Meisje verkracht: moet ze maar geen kort rokje dragen.PetervdM schreef op zondag 12 april 2020 @ 16:26:
[...]
ja hoor, schiet maar in de slachtoffer rol. degenen die een kvk inschrijving hebben, daar heb ik het niet over. die hadden hooguit een fake telefoonnummer kunnen opgeven en kunnen er niks aan doen dat voor die ratten van de energieleveranciers zij veel interessanter zijn dan de particulieren.
maar de niet-ingeschrevenen hebben dit wel degelijk deels aan zich zelf te danken. je weet dat die ratten balanceren op de rand van de wet, en soms er een beetje overheen. als je dan bij elke actie al je gegevens blootgeeft, tja ....
ik kijk altijd goed uit wat waarom gevraagd wordt. als een telefoonnummer dan onnodig "verplicht" is, heb ik ineens bv 06-98765432, en ik heb een eigen mailserver en gebruik indien nodig weggooi email adressen.
Aangereden op zebrapad: je weet toch dat ze daar altijd te hard rijden.
Overvallen op straat: je moet ook niet in het donker naar buiten.
Lastig gevallen door telemarketing: moet je maar niet je nummer geven.
Echt serieus, jij blijft de schuld bij de slachtoffers leggen. Iemand die te goeder trouw iets doet en daarna slachtoffer wordt van iemand die onfatsoenlijk of illegaal gedrag vertoont heeft niets verkeerd gedaan. Het is onbegrijpelijk welke hersenkronkel bij jou tot de conclusie komt dat mensen die worden lastiggevallen door telemarketing daar zelf schuldig aan zijn.
Een nep-nummer doorgeven pakt niet de kern van het probleem aan, maar is een schijnoplossing.