De boot ingegaan met energieoverstap

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-05 12:13
Ik begin even bij het begin

Nationale Energie Vergelijker heeft mij vorig jaar in mei 2017 energie aangeboden van E.ON. Ik ben toen naar E.ON overgestapt. Het was een fractie goedkoper. E.ON heeft toen de overstapboete vergoed van mijn vorige leverancier (250 euro).

Nu belt dit jaar eind maart 2018 dezelfde Nationale Energie Vergelijker mij weer op met een nieuw aanbod om over te stappen naar Qurrent, dit is weer een fractie goedkoper dan wat ik nu in 2018 zou betalen bij E.ON.

Ik gaf toen telefonisch al aan, ik vind het fijn mijn huidige contract gewoon te laten aflopen in juni. Want dan heb ik dat jaar gewoon rond gemaakt en geen gedoe met overstapboetes declareren enzo. Verkoper aan de telefoon zei dat is prima dan zet ik de ingang pas in juni.

Dit is ook op het eind op de bandopname nog genoemd ("De boete wordt door Qurrent vergoed tot een maximum van 250 euro. In uw geval zou dit ook niet van toepassing zijn omdat uw huidige contract afloopt").

En nu komt ie:
Een paar weken terug kreeg ik een mail van Qurrent: U ontvangt nu energie van Qurrent. (Dus toch al eerder ingegaan dan juni). Ik een mail gestuurd naar Nationale Energie Vergelijker om navraag te doen. Geen reactie op gehad.

Krijg ik nu van E.On een eindafrekening met een overstapboete van 350€ ! Ik dacht van dat kan max 250€ zijn, maar het is 100€ + 250€ terugvordering van de boete die ze mij in juni 2017 vergoed hebben.

Ik ga vandaag in ieder geval dit bedrijf bellen (Nationale Energie Vergelijker) Maar ik ben er bang voor dat ik niks kan beginnen hiertegen en dat ze mij dit vast niet gaan vergoeden. Daarnaast ben ik bang dat Qurrent mij enkel de 100€ gaat vergoeden (en dit krijg ik ook nog eens pas bij de volgende jaarafrekening verrekend).

Kortom, ik denk dat ik nu gewoon 350€ kwijt ben, waarvan ik 2019 dan 100€ verrekend krijg op de jaarafrekening.....

Iemand nog tips? Ik heb het gevoel dat ik wel in mijn recht sta, aangezien telefonisch toen duidelijk is afgesproken het contract pas per juni in te laten gaan. Echter, zonder rechtsbijstandsverzekering ga ik er ook niks tegen beginnen als zo'n bedrijf zegt van sorry meneer, pech gehad.

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/m9wqon/eon.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Je had een paar weken terug, toen bleek dat die tussenpersoon in de fout was gegaan, meteen moeten bellen en er een briefje achteraan moeten sturen. Niet eerst een paar weken wachten tot de rekening op de mat ploft.

Heb je een opname van het gesprek? Dan kun je er nu ook nog werk van maken, maar je staat wat minder sterk. Door passief te blijven wek je een beetje de indruk dat je het allemaal wel best vind. Ga niet uit van de opname bij de telefonische verkoper, want die bewaren alleen het stukje waarin jij "ja" zegt. Dat is juridisch voldoende voor hem.

Misschien kun je beter je niets meer telefonisch of aan de deur aan laten smeren. Het zijn allemaal ratten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Ik heb geen opname van het gesprek. Ik heb het inderdaad maar zo laten gaan omdat ik ook dacht van nouja, die overstapboete krijg ik dan wel weer terug van Qurrent. Maar natuurlijk nooit in gedachten gehad dat die 250€ vergoeding van vorig jaar dan weer op mij verhaald word.

Ik ga in ieder geval even een belletje erachteraan doen. En heb ook even bij Qurrent dit verhaal op de site als vraag gesteld. Ik ga ervanuit dat ik mijn verlies moet nemen. Ik voel mij hier heel zuur om nu en slecht geslapen zelfs vannacht nadat ik hier gisteravond achter kwam, maar dat zal na een paar dagen wel weer verwateren dat gevoel.

Anders in ieder geval een wijze les geleerd dat ik me niks meer laat aansmeren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Wijze les idd, niks telefonisch laten aansmeren. Google staat vol klachten over dit bedrijf.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
hypz schreef op maandag 7 mei 2018 @ 05:57:
Een paar weken terug kreeg ik een mail van Qurrent: U ontvangt nu energie van Qurrent.
Dit was hét moment om Qurrent te bellen en te zeggen dat deze levering niet door moet gaan. Ook in dit soort gevallen heb je bedenktijd gekregen. Bij de eerste welkomstbrief van een energieleverancier zit je nog nergens aan vast en kun je nog annuleren. Dit heb je helaas laten gaan.

Ik zou de hele overstap door E.ON terug laten draaien onder het mom van "een fout door een tussenpersoon die niet geen toestemming had hiervoor". Qurrent bel je ook op met hetzelfde verhaal, de tussenpersoon heeft iets uitgevoerd waarvoor die geen toestemming heeft gekregen. Op het moment dat je Qurrent toezegt dat je daar (weer) een heel jaar blijft zal die overstapboete mogelijk weggestreept worden.

Om dit recht te zetten zul je zelf een paar telefoontjes moeten plegen met de energieleveranciers. Verder zul je bij Nationale Energie Vergelijker moeten aangeven dat zij jou niet meer mogen contacten en dat ze geen toestemming van jou hebben om wat dan ook voor jou uit te voeren. In het kader van de AVG die eind deze maand in gaat kun je al je gegevens bij hen opvragen en daarna laten verwijderen. Je hoeft Nationale Energie Vergelijker niet op de hoogte te stellen dat jij de overstap van Qurrent naar E.ON weer teruggedraaid hebt, dat gaat ze verder geen bal aan.

Verder nog een handige tip van flip: schrijf je in bij het Bel-me-niet-register om te voorkomen dat zulke gasten je weer bellen.

Nog een tip: Mocht je een Android telefoon hebben dan kun je doorgaans zonder problemen een gespreksrecorder installeren die standaard en automatisch al je telefoongesprekken opneemt als MP3. Voor gevallen zoals dit zijn ze handig om later te gebruiken wanneer er geschillen zijn zoals dit. Op een iPhone wil dit niet standaard, mogelijk met een flinke omweg.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

P_Tingen

omdat het KAN

En nooit meer iets doen met die Nationale Energie Vergelijker. Zelf stap ik al sinds 2012 over via Gaslicht.com en ik heb daar werkelijk nog nooit problemen mee gehad. Nou moet ik er wel bijzeggen dat ik een contract gewoon uitzit. Voortijdig opzeggen vind ik zelf niet netjes en vind ik vragen om problemen omdat je dan tegen de administratieve processen ingaat.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:47
Als tip:
Ik stap vrijwel elk jaar over, via een van de volgende partijen:

gaslicht.com
pricewise.nl
https://tweakers.net/diensten/energie/

Van alle 3 al eens gebruik gemaakt en allemaal vlekkeloos verlopen.
Wel zit ik altijd het (jaar)contract uit, om tussentijdse boetes te voor komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:11
P_Tingen schreef op maandag 7 mei 2018 @ 07:58:
En nooit meer iets doen met die Nationale Energie Vergelijker. Zelf stap ik al sinds 2012 over via Gaslicht.com en ik heb daar werkelijk nog nooit problemen mee gehad. Nou moet ik er wel bijzeggen dat ik een contract gewoon uitzit. Voortijdig opzeggen vind ik zelf niet netjes en vind ik vragen om problemen omdat je dan tegen de administratieve processen ingaat.
Bij gaslicht krijg je een melding als je een datum opgeeft die ligt voor het aflopen van je contract. Alleen als je specifiek vermeld dat je eerder wil overstappen doen ze dat en dan nog alleen nadat je eerst melding van de boete krijgt.

En voor TS, even wat bellen en aangeven dat je niet accoord bent met deze overstap en dat ze alles terug moeten draaien.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

P_Tingen

omdat het KAN

redwing schreef op maandag 7 mei 2018 @ 08:13:
[...]
Bij gaslicht krijg je een melding als je een datum opgeeft die ligt voor het aflopen van je contract. Alleen als je specifiek vermeld dat je eerder wil overstappen doen ze dat en dan nog alleen nadat je eerst melding van de boete krijgt.
Wat ik makkelijk vind bij GasLicht (maar misschien doen anderen dat ook wel) is dat ze weten wanneer je contract afloopt en de overstap daarop afstemmen. Dit jaar heb ik begin februari de overstap geregeld en omdat GasLicht weet dat mijn contract tot en met 24 maart loopt, laten ze het nieuwe contract per 25 maart ingaan. In het begin liet ik voor de zekerheid er een paar weken tussenzitten, maar nu weet ik dat dat goed gaat.

Als je netjes de regels volgt is er niets aan de hand. Zo heb ik vier jaar lang bij afwisselend BudgetEnergie en EnergieDirect gezeten waarvan de laatste twee keer de contracten op de kop af precies na een jaar werden omgezet. Beide energieboeren deden hier niet moeilijk over. Mijn vrees was dat ze misschien moeilijk gingen doen over de voorwaarde dat je voor de welkomstbonus minimaal een jaar geen klant moest zijn geweest en dat ze dan misschien moeilijk gingen doen over één dag. Maar nee dus. Geen centje pijn.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Je hebt op zich wel een punt, alleen helaas geen bewijs ( telefoonopname )

Ook interessant: https://www.consuwijzer.n...ijd-bij-energiecontracten
De bedenktijd van 14 dagen gaat in nadat u het energiecontract hebt ontvangen.
Die heb je zeker al ontvangen? en dat is al meer dan 14 dagen geleden?

Ook interessant in jouw geval: https://www.consuwijzer.n...edrijf-eerder-overgenomen
of https://www.consuwijzer.n...terwijl-ik-dat-niet-wilde

Offtopic: De Consumentenbond heeft ook altijd een energiecollectief die altijd goedkoper bleek te zijn dan wat andere vergelijkers of collectieven te bieden hadden.
Daar kun je het gewoon online regelen en zelf de data aangeven, het blijft natuurlijk alsnog opletten!

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Bedankt JohanNL, Dat zijn wel een paar linkjes waar ik wat aan heb! Als ik het in de loop van de dag even wat rustiger heb op het werk ga ik ook nog even er achteraan bellen. Ik heb voor nu op de community site van Qurrent ook het verhaal neergelegd. Ik zag dat daar wel snel gereageerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het gaat hier inderdaad niet om de 14 dagen bedenktijd. Het gaat er om dat er niet conform afspraak wordt gewerkt. En dat is iets dat de nieuwe leverancier mag oplossen, zie links.

Bewijs is er in beginsel wel, in de opname die de qurrent moet kunnen laten horen.

offtopic:
Ik blijf het vreemd vinden waarom iedereen nu per se compulsief jaarlijks overstapt in plaats van misschien eens een keertje handmatig als het significant scheelt. Het zorgt voor cowboys in de markt plus extra overhead die uiteindelijk door jou wordt betaald, en een foutje zoals dit doet alle beetjes winst meteen verdampen. Maar goed, misschien ben ik te lui om er steeds naar te kijken :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

JohanNL schreef op maandag 7 mei 2018 @ 08:59:
Offtopic: De Consumentenbond heeft ook altijd een energiecollectief die altijd goedkoper bleek te zijn dan wat andere vergelijkers of collectieven te bieden hadden.
Daar kun je het gewoon online regelen en zelf de data aangeven, het blijft natuurlijk alsnog opletten!
Dat is niet juist. Het kan goedkoper zijn maar er zijn ook zeker situaties waarin het energiecollectief niet goedkoper is. Bij energie is het altijd aan te raden om elke grote prijsvergelijker te gebruiken aangezien elke prijsvergelijker weer zijn eigen speciale contracten heeft met bepaalde leveranciers en dus exclusieve tarieven kan bieden.

@hypz het lastige is dat je zelf laks bent geweest in deze kwestie. Als je direct beide leveranciers gecontacteerd had, na het ontvangen van de allereerste correspondentie, met de melding dat de tussenpersoon fout gehandeld heeft was er geen probleem geweest. Jij hebt dit echter laten lopen waardoor de energieleveranciers in hun recht staan.
Jij moet je klacht neerleggen bij de tussenpersoon en aangeven dat duidelijk is afgesproken het contract af te laten lopen en dat je hun nu aansprakelijk stelt voor het betalen van de vergoeding. Eis de bandopname op, daar moet dit duidelijk in te horen zijn.

@F_J_K dit is het resultaat van een verziekte markt. Als je niet jaarlijks controleert loop je vaak gewoon geld mis. Energieleveranciers verhogen de tarieven zodra je jaarcontract afloopt waardoor je of akkoord moet geven op een verlenging of moet overstappen. Vaak is het zo dat een andere leverancier inmiddels goedkoper is waardoor overstappen eigenlijk altijd loont. Je stapt dan vaak over naar een van de andere virtuele energieleveranciers die niks anders doen dan inkoop en verkoop van energie op papier.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:22
F_J_K schreef op maandag 7 mei 2018 @ 09:12:

offtopic:
Ik blijf het vreemd vinden waarom iedereen nu per se compulsief jaarlijks overstapt in plaats van misschien eens een keertje handmatig als het significant scheelt. Het zorgt voor cowboys in de markt plus extra overhead die uiteindelijk door jou wordt betaald, en een foutje zoals dit doet alle beetjes winst meteen verdampen. Maar goed, misschien ben ik te lui om er steeds naar te kijken :+
't Is ook geen zwaar werk, zo'n overstap. Ik moet toch jaarlijks de meterstand noteren, kan dan netzogoed even alles in zo'n vergelijker gooien en kijken of er dit jaar een ander de beste prijs geeft. Je kunt ook elke drie jaar naar het beste driejarencontract kijken natuurlijk. Maar vziw kom je na je contract in een soort vrije-prijzen contract die veel sneller kunnen flucteren ipv jaarlijks, toch? Daar heb ik ook geen zin in.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 11:57
Weer een bevestiging dat zogenaamde overstap-vergoedingen gewoon heel erg tricky zijn. Beter wachten tot einde contractdatum, ieder 1 jaar overstappen, contract voor 1 jaar nemen en ieder jaar de overstap-korting "krijgen".

Heb jij nu niets aan, maar ik was toevallig zojuist vandaag van plan om over te stappen

[ Voor 17% gewijzigd door Gamebuster op 07-05-2018 09:38 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

hypz schreef op maandag 7 mei 2018 @ 07:08:
Ik heb geen opname van het gesprek. Ik heb het inderdaad maar zo laten gaan omdat ik ook dacht van nouja, die overstapboete krijg ik dan wel weer terug van Qurrent. Maar natuurlijk nooit in gedachten gehad dat die 250€ vergoeding van vorig jaar dan weer op mij verhaald word.
Want voor niks gaat de zon op?
Sorry, maar dit komt wel heel naïef over.
Iemand belt met een verhaal waarin hij onzin met een verlengsnoer verkoopt, en jij zal ja zeggen, want het is zo'n goed verhaal... 8)7

Sowieso: waarom je contract openbreken? Dat is NOOIT voordeliger. Ga maar na: als ze 100 euro neer kunnen leggen om jouw overstapboete te kunnen betalen, dan kunnen ze jou ook die 100 euro betalen nadat je contract is afgelopen! Dus gewoon je contract uitzitten, en dan pas overstappen: daar verdien JIJ het meeste op!
Anders in ieder geval een wijze les geleerd dat ik me niks meer laat aansmeren.
Goed idee! :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Gamebuster schreef op maandag 7 mei 2018 @ 09:38:
Weer een bevestiging dat zogenaamde overstap-vergoedingen gewoon heel erg tricky zijn.
Nouja, gewapend met CTRL+f altijd even over de voorwaarden heengaan op zoek naar '€', 'EUR', 'betalen/-ling' enz. Je moeder heeft als het goed is gezegd altijd eerst de kleine lettertjes te lezen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
F_J_K schreef op maandag 7 mei 2018 @ 09:12:

offtopic:
Nou, iedereen, volgens mij blijven de meeste mensen nog steeds gewoon bij dezelfde energieaanbieder voor jaren als niet decennia.
Net als dat de meeste mensen niet elk jaar hun tijdschrift/krant/loterij abonnement gaan opzeggen om maar extra korting / cadeau's te pakken ( daar is het trouwens nog veel erger ).
Met energie/gas kan het al snel €500 per jaar schelen en laten we eerlijk zijn, voor jan modaal is dat toch wel een aardig zakcentje.
Degenen die deze acties betalen zijn juist de mensen die niet overstappen, energieleveranciers hopen dat als je overstapt daar blijft en vanaf daar begint hun echte winst.

Oververhitting is wel een ding, afhankelijk van hoe scherp hun eerste jaars aanbod is ( kan namelijk ook niet in hun financiële boekjes kijken )
Mochten ze aanbiedingen aanbieden waarbij ze meer kosten hebben dan inkomsten kan de boel uiteraard helemaal in elkaar storten op het moment dat ( vrijwel ) iedereen om het jaar gaat overstappen, bij zorgverzekeraars is al enige vorm van oververhitting zichtbaar.
Tsurany schreef op maandag 7 mei 2018 @ 09:16:
[...]

Dat is niet juist. Het kan goedkoper zijn maar er zijn ook zeker situaties waarin het energiecollectief niet goedkoper is. Bij energie is het altijd aan te raden om elke grote prijsvergelijker te gebruiken aangezien elke prijsvergelijker weer zijn eigen speciale contracten heeft met bepaalde leveranciers en dus exclusieve tarieven kan bieden.
Uiteraard, maar het viel mij wel op dat zij in mijn geval elke keer veruit de goedkoopste waren en ze waren eerder nog niet genoemd hier ;)
Daarnaast ook enigszins vergelijkbaar probleem als TS gehad en dit was keurig opgelost door hun, verschil is wel dat wij niet weken hebben gewacht maar gelijk actie hebben ondernomen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:47

OmeJoyo

This is me

Weer een bevestiging dat zogenaamde overstap-vergoedingen gewoon heel erg tricky zijn. Beter wachten tot einde contractdatum, ieder 1 jaar overstappen, contract voor 1 jaar nemen en ieder jaar de overstap-korting "krijgen".

Heb jij nu niets aan, maar ik was toevallig zojuist vandaag van plan om over te stappen
Er is niets tricky als je gewoon jaarcontracten afsluit en die steeds tegen het einde verlengt. Daar zijn gewoon regels voor. Als je echter halverwege je via de telefoon laat verleiden en vervolgens hier ook nog eens laks mee omgaat.

Ook is de TS volgens de rekening naar Enenco overgestapt en niet naar EON.

Dus er gaat hier toch wel één en ander mis...

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
OmeJoyo schreef op maandag 7 mei 2018 @ 10:01:
[...]

Er is niets tricky als je gewoon jaarcontracten afsluit en die steeds tegen het einde verlengt. Daar zijn gewoon regels voor. Als je echter halverwege je via de telefoon laat verleiden en vervolgens hier ook nog eens laks mee omgaat.

Ook is de TS volgens de rekening naar Enenco overgestapt en niet naar EON.

Dus er gaat hier toch wel één en ander mis...
Nou EON is weer overgenomen door Eneco zeer kort geleden 8)7 dus vandaar dat ik nu van Eneco de eindafrekening krijg en niet van EON

Acties:
  • +1 Henk 'm!

445033

Tip: je kan van Gaslicht.com zelfs een sticker krijgen voor op de deur dat er aan de deur niet wordt gekocht. Ik heb energiegedeelte eraf geknipt zodat er niemand meer verkoopt aan mijn deur. En telefoon ALTIJD gelijk verbinding verbreken en je registreren in Bel me niet register. Maar daar heb je nu niets meer aan.

Heb je toevallig rechtsbijstandverzekering? Daar wegleggen.

[ Voor 9% gewijzigd door 445033 op 07-05-2018 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

hypz schreef op maandag 7 mei 2018 @ 10:04:
[...]

Nou EON is weer overgenomen door Eneco zeer kort geleden 8)7 dus vandaar dat ik nu van Eneco de eindafrekening krijg en niet van EON
Ah ok, die heb ik dan weer gemist. Maar tip voor de toekomst, stap nooit telefonisch over. Meestal zijn dit niet de meest aantrekkelijke aanbiedingen en je kan niet zelf de rust nemen om de voorwaarden bekijken.

Bij de meeste vergelijkers staat er op de website hoelang van te voren je veilig over kan stappen zodat je tot het einde van je contract bij je huidige leverancier blijft. Dat voorkomt dit leed in de toekomst levert meestal goed geld op doordat je gebruik maakt van een welkomstbonus en niet van een opzegvergoeding die je direct weer kwijt bent.

Verder is hier uiteindelijk een fout gemaakt door de "tussenpersoon" maar heb je hier niet adequeaat op gereageerd. Ik denk dat je als nog door die fout een sterke case hebt, echter is de vraag hoe veel tijd het je gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 11:57
Brent schreef op maandag 7 mei 2018 @ 09:53:
[...]

Nouja, gewapend met CTRL+f altijd even over de voorwaarden heengaan op zoek naar '€', 'EUR', 'betalen/-ling' enz. Je moeder heeft als het goed is gezegd altijd eerst de kleine lettertjes te lezen ;)
Gelukkig worden voorwaarden makkelijker leesbaar binnenkort, toch?

[ Voor 40% gewijzigd door Gamebuster op 07-05-2018 10:30 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Gamebuster schreef op maandag 7 mei 2018 @ 10:29:
[...]

Gelukkig worden voorwaarden makkelijker leesbaar binnenkort, toch?
Dat zijn ze al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11:55
fender89 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 08:04:
Als tip:
Ik stap vrijwel elk jaar over, via een van de volgende partijen:

gaslicht.com
pricewise.nl
https://tweakers.net/diensten/energie/

Van alle 3 al eens gebruik gemaakt en allemaal vlekkeloos verlopen.
Wel zit ik altijd het (jaar)contract uit, om tussentijdse boetes te voor komen ;)
Ik kies een bedrijf uit zonder cadeautjes, kortingen en lokkertjes en blijf daar gewoon bij. gewoon ok/laag bedrag en geen ge-touwtrek elk jaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

445033

Sniffels schreef op maandag 7 mei 2018 @ 10:53:
[...]

Ik kies een bedrijf uit zonder cadeautjes, kortingen en lokkertjes en blijf daar gewoon bij. gewoon ok/laag bedrag en geen ge-touwtrek elk jaar.
Dan ben je een dief van je eigen portemonnee. Ik heb met mijn 900m3 gas en 2500 kWh ieder jaar toch echt een voordeel van zo'n €300,-. Snel verdient met 5 minuten werk via Gaslicht.com. Welk getouwtrek? Nergens last van al tien jaar. Als je de spelregels maar volgt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:19

MsG

Forumzwerver

Sniffels schreef op maandag 7 mei 2018 @ 10:53:
[...]

Heel erg bedankt namens de club jaarlijkse overstappers. Doordat een aanzienlijk deel van Nederland elk jaar weer blijft slapen, kan het voor de energieclubs nog steeds uit om met zulke hoge welkomstbonussen te smijten. Als heel Nederland elk jaar zou overstappen zou dit lang niet meer uit kunnen, gezien er dan geen klantenbinding meer aan zou hangen. Dus blijf vooral bij je vertrouwde veilige stroomaanbieder, dan geniet ik wel van de korting die daardoor in stand blijft :-).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

445033

MsG schreef op maandag 7 mei 2018 @ 10:58:
[...]

Heel erg bedankt namens de club jaarlijkse overstappers. Doordat een aanzienlijk deel van Nederland elk jaar weer blijft slapen, kan het voor de energieclubs nog steeds uit om met zulke hoge welkomstbonussen te smijten. Als heel Nederland elk jaar zou overstappen zou dit lang niet meer uit kunnen, gezien er dan geen klantenbinding meer aan zou hangen. Dus blijf vooral bij je vertrouwde veilige stroomaanbieder, dan geniet ik wel van de korting die daardoor in stand blijft :-).
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:46
P_Tingen schreef op maandag 7 mei 2018 @ 08:30:
[...]

Wat ik makkelijk vind bij GasLicht (maar misschien doen anderen dat ook wel)
Is gewoon een feature van alle energieleveranciers. Ze onderhouden een gedeelde database met afloopdata van contracten.

Het enige dat (vziw) niet heel erg transparant is, is bij hoeveel dagen een (nieuwe) energieleverancier besluit het oude contract open te breken. Hier is het volgens mij wel eens ter sprake gekomen: Overstappen naar een nieuwe energieleverancier

Vervelend wat TS is overkomen, wijze les voor de volgende keer om de welkomstbrief/email goed door te lezen om te controleren of de startdatum klopt. En, zoals reeds gezegd, uberhaupt niet met dat soort telefonische cowboys in zee te gaan - die hebben nogal eens de neiging om wat te sjoemelen in hun voordeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:33
MsG schreef op maandag 7 mei 2018 @ 10:58:
[...]

Als elk-jaar-overstapper zou ik het fijner vinden als een aanbieder juist een vaste klant gaat waarderen en korting geeft in plaats van de nieuwe klant. Maar zolang dat niet het geval is zoek ik elk jaar wel weer even uit wat de goedkoopste leverancier is, afhankelijk van de meerprijs voor groene of grijze energie.

Dan heb ik het daar over met mijn vriendin of ouders welke allebei al jaren bij Essent zitten en ze lijken niet te begrijpen waarom ik er elk jaar even een kwartiertje werk in steek terwijl het soms honderden Euro's spaart 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Ik mis 1 essentieel onderdeel, als het goed is heb je een contractbevestiging ontvangen van Qurrent. Over het algemeen (ik heb ervaring met Gaslicht.com en Pricewise) komt dit direct van Qurrent vandaan, maar het kan zijn dat de tussenpersoon een extra schakel is.

In die bevestiging staat de ingangsdatum en je had het recht om deze binnen 14 dagen te herroepen, dat zal ondertussen al verstreken zijn, maar de ingangsdatum kan je misschien wel iets mee.

Staat die te vroeg, dan heb je pech en had je beter moeten opletten. Leergeld.
Staat deze correct, dan kan je Qurrent aan die datum houden en moeten ze het maar regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
GH45T schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:10:
[...]

Als elk-jaar-overstapper zou ik het fijner vinden als een aanbieder juist een vaste klant gaat waarderen en korting geeft in plaats van de nieuwe klant.
Dit is inderdaad het gekke: aan het eind ga je in een vrij contract, prijzen omhoog en geen enkele bonus.

Al is het steeds zo dat de grote en dure jongens de grote bonussen geven. In de totaalsom valt de aanbieder met de kleinste of zelfs geen bonus bij mij altijd het voordeligst uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja ik grap altijd tegen mensen die denken dat het "gedoe is voor 10 euro winst" dat zelfs een advocaat niet zo'n uurloon heeft als wat ik met 10 klikken in een kwartier kan besparen in een jaar. Maar ja de energiesector leeft op een misplaatst gevoel van vertrouwdheid. Het is een compleet virtueel administratief spel, en de stroom wordt niet opeens anders bij aanbieder X, maar dat lijken maar weinig in te zien.

Dat ze slapers niet belonen vind ik wel vrij logisch, hoewel je dit áltijd hoort als kritiek van consumenten :-). Als iemand toch al zou blijven (wat het merendeel van de slapers doen) dan is het gewoon antikapitalistisch om ze ook nog eens gaan belonen. Een telefoonabonnement is voor een verlenger vaak ook zelden beter dan een nieuwe klant.

Overigens kan je Gaslicht en consorten ook nog eens via een van de vele cashback-sites doen, dan doe je er zo weer 10 of 15 euro bovenop. Kan het nóg meer uit.

[ Voor 9% gewijzigd door MsG op 07-05-2018 11:16 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Brent schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:13:
[...]

Dit is inderdaad het gekke: aan het eind ga je in een vrij contract, prijzen omhoog en geen enkele bonus.

Al is het steeds zo dat de grote en dure jongens de grote bonussen geven. In de totaalsom valt de aanbieder met de kleinste of zelfs geen bonus bij mij altijd het voordeligst uit.
Als je zonnepanelen hebt, zoals ik, dan valt het allemaal ineens heel anders uit. Ik vind een hoge stroomprijs helemaal prima, vastrecht+gas-bonus is bij mij de rekensom. Verdien er jaarlijks goed geld mee, stel dat het mij een uur per jaar kost en 250 euro oplevert.... Dan ben ik een blij man, zoveel verdien ik bij de baas niet hoor :D

Maar ik heb wel meegemaakt dat een 'zitten-blijf' bonus hoger was dan de 'nieuwe-klanten' bonus. Euro of 15, maar toch. Is wel een paar jaar geleden, nu zie ik die eerste bonus nergens meer langskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Anoniem: 39993 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 06:38:
Misschien kun je beter je niets meer telefonisch of aan de deur aan laten smeren. Het zijn allemaal ratten.
Dat zeker! Een paar maanden stonden ze opeens aan mijn deur, heb een tijdje ingeschreven gestaan bij KVK.
Een familielid heeft hij helaas overgehaald, mij ook, maar de dag erna meteen opgezegd. Ik geloofde niet zo in alle besparingen, de boete die ik mocht declareren was mij te veel gedoe, en ik wil elk(e) (2) jaar weer opnieuw vergelijken. Ze doen het echt overtuigend, maar 'het is te goed om waar te zijn' is een helpende zin. ;)
Gelukkig heb ik daar geen gedoe mee gehad (Nuon) en kreeg ik alsnog een aanbod.

Het beste is inderdaad om gewoon de deur dicht te gooien en/of helemaal niet open te doen. En bij telefoon gewoon ophangen, ik ga niet eens de moeite meer doen tegenwoordig, gewoon onderbreken.

Het wordt gewoon tijd dat BMN ook geldt voor zakelijk.
445033 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 10:57:
[...]

Dan ben je een dief van je eigen portemonnee. Ik heb met mijn 900m3 gas en 2500 kWh ieder jaar toch echt een voordeel van zo'n €300,-. Snel verdient met 5 minuten werk via Gaslicht.com. Welk getouwtrek? Nergens last van al tien jaar. Als je de spelregels maar volgt.
Kan ook via Independer of de vele andere. Je moet nog altijd opletten hoor, 5 min. vind ik erg kort. Minder per maand/cadeaus, is niet altijd goedkoper.

[ Voor 34% gewijzigd door HollowGamer op 07-05-2018 11:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

445033

HollowGamer schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:20:
[...]

[...]

Kan ook via Independer of de vele andere. Je moet nog altijd opletten hoor, 5 min. vind ik erg kort. Minder per maand/cadeaus, is niet altijd goedkoper.
Bij Gaslicht zie je gewoon wat je netto betaalt. Ik heb er niet meer dan vijf minuten voor nodig om die conclusie te trekken. Ik betaal met mijn verbruik €85,- per maand. Niet slecht toch met een gezin met vieren (ok, met 2500WP zonnepanelen en af en toe een houtkachel aan). Zit nu bij Energiedirect en kom van Essent. Notabene hetzelfde bedrijf. 8)

Maar we dwalen af.

Nb: tip kijk ook eens naar je verzekeringen. Met name auto en ziektekosten. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door 445033 op 07-05-2018 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hypz
Veel reacties op dit topic, het gaat inmiddels een beetje een algemeen topic worden, maar ik geeft even mijn persoonlijke update:

Ik heb gebeld met Nationale Energie Vergelijker. Ze gaven aan dat ze mij moeten laten terugbellen door een adviseur. Dit kon een aantal werkdagen duren.

Ik heb Qurrent net gebeld en dat zorgde voor behoorlijke opluchting. Ze kunnen een proces in gang zetten waardoor ze de vorige leverancier nog kunnen laten gaan leveren tot de einddatum van het contract. Hier kan even een poosje overheen gaan tot alles recht is gezet weer, maar ik krijg dan uiteindelijk weer een nieuwe eindafrekening van de oude leverancier, en het contract met Qurrent kan dan toch ingaan vanaf een latere datum.

Knap dat ze dat nog zo willen en kunnen doen vanuit Qurrent, ben ik wel erg blij mee. Ben top geholpen door de telefonische klantenservice. Vind het wel even spannend of het allemaal inderdaad goed komt maar heb er een goed gevoel bij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
@archie2012 Belmeniet geldt al zakelijk, tenminste, voor eenmanszaken en VoF's. Het probleem is alleen dat KvK nog altijd je telefoonnummer verkoopt en de betreffende bedrijven menen dat ze niet het Belmeniet register hoeven te controleren. Sommigen geven ook doodleuk aan dat ze schijt hebben aan dat register.

Ik heb de KvK gesommeerd mijn telefoonnummers te verwijderen en niet langer door te verkopen, verder meld ik elk telefoontje bij het ACM. Sommige bedrijven nemen geen genoegen met een "NEE" en bellen de volgende dag gewoon terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

_JGC_ schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:33:
@archie2012 Belmeniet geldt al zakelijk, tenminste, voor eenmanszaken en VoF's. Het probleem is alleen dat KvK nog altijd je telefoonnummer verkoopt en de betreffende bedrijven menen dat ze niet het Belmeniet register hoeven te controleren. Sommigen geven ook doodleuk aan dat ze schijt hebben aan dat register.

Ik heb de KvK gesommeerd mijn telefoonnummers te verwijderen en niet langer door te verkopen, verder meld ik elk telefoontje bij het ACM. Sommige bedrijven nemen geen genoegen met een "NEE" en bellen de volgende dag gewoon terug.
Wij pletteren gewoon zonder iets te zeggen de telefoon erop. Wedden dat ze je dan niet meer terugbellen. >:)
hypz schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:33:
Veel reacties op dit topic, het gaat inmiddels een beetje een algemeen topic worden, maar ik geeft even mijn persoonlijke update:

Ik heb gebeld met Nationale Energie Vergelijker. Ze gaven aan dat ze mij moeten laten terugbellen door een adviseur. Dit kon een aantal werkdagen duren.

Ik heb Qurrent net gebeld en dat zorgde voor behoorlijke opluchting. Ze kunnen een proces in gang zetten waardoor ze de vorige leverancier nog kunnen laten gaan leveren tot de einddatum van het contract. Hier kan even een poosje overheen gaan tot alles recht is gezet weer, maar ik krijg dan uiteindelijk weer een nieuwe eindafrekening van de oude leverancier, en het contract met Qurrent kan dan toch ingaan vanaf een latere datum.

Knap dat ze dat nog zo willen en kunnen doen vanuit Qurrent, ben ik wel erg blij mee. Ben top geholpen door de telefonische klantenservice. Vind het wel even spannend of het allemaal inderdaad goed komt maar heb er een goed gevoel bij!
Goed gedaan jongen !!! En de volgende keer gewoon Gaslicht.com.

[ Voor 42% gewijzigd door 445033 op 07-05-2018 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jacko01
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:57
@hypz, goed te horen dat het allemaal goed lijkt te komen. Misschien nog een tip : Neem het gesprek dat je met de Nationale Energie Vergelijker nog gaat hebben (als ze al terug bellen) op. Kan handig zijn als ze later nog moeilijk gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Thanks. Het is een correctieproces en ik denk dat het wel vaker gebeurd als ik de mevrouw aan de telefoon zo hoorde. Ben wel blij want had er vanacht niet zo lekker op geslapen zo'n dikke rekening zo ineens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb juist altijd weinig gedoe met die klantbehoud-belmiepjes. Alsof ze in hun script hebben staan "niet in discussie gaan met een chronische overstapper". Ik zeg altijd; "Ik stap altijd jaarlijks over, dat is goedkoper dan jullie klantbehoud-aanbod. Oke meneer, wellicht tot ziens."

Overigens is hier het algemene topic: Overstappen naar een nieuwe energieleverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
GH45T schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:10:
[...]

Als elk-jaar-overstapper zou ik het fijner vinden als een aanbieder juist een vaste klant gaat waarderen en korting geeft in plaats van de nieuwe klant. Maar zolang dat niet het geval is zoek ik elk jaar wel weer even uit wat de goedkoopste leverancier is, afhankelijk van de meerprijs voor groene of grijze energie.

Dan heb ik het daar over met mijn vriendin of ouders welke allebei al jaren bij Essent zitten en ze lijken niet te begrijpen waarom ik er elk jaar even een kwartiertje werk in steek terwijl het soms honderden Euro's spaart 8)7
Nuon had zoiets als vaste klant korting, hoe langer je bleef hoe meer korting je kreeg.
Is er nog steeds: https://www.nuon.nl/service/contract/blijven-loont/

Ook wel eens naar gekeken maar blijkt ook een wassen neus te zijn, elk jaar overstappen is alsnog voordeliger dan die 25% korting die de Nuon bied.
En die jaren moet je natuurlijk eerst ook nog eens opbouwen, waardoor je eerst echt veeeel te veel betaald.

@hypz Mooi dat ze je willen helpen!
Qurrent heeft er natuurlijk ook niks aan om jou niet te helpen, mocht het niet om financieel belang gaan stap je wel om onvrede over naar een andere aanbieder zodra het contract verlopen is.
Op deze manier houden ze de klant te vriend, zoals het hoort en hopen ze er stiekem op dat je langer dan een jaar bij hun blijft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

JohanNL schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:45:
Qurrent heeft er natuurlijk ook niks aan om jou niet te helpen, mocht het niet om financieel belang gaan stap je wel om onvrede over naar een andere aanbieder zodra het contract verlopen is.
Op deze manier houden ze de klant te vriend, zoals het hoort en hopen ze er stiekem op dat je langer dan een jaar bij hun blijft ;)
Ze hebben er zeker wel wat aan, bespaart geld. Klanten helpen en goede service leveren kost nu eenmaal geld en als marges laag zijn ben je soms een klant liever kwijt dan dat je geld uit moet geven om hem te helpen. Er zijn bedrijven die zulke lage marges per klant hebben dat een enkel contactmoment al kan betekenen. dat ze de op die klant enkel verlies gaan maken dat jaar.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
@Tsurany Zoiets kost geld ja, maar een klant die via zo'n malafide overstapservice komt zal over het algemeen ook niet het scherpste aanbod krijgen. Verder kan die malafide overstapservice nu fluiten naar zijn provisie en komt de klant alsnog.

Verder wil je als leverancier ook wel een beetje positief te boek staan. Qurrent wordt nu met naam genoemd in dit topic en lost het gewoon op, dat scoort pluspunten voor mensen die willen overstappen en nog geen ervaring met Qurrent hebben. Als ik zelf overstap via Gaslicht of Pricewise heb ik standaard al een aantal leveranciers op de zwarte lijst staan, ze mogen inmiddels hun gedrag aangepast hebben, de verhalen die op GoT over die leveranciers rond gaan zijn voldoende om ze nooit weer een kans te geven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

JohanNL schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:45:
[...]

Nuon had zoiets als vaste klant korting, hoe langer je bleef hoe meer korting je kreeg.
Is er nog steeds: https://www.nuon.nl/service/contract/blijven-loont/

Ook wel eens naar gekeken maar blijkt ook een wassen neus te zijn, elk jaar overstappen is alsnog voordeliger dan die 25% korting die de Nuon bied.
En die jaren moet je natuurlijk eerst ook nog eens opbouwen, waardoor je eerst echt veeeel te veel betaald.

Ja die 25% korting lijkt mooi, maar die krijg je ENKEL over je kale electratarief en niet over de bijkomende, meestal vaste kosten. Je krijgt dus 25% korting op 8 cent stroom, maar vervolgens gaat er hetzelfde bedrag over heen en je vastrecht. Die korting van 50 - 100 euro (uitgaande van 2000kWh tot 4000kWh) is een wasssen neus want die is gebasseerd op het meestal hoge basistarief en je krijgt geen bedrag terug.

Ofwel, blijven loont.... voor NUON ja, niet voor de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-06 13:58

Inderdaad, je hebt er nu niks van, maar ik heb 3x meegedaan met eigenhuis. Ook prima ervaring. De 2e keer een 3-jarig contract afgesloten, maar na 1,2jaar weer meegedaan en een nieuw goedkoper contract gekregen bij dezelfde aanbieder; dus geen boete maar wel lagere kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:14
Qurrent, ik zit er nu ook nog, maar het is administratief een grote teringzooi daar. Ik kreeg met regelmaat de vraag of ik een nieuw contract wilde tijdens de looptijd van huidige contract, of dat de tarieven ineens waren aangepast. Paar uur later volgde wel de herstel mail. Ik stap ieder jaar over, maar ik doe dit nooit telefonisch, altijd per mail, zo kan ik precies en direct zien wat ik heb afgesproken. en is dat niet goed, dan direct opzeggen of aanpassen, heb je recht op.

Nu heb jij veel te lang gewacht en betaal je lesgeld of leergeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:33
Je hebt in het gesprek 'officieel' moeten bevestigen. Dit is opgenomen en moeten ze vanwege juridische redenen bewaren. Dit gesprek kan je opvragen waaruit blijkt dat je gelijk hebt. Daar zou ik beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:12
joenevd schreef op maandag 7 mei 2018 @ 19:07:
Je hebt in het gesprek 'officieel' moeten bevestigen. Dit is opgenomen en moeten ze vanwege juridische redenen bewaren. Dit gesprek kan je opvragen waaruit blijkt dat je gelijk hebt. Daar zou ik beginnen.
Het probleem is alleen dat de kans erg groot is dat hij er geknipt en geplakt mee is. En dat is lastig te bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-06 09:20
loki504 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 20:18:
[...]

Het probleem is alleen dat de kans erg groot is dat hij er geknipt en geplakt mee is. En dat is lastig te bewijzen.
Flinke aanname dit hoor. Hoe kom je erbij dat dit zou gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

loki504 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 20:18:
[...]

Die kans is erg miniem, als dat namelijk uit komt staan er grote boetes op. Dan is die 350 euro terugbetalen een schijntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06 22:32
Nummer van de malafide tussenpersoon gelijk ff geblacklist :+
+3185 301 127

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Panini schreef op maandag 7 mei 2018 @ 20:26:
[...]

Flinke aanname dit hoor. Hoe kom je erbij dat dit zou gebeuren?
Omdat het wel vaker is gebeurd? Is niet de eerste keer dat een bedrijf knipt en plakt om je aan een contract te binden. Zo is mijn handtekening ook vervalst. Dat ging van een proefpakket naar een volledig abonnement. @Tsurany en er zal een flinke voeten op staan. Dat weerhoudt een bedrijf niet om zoiets te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hou het maar op alleen knippen. Ze bewaren alleen het stukje waarin jij "ja" antwoord op de vraag van de verkoper en het stukje waarin jij bevestigt dat je "mr. X" bent en bewoner van "adres Y". De rest gooien ze weg, want dat maakt het alleen maar lastiger voor ze.

Daarom zelf ook opnames maken of, nog beter, direct afwimpelen. Ik laat ze eigenlijk niet eens hun verhaal afsteken; gewoon direct onderbreken en afkappen.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 07-05-2018 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:33
Het feit of dat gebeurt is een aanname. Eerst opvragen en dan weet je wat ze gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

joenevd schreef op maandag 7 mei 2018 @ 23:22:
Het feit of dat gebeurt is een aanname. Eerst opvragen en dan weet je wat ze gedaan hebben.
Dat is gewoon business. Waarom zou je dingen bewaren, die je niet hoeft te bewaren en die je later alleen maar extra "last" kunnen opleveren?

Je wordt ook niet gebeld door EnergieTussenpersoon, maar door een medewerker van CallcenterWijBellenVoorIedereenDieBetaalt. Dat zijn zwaar gestroomlijnde en geautomatiseerde processen. De callcenter business is killing qua concurrentie. Je doet mee, of gaat failliet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 08:54:
[...]

Dat is gewoon business. Waarom zou je dingen bewaren, die je niet hoeft te bewaren en die je later alleen maar extra "last" kunnen opleveren?

Je wordt ook niet gebeld door EnergieTussenpersoon, maar door een medewerker van CallcenterWijBellenVoorIedereenDieBetaalt. Dat zijn zwaar gestroomlijnde en geautomatiseerde processen. De callcenter business is killing qua concurrentie. Je doet mee, of gaat failliet.
Wil je een koop overeenkomst geldig maken. Zal je het toch echt moeten bewijzen. En dan moet je het bewaren. Anders is het juridisch niet geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

loki504 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:14:
[...]

Wil je een koop overeenkomst geldig maken. Zal je het toch echt moeten bewijzen. En dan moet je het bewaren. Anders is het juridisch niet geldig.
Heb je de rest ook gelezen? Toevallig hadden we het er net over.... Ze hoeven echt niet alles te bewaren, slechts een paar zinnen. En daar hoeft zo'n belmedewerker bijna niets voor te doen, dat proces is heel gestroomlijnd.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 08-05-2018 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

loki504 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:14:
Correctie: een puur mondelinge overeenkomst is ook een overeenkomst. Gelukkig maar, ik zou niet graag bij de bakker eerst drie parafen moeten zetten voor hij het broodje in de oven doet. Probleem komt pas bij meningsverschillen - en dan is een opname wel zo handig. Als de verkoper een opname heeft gemaakt en maar een deel kan laten horen aan de TS, heeft die verkoper op z'n minst alle schijn tegen. Die dan immers bewust heeft lopen knippen. Dat kan bij een meningsverschil hopelijk bij de geschillencommissie en vast bij de rechter (...) over een mondelinge overeenkomst lijkt me alleen maar tegen je werken. ik zou geen opname al krachtiger vinden dan een te krap geknipte opname. (Al heb ik geen idee wat er in de praktijk gebeurt, ik kan me idd goed voorstellen dat bijna alles behalve 'ja' wordt geknipt).

m.i. sowieso opvragen en als het niet volledig is over klagen. Als er dan niet wordt geholpen zijn vervolgstappen, in volgorde van gedoe en moeite, klacht sturen aan bedrijf en dan of geschillencommissie of * rechtszaak.

* onderdeel van de procedure bij de geschillencommissie is dat hun uitspraak bindend is, en andersom dat ze je niet helpen als je ook naar de rechter bent gestapt. Opvallend: de laatste cijfers (2016, nieuwere geven ze niet) laten zien dat ze slechts in 7% van de gevallen de klacht gegrond vonden. Dat kan ook aan de klanten liggen, natuurlijk.
Tsurany schreef op maandag 7 mei 2018 @ 09:16:
@F_J_K dit is het resultaat van een verziekte markt. Als je niet jaarlijks controleert loop je vaak gewoon geld mis. Energieleveranciers verhogen de tarieven zodra je jaarcontract afloopt waardoor je of akkoord moet geven op een verlenging of moet overstappen.
offtopic:
Ik weet het. Het is een soort prisoner's dilemma, iedereen zou meer winnen als de markt (zowel vraag als aanbod) niet zo verziekt was. Maar ja.. :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
F_J_K schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:45:
[...]

offtopic:
Ik weet het. Het is een soort prisoner's dilemma, iedereen zou meer winnen als de markt (zowel vraag als aanbod) niet zo verziekt was. Maar ja.. :+
[ot]daarom geef ik goede prijs en lage/geen bonus een extra mentaal pluspuntje: uiteindelijk zou de markt het prettigst zijn als de prijzen makkelijk te begrijpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-06 10:18
Je hebt toch een bedenktijd?
https://www.eccbelgie.be/...nkoop/14-dagen-bedenktijd

Dus "bedenk" je gewoon en laat het voor wat het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:16
chime schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:25:
Je hebt toch een bedenktijd?
https://www.eccbelgie.be/...nkoop/14-dagen-bedenktijd

Dus "bedenk" je gewoon en laat het voor wat het was.
Daarmee heeft TS de boot gemist. Die 14 dagen zijn al lang en breed verstreken omdat TS het eerst "een paar" weken heeft laten dobberen.

[ Voor 3% gewijzigd door LordSinclair op 15-05-2018 11:41 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:18
*knip* Offtopic

[ Voor 88% gewijzigd door Yorinn op 18-05-2018 22:22 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Pagina: 1