Veelvuldig gebeld door energie callcentra

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
PetervdM schreef op zondag 12 april 2020 @ 16:26:
[...]

ja hoor, schiet maar in de slachtoffer rol. degenen die een kvk inschrijving hebben, daar heb ik het niet over. die hadden hooguit een fake telefoonnummer kunnen opgeven en kunnen er niks aan doen dat voor die ratten van de energieleveranciers zij veel interessanter zijn dan de particulieren.
maar de niet-ingeschrevenen hebben dit wel degelijk deels aan zich zelf te danken. je weet dat die ratten balanceren op de rand van de wet, en soms er een beetje overheen. als je dan bij elke actie al je gegevens blootgeeft, tja ....
ik kijk altijd goed uit wat waarom gevraagd wordt. als een telefoonnummer dan onnodig "verplicht" is, heb ik ineens bv 06-98765432, en ik heb een eigen mailserver en gebruik indien nodig weggooi email adressen.
Meisje verkracht: moet ze maar geen kort rokje dragen.
Aangereden op zebrapad: je weet toch dat ze daar altijd te hard rijden.
Overvallen op straat: je moet ook niet in het donker naar buiten.
Lastig gevallen door telemarketing: moet je maar niet je nummer geven.

Echt serieus, jij blijft de schuld bij de slachtoffers leggen. Iemand die te goeder trouw iets doet en daarna slachtoffer wordt van iemand die onfatsoenlijk of illegaal gedrag vertoont heeft niets verkeerd gedaan. Het is onbegrijpelijk welke hersenkronkel bij jou tot de conclusie komt dat mensen die worden lastiggevallen door telemarketing daar zelf schuldig aan zijn.

Een nep-nummer doorgeven pakt niet de kern van het probleem aan, maar is een schijnoplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
je hebt helemaal gelijk in een normale samenleving, waar recht en orde geldt. maar dat is internet niet.dat is een oorlogszone waar rechteloosheid, anarchie en wanorde heerst. niemand zorgt daar voor jou, je moet het zelf doen.
daar je ogen voor sluiten is behoorlijk naïef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 16:14
-PassY- schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:14:
[...]

06 overgenomen van oud collega, die zich had opgegeven waarschijnlijk...
Bij mijn vorige werk hadden we een leuke “anekdote”. De collega die vrij abrupt vertrokken was en zijn telefoon moest inleveren hield er nog wat buiten de deur bezoekjes op na.. de nieuwe eigenaar mompelde terecht, die ken ik niet😂 maar ze bleef maar bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-05 17:06

Part

Helemaal niets.....

PetervdM schreef op zondag 12 april 2020 @ 19:50:
je hebt helemaal gelijk in een normale samenleving, waar recht en orde geldt. maar dat is internet niet.dat is een oorlogszone waar rechteloosheid, anarchie en wanorde heerst. niemand zorgt daar voor jou, je moet het zelf doen.
daar je ogen voor sluiten is behoorlijk naïef.
Ook het internet is een onderdeel van de samenleving.
Stellen dat internet rechteloosheid, anarchie en wanorde is is niet juist. Ook daar krijgen bedrijven boetes voor het niet naleven van de wet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toth70
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07:17
Ik heb hier ook lang last van gehad.... ik werd enkele weken lang soms meerdere keren per dag gebeld, dan weer een paar weken niet en dan begon het verhaal weer opnieuw. Bel-me-niet register had geen effect, en ik heb niet het geduld om een verkoper beleefd af te wijzen.

Ik gebruik nu de Mr. Number app. Hier kan je de telefoonnummers waardoor je gebeld bent classificeren. Als voldoende mensen dit doen, ontstaat een database met nummers. Deze kan je door de app laten blokkeren.

Voor mij heeft dit prima gewerkt: blijkbaar maken genoeg mensen melding van irritante nummers want ik heb zelf geen gesprek met telemarketeers meer gehad. Je krijgt een melding als een nummer geblokkeerd is waar je ook de recensies van andere gebruikers kan zien. Zo weet je of het zin heeft om terug te bellen. Ik heb nog geen false positives gehad en mocht dat voorkomen, bel ik zelf wel even terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-05 12:05

GB2

Beste actie ever tegen dit soort bedrijven: YouTube: Telemarketer Crime Scene Prank - Tom Mabe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:04
Vandaag ben ik door 2 verschillende bedrijven gebeld met hun consumentendekking/prijsgarantie. Consutotaal en Consuright. Die laatste had van mij een e-mailadres die ik alleen heb aangemaakt om mij aan te melden bij Telfort en nergens anders heb gebruikt : telfort@<mijndomeinnaam>.nl
Ik vind het ronduit smerig hoe ze aan gegevens komen. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb inmiddels gewoon alle 073 en 088 nummers geblokkeerd. Ook anoniem komt sowieso niet binnen bij mij. Sindsdien nergens meer last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

PWM schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:12:
Ook anoniem komt sowieso niet binnen bij mij. Sindsdien nergens meer last van gehad.
Dan heb je idd weinig last meer...

Maar, alle onbekende nummers blokkeren is in de praktijk erg lastig. ;)
Een bank (ABN AMRO) belt anoniem, de huisarts belt anoniem, het ziekenhuis belt anoniem.
En dat zijn allemaal heel legitieme telefoongesprekken waar je vaak wel op zit te wachten.

Zodra ik thuis gebeld wordt door een of 't andere irritante toko; dan, OF ik begin een heerlijk, voor hun uitzichtsloze discussie (als ik er zin/tijd voor heb), OF ik irriteer ze mateloos door net te doen alsof ik een heel ander gesprek aan het voeren ben. Heerlijk; gewoon leedvermaak.
Of ik geef aan dat ze me rustig mogen bellen, NA betaling van het gebruikelijke uurtarief wat ik als deskundige in rekening breng voor het aanhoren van geleuter. :+
Dan is het meestal direct... tuut, tuut, tuut. _O-

En daarna blokkeren, ook van ongewenste anonieme nummers kan dat gewoon bij Xs4all VoIP.
Met *#*351*# blokkeer je dat nummer voorgoed. Werkt prima. In en de loop v.d. tijd worden wij nog zelden door ongewenste piepeltjes gebeld. d:)b Top service van Xs4all VoIP.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Jimster schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:31:
Vandaag ben ik door 2 verschillende bedrijven gebeld met hun consumentendekking/prijsgarantie. Consutotaal en Consuright. Die laatste had van mij een e-mailadres die ik alleen heb aangemaakt om mij aan te melden bij Telfort en nergens anders heb gebruikt : telfort@<mijndomeinnaam>.nl
Ik vind het ronduit smerig hoe ze aan gegevens komen. :r
Ja, echt smerig dat een bedrijf als telfort in zijn voorwaarden zet dat het emailadressen deelt en dat ze dat dan ook echt doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimster
Gomez12 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:04:
[...]

Ja, echt smerig dat een bedrijf als telfort in zijn voorwaarden zet dat het emailadressen deelt en dat ze dat dan ook echt doen...
Nuancering: Ooit contact gehad met een privacy officer van Telfort/KPN, omdat ik spam kreeg op dit adres. Ze konden geen lek vinden en gingen er vanuit dat het adres bij toeval geraden is. Zou kunnen natuurlijk. Maar Telfort deelt die info niet (voorwaarden nog niet doorgespit overigens). Voor een heleboel partijen gebruik ik sindsdien uniekere emailadressen die niet zo te raden zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Gitarist schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 13:39:
Ja, ik geloof direct dat het ondankbaar werk is. Maar daarom juist zouden we met z'n allen (hoe vervelend het ook is) die mensen zo netjes mogelijk moeten afwimpelen. Callcenter medewerkers verdienen m.i. niet om afgezeken of getreiterd te worden.

Dat geldt ook voor mensen die je een donatie bij een goed doel willen aansmeren, waar je vervolgens aan vast zit. Ja het is misschien shady, maar ze doen ook maar gewoon hun werk. Er is niks mis mee om die mensen af te wimpelen, maar dan wel vriendelijk.
Zelf heb ik een situatie gehad waarbij ze belde van Ziggo Zakelijk, maar die callcenter medewerker was ronduit een brutale snotaap. Bij het aangeven dat ik geen interesse had, kreeg ik meteen het weerwoord: maar je weet niet eens wat ik ga zeggen?! Aangegeven dat ik daar ook geen behoefte aan heb en het verzoek gedaan mijn gegevens te verwijderen. "Alleen als je daar een goede reden voor geeft".. Ziggo mag in zijn handjes knijpen met zulk personeel. Ik overwoog het al niet, maar nu al helemaal niet meer. Deze persoon valt dan ook zeker niet in de categorie waar ik vriendelijk tegen zal zijn...

Reviews

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MR.Harok
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:44
MR.Harok schreef op donderdag 9 april 2020 @ 08:35:
Wat ik tegenwoordig doe is het volgende:

1. Vragen of ze even een momentje hebben.
2. Tweede gesprek starten naar +31 85 303 3033
3. Gesprekken samenvoegen
4. Achterover leunen en genieten van het gesprek

Dit is wat er gebeurt: http://aaas.tilaa.com/. Het is ook zeker de moeite waard om dat nummer een keer zelf te bellen voor de nodige humor.
Gezien de gefrustreerde reacties quote ik mezelf nog even voor de mensen die het gemist hebben. Ik frustreerde mij eerste ook en helaas bracht mij die frustratie alleen maar onrust.

Door het nu anders aan te pakken en het te zien als een 'rust' momentje met de nodige komedie levert het mij nu zelfs extra energie op om na dit moment weer aan de slag te gaan waarmee ik bezig was.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-05 19:20

DexterDee

I doubt, therefore I might be

De echt hardnekkige telemarketeers waarbij ik direct het nummer al herken trakteer ik tegenwoordig (als ik snel genoeg ben) op een stukje vermaak. Ik zoek snel m'n soundboard app op en neem op. Vervolgens serveer ik een mooie kakafonie van geluiden, zoals een geit, publiek dat boeeeeeee roept, een gong, sad trombone, doortrekkend toilet. De reacties zijn soms hilarisch en ik heb dan zelf ook moeite om m'n lach in te houden. Een leuke 2 minuten onderbreking op een drukke dag hoor :P

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Ik kan weer een nieuwe aan mijn lijstje toevoegen met dezelfde 'prijsgarantie': MKB initiatief: mkb-initiatief.eu Zojuist ben ik door ze gebeld. Toen ik de herkomst van mijn gegevens wilde opvragen moest ze het navragen, zette mij in de wacht en verbrak de verbinding. Ik vulde een contactformulier op hun website in, ben teruggebeld, maar mijn gegevens konden ze niet vinden? Raar hoor.. :r

[ Voor 55% gewijzigd door Jimster op 21-04-2020 16:10 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:35

Punkrocker

Mostly harmless

ehtweak schreef op donderdag 16 april 2020 @ 23:44:
[...]

Dan heb je idd weinig last meer...

Maar, alle onbekende nummers blokkeren is in de praktijk erg lastig. ;)
Een bank (ABN AMRO) belt anoniem, de huisarts belt anoniem, het ziekenhuis belt anoniem.
En dat zijn allemaal heel legitieme telefoongesprekken waar je vaak wel op zit te wachten.
...
Nooit gesnapt waarom die anoniem bellen.

Ze hebben allemaal een telefooncentrale. Dan stellen ze toch gewoon het algemene telefoonnummer (van de receptie) in als zichtbaar telefoonnummer?

Of denk ik te makkelijk?

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-05 09:03

JdM

Humbled

Punkrocker schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 16:23:
[...]

Ze hebben allemaal een telefooncentrale. Dan stellen ze toch gewoon het algemene telefoonnummer (van de receptie) in als zichtbaar telefoonnummer?

Of denk ik te makkelijk?
Totaal mee eens, het lijkt echt of deze bedrijven dit zelf niet snappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:12:
Ik heb inmiddels gewoon alle 073 en 088 nummers geblokkeerd. Ook anoniem komt sowieso niet binnen bij mij. Sindsdien nergens meer last van gehad.
Dat werkt als je niet al te dicht bij Den Bosch (073) woont ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
[...]

Of denk ik te makkelijk?
Waarschijnlijk willen ze geen terugbellers naar dat nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
[...]

Of denk ik te makkelijk?
Je denkt veels te makkelijk. Stel het ziekenhuis belt jou, jij belt terug naar de receptie en dan? Naar wie moet de receptie je doorverbinden? En als dat bijv een arts is die nu weer in een ander telgesprek zit, kan je dan doorgeschakeld worden naar een 2e arts of niet?

ABN Amro belt, jij belt terug, tja wie zoekt u, oh u bent gebeld was dat vanuit een willekeurig callcenter of vanuit een lokaal kantoor of ... of ...

En in de praktijk zijn die telefoontjes nooit dringend of echt belangrijk. Als ze namelijk dringend zijn dan wordt er wel aan een assistent oid gevraagd om om de 30 minuten oid het opnieuw te proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Blijkbaar zitten callcentermedewerkers zich te vervelen, alleen de afgelopen paar uur al 4 keer gebeld :/ , 3 verschillende nummers. Een van de 3 was eerder al geblokkeerd (heeft vandaag 2 pogingen gedaan) en 2 nieuwe nummers geblokkeerd. Gelukkig waren deze al "berucht" en liet Android meteen merken dat ik niet moest opnemen d:)b

Volgens Google ging het bij allen om energie callcentra.

edit: Het blijft maar doorgaan, de teller van vandaag staat nu op 8 :X
Afbeeldingslocatie: https://www.ravenslair.nl/GoT2/spamcalls-Screenshot_20200428-181230_Contacts.jpg

edit: Geëindigd met 10 calls op één dag :/

[ Voor 29% gewijzigd door Raven op 29-04-2020 09:23 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:01

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

[...]

Of denk ik te makkelijk?
Dat gebeurt ook erg vaak. Ik ben al in geen tijden meer door anonieme nummers gebeld.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimster
Wederom gebeld met dezelfde verkooptruc. Deze keer door Centraal Energie Beheer (centraalenergiebeheer.nl) Gisteravond had ik ze al aan de lijn, toen ik vragen begon te stellen over AVG en opvragen gegevens, hing hij snel op. Vanmiddag belden ze weer en speelde ik het mee.

Mocht je 4 minuten tijd over hebben, hier is het gesprek:
https://voca.ro/azQ52THcBum

Beginstuk heb ik weggeknipt.

Ik heb ze een mail gestuurd met het verzoek om de bij hun bekende persoonsgegevens te vertrekken inclusief de bron. Hun reactie: Uw gegevens zijn per direct verwijderd. |:(
Nou dan zet je maar een backup terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apexia0087
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-05 13:44
Jimster schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 16:20:
Wederom gebeld met dezelfde verkooptruc. Deze keer door Centraal Energie Beheer (centraalenergiebeheer.nl) Gisteravond had ik ze al aan de lijn, toen ik vragen begon te stellen over AVG en opvragen gegevens, hing hij snel op. Vanmiddag belden ze weer en speelde ik het mee.

Mocht je 4 minuten tijd over hebben, hier is het gesprek:
https://voca.ro/azQ52THcBum

Beginstuk heb ik weggeknipt.

Ik heb ze een mail gestuurd met het verzoek om de bij hun bekende persoonsgegevens te vertrekken inclusief de bron. Hun reactie: Uw gegevens zijn per direct verwijderd. |:(
Nou dan zet je maar een backup terug.
Ook gebeld door deze knakkers, ze ziijn wel echt volhardend want ze blijven bellen. Erg vervelend maar ik heb er zo ook wel mn vertier mee. Gegevens verwijderen heb ik ook meermeels aagevraagd maar na een aantal maanden belt Bedrijf B weer. Wordt tijd dat dit is keihard wordt aangepakt door de politiek.

Strava Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
Na een stuk of 20 keer gebeld te zijn de afgelopen 6 maanden gaan de gesprekken nu zo:

- Hallo? (Naam niet zeggen).
- Spreek ik met armageddon_2k1?
- Wie is dit?
- We zijn makkelijkoverstappen.nl
- Nee, ik ken armageddon_2k1 niet. Jullie gegevens zijn incorrect. *klik*

[ Voor 13% gewijzigd door armageddon_2k1 op 10-06-2020 14:39 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:46
Snapt iemand waarom dit nou eigenlijk nog steeds mogelijk is? Ik ben net weer gebeld door een club (08555360485) die dus overduidelijk het bel-me-niet-register negeert. Is er geen handhaving op? Of sluiten die jongens gewoon de toko als ze een boete krijgen?

[ Voor 13% gewijzigd door MrAngry op 03-08-2020 13:36 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:07
Ik snap wel waarom het nog steeds mogelijk is.... het levert geld op. Blijkbaar zijn er mensen die zich via de telefoon laten verleiden om over te stappen en de ratio tussen wel en niet overstappen is dusdanig dat er genoeg mensen overstappen die de kosten rechtvaardigen.

Mijn standaard reacties:
  • Ik laat ze meestal hun eerste zin uitspreken, als ze zeggen dat ze marktonderzoek doen voor een andere partij (meestal een cover), zeg ik dat de informatie die ik dus geef dus geld waard is. Hoe zij dit zien en waar ik dan een factuur heen kan sturen, meestal klaar
  • Als ze zeggen, gefeliciteerd! Dan zeg ik, top, ik ga mijn schuur opruimen, wanneer komt het cadeau... Meestal is het gesprek dan snel over
  • Als ze bellen voor een energie contract, ben ik of net overgestapt, ben ik werkzaam bij een willekeurige concurrent, etc, meestal ook klaar
  • Goede doelen; sorry, ik wil best iets incidenteels geven, maar niet structureel (dat kan meestal niet) als het wel kan geef ik soms wel soms niet. Dat ligt aan het doel
  • Loterijen: sorry maar ik heb redelijk verstand van de statistiek en kansrekening, ik zet mijn geld wel in op de beurs of op een spaarrekening
  • Als ze tijdens het eten bellen, sorry ik zit te eten.... "wanneer kan ik u dan het beste bellen" datum en tijd geven en in je agenda zetten en niet opnemen/nummer blokkeren
Verder doorloop ik altijd dat bandje na afloop, maar het "recht op verzet" ga ik voortaan gebruiken.

Ik kan me wel eens herinneren dat ik ooit gebeld ben en er tegelijk voetbal op TV was.... Midden in het script viel er een doelpunt voor mijn clubbie.... Die jongen heeft een gehoorbeschadiging opgelopen (oh ja, ik had hem wel gezegd dat ik voetbal aan het kijken was). 8)7

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:05

Bob Popcorn

Plop!

Jongens waarom moet iedereen nou weer met een super gevat antwoord komen. Als je door hebt dat het een callcenter is, zeg gewoon dat je niet geinteresseerd bent en pleur de lijn dicht, klaar. :')

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-05 15:54
Ben zelf ZZP'er en wordt zo nu en dan ook gebeld door callcentra die energiemaatschappijen vertegenwoordigen. Helaas doen we er niks aan. De KvK verkoopt doodleuk onze gegevens uit het Handelsregister. Dat is hun verdienmodel. Er is volgens mij wel iets aan gedaan vorig jaar maar er circuleren vast nog genoeg oude kopieeën rond die worden gebruikt.

Waar ik meer last van heb zijn golven van telefoontjes van bedrijven die Ziggo Zakelijk aan willen prijzen. Meestal begint het gesprek met een zin als "Wist u dan in <woonplaats> 82% van de inwoners klant is bij Ziggo, wij willen u ook graag als klant. Heeft u interesse?" - ik bedank altijd netjes en hang direct op. Maar het lost het probleem helaas niet op. Boos worden of een act opvoeren doet dat ook niet overigens. Soms word ik meerdere keren per week gebeld met dit verhaal, soms een paar maanden niet.

Er zit inderdaad klaarblijkelijk een aantrekkelijk verdienmodel achter want dergelijke callcenters schieten als onkruid uit de grond om binnen korte tijd weer als sneeuw voor de zon te verdwijnen. Vaak testen ze de database vooraf door op te bellen en zodra je opneemt hangt de andere partij (een server) direct op. Een dag later heb ik dan vaak ineens zo'n vrolijke verkoper aan de lijn.

Het zal nog wel even zo blijven vrees ik. Ik kan ook niet alle anonieme nummers blokkeren want er zijn zat bedrijven en klanten die mij van achter afgeschermde nummers bellen. Die zijn wel legit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Grappig dat ik in deze thread reacties lees van mensen die ook daadwerkelijk in zijn gegaan op zo'n "geweldig aanbod".

Dikke business, dat is duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 07:39

MeNTaL_TO

The future is not set

Croga schreef op woensdag 8 april 2020 @ 21:42:
[...]

Top. Ze verwijderen alles. En 10 minuten later pakken ze het bestand waar ze je uit geïmporteerd hebben er weer bij (die uiteraard bij een ander bedrijf staat) en je staat er net zo goed weer in.

Geen moeite in steken. Meteen ophangen is echt het enige wat werkt.
Zo wel het register niet, je moet je outbound lijst houden tegen de DNC lijst, dus al pakken ze een andere bron, de DNC blijft hetzelfde en mag je niet gebeld worden.

Belmenietregister is ook vrij prijzig, dus denk dat kleine callcenters liever de boete pakken dan een abbo nemen op BMR (https://www.bel-me-niet.nl/vragen/kosten)

[ Voor 13% gewijzigd door MeNTaL_TO op 03-08-2020 16:32 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rico66
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-05 21:08
Het meest irritante en kwalijke is dat als je ze afgewimpeld hebt, ze je gaan pesten/stalken door je bijna dagelijks te bellen waarbij na 2x de verbinding word verbroken.
Ik lees veel dat dit standaard tactiek is.
Nummer blokkeren heeft geen zin want ze gebruiken vele nummers.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Rico66 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:07:
Nummer blokkeren heeft geen zin want ze gebruiken vele nummers.
Oh echt wel. Ik heb een Siemens Gigaset waar je nummers op kan blokkeren. Als er nummers bellen die ik niet ken zoek ik ze eerst op Google op. Blijkt het een callcenter te zijn, dan gaat het nummer in de blokkadelijst. Na een paar dagen stopt het dan.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hier helaas niet, ik heb inmiddels tientallen nummers geblokkeerd, de meeste dankzij deze melding:
Afbeeldingslocatie: https://www.samsung.com/global/galaxy/apps/smart-call/images/apps_smart-call_feature01_list03_mo.png
De rest heb ik eerst geGoogled. Helaas blijven ze het proberen, zowel met nieuwe als met lang geleden geblokkeerde nummers :/ Huidige lijst bestaat uit: 7* 010, 9* 020, 2* 033, 3* 040, 1* 050, 1* 073, 9* 085 en 1* 088.

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 19-09-2020 11:26 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Microkid schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:26:
[...]

Oh echt wel. Ik heb een Siemens Gigaset waar je nummers op kan blokkeren. Als er nummers bellen die ik niet ken zoek ik ze eerst op Google op. Blijkt het een callcenter te zijn, dan gaat het nummer in de blokkadelijst. Na een paar dagen stopt het dan.
Dat werkt helaas niet met privénummers. Ik had het zakelijke nr geblokt en opeens kwamen ze met privé belletjes. Na 10 dagen op rij niet opnemen (elke dag 10u stipt) heb ik een keer opgenomen.. schrok diegene blijkbaar van want ik hoorde een callcenter gesprekje tussen 2 medewerkers, maar toen hing hij op. :+ Sindsdien eigenlijk geen last meer gehad.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02:17
Is er trouwens niet een mogelijkheid om een soort blacklist te importeren in je telefoon?
Website zoals https://www.wieheeftgebeld.nl/ hebben een aardige database met spam nummers.

Het zou toch ideaal zijn dat je (net als een hostfile of pihole o.i.d.) in één keer complete lijsten met nummers kan blokkeren? Op mijn telefoon kan ik echter maar 1 nummer per keer importeren en ik kan nergens een complete blacklist vinden met spam telefoonnummers

En ik weet dat er bepaalde apps zijn zoals truecaller etc, echter zijn over dit soort apps al diverse dubieuze praktijken vermeld. Ik zou liever iets zien als een import lijst (database) zonder app.

Iemand enig idee?

[ Voor 12% gewijzigd door Wachten... op 06-10-2020 11:06 ]

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20-05 15:31
DutchKel schreef op woensdag 8 april 2020 @ 21:36:
https://www.bel-me-niet.nl/ Dit is het makkelijkste. Als ze je toch bellen dan vraag je gewoon hoe ze aan je nummer komen omdat je in het bel me niet register staat. Dan hangen ze zelf snel op omdat ze weten dat ze dan niet mogen bellen.
Als je bekend staat als ondernemer, via KVK ofzo, mogen ze je gewoon bellen ongeacht je status in dat register want die is voor particulieren.
Daar zal voor veel mensen die zich hier in herkennen toch de crux zitten.

Het échte probleem is natuurlijk dat er mensen zijn die op die aanbiedingen in gaan. Die houden dat hele systeem in stand. Je ziet dat ook met die mensen die buiten staan en je onderscheppen om je iets van een een krant of energie te verkopen.
Ik kan er echt niet bij dat je op straat een nieuw energiecontract gaat staan afsluiten. Daar hebben ze vergelijkingssites voor uitgevonden.

[ Voor 23% gewijzigd door Polderviking op 06-10-2020 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ivootjuh schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:53:
Is er trouwens niet een mogelijkheid om een soort blacklist te importeren in je telefoon?
Website zoals https://www.wieheeftgebeld.nl/ hebben een aardige database met spam nummers.

Het zou toch ideaal zijn dat je (net als een hostfile of pihole o.i.d.) in één keer complete lijsten met nummers kan blokkeren? Op mijn telefoon kan ik echter maar 1 nummer per keer importeren en ik kan nergens een complete blacklist vinden met spam telefoonnummers

En ik weet dat er bepaalde apps zijn zoals truecaller etc, echter zijn over dit soort apps al diverse dubieuze praktijken vermeld. Ik zou liever iets zien als een import lijst (database) zonder app.

Iemand enig idee?
Misschien dat https://play.google.com/s...dinglisch.android.taskerm het kan?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Ik heb wel tasker voor diverse automatiseringen. Ik ga er eens naar kijken.
Maar ook al zou het kunnen, dan is er wel eerst een database nodig lijkt mij?

Is er ergens een database met spam telefoonnummers? En/of is het een idee om deze ergens op te gaan bouwen met z`n allen, zodat we eindelijk eens iets kunnen doen tegen dit soort bedrijven? Er wordt helaas te weinig tegenop getreden en zal anders dus blijven!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
Polderviking schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:43:
[...]

Als je bekend staat als ondernemer, via KVK ofzo, mogen ze je gewoon bellen ongeacht je status in dat register want die is voor particulieren.
Dit topic blijft een bizar hoge mate van "als je gebeld wordt dan zal je zelf wel iets fout doen ipv dat het callcenter de wet overtreedt" houden. Ook bovenstaand theorietje is voor mij niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20-05 15:31
MrAngry schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:57:
[...]

Dit topic blijft een bizar hoge mate van "als je gebeld wordt dan zal je zelf wel iets fout doen ipv dat het callcenter de wet overtreedt" houden. Ook bovenstaand theorietje is voor mij niet het geval.
Je moet me echt even uitleggen waar ik TS exactprecies de schuld geef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Polderviking schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:58:
[...]

Je moet me echt even uitleggen waar ik TS exactprecies de schuld geef.
Ondernemer te zijn zonder dat hij daar rekening mee houdt.

[ Voor 63% gewijzigd door MrAngry op 06-10-2020 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06:46
Polderviking schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:43:
[...]

Nope!

Bel me niet is ook voor maatschappen, eenmanszaken en VOF's. Als je dus een van deze rechtsvormen hebt mogen ze niet bellen als je in het register staat.

Volgens mij is enigste wat je kunt doen is nummer blokkeren en meteen afkappen als je weer zo'n pipo aan de lijn krijgt. Soms heb je een hele tijd niks en dan begint het gezeur weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ivootjuh schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:20:
[...]

Ik heb wel tasker voor diverse automatiseringen. Ik ga er eens naar kijken.
Maar ook al zou het kunnen, dan is er wel eerst een database nodig lijkt mij?

Is er ergens een database met spam telefoonnummers? En/of is het een idee om deze ergens op te gaan bouwen met z`n allen, zodat we eindelijk eens iets kunnen doen tegen dit soort bedrijven? Er wordt helaas te weinig tegenop getreden en zal anders dus blijven!
Of er een voor Tasker bruikbare database is weet ik niet, maar in mijn geval is het zo simpel als het blokkeren van nummers die beginnen met enkele specifieke netnummers (wordt daar buiten energieverkopers niet door gebeld), dat kan Tasker zo te zien wel: https://www.reddit.com/r/..._area_code_and_1st_three/

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Raven schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:40:
[...]

Of er een voor Tasker bruikbare database is weet ik niet, maar in mijn geval is het zo simpel als het blokkeren van nummers die beginnen met enkele specifieke netnummers (wordt daar buiten energieverkopers niet door gebeld), dat kan Tasker zo te zien wel: https://www.reddit.com/r/..._area_code_and_1st_three/
Daarmee ben je er helaas nog niet, ik wordt ook door 'normale' netnummers lastig gevallen, mijn blocklist bevat naast 085 en 088 ook 010, 073 en 035.

Edit: ik ben wel bij KvK ingeschreven.

[ Voor 3% gewijzigd door Diederik op 06-10-2020 17:47 ]

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

_Diederik schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:47:
[...]

Daarmee ben je er helaas nog niet, ik wordt ook door 'normale' netnummers lastig gevallen, mijn blocklist bevat naast 085 en 088 ook 010, 073 en 035.

Edit: ik ben wel bij KvK ingeschreven.
010, 020, 033, 040, 050, 073, 085 en 088 wordt ik door lastiggevallen, maar dan nog kunnen al die netnummers in mijn geval wel geblokkeerd worden. Of aangevuld met eventueel aanwezig patroon in de nummers, in het geval van 085 kan ik bijv. +31 85 773 **** en +31 85 536 **** gebruiken voor (op dit moment) zo'n 10 nummers van verkopers.

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 06-10-2020 17:53 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Niet overal je tel. delen. beschouw het als je pincode, wanneer je op privacy gesteld bent.

Elke poging, direct dat nummer blokken.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-05 13:23
Als je telefoonnummer eenmaal in een dubieuze dataset staat, dan gaat die er -niet- meer uit. Voorbeeldje hier - https://locatefamily.com/. Op dubieuze wijzen worden deze lijsten verhandeld waarna duistere callcenters hun ding doen.

Mijn oplossing - als een club belt waarvan je wil dat die nooit meer bellen - zeggen dat je het eerst aan je bewindvoerder moet vragen. Dan zetten ze een dik rood kruis achter je nummer/entry. Niet opnemen/ophangen maakt dat ze het over een tijdje weer proberen.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Raven schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:40:
[...]

Dit werkt (zoals eerder aangegeven door anderen) helaas niet.
Ik wordt door allerlei netnummers gebeld, ook van steden hier in de buurt.

Maar zo lastig moet het toch niet zijn lijkt mij. De databases van diverse websites zoals https://www.wieheeftgebeld.nl/ zijn er al. Niet dat ik er echt tijd voor heb om dit geheel op te gaan zetten, maar wellicht als iedereen zijn blocklijsten deelt, dat je dan al een aardige database kunt maken met elkaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzacabonara
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-12-2024

pizzacabonara

It's a put on..

Ben helemaal klaar met die belpaupers en de KvK die gegevens deelt/verkoopt.

Poah dikke Massey.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@pizzacabonara Zonder KvK en zonder ooit klant te zijn geweest bij een energieleverancier kun je ook last van dit probleem hebben :/

[ Voor 30% gewijzigd door Raven op 07-10-2020 11:20 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 14:22
Ik ben er ook helemaal klaar mee. Laatste tijd wordt het rustiger met bellers. Stel wat lastige vragen dan hangen ze op. Ik heb het idee dat je dan ook uit hun lijst verdwijnt.

[ Voor 4% gewijzigd door Rudolf op 07-10-2020 11:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:11
Rudolf schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:43:
Ik ben er ook helemaal klaar mee. Laatste tijd wordt het rustiger met bellers. Stel wat lastige vragen dan hangen ze op. Ik heb het idee dat je dan ook uit hun lijst verdwijnt.
Dat idee heb ik ook. Een tijdje geleden werd ik weer opgebeld door iemand die me helemaal blij vertelde dat de prijzen zo laag waren en ik zeker over moest stappen. Sinds ik daarop heb aangegeven dat ik zonnepanelen heb en juist op zoek ben naar hoge prijzen ben ik niet meer gebeld.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
Wat ik overigens doe, als ik door zo een callcenter wordt gebeld.

Als antwoord op hun eerste vraag (spreek ik met?, bel ik gelegen?, ben u de eigenaar van?) geef ik steevast als antwoord:

"Ik heb de indruk dat u mij belt om een product of dienst aan te prijzen, en daar zit ik niet op te wachten"

Vind ik beleefd, en daarna is het meestal meteen klaar.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06:46
_Diederik schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:51:
"Ik heb de indruk dat u mij belt om een product of dienst aan te prijzen, en daar zit ik niet op te wachten"

Vind ik beleefd, en daarna is het meestal meteen klaar.
Dan krijg je vaak te horen dat ze niks verkopen, maar een stukje service bieden 8)7. Maar de service is vast niet gratis toch?

Ik kap ze gewoon meteen af. Geen interesse, wens u nog een prettige dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
Highfive95 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:18:
[...]

Dan krijg je vaak te horen dat ze niks verkopen, maar een stukje service bieden 8)7. Maar de service is vast niet gratis toch?

Ik kap ze gewoon meteen af. Geen interesse, wens u nog een prettige dag.
Vandaar mijn tekst "product of dienst" in combinatie met "aanprijzen", daar valt ook service e.d. onder.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Findail
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:10
Ik wilde geen nieuw topic openen aangezien er al zo veel topics hier over zijn. Blijkbaar is er een nieuwe wet aangenomen (ingang wet 1-juli) link naar de NOS, waarbij gesteld wordt dat het wordt aangepakt. Je mag niet meer gebeld worden, tenzij je expliciet hebt aangegeven dat je gebeld mag worden.

Ik las verder, en ligt het aan mij of lijkt het of de wetgever hier totaal niet weet wat er precies speelt?

In principe klinkt het mooi, maar: een energiebedrijf mag nog steeds 3 jaar lang oude klanten bellen. Naar mijn weten vertellen die louche energie callcentra steeds dat ze 'in naam van' een energiebedrijf bellen. Dus dan wordt dit alsnog steeds omzeilt toch? En zodra ze genoeg mensen hebben die recht op verzet hebben aangetekend, veranderen ze hun naam.

Ik verwacht niet dat dit iets zal opleveren... maar de volgende keer dat ik (na 1 juli) wordt gebeld, ga ik toch eerst hier over vragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:34
Die wet gaat niks oplossen, want waar die bedrijven nu al liegen over wie ze zijn, doen ze dat straks nog steeds. Melding maken bij ACM laat ze ook koud, want je weet niet wie ze zijn en die nummers zijn gewoon gespoofd.
Beginnen over belmenietregister resulteert de ene keer in "wij hoeven ons daar niet aan te houden" of "misschien is uw registratie verlopen".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

_JGC_ schreef op zondag 21 maart 2021 @ 15:12:
Die wet gaat niks oplossen, want waar die bedrijven nu al liegen over wie ze zijn, doen ze dat straks nog steeds. Melding maken bij ACM laat ze ook koud, want je weet niet wie ze zijn en die nummers zijn gewoon gespoofd.
Beginnen over belmenietregister resulteert de ene keer in "wij hoeven ons daar niet aan te houden" of "misschien is uw registratie verlopen".
Ja die had ik laatst ook. Meisje lachte me gewoon keihard uit, "Hahaha nee meneer, u valt bij ons onder het collectief, dus Bel-me-niet geldt daar niet".

Dus ik: "wat betekent dat dan, dat ik bij jullie onder het collectief val? Ik ben nooit klant geweest bij jullie", en dat was dan de PrijsChecker of de Vaste Lasten Adviesbond of "Het Servicepunt namens KPN", of hoe ze deze week ook weer heten.

Daar had ze natuurlijk geen antwoord op en praatte ze overheen, dus ik heb uiteindelijk maar scheldend dat ze een normale baan moet gaan zoeken de telefoon opgehangen.

Dit tuig, en het zijn best wat bedrijfjes die dit doen, bellen op een oude dataset van de KvK, gecombineerd met lijsten data van energieleveranciers die gelekt zijn door medewerkers, en lijsten die andere callcenters met elkaar delen. M'n "niet geïnteresseerd voor commerciële aanbiedingen"-markering bij de KvK negeren ze, net als het feit dat mijn telefoonnummer daar niet meer bekend is, noch dat ik allang van energieleverancier ben gewisseld, dat ik nooit klant ben geweest van KPN én mijn half jaar oude Bel-me-niet-registratie.

De laatste tijd meld ik elk gesprek bij de ACM, en dat zijn er ondertussen twee per week. Geloof niet dat die meldingen, noch deze nieuwe wet, ook maar iets gaan veranderen, zolang KPN, Ziggo, Vattenfall enzovoorts die callcenters blijven betalen voor elke nieuwe klant.

En als ik KPN of Ziggo of een andere aanbieder dan zelf eens bel, en zeg dat ik ondanks mijn Bel-me-niet-registratie platgebeld blijf worden door callcenters die zij inhuren, dan is steevast het excuus: "Wij besteden dit uit aan een organisatie die zelf weer onderaannemers inhuurt, dus tsja, wij weten ook niet wie u belt. Doei!"

Hufters, allemaal.

En tegen mensen die zeggen "neem onbekende nummers dan niet op": da's nogal lastig als ik door verschillende klanten, transportbedrijven en andere dienstverleners verwacht word gebeld te worden.

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 21-03-2021 15:31 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

CodeCaster schreef op zondag 21 maart 2021 @ 15:29:
[...]

Ja die had ik laatst ook. Meisje lachte me gewoon keihard uit, "Hahaha nee meneer, u valt bij ons onder het collectief, dus Bel-me-niet geldt daar niet".

Dus ik: "wat betekent dat dan, dat ik bij jullie onder het collectief val? Ik ben nooit klant geweest bij jullie", en dat was dan de PrijsChecker of de Vaste Lasten Adviesbond of "Het Servicepunt namens KPN", of hoe ze deze week ook weer heten.

Daar had ze natuurlijk geen antwoord op en praatte ze overheen, dus ik heb uiteindelijk maar scheldend dat ze een normale baan moet gaan zoeken de telefoon opgehangen.

Dit tuig, en het zijn best wat bedrijfjes die dit doen, bellen op een oude dataset van de KvK, gecombineerd met lijsten data van energieleveranciers die gelekt zijn door medewerkers, en lijsten die andere callcenters met elkaar delen. M'n "niet geïnteresseerd voor commerciële aanbiedingen"-markering bij de KvK negeren ze, net als het feit dat mijn telefoonnummer daar niet meer bekend is, noch dat ik allang van energieleverancier ben gewisseld, dat ik nooit klant ben geweest van KPN én mijn half jaar oude Bel-me-niet-registratie.

De laatste tijd meld ik elk gesprek bij de ACM, en dat zijn er ondertussen twee per week. Geloof niet dat die meldingen, noch deze nieuwe wet, ook maar iets gaan veranderen, zolang KPN, Ziggo, Vattenfall enzovoorts die callcenters blijven betalen voor elke nieuwe klant.

En als ik KPN of Ziggo of een andere aanbieder dan zelf eens bel, en zeg dat ik ondanks mijn Bel-me-niet-registratie platgebeld blijf worden door callcenters die zij inhuren, dan is steevast het excuus: "Wij besteden dit uit aan een organisatie die zelf weer onderaannemers inhuurt, dus tsja, wij weten ook niet wie u belt. Doei!"

Hufters, allemaal.

En tegen mensen die zeggen "neem onbekende nummers dan niet op": da's nogal lastig als ik door verschillende klanten, transportbedrijven en andere dienstverleners verwacht word gebeld te worden.
Tsja, voor zakelijke nummers telt het bel me niet register niet.
Ze staan dus in hun goed recht om dat te negeren als dit uit een oude/nieuwe KVK dataset komt.

De ACM zal er voor jouw geval dan ook niks mee doen en melden is vrij zinloos behalve om je stoom af te blazen.
https://www.bel-me-niet.n...kkeren-voor-telemarketing

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:26

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Het enige dat echt helpt, is die gasten lang aan de praat te houden en dan niet op de aanbieding in gaan. Doe dat vaak genoeg en je nummer komt vanzelf op hun zwarte lijst.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
YakuzA schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:04:
[...]

Tsja, voor zakelijke nummers telt het bel me niet register niet.
Ze staan dus in hun goed recht om dat te negeren als dit uit een oude/nieuwe KVK dataset komt.

De ACM zal er voor jouw geval dan ook niks mee doen en melden is vrij zinloos behalve om je stoom af te blazen.
https://www.bel-me-niet.n...kkeren-voor-telemarketing
Zakelijk nummer als zijnde die van een BV ja. Als ZZP'er val ik gewoon onder de regels van het belmeniet register.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

_JGC_ schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:19:
[...]
Zakelijk nummer als zijnde die van een BV ja. Als ZZP'er val ik gewoon onder de regels van het belmeniet register.
Maar daar trekken ze zich toch niets van aan, dus zul je de oplossing elders moeten zoeken.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Findail
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:10
Ik wilde eigenlijk een discussie starten of de nieuwe wet zoden aan de dijk gaat zetten, misschien had ik toch beter een nieuw topic kunnen openen :D de irritatie (ook bij mij!) jegens de callcentra lijkt diep te zitten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Findail schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:25:
Ik wilde eigenlijk een discussie starten of de nieuwe wet zoden aan de dijk gaat zetten, misschien had ik toch beter een nieuw topic kunnen openen :D de irritatie (ook bij mij!) jegens de callcentra lijkt diep te zitten...
Het enige, dat werkelijk zoden aan de dijk zal zetten, is het publiceren van namen, adressen en telefoonnummers van de eigenaars van die call-centra, maar dat heeft andere bezwaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
Freee!! schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:50:
[...]

Het enige, dat werkelijk zoden aan de dijk zal zetten, is het publiceren van namen, adressen en telefoonnummers van de eigenaars van die call-centra, maar dat heeft andere bezwaren.
Soms staan bij die nummers die je zoekt wel eens vermeldingen van het bedrijf die erachter zit. Leuk detail is dat die bedrijven zelf bij de KvK ingeschreven staan met de non mail indicator ingeschakeld.

Het is dat je niet weet of die informatie betrouwbaar is, maar soms krijg ik heel erg de neiging om die 06-nummers op te geven bij allerlei prijsvragen of foute dating sites... Beetje zoals Rambam destijds deed in een uitzending die ging over wat er met je data gebeurt als je je gegevens achterlaat bij zo'n website die claimt dat je kans maakt op een dure telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-05 09:03

JdM

Humbled

Per 1 juli houdt het bel-me-niet-register op te bestaan:

https://opgelicht.avrotro...er-1-juli-2021-verdwijnt/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
TV programma radar is lekker bezig, ze hebben de praktijken van Global Marketing Bridge aan het licht gebracht, een organisatie die nogal agressief werkt op het gebied van telemarketing.

Sinds een week of 3 heb ik in ieder geval geen hinderlijke belletjes meer gekregen.

Info via de volgende link:
https://radar.avrotros.nl...ting&sort=datetime%3Adesc

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-05 14:20

JB

Cédric roelt!

Diederik schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:13:
TV programma radar is lekker bezig, ze hebben de praktijken van Global Marketing Bridge aan het licht gebracht, een organisatie die nogal agressief werkt op het gebied van telemarketing.

Sinds een week of 3 heb ik in ieder geval geen hinderlijke belletjes meer gekregen.

Info via de volgende link:
https://radar.avrotros.nl...ting&sort=datetime%3Adesc
Mijn moeder is maandag alweer door een nieuw onderdeel gebeld, nu met de naam Bespaar Alliantie. De alarmbellen obv Radar uitzending gingen hier meteen af toen ze vertelde hoe dat ging. Uiteraard is ze erin getrapt en ik kan nu een bestelling ongedaan maken. Valt tot nu toe alles behalve mee. Dinsdag meteen gebeld om op te zeggen, mijn moeder in paniek naar mij gekomen;

"Nee mevrouw u kunt alleen opzeggen vanaf het nummer waarop we u gebeld hebben" :F ;w 8)7 |:( :X :(

Afijn, ik speel wel mee, we gaan naar haar thuis want op haar vaste nummer is gebeld natuurlijk. Opgezegd maar tot op heden nog geen enkele bevestiging van annulering, terwijl ik duidelijk heb gevraagd (we hebben dat gesprek samen gevoerd via de speaker) om een bevestiging via mail te sturen.

"Ja hoor meneer en mevrouw, die krijgt u uiterlijk vandaag in uw mail op adres xxxx@xxxx.nl"

In eerste instantie lastig na te gaan, dat het wederom die smeerlappen van Global Marketing Bridge zijn, maar na gisteren zelf een ticket via haar mail account in te schieten met de vraag de annulering te bevestigen van bestelling xxxxx kregen we netjes een "Your ticket has been created" met als afzender;
Regards,
Global Marketing Bridge Support Team.

Bespaar Alliantie
Ik hoop vandaag reactie te ontvangen want ze zit nog keurig binnen die 14 dagen bedenktermijn en anders zet ik de rechtsbijstand erop. Ze doen er alles aan om het te rekken voor mijn gevoel. Ergste is nog dat ik deze dingen regel maar ze dus compleet overklassed is tijdens dat gesprek met "u moet nu iets doen, want kost duur" icm bullshit verhaal. Ze heeft keurig haar jaarrekening kunnen vinden in de mail, maar het contract geeft gewoon letterlijk de helft aan kWh en m3 waardoor het maandbedrag fantastisch lijkt... Ook haar huidige contract loopt nog tot mei 2022 dus vraag me af als ze het al open zou breken wat voor gezeik dat met zich mee brengt. De desbetreffende energieleverancier gaat hier in ieder geval op de blacklist, want toko's die met GMB werken, weiger ik.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat ik zelf vorig jaar heb gedaan ( ik stap jaarlijks over ) is lastminute nog mijn gegevens aanpassen ( 06 nummer wijzigen )

Ik ben nog steeds nog niet gebeld door de voorgaande leverancier *fingers crossed*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
@JB Bewijs van opzeggen heb je nu... Desnoods nog bij de leverancier doen waar ze je willen onderbrengen. Sowieso melding doen bij ACM.

Mochten ze wel het contract kapen: alles storneren en blokkeren, helemaal niks betalen. Boete bij je bestaande leverancier betalen en tegen de tijd dat het voor de rechter komt heb jij die tijd gratis energie gehad, je dient bij het verweer in dat er geen geldig contract is en je de opzegboete van je vorige leverancier vergoed wilt hebben.
Rechters zijn inmiddels zo klaar met cowboys als deze, zo'n contract wordt vernietigd en de factuur voor de ongevraagd geleverde energie kunnen ze niet innen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

_JGC_ schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:12:
@JB Bewijs van opzeggen heb je nu... Desnoods nog bij de leverancier doen waar ze je willen onderbrengen. Sowieso melding doen bij ACM.

Mochten ze wel het contract kapen: alles storneren en blokkeren, helemaal niks betalen. Boete bij je bestaande leverancier betalen en tegen de tijd dat het voor de rechter komt heb jij die tijd gratis energie gehad, je dient bij het verweer in dat er geen geldig contract is en je de opzegboete van je vorige leverancier vergoed wilt hebben.
Rechters zijn inmiddels zo klaar met cowboys als deze, zo'n contract wordt vernietigd en de factuur voor de ongevraagd geleverde energie kunnen ze niet innen.
Aangemeld bij ACM. Ik ga voor de zekerheid hun voorbeeldbrief er nog een keer achteraan sturen en hang op dit moment in de wacht bij de huidige energieleverancier om dit verzoek (wanneer het toch zou komen) te weigeren. Wat een gezeik zoiets.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renedr
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-07-2021
Pfff ook gebeld door de bespaar alliantie, wat een sukkels!
U bent te veel geld kwijt aan energie!
Oh ja? Voor hoeveel kan ik energie krijgen dan?
7,2 cent per kWh!
Maar ik zit nu op 5,2 cent!
Ja maar vanaf 1 januari zijn er allemaal belastingen bijgekomen.
Joh maar ik kan energie veel makkelijker zelf via internet afsluiten.
Maar dat kunnen wij ook voor u doen
Maar aangezien jouw tarief duurder is, kan ik beter nog niet overstappen en mijn contract uitzitten.
Toen was het stil…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

JB schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:55:
In eerste instantie lastig na te gaan, dat het wederom die smeerlappen van Global Marketing Bridge zijn, maar na gisteren zelf een ticket via haar mail account in te schieten met de vraag de annulering te bevestigen van bestelling xxxxx kregen we netjes een "Your ticket has been created" met als afzender;
Klopt, Global Marketing Bridge lijkt een soort franchise te verkopen en neemt daarbij de klachtenafhandeling en opzeggingen uit handen:
Wij nemen uw klantenservice en klachtenafhandeling uit handen zodat u zich volledig kunt focussen op de sales.
Daar hebben ze nu ook een vacature voor openstaan:
Bij GMB krijg jij verschillende telefoontjes binnen van klanten die bellen om hun net gesloten contract op te zeggen. Dit komt wel eens voor om diverse redenen [ :') :D :') ]. Met jouw persoonlijke vaardigheden en empathisch vermogen achterhaal je de redenen van opzegging en bepaal je de behoefte van de klant. Vervolgens bied jij de juiste oplossing en zorg je ervoor dat de klant tevreden behouden blijft. Het liefst met een glimlach!

De desbetreffende energieleverancier gaat hier in ieder geval op de blacklist, want toko's die met GMB werken, weiger ik.
DGB, toevallig?

Mijn bloed gaat echt koken van die ontken-advocaat uit die Radar-uitzending van 5 april 2021 (@30:15). Dat de persoon die "onherkenbaar" in beeld was, nooit op de sales heeft gewerkt, maar op de klantenservice (implicerend dat ze de beweringen maar uit hun duim zuigen?). Dat ze het allemaal niet kunnen vaststellen wat er beweerd wordt. Dat de aantijgingen misschien wel een reden zijn dat het ex-medewerkers zijn. _O- Manmanman.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@CodeCaster Engie. Wordt ook genoemd in Radar, maar doen nog gewoon zaken met deze tent :r

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:07
Zo, gelukkig dit topic gevonden alvorens aan nieuwe aan te maken.

Het is 1 juli en vanmorgen een lekker slagroomtaartje gegeten om te vieren dat ik dankzij de wetswijziging af zou zijn van de bi-weekly call van De nationale advies groep.
Soms nam ik nog wel eens op om op alle verschillende manieren mijn gegevens uit het bestand te krijgen, maar helaas. Het was gewoon treiteren, want na al die jaren proberen moet het echt wel duidelijk zijn geweest dat ik geen klant zou gaan worden.

Goed, terug naar 1 juli.
Na het taartje nog een reactie onder het nieuwsitem geschreven waarop ik gekscheren zei dat ik ze nog zou gaan missen.
(kleefei in 'nieuws: Telemarketing zonder toestemming vooraf is vanaf donderda...)

om 15:20 ging dan toch de telefoon.. Een spambeller.
Het onverstaanbare corona riedeltje begon, en ik was verbaasd.
Ik vroeg de beste man of hij wist dat hij in overtreding was met artikel 11.7 van de telecommunicatie wet.
De beste man vroeg wat ik bedoelde, en ik legde hem keurig uit dat deze telefoontjes bij wet verboden zijn, daar ik mij niet heb ingeschreven bij hun bedrijf.

Het werd stil..

Ik vroeg vriendelijk of hij mijn gegevens wilde verwijderen en dat ik geen contact meer wens.
De lijn werd verbroken..

Maar, nu komt het allermooiste.
Ik kreeg vervolgens onderstaande email binnen:
Beste Kleefei,
We hebben onlangs telefonisch contact met u gehad omtrent de verkoop van een energiecontract.
U heeft aangegeven momenteel geen interesse te hebben. Onze medewerker heeft u gevraagd of wij, De Nationale Adviesgroep, u in de toekomst weer mogen benaderen. Deze toestemming geldt voor energie, telecom, internet en verzekeringen. U bent hiermee akkoord gegaan.

link naar button

Indien u toch uw toestemming zou willen intrekken dat wij contact met u opnemen, dan kunt u dit doen door op de button te klikken. Vergeet niet uw telefoonnummer erbij te vermelden. Wij zullen het vervolgens verwerken in ons systeem.
Met vriendelijke groet,
De Nationale Adviesgroep

De Nationale Adviesgroep
085-5360489
KvK 73187372
info@denationaleadviesgroep.nl
www.denationaleadviesgroep.nl
De link in de email verwijst natuurlijk nergens naar.

Dit is natuurlijk te schofterig voor woorden.
Ik heb natuurlijk in de vrije tijd alle radar uitzendingen bekeken en heb er verder ook geen enkele aandacht aan gegeven omdat het op geen enkele manier zou gaan helpen.

Maar;
Ik ben het nu zat, je kan deze mail wellicht ook wel de druppel noemen.
Ik ga mij dan ook wat intensiever inlezen in manieren om dit bedrijf, op een legale manier, terug te pakken.
Mochten er tips zijn, dan houd ik mij aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-05 11:29
Na weken niet gebeld te zijn is mijn vrouw net gebeld door zo’n spam nummer. Nu zeggen ze; “Goedendag mevrouw, wij bellen uit naam van uw huidige energie leverancier voor een speciaal verleng aanbod” :+

Welke energieleverancier wij hebben konden ze natuurlijk niet zeggen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:59
BlazeMuis schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:27:
Na weken niet gebeld te zijn is mijn vrouw net gebeld door zo’n spam nummer. Nu zeggen ze; “Goedendag mevrouw, wij bellen uit naam van uw huidige energie leverancier voor een speciaal verleng aanbod” :+

Welke energieleverancier wij hebben konden ze natuurlijk niet zeggen 8)7
Bij mij zeiden ze dat uit naam van Gaslicht.com belden. Daar regel ik mijn zaken altijd, maar toen ik vroeg om welk e-mailadres het ging noemden ze mijn zakelijke e-mail, toen heb ik ze even in de wacht gezet. ;w Het zijn echt kakkerlakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 10:57
Ik word ook regelmatig gebeld (zzper) en ik heb een eenvoudige reactie: "niet geinteresseerd *klats*" (*)

Kost weinig moeite. Een tijdje geleden een hardnekkiger nummer, geblokkeerd en dat is sindsdien ook geen punt meer (wat ik wel wat vreemd vind is dat ik van geblokkeerde nummers wel meldingen in mijn historie krijg.. maar dit nummer belt dus ook niet meer)
Met perioden word ik dan weer vaker gebeld, maar ik ben er altijd in 2sec vanaf.

(*) klats is natuurlijk bij wijze van spreken, van de tijd dat een telefoon nog een hoorn had

[ Voor 10% gewijzigd door Stefke op 01-07-2021 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-05 14:09

page404

Website says no

Ik dacht dat het klaar was met die "namens KPN" bellers, maar zojuist was het weer raak. Heb hem weer vriendelijk gevraagd of het nu een beetje werkt, iedere keer blijven bellen met dezelfde vraag terwijl ik heb aangegeven dat ik niet meer gebeld wil worden. Toen werd hij boos en hing hij op :D
Zodirect KPN maar weer eens bellen om daar te vragen waarom ze dit nog steeds een goed idee vinden, om dit soort partijen in te schakelen.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
@page404 Die mensen bellen niet namens KPN, maar hebben zich ingeschreven als leverancier van KPN diensten en krijgen provisie voor elkr klant die ze aanbrengen (of sturen je achteraf een factuur voor de "overstapservice")
Omdat KPN nu overal glas legt bellen ze gewoon willekeurig nummers op en proberen ze je KPN producten aan te smeren. Zelfs als KPN geen plannen voor glas heeft bellen ze je op om internet en TV te leveren over 6Mbit DSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-05 14:09

page404

Website says no

_JGC_ schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:10:
@page404 Die mensen bellen niet namens KPN, maar hebben zich ingeschreven als leverancier van KPN diensten en krijgen provisie voor elkr klant die ze aanbrengen (of sturen je achteraf een factuur voor de "overstapservice")
Ik heb net de klantenservice van KPN gesproken, die gaven aan dat ze idd contracten met externe partijen afsluiten en dat die daarvoor provisie krijgen per geworven klant.
Toen ik vroeg hoe ze dan aan mijn telefoonnummer kwamen werd er doodleuk aangegeven dat die lijsten gewoon op internet gekocht werden en gebruikt.
Dat dit hartstikke illegaal is weten ze natuurlijk, maar ja "andere partij dus we kunnen er niks aan doen". Ja, niet met die toko's in zee gaan maar dat vinden ze blijkbaar prima om wel te doen. Ze weten dondersgoed dat het zo gaat maar schuiven het gewoon op kleine partijtjes af zodat hun eigen handen schoon blijven. Voor mij al een reden om geen klant van KPN te worden.

Overigens is er een nieuw portaal dat blijkbaar ook meldingen doorzet naar de ACM:
https://meldpunt-telemark...g-maken-voor-consumenten/

[ Voor 7% gewijzigd door page404 op 30-11-2021 11:29 ]

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Pagina: 1 2 Laatste