met koopovereenkomst (kenteken moest ik nog krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:29

greatgonzo

schit-te-rend!

Aadjee schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:02:
Net met RVO gebeld, de aanvragen worden op feitelijke ontvangst in waarschijnlijk januari afgewerkt. Feitelijke ontvangstdatum is de datum wanneer je de aanvraag hebt gedaan, dus in mijn geval 28 juli. Ook word binnenkort te zien hoeveel er nog in de pot van 2021 zit en misschien komt er nog eerder geld vrij zei de mevrouw aan de telefoon, daarom zei ik eerder waarschijnlijk januari, kan eerder worden.
dan sprak jij de mevrouw die ik twee weken geleden ook gesproken heb :) Ik kreeg hetzelfde antwoord.

Toen ik vlak voor de aanschaf vroeg wat de "tussenstand" voor 2021 was, kreeg ik ineens hele andere antwoorden.. maar dat relaas kun je in dit topic wel teruglezen

Ik heb ze voor de laatste keer gemaild, dan ga ik naar de ombudsman. Want die volgorde van aanvragen is een dooddoener als je dit erbij pakt:

Staatscourant:
1.6.1.De Minister verdeelt de in de betreffende subsidieperiode beschikbare gelden op volgorde van ontvangst van de aanvragen.
1.6.3.Indien de Minister op de dag dat het subsidieplafond is bereikt, meer dan één volledige aanvraag heeft ontvangen, stelt hij de onderlinge rangschikking vast door middel van loting.

RVO mail dd. 23 juli:
Indien een aanvraag is ingediend nadat het subsidieplafond is bereikt, wordt 1 januari van het daarop
volgende kalenderjaar als datum van indiening beschouwd

Dus.. alle aanvragen na 10 juli krijgen de formele aanvraagdatum 1 januari 2021.. Op die dag wordt dus meteen het plafond bereikt als er meer dan 3600 nieuwe aanvragen binnenkomen in het resterende jaar.. en dan wordt het loten.

[ Voor 38% gewijzigd door greatgonzo op 03-08-2020 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aadjee
greatgonzo schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:32:
[...]

dan sprak jij de mevrouw die ik twee weken geleden ook gesproken heb :) Ik kreeg hetzelfde antwoord.

Toen ik vlak voor de aanschaf vroeg wat de "tussenstand" voor 2021 was, kreeg ik ineens hele andere antwoorden.. maar dat relaas kun je in dit topic wel teruglezen

Ik heb ze voor de laatste keer gemaild, dan ga ik naar de ombudsman. Want die volgorde van aanvragen is een dooddoener als je dit erbij pakt:

Staatscourant:
1.6.1.De Minister verdeelt de in de betreffende subsidieperiode beschikbare gelden op volgorde van ontvangst van de aanvragen.
1.6.3.Indien de Minister op de dag dat het subsidieplafond is bereikt, meer dan één volledige aanvraag heeft ontvangen, stelt hij de onderlinge rangschikking vast door middel van loting.

RVO mail dd. 23 juli:
Indien een aanvraag is ingediend nadat het subsidieplafond is bereikt, wordt 1 januari van het daarop

Dus.. alle aanvragen na 10 juli krijgen de formele aanvraagdatum 1 januari 2021.. Op die dag wordt dus meteen het plafond bereikt als er meer dan 3600 nieuwe aanvragen binnenkomen in het resterende jaar.. en dan wordt het loten.
Klopt niet wat je zegt, de aanvragen worden op feitelijke ontvangst afgehandeld, wanneer de dag van het subsidieplafond van het budget van 2021 word bereikt, word dat bekendgemaakt en de aanvragers alleen van die dag worden geloot wie er nog mee mag doen, de ongelukkige van die dag worden verzet naar 1 januari 2021 zodat ze nog kunnen worden doorgeschoven naar 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aadjee
RVO mail dd. 23 juli:

Indiendatum is een andere datum als (feitelijke) aanvraagsdatum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Aadjee schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:11:
[...]

Klopt niet wat je zegt, de aanvragen worden op feitelijke ontvangst afgehandeld, wanneer de dag van het subsidieplafond van het budget van 2021 word bereikt, word dat bekendgemaakt en de aanvragers alleen van die dag worden geloot wie er nog mee mag doen, de ongelukkige van die dag worden verzet naar 1 januari 2021 zodat ze nog kunnen worden doorgeschoven naar 2022.
ik zeg dit niet he... de RVO zegt dit.. en ik weet dat je een feitelijke en formele aanvraagdatum hebt

[ Voor 5% gewijzigd door greatgonzo op 03-08-2020 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patsan
  • Laatst online: 26-02 17:08
Ben een beetje klaar met discussie. RVO is duidelijk geweest door te zeggen dat er op volgorde van feitelijke aanvraagdarum wordt afgehandeld. Het loten is, altijd bedoeld geweest om op de sag sat het plafond bereikt wordt te gaan loten. Als je alles letterlijk leest dan kun jé de zienswijze van greatgonzo volgen. Echter er zijn genoeg andere redenaties en nog belangrijker wat het RVO zelf er over zegt om te geloven dat het wel goed komt met de aanvragen in juli die niet binnen het potje van 2020 vallen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Ik zal stoppen met zeuren ;)
Zou het alleen sneu vinden als mensen blind erop vertrouwen dat het wel goed komt.. Je een investering doet en ff €4000 door de neus wordt geboord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:01
greatgonzo schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:37:
Ik zal stoppen met zeuren ;)
Zou het alleen sneu vinden als mensen blind erop vertrouwen dat het wel goed komt.. Je een investering doet en ff €4000 door de neus wordt geboord
Ik vind zekerheid okk heel erg belangrijk. Ik heb mijn aanvraag op 20 juli ingediend en ben benieuwd of er nou een loting kom of nie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aadjee
Patsan schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 18:00:
Ben een beetje klaar met discussie. RVO is duidelijk geweest door te zeggen dat er op volgorde van feitelijke aanvraagdarum wordt afgehandeld. Het loten is, altijd bedoeld geweest om op de sag sat het plafond bereikt wordt te gaan loten. Als je alles letterlijk leest dan kun jé de zienswijze van greatgonzo volgen. Echter er zijn genoeg andere redenaties en nog belangrijker wat het RVO zelf er over zegt om te geloven dat het wel goed komt met de aanvragen in juli die niet binnen het potje van 2020 vallen.
Helemaal mee eens 👌, ga er ook geen woord meer aan vuil maken, fijne avond nog iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 10:48
Rwinio schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:34:
Ook zojuist met het RVO gebeld voor mijn aanvraag van 1 juli. Volgens haar is mijn aanvraag nog altijd in behandeling. Meer mensen met een volgnummer onder de 1000 die nog altijd aan het wachten zijn? Gaat om koop en aanvraag gedaan met koopovereenkomst (kenteken moest ik nog krijgen).
Yep. Wel een mailtje gehad dat ze wat vertraging hadden maar dat het in orde gemaakt zou worden. Ik had een extra moeilijkheid ingebouwd :) omdat ik de aanvraag op m'n eigen naam had gedaan maar m'n vrouw de primaire bestuurder van de auto is, en dat ding dus via de LM op háár naam staat. Wilde even zeker weten dat dat in orde kwam.

Persoonlijk mailtje van een RVO-medewerkster gehad dat ze het gingen fixen en binnen enkele dagen een brief kon verwachten. Volgnummer tussen 350 en 400 ergens.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rwinio
Patsan schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 18:00:
Aadjee schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:19:
[...]

Helemaal mee eens 👌, ga er ook geen woord meer aan vuil maken, fijne avond nog iedereen
Dit forum is toch bedoeld om te discussiëren over SEPP? Als je een beetje had opgelet heeft greatgonzo zonder dat hij hier zelf nog belang bij had veel tijd gestoken om een vraag die velen hebben beantwoord te krijgen. Helaas weigeren de mensen van de RVO om uitsluitsel te geven, want ze begrijpen heus wel wat er gevraagd wordt. Kan natuurlijk zijn dat ze geen uitsluitsel willen geven omdat dit de stimulerende werking van de regeling tegen zou gaan. Zou zelf in ieder geval op basis van de berichtgeving van de RVO niet gokken op de pot van 2021.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Rwinio schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 14:29:
[...]

Kan natuurlijk zijn dat ze geen uitsluitsel willen geven omdat dit de stimulerende werking van de regeling tegen zou gaan.
Dat klopt wel, want dit stond ook in een van de mails:

Indien een aanvraag is ingediend nadat het subsidieplafond is bereikt, wordt 1 januari van het daarop volgende kalenderjaar als datum van indiening beschouwd (zo mogelijk eerder bij een publicatie van nieuw budget). Daarmee wordt voorkomen dat particulieren de aanschaf of lease van een elektrische personenauto uitstellen tot het volgende jaar om toch subsidie te krijgen. Daarnaast wordt ook voorkomen dat aanvragen moeten worden afgewezen wegens het bereiken van het subsidieplafond in het betreffende kalenderjaar, terwijl het opnieuw indienen van een aanvraag in het daaropvolgende kalenderjaar niet meer mogelijk is omdat de termijn waarbinnen de aanvraag moet worden ingediend, inmiddels is verstreken. Dit geldt uiteraard wel alleen voor zover er nog voldoende budget beschikbaar is in het volgende jaar. Ook kunnen aanvragen niet meer dan 1 kalenderjaar ‘doorgeschoven’ worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:23
Ik hou al redelijk vanaf het begin het potje voor 2e hands in de gaten. Vanmorgen weer nieuwe cijfers en dat potje loopt een stuk langzamer dan die van de nieuwe auto's.
In het begin ging ook het 2e hands potje hard, uiteraard want veel mensen hadden het zien aankomen.
De eerste dag waren het bijna 300 aanvragen de week daarna zo'n 56 per dag en nu zitten we redelijk stabiel op de 18-20 auto's per dag gemiddeld.
Dat zou voorlopig, als er niet opeens een run komt, of de hele markt stilvalt, tot eind november voldoende subsidie moeten zijn.

Bedragen zijn de aangevraagde subsidie tot die datum: (cumulatief)

subsidie op 2 juli 572000
subsidie op 9 juli 1480000
subsidie op 10 juli 1546000
subsidie op 15 juli 1844000
subsidie op 22 juli 2040000
subsidie op 29juli 2292000
subsidie op 3 aug 2494000

Edit: cumulatief toegevoegd

[ Voor 3% gewijzigd door Philos31 op 05-08-2020 16:14 ]

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reiger072
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 27-05 17:02
Ook ik heb gisteren de brief ontvangen dat de subsidie is toegekend en ook direct de 1e termijn op mijn rekening gestort.

Had aanvraag op 1 juli gedaan (nummer 1.XXX) en ging om een Private lease waarvan het kenteken al op mijn naam stond.

[ Voor 6% gewijzigd door Reiger072 op 07-08-2020 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rwinio
Mijn aanvraag van 1 juli 10:30 met volgnummer SEPP0008XX is ook eindelijk toegekend (nog geen brief ontvangen maar wel bij het E-loket zichtbaar). Nu nog wachten op het kenteken en dan uitbetaling aanvragen. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Laatst online: 29-08 10:48
Brief van de RVO is net 5 minuten geleden bezorgd, en toegekend! Yaaaay. Ik was volgnummer 320-ish.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:53
Nu nog subsidie op elektrische motoren!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosty10
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 27-08-2024
Ik ben vooralsnog wel tevreden over de afhandeling. Wel wat langere reactietijden, maar het intrekken van mijn tweede aanvraag is goed verlopen. Gisteren hebben we onze auto opgehaald, hij was 's-ochtends om 9u op kenteken gezet. 's-Avonds in het digitale loket wilde ik het kenteken invoeren, maar het stond al vooringevuld. Dus die koppeling met de RDW doet t goed..:-D.
Nu nog wachten op de betaling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
En dat duurt nu ff wat langer dan in de eerste dagen.. 18 dagen sinds ik kenteken heb doorgegeven, nog geen geld binnen.

[ Voor 4% gewijzigd door CopyCatz op 08-08-2020 13:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patsan
Graag blijven discussiëren op dit forum. Hopelijk geeft RVO meer duidelijkheid over aanvragen 2021, maar wat ik hier lees en wat zelf ik te horen heb gekregen via telefonisch contact, gaat RVO ons niet veel wijzer maken. Wachten tot 1 januari 2021 en dan zien we verder. Of heeft iemand meer info (feiten, geen interpretatie) dan graag delen hier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Patsan schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 00:37:
Graag blijven discussiëren op dit forum. Hopelijk geeft RVO meer duidelijkheid over aanvragen 2021, maar wat ik hier lees en wat zelf ik te horen heb gekregen via telefonisch contact, gaat RVO ons niet veel wijzer maken. Wachten tot 1 januari 2021 en dan zien we verder. Of heeft iemand meer info (feiten, geen interpretatie) dan graag delen hier.
Nog steeds geen antwoord op mijn allerlaatste vraag (formele aanvraag datum na 10 juli wordt voor iedereen 1 januari .. Hoe verhoudt zich dat tot het hele loting verhaal) ..

Als dat antwoord niet komt schrijf ik eind van de week naar de ombudsman

[ Voor 10% gewijzigd door greatgonzo op 09-08-2020 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoDrenthe
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Zit inderdaad ook al 18 dagen te wachten op de uitbetaling van de subsidie. Had vorige week wel even gevraagd hoe dit zit. Ik krijg als reactie dat dit komt door "vakantieperikelen" bij de afdeling van het RVO die deze dossiers moet behandelen. Wel jammer, ik lees dat in het begin de uitbetaling een dag of drie mocht duren en nu gaan we al richting de 3 weken. Op mijn concrete vraag wanneer de uitbetaling wel mag volgen krijg ik geen concreet antwoord. Zijn er nog meer aanvragers die na het doorgeven van het kenteken in afwachting zijn van de uitbetaling?

Ro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Nu online
RoDrenthe schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:27:
Zit inderdaad ook al 18 dagen te wachten op de uitbetaling van de subsidie. Had vorige week wel even gevraagd hoe dit zit. Ik krijg als reactie dat dit komt door "vakantieperikelen" bij de afdeling van het RVO die deze dossiers moet behandelen. Wel jammer, ik lees dat in het begin de uitbetaling een dag of drie mocht duren en nu gaan we al richting de 3 weken. Op mijn concrete vraag wanneer de uitbetaling wel mag volgen krijg ik geen concreet antwoord. Zijn er nog meer aanvragers die na het doorgeven van het kenteken in afwachting zijn van de uitbetaling?
Nu is het wel zo dat ze in de correspondentie aangeven iedere aanvraag (en als we het in 2 stappen doen is de uitbetaling dus een nieuwe aanvraag) binnen 4 weken afhandelen waarbij het streven is dit sneller te doen. Dus wat dat betreft hebben ze nog even de tijd, ik was alleen verbaasd dat in het begin mensen binnen een dag of 2 hun geld al hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosty10
CopyCatz schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:36:
[...]

Nu is het wel zo dat ze in de correspondentie aangeven iedere aanvraag (en als we het in 2 stappen doen is de uitbetaling dus een nieuwe aanvraag) binnen 4 weken afhandelen waarbij het streven is dit sneller te doen. Dus wat dat betreft hebben ze nog even de tijd, ik was alleen verbaasd dat in het begin mensen binnen een dag of 2 hun geld al hadden.
Yep, ik vond uitbetaling binnen 2 a 3 dagen ook echt snel. Maar omdat mijn kenteken vooringevuld was met de gegevens van het RDW hoopte ik op een automatische uitbetaling (omdat het besluit tot subsidieverlening al in de eerste brief was bevestigd). Checken of ik aan de voorwaarden voldoe zou dan gewoon automatisch kunnen zonder dat daar iemand naar hoeft te kijken...Maar goed, zolang het geld bij RVO staat kan ik het niet aan andere dingen uitgeven, da's misschien ook wel eens goed... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ut3r-
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21-06-2024
Meerdere mensen hier welke private lease hebben en nog geen geld hebben mogen zien?

Mijn subsidie aanvraag is halverwege vorige maand al goedgekeurd, de 21e heb ik de vaststelling met kenteken etc doorgestuurd, maar verder helaas nog niks mogen horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:26
Mijn ervaring:
- prive aanschaf NIEUWE EV
- SEPP aangemeld op 4 juli
- auto (koopovereenkomst) op 25 juli (formulier online was al aangevuld met kenteken) (ik had mazzel met levertijd)
- uitbetaling 4k op 29 juli

[ Voor 10% gewijzigd door Isheara op 10-08-2020 16:59 ]

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta737
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11:58
w0ut3r- schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:52:
Meerdere mensen hier welke private lease hebben en nog geen geld hebben mogen zien?

Mijn subsidie aanvraag is halverwege vorige maand al goedgekeurd, de 21e heb ik de vaststelling met kenteken etc doorgestuurd, maar verder helaas nog niks mogen horen...
Hier dezelfde situatie, maar kenteken doorgestuurd op de 30e of 31 (juli). Ik vind het echter niet gek dat ze nog niet hebben uitbetaald (ik heb de eerste nota/incasso voor private lease ook nog niet :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard939
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 09-09 17:47
Heb ook de vaststelling rond de 20e ingestuurd, helaas ook nog geen geld ontvangen. Wel al twee termijnen aan van Mossel mogen betalen, dus dat loopt niet meer gelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolandacb
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Isheara schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:59:
Mijn ervaring:
- SEPP aangemeld op 4 juli
- auto (koopovereenkomst) op 25 juli (formulier online was al aangevuld met kenteken) (ik had mazzel met levertijd)
- uitbetaling 4k op 29 juli
Dat is netjes!
Onze ervaring:
- SEPP aangemeld op 3 juli
- auto op naam gezet 4 augustus (formulier online was al aangevuld met kenteken)
- uitbetaling 4k nog niet ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
@jolandacb ik had nummer 20026xx en daardoor dacht ik eerst dat ik niet bij de eerste 2500 zou zitten.
Uiteindelijk toch gewoon uitbetaald.
Het geld stond overigens eerder op de rekening dan dat ik de brief had dat ze het gingen overmaken.

Keep rolling sixes!

• Philos31
Philos31 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:16:
Ik hou al redelijk vanaf het begin het potje voor 2e hands in de gaten. Vanmorgen weer nieuwe cijfers en dat potje loopt een stuk langzamer dan die van de nieuwe auto's.
In het begin ging ook het 2e hands potje hard, uiteraard want veel mensen hadden het zien aankomen.
De eerste dag waren het bijna 300 aanvragen de week daarna zo'n 56 per dag en nu zitten we redelijk stabiel op de 18-20 auto's per dag gemiddeld.
Dat zou voorlopig, als er niet opeens een run komt, of de hele markt stilvalt, tot eind november voldoende subsidie moeten zijn.

Bedragen zijn de aangevraagde subsidie tot die datum: (cumulatief)

subsidie op 2 juli 572000
subsidie op 9 juli 1480000
subsidie op 10 juli 1546000
subsidie op 15 juli 1844000
subsidie op 22 juli 2040000
subsidie op 29juli 2292000
subsidie op 3 aug 2494000

Edit: cumulatief toegevoegd
Afgelopen week maar 100 aanvragen voor 2e hands EV's uitgekeerd, dat gaat dus nog niet zo hard.
Als ik dan de cijfers van de eerste helft van 2020 naast de cijfers van de subsidie leg lijkt het mij dat de subsidie op 2e hands auto's voor particulieren niet zo veel zoden aan de dijk zet:
Top 10 Q1enQ2 2020
1. Renault Zoe (393 stuks, +49% t.o.v. 2019)
2. Tesla Model S (375, -2%) <- geen subsidie
3. BMW i3 (331, +85%)
4. Nissan Leaf (282, +26%)
5. Opel Ampera-e (266, +5220%)
6. Volkswagen e-Golf (155, 210%)
7. Tesla Model 3 (151, +739%) <- geen subsidie
8. Hyundai Ioniq (105, +150%)
9. Fiat 500 (103, -18%)
10. MG ZS EV (97, niet verkocht vorig jaar)

totaal 7300 stuks Gemiddeld 1200 auto's per maand
Sinds de invoering van de subsidie is er voor 1347 auto's subsidie uitgekeerd in 1,5 maand, het lijkt dat de groei zonder stimulans ook wel had doorgezet.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:00
Begrijp ik goed dat de Opel Ampera-e voorraad modellen (bijvoorbeeld Januari/Februari 2020) ook aan de 2e hands subsidie voldoet?
Staan nu voor 31K nieuw te koop, half jaar oud maar niks gelopen, en dan nog 2K subsidie erover heen?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philos31
!null schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 15:51:
Begrijp ik goed dat de Opel Ampera-e voorraad modellen (bijvoorbeeld Januari/Februari 2020) ook aan de 2e hands subsidie voldoet?
Staan nu voor 31K nieuw te koop, half jaar oud maar niks gelopen, en dan nog 2K subsidie erover heen?
Dat klopt, als de cataloguswaarde niet boven de 45.000 euro was dan kun je die 2k gewoon krijgen. Want de auto staat al op kenteken dus dan is het een 2e hands auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolandacb
  • Niet online
Isheara schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 16:05:
@jolandacb ik had nummer 20026xx en daardoor dacht ik eerst dat ik niet bij de eerste 2500 zou zitten.
Uiteindelijk toch gewoon uitbetaald.
Het geld stond overigens eerder op de rekening dan dat ik de brief had dat ze het gingen overmaken.
Netjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosty10
jolandacb schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 06:12:
[...]

Dat is netjes!
Onze ervaring:
- auto op naam gezet 4 augustus (formulier online was al aangevuld met kenteken)
Inmiddels de 4k ontvangen. Op een rijtje:
- privé aanschaf nieuwe EV op 27 juni
- SEPP aangemeld 1 juli (nr. 4)
- auto op naam gezet 7 augustus en dezelfde dag uitbetaling gevraagd (formulier online was aangevuld met kenteken)
- uitbetaling 4k ontvangen op 14-8

De brief zal vandaag wel binnen vallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:31

Mfpower

In dubio

Wingie schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:58:
[...]

Oke ben nu ingelogd maar heb geen enkele tegel. Ik kan op de aanvraag klikken en krijg dan het bericht te zien. Maar kan nergens iets toevoegen. Ben ingelogd in het eloket

[Afbeelding]
Is dit bij jou nog veranderd? Ik heb vorige week een PL aanvraag ingediend, maar wacht nog op de auto dus kon geen kenteken invoeren op het moment van de aanvraag. Ook ik val buiten de boot voor 2020, maar ik vroeg me af of er nog iets met de aanvraag gaat gebeuren voor die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Laatst online: 14:35
Mfpower schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:48:
[...]

Is dit bij jou nog veranderd? Ik heb vorige week een PL aanvraag ingediend, maar wacht nog op de auto dus kon geen kenteken invoeren op het moment van de aanvraag. Ook ik val buiten de boot voor 2020, maar ik vroeg me af of er nog iets met de aanvraag gaat gebeuren voor die tijd.
Nee niets ook geen reactie op mijn berichtje aan RVO, ik kan nergens kenteken invoeren. Contract op 9 Juli getekend en aflevering was 24/7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:31

Mfpower

In dubio

Wingie schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:09:
[...]

Nee niets ook geen reactie op mijn berichtje aan RVO, ik kan nergens kenteken invoeren. Contract op 9 Juli getekend en aflevering was 24/7
Dank je voor de informatie. Ik heb dan toch nog maar even gebeld, en de mevrouw aan de lijn wist me te vertellen dat dat pas in het nieuwe jaar gaat gebeuren. Dus het klopt allemaal wel.

En voor de anderen: ik heb ook te horen gekregen dat iedereen die nu aanvraagt gewoon de subsidie krijgt omdat het budget voor 2021 nog niet op is. Ik ben aanvrager 4804 voor wie dat interessant vindt. Ik heb ook gevraagd naar loting, maar dat bleek niet zo te zijn. Jammer dat dat niet beter zwart-op-wit ergens staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jolandacb
  • Niet online
Joosty10 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:12:
[...]

Inmiddels de 4k ontvangen. Op een rijtje:
- privé aanschaf nieuwe EV op 27 juni
- SEPP aangemeld 1 juli (nr. 4)
- auto op naam gezet 7 augustus en dezelfde dag uitbetaling gevraagd (formulier online was aangevuld met kenteken)
- uitbetaling 4k ontvangen op 14-8

De brief zal vandaag wel binnen vallen..
Wow, dat is snel!
Hopelijk ontvangen wij het ook de komende week.
Zou leuk zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
Philos31 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:38:
[...]

Dat klopt, als de cataloguswaarde niet boven de 45.000 euro was dan kun je die 2k gewoon krijgen. Want de auto staat al op kenteken dus dan is het een 2e hands auto.
Het gaat niet om de catalogus waarde, maar om de waarde die als fiscale waarde aan het RDW wordt doorgegeven, dat is niet altijd hetzelfde (hangt er van af wat je dealer wel of niet meetelt: af fabriek opties worden wel meegeteld, maar niet alle accessoires HOEVEN meegeteld worden, al gebeurt dat soms wel, dus oppassen als je op de grens zit!!! ).

Ik zat met mijn EV hoger dan de €45k met de catalogus/aanschafprijs, maar de fiscale waarde zat er net onder, dus kwam wel in aanmerking voor de subsidie.

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:40

houthakker

Poehé

houthakker schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 00:20:
Ik heb ook een aanvraag gedaan :Y eigenlijk niet gelet op aanvraag nummer, mijn referentienummer eindigde op 1611 om 22:43
13 augustus eindelijk de bevestigingsbrief gehad. Bedrag zou binnen 1 week op mijn rekening moeten staan.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Laatst online: 10-09 17:17
Mfpower schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:43:
[...]

En voor de anderen: ik heb ook te horen gekregen dat iedereen die nu aanvraagt gewoon de subsidie krijgt omdat het budget voor 2021 nog niet op is. Ik ben aanvrager 4804 voor wie dat interessant vindt. Ik heb ook gevraagd naar loting, maar dat bleek niet zo te zijn. Jammer dat dat niet beter zwart-op-wit ergens staat.
Nee tuurlijk is er geen loting, omdat het budget nog niet op is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:08
!null schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 15:51:
Op 10-8-2020 particulier een nieuwe Opel Ampera-e voorraadauto gekocht met kenteken afgegeven eind februari en de subsidie voor tweedehands EV's aangevraagd. Bevestiging dezelfde dag al gehad, Wacht alleen nog op de toekenning maar dat zal wel goedkomen omdat de pot voor tweedehands EV's nog lang niet leeg is. Dat is wel een voordeel van een voorraadauto. Beter € 2000,- subsidie dan helemaal geen subsidie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Nu online
Vandaag maar even gebeld, want de 4 weken na aanvraag van de uitbetaling waren ruimschoots verstreken. Bleek dat ik onderdeel was van een steekproef, wist niet dat die ook bestond voor de tenaamstellingsfase. Nu hopelijk snel het geld op de rekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jolandacb
  • Niet online
jolandacb schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 06:12:
[...]

Dat is netjes!
Onze ervaring:
Vandaag hebben wij de 4K op onze rekening ontvangen.
Dus 3 weken en 1 dag. :)
Zeer netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Hier Private Lease (tweedehands/demomodel dus 2K subsidie).
Gelijk aangemeld, nogsteeds niets ontvangen. Al bericht achteraan gedaan, alles is nogsteeds in "Behandeling".
9 juli auto ontvangen (op naam) en subsidie aangevraagd.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• jawealm
Onderstaande informatie is hier te vinden: https://autoleasecollecti...d.nl/wizard?properties=ev; je moet daar even een elektrische auto opzoeken en dat op de "i" achter "€ 4.000 subsidie" klikken. Dan kun je het volgende lezen:

€ 4.000 subsidie (EV)

Op nieuwe volledig elektrische auto’s wordt door de overheid een subsidie toegekend. (SEPP)

De subsidie is alleen mogelijk voor particulieren en bedraagt € 4.000,00
De subsidie wordt in 48 maandelijkse termijnen overgemaakt (€ 83,33 per maand)

Als je een private lease contract voor een volledig elektrische auto aangaat, heb je ook recht op de bovengenoemde subsidie.

Deze subsidie vraag je zelf aan bij de overheid. Hierin speelt de leasemaatschappij geen actieve rol. Zij brengen gewoon het volledige maandbedrag in rekening, terwijl jij dan 48 maanden € 83,33 op jouw rekening gestort krijgt.

Ook als je contract een looptijd van 60 maanden hebt, zul je maximaal 48 termijnen ontvangen.

Lever je de auto eerder in ? De subsidie stopt automatisch.

Rij je langer dan 48 maanden ? Je krijgt voor de extra maanden geen subsidie.

NB
De gehele beschikbare subsidie voor 2020 is op dit moment al toegekend. Het budget voor dit jaar is dus niet meer beschikbaar.

Dit is echter geen probleem.

De SEPP subsidie is in 2021 ook weer beschikbaar; € 27,9 miljoen.

Als je binnen 10 werkdagen na ondertekening van jouw private leasecontract de subsidie aanvraagt, ben je de eerste in de rij voor de beschikbare subsidie in 2021. Op dit moment geven de overheid en Rai vereniging aan dat er nog meer dan de helft van de subsidiepot over dus ben je vrijwel zeker van toekenning. Hoe verder het jaar vordert, hoe kleiner de kans dat er nog geld over is.

Als het subsidie budget definitief in januari 2021 is vastgesteld ontvang je daarna doorgaans binnen 21 dagen van de overheid een bericht of je de subsidie toegekend krijgt. Je ontvangt dan vanaf 2021 maandelijks (48x) het bedrag van de overheid.

Wil je meer weten over de toekenning en het verloop van het proces als je een elektrische auto aanvraagt binnen het collectief kijk dan hier uitleg over subsidie

Het aanvragen van de subsidie verloopt eenvoudig. Zie voor een toelichting dit stappenplan

• Stef87
  • Laatst online: 08-09 21:00
jawealm schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 19:15:
Onderstaande informatie is hier te vinden: https://autoleasecollecti...d.nl/wizard?properties=ev; je moet daar even een elektrische auto opzoeken en dat op de "i" achter "€ 4.000 subsidie" klikken. Dan kun je het volgende lezen:

€ 4.000 subsidie (EV)

Op nieuwe volledig elektrische auto’s wordt door de overheid een subsidie toegekend. (SEPP)

Als je een private lease contract voor een volledig elektrische auto aangaat, heb je ook recht op de bovengenoemde subsidie.

Deze subsidie vraag je zelf aan bij de overheid. Hierin speelt de leasemaatschappij geen actieve rol. Zij brengen gewoon het volledige maandbedrag in rekening, terwijl jij dan 48 maanden € 83,33 op jouw rekening gestort krijgt.

Ook als je contract een looptijd van 60 maanden hebt, zul je maximaal 48 termijnen ontvangen.

NB
De gehele beschikbare subsidie voor 2020 is op dit moment al toegekend. Het budget voor dit jaar is dus niet meer beschikbaar.

Als je binnen 10 werkdagen na ondertekening van jouw private leasecontract de subsidie aanvraagt, ben je de eerste in de rij voor de beschikbare subsidie in 2021. Op dit moment geven de overheid en Rai vereniging aan dat er nog meer dan de helft van de subsidiepot over dus ben je vrijwel zeker van toekenning. Hoe verder het jaar vordert, hoe kleiner de kans dat er nog geld over is.

Als het subsidie budget definitief in januari 2021 is vastgesteld ontvang je daarna doorgaans binnen 21 dagen van de overheid een bericht of je de subsidie toegekend krijgt. Je ontvangt dan vanaf 2021 maandelijks (48x) het bedrag van de overheid.

Wil je meer weten over de toekenning en het verloop van het proces als je een elektrische auto aanvraagt binnen het collectief kijk dan hier uitleg over subsidie

Het aanvragen van de subsidie verloopt eenvoudig. Zie voor een toelichting dit stappenplan
.... Vrijwel zeker ....

M.a.w. Niet zeker

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

jawealm schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 19:15:

€ 4.000 subsidie (EV)

NB

Doel je op mijn post? In dat geval, er is voor tweedehands een losse pot waar nog geld inzit. Maar RVO is onbereikbaar :’(

Edit:
Nevermind. Zie dat het over de Consumentenbond gaat.
Ben benieuwd hoelang dit nog zo blijft staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zsOv38ryVTLGbUNfYfgiBeuewDk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H87u4mdB7v1ECw0xQlGfoj6W.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Kecin op 27-08-2020 20:51 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Hier staat de aanvraag ook nog op ingediend, maar is deze pas aangevraagd op 10 augustus, dus gewoon geduld hebben. :)

Ik snap trouwens niet waarom er geloot zou moeten worden bij de aanvraag van nieuwe EV's. De aanvragen gebeuren immers op volgorde van binnenkomst naar wat ik heb begrepen. Alle aanvragen hebben immers ook een volgnummer. Als de pot voor 2020 leeg is, dan schuiven alle aanvragen daarna door naar de pot voor 2021, die inmiddels ook wel leeg zal zijn. Ook daar zullen ze de volgorde van binnenkomst aanhouden neem ik aan (dat lijkt me wel zo eerlijk) en is een loterij toch niet nodig?

Niet dat het voor mij uitmaakt, want mijn nieuwe voorraadauto valt onder de tweedehands subsidie en die pot is nog bij lange na niet leeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
Tranquility schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:12:
Hier staat de aanvraag ook nog op ingediend, maar is deze pas aangevraagd op 10 augustus, dus gewoon geduld hebben. :)

Ik snap trouwens niet waarom er geloot zou moeten worden bij de aanvraag van nieuwe EV's. De aanvragen gebeuren immers op volgorde van binnenkomst naar wat ik heb begrepen. Alle aanvragen hebben immers ook een volgnummer. Als de pot voor 2020 leeg is, dan schuiven alle aanvragen daarna door naar de pot voor 2021, die inmiddels ook wel leeg zal zijn. Ook daar zullen ze de volgorde van binnenkomst aanhouden neem ik aan (dat lijkt me wel zo eerlijk) en is een loterij toch niet nodig?

Niet dat het voor mij uitmaakt, want mijn nieuwe voorraadauto valt onder de tweedehands subsidie en die pot is nog bij lange na niet leeg. :)
In principe heb je gelijk wat het loten en het toekennen van subsidie betreft; het toekennen van subsidie verloopt inderdaad volgens het principe ‘wie het eerst komt, wie het eerst maalt’. Alleen was voor sommige mensen niet duidelijk hoe deze zin uit de SEPP precies geïnterpreteerd moest worden: De onderlinge rangschikking van aanvragen die de Minister ontvangt op de dag waarop het subsidieplafond wordt bereikt, wordt vastgesteld door middel van loting.

Deze loting is nodig om te bepalen welke van de aanvragen die op die ene specifieke dag zijn ontvangen nog binnen de lopende subsidieperiode vallen en welke naar de volgende subsidieperiode doorschuiven. Alleen dan en alleen om deze reden is er via de regelgeving in een loting voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Dat is inderdaad een rare zin, want waarom zouden ze deels op volgorde van binnenkomst van de aanvraag werken, en deels via een loting? Makes no sense..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
Tranquility schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 15:31:
Dat is inderdaad een rare zin, want waarom zouden ze deels op volgorde van binnenkomst van de aanvraag werken, en deels via een loting? Makes no sense..
Alleen op de dag dat het subsidieplafond wordt bereikt wordt de volgorde van aanmeldingen door loting bepaald. Zo hebben de regelmakers het bedacht. Maar ze hadden voor die dag inderdaad ook gewoon de volgorde van aanmelding kunnen aanhouden. De reden dat dat niet wordt gedaan is mij ook niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ut3r-
Vraagje:

13-07 is mijn subsidie nieuw private lease goedgekeurd.
21-07 heb ik de vaststelling verzonden (kenteken gegevens etc verstuurd).

Tot op heden nog niks gehoord / geen geld gezien.

Ben ik de enigste of duurt dit bij meerdere zo lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:01
w0ut3r- schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:22:
Vraagje:

Bij mij hetzelfde. Vaststelling op de 22e. Ze schijnen vertraging ofzo te hebben is me verteld toen ik belde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjb033
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:18
w0ut3r- schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:22:
Vraagje:

Vaststelling 15 Juli verzonden.
Gister opeens een email dat ze graag overeenskomt willen hebben. Er lijkt weer wat schot in te zitten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlvnc
  • Laatst online: 10-12-2024
Hier inderdaad ook een mail gehad voor het contract. Diegene telefonisch ook gesproken en er schijnt inderdaad vertraging te zijn bij het uitbetalen. Telefonisch wel toegezegd gekregen dat de gehele aanvraag goedgekeurd is en er vermoedelijk volgende week uitbetaald gaat worden.

Ik heb hiervoor overigens nog geen bevestiging van vanuit de portal van het RVO.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• richard939
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 09-09 17:47
Ik heb direct contact met het RVO, dus niet het callcenter. Er zijn inderdaad problemen met het invoeren van de betaling batch voor private lease.
Aankomende vrijdag komt een medewerker terug van vakantie die dit probleem zou moeten kunnen verhelpen. Hopelijk dat dan ook de uitbetaling vrijdag of begin volgende week plaats gaat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ut3r-
Krijgt iedereen een mail over het contract / moet iedereen die toesturen of gaat dit steekproefsgewijs?

Ik heb die mail namelijk ook nog niet mogen ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta737
Geen idee, maar ook ik heb een mail gehad met het verzoek om het contract toe te zenden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ut3r-
Net nog maar even gebeld voor de zekerheid. Alles leek er goed in te staan en we moeten geduld hebben;)

Ook werd mij verteld dat niet iedereen zijn contract hoeft in te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:27

India Sierra

Learn by failure

Vorige week heb ik het kenteken doorgegeven van mijn nieuwe private-lease auto. Ik had eerder al goedkeuring van de subsidie.

Was de email bij anderen met nieuw-lease ook getiteld: "Bevestiging SEPP 2020 vaststelling Nieuw koop 2020" ? Ik heb ze gemaild of ik fout heb geklikt maar volgens mij heb ik het goed gedaan ..

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
Vanmiddag een brief in de bus met de mededeling dat de subsidie van €2000,- voor mijn nieuwe Ampera-E voorraadauto is toegekend en dat het geld binnen twee dagen overgemaakt zou worden.
Net even gecheckt en het staat er nu al op. :D
Heeft dus precies 23 dagen geduurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mlvnc
India Sierra schreef op woensdag 2 september 2020 @ 17:07:
Vorige week heb ik het kenteken doorgegeven van mijn nieuwe private-lease auto. Ik had eerder al goedkeuring van de subsidie.

Was de email bij anderen met nieuw-lease ook getiteld: "Bevestiging SEPP 2020 vaststelling Nieuw koop 2020" ? Ik heb ze gemaild of ik fout heb geklikt maar volgens mij heb ik het goed gedaan ..
Dit viel mij ook op in de mail. Bij mij is dat gewoon goed gegaan, op zijn minst een onhandige woordkeuze in het onderwerp van de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Bij mij staat als onderwerp in de brief: "Betreft: Besluit tot subsidieverlening en vaststelling".

Beslissing:

U heeft op 10 augustus 2020 voor [naam] een subsidieaanvraag ingediend, omdat u gebruik wilt maken van de Subsidieregeling elektrische personenauto’s particulieren (hierna: SEPP). U heeft een aanvraag ingediend voor de koop van een gebruikte elektrische personenauto;

Het gaat hierbij om de aanvraag voor de personenauto:

Merk Handelsbenaming (Model) Kenteken
OPEL AMPERA-E XXXXXX

Beslissing
Ik heb besloten de subsidie vast te stellen. De subsidie bedraagt
€ 2.000,-. Dit bedrag zal binnen één week worden overgemaakt op bankrekeningnummer (IBAN):NLXXXXXXXXXXXXXXXXXX ten name van [naam].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
Kopie, gaat over de subsidie en wat als de pot leef is. Heb dit via via binnen gekregen.

Stef87 in "Elektrische auto's - deel 5"

Kopie tekst:

Van: Subsidieregeling Elektrische Personenwagens Particulier <SEPP@rvo.nl>
Verzonden: vrijdag 31 juli 2020 09:42
Aan: R. H. <@.nl>
Onderwerp: RE: (VRAAG) SEPP 2020 / 2021

Ja dat klopt, de pot is leeg, maar de aanvragendie in 2020 ingediend zijn, hebben recht op het subsidiebedrag van het jaar dat de aanvraag gedaan is.
Dus stel (fictief) in december 2020 wordt een aanvraag gedaan en de subsidiepot van 2021 is ook al leeg, wordt de aanvraag in 2022 afgehandeld met het subsidiebedrag dat in 2020 geldt.

Met vriendelijke groet,

M. R.

Adviseur Stimuleringsregelingen Elektrisch Vervoer

[ Voor 66% gewijzigd door Stef87 op 06-09-2020 14:38 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Zegt maar erg weinig nieuws over wat er gebeurt als de pot leeg is.

Is algemeen bekend dat je aanvraag naar het volgend jaar gezet wordt als je buiten de gelukkigen valt, maar dit gebeurt maar maximaal 1 keer (daarom doe je best je aanvraag/aankoop in November of December)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Stef87 schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:33:
Kopie, gaat over de subsidie en wat als de pot leef is. Heb dit via via binnen gekregen.

Stef87 in "Elektrische auto's - deel 5"

Kopie tekst:

Van: Subsidieregeling Elektrische Personenwagens Particulier <SEPP@rvo.nl>
Verzonden: vrijdag 31 juli 2020 09:42
Aan: R. H. <@.nl>
Onderwerp: RE: (VRAAG) SEPP 2020 / 2021

Ja dat klopt, de pot is leeg, maar de aanvragendie in 2020 ingediend zijn, hebben recht op het subsidiebedrag van het jaar dat de aanvraag gedaan is.
Dus stel (fictief) in december 2020 wordt een aanvraag gedaan en de subsidiepot van 2021 is ook al leeg, wordt de aanvraag in 2022 afgehandeld met het subsidiebedrag dat in 2020 geldt.

Met vriendelijke groet,

M. R.

Adviseur Stimuleringsregelingen Elektrisch Vervoer
ze maken het steeds vreemder: op de site staat dit:
Dient u een aanvraag in nadat het jaarbudget op is? Dan wordt uw aanvraag doorgeschoven naar het volgende kalenderjaar. Dit heeft als gevolg dat u langer op uw subsidietoezegging of uitbetaling moet wachten. Dit geldt uiteraard alleen als er nog voldoende budget beschikbaar is in het volgende jaar. Aanvragen kunnen niet meer dan 1 kalenderjaar worden doorgeschoven.

In jouw geval is dus nu de pot van 2020 en 2021 leeg. Dus maximaal 1 kalenderjaar doorschuiven. Naar december 2021 dus.. maar die pot is ook al leeg. Ik weet niet of je dan nog meedoet voor de pot van 2022.

(daarnaast, maar ik ben schijnbaar de enige die een andere redenatie heeft: iedereen die nu een aanvraag doet krijgt formeel de aanvraagdatum 1 januari 2021. In de staatscourant staat dat, op de dag van overschrijding, er geloot zal worden. De pot van 2021 gaat dit jaar op, iedereen heeft de formele aanvraagdatum van 1 januari 2021, dus ik denk nog steeds dat het loten wordt onder alle aanvragers. Maar de meesten hier hebben nog vertrouwen dat het op basis van volgorde wordt afgehandeld. Maar dit hoeven ze, volgens hun eigen spelregels, niet te doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
greatgonzo schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:52:
[...]

Dient u een aanvraag in nadat het jaarbudget op is? Dan wordt uw aanvraag doorgeschoven naar het volgende kalenderjaar. Dit heeft als gevolg dat u langer op uw subsidietoezegging of uitbetaling moet wachten. Dit geldt uiteraard alleen als er nog voldoende budget beschikbaar is in het volgende jaar. Aanvragen kunnen niet meer dan 1 kalenderjaar worden doorgeschoven.

In jouw geval is dus nu de pot van 2020 en 2021 leeg. Dus maximaal 1 kalenderjaar doorschuiven. Naar december 2021 dus.. maar die pot is ook al leeg. Ik weet niet of je dan nog meedoet voor de pot van 2022.

(daarnaast, maar ik ben schijnbaar de enige die een andere redenatie heeft: iedereen die nu een aanvraag doet krijgt formeel de aanvraagdatum 1 januari 2021. In de staatscourant staat dat, op de dag van overschrijding, er geloot zal worden. De pot van 2021 gaat dit jaar op, iedereen heeft de formele aanvraagdatum van 1 januari 2021, dus ik denk nog steeds dat het loten wordt onder alle aanvragers. Maar de meesten hier hebben nog vertrouwen dat het op basis van volgorde wordt afgehandeld. Maar dit hoeven ze, volgens hun eigen spelregels, niet te doen)
Ja heel vreemd en misschien gaat het ook we zo hoor.

Ik kon alleen delen wat ik via een groot persoon uit de duurzame industrie te horen heb gekregen.

Dit geval via Gideon Goudsmit, welke 100% zeker wist te vertellen dat je gewoon subsidie krijgt en dat hij vis via goede contacten heeft met RVO. Beste meneer had nog 110 Auto’s besteld (Skoda Citigo en Seat Mii-E) welke hij kon doorschuiven.

Ik heb eerst gevraagd of ik dat RVO bericht mocht delen (heb alleen de naam even in de mail van ander persoon anoniem gemaakt). Zelf ben ik ooi sceptisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
[...]

Je kan meedoen voor de pot van 2021 als je de aankoop doet in de laatste 2 maanden.
Als je daar niet bij de gelukkigen bent, verschuif je door naar de pot van 2022.

Degene die hun aanvragen indienen VOOR november, doen eigelijk mee voor de pot van 2020. Maar aangezien die pot al leeg is, wordt hun subsidieaanvraag doorgeschoven naar de pot van 1 januari 2021. Als er dan iets misgaat, dan heb je pech want dat is je laatste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18:56
Vandaag hoorde ik van een autoverkoper dat de subsidie ook mogelijk is bij een eenmanszaak of vof. Daar kun je de auto op je privénaam zetten.

Het lijkt me sterk, dan heb je dus en de subsidie, de btw aftrek en lage bijtelling, dus dubbel voordeel.

Weet iemand hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RonaldPr schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 19:11:
Vandaag hoorde ik van een autoverkoper dat de subsidie ook mogelijk is bij een eenmanszaak of vof. Daar kun je de auto op je privénaam zetten.

Het lijkt me sterk, dan heb je dus en de subsidie, de btw aftrek en lage bijtelling, dus dubbel voordeel.

Weet iemand hier meer van?
Als je de auto op je privé naam zet dan is het toch geen zakelijke aankoop meer? Of wil je de factuur op de zaak doen, maar de auto bij de RDW als privé aanmelden? Dat klinkt als iets waar de belastingdienst wat van gaat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18:56
Verwijderd schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 19:51:
[...]

Als je de auto op je privé naam zet dan is het toch geen zakelijke aankoop meer? Of wil je de factuur op de zaak doen, maar de auto bij de RDW als privé aanmelden? Dat klinkt als iets waar de belastingdienst wat van gaat vinden.
Bij een vof loopt zakelijk en privé wel wat door elkaar maar dit lijkt me inderdaad te mooi om waar te zijn. Er zal een keuze gemaakt moeten worden, of zakelijk of privé.

Maar ik zal mijn boekhouder de vraag toch even voorleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

RonaldPr schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 20:35:
[...]

Bij een vof loopt zakelijk en privé wel wat door elkaar maar dit lijkt me inderdaad te mooi om waar te zijn. Er zal een keuze gemaakt moeten worden, of zakelijk of privé.

Maar ik zal mijn boekhouder de vraag toch even voorleggen.
Wij zijn voor zakelijk gegaan. De MIA subsidie en nog lage bijtelling geeft ook een flink voordeel. En aangezien het meer zekerheid gaf dan de onzekere subsidie verdeling gaf dat de doorslag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w0ut3r-
Private lease nieuw, eerste betaling binnen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delta737
w0ut3r- schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:29:
Ja ik ook.
Wat ik wel gek vind, is dat alleen de periode september betaald is. Terwijl mijn leasecontract op 31-7 is ingegaan. Had eigenlijk wel 2 termijnen verwacht nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ut3r-
Delta737 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:45:
[...]

Ja ik ook.
Wat ik wel gek vind, is dat alleen de periode september betaald is. Terwijl mijn leasecontract op 31-7 is ingegaan. Had eigenlijk wel 2 termijnen verwacht nu.
Klopt, viel mij inderdaad ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:14
Hier zojuist de uitbetaling aangevraagd. Vanochtend de Corsa opgehaald, stond al direct in het overzicht. Kijken hoe snel het gaat.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Nu online
Ophidian schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:48:
Hier zojuist de uitbetaling aangevraagd. Vanochtend de Corsa opgehaald, stond al direct in het overzicht. Kijken hoe snel het gaat.
Tja, de koppeling met de RDW database werkt prima, helaas is de koppeling met de bank handmatig, ga maar uit van 4 weken.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlvnc
Heb jij ook een bevestiging ontvangen of enkel de uitbetaling na de eerdere mail voor het opvragen van het contract?

Ik heb volgens mij tegelijk met jou een mail ontvangen voor het aanleveren van het contract maar nog geen uitbetaling en ook geen bevestiging in het eLoket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ut3r-
mlvnc schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:20:
[...]

Heb jij ook een bevestiging ontvangen of enkel de uitbetaling na de eerdere mail voor het opvragen van het contract?

Ik heb volgens mij tegelijk met jou een mail ontvangen voor het aanleveren van het contract maar nog geen uitbetaling en ook geen bevestiging in het eLoket.
Nog niet op papier, maar gister is via RVO Eloket mij subsidie vastgestelt en vandaag stond de eerste betaling op mijn rekening.

Ik heb overigens nooit een contract hoeven aan te leveren;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlvnc
w0ut3r- schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:31:
[...]

Nog niet op papier, maar gister is via RVO Eloket mij subsidie vastgestelt en vandaag stond de eerste betaling op mijn rekening.

Ik heb overigens nooit een contract hoeven aan te leveren;)
Haha ik was even in verwarring met Delta737. Thanks in ieder geval, binnenkort maar eens even checken voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta737
mlvnc schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:33:
[...]

Haha ik was even in verwarring met Delta737. Thanks in ieder geval, binnenkort maar eens even checken voor de zekerheid.
Ik had vandaag ook de brief in huis met de toekenning (en vanochtend dus al het geld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:20
Mooi zo! Weet je nog wanneer je de uitbetaling van de subsidie hebt aangevraagd? Wij hebben dat op 24/07 gedaan, maar bij ons is er nog niets gestort.

• mlvnc
marvel27 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:46:
[...]

Mooi zo! Weet je nog wanneer je de uitbetaling van de subsidie hebt aangevraagd? Wij hebben dat op 24/07 gedaan, maar bij ons is er nog niets gestort.
Was de pot van 2020 toen al niet op? Of heb je al wel de toekenning voor 2020 ontvangen?

Vandaag contact gehad, ze schijnen nog steeds last te hebben van vertraging.

[ Voor 16% gewijzigd door mlvnc op 10-09-2020 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
Nee ik heb de toekenning al ontvangen, was nummer 190 ofzo. Op 24/07 hebben we de uitbetaling aangevraagd omdat toen het kenteken pas bekend was. Maar nog geen spoor van een uitbetaling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zo lees ik de spelregels ook. Sterker nog, in de spelregels staat nergens dat je maar 1 keer mag doorschuiven als je bij de loting buiten de boot valt. Dat staat echter wel in de toelichting. Je zou verwachten dat de toelichting alleen extra uitleg geeft en niet extra regels en restricties oplegt, maar dat is blijkbaar niet hoe het werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
Tja, het is onvermijdelijk dat er in de werkelijke wereld situaties voorvallen die je niet voorziet als je de wet opstelt. Dan kun je de hele wet gaan aanpassen, maar handiger is om het gewoon aan te vullen in de toelichting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mlvnc
Vandaag de eerste betaling ontvangen, verder geen beslissing op mijn vervolg aanvraag ontvangen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 22:37
Hier hetzelfde. Eerste betaling ontvangen, verder geen correspondentie. Vervolgaanvraag op 10 augustus ingediend

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:58

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

mlvnc schreef op maandag 14 september 2020 @ 18:25:
Vandaag de eerste betaling ontvangen, verder geen beslissing op mijn vervolg aanvraag ontvangen overigens.
Als iedereen jouw een duimpje geeft. die vandaag ook zijn betaling heeft ontvangen, dan krijgen we geen 40 reacties met "ik ook".. :) >:)

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
marvel27 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:42:
Nee ik heb de toekenning al ontvangen, was nummer 190 ofzo. Op 24/07 hebben we de uitbetaling aangevraagd omdat toen het kenteken pas bekend was. Maar nog geen spoor van een uitbetaling :)
Geld is binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stunned Guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:31
Ik overweeg om op korte termijn een EV te gaan kopen.

Wat is wijsheid, wachten tot november met kopen, of gewoon kopen en later de aanvraag doen?

Of gewoon direct kopen en de aanvraag doen?

• Morinzil
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 11-07 21:48
Misschien schept dit wat duidelijkheid voor degenen die de subsidie aangevraagd hebben nadat het potje van 2020 op was. Ik heb namelijk vanmiddag een brief van de RVO ontvangen waarin dit staat:

"Op het moment dat uw aanvraag is ingediend was er nog voldoende budget voor het jaar 2021 beschikbaar om uw aanvraag in behandeling te kunnen nemen per 2021."

Hiermee kan ik weinig anders dan concluderen dat er NIET geloot gaat worden onder mensen die nu al doorgeschoven zijn naar 2021.

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Morinzil schreef op woensdag 16 september 2020 @ 15:00:
Misschien schept dit wat duidelijkheid voor degenen die de subsidie aangevraagd hebben nadat het potje van 2020 op was. Ik heb namelijk vanmiddag een brief van de RVO ontvangen waarin dit staat:

"Op het moment dat uw aanvraag is ingediend was er nog voldoende budget voor het jaar 2021 beschikbaar om uw aanvraag in behandeling te kunnen nemen per 2021."

Hiermee kan ik weinig anders dan concluderen dat er NIET geloot gaat worden onder mensen die nu al doorgeschoven zijn naar 2021.
Ik kreeg vandaag dezelfde brief mbt mijn aanvraag van 25 augustus :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Morinzil schreef op woensdag 16 september 2020 @ 15:00:
Toch is dat niet wat er staat. Er staat alleen dat het budget van 2021 nog niet opgebruikt was op het moment van aanvraag. je weet dus al zeker dat je niet per definitie buiten de boot valt. Wat er op 1 januari gaat gebeuren is dus nog een raadsel (en afhankelijk of het budget tegen die tijd wel op is of niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Stunned Guy schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 16:42:
Ik overweeg om op korte termijn een EV te gaan kopen.

Wat is wijsheid, wachten tot november met kopen, of gewoon kopen en later de aanvraag doen?

Of gewoon direct kopen en de aanvraag doen?
Wachten tot november

• Patsan
Vandaag brief gehad van RVO. Dat mijn aanvraag ingediend is nadat budget 2020 al uitgenut was. In de brief geven ze aan dat aanvraag doorschuift naar 2021 (was uiteraard al bekend)

Ze geven aan dat aanvragen die doorschuiven naar 2021 op volgorde van datum en tijdstip worden afgehandeld. En dat op moment van mijn aanmelding er nog voldoende budget van 2021 beschikbaar was om mijn aanvraag in behandeling te nemen op 4 januari (eerste werkdag in 2021) ze geven aan dat ik uiteraard alleen subsidie ontvang als ik aan alle voorwaarden van de regeling voldoe.

Aanvraag wordt vanaf 4 januari in behandeling genomen. Besluit binnen 4 weken daarna.

Het staat er niet letterlijk in. Maar ik lees hieruit dat ik niet op 1 hoop kom met aanvragen die doorgeschoven worden naar 1 januari en er dan bij overschrijden van budget geloot moet worden. Wellicht wishfull thinking, maar toch wel meer gerustgesteld.

Mijn aanvraag gedaan op 20 juli (nr 3997)
Pagina: 1 ... 6 ... 19 Laatste