Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Gebeld door Energiemanager.nl, scam of kans?

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Ik weet niet zeker of ik het hier op de goede plek heb gezet, maar aangezien het over energie gaat en om besparing heb ik het hier gepost, de kans dat iemand hier ervaring mee heeft lijkt me het grootst. Shopping forum leek me net even wat te ver hier van af staan...
------

Ik neem normaliter nooit op voor telefonische verkopers, maar in dit geval deed ik dat wel (verwachte een anoniem telefoontje van iemand anders) en ben ik toch een beetje meegetrokken in het verhaal.

Nu vraag ik me alleen af of ik écht met een wereldverbeteraar te maken heb of een bedrijf dat mij via een slimme omweg weer te slim af is, net zoals Essent mij nu al 3 jaar een mediamarkt toeslag laat betalen voor een sigaar uit eigen doos. Zij wisten hier al van, want ze vertelden het me direct.

Wat ik zo zie zit het bedrijf tussen de klant en 5 potentiële energieleveranciers in, worden betaald door de energieleveranciers en zij doen jou een voorstel voor één van de energieleveranciers die zij in de portefeuille hebben zitten.

-----
Ik heb zonnepanelen op dak, dus relatief laag stroomverbruik.

Op dit moment betaal ik 83 euro per maand aan gas en stroom, wat volgens mij al te hoog is ingeschat.

Nu ben ik gebeld door deze club en zij gaven aan mij flink geld te kunnen uitsparen. Er werden wat vragen gesteld en ik kreeg een SMS'je met een code die ik moest doorgeven zodat ze mijn verbruiksinfo konden zien, op basis daarvan kon een voorstel worden gedaan.

Nu is die info denk ik niet correct, want ik verbruik effectief ongeveer 1000kWh per jaar en zit steevast onder de 900m³ gas. Dit voorstel gaat namelijk uit van een effectief verbruik van 6365kWh, gasverbruik klopt wel.

Zojuist heb ik 5 voorstellen ontvangen. De namen van de energieleveranciers staan daar niet bij, maar de voorgestelde maandbedragen zijn meer dan het dubbele dan wat ik nu al betaal, maar dat komt uiteraard omdat ze op een of andere reden van totaal verkeerde cijfers uitgaan.

Ze gaan me eind van de week terugbellen en dan moet (mag) ik een beslissing nemen.

Aan de ene kant zou ik best wel van Essent af willen, maar ik wil niet in de zoveelste valkuil vallen. Ik vraag me dan ook af, heb ik onterecht een beetje argwaan, of zijn de ervaringen hier toch anders? Zijn er überhaupt ervaringen met dit bedrijf, want op Google vind ik niets, omdat de naam zo algemeen is, kom je op allerlei andere zaken uit.

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?

Alvast dank!

• T-MOB
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 31-03 20:49

T-MOB

Echte chocomel eerst!

Ga gewoon zelf naar gaslicht.com om een de beste deal voor jezelf uit te zoeken. Daar hoef je toch geen tussenpartij voor te betalen. Zeker geen partij die zich telefonisch aan je opdringt. Oh, en je moet natuurlijk niet naar voorgestelde maandbedragen kijken, maar naar de daadwerkelijke tarieven die je betaalt. Dat maandbedrag is alleen een voorschot.

Falling isn't flying \ Floating isn't infinite

• GENETX
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23:11
Gewoon lekker negeren. Grote kans dat ze slechts het verbruik hebben bemachtigd en niet je opwek. Dat op zich is al amateuristisch... Volgende keer zou ik niet dit soort bedrijven toegang geven imho.

Dit soort marketeers willen gewoon inspelen op je gedachte dat je zo'n geweldige kans niet mag/wilt missen. Daarom wordt er ook altijd zo'n mooie deadline op gezet.

Dus ja, met T-MOB gewoon naar vergelijkingssites als tweakers eigen pricewatch ( https://tweakers.net/diensten/energie/ :P ) kijken. Dan kun je lekker op je eigen gemak vergelijken en de beste deal pakken.

* GENETX was laatst een dag thuis, direct colporteurs die "direct van de centrale inkopen" en "een soort toon installeren" als ik dan wel even 3 jaar vast wil zitten... :w

• Fairy
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Bedankt voor de antwoorden!

Ik zie inderdaad dat het om 3 en 5 jarige contracten gaat. Zeker in een veranderende markt als deze is dat inderdaad niet handig.

Dat van die opwek dat kan overigens wel eens kloppen, want ik heb het laatste jaar meer dan 4mWh opgewekt. Die lijkt als sneeuw voor de zon verdwenen :)

Zag laatst een leverancier die op dagelijkse basis prijsde, maar dan moest je een slimme meter hebben en ik heb een digitale meter zonder zendertje helaas dus dat is geen optie en Liander plaatst geen slimme meter of ik moet er zelf voor betalen. Was meen ik 170 euro.
quote:
GENETX schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:18:

Dus ja, met T-MOB gewoon naar vergelijkingssites als tweakers eigen pricewatch ( https://tweakers.net/diensten/energie/ :P ) kijken. Dan kun je lekker op je eigen gemak vergelijken en de beste deal pakken.
Die kende ik nog niet, energie vergelijken op Tweakers. Bedankt!

[Voor 42% gewijzigd door Fairy op 12-12-2017 11:46]

• Bl4ckviper
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 00:06

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Volgens mij kom je daar uit bij NLE of Qurrent. De soort toon zal dan wel Anna worden of qbox.

Direct contract zelf afsluiten lijkt mij verstandiger ;) en maar een jaar. Krijg je volgend jaar weer nieuwe bonus bij je overstap.

Be fast .... Be furious....

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True