Particuliere EV subsidie (SEPP)

Pagina: 1 ... 5 ... 19 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarremansNL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
jawealm schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 00:33:
[...]

Ik begrijp je gedachtengang maar ik kan in de Staatscourant niet terugvinden dat de doorgeschoven aanvragen van 2020 naar 1 januari 2021 zouden doorschuiven.
Dan heb je er overheen gelezen, want het staat er wel.

Artikel 8 Aanvraag Algemeen
3. Als tijdstip van indiening van een aanvraag geldt de datum van ontvangst van de volledige aanvraag.

4. In afwijking van het derde lid geldt voor een volledige aanvraag die is ingediend nadat het subsidieplafond voor het betreffende jaar is bereikt, 1 januari van het daaropvolgende jaar als tijdstip van indiening.

Dus zie mijn eerdere post. Als er op 1 januari 2021 3600 aanvragen of meer zijn dan wordt er geloot. En bij minder dan 3600 aanvragen wordt de subsidie op datum van ontvangst toegekend. Als je nu een aanvraag doet, dan weet je pas 2 januari of de subsidie wordt toegekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:29

greatgonzo

schit-te-rend!

GRRRRR....

Vorige week RVO gebeld: situatieschets gedaan: in 2020 ruimte voor 4500 aanvragen, in 2021 ruimte voor aanvragen 4500-9000 (bijvoorbeeld).. Stel dat ik aanvrager 4800 ben, kan ik er dan van uitgaan dat ik in aanmerking kom voor subsidie? Ja, daar kon ik van uitgaan was het antwoord..
Vervolgens vroeg ik of ik ergens kon zien hoeveel aanvragen er in totaal nu zijn? Stel dat ik aanvrager 10500 ben, dan ga ik natuurlijk ook in 2021 achter het net vissen. Die info was intern, niet publiek, maar vlak voor aanschaf zou ik wel kunnen opvragen wat mijn aanvraagnummer zou zijn.

Morgen dus een proefrit, en eventueel tekenen koopcontract.. dus ik bel RVO om te vragen welk nummer ik op dit moment zou krijgen..Helaas meneer, die info is ons niet bekend, als u nu een aanvraag doet hoort u binnen 4 weken in 2021 of u in aanmerking komt..

Wat moet ik hier nu mee!!! Hoe moet je nu een gedegen beslissing maken!! :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morinzil
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 11-07 21:48
greatgonzo schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 09:10:
GRRRRR....

Vorige week RVO gebeld: situatieschets gedaan: in 2020 ruimte voor 4500 aanvragen, in 2021 ruimte voor aanvragen 4500-9000 (bijvoorbeeld).. Stel dat ik aanvrager 4800 ben, kan ik er dan van uitgaan dat ik in aanmerking kom voor subsidie? Ja, daar kon ik van uitgaan was het antwoord..
Vervolgens vroeg ik of ik ergens kon zien hoeveel aanvragen er in totaal nu zijn? Stel dat ik aanvrager 10500 ben, dan ga ik natuurlijk ook in 2021 achter het net vissen. Die info was intern, niet publiek, maar vlak voor aanschaf zou ik wel kunnen opvragen wat mijn aanvraagnummer zou zijn.

Morgen dus een proefrit, en eventueel tekenen koopcontract.. dus ik bel RVO om te vragen welk nummer ik op dit moment zou krijgen..Helaas meneer, die info is ons niet bekend, als u nu een aanvraag doet hoort u binnen 4 weken in 2021 of u in aanmerking komt..

Wat moet ik hier nu mee!!! Hoe moet je nu een gedegen beslissing maken!! :( :( :(
Als het helpt: ik heb gisteravond een aanvraag ingediend. Ik kreeg nummer 4072.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:08
greatgonzo schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 09:10:
GRRRRR....

1. Ontbindende voorwaarden in het koopcontract zetten
2. Op dezelfde dag als het tekenen van het koopcontract van te voren nog even de subsidie aanvragen.
3. Niet het RVO blijven bellen, het is niveautje belastingdienst bellen, daar krijg je ook 3x een ander antwoord op dezelfde vraag.

Aan de hand van het nummer weet je genoeg. Zo hard loopt het niet meer aangezien genoeg mensen alleen de headline "Subsidie pot is leeg" hebben gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:01
Mijn aanvraag is ook goedgekeurd vanmorgen. Nummer 179

Duurde waarschijnlijk wat langer omdat ik de aanvraag dubbel had ingediend. Het was toen onduidelijk dat het contract uploaden alleen steekproefsgewijs ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Strykeforce schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 09:44:
[...]

2. Op dezelfde dag als het tekenen van het koopcontract van te voren nog even de subsidie aanvragen.
is dit mogelijk? Moet je niet meteen het koopcontract meesturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:15
greatgonzo schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:12:
[...]
is dit mogelijk? Moet je niet meteen het koopcontract meesturen?
Zoals al diverse malen hier gezegd, dat wordt alleen steekproefsgewijs gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-05-2023
BarremansNL schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 08:50:
[...]

Dan heb je er overheen gelezen, want het staat er wel.

Artikel 8 Aanvraag Algemeen
3. Als tijdstip van indiening van een aanvraag geldt de datum van ontvangst van de volledige aanvraag.

4. In afwijking van het derde lid geldt voor een volledige aanvraag die is ingediend nadat het subsidieplafond voor het betreffende jaar is bereikt, 1 januari van het daaropvolgende jaar als tijdstip van indiening.

Dus zie mijn eerdere post. Als er op 1 januari 2021 3600 aanvragen of meer zijn dan wordt er geloot. En bij minder dan 3600 aanvragen wordt de subsidie op datum van ontvangst toegekend. Als je nu een aanvraag doet, dan weet je pas 2 januari of de subsidie wordt toegekend.
Goed dat we dit even zo uitvlooien; dat draagt bij aan de benodigde duidelijkheid. De duidelijkheid over het aantal ingediende verzoeken voor 2021 zal vermoedelijk in de loop van maandag 4 januari ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:23
Morinzil schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 09:13:
[...]

Als het helpt: ik heb gisteravond een aanvraag ingediend. Ik kreeg nummer 4072.
en ik eergisteravond 4033. dus elke dag komen ongeveer 40 aanmelding erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
Jmtpes schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:41:
[...]

Dat zijn nieuwe en gebruikt EV's samen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
jawealm schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:50:
[...]

Dat zijn nieuwe en gebruikt EV's samen toch?
yes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Jmtpes schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:41:
[...]

ok.. redeneer even mee..

4033 aanvragen, waarvan 2500 voor 2020

budget is 14.400.000.. dus in totaal 3600 auto's.

Er schuiven er nu dus al 1533 door naar volgend jaar.. Dat betekend dat iig een goede 2000 auto's er dit jaar bij kunnen komen, dan is het potje voor volgend jaar al op in 2020.

Als er 40 per dag bijkomen.. komen er nog 6500 bij..tja, dan is over anderhalve maand ook weer het potje voor volgend jaar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
Het aantal van 40 per dag zijn nieuwe en gebruikte EV's samen; de vraag is hoeveel van deze 40 aanvragen nieuwe EV's betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
plus het feit dat er ook aanvragen worden afgekeurd (dubbele aanvragen, verkeerde auto etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

tja.. uiteindelijk komt alles neer op de opmerking van @BarremansNL
Als het werkelijk zo is dat er geloot wordt als er meer dan 3600 aanvragen zijn (en dat gaat natuurlijk gebeuren, zeker als verkopers acties gaan doen om hun jaar te redden).. dan hang ik.

Fijn... zulke ambtenaren.. vorige week krijg ik nog de mededeling dat ze resterende aanvragen zullen behandelen op volgorde.. nu moet ik het nog maar eens zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
greatgonzo schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:23:
tja.. uiteindelijk komt alles neer op de opmerking van @BarremansNL
Als het werkelijk zo is dat er geloot wordt als er meer dan 3600 aanvragen zijn (en dat gaat natuurlijk gebeuren, zeker als verkopers acties gaan doen om hun jaar te redden).. dan hang ik.

Fijn... zulke ambtenaren.. vorige week krijg ik nog de mededeling dat ze resterende aanvragen zullen behandelen op volgorde.. nu moet ik het nog maar eens zien
ik zit ook dezelfde situatie als jij. ik ga gewoon vanuit dat het goed komt.
en dit forum goed in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Ontbindende voorwaarde in koopcontract heeft ook niet veel zin.. Als ik morgen teken zit ik echt nog wel in de groep die nog de ruimte van 2021 kan benutten.. Maar als het loten word weet je dat pas in januari.. En dan heb ik de auto al 3 maanden.

Tenminste.. Je kunt de autoverkoper hiervoor toch niet aansprakelijk stellen? In mijn offerte staat het iig heel specifiek als eigen verantwoordelijkheid benoemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
greatgonzo schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:57:
Ontbindende voorwaarde in koopcontract heeft ook niet veel zin.. Als ik morgen teken zit ik echt nog wel in de groep die nog de ruimte van 2021 kan benutten.. Maar als het loten word weet je dat pas in januari.. En dan heb ik de auto al 3 maanden.

Tenminste.. Je kunt de autoverkoper hiervoor toch niet aansprakelijk stellen? In mijn offerte staat het iig heel specifiek als eigen verantwoordelijkheid benoemd
Ik snap dat je voor de €4k gaat maar misschien is de €2k voor een gebruikte EV ook een optie? Misschien kun je daar iets met de verkopende partij over afspreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snibzz
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 07-12-2022
1993jjohan schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:03:
Mijn aanvraag is ook goedgekeurd vanmorgen. Nummer 179

Duurde waarschijnlijk wat langer omdat ik de aanvraag dubbel had ingediend. Het was toen onduidelijk dat het contract uploaden alleen steekproefsgewijs ging.
@1993jjohan ik heb dezelfde situatie. Heb je nog extra stappen ondernomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:01
Ik heb wel een mail gestuurd naar sepp@rvo.nl.

Hierin heb ik netjes gemeld dat ik per abuis een dubbele aanvraag heb gedaan. En daarbij het nummer van de aanvraag die weg mag en die mag blijven vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snibzz
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 07-12-2022
Dank je, dat heb ik ook gedaan dus dan zal het wel goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoDrenthe
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Mijn aanvraag was dus niet meer zichtbaar in de portal van het e-loket. Hierover al verschillende keren even contact gehad met RVO en ze hadden beloofd dat dit probleem deze week opgelost zou worden. En ja hoor! Gisteren even gekeken en de oorspronkelijke aanvraag was weer zichtbaar. Dus met een paar klikken kon ik het vaststellingsformulier verzenden _/-\o_ Oh ja, het kenteken van de auto kun je zien. Daar moet je dus nog op klikken om deze te selecteren.... |:(

Ro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Ik haak af uit dit topic leute...
We hebben gisteren de koopovereenkomst van de Kia Soul getekend. Aangezien mijn vrouw zelfstandige is, kunnen we twee zaken doen:
1) De auto zakelijk aanschaffen, wat fiscale voordelen oplevert in de 1e 5 jaar (oa MIA)
2) De auto prive aanschaffen, maar dan zouden we aanspraak moeten maken op de SEPP.

We willen de auto zeker wel langer dan 5 jaar, maar het hele SEPP gebeuren is onduidelijk. Dus 5 jaar zakelijk, en dan verkopen of overzetten op mijn naam.

Niemand kan mij de garantie geven dat, als ik vandaag mijn SEPP indien, het ook daadwerkelijk ga krijgen. Want ik kreeg dit als antwoord van de RVO:
Geachte heer xxx,

Hartelijk dank voor uw e-mail van 22 juli 2020. Hierin vraagt u hoe aanvragen vanaf 1 januari 2021 worden behandeld. Graag beantwoord ik uw vraag.

Indien een aanvraag is ingediend nadat het subsidieplafond is bereikt, wordt 1 januari van het daarop volgende kalenderjaar als datum van indiening beschouwd (zo mogelijk eerder bij een publicatie van nieuw budget). Daarmee wordt voorkomen dat particulieren de aanschaf of lease van een elektrische personenauto uitstellen tot het volgende jaar om toch subsidie te krijgen. Daarnaast wordt ook voorkomen dat aanvragen moeten worden afgewezen wegens het bereiken van het subsidieplafond in het betreffende kalenderjaar, terwijl het opnieuw indienen van een aanvraag in het daaropvolgende kalenderjaar niet meer mogelijk is omdat de termijn waarbinnen de aanvraag moet worden ingediend, inmiddels is verstreken. Dit geldt uiteraard wel alleen voor zover er nog voldoende budget beschikbaar is in het volgende jaar. Ook kunnen aanvragen niet meer dan 1 kalenderjaar ‘doorgeschoven’ worden. De aanvragen die worden doorgeschoven naar 1 januari van het nieuwe kalenderjaar worden in volgorde van het tijdstip van de feitelijke ontvangst afgehandeld.
Ik ben soms slecht in begrijpelijk lezen, zeker ambtelijk taalgebruik, dus heb deze vervolgvraag gesteld:

Geachte heer,mevrouw,

Mag ik het zo in mijn eigen woorden vertalen?
De feitelijke datum van indienen wordt 1 januari 2021. Praktisch worden de aanvragen behandeld op volgorde van indienen.

Als ik nu dus een aanvraag doe, (en het blijkt op 1 januari dat het budget al op dezelfde dag op is, vanwege doorgeschoven aanvragen van de periode 8 juli-31 december) kan ik er van uitgaan dat mijn aanvraag gehonoreerd wordt.Tenzij op moment van aanvragen ook het budget van 2021 al is overschreden.

Correct?
Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw e-mail van 23 juli 2020. Hierin vraagt u of uw aanvraag wordt gehonoreerd wanneer u nu een aanvraag doet en op 1 januari 2021 blijkt dat er sprake is van budgetovertekening vanwege de behandeling van doorgeschoven aanvragen van de periode 8 juli 2020 tot en met 31 december 2020.

Tot mijn spijt kan ik hierover geen uitspraak doen.

In januari 2021 wordt, door de behandeling van aanvragen, pas inzichtelijk voor welk bedrag er budget tot dan toe is toegekend en nog beschikbaar is.

Door intrekkingen, dubbele aanvragen en afwijzingen kan er nog budget vrijkomen.
Voor ons teveel onduidelijk.. dan maar voor zekerheid en zien we over 5 jaar wel weer.. wij rijden iig straks fijn in een mooie Soul...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
greatgonzo schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:01:
We hebben gisteren de koopovereenkomst van de Kia Soul getekend. Aangezien mijn vrouw zelfstandige is, kunnen we twee zaken doen:
1) De auto zakelijk aanschaffen, wat fiscale voordelen oplevert in de 1e 5 jaar (oa MIA)
2) De auto prive aanschaffen, maar dan zouden we aanspraak moeten maken op de SEPP.

We willen de auto zeker wel langer dan 5 jaar, maar het hele SEPP gebeuren is onduidelijk. Dus 5 jaar zakelijk, en dan verkopen of overzetten op mijn naam.

Niemand kan mij de garantie geven dat, als ik vandaag mijn SEPP indien, het ook daadwerkelijk ga krijgen. Want ik kreeg dit als antwoord van de RVO:

[...]

Ik ben soms slecht in begrijpelijk lezen, zeker ambtelijk taalgebruik, dus heb deze vervolgvraag gesteld:

Geachte heer,mevrouw,

De feitelijke datum van indienen wordt 1 januari 2021. Praktisch worden de aanvragen behandeld op volgorde van indienen.

Als ik nu dus een aanvraag doe, (en het blijkt op 1 januari dat het budget al op dezelfde dag op is, vanwege doorgeschoven aanvragen van de periode 8 juli-31 december) kan ik er van uitgaan dat mijn aanvraag gehonoreerd wordt.Tenzij op moment van aanvragen ook het budget van 2021 al is overschreden.

Correct?

[...]

Voor ons teveel onduidelijk.. dan maar voor zekerheid en zien we over 5 jaar wel weer.. wij rijden iig straks fijn in een mooie Soul...
Ik ben benieuwd van hun reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Mijn fout.. Reactie niet gekopieerd..
Hartelijk dank voor uw e-mail van 23 juli 2020. Hierin vraagt u of uw aanvraag wordt gehonoreerd wanneer u nu een aanvraag doet en op 1 januari 2021 blijkt dat er sprake is van budgetovertekening vanwege de behandeling van doorgeschoven aanvragen van de periode 8 juli 2020 tot en met 31 december 2020.

Tot mijn spijt kan ik hierover geen uitspraak doen.

In januari 2021 wordt, door de behandeling van aanvragen, pas inzichtelijk voor welk bedrag er budget tot dan toe is toegekend en nog beschikbaar is.

Door intrekkingen, dubbele aanvragen en afwijzingen kan er nog budget vrijkomen.

[ Voor 78% gewijzigd door greatgonzo op 24-07-2020 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:08
Ok uhhh wat? Hoezo was je er sowieso mee bezig om een elektrische auto prive aan te schaffen als je deze optie hebt?? Met al het bijtellingsvoordeel etc is het toch een no-brainer om em zakelijk aan te schaffen??

Nagoed, let er wel op dat van zakelijk naar privé complicaties met zich mee brengt, dit gaat niet altijd zo maar. Maak wel even een goede afweging tussen kopen of leasen op naam van de zaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:40
Wanneer zou je het koopcontract tekenen @greatgonzo? Als dat de komende dagen of weken is, kun je er absoluut van uitgaan dat je aanspraak kan maken op de subsidie, op voorwaarde dat je de auto binnen 18 maanden binnen hebt (ivm het op tijd doorgeven van het kenteken).

RVO geeft in hun mail aan dat aanvragen op 1 januari gezet worden, maar behandeld worden op volgorde van feitelijke ontvangst. Het is ondenkbaar dat er de komende tijd voldoende aanvragen zijn om het plafond voor 2021 te bereiken. Gaat echt wel om een hoop auto's. Ik zou me geen zorgen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RdYRZwJvvRxEU6m_hTxP5DnZQQY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZyNUQH3i7eCj6Vc8HDoIMKiO.jpg?f=fotoalbum_large
Zat even wat de goochelen met getalletjes.
De jaarbudgetten voor 2020 en 2021 zijn bekend; die voor 2022 t/m 17-7-2025 nog niet. In totaal zou er € 250.0000.000 beschikbaar zijn voor het stimuleren van EV de komende 5 jaar. Als ik de jaarbudgetten van 2020 en 2021 bij de resterende jaren invul en optel dan kom ik in totaal uit op € 146.000.000. Uitgaande van deze cijfers is het totaalbudget voor 2022 t/m 1-7-2025 ongeveer € 101.000.000.
Daar moet je nog € 104.000.000 bij optellen om over de gehele periode van 5 jaar op € 250.000.000 uit te komen. Dat betekent dat het budget voor de periode 2022 t/m 1-7-2025 op basis van het totaal beschikbare budget verdubbelt gaat worden t.o.v. 2020 en 2021.
Het leek met goed om dit te delen omdat de kans op toekenning van aangevraagde aankoopsubsidie zo bezien de komende jaren aanzienlijk gaat toenemen. Niet dat je daar op de korte termijn mee geholpen bent maar je kunt er bij het maken van je plannen voor de wat langere termijn rekening mee houden.
Nog even een toevoeging: de regeling voor nieuwe EV’s geldt gedurende een periode van vijf jaar en vervalt op 1 juli 2025; de regeling voor gebruikte EV’s geldt gedurende een periode van vier jaar en vervalt op 1 juli 2024. Dus het subsidiebudget van 1-7-2024 tot 1-7-2025 komt geheel ten goede aan nieuwe EV's.

[ Voor 15% gewijzigd door jawealm op 24-07-2020 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00

[...]

Geachte heer,mevrouw,

Correct?

[...]

Begrijpelijk...

Mijn zusje wilt graag een MG ZS EV, maar subsidie schuiven ze (maximaal 1x!) door naar volgend jaar. Maar uitspraak over toekenning krijg je niet, dus bij pech geen subsidie??... Had de overheid beter kunnen doen...

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Laatst online: 10-09 17:17
marvel27 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 22:00:

RVO geeft in hun mail aan dat aanvragen op 1 januari gezet worden, maar behandeld worden op volgorde van feitelijke ontvangst. Het is ondenkbaar dat er de komende tijd voldoende aanvragen zijn om het plafond voor 2021 te bereiken. Gaat echt wel om een hoop auto's. Ik zou me geen zorgen maken.
Ik vraag me af wat jou redenatie hierachter is.
Gelukkig was de pot van 2020 nog niet leeg na 2 weken he.

Zodra er meer als 3500 aanvragen binnen zijn op het nieuwe jaar, komt alles in een grote trekbol. Die onduidelijk zou ik liever niet hebben als ik privé zo'n grote aankoop doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
In de reactie van RVO aan greatgonzo staat juist dat alle aanvragen niet in een pot gaan. Ze krijgen 1 januari als datum, maar worden behandeld op basis van de datum waarop ze feitelijk zijn ingestuurd.

Daarnaast is er in 2021 meer budget beschikbaar dan in 2020, en is een deel van de stormloop te verklaren doordat heel de maand juni in aanmerking kwam voor subsidie vanaf 3 juli. De 2021-pot zal echt wel opgaan in 2020, maar greatgonzo gaat ervan uit dat er nu al onduidelijkheid bestaat over het wel of niet krijgen van de subsidie. Dat is gewoon niet aan de orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
marvel27 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 00:40:
In de reactie van RVO aan greatgonzo staat juist dat alle aanvragen niet in een pot gaan. Ze krijgen 1 januari als datum, maar worden behandeld op basis van de datum waarop ze feitelijk zijn ingestuurd.

Daarnaast is er in 2021 meer budget beschikbaar dan in 2020, en is een deel van de stormloop te verklaren doordat heel de maand juni in aanmerking kwam voor subsidie vanaf 3 juli. De 2021-pot zal echt wel opgaan in 2020, maar greatgonzo gaat ervan uit dat er nu al onduidelijkheid bestaat over het wel of niet krijgen van de subsidie. Dat is gewoon niet aan de orde.
Is dat echt zo? Als ik het lees lijkt er te staan dat je subsidie niet zeker is want daar moet nog over worden besloten hoe dit wordt afgehandeld?..

Ik vind het ook onduidelijk... Mogelijk moet er worden geloot op 1jan?

Laatste dag van 2020 subsidie werd er ook geloot..? Misschien begrijpen wij het verkeerd..? Ik hoop het..

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TomK85
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-08-2024
Stef87 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 00:57:
[...]

Is dat echt zo? Als ik het lees lijkt er te staan dat je subsidie niet zeker is want daar moet nog over worden besloten hoe dit wordt afgehandeld?..

Ik vind het ook onduidelijk... Mogelijk moet er worden geloot op 1jan?

Laatste dag van 2020 subsidie werd er ook geloot..? Misschien begrijpen wij het verkeerd..? Ik hoop het..
Zo lees ik m ook. Op het moment dat 2021 al in 2020 vol zit dan wordt t loten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Strykeforce schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 21:54:
[...]

Ok uhhh wat? Hoezo was je er sowieso mee bezig om een elektrische auto prive aan te schaffen als je deze optie hebt?? Met al het bijtellingsvoordeel etc is het toch een no-brainer om em zakelijk aan te schaffen??

Nagoed, let er wel op dat van zakelijk naar privé complicaties met zich mee brengt, dit gaat niet altijd zo maar. Maak wel even een goede afweging tussen kopen of leasen op naam van de zaak...
de afschrijving is ook twee keer zo hoog dan hé.. En de mia lager dan sepp..

Moet dan maar van onze accountant uitgaan die zegt dat het voor een korte periode beter is om zakelijk te kopen en langer privé.

We willen lang. Dus nu een zakelijke aankoop, taxeren over 5 jaar en dan "koop" ik hem van mijn vrouw..

Over het volgorde verhaal.. Ik was ook eerst gerust toen ik las dat ze op volgorde behandelen. Maar haakte af toen ik de bevestiging zocht.. Als ik nummer 100 van de nieuwe serie ben, willen ze niet bevestigen dat ik de subsidie krijg.. Ook al is er weer ruimte voor 3600 nieuwe aanvragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:47

Yucon

*broem*

bottom line schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 00:18:
[...]
Zodra er meer als 3500 aanvragen binnen zijn op het nieuwe jaar, komt alles in een grote trekbol. Die onduidelijk zou ik liever niet hebben als ik privé zo'n grote aankoop doe.
Het komt er bijna op neer dat het een grote loterij is. Ik kan me maar heel moeilijk voorstellen dat dat echt motiverend werkt. Je zou eventueel nog kunnen zien dat als het potje leeg is en het doel sowieso bereikt is, en het loterij-aspect nog een stukje over het randje van de pot doorwerkt omdat er door de subsidie ook wat auto's gekocht zijn die uiteindelijk geen subsidie gekregen hebben. Maar hoe serieus neem je het dan als overheid.. je perst dan verre van het maximum uit de markt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jawealm
Yucon schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 09:15:
[...]

Het komt er bijna op neer dat het een grote loterij is.
Voor degenen die op dit moment achter het net vissen voor de subsidie voor nieuwe EV's in 2020 klopt dat.

In de Staatscourant (https://zoek.officielebek....nl/stcrt-2020-28162.html, artikel 1.6 Verdelingsregime) staat dat op de dag dat het subsidieplafond van een jaar is bereikt de onderlinge rangschikking van die dag wordt vastgesteld door middel van loting.

Omdat de aanvragen uit 2020 van na het bereiken van het subsidieplafond van 2020 doorschuiven naar 1 januari 2021 is 1 januari 2021 een spannende dag. Dan moet worden vastgesteld of het subsidieplafond van 2021 voor nieuwe EV's al is bereikt. Als dat het geval is dan moet er op 1 januari 2021 worden geloot. Als je in 2020 een nieuwe EV hebt gekocht is dit je laatste kans om voor een subsidie voor een nieuwe EV in aanmerking te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
jawealm schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 10:16:
[...]

Voor degenen die op dit moment achter het net vissen voor de subsidie voor nieuwe EV's in 2020 klopt dat.

In de Staatscourant (https://zoek.officielebek....nl/stcrt-2020-28162.html, artikel 1.6 Verdelingsregime) staat dat op de dag dat het subsidieplafond van een jaar is bereikt de onderlinge rangschikking van die dag wordt vastgesteld door middel van loting.

Omdat de aanvragen uit 2020 van na het bereiken van het subsidieplafond van 2020 doorschuiven naar 1 januari 2021 is 1 januari 2021 een spannende dag. Dan moet worden vastgesteld of het subsidieplafond van 2021 voor nieuwe EV's al is bereikt. Als dat het geval is dan moet er op 1 januari 2021 worden geloot. Als je in 2020 een nieuwe EV hebt gekocht is dit je laatste kans om voor een subsidie voor een nieuwe EV in aanmerking te komen.
@marvel27 Erg benieuwd hoe jij tot een (voor mijn zus betere) conclusie kon komen?

Niemand die nu koopt wilt de subsidie mislopen natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
Stef87 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 12:23:
[...]

@marvel27 Erg benieuwd hoe jij tot een (voor mijn zus betere) conclusie kon komen?
Sorry, hier is mr. Doom weer......
Als het subsidieplafond van het nieuwe jaar (in dit geval 2021) nog niet bereikt is dan klopt het wat marvel27 zegt: voor een aanvraag die is ingediend nadat het subsidieplafond is bereikt, wordt 1 januari van het daarop volgende kalenderjaar als datum van indiening wordt beschouwd, en de aanvragen die naar 1 januari van het nieuwe kalenderjaar zijn doorgeschoven worden in volgorde van het tijdstip van de feitelijke ontvangst afgehandeld.
Dit verandert echter als op 1 januari 2021 blijkt dat dan reeds het subsidieplafond van 2021 is bereikt. Op dat moment worden de aanvragen nl. niet meer in volgorde van het tijdstip van de feitelijke ontvangst afgehandeld, maar wordt de volgorde door loting bepaald.
Dan dus maar hopen dat je zus geluk heeft bij de loting.

[ Voor 3% gewijzigd door jawealm op 25-07-2020 13:17 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

zo lees ik het nu ook..
- er zijn 2500 SEPP aanvragen nieuwe auto
- er zijn 1000 SEPP aanvragen occasion.
Van de week gaf iemand aan dat hij nummer 40xx was. Dat betekend dat er 500 "doorgeschoven aanvragen van nieuwe auto's" zijn.

- geen probleem als er in 2020 maar ±3000 aanvragen bij komen. Dan zijn er bijvoorbeeld 3599 aanvragen "doorgeschoven" en komt iedereen in aanmerking voor de SEPP van 2021. Aanvragen verwerkt op basis van volgorde.

- wel problemen als er > 3100 vragen bij komen. Want dan wordt het subsidie-plafond op 1 januari bereikt.. En dan wordt het dus loten.

En dat subsidieplafond wordt gewoon bereikt. De auto industrie draait het slechtste jaar in tijden. Die gaan dus gewoon met eindejaarsacties komen, met een beetje "pech" weer die subsidie verdubbelaar van MG/Nissan/KIA.Nu al stond in onze offerte dat de particulier zelf verantwoordelijk is voor de subsidie aanvraag. MG adverteerde ook al: "geldig zo lang de subsidie strekt"

De gemiddelde consument denk in begin december.. Het moet nog 2021 worden.. die subsidie ga ik wel krijgen. Niet dus, want ze weten niet dat er al meer dan 3000 "in de wacht" staan..

Ik hoop van harte dat de autoleveranciers transparant gaan zijn over de "kans op subsidie".. want die is gewoon nihil

om jullie een plezier te doen heb ik deze redenatie eens doorgestuurd naar het RVO.. kijken of ze het bevestigen :)

[ Voor 4% gewijzigd door greatgonzo op 25-07-2020 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoezzyEV
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22-08 07:47
Hoihoi, kort vraagje, ik heb van de week koopcontract VW ID 1st Plus getekend en zojuist succesvol subsidie aangevraagd maar hoefde niet / zag geen optie koopcontract te uploaden? Gaat dit wel goed? Hoeft dat niet?
Alvast dank voor reactie :) ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:36

WhySoSerious

Be the change.

KoezzyEV schreef op zondag 26 juli 2020 @ 13:31:
Hoihoi, kort vraagje, ik heb van de week koopcontract VW ID 1st Plus getekend en zojuist succesvol subsidie aangevraagd maar hoefde niet / zag geen optie koopcontract te uploaden? Gaat dit wel goed? Hoeft dat niet?
Alvast dank voor reactie :) ;w
CopyCatz schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:14:
[...]

Zoals al diverse malen hier gezegd, dat wordt alleen steekproefsgewijs gevraagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

greatgonzo schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 14:39:

om jullie een plezier te doen heb ik deze redenatie eens doorgestuurd naar het RVO.. kijken of ze het bevestigen :)
Ze weten het zelf niet meer :')

Mijn mail wordt nu doorgestuurd van het callcenter naar een daadwerkelijke RVO medewerker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patsan
  • Laatst online: 26-02 17:08
Als aanvragen in 2020 worden doorgeschoven naar 1 januari 2021 en dan beschouwd worden alsof ze dan ingediend zijn, dan zou je verwachten dat je nadat je uitgeloot bent, wordt doorgeschoven naar 2022. Je datum van indienen is namelijk aangepast naar 1 januari 2021.

Of ben ik nu heel erg creatief.....

Heb zelf nummer 3995. Hoop niet dat er geloot moet worden op 1-1-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Patsan schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:25:
Als aanvragen in 2020 worden doorgeschoven naar 1 januari 2021 en dan beschouwd worden alsof ze dan ingediend zijn, dan zou je verwachten dat je nadat je uitgeloot bent, wordt doorgeschoven naar 2022. Je datum van indienen is namelijk aangepast naar 1 januari 2021.

Nee want je aankoopcontract mag maximaal 2 maand oud zijn.
Als je de auto nu had gekocht / getekend vanaf november in dit jaar, dan schuif je sowieso op naar 2022, worst case scenario.

Het feit dat jij nu een aanvraag binnen doet, zorgt ervoor dat je recht hebt om de subsidie van 1 juli 2020. Maar aangezien die al op is, is die van 1 januari 2021 al je eenmalige doorschuifactie.

[ Voor 13% gewijzigd door bottom line op 28-07-2020 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patsan
Helder. Ben benieuwd wat RVO voor reactie geeft over het loten op 1 januari 2021 mocht 2021 voor die tijd al overschreven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rwinio
  • Laatst online: 20-08 09:09
Het is inmiddels 4 weken geleden dat ik mijn aanvraag heb ingediend met volgnummer 874 en nog altijd geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
Doorschuiven naar 2022 gaat niet lukken: in de SEPP-wettekst staat immers dat je maar 1 jaar doorgeschoven mag worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clarissa
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 09:04
Patsan schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:25:

hier 3600:P

Ik hoop dat ze alles tot 4000 dan standaard geven (want wij wisten dat loten nog niet) en derna lekker loten (mocht het potje niet genoeg zijn). Laten we hopen dat dit allemaal niet aan de orde is.

Ik hou dit topic iig in de gaten om te kijken tot hoe ver de lotnr's lopen. Dan kunnen we in nov/dec een inschatting maken wat er gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Clarissa schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:32:
[...]

hier 3600:P

Ik hoop dat ze alles tot 4000 dan standaard geven (want wij wisten dat loten nog niet) en derna lekker loten (mocht het potje niet genoeg zijn). Laten we hopen dat dit allemaal niet aan de orde is.

Ik hou dit topic iig in de gaten om te kijken tot hoe ver de lotnr's lopen. Dan kunnen we in nov/dec een inschatting maken wat er gaat gebeuren.
Dat loten was al sinds het begin bekend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clarissa
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 09:04
bottom line schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:37:
[...]

Dat loten was al sinds het begin bekend..
Niet bij ons, daar wij wachten met het eerste rondje mee te gaan:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta737
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11:58
Maar die volgnummers zijn inclusief occassions he

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olofje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:29
Aanvraag voor nieuwe auto met volgnummer 272 nog niets vernomen dan maar eens bellenmet RVO, rustig afwachten we lopen iets uit met het behandelen van de aanvragen 🤔

Heemskerk oost 4875Wp-west 975Wp-Totaal 5850Wp 45° Enphase IQ7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rwinio
  • Laatst online: 20-08 09:09
olofje schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:24:
Aanvraag voor nieuwe auto met volgnummer 272 nog niets vernomen dan maar eens bellenmet RVO, rustig afwachten we lopen iets uit met het behandelen van de aanvragen 🤔
Dank voor de info, hoef ik zelf niet meer te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fortes
  • Laatst online: 06-12-2024
1 Juli ingediend nr 558.
Eergisteren werd om koopovereenkomst gevraagd.
Vandaag beslissing op toekennen subsidie.

Precies in 4 weken in orde. Joepieee !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:23
jawealm schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:09:
[...]

Het aantal van 40 per dag zijn nieuwe en gebruikte EV's samen; de vraag is hoeveel van deze 40 aanvragen nieuwe EV's betreft.
Aangezien ik naar een 2e handsje aan het kijken ben heb ik wel even de berekening gemaakt hoe lang ik nog gebruik kan maken, en daarom kan ik vertellen dat er 14-20 2e handsjes per dag aangevraagd worden.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejdvandenberg
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:02
Heeft iemand van jullie ook last van het niet-ontvangen van de brieven van het RVO?

Ik ben volgnummer 1733, aanvraag op 2 juli ergens 's middags. Sinds de 13e staat er een brief in mijn Eloket dat de subsidie is toegekend, maar heb dit nooit in de post gekregen.

Vorige week heb ik ze gebeld, toen bevestigde ze dat dit een definitief besluit is, en ze zouden de brief nog een keer sturen. Maar ook die heb ik niet ontvangen tot nu toe.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Delta737 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:59:
Maar die volgnummers zijn inclusief occassions he
21 juli had user Morinzil aangevraagd, met nummer 4097. Laten er een week later 200 bij zijn gekomen, zodat er nu 4300 aanvragen zijn.

Nieuwe auto's budget 2020 waren in totaal 2500

Van occasionpot 2020 is op dit moment €2.292.000 van gebruikt. Dit zijn 916 auto's

Dat betekend dat er 4300-916-2500 = 884 doorgeschoven aanvragen zijn.. Dus nog budget voor 2800 nieuwe auto's voor de periode 29 juli-31 december.. Die pot van 2021 gaat ook al voor de starttermijn op.. En dan dus loten onder alle inschrijvers vanaf 10-07-2020

ik wacht nog op bevestiging van deze zienswijze door het RVO

[ Voor 4% gewijzigd door greatgonzo op 29-07-2020 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
ejdvandenberg schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 14:16:
Heeft iemand van jullie ook last van het niet-ontvangen van de brieven van het RVO?

Ik ben volgnummer 1733, aanvraag op 2 juli ergens 's middags. Sinds de 13e staat er een brief in mijn Eloket dat de subsidie is toegekend, maar heb dit nooit in de post gekregen.

Vorige week heb ik ze gebeld, toen bevestigde ze dat dit een definitief besluit is, en ze zouden de brief nog een keer sturen. Maar ook die heb ik niet ontvangen tot nu toe.
In antwoord op je vraag: ik heb geen last gehad van niet ontvangen brieven van de RVO. Bij mij is alles goed verlopen/afgehandeld.

Wat ik me afvroeg: heb je niet zo'n app van Postnl waarmee je kunt zien welke post onderweg is? Als je via de app nooit bericht over de brief van de RVO hebt ontvangen dan lijkt het er sterk op dat deze nooit verstuurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borisbaas
  • Laatst online: 09-07-2022
greatgonzo schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 16:11:
[...]
Van occasionpot 2020 is op dit moment €2.292.000 van gebruikt. Dit zijn 916 auto's
Mis ik iets? Toch gewoon 2000 per aanvraag? Zou dus 1146 zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
borisbaas schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 17:41:
[...]

De uitkomst van die rekensom is idd 1146

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joeneman
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-10-2024
Bij mij alles soepel gegaan:
1 juli aangevraagd (747)
24 juli auto opgehaald
25 juli kenteken doorgegeven
29 juli post met toekenning
29 juli geld op de rekening

Nu zonnepanelen uitzoeken & bestellen voor dat bedrage :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patsan
Op 20 juli heb ik nr 3997 gekregen. Dus zo 'n 100 aanvragen per dag. Pot 2021 loopt in dit tempo al snel leeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patsan
Ik kreeg te horen van RVO dat als je bent doorgeschoven naar 2021, dat je dan betaald krijgt vanaf dagtekening van leasecontract. Je krijgt dan met terugwerkende kracht dat deel in 1 keer en dan vervolgens per maand tot 48 maanden na dagtekening leasecontract.

Voor wat het waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

borisbaas schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 17:41:
[...]

Foutje..Ik dacht 2500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:35
joeneman schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 17:59:
Bij mij alles soepel gegaan:
1 juli aangevraagd (747)
24 juli auto opgehaald
25 juli kenteken doorgegeven
29 juli post met toekenning
29 juli geld op de rekening

Nu zonnepanelen uitzoeken & bestellen voor dat bedrage :9
waar kun je kenteken doorgeven want zie mijn aanvraag en reactie dat pot leeg is (9 juli ingediend) maar kan nu ik auto heb (24/7) nergens kenteken doorgeven zover ik zie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomK85
Wingie schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 09:40:
[...]

waar kun je kenteken doorgeven want zie mijn aanvraag en reactie dat pot leeg is (9 juli ingediend) maar kan nu ik auto heb (24/7) nergens kenteken doorgeven zover ik zie
Is bij mij een aparte tegel rechtsboven op t scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
TomK85 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:01:
[...]

Is bij mij een aparte tegel rechtsboven op t scherm
Oke ben nu ingelogd maar heb geen enkele tegel. Ik kan op de aanvraag klikken en krijg dan het bericht te zien. Maar kan nergens iets toevoegen. Ben ingelogd in het eloket

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6JeKd1_OL6ww71yS9NjuxJDZpNE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eoa1QhSWLAHC4jHNKAPeo814.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta737
Hij heeft nog status ingediend, nog niet toegekend. Dan kun je het ook niet aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomK85
Wingie schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:58:
[...]

Oke ben nu ingelogd maar heb geen enkele tegel. Ik kan op de aanvraag klikken en krijg dan het bericht te zien. Maar kan nergens iets toevoegen. Ben ingelogd in het eloket

[Afbeelding]
Ik zie dit (onder stuur een bericht). Je moet de aanvraag eerst nog ff aanklikken

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/fbjp7kJ0/36-BB7-F40-F4-D7-4-A5-D-A3-A6-42-C23-CAE2-D33.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door TomK85 op 30-07-2020 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomK85
Delta737 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:15:
Hij heeft nog status ingediend, nog niet toegekend. Dan kun je het ook niet aanvragen.
Maakt niet uit. Mijne staat ook op ingediend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta737
Ik krijg morgen mijn Private Lease auto. Dus net even ingelogd bij eLoket, om subsidie uit te laten betalen. Staat het kenteken (dat ik vandaag per mail doorgekregen heb) al vooringevuld..? :?

Uiteraard prima, maar vond het wel verrassend

[ Voor 11% gewijzigd door Delta737 op 30-07-2020 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
Was ook bij mij het geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
TomK85 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 17:46:
[...]

Ik zie dit (onder stuur een bericht). Je moet de aanvraag eerst nog ff aanklikken

[Afbeelding]
Dank voor screenshot bij mij staat hier alleen uw aanvraag en ingediend. Heb 1 knop bericht sturen. Maar niet ergens een melding vul hier uw kenteken in. Als ik op de aanvraag klik krijg ik een gegenereerde email te zien waarin staat we hebben het ontvangen, pot op en schuift door naar 2021.

Hoop dat ze reageren op mijn aanvullend bericht wat ik op 28/7 gestuurd heb met vraag of ik nog iets moet aanleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aadjee
  • Laatst online: 11-11-2021
Is dit niet gewoon hoe het werkt ? As je aanvraag hebt gedaan nadat de pot leeg was, kun je pas in 2021 je kenteken invullen en weet je pas dan definitief of je geld ontvangt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
Weet iemand dit?
Stel ik heb een private lease electrische auto en na 4 jaar lever ik m in. ik heb dan al gebruik gemaakt van de subsidie van 48mnd. kan daarna bijv een 2ehands electische auto kopen en dan weer met subsidie (voor 2ehandse auto's)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:54
Jmtpes schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:06:
Weet iemand dit?
Stel ik heb een private lease electrische auto en na 4 jaar lever ik m in. ik heb dan al gebruik gemaakt van de subsidie van 48mnd. kan daarna bijv een 2ehands electische auto kopen en dan weer met subsidie (voor 2ehandse auto's)?
Volgens staat ergens in de voorwaarden duidelijk omschreven dat je slechts 1 keer per persoon aanspraak kunt maken op subsidie. Wel is het zo dat de eerste aanvraag door kan blijven wanneer je die auto vervangt door een andere elektrische auto (lijkt mij dat dit dan ook een nieuwe dient te zijn).

PSN ID = Jorco

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jawealm
Jmtpes schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:06:
Weet iemand dit?
Nee, dat kan niet. Zie hier:
"Artikel 1.7 Algemene voorwaarde

Op grond van deze regeling kan slechts eenmaal subsidie worden verstrekt per persoon voor de aanschaf of lease van een nieuwe elektrische personenauto of aanschaf of lease van een gebruikte elektrische personenauto. Het is dus bijvoorbeeld niet mogelijk om eerst een subsidie aan te vragen voor de aanschaf van een nieuwe elektrische personenauto en later voor de aanschaf van een gebruikte personenauto."

[ Voor 3% gewijzigd door jawealm op 31-07-2020 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
Jorco schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:10:
[...]

Wel is het zo dat de eerste aanvraag door kan blijven wanneer je die auto vervangt door een andere elektrische auto (lijkt mij dat dit dan ook een nieuwe dient te zijn).
Dat moet dan inderdaad ook een nieuwe EV zijn; zie hier:

"Minimale duur tenaamstelling

De tenaamstelling van de elektrische personenauto’s van aanvragers die subsidie hebben ontvangen zal bij de aanvraag tot subsidievaststelling bij RDW gecontroleerd worden. Na de tenaamstelling zal eveneens periodiek bij de RDW worden gecontroleerd om na te gaan of aan deze eis wordt voldaan. Indien de particulier de gesubsidieerde personenauto tussentijds bijvoorbeeld verkoopt, dient de subsidie naar rato te worden terug betaald (bij aanschaf) of wordt de uitbetaling van maandelijkse termijnen stopgezet (bij lease). Dit geldt niet wanneer de personenauto tussentijds wordt verkocht en wordt vervangen door een andere personenauto die op grond van deze regeling ook voor subsidie in aanmerking zou zijn gekomen. In dat geval dient de particulier de wijziging te melden bij RVO en dient deze andere personenauto de resterende duur van de tenaamstelling op naam van de subsidieontvanger te blijven staan. Het subsidiebedrag blijft ongewijzigd."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
jawealm schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:30:
[...]

Nee, dat kan niet. Zie hier:
"Artikel 1.7 Algemene voorwaarde

Op grond van deze regeling kan slechts eenmaal subsidie worden verstrekt per persoon voor de aanschaf of lease van een nieuwe elektrische personenauto of aanschaf of lease van een gebruikte elektrische personenauto. Het is dus bijvoorbeeld niet mogelijk om eerst een subsidie aan te vragen voor de aanschaf van een nieuwe elektrische personenauto en later voor de aanschaf van een gebruikte personenauto."
dan ga ik na 4 jaar opzeggen (aug 2024) en vragen of mijn vrouw de auto kan overnemen. dan kan mijn vrouw subsidie aanvragen.

of kan dat niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aadjee
Is hier iemand die weet als je nu een aanvraag doet naar subsidie voor 2021 of je daar dan ook al een toezegging op krijgt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tineke16
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05-03-2023
Nee, geen toezegging. RAI Vereniging zegt zelfs dat er door RVO alleen maar een aanmeldbevestiging komt en wordt deze ook pas in behandeling genomen op 1-1-2021.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Ze doen geen toezeggingen.. maar ik krijg na 10 mailtjes heen en weer antwoord op mijn vraag:

Mijn vraag is concreet: wat gebeurt er als gedurende de rest van het jaar het budget van 2021 al overschreden wordt vanwege doorgeschoven aanvragen..

Wordt er dan geloot onder alle aanvragers van na juli 2020..of behandelen jullie op volgorde van aanvragen en vissen dan bijvoorbeeld mensen in december achter het net?

En dan het verlossende antwoord:
Hartelijk dank voor uw e-mail van 30 juli 2020. Hierin vraagt u wat er gebeurd met de aanvragen die gedurende het jaar worden doorgeschoven naar volgend jaar. Graag beantwoord ik uw vraag.

De aanvragen die worden doorgeschoven naar 1 januari van het nieuwe kalenderjaar worden in volgorde van het tijdstip van de feitelijke ontvangst afgehandeld. Ook kunnen aanvragen niet meer dan 1 kalenderjaar ‘doorgeschoven’ worden.

Dat is het dan maar... ze halen de Staatscourant er niet bij (daarin staat: als op de dag van aanvragen het budgetplavond bereikt is, wordt er geloot). Ze geven nu specifiek aan: we behandelen ze op volgorde van aanvragen. Maar ze geven nog steeds geen antwoord wat er gebeurd als in 2020 het budget van 2021 al op is.

Ik ben wel klaar met het gemail. Of ze begrijpen echt de kern van mijn vraag niet, of ze willen geen antwoord geven omdat ze zich er niet op vast willen pinnen. Misschien wil iemand anders het nog eens proberen, voor ons is het toch niet meer van belang

[ Voor 24% gewijzigd door greatgonzo op 31-07-2020 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aadjee
Bizar dat ze zo ontransparant zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jawealm
Jmtpes schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:10:
[...]

dan ga ik na 4 jaar opzeggen (aug 2024) en vragen of mijn vrouw de auto kan overnemen. dan kan mijn vrouw subsidie aanvragen.

of kan dat niet :P
Ik denk niet dat dat kan; zie het volgende stukje tekst:
"Artikel 2.2.1. Voorwaarden

In dit artikel staan de voorwaarden vermeld om in aanmerking te komen voor een subsidie voor de aanschaf van gebruikte elektrische personenauto’s (zie ook paragraaf 2 van het algemene deel van de toelichting). Grotendeels komen deze voorwaarden overeen met de voorwaarden die zijn gesteld voor de aanschaf van nieuwe elektrische personenauto’s. Uit het oogpunt van misbruik en oneigenlijk gebruik is in dit artikel een aantal extra voorwaarden opgenomen. Zo is bepaald dat de aanschaf van een gebruikte personenauto plaats dient te vinden via een autobedrijf. Het begrip autobedrijf is gedefinieerd in artikel 1 van de regeling. Daarnaast is in dit artikel de voorwaarde opgenomen dat de betreffende personenauto niet eerder op naam van de aanvrager heeft gestaan. Ten slotte is het niet mogelijk om de personenauto te kopen van een persoon die ten tijde van de aanschaf van de gebruikte personenauto, hetzelfde woonadres heeft als de aanvrager."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 22:37
Aadjee schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 13:24:
Bizar dat ze zo ontransparant zijn
Het zou een strategie kunnen zijn.... zolang het onduidelijk is of er wordt geloot wanneer het plafond is bereikt blijven mensen wellicht toch de gok wagen.... je kunt mij niet wijsmaken dat er binnen deze afdeling niemand is deze scenario's intern heeft besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

ze lezen vast mee :o :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jawealm
greatgonzo schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 13:16:
Dat is het dan maar... ze halen de Staatscourant er niet bij (daarin staat: als op de dag van aanvragen het budgetplavond bereikt is, wordt er geloot). Ze geven nu specifiek aan: we behandelen ze op volgorde van aanvragen.
Ik ben ook geen belanghebbende meer, maar de regels moeten natuurlijk wel transparant zijn. De Staatscourant zegt inderdaad dat er geloot moet worden als het subsidieplafond wordt bereikt, maar de RVO zegt nu in hun antwoord dat ze op volgorde van aanvragen gaat handelen. Dan gaan ze dus iets doen dat niet in overeenstemming is met de regeling zoals deze in de Staatscourant is gepubliceerd. Dat lijkt mij onwaarschijnlijk. Ik heb dan toch het idee dat iemand met goede bedoelingen antwoord op de vraag heeft willen geven zonder de regeling zelf van A tot Z te kennen. Deze onduidelijkheid is vooral vervelend voor de mensen die hier afhankelijk van zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aadjee
Is het niet zo dat op de dag dat het plafond bereikt is, dat ze van die dag alle aanvragen pakken en daaruit loten ? Alle mensen die voor die dag aan hebben gevraagd zijn gewoon veilig ? Zo lees ik het nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

jawealm schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 14:26:
[...]

Ik ben ook geen belanghebbende meer, maar de regels moeten natuurlijk wel transparant zijn. De Staatscourant zegt inderdaad dat er geloot moet worden als het subsidieplafond wordt bereikt, maar de RVO zegt nu in hun antwoord dat ze op volgorde van aanvragen gaat handelen. Dan gaan ze dus iets doen dat niet in overeenstemming is met de regeling zoals deze in de Staatscourant is gepubliceerd. Dat lijkt mij onwaarschijnlijk. Ik heb dan toch het idee dat iemand met goede bedoelingen antwoord op de vraag heeft willen geven zonder de regeling zelf van A tot Z te kennen. Deze onduidelijkheid is vooral vervelend voor de mensen die hier afhankelijk van zijn.
Ik krijg de neiging om het naar de ombudsman oid te sturen
Aadjee schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 14:29:
Is het niet zo dat op de dag dat het plafond bereikt is, dat ze van die dag alle aanvragen pakken en daaruit loten ? Alle mensen die voor die dag aan hebben gevraagd zijn gewoon veilig ? Zo lees ik het nu
Indien de Minister op de dag dat het subsidieplafond is bereikt, meer dan één volledige aanvraag heeft ontvangen, stelt hij de onderlinge rangschikking vast door middel van loting.

Ze schuiven alle aanvragen van 2020 door naar 1 januari 2021.. correct?
Dat betekend dat op 1 januari 2021 het plafond wordt bereikt..
Dat betekend loten, zo lees ik het

[ Voor 29% gewijzigd door greatgonzo op 31-07-2020 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
Dat er (binnen de mate van het redelijke) wordt afgeweken van wat er in de Staatscourant staat is niet zo heel gek: je kan niet alle mogelijke situaties voorzien in een wettekst.

Je kan de situatie op twee manieren lezen. Stel dat je vandaag op 31/07/2020 nog een aanvraag doet, dan wordt je aanvraag doorgeschoven naar 01/01/2021. Maar wat betekent 'doorgeschoven'? Betekent het dat je aanvraag gezien wordt als 'ontvangen op 01/01/2021' (optie 1), of betekent dit 'ontvangen op 31/07/2020, en in behandeling genomen op 01/01/2021' (optie 2)?

In optie 1 is de feitelijke datum van de aanvraag niet relevant en gaat alles op een grote pot en wordt er uit die pot geloot. In optie 2 blijft de originele datum van belang, en gebeuren er op 1 januari 2021 twee dingen:

a) aanvragen die in de loop van 2020 zijn binnengekomen worden vanaf vandaag behandeld op volgorde van ontvangst. De eerstvolgende aanvraag na de aanvraag van begin juli die het potje gevuld wordt aanvraag 1. Het kan zijn dat het plafond al voor 2021 bereikt wordt voor 1/1/2021. In dat geval wordt er geloot tussen de aanvragen die gedaan zijn op de dag in 2020 dat het plafond voor 2021 werd bereikt (bv 15 november 2020).
b) op 1 januari 2021 is het loket voor 2021 officieel geopend, waarschijnlijk weer vanaf 9u. Aanvragen die binnenkwamen tot 31/12/2020 zijn namelijk officieel nog bestemd voor de ronde van 2020. Maar het potje is vol, en aanvragen worden weer doorgeschoven naar 01/01/2022.

Gelet op de reactie van het RVO krijg ik de indruk dat ze voor optie 2 gaan.

In optie 2 zit wel nog een maas in het net: volgens de Staatscourant kan een aanvraag niet meer dan 1 jaar worden doorgeschoven. Wat gebeurt er met aanvragen die binnenkomen na de dag in 2020 dat het plafond voor 2021 overschreden is (dus in mijn voorbeeld vanaf 16 november 2020) maar voor 1/1/2021? Het potje voor 2021 is leeg, en de aanvragen zouden dus doorgeschoven moeten worden naar 1/1/2022, maar dit is meer dan een volledig kalenderjaar, en dus niet toegestaan volgens de wettekst.

Voor @greatgonzo te zien aan de huidige volgnummers lijkt het mij dat je nog meer dan safe zit als je de aanvraag de komende weken doet. Het zal in de herfst wat onzekerder worden.

[ Voor 9% gewijzigd door marvel27 op 31-07-2020 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jawealm
Aadjee schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 14:29:
Het gaat volgens mij om dit deel van de regeling.

Artikel 1.8 Aanvraag algemeen

In dit artikel worden enkele zaken rondom de aanvraag geregeld. (..)

In het vierde lid is aangegeven dat voor een aanvraag die is ingediend nadat het subsidieplafond is bereikt, 1 januari van het daarop volgende kalenderjaar als datum van indiening wordt beschouwd. Daarmee wordt voorkomen dat particulieren de aanschaf of lease van een elektrische personenauto uitstellen tot het volgende jaar om toch subsidie te krijgen.

Hierbij gaan we uit van een aanvraag die in 2020 is ingediend. Voor alle aanvragen die in 2020 zijn ingediend nadat het subsidieplafond van 2020 is bereikt, wordt 1 januari 2021 als datum van indiening beschouwd.

Verder staat er dat indien er op de dag dat het subsidieplafond is bereikt, meer dan één volledige aanvraag is ontvangen, de onderlinge rangschikking door middel van loting wordt vastgesteld.

Het zou inderdaad zo kunnen zijn dat de loting alleen van toepassing is op de aanvragen die gedaan zijn op de dag dat het subsidieplafond is bereikt; ik wil daar inderdaad wel in meegaan.
Dus inderdaad afhandeling in volgorde van aanmelding, behalve op de dag dat het subsidieplafond is bereikt; op die dag wordt de volgorde d.m.v. loting bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aadjee
jawealm schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 14:55:
[...]

Het gaat volgens mij om dit deel van de regeling.

Artikel 1.8 Aanvraag algemeen

In dit artikel worden enkele zaken rondom de aanvraag geregeld. (..)

In het vierde lid is aangegeven dat voor een aanvraag die is ingediend nadat het subsidieplafond is bereikt, 1 januari van het daarop volgende kalenderjaar als datum van indiening wordt beschouwd. Daarmee wordt voorkomen dat particulieren de aanschaf of lease van een elektrische personenauto uitstellen tot het volgende jaar om toch subsidie te krijgen.

Hierbij gaan we uit van een aanvraag die in 2020 is ingediend. Voor alle aanvragen die in 2020 zijn ingediend nadat het subsidieplafond van 2020 is bereikt, wordt 1 januari 2021 als datum van indiening beschouwd.

Verder staat er dat indien er op de dag dat het subsidieplafond is bereikt, meer dan één volledige aanvraag is ontvangen, de onderlinge rangschikking door middel van loting wordt vastgesteld.

Het zou inderdaad zo kunnen zijn dat de loting alleen van toepassing is op de aanvragen die gedaan zijn op de dag dat het subsidieplafond is bereikt; ik wil daar inderdaad wel in meegaan.
Dus inderdaad afhandeling in volgorde van aanmelding, behalve op de dag dat het subsidieplafond is bereikt; op die dag wordt de volgorde d.m.v. loting bepaald.
Ja denk ik ook idd, anders zou nu niemand meer een auto durven te kopen en ze voeren zelf als reden aan dat ze niet willen dat mensen tot volgend jaar gaan wachten dus het moet zo wel zijn denk ik. Toch fijn als ze dat zelf ook zouden bevestigen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delta737
Maar dan is het toch een beetje onzinnig dat ze een budgetplafond per jaar hebben ingevoerd? Als nu het hele budget voor 2021 er ook al door kan gaan? Dan hadden ze beter gewoon een totaalbudget kunnen afkondigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
greatgonzo schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 14:32:
[...]

[...]

Indien de Minister op de dag dat het subsidieplafond is bereikt, meer dan één volledige aanvraag heeft ontvangen, stelt hij de onderlinge rangschikking vast door middel van loting.

Ja het is heel bijzonder... Wat als je dan 1jan aan zou vragen..? Als je dan de loting mist schuift het nog wel een jaar door?

Zou fijn zijn als je naar de ombudsman gaat. Mijn vader en zus willen ook graag aan de EV, maar zonder subsidie is het eigenlijk nog net een iets te dure auto..

Erg jammer dat de bijwerking van de subsidie gaat zijn dat geen particulier meer zijn EV koopt zodra de pot op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aadjee
greatgonzo schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 14:32:
[...]

[...]

Je zou het ook nog zo kunnen bekijken: als er bijv. 3000 aanvragen voor het budgetjaar 2021 mogelijk zijn en bijv. op 3 december staat het aantal aanvragen op 2999 en op 4 december komen er 5 aanvragen bij dus een totaal van 3004 aanvragen. Dan is het plafond bereikt en word geloot onder 3004 mensen, dus 4 ongelukkige, best een hoge win kans 😜 Maar ik denk nog steeds dat er maar uit die 5 mensen geloot word wie de gelukkige is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aadjee
greatgonzo schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 13:16:
Ze doen geen toezeggingen.. maar ik krijg na 10 mailtjes heen en weer antwoord op mijn vraag:

Mijn vraag is concreet: wat gebeurt er als gedurende de rest van het jaar het budget van 2021 al overschreden wordt vanwege doorgeschoven aanvragen..

Wordt er dan geloot onder alle aanvragers van na juli 2020..of behandelen jullie op volgorde van aanvragen en vissen dan bijvoorbeeld mensen in december achter het net?

En dan het verlossende antwoord:
Hartelijk dank voor uw e-mail van 30 juli 2020. Hierin vraagt u wat er gebeurd met de aanvragen die gedurende het jaar worden doorgeschoven naar volgend jaar. Graag beantwoord ik uw vraag.

De aanvragen die worden doorgeschoven naar 1 januari van het nieuwe kalenderjaar worden in volgorde van het tijdstip van de feitelijke ontvangst afgehandeld. Ook kunnen aanvragen niet meer dan 1 kalenderjaar ‘doorgeschoven’ worden.

Dat is het dan maar... ze halen de Staatscourant er niet bij (daarin staat: als op de dag van aanvragen het budgetplavond bereikt is, wordt er geloot). Ze geven nu specifiek aan: we behandelen ze op volgorde van aanvragen. Maar ze geven nog steeds geen antwoord wat er gebeurd als in 2020 het budget van 2021 al op is.

Ik ben wel klaar met het gemail. Of ze begrijpen echt de kern van mijn vraag niet, of ze willen geen antwoord geven omdat ze zich er niet op vast willen pinnen. Misschien wil iemand anders het nog eens proberen, voor ons is het toch niet meer van belang
Ik heb de vraag gestuurd met welke datum ze onder feitelijke ontvangst zien. Als dat 28 juli is in mijn geval dan geloof ik het wel dat het goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Jongens.. De auto beleeft het slechtse jaar in tijden.. Ze gaan stunten met ev's.. Ik kijk in mijn glazen bol en ik schat zo maar in dat, als ze gaan stunten, én de overheid campagne gaat voeren voor een pot die bijna leeg is.. Er zo 5000-10.000 bij gaan komen

[ Voor 8% gewijzigd door greatgonzo op 31-07-2020 19:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BB-One
  • Laatst online: 18:17
Delta737 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 16:15:
Maar dan is het toch een beetje onzinnig dat ze een budgetplafond per jaar hebben ingevoerd? Als nu het hele budget voor 2021 er ook al door kan gaan? Dan hadden ze beter gewoon een totaalbudget kunnen afkondigen.
Praktisch gesproken, ja.
Overheidsfinancien technisch gesproken, nee. :X

Nu drukt de pot van 2021 op de begroting van het jaar 2021. Als er nu (in 2020) een totaalbudget was afgesproken voor de komende 3 jaar dan drukt dat op de huidige begroting van 2020.

[ Voor 3% gewijzigd door BB-One op 31-07-2020 19:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patsan
Dat is precies wat ik er ook uit haal (hoop het ook, omdat ik nog wel belanghebbende ben)

Kan me dus voorstellen dat als er ergens in 2020 de Max voor 2021 wordt bereikt, dat ze de aanmeldingen op die dag gaan loten.

Darnaast hoop ik dat ze het budget voor gebruikte auto 's dat nog over is gebruiken voor de nieuwe auto 's.

We gaan het meemaken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aadjee
Patsan schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 20:45:
Dat is precies wat ik er ook uit haal (hoop het ook, omdat ik nog wel belanghebbende ben)

Kan me dus voorstellen dat als er ergens in 2020 de Max voor 2021 wordt bereikt, dat ze de aanmeldingen op die dag gaan loten.

Darnaast hoop ik dat ze het budget voor gebruikte auto 's dat nog over is gebruiken voor de nieuwe auto 's.

We gaan het meemaken......
We gaan het inderdaad meemaken, ben ook nog een belanghebbende.
Hieronder nog iets van geruststelling, kwam ik onderaan in het artikel van de staatscourant tegen. Hier doelen ze nog meer op loting van alleen de laatste dag wanneer het maximum is bereikt

Artikel 1.6 Verdelingsregime
Er is gekozen voor verdeling van de middelen op basis van het moment van indienen van de aanvraag (‘wie het eerst komt, wie het eerst maalt’). Dit artikel bevat daarnaast aanvullende regels voor de verdeling van de subsidie. Zo geldt als datum van ontvangst van een aanvraag, de datum waarop de aanvraag voldoet aan de wettelijke voorschriften, in die zin dat sprake is van een volledige aanvraag. De onderlinge rangschikking van aanvragen die de Minister ontvangt op de dag waarop het subsidieplafond wordt bereikt, wordt vastgesteld door middel van loting. Deze twee bepalingen zijn conform artikel 8, derde lid, onderdelen a en b, van het Kaderbesluit.
Pagina: 1 ... 5 ... 19 Laatste