Particuliere EV subsidie (SEPP)

Pagina: 1 ... 11 ... 19 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Phusebox schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 08:53:
Moet je nu trouwens kijken naar de fiscale waarde of consumentenprijs voor de subsidie? Volgens mij de adviesprijs maar correct me if I'm wrong.
En als je dus korting krijgt van de dealer telt dat ook niet mee?
Fiscale waarde. Korting van dealer telt dus niet mee.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Freekers schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:06:
[...]

Fiscale waarde. Korting van dealer telt dus niet mee.
Hmm ik heb ook nog even gekeken en ze schrijven dus catalogusprijs. Dat is wat anders.

https://www.rvo.nl/subsidie-en-financieringswijzer/sepp
De catalogusprijs* (oorspronkelijke nieuwprijs) is niet lager dan € 12.000 en niet hoger dan € 45.000.
Catalogusprijs
De catalogusprijs is de officiële nieuwprijs van de auto die geldt op de datum dat het kenteken is afgegeven. Deze prijs is inclusief btw, bpm en opties die door of namens de fabrikant of importeur zijn aangebracht, voordat het kenteken is afgegeven. Alle opties die voor datum eerste toelating zijn aangebracht vallen dus onder de catalogusprijs.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Fiscale waarde betekent letterlijk waarde voor de Belastingdienst. In het geval van een leaseauto is dit dus de waarde van de auto waar je belasting over moet betalen. De cataloguswaarde van de auto geldt hierbij altijd als uitgangspunt. Dit is de officiële nieuwprijs op de datum dat het kenteken is afgegeven

Logischerwijs zou je verwachten dat de cataloguswaarde en de consumentenprijs gelijk zijn. Dit hoeft niet altijd het geval te zijn. Bijvoorbeeld wanneer de dealer een korting geeft op de auto. De cataloguswaarde en fiscale waarde blijven gelijk maar de consumentenprijs (het bedrag dat voor de auto betaald moet worden) valt lager uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
En het volgende kan dan gebeuren:
-aankoop auto voor 45k catalogusprijs / fiscale waarde
-aanvraag subsidie / toekenning subsidie
-af te rekenen 45k plus afleveringskosten minus eventuele korting
-afleveren auto 8 maanden later.Prijsverhoging doorgevoerd.Nieuwe catalogusprijs 46k.
-verzoek tot uitkeren subsidie
-toets door RvO op voorwaarden: catalogusprijs >45k (want voorwaarde is prijs bij op kenteken zetten) -> geen subsidie

[ Voor 6% gewijzigd door jeroenkb op 07-10-2021 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
jeroenkb schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:16:
En het volgende kan dan gebeuren:
-aankoop auto voor 45k catalogusprijs / fiscale waarde
-aanvraag subsidie / toekenning subsidie
-af te rekenen 45k plus afleveringskosten minus eventuele korting
-afleveren auto 8 maanden later.Prijsverhoging doorgevoerd.Nieuwe catalogusprijs 46k.
-verzoek tot uitkeren subsidie
-toets door RvO op voorwaarden: catalogusprijs >45k (want voorwaarde is prijs bij op kenteken zetten) -> geen subsidie
Hmm ok, dat is wel erg crap zeg. De auto die ik op het oog heb is nu echt maar net onder de 45k.
Wat een belabberde regeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
@Phusebox De meest simpele versie is: kijk bij de RDW waarvoor de auto's op kenteken gezet zijn in identieke uitvoeringen: https://ovi.rdw.nl

Onder fiscaal staat de catalogusprijs, onze Kia e-Soul heeft een catalogusprijs van € 44.590, dus net aan. We wilden eigenlijk een blauwe of rode met two-tone dak, maar two-tone is +500 in de opties. Ik heb 20+ van die tweedehands te koop staande two-tones door de RDW website gehaald en allemaal 45.090 of nog hoger. Paste net niet dus.

Toen maar voor een zwarte gegaan die wellicht ooit nog een wrap krijgt naar blauw of rood en zo alsnog two-tone wordt. Kost ook geld, maar bij de meeste toch iets minder dan 2k (de subsidie) én die two-tone modellen werden sowieso 1-1,5k duurder geadverteerd dan onze zwarte, dus totaal verschil zou 3-3,5k worden.

Lastig is het alleen als je een splinternieuw model op het oog hebt, zoals de EV6, dan zijn er waarschijnlijk nog geen kentekenregistraties bekend.

Edit: je zegt net onder de 45k, dat is goed. Welke auto+model+uitvoering+lak heb je op het oog dan? Wellicht dat wij hier even mee kunnen kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door MooDyBLueS op 07-10-2021 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:20:
[...]

Hmm ok, dat is wel erg crap zeg. De auto die ik op het oog heb is nu echt maar net onder de 45k.
Wat een belabberde regeling.
Inderdaad. In het Skoda Enyaq forum zit een Tweaker die dit overkomen is. Uiteindelijk via coulance Pon goed gekomen (was ook door Pon / Skoda veroorzaakt)

Maar daar zou ik niet op rekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
MooDyBLueS schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:22:
[

Edit: je zegt net onder de 45k, dat is goed. Welke auto+model+uitvoering+lak heb je op het oog dan? Wellicht dat wij hier even mee kunnen kijken.
Ik zou daar toch echt mee oppassen bij nieuw koop. Gezien de lange levertijden kun je zo tegen een jaarlijkse prijsverhoging aanlopen en dan kun je je subsidie vergeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
MooDyBLueS schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:22:
@Phusebox De meest simpele versie is: kijk bij de RDW waarvoor de auto's op kenteken gezet zijn in identieke uitvoeringen: https://ovi.rdw.nl

Thanks.

Kia e-Niro Dynamic Plus Line met warmtepomp en metallic lak.

Heb er een paar kunnen vinden van 2021 en die komen uit op € 43280 (€ 42285 zonder warmtepomp wat overeenkomt met de € 995 voor de warmtepomp in de Kia prijslijst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
jeroenkb schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:30:
[...]

Ik zou daar toch echt mee oppassen bij nieuw koop. Gezien de lange levertijden kun je zo tegen een jaarlijkse prijsverhoging aanlopen en dan kun je je subsidie vergeten.
Ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt? Subsidie is er sowieso in 2022 pas weer en je kan je koopcontract tekenen en indienen bij de RVO vanaf 2 januari, die wordt op volgorde van binnenkomst behandeld en vervolgens de 3700 subsidie voor je gereserveerd. Ook al krijg je op 31 december 2022 je auto pas. Hij moet wel in hetzelfde jaar op kenteken komen als waar de subsidie voor geldt, maar dat kan je met de dealer kortsluiten dat dat een voorwaarde is. Daarnaast zou ik als particulier (want daar hebben we het hier over) nooit 9-12 maanden op mijn bestelde auto willen wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
MooDyBLueS schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:18:
[...]

Ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt? Subsidie is er sowieso in 2022 pas weer en je kan je koopcontract tekenen en indienen bij de RVO vanaf 2 januari, die wordt op volgorde van binnenkomst behandeld en vervolgens de 3700 subsidie voor je gereserveerd. Ook al krijg je op 31 december 2022 je auto pas. Hij moet wel in hetzelfde jaar op kenteken komen als waar de subsidie voor geldt, maar dat kan je met de dealer kortsluiten dat dat een voorwaarde is. Daarnaast zou ik als particulier (want daar hebben we het hier over) nooit 9-12 maanden op mijn bestelde auto willen wachten.
Hij bedoelt dat wanneer jij op 1 januari een auto koopt met een cataloguswaarde van € 44.500, deze mogelijk ten tijde van levering verandert naar een cataloguswaarde van € 45.001. Dan is je initiële aanvraag goedgekeurd, maar de toekenning die je aanvraagt als je het kenteken hebt wordt dan afgewezen omdat ze kijken naar de cataloguswaarde op het moment van op kenteken zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:35:
[...]

Thanks.

Kia e-Niro Dynamic Plus Line met warmtepomp en metallic lak.

Heb er een paar kunnen vinden van 2021 en die komen uit op € 43280 (€ 42285 zonder warmtepomp wat overeenkomt met de € 995 voor de warmtepomp in de Kia prijslijst)
Ooooh, in dat geval hoef je je écht geen zorgen te maken. Pas als je de ExecutiveLine zou nemen wordt het lastig/onmogelijk. De DynamicPlusLine staat in de prijslijst zo te zien voor 42.495 consumenten adviesprijs en daar komen dan 995 en 795 voor bij voor warmtepomp en metallic lak. Totaal € 44.285. Duurder is de DynamicPlusLine niet te maken behalve losse opties/accessoires die je dan beter los kan bestellen. Ik meen echter dat ze zelfs de fiscale waarde gebruiken (die staan beide in de prijslijst) en dan is het geen 42.495, maar 41.490+995+795= € 43.280.

Ik heb er een paar opgezocht ook, de link verwijst naar de advertentie, de prijs is de catalogusprijs volgens de RDW:
42.285
43.280
43.280

De onderste twee hebben aan de prijs te zien een warmtepomp, de bovenste niet. Je blijft dus binnen de 45k, zolang je maar niet de ExecutiveLine kiest. Dat kan wel, maar dan moet je een ExecutiveLine zonder warmtepomp nemen en zonder metallic lak, dat is uit mijn hoofd alleen de witte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:27:
[...]

Hij bedoelt dat wanneer jij op 1 januari een auto koopt met een cataloguswaarde van € 44.500, deze mogelijk ten tijde van levering verandert naar een cataloguswaarde van € 45.001. Dan is je initiële aanvraag goedgekeurd, maar de toekenning die je aanvraagt als je het kenteken hebt wordt dan afgewezen omdat ze kijken naar de cataloguswaarde op het moment van op kenteken zetten.
Ah zo ja, dat lijkt me iets wat je met de dealer af moet spreken in dat geval. Inderdaad wel iets om rekening mee te houden. Al verwacht ik met de max 43.280 van de DynamicPlusLine op dit moment, niet direct een probleem. 2k omhoog is nogal fors.

Maar goed, Kia Nederland heeft eerder toen de ExecutiveLine van de e-Niro en de two-tone ExecutiveLine van de e-Soul nét boven de 45k vielen ook gewoon maling eraan gehad en geen kleine prijsverlaging gedaan om de particulier hiermee te helpen. Zeker van de e-Niro verkochten (lees: aan de lease) ze er toch genoeg.

[ Voor 25% gewijzigd door MooDyBLueS op 07-10-2021 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
MooDyBLueS schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:31:
[...]

Ah zo ja, dat lijkt me iets wat je met de dealer af moet spreken in dat geval. Inderdaad wel iets om rekening mee te houden. Al verwacht ik met de max 43.280 van de DynamicPlusLine op dit moment, niet direct een probleem. 2k omhoog is nogal fors.
Ik denk niet dat een dealer jou de garantie gaat geven dat ze je de misgelopen subsidie gaan compenseren in het geval van een prijsstijging door de fabrikant.

Maar eens, op een prijs van 43k zou ik heo risico ook durven lopen. Ik had initieel cataloguswaarde van 44k (rekening gehouden met mogelijke aanpassingen). Werd uiteindelijk 44,9k door niet door mij gekozen optie die standaad werd en algemene prijsaanpassing.
Dus op het randje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@jeroenkb Nee compenseren bedoel ik ook niet. Ik bedoel wat veel mensen al gedaan hebben: koop/PL onder voorbehoud van subsidieverlening tekenen, dus als je geen subsidie krijgt omdat de auto ineens 45.100 wordt, dat je dan gewoon van je contract af kan. En daar is de catalogusprijs onderdeel van.

3.350 voor een particulier is gigantisch veel geld, dus ik zou er zelf nooit mee akkoord gaan om zonder enig voorbehoud te kopen/PL te tekenen. Is toch 70/mnd op je PL contract of 3.350 binnen 2 weken terug op je rekening na akkoord van de RVO.

Daarom hebben wij een tweedehands Kia e-Soul gekocht, PL wilden we niet en nieuw kopen kon ook (althans, niet meer met subsidie, dan hadden we moeten wachten), maar het was de keuze tussen:
- begin 2022 een nieuwe 3-fase voor 44.590 - 3.350 subsidie = 41.240
- zomer 2021 een demo 1-fase van 44.590 voor 34.400 - 2.000 subsidie = 32.400
Dus 9k goedkoper, auto is in juli dit jaar gekocht, is van juni 2020 met 21.000 km en het enige verschil met nieuw was de 3-fase en de keuze in kleur. Nu konden we alleen kiezen tussen zwart of donkergrijs (er stond wel meer te koop, maar voor deze prijs en subsidie).

De e-Niro hebben we ook naar gekeken, maar zelfs 2019 modellen die 1-fase zijn én bij de e-Niro een veel beperktere app en infotainment hebben, zijn nu nog duurder in aanschaf dan een e-Soul die wel altijd het UVO Connect infotainmentsysteem en app heeft zoals de nieuwere e-Niro sinds 2020 ergens. Uiteindelijk konden wij in juli dit jaar geen 2020 e-Niro vinden die ook maar in de buurt kwam van de e-Soul.

Bij PL snap ik het, maar als je koopt zou ik toch altijd ook een jonge occasion overwegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Even terugkomend op tussentijds prijsstijgingen na tekenen contract en op kenteken zetten van de auto. De rvo website zegt nu:
De catalogusprijs* (nieuwprijs) van de elektrische personenauto is op de datum van ondertekening van de koopovereenkomst niet lager dan € 12.000 en niet hoger dan € 45.000.
Bij leasen staat hetzelfde. Dus de datum van registratie is niet meer van belang voor die fiscale waarde maar de datum van ondertekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Voor de mensen die al wat langer meelopen in het EV-wereldje even een vraag. Heeft het niet kunnen krijgen van de subsidie nog impact op de prijzen van EV-occassions? M.a.w. kan ik verwachten dat EV-occassions begin 2022 weer duurder worden omdat de subsidie dan weer beschikbaar is?

Ik zou graag mijn eerste EV willen kopen, specifiek een Renault Zoe, maar het is natuurlijk aanlokkelijk om nog 2,5 maand te wachten. Echter wil ik dan ook niet er tegenaan lopen dat de aanschaf opeens duurder is omdat verkopers rekening houden met de subsidie.

Ik heb namelijk het idee dat occassions sowieso weer duurder worden in het algemeen gezien. Het lijkt soms net de huizenmarkt :+ Heb zelfs bij EV's al gehad dat de auto al verkocht is na een dag toen ik informeerde voor een proefrit. Dus het niet kunnen krijgen van de subsidie weerhoudt men er in ieder geval niet om toch een EV aan te schaffen.

[ Voor 24% gewijzigd door London op 15-10-2021 08:10 ]

Riley Gaines: Swimming Against the Current, Fighting for Common Sense in a World That’s Lost its Mind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@London Het is natuurlijk koffiedik kijken, maar ook wij zijn aan het wachten om diezelfde reden (in ons geval voor de 2e EV).

Ik verwacht niet dat het enorm gaat schelen, maar ook al is dat wel het geval, stel de meeste staan nu voor 25k te koop, dan verwacht ik een worst-case scenario dat ze straks 27k worden en met subsidie (2k) op hetzelfde uitkomen. Duurder uitkomen lijkt me zeer sterk, dus is wachten geen risico. Het kan hoogstens beter worden.

En anders kan je altijd overwegen om uit Duitsland te importeren, daar zijn auto's uit dit segment vaak sowieso 4-6k goedkoper. Alleen opletten op de regels omtrent ouderdom en km-stand (uit mijn hoofd: 6mnd+6000km).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

MooDyBLueS schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 17:36:
@London Het is natuurlijk koffiedik kijken, maar ook wij zijn aan het wachten om diezelfde reden (in ons geval voor de 2e EV).

Ik verwacht niet dat het enorm gaat schelen, maar ook al is dat wel het geval, stel de meeste staan nu voor 25k te koop, dan verwacht ik een worst-case scenario dat ze straks 27k worden en met subsidie (2k) op hetzelfde uitkomen. Duurder uitkomen lijkt me zeer sterk, dus is wachten geen risico. Het kan hoogstens beter worden.

En anders kan je altijd overwegen om uit Duitsland te importeren, daar zijn auto's uit dit segment vaak sowieso 4-6k goedkoper. Alleen opletten op de regels omtrent ouderdom en km-stand (uit mijn hoofd: 6mnd+6000km).
Ben ook aan het kijken via Dasauto om een Zoe uit Duitsland te importeren, dat loont wel qua kosten zoals je al zegt, zelfs met de importkosten erbij opgeteld.

Enige waar je op moet letten als je dat in januari doet is of je dan nog recht hebt op de EV subsidie. Moet ik nog even voor navraag doen bij Dasauto.

Desalniettemin blijf ik gewoon rustig Autotrack etc. in de gaten houden of er een Zoe op staat die mij bevalt en qua budget past.

Riley Gaines: Swimming Against the Current, Fighting for Common Sense in a World That’s Lost its Mind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
Geprobeerd antwoord te vinden in dit forum. Nog niet gelukt. Mijn vraag is of de aanvraag van deze subsidie persoonsgebonden is of adresgebonden? Wij willen namelijk twee keer de subsidie (dus aanschaf twee elektrische auto’s) aanvragen maar ik lees alleen maar dat het eenmalig kan worden aangevraagd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:28

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

het is persoonsgebonden.
Aangezien je in de "Wij" vormt praat, zijn jullie met 2 personen dus is er geen probleem om deze subsidie 2x aan te vragen.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 06-05 15:24
Geldt de grens van 45000 euro ook voor de aanschaf van een tweedehands? Ik heb een Kona Premium 64 kWh op het oog. Fiscale waarde is 47515 euro volgens RDW. Staat niet op de SEPP lijst van RVO, wel de Comfort en ook de Ioniq5 (is die goedkoper dan 45k?). Is het dan helaas pindakaas? De aanschafkosten zijn uiteraard een stuk lager als tweedehands zijnde.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-05 08:53
pmiddeld schreef op zondag 7 november 2021 @ 20:47:
Geldt de grens van 45000 euro ook voor de aanschaf van een tweedehands? Ik heb een Kona Premium 64 kWh op het oog. Fiscale waarde is 47515 euro volgens RDW. Staat niet op de SEPP lijst van RVO, wel de Comfort en ook de Ioniq5 (is die goedkoper dan 45k?). Is het dan helaas pindakaas? De aanschafkosten zijn uiteraard een stuk lager als tweedehands zijnde.
ook op 2e hands. al die ampera e die 45k+++ kostten zijn ook niet bruikbaar voor de subsidie. wel die in 2021 voor dumpprijzen werden verkocht. draait allemaal om de fiscale waarde dat gebonden is aan kenteken. 45k+? pech

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
pmiddeld schreef op zondag 7 november 2021 @ 20:47:
Ja, de gestelde eisen zijn identiek voor nieuw en tweedehands. Het gaat erom wat de auto nieuw kost of gekost heeft. En inderdaad: fiscale waarde RDW is daarbij de graadmeter. Pas op: Kia heeft veel e-Niro's en e-Soul's die op het randje zitten van de 45k, waarbij je een gelijke uitvoering soms puur afhankelijk van de two-tone lak (e-Soul) of een extra optiepakket (e-Niro) ineens de 45k overschrijdt. Check dus altijd het specifieke kenteken van de exacte auto die je wilt kopen en niet generiek.

Overigens zijn de Kona's recent (1 oktober) VEEL goedkoper geworden nieuw, de Premium is ineens maar € 43.795 (link naar PDF prijslijst) ipv 46-47k. Misschien dat het interessant kan zijn om begin volgend jaar een paar maanden oude Kona Premium (die na 1 oktober op kenteken is gezet) met demo-/voorraadkorting te zien te krijgen. Dan heb je én een Premium én 2k subsidie.

En anders genoegen nemen met een mindere uitvoering. Ik wou dat niet, dus de e-Niro ExecutiveLine die boven de 45k uitkwam altijd heb ik laten varen en voor een e-Soul ExecutiveLine gegaan. Enige wat ik heb moeten laten is een mooie two-tone lak. Maar dat is mij niet 2k subsidie verliezen waard. Daarnaast waren de Soul's vanwege hun mindere populariteit ook een stuk voordeliger te koop. Wij hebben uiteindelijk 34.400 betaald, 1 jaar oud, 20.000 km. Daar ging nog 2k subsidie van af. Een gelijke e-Niro zou 38.000 hebben gekost en geen subsidie krijgen, 6k verschil. Kona zat er tussenin: wel vergelijkbaar in aanschaf met de Soul, maar geen subsidie vanwege de Premium (Sky) uitvoeringen die altijd boven de 45k zitten.

En heel eerlijk: de Premium heeft zoveel meer tov de Fashion, dat het geen optie was om een Fashion te nemen. We hebben wel overwogen een Kona Premium te nemen zonder subsidie, want we hadden er 1 gevonden voor 34.500 en dus was het verschil 2100. Na ze naast elkaar gelegd te hebben, hadden ze voor ons allebei voor- en nadelen. Kia mooier interieur, goedkoper, veel meer ruimte op de achterbank, praktischere bagageruimte. Maar ook minder mooi exterieur, minder mooie lakkleuren. Hyundai precies het omgekeerde, maar vooral de achterbank gaf de doorslag, die is best krap bij de Kona, zelfs voor onze kinderen van 5 en 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 06-05 15:24
MooDyBLueS schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:30:
[...]
Overigens zijn de Kona's recent (1 oktober) VEEL goedkoper geworden nieuw, de Premium is ineens maar € 43.795 (link naar PDF prijslijst) ipv 46-47k. Misschien dat het interessant kan zijn om begin volgend jaar een paar maanden oude Kona Premium (die na 1 oktober op kenteken is gezet) met demo-/voorraadkorting te zien te krijgen. Dan heb je én een Premium én 2k subsidie.
Dank voor de tip. Het is alleen te hopen dat ze dan niet volgend jaar de prijzen verhogen tot boven de 45k. Maar waarschijnlijk houdt de recente prijsverlaging wel verband met de subsidie-eisen, dus dan zal het waarschijnlijk niet zo'n vaart lopen.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:36
Deveon schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 21:31:
Is er al iemand die een leasecontract heeft overgenomen en daarvoor subsidie gekregen? Van wat ik begreep is namelijk voor 2021 het “nieuw” potje feitelijk leeg door modellen uit 2020, maar zit er in “gebruikt” potje nog wel geld. Valt het overnemen van een leasecontract (dus nieuw contract) onder het gebruikt potje?
Hier ben ik ook benieuwd naar. Wij hebben sinds 04-2020 een eCitigo in private lease, deze was toen heel scherp in de aanbieding maar zonder SEPP. In verband met aanschaf andere auto overweeg ik nu deze aan te bieden voor overname.

Volkswagen leasing biedt deze optie eenmalig (kostenloos) en zegt daarover het volgende:
Kan ik mijn contract overzetten op iemands anders naam?
Het is in veel gevallen mogelijk om het contract over te zetten op iemand anders naam, bijvoorbeeld in het geval van een hypotheekaanvraag of in geval van een scheiding. Het is niet mogelijk om het contract vervolgens weer terug te zetten naar de oorspronkelijke contractant(en). Daarnaast kan de overzetting ook niet plaatsvinden in de laatste 6 maanden van het leasecontract.

Bij de overzetting beëindigen wij het huidige contract. We maken een eindafrekening op, hier verrekenen we eventueel meer/minder gereden kilometers.
We maken daarna een nieuw contract op voor de nieuwe contractant(en). De nieuwe klant gaat een nieuw contract met ons aan, we toetsen altijd de kredietwaardigheid van de nieuwe klant. De overzetting is permanent en de nieuwe klant zal het contract uitdienen.

Zodra wij het contract overgezet hebben, verstuurd het RDW een nieuwe kentekenbewijs. Het hele proces van overzetten neemt ongeveer 4 weken in beslag. Dit proces kunnen we helaas, door de vele stappen, niet versnellen.

Belangrijk: inspectie aan de auto bij overdracht
Beide partijen zijn verantwoordelijk voor de inspectie van de auto, dit wordt niet door Volkswagen Financial Services gedaan. Mocht er schade zijn, dan is het de plicht van de nieuwe contractant om dit direct te melden en de schade te laten maken. Doet de nieuwe contractant dit niet dan is deze verantwoordelijk en zal de schade verhaald worden bij einde van dit nieuwe contract.
Op basis van het dik gedrukte zou ik zeggen dat degene die mijn contract overneemt wel aanspraak zou moeten kunnen maken op de SEPP voor occasions?
https://www.rvo.nl/subsid...-aanvragen/lease-gebruikt

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
assje schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:31:
[...]

Op basis van het dik gedrukte zou ik zeggen dat degene die mijn contract overneemt wel aanspraak zou moeten kunnen maken op de SEPP voor occasions?
Waarom zou jij je daar druk om maken eigenlijk? Je doet de auto toch juist weg? Of ga je hem aan een bekende overdragen? In dat geval zou ik samen met de leasemaatschappij eens checken hoe dat werkt, want een van de regels is dat particuliere verkoop/overdracht niet in aanmerking komt voor SEPP subsidie. In de basis is het een BOVAG bedrijf/dealer (kan ook leasemaatschappij zijn) die de auto 'verkoopt' (koop/PL doet er niet toe).

Dus zolang er gewoon een nieuw PL contract opgemaakt wordt voor de nieuwe leaserijder en dat netjes vanuit de LM geregeld wordt (waar je wel vanuit mag gaan lijkt mij) en dus niet slechts alleen een of andere overdracht van maandelijkse betaling, lijkt mij dat degene die het overneemt gewoon SEPP kan aanvragen.

Maar voor alle zekerheid: check het even met de LM en bel ook de RVO. En als de RVO je iets zegt, vraag ze ook waar het in de voorwaarden staat, zodat je het zwart op wit hebt staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
MooDyBLueS schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:51:
Waarom zou jij je daar druk om maken eigenlijk? Je doet de auto toch juist weg? Of ga je hem aan een bekende overdragen?
Omdat ik er dan mee kan adverteren, en inderdaad zal ik ook eerst in mijn omgeving (of op Tweakers) peilen of er interesse is.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
assje schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:31:
[...]

Hier ben ik ook benieuwd naar. Wij hebben sinds 04-2020 een eCitigo in private lease, deze was toen heel scherp in de aanbieding maar zonder SEPP. In verband met aanschaf andere auto overweeg ik nu deze aan te bieden voor overname.

Volkswagen leasing biedt deze optie eenmalig (kostenloos) en zegt daarover het volgende:

[...]

Inmiddels heb ik bovenstaande gedaan en krijg inderdaad SEPP, echter moet er wel een looptijd van 48 maanden op zitten en weet niet of ze korter in behandeling nemen (naar ratio?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Deveon schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:57:
[...]

Inmiddels heb ik bovenstaande gedaan en krijg inderdaad SEPP, echter moet er wel een looptijd van 48 maanden op zitten en weet niet of ze korter in behandeling nemen (naar ratio?).
Nee, dat is een keiharde eis van de hele regelgeving. Bij PL 48 maanden en krijg je elke maand 1/48e van de subsidie uitgekeerd. Bij koop 36 maanden en krijg je na goedkeuring binnen enkele weken de volledige subsidie uitgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
MooDyBLueS schreef op maandag 15 november 2021 @ 15:30:
[...]

Nee, dat is een keiharde eis van de hele regelgeving. Bij PL 48 maanden en krijg je elke maand 1/48e van de subsidie uitgekeerd. Bij koop 36 maanden en krijg je na goedkeuring binnen enkele weken de volledige subsidie uitgekeerd.
Waar staat die manier van uitkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
MooDyBLueS schreef op maandag 15 november 2021 @ 15:30:
Nee, dat is een keiharde eis van de hele regelgeving.
Weet je dit zeker? Voorbeeld van beschrijving van een LM:
https://www.xleasy.nl/private-lease-kennisbank/sepp/
Als je aanvraag voor subsidie voor een nieuwe elektrische leaseauto wordt goedgekeurd dan krijg je € 4.000 subsidie over 4 jaar. Per jaar is dit dus € 1.000 subsidie.

De RVO verdeelt deze SEPP-subsidie in maandelijkse termijnen en maakt elke maand dit termijnbedrag over naar je rekening. Zodoende schrijft de RVO elke maand € 83,33 bij op je bankrekening. Je ontvangt dit maandelijks subsidiebedrag maximaal 4 jaar lang, zolang je eigenaar bent van de elektrische auto waarvoor je subsidie hebt aangevraagd. De subsidiebetaling stopt dus, als je de leaseauto waarvoor je subsidie ontvangt, inlevert bij XLEasy.

Dus als je leasetermijn 36 maanden is, dan stopt de subsidiebetaling na het inleveren van je elektrische leaseauto na 3 jaar.
Aangezien betaling per maand is lijkt dit mij ook de meest logische opzet? Voor degene die mijn contract over zou nemen zou dat dan dus €2.000/48=€41,67/maand subsidie zijn voor de ca. 3 jaar resterend. De Citigo kost €241,95/maand dus dan netto nog €200,28/maand.

[ Voor 12% gewijzigd door assje op 15-11-2021 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Artikel 2.4.5. Subsidieverplichtingen
  • b. er zorg voor te dragen dat de personenauto, bedoeld in het vorige lid, gedurende vier jaar vanaf de datum van de tenaamstelling op zijn naam, ononderbroken op zijn naam is gesteld;
Artikel 2.4.6. Gewijzigde vaststelling en stopzetten uitbetaling
  1. Onverminderd de artikelen 4:49 en 4:57 van de Algemene wet bestuursrecht, kan de Minister besluiten de vaststelling van de subsidie te wijzigen en het onverschuldigde deel van de subsidie niet uit te betalen indien niet is voldaan aan artikel 2.4.5, onderdeel b.
  2. Het onverschuldigde deel van de subsidie, bedoeld in het eerste lid, wordt berekend door 1/48e van het verstrekte subsidiebedrag te vermenigvuldigen met aantal volledige maanden waarin niet is voldaan aan de verplichting genoemd in artikel 2.4.5, onderdeel b.
Duidelijk, de subsidie wordt dus gewoon naar rato per maand uitbetaalt en stopt voor degene die mijn contract overneemt dan dus na 3 jaar.

• hallom
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-05 09:46
assje schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:41:
[...]

[...]

Duidelijk, de subsidie wordt dus gewoon naar rato per maand uitbetaalt en stopt voor degene die mijn contract overneemt dan dus na 3 jaar.
Zo lees ik dat niet. Volgens mij staat er juist in artikel 2.4.6 dat je subsidie naar rato verkort wordt, indien je besluit eerder van je contract te ontdoen. Dus als jij na 1 jaar besluit je contract op te zeggen, wordt er 3 jaar aan subsidie teruggevorderd. En als ik wat berichten van tweakers uit dit topic teruglees, hadden degenen die een subsidie hadden aangevraagd idd in 1x het totaalbedrag op hun rekening gekregen.

Voor degene die het contract overneemt geldt de volgende subsidieverplichting:
Artikel 2.4.5.
1 De subsidieontvanger is verplicht:

a. de personenauto, genoemd in de overeenkomst tot lease, bedoeld in artikel 2.4.1, eerste lid, op zijn naam te stellen;

b. er zorg voor te dragen dat de personenauto, bedoeld in het vorige lid, gedurende vier jaar vanaf de datum van de tenaamstelling op zijn naam, ononderbroken op zijn naam is gesteld;
Dat is toch vrij duidelijk?

• awwexl
hallom schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:04:
[...]

Zo lees ik dat niet. Volgens mij staat er juist in artikel 2.4.6 dat je subsidie naar rato verkort wordt, indien je besluit eerder van je contract te ontdoen. Dus als jij na 1 jaar besluit je contract op te zeggen, wordt er 3 jaar aan subsidie teruggevorderd. En als ik wat berichten van tweakers uit dit topic teruglees, hadden degenen die een subsidie hadden aangevraagd idd in 1x het totaalbedrag op hun rekening gekregen.

Voor degene die het contract overneemt geldt de volgende subsidieverplichting:

[...]

Dat is toch vrij duidelijk?
Voor private lease:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R7jSlFISOaVVqjrRCUN5Hbry2Ks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QpK5FcgugdfrhbJ8v8Pg29X5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door awwexl op 18-11-2021 19:32 ]

• assje
Dat had vrij duidelijk geweest als hij niet opgevolgd zou zijn door:
Artikel 2.4.6. Gewijzigde vaststelling en stopzetten uitbetaling
Onverminderd de artikelen 4:49 en 4:57 van de Algemene wet bestuursrecht, kan de Minister besluiten de vaststelling van de subsidie te wijzigen en het onverschuldigde deel van de subsidie niet uit te betalen indien niet is voldaan aan artikel 2.4.5, onderdeel b.
Het onverschuldigde deel van de subsidie, bedoeld in het eerste lid, wordt berekend door 1/48e van het verstrekte subsidiebedrag te vermenigvuldigen met aantal volledige maanden waarin niet is voldaan aan de verplichting genoemd in artikel 2.4.5, onderdeel b.
Ergo, subsidie voor een leastermijn van 36 maanden:
€2.000/48-(48-36)*€2.000/48

Heel veel woorden om te zeggen "betaling naar rato".

[ Voor 7% gewijzigd door assje op 18-11-2021 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petereuverman
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-02 14:01
Mijn eerste post. :) Ik lees nu een paar weken mee en heb al veel gehad aan alle berichten!
Ik ga elektrisch private leasen en hopelijk gebruikmakend van de SEPP .

Een keuze voor een auto heb ik nog niet gemaakt. Ik zou graag zo snel mogelijk willen rijden dus dan zal ik afhankelijk zijn van een voorraadauto. Wat wellicht nog een uitdaging gaat worden met de chiptekorten en de zakelijke rijder die mogelijk nog massaal gaat afnemen in december...

Mijn voorkeur gaat uit naar de e-2008, Kona of E-Niro
Wat zou het mooi zijn als we hier tips kunnen gaan uitwisselen over goeie deals. Zoals:
- dat Peugeot het goedkoopst is bij Justlease
- de Kona actie van de ANWB afgelopen zomer (€369)
- de Ionic aanbieding bij van Mossel vorige maand (€339)

Ik ben heel benieuwd of er acties gaan komen en/of er prijsstijgingen of juist prijsdalingen gaan plaatsvinden!
De dealers zeggen tot op heden van niet en proberen me nog dit jaar in een voorraadauto te krijgen. En dat zij dan wel de subsidie in de vorm van een korting willen weggeven.
Ik waag toch liever een kans en wacht tot half december en ga dan een rondje langs de leasemaatschappijen en dealers doen.

Benieuwd naar jullie strategieën! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 22:56

Arfman

Drome!

petereuverman schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:25:
Wat zou het mooi zijn als we hier tips kunnen gaan uitwisselen over goeie deals.
Daar hebben we het Private Lease - Deel 1 topic voor ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFW
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-05 07:34

FFW

Als ik het goed begrijp is de SEPP subsidie op voor 2021.

Heeft het dan zin als ik mijn EV op 1 januari 2022 koop om zo toch voor SEPP te kwalificeren ?

Het zou een extra onderhandelingspositie kunnen bieden met de dealer door bv 2000,- korting te vragen (dealer verkoopt natuurlijk liever nog een auto voor einde kwartaal / jaar) .

[ Voor 13% gewijzigd door FFW op 29-11-2021 15:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
FFW schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:47:
Als ik het goed begrijp is de SEPP subsidie op voor 2021.

Heeft het dan zin als ik mijn EV op 1 januari 2022 koop om zo toch voor SEPP te kwalificeren ?

Het zou een extra onderhandelingspositie kunnen bieden met de dealer door bv 2000,- korting te vragen (dealer verkoopt natuurlijk liever nog een auto voor einde kwartaal / jaar) .
Je krijgt nergens korting, tenzij je een wel heel impopulaire auto hebt gekozen.
Levertijden zijn overal lang, en auto's verkopen als warme broodjes.

Dus ja, dan kun je beter wachten op de subsidie (al stijgen de prijzen bijna overal wel per 1 januari 2022, zal het geen duizenden euro's zijn (op de auto's die in aanmerking komen voor de SEPP, heb wel al stijgingen gezien van 2000-3000 euro bij populaire modellen)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petereuverman
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-02 14:01
Opeens 2 kneitergoede deals waar ik uit kan kiezen!

- Kia e-Niro 64 kWh Edition, via ANWB: 60 maanden € 429,- met 10.000 km. Verwachte leverdatum: eind januari.

- Peugeot e-2008 Allure EV 50kWh, via Just Lease: 60 maanden € 393,- met 12.000 km. verwachte levertijd: 20 weken.

Beiden partijen kunnen nu aanvragen aannemen waarbij wij op 3 januari subsidie kunnen aanvragen.
Nu alleen nog even een keuze maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sean91
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-02-2023
London schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 08:08:
Voor de mensen die al wat langer meelopen in het EV-wereldje even een vraag. Heeft het niet kunnen krijgen van de subsidie nog impact op de prijzen van EV-occassions? M.a.w. kan ik verwachten dat EV-occassions begin 2022 weer duurder worden omdat de subsidie dan weer beschikbaar is?
Ik had vandaag dus een autobedrijf aan de lijn omdat ik geïnteresseerd ben in een occasion e-Golf en die zeiden dus eigenlijk je kan hem net zo goed nu kopen, want in januari gooien wij 2000 euro op de prijs, want wij zijn de goedkoopste.

Okee, prima.. ;w

Een telefoontje later met een ander autobedrijf: kom maar proefrijden, mocht je interesse hebben, houden we hem tot januari apart. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Sean91 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 17:58:
[...]

Ik had vandaag dus een autobedrijf aan de lijn omdat ik geïnteresseerd ben in een occasion e-Golf en die zeiden dus eigenlijk je kan hem net zo goed nu kopen, want in januari gooien wij 2000 euro op de prijs, want wij zijn de goedkoopste.

Okee, prima.. ;w

Een telefoontje later met een ander autobedrijf: kom maar proefrijden, mocht je interesse hebben, houden we hem tot januari apart. _/-\o_
Precies. Dat tweede is toch ook gewoon het beste. De levering mag ook gewoon later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 28-04 13:37
Sean91 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 17:58:
[...]

Okee, prima.. ;w

De e-Golf is een goede keuze, ze waren even spotgoedkoop in de private lease, misschien even geduld hebben en afwachten tot iemand hem over wil doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
In de voorwaarden voor de aanvraag staat o.a. het volgende:
zowel de kentekenregistratie als de koopovereenkomst staat op naam van de subsidieaanvrager.

Betekent dit dat je een kentekenregistratie moet hebben of is een koopovereenkomst voldoende? Onze auto is namelijk wel besteld maar wordt pas eind april / begin mei geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
awwexl schreef op maandag 27 december 2021 @ 18:44:
zowel de kentekenregistratie als de koopovereenkomst staat op naam van de subsidieaanvrager.

Betekend dit dat je een kentekenregistratie moet hebben of is een koopovereenkomst voldoende? Onze auto is namelijk wel besteld maar wordt pas eind april / begin mei geleverd.
Dat zijn twee verschillende dingen waar je het over hebt.
1. Ja, je hebt genoeg aan de koopovereenkomst om de subsidie aan te vragen.
2. Het is de eis dat kentekenregistratie én koopovereenkomst (uiteindelijk) op dezelfde naam komen te staan. Dus niet dat jij de koopovereenkomst hebt getekend en je partner de auto op diens naam heeft staan. Dan wordt de subsidie alsnog afgewezen zodra ze daar achter komen.

Dan een laatste punt: aangezien je zegt "Onze auto is namelijk wel besteld": alleen als je overeengekomen bent met de dealer/verkoper dat je in januari een nieuwe overeenkomst tekent, kom je in aanmerking voor de subsidie.

Als je 15 december 2021 de koopovereenkomst hebt getekend en daar blijft het bij, dan kom je NIET in aanmerking voor subsidie in 2022 (en in 2021 is de pot al leeg). De énige manier is dus een nieuwe koopovereenkomst vanaf 3 januari 2022 te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodLUCk1951
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-05-2024
awwexl schreef op maandag 27 december 2021 @ 18:44:

Betekent dit dat je een kentekenregistratie moet hebben of is een koopovereenkomst voldoende? Onze auto is namelijk wel besteld maar wordt pas eind april / begin mei geleverd.
Aanvragen 2022
De regeling staat open voor aanvragen vanaf 3 januari 2022 9:00 uur. U vraagt de subsidie aan nadat u een koop- of leaseovereenkomst heeft gesloten. Let op: u mag al subsidie aanvragen als de auto nog niet is geleverd of op uw naam is gesteld.

De koop- of leaseovereenkomst van de auto moet zijn afgesloten in het kalenderjaar waarin u ook de subsidie aanvraagt. Voor de SEPP-subsidie 2022 komt u dus alleen in aanmerking als u een koop- of leaseovereenkomst heeft afgesloten op of na 1 januari 2022. De datum waarop u de koop- of leaseovereenkomst sluit is leidend. Ook mag de elektrische personenauto niet eerder dan 1 januari 2022 op uw naam staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
goodLUCk1951 schreef op maandag 27 december 2021 @ 18:50:
[...]

Aanvragen 2022
De regeling staat open voor aanvragen vanaf 3 januari 2022 9:00 uur. U vraagt de subsidie aan nadat u een koop- of leaseovereenkomst heeft gesloten. Let op: u mag al subsidie aanvragen als de auto nog niet is geleverd of op uw naam is gesteld.

De koop- of leaseovereenkomst van de auto moet zijn afgesloten in het kalenderjaar waarin u ook de subsidie aanvraagt. Voor de SEPP-subsidie 2022 komt u dus alleen in aanmerking als u een koop- of leaseovereenkomst heeft afgesloten op of na 1 januari 2022. De datum waarop u de koop- of leaseovereenkomst sluit is leidend. Ook mag de elektrische personenauto niet eerder dan 1 januari 2022 op uw naam staan.
Dank. Op Nu.NL zijn ze niet helemaal volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
MooDyBLueS schreef op maandag 27 december 2021 @ 18:50:
[...]

Dat zijn twee verschillende dingen waar je het over hebt.
1. Ja, je hebt genoeg aan de koopovereenkomst om de subsidie aan te vragen.
2. Het is de eis dat kentekenregistratie én koopovereenkomst (uiteindelijk) op dezelfde naam komen te staan. Dus niet dat jij de koopovereenkomst hebt getekend en je partner de auto op diens naam heeft staan. Dan wordt de subsidie alsnog afgewezen zodra ze daar achter komen.

Dan een laatste punt: aangezien je zegt "Onze auto is namelijk wel besteld": alleen als je overeengekomen bent met de dealer/verkoper dat je in januari een nieuwe overeenkomst tekent, kom je in aanmerking voor de subsidie.

Als je 15 december 2021 de koopovereenkomst hebt getekend en daar blijft het bij, dan kom je NIET in aanmerking voor subsidie in 2022 (en in 2021 is de pot al leeg). De énige manier is dus een nieuwe koopovereenkomst vanaf 3 januari 2022 te krijgen.
Ja ik snap het. Ik krijg nog een nieuwe overeenkomst deze week die op datum 1 jan. komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
  • Laatst online: 05-05 14:16
Even voor de zekerheid jullie mening/raad.

Ik heb private leaseovereenkomst vandaag binnen gehad (dus gedateerd op 31-12) van een auto die (waarschijnlijk) de 2e helft van Jan. op kenteken gezet en geleverd kan worden.

Deze kan ik dan vanaf morgen tekenen voor akkoord. Dit is toch goed om aan de voorwaarden van SEPP te voldoen. Dus de datum van tekenen is leidend en niet wanneer het contract is opgesteld.

Bij rvo zie ik dit staan: De subsidie in 2022 is alleen beschikbaar als de koop- of leaseovereenkomst van de elektrische personenauto is afgesloten op of na 1 januari 2022.

Datum van tekenen is dan toch van toepassing?

Update: zie in het stappenplan van rvo dat beide partijen op of na 1-1 getekend moeten hebben. In dit geval heeft de aanbiedende partij al getekend op datum vandaag dus als ik zelf morgen teken voldoe ik nog steeds niet aan de voorwaarden. Ik heb voor de zekerheid een nieuwe overeenkomst gevraagd die door hun dan ook pas op of na 1-1 wordt getekend.

Had ook met rvo gechat en die vertelde dat als ik zelf op of na 1-1 teken het voldoende zou zijn om te voldoen aan de voorwaarden. Werd niet verteld dat dit geldt voor beide partijen in de leaseovereenkomst. Lekker duidelijk allemaal....

[ Voor 31% gewijzigd door CVar op 31-12-2021 13:11 . Reden: annvullende info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:25

greatgonzo

schit-te-rend!

Als de dagtekening van de garage ook op morgen staat, lijkt me dat wel

weet niet hoe de RVO dit ziet, een contract is neem ik aan geldig als beide partijen tekenen.

[ Voor 40% gewijzigd door greatgonzo op 31-12-2021 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
  • Laatst online: 05-05 14:16
greatgonzo schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 13:10:
Als de dagtekening van de garage ook op morgen staat, lijkt me dat wel

weet niet hoe de RVO dit ziet, een contract is neem ik aan geldig als beide partijen tekenen.
Zie mijn update.

Klopt, beide partijen moeten op of na 1-1 tekenen. Als je vandaag een al getekende overeenkomst krijgt, die je zelf nog moet tekenen, heb je hier dus niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
CVar schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 13:14:
[...]

Zie mijn update.

Klopt, beide partijen moeten op of na 1-1 tekenen. Als je vandaag een al getekende overeenkomst krijgt, die je zelf nog moet tekenen, heb je hier dus niets aan.
Precies, want niemand kan zien wanneer jij getekend hebt natuurlijk, dat lijkt me eigenlijk nogal wiedes.

Kortom: zorg gewoon altijd voor een overeenkomst van 1 januari of later. Met andere woorden: zorg ervoor dat nergens een datum uit 2021 vermeld staat, zelfs 31-12-2021 dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhalloran
  • Laatst online: 11-02 20:14
Zijn er mensen hier die maandagochtend gaan proberen de subsidie te vangen? En zo ja, tips? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:25

greatgonzo

schit-te-rend!

Sowieso zal het komend jaar wel makkelijker zijn:
- geen reservelijst van juni 2020 weg te werken, waardoor er niet voor maar een paar honderd auto's ruimte was op 1 januari 2021
- wel een grotere pot, met minder ruimte per subsidieaanvraag, en daardoor ruimte voor bijna 22.000 aanvragen.

Geen echte tips, je kunt toch pas je contract uploaden op maandagochtend om 9.00. Dus om 8.00 naar de dealer, tekenen, inscannen en gaan.

Misschien kan de dealer je matsen en alvast de datum van morgen invullen, dan ben je maandag sowieso snel klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Laatst online: 06-05 22:30
Maandag zit ik er om 9.00 klaar voor. Zal wel druk worden op de website. Ben eens benieuwd hoe lang het duurt voordat het potje leeg is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• awwexl
Vhalloran schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 14:07:
Zijn er mensen hier die maandagochtend gaan proberen de subsidie te vangen? En zo ja, tips? ;)
Yes! Gewoon rustig blijven. Gelijk 22.000 auto’s op maandag worden er vast niet ingediend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Laatst online: 06-05 22:23
Wat ik me afvraag. Moet ik morgen digitaal mijn contract uploaden naar de overheid?

Edit: zie dat het steekproeven zijn. We zien wel.

[ Voor 24% gewijzigd door aschja op 01-01-2022 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Hoop toch wel wat er wat ruimte is en het niet maandag al op is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aschja
hjs schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 19:24:
Hoop toch wel wat er wat ruimte is en het niet maandag al op is.
Zou het bijzonder vinden als er 22.000 autos in 1 dag worden geregistreert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

aschja schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 19:27:
[...]

Zou het bijzonder vinden als er 22.000 autos in 1 dag worden geregistreert.
*22.000 elektrische consumenten auto's in 1 dag ;)

Lijkt me inderdaad zeer bijzonder/onwaarschijnlijk. In heel December 2021 zijn er 19k elektrische auto's op kenteken gezet. Nu is op kenteken zetten iets anders dan het registeren van een koopcontract, maar 22k EVs op 1 dag lijkt me onwaarschijnlijk. In December was een run op EVs vanwege de verhoogde bijtelling die dit jaar in gaat. In November 2021 zijn er 7,5k EVs op kenteken gezet, en in Oktober 2021 5.6k
En dan zijn dit nog eens registraties inclusief zakelijke rijders....

https://www.kentekenradar.nl/registraties-elektrisch/

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
Freekers schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 20:16:
[...]

Lijkt me inderdaad zeer bijzonder/onwaarschijnlijk. In heel December 2021 zijn er 19k elektrische auto's op kenteken gezet. Nu is op kenteken zetten iets anders dan het registeren van een koopcontract, maar 22k EVs op 1 dag lijkt me onwaarschijnlijk. In December was een run op EVs vanwege de verhoogde bijtelling die dit jaar in gaat. In November 2021 zijn er 7,5k EVs op kenteken gezet, en in Oktober 2021 5.6k

Fijn dat je de cijfers even tevoorschijn tovert. Zo’n vermoeden had ik inderdaad al. We gaan het zien. Ik ga in ieder geval alles maandag asap insturen.

Ik zie trouwens dat op mijn contract alleen een datum staat tot wanneer het aanbod geldig is. En mijn geval 14-1-22. Maar ik moet op mijn contract zelf de tekendatum invullen. Ik hoop dat dit geen issue gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
aschja schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 20:53:
[...]

Fijn dat je de cijfers even tevoorschijn tovert. Zo’n vermoeden had ik inderdaad al. We gaan het zien. Ik ga in ieder geval alles maandag asap insturen.

Ik zie trouwens dat op mijn contract alleen een datum staat tot wanneer het aanbod geldig is. En mijn geval 14-1-22. Maar ik moet op mijn contract zelf de tekendatum invullen. Ik hoop dat dit geen issue gaat zijn.
Niet verkeerd bedoeld hoor, maar heb je niet slechts een offerte in handen? Contracten of koopovereenkomsten zijn bindend en in principe (tenzij anders overeengekomen) niet meer vanaf te komen en dus geen "tot dan en dan geldig".

Daarnaast: "tekendatum" is NIET de overeenkomstdatum. Dat is de datum overeenkomst/contract/factuur. Dan is namelijk op papier gezet wanneer en waarover jullie iets overeengekomen zijn. Zou wat zijn als jan en alleman in augustus al een overeenkomst meekreeg en lekker zelf een datum in kon vullen van 3 januari...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
aschja schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 19:19:
Wat ik me afvraag. Moet ik morgen digitaal mijn contract uploaden naar de overheid?

Edit: zie dat het steekproeven zijn. We zien wel.
3 januari 9:00 uur gaat de subsidieregeling pas open, niet morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
MooDyBLueS schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 23:10:
[...]

Niet verkeerd bedoeld hoor, maar heb je niet slechts een offerte in handen? Contracten of koopovereenkomsten zijn bindend en in principe (tenzij anders overeengekomen) niet meer vanaf te komen en dus geen "tot dan en dan geldig".

Daarnaast: "tekendatum" is NIET de overeenkomstdatum. Dat is de datum overeenkomst/contract/factuur. Dan is namelijk op papier gezet wanneer en waarover jullie iets overeengekomen zijn. Zou wat zijn als jan en alleman in augustus al een overeenkomst meekreeg en lekker zelf een datum in kon vullen van 3 januari...
Zeg jij het maar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P0oFK42BMmbSSsr3k4rpNcOe8PE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f8qIC1xTKicvB5LLt7agzRiK.jpg?f=fotoalbum_large

En wat ik niet zo goed begrijp over die steekproeven. Dan kan het zo maar zijn dat er mensen geen recht op subsidie maar die wel krijgen?

[ Voor 6% gewijzigd door aschja op 02-01-2022 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
aschja schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:11:
[...]

En wat ik niet zo goed begrijp over die steekproeven. Dan kan het zo maar zijn dat er mensen geen recht op subsidie maar die wel krijgen?
Elke aanvraag helemaal controleren is te duur in de uitvoer. Met steekproeven proberen ze de kans op fraude laag te houden.

Maar inderdaad: als je het lef hebt vraag je gewoon subsidie aan zonder te voldoen aan de voorwaarden. Zal dan voornamelijk gaan over tekendatum contract. De andere voorwaarden worden namelijk automatisch gecontroleerd bij uitkering (tenaamstelling en fiscale waarde)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Krijg zojuist mail van de leasemaatschappij met een mooi contract met de datum 2-1-2022.
Dat wordt dus mijn eerste bezigheid op het werk morgen ;) (na de koffie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer058
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-05 18:42
Ben een beetje jaloers op je hjs: ondanks dat de leasemaatschappij het beloofd had, nog geen contract in de mail...

Peugeot E-208 - 15 x 385 wp 5° zuid - Zonneplan Nexus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:30
hjs schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:45:
Krijg zojuist mail van de leasemaatschappij met een mooi contract met de datum 2-1-2022.
Dat wordt dus mijn eerste bezigheid op het werk morgen ;) (na de koffie).
Vandaag heb ik ook de PL contract binnen. Direct getekend. _/-\o_
Morgen de subsidie regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer058
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-05 18:42
Gefeliciteerd! Bij welk bedrijf, hjs en Usta?

Peugeot E-208 - 15 x 385 wp 5° zuid - Zonneplan Nexus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Jelmer058 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:31:
E208 via Just Lease

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Laatst online: 01-05 08:53
hoe zit het als je een 2e hands ev koopt van een garage, waar de vorige eigenaar al vorig jaar subsidie ervoor heeft aangevraagd? de 1e eigenaar moet het dan naar rato terugbetalen en de nieuwe eigenaar kan weer de subsidie aanvragen neem ik aan?

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Hier ook gelukkig op tijd het Private Lease contact binnen voor onze Aiways U5 via Lease-E.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-04 20:36

Arm1n

Zeven over half twee

Freekers schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 20:16:
[...]

Volgens de Rijksoverheid was 72% van de elektrische auto’s in 2020 zakelijk lease (excl private lease) volgens het trendrapport Nederlandse markt personenauto’s.

Nu zal dat tegenwoordig wel iets hoger zijn maar ik verwacht geen 22k aanvragen binnen een dag.

Gedeeltelijk wishful thinking van mij want ik wil komende week nog een e-208 uitzoeken :X

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
Kia e-Niro via LeasePlan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
aschja schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:11:
[...]

Zeg jij het maar.

[Afbeelding]

Nou ja, er staat niet eens overeenkomstnummer op, dit is gewoon een offerte voor een contract, meer niet. Als jij daarmee akkoord gaat en het daarop wilt gokken, be my guest, maar ik eis meer zekerheid. Ik ga niet het risico aan mijn kant laten zitten, de Citroën dealer loopt geen 2000/3350 mis als dit niet goed gaat, jij wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Coasterfreak schreef op zondag 2 januari 2022 @ 20:04:
hoe zit het als je een 2e hands ev koopt van een garage, waar de vorige eigenaar al vorig jaar subsidie ervoor heeft aangevraagd? de 1e eigenaar moet het dan naar rato terugbetalen en de nieuwe eigenaar kan weer de subsidie aanvragen neem ik aan?
Doet er niet toe wat er met de vorige eigenaar is gebeurd. Jij moet het kopen/private leasen van een geregistreerde garage/dealer (volgens mij is BOVAG de eis) en dan kom jij gewoon in aanmerking om de subsidie van 2k te claimen.

Los daarvan moet de vorige eigenaar inderdaad alles naar rato terugbetalen en alleen voor de gebruikte maanden het voordeel genieten. Maar dat is iets puur tussen vorige eigenaar en de RVO, jij hoeft je daar niet eens druk om te maken. Enige wanneer dat wellicht nodig is, is als het om PL gaat en ook het contract overgezet moet worden, dan moet je even bellen met de RVO of je wel het volledige bedrag krijg in maandelijkse termijnen of dat je ook dat overneemt, want het PL contract wordt dan sowieso overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
MooDyBLueS schreef op zondag 2 januari 2022 @ 23:59:
[...]

Nou ja, er staat niet eens overeenkomstnummer op, dit is gewoon een offerte voor een contract, meer niet. Als jij daarmee akkoord gaat en het daarop wilt gokken, be my guest, maar ik eis meer zekerheid. Ik ga niet het risico aan mijn kant laten zitten, de Citroën dealer loopt geen 2000/3350 mis als dit niet goed gaat, jij wel.
True. Het contract nummer staar onder het blauwe vlak. Je krijgt namelijk ook geen ander document. Dit is een 10-pagina tellend document met Sepa machtiging. Als het om een offerte zou gaan was dat allemaal niet nodig. Zal ze voor de zekerheid even bellen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMES
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 06-05 20:29
aschja schreef op maandag 3 januari 2022 @ 08:41:
[...]

True. Het contract nummer staar onder het blauwe vlak. Je krijgt namelijk ook geen ander document. Dit is een 10-pagina tellend document met Sepa machtiging. Als het om een offerte zou gaan was dat allemaal niet nodig. Zal ze voor de zekerheid even bellen zo.
Zojuist ook even contact gelegd met PSA, je krijgt inderdaad nog een definitief contract toegestuurd, wanneer weet ik niet. Maar het huidige ondertekent document zou genoeg moeten zijn. Mocht je ze aan de lijn krijgen, dan hoor ik graag de uitkomst daarvan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
RMES schreef op maandag 3 januari 2022 @ 08:50:
[...]

Zojuist ook even contact gelegd met PSA, je krijgt inderdaad nog een definitief contract toegestuurd, wanneer weet ik niet. Maar het huidige ondertekent document zou genoeg moeten zijn. Mocht je ze aan de lijn krijgen, dan hoor ik graag de uitkomst daarvan! :)
Wat?! Ik vind dat wel tricky. Want als ze dit afkeuren heb je pech. Je kan geen revisie insturen. Ik kreeg ze net niet te pakken. Zal wel druk zijn bij PSA. Maar wat @MooDyBLueS ook aangeeft. Ik vind het ook vreemd dat er geen contractdatum opstaat, maar wel een geldigheid aanbod. Ik vind dat vreemd. Dan heeft het inderdaad meer weg van een offerte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Stipt 9 uur en de RVO site ligt plat :+

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/teTEmUXe93.png/raw

[ Voor 49% gewijzigd door Freekers op 03-01-2022 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Freekers schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:01:
Stipt 9 uur en de RVO site ligt plat :+
Hahahahhaha. Classic overheid. Ik zat er al in, maar zie em nog niet staan overigens.

[ Voor 12% gewijzigd door aschja op 03-01-2022 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

aschja schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:01:
[...]

Hahahahhaha. Classic overheid. Ik zat er al in, maar zie em nog niet staan overigens.
Hoe bedoel je precies ik zit er al in? Ik vernieuwd exact om 9 uur de pagina en toen niets meer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
aschja schreef op maandag 3 januari 2022 @ 08:57:
[...]

Wat?! Ik vind dat wel tricky. Want als ze dit afkeuren heb je pech. Je kan geen revisie insturen. Ik kreeg ze net niet te pakken. Zal wel druk zijn bij PSA. Maar wat @MooDyBLueS ook aangeeft. Ik vind het ook vreemd dat er geen contractdatum opstaat, maar wel een geldigheid aanbod. Ik vind dat vreemd. Dan heeft het inderdaad meer weg van een offerte.
PSA is gigantisch traag en stroperig en onduidelijk over het algemeen. Ik lease onze huidige (non-EV) daar en dit is mijn laatste keer, het idee van je lokale dealer die je aanspreekpunt is etc is leuk maar in de praktijk mogen en kunnen die niks anders dan jij zelf: de telefoon oppakken en in de wacht staan. De 'overneenkomst' die je hebt is idd een offerte, geen contract, dit komt omdat je dit normaliter indient bij je dealer en dan krijg je later het contract toegestuurd dat je daadwerkelijk moet tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:27
Ik ben bezig met de aanvraag in te vullen, maar hij loopt vast bij het uploaden van de overeenkomst. Dan krijg je een interne serverfout. Even geduld mannen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Spixo schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:06:
Ik ben bezig met de aanvraag in te vullen, maar hij loopt vast bij het uploaden van de overeenkomst. Dan krijg je een interne serverfout. Even geduld mannen ;-)
Ik zie de hele regeling niet eens staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spixo
aschja schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:08:
[...]

Ik zie de hele regeling niet eens staan.
Zoek 'Subsidieregeling Elektrische Personenauto's Particulieren'. Of zoek minimaal op de woorden 'elektrische personenauto'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Laatst online: 06-05 22:42

d0s

sssst

Hij staat op de 2e pagina :-) rond 09.01 stond hij er tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Spixo schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:09:
[...]

Zoek 'Subsidieregeling Elektrische Personenauto's Particulieren'. Of zoek minimaal op de woorden 'elektrische personenauto'.
Did the trick! :)

But.... Een Dacia Spring trekt harder op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HIdhgH8tXpczj8yUMxSfN7wiHFo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nWkvkt8UvOYEF8LYrAXaCWtM.png?f=user_large

ARGHHHHH

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hfCMlx4EPH4GBv103G2TlpWCFT4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XSeWJOU8TsRvJ5HTh6rzjmhD.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 56% gewijzigd door aschja op 03-01-2022 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjdjong
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-05 13:30
Spixo schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:06:
Ik neem aan dat dit voor een koopovereenkomst is? Ik heb 'em zojuist ingevuld voor private lease, maar ik hoefde niets te uploaden. Alleen tekendatum contract invullen was voldoende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat een puinzooi dit weer. Precies zoals ik verwachtte

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/raSiFUre64.png/raw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
sjdjong schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:17:
[...]

Ik neem aan dat dit voor een koopovereenkomst is? Ik heb 'em zojuist ingevuld voor private lease, maar ik hoefde niets te uploaden. Alleen tekendatum contract invullen was voldoende...
Steekproeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallom
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-05 09:46
sjdjong schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:17:
[...]

Nee hoor, ik heb ook een lease, en moet een overeenkomst uploaden, alleen loopt die de hele tijd vast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
hallom schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:17:
[...]

Nee hoor, ik heb ook een lease, en moet een overeenkomst uploaden, alleen loopt die de hele tijd vast :)
Jij bent de steekproef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Freekers schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:17:
Wat een puinzooi dit weer. Precies zoals ik verwachtte

[Afbeelding]
Niet te geloven zeg. Een site die er met een paar honderd/duizend man meteen uitknalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

aschja schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:19:
[...]

Niet te geloven zeg. Een site die er met een paar honderd/duizend man meteen uitknalt?
Dit lijkt wel dailup simulator. Kunnen ze niet eens gaan babbelen met de gasten die testafspraken site in elkaar gedraaid hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Ok alle vragen ingevuld, leaseovereenkomst is geupload. Maar definitief verzenden, ho maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
Pff, eindelijk gelukt met de aanvraag. De hele site was super traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Freekers schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:22:
[...]

Dit lijkt wel dailup simulator. Kunnen ze niet eens gaan babbelen met de gasten die testafspraken site in elkaar gedraaid hebben?
Ik word er inmiddels knettergek van. Kom je er weer door. Knal je er na pag 1 weer uit. Gek van.
Pagina: 1 ... 11 ... 19 Laatste