Particuliere EV subsidie (SEPP)

Pagina: 1 ... 13 ... 19 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdehoop
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-06-2024

pdehoop

same here
uploaden één groot drama..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMYC
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

AMYC

46851

Ha, 'k dacht weer een stapje verder maar helaas;
Verplichte bijlage ontbreekt

Terwijl deze er wel degelijk bijzit..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
Ik heb telefonisch contact gehad. Stop maar met proberen. Diegene die het wel is gelukt hebben geen steekproef gehad. Na 19 moet het weer lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Even mijn twee centjes, ik heb vorig jaar ook al van deze regeling gebruik gemaakt en nu mijn vrouw. Beide keren een gebruikte auto, dus 2k subsidie.

Bij koop heb ik geen contract hoeven uploaden, vorige keer ook niet, dus dat maakt het zeker wat sneller en makkelijker. Uiteindelijk gelukt met aanvraagnummer 67xx, om 15:15.

Het gaat hard, maar mensen: blijf realistisch: er is budget voor ruim 21.000 nieuwe auto's (dat zal met name de PL populatie zijn) en exact 10.200 gebruikte auto's.

Vergeet ook niet dat er zeker vandaag genoeg concepten en niet ingestuurde aanvragen tussen zullen zitten die niet iedereen opgeschoond zal hebben, dus die nummers vertekenen het beeld ook enigszins.

Edit: dat het uploaden het probleem is, kan ik me voorstellen, ik krijg aan het eind een bijlage en die kan ik ook niet downloaden. Kortom: keep calm and try again tonight. Want ook al zouden we daadwerkelijk op 7.000 zitten, dan is er nog 'maar' 23% vergeven. En dat is dus ervan uitgaande dat al die uitgegeven aanvragen kloppen en dat is zoals gezegd niet zo, ik had ook 2 concepten/niet opgestuurde en die hadden een ander nummer.

[ Voor 23% gewijzigd door MooDyBLueS op 03-01-2022 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-05 18:17
Ik zou vannacht nog een poging wagen. Weinig traffic denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Arfman

Drome!

Zit te twijfelen om een nieuwe Corsa-e te kopen maar SEPP is dan wel een must omdat ik anders boven budget kom. Proberen deze week de koop te regelen en kijken of er dan nog ruimte is qua subsidie. Mocht dat niet zo zijn dan sparen we rustig door, denk dat dat scenario aannemelijker is gezien het tempo van de aanvragen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 14:27

greatgonzo

schit-te-rend!

MooDyBLueS schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:23:
Even mijn twee centjes, ik heb vorig jaar ook al van deze regeling gebruik gemaakt en nu mijn vrouw. Beide keren een gebruikte auto, dus 2k subsidie.

Bij koop heb ik geen contract hoeven uploaden, vorige keer ook niet, dus dat maakt het zeker wat sneller en makkelijker. Uiteindelijk gelukt met aanvraagnummer 67xx, om 15:15.

Het gaat hard, maar mensen: blijf realistisch: er is budget voor ruim 21.000 nieuwe auto's (dat zal met name de PL populatie zijn) en exact 10.200 gebruikte auto's.

Vergeet ook niet dat er zeker vandaag genoeg concepten en niet ingestuurde aanvragen tussen zullen zitten die niet iedereen opgeschoond zal hebben, dus die nummers vertekenen het beeld ook enigszins.

Edit: dat het uploaden het probleem is, kan ik me voorstellen, ik krijg aan het eind een bijlage en die kan ik ook niet downloaden. Kortom: keep calm and try again tonight. Want ook al zouden we daadwerkelijk op 7.000 zitten, dan is er nog 'maar' 23% vergeven. En dat is dus ervan uitgaande dat al die uitgegeven aanvragen kloppen en dat is zoals gezegd niet zo, ik had ook 2 concepten/niet opgestuurde en die hadden een ander nummer.
toon volledige bericht
denk wel dat we tegen het einde van de week op 10k zit. Dan krijg je de mensen die "eerst willen afwachten of de subsidiepot niet met één dag leeg is", die gaan zich mogelijk nu oriënteren.

Ik denk wel dat het voor 1 maart leeg is. Vind uiteindelijk 7000 aanvragen binnen 8 uur met haperende servers nog best veel.

Dus eensch.. geen paniek, maar als je het overweegt zou ik nu wel gaan oriënteren, proefrit aan huis plannen en voor 1 maart kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer058
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-05 19:21
Het is me - inclusief bijlage - toch gelukt. Om ongeveer half vier had ik volgnummer 67xx. Benieuwd op welk cijfer morgenochtend begonnen wordt, maar ik denk dat iedereen die het vandaag gelukt is in ieder geval een zekerheidje heeft.

[ Voor 44% gewijzigd door Jelmer058 op 03-01-2022 16:50 ]

Peugeot E-208 - 15 x 385 wp 5° zuid - Zonneplan Nexus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-04 20:36

Arm1n

Zeven over half twee

greatgonzo schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:44:
[...]
Dan krijg je de mensen die "eerst willen afwachten of de subsidiepot niet met één dag leeg is", die gaan zich mogelijk nu oriënteren.
[...]
Represent! :P

Al heb ik de offerte al binnen en ga ik volgens de planning morgen tekenen.

Ik ga er ook van uit dat de pot komende tijd nog niet leeg is, weet ook niet hoe veel van die 7000 aanvragen vandaag echte aanvragen zijn of dat ze gecrashte sessies ook een nummer hebben gegeven.

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-05 22:26
Blijkbaar is een bijlage niet altijd nodig? Voor mijn 2e hands aanvraag was het iig niet nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtokkel
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-04 18:42
Ik ben heel de dag al bezig, vanaf 9u. Toen was het systeem best responsief maar de garage had het contract pas om 10u klaar... knurft.... Nu loop ik tegen dezelfde problemen aan...

Verschrikkelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
greatgonzo schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:44:
[...]

denk wel dat we tegen het einde van de week op 10k zit. Dan krijg je de mensen die "eerst willen afwachten of de subsidiepot niet met één dag leeg is", die gaan zich mogelijk nu oriënteren.

Ik denk wel dat het voor 1 maart leeg is. Vind uiteindelijk 7000 aanvragen binnen 8 uur met haperende servers nog best veel.

Dus eensch.. geen paniek, maar als je het overweegt zou ik nu wel gaan oriënteren, proefrit aan huis plannen en voor 1 maart kopen
Helemaal mee eens. Of gewoon een contract/koopovereenkomst tekenen onder voorbehoud van toezegging van de subsidie.

Wij hebben tweedehands gekocht nu, auto is exact 1 jaar oud, is 11,5k al van de nieuwprijs af en daar gaat dus waarschijnlijk nog eens 2k vanaf, maar ook als dat hem niet zou worden, is dat geen ramp voor ons gezien hoeveel er van af is gegaan.

Daarnaast is het nu een fantastische tijd voor het inruilen van je eigen auto. Tweedehands wordt duurder en wij hebben voor onze Aygo nu 1200 meer gekregen dan we een paar maanden geleden (aug/sep) er nog voor kregen. Totaal niet op gerekend en ik met mijn stomme kop ook nog op de vraag van de verkoper "Wat hoop je ervoor te krijgen?" gewoon eerlijk dat oude bedrag genoemd, waarna hij blijkbaar ook gewoon eerlijk is geweest en zei: "Nou, dan kan ik jullie blij maken, want wij mogen 1200 meer bieden". En dat voor een auto die nieuw 11,5k kostte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtokkel
Jelmer058 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:49:
Het is me - inclusief bijlage - toch gelukt. Om ongeveer half vier had ik volgnummer 67xx. Benieuwd op welk cijfer morgenochtend begonnen wordt, maar ik denk dat iedereen die het vandaag gelukt is in ieder geval een zekerheidje heeft.
Heb je gewoon steeds een nieuwe aanvraag gestart of ben je met je bestaande verder gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
  • Laatst online: 12:04
Net proces doorlopen met Chrome op een MacBook.

Ging op zich goed, stond alleen op de laatste pagina na het verzenden een tijdje te draaien maar ondertussen kwam de bevestiging al binnen. Na best wel een tijdje zag ik pas een bevestiging in de browser, lekker laten staan dus...

Niets hoeven te uploaden trouwens.
Kreeg al een nummer ergens in de 7000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtokkel
CVar schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:07:
Net proces doorlopen met Chrome op een Macbook.

Ging op zich goed, stond alleen op de laatste pagina na het verzenden een tijdje te draaien maar ondertussen kwam de bevestiging al binnen. Na best wel een tijdje zag ik pas een bevestiging in de browser, lekker laten staan dus...

Niets hoeven te uploaden trouwens.
Kreeg al een nummer ergens in de 7000.
nieuwe of occasion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
PL - Nieuw - Nog niet op naam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtokkel
CVar schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:09:
[...]

PL - Nieuw - Nog niet op naam
raar. Ik zal t ook ns proberen zonder de koopovereenkomst te uploaden (zou toch geupload moeten worden zou je zeggen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVar
gjtokkel schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:12:
[...]

raar. Ik zal t ook ns proberen zonder de koopovereenkomst te uploaden (zou toch geupload moeten worden zou je zeggen)
Om de overeenkomst de uploaden, wordt niet aan iedereen gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Oh ja, als tip: Safari werkt niet lekker met het eLoket. Dus Mac gebruikers kunnen het beste een Chrome-gebaseerde browser gebruiken, in mijn geval heb ik MS Edge gebruikt en dat werkte vlekkeloos. Los van de traagheden die natuurlijk niet aan de browser liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
CVar schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:13:
[...]

Om de overeenkomst de uploaden, wordt niet aan iedereen gevraagd.
Precies, dat is een steekproef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-05 20:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SYt1gQlXc2F4YhBSCJ3FeTPCkCw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GnFL30Nraj39gEnP4qCCSXyk.png?f=fotoalbum_large

Zou zo toch goed moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
Hij is ingediend dus als alle gegevens kloppen zou dat goed moeten zijn.

Geen bevestiging gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtokkel
MooDyBLueS schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:16:
[...]

Precies, dat is een steekproef.
Lekker is dat. Ik word dan altijd gestoken... wat n rommeltje. Na 19u dan nog maar ns proberen en hopen dat t niet op is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
CVar schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:19:
[...]

Hij is ingediend dus als alle gegevens kloppen zou dat goed moeten zijn.

Geen bevestiging gehad?
Nee, geen bevestiging!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ldboer
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 02-05 11:15
Ik geloof dat 't mij nu ook gelukt is. Nog geen bevestiging in de mail, maar wel 'ingediend' als status in 'mijn aanvragen'. Nummer 7288 voor PL occasion mèt uploaden contract. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k9NFwK2TIX7d8yQ_Vmyxjtp7xlg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2hwiA1KZ77oPbjmXt67OMAOT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
Vreemd, misschien komt hij na hun maintenance uurtje vanavond.
Spambox gekeken?

Hij is ingediend zo te zien dus dat is het probleem niet, plus je kan je aanvraag weer opnieuw bekijken of alles goed is/staat. Heb ik zelf nog niet gedaan, doe ik vanavond wel even (na 19:00).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:17

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

https://www.nu.nl/economi...or-elektrische-autos.html

volgens het persbericht van RVO zijn er 3000 aanvragen gedaan voor nieuwe auto's en 900 voor 2e hands.
vraag mij dan toch af waarom de cijfers nu al op 7000 + staan.
of zullen ze alleen afgeronde aanvragen mee tellen?

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Smuggler schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:37:
https://www.nu.nl/economi...or-elektrische-autos.html

volgens het persbericht van RVO zijn er 3000 aanvragen gedaan voor nieuwe auto's en 900 voor 2e hands.
vraag mij dan toch af waarom de cijfers nu al op 7000 + staan.
of zullen ze alleen afgeronde aanvragen mee tellen?
Omdat de site zo brak is dat er doorgeteld is terwijl de aanvraag op 2/3 werd afgebroken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelmer058
Een mix, gjtokkel. Heb twee appraten en vier browsers geprobeert, vier aanvragen (dus deels opnieuw, deels doorgaan zoals ganzenborden - twee vooruit, drie terug). Waarom het uiteindelijk wel werkte... ik had tegelijk iemand van de klantenservice aan de telefoon, toeval? Kortom: ik kan je vertellen wat ik gedaan heb, maar niet wat werkte.

[ Voor 3% gewijzigd door Jelmer058 op 03-01-2022 18:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• awwexl
Hij doet het weer! Aanvragen maar!
Ik ging er supersnel zonder problemen doorheen nu!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMYC
  • Niet online

AMYC

46851

Hier ook!

Uw aanvraag voor de Subsidieregeling elektrische personenauto's particulieren (SEPP) is ingediend bij Rijksdienst voor Ondernemend Nederland. In 'Mijn Aanvragen' van het eLoket kunt u uw aanvraag terugvinden. U ontvangt een bevestiging per e-mail.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxvdh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-05 11:54
Zojuist ook aangevraagd! Eindelijk ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer058
Eindelijk! Wat voor nummer hebben jullie ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMYC
  • Niet online

AMYC

46851

Boven de 7700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Laatst online: 07:31
Gelukt! Nummer 777X momenteel :-D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9p7frF9eIJhRtKspO34NSP1L6hc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IDV4O0X780CcwGinMiqlJWsf.jpg?f=user_large

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjtokkel
jaaaaaaaa. gelukt...
Site was om 18.55 supersnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmic1612
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09:20
zoals het hoort supersnel binnen paar minuutjes ingediend inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Met andere woorden: wat ik al tijden riep: er was geen reden tot paniek.

Er zijn dus 903 aanvragen voor gebruikte EV's gedaan: van de 10.200 gebruikte EV's waar er totaal budget voor is, betekent dat slechts 8,9% van de totale beschikbare subsidie.

Voor nieuwe EV's zijn er 3.113 aanvragen gedaan: van de 21.194 nieuwe EV's waar er totaal budget voor is, betekent dat slechts 14,7% van de totale beschikbare subsidie.

Dan even die andere angst: mensen riepen al over subsidies met nummer 7000+ en dat er dus evenzoveel subsidies zouden zijn aangevraagd: nee, ook daarvoor geldt dus dat er veel dubbele/niet afgemaakte/concepten tussen zullen zitten. Niet altijd zien wij blijkbaar het nummer, maar wordt die logischerwijs op de achtergrond wel gereserveerd. Ik had zelf rond 15:15 nummer 67xx namelijk terwijl er om 16:45u dus 'maar' 4.016 aanvragen totaal gedaan zijn.

En dan moeten we dus ook even realiseren dat dit waarschijnlijk 80% van alle mensen zijn die vorig jaar of recentelijk al hun EV koop/PL overeenkomst hebben gesloten. Dit tempo wordt niet volgehouden. Vanavond zijn er ongetwijfeld nog wel veel bijgekomen van mensen die op het werk geen tijd hadden of er niet doorkwamen eerder op de dag, maar je zal nu echt een afname gaan zien in snelheid. Hopelijk blijft RVO ze voorlopig dagelijks rapporteren.

Neem niet weg, dat nog steeds voor iedereen die een EV overweegt geldt: wees er op tijd bij, want je wilt niet die laatste groep zijn die misschien achter het net vist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdyksman
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-05 11:56
bij mij is het inmiddels ook gelukt. ik kan alleen nergens een (volg)nummer vinden waar jullie het over hebben. Waar halen jullie dit vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Rdyksman schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:42:
bij mij is het inmiddels ook gelukt. ik kan alleen nergens een (volg)nummer vinden waar jullie het over hebben. Waar halen jullie dit vandaan?
https://mijn.rvo.nl/eloket/login-start.html

inloggen en dan aanvraag bekijken kiezen.
Onder referentie staat het nummer, als het goed is

Als je door klikt kun je nu de pdf ook openen met je aanvraag. (lukte me eerder vanavond nog niet)

[ Voor 11% gewijzigd door hjs op 03-01-2022 21:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelmer058
Neem niet weg, dat nog steeds voor iedereen die een EV overweegt geldt: wees er op tijd bij, want je wilt niet die laatste groep zijn die misschien achter het net vist.
Dit was voor mij de crux. Als je kijkt naar het totale aantal elektrische auto's wat in 2021 er in particulier bezit is bijgekomen, dan kon de subsidie bijna geen probleem worden. Maar ja, bijna. En risico is schade keer kans. Kleine kans, mooi bedrag. Ik had liever vandaag in vijf minuten, net na negen uur 's ochtends se aanvraag ingediend dan er uren mee bezig zijn in de wetenschap dat het waarschijnlijk niet nodig was. Toch ben ik blij met het zekerheidje. Het kan eigenlijk niet anders, dan dat ik over een paar maanden een E-208 met subsidie heb.
ik kan alleen nergens een (volg)nummer vinden waar jullie het over hebben. Waar halen jullie dit vandaan?
Uit de email die je als het goed is ontvangen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
Meer mensen die een registratie nummer op de website hebben staan, en de status ‘ingediend ‘ maar geen bevestigingsmail hebben ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

henkna schreef op maandag 3 januari 2022 @ 22:26:
Meer mensen die een registratie nummer op de website hebben staan, en de status ‘ingediend ‘ maar geen bevestigingsmail hebben ontvangen?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-04 14:33

Stefan©

Toet toet

Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Ik heb dan wel een bevestigingsmail, maar dit lijkt compleet willekeurig. Geen idee waarom of waar het mee te maken kan hebben, want ik heb bijv. 15:15u de subsidieaanvraag ingediend en volgnummer 67xx, terwijl sommige met 4xxx en dus zeker een uur of wat eerder waren nog geen bevestigingsmail hadden/hebben. Ook zie ik complete willekeurig in koop/PL en nieuw/tweedehands.

Aanvragen worden persoonlijk afgehandeld, iemand moet op de knop moeten drukken om je aanvraag te bevestigen en dat lijkt door de grote drukte nu compleet random te zijn. Misschien wel mede door de traagheid en soms niet werkende systemen. Dat zal ook aan de RVO kant intern niet vlekkeloos hebben gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

hjs schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:49:
[...]

https://mijn.rvo.nl/eloket/login-start.html

inloggen en dan aanvraag bekijken kiezen.
Onder referentie staat het nummer, als het goed is

Als je door klikt kun je nu de pdf ook openen met je aanvraag. (lukte me eerder vanavond nog niet)
Bij mij staat er (nog) geen PDF bij. Morgen nog maar eens kijken.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ldboer
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 02-05 11:15
Freekers schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 00:14:
[...]

Bij mij staat er (nog) geen PDF bij. Morgen nog maar eens kijken.
Ook bij mij staat er geen pdf bij de aanvraag (behalve de door mijzelf meegestuurde bijlage leasecontract, die kan ik wel als pdf terugvinden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gremsems
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-04 18:52
Aanvraag zojuist gedaan.

Geen stress en geen contract hoeven uploaden.
Referentienr beginnend met 9...

No stress. 👌🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

ldboer schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:09:
[...]

Ook bij mij staat er geen pdf bij de aanvraag (behalve de door mijzelf meegestuurde bijlage leasecontract, die kan ik wel als pdf terugvinden).
Nu staat bij mij inmiddels wel een PDF met de door mij aangeleverde informatie :)

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-05 16:07
Ik snap het niet zo goed. Deze subsidie is geschikt voor EV's onder 45000. Dat zijn er toch niet zo veel, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petereuverman
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-02 14:01
Harm_H schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:30:
Ik snap het niet zo goed. Deze subsidie is geschikt voor EV's onder 45000. Dat zijn er toch niet zo veel, of wel?
Tegenwoordig meer dan genoeg hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Harm_H schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:30:
Op deze lijst kun je zien welke auto's in aanmerking komen voor subsidie:
https://www.rvo.nl/subsid...ijzer/sepp/autolijst-sepp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-05 16:07
petereuverman schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:32:
[...]

Tegenwoordig meer dan genoeg hoor!
Ja, ok. Welke? Graag boven de 300km praktijkbereik, anders is het niet praktisch. Eigenlijk 400km WLTP.

[ Voor 4% gewijzigd door Harm_H op 04-01-2022 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtokkel
Harm_H schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:36:
[...]

Ja, ok. Welke? Graag boven de 300km praktijkbereik, anders is het niet praktisch.
genoeg... ben zelf voor de kona 64kwh gegaan. wltp 448km... prijs onder 45k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-05 19:57
[...]

Ja, ok. Welke? Graag boven de 300km praktijkbereik, anders is het niet praktisch.
EV-database
Daar kan je ook filteren op actieradius, categlogiesprijs en nog handiger: geschikt voor subsidie (SEPP).

Bijvoorbeeld >280 km actieradius en subsidiegeschikt en in productie

[ Voor 49% gewijzigd door Giant87 op 04-01-2022 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arm1n

Arm1n

Zeven over half twee

[...]

ID3 pro S (450km), Kona electric (395km), e-Soul (370km), Megane E-tech (365km), Enyaq (330km), EV6 (320km) en toen was ik er wel klaar mee, maar er zijn er nog meer.

Ook ben ik het niet mee eens dat onder de 300km onpraktisch is. Met een e-208 met iets van 270km bereik kan je heel Nederland door. En anders heb je in 20 min snelladen weer genoeg om 200km verder te komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

[...]

Elektrische auto's - deel 5

daar verder lijkt me, qua range discussie

[ Voor 117% gewijzigd door greatgonzo op 04-01-2022 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n

Arm1n

Zeven over half twee

Ingediend en meteen ook een bevestigingsmail ontvangen. Inmiddels zitten we bij nr 9770 (voor wie er benieuwd is).

Nu het (hopelijk niet al te) lange wachten op m'n nieuwe e-208 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Laatst online: 12:19
Ook zojuist de aanvraag ingediend. Volgnummer 9840. Nu net als hierboven het lange wachten op de e-208!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
https://www.nu.nl/economi...subsidie-aangevraagd.html

[ Voor 7% gewijzigd door awwexl op 05-01-2022 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Arm1n schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 18:11:
Ingediend en meteen ook een bevestigingsmail ontvangen. Inmiddels zitten we bij nr 9770 (voor wie er benieuwd is).

Nu het (hopelijk niet al te) lange wachten op m'n nieuwe e-208 :)
Nogmaals allemaal: die volgnummers zeggen helemaal niks over de aantal subsidies. Elk concept of geannuleerd formulier krijgt initieel ook een uniek nummer toegewezen, als deze vervolgens niet afgemaakt wordt of geannuleerd wordt (wat heel vaak gebeurd is), dan komt op dat aanvraagnummer geen definitie subsidieaanvraag te hangen.

Concreet voorbeeld: 3 januari om 16:45 uur zaten we dik in de 7000 en waren er 'slechts' 4.016 aanvragen gedaan in totaal. Dat is bijna de helft van de aanvraagnummers die uitgedeeld zijn.

En ga daar nu ook maar niet mee rekenen, want 3 januari was een gekke dag met veel fouten, traagheid en daarom dus ook niet afgemaakte aanvragen.

Enige wat we met zekerheid kunnen stellen, is dat de RVO op de website heeft staan dat er op 3 januari om 16:45 uur 4.016 aanvragen gedaan zijn. Dat was toen qua aanvraagnummers 7xxx en nu zitten we bijna op 10xxx, laten we dus zeggen 3.000 maximaal. Dus verder dan 7.000 subsidieaanvragen kunnen we nu niet zitten, vermoedelijk zit het zelfs iets lager, dat weten we pas wanneer de RVO de stand weer bijwerkt, wat voorheen eens per week gebeurde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

en tel daar nog maar eens de E-niro, Mustang en ID4 rijders bij die een aanvraag doen, terwijl ze boven de 45k zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10:32
greatgonzo schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:26:
en tel daar nog maar eens de E-niro, Mustang en ID4 rijders bij die een aanvraag doen, terwijl ze boven de 45k zitten
Volgens mij komen die niet door de selectie op de site heen, de catalogusprijs wordt tijdens het invullen automatisch gegeven aan de hand van het kenteken en gecheckt . Hebben ze wel een nummertje gekregen, dat wel, maar niet ingediend.

Vandaag zonet mijn aanvraag ingediend. Stond wel een referentienummer in de bevestiging maar geen viercijferig nummer waar anderen het over hebben.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer058
Wat zijn de laatste vier cijfers van het referentienummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekieee
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 24-02 14:19
Ik ben nu bezig met de aanvraag. Is nu al ruim een kwartier aan het laden op het introductiescherm waar je de keuzes van nieuw/gebruikt en koop/private lease aan moet geven.

Is dit bij meerderen het geval? Ik had dit wel verwacht op de allereerste dag, maar nu niet meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hallom
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:46
pmiddeld schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:34:
[...]

Volgens mij komen die niet door de selectie op de site heen, de catalogusprijs wordt tijdens het invullen automatisch gegeven aan de hand van het kenteken en gecheckt . Hebben ze wel een nummertje gekregen, dat wel, maar niet ingediend.
Je kan de aanvraag ook indienen zonder kenteken, auto hoeft nog niet op jouw naam te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10:32
Jelmer058 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:54:
Wat zijn de laatste vier cijfers van het referentienummer?
0245

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Oekieee schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:01:
Ik ben nu bezig met de aanvraag. Is nu al ruim een kwartier aan het laden op het introductiescherm waar je de keuzes van nieuw/gebruikt en koop/private lease aan moet geven.

Is dit bij meerderen het geval? Ik had dit wel verwacht op de allereerste dag, maar nu niet meer.
Inmiddels gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-05 22:26
Weet iemand hoe/of je de aanvraag kan terugtrekken? Ik heb de dag nadat ik de aanvraag heb gedaan een andere elek auto gekocht (ZOE Q90 ipv Q210), dus wil alleen voor de nieuwe auto een aanvraag indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekieee
Toevallig 10 minuten geleden gelukt. Wel meerdere keren geprobeerd sinds vanmiddag..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online
Basekid schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:18:
Weet iemand hoe/of je de aanvraag kan terugtrekken? Ik heb de dag nadat ik de aanvraag heb gedaan een andere elek auto gekocht (ZOE Q90 ipv Q210), dus wil alleen voor de nieuwe auto een aanvraag indienen.
Bij de oude aanvraag een bericht / mededeling toevoegen met verzoek om deze in te trekken, vervolgens een nieuwe aanvraag indienen voor de nieuwe auto.

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Some0ne
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 10:43
Door de SEPP ook aan het twijfelen geraakt om een PL overeenkomst af te sluiten voor vier jaar. Aangezien vele van jullie er beter inzitten dan ik, ben ik benieuwd of ik iets over het hoofd zie.

Ik wil niet het risico lopen dat ik dadelijk met een overeenkomst zit, maar buiten de subsidie val. Aanbieder van de auto wil hier geen bepaling voor opnemen in de overeenkomst. Nu denk ik dat het wel mogelijk is om dit risico niet te lopen op de volgende manier:
1. Overeenkomst afsluiten bij aanbieder auto.
2. Inschrijven SEPP

Ik verwacht de ontvangstbevestiging van 2. direct te krijgen, maar mocht dit niet zo zijn, dan kan ik de overeenkomst bij 1. binnen 14 dagen herroepen. Klopt het dat ik hier geen risico bij loop, mits ik de overeenkomst daadwerkelijk binnen 14 dagen herroep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Bij een online aankoop heb je toch altijd 14 dagen bedenktijd? @Some0ne

Ik heb alleen geen idee hoelang het duurt totdat je officieel een bevestiging heb dat je subsidie krijgt.

[ Voor 41% gewijzigd door hjs op 05-01-2022 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
Iemand die weet, wellicht van iemand die eerder de subsidie heeft aangevraagd, wanneer je een definitief besluit ontvangt van de rvo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Some0ne schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:12:
Door de SEPP ook aan het twijfelen geraakt om een PL overeenkomst af te sluiten voor vier jaar. Aangezien vele van jullie er beter inzitten dan ik, ben ik benieuwd of ik iets over het hoofd zie.

Ik wil niet het risico lopen dat ik dadelijk met een overeenkomst zit, maar buiten de subsidie val. Aanbieder van de auto wil hier geen bepaling voor opnemen in de overeenkomst. Nu denk ik dat het wel mogelijk is om dit risico niet te lopen op de volgende manier:
1. Overeenkomst afsluiten bij aanbieder auto.
2. Inschrijven SEPP

Ik verwacht de ontvangstbevestiging van 2. direct te krijgen, maar mocht dit niet zo zijn, dan kan ik de overeenkomst bij 1. binnen 14 dagen herroepen. Klopt het dat ik hier geen risico bij loop, mits ik de overeenkomst daadwerkelijk binnen 14 dagen herroep?
Ik begrijp je verhaal niet helemaal. Je zegt wel snel de overeenkomst te krijgen? Dan is er toch geen enkel probleem? Indienen en wachten op je auto. Waarom zou je dan voor PL iets willen opnemen in de overeenkomst?
Als je gewoon goed de voorwaarden leest, daaraan voldoet en snel indient dan is de kans zo ontzettend klein dat de beschikking negatief is.

[ Voor 5% gewijzigd door awwexl op 05-01-2022 22:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hallom
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:46
Some0ne schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:12:
Klopt, ik heb ook vandaag een contract herroepen ivm levertijd en een contract afgesloten bij een andere partij. Wel weer opnieuw de subsidieaanvraag ingediend.
Ik wil niet het risico lopen dat ik dadelijk met een overeenkomst zit, maar buiten de subsidie val. Aanbieder van de auto wil hier geen bepaling voor opnemen in de overeenkomst.
In mijn contract staat juist een bepaling dat ik niet van het contract mag afzien mocht ik geen subsidie ontvangen. :P
hjs schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:23:
Bij een online aankoop heb je toch altijd 14 dagen bedenktijd? @Some0ne

Ik heb alleen geen idee hoelang het duurt totdat je officieel een bevestiging heb dat je subsidie krijgt.
Binnen 13 weken krijg je een bevestiging of je de subsidie daadwerkelijk krijgt. Maar als je de aanvraag nu indient en je weet zeker dat je voldoet aan de voorwaarden, dan is het wel zeker dat je de subsidie krijgt.

[ Voor 21% gewijzigd door hallom op 05-01-2022 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Arfman

Drome!

Geprobeerd om vandaag een nieuwe Corsa-e te kopen. Naast twijfels over de beperkte ruimte en zitpositie wilde de dealer ook niet meewerken aan een subsidie clausule. Aan de ene kant begrijpelijk, aan de andere kant ook weer niet (die auto's vliegen de showroom uit bij wijze van spreken).

Deal gaat niet door, ik ga niet gokken met 3350 euro. Je kunt ook nergens zien hoeveel er nog in het potje zit, je krijgt geen garantie en auto besteld=betalen. Enige reden dat we naar nieuw keken was de SEPP + Opel actie die de SEPP verdubbeld, maar dan wil ik wel zekerheid.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online
henkna schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:24:
Iemand die weet, wellicht van iemand die eerder de subsidie heeft aangevraagd, wanneer je een definitief besluit ontvangt van de rvo?
19 augustus 2021 een subsidieaanvraag ingediend.
24-09-2021 Besluit tot subsidieverlening van RVO ontvangen.
Dezelfde dag Vaststelling en uitbetaling van de subsidie ingevuld.
(De aanvraag tot vaststelling van de subsidie voor de (gebruikte) elektrische personenauto kan worden ingediend tot uiterlijk 6 maanden na de datum van de verleningsbrief.)
30-09-2021 Besluit tot vaststelling en binnen 1 week bedrag op je rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Arfman schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:58:

Deal gaat niet door, ik ga niet gokken met 3350 euro. Je kunt ook nergens zien hoeveel er nog in het potje zit, je krijgt geen garantie en auto besteld=betalen. Enige reden dat we naar nieuw keken was de SEPP + Opel actie die de SEPP verdubbeld, maar dan wil ik wel zekerheid.
Op donderdag toch een update op de sepp pagina bij de rvo, dacht ik gelezen te hebben?

https://www.rvo.nl/subsidie-en-financieringswijzer/sepp

[ Voor 5% gewijzigd door hjs op 06-01-2022 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Arfman schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:58:
Geprobeerd om vandaag een nieuwe Corsa-e te kopen. Naast twijfels over de beperkte ruimte en zitpositie wilde de dealer ook niet meewerken aan een subsidie clausule. Aan de ene kant begrijpelijk, aan de andere kant ook weer niet (die auto's vliegen de showroom uit bij wijze van spreken).

En ook een update t/m afgelopen dinsdag:
https://www.nu.nl/economi...subsidie-aangevraagd.html

Er is nog voldoende budget. Maar of je nog weken kan wachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• awwexl
hjs schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 07:47:
[...]

Op donderdag toch een update op de sepp pagina bij de rvo, dacht ik gelezen te hebben?

https://www.rvo.nl/subsidie-en-financieringswijzer/sepp
Het budget is op de website aangepast t/m de eerste dag.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tre99
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20-09-2023
Cijfers 6 januari staan op de site:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P7nqRu_oOOMnEr7YE30D0WMY98k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ux6skNeAr4jZefLyyXDljmQG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 84% gewijzigd door Tre99 op 06-01-2022 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekieee
Ik heb trouwens niet mijn leaseovereenkomst geupload. Hoefde alleen de datum van het tekenen in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Oekieee schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:16:
Ik heb trouwens niet mijn leaseovereenkomst geupload. Hoefde alleen de datum van het tekenen in te vullen.
Er worden steekproeven gehouden wanneer je een dossier aanmaakt. Hierdoor moet de één wel een overeenkomst uploaden en de ander niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekieee
awwexl schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:26:
[...]

Er worden steekproeven gehouden wanneer je een dossier aanmaakt. Hierdoor moet de één wel een overeenkomst uploaden en de ander niet.
Okee, thanks! Ben in ieder geval blij dat het gelukt is. Nu even afwachten, zal nog wel wat weekjes duren voordat het definitief is en de auto besteld kan worden. Heb namelijk de SEPP in ontbindende voorwaarden staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Some0ne
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 10:43
Oekieee schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:42:
[...]

Heb namelijk de SEPP in ontbindende voorwaarden staan.
Bij welke partij is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Vraagje voor degene die al subsidie hebben gekregen. Degene die geen contract hebben hoeven uploaden bij aanvraag, hebben jullie op een later moment dat alsnog moeten doen?

Want ik kom er net achter dat de tarieven zijn gedaald ten opzichte van mijn huidige contract. En wil kijken of ik hiervoor in aanmerking kan komen. Wil het niet dat ik al subsidie heb aangevraagd en straks met een nieuw contract de datum niet meer klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekieee
Some0ne schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:47:
[...]

Ik heb een Dacia Spring besteld bij een dealer en dat loopt via Dacia Financial Services. Ik kreeg de keuze of direct bestellen na het tekenen van de overeenkomst of met ontbindende voorwaarden als de SEPP niet zou lukken (er staat dan bij dat ik het risico loop dat ik de Dacia Spring niet voor de huidige prijs zou krijgen). Ik heb geen haast met de auto, hoef hem pas in november, dus voor de ontbindende voorwaarden gekozen. Ga er vanuit dat de auto niet binnen een paar weken duurder gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:15
Oekieee schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:59:
[...]

Ik heb een Dacia Spring besteld bij een dealer en dat loopt via Dacia Financial Services. Ik kreeg de keuze of direct bestellen na het tekenen van de overeenkomst of met ontbindende voorwaarden als de SEPP niet zou lukken (er staat dan bij dat ik het risico loop dat ik de Dacia Spring niet voor de huidige prijs zou krijgen). Ik heb geen haast met de auto, hoef hem pas in november, dus voor de ontbindende voorwaarden gekozen. Ga er vanuit dat de auto niet binnen een paar weken duurder gaat worden :)
Kom je achter, 2 weken nadat ik mijn MX-30 bestelde ging hij van EUR 299 naar 439 in de maand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.Aerts
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-04 18:55
aschja schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:58:
Vraagje voor degene die al subsidie hebben gekregen. Degene die geen contract hebben hoeven uploaden bij aanvraag, hebben jullie op een later moment dat alsnog moeten doen?

Want ik kom er net achter dat de tarieven zijn gedaald ten opzichte van mijn huidige contract. En wil kijken of ik hiervoor in aanmerking kan komen. Wil het niet dat ik al subsidie heb aangevraagd en straks met een nieuw contract de datum niet meer klopt.
Ik had precies dezelfde situatie. Op 3-1 contract getekend en aanvraag gedaan (zonder te hoeven uploaden). De dag erna zag ik dat de prijs voor hetzelfde contract was verlaagd. Ik heb toen op 4-1 een nieuw contract bij de leasemaatschappij aangevraagd tegen het lagere tarief, waarbij ik er tevens voor heb gekozen om de looptijd te verkorten van 60 maanden (oorspronkelijke contract) naar 48 maanden.

Omdat ik met dezelfde vraag als jou zat, heb ik gebeld met RVO of de aanvraag nog geldig was (gezien de contractdatum nu met 1 dag afweek). Dit was in principe niet erg (zolang het precies dezelfde auto betreft), maar ze hebben me wel gevraagd om beide contracten op te sturen voor de zekerheid zodat deze aan het dossier konden worden toegevoegd.

Aan de andere kant denk ik dat RVO er niet achter zou zijn gekomen dat de contractdatum afwijkt met de oorspronkelijke aanvraag, maar gezien ik niet voor verrassingen wilde komen te staan heb ik toch even contact gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
D.Aerts schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:03:
[...]

Ik had precies dezelfde situatie. Op 3-1 contract getekend en aanvraag gedaan (zonder te hoeven uploaden). De dag erna zag ik dat de prijs voor hetzelfde contract was verlaagd. Ik heb toen op 4-1 een nieuw contract bij de leasemaatschappij aangevraagd tegen het lagere tarief, waarbij ik er tevens voor heb gekozen om de looptijd te verkorten van 60 maanden (oorspronkelijke contract) naar 48 maanden.

Omdat ik met dezelfde vraag als jou zat, heb ik gebeld met RVO of de aanvraag nog geldig was (gezien de contractdatum nu met 1 dag afweek). Dit was in principe niet erg (zolang het precies dezelfde auto betreft), maar ze hebben me wel gevraagd om beide contracten op te sturen voor de zekerheid zodat deze aan het dossier konden worden toegevoegd.

Aan de andere kant denk ik dat RVO er niet achter zou zijn gekomen dat de contractdatum afwijkt met de oorspronkelijke aanvraag, maar gezien ik niet voor verrassingen wilde komen te staan heb ik toch even contact gezocht.
Interessant. Ik heb je even een DM gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.Aerts
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-04 18:55
Some0ne schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:47:
[...]

O.a. Directlease Private heeft dit standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekieee
BasvanS schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:36:
[...]

Kom je achter, 2 weken nadat ik mijn MX-30 bestelde ging hij van EUR 299 naar 439 in de maand ;)
Ga morgen wel even de dealer bellen, even vragen wat de kans daar van is. In principe ben ik niet bang dat de SEPP niet door zou gaan, zeker nu in het heb aangevraagd. Wellicht dat hij hem alsnog meteen wilt bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Zit me zomaar af te vragen, eigenlijk boeit het niet, is er een vaste dag dat ze je subsidie straks gaan overmaken?
Belastingvoorschot is de 15de, zorgtoeslag de 20ste, sepp de ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
In andere woorden dezelfde feiten: voor mensen die zich nog zorgen maken: er is bij gebruikte auto's nog 80,1% van het budget beschikbaar en bij nieuwe auto's 74,7% beschikbaar.

Natuurlijk zitten we pas in de eerste week, maar genoeg kansen dus nog als je nog je slag wilt slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gremsems
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-04 18:52
greatgonzo schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:26:
Kans dat je met een e-Niro boven de 45k zit is niet zo heel groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
gremsems schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 19:53:
[...]

Kans dat je met een e-Niro boven de 45k zit is niet zo heel groot
Fout. Kies de ExecutiveLine 64 kWh en je zit er al ruim boven. Zonder nog een lakkleur of wat dan ook gekozen te hebben.

Zelfs met de DynamicPlusLine 64 kWh moet je opletten. Die begint bij € 42.500, dus lakkleur en wat opties kunnen nog, maar niet teveel. En in beide gevallen mis je nog een warmtepomp. Kies je die beide, dan zit je op € 44.351, dat zit maar net onder de 45k.

En juist die luxe uitvoeringen zijn heel erg populair, bijna niemand kiest een kalere uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:43

rik

We overwegen ons PL van de hand te doen aan een ander, en dan een andere elektrische auto ervoor in de plaats de PL’en. Weet iemand hoe dat subsidietechnisch gaat? Gaat de huidige over naar degene die het contract overneemt? Hebben wij dan we nog de mogelijkheid nieuwe subsidie aan te vragen? Of behouden we de huidige subsidie en heeft degene die overneemt pech?
Pagina: 1 ... 13 ... 19 Laatste