Gebeld worden door energie collectieven

Pagina: 1
Acties:
  • 1.185 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrsL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-01 14:27
Hi allen,

Ik word al een tijd dagelijks gebeld door energiecollectieven, en heb me ook al ingeschreven in bel-me-niet registers. Het lijkt erop dat dit nooit zal ophouden tenzij ik een andere nummer neem, of gewoon nee zeg en blijf registeren bij bel-me-niet totdat het ophoudt.

Dit lijkt me gewoon "saaie bulk buy in en doorverkoop" business wat redelijk legitiem zal zijn. Alsnog zit ik ermee dat ik telkens gebeld wordt, en vertroebeld het mijn lijst van blacklists.. Best vervelend allemaal, maar ben ik nog wel nieuwsgierig naar hoe dit allemaal in zijn werking gaat tot aan AVG en dergelijke privacy wetgeving, en wat ik precies er tegen kan doen?

Hoe kom ik achter het bedrijf dat mijn gegevens verkoopt of verzamelt in hun database, waar al die energie "collectieven" hun informatie vandaan halen?

Is er weleens iemand die hier verder onderzoek in heeft gedaan?

Ik zal vast de enige hierin zijn met deze nieuwsgierigheid, maar probeer het gewoon. :+ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:24

GieltjE

Niks te zien...

Nog geen daadwerkelijk onderzoek, maar ik vermoed dat ze dondersgoed weten dat ze aan de foute kant van de wet zitten. De ene week is het "Nederland energie bv", de volgende week "Energie nederland bv" en zo verder.
Heb hier jarenlang last van gehad, elke week de volgende, geen ophouden aan (tot ik ze een paar weken lang zover uitgescholden heb dat het zover de grens overging dat het eigenlijk niet meer kon, daarna nooit meer iets van gehoord).

[ Voor 3% gewijzigd door GieltjE op 30-06-2020 15:28 ]

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:33
Gewoon direct je beroepen op je 'recht van verzet':

https://www.bel-me-niet.nl/vragen/wat-het-recht-van-verzet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Gewoon tijdens het gesprek ophangen. Ik weet dat je altijd respect voor elkaar moet hebben, maar wat mij betreft overschrijden zij iets te vaak alle fatsoensnormen door de registers niet te raadplegen. Opnieuw inschrijven in de registers heeft geen zin, die bedrijven kopen de gegevens illegaal van andere partijen. Het staat los van eventuele KvK inschrijvingen, de gegevens worden gewoon illegaal aangeschaft van medewerkers bij andere callcentra die database exports maken en doorverkopen.

[ Voor 21% gewijzigd door Trommelrem op 30-06-2020 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JZX81_Drift
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-06 21:45

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

Sta je bij de KvK ingeschreven toevallig? Dat is het moment waarop het ook bij mijn vriendin begonnen is.

Knutselt graag aan roestige achterwielaangedreven Japanse wrakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:24

GieltjE

Niks te zien...

JZX81_Drift schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:30:
Sta je bij de KvK ingeschreven toevallig? Dat is het moment waarop het ook bij mijn vriendin begonnen is.
Dat zou goed kunnen, sta er zelf ingeschreven (wel met bel me niet markering maar sinds wanneer stoord iemand zich daaraan?).

Ophangen helpt helaas niet, meer dan twee jaar gedaan, geen resultaat mee behaald (behalve dat ze meteen daarna vaak weer bellen).

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

JZX81_Drift schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:30:
Ik heb bewijs je niet bij de KvK met "nummer X" hoeft te staan ingeschreven, alsnog via allerlei andere (ongereguleerde) databases en doorverkoop, fijn jarenlang werden gebeld op "nummer X".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:25

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Gewoon die gesprekken doorverbinden met de juiste afdeling. Zeg er niet bij dat het de afdeling afschepen is ;).

1) Zet persoon on hold
2) Bel 085-303 3 033 (de Afscheeplijn, test maar eens droog uit)
3) Haal persoon uit wachtstand en zet op de tweede telefoonlijn
4) Zet je microfoon uit, ga achterover zitten, en geniet ervan.

Doe dit keer op keer, en het energiebedrijf zet je op een zwarte lijst :P
Mission accomplished!

[ Voor 5% gewijzigd door AW_Bos op 30-06-2020 15:33 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
AW_Bos schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:33:
Doe dit keer op keer, en het energiebedrijf zet je op een zwarte lijst :P
Er komt meestal geen energiebedrijf aan te pas. Telefoontjes plegen is een dure aangelegenheid voor de energiebedrijven. Doorgaans zijn dit van die halve tussenpersonen die bellen waardoor je altijd lastig van je overeenkomst af komt. En reken maar dat die bedrijfjes een overeenkomst sturen zodra je "ja" hebt gezegd. Daarna heb je 14 dagen de tijd om de boel te annuleren maar kun dat tussenbedrijf natuurlijk niet bereiken... Daar zit je dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:42
Ik heb het makkelijker. Ik ben doof dus ik kan al niet bellen. Mocht ik toch 'lastiggevallen' worden, dan neem ik op en gil ik heel erg hard in de telefoon.

En dat was 5 jaar geleden geloof ik. Nooit meer gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:25

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

sypie schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:35:
[...]

Er komt meestal geen energiebedrijf aan te pas. Telefoontjes plegen is een dure aangelegenheid voor de energiebedrijven. Doorgaans zijn dit van die halve tussenpersonen die bellen waardoor je altijd lastig van je overeenkomst af komt. En reken maar dat die bedrijfjes een overeenkomst sturen zodra je "ja" hebt gezegd. Daarna heb je 14 dagen de tijd om de boel te annuleren maar kun dat tussenbedrijf natuurlijk niet bereiken... Daar zit je dan.
Lijkt me niet relevant. Wie er ook belt, als die keer op keer dood loopt bij jou, en getrolled wordt, zullen ze toch snel je nummer markeren als 'geen interesse'.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Die telefoonbedrijfjes kopen gewoon een zooi data, wat grote handel is tegenwoordig. Als je daar tussen zit wordt er helemaal niks gefilterd. Simpel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik word de laatste tijd helemaal leip gebeld 2x per dag door een Privénr.. Eerst een nummer ( https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/31302025051/p/1 ) dus dat heb ik direct geblokt. Voor het blokken, direct na wegdrukken belde een privénr. En nu heb ik dus nog steeds dat Privénr wat me lastig valt. :/ Ik heb vandaag opgenomen (is nog best lastig, binnen 4x overgaan hangen ze op), schreeuwde iemand wat naar een collega en vervolgens werd er een bandje met keuzemenu aangezet. :F Wat is dit voor idioterie?
Ik laat mijn nummer dus nergens achter, sta in het Belmeniet register.. geen idee hoe ze aan mijn nummer zijn gekomen. Schijtirritant. Ik kan Privénummers niet blokkeren want de neuroloog belt bijv ook met een afgeschermd nummer.

Dus ik volg dit topic ook even, ben behoorlijk benieuwd hoe ze aan mijn nummer komen..

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Wat bij mij helpt... Mijn do not disturb aanzetten en mijn mobiel alleen af laten gaan bij belangrijke contactpersonen.

Mocht ik onverhoopt er toch een aan de lijn krijgen: met een paar gerichte vragen superirritant zijn en ze de zin van hun baantje laten afvragen.

Zoiets valt bij mij in de categorie kustverkoper, met elke outbound telefoontje leveren ze iets van hun ziel in. Totdat er niets meer overblijft.

[ Voor 21% gewijzigd door Tatsu op 30-06-2020 20:46 ]

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:37
Ik was het na een keer of 6 met verschillende bedrijfsnamen (Rotterdam nuts groep, holland energie bv) en me tevergeefs beroepen op recht van verzet(!!!) er helemaal klaar mee en toen heb ik zo'n meisje aangesproken op wat ze nou eigenlijk aan het doen was met d'r leven. Mensen lastig vallen met een leugen over dat ik een email had gestuurd of een aanvraag gedaan om ze iets aan te smeren wat ze niet nodig hebben. Ik denk bijna tot tranen toe. Heb gevraagd of ze nou vond dat ze bijdroeg aan een betere wereld enzo.

Daarna nooit meer gebeld, dus ik denk dat ze met een zwarte lijst werken.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06 20:32
sypie schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:35:
[...]

Dit...
Ik heb een keer "ja" gezegd op een "vrijblijvende offerte" van energie direct.
Er kwam inderdaad netjes een offerte binnen. Die veel te duur was dus ik heb er niks mee gedaan.
3 dagen laten post "Welkom nieuwe klant. We zijn blij dat U een contract heeft genomen. Wij hebben uw oude energie contract alvast voor U opgezegd".

En dan helemaal onder in de kleine lettertjes dat je binnen 14 dagen "geheel vrijblijvend" kan opzeggen. Met een nummer dat 99 cent per minuut kost en je een kwartier in de wacht laat staan.
Ik heb ze hiervoor mij de ACM gemeld.

Maar sindsdien (2,5 jaar) krijg ik inderdaad wekelijks telefoon van dingen als "de bond voor lagere energieprijzen". Ik heb zelfs een club gehad die claimde dat ze in opdracht van het RIVM mensen een lagere energieprijs boden vanwege corona...

Tegenwoordig heb ik een call-block app met een zwarte lijst waar de nummers van de meeste callcenters op staan. Die worden nu zonder notificatie geweigerd.
De laatste maand begint het weer, maar dat nu met +44 nummers waar je iemand in het Engels met een Indisch of Pakistaans accent aan de lijn krijgt... Mijn nummer is dus weer doorverkocht aan de volgende oplichter.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:40
Zie dit topic Veelvuldig gebeld door energie callcentra

Ik heb een vast tactiek voor elk gesprek.
Ik neem elk gesprek op.
Ik vraag of ze een website hebben, dan weet ik met wie ik te maken heb.
Als ik tijd heb speel ik het mee en maak een vergelijking op pricewise of gaslicht.com, die komen altijd goedkoper uit.
Ik verzoek telefonisch om mijn gegevens niet te verwijderen, omdat ik een AVG verzoek in wil dienen.
Per mail vraag ik mijn persoonsgegevens en de herkomst op. Ze zijn verplicht dit te geven. Als ze dit niet geven, dan dien ik een klacht in bij de autoriteit persoonsgegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:50

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Tijden terug werd ik ook 3-4 keer per week gebeld door "verschillende" van die toko's. Toen heb ik een keer gezegd dat de electra bij de huur van het pand in zat. "Zo, dat heeft u goed geregeld!" kwam er door te telefoon. "Zeker weten, daar ben ik heel blij mee!" antwoordde ik. Die gast wenste me een fijne dag en hing op.

Nooi meer door dergelijke toko's gebeld. Wat inhoud dat ze of allemaal eigenlijk één en dezelfde toko zijn of dat ze gezamenlijk van dezelfde lijst werken.

Hoe dan ook is iemand die geen zeggenschap heeft over de electra rekening niet interessant dus wordt van de lijst gehaald :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:40
KvK inschrijving? Mail ze en sommeer om je telefoonnummer te laten verwijderen uit de database.
De "non mail indicator" werkt niet voor telefoon en die zakelijke energie callcenters hebben schijt aan bel me niet. Verder na elk telefoontje de partij die je belt aanmelden bij ACM vanwege schijt aan belmeniet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:39

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.