Vaak gebeld door bedrijven terwijl in bel-me-niet register

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-08 18:17
Dag Tweakers,

Mijn moeder wordt het afgelopen jaar meerdere keren per dag gebeld door bedrijven die willen kijken naar haar energiecontract. Dit is raar want ze staat in het bel me niet register voor in ieder geval een half jaar. Ik heb contact gehad met de consumentenbond, de provider, de ACM en zelfs met onze energieleverancier maar ze kunnen allemaal naar eigen zeggen niet zo veel doen.

Blokkeren werkt niet, ze bellen soms anoniem en soms niet, het nummer waarmee ze dan wel bellen veranderd ook steeds.

Als ik ze in het gesprek vraag welk bedrijf het is hangen ze op. Ik heb zelfs geprobeerd te zoeken naar de naam waarmee ze zich voorstellen maar zelfs daarmee kan ik niets vinden en ook met zoeken naar de niet anonieme nummers kom ik geen stap verder

Heeft iemand een goed idee over hoe dit opgelost kan worden?

Mvg
Dany

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Heeft je moeder een KVK nummer?

En als ze bellen: Beroep je op je recht van verzet, eis dat ze je nummer uit hun systemen schrappen en niet meer bellen

Als het steeds hetzelfde bedrijf is, neem de gesprekken op, noteer (indien mogelijk) telefoonnummers, data en tijden en stap hier uiteindelijk mee naar de ACM

Edit:

Toen ik net het linkje naar consuwijzer toevoegde betreffende het recht van verzet zag ik toevallig deze passage;
Pas op met het invullen van enquêtes of winacties. Vaak moet u uw contactgegevens invullen. Zo kan uw naam weer opnieuw in de bellijst komen.
Je moeder spenteert niet toevallig haar dagen op facebook waar ze zich via like en win acties of zo onbewust inschrijft voor dit soort bellijsten? :+

[ Voor 73% gewijzigd door ImNotnoa op 29-07-2019 15:21 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:10
N=1 maar bij mij hielp het door te ontkennen dat ik de persoon was die in hun systeem stond.

Naam niet noemen bij opnemen, dan vragen ze of je die en die bent, dan gewoon zeggen van niet. In mijn geval betrof het wel m'n mobiele nr.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

Verwijderd

dit soort call centra worden afgerekend op het aantal verkopen per uur.

Gewoon lang aan de telefoon houden met allemaal vragen en zooi maar het woord ja of akkoord niet gebruiken als losstaand woord dus altijd in een zin.

Voorbeeld die ik zelf wel eens heb toegepast:
-Hallo met Veenie
-Hallo meneer wij hebben een fantastische aanbieding voor u.
-Ow dan moet u mijn vader hebben ik mag daar niet over beslissen.
-Ow zouden we hem mogen spreken dan?
Ja hoor geen probleem ik zoek hem even op. (legt telefoon op zijn kop in de kast en ga verder met mijn eigen ding)
Oke bedankt.
Na 10 minuten
-Hallo bent u er nog?
Ja hoor ik ben er nog
-Ow heeft u uw vader al gevonden?
Nee nog niet ik ben bijna aan de andere kant van het huis.
Ow oke dan wachten we nog even.
Dat is prima.
Weer na 10 minuten.
Meneer, meneer bent u er nog?
Ja hoor,
Ow heeft u uw vader al gevonden?
Nee helaas hij was niet in de woonkamer. Ik ben nu onderweg naar de tuin.
Ow ow, oke dan wachten we nog even.
Na 10 minuten
Meneer hallo?
Ja hallo wat is er?
Neemt u ons toevallig in de zeik?
Owww is dat het wat ze noemen met mensen lastig vallen.
Tuut Tuut Tuut

Daarna zeker 2 jaar geen een telefonische verkoper meer gehoord :D
Pas vader aan voor man of wat dan ook betaal ze terug met gelijke munt en er staat gelijk een sterretje achter je naam dat ze je niet meer moeten bellen want je bent een lastpak.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2019 @ 16:04:

ja of akkoord niet gebruiken

Ja hoor geen probleem ik zoek hem even op. (legt telefoon op zijn kop in de kast en ga verder met mijn eigen ding)
Oke bedankt.

Ja hoor ik ben er nog

Ja hoor,

Ja hallo wat is er?
De echte vuile bedrijven zijn slim genoeg om te weten hoe audio editing software werkt ;)

[ Voor 14% gewijzigd door ImNotnoa op 29-07-2019 16:08 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

dat kan zijn maar geen een rechter die akkoord gaat met een heel kort audio fragment. Als er stilte vallen direct na ja of akkoord is dat gewoon zichtbaar ook met audio editing. want ja hoor spreek je bijna als 1 woord uit. Oke bedankt zit ook zeer kort op elkaar.

Alleen maar als reactie ja zeggen is een groter risico maar inmiddels wordt dit volgens mij ook al niet meer geaccepteerd als een overeenkomst juist door die audio editing software geintjes.

Daarnaast had ik me gelijk in het begin van het gesprek al geidentificeerd als degene die niet beslissingsbevoegd is aangezien minderjarig. Dus een ja of akkoord van een minderjarige is gelijk al niets meer waard. Zo heb ik ook wel eens een goede doelen stichting in een winkelcentrum compleet opgenaaid.Heel gesprek met wat ze allemaal wel niet deden en je kon je gratis aanmelden bij ze (ja 1ste maand gratis daarna 30 euro per maand) Maar ik was met mijn brommer en liep met een motorjas door het centrum. Dus na het hele verhaal krijg ik een formulier voorgeschoteld heeft ze alles ingevuld en of ik wil tekenen voor akkoord. Sorry ik mag niet tekenen want ben nog niet beslissingsbevoegd... woest dat ze waren.... ja hey jij vraagt niet naar de leeftijd en stopt veel tijd in een voorbijgangen met mooie verkoop praatjes waar niemand om vraagt. Ga dan ook niet zeuren dat je door iemand in de zeik genomen kan worden.Het vervelende is gewoon dat dit soort partijen zich richten op de zwakkere medemens die niet zo snel nee zal zeggen.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2019 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Zal vast Essent zijn. Wat een drama bedrijf is dat zeg... Eens in de zo veel tijd word ik weer eens gebeld door hun, geef elke keer aan dat ze me niet meer mogen bellen en blokkeer het nummer. Na een paar maanden komen ze weer terug met een nieuw nummer... Ik denk dat ik @Verwijderd zijn tactiek maar eens ga toepassen.

Anonieme nummers neem ik sowieso niet op en kan je eventueel blokkeren in je telefoon, of met een app. Het kan zijn dat je huisarts ook anoniem belt, dus dat is geen top oplossing helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

peize9 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 15:15:
Dag Tweakers,

Mijn moeder wordt het afgelopen jaar meerdere keren per dag gebeld door bedrijven die willen kijken naar haar energiecontract. Dit is raar want ze staat in het bel me niet register voor in ieder geval een half jaar. Ik heb contact gehad met de consumentenbond, de provider, de ACM en zelfs met onze energieleverancier maar ze kunnen allemaal naar eigen zeggen niet zo veel doen.

Blokkeren werkt niet, ze bellen soms anoniem en soms niet, het nummer waarmee ze dan wel bellen veranderd ook steeds.

Als ik ze in het gesprek vraag welk bedrijf het is hangen ze op. Ik heb zelfs geprobeerd te zoeken naar de naam waarmee ze zich voorstellen maar zelfs daarmee kan ik niets vinden en ook met zoeken naar de niet anonieme nummers kom ik geen stap verder

Heeft iemand een goed idee over hoe dit opgelost kan worden?

Mvg
Dany
toon volledige bericht
Nergens je telefoonnummer in accounts laten staan. gast aankopen doen met 06-12345678
ook bij je huidige verz,energieleverancier in je account je nummer verwijderen.

Vaak flikken ze dit bij ouderen, die nog te goeder trouw zijn.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-08 22:28
peize9 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 15:15:
...

Als ik ze in het gesprek vraag welk bedrijf het is hangen ze op.

...
Dit klinkt meer als een shady callcenter/nep energieleverancier die het niet zo nauw nemen met de regels. Die zullen ook lak hebben aan het Bel-me-niet-register. Gewoon ophangen en doorgaan met je leven. Over een tijdje proberen ze weer een reeks andere telefoonnummers en is je moeder er weer even vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:26
Zelfde probleem hier, alleen bellen ze de laatste tijd opeens niet meer anoniem. Blokkeer ze nu één voor één en het wordt een stuk rustiger. Als ik google op die nummers dan vind ik ook vooral andere mensen die klagen dat ze lastig worden gevallen door iemand die vanaf dat nummer belt :)

Ik zeg ook nooit m'n naam of bevestig dat ik het ben als ze een naam zeggen. Ik probeer sowieso eerst duidelijk te krijgen namens welk bedrijf ze menen te bellen en meld na afloop van het gesprek gelijk via consuwijzer (https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-consuwijzer).
Daarna vragen hoe ze aan m'n gegevens komen, meestal krijg je een ontwijkend antwoord, geen antwoord of een vaag antwoord ('u heeft eens meegedaan met een promotieactie'). Als je op die laatste door gaat negeren ze je vraag 9 v/d 10 keer en gaan ze hun verkooppraatje houden. Soms zeggen ze nog een keer dat je eens meegedaan hebt met een promotieactie, maar nooit krijg je een duidelijk antwoord.

Als je je beroept op recht van verzet en vraagt om jouw gegevens te verwijderen, zeggen ze niet verplicht te zijn dit te doen. Maar ze kunnen ook niet aangeven waarom ze niet verplicht zouden zijn dit te doen.
Meestal hang ik daarna maar op en doe de melding via consuwijzer.
Soms vraag ik waarom ze geen echt werk gaan zoeken en meestal hangen zij dan wel op.

Helaas is er weinig aan te doen. Ze mogen je niet bellen, of willen in ieder geval niet aan tonen dat ze je mogen bellen. Maar als je een melding doet bij ACM dan gebeurd er ook vrij weinig mee heb ik het idee.

[ Voor 4% gewijzigd door Tankiej op 29-07-2019 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-08 10:45

eagle00789

Est. November 2005

ach, dat hele bel-me-niet register werkt toch al niet, want bedrijven mogen je wel bellen als je ooit klant bent geweest bijvoorbeeld en nog een lading uitzonderingen.
Het wordt tijd voor een bel-me-nooit register waarin de enige voorwaarde is dat men zich zelf hiervoor dient aan te melden en dat een bedrijf (indien aangesloten natuurlijk) direct voor het bellen naar het nummer eerst deze nieuwe bel-me-nooit lijst moet checken en indien het nummer er in staat, dit nummer niet gebeld mag worden. Ook al ben je ooit klant geweest bij het betreffende bedrijf of een win-actie of meer van dergelijke onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
eagle00789 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 16:24:
ach, dat hele bel-me-niet register werkt toch al niet, want bedrijven mogen je wel bellen als je ooit klant bent geweest bijvoorbeeld en nog een lading uitzonderingen.
Het wordt tijd voor een bel-me-nooit register waarin de enige voorwaarde is dat men zich zelf hiervoor dient aan te melden en dat een bedrijf (indien aangesloten natuurlijk) direct voor het bellen naar het nummer eerst deze nieuwe bel-me-nooit lijst moet checken en indien het nummer er in staat, dit nummer niet gebeld mag worden. Ook al ben je ooit klant geweest bij het betreffende bedrijf of een win-actie of meer van dergelijke onzin.
Hier is al eens over gesproken in de politiek, hopen dat het er ooit van komt.

Tot die tijd kun je je tegen bonafide bedrijven wapenen met het recht van verzet, ook als je klant bent geweest of op andere wijze ze toestemming hebt gegeven je te bellen (meedoen aan een promotie oid)

Tegen malafide bedrijven kun je helaas niet veel meer doen dan zuinig zijn aan wie je je nummer verstrekt, blokkeren, en afwimpelen.

Ik gebruik zelf trouwens een app die anonieme nummers blokkeert, als ze me spreken willen mogen ze me bellen met hun nummer zichtbaar.

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
Imnoa schreef op maandag 29 juli 2019 @ 15:18:
Heeft je moeder een KVK nummer?

En als ze bellen: Beroep je op je recht van verzet, eis dat ze je nummer uit hun systemen schrappen en niet meer bellen

Als het steeds hetzelfde bedrijf is, neem de gesprekken op, noteer (indien mogelijk) telefoonnummers, data en tijden en stap hier uiteindelijk mee naar de ACM

Edit:

Toen ik net het linkje naar consuwijzer toevoegde betreffende het recht van verzet zag ik toevallig deze passage;

[...]

Je moeder spenteert niet toevallig haar dagen op facebook waar ze zich via like en win acties of zo onbewust inschrijft voor dit soort bellijsten? :+
toon volledige bericht
Inderdaad geen kvk nummer, en ja ze zit wel op facebook maar gebruikt vult haar nummer nergens in met die acties of wat dan ook... speelt alleen van die facebook spelletjes.

Ik heb dus de laatste 3 nummers doorgegeven aan het ACM. Maar die maken er alleen een melding van, meer gaat er niet gebeuren. Indien mogelijk wil ik eigenlijk gewoon weten welk bedrijf het is en het met het bedrijf zelf uitvechten.
LA-384 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 15:36:
N=1 maar bij mij hielp het door te ontkennen dat ik de persoon was die in hun systeem stond.

Naam niet noemen bij opnemen, dan vragen ze of je die en die bent, dan gewoon zeggen van niet. In mijn geval betrof het wel m'n mobiele nr.
Zal het eens proberen.

Gewoon lang aan de telefoon houden met allemaal vragen en zooi maar het woord ja of akkoord niet gebruiken als losstaand woord dus altijd in een zin.

-Hallo met Veenie
Oke bedankt.
Na 10 minuten
-Hallo bent u er nog?
Ja hoor ik ben er nog
Dat is prima.
Weer na 10 minuten.
Ja hoor,
Na 10 minuten
Meneer hallo?
Ja hallo wat is er?
Tuut Tuut Tuut

Pas vader aan voor man of wat dan ook betaal ze terug met gelijke munt en er staat gelijk een sterretje achter je naam dat ze je niet meer moeten bellen want je bent een lastpak.
toon volledige bericht
Ze hangen meestal al vrij snel op, maar bellen nog steeds.
Hackus schreef op maandag 29 juli 2019 @ 16:14:
[...]

Nergens je telefoonnummer in accounts laten staan. gast aankopen doen met 06-12345678
ook bij je huidige verz,energieleverancier in je account je nummer verwijderen.

Vaak flikken ze dit bij ouderen, die nog te goeder trouw zijn.
Ik verwijder liever niet mijn nummer bij mijn onze energieleverancier. Je hebt dan iig nog een goede manier waarop ze contact met je kunnen zoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door peize9 op 29-07-2019 17:32 ]

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@peize9 Want dat is nodig ?
voor storing moet je zelf bellen, en ook bij fouten op factuur etc.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik vraag ze vaak om aan mij te bewijzen dat hij/zij/overige degene is die hij/zij/overige beweert te zijn.
Aangezien dat via een telefoonlijn niet zal lukken zonder bijvoorbeeld een signed( PGP public key) voor te gaan lezen is het gesprek altijd vrij gauw beëindigd ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Henk007 op 29-07-2019 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
Hackus schreef op maandag 29 juli 2019 @ 17:33:
@peize9 Want dat is nodig ?
voor storing moet je zelf bellen, en ook bij fouten op factuur etc.
Zo af en toe, vooral voor het terugbellen.

Kleine addition, net belde er weer een, ze melden van de firma Trendline te zijn, iets wat ik op google verder helaas niet kan terugvinden... In nederland zijn er geen bedrijven die Trendline heten op een grote groep kappers na.

[ Voor 9% gewijzigd door peize9 op 29-07-2019 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:49

HugoBoss1985

Xenotech

Hier vandaag ook weer eentje.

Vorige keer al aangegeven dat ik niet meer gebeld wil worden (hetzelfde telefoonnummer), dat helpt dus niet.
Zojuist ook maar even de melding bij Consuwijzer gedaan.

Volgende keer maar gewoon de telefoon aannemen en laten liggen.

[ Voor 5% gewijzigd door HugoBoss1985 op 29-07-2019 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:04

DataGhost

iPL dev

peize9 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 17:43:
[...]

Zo af en toe, vooral voor het terugbellen.

Kleine addition, net belde er weer een, ze melden van de firma Trendline te zijn, iets wat ik op google verder helaas niet kan terugvinden... In nederland zijn er geen bedrijven die Trendline heten op een grote groep kappers na.
Maar, wat proberen ze te verkopen dan? Mij lijkt dat de aap dan gauw genoeg uit de mouw komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
DataGhost schreef op maandag 29 juli 2019 @ 18:07:
[...]

Maar, wat proberen ze te verkopen dan? Mij lijkt dat de aap dan gauw genoeg uit de mouw komt.
Ze proberen energiecontracten te verkopen. Ze zeggen een onafhankelijk bureau te zijn met de naam Trendline (of iig de laatste waarmee ik sprak) Ze vroegen om extra info wat wij verder niet geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:54
Imnoa schreef op maandag 29 juli 2019 @ 16:06:
[...]

De echte vuile bedrijven zijn slim genoeg om te weten hoe audio editing software werkt ;)
Het wordt hier gebracht als een grap. Maar als je een zzper bent, dan ben je gewoon het haasje. Consumenten bescherming als heb je niet.
Tegenwoordig antwoord ik nooit meer met ja of oké oid. Gewoon snel afkappen en ophangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GabberPiet
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:27
Na een recente (nieuwe) inschrijving bij de KvK is het hier ook alweer een tijdje raak...

Ik zeg altijd, als u belt voor koude acquisitie ga ik even iemand zoeken die daar zin in heeft. Vervolgens zet ik ze in de wacht en hou een score-lijst bij. Recent nog werd het oude record van 4.45 verpletterd door een 6.32!

Als ze vervolgens op eigen initiatief hebben opgehangen blokkeer in het telefoonnummer. Langzaamaan wordt het rustiger alleen Ziggo zakelijk blijft het elke paar weken opnieuw proberen met telkens nieuwe telefoonnummers.

Een andere veelgehoorde tip is zeggen dat je onder toezicht staat van een bewindvoerder. Wanneer je zegt dat je zijn/haar toestemming nodig hebt voor al je aankopen realiseren ze zich schijnbaar ook snel dat er bij jou niks te halen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.Millenarian
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-08 23:09
Ik werd ook plat gebeld voor energiecontracten. Tot ik een keer zei dat ik in een energieneutrale woning woon. Toen was het niet alleen bij dit bedrijf maar meteen bij andere bedrijven ook over. Kennelijk is mijn telefoonnummer afgevoerd omdat er aan ons niets te verkopen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 18:38
Zeg dat je alles inclusief huurt en dus niet kunt beslissen over nutscontracten. Krijg altijd de melding dat ze de info updaten in hun systeem en krijg nog een bedankje ook voor deze nuttige info. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:04
Russel88 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 18:23:
[...]

Het wordt hier gebracht als een grap. Maar als je een zzper bent, dan ben je gewoon het haasje. Consumenten bescherming als heb je niet.
Tegenwoordig antwoord ik nooit meer met ja of oké oid. Gewoon snel afkappen en ophangen.
Het is niet zo sociaal, maar ik hang tegenwoordig gewoon direct op en blokkeer het nummer...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JJ16v
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-05 07:57
partyondude schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 11:11:
[...]

Het is niet zo sociaal, maar ik hang tegenwoordig gewoon direct op en blokkeer het nummer...
doe ik ook... verspil je je eigen tijd niet en (stuk minder belangrijk) die van hun ook niet.

Met ... van essent ..
Doei! click

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MBT Energiebedrijven. Zeg gewoon dat net in 5 jarig contract zit, niemand wil dat afkopen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-07 20:37

T.C

HugoBoss1985 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 17:47:
Hier vandaag ook weer eentje.

Vorige keer al aangegeven dat ik niet meer gebeld wil worden (hetzelfde telefoonnummer), dat helpt dus niet.
Zojuist ook maar even de melding bij Consuwijzer gedaan.

Volgende keer maar gewoon de telefoon aannemen en laten liggen.
Of gewoon zorgen dat die eikel niemand meer wil bellen.
Hint als het weer hetzelfde nummer is gewoon heel hard met een rolfluit fluiten in de hoorn.
(Totdat ze hebben opgehangen. )

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

T.C schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 13:48:
[...]

Of gewoon zorgen dat die eikel niemand meer wil bellen.
Hint als het weer hetzelfde nummer is gewoon heel hard met een rolfluit fluiten in de hoorn.
(Totdat ze hebben opgehangen. )
Heheh, ga ik eens doen voor de lol ;)

Ik zal met de compressor in de hoorn blazen als ze weer bellen.

[ Voor 8% gewijzigd door HugoBoss1985 op 31-07-2019 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• microcomputer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-06 19:07
Of je koopt een Siemens Gigaset C620
Want ik werd ook lastig gevallen, maar dan door ziggo. Die gaven aan dat ik me moest laten opnemen in bel-me-niet-register, daar sta ik al in en heb geheim nummer.
Werd nooit gebeld, maar toen ik bij ziggo zat, plotseling wel.
Ik werd gebeld door een geheim nummer, ik nam op maar zei niks, meteen tut, tut, tut, werd opgehangen.
3 dagen lang, 09.00 uur, 15.00 uur, 20.00 uur
de 4de dag dacht ik, laat ik wat zeggen, hallo, toen kreeg ik iemand van ziggo aan de lijn.
Het blijkt als je niks zegt, het gesprek niet tot stand is gekomen, en dan wordt je weer in de wachtrij geplaatst voor de volgende probeersessie.
Je reinste telefoon terreur noem ik dit.
Maar goed, die C620 van Siemens heeft de optie, block geheime nummers, die staat nu aan, wat een rust.
Misschien heeft Siemens er wel meer, maar deze weet ik zeker, is al een paar jaar oud, maar voor je iets koopt, eerst even de handleiding downloaden, en kijken of ie geheime nummers kan blokkeren.
Succes met de zoektocht naar een goede oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

microcomputer schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:32:
Of je koopt een Siemens Gigaset C620
Want ik werd ook lastig gevallen, maar dan door ziggo. Die gaven aan dat ik me moest laten opnemen in bel-me-niet-register, daar sta ik al in en heb geheim nummer.
Werd nooit gebeld, maar toen ik bij ziggo zat, plotseling wel.
Ik werd gebeld door een geheim nummer, ik nam op maar zei niks, meteen tut, tut, tut, werd opgehangen.
3 dagen lang, 09.00 uur, 15.00 uur, 20.00 uur
de 4de dag dacht ik, laat ik wat zeggen, hallo, toen kreeg ik iemand van ziggo aan de lijn.
Het blijkt als je niks zegt, het gesprek niet tot stand is gekomen, en dan wordt je weer in de wachtrij geplaatst voor de volgende probeersessie.
Je reinste telefoon terreur noem ik dit.
Maar goed, die C620 van Siemens heeft de optie, block geheime nummers, die staat nu aan, wat een rust.
Misschien heeft Siemens er wel meer, maar deze weet ik zeker, is al een paar jaar oud, maar voor je iets koopt, eerst even de handleiding downloaden, en kijken of ie geheime nummers kan blokkeren.
Succes met de zoektocht naar een goede oplossing
:z Als je klant bij Ziggo bent, geef je ook direct toestemming dat ze je bellen en hoeft Ziggo je nummer niet tegen het 'bel-me-niet-register' te checken.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microcomputer
Dat zou wel kunnen, maar ik had gezegd tegen ze, stoppen er mee, maar helaas. Die moeten maar ff bij specsavers langs voor een gehoorapparaat. Zit nu bij kpn, dat gaat beter, misschien bellen die ook wel, maar die komen met een geheimnummer er dus niet meer door. Wat een rust :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
microcomputer schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:32:
Of je koopt een Siemens Gigaset C620.....
Off topic: Gigaset heeft al jaren en jaren niets meer met Siemens te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

microcomputer schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:40:
Dat zou wel kunnen, maar ik had gezegd tegen ze, stoppen er mee, maar helaas. Die moeten maar ff bij specsavers langs voor een gehoorapparaat. Zit nu bij kpn, dat gaat beter, misschien bellen die ook wel, maar die komen met een geheimnummer er dus niet meer door. Wat een rust :)
Je gegevens wijzigen in 'mijn ziggo' of hoe hun het noemen.
Privacy
Contact etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microcomputer
Hoeft niet meer, ben overgegaan naar KPN glasvezel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

microcomputer schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:46:
Hoeft niet meer, ben overgegaan naar KPN glasvezel
Oh, die belde tussendoor en heb je maar contract mee afgesloten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

microcomputer schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:40:
Er zijn ook nog andere instanties die met geheime nummers bellen, waar je misschien graag wel mee in gesprek wilt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:37

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Gewoon dit even lezen:
http://aaas.tilaa.com/

Dan even een doorverbind-service maken die hun naar +31853033033 doorverbindt. Of vertel ze dat je een nieuw nummer hebt en dat ze het huidige moeten schrappen! En dan dat genoemde nummer.

Vervolgens komen voor jou in een wereld van doorverbinden, wachtmuziek vol rickroll's en nog meer telefonische plezier ende vermaeck. Voor hun misschien een hoop ergernis, maar ze gooien je vast en zeker op een DONT CALL lijst. :P

En wie wil weten wat het is, bel maar gerust!

[ Voor 34% gewijzigd door AW_Bos op 31-07-2019 14:57 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• microcomputer
@HugoBoss1985
Die andere instanties, die me willen bereiken, bellen tegenwoordig met een 088 of
Dokter etc, hebben mij mobielnummer, want als ik niet gestoord wil worden, op vliegtuigstand.
Je kan het er maar druk mee hebben

@AW_Bos
Das ook een leuke oplossing wat u zegt

[ Voor 10% gewijzigd door microcomputer op 31-07-2019 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-08 09:48

-Hallo met Veenie
Oke bedankt.
Na 10 minuten
-Hallo bent u er nog?
Ja hoor ik ben er nog
Dat is prima.
Weer na 10 minuten.
Ja hoor,
Na 10 minuten
Meneer hallo?
Ja hallo wat is er?
Tuut Tuut Tuut

toon volledige bericht
haha deze ga ik onthouden xD

het probleem is dat ze vaak anoniem bellen en daar valt niet veel tegen te doen, maar ervoor zorgen dat ze gewoon niet meer willen bellen is nog beter.

Beter dan mijn idee om 'zodra ze bellen' ineens heel zacht te praten (dan moeten ze het volume omhoog doen) en daarna keihard op een fluitje blazen.

wedden dat ze niet meer bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:37

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Was dat fluitje geen broodje aap? Menig headset schijnt dergelijke hoge tonen wel te filteren waardoor ze niet bloot worden gesteld aan tinnitis.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Het zijn gewoon louche bedrijven. Vaak als je ZZP bent/ KVK hebt. Ben je gewoon het aan de beurt.

Heb zelf gehad dat ze me uitlachen omdat ze dachten dat ik het niet begrep of iets maar ik gaf gewoon alleen aan dat ze niet wisten waar ze het overhadden en zeker omdat ze ook niet wisten wanneer mijn contract + bij wie hij liep. Ze worden redelijk snel agressief. Maar ga er gewoon niet op in als het van je leverancier zelf is neem gewoon direct zelf contact met ze op ipv iemand die jouw belt.

Wel een rare gehad over ziggo zakelijk wat en bagger toko was dat. (was natuurlijk ziggo zelf niet maar ze doen zich zelf voor als ziggo.
Beste meneer MeZZiN,

Hartelijk dank voor uw interesse in Ziggo Zakelijk. Hieronder de voordelen.

Altijd een hogere internetsnelheid dan u nu heeft. Tot wel 500mbit!
BTW-factuur. Elk product los gespecificeerd zodat u maximaal kunt terugvorderen bij de fiscus.
Zakelijke klantenservice. Amper tot geen wachttijden en hoge expertise in geval van een storing of vragen.
Schakelpakket. Binnen uw huidig contract producten maandelijks aanzetten en uitzetten.
De eerste maand gratis!
Als u gebruik maakt van een Vodafone mobiel in combinatie met een alles in 1 pakket van Ziggo krijgt u de volgende voordelen:

€4,13 korting per mobiel abonnement
Dubbele data
Extra TV-pakket naar keuze (Ziggo Movies & Series L met HBO-series, Ziggo Sport Totaal of Ziggo Kids)
Veilig online pakket
Wilt u graag advies of meer specifieke informatie? Wij hebben experts welke u telefonisch kunnen helpen het juiste pakket samen te stellen.
Graag horen wij van u als u hier gebruik van wilt maken. Een reactie op deze email is voldoende.

Met vriendelijke groet,

Adviseur Ziggo Zakelijk
toon volledige bericht
De enige reden waarom ik dit had door laten lopen omdat het voor mij wel handig kan zijn omdat zakelijk een betere upload heeft dan prive. Als ik dan internet heb (ziggo heeft al maanden issues)

Maar goed er klopt weinig van wat ze zeggen en voornamelijk ze doen zich voor al Ziggo.

Je wordt hier redelijk gek van en het gebeurd zo vaak dat ze bellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:48

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ik werd ook zakelijk plat gebeld (zeker 3 keer per week) door "verschillende" (sure) bedrijven die mij zakelijke energie wilde aansmeren. Meermaals aangegeven geen interesse te hebben, ze hebben me meermaals "uit hun systeem gehaald" maar het bleef doorgaan.

Wat werkte wel?
Ik heb op een gegeven moment gezegd toen die gast aan zijn verhaal begon "hey, ik zal je wat tijd besparen, het gaat om energie?"
Hij: ja
Ik: Okay, dan heeft dit weinig nut inderdaad, de energie zit namelijk bij de huur van het pand in, daar heb ik verder geen zeggenschap over en ben ik eigenlijk heel blij mee :)
Hij: Oh, dat heeft u goed geregeld dan inderdaad. Okay dan haal ik u uit ons systeem.

Sindsdien (zeker 4 maanden geleden nu) nooit meer last van gehad :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• microcomputer
@Spike_wolf
Das ook een mooie oplossing zo, goed gedaan
Pagina: 1