Hoe telefoonterreur stoppen (colportage)

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 26.233 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
ThinkPadd schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 12:43:
Heb wel eens gehoord van iemand die zei dat de persoon waar ze naar vroegen (=hemzelf) overleden was en dat het daarna stopte :X
Die moet ik onthouden.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Anoniem: 239824 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:59:
Probeer deze eens.
Het tegenscript.
Ik krijg het voor nu niet voorelkaar om het ding als fatsoenlijke tekst neer te zetten, het is een PDF. Ik denk denk dat als je zoiets ertegenaan gooit de 'verkoper' zelf de foon uitzet.. :+
<edit>
Voor de liefhebber, het is toch nog gelukt om er een jpeg van te klussen
[Afbeelding]
Ik denk dat de meeste mensen die dat werk moeten doen dat alleen maar leuk vinden. Ik heb midden in de crisis (10 jaar geleden ofzo) een tijdje dat werk moeten doen (het was dat of de sociale werkplaats) en je krijgt vooral voicemails, mensen die meteen ophangen en mensen die je uitschelden dus als er dan een wijsneus bij zit die een kwartier van je tijd verknoeid is dat alleen maar mooi omdat de dag dan weer wat sneller voorbij is. Gelukkig heb ik niet zo lang hoeven bellen omdat ze ook iemand nodig hadden om alle verkopen terug te luisteren of die wel eerlijk waren gegaan. Want daar klopte ook veel niet aan, op zich ook logisch als mensen nog 4 verkopen nodig hebben voor 17.00 uur om niet ontslagen te worden.

Maar je kan gewoon het belmenietregister gebruiken. Dat werkt tot je ergens per ongeluk een vinkje zet, dan mag je opnieuw gebeld worden en moet je dat opnieuw doen. En als ze je bellen kun je het recht van verzet gebruiken, dan mag je niet meer gebeld worden. Er staan best hoge boetes op als ze dat niet netjes doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vldvMpIeBXeC3QJZE8kSuMrg/full.png

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Mr.Whitewolf88
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 03-05 18:21
Ik verbind ze altijd door naar het afscheepnummer ( http://aaas.tilaa.com ) dan mute ik mijzelf en kijken hoelang ze het volhouden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Anoniem: 36835 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:44:
[...]

I lol'd. Het is wassen neus :+
;) oeps ja klopt. dankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-06 17:03
Mr.Whitewolf88 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 19:24:
Ik verbind ze altijd door naar het afscheepnummer ( http://aaas.tilaa.com ) dan mute ik mijzelf en kijken hoelang ze het volhouden :+
Werkt niet echt? Als ik er naartoe bel wordt er meteen opgehangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• microcomputer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-06 19:07
Ik sta in het bel me niet register, en toch vond ziggo het belangrijk om mij te bellen.
Met de vraag daarmee te stoppen, gaven ze geen reactie.
Ben opzoek gegaan naar een andere oplossing:
Siemens Gigaset C620. Block alle geheime nummers + je kunt zelf 10 nummers blokkeren.
Als ze bellen, krijgen ze een dode lijn.
Het is lekker rustig nu.
En hij is ook nog eens stralings arm. Eco Dect

Bart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-06 16:49
Ik neem op en zodra ze beginnen met hun script hang ik direct op. Nog nooit een discussie gehad en na +- 3 weken was ik er vanaf :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Whitewolf88
EnigmaNL schreef op maandag 4 maart 2019 @ 23:18:
[...]

Werkt niet echt? Als ik er naartoe bel wordt er meteen opgehangen.
Gek, werkt hier gewoon. Je hoort een keuzemenu te krijgen wat alsmaar doorgaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:01
Dit nummer is echt geweldig.
Wachtmuziek selecteren en dan Rick asltey met never gonna give you up :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-06 17:03
Mr.Whitewolf88 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 07:59:
[...]

Gek, werkt hier gewoon. Je hoort een keuzemenu te krijgen wat alsmaar doorgaat.
Nu werkt het wel, blijkbaar werkt het 's avonds niet. Grappig nummer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

EnigmaNL schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 08:18:
[...]

Nu werkt het wel, blijkbaar werkt het 's avonds niet. Grappig nummer.
De dame van het keuzemenu is ‘s avonds en ‘s nachts vrij. Slavendrijver!

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

ExtendedCaesar schreef op maandag 4 maart 2019 @ 17:00:
[...]

Je kunt een mens toch wel behandelen, zoals je zelf ook behandeld wilt worden? Iets met goed voorbeeld doet volgen...
Ik geef ze gewoon een koekje van eigen deeg. Op een vrolijke manier... :+

Gisteren belde er weer eentje.
Telefoonterrorist:
Wij hebben een speciale actie m.b.t. energie blablabla, speciaal in uw stad kunnen we aantrekkelijke aanbieding doen blablabla...

ik:
Goed dat jullie bellen!
Ik heb ook nog een speciale aanbieding; divers onroerend goed om in te beleggen! Bent u soms geïnteresseerd? Deze week, alleen geldig voor klanten uit uw regio!

Telefoonterrorist:
Nee, helaas, ik heb zelf geen geld om daar in te beleggen.

ik:
Och, da's nou jammer.
Wellicht iets anders dan?
Nog een superdeal; een paar pallets met oud ijzer dan? Is makkelijk te verhandelen en wordt geleverd op europallets. Snelle handel, snel geld?
Interesse?

Telefoonterrorist:
Nou zeg, moet dat nou? Ik hoor het al, dit gaat niks worden.
Goedemiddag!

tuut-tuut-tuut

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0036/9524/7478/products/product-image-672129009_800x.jpg

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExtendedCaesar
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-06 23:06
ehtweak schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:15:
[...]

Ik geef ze gewoon een koekje van eigen deeg. Op een vrolijke manier... :+

Gisteren belde er weer eentje.
Telefoonterrorist:
Wij hebben een speciale actie m.b.t. energie blablabla, speciaal in uw stad kunnen we aantrekkelijke aanbieding doen blablabla...

ik:
Goed dat jullie bellen!
Ik heb ook nog een speciale aanbieding; divers onroerend goed om in te beleggen! Bent u soms geïnteresseerd? Deze week, alleen geldig voor klanten uit uw regio!

Telefoonterrorist:
Nee, helaas, ik heb zelf geen geld om daar in te beleggen.

ik:
Och, da's nou jammer.
Wellicht iets anders dan?
Nog een superdeal; een paar pallets met oud ijzer dan? Is makkelijk te verhandelen en wordt geleverd op europallets. Snelle handel, snel geld?
Interesse?

Telefoonterrorist:
Nou zeg, moet dat nou? Ik hoor het al, dit gaat niks worden.
Goedemiddag!

tuut-tuut-tuut

[Afbeelding]
Daar kan ik dan wel weer om lachen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:10

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik ben blij dat ik geen vast nummer heb. Alleen mobiel en dat staat weer in bel me niet.
Tot nu toe geen telefoonterreur (klopt af)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Veel van die gasten willen niet luisteren. Toen er een vele malen blijven bellen ben ik een keer akkoord gegaan dat hij langs kon komen (energie). Aardige man, die het echter niet leuk vond dat ik hem niet binnen liet met de mededeling dat ik niet aan de deur koop. Wie niet luisteren wil, die moet maar voelen.

Voor de rest die niet luistert naar een 'ik koop niet aan de telefoon' gebruik ik een van de volgende tactieken: onder bewind, bewoner overleden, gesprek overnemen, seksuele toespelingen maken, bekeren, et cetera. De mogelijkheden zijn eindeloos en als je even niets te doen hebt best vermakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-05 20:43
De Amerikaanse investeer-hierin-megadeal telefoontjes daarbij werken die gasten zoals een normaal callcenter, vrij vast een script af.
Vraag ze dan altijd om binnen 5 seconden te vertellen waarom ze bellen ( mand ! )
Wanneer ze dan doorgaan met het ''vriendelijke'' script.. hardop gaan tellen !! :+

Ben zo wel eens uitgescholden, leuk ! want dan heb ik iig een goede snaar geraakt.
( even als opmerking, ik kreeg ze op de duur 5-6 keer per week |:( )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Roenie schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 10:27:
Veel van die gasten willen niet luisteren.
Wel eens nagedacht over het waarom?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uT78iJN.jpg

De computer draait nummers voor je. Op je scherm verschijnt wat je moet zeggen. Als je daar te vaak van afwijkt mag je naar huis, als je mazzel hebt aan het einde van de dag en als je pech hebt zodra ontdekt wordt dat je afwijkt van de procedures.

Op een of andere manier maak jij er van dat 'ze' het doen om jou te pesten: dat is zeker niet het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
burne schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 11:38:
[...]

Wel eens nagedacht over het waarom?

[Afbeelding]

De computer draait nummers voor je. Op je scherm verschijnt wat je moet zeggen. Als je daar te vaak van afwijkt mag je naar huis, als je mazzel hebt aan het einde van de dag en als je pech hebt zodra ontdekt wordt dat je afwijkt van de procedures.

Op een of andere manier maak jij er van dat 'ze' het doen om jou te pesten: dat is zeker niet het geval.
Zij zijn toch niet verplicht om zichzelf zo te pijnigen? Slavenarbeid is verboden in Nederland.

Als je vindt dat je een kutbaan hebt dan kun je wat anders gaan doen. En als je het leuk vind dan kies je er zelf voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:12
Hoe doe je dit dan? Want als ik iemand toevoeg aan het gesprek zoals dat afscheepnummer dan reageert die niet op de toetsaanslagen van diegene die ik zou willen afschepen.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:47
Het is al een oudje, maar ik moest wel erg lachen om deze oplossing.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Morpheusk schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 12:47:
[...]

Hoe doe je dit dan? Want als ik iemand toevoeg aan het gesprek zoals dat afscheepnummer dan reageert die niet op de toetsaanslagen van diegene die ik zou willen afschepen.
- Dag, met Piet van Essent Spreek ik met meneer Morpheusk ?
- Nee, momentje aub ik verbind u met hem door
- ???? eindeloos keuzemenu

Dat is denk ik het idee :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Whitewolf88
Morpheusk schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 12:47:
[...]

Bij mij werkt het als volgt: terwijl ik verkopende partij A aan de lijn heb start ik een tweede gesprek met het afscheepnummer, deze twee gesprekken voeg ik samen in één gesprek en hierna mute ik mijzelf.
Nu reageert het keuze menu ook op de toetsaanslagen van verkopende partij A ( bij mij in ieder geval )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Laatst online: 19:12
Mr.Whitewolf88 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:32:
[...]

Bij mij werkt het als volgt: terwijl ik verkopende partij A aan de lijn heb start ik een tweede gesprek met het afscheepnummer, deze twee gesprekken voeg ik samen in één gesprek en hierna mute ik mijzelf.
Nu reageert het keuze menu ook op de toetsaanslagen van verkopende partij A ( bij mij in ieder geval )
Dat deed ik inderdaad ook. Werkt op mijn iPhone iig niet.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-06 10:56

Stoney3K

Flatsehats!

wolly_a schreef op maandag 4 maart 2019 @ 11:31:

Mijn tactiek was om me heel erg aan de beller te klampen. Volgens mij is de verkooptactiek van hun zijde om een vrouw (met zwoele stem) te laten bellen als jij man bent. Schijnbaar ben je dan sneller om. Als je eerst eens voorzichtig begint met vertellen dat ze een erg mooie stem heeft en vervolgens toegeeft dat je kriebels in je buik krijgt als je haar hoort praten om daarna wat persoonlijke dingen van haar te vragen (hoe zie je eruit? Uiteraard val je precies op haar kleur haren. Dit voer je langzaam op totdat de beller het opgeeft. De meeste geven vrij snel op, maar je hebt ook diehards die je moet voorstellen om af te spreken voor een one-night-stand en waarbij je vertelt wat je kinky verlangens zijn.
Dat klinkt heel leuk tot je je realiseert dat de mensen die daar werken ook bepaalde targets moeten halen in een beperkte tijd, en als je ze 10 minuten aan de lijn houdt zonder dat dat wat oplevert kan het betekenen dat ze morgen worden ontslagen.

Als je hun tijd niet wil verdoen dan bedank gewoon beleefd en hang op.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Khayma
Wanneer gaan we nokken met die gasten beschermen op de klantenservice? Als ik 12x in een week gebeld wordt (12x, ik heb het geteld :)) tijdens werktijd dan ben ik toch bezopen om al die gasten vriendelijk te bedanken. Ik heb er ook niet gevraagd om gebeld te worden. Bel mij niet, dan verdoe ik je tijd niet. Zij zoeken mij op, ik hun niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Khayma schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 16:28:
Wanneer gaan we nokken met die gasten beschermen op de klantenservice? Als ik 12x in een week gebeld wordt (12x, ik heb het geteld :)) tijdens werktijd dan ben ik toch bezopen om al die gasten vriendelijk te bedanken.
Dat vind ik nog altijd wat anders dan zo iemand bewust aan het lijntje blijven houden (en dan ook nog eens de creep uithangen). Zou je ook niet leuk vinden als iemand dat bij jou doet onder werktijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Laatst online: 18-06 16:38
Roenie schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 11:44:
[...]
Zij zijn toch niet verplicht om zichzelf zo te pijnigen? Slavenarbeid is verboden in Nederland.

Als je vindt dat je een kutbaan hebt dan kun je wat anders gaan doen. En als je het leuk vind dan kies je er zelf voor.
Zo werkt het helaas niet voor iedereen. De gemiddelde tweaker hier, kan zo'n keuze waarschijnlijk maken ja. Omdat we relatief gewild zijn op de arbeidsmarkt, en ook wel een (financieel) stapje terug kunnen doen als we dat willen. Maar een groot deel van de mensen die juist dit soort werk doen, hebben de grootste moeite om een geschikte baan te vinden en moeten van hun minimumloon, de huur betalen en hun gezin onderhouden. Een stapje terug doen bestaat voor hun niet. Iets anders gaan doen kan maanden/jaren duren of is ook zelfs onhaalbaar.

Hoe irritant je ze ook vind, het blijft een mens aan de andere kant van de lijn. En je hebt nooit het recht die zomaar te schofferen. Als je er iets tegen wilt doen moet je de callcenters aanpakken, niet de telefonisten zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
mcDavid schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 16:51:
[...]

Hoe irritant je ze ook vind, het blijft een mens aan de andere kant van de lijn. En je hebt nooit het recht die zomaar te schofferen. Als je er iets tegen wilt doen moet je de callcenters aanpakken, niet de telefonisten zelf.
Toch zit er tuig tussen dat mensen opzettelijk probeert te naaien.

Voicemail legt bizar gesprek Essent-verkopers vast
Essent-verkopers vallen door de mand

Het is natuurlijk goed mogelijk dat deze mensen graag als leugenaar door het leven gaan, en ook nog eens lol hebben in hun onbeschaafde manier van werken.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

XWB schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 16:58:
[...]

Er zitten ook genoeg ratten tussen autoverkopers, maar dat betekent niet dat je iedereen als een Dennis van de Ven moet behandelen als je een showroom binnen loopt.

Zou je iemand op dezelfde manier behandelen als ze op je af stappen op straat met een klembord in de handen en een "mag ik je iets vragen?" doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Stoney3K schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 17:05:
[...]

Zou je iemand op dezelfde manier behandelen als ze op je af stappen op straat met een klembord in de handen en een "mag ik je iets vragen?" doen?
Ik hou natuurlijk niemand aan het lijntje - ik gooi direct de telefoon dicht - dus wellicht ben je in de war met iemand anders?

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

XWB schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 17:10:
[...]

Ik hou natuurlijk niemand aan het lijntje - ik gooi direct de telefoon dicht - dus wellicht ben je in de war met iemand anders?
Dat was een vraag in het algemeen. Verder terug in dit topic was er iemand die er 'vermaak' van maakte en met seksuele zinspelingen aan de gang ging... dat gaat IMO gewoon veel te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

En je hebt nooit het recht die zomaar te schofferen.
Dat recht heb je natuurlijk wel gewoon.

Verder denk ik dat de meningen helemaal niet zover uit elkaar liggen, het ligt maar of je een extreem of een gemiddeld geval in gedachten hebt.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Seinfeld oplossing, kort en simpel.

Verder hier gelukkig geen last van deze telefoontjes. Ooit geregistreerd en daarna niet mijn telefoonnummer rond gestrooid, dat helpt volgens mij al. Verder ben ik gewoon ook niet interessant :P

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

XWB schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 16:58:
[...]

Dat heet ‘overlevingsstrategie’. “Coping mechanism” in goed Nederlands. Omdat ze vrijwel universeel slecht behandeld worden, behandelen ze hun klanten slecht, en omgekeerd.

Het zal niet als een verrassing komen dat ik enige ervaring in deze branche heb. Wat er bij dat soort bedrijven gebeurt is niet goed te praten maar het is bijna onvermijdelijk als je kijkt hoe callcentermedewerkers behandeld worden. Dit topic is geen uitzondering.

Oh: ik heb meer dan een paat keer aangifte gedaan tegen mensen die te ver gingen tegen ‘mijn’ personeel. Een stevige telefonische doodsbedrijging of een foute seksueel geladen opmerking is een boete van een paar honderd tot duizend euro en een voorwaardelijke taakstraf, de eerste keer. Iets waar je zelf bij het zoeken van een betere baan nog tien jaar last van kunt hebben, en er zijn wel meer nadelen aan een strafblad.

[ Voor 25% gewijzigd door burne op 05-03-2019 17:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
[...]

Zo werkt het helaas niet voor iedereen. De gemiddelde tweaker hier, kan zo'n keuze waarschijnlijk maken ja. Omdat we relatief gewild zijn op de arbeidsmarkt, en ook wel een (financieel) stapje terug kunnen doen als we dat willen. Maar een groot deel van de mensen die juist dit soort werk doen, hebben de grootste moeite om een geschikte baan te vinden en moeten van hun minimumloon, de huur betalen en hun gezin onderhouden. Een stapje terug doen bestaat voor hun niet. Iets anders gaan doen kan maanden/jaren duren of is ook zelfs onhaalbaar.

Zie het als secundaire arbeidsvoorwaarde. Iedere baan heeft voor- en nadelen.

En over schofferen, dat is ook voor een deel hoe de ander dat ziet. Degene die gebeld wordt voelt zich wellicht geschoffeerd dat hij of zij ongevraagd wordt lastig gevallen. De agent is degene die contact zoekt en heeft niets te zeggen over hoe degene die gebeld wordt reageert.

Ik zou zeggen: haal die nummers die bot reageren van de lijst en bel die niet meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
@Stoney3K Je haalt wat dingen door elkaar. Ten eerste had je wat beter moeten lezen. Ik heb eerder verteld dat ik eerst duidelijk aangeef tegen verkopers dat ik geen interesse heb. Als je me belt met onwaarheden, niet accepteert dat ik geen interesse heb en gewoon terugbel als ik de verbinding verbreek, wil je dan dan ik smekend vraag of ze me alsjeblieft niet zo willen plagen? Dat kun je toch niet menen?

Daarnaast haal je er autoverkopers bij. Die zijn nog nooit aan mijn deur/telefoon geweest met hun hele autopark. Je kiest er zelf voor om ergens naartoe te gaan en zoekt dan, hopelijk, een betrouwbare dealer/verkoper.

Meerdere personen proberen hier in dit topic de handelswijze van telefonische verkopers schoon te praten. Verkopers die je bewust proberen om je iets aan te smeren, zelfs wanneer je enorm veel meer gaan betalen. En dan noemen ze het nog een superdeal. Ik heb energieverkopers aan de lijn gehad die zich voordeden als ‘mijn’ energieleverancier en die me een nieuw contract wilden aanpraten waardoor ik meerdere jaren honderden euro’s meer zou gaan betalen. Aangegeven dat ik op dit moment minder betaal en dan zeggen ze dat je liegt. Komop zeg.

Verkopers van telefoondiensten die een oudere vrouw uit mijn omgeving een telefoonabonnement hebben aangesmeerd van 2 jaar voor 60 euro per maand terwijl ze niet eens een mobiele telefoon had en ook nooit een mobiele telefoon zou gebruiken. Het arme oude vrouwtje meende dat het de PTT was en dat het over haar vaste telefoonlijn ging.

Postcodeloterijverkopers die zeggen dat we al meespelen, terwijl dat helemaal niet zo is. En dan zeggen dat mijn vrouw waarschijnlijk ons heeft opgegeven en je vervolgens een ja proberen te ontfutselen om met een extra lot te spelen.

Verkopers van verzekeringen die bellen om mij verzekeringen te verkopen en daarbij, om hun verkooppraatje kracht bij te zetten, aangeven dat ik ook al een dagje ouder word. Je hoort de laatste tijd steeds vaker dat mensen de meest vreselijke ziektes krijgen en tja, u voelt zich nu nog gezond, maar wie weet bent u er volgend jaar al niet meer en dan wilt u uw naasten wel goed achterlaten.

Komop zeg. Dat moet je toch niet willen? Je wil toch niet zeggen dat dit soort praktijken (tegen) misdadig zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

wolly_a schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 18:44:
Komop zeg. Dat moet je toch niet willen? Je wil toch niet zeggen dat dit soort praktijken (tegen) misdadig zijn.
Dat is toch nog geen rechtvaardiging om ze 'terug te willen pakken', al helemaal niet door iemand seksueel te intimideren? Geef dan gewoon het betere voorbeeld, zeg gewoon "Ik zit hier niet op te wachten, tot ziens" en ga iets nuttigers doen met je eigen tijd.

In het meest gunstige geval bevredig je anders alleen je eigen sadistische bui, in het meest ongunstige geval lever je een alleenstaande moeder die van geluk mag spreken dat ze net een baantje heeft haar ontslag op, omdat ze een kwartier lang naar één of andere hijgende engnek heeft moeten luisteren.

Die mensen doen ook gewoon alleen maar hun werk en er is niemand die daar voor zijn plezier opbelt om mensen te treiteren die toch niks willen kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Stoney3K op 05-03-2019 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExtendedCaesar
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-06 23:06
wolly_a schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 18:44:

Sorry hoor. Jij kunt als consument op twee manieren gecontracteerd worden:

Door een bedrijf waar je geen klant bent, en die jou iets willen verkopen.

Hiervoor is het bel me niet register. Problemen opgelost.

Tweede optie is een bedrijf waar je al klant bent.

Bij alle bedrijven waar ik op dit moment diensten af neem, kan ik in mijn self service portal aangeven dat ik telefonisch contact niet wens.

In beide gevallen kun je het dus prima oplossen.

In geen geval nodig om andere mensen te behandelen alsof ze minder zijn. En al helemaal geen seksuele intimidatie. Ongeacht hoelang je geduld op de proef wordt gesteld. Je weet NOOIT wat degene aan de andere kant heeft meegemaakt en wat voor gevolgen dat soort geintjes kunnen hebben.

Gewoon ophangen. Kost het ook minder van jou kostbare tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Stoney3K schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 18:51:
[...]

Dat is toch nog geen rechtvaardiging om ze 'terug te willen pakken', al helemaal niet door iemand seksueel te intimideren? Geef dan gewoon het betere voorbeeld, zeg gewoon "Ik zit hier niet op te wachten, tot ziens" en ga iets nuttigers doen met je eigen tijd.

In het meest gunstige geval bevredig je anders alleen je eigen sadistische bui, in het meest ongunstige geval lever je een alleenstaande moeder die van geluk mag spreken dat ze net een baantje heeft haar ontslag op, omdat ze een kwartier lang naar één of andere hijgende engnek heeft moeten luisteren.

Die mensen doen ook gewoon alleen maar hun werk en er is niemand die daar voor zijn plezier opbelt om mensen te treiteren die toch niks willen kopen.
Sorry, maar als je het niet wil begrijpen en ook niet wil lezen dat ik eerst duidelijk netjes aangeef dat ik geen interesse heb en ook niet meteen de ‘engnek (bedankt dat je me meteen zo afspiegelt) uithang, dan heeft het ook geen zin om hier verder op in te gaan. Ik wens je nog een gelukkig lang leven met dagelijks veel zielige telefonische verkopers die je met leugens en bedrog veel diensten en abonnementen verkopen. En niet ophangen, want dan mogen ze je gewoon net zo vaak terugbellen als ze willen. Succes ermee.

@ExtendedCaesar Wij hebben deze zinloze discussie al gevoerd. Jij vind telefonische verkopers zielige arme mensen. Eerder in dit topic is al aan de orde gekomen dat het bel me niet register niet werkt. Daarnaast worden ZZP-ers niet beschermd door dit register. Bij ophangen wordje gewoon teruggebeld.

[ Voor 10% gewijzigd door wolly_a op 05-03-2019 19:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

wolly_a schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 19:01:
[...]

Sorry, maar als je het niet wil begrijpen en ook niet wil lezen dat ik eerst duidelijk netjes aangeef dat ik geen interesse heb en ook niet meteen de ‘engnek (bedankt dat je me meteen zo afspiegelt) uithang,
Niet om het een of ander, maar als je serieus pogingen doet om op een creepy manier telefoonverkopers te "versieren" door te doen alsof je ze leuk vindt voor je eigen lolletje, dan ben je gewoon een engnek.

Zou je het prima vinden als iemand anders dat bij jou zou doen?

Als het antwoord 'nee' is, dan doe je dat ook niet naar iemand aan de andere kant van de lijn toe. Ook niet "omdat ze er om hebben gevraagd".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Stoney3K schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 19:05:
[...]

Niet om het een of ander, maar als je serieus pogingen doet om op een creepy manier telefoonverkopers te "versieren" door te doen alsof je ze leuk vindt voor je eigen lolletje, dan ben je gewoon een engnek.

Zou je het prima vinden als iemand anders dat bij jou zou doen?

Als het antwoord 'nee' is, dan doe je dat ook niet naar iemand aan de andere kant van de lijn toe. Ook niet "omdat ze er om hebben gevraagd".
U heeft graag het laatste woord? Als ik ongewild mensen lastig val via de telefoon en opdringerig doe om mensen van alles aan te smeren, dan zou ik een engnek kunnen zijn. En meer energie ga ik niet in deze discussie stoppen, want dat is zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

wolly_a schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 19:08:
[...]
Als ik ongewild mensen lastig val via de telefoon en opdringerig doe om mensen van alles aan te smeren...
Misschien zou je daar anders over denken als dat het enige is wat je rekeningen betaalt. En dan zit er ineens zo'n figuur aan de andere kant die jouw tijd zit te verdoen, waardoor jij je quotum voor vandaag niet kan halen en morgen zonder werk zit. (En ophangen, tja, dat mag niet, want regels van de opdrachtgever, dus je moet hem maar aanhoren.)

Als je er rustig van kan slapen dat je door jouw acties heel misschien een gezin honger hebt laten lijden, en daar nog rustig van kan slapen ook, dan vraag ik me echt af waar je gevoel voor menselijkheid precies is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-06 17:58
Zalig!! Deze non-discussie. Zakje chips erbij, colaatje in de hand en kijken wie de langste adem heeft.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:52

DataGhost

iPL dev

Stoney3K schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 19:15:
[...]

Misschien zou je daar anders over denken als dat het enige is wat je rekeningen betaalt. En dan zit er ineens zo'n figuur aan de andere kant die jouw tijd zit te verdoen, waardoor jij je quotum voor vandaag niet kan halen en morgen zonder werk zit. (En ophangen, tja, dat mag niet, want regels van de opdrachtgever, dus je moet hem maar aanhoren.)
Tsja, dan is je opdrachtgever gewoon een *** en moet je daar niet voor gaan werken. Misschien zou je er anders over gaan denken als je bezig bent met wat je rekeningen betaalt. En dan word je opeens gebeld door zo'n figuur van een callcenter die jouw tijd zit te verdoen, waardoor jij je quotum voor vandaag niet kan halen en morgen zonder werk zit. (En ophangen, tja, dat helpt niet, want dat callcenter belt gewoon nog een keer, dus je moet hem maar aanhoren.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

DataGhost schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 19:30:
[...]

Tsja, dan is je opdrachtgever gewoon een *** en moet je daar niet voor gaan werken. Misschien zou je er anders over gaan denken als je bezig bent met wat je rekeningen betaalt.
Die luxe om te kiezen heb je niet altijd. Daarvoor mag je onze overheid bedanken die vindt dat wij allemaal moeten 'participeren', en je dus in de bijstand of WW al het werk moet accepteren wat je wordt aangeboden. Dan is het heel erg lastig om te zeggen "Sorry, maar dit werk vind ik niet ethisch, ik doe iets anders".

Misschien dat wij als Tweakers daar niet zo snel mee te maken krijgen maar genoeg mensen die wel dag in, dag uit in die realiteit moeten leven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:42
Stoney3K schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 19:33:
[...]
Die luxe om te kiezen heb je niet altijd. Daarvoor mag je onze overheid bedanken die vindt dat wij allemaal moeten 'participeren', en je dus in de bijstand of WW al het werk moet accepteren wat je wordt aangeboden. Dan is het heel erg lastig om te zeggen "Sorry, maar dit werk vind ik niet ethisch, ik doe iets anders".

Misschien dat wij als Tweakers daar niet zo snel mee te maken krijgen maar genoeg mensen die wel dag in, dag uit in die realiteit moeten leven.
Tja, heel eerlijk gezegd vind ik dat toch echt het probleem van het callcenter en daarmee degene die aan het bellen is. Als iemand mij ongevraagd belt/lastig valt moet je er niet raar van op kijken dat ik dan ook lastig kan doen.

Laten we wel wezen, je moet het probleem zeker niet neerleggen bij degene die wordt lastig gevallen. Het probleem begint ten slotte met degene die belt.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 22:10
Zolang callcenters het belmeniet register negeren krijgen die lui gewoon de volle laag. Soms heb ik er eentje die zijn excuses aanbiedt en niet doordramt, waarna ik vriendelijk gedag zeg en de verbinding verbreek. Je hebt ze er echter ook tussen...
- liegen over namens welke toko je belt
- in een week 3x dezelfde medewerker spreken
- oplichting of misleiding zoals NL Domein Host

Ik koop niet aan de deur en niet aan de telefoon, zo simpel is het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

redwing schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 19:48:
[...]
Laten we wel wezen, je moet het probleem zeker niet neerleggen bij degene die wordt lastig gevallen. Het probleem begint ten slotte met degene die belt.
Ben ik het deels mee eens, niet helemaal. Als iemand zich in jouw ogen onbeschoft gedraagt, dan is dat natuurlijk geen excuus om je ook te misdragen om die ander even een lesje te leren.

Als ik een fietser aanrijd die zonder licht, tegen de richting in door rood licht fietst, dan ben ik nog altijd de persoon die fout zit, en dat ga je dan niet goed praten met "Had ie zich maar aan de regels moeten houden".

Je kan als persoon die gebeld wordt ook gewoon de verbinding verbreken als je merkt dat het een televerkoper is. De gouden regel "behandel mensen zoals je zelf behandeld wil worden" gaat hier nog altijd op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:42
Stoney3K schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 19:52:
[...]
Ben ik het deels mee eens, niet helemaal. Als iemand zich in jouw ogen onbeschoft gedraagt, dan is dat natuurlijk geen excuus om je ook te misdragen om die ander even een lesje te leren.
Maar aan de andere kant is het ook geen reden om het dan maar zonder commentaar het te accepteren.
Als ik een fietser aanrijd die zonder licht, tegen de richting in door rood licht fietst, dan ben ik nog altijd de persoon die fout zit, en dat ga je dan niet goed praten met "Had ie zich maar aan de regels moeten houden".
Da's een andere discussie. Naar mijn idee zou je dat wel zo goed moeten kunnen praten. Je moet hem niet moedwillig aanrijden natuurlijk, maar als er iets gebeurt is ook hier naar mijn idee degene die zich niet aan de regels houdt degene die fout zit.
Je kan als persoon die gebeld wordt ook gewoon de verbinding verbreken als je merkt dat het een televerkoper is. De gouden regel "behandel mensen zoals je zelf behandeld wil worden" gaat hier nog altijd op.
Even voor de duidelijkhed, echt onbeschoft terug doen vind ik ook niet kunnen, maar iemand wat langer aan de lijn houden wel. Ik word ten slotte lastig gevallen en dan mag degene die mij belt ook best last van hebben :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

_JGC_ schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 19:51:
Zolang callcenters het belmeniet register negeren krijgen die lui gewoon de volle laag.
Dat is wettelijk verboden en bestuursrechtelijk aan te pakken:
6 Er is een register waarin de contactgegevens van de abonnee worden opgenomen die daarmee te kennen geeft dat hij ongevraagde communicatie als bedoeld in het vijfde lid niet wenst te ontvangen. De inschrijving in het register is voor onbepaalde tijd totdat de abonnee te kennen geeft dat zijn contactgegevens uit het register verwijderd kunnen worden. Het register wordt gehouden door een door Onze Minister aan te wijzen beheerder. De beheerder is verwerkingsverantwoordelijke.

7 Het register heeft als doel de abonnee te vrijwaren van de ongevraagde communicatie waarvan hij heeft aangegeven dat hij die niet wenst te ontvangen. De contactgegevens van de abonnee die zijn opgenomen in dit register worden niet voor enig ander doel gebruikt.

8 De beheerder blokkeert of verwijdert op verzoek van degene die communicatie als bedoeld in het vijfde lid wil overbrengen contactgegevens van abonnees die in het register zijn opgenomen uit aan hem aangeboden bestanden met contactgegevens van abonnees, of stelt op verzoek de contactgegevens van abonnees uit het register voor dat doel beschikbaar aan degene die ongevraagde communicatie als bedoeld in het vijfde lid wil overbrengen.
Ik zie hier geen rechtvaardiging voor jouw wangedrag in. Wat, als je het bont genoeg maakt, ook wettelijk aan te pakken is, maar dan via het strafrecht. En dat doet aanzienlijk meer pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Stoney3K schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 18:51:
[...]

Kwartier? Als het zo erg is dan hang je toch gewoon op.
Stoney3K schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 19:33:
[...]

Als je ophangt in dat soort gevallen van hierboven word je ontslagen beweer je. Dan kun je mooi weer de WW of bijstand in. Niemand die je verplicht om te moeten luisteren naar seksuele toespelingen.
Stoney3K schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 19:52:
[...]
Ben ik het deels mee eens, niet helemaal. Als iemand zich in jouw ogen onbeschoft gedraagt, dan is dat natuurlijk geen excuus om je ook te misdragen om die ander even een lesje te leren...
Je hoeft geen excuus te hebben. Je kunt dat gewoon doen als je wil. Dat bepaalt de gebelde helemaal zelf. En je kunt het ook omdraaien, als iemand onbeschoft kan worden moet je niet gaan liegen en manipuleren en een opmerking dat iemand niet op je zit te wachten niet negeren.
...Als ik een fietser aanrijd die zonder licht, tegen de richting in door rood licht fietst, dan ben ik nog altijd de persoon die fout zit, en dat ga je dan niet goed praten met "Had ie zich maar aan de regels moeten houden"...
Je vergelijkt een onbeschoft persoon met iemand die willens en wetens iemand verwond?
Waarom liegen en bedriegen agents dan? Willen die ook voorgelogen worden?

Je verdedigt hier een groep die mensen ongevraagd opbelt. Wat verwacht je dan? Dat mensen allemaal positief en vriendelijk reageren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Roenie schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 20:50:
[...]
Kwartier? Als het zo erg is dan hang je toch gewoon op.

Als je ophangt in dat soort gevallen van hierboven word je ontslagen beweer je. Dan kun je mooi weer de WW of bijstand in. Niemand die je verplicht om te moeten luisteren naar seksuele toespelingen.
... Waarna het UWV of de sociale dienst je gewoon korten omdat je ontslagen bent vanwege werkweigering of slechte prestatie. De daadwerkelijke reden krijgen ze (van de werkgever) nooit te horen.
Waarom liegen en bedriegen agents dan? Willen die ook voorgelogen worden?

Je verdedigt hier een groep die mensen ongevraagd opbelt. Wat verwacht je dan? Dat mensen allemaal positief en vriendelijk reageren?
Het enige argument wat ik tot nog toe gehoord heb om te rechtvaardigen dat je telemarketeers zo behandelt is "Maar hunnie doen het ook, en zij begonnen". Met andere woorden, je verlaagt je als een kleuter tot hun niveau en vindt dat dat prima is geoorloofd omdat het uitschot en klootjesvolk is. Geloof mij, dat soort mensen krijgen al vaak genoeg een hoop gescheld, het k-woord, en andere vuiligheid tot aan doodsbedreigingen toe over zich heen. En de persoon die daadwerkelijk belt kan ook niks doen, die moet gewoon stug zijn script blijven volgen en al ie dat niet doet staat ie morgen zonder opgaaf van reden op straat.

Sorry, maar, nee. Ga er gewoon boven staan. Je kan het dan wel "de andere wang toe keren" noemen maar het is gewoon niet meedoen aan huftergedrag. Val ze hooguit in de rede, zeg dat je hier geen tijd voor hebt en verbreek de verbinding. Kost niet meer dan 30 seconden.

Voorkomen dat ze gaan bellen is onbegonnen werk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _JGC_
@burne Als ik voor de zoveelste keer in korte tijd gebeld wordt door Totaal Beveiliging Nederland/Stanley Security dan scheld ik uiteindelijk die medewerker gewoon de huid vol en dien ik een klacht in bij ACM.
Trend die ik de laatste tijd zie is dat callcenters liegen over wie ze zijn. Werd laatst gebeld door Gaslicht, die mogen mij bellen want ik maak gebruik van hun diensten. Het nummer waar ze mee belden was echter van een louche zakelijke energieverkoper.

Leuk dat telefonisch lastigvallen strafbaar is, maar ze komen ermee weg. ACM doet geen ruk, of je kunt nmgeen aangifte doen want degene die je belt is niet de partij die ze zeggen te zijn.

Wat betreft mijn "wangedrag", ik ben vrij om iemand voor oplichter of misbaksel die het belmenietregister negeert uit te maken en vervolgens de telefoon op te klappen. Ik begin de gesprekken altijd met "u mag me niet bellen ivm belmenietregister en ik heb geen belangstelling", de slimme medewerker zegt dan sorry en belt de volgende, de dombo die doorzet krijgt een scheldpartij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-06 19:50

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ik zag Lenny en Jolly Roger nog niet terugkomen in dit topic. Zij hebben hun eigen YouTube kanaal, waarop ze hun eigen opgenomen telefoongesprekken plaatsen. Dit is in het Engels, ik ken nog geen Nederlandse variant.

Lenny is een wat oudere bejaarde.
YouTube: Toao.net

Jolly Roger Telecom Co is een hele verzameling van mensen die nogal snel afgeleid zijn. Bij eentje zit er bij op zijn arm, soms hoor je dan in het callcenter: "We've got the bee guy again".
YouTube: Jolly Roger Telephone Co

Dit zijn natuurlijk allemaal geen echte mensen, maar Asterisk scripts.

Een oplossing voor het probleem hoeft trouwens niet ingewikkeld te zijn, een simpel keuzemenu schijnt nog het beste te werken (IVR heet dat, in vaktermen); maakt niet uit wat de vraag is of op welke toets de beller moet drukken, want callcenter medewerkers maken namelijk nooit een keuze.

[ Voor 7% gewijzigd door aawe mwan op 05-03-2019 21:51 ]

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Stoney3K schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 21:01:
[...]... Waarna het UWV of de sociale dienst je gewoon korten omdat je ontslagen bent vanwege werkweigering of slechte prestatie. De daadwerkelijke reden krijgen ze (van de werkgever) nooit te horen.
Die reden kun je als agent vertellen. Dat moet je niet aan een callcentre overlaten. Toon dan eens wat initiatief zou ik zeggen. Je gaat steeds voorbij aan de verantwoordelijkheid en keuzes van de agent. Tja, het zal niet altijd makkelijk zijn om iets anders te vinden, maar er is zeker in deze periode echt wel werk.
Het enige argument wat ik tot nog toe gehoord heb om te rechtvaardigen dat je telemarketeers zo behandelt is "Maar hunnie doen het ook, en zij begonnen". Met andere woorden, je verlaagt je als een kleuter tot hun niveau en vindt dat dat prima is geoorloofd omdat het uitschot en klootjesvolk is. Geloof mij, dat soort mensen krijgen al vaak genoeg een hoop gescheld, het k-woord, en andere vuiligheid tot aan doodsbedreigingen toe over zich heen. En de persoon die daadwerkelijk belt kan ook niks doen, die moet gewoon stug zijn script blijven volgen en al ie dat niet doet staat ie morgen zonder opgaaf van reden op straat.

Sorry, maar, nee. Ga er gewoon boven staan. Je kan het dan wel "de andere wang toe keren" noemen maar het is gewoon niet meedoen aan huftergedrag. Val ze hooguit in de rede, zeg dat je hier geen tijd voor hebt en verbreek de verbinding. Kost niet meer dan 30 seconden.

Voorkomen dat ze gaan bellen is onbegonnen werk.
Volgens mij ga je helemaal voorbij aan het feit dat verreweg de meeste mensen in deze draad het eerst met een 'geen interesse' proberen, maar dat agents daar niet op reageren of botweg leugens verkopen. Het lijkt alsof je het goedkeurt dat zij dat doen, maar dat je wel ageert tegen mensen die onbehoorlijk gedrag met onbehoorlijk gedrag beantwoorden.

Sterker nog, ik hoor geen verontwaardiging in je postings over 1) de praktijken van het callcentre, 2) de leugens en trucs van agents, maar alleen over degene die gebeld wordt door weer een telemarketeer die niet luistert maar een script opleest. Verwacht je nu echt begrip? Als die eerste twee zich netjes gedragen, dan zul je minder 'last' hebben van die laatste. Eerder in deze draad heeft een poster al wat ideeën geopperd om de branche netter te laten werken.

Ook begin je weer over dat script. Dat alleen al geeft het failliet aan van deze sector. Je wordt niet gebeld door een mens die 'rapport' opbouwt, maar met een 'computer' die toevallig een hartslag heeft. Wat verwacht zo iemand dan van de persoon die hij of zij belt?

En dan nog een hele serieuze vraag over dat bel-me-niet register. Waarom het uitgangspunt daarvan niet omdraaien. Niemand mag gebeld worden, tenzij iemand heeft aangegeven dat hij of zij bereikbaar is voor telefoontjes van telemarketeers?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Khayma
Op de man.

[ Voor 98% gewijzigd door Ardana op 06-03-2019 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Roenie schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 22:10:
[...]

Volgens mij ga je helemaal voorbij aan het feit dat verreweg de meeste mensen in deze draad het eerst met een 'geen interesse' proberen, maar dat agents daar niet op reageren of botweg leugens verkopen.
Ondanks het feit dat mijn nummer op duizenden lijsten en waarschijnlijk even veel telefoons staat (ik gebruik sinds 1994 zakelijk en privé hetzelfde nummer) wordt ik extreem weinig gebeld door callcenters.Toevallig verleden week nog door een nummer uit Frankrijk. Dat probeerde het drie keer om ongeveer dezelfde tijd op drie opeenvolgende dagen, dus de derde keer toch maar opgenomen. Bleek een customer survey van Dell te zijn. Nou ben ik de week ervoor goed geholpen door een helpdesker van Dell, dus ik wil die jongen best aan een goede review helpen. (Oi David W.: Cheers mate!)

Maar, als iemand ongewenst belt vertel ik ze gewoon op een nette, beschaafde manier dat ik geen interesse heb en of ik uit hun bestand geschrapt kan worden. Ik heb nog nooit meegemaakt dat dat niet genoeg was om die partij niet meer aan de lijn te krijgen.

Overigens speel ik nog altijd af en toe de helpdesker, maar dan die van de beruchte 4de-lijns helpdesk, en als ik bel is er iets hopeloos uit de klauwen geëscaleerd en kost het je veel geld om met me te mogen praten. Je mag me uitschelden en boos ophangen, maar da's een dure grap en vervolgens gaat je baas je uitschelden en misschien zelfs ontslaan, dus ik raad het je niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
burne schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 23:22:
[...]

Ondanks het feit dat mijn nummer op duizenden lijsten en waarschijnlijk even veel telefoons staat (ik gebruik sinds 1994 zakelijk en privé hetzelfde nummer) wordt ik extreem weinig gebeld door callcenters.Toevallig verleden week nog door een nummer uit Frankrijk. Dat probeerde het drie keer om ongeveer dezelfde tijd op drie opeenvolgende dagen, dus de derde keer toch maar opgenomen. Bleek een customer survey van Dell te zijn. Nou ben ik de week ervoor goed geholpen door een helpdesker van Dell, dus ik wil die jongen best aan een goede review helpen. (Oi David W.: Cheers mate!)

Maar, als iemand ongewenst belt vertel ik ze gewoon op een nette, beschaafde manier dat ik geen interesse heb en of ik uit hun bestand geschrapt kan worden. Ik heb nog nooit meegemaakt dat dat niet genoeg was om die partij niet meer aan de lijn te krijgen.

Overigens speel ik nog altijd af en toe de helpdesker, maar dan die van de beruchte 4de-lijns helpdesk, en als ik bel is er iets hopeloos uit de klauwen geëscaleerd en kost het je veel geld om met me te mogen praten. Je mag me uitschelden en boos ophangen, maar da's een dure grap en vervolgens gaat je baas je uitschelden en misschien zelfs ontslaan, dus ik raad het je niet aan.
Onderzoek naar aanleiding van jouw contact met een onderneming en een ' vierdelijns' helpdesk. Wat heeft dat te maken met opdringerige telefoon en energie verkopers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Laatst online: 21:07

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Roenie schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 22:10:
[...]
En dan nog een hele serieuze vraag over dat bel-me-niet register. Waarom het uitgangspunt daarvan niet omdraaien. Niemand mag gebeld worden, tenzij iemand heeft aangegeven dat hij of zij bereikbaar is voor telefoontjes van telemarketeers?
Omdat niemand aan gaat geven dat hij/zij wel ongevraagd gebeld mag worden. Het zou wel direct de oplossing zijn voor telefoonterreur, want ze mogen niemand meer bellen, maar in de praktijk zie ik het niet gebeuren.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
@Freee!! @Roenie Het principe werkt wel aardig goed bij bijvoorbeeld digitale nieuwsbrieven. Heb je ergens interesse in, dan zou je je kunnen aanmelden. Deze werkwijze zie je nu ook al op sommige websites. Daar kun je je aanmelden voor dienst X en een telefoonnummer opgeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Laatst online: 17-06 19:50

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ik heb eind vorig jaar een demo gezien van de nieuwe "screen call" functie van Google/Android.

Onbekende bellers kan je met een druk op de knop doorsturen naar voice-to-text.
De beller krijgt de vraag "wie ben je en waarom bel je" te horen. Alles wat hij/zij zegt, verschijnt direct in tekstvorm op het schermpje van de telefoon. Met snelkeuzes kan de gebelde reageren; onder andere met "geen interesse"+verbreken en met "ik bel je later terug".

De functie is nog niet beschikbaar in Nederland, maar de helppagina is al wel te vinden in het Nederlands als je zoekt naar "Gesprekken screenen voordat u opneemt".

[ Voor 16% gewijzigd door aawe mwan op 06-03-2019 18:45 ]

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:37
Ik word op regelmatige basis gebeld door Energie Direct of één of ander buitenlands bedrijf (bellen meestal met een 020 nummer) die me bitcoins willen verkopen.

Die verbind ik tegenwoordig standaard door met mijn zakelijk fax nummer. Laatst iemand van Energie Direct die me toen nog terug belde ook.. Ik heb die persoon drie minuten aan de lijn gehouden zonder een woord te zeggen.. Toen hing hij maar op...

Ik zal niet gaan schelden of onbeleefd worden aan de telefoon, maar ik hield ze zo lang mogelijk aan de lijn zonder antwoord op hun vragen te geven. Ik stelde meestal een wedervraag waardoor ze vaak het hele verhaal nogmaals gingen vertellen. En dan na 5 minuten hing ik op met de mededeling dat ik geen interesse heb. Hebben ze ook minder tijd om anderen lastig te vallen en/of op te lichten met hun praktijken..

[ Voor 17% gewijzigd door nextware op 06-03-2019 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:05

JdM

Humbled

Nou het lijkt er in elk geval op dat de ondernemers die er last van hebben (waaronder ikzelf) in elk geval wat minder last zouden kunnen gaan krijgen, doordat de KvK hun beleid eindelijk aanpast: https://www.nu.nl/interne...-van-adressenbestand.html
Voor de eventuele ongelovigen: Je wordt ook via die betreffende bedrijven, genoemd in het artikel, gebeld wanneer je in het bel-me-niet register staat want die hebben daar lak aan ;)

Nu nog een goed werkende handhaving op die energiebedrijven en het wordt eindelijk weer "stil" op mijn telefoon :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:12
Voor de statistieken maak ik melding van wederom ongewenste telefonische verkoop van energiecontracten. De vrouw aan de andere kant wist mij te vertellen dat ze een goede aanbieding had voor mijn lopende energiecontract. Aangezien mijn verblijfplaats in de afgelopen twee jaar het buitenland was is er op dit moment geen lopend energiecontract. Ik heb aangegeven dat ze niet de waarheid vertelt en dan ik graag wil dat ze mij niet meer terugbellen. Bleef volhouden dat ik toch echt een kans liet liggen. Heb toen maar gezegd dat ze leugens aan het verkondigen is en duidelijk gemaakt dat ze mij niet mogen bellen aangezien mijn tefeloonnummer al jaren in het belmenietregister staat met een blokkade voor energiemaatschappijen. Of ze dat graag zouden willen honoreren. En ook even in hun systemen mijn wettelijke recht van verzet zou willen vastleggen zodat ze mij nooit meer zullen bellen.

Het duurde vervolgens nog eens drie minuten voordat ze het vinkje voor het recht van verzet had gevonden. Al met al een zeer onaangename ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

FrankHe schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 19:02:
Voor de statistieken maak ik melding van wederom ongewenste telefonische verkoop van energiecontracten. De vrouw aan de andere kant wist mij te vertellen dat ze een goede aanbieding had voor mijn lopende energiecontract. Aangezien mijn verblijfplaats in de afgelopen twee jaar het buitenland was is er op dit moment geen lopend energiecontract. Ik heb aangegeven dat ze niet de waarheid vertelt en dan ik graag wil dat ze mij niet meer terugbellen. Bleef volhouden dat ik toch echt een kans liet liggen. Heb toen maar gezegd dat ze leugens aan het verkondigen is en duidelijk gemaakt dat ze mij niet mogen bellen aangezien mijn tefeloonnummer al jaren in het belmenietregister staat met een blokkade voor energiemaatschappijen. Of ze dat graag zouden willen honoreren. En ook even in hun systemen mijn wettelijke recht van verzet zou willen vastleggen zodat ze mij nooit meer zullen bellen.

Het duurde vervolgens nog eens drie minuten voordat ze het vinkje voor het recht van verzet had gevonden. Al met al een zeer onaangename ervaring.
Als je toch in het buitenland zit, is het wel aardig >:) om ze hun gang te laten gaan met dat contract, ze haken vanzelf af zodra je een adres in het buitenland opgeeft.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Hier in Spanje werd ik ook vaak lastig gevallen (3,5x per week), tot ik zei dat ik geen spaans sprak, en of t ook in het nederlands of eventueel engels kon, dan hoor je wat gevloek en hangen ze op. Sindsdien nooit meer wat gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:12
Vandaag telefonische verkoop die zich identificeert als Nuon Zakelijk met telefoonnummer 0202205200. De afspraak is dat KvK bestanden niet meer worden aangewend om ZZP'ers lastig te vallen. Daarbij betreft het een prive 06-nummer dat al geruime tijd in het bel-me-niet-register staat met alle blokkades ingeschakeld. Melding gemaakt bij consuwijzer.nl en laat de ACM ze maar lekker een boete opleggen van 450.000 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 16:04
FrankHe schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:48:
Vandaag telefonische verkoop die zich identificeert als Nuon Zakelijk met telefoonnummer 0202205200. De afspraak is dat KvK bestanden niet meer worden aangewend om ZZP'ers lastig te vallen.
Bedoel je naar aanleiding van https://nos.nl/artikel/22...gelen-tegen-zzp-spam.html ?
Dat is een voornemen voor de toekomst, niet een invoering van een wettelijk verbod.
Daarbij betreft het een prive 06-nummer dat al geruime tijd in het bel-me-niet-register staat met alle blokkades ingeschakeld.
...maar als dat prive nummer geregistreerd staat bij KvK als ZZP telefoonnummer, dan is het dus ook een niet-privé nummer en mogen ze dus lastig vallen. :(
Melding gemaakt bij consuwijzer.nl en laat de ACM ze maar lekker een boete opleggen van 450.000 Euro.
ACM is denk ik voor consumenten. Nuon Zakelijk belde jou als ZZP-er, dus niet als consument... toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
Een ZZP'er geniet bescherming van het belmenietregister. Zakelijk of niet, ze moeten dat belmenietregister raadplegen als ze een ZZP'er lastig vallen met telefonische verkoop.

Ik heb mijn telefoonnummer laten verwijderen door KvK, mag ook niet meer verkocht worden. Echter is de data in het verleden al genoeg verkocht en is de boel op google wel te vinden, dus blijven bedrijven me lastigvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:14
_JGC_ schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 21:02:
@burne Als ik voor de zoveelste keer in korte tijd gebeld wordt door Totaal Beveiliging Nederland/Stanley Security dan scheld ik uiteindelijk die medewerker gewoon de huid vol en dien ik een klacht in bij ACM.
Trend die ik de laatste tijd zie is dat callcenters liegen over wie ze zijn. Werd laatst gebeld door Gaslicht, die mogen mij bellen want ik maak gebruik van hun diensten. Het nummer waar ze mee belden was echter van een louche zakelijke energieverkoper.

Leuk dat telefonisch lastigvallen strafbaar is, maar ze komen ermee weg. ACM doet geen ruk, of je kunt nmgeen aangifte doen want degene die je belt is niet de partij die ze zeggen te zijn.

Wat betreft mijn "wangedrag", ik ben vrij om iemand voor oplichter of misbaksel die het belmenietregister negeert uit te maken en vervolgens de telefoon op te klappen. Ik begin de gesprekken altijd met "u mag me niet bellen ivm belmenietregister en ik heb geen belangstelling", de slimme medewerker zegt dan sorry en belt de volgende, de dombo die doorzet krijgt een scheldpartij.
Je moet je dan vooral eens goed kwaad maken op ACM, want zij vervullen hun taken niet.

Ten opzichte van die arme callcentermedewerkers blijf ik beleefd, maar ben wel kort. "Sorry, geen tijd of geen interesse" is voldoende als antwoord.
En dan mag dat zowel een nigeriaans phishing center of een professioneel callcenter zijn van één of ander groot bedrijf. Ik ga er van uit dat de mensen die daar aan de telefoon zitten in opdracht werken van iemand, en trachten hun job te doen om op het einde van de maand hun rekeningen te betalen. De "organisator" van die ongein krijg je toch niet te spreken, en die zou je moeten aanpakken.
Het is niet die arme dame aan de telefoon die zelf bewust het belmeniet register moet raadplegen, dat is de leidinggevende.

Mensen gaan afhijgen of de huid vol schelden heeft nog nooit zin gehad, en het heeft mij ook nog nooit een beter gevoel gegeven.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
@Tommie12 Ik confronteer ze ermee. Afhankelijk van hun reactie scheld ik ze stijf of zeg ik vriendelijk goedemiddag. Iemand die direct afkapt met "excuses, dan zal ik u niet meer lastig vallen, goedemiddag" is wat anders dan "kan ons niks schelen, wij doen niks met belmenietregister".

En verder schrijf je je in bij KvK onder een bepaalde branche. Ik zit in de IT, als een partij me opbelt om te vragen of ik hun producten wil gaan verkopen, is dat wat anders dan een stroomverkoper die vindt dat ik thuis een zakelijk energiecontract moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

@Tommie12 Als ik met een aanhanger ga rijden die door een blinde is geladen, maar ik rijd ermee; wie is dan verantwoordelijk voor afvallende lading, de belader van de aanhanger, of de bestuurder van de combinatie? Zo zie ik ook de verantwoordelijkheid liggen bij degene die mij opbelt; dat deze zijn zaken voorafgaand aan het gesprek goed op orde heeft, ook al heeft zijn baas of manager de handel waarmee hij/zij moet werken aangeleverd. Wat mij betreft gewoon common sense, zeker wanneer je iets wil verkopen zorg je ervoor dat je alle zaken correct op orde hebt.

Die gasten die ik aan de lijn krijg hebben, in lijn met wat @_JGC_ aangeeft, met regelmaat gewoon lak aan de persoon die zij aan de lijn krijgen, laatst had ik er eentje die dreigde met de opmerking dat ie de zaak voor mij in orde ging maken omdat ik akkoord zou zijn gegaan met een voorstel. Dit dreigement werd nog bekrachtigd met een opsomming van mijn persoonsgegevens, waarmee hij kennelijk blijk wilde geven van zijn gelijk in de zaak. Ik lach er voortaan om, maar zo'n telefonist krijgt al helemaal 0 respect voor de uitvoering van zijn belabberde baantje waarmee hij zijn rekeningen betaalt. Een drugsdealer moet ook de huur betalen, weer zo'n vergelijking ;)
In mijn ogen is deze hele colportage de verwerkelijking van witte boorden criminaliteit, vandaar ook dat ik zonder omweg een vergelijk maak met de algemene criminaliteit, omdat het in hetzelfde straatje past. En ja, ik heb er serieus een hekel aan.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

JdM schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:57:
[...]
Een drugsdealer moet ook de huur betalen, weer zo'n vergelijking ;)
Inderdaad een belachelijke vergelijking, zo'n drugsdealer levert over het algemeen goede waar voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
JdM schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:57:
@Tommie12 Als ik met een aanhanger ga rijden die door een blinde is geladen, maar ik rijd ermee; wie is dan verantwoordelijk voor afvallende lading, de belader van de aanhanger, of de bestuurder van de combinatie? Zo zie ik ook de verantwoordelijkheid liggen bij degene die mij opbelt; dat deze zijn zaken voorafgaand aan het gesprek goed op orde heeft, ook al heeft zijn baas of manager de handel waarmee hij/zij moet werken aangeleverd. Wat mij betreft gewoon common sense, zeker wanneer je iets wil verkopen zorg je ervoor dat je alle zaken correct op orde hebt.

Die gasten die ik aan de lijn krijg hebben, in lijn met wat @_JGC_ aangeeft, met regelmaat gewoon lak aan de persoon die zij aan de lijn krijgen, laatst had ik er eentje die dreigde met de opmerking dat ie de zaak voor mij in orde ging maken omdat ik akkoord zou zijn gegaan met een voorstel. Dit dreigement werd nog bekrachtigd met een opsomming van mijn persoonsgegevens, waarmee hij kennelijk blijk wilde geven van zijn gelijk in de zaak. Ik lach er voortaan om, maar zo'n telefonist krijgt al helemaal 0 respect voor de uitvoering van zijn belabberde baantje waarmee hij zijn rekeningen betaalt. Een drugsdealer moet ook de huur betalen, weer zo'n vergelijking ;)
In mijn ogen is deze hele colportage de verwerkelijking van witte boorden criminaliteit, vandaar ook dat ik zonder omweg een vergelijk maak met de algemene criminaliteit, omdat het in hetzelfde straatje past. En ja, ik heb er serieus een hekel aan.
Als je er zo'n hekel aan hebt, spendeer er dan geen tijd aan.
"Geen tijd voor nu, geen interesse, nu niet, later niet".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Tommie12 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:22:
[...]

Als je er zo'n hekel aan hebt, spendeer er dan geen tijd aan.
"Geen tijd voor nu, geen interesse, nu niet, later niet".
Ik zeg ze: "Moment, ik kom zo bij je" en ik leg de telefoon naast me neer tot ze vanzelf ophangen, daarmee spendeer ik er nóg minder tijd aan :) En vervolgens roepen sommigen dus vanaf de rand van mijn bureau dat ze de zaak in orde gaan maken _O-

[ Voor 11% gewijzigd door JdM op 11-04-2019 14:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Kraz schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 12:09:
Ze vragen hoe ze aan jouw nummer komen aangezien je in het bel-me-niet register staat?
Mischien hebben ze juist daar hun nummer vandaan. Ik vertrouw dat soort registers nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
JdM schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:26:
[...]

Ik zeg ze: "Moment, ik kom zo bij je" en ik leg de telefoon naast me neer tot ze vanzelf ophangen, daarmee spendeer ik er nóg minder tijd aan :) En vervolgens roepen sommigen dus vanaf de rand van mijn bureau dat ze de zaak in orde gaan maken _O-
Dat is al 100 keer beleefder dan iemand uitschelden.

Wat ik ook al gedaan heb is zeggen dat ik onder curatele sta wegens zwakzinnig, en dat ze mijn curator moeten bellen. En dan geef ik het nummer van het antigifcentrum of de zelfmoordlijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:37

Fordox

00101010

De zelfmoordlijn vind ik belangrijk om open te houden voor mensen die het wel nodig hebben.
Stuur ze dan naar een klantenservice nummer van Christine le Duc

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ashundi
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16-06 21:23
Fordox schreef op donderdag 11 april 2019 @ 16:36:
De zelfmoordlijn vind ik belangrijk om open te houden voor mensen die het wel nodig hebben.
Stuur ze dan naar een klantenservice nummer van Christine le Duc
Mee eens, nooit telefoonnummers geven die belangrijk zijn.
Deze is ook leuk https://www.theswedishnumber.com .
Edit: oh jammer is al gesloten 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Ashundi op 11-04-2019 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:43
Anoniem: 91634 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:32:
[...]

Mischien hebben ze juist daar hun nummer vandaan. Ik vertrouw dat soort registers nooit.
Ik heb enige tijd geleden een keer een artikel gelezen dat het bel me niet register ook juist gebruikt is als database om die nummers wél te bellen. Je hebt dan namelijk een prachtige lijst unieke telefoonnummers van mensen die op andere plekken hun telefoonnummer juist niet zomaar achterlaten en dus daar vermoedelijk niet in een lijst staan. Kan het nu niet meer vinden helaas.

Mijn ouders staan/stonden er in. En die hebben nooit gemerkt dat ze minder gebeld werden dan voorheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Laatst online: 09:01
En anders is de Hans Teeuwen manier altijd nog een optie:

_/-\o_

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ChojinZ schreef op donderdag 11 april 2019 @ 17:55:
En anders is de Hans Teeuwen manier altijd nog een optie:

[YouTube: HANS TEEUWEN belt - Tele2.mp4]

_/-\o_
Zou hij nog cirkels verzamelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Tommie12 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 15:24:
[...]

Dat is al 100 keer beleefder dan iemand uitschelden.

Wat ik ook al gedaan heb is zeggen dat ik onder curatele sta wegens zwakzinnig, en dat ze mijn curator moeten bellen. En dan geef ik het nummer van het antigifcentrum of de zelfmoordlijn.
Laatste keer heb ik aangegeven "Ik sta onder bewindvoering", en dan een jammer-verhaal gehouden over dat je met 10€ in de week maar nét je hond kan voeren.

Ze begon ook nog eens over de 250€ energie-bonus, gevraagd of ze die niet een zwart willen storten op de paypal gezet kon worden
Uiteindelijk haar het nummer van mijn bewindvoerder gegeven, rechtbank Breda - Civiele uitvoering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310408

FreshMaker schreef op donderdag 11 april 2019 @ 19:09:
[...]

Laatste keer heb ik aangegeven "Ik sta onder bewindvoering", en dan een jammer-verhaal gehouden over dat je met 10€ in de week maar nét je hond kan voeren.

Ze begon ook nog eens over de 250€ energie-bonus, gevraagd of ze die niet een zwart willen storten op de paypal gezet kon worden
Uiteindelijk haar het nummer van mijn bewindvoerder gegeven, rechtbank Breda - Civiele uitvoering
En dat heeft geholpen om alle andere bedrijven je niet meer te laten bellen? Of heb je gewoon wat tijd verloren?

Persoonlijk leg ik de telefoon naast me neer en roep af en toe 'ja' ,'zeker', 'echt waar' om de effectiviteit van de persoon of computer zo laag mogelijk te maken. Meestal houden ze 2 minuten vol terwijl ze binnen 20 seconden moeten besluiten or het zin heeft.

Persoonlijk denk ik dat we de telecom bedrijven aansprakelijk moeten stellen. Alleen als de marketeers geen toegang meer hebben tot telefoonnummers die ze kunnen tonen word het veel moeilijker. Bellers zonder nummer worden niet eens meer getoond bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Waarschijnlijk niet, maar zo vaak worden wij niet gebeld.
Ons vaste nummer hangt in het luchtledige ( geen toestel aangesloten )

Mobiel pak ik zelden onbekende bellers aan, de meeste gesprekken van zakelijke worden doorgeschakeld door een collega, of weet ik dat ze bellen.

Helaas is het niet zo eenvoudig om op een iPhone unknown te blokkeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik word ook weinig gebeld gelukkig. Nu wel iemand van de vriendenloterij, ik had meegedaan aan een kaartjes win ding dus wist dat ik gebeld zou worden. Prima, dan weet je het van te voren. De beste man belde overdag dus ik zei dat ik aan het werk was. Toen gaf hij aan dat hij het 's avonds ging proberen. Belt vanaf een privénr. En jahoor, gisteravond belde een privénr. Dan is het vrij simpel en neem ik gewoon niet op. Ja ik zou kunnen zeggen dat ik geen interesse heb, maar er kwam weer direct zo'n waterval aan geneuzel dat ik daar eigenlijk geen zin in had gezien ik net met iets van werk bezig was waar ik moest nadenken. Merk het wel of het nogmaals geprobeerd wordt, dan zeg ik het alsnog.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Anoniem: 310408 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 20:11:
[...]

Persoonlijk leg ik de telefoon naast me neer en roep af en toe 'ja' ,'zeker', 'echt waar'
Daar zou ik maar mee uitkijken!
Zeker dat "ja" of "zeker" roepen... :X

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:06

LankHoar

Langharig tuig

ehtweak schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:26:
[...]

Daar zou ik maar mee uitkijken!
Zeker dat "ja" of "zeker" roepen... :X
Op zich nog geen probleem: je behoort een schriftelijke bevestiging te krijgen waarna een bedenktijd van 7 (14?) dagen ingaat.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunFair
  • Laatst online: 20:46
Mag naast het telefonisch terreur ook de 'deur aan deur' terreur besproken worden? :P

En dan die van de goede doelen met hun tablets die zogenaamd ook een eenmalige donatie accepteren...
Het zijn altijd studentjes die in groepen de wijk rond gaan... in het begin was ik daar nog wel sociaal tegen en ze hun verhaal laten doen, maar tegenwoordig zijn we heel onbeschoft door ze te onderbreken en gooien we de deur dicht. En de 'goede doelen' die zich met deze manier van zieltjes winnen in zee gaat gaan bij ons op de zwarte lijst. Geld spenderen aan mensen die een bonus krijgen per zieltje, waarna jij die bonus betaald, met het eerste jaar contributie dat je betaald... Laat staan dat die studenten amper weten voor welke organisatie ze rondlopen. Als je ze een inhoudelijke vraag stelt die afwijkt van het script zie je ze rap nadenken over wat ze bij elkaar moeten liegen.

Ik ben er zelf 1 keer ingetuind vanwege een zielig verhaal en mijn vrouw ook die was beloofd dat het een eenmalige donatie zou zijn. Totdat ze werd opgebeld (gelukkig :D i.t.t. de meeste reacties op telefonisch contact hier) ter controle en het bleek dat het om 10 euro per maand ging.

Het is jammer dat 'geld aftroggelen' gewoon een legaal beroep is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_niet
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:27
LankHoar schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:36:
[...]

Op zich nog geen probleem: je behoort een schriftelijke bevestiging te krijgen waarna een bedenktijd van 7 (14?) dagen ingaat.
Particulier wel. Zakelijk geldt Koop is Koop. Ook via de telefoon.
FunFair schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:13:
Mag naast het telefonisch terreur ook de 'deur aan deur' terreur besproken worden? :P

En dan die van de goede doelen met hun tablets die zogenaamd ook een eenmalige donatie accepteren...
Het zijn altijd studentjes die in groepen de wijk rond gaan... in het begin was ik daar nog wel sociaal tegen en ze hun verhaal laten doen, maar tegenwoordig zijn we heel onbeschoft door ze te onderbreken en gooien we de deur dicht. En de 'goede doelen' die zich met deze manier van zieltjes winnen in zee gaat gaan bij ons op de zwarte lijst. Geld spenderen aan mensen die een bonus krijgen per zieltje, waarna jij die bonus betaald, met het eerste jaar contributie dat je betaald... Laat staan dat die studenten amper weten voor welke organisatie ze rondlopen. Als je ze een inhoudelijke vraag stelt die afwijkt van het script zie je ze rap nadenken over wat ze bij elkaar moeten liegen.

Ik ben er zelf 1 keer ingetuind vanwege een zielig verhaal en mijn vrouw ook die was beloofd dat het een eenmalige donatie zou zijn. Totdat ze werd opgebeld (gelukkig :D i.t.t. de meeste reacties op telefonisch contact hier) ter controle en het bleek dat het om 10 euro per maand ging.

Het is jammer dat 'geld aftroggelen' gewoon een legaal beroep is.
Ik maak ze altijd meteen duidelijk dat er niks automatisch afgeschreven gaat worden. Meestal zijn ze dan vlot weg. Reden waarom ze het zo doen is dat ze geen collecte vergunning nodig hebben.

Overigings is het hier sinds de aankondiging van de KVK over het minder delen van gegevens aanzienlijk rustiger op het werk met de telefonische verkoop. Had er iedere week wel een paar en nu al weken niks. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:45
Vraag anders of zij even de algemene voorwaarden kunnen voorlezen. Een uurtje later als ze klaar zijn dan gewoon ophangen zonder wat te zeggen.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Wie gaven er ook weer allemaal door dat ze in de schuldsanering zaten? Dat weerhoudt de gemiddelde telefoonterrorist dus blijkbaar niet van het opstellen van een contract :r
verkoopfraude-schuldenaars-krijgen-energiecontract-aangesmeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
SmurfLink schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:24:
Ik word ook weinig gebeld gelukkig. Nu wel iemand van de vriendenloterij, ik had meegedaan aan een kaartjes win ding dus wist dat ik gebeld zou worden. Prima, dan weet je het van te voren. De beste man belde overdag dus ik zei dat ik aan het werk was. Toen gaf hij aan dat hij het 's avonds ging proberen. Belt vanaf een privénr. En jahoor, gisteravond belde een privénr. Dan is het vrij simpel en neem ik gewoon niet op. Ja ik zou kunnen zeggen dat ik geen interesse heb, maar er kwam weer direct zo'n waterval aan geneuzel dat ik daar eigenlijk geen zin in had gezien ik net met iets van werk bezig was waar ik moest nadenken. Merk het wel of het nogmaals geprobeerd wordt, dan zeg ik het alsnog.
En we zijn nog steeds bezig met het experiment. Inmiddels hebben ze 10 pogingen gedaan me te bellen. Uiteraard wordt er niks gedaan op weekend en feestdagen. Ik ben benieuwd hoe lang ze het volhouden. Ik neem niet op, druk niet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_niet
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:27
Je zit nog steeds in de sales funnnel. Zo lang je geen nee zegt blijft dit zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15:28

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

"Graag maar ik heb nu geen geld, want schuldsanering" wil ook nog wel eens helpen.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Ikke_niet schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 13:55:
Je zit nog steeds in de sales funnnel. Zo lang je geen nee zegt blijft dit zo.
Tot aan het oneindige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 19:37

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dat geloof ik niet. Ik heb er ook een poos last van gehad, maar de afgelopen maanden weinig tot geen colportage telefoontjes.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:56

Case_C

[Team Carrack]

Afgelopen maand van 3 verschillende nummers meerdere belletjes mogen ontvangen. Nu is dat allemaal mobiel, en tegenwoordig dus makkelijk te blokkeren/melden. Bij het eerste belletje haal ik onbekende nummers eerst door google, en in 99% van de gevallen betreffen het dan energie-gerelateerde spam huizen te zijn. (Je zou spontaan je woning volledig zelfvoorzienend maken...)

Gisteren had ik er 1... gekeken wat voor nummer het was. Ophangen > Blokkeren... voor ik dat had kunnen doen waren ze het voor de 2e keer aan het proberen. Moet niet gekker worden.

Erg leuk zo'n bel me niet register, maar wie weet houd het wel 99% van de gevallen tegen, en is hetgeen je nu merkt slechts een fractie van de telefooncentrales.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.