Hoe telefoonterreur stoppen (colportage)

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 26.230 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 915187

Topicstarter
Ik zit met een ontzettend vervelend probleem. Tien jaar geleden heb ik mij al ingeschreven in het bel-me-niet-register, maar het laatste jaar wordt ik om de haverklap gebeld door telemarketeers. Soms heb ik twee keer per week zo iemand aan de lijn en ze stoppen pas met bellen als ik een keer opgenomen heb. Dan heb je dus twee tot drie keer per dag een gemiste oproep van een onbekend nummer. Zo had ik na twee weken vakantie 15 gemiste oproepen van een onbekend nummer.

Het probleem is dat ik onbekende nummers moet opnemen dus ze negeren is geen optie. Hoe kan ik dit stoppen, want de frequentie is echt compleet onacceptabel. Ik heb al gecontroleerd of mijn telefoonnummer in het bel-me-niet-register staat en dat blijkt zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-06 15:52

Kraz

Saving the world

Ze vragen hoe ze aan jouw nummer komen aangezien je in het bel-me-niet register staat?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
10 jaar geleden was het februari 2009. Je moet je opnieuw inschrijven:
Een inschrijving in het Bel-me-niet Register heeft een onbeperkte geldigheidsduur. Na inschrijving in het register, kunt u zelf uw gegevens beheren of uw account opheffen indien gewenst.

Indien u zich echter heeft aangemeld vóór 1 oktober 2009 bij de Stichting Infofilter, dan was uw inschrijving slechts 3 jaar geldig. Uw inschrijving was automatisch overgezet naar het Bel-me-niet Register. Doch 3 jaar na de datum van inschrijving bij de Stichting Infofilter, dient u zich opnieuw aan te melden bij het Bel-me-niet Register indien u de blokkade voor onbeperkte tijd wenst te handhaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06 15:00
Kraz schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 12:09:
Ze vragen hoe ze aan jouw nummer komen aangezien je in het bel-me-niet register staat?
Zeggen ze niet.... U heeft ooit op website x een enquete ingevuld waarmee u toestemming gaf u te mogen benaderen... Als je dan zegt nooit van die site gehoord te hebben weten ze het alsnog niet....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-06 21:23

JdM

Humbled

Hier het zelfde probleem. Deze telemarketeers halen hun (jouw) gegevens uit lijsten die van de Kamer van Koophandel afkomen. Onlangs is hierover een en ander te doen geweest en KvK is min of meer op de vingers getikt dat zij zonder toestemming gegevens van derden delen met anderen.

Zelf heb ik al meerdere klachten ingediend bij OPTA en Spamklacht.nl, er wordt (zo lijkt het) vooralsnog weinig tot niets mee gedaan.
Ook heb ik een klacht ingediend bij KvK, zij reageren met een standaard antwoord, maar zijn na de klacht (die waarschijnlijk niet alleen van mij af kwam) dus aangaande hun procedures op de vingers getikt.

De betreffende telemarketeers geven altijd aan dat hun lijsten met klanten kloppen ten aanzien van het bel-me-niet register, die discussie voer ik niet meer met ze, want ze hebben daar gewoonweg lak aan en menen in hun gelijk te staan. Ook ik sta al jaaaaaren in het bel-me-niet tregister en ik houd ook al jaaaaren de rergistratie "actief".

Je hebt de pech dat je op een lijst staat die ooit bij de KvK is opgevraagd (het was voorheen mogelijk om voor ongeveer 7 cent per onderneming in elk geval het telefoonnummer dat geregistreerd stond bij KvK in bezit te krijgen). Deze lijsten worden waarschijnlijk doorverkocht, zodat die 7 cent niet steeds betaald (hoefde) wordt (hoeft te worden).

Nu het wat lastiger is gemaakt door de KvK zullen deze bedrijven meer moeite moeten doen om aan je nummer te komen in de toekomst (alhoewel ik verwacht dat ze opnieuw onderling worden doorverkocht).
Zolang je nummer op een van de gebruikte lijsten staat, heb je simpelweg pech. Klagen kan, maar ik doe dat al twee jaar en ben er sinds een paar maanden mee gestopt, omdat er niets lijkt te veranderen.

Mijn huidige tactiek:
"Ah, klein moment ik kom zo bij u terug" (zodra ik weet dat het weer een collectieve energiemaatschappij is die ik aan de lijn heb) en dan leg ik mijn telefoon ergens op mijn bureau neer tot ze ophangen. Soms bellen ze dan nog eens terug en dan zeg ik hetzelfde. Op een gegeven moment hangen ze zelf op.

Laatst wel grappig dat er eentje dacht manipulatief te roepen dat hij het nieuwe energiecontract op mijn naam in orde ging maken, met er achteraan al mijn gegevens roepend, in de hoop dat ik zou reageren :O :')
Let wel: Zeg nergens "ja" op tijdens het gesprek, ze gebruiken namelijk de opgenomen gesprekken en jouw antwoorden om aan te kunnen tonen dat je een contract hebt geaccepteerd.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen ook, dit is de mijne tot zover!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:14
Heb wel eens gehoord van iemand die zei dat de persoon waar ze naar vroegen (=hemzelf) overleden was en dat het daarna stopte :X

Als je een bedrijf hebt is dit ook wel leuk: YouTube: Telemarketeers - Zondag met Lubach (S01)

[ Voor 37% gewijzigd door ThinkPad op 15-02-2019 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisvalk
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-06 10:27
Toevalig van de week op de radio vernomen dat als je een keer verhuist bent, ze je mogen bellen van je oude adres (of zoiets). De combinatie telefoonnummer+adres moet voorkomen in het register, dan mogen ze niet bellen. Als 1 van de 2 anders is, mogen ze gewoon bellen.

Als je weer iemand aan de lijn krijgt, kun je navragen welk adres ze voor hun neus hebben. Als dit een ander adres is, moet je inderdaad opnieuw registreren in het bel-me-niet register.

Dat was wat ze op de radio vertelde, dus wellicht de moeite waard om te controleren (was op 538 ochtendshow, woensdag- of donderdagochtend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:16
Opnieuw/herinschrijven en kijken of 06 erbij staat of alleen vaste nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Anoniem: 915187 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 12:07:
Ik zit met een ontzettend vervelend probleem. Tien jaar geleden heb ik mij al ingeschreven in het bel-me-niet-register, maar het laatste jaar wordt ik om de haverklap gebeld door telemarketeers. Soms heb ik twee keer per week zo iemand aan de lijn en ze stoppen pas met bellen als ik een keer opgenomen heb. Dan heb je dus twee tot drie keer per dag een gemiste oproep van een onbekend nummer. Zo had ik na twee weken vakantie 15 gemiste oproepen van een onbekend nummer.

Het probleem is dat ik onbekende nummers moet opnemen dus ze negeren is geen optie. Hoe kan ik dit stoppen, want de frequentie is echt compleet onacceptabel. Ik heb al gecontroleerd of mijn telefoonnummer in het bel-me-niet-register staat en dat blijkt zo te zijn.
* geen eigen telefoonnummer doorgeven bij online aankopen
* zwm eigen tel nr. ergens online bekend hebben
* geen eigen tel nr ingeven bij eoa acties online etc etc

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

XallaX

Meow

Geen nummer / onbekend krijgt bij mij standaard voicemail.
Vrienden/familie weten het snel genoeg en als het echt belangrijk is spreken ze wel in,

Bel me niet is verre van waterdicht er worden steeds allerhande smoesjes bedacht om er onderuit te komen;

- u was ooit klant
- we hebben u op straat gesproken en mochten bellen
- u heeft gegevens op onze website achtergelaten.

Enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-06 22:00
@Hackus Precies, heb laatst nog een lek meegemaakt bij een webshop (en natuurlijk melding van gemaakt). Als je nagaat bij hoeveel webwinkels etc. je naw-gegevens maar ook je e-mailadres en telefoonnummers bekend zijn.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Cheesy schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 12:10:

[...]
Hmm, mijn nummer is inderdaad verdwenen uit de lijst. Heb mij nu opnieuw aangemeld dus ik hoop dat dit binnen een paar weken verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Je moet hoe dan ook niet de discussie aangaan met zo'n callcenter. Ik heb er al lang geen last meer van gehad, maar vroeger ging ik zelf actief achter de klant van het callcenter aan. Gewoon vragen namens wie ze bellen, zeggen dat je geen interesse hebt en dan de contactgegevens opzoeken en daarheen gaan bellen / pakken foldertjes naar het antwoordnummer sturen met daarbij het verzoek niet meer ongevraagd te bellen. Hielp wel. :) Maar dat was meer voor de lol, zeg maar.

Volgens mij staat mijn huidige 06 nummer overigens niet eens geregistreerd bij Bel-me-niet en ik hou het nummer echt niet geheim. Volgens mij zijn tegenwoordig vooral ZZP-ers e.d. de Sjaak.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 15-02-2019 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:52

MsG

Forumzwerver

Wat als je gewoon opneemt en het bandje afluistert, en je je op die manier uitschrijft? BelMeNiet is alleen voor bedrijven waar je nog nooit zaken mee hebt gedaan. Juridisch mogen bedrijven waar je ooit klant van bent geweest je gewoon opbellen, dus daarmee is zo'n BelMeniet-register effectief omzeild. Je kan ook gebruik maken van je recht van verzet, dan mogen ze je niet meer bellen. Dat doe je dus door die procedure van het bandje te volgen.

https://www.bel-me-niet.nl/vragen/wat-het-recht-van-verzet

Dus; zijn het telkens weer compleet andere bedrijven of zijn het een paar dezelfde? Dan gewoon het bandje afluisteren waar de marketeer je over inlicht en dan zou die toko ook echt niet meer mogen bellen.
Het wettelijke Bel-me-niet Register
Het Bel-me-niet Register stelt zich tot doel om consumentenirritatie over ongevraagde telemarketing te verminderen. Consumenten kunnen hun telefoonnummer(s) inschrijven in het Bel-me-niet Register. Vaste telefoonnummers en mobiele telefoonnummers. Daarna mogen bedrijven hen niet meer telefonisch benaderen voor commerciële, ideële of charitatieve doeleinden. Tenzij men klant is (geweest) van het betreffende bedrijf, of heeft gevraagd om de telefonische communicatie. Bedrijven en organisaties moeten voordat ze gaan bellen, eerst controleren of niemand uit hun bellijst staat ingeschreven in het Bel-me-niet Register.
Bron: https://www.bel-me-niet.nl/

Helaas is er geen recht-van-verzet-register, dus elke oude leverancier of dienst waar je ooit mee in zee bent gegaan mag je spammen totdat je gebruikmaakt van je recht van verzet.
GieltjE schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 13:14:
Alle energie leveranciers hebben ook in het contract staan dat als je naar een andere overstapt ze je na een bepaalde tijd nog een keer mogen bellen e.d., allerhande smerige truuckjes om maar door te kunnen gaan.
Dat mogen ze juridisch sowieso gewoon, dus ook zonder die clausule zou dat geen verschil maken.

[ Voor 54% gewijzigd door MsG op 15-02-2019 13:19 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Laatst online: 12:10

GieltjE

Niks te zien...

Ook regelmatig mee te maken helaas, zodra je doorvraagd hoe je aan het nummer komt word je vaak gewoon zonder melding opgehangen. Is wat mij betreft gewoon een zeer agresieve vorm van spam.

En dan zeker als je een paar bv's hebt word je ook helemaal gek van "nederland energie bv" op alle nummers, de volgende week heten ze ineens "energie nederland bv" maar het zijn dezelfde oplichters die opbellen. Elke week hetzelfde kunstje op een marginaal andere naam.

We zijn ondertussen zover dat we tegenwoordig gewoon de hoorn eropgooien bij dat soort bedrijfsnamen.

Ergste aan het hele verhaal is dat het bel-me-niet register dus niet werkt bij de paar legale bedrijven die bellen omdat je geen natuurlijk persoon meer bent |:(

Alle energie leveranciers hebben ook in het contract staan dat als je naar een andere overstapt ze je na een bepaalde tijd nog een keer mogen bellen e.d., allerhande smerige truuckjes om maar door te kunnen gaan.
MsG schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 13:11:
Dat mogen ze juridisch sowieso gewoon, dus ook zonder die clausule zou dat geen verschil maken.
Nee, ze doen het als je al geruime tijd geen klant meer bent met een telefonisch aanbod om naar hun over te schakelen. Dus niet voor een oude factuur o.i.d. maar echt voor commerciele doeleinden.

[ Voor 41% gewijzigd door GieltjE op 15-02-2019 13:27 ]

Hell / 0

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Gewoon direct ophangen. Zonde van me tijd om dan in discussie te gaan. Ooit eens regelmatig gevraagd hoe ze aan mijn nr komen, krijg ik allerlei redenen te horen wat niet ten goede komt aan mijn gezondheid.

En die bel-me-niet register is een gewassen neus. Handhaving wordt niet of beperkt toegepast. Of hebben bedrijven uitzonderingen in de regelgeving gevonden bv omdat ik misschien ooit klant ben geweest.

Ik ben er heel lang klaar mee. Gewoon direct ophangen en doorgaan met je leven. Het zou heel ideaal zijn als iedereen dit zou doen. Dan is het snel over met die callcenters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

GieltjE schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 13:14:
Ook regelmatig mee te maken helaas, zodra je doorvraagd hoe je aan het nummer komt word je vaak gewoon zonder melding opgehangen. Is wat mij betreft gewoon een zeer agresieve vorm van spam.

En dan zeker als je een paar bv's hebt word je ook helemaal gek van "nederland energie bv" op alle nummers, de volgende week heten ze ineens "energie nederland bv" maar het zijn dezelfde oplichters die opbellen. Elke week hetzelfde kunstje op een marginaal andere naam.

We zijn ondertussen zover dat we tegenwoordig gewoon de hoorn eropgooien bij dat soort bedrijfsnamen.

Ergste aan het hele verhaal is dat het bel-me-niet register dus niet werkt bij de paar legale bedrijven die bellen omdat je geen natuurlijk persoon meer bent |:(

[...]

Nee, ze doen het als je al geruime tijd geen klant meer bent met een telefonisch aanbod om naar hun over te schakelen. Dus niet voor een oude factuur o.i.d. maar echt voor commerciele doeleinden.
Ook oud-klanten mag je gewoon bellen volgens de telecommunicatiewet. Het is eerder dat men massaal denkt dat het bel-me-niet-register een recht-van-verzet-register is, dan dat er massaal wordt overtreden.

Zie ook: https://www.bel-me-niet.nl/vragen/vragen-rondom-de-wet
Indien uw telefoonnummer geblokkeerd is in het Bel-me-niet Register, mogen bedrijven of organisaties u niet meer ongevraagd telefonisch benaderen met een aanbod. Tenzij u klant bent of geweest bent van het betreffende bedrijf of organisatie. Of indien u gevraagd hebt om het telefoongesprek, bijvoorbeeld bij een prijsopgave of bij een enquête.
Dat dat belletje een commerciële insteek heeft (lijkt me nogal logisch als een bedrijf je belt ;-)), maakt niet uit, dat mag gewoon als je eerder zaken hebt gedaan.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GieltjE
  • Laatst online: 12:10

GieltjE

Niks te zien...

MsG schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 13:31:
[...]
Ook oud-klanten mag je gewoon bellen volgens de telecommunicatiewet. Het is eerder dat men massaal denkt dat het bel-me-niet-register een recht-van-verzet-register is, dan dat er massaal wordt overtreden.

Zie ook: https://www.bel-me-niet.nl/vragen/vragen-rondom-de-wet
Waarom zien ze het opzeggen van het contract/dienstverlening niet gewoon als het terugzetten van het desbetreffende bedrijf naar dezelfde status als bedrijven waar je nog geen contact mee hebt gehad? Zou veel ellende besparen denk ik zo.

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik denk dat de wetgeving niet enkel naar de consument kijkt maar ook het zakelijk belang heeft meegewogen. Het filter filtert al elke organisatie waar je geen contact mee hebt gehad, dat is al enorm. Een nekslag voor de industrie zou dan zijn de implementatie die jij voorstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

XallaX schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 12:58:
Geen nummer / onbekend krijgt bij mij standaard voicemail.
Op android kun je dit volgens mij met Tasker zelfs automatiseren (staat nog op m'n todo list).

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Ik maak vaak gebruik van de onwetendheid van de nieuwe privacywetgeving, waarbij ik ze vraag hoe ze aan mijn gegevens komen. Of ik in contact kan komen met de functionaris van de gegevensbescherming en het verzoek mijn nummer uit het systeem te halen.

Wel eens gehad dat ik de telefoon opnam en dan de belvloer hoorde van het callcenter. Het duurde even voordat de verdere verbinding tot stand kwam, dus ik nam het initiatief:
"Goeiedag, wat wil je me verkopen?"
- "Met <insert naam>, ik wil u niks verkopen.. ik wil u informeren."
"Laat me raden, over energie. Wat is de naam van het bedrijf waar je voor belt?"
- "Ja, het gaat inderdaad over energie... bladiebladiebla. Het bedrijf het verkoop binnendienst."
"Dat is nou niet een naam van een bedrijf maar een afdeling. Je probeert me dus te informeren en over te halen tot een koop, samenvattend verkoop."
- "Nee, bladiebladieblad."
"Niet geïnteresseerd en haal me maar van de lijst."
*klik*

Of ik vraag wel eens of ze het werk leuk vinden. Geeft vaak ook wel leuke reacties.

In ieder geval, lang leve mijn VIP lijst die wel direct doorkomt en de rest kan een voicemail inspreken als het belangrijk is.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:12
Kun je niet bij de betreffende bedrijven conform de GDPR / AVG een verzoek indienen om te achterhalen welke data zij over jou hebben (zodat je er wellicht ook achter komt waar dit vandaan komt)?

En vervolgens uiteraard een verzoek indienen om je gegevens te verwijderen.

Deze zaken trouwens altijd in 2 stappen doen dus 1x een verzoek om je data en als je die gegevens hebt een verzoek indienen om deze gegevens te verwijderen (al is het alleen al om zulke schimmige en onetische bedrijven op kosten te jagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HubD1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-06 21:46
JdM schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 12:34:
Hier het zelfde probleem. Deze telemarketeers halen hun (jouw) gegevens uit lijsten die van de Kamer van Koophandel afkomen.
Dit dus. Kom je niet snel vanaf helaas. Collectieve energie is een hot item de laatste jaren, daarvoor een tijdje gehad dat ze me belden voor de beheerder van het wagenpark (huh?) of telefonie. Ik maak me er maar niet te druk meer om, snel afkappen en verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Hier het zelfde probleem. Deze telemarketeers halen hun (jouw) gegevens uit lijsten die van de Kamer van Koophandel afkomen. Onlangs is hierover een en ander te doen geweest en KvK is min of meer op de vingers getikt dat zij zonder toestemming gegevens van derden delen met anderen.

Zelf heb ik al meerdere klachten ingediend bij OPTA en Spamklacht.nl, er wordt (zo lijkt het) vooralsnog weinig tot niets mee gedaan.
Ook heb ik een klacht ingediend bij KvK, zij reageren met een standaard antwoord, maar zijn na de klacht (die waarschijnlijk niet alleen van mij af kwam) dus aangaande hun procedures op de vingers getikt.

De betreffende telemarketeers geven altijd aan dat hun lijsten met klanten kloppen ten aanzien van het bel-me-niet register, die discussie voer ik niet meer met ze, want ze hebben daar gewoonweg lak aan en menen in hun gelijk te staan. Ook ik sta al jaaaaaren in het bel-me-niet tregister en ik houd ook al jaaaaren de rergistratie "actief".

Je hebt de pech dat je op een lijst staat die ooit bij de KvK is opgevraagd (het was voorheen mogelijk om voor ongeveer 7 cent per onderneming in elk geval het telefoonnummer dat geregistreerd stond bij KvK in bezit te krijgen). Deze lijsten worden waarschijnlijk doorverkocht, zodat die 7 cent niet steeds betaald (hoefde) wordt (hoeft te worden).

Nu het wat lastiger is gemaakt door de KvK zullen deze bedrijven meer moeite moeten doen om aan je nummer te komen in de toekomst (alhoewel ik verwacht dat ze opnieuw onderling worden doorverkocht).
Zolang je nummer op een van de gebruikte lijsten staat, heb je simpelweg pech. Klagen kan, maar ik doe dat al twee jaar en ben er sinds een paar maanden mee gestopt, omdat er niets lijkt te veranderen.

Mijn huidige tactiek:
"Ah, klein moment ik kom zo bij u terug" (zodra ik weet dat het weer een collectieve energiemaatschappij is die ik aan de lijn heb) en dan leg ik mijn telefoon ergens op mijn bureau neer tot ze ophangen. Soms bellen ze dan nog eens terug en dan zeg ik hetzelfde. Op een gegeven moment hangen ze zelf op.

Laatst wel grappig dat er eentje dacht manipulatief te roepen dat hij het nieuwe energiecontract op mijn naam in orde ging maken, met er achteraan al mijn gegevens roepend, in de hoop dat ik zou reageren :O :')
Let wel: Zeg nergens "ja" op tijdens het gesprek, ze gebruiken namelijk de opgenomen gesprekken en jouw antwoorden om aan te kunnen tonen dat je een contract hebt geaccepteerd.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen ook, dit is de mijne tot zover!
Geen idee waarom je de KvK er hier bijsleept.
Bovendien is het bel me niet register alleen voor consumenten, en geld niet voor bedrijven die bij de KvK zijn geregistreerd. Je klachten bij de OPTA etc maken dan ook geen kans om in behandeling te worden genomen.
Als ze bellen vanuit de KvK nummers, dan mag dat gewoon en hoeven ze dat niet in het bel me niet register te controleren.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Tatsu Dat jij daar de tijd voor neemt, ik heb wel wat anders te doen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Ik blijf wel altijd beleefd.
Het zijn en blijven mensen die ook maar hun job doen. Dus van mijn krijgen ze een vriendelijke "nee, geen verdere interesse", of "het past nu even niet, goeiedag en tot ziens".

Vragen waar ze je nummer vandaan hebben heeft geen zin, de mensen die aan de telefoon zitten hebben die intormatie toch niet.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
collectieve energiemaatschappij
Ja, dat tuig heb ik ook geregeld aan de lijn. Ik ben nu door zes verschillende nummers van ze gebeld en nog geregeld anoniem. Vlak voor kerst maakten ze het zelfs zo bont dat ze mij op zaterdagmiddag tijdens de kerstborrel (dat is een gokje) belden en mij uitscholden voor kankerlijer. Geen idee waarom, ik voer nooit een gesprek met ze maar geef aan dat ik geen belangstelling heb en hang weer op.

Ik heb iig klachten ingediend bij Total en Gazprom, ze verkopen contracten van die 'energiemaatschappijen'. Je krijgt geen reactie maar wie weet komt het toch ergens terecht. KVK helpt inderdaad geen fuck, enkel de standaard reacties.
YakuzA schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 16:38:
[...]

Bovendien is het bel me niet register alleen voor consumenten, en geld niet voor bedrijven die bij de KvK zijn geregistreerd. Je klachten bij de OPTA etc maken dan ook geen kans om in behandeling te worden genomen.
Als ze bellen vanuit de KvK nummers, dan mag dat gewoon en hoeven ze dat niet in het bel me niet register te controleren.
Dat ligt (gelukkig) wat genuanceerder: https://www.kvk.nl/inschr...e-commerciele-benadering/

Als persoonsgegevens (dat kunnen dus ook bedrijfsgegevens uit het KVK-register zijn) door dat soort bedrijven gebruikt worden hebben ze nog steeds je toestemming nodig.
Tommie12 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 16:42:
Ik blijf wel altijd beleefd.
Het zijn en blijven mensen die ook maar hun job doen. Dus van mijn krijgen ze een vriendelijke "nee, geen verdere interesse", of "het past nu even niet, goeiedag en tot ziens".

Vragen waar ze je nummer vandaan hebben heeft geen zin, de mensen die aan de telefoon zitten hebben die intormatie toch niet.
Ja, die instelling heb ik ook heel lang gehad. Onderhand is dat geen excuus meer, er zijn genoeg andere, betere banen te vinden. Als je nu nog op een outbound callcenter werkt is er wat mis in je hoofd. Helemaal als je onbeleefd bent en je potentiële klanten uit gaat schelden.

[ Voor 54% gewijzigd door engessa op 15-02-2019 16:55 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-06 13:53
Ik ben van tactiek veranderd.
Ik tracht hen toiletpapier aan te smeren.
Totale verwarring aan de andere kant van de lijn. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zarathustra
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-04-2020
Hackus schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 16:38:
Bij de Nationale Postcode Loterij zijn drie mensen bezig geweest met het uitzoeken waar ze mijn gegevens vandaan hadden gehaald en of dat 'rechtmatig' was.

Heeft mij misschien tien minuten telefoneren gekost. Met de hoop dat zulke partijen iets minder enthousiast gegevens 'harvesten' als het veel tijd kost, vind ik dat prima bestede tijd :)

Edit:
Voor wat betreft afpoeieren: "oh, toevallig ik ben vorige maand overgestapt / ik doneer al / heb net een abonnement afgesloten"

[ Voor 11% gewijzigd door Zarathustra op 15-02-2019 17:17 ]

Veni, vidi, vici - ik kwam, zag en overwon de drempels van het leven - denk ik dan maar, en vond vriendschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Hackus schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 16:38:
Het kostte me welgeteld 5 telefoongesprekken van ongeveer 2 minuten max elk. De laatste is alweer van juni vorig jaar. En dan is het weer rustig voor een half jaar.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Laatst heb ik eens een keer gezegd dat ik dit soort dingen niet zonder mijn begeleider meer mocht beslissen.

Wordt nu bijna nooit meer gebeld. Zei dat voor de gein en had niet verwacht dat dat zou helpen.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Precies @digifun

Ik zeg altijd dat ik onder curatele sta, en dat ze mijn bewindvoerder moeten bellen.
Nog nooit gehad dat iemand dat nummer vroeg.
Ik denk dat ik al 3 jaar niet meer word gebeld.

:+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-06 10:03
Heb een mini scheidsrechtersfluitje bij de telefoon. Niet netjes, niet aardig maar zeer effectief.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Anoniem: 915187 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 12:07:
Sinds een paar maanden wordt ik ondanks een actieve belmeniet-registratie ineens uit het niets regelmatig opgebeld door energieleveranciers (o.a. door https://energiegarant.nl/nl/colportage/ ) die beweren dat ik bij hen goedkoper uit kan zijn, terwijl ik nog nooit een energiecontract heb gehad |:(
Gek genoeg bellen zij met een zichtbaar nummer, die ik makkelijk op de telefoon kan blokkeren, daarbij geeft Android sinds kort aan of nummers gemeld zijn als onbetrouwbaar :D

Helaas gebruikt Direct Save (die ook regelmatig belt) een geblokkeerd nummer :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik ben ingeschreven bij de KvK en het is schering en inslag. Ik ben overgegaan op het blokkeren van anonieme bellers. Ik werd soms wel 4x per week gebeld voor energiecontracten...

(En dat terwijl ik al een tijdje voor de grootste energievergelijker werk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:40
Ik gebruik deze app al een tijdje (betaalde versie), en werkt erg goed.

Misschien het proberen waard : https://play.google.com/s...om.callapp.contacts&hl=nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Mijn magische oplossing: "Ik maak gebruik van mijn recht van verzet". Daarna hang ik op.
Na jaren blijkt dit het enige wat werkt, en ik sta niet in een belmenietregister.

En mocht je je vervelen: "Hoe weet ik dat u echt van de Postcodeloterij bent? Ik word namelijk welkelijks gebeld door iemand die beweert van de Postcodeloterij te zijn."
Ik heb nog niemand gehad die hier een antwoord op wist 8)

[ Voor 39% gewijzigd door RemcoDelft op 16-02-2019 10:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

Ik heb er ook tactiek voor, lijkT te werken. Wordt bijna niet meer gebeld.

Ik: Hallo...
Verkoper: Hallo met piet van BlaBla, spreek ik met meneer {{ achternaam }}.
Ik: Nee daar spreekt u niet mee, dit nummer behoort niet meer tot die persoon.
Verkoper: {{ kleine stilte }} Ow... Dan zal ik het nummer uit het systeem halen,
Ik: Dat zou heel fijn zijn, en dan wens ik u nog een prettige dag. {{ Tuut tuut Tuut }}

Blijf wel altijd vriendelijk, die mensen doen ook gewoon hun werk. Ongeacht hoe ze aan het nummer komen.

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Nila schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 11:05:
Blijf wel altijd vriendelijk, die mensen doen ook gewoon hun werk. Ongeacht hoe ze aan het nummer komen.
Ze kiezen er zelf voor om hun baan te maken van het lastigvallen van mensen. Waar ik me vooral over verbaas is dat ze nog niet collectief zo snugger zijn om een enorme database te maken van telefoonnummers waar nog nooit 1 telemarketeer ook maar 1 cent aan heeft verdiend! Ze verdoen hun tijd toch gigantisch door maar mensen te blijven bellen die er niet intrappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
@Nila dat is wel een goede. Ga ik ook maar doen.

Ik was altijd vriendelijk, want zij doen ook maar hun werk. Maar sinds ik bij de KvK ingeschreven sta bellen er allemaal discutabele bedrijven. Dan heb ik iets minder respect. Laatst zelfs iemand die zei dat ze me niks wou verkopen, op kwade toon. Ja daag, hoe naïef denk je dat ik ben. Toen werd ik ook onvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ging bij mij jaren goed tot ik me inschreef bij het KvK, toen regelmatig telefoonterroristen aan de lijn. Gelukkig niet anoniem, dus alle nummers worden geblokkeerd. Er zit één grapjurk bij, één of andere energieterrorist uit Den Haag, waarbij het nummer steeds veranderd. Maar die herken je wel aan het netnummer, en gaat meteen de blokkeerlijst op. Dan is het weer een weekje of 2 stil.

De ergste zijn dan nog die terreurcentra die niet fysiek bellen, maar geautomatiseerd. Neem je op, dan wordt je 'doorverbonden'. Dan breekt mij helemaal de klomp.
Nila schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 11:05:

Tja, meneer die door de achterdeur je laptop meeneemt doet ook gewoon zijn werk, dat is niet een goed excuus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-06 09:32

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Wat @Nila zegt werkt verbazingwekkend goed: als er door een anoniem nummer gebeld wordt, opnemen zonder naam. ‘Spreek ik met mevrouw Ardana?’ ‘Nee, ik heb dit nummer net een paar weken’ ‘Oh, dan haal ik u uit ons systeem’. Ik pas het al jaaaren toe en krijg hooguit 1 telefoontje per jaar, of per 2 jaar. Prima mee te leven dus.

Momenteel heb ik ook een goede, voor alle energieleveranciers ed. HelloFresh belde me van de week bijv. (ik ben groot fan van HelloFresh, wil ook graag weer klant bij ze worden, maar dat gaat nu even niet, dus vind het niet erg als ze af en toe bellen). ‘Mogen we u een aanbieding doen?’ ‘Dat mag wel, maar tenzij jullie er een huis bij doen, moet ik hem weigeren.’ ‘???’ ‘Ik ben dakloos’ ‘oh, wat vervelend, maar dan begrijp ik dat u geen nieuw abonnement wilt. Succes en sterkte’

Als laatste werkt ‘ik sta onder bewind / curatele’ ook goed trouwens, worden ze ook niet blij van.

3 manieren die imo beter werken dan het bel-me-niet-register.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Voordat ik een dienst opzeg kijk ik altijd even of ik mijn telefoonnummer kan veranderen in mijn profiel. Toen ik een keer twee weken geen hellofresh had en ze me gingen bellen heb ik geen moment getwijfeld en mijn 06 aangepast in iets anders. Nooit meer last van gehad. Doe ik bij iedere dienst waar ik geen gebruik meer van maak, eerst 06 aanpassen, daarna opzeggen. Vaak houden ze in hun database njet bij wat de eerdere waarde van je nummer was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
Ardana schreef op zondag 17 februari 2019 @ 00:28:
Als laatste werkt ‘ik sta onder bewind / curatele’ ook goed trouwens, worden ze ook niet blij van.

3 manieren die imo beter werken dan het bel-me-niet-register.
Die ga ik ook even onthouden. Mijn vriendin staat op de lijst bij een aantal hardnekkige incassobureaus. Van die eikels die zogenaamd geld van je krijgen. Dan krijg je dit soort facturen in de email:
Bij deze herinneren wij u eraan dat factuur M8323792 bij ons nog niet is voldaan. Wij verzoeken u het openstaande bedrag uiterlijk op 14-06-2018 te voldoen. De overboekingsgegevens vindt u hieronder.

Overboeken

U kunt het openstaande bedrag € 223,70 overmaken op IBAN NL83ABNA0812585526 ten name van Prevent Interland o.v.v. het factuurnummer.
Overigens werd dit op de 12e verstuurd :'). Totaal geen referentie aan dat "factuurnummer", geen enkel bewijs maar wel boos worden en dreigen over de telefoon. Ik had haar huilend aan de lijn op een gegeven moment, zo erg was ze er van geschrokken. Maar ze kunnen niks hard maken. Geen overeenkomst, geen bandje, helemaal niks. Maar je hebt ooit een aanbieding afgeslagen en ze roepen dat dat niet zo was. Anderhalf jaar daarna komen ze met dit soort rekeningen.

Dus voor die mensen zijn de "ik heb dit nummer net" of "ik sta onder curatele" goede oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:37
Gewoon een nieuw nummer nemen.
Je contact lijst je nieuwe nummer spammen;) En klaar.
Al jaren geen last van telefoontjes.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Wat ben ik toch altijd blij dat ik ‘perongeluk’ een foutje heb gemaakt op het registratieformulier van de kvk O-)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Laatst online: 20-12-2024
Okee, er werken mensen bij die telefoonterreurbedrijven, maar wat lijken de meesten toch oliedom te zijn. Ik sta dus wel ingeschreven bij het bel-me-nietregister en word toch nog wel eens gebeld. Standaard natuurlijk vanaf een anoniem nummer. Ik dacht het op te lossen door in mijn Fritz!Box een regel in te stellen dat anonieme nummers direct doorverwezen worden naar het antwoordapparaat. Daar krijgen ze een welkomsboodschap te horen waarin geef ik aan dat anonieme nummers niet opgenomen worden en dat ze, als ze mij echt nodig hebben, ze hun nummer achter kunnen laten. Gaan ze natuurlijk niet doen, maar je zou verwachten dat als je na enkele tientallen keren op die manier bot hebt gevangen, toch wel een van die mensen bedenkt dat het geen zin heeft om naar een dergelijk nummer te bellen. Nee hoor, ze blijven gewoon stug volhouden.

Ik ben dan ook best wel benieuwd hoe lang het duurt tot iemand verstandig genoeg is om mijn nummer uit hun systeem te verwijderen (of toch een boodschap achter te laten). Intussen bellen ze al sinds december 8)7
mathy_ schreef op zondag 17 februari 2019 @ 08:48:
Gewoon een nieuw nummer nemen.
Je contact lijst je nieuwe nummer spammen;) En klaar.
Al jaren geen last van telefoontjes.
Tot ze je nummer weer vinden, ga je dan elke keer een nieuw nummer nemen? Steeds vaker zijn het geautomatiseerde telefooncentrales, die beginnen gewoon met uitbellen vanaf nummer 0101000000 tot en met 0999999999, dan komen ze vanzelf ook een keer bij jou uit.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Kent niemand deze dan:

*#*351*#

Ideaal als je een FRITZ!Box (Xs4all) gebruikt. :Y
En ja, soms wordt ik nog wel eens gebeld door van die marketing snotapen die weer eens een heel script proberen af te draaien.
Meestal pareer ik ze met een tegenaanbieding van een of 't andere fantastisch product dat je moet hebben. Te bestellen door meteen een contract te tekenen.
Die reacties... lachu... oOo en sommigen worden kwaad. En dat hoop ik dan maar, want dan beseffen ze waar ze mee bezig zijn (hoop ik).

Ongeacht of het gesprek 2 seconden, of als ik zin heb in een geintje, wat langer duurt, daarna toets ik *#*351*# in, en is hun nummer geblokkeerd (werkt ook bij anonieme oproepen). ;w
yodeluxe schreef op zondag 17 februari 2019 @ 09:37:
Okee, er werken mensen bij die telefoonterreurbedrijven, maar wat lijken de meesten toch oliedom te zijn.
Ze zijn niet oliedom, ze werken bij/voor een callcenter en moeten gewoon dat doen wat de baas opdraagt. Anders geen job, geen geld. Dus leggen die bellers zich neer bij het feit dat ze iets laakbaars moeten doen. Leuk? Nee, niet echt. Maar dat geldt voor zoveel zaken in onze verdorven wereld. :(

[ Voor 27% gewijzigd door ehtweak op 17-02-2019 09:51 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Nu online
@Nila Dat is idd hoe ik er vanaf ben gekomen. Gelukkig ben ik particulier en let ik altijd op de tekst waar je vinkjes bij kunt zetten bij bestellingen, dus ik word volgens mij al 5 jaar niet meer gebeld. Maar toen dat nog wel het geval was, was dit de enige manier. Zo gauw hun denken dat jij niet de persoon bent die ze nodig hebben, hebben ze geen recht meer om je te bellen. Maar idd, nooit je naam noemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Stug zo serieus mogelijk 1 woord blijven herhalen als antwoord op elke vraag, echter wel met de juiste intonatie;

"Spreek ik met de heer Blerp?"
-"Auberine."
"... Mag ik u een paar vragen stellen?"
-"Aubergine."
"Heeft u wel eens gehoord van bedrijf X?"
-"Aubergine."
"Dit gaat niets worden zo denk ik?"
-"Aubergine."
"Nou, dan wil ik u nog een prettige dag wensen."
-"Aubergine!"

Schelden/vloeken/tieren werkt ook goed, maar de persoon aan de andere kant van de lijn kan er persoonlijk ook weinig aan doen dat z'n werkgever op shady manieren aan telefoonnummers komt.

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Laatst online: 20-12-2024
ehtweak schreef op zondag 17 februari 2019 @ 09:48:

[...]

Ze zijn niet oliedom, ze werken bij/voor een callcenter en moeten gewoon dat doen wat de baas opdraagt. Anders geen job, geen geld. Dus leggen die bellers zich neer bij het feit dat ze iets laakbaars moeten doen. Leuk? Nee, niet echt. Maar dat geldt voor zoveel zaken in onze verdorven wereld. :(
Dat is het juist, ze moeten targets halen. En door mijn nummer elke keer te blijven bellen, verlagen ze de kans dat ze wel iets kunnen aansmeren. Daarom vind ik dat ze wel heel erg dom zijn als ze stug vol blijven houden, daarmee verdient de baas minder en zijzelf dus ook.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuN2FiRe
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik werd onlangs ook geregeld gebeld door een onbekend nummer. Heb vervolgens door mijn telecomprovider een onderzoek laten instellen naar wie er dan precies belde.
Dat bleek ook een callcenter oid te zijn geweest dat gebruik maakte van een belcomputer.
Uiteindelijk heb ik gekozen om op mijn telefoon alle onbekende nummers te blokkeren. Redelijk rigoureus maar wel effectief!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 12-06 09:32

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Mja, ik doe ook "zaken" met bedrijven zoals ziekenhuizen die ook gebruik maken vananonieme nummers. Die ga ik dus niet blokkeren.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja genoeg officiële instanties, DUO, Belastingdienst, zorgprovider, etc. bellen ook anoniem, dus dat is voor velen denk ik juist géén oplossing.

Al kan ik me voorstellen dat een telefoon onderhuids toch meer informatie over het nummer doorkrijgt dan het mag/kan laten zien aan de gebruiker. Zou er iets bestaan wat dat wèl succesvol kan inzien? Desnoods met root?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
MsG schreef op zondag 17 februari 2019 @ 11:23:
Al kan ik me voorstellen dat een telefoon onderhuids toch meer informatie over het nummer doorkrijgt dan het mag/kan laten zien aan de gebruiker. Zou er iets bestaan wat dat wèl succesvol kan inzien? Desnoods met root?
De telefoon krijgt het ook niet binnen, je telefoonprovider krijgt het nummer van de beller wel binnen maar mag het niet doorgeven.
Ze kunnen je wel, zoals xs4all doet, een mogelijkheid geven om een nummer te blokkeren ook als het voor jou anoniem blijft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Topicstarter
Cheesy schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 12:10:

[...]
Het lijkt er dus op dat dit de oplossing was. Inmiddels ben ik namelijk niet meer gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Laatst online: 09:14
MsG schreef op zondag 17 februari 2019 @ 11:23:
Ja genoeg officiële instanties, DUO, Belastingdienst, zorgprovider, etc. bellen ook anoniem, dus dat is voor velen denk ik juist géén oplossing.

Waarom bellen die instanties uberhaupt anoniem? Zo moeilijk is het tegenwoordig niet om gewoon het algemene nummer weer te geven van die instantie.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Laatst online: 12:27
MewBie schreef op maandag 4 maart 2019 @ 10:45:
[...]

Waarom bellen die instanties uberhaupt anoniem? Zo moeilijk is het tegenwoordig niet om gewoon het algemene nummer weer te geven van die instantie.
Wat heb je aan een algemeen nummer en wat wil je daarmee doen?
Daar waar een algemeen nummer binnenkomt hebben ze geen flauw idee wie jou gebeld heeft en waarom, het voegt dan ook niets toe om dat mee te sturen en vervolgens tig mensen per dag te woord te moeten staan die je zo goed als zeker niet verder kunnen helpen.

Persoonlijk zie ik het probleem niet zo met anonieme nummers, ik neem ze gewoon op en als het me niet bevalt kap ik het af.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Toen ik me inschreef bij de KvK begon het bij mij ook. Mijn tactiek heeft er, volgens mij, voor gezorgd dat ik bij de telefoonterroristen ergens op een Bel-Hem-Niet-Register sta. Het is zelfs zover dat de laatste die me een half jaar geleden belde, riep dat hij er geen zin in had en binnen 5 seconden de hoorn erop gooide. Ik vond dat jammer, want ik had wel zin in wat vermaak.

Mijn tactiek was om me heel erg aan de beller te klampen. Volgens mij is de verkooptactiek van hun zijde om een vrouw (met zwoele stem) te laten bellen als jij man bent. Schijnbaar ben je dan sneller om. Als je eerst eens voorzichtig begint met vertellen dat ze een erg mooie stem heeft en vervolgens toegeeft dat je kriebels in je buik krijgt als je haar hoort praten om daarna wat persoonlijke dingen van haar te vragen (hoe zie je eruit? Uiteraard val je precies op haar kleur haren. Dit voer je langzaam op totdat de beller het opgeeft. De meeste geven vrij snel op, maar je hebt ook diehards die je moet voorstellen om af te spreken voor een one-night-stand en waarbij je vertelt wat je kinky verlangens zijn.

Verkopers aan de deur zijn ook leuk. Die laat ik altijd binnen, waarbij ik heel duidelijk de deur achter hun op slot draai. Eenmaal in de kamer vertel ik dat ik net voorwaardelijk vrij ben en het fijn vind om weer eens direct contact te hebben met mensen. De meeste willen maar wat graag weer naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

ninjazx9r98 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 11:17:
[...]

Wat heb je aan een algemeen nummer en wat wil je daarmee doen?
Daar waar een algemeen nummer binnenkomt hebben ze geen flauw idee wie jou gebeld heeft en waarom, het voegt dan ook niets toe om dat mee te sturen en vervolgens tig mensen per dag te woord te moeten staan die je zo goed als zeker niet verder kunnen helpen.

Persoonlijk zie ik het probleem niet zo met anonieme nummers, ik neem ze gewoon op en als het me niet bevalt kap ik het af.
Mijn telefoon is redelijk handig in het als leesbare tekst doorgeven van clubs die netjes hun nummer meesturen. Zodat ik (zelfs als ik nog nooit met een nummer heb gebeld (en het dus zeker niet heb opgegeven) weet dat het telefoontje dat nu binnenkomt van een makelaar is (en dus opgenomen moet worden) of van mijn moeder (die mag wachten tot na werktijd).

Ik ben de hele dag aan de lijn (zakelijk) en het is best handig om dan privé te weten of ik even tijd moet maken voor een telefoontje of niet.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sassymousasi
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
wolly_a schreef op maandag 4 maart 2019 @ 11:31:
Toen ik me inschreef bij de KvK begon het bij mij ook. Mijn tactiek heeft er, volgens mij, voor gezorgd dat ik bij de telefoonterroristen ergens op een Bel-Hem-Niet-Register sta. Het is zelfs zover dat de laatste die me een half jaar geleden belde, riep dat hij er geen zin in had en binnen 5 seconden de hoorn erop gooide. Ik vond dat jammer, want ik had wel zin in wat vermaak.

Mijn tactiek was om me heel erg aan de beller te klampen. Volgens mij is de verkooptactiek van hun zijde om een vrouw (met zwoele stem) te laten bellen als jij man bent. Schijnbaar ben je dan sneller om. Als je eerst eens voorzichtig begint met vertellen dat ze een erg mooie stem heeft en vervolgens toegeeft dat je kriebels in je buik krijgt als je haar hoort praten om daarna wat persoonlijke dingen van haar te vragen (hoe zie je eruit? Uiteraard val je precies op haar kleur haren. Dit voer je langzaam op totdat de beller het opgeeft. De meeste geven vrij snel op, maar je hebt ook diehards die je moet voorstellen om af te spreken voor een one-night-stand en waarbij je vertelt wat je kinky verlangens zijn.

Verkopers aan de deur zijn ook leuk. Die laat ik altijd binnen, waarbij ik heel duidelijk de deur achter hun op slot draai. Eenmaal in de kamer vertel ik dat ik net voorwaardelijk vrij ben en het fijn vind om weer eens direct contact te hebben met mensen. De meeste willen maar wat graag weer naar buiten.
Hahaha, geniaal. Deze tactiek ga ik ook gebruiken. De laatste kan helaas niet zo intimiderend zie ik er niet uit maar telefoonverkopers trollen ben ik altijd wel voor te porren.

Nu zeg ik eigenlijk altijd dat diegene naar wie ze op zoek zijn overleden is nadat ik heb gevraagd waarvoor ze bellen. Dat is vrijwel altijd voldoende, maar een beetje vermaak in zo'n werkdag vind ik helemaal niet erg. Dank voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:38

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Ophangen heeft geen zin. Dan zet de telemarketeer klant niet bereikt en kom je de volgende dag weer tevoorschijn. Zeg gewoon 2x geen interesse en hang dan op als ze verder gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExtendedCaesar
  • Laatst online: 11-06 13:58

Dus je vind het normaal om vrouwen die hun werk toen sexueel te bejegenen, als ook deur aan deur verkopers, die gewoon hun werk doen, te intimideren?

Moet zeggen dat ik dat even onfatsoenlijk vind als die mensen die mij bellen, of bij mij aanbellen. "Geen interesse" is bij mij altijd nog genoeg gebleken.

De TS geeft ook aan dat opnieuw registreren in het bel me niet register voldoende was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spectaculous
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-06 17:23
Ze bellen om targets te halen. Als ze doorhebben dat het niet gaat gebeuren bij je dan houden ze wel op. Mijn tactiek is meestal gewoon opnemen en geen naam niets noemen alleen: "Heeft u één moment?", en dan de telefoon gewoon microfoon uit en telefoon wegleggen. Soms bellen ze nog een keer extra, maar daarna nooit weer. Ik merk ook dat je in die gecombineerde callcenters door geen van de partijen meer wordt gebeld.

Vervelend voor de callcenter medewerker? Misschien wel een beetje, maar ik vind het ook vervelend dat ze bellen. Als er een opt-in lijst zou zijn hiervoor zou nog geen 0,1% van de bevolking daar op staan, dus het is een beetje hun eigen schuld. Je kiest er zelf voor om bij een toko te werken waar niemand op zit te wachten. Ik denk altijd dat als iedereen mijn tactiek zou toepassen dit soort call-centers snel verleden tijd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

YakuzA schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 16:38:
[...]

Wat als je ZZP'r bent?

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Spectaculous schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:09:
Vervelend voor de callcenter medewerker? Misschien wel een beetje, maar ik vind het ook vervelend dat ze bellen. Als er een opt-in lijst zou zijn hiervoor zou nog geen 0,1% van de bevolking daar op staan, dus het is een beetje hun eigen schuld. Je kiest er zelf voor om bij een toko te werken waar niemand op zit te wachten. Ik denk altijd dat als iedereen mijn tactiek zou toepassen dit soort call-centers snel verleden tijd zijn.
De callcenter medewerker doet nog steeds zijn/haar werk, niet voor het merk waarvoor ze belt maar voor een anonieme call center toko. Achter de medewerker staat een supervisor die blijft aandringen op het halen van targets. En hoewel de economie prima is aangetrokken in de laatste jaren, heeft niet iedereen de luxe om maar ontslag te nemen.

Dus ja, ik vind het onfatsoenlijk. Een vriendelijk 'geen interesse, fijne dag nog' is ook een optie, laat de ander in zijn/haar waarde en kost waarschijnlijk een bak minder tijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Bundin schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:17:
[...]

De callcenter medewerker doet nog steeds zijn/haar werk, niet voor het merk waarvoor ze belt maar voor een anonieme call center toko. Achter de medewerker staat een supervisor die blijft aandringen op het halen van targets. En hoewel de economie prima is aangetrokken in de laatste jaren, heeft niet iedereen de luxe om maar ontslag te nemen.

Dus ja, ik vind het onfatsoenlijk. Een vriendelijk 'geen interesse, fijne dag nog' is ook een optie, laat de ander in zijn/haar waarde en kost waarschijnlijk een bak minder tijd.
Ik had laatst iemand aan de lijn die gewoon de kluit aan het belazeren was ("U heeft een brief gekregen van uw netbeheerder en wij bellen alle klanten met een contract met een variabel tarief even na").

Moet je niet doen bij iemand die zijn geld verdient in de energiecontractenbranche. Eerlijk geld verdienen, prima, maar als je een ordinaire oplichter bent, of daarvoor werkt, kan er geen fijne dag af bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:46
Sluit me aan bij @418O2, er is voor mij een groot verschil tussen callcenters. Sommige (ik hoop de meeste) zijn fatsoenlijk, maar er zitten ook echt tuig tussen.
Ik werk toevallig ook voor een energieleverancier. Een tijdje terug kregen we van een klant van ons een opgenomen telefoongesprek van iemand die zich echt voor deed een medewerker van ons. Wij zijn een (kleine) leverancier, géén vergelijker. Deze kerel liet het lijken alsof 'wij' een vergelijker waren en dat 'we' gezien hadden dat zijn contract goedkoper kon door over te stappen. Dat noem ik pure oplichting, en die medewerkers weten echt wel dat ze aan het liegen zijn.

Toevallig zag ik dat dit weekend hier bij Kassa aandacht aan werdt besteed:
https://www.npostart.nl/kassa/02-03-2019/BV_101390604

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
als bel me niet niet werkt omdat het je al een relatie met het bedrijf hebt ( gehad ), kun je al particulier - maar ik denk ook als zzp'er - gebruik maken van het zg recht van verzet, zie:
https://www.consuwijzer.n...arketing/recht-van-verzet
zeg zo snel mogelijk dat je daar gebruik van wil maken.
ook neem ik ALLE telefoongesprekken op, dat is als particulier mijn recht. ik zeg dan ook op dat moment dat het gesprek opgenomen is en ik naar de acm zal stappen als hier geen gevolg aan wordt gegeven.
ik denk dat het inmiddels voor het laatst zo'n 15 à 20 jaar geleden is dat ik door die kwibussen ben gebeld ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Melkunie schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:34:
Sluit me aan bij @418O2, er is voor mij een groot verschil tussen callcenters. Sommige (ik hoop de meeste) zijn fatsoenlijk, maar er zitten ook echt tuig tussen.
Ik werk toevallig ook voor een energieleverancier. Een tijdje terug kregen we van een klant van ons een opgenomen telefoongesprek van iemand die zich echt voor deed een medewerker van ons. Wij zijn een (kleine) leverancier, géén vergelijker. Deze kerel liet het lijken alsof 'wij' een vergelijker waren en dat 'we' gezien hadden dat zijn contract goedkoper kon door over te stappen. Dat noem ik pure oplichting, en die medewerkers weten echt wel dat ze aan het liegen zijn.

Toevallig zag ik dat dit weekend hier bij Kassa aandacht aan werdt besteed:
https://www.npostart.nl/kassa/02-03-2019/BV_101390604
Ik kan er verder weinig over zeggen, maar wat ik zie langskomen aan o.a. merkinbreuk is echt belachelijk. Het is zo makkelijk om mensen te misleiden. Noem netbeheerder, verhoogde energiebelasting, variabele tarieven en makkelijk besparen en menigeen gaat er in mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 06:28
Niet al te moeilijk doen.
Gewoon zeggen, ik heb geen interesse.
Als ze blijven door zeuren dan gewoon zeggen dat je de verbinding verbreekt.
1 keer een toko gehad die me een zakelijk energiecontract wilden slijten. Deze persoon heb ik geblokkeerd. Daarna werd ik wel direct 2 keer anoniem gebeld. Niet opgenomen en het is weer stil gebleven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 36835

robertpNL schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 13:17:
En die bel-me-niet register is een gewassen neus.
I lol'd. Het is wassen neus :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
ExtendedCaesar schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:38:
[...]

Dus je vind het normaal om vrouwen die hun werk toen sexueel te bejegenen, als ook deur aan deur verkopers, die gewoon hun werk doen, te intimideren?

Moet zeggen dat ik dat even onfatsoenlijk vind als die mensen die mij bellen, of bij mij aanbellen. "Geen interesse" is bij mij altijd nog genoeg gebleken.

De TS geeft ook aan dat opnieuw registreren in het bel me niet register voldoende was.
Dus jij vindt het normaal om mensen die aan het werk zijn soms meerdere keren per week te bellen om ze lastig te vallen met diensten die ze niet willen en daarbij brutale vragen stellen als je aangeeft dat je geen interesse hebt? Of suggestieve vragen stellen waarop je alleen met ja kan antwoorden en vervolgens jouw ja monteren in een zogenaamde opname waarin je akkoord gaat met hun diensten?

En jij vindt het normaal dat telefonische verkopers hun slachtoffers kankerleijers noemen die je leeg moet plukken? https://www.dumpert.nl/me...spreekt_voicemail_in.html

U runt zelf een callcenter?

Edit: Het is trouwens ook niet zo dat ik direct mijn meest kinky verhaal tevoorschijn haal. Ze zouden ook kunnen overwegen om eerder op te hangen... Het is maar een idee...

[ Voor 6% gewijzigd door wolly_a op 04-03-2019 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SandaX
  • Nu online

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Ik onderbreek ze eigenlijk altijd gelijk met "Als je je targets wilt halen, kun je beter je volgende call starten". Dit werkt ook prima, meestal een vriendelijke afsluiter waarna de verbinding direct wordt verbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:45
Ik heb er al meerdere malen een aantal gehad die boos worden en onvriendelijk en zelfs dreigend en beledigend worden. Wat met name werkt is zeggen dat je er niks over mag beslissen en er niet over ga, maar wel door blijven vragen wat ze precies willen verkopen/aanbieden omdat je ze anders niet door kunt/mag verbinden. Dan duurt het te lang en worden ze boos. Maar nu al weer twee weken geen belletjes, maar vaak als je vraag hoe kom je aan dit nummer dan is het: Dat staat in ons bestand of van de KVK. Ik vraag altijd vriendelijk of ze me er uit willen halen, ze zeggen altijd ja maar ik betwijfel of ze het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Opnieuw inschrijven in het belmeniet register en recht van verzet gebruiken als ze je bellen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Anoniem: 239824

Probeer deze eens.
Het tegenscript.
Ik krijg het voor nu niet voorelkaar om het ding als fatsoenlijke tekst neer te zetten, het is een PDF. Ik denk denk dat als je zoiets ertegenaan gooit de 'verkoper' zelf de foon uitzet.. :+
<edit>
Voor de liefhebber, het is toch nog gelukt om er een jpeg van te klussen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XNSl7iDjB7GzLWoUvHip0EUE/thumb.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 239824 op 04-03-2019 14:08 . Reden: jpeg geklust.. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:48

HugoBoss1985

Xenotech

Hahah ik vind dit echt mooi :)

Goeie tips, dankjewel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectaculous
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-06 17:23
Bundin schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:17:
[...]

Ik probeer ook gewoon mijn werk te doen, en wordt ook gestoord daarin door iets wat ik niet wil, dat vind ik onfatsoenlijk. Ik vind het vervelend voor de jongen/dame dat deze in de positie verkeerd helaas dat werk te moeten doen, maar dat is geen vrijbrief om maar te blijven bellen.

Als je van alles kan zeggen dat het niet de schuld van de medewerker is dan wordt ondernemen wel een hele leuke business. Zolang je als eigenaar niet zelf belt is het carte blanche. Nee daar ga ik niet in mee. Ik zal nooit tieren aan de telefoon, maar een stil protest vind ik niet onevenredig met het feit dat ik continue ongewenst gebeld wordt. Zij slokken tijd van mij op, ik van hun. Ik hoop dat ze er zo zat van worden dat ik op een telemarketeers blacklist kom te staan en nooit meer gebeld wordt, maar ik ben bang dat dit ijdele hoop is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ExtendedCaesar
wolly_a schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:54:
[...]

Dus jij vindt het normaal om mensen die aan het werk zijn soms meerdere keren per week te bellen om ze lastig te vallen met diensten die ze niet willen en daarbij brutale vragen stellen als je aangeeft dat je geen interesse hebt? Of suggestieve vragen stellen waarop je alleen met ja kan antwoorden en vervolgens jouw ja monteren in een zogenaamde opname waarin je akkoord gaat met hun diensten?

En jij vindt het normaal dat telefonische verkopers hun slachtoffers kankerleijers noemen die je leeg moet plukken? https://www.dumpert.nl/me...spreekt_voicemail_in.html

U runt zelf een callcenter?

Edit: Het is trouwens ook niet zo dat ik direct mijn meest kinky verhaal tevoorschijn haal. Ze zouden ook kunnen overwegen om eerder op te hangen... Het is maar een idee...
Nee. Ik run geen callcenter. En nee, ik vind dat soort agressieve verkopers ook niet fijn. Het is echter hun WERK. Daarmee verdienen ze geld. Je weet wel, dat middel dat nodig is om je kinderen eten te geven enzo.

Kun je wel een aantal schrijnende voorbeelden Googlen, echter zullen mensen geen zaken op het internet klappen over "die vriendelijke verkoper die hun tijdens etenstijd opbelde". Ook dat vind ik geen argument om mensen, die slechts hun brood proberen te verdienen, op die manier te intimideren.

En nee, het is best mogelijk dat die medewerker niet MAG/KAN ophangen. Zulke callcenters zijn er namelijk ook.

Iemand anders zijn/haar onfatsoen gebruiken, om zelf onfatsoenlijk te zijn, is niet alleen onfatsoenlijk, maar ook super hypocriet. Maar goed, dat is slechts mijn bescheiden mening.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
ExtendedCaesar schreef op maandag 4 maart 2019 @ 14:24:
[...]

Nee. Ik run geen callcenter. En nee, ik vind dat soort agressieve verkopers ook niet fijn. Het is echter hun WERK. Daarmee verdienen ze geld. Je weet wel, dat middel dat nodig is om je kinderen eten te geven enzo.

Kun je wel een aantal schrijnende voorbeelden Googlen, echter zullen mensen geen zaken op het internet klappen over "die vriendelijke verkoper die hun tijdens etenstijd opbelde". Ook dat vind ik geen argument om mensen, die slechts hun brood proberen te verdienen, op die manier te intimideren.

En nee, het is best mogelijk dat die medewerker niet MAG/KAN ophangen. Zulke callcenters zijn er namelijk ook.

Iemand anders zijn/haar onfatsoen gebruiken, om zelf onfatsoenlijk te zijn, is niet alleen onfatsoenlijk, maar ook super hypocriet. Maar goed, dat is slechts mijn bescheiden mening.
Ik word bijna verdrietig van medelijden. Je geeft me het gevoel alsof IK deze mensen verplicht om bij een callcenter te werken en dat hun werk het rechtvaardigd om mensen onfatsoenlijk te behandelen, te liegen en zelfs op te lichten.

Ik betwijfel of er veel mensen hun gezin van moeten onderhouden. Het grote deel is jong studerend en doet dit om van de verdiensten lekker te kunnen leven. Er is meer danalleen callcenterwerk.

Toen ik studeerde, werkte ik daarnaast bij een tuinderij om boompjes te poten, onkruid te plukken, etc. Vies en zwaar werk. Daarom kiest een deel voor callcenterwerk, waarbij je lekker zittend je centen kunt verdienen. Hun keuze, maar deal dan ook met de reacties die je krijgt.

Mij bellen tijdens mijn werk, kost mij geld. Niet willen hangen en blijven terugbellen kost mij meer geld. En ik heb natuurlijk helemaal geen boodschap aan regels van niet mogen ophangen/opgeven bij callcenters. Moet ik dan maar overal mee akkoord gaan omdat jij ze zo zielig vindt?

Ik heb nog 10 kruiwagens met zand die vanmiddag verplaatst moeten worden. Kom jij dat even doen? Nee is geen antwoord en ze moeten weg van mijn manager (vrouw). Ik zie je wel verschijnen, he? 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

ExtendedCaesar schreef op maandag 4 maart 2019 @ 14:24:
[...]

Als dat het argument is, moet je ook respectvol omgaan met chinezen die je emails over viagra sturen... Dat is gewoon hun werk. Geen goed criterium, dus.

Niet dat ik een callcentermedewerker zo erg vindt als een viagra-spammer, maar de grens ertussen is gewoon subjectief. Dat mensen zo'n telefoontje gewoon als onbeschofte spam zien en niet onbeperkt beleefd blijven is dus ook niet heel gek.

Als iemand na gewoon netjes ophangt na "geen interesse", dan vind ik meteen overgaan op sexuele opmerkingen ook onnodig lomp, hoor, daar niet van. Als een beller van zijn baas niet mag ophangen en dus door blijft verkopen dan heb ik er wat minder medelijden mee als hij wordt afgeblaft. Dat 'ie niet vrijwillig onbeschoft is maar dat 'ie dat moet van zijn baas is zijn eigen probleem.

[ Voor 20% gewijzigd door bwerg op 04-03-2019 15:05 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-06 17:03
wolly_a schreef op maandag 4 maart 2019 @ 14:40:
[...]

Ik word bijna verdrietig van medelijden. Je geeft me het gevoel alsof IK deze mensen verplicht om bij een callcenter te werken en dat hun werk het rechtvaardigd om mensen onfatsoenlijk te behandelen, te liegen en zelfs op te lichten.

Ik betwijfel of er veel mensen hun gezin van moeten onderhouden. Het grote deel is jong studerend en doet dit om van de verdiensten lekker te kunnen leven. Er is meer danalleen callcenterwerk.

Toen ik studeerde, werkte ik daarnaast bij een tuinderij om boompjes te poten, onkruid te plukken, etc. Vies en zwaar werk. Daarom kiest een deel voor callcenterwerk, waarbij je lekker zittend je centen kunt verdienen. Hun keuze, maar deal dan ook met de reacties die je krijgt.

Mij bellen tijdens mijn werk, kost mij geld. Niet willen hangen en blijven terugbellen kost mij meer geld. En ik heb natuurlijk helemaal geen boodschap aan regels van niet mogen ophangen/opgeven bij callcenters. Moet ik dan maar overal mee akkoord gaan omdat jij ze zo zielig vindt?

Ik heb nog 10 kruiwagens met zand die vanmiddag verplaatst moeten worden. Kom jij dat even doen? Nee is geen antwoord en ze moeten weg van mijn manager (vrouw). Ik zie je wel verschijnen, he? 😉
Sorry hoor maar wat een onzin. Wat maakt het nou uit waarom iemand bij een callcenter werkt? Voor sommigen is het misschien de enige baan die ze konden vinden. Het maakt ook geen reet uit of iemand zijn gezin ermee moet onderhouden of dat hij het doet om "lekker te kunnen leven". Niemand gaat voor de lol in een callcenter werken. Een student zal er niet snel gaan werken om lekker te leven maar om de huur van hut kleine kutkamer te kunnen betalen en ook nog wat te kunnen eten.

De gulden regel is volgens mij gewoon altijd van toepassing: "Behandel anderen zoals je door hen behandeld wilt worden.". Doe gewoon normaal tegen mensen, je kunt gewoon beleefd zeggen "Nee ik heb geen interesse" en ophangen.

Als je niet gebeld wilt worden tijdens je werk, neem dan niet op (je telefoon heeft naast de groene knop voor het opnemen waarschijnlijk ook een rode voor het ophangen!).

[ Voor 3% gewijzigd door EnigmaNL op 04-03-2019 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Laatst online: 12:27
Jester-NL schreef op maandag 4 maart 2019 @ 11:31:
[...]
Mijn telefoon is redelijk handig in het als leesbare tekst doorgeven van clubs die netjes hun nummer meesturen. Zodat ik (zelfs als ik nog nooit met een nummer heb gebeld (en het dus zeker niet heb opgegeven) weet dat het telefoontje dat nu binnenkomt van een makelaar is (en dus opgenomen moet worden) of van mijn moeder (die mag wachten tot na werktijd).

Ik ben de hele dag aan de lijn (zakelijk) en het is best handig om dan privé te weten of ik even tijd moet maken voor een telefoontje of niet.
Uitzonderingen bevestigen de regel ;)
Bij jou zal dat misschien prima werken maar heel veel mensen die de telefoon niet continue bij zich hebben, net op de pot zaten, onder de douche stonden enz enz zien een gemist gesprek en gaan terugbellen.
Vervolgens komen die op een algemeen nummer van bijv een ziekenhuis waar honderden mensen werken die gebeld zouden kunnen hebben en waar men bij het algemene nummer geen weet van heeft.
Lastige met zorginstellingen is vervolgens weer dat ze ook onverwachts omdat een familielid wat overkomen is en noem het allemaal maar op.

Als mijn moeder tijdens werktijd belt neem ik overigens direct op, ze weet dat ik werk en op welke tijden dus als die belt is er ongetwijfeld iets aan de hand.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
EnigmaNL schreef op maandag 4 maart 2019 @ 14:51:
[...]

Sorry hoor maar wat een onzin. Wat maakt het nou uit waarom iemand bij een callcenter werkt? Voor sommigen is het misschien de enige baan die ze konden vinden. Het maakt ook geen reet uit of iemand zijn gezin ermee moet onderhouden of dat hij het doet om "lekker te kunnen leven". Niemand gaat voor de lol in een callcenter werken. Een student zal er niet snel gaan werken om lekker te leven maar om de huur van hut kleine kutkamer te kunnen betalen en ook nog wat te kunnen eten.

De gulden regel is volgens mij gewoon altijd van toepassing: "Behandel anderen zoals je door hen behandeld wilt worden.". Doe gewoon normaal tegen mensen, je kunt gewoon beleefd zeggen "Nee ik heb geen interesse" en ophangen.

Als je niet gebeld wilt worden tijdens je werk, neem dan niet op (je telefoon heeft naast de groene knop voor het opnemen waarschijnlijk ook een rode voor het ophangen!).
Wat een omgekeerde wereld. Ik moet normaal doen tegen mensen die mij als str@nt behandelen? Dat klinkt zo ideologisch als de andere wang toekeren omdat iemand je geslagen heeft!

Beleefd zeggen dat je geen interesse hebt, ophangen, niet opnemen, etc. Been there, done that! Dat is geen oplossing. Daarnaast kan ik me niet veroorloven om niet op te nemen bij anonieme bellers, omdat veel van mijn klanten ook anoniem bellen.

Ik heb niets tegen mensen die werken bij een callcenter. Maar wel tegen de manier vanwerken.

Ik denk dat voor jou en mij een middenweg beter zou zijn. Callcenters dienen alle gesprekken op te nemen en iedere call krijgt een unieke ID. Met deze code kun je aangeven bij het ACM dat je gesprek niet deugt, 3 klachten over een callcenter in één week is deuren sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10:22
clear

[ Voor 97% gewijzigd door Nougat op 04-03-2019 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
bwerg schreef op maandag 4 maart 2019 @ 14:51:
[...]

Als dat het argument is, moet je ook respectvol omgaan met chinezen die je emails over viagra sturen... Dat is gewoon hun werk. Geen goed criterium, dus.

Niet dat ik een callcentermedewerker zo erg vindt als een viagra-spammer, maar de grens ertussen is gewoon subjectief. Dat mensen zo'n telefoontje gewoon als onbeschofte spam zien en niet onbeperkt beleefd blijven is dus ook niet heel gek.

Als iemand na gewoon netjes ophangt na "geen interesse", dan vind ik meteen overgaan op sexuele opmerkingen ook onnodig lomp, hoor, daar niet van. Als een beller van zijn baas niet mag ophangen en dus door blijft verkopen dan heb ik er wat minder medelijden mee als hij wordt afgeblaft. Dat 'ie niet vrijwillig onbeschoft is maar dat 'ie dat moet van zijn baas is zijn eigen probleem.
Even reageren op je laatste stukje. Het is niet zo dat ik meteen mijn toneelstukje met opmerkingen direct opvoer. Ik geef eenmaal aan dat ik geen interesse heb. Dat moet voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
wolly_a schreef op maandag 4 maart 2019 @ 15:05:
[...]

Wat een omgekeerde wereld. Ik moet normaal doen tegen mensen die mij als str@nt behandelen? Dat klinkt zo ideologisch als de andere wang toekeren omdat iemand je geslagen heeft!

Beleefd zeggen dat je geen interesse hebt, ophangen, niet opnemen, etc. Been there, done that! Dat is geen oplossing. Daarnaast kan ik me niet veroorloven om niet op te nemen bij anonieme bellers, omdat veel van mijn klanten ook anoniem bellen.

Ik heb niets tegen mensen die werken bij een callcenter. Maar wel tegen de manier vanwerken.

Ik denk dat voor jou en mij een middenweg beter zou zijn. Callcenters dienen alle gesprekken op te nemen en iedere call krijgt een unieke ID. Met deze code kun je aangeven bij het ACM dat je gesprek niet deugt, 3 klachten over een callcenter in één week is deuren sluiten.
Die mensen behandelen jou niet als stront? Ze bellen je op om je iets te vragen omdat je toevallig op hun lijstje staat.

Of wordt jij soms gebeld door heel onbeleefde mensen die je gelijk uit gaan schelden? Als ze je uitschelden hoef je niet fatsoenlijk te blijven maar als ze je gewoon iets vragen moet je gewoon normaal doen. Callcentermedewerkers weten ook niet waarom jouw naam op hun lijstje terechtgekomen is en daar kunnen ze ook niets aan doen. Ze werken gewoon hun lijstje af,

Ik vind het ook strontvervelend om gebeld te worden maar ik weet ook dat de persoon aan de andere kant van de lijn niet verantwoordelijk is voor de gang van zaken. Het is totaal niet productief om te gaan lopen foeteren en schelden op die mensen.

Tipje: zeg gewoon "nee geen interesse" en hang op. Dat is beter voor je hart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
EnigmaNL schreef op maandag 4 maart 2019 @ 15:17:
[...]

Die mensen behandelen jou niet als stront? Ze bellen je op om je iets te vragen omdat je toevallig op hun lijstje staat.

Of wordt jij soms gebeld door heel onbeleefde mensen die je gelijk uit gaan schelden? Als ze je uitschelden hoef je niet fatsoenlijk te blijven maar als ze je gewoon iets vragen moet je gewoon normaal doen. Callcentermedewerkers weten ook niet waarom jouw naam op hun lijstje terechtgekomen is en daar kunnen ze ook niets aan doen. Ze werken gewoon hun lijstje af,

Ik vind het ook strontvervelend om gebeld te worden maar ik weet ook dat de persoon aan de andere kant van de lijn niet verantwoordelijk is voor de gang van zaken. Het is totaal niet productief om te gaan lopen foeteren en schelden op die mensen.

Tipje: zeg gewoon "nee geen interesse" en hang op. Dat is beter voor je hart.
Je hebt op het linkje geklikt die ik iets terug had gepost? Callcentermedewerker die mensen ‘kankerleijer’ noemen die je leeg moet plukken? Dat staat vast niet op het lijstje.

Mijn hart heeft er verder niet onder te lijden hoor. Ik word nu nooit meer gebeld, dus rust en anders een kwartiertje prima vermaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
wolly_a schreef op maandag 4 maart 2019 @ 15:24:
[...]

Je hebt op het linkje geklikt die ik iets terug had gepost? Callcentermedewerker die mensen ‘kankerleijer’ noemen die je leeg moet plukken? Dat staat vast niet op het lijstje.

Mijn hart heeft er verder niet onder te lijden hoor. Ik word nu nooit meer gebeld, dus rust en anders een kwartiertje prima vermaak.
Hoe vaak is het jou overkomen dat ze jou kankerlijer noemen? Dat incident is niet de norm...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Mijn huidige tactiek:
Daar hebben ze een hekel aan, maar ik doe het zelfde. Heb op mijn werkkamer een houten kistje waar vroeger mijn pennen in zaten. Ik zeg "Heeft u even." en dan leg ik de telefoon daar in, deksel dicht. En een half uur later hebben ze altijd opgehangen.

:)

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
EnigmaNL schreef op maandag 4 maart 2019 @ 15:26:
[...]

Hoe vaak is het jou overkomen dat ze jou kankerlijer noemen? Dat incident is niet de norm...
Het geeft aan hoe verkopers over je denken. Deze was te dom om op te hangen.

Bij mij is ook nog nooit ingebroken. Toch draai ik de deur altijd netjes op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06 13:48
Aangeven dat je geen interesse hebt, jezelf opnieuw in het bel-me-niet register aanmelden en klaar.

Als ze door blijven gaan moet je ze waarschuwen dat je niet verantwoordelijk bent voor de gevolgen.

bellen ze weer? blaas dan keihard met een fluitje door de telefoon, gegarandeerd succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-06 14:44

eagle00789

Est. November 2005

Bel-me-niet werkt inderdaad totaal niet.
Ik zelf ga altijd in discussie met de mensen die ik aan de lijn heb tot zij de hoorn erop gooien. Heeft tot nu toe altijd gewerkt. zijn altijd andere bedrijven die mij bellen als ze mij al bellen. (zeer sporadisch)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Zakelijke energieterreur als MKB Collectief, Energie Collectief en aanverwante terreurorganisaties krijgen van mij altijd de volle laag. Beleefd afwimpelen heeft geen enkele zin, dan bellen ze vaak dezelfde dag of week nog terug. Ik heb ze de afgelopen twee jaar zeker vijftig keer aan de lijn gehad, na de eerste tien is je geduld wel op. De hoeveelheid onwaarheden die er in een enkel gesprek uit komen, daar lusten de honden geen brood van.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mj2sL
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:28
FirePuma142 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 15:55:
Zakelijke energieterreur als MKB Collectief, Energie Collectief en aanverwante terreurorganisaties krijgen van mij altijd de volle laag. Beleefd afwimpelen heeft geen enkele zin, dan bellen ze vaak dezelfde dag of week nog terug. Ik heb ze het afgelopen twee jaar zeker vijftig keer aan de lijn gehad, na de eerste tien is je geduld wel op. De hoeveelheid onwaarheden die er in een enkel gesprek uit komen, daar lusten de honden geen brood van.
Laatst ook gehad, inderdaad gewoon misleidend en leugenachtig. Ik heb een klacht bij de ACM ingediend en werd daar ook voor teruggebeld, heb wel het idee dat ze dat serieus oppakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:06
Heb niet het hele topic gelezen, maar ik heb de laatste tijd soms last van engelstalige bellers die me een ' opportunity' aanbieden. Discussie aangaan helpt niet, aangeven dat je geen interesse hebt en ophangen kan, maar wat ik ook wel eens doe is microfoon uitzetten en lijn gewoon open laten staan, na een minuutje hebben ze wel door dat ze niet meer te woord gestaan worden. Dan hangen ze zelf op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExtendedCaesar
wolly_a schreef op maandag 4 maart 2019 @ 14:40:
[...]

Nee, jij doet alsof die mensen jou verplichten op te nemen/deur open te doen, en gaat die mensen vervolgens intimideren. Kwaad met kwaad vergelden, verdubbeld het kwaad.

En nogmaals: Niet iedereen heeft een keuze. In Groningen werken veel studenten in callcenters, omdat veel callcenters zich in Groningen vestigen, om de studenten zoveel mogelijk aan te nemen voor callcenter werk, om de "goeden" eruit te halen voor andere functies. Logischerwijs heb je dan dus ook veel meer banen in het callcenter in die regio.

Daarnaast is het verloop op een callcenter (waar ik een periode heb gewerkt, dus N=1) 43%. Het is namelijk helemaal geen leuk werk.

Overigens leuk dat jij nergens een boodschap aan hebt. Je kunt een mens toch wel behandelen, zoals je zelf ook behandeld wilt worden? Iets met goed voorbeeld doet volgen...

Op je laatste opmerking:

Moet ik dan jou voorbeeld volgen en jou of je vrouw intimideren omdat je me nu ongevraagd solliciteert om werk voor je te verschaffen?

Nogmaals, zoals TS ook al aangeeft, zijn registratie stond niet meer in het bel me niet register, en nu wel weer, waardoor het probleem is opgelost. Zo kan het dus ook.. zonder intimidatie..

Een ding ben ik wel met je eens: Colportage, of het nu telefonisch of aan de deur is, is vervelend. Ik stel het ook niet op prijs. Ik ben oud en wijs genoeg om zelf uit te zoeken welke producten/diensten ik wil afnemen. En dus ook oud en wijs genoeg, om daar op een fatsoenlijke manier mee om te gaan, als de situatie zich voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
wolly_a schreef op maandag 4 maart 2019 @ 15:33:
[...]

Het geeft aan hoe verkopers over je denken. Deze was te dom om op te hangen.
Sommige (in ieder geval 1) callcentermedewerkers zijn onbeleefd tegen klanten dus ben jij maar onbeleefd tegen alle callcentermedewerkers.

Vreemde manier van denken. Ik vraag me af of je met alles zo generaliseert.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.