Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-04 17:36
Ik zit inmiddels al misschien wel een paar jaar dat ik erg vaak gebeld wordt door allerlei callcentra die mij energie aan willen smeren of over willen laten stappen. Ooit ben ik een keer overgestapt op deze manier, dat had ik denk ik nooit moeten doen.

Nu wordt ik altijd door verschillende partijen benaderd. Soms eens een paar maand niet, en op een ander moment wordt ik weer weken lang om de haverklap gebeld. Eerder ging ik altijd netjes ermee om, en zei ik van nee dankjewel geen interesse.

Nu doe ik het anders, ik vraag hoe ze aan mijn nummer en gegevens komen, ik vraag hoe hun bedrijf heet en waar ze gevestigd zijn en met wie ik spreek. Daarnaast doe ik het verzoek mijn gegevens te verwijderen. Bijna altijd hangen ze direct op als ik dat soort vragen stel, en op het verzoek mijn gegevens te verwijderen gaan ze helemaal niet in. Een enkeling verwijst mij naar het bel me niet register waar ik natuurlijk al in sta.

Iemand een idee hoe ik hier ooit nog vanaf kom zonder een nieuw telefoonnummer te hoeven aanvragen? Meestal gaat het om anonieme nummers, of nummers die ik niet kan terugbellen of terugvinden. Daarnaast zijn mijn gegevens blijkbaar op allerlei plekken bekend, of al die callcentra halen het uit een of andere centrale database.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23:16

MLLL

Palm Treo 650

Ik zeg altijd dat ik huur inclusief gas water licht, ben je binnen 10 seconden van ze af.
Het blijft toch vechten tegen de bierkaai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:33

Honesty

kattenneus!

Ik word ook steeds harder vroeger nog weleens discussies gehad over de prijs per m2 of kwh maar of ze snappen je niet of ze willen het niet snappen maar tot een contract is het nooit gekomen. Maar wel vele verloren uren.

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hypz
Het gaat mij vooral erom dat ik gewoon oprecht graag wil dat ze mijn gegevens verwijderen, en daarnaast niet meer bellen natuurlijk. Ze weten vanalles namelijk, naam / adres/ bankrekeningnummer / e-mailaders. Ik hoopte door dat te vragen het te verwijderen dat ze dat dan zouden doen, omdat daar nu ook betere wetgeving voor is e.d. wanneer je verzoekt gegevens te verwijderen. Maar dat gebeurt gewoon niet, dat vind ik het ergste.

Daarom vraag ik ook vaak van met wie ik spreek en van welk bedrijf en waar ze gevestigd zijn e.d., zodat ik er nog wat mee kan of ergens melding kan maken bijvoorbeeld maar op die vragen krijg ik gewoon geen antwoord, of ze worden brutaal.

Mijn doel met dit topic is met name dus, kan ik iets ondernemen om ze mijn gegevens te laten verwijderen?

[ Voor 14% gewijzigd door hypz op 08-04-2020 21:28 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04 12:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Gewoon direct ophangen en verder met je leven.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
@hypz KvK inschrijving toevallig?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Direct beroepen op je recht van verzet. Dan mogen ze niks meer als je ooit klant van ze geweest bent, ze zijn verplicht om je dan te verwijderen uit de telefoonlijsten.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 13:39
https://www.bel-me-niet.nl/ Dit is het makkelijkste. Als ze je toch bellen dan vraag je gewoon hoe ze aan je nummer komen omdat je in het bel me niet register staat. Dan hangen ze zelf snel op omdat ze weten dat ze dan niet mogen bellen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:47

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Telefoonnummer noteren en structureel blijven melden bij de ACM inzake overlast. Sta je op het Belmeniet register?
En om ze te treiteren: zeggen dat je even iemand anders aan de telefoon gaat halen, en dan gewoon de lijn open laten... })

[ Voor 35% gewijzigd door Microkid op 08-04-2020 21:39 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:33

Honesty

kattenneus!

True schreef op woensdag 8 april 2020 @ 21:34:
Direct beroepen op je recht van verzet. Dan mogen ze niks meer als je ooit klant van ze geweest bent, ze zijn verplicht om je dan te verwijderen uit de telefoonlijsten.
Hebben ze daar ook niet zo'n bandje voor nadat ze hebben opgehangen?

Festina lente

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-04 14:12

Croga

The Unreasonable Man

True schreef op woensdag 8 april 2020 @ 21:34:
Top. Ze verwijderen alles. En 10 minuten later pakken ze het bestand waar ze je uit geïmporteerd hebben er weer bij (die uiteraard bij een ander bedrijf staat) en je staat er net zo goed weer in.

Geen moeite in steken. Meteen ophangen is echt het enige wat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-04 17:02
Honesty schreef op woensdag 8 april 2020 @ 21:38:
[...]

Laatst ook mee te maken gehad.
Ik had twee weken geleden akkoord gegeven voor een overstap maar gelijk een uur later na even rustig dingen uit te rekenen toch maar besloten om gebruik te maken van WKOA.
Dagje later telefoon gekregen over het waarom annuleren en netjes beantwoord.
Maar ik stond nog niet in het bel-me-niet register.
Afgelopen week ben ik weer gebeld, deze keer door een ander callcenter. Heb gezegd geen interesse te hebben en ben daarop gewezen op het bel-me-niet register bandje die je telefonisch kan doorlopen.

Dus ik rustig wachten tot het bandje begint, helemaal in de hoop dat ik met enkele tellen klaar zou zijn, maar niets is minder waar. Een registratie over de telefoon duurt ongeveer 3 minuten. Zoveel geduld heb ik niet aan de telefoon voor een geautomatiseerd systeem.
Heb opgehangen en online mezelf geregistreerd.
Nu maar zien of zo een registratie ook daadwerkelijk uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:11

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Hier thuis hebben we er ook enorm last van. Allemaal min of meer hetzelfde riedel. Ze weten vrij veel van je ( vermoedelijk van lijsten en sommigen hebben vermoedelijk inzage in het centraal aansluit register ) en ze doen voor alsof alles veel goedkoper kan.

Bij "NEE" wordt er niet geluisterd en er wordt een script gevolgd om je maar die fuik in de leiden.

Tip: Installeer CallInsider op je telefoon. Als je wordt gebeld wordt het telefoonnummer gecontroleerd bij de website wieheeftgebeld.nl en zo filter je al heel veel telefoonnummers er uit die je niet hoeft op te nemen.

Soms bellen ze anoniem, die moeten wij wel opnemen helaas, maar vaak zijn ze dan ook te herkennen omdat ze zich niet meteen kenbaar maken wie je aan de telefoon hebt ( veel roezemoes op achtergrond.

In dat geval gewoon ophangen.

Lang verhaal kort: Je staat op een lijst, en daar kom je helaas voorlopig niet meer vanaf.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Ik sta inderdaad in het bel me niet register, heel lang al. Blijkbaar trekken ze zich daar niks van aan.

Bedankt voor de tip van die ACM consuwijzer, staat wel veel informatie op en zie inderdaad dat ik daar melding kan maken ook. Dat ga ik daar doen,weet niet of het helpt, maar soms heb ik wel een telefoonnummer, meestal een 085 nummer, dan kan ik in iedergeval het nummer doorgeven waardoor ik wordt lastiggevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 14:06
hypz schreef op woensdag 8 april 2020 @ 21:49:
Ik sta inderdaad in het bel me niet register, heel lang al. Blijkbaar trekken ze zich daar niks van aan.

Bedankt voor de tip van die ACM consuwijzer, staat wel veel informatie op en zie inderdaad dat ik daar melding kan maken ook. Dat ga ik daar doen,weet niet of het helpt, maar soms heb ik wel een telefoonnummer, meestal een 085 nummer, dan kan ik in iedergeval het nummer doorgeven waardoor ik wordt lastiggevallen.
De inschrijving bij het bel me niet register had een verloopdatum. Heb je je al eens opnieuw ingeschreven?

Quote:
Indien u zich echter heeft aangemeld vóór 1 oktober 2009 bij de Stichting Infofilter, dan was uw inschrijving slechts 3 jaar geldig

[ Voor 10% gewijzigd door Meester_J op 08-04-2020 21:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Sta je in het KVK register? Dan trekken ze je nummer daaruit. Veelgehoorde klacht onder ZZPers dat ze lastig gevallen worden door energiemaatschappijen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-02 17:24
Ik hoorde dat iemand het opgelost heeft door bij kvk een verkeerd nr in te schrijven.
Ze controleren wel of het nr werkt.
Dus toen een mobiel nr gebruikt en bij kvk opgegeven en later een ander mobiel nr genomen.

[ Voor 10% gewijzigd door Simba op 09-04-2020 07:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-04 18:25
Honesty schreef op woensdag 8 april 2020 @ 21:38:
[...]

Dat is het belmenietregister, daar wil ik niet in. Het recht op verzet is bijna magisch: Ik zeg alleen "Ik maak gebruik van mijn recht op verzet", daarna hang ik op. En dat werkt!

Of, als je je verveelt, vraag hoe je zeker kan weten dat ze echt voor het energiebedrijf werken, omdat je 5 keer per dag iemand aan de lijn hebt die hetzelfde beweert. Daar heb ik nog nooit een antwoord op gekregen :+

[ Voor 23% gewijzigd door RemcoDelft op 09-04-2020 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Ik sta niet in KVK register, daaruit hebben ze de info niet,
Bel me niet register sta ik nog in heb ik ff gechecked op de site

Ik zal volgende keer mijn recht van verzet benoemen dat ik daar gebruik van wil maken. Bedankt zover allemaal, denk dat verder helaas weinig aan te doen is

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-04 08:38

Gertjuhjan

Software Engineer

Ik krijg bijna nooit dit soort telefoontjes terwijl ik toch mijn telefoonnummer al 17 jaar in bezit heb.

Mijn partner daar in tegen krijgt dit soort telefoontjes regelmatig. Maar ik weet ook hoe dat komt. Bij iedere winactie die zij tegenkomt denkt ze "Gratis spullen" en vult altijd haar gegevens in (zelfs 1 keer die van mij, werd ik alsnog gebeld). Hierna is je telefoonnummer vogelvrij voor die partij, want je bent akkoord gegaan met hun voorwaarden en hebben ze niets meer te maken met het belmenietregister (Want je bent soort van klant geworden)

Kan het zijn dat je je telefoonnummerte vaak invuld bij dit soort winacties?

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21:21
Ik heb een eigen bel-me-niet-register. Dit soort partijen gaan rechtstreeks in de automatische blokkeerlijst. Voicemail is zooo jaren 90, dus die staat uit. Nummers die ik niet ken maar met 020 of 088 beginnen neem ik standaard niet op maar gooi ik eerst door google. in 99% van de gevallen zet ik die daarna ook in de blokkeerlijst. Anoniem staat er ook in. ik ken niemand die mij anoniem zou moeten bellen en anders smsen of appen ze me maar een belverzoek. heel soms verwacht ik een telefoontje van iemand die anoniem belt (uitslag dokter, dat soort dingen) dan haal ik anoniem tijdelijk uit de blokkeerlijst.

zo zie ik in mijn historie een aantal volhouders die het weken of maandenlang dagelijks proberen, maar ik heb er geen centje last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anoniem blokkeert mijn telefoon oom automatisch. Ik zou dat willen uitbreiden naar "niet in mijn nummerlijst is blokkeren". Vrij draconisch, maar voor een prive telefoon best wel acceptabel. Ik neem onbekende nummers toch niet op.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-04 07:28
Ik maak het ook mee, waarbij ze een verkeerd adres gebruiken elke keer (ooit verkeerd aangemeld voor energie geloof ik). Ik heb er gewoon zo m'n lol mee, mede omdat het adres niet bij mij hoort. Ze geven elke keer aan dat ze het "goedkoper" voor me kunnen maken, maar ik betaal (omdat het adres helemaal niet bij mij hoort) hier natuurlijk 0 euro momenteel. Ondertussen hebben een aantal collega's en m'n vriendin mee mogen genieten (als ik de tijd heb) en is het een beetje een hobby om ze wat langer en verward aan de lijn te houden. Dit niet alleen omdat het kan, maar ook om ze bezig te houden zonder dat het wat oplevert en zodat ze in die tijd in ieder geval niet iemand anders kunnen lastig vallen (en naar mijn mening zelfs oplichten).

edit: beetje zoals dit

[ Voor 5% gewijzigd door Aragnut op 09-04-2020 08:35 ]

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• MR.Harok
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05:27
Wat ik tegenwoordig doe is het volgende:

1. Vragen of ze even een momentje hebben.
2. Tweede gesprek starten naar +31 85 303 3033
3. Gesprekken samenvoegen
4. Achterover leunen en genieten van het gesprek

Dit is wat er gebeurt: http://aaas.tilaa.com/. Het is ook zeker de moeite waard om dat nummer een keer zelf te bellen voor de nodige humor.

[ Voor 27% gewijzigd door MR.Harok op 09-04-2020 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:53
Omdat ze volgens eigen zeggen geen commercieel bedrijf zijn, maar een informatievorozieining zou het hun lukken om niet te hoeven voldoen aan de belmenietregister. Dat is wat ik ergens heb begrepen. Mijn vrouw wordt ook altijd gebeld, ik nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slashcare
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-04 16:54
Ik heb de laatste keren aangegeven dat ik gebruik wil maken van mijn recht van verzet en dat ik dit niet via de IVR (het bandje) wil. Daar hebben ze gehoor aan te geven, mogen ze het met de hand doen. Dat zet je al heel snel op een lijst met laat maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik zeg altijd dat ik niet koop aan de telefoon en hang dan op(super bot wat ik normaal niet ben, maar ik heb er gewoon genoeg van), geen zin in die eindeloze discussies elke 3-4 maanden.
JvS schreef op donderdag 9 april 2020 @ 08:29:
Anoniem blokkeert mijn telefoon oom automatisch. Ik zou dat willen uitbreiden naar "niet in mijn nummerlijst is blokkeren". Vrij draconisch, maar voor een prive telefoon best wel acceptabel. Ik neem onbekende nummers toch niet op.
Er zijn ook officiële instanties (huisarts ed.) die anoniem bellen, het kan dus zijn dat je af en toe eens iets mist. Maar dan krijg je het 99/100 keer vast wel per post.

[ Voor 80% gewijzigd door Ernemmer op 09-04-2020 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-04 13:56

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Toevallig door 'consumenten manager' ? Welke zeggen dat ze onderdeel zijn van de consumenten bond?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-04 15:02
Ik word zo vaak gebeld door deze heren:

https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/0851057902

Op de zwarte lijst van mijn telefoon gezet. En ze worden nu automatisch geblokkeerd. Helaas spreken ze wel je hele voicemail vol met het verplichte bel-me-niet register bandje...

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

hypz schreef op woensdag 8 april 2020 @ 21:27:
Het gaat mij vooral erom dat ik gewoon oprecht graag wil dat ze mijn gegevens verwijderen, en daarnaast niet meer bellen natuurlijk. Ze weten vanalles namelijk, naam / adres/ bankrekeningnummer / e-mailaders. Ik hoopte door dat te vragen het te verwijderen dat ze dat dan zouden doen, omdat daar nu ook betere wetgeving voor is e.d. wanneer je verzoekt gegevens te verwijderen. Maar dat gebeurt gewoon niet, dat vind ik het ergste.

Daarom vraag ik ook vaak van met wie ik spreek en van welk bedrijf en waar ze gevestigd zijn e.d., zodat ik er nog wat mee kan of ergens melding kan maken bijvoorbeeld maar op die vragen krijg ik gewoon geen antwoord, of ze worden brutaal.

Mijn doel met dit topic is met name dus, kan ik iets ondernemen om ze mijn gegevens te laten verwijderen?
Recht van verzet benoemen. Dan moeten ze je gegevens verwijderen. En aanmelden bij belmeniet.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Laatst online: 26-04 00:59
Gewoon die gasten helemaal uitschelden. Wordt als ZZP-er ook niet meer gebeld.
Telkgens gedurende meetings gebeld worden door vage nummers, of onbekende nummers. Meedere malen per dag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-04 13:40
Zeg oh dat klinkt interessant, heb je een moment? Ik pak even mijn papieren er bij...

En zet je telefoon op mute. Meestal hangen ze binnen 10 minuten wel op 😉

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
Wat goed werkt is zeggen dat de persoon (jij dus) die ze willen spreken is overleden en dat het nogal pijnlijk is dat je steeds opnieuw erover gebeld wordt. Acteer wat emotie over dat je het zo niet kan afsluiten en dat het steeds opnieuw oprakelt. Zeggen dat je weet dat de callcenter medewerker daar zelf niet schuldig aan is zorgt voor wat meer medewerking.

Hiervoor moet je jezelf wel aanwennen dat je opneemt met alleen hallo als een onbekend nummer belt, zodat ze gaan vragen naar jou. Werkt het niet dan is het nog altijd een leuk stukje toneel dat zich afspeelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:19
Ik werd zelf lang geleden vaak gebeld door de vriendenloterij (had ooit meegedaan met zo'n actie van een gratis lot). Aangeven dat ik geen interesse had en niet gebeld wilde worden had geen effect. Ze bleven me wijzen op het bel-me-niet-register (waar ik al lang in stond) en het bandje aan het eind werd nooit volledig afgespeeld, dus kon er niets mee.

Uiteindelijk ben ik er vanaf gekomen door te ontkennen dat ik de persoon was die ze wilde spreken en dat ik hem ook niet kende.

Dat was echter een bedrijf dat mij persoonlijk wilde benaderen. Ik weet niet of dat voor zo'n algemene energievergelijker ook gaat werken, maar het valt te proberen.

Dus opnemen met "hallo?", Dan vragen ze waarschijnlijk of ze spreken met ..., Dat ontkennen, evt benadrukken met "wie!?... ken ik niet". Je eindigt dan met de mededeling dat je nu ophangt en niet meer gebeld wenst te worden.

[ Voor 9% gewijzigd door LA-384 op 09-04-2020 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-04 19:00

Ardana

Moderator General Chat

Mens

LA-384 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:48:
Uiteindelijk ben ik er vanaf gekomen door te ontkennen dat ik de persoon was die ze wilde spreken en dat ik hem ook niet kende.

Dat was echter een bedrijf dat mij persoonlijk wilde benaderen. Ik weet niet of dat voor zo'n algemene energievergelijker ook gaat werken, maar het valt te proberen.

Dus opnemen met "hallo?", Dan vragen ze waarschijnlijk of ze spreken met ..., Dat ontkennen, evt benadrukken met "wie!?... ken ik niet". Je eindigt dan met de mededeling dat je nu ophangt en niet meer gebeld wenst te worden.
Dit doe ik ook al jaren en ik word eigenlijk nooit gebeld. Die bedrijven beroepen zich erop dat ze een overeenkomst met jou hebben (gehad) en daarom het recht hebben je te bellen. Met een ander hebben ze geen overeenkomst en dus moeten ze het telefoonnummer uit hun systemen halen.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
@Ardana Het werkt dus bij meerdere bedrijven.
Toch twijfel ik of het ook gaat werken bij zo'n callcenter uit dit topic (proberen kan altijd natuurlijk). Ik word ook regelmatig gebeld, maar tot nog toe niet de kans gekregen op te nemen (hangen op na 3 á 5 keer overgaan). Ze wisselen ook constant van telefoonnummer, maar allemaal zijn het 085 nummers. Tegenwoordig blokkeer ik elk nieuw nummer waarmee ze bellen.

Als ik dan lees hoe onbeschoft anderen die door deze heren en dames gebeld worden, te woord worden gestaan, twijfel ik of ze veel waarde hechten aan de rechten en plichten in deze branche.

Opvallend genoeg bellen ze mij niet meer sinds de corona-crisis. Wellicht bang dat men teveel tijd heeft en daardoor hun kansen op een onbedoelde "ja" een stuk kleiner zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door LA-384 op 09-04-2020 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

DutchKel schreef op woensdag 8 april 2020 @ 21:36:
https://www.bel-me-niet.nl/ Dit is het makkelijkste. Als ze je toch bellen dan vraag je gewoon hoe ze aan je nummer komen omdat je in het bel me niet register staat. Dan hangen ze zelf snel op omdat ze weten dat ze dan niet mogen bellen.
Bij mij beweren ze telkens dat ik ergens klant ben (geweest) en dat ze daarom het belmeniet-register mogen negeren, ik ben echter nooit klant geweest van energieleveranciers. Helaas blijft het bellen maar doorgaan, telkens met andere nummers, heb er inmiddels de nodige geblokkeerd.
mkleinman schreef op woensdag 8 april 2020 @ 21:47:
Tip: Installeer CallInsider op je telefoon. Als je wordt gebeld wordt het telefoonnummer gecontroleerd bij de website wieheeftgebeld.nl en zo filter je al heel veel telefoonnummers er uit die je niet hoeft op te nemen.
Bij Android 8 (op een S7) is dat blijkbaar niet nodig, Android geeft zelf al een waarschuwing of een nummer berucht is voor telemarketing.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04 11:21

eagle00789

Est. November 2005

Ik snap niet dat jullie hier allemaal het bel-me-niet register blijven adviseren. Dit register werkt niet.
Ik wordt namelijk ook veelvuldig lastig gevallen door dit soort praktijken en krijg altijd het belmeniet register aangeboden. als ik aangeef dat ik daar al in sta, dan zeggen ze dat het 3 maanden kan duren voordat het verwerkt is. dat bel me niet register is bullshit. ik sta er al meer dan 5 jaar in en toch blijf ik meldingen krijgen. Veel bedrijven zeggen wel dat ze controleren, maar ze controleren niet. Melden bij de ACM heeft ook niet veel nut. doe dit al jaren en er veranderd niets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@eagle00789 Als je er al 5 jaar in staat heb je dan ook je aanmelding verlengd? Dat moet eens in de zoveel jaren.

Bij mij werkt het register prima. Ondanks dat ik al meer dan 10 jaar hetzelfde mobiele nummer heb wordt ik nooit gebeld door dit soort zaken. Ook waak ik er voor om overal op internet of via wazige winacties mijn telefoonnummer in te vullen. Mogelijk heeft dit ook nog effect op het een en ander, je weet toch niet hoe ze aan je data komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:02
eagle00789 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 11:19:
Ik snap niet dat jullie hier allemaal het bel-me-niet register blijven adviseren. Dit register werkt niet.
Klopt helemaal, als je ergens klant bent geweest sta je op een lijstje en daar kom je bijna niet meer vanaf. Die gegevens worden volgens mij ook doorverkocht. Zeker tegen het einde van een contract periode wordt ik door bijna door alle energie maatschappijen gebeld “uw contract eindigt binnenkort .........) en bijna altijd tijdens het eten. Ik laat ze dan even wachten en als ze nog aan de telefoon zijn heb ik geen interesse.
Maar dat hier iets aan gedaan moet worden is zeker en ik dacht dat er wel plannen zijn dat alleen actief aangemelde mensen gebeld mogen worden.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
gielie schreef op donderdag 9 april 2020 @ 11:25:
Zeker tegen het einde van een contract periode wordt ik door bijna door alle energie maatschappijen gebeld “uw contract eindigt binnenkort".
Dat komt omdat energiebedrijven al deze gegevens kunnen bekijken, ook van elkaars klanten.
https://www.essent.nl/ken...t/contract-einde-register

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Laatst online: 22:46

MsG

Forumzwerver

Het belmenietregister is ook alleen maar voor bedrijven die nog geen zaken met je hebben gedaan. Half Nederland snapt die website volgens mij niet. Als het oude relaties zijn hebben die juridisch gewoon het recht om te bellen. Je recht van verzet kan deze geldigheid teniet doen, dat is dus het enige wat gaat werken.

De afmeldprocedure werkt hier trouwens wel altijd, dan moet ik aan de lijn hangen en kan ik me daadwerkelijk ook afmelden, dat is ook wettelijk verplicht. Gaat het hier om bonafide bedrijven of shady bedrijven?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-04 13:18
[b]LA-384 in "Veelvuldig gebeld door energie callcentra"...

Dit doe ik ook altijd, ik werd tot voor kort erg veel lastig gevallen door internationale Forextraders. 1 keer interesse in getoond, meteen al mijn gegevens doorverkocht...
Na een aantal keer flink boos te zijn geworden op een paar van de medewerkers, iemand aan de lijn gehad dat hij ook maar zijn werk deed en een lijstje kreeg. Sindsdien neem ik bij onbekende nummers op zonder naam, als ik ze aan de lijn heb zeg ik dat ik een net nieuwe nummer heb en iemand anders ben. De laatste tijd niet meer gebeld hierdoor.

(met mijn oude werk werd ik veel gebeld door onbekende (internationale) nummers, dus ik moest opnemen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-03 16:34

T.C

Microkid schreef op woensdag 8 april 2020 @ 21:36:
Telefoonnummer noteren en structureel blijven melden bij de ACM inzake overlast. Sta je op het Belmeniet register?
En om ze te treiteren: zeggen dat je even iemand anders aan de telefoon gaat halen, en dan gewoon de lijn open laten... })
Tips dit tot mogelijke gehoorschade leiden zijn niet nodig. Sowieso heeft de call-center medewerker in feite geen schuld, hij/zij voert alleen maar uit wat opgedragen is.

[ Voor 38% gewijzigd door deepbass909 op 09-04-2020 12:56 ]

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Of gewoon niet overal je nummer rondstrooien. Pak een (gratis) simkaart die in je bureaulade ligt en vul dat nummer in. Het is weldegelijk je 'eigen' nummer maar marketingtechnisch volkomen onbruikbaar. Waar moeten ze anders voor bellen? Alles gaat toch via de mail en als het serieus is, dan krijg je een brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-04 12:12
Ik zeg altijd dat ik momenteel 100 euro toe krijg per jaar. na 30seconden zijn ze er achter dat je moet gaan betalen ipv toe krijgt. het gesprek is dan gelijk beëindigd en dan bellen ze ok niet meer terug

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grzzl
  • Laatst online: 06-04-2022
Eisen dat ze je gegevens van de bellijst halen. Zijn ze verplicht volgens de GDPR en dat weten ze. Dreig met een formele klacht als ze het niet doen.

Werkt uitstekend, moest dit drie keer zeggen maar wordt niet meer gebeld

Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt, mis ik mijn verstand nog het meest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
sypie schreef op donderdag 9 april 2020 @ 11:23:
@eagle00789 Als je er al 5 jaar in staat heb je dan ook je aanmelding verlengd? Dat moet eens in de zoveel jaren.
Nee, bel-me-niet beweert zelf dat dat niet nodig is;
Hoe lang is een blokkade van een telefoonnummer in het Bel-me-niet Register geldig?(uitgeklapte vraag)

Een inschrijving in het Bel-me-niet Register heeft een onbeperkte geldigheidsduur. Na inschrijving in het register, kunt u zelf uw gegevens beheren of uw account opheffen indien gewenst.

Indien u zich echter heeft aangemeld vóór 1 oktober 2009 bij de Stichting Infofilter, dan was uw inschrijving slechts 3 jaar geldig. Uw inschrijving was automatisch overgezet naar het Bel-me-niet Register. Doch 3 jaar na de datum van inschrijving bij de Stichting Infofilter, dient u zich opnieuw aan te melden bij het Bel-me-niet Register indien u de blokkade voor onbeperkte tijd wenst te handhaven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
"ik ben niet bevoegd om daar over te beslissen, daarvoor moet u bij mijn bewindvoerder zijn.. deze kunt u bereiken op 090x-xxxx"

en dan een duur 090x nummer geven.. :7

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
@LA-384 Dan ben ik dus al van voor 2009 ingeschreven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het komt vaak doordat mensen vaak hun echte telefoonnummer overal afgeven.
Bij webaankopen, bij zorgverz, Bij energeimaatsch etc etc

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:07

PB-powell

Mr. Laziness

Hackus schreef op donderdag 9 april 2020 @ 12:15:
Het komt vaak doordat mensen vaak hun echte telefoonnummer overal afgeven.
Bij webaankopen, bij zorgverz, Bij energeimaatsch etc etc
Logisch toch dat je je telefoonnummer doorgeeft aan bedrijven waar je zaken mee doet? Als er iets is wil je toch graag op de hoogte worden gehouden lijkt me ;)
Dat de nummers vervolgens worden doorverkocht dan wel in het archief blijven als oud klant zijnde is het probleem. Ik heb er gelukkig weinig last, maar van het recht van verzet had ik nog niet eerder gehoord. Is een goede om te onthouden mocht ik er ooit wel last van krijgen.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
hypz schreef op woensdag 8 april 2020 @ 21:11:
Ik zit inmiddels al misschien wel een paar jaar dat ik erg vaak gebeld wordt door allerlei callcentra die mij energie aan willen smeren of over willen laten stappen. Ooit ben ik een keer overgestapt op deze manier, dat had ik denk ik nooit moeten doen.

Nu wordt ik altijd door verschillende partijen benaderd. Soms eens een paar maand niet, en op een ander moment wordt ik weer weken lang om de haverklap gebeld. Eerder ging ik altijd netjes ermee om, en zei ik van nee dankjewel geen interesse.

Nu doe ik het anders, ik vraag hoe ze aan mijn nummer en gegevens komen, ik vraag hoe hun bedrijf heet en waar ze gevestigd zijn en met wie ik spreek. Daarnaast doe ik het verzoek mijn gegevens te verwijderen. Bijna altijd hangen ze direct op als ik dat soort vragen stel, en op het verzoek mijn gegevens te verwijderen gaan ze helemaal niet in. Een enkeling verwijst mij naar het bel me niet register waar ik natuurlijk al in sta.

Iemand een idee hoe ik hier ooit nog vanaf kom zonder een nieuw telefoonnummer te hoeven aanvragen? Meestal gaat het om anonieme nummers, of nummers die ik niet kan terugbellen of terugvinden. Daarnaast zijn mijn gegevens blijkbaar op allerlei plekken bekend, of al die callcentra halen het uit een of andere centrale database.
Zelf dit gehad met de vrienden van de postcode loterij die maar bleven bellen

06 overgenomen van oud collega, die zich had opgegeven waarschijnlijk.
Na weet ik hoeveel keer gebeld te zijn, ja meneer, we verwijderen uw gegegevens, nee meneeer, u moet zich daar en daar uitschrijven. Meneer, we gaan u nooit meer bellen, komt goed bla bla bla bla bla

Tot ik het helemaal zat was en 1x bewust zeer onbeschoft tekeer gegaan tot de persoon aan de andere kant huilend zat te telefoneren met mij. Sindsdien nooit meer gebeld door hun.

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Findail
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04:52
De optie is al eerder genoemd: een klacht indienen via ACM.

Ik werd ook om de haverklap gebeld, meestal door 1 bedrijf/ callcenter. Telkens vertelde ik dat ik niet meer gebeld wilde worden door hen ('recht op verzet'). Als je dat zegt, zouden ze je van de lijst moeten verwijderen. Als ze dat niet doen, en je dus weer bellen, kan je een klacht indienen wat ik dus heb gedaan.

Elke keer dat ik daarna werd gebeld, vertelde ik dat ik dat ik al had gezegd dat ik niet gebeld wilde worden, dat ik een klacht had ingediend, en dat ik de klacht ging updaten omdat ze wéér belden. En nu wordt ik niet meer gebeld...

Duurt dus wel een paar weken van klacht indienen en bij houden door wie je bent gebeld. En nog steeds heel vervelend dat het mij tijd kost omdat zij zo bezig zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Mijn ervaring met klachten melden bij ACM is dat ze er helemaal niks mee doen en de terreur gewoon doorgaat.
Werd destijds 2x per week gebeld door Totaal Beveiliging en Stanley Security, beide dezelfde toko. Ook duidelijk steeds dezelfde aap aan de lijn met z'n lacherige stemmetje. Gemeld bij ACM, was de reactie dat ze me misschien wel gewoon mochten bellen...

Uiteindelijk bij de KvK mijn vaste nummer laten weghalen bij de telefoonnummers, zetten ze automatisch mijn 06 ervoor in plaats |:(. Heeft wel een paar mailtjes met harde toon gekost om ook dat nummer eruit te krijgen, want KvK leeft van die data en wil liever gewoon complete gegevens.

Zo nu en dan nog energie adviesbureau's die me bellen: "Klopt het dat ik spreek met meneer de Groot?", "Nee, die is er niet *hang op*".

Overigens zijn het niet de energieboeren zelf die bellen, maar louche energie bemiddelingsbureau's die proberen om zakelijke stroom aan particulieren te slijten. Zakelijk heb je nml veel minder rechten dan particulier en kunnen ze flink verdienen aan het slijten van wurgcontracten waar ze forse provisie op krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-04 09:58

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Vreselijk al die bellers...

[ Voor 88% gewijzigd door Nijl op 09-04-2020 19:38 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

_JGC_ schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:54:
Uiteindelijk bij de KvK mijn vaste nummer laten weghalen bij de telefoonnummers, zetten ze automatisch mijn 06 ervoor in plaats |:(. Heeft wel een paar mailtjes met harde toon gekost om ook dat nummer eruit te krijgen, want KvK leeft van die data en wil liever gewoon complete gegevens.
Kvk is een ramp maar twee oplossingen:

* bij kvk toestemming 'DM' direct marketing uitzetten
* apart 06 nummer prepaid puur voor enkel kvk aanschaffen. Eigen keuze of je deze überhaupt ooit aanzet of via Voicemail. (mijn aanpak en dan relaties jouw echte nummer)

[ Voor 3% gewijzigd door bombadil op 09-04-2020 22:04 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:24
Meest irritante wat er is. Gegeven moment werdt ik 3 x per week gebeld..... Ben toen een paar keer flink boos geweest en ze flink de waarheid verteld met de nodig woorden. Misschien niet de meest nette manier maar hun spelen het ook vals.

Blijkbaar sta ik nu op een zwarte lijst want wordt nooit meer gebeld. Paar weken terug begon het gezeik bij mijn vrouw daar de zelfde taktiek gebruikt en is nu alweer een paar weken rustig :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 02:17

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Beste oplossing: Doorverbinden naar +31 85 3033033.. (probeer maar uit)
De Afscheeplijn!!
Ideaal voor de belterroristen die van een oerwoud aan keuzemenu's houden om vervolgens getrolld te worden met Rick Astley! (Of de Dumpert-theme)

Of zeggen dat je een ander telefoonnummer hebt, met dat nummer van hierboven.

Edit: Ah! Ik ben niet de enige met dit idee :P

[ Voor 22% gewijzigd door AW_Bos op 09-04-2020 23:37 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Jan-man schreef op donderdag 9 april 2020 @ 23:23:
Meest irritante wat er is. Gegeven moment werdt ik 3 x per week gebeld..... Ben toen een paar keer flink boos geweest en ze flink de waarheid verteld met de nodig woorden. Misschien niet de meest nette manier maar hun spelen het ook vals.

Blijkbaar sta ik nu op een zwarte lijst want wordt nooit meer gebeld. Paar weken terug begon het gezeik bij mijn vrouw daar de zelfde taktiek gebruikt en is nu alweer een paar weken rustig :D
Tip van Jip, dit werkt niet... Net zoals de meeste "trucs" in dit topic benoemd.

Een callcentre is niet een x aantal mensen die allemaal 1 voor 1 een telefoonnr zitten in te tikken en er zelf voor kiezen om jou niet te bellen oid. Er staat daar gewoon een computer die x nrs belt en als er opgenomen wordt dan krijgt een medewerker de lijn met op zijn scherm de klantgegevens, de medewerker heeft 0,0 keuze over wat die computer belt... Buiten verzet aanroepen en het belmeniet register heb je geen middel behalve je telnr niet overal afgeven.

Als jij je telnr bij een winactie afgeeft dan bel je gewoon een klant en mag je gebeld worden ook al sta je in het belmenietregister (en dat geldt eigenlijk overal voor waar jij je telnr achterlaat)

En de spelletjes van hoorn ernaast leggen/doorverbinden met de afscheeplijn werken ook niet, de callcenter medewerkers kennen dit soort geintjes na 1 dag wel en zijn gewoon blij met jou omdat je hun gemiddelde duur van een telefoontje verlengd terwijl hun gewoon zitten te kletsen met hun collega naast hun die ook de afscheeplijn heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Dat belmenietregister werkt erg goed en kan ik zeker aanraden. Sinds ik daar voor alles sta "afgemeld" ben ik niet meer gebeld (enkele maanden nu).

Tsja... dat treiteren... ik moet toegeven dat telkens als ik gebeld werd er ook wel door m'n hoofd spookte om die gasten te treiteren met dat soort geintjes. Maar tegelijkertijd moet je ook wel in je gedachten houden dat die mensen ook alleen maar hun werk doen, hun targets moeten halen en totaal geen bewegingsvrijheid hebben in hoe ze zo'n belletje laten verlopen (en het dus niet leuker/beter kunnen maken).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:15

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Gitarist schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 09:41:
[...]
Tsja... dat treiteren... ik moet toegeven dat telkens als ik gebeld werd er ook wel door m'n hoofd spookte om die gasten te treiteren met dat soort geintjes. Maar tegelijkertijd moet je ook wel in je gedachten houden dat die mensen ook alleen maar hun werk doen, hun targets moeten halen en totaal geen bewegingsvrijheid hebben in hoe ze zo'n belletje laten verlopen (en het dus niet leuker/beter kunnen maken).
Ze kunnen ook eerlijk werk gaan zoeken.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Freee!! schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 13:11:
[...]

Ze kunnen ook eerlijk werk gaan zoeken.
Volgens mij is het compleet legaal en "eerlijk". Dat het vervelend is voor degene die gebeld wordt, tsja dat is een ander verhaal.

Ik denk dat het soort mensen dat bij callcenters gaat werken vaak (nog) niet op het punt is om een meer respectabele baan aan te nemen. Dus dat kan je ze niet kwalijk nemen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Gitarist schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 13:21:
[...]
Volgens mij is het compleet legaal en "eerlijk".
Het is legaal, maar over eerlijk verschillen onze meningen.
Dat het vervelend is voor degene die gebeld wordt, tsja dat is een ander verhaal.

Ik denk dat het soort mensen dat bij callcenters gaat werken vaak (nog) niet op het punt is om een meer respectabele baan aan te nemen. Dus dat kan je ze niet kwalijk nemen vind ik.
Dat kan ik ze best kwalijk nemen en heb ik in het verleden een aantal ook laten weten. Als ik iets nodig heb, benader ik wel een verkoper.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

eagle00789 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 11:19:
Ik wordt namelijk ook veelvuldig lastig gevallen door dit soort praktijken en krijg altijd het belmeniet
Dan moet je je afvragen of je goed geregistreerd staat. Ik heb namelijk nergens last van sinds ik in het register sta. Dat het voor jou niet werkt, betekend niet dat het hele systeem dan schijnbaar niet werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 10-04-2020 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
@Gitarist Toegegeven, ik heb er nooit bij gezeten, dus weet niet precies hoe het werkt, maar ik ga er een klein beetje vanuit dat ze dat werk niet onder dwang zijn gaan doen.

Call center medewerker bij zo'n toko is gewoon ondankbaar werk, waarbij je regelmatig met vervelende gesprekken te maken zal krijgen. Je kunt je daar niets van aantrekken en gewoon je best blijven doen, of je trekt je er wel wat van aan en vertrekt. Zover ik weet zijn ze gewoon vrij dat te doen.

Dus medelijden met de call center medewerker? Nee. Net zoals dat ik geen medelijden heb met mensen die spam verspreiden, aan de deur dingen komen verkopen en/of je op straat lastig vallen met allerlei goede doelen. Niemand die daar aan begint zal zo naïef zijn dat mensen hun werk echt op prijs stellen. 30 jaar geleden misschien toen veel dingen nog buiten bereik waren, maar nu niet meer, met internet en de grote verspreiding van informatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ja, ik geloof direct dat het ondankbaar werk is. Maar daarom juist zouden we met z'n allen (hoe vervelend het ook is) die mensen zo netjes mogelijk moeten afwimpelen. Callcenter medewerkers verdienen m.i. niet om afgezeken of getreiterd te worden.

Dat geldt ook voor mensen die je een donatie bij een goed doel willen aansmeren, waar je vervolgens aan vast zit. Ja het is misschien shady, maar ze doen ook maar gewoon hun werk. Er is niks mis mee om die mensen af te wimpelen, maar dan wel vriendelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
CH4OS schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 13:27:
[...]
Dan moet je je afvragen of je goed geregistreerd staat. Ik heb namelijk nergens last van sinds ik in het register sta. Dat het voor jou niet werkt, betekend niet dat het hele systeem dan schijnbaar niet werkt.
Wat waarschijnlijker is is simpelweg dat hij (of iemand anders in zijn huishouden) consequent een telefoonnr invult bij van alles en nog wat.
En dan geef jij dus aan klant te zijn voor 1 van de firma's die er achter de prijsvraag oid zit en dan heb je zelf het belmenietregister uitgeschakeld voor dat bedrijf...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Smoke
  • Laatst online: 21:00

Smoke

Maverick Reploid

Eventjes my 2 cents als medewerker van een callcenter. Ik zit zelf op een inbound-project maar heb uiteraard ook collega's die outbound sales doen, en heb hier in mijn functie ook regelmatig genoeg mee te maken omdat ik hun calls als onderdeel van mijn taken monitor.

De callcentermedewerker treiteren levert geen resultaat op. Zij zijn niet degenen die de lijsten opmaken maar krijgen deze aangeleverd van de klant, oftewel de betrokken energieleverancier. Deze informatie komt sowieso uit verschillende bronnen, het kan zijn dat je je inderdaad ooit ergens hebt aangemeld. Hoeft niet een prijsvraag of win-actie ofzo te zijn, maar het kan ook via het afnemen van bepaalde diensten voorkomen. Om een voorbeeld te geven: Als je in België de verhuisservice van BPost gebruikt, worden je gegevens ook met andere partijen gedeeld.

Een goed bedrijf biedt het uitoefenen van je recht op vergetelheid aan en hoort hier ook in mee te gaan. Sowieso weet ik dat de collega's die ik monitor hier ook uitgebreide procedures over hebben gekregen.

Het is echter wel zo dat als je irritant gaat doen, sommige agenten dit als een uitdaging zien om de call maar af te loggen als voicemail, met als resultaat dat je nogmaals gebeld wordt. En dit kan ook even blijven doorgaan. Alles valt of staat bij het halen van voldoende interacties en een voldoende conversie: Dit laatste wordt berekend aan de hand van het effectieve aantal gedane gesprekken en calls afgelogd als voicemail tellen hierin niet mee (want je hebt geen kans gehad om iets aan te bieden).

Wat betreft het zoeken naar ander werk: Dat is niet altijd even makkelijk. Wanneer je in het callcenter-wereldje terechtkomt is het niet altijd even simpel om hieruit te komen, en sommigen vinden het uiteraard leuk en halen een aardige bonus met de calls waarbij ze wel iets kunnen aanbieden of verkopen. En dan is één iemand per dag die even irritant is lang niet zo erg.

Liever dus gewoon zeggen dat je geen interesse hebt en hierin een beetje blijven volharden of niet opnemen, je recht op vergetelheid correct toepassen en niet te veel je informatie rondstrooien. Schelden heeft geen nut, ik heb al gemerkt dat sommige collega's effectief in tranen zijn uitgebarsten nadat het net iets te veel werd. Uiteindelijk zijn we allemaal ook maar gewoon mensen die rond proberen te komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Smoke schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 19:13:
Eventjes my 2 cents als medewerker van een callcenter. Ik zit zelf op een inbound-project maar heb uiteraard ook collega's die outbound sales doen, en heb hier in mijn functie ook regelmatig genoeg mee te maken omdat ik hun calls als onderdeel van mijn taken monitor.
Sympathiek dat je reageert.
Een goed bedrijf biedt het uitoefenen van je recht op vergetelheid aan en hoort hier ook in mee te gaan. Sowieso weet ik dat de collega's die ik monitor hier ook uitgebreide procedures over hebben gekregen.
Procedures krijgen en ze gebruiken zijn 2 heel verschillende zaken. Hetzelfde als theorie en praktijk :)
Liever dus gewoon zeggen dat je geen interesse hebt en hierin een beetje blijven volharden of niet opnemen,
En daar heb ik dus moeite mee: je moet "volharden"? Een keer nee lijkt me duidelijk genoeg. Dit werk drijft voornamelijk op de klanten die minder ruggengraat hebben en ongewild iets aangesmeerd krijgen.
je recht op vergetelheid correct toepassen en niet te veel je informatie rondstrooien.
Wat zegt het eigenlijk over de maatschappij dat je jezelf actief af moet melden om niet benaderd te worden door allerlei verkopers? :?
Het is in mijn ogen de omgekeerde wereld: bedrijven mogen mij lastig vallen tot ik mezelf ergens registreer dat ik dat niet wil. Voor de Ja/nee stickers wordt de discussie al gevoerd dat die omgedraaid moeten worden, het bel-me-niet-register mag van mij vervangen worden door een bel-me-wel-register. Een 386 met 64 KB opslag zal volstaan... ;)
Schelden heeft geen nut, ik heb al gemerkt dat sommige collega's effectief in tranen zijn uitgebarsten nadat het net iets te veel werd. Uiteindelijk zijn we allemaal ook maar gewoon mensen die rond proberen te komen.
Ben het met je eens dat schelden weinig toevoegt. Maar als je net een uur in de keuken hebt staan sloven en eindelijk die lekkere hap naar binnen aan het werken bent, dan valt zo'n telefoontje echt wel verkeerd. Als je zieke familie hebt waar je wacht op bericht, zit je niet te wachten op een belkneus die je iets aan wil smeren. Zit je na een lange dag te genieten met je vriendin op de bank ben je echt niet geïnteresseerd in een aanbieding voor stroom...

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-04 17:39
Tja, dit soort bedrijven hou je altijd.. zo ben ik zelf ooit eens door de “West bespaargroep” kapotgespammed maar tegenwoordig geef Ik gelijk aan dat ik ze bij de AP rapporteer en dan houdt het meestal direct op, vooral als ik aangeef dat ik het gesprek opneem. Vervelend maar je kunt er verder weinig mee aangezien dit soort clubs lak hebben aan het bel me niet register. Dat is puur een wassen neus en het enige wat je er aan hebt is dat áls je gebeld wordt, dat je weet dat het clandestiene praktijken zijn.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:10
Ik word ook regelmatig gebeld door zogenaamde adviseurs met een smoes dat ik een prijsgarantie bij ze heb. Ze hebben zogenaamd van mijn netbeheerder/energieleverancier gehoord dat de tarieven gedaald zijn en daarom bellen ze mij.
Ik hou ze aan het lijntje door moeilijke vragen te stellen: Wie is mijn netbeheerder? Wie is mijn energieleverancier? Daar weten ze geen antwoord op te geven en dan vraag ik: hoe weet u dan dat de prijzen gedaald zijn?
Verder vraag ik ze of ze een website hebben, dan weet ik in ieder geval met welk bedrijf ik spreek.
Wat mij opvalt is dat ze altijd de postcode en huisnummer van het adres van mijn ouders opgeven. Die gegevens hebben ze dus ergens gekocht.
Ze bellen ook vaak met nummers die je niet terug kan bellen.
Ik kan je zo een lijstje geven van zulke bedrijven, hun werkwijze is allemaal hetzelfde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 00:48
Er zit dus ergens een bedrijf dat elke keer scripts uitstuurt naar callcenters met een nieuwe naam en een nieuwe smoes. Ik hoop dat we in dit topic kunnen achterhalen hoe ze aan ons nummer komen. Voor mezelf geldt:
- Ik sta in het belmeniet register
- Ik ben zeer terughoudend met mee doen aan akties waarbij je gebeld kan worden (denk gratis NRC oid)

Dit merk je ook met de manier waarop ze bellen. Het begint altijd met een leugen:
- U heeft gebeld/gemaild
- U heeft een mail ontvangen
- Ik bel over de prijsgarantie die u heeft afgesloten
Mijns inziens is dit om de belmeniet tsjak te omzeilen, maar het zijn leugens.

Ik heb het volgende geprobeerd:
1. Schelden
2. Klacht ACM: Helpt niet, acm verwijst naar bedrijf, bedrijf bestaat niet
3. Recht van verzet, helpt niet, volgende week is de Rotterdam nuts groep ineens de VDI
4. Ik spreek tegenwoordig de call center agents persoonlijk aan "Weet je wel dat je liegt en bedriegt, denk je echt dat dit iets bijdraagt aan een betere wereld" Succes wisselt, maar de impact is heftig. Mavo 3 niveau dat zo wordt aangesproken is hevig geemotioneerd. Dit zijn meisjes die niet weten dat hun script liegt. Vooralsnog zie ik dit als succesvolle optie.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Werd een tijdje gebeld door zo’n bedrijf, gewoon spelletje van gemaakt om ze bezig te houden of onzin te verkopen. “Sorry deurbel gaat, even wachten a.u.b.” en nooit meer terug komen. Of aangeven dat je even bezig bent en over enkele minuten klaar bent. Vervolgens microfoon aanlaten en de slechtste muziek die je kan vinden aanzetten. Ook geprobeerd om ze te overtuigen om zichzelf bij het Het Vliegend Spaghettimonster aan te sluiten. Ze hebben 5x gebeld en hebben het toen maar opgegeven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

xh3adshotx schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 23:44:
Werd een tijdje gebeld door zo’n bedrijf, gewoon spelletje van gemaakt om ze bezig te houden of onzin te verkopen. “Sorry deurbel gaat, even wachten a.u.b.” en nooit meer terug komen. Of aangeven dat je even bezig bent en over enkele minuten klaar bent. Vervolgens microfoon aanlaten en de slechtste muziek die je kan vinden aanzetten. Ook geprobeerd om ze te overtuigen om zichzelf bij het Het Vliegend Spaghettimonster aan te sluiten. Ze hebben 5x gebeld en hebben het toen maar opgegeven. :)
Toen mijn echtgenote net haar bedrijf had gestart, werd ze ook een aantal keren benaderd. Maar ze belden altijd voor energie op ons thuisadres (huurcontract voor bedrijfslocatie was nog niet getekend, dus dat kon ze niet opgeven voor de KvK) en ze gaf de telefoon elke keer aan mij door. In eerste instantie had ik het even niet door, maar het hield heel snel op, nadat ik had verteld, dat zij niet bevoegd was voor het afsluiten van zakelijke energiecontracten op een woonadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Heb hier ooit eentje over de vloer gehad. Vooraf besproken:
- ik stap elk jaar over via een prijsvergelijker, dus ik laat me niks aannaaien
- ik heb een laag gasverbruik en gemiddeld stroomverbruik
- ik doe alleen 1 jaar vast, geen 3 of 5
- zakelijk heeft niet de voorkeur

Nee meneer, komt helemaal goed, wij zijn goedkoper dan wat u zelf kunt afsluiten.

Mevrouw komt langs, legt 2 aanbiedingen voor 3 jaar vast met torenhoog vastrecht en zakelijke tarieven neer, energieprijzen kaal excl BTW en mevrouw is niet in staat om uit te rekenen wat ik met mijn verbruik nou kwijt ben. Zelf gaan rekenen, kwamen totaal andere bedragen uit en verrassing: die waren niet scherp.
Enorm zuur gezicht en stamelend moeten toegeven dat gaslicht toch betere aanbiedingen had. En dan het lef hebben om het jaar erop gewoon weer te bellen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1344348

Simba schreef op donderdag 9 april 2020 @ 07:56:
Ik hoorde dat iemand het opgelost heeft door bij kvk een verkeerd nr in te schrijven.
Ze controleren wel of het nr werkt.
Dus toen een mobiel nr gebruikt en bij kvk opgegeven en later een ander mobiel nr genomen.
Dat heb ik ook gedaan. Bij mij heeft het geholpen. Afgelopen jaar slechts één zo’n telefoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
ik weet niet hoe jullie dat allemaal voor elkaar krijgen. ik heb geen kvk inschrijving, trek inmiddels van drees en ben nog nooit van mijn leven gebeld ....
ik strooi alleen niet te hooi en te gras mijn gegevens in het rond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
PetervdM schreef op zondag 12 april 2020 @ 08:13:
ik weet niet hoe jullie dat allemaal voor elkaar krijgen. ik heb geen kvk inschrijving, trek inmiddels van drees en ben nog nooit van mijn leven gebeld ....
ik strooi alleen niet te hooi en te gras mijn gegevens in het rond.
Jouw post is een klassiek geval van: blaming-the-victim. Chapeau!

Een eenvoudig voorbeeld: als je overstapt van energieleverancier wordt je gegarandeerd ongeveer een jaar later gebeld of je weer terug wilt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Gomez12 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 00:11:
Als jij je telnr bij een winactie afgeeft dan bel je gewoon een klant en mag je gebeld worden ook al sta je in het belmenietregister (en dat geldt eigenlijk overal voor waar jij je telnr achterlaat)
Dit snap ik toch niet helemaal. Stel ik sta in het bel-me-niet-register en doe mee met Winactie Sony via Marketingbureau 123. Dat maakt me nog geen klant van Energiebedrijf Y via Callcenter B?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:16
mhindrik schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:13:
Helaas spreken ze wel je hele voicemail vol met het verplichte bel-me-niet register bandje...
Misschien ten overvloede, maar als je het nummertje onthoudt om een bericht te verwijderen kan je die al toetsen terwijl het bericht nog speelt. Werkt bij de meeste van dat soort systemen trouwens, ik moest een tijdje terug vaak met een klantenservice aan de lijn hangen, je leert die reeksen vaak uit je hoofd om die ellenlange "is er A toets dan B, is er X toets dan Y" te voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SampleUser
  • Laatst online: 22:16
bombadil schreef op zondag 12 april 2020 @ 09:04:
[...]

Dit snap ik toch niet helemaal. Stel ik sta in het bel-me-niet-register en doe mee met Winactie Sony via Marketingbureau 123. Dat maakt me nog geen klant van Energiebedrijf Y via Callcenter B?
Meestal klik je op de site van Marketingbureau 123 een vinkje aan met "ik ga akkoord met de AV", in die AV staat meestal ook dat ze je NAW/telefoonnummer mogen doorgeven aan partners (dwz iedereen die maar met voldoende geld aanklopt) voor marketingdoeleinden. Zal onder huidige wetgeving vast enigszins grijs zijn maar ze komen er toch mee weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetervdM
  • Niet online
HuHu schreef op zondag 12 april 2020 @ 08:26:
[...]

Jouw post is een klassiek geval van: blaming-the-victim. Chapeau!

Een eenvoudig voorbeeld: als je overstapt van energieleverancier wordt je gegarandeerd ongeveer een jaar later gebeld of je weer terug wilt komen.
al vele keren overgestapt hoor. nogmaals, nooit gebeld. je moet alleen niet overal ge gegevens rondstrooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-04 17:03
Ik stap jaarlijks over rond hetzelfde moment en meestal in een rondje van 3, afhankelijk wie me het meeste welkomstbonus biedt. Controleer ook altijd gelijk even op de vergelijkingssite, scheelt ook nog wel geld. Vind het dan wel handig als ze me bellen :)

Overige marketing calls direct aangeven dat ze je moeten verwijderen uit het bestand. Eerst laten noemen voor wie ze bellen. Verwijzing naar belmeniet gelijk afkappen, want die werkt niet als ze je nummer al bellen. Dan heb je al eens toestemming gegeven. Als ze verwijzen naar het bandje direct aangeven dat daarin wordt aangegeven dat je dit bij hen kunt melden. Als ze nog niet willen vragen naar supervisor. Als ze ophangen een mail naar degene voor wie ze belden met verzoek je gegevens te laten verwijderen met bevestiging hiervan.

Werkt gewoon goed als je het allemaal doet zoals het proces hoort te lopen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
PetervdM schreef op zondag 12 april 2020 @ 09:23:
[...]

al vele keren overgestapt hoor. nogmaals, nooit gebeld. je moet alleen niet overal ge gegevens rondstrooien.
Ik begrijp dat je niet weet wat blaming-the-victim betekend, omdat je die kansloze stelling hier opnieuw gebruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
PetervdM schreef op zondag 12 april 2020 @ 09:23:
[...]

Je zegt zelf al dat je geen KVK inschrijving hebt. En dan nog ga je mensen lastigvallen met dat ze hun gegevens rondstrooien terwijl ze dat NIET doen en het die verplichte KVK inschrijving voor ZZPers is die het probleem veroorzaakt?

Top joh. Voel je vooral beter. :')

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

sypie schreef op zondag 12 april 2020 @ 12:40:
Deze discussie komt steeds weer terug...

[irritante reclame en opdringerige verkooptechnieken]

En er zullen vast nog meer zijn. Never ending story.
Helaas een (nog)niet uit te roeien fenomeen. En blijkbaar loont het nog steeds, anders deed men het niet. :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ehtweak schreef op zondag 12 april 2020 @ 12:58:
[...]

Helaas een (nog)niet uit te roeien fenomeen. En blijkbaar loont het nog steeds, anders deed men het niet. :-(
Zolang mensen niet oppassen met hun gegevens delen overal, blijft het ook doorgaan. :)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Het is al vaker langsgekomen, ook in dit topic, MAAR:

@Hackus Ongeacht of je nou wel of niet je gegevens deelt; dat rechtvaardigt onder geen beding dit irritante marketing gedoe!

Bovendien moet je nou eenmaal wel je gegevens bij diverse leveranciers achterlaten, anders kun je geen contact met ze hebben. Dus dat is ook een beetje flauwekul.

Of nog beter dan: flikker gewoon die slimfeun in de schredder, spijker je voordeur dicht, ruk die internetverbinding er uit en zet een zwart masker op, zodat je al die reclameuitingen niet meer ziet! Duh... :+ ;w

Wikipedia: Blaming-the-victim

[ Voor 7% gewijzigd door ehtweak op 12-04-2020 13:05 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Laatst online: 28-10-2024
SMSfreakie schreef op donderdag 9 april 2020 @ 12:05:
"ik ben niet bevoegd om daar over te beslissen, daarvoor moet u bij mijn bewindvoerder zijn.. deze kunt u bereiken op 090x-xxxx"

en dan een duur 090x nummer geven.. :7
Dat werkt vaak wel het beste. Ik heb ooit aangegeven dat ik met m'n vader moet overleggen, omdat het telefoonnummer op naam van m'n vader staat. Ik was ondertussen al diverse keren gebeld, maar in het jaar dat daar op volgende ben ik nooit meer gebeld. Daarna ging ik over naar prepaid, omdat ik eigenlijk geen internet meer nodig had.

Ik denk trouwens dat je nog geen eens een nummer hoeft te geven. Gewoon zeggen dat je het zelf zal oppakken met je bewindvoerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Laatst online: 28-10-2024
Findail schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:38:
De optie is al eerder genoemd: een klacht indienen via ACM.

Ik werd ook om de haverklap gebeld, meestal door 1 bedrijf/ callcenter. Telkens vertelde ik dat ik niet meer gebeld wilde worden door hen ('recht op verzet'). Als je dat zegt, zouden ze je van de lijst moeten verwijderen. Als ze dat niet doen, en je dus weer bellen, kan je een klacht indienen wat ik dus heb gedaan.

Elke keer dat ik daarna werd gebeld, vertelde ik dat ik dat ik al had gezegd dat ik niet gebeld wilde worden, dat ik een klacht had ingediend, en dat ik de klacht ging updaten omdat ze wéér belden. En nu wordt ik niet meer gebeld...

Duurt dus wel een paar weken van klacht indienen en bij houden door wie je bent gebeld. En nog steeds heel vervelend dat het mij tijd kost omdat zij zo bezig zijn.
Is het dan niet voldoende om te zeggen dat je een klacht hebt in gediend? Ook als het een nieuw bedrijf is, kun je toch zeggen dat je vorige week ook al hebt aangegeven niet gebeld te willen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ehtweak schreef op zondag 12 april 2020 @ 13:03:
Het is al vaker langsgekomen, ook in dit topic, MAAR:

@Hackus Ongeacht of je nou wel of niet je gegevens deelt; dat rechtvaardigt onder geen beding dit irritante marketing gedoe!

Bovendien moet je nou eenmaal wel je gegevens bij diverse leveranciers achterlaten, anders kun je geen contact met ze hebben. Dus dat is ook een beetje flauwekul.

Of nog beter dan: flikker gewoon die slimfeun in de schredder, spijker je voordeur dicht, ruk die internetverbinding er uit en zet een zwart masker op, zodat je al die reclameuitingen niet meer ziet! Duh... :+ ;w

Wikipedia: Blaming-the-victim
tel. delen met webshops- kabelaar - zorgverz - energielev. etc is niet nodig. die bellen alleen om iets te verkopen. er moet dus niets. Ziggo belt je niet als er storing is, en de Nuon ook niet.

Het blijft gewoon doorgaan, en je kunt tegenwoordig niet overal je gegevens delen zonder dat er belcentra(marketeers) je lastig vallen. Dan moet je niet gaan klagen wanneer je opgebeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Hackus schreef op zondag 12 april 2020 @ 13:57:
[...]
tel. delen met webshops- kabelaar - zorgverz - energielev. etc is niet nodig. die bellen alleen om iets te verkopen. er moet dus niets. Ziggo belt je niet als er storing is, en de Nuon ook niet.

Het blijft gewoon doorgaan, en je kunt tegenwoordig niet overal je gegevens delen zonder dat er belcentra(marketeers) je lastig vallen. Dan moet je niet gaan klagen wanneer je opgebeld wordt.
En weer ga je voorbij aan het feit, dat dat telefoonnummer meestal bekend is geworden via de KvK, een bekend probleem waar helaas nog geen oplossing voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Freee!! schreef op zondag 12 april 2020 @ 13:59:
[...]

En weer ga je voorbij aan het feit, dat dat telefoonnummer meestal bekend is geworden via de KvK, een bekend probleem waar helaas nog geen oplossing voor is.
Particulier heeft daar geen last van. btw; Ik sta er al jaren ingeschreven, en heb ondertussen het vaste nummer al jaren niet meer :P
(kort na inschrijven wel vaak lastig gevallen)

edit:
Ik sta ingeschreven in het Bel-me-niet Register en word toch nog gebeld. Waar kan ik een klacht indienen?
Indien u niet meer gebeld wilt worden door marktonderzoekbureaus kunt u zich inschrijven bij

[ Voor 35% gewijzigd door Hackus op 12-04-2020 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 00:48
[...]

Maar daarvoor hebben we toch het bel-me-niet-register? Maar dat omzeilen deze piraten dus met een leugentje.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetervdM
  • Niet online
HuHu schreef op zondag 12 april 2020 @ 11:42:
[...]

Ik begrijp dat je niet weet wat blaming-the-victim betekend, omdat je die kansloze stelling hier opnieuw gebruikt.
ja hoor, schiet maar in de slachtoffer rol. degenen die een kvk inschrijving hebben, daar heb ik het niet over. die hadden hooguit een fake telefoonnummer kunnen opgeven en kunnen er niks aan doen dat voor die ratten van de energieleveranciers zij veel interessanter zijn dan de particulieren.
maar de niet-ingeschrevenen hebben dit wel degelijk deels aan zich zelf te danken. je weet dat die ratten balanceren op de rand van de wet, en soms er een beetje overheen. als je dan bij elke actie al je gegevens blootgeeft, tja ....
ik kijk altijd goed uit wat waarom gevraagd wordt. als een telefoonnummer dan onnodig "verplicht" is, heb ik ineens bv 06-98765432, en ik heb een eigen mailserver en gebruik indien nodig weggooi email adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Laatst online: 22-04 16:53

Part

Helemaal niets.....

[...]

Probleem is (of was) dat je niet kon aanmelden zonder je telefoon nummer achter te laten.
Ruim 15 jaar geleden had ik 1 jaar een energie contract bij Essent en moest daar ook mijn nummer doorgeven.

Vanaf 14 jaar geleden tot nu bellen ze elk jaar minimaal 8 keer.
Natuurlijk aangegeven dat ik dat niet wil maar je komt er niet van af.
Zelfs nummer blokkeren werkt niet omdat ze telkens een nieuw nummer gebruiken.

Supper irritant en totaal kansloos.
Ik zal namelijk mijn hele leven nooit meer een contract bij Essent willen afsluiten

Daarbij bellen ze op en blijft het stil aan de lijn tot je je naam zegt. Dan kijkt het systeem of er een puber beschikbaar is om je een geweldige wurg contract eens in je leven aanbieding aan te bieden.
Echter 2 van de 3 maal is er geen puber beschikbaar en word de verbinding weer verbroken om het 30 minuten later nogmaals te proberen.

Ik heb van alles geprobeerd.
Emails naar Essent
Essent aangeven in het bel mij niet register
Essent blokkeren op mijn telefoon

Niets werkt.
Achteraf had ik natuurlijk een tweede nummer moeten nemen tegen het Essent terreur. Echter heb ik er toen nooit bij stilgestaan dat Essent zoiets zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:57
Het kan aan mij liggen, maar waarom zou je er veel tijd aan besteden en je je er druk om maken. Deze agressieve manier van benaderen (telefonisch of aan de deur) kun je toch niet veranderen.
Anoniem neem ik zelden op (als het belangrijk is spreken ze wel in). Buitenlandse onbekende nummers blokkeer ik (meestal een 30 sec stille voicemail). En mocht ik 1 van energie, krant, ,,,, callcenters aan de lijn krijgen, dan beeindig ik binnen 10 sec het gesprek met de boodschap "geen interesse". Einde gesprek en ze bellen ook niet meer terug.
Pagina: 1 2 Laatste