call-center ergenis

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:33
Op mijn mobiel met Hi-abbo kreeg ik bijna dagelijks telefoontjes. Als ik opnam dan hoorde ik echter alleen maar geroezemoes of een vaag gesprek. Nummerweergave gaf aan dat het een afgeschermd nummer was.
Dit ging enkele weken zo door totdat ik het zat was en ik KPN het liet uitzoeken.
Het bleek dus te gaan om een call-center. Ik had idd ooit een call-center aan de lijn gehad maar afgewimpeld.
Nu beek dus dat ik in hun bestand stond. En blijkbaar hebben ze er een ge-automatiseerd systeem dat nummers belt uit hun bestand en dat dan automatisch doorstuurt naar een call-center medewerker die op dat moment beschikbaar is.
Maar blijkbaar gaat dat dus erg vaak fout want als ik de telefoon opneem kreeg ik niemand aan de lijn, maar waarschijnlijk een headset die op het buro ligt?
Nadat ik door KPN daar dus achterkwam heb ik direkt, toen ik wel weer eens een call-center medewerkster aan de lijn kreeg gezegd dat ik van de lijst wilde. Dat heeft geholpen. Ze hebben nooit meer gebeld.

Maar... mijn vrouw heeft sinds oktober ook HI en je raad het al sinds kort krijg zij ook van dit soort telefoontjes. Ze heeft nog niemand aan de lijn gehad. Maar weer hetzelfde geroezemoes.
Mijn vraag is hebben meer hier last van? Of weet iemand om welk Call-center dit gaat zodat ik is een klacht kan indienen. KPN wil namelijk niets kwijt hierover waarschijnlijk omdat ze ook belangen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Kan je gewoon niet jezelf uitschrijven voor die meuk?
www.infofilter.nl is het :)...

[ Voor 8% gewijzigd door AW_Bos op 04-12-2005 14:05 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Je kunt je nummer voor dit soort spammers afmelden op http://www.infofilter.nl. Als het goed is krijg je dit soort spam daarna niet of nauwelijks meer

Diverse grote callcenter-spammers gebruiken die lijsten... (staat ook een lijst van op die site)

edit: hmm, net te laat...

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 04-12-2005 14:06 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
oh ok tnx! :) ga gelijk ff laten uitschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Artwido schreef op zondag 04 december 2005 @ 14:00:

Dit ging enkele weken zo door totdat ik het zat was en ik KPN het liet uitzoeken.
.
Hoe ben je daar achter gekomen bij KPN? Onlangs heb ik ook wat anonieme bellers, en Vodafone zegt dat ik een brief moet schrijven naar hun overlast afdeling en ik krijg niet te horen wie dat zijn i.v.m privacy enzo

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Laatst online: 10:09
Veel bedrijven in de telecomsector hebben in hun algemene voorwaarden staan dat ze jouw gegevens mogen doorspelen/gebruiken voor direct-marketing doeleinden, tenzij je ze schriftelijk verwittigd daar geen trek in te hebben. Als je niet zit te wachten op informatie over groene stroom, hypotheken en dat soort ongein kan het dus sowieso helpen om even een briefje naar je provider te sturen. Of het ook helpt als je al in de database van spammable telefoonnummers bent opgenomen betwijfel ik echter.

Ik word zelf nooit gebeld door callcenters en heb dus geen persoonlijke ervaring. Maar er schijnt een site te zijn waar je je telefoonnummer kunt achterlaten waarna je van een hoop bekende lijsten wordt verwijderd. En loopt hier in SG wel een topic over die dienst.

edit:
Ah, infofilter dus :)

[ Voor 3% gewijzigd door T-MOB op 04-12-2005 14:12 ]

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-04 23:07

SmartDoDo

Woeptiedoe

Vooralsnog meer I&T gerelateerd dus naar IT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Gunner schreef op zondag 04 december 2005 @ 14:10:
[...]

Hoe ben je daar achter gekomen bij KPN? Onlangs heb ik ook wat anonieme bellers, en Vodafone zegt dat ik een brief moet schrijven naar hun overlast afdeling en ik krijg niet te horen wie dat zijn i.v.m privacy enzo
Ik heb KPN gemaild en ze hebben mij telefonisch benadert. Ik moest toen tijdstip en data doorgeven wanneer ik die telefoontjes kreeg. Zij konden direkt zien dat het om één en hetzelfde nummer ging. Dat nummer bleek volgens hun om een bekend call-center te gaan. Zij zouden dat call-center erop aanspreken maar toevalig kreeg ik een dag later wel iemand persoonlijk van dat Center aan de lijn en heb toen gelijk gezegd dat ik van de lijst af wilde. Dat hielp want ik ben niet meer gebeld.
Pagina: 1