Hoe telefoonterreur stoppen (colportage)

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 26.315 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:42
Van de week was het de eerste keer dat de callcenter zelf ophing.
Hallo ik ben ..... Van Essent/Eneco en..
Ik antwoord dan meteen. Voordat u verder gaat, ik heb geen interesses. Ik koop niks en ik ga nergens op in.
Antwoord ze geïrriteerd hoe weet je nou dat ik iets wil kopen voordat je me laat uitspreken. En ze hing op.
Waren ze allemaal maar zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik krijg die meuk ook nooit meer, vooral omdat mijn Gigaset alle anonieme nummers lekker blokkeert, en direct opneemt en ophangt zodra ze bellen. Dan krijgen ze dus een bezettoon. We werden al niet vaak gebeld door callcenters, maar het is nu wel erg rustig op onze telefoonlijn sinds enkele jaren. Ook is dit blokkeer-systeem ideaal om bepaalde nummers te blokkeren, waaronder van stalkende mensen die je liever niet wilt spreken. ;)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooviro
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-01-2021
AW_Bos schreef op maandag 6 mei 2019 @ 23:13:
Ik krijg die meuk ook nooit meer, vooral omdat mijn Gigaset alle anonieme nummers lekker blokkeert, en direct opneemt en ophangt zodra ze bellen. Dan krijgen ze dus een bezettoon. We werden al niet vaak gebeld door callcenters, maar het is nu wel erg rustig op onze telefoonlijn sinds enkele jaren. Ook is dit blokkeer-systeem ideaal om bepaalde nummers te blokkeren, waaronder van stalkende mensen die je liever niet wilt spreken. ;)
Hoe ga je dan om met instanties zoals ziekenhuizen die ook anoniem bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Dennisjehz schreef op zondag 12 mei 2019 @ 10:56:
[...]

Hoe ga je dan om met instanties zoals ziekenhuizen die ook anoniem bellen?
Die hebben mijn mobiele nummer, of anders als ik ze verwacht haal ik de blokkade er vanaf. Wel geven ze vaak gewoon een telefoonnummer aan, al dan die van de receptie.

Op mijn mobiel heb ik al in geen tijden een anoniem nummer gehad.

[ Voor 8% gewijzigd door AW_Bos op 12-05-2019 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
FunFair schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:13:
Mag naast het telefonisch terreur ook de 'deur aan deur' terreur besproken worden? :P

En dan die van de goede doelen met hun tablets die zogenaamd ook een eenmalige donatie accepteren...
Het zijn altijd studentjes die in groepen de wijk rond gaan... in het begin was ik daar nog wel sociaal tegen en ze hun verhaal laten doen, maar tegenwoordig zijn we heel onbeschoft door ze te onderbreken en gooien we de deur dicht. En de 'goede doelen' die zich met deze manier van zieltjes winnen in zee gaat gaan bij ons op de zwarte lijst. Geld spenderen aan mensen die een bonus krijgen per zieltje, waarna jij die bonus betaald, met het eerste jaar contributie dat je betaald... Laat staan dat die studenten amper weten voor welke organisatie ze rondlopen. Als je ze een inhoudelijke vraag stelt die afwijkt van het script zie je ze rap nadenken over wat ze bij elkaar moeten liegen.

Ik ben er zelf 1 keer ingetuind vanwege een zielig verhaal en mijn vrouw ook die was beloofd dat het een eenmalige donatie zou zijn. Totdat ze werd opgebeld (gelukkig :D i.t.t. de meeste reacties op telefonisch contact hier) ter controle en het bleek dat het om 10 euro per maand ging.

Het is jammer dat 'geld aftroggelen' gewoon een legaal beroep is.
Dat is ook iets verschrikkelijks ja deur colportage. Hier laats ook een mevrouw die hun kinders (lees chantage materiaal) mee nam en aanbelde over een goede doel. Vertelde dat we niet aan goede doelen deden. Je had der kop moeten zien! Echt van ja maar ik heb hier kleine kinderen bij die nu teleur gesteld zijn en dat kun je niet maken! Toen ik in de woonkamer stond en der voorbij zag lopen keek ze nog een keer boos naar binnen 8)7

Moet zeggen dat telefoon colportage nog wel mee valt hier. Alleen KPN heeft de heleweek geprobeerd te bellen die ik dan toch later op nam. Contract verlenging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 12:49
Dat ook weer niet maar zo ben ik een keer gestalkt door de “West Bespaargroep” oid. Die heb ik maar structureel genegeerd, ze hebben zeker 20 keer proberen te bellen zo niet vaker..

Zelfs na 2x boos geworden te zijn bleven ze het proberen maar uiteindelijk verdween het weer.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:02
Prutzertje schreef op zondag 12 mei 2019 @ 11:15:
[...]

Dat is ook iets verschrikkelijks ja deur colportage. Hier laats ook een mevrouw die hun kinders (lees chantage materiaal) mee nam en aanbelde over een goede doel. Vertelde dat we niet aan goede doelen deden. Je had der kop moeten zien! Echt van ja maar ik heb hier kleine kinderen bij die nu teleur gesteld zijn en dat kun je niet maken! Toen ik in de woonkamer stond en der voorbij zag lopen keek ze nog een keer boos naar binnen 8)7
[...]
Ik heb een nee-nee sticker bij de deurbel, tegen geloofsovertuigers en deurverkopers. Werkt uitstekend, nooit meer van die lui aan de deur. Voorheen waren het er best wel veel. Mijn straat loopt helemaal rond, dus vaak op een zaterdagmiddag werden er twee van die energieverkoper pipo's in de wijk gedropt en gingen ze de deuren bij langs omdat het een ideale wijk is om snel je target te halen denk ik? Al tijden niet meer aan de deur gehad :)

Zoek op 'nee sticker deurverkoop'. Kost 2-3 euro maar is z'n geld dubbel en dwars waard _/-\o_
Daarnaast ook een nee-nee sticker (gratis bij gemeente geloof ik) tegen folders. Scheelt ladingen met oud papier.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Prutzertje Het-aan-de-deur-gebedel-gedoe heb ik inmiddels ook een 'leuke' tegenactie voor:

"Oh, wat goed dat u aanbelt!" "U komt vast voor het goede doel; wel nu, dat komt goed uit, ik sta voor u!"
en steek ondertussen m'n open hand uit met de palm naar boven
"Heeft u wat over voor mij?" "Graag contant in het handje!"
"dankuwel voor uw genereuze bijdrage!"

Moet je die verbaasde gezichten zien! Onbetaalbaar! _O-

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Cheesy schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 12:10:
10 jaar geleden was het februari 2009. Je moet je opnieuw inschrijven:

[...]
Je hoeft niet in te loggen om te checken, da's wel handig!
Gelijk even gechecked..
"Dit telefoonnummer is geregistreerd in het Bel-me-niet Register. U kunt rechts boven in het scherm inloggen om uw blokkades in te zien, of te wijzigen."

Ik wordt nooit gebeld door marketeers.
Niet dat TS daar wat aan heaft, maar slechts als voorbeeld dat het voor sommigen toch werkt.

Is het misschien een zakelijk nummer?
Misschien zijn er andere regels voor bedrijfsnummers. :?

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
1nsane schreef op zondag 12 mei 2019 @ 11:37:
[...]

Dat ook weer niet maar zo ben ik een keer gestalkt door de “West Bespaargroep” oid. Die heb ik maar structureel genegeerd, ze hebben zeker 20 keer proberen te bellen zo niet vaker..

Zelfs na 2x boos geworden te zijn bleven ze het proberen maar uiteindelijk verdween het weer.
Het is inmiddels alweer 5 dagen geleden dat ik voor het laatst ben gebeld. In totaal 12x gebeld tussen 10 April en 7 Mei. Wellicht moeten ze het een maand proberen, maar het lijkt nu opgegeven te zijn.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 21:35
Ikzelf word sinds kort ook vaak anoniem gebeld. Maar dan een stille beller, als ik opneem hoor js niks en na een paar seconden hangt degene weer op. Ik heb CallControl geïnstalleerd op Android, deze blokkeert alle anonieme bellers. Je ziet ook geen melding dat er op dat moment iemand belt. Als je de app opent zie je wel dat je gemiste oproepen hebt van anonieme bellers. Misschien het proberen waard.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
PM_Petrol schreef op zondag 12 mei 2019 @ 19:24:
Ikzelf word sinds kort ook vaak anoniem gebeld. Maar dan een stille beller, als ik opneem hoor js niks en na een paar seconden hangt degene weer op. Ik heb CallControl geïnstalleerd op Android, deze blokkeert alle anonieme bellers. Je ziet ook geen melding dat er op dat moment iemand belt. Als je de app opent zie je wel dat je gemiste oproepen hebt van anonieme bellers. Misschien het proberen waard.
Dat kan je trouwens ook op telco niveau afvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zondag 12 mei 2019 @ 11:41:
Zoek op 'nee sticker deurverkoop'. Kost 2-3 euro maar is z'n geld dubbel en dwars waard _/-\o_
Daarnaast ook een nee-nee sticker (gratis bij gemeente geloof ik) tegen folders. Scheelt ladingen met oud papier.
Deurverkoop (colportage) is wat anders dan de energieboeren die langskomen. Eénmalig een suikerbrood kopen voor een goed doel of club is wat anders dan de energieboer die een target te halen heeft. Gelukkig is daar een oplossing voor, kost je niks: [url=https://www.gaslicht.com/aanmelden/deursticker]Gratis stickertje bestellen bij Ben Woldring[/quote]. Deze heb ik ook al geruime tijd naast de deurbel. De verkopers respecteren 'm en slaan mij netjes over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 21:35
johnkeates schreef op zondag 12 mei 2019 @ 19:32:
[...]

Dat kan je trouwens ook op telco niveau afvangen.
Via de provider bedoel je?
Ja dat zou kunnen maar dan moet ik 4x een verbinding hebben gehad binnen een maand. En door de app heb ik dat niet meer. Ze sturen dan eerst een waarschuwing naar degene, mits deze een NL nummer heeft. En daarna kunnen ze het pas blokkeren, mits het een NL nummer is...

[ Voor 4% gewijzigd door OneTimer op 12-05-2019 19:53 ]

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:02
@sypie Ook goede doelen en de voetbalclub heb ik geen belang bij. Als ik die wil steunen doe ik dat op m’n eigen manier ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

ehtweak schreef op zondag 12 mei 2019 @ 11:43:
@Prutzertje Het-aan-de-deur-gebedel-gedoe heb ik inmiddels ook een 'leuke' tegenactie voor:

"Oh, wat goed dat u aanbelt!" "U komt vast voor het goede doel; wel nu, dat komt goed uit, ik sta voor u!"
en steek ondertussen m'n open hand uit met de palm naar boven
"Heeft u wat over voor mij?" "Graag contant in het handje!"
"dankuwel voor uw genereuze bijdrage!"

Moet je die verbaasde gezichten zien! Onbetaalbaar! _O-
Die verbaasde blik is ws omdat ze datzelfde "grapje" al 1000x gehoord hebben.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
SmurfLink schreef op zondag 12 mei 2019 @ 14:47:
[...]

Het is inmiddels alweer 5 dagen geleden dat ik voor het laatst ben gebeld. In totaal 12x gebeld tussen 10 April en 7 Mei. Wellicht moeten ze het een maand proberen, maar het lijkt nu opgegeven te zijn.
Helaas, gisteravond toch weer een privénr op hetzelfde tijdstip. :p Zou er een nieuwe medewerker zijn die het toch nog even wil proberen? We gaan weer turven.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:41
sypie schreef op zondag 12 mei 2019 @ 19:44:
[...]

Deurverkoop (colportage) is wat anders dan de energieboeren die langskomen. Eénmalig een suikerbrood kopen voor een goed doel of club is wat anders dan de energieboer die een target te halen heeft. Gelukkig is daar een oplossing voor, kost je niks: [url=https://www.gaslicht.com/aanmelden/deursticker]Gratis stickertje bestellen bij Ben Woldring[/quote]. Deze heb ik ook al geruime tijd naast de deurbel. De verkopers respecteren 'm en slaan mij netjes over.
Dat negeren doen ze jammer genoeg niet allemaal. Laatst gaf ik aan ik heb een sticker net boven de bel die aangeeft dat ik hier geen interesse in heb. Toch belt u aan. "Ja maar ik kan het toch proberen?" Heb een klacht via de mail over deze persoon gestuurd. (gelukkig hebben ze altijd zo'n naam ding).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Aan de deur komen ze natuurlijk ook regelmatig. Nu heb ik geen probleem dat ze langskomen, een sticker aan de deur is lelijk en afwimpelen is ook zo gedaan.

Wat een goede tactiek is om een beetje lachend aan de deur te zeggen dat je bij {$naam_van_concurrent} werkt, en dat je daar een mooie hoge (top-)functie hebt met korting op je energie zolang je daar werkt.
Dan is hij in één keer uitgepraat :+

Met dank aan mijn vader die dit eens aan de deur probeerde! :P

Hij heeft een Audi, en ten tijde van zijn vorige Audi A4 kreeg hij vaak telefoontjes of brieven voor inruil etc.
Opeens belde iemand van Daewoo hem op met de aanbieding om een Daewoo te nemen. Elke Audi-fan zweert bij Audi of Volkswagen en zeker niet bij een Zuid-Koreaanse auto. Dus ik heb het idee dat die verkoper een vlaag van verstandverbijstering had.
Maar goed, mijn vader kreeg dus een aanbod om een Daewoo te kopen. Hij zegt vervolgens: "Tja, ik neem aan dat er wel iets tegenover staat?"
Reageert de Deawoo-man: "Tuurlijk, u kunt uw Audi ook inruilen :Y "
Mijn vader: "Ik dacht aan wat anders?"
Deawoo-man: "Eh... :? :? "
Mijn vader: "U snapt dat Audi een degelijk Duits automerk is. Ik wil best in een Deawoo rijden, maar dan staat er wel wat tegenover!"
Deawoo: "Eh.. :? :? Wat dan :? "
Mijn vader: "Als jullie bereid zijn om 12.500 euro te geven, dan...."
**klik** **tuut tuut**

>:)

[ Voor 58% gewijzigd door AW_Bos op 15-05-2019 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:19

superwashandje

grofheid alom

MrMonkE schreef op zondag 12 mei 2019 @ 11:46:
[...]

Ik wordt nooit gebeld door marketeers.
Niet dat TS daar wat aan heaft, maar slechts als voorbeeld dat het voor sommigen toch werkt.
ik heb me niet eens aangemeld bij het bel me niet register en word ook nooit gebeld dus dat zegt niet zoveel ;) ik denk dat het belangrijk is om bewust om te gaan met het delen van je gegevens. howewel je aan dat kvk verhaal natuurlijk niet veel kan doen.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

superwashandje schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 07:39:
[...]

ik heb me niet eens aangemeld bij het bel me niet register en word ook nooit gebeld dus dat zegt niet zoveel ;) ik denk dat het belangrijk is om bewust om te gaan met het delen van je gegevens. howewel je aan dat kvk verhaal natuurlijk niet veel kan doen.
Ja, maar als je nummer gewoon op internet moet staan voor welke reden dan ook dan is het wel fijn dat je -als het voor je werkt- beschermd wordt door het belmenietregister.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik spam, spam ik

[ Voor 77% gewijzigd door F_J_K op 13-10-2019 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Laat iedereen die daar last van heeft overal zijn nummer achter ofzo?

Ik word echt nooit gebeld door verkopers, echt nooit.

Nu heb ik ook geen Whatsapp en Facebook en doe niet aan "vul deze enquête in en win een iphone" onzin.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Flagg schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 23:23:
Laat iedereen die daar last van heeft overal zijn nummer achter ofzo?

Ik word echt nooit gebeld door verkopers, echt nooit.
De bron bij mij is de kamer van koophandel. Je betaalt die club met maar één doel: zodat bedrijven je kunnen spammen.

Al 6 maanden, meerdere keren per week.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

LED-Maniak schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 23:41:
[...]

De bron bij mij is de kamer van koophandel. Je betaalt die club met maar één doel: zodat bedrijven je kunnen spammen.

Al 6 maanden, meerdere keren per week.
Ohja de KvK, die heb je ook nog. De one stop spammer shop. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 00:15
Wat ook helpt is een toeter gebruiken tegen dit soort tuig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:49

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Bedankt voor de nuttige bijdrage @mr thee . Ik sluit het topic hierbij.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.