Enphase momenteel zelfde probleem, status is offline.Wenzel schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:01:
Growatt: No data
Ik ben achteraf toch wel heel blij dat ik geld heb uitgegeven voor een kWh-meter. Scheelt een hoop gedoe met wel/geen data, ongeacht wie (fabrikant of HW) hiervan de 'schuldige' is.
Even geheel los van het feit dat mijn AEG-omvormer (Solarman) niet ondersteund wordt.
Even geheel los van het feit dat mijn AEG-omvormer (Solarman) niet ondersteund wordt.
Ondertussen lijkt het weer te werken!Doopy-X- schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:04:
[...]
Vanmorgen update gedaan van app en ook hier geen Growatt data

*burp*
Net was er een update. Kan niet zien of vinden wat er is veranderd of verbeterd. Wie weet dit wel?
3 x Sessy's, PV 10320WP solaredge, gasloos
Anoniem: 1420638
Bij mijn update stond: ''Lost een probleem op bij het controleren op updates voor energieapparaten''Leoniq schreef op maandag 11 december 2023 @ 16:04:
Net was er een update. Kan niet zien of vinden wat er is veranderd of verbeterd. Wie weet dit wel?
Ze zijn helaas offline in mijn HomeAssistant. Niks gewijzigd, gewoon offline. Probeer ik ze handmatig toe te voegen op IP (gewoon verbonden met mijn Unifi en de app werkt wel) maar dan kan hij geen verbinding krijgen. HomeAssistant maar geupdate en hij ziet ze nu wel, maar bij toevoegen hetzelfde.
Beetje vervelend dit. Zal later vandaag nog eens proberen maar heel veel aan de historische data heb ik op deze manier niet. Ligt er blijkbaar al enkele dagen uit, en ik ben niet iemand die ieder uur controleert of alles nog werkt.
Beetje vervelend dit. Zal later vandaag nog eens proberen maar heel veel aan de historische data heb ik op deze manier niet. Ligt er blijkbaar al enkele dagen uit, en ik ben niet iemand die ieder uur controleert of alles nog werkt.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Bij mij zijn er in de, API van de KWh meter, wat sensors vervallen in HA, hierdoor waren diverse sensors niet meer bereikbaar in het Energydashboard.Kuusj schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 08:42:
Ze zijn helaas offline in mijn HomeAssistant. Niks gewijzigd, gewoon offline. Probeer ik ze handmatig toe te voegen op IP (gewoon verbonden met mijn Unifi en de app werkt wel) maar dan kan hij geen verbinding krijgen. HomeAssistant maar geupdate en hij ziet ze nu wel, maar bij toevoegen hetzelfde.
De sensor "total_energy_export_t1" was bij mij niet meer actief, aanpassen naar "total_energy_export" loste het probleem op.
Kijk even op de integratie van de HW meters in HA welke actief zijn en pas de naam van de sensor aan.
Bij mij werkte dit om de sensor weer toe te voegen.
Ross
Hij krijgt helaas gewoon geen verbinding met de P1 meter en stopcontact-meter. Terwijl ze gewoon werken en HA ze ook laat zien als ‘adopteerbaar’ zeg maar.Ross11 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 12:07:
[...]
Bij mij zijn er in de, API van de KWh meter, wat sensors vervallen in HA, hierdoor waren diverse sensors niet meer bereikbaar in het Energydashboard.
De sensor "total_energy_export_t1" was bij mij niet meer actief, aanpassen naar "total_energy_export" loste het probleem op.
Kijk even op de integratie van de HW meters in HA welke actief zijn en pas de naam van de sensor aan.
Bij mij werkte dit om de sensor weer toe te voegen.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Ik zag het ook, ben benieuwd wat ze gaan toevoegen
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Matter?
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Mogelijk is hier iets te vinden waar je wat mee kan. " https://github.com/home-assistant/core/issues/87432 "Kuusj schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 12:46:
[...]
Hij krijgt helaas gewoon geen verbinding met de P1 meter en stopcontact-meter. Terwijl ze gewoon werken en HA ze ook laat zien als ‘adopteerbaar’ zeg maar.
Ross
Beste,
Mijn vraag is de volgende. Als ik op de datum van het jaarcontract de P1 verwijder (zou ik alle data kwijt zijn). Dan zou ik dit telkens zo kunnen doen om de jaarlijks verbruiksgegevens exact te kunnen zien in de app. Klopt mijn redenatie? Gebruik zelf de 3 kwh van wizzard, die blijft voor mijn data gewoon doorlopen.
Hoor het graag.
Mijn vraag is de volgende. Als ik op de datum van het jaarcontract de P1 verwijder (zou ik alle data kwijt zijn). Dan zou ik dit telkens zo kunnen doen om de jaarlijks verbruiksgegevens exact te kunnen zien in de app. Klopt mijn redenatie? Gebruik zelf de 3 kwh van wizzard, die blijft voor mijn data gewoon doorlopen.
Hoor het graag.
Dit soort vragen kan je het best direct aan HomeWizard vragen, via https://helpdesk.homewizard.com/nl/Leoniq schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:24:
Beste,
Hoor het graag.
Embedded Software Developer @ HomeWizard | Doet soms wat voor Home Assistant
Gebruik sinds een half jaar de energy socket tussen buitenstopcontact (wel overkapt) en 8A grannylader,BGFG schreef op maandag 11 december 2023 @ 07:12:
[...]
@KarlMarX : in de link van @PeacekeeperNL zie je reden 1 dus….Voor hetzelfde geld gebeurt dat met je wcd. Die dingen zijn niet gemaakt voor een langdurige zware belasting. En dat is wel wat er gebeurt tijdens opladen. Maar: zelf weten uiteraard.
Edit: Lees ook de rest van de reacties maar eens van die link….
nog nooit enig probleem ondervonden, warm lopen oid, kan zo makkelijk verbruik en kosten bijhouden.
Dit! Als ze niet willen gaan achterlopen op andere fabrikanten dan zullen ze wel mee moeten. Ik zou heel graag hun producten in homekit willen zien (al heeft homekit nog geen integratie voor alles). Ik verwacht niet dat de huidige producten een matter update krijgen maar wel nieuwe producten en varianten van bv de P1, watermeter etc die matter ondersteunen.
Zie graag Homewizard naast al mijn andere smarthome producten die ik al in homekit heb, erbij komen.
Weet iemand wat de IP-rating is van de HomeWizard Energy Socket?
We hebben hier een buitenstopcontact, waarop een PHEV wordt geladen met granny charger, vandaar.
We hebben hier een buitenstopcontact, waarop een PHEV wordt geladen met granny charger, vandaar.
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Hee, deja vu…!
Niet geschikt voor buitengebruik. Gewoon echt niet doen.
Ik zocht op IP-rating en buiten, maar kwam het niet tegenGramser schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 14:56:
Hee, deja vu…!
Bedankt voor je reactie, ga even kijken of we dat ook anders kunnen oplossen dan.
Edit: ik zie nu letterlijk een paar post hierboven erover gesproken worden, afijn.
[ Voor 12% gewijzigd door JanHenk op 15-12-2023 15:03 ]
Je zou zo'n kWh meter voor in de meterkast (DIN-bevestiging) in een waterdichte behuizing kunnen plaatsen? Of binnenJanHenk schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 15:00:
[...]
Ik zocht op IP-rating en buiten, maar kwam het niet tegen
Bedankt voor je reactie, ga even kijken of we dat ook anders kunnen oplossen dan.
Edit: ik zie nu letterlijk een paar post hierboven erover gesproken worden, afijn.
Life is not about specs, it is about joy!
Goed idee, dank je. Ik ga even kijken wat ik daar precies voor nodig ben en hoe dat uitwerkt.bartvl schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 15:45:
[...]
Je zou zo'n kWh meter voor in de meterkast (DIN-bevestiging) in een waterdichte behuizing kunnen plaatsen? Of binnen.
Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat het buitenstopcontact en de granny charger al ruim 7 jaar prima werken... Plus dat mijn vader (daar gaat het nu om) er zelf (blijkt) een 'domme' tussenstekker die ook niet waterdicht is (!) tussen heeft geplaatst. Blijkbaar altijd goed gegaan... Maar lijkt me niet de manier
Edit: installateur gebeld. Gaat voor mij een 1-fase kWh-meter in een klein DIN-kastje binnen in de garage plaatsen, voor het betreffende stopcontact... Opgelost.
[ Voor 11% gewijzigd door JanHenk op 15-12-2023 16:54 ]
In mijn ervaring komt dat vanzelf weer goed.
Hier hetzelfde probleem.Niwla schreef op maandag 18 december 2023 @ 07:56:
Kort vraagje:
Terugkijkend naar afgelopen dagen mis ik bij een aantal dagen mijn gegevens/getallen:
[Afbeelding]
Iemand hier ervaring mee of een oplossing voor?
Vanmiddag contact over gehad.
Is bij hun bekend. Word aan gewerkt
Afgelopen week is mijn slimme meter vervangen ivm een verzwaring naar 3-fase, maar mijn P1-meter registreert nu het gasverbruik niet meer. Heb hem al gereset en opnieuw gekoppeld maar dat mocht niet baten.
Koppeling van gasmeter naar slimme meter zou een probleem kunnen zijn, maar dan zou mijn energieleverancier waarschijnlijk ook geen data ontvangen (kan ik nu nog niet zien, want blijkbaar heeft de netbeheerder de nieuwe meter nog niet doorgegeven).
Iemand hier een idee wat ik nog meer kan proberen?
Koppeling van gasmeter naar slimme meter zou een probleem kunnen zijn, maar dan zou mijn energieleverancier waarschijnlijk ook geen data ontvangen (kan ik nu nog niet zien, want blijkbaar heeft de netbeheerder de nieuwe meter nog niet doorgegeven).
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Geduld kan ik je zeggenRobbieB schreef op maandag 18 december 2023 @ 21:13:
Afgelopen week is mijn slimme meter vervangen ivm een verzwaring naar 3-fase, maar mijn P1-meter registreert nu het gasverbruik niet meer. Heb hem al gereset en opnieuw gekoppeld maar dat mocht niet baten.
Maar, sidenote, heb geen HW P1 meter.
Mijn reviews al gezien?
Ah ok, als dat het geval is dan wachten we nog even afPeacekeeperNL schreef op maandag 18 december 2023 @ 21:20:
[...]
Geduld kan ik je zeggenkoppeling maken kan een aantal dagen duren is mijn persoonlijke ervaring (half augustus gehele meterkast vervangen incl slimme meters). Als het goed is heeft de monteur van de netbeheerder ervoor gezorgd dat ze onderling worden gekoppeld, maar voordat ze data gaan synchroniseren duurde bij mij een volle week.
Maar, sidenote, heb geen HW P1 meter.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Bij mij kon je middels de knop op de slimme meter doorklikken naar een display waarin werd aangegeven wanneer voor het laatst is gesynchroniseerd. Deze bleef bij mij dus een volle week leeg voordat ie eindelijk eens synchroniseerde.RobbieB schreef op maandag 18 december 2023 @ 21:25:
[...]
Ah ok, als dat het geval is dan wachten we nog even af. Klinkt plausibel, want de HW P1 meter krijgt alleen data direct van de slimme meter. Als die nog geen gas-data ontvangt kan die het ook niet doorsturen.
Mijn reviews al gezien?
Volgens mij is mijn Watermeter kapot...
Hij toonde als offline in de app, en piept ook behoorlijk. Maar verwijderd uit de app en ik ben aan het proberen om 'm opnieuw toe te voegen, maar als ik de knop in houd wordt 'ie heel even blauw en vervolgens gaat het spul weer uit. Door middel van het gaatje op de achterkant heb ik 'm daarna terug naar fabrieksinstellingen gekregen, hij pulseert nu wit maar alsnog zie ik geen WiFi kanaal van de Watermeter. Als ik de knop nu vasthoud dan gebeurt er wederom niets (behalve dat de pieptoon verandert en de led soms even blauw wordt maar vervolgens alsnog niks uitzendt).
Help @HomeWizard_NL ? :-)
Hij toonde als offline in de app, en piept ook behoorlijk. Maar verwijderd uit de app en ik ben aan het proberen om 'm opnieuw toe te voegen, maar als ik de knop in houd wordt 'ie heel even blauw en vervolgens gaat het spul weer uit. Door middel van het gaatje op de achterkant heb ik 'm daarna terug naar fabrieksinstellingen gekregen, hij pulseert nu wit maar alsnog zie ik geen WiFi kanaal van de Watermeter. Als ik de knop nu vasthoud dan gebeurt er wederom niets (behalve dat de pieptoon verandert en de led soms even blauw wordt maar vervolgens alsnog niks uitzendt).
Help @HomeWizard_NL ? :-)
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
@TommyGun Het is niet de 5v USB adapter die piept? Probeer eens een ander. Bij mij was dat de oplossing.
(Bijgeleverde adapter is van het kaliber 2euro ali express en is ook verdacht lichtgewicht)
(Bijgeleverde adapter is van het kaliber 2euro ali express en is ook verdacht lichtgewicht)
Nee, echt de meter zelf maar ik zal eens een andere adapter proberen, thanks.Propheticus schreef op maandag 18 december 2023 @ 23:32:
@TommyGun Het is niet de 5v USB adapter die piept? Probeer eens een ander. Bij mij was dat de oplossing.
Ik heb die ook vorige week vervangen door die van mijn Samsung Phone. Blijft tot nu to gewoon goed werken. Merkte dat in dit topic vaker watermeters uitvielen. Denk ook dat die adapter niet de beste is.Propheticus schreef op maandag 18 december 2023 @ 23:32:
@RobbieB dat lijkt inderdaad op een probleem van de koppeling tussen slimme meter en de gasmeter. Dat moet je netleverancier fixen!
Embedded Software Developer @ HomeWizard | Doet soms wat voor Home Assistant
Ga er vanuit dat de elektricien de gasmeter heeft gekoppeld? Zo niet dan zou je dit zelf kunnen doen. Procedure hangt af van het type maar dat zou je even kunnen googlen. Zoiets als dit bv: https://www.stedin.net/kl...limme-elektriciteitsmeterRobbieB schreef op maandag 18 december 2023 @ 21:13:
Pas op met verzegelingen! Bij mijn nieuwe meters zitten de benodigde knoppen achter zegels.GM15 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 08:15:
[...]
Ga er vanuit dat de elektricien de gasmeter heeft gekoppeld? Zo niet dan zou je dit zelf kunnen doen. Procedure hangt af van het type maar dat zou je even kunnen googlen. Zoiets als dit bv: https://www.stedin.net/kl...limme-elektriciteitsmeter
Mijn reviews al gezien?
Ik krijg de watermeter maar niet gekoppeld.
Gebruik 2.4Ghz
Mobiele data staat uit
Knippert blauw
Toch krijg ik elke keer bijgaande foutmelding::strip_exif()/f/image/QtNNs46TsGvat9mEd04sfqvA.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand een idee?
UPDATE: uiteindelijk is het wel gelukt met 5Ghz. Wellicht een probleem met mijn 2.4Ghz netwerk.
Gebruik 2.4Ghz
Mobiele data staat uit
Knippert blauw
Toch krijg ik elke keer bijgaande foutmelding:
:strip_exif()/f/image/QtNNs46TsGvat9mEd04sfqvA.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand een idee?
UPDATE: uiteindelijk is het wel gelukt met 5Ghz. Wellicht een probleem met mijn 2.4Ghz netwerk.
[ Voor 8% gewijzigd door V-8 op 20-12-2023 18:07 ]
Tesla MYJ SR | BMW i3S 94Ah | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant
Ik overweeg een homewizard wifi kwh-meter aan te schaffen om de daadwerkelijke opwek van de zonnepanelen inzichtelijk te krijgen via home assistant.
De installatie ziet er niet zo ingewikkeld uit, maar de verhuurder wil waarschijnlijk dat het door een erkende installateur gedaan wordt (moet het nog navragen, maar in de faq staat dat wijzigingen in de groepenkast via een erkende installateur moeten).
Heeft iemand hier ervaring met het installeren van deze meter en een idee wat zo'n grapje ongeveer zou moeten kosten als je het door een professional laat doen?
De installatie ziet er niet zo ingewikkeld uit, maar de verhuurder wil waarschijnlijk dat het door een erkende installateur gedaan wordt (moet het nog navragen, maar in de faq staat dat wijzigingen in de groepenkast via een erkende installateur moeten).
Heeft iemand hier ervaring met het installeren van deze meter en een idee wat zo'n grapje ongeveer zou moeten kosten als je het door een professional laat doen?
Je kan het ook anders oplossen, ik zelf had de kwh meter in ons oude huis naast de omvormer geplaatst, scheelt je gedoe in de meterkastSpektaculair schreef op donderdag 21 december 2023 @ 11:59:
Ik overweeg een homewizard wifi kwh-meter aan te schaffen om de daadwerkelijke opwek van de zonnepanelen inzichtelijk te krijgen via home assistant.
:strip_exif()/f/image/R1itJlwyDuI9MfAOsRhp3n4y.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/pP1zpe5bgOfDhqjuPEQAkmlG.jpg?f=fotoalbum_medium)
Mijn phase L1 en L3 zijn omgedraaid in de app hebben andere mensen dit ook?
Groepen met automaten (schakelaars) of hun aardlekschakelaars zijn niet per se van links naar rechts op fases 1, 2, 3 aangesloten.lordnuts schreef op donderdag 21 december 2023 @ 13:27:
Mijn phase L1 en L3 zijn omgedraaid in de app hebben andere mensen dit ook?
Bij mij loopt dit ook compleet door elkaar. De fases zijn onder mijn hoofdschakelaar 3,2,1 aangesloten en erboven ook weer in de war naar de aardlekschakelaars.
Resultaat: Groep 1 is fase 3, Groep 2 is fase 1 en Groep 3 is fase 2.
[ Voor 4% gewijzigd door Propheticus op 21-12-2023 15:29 ]
@Propheticus @Leoniq Ik was sceptisch maar een andere 5v adapter (Samsung) heeft het probleem verholpen, weird. Thanks!
Top! ik heb zojuist voor de zekerheid de adapter ook maar vervangen (wat een licht ding die van Homewizard!)TommyGun schreef op donderdag 21 december 2023 @ 16:14:
@Propheticus @Leoniq Ik was sceptisch maar een andere 5v adapter (Samsung) heeft het probleem verholpen, weird. Thanks!
Ik heb het gewoon zelf gedaan, maar zit dan ook niet in een huurwoning. Ik denk dat een monteur hier een half uur mee bezig is voor een tarief van ik gok € 75,- per uur.Spektaculair schreef op donderdag 21 december 2023 @ 11:59:
Het is goed te doen, als je wat verstand van elektra hebt.
De groepenkast (het deel boven de meter) mag je gewoon zelf aankomen.
Ik heb hiervoor speciale aansluitdraden voor de meterkast gehaald. Instructie van HW volgen je bent zo klaar.
Let wel: Zorg dat je de stroom er afhaalt, 230V kietelt en vonkt goed.
Daarnaast: Als je het goed verkloot (dunne draadjes en onveilig) en je krijgt ooit brand, dan zou de verzekering mogelijk moeilijk kunnen gaan doen. Maar dan moet je het wel heel bont maken!
M'n vader leerde het me al; bij defecte apparatuur altijd beginnen bij de voeding. Hier ligt heel vaak de oorzaak.TommyGun schreef op donderdag 21 december 2023 @ 16:14:
[ Voor 3% gewijzigd door Propheticus op 22-12-2023 10:14 ]
Heeft iemand dit al meer gehad? Resetten helpt niet. Lijkt wel alsof het meet mechanisme gewoonweg gaar is... Net opnieuw ingeplugged en meteen 72 kWh erbijJB schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:34:
[...]
Hier is de socket ook compleet de weg kwijt. Erg vervelend. Wissen history werkt niet.
[Afbeelding]

Mijn boefje is liev!
@HomeWizard_NL en iedereen:
Ik heb mijn p1 een paar maandjes, maar ik zie dat hij 'offline' is. Ik heb recent het netwerk veranderd, dus ik dacht dat het dat waarschijnlijk zou zijn. Maar er is iets geks:
De hele p1 unit gaat alleen aan/pairingmode/wit licht als ik de knop voor een seconde of 5 ingedrukt houdt. Maar nu komt het: Als ik de knop los laat dan gaat het hele ding ook gelijk uit. En bij ingedrukt houden blijft hij dus aan/op pairing. Pairing lukte echter ook niet. Ik zie de P1 unit niet verschijnen bij mijn netwerken. Er is dus iets geks aan de hand met de unit. Wat zou ik nog kunnen proberen?
Is hij kapot of heeft iemand dit eerder gezien?
Edit: De P1 zit via de bijgeleverde usb-c kabel met stroom adapter in het stopcontact. Ik heb ook een andere kabel geprobeerd, zelfde verhaal.
EDIT: opgelost. stroom adapter van homewizard had het blijkbaar begeven. Andere adapter werkt prima.
Ik heb mijn p1 een paar maandjes, maar ik zie dat hij 'offline' is. Ik heb recent het netwerk veranderd, dus ik dacht dat het dat waarschijnlijk zou zijn. Maar er is iets geks:
De hele p1 unit gaat alleen aan/pairingmode/wit licht als ik de knop voor een seconde of 5 ingedrukt houdt. Maar nu komt het: Als ik de knop los laat dan gaat het hele ding ook gelijk uit. En bij ingedrukt houden blijft hij dus aan/op pairing. Pairing lukte echter ook niet. Ik zie de P1 unit niet verschijnen bij mijn netwerken. Er is dus iets geks aan de hand met de unit. Wat zou ik nog kunnen proberen?
Is hij kapot of heeft iemand dit eerder gezien?
Edit: De P1 zit via de bijgeleverde usb-c kabel met stroom adapter in het stopcontact. Ik heb ook een andere kabel geprobeerd, zelfde verhaal.
EDIT: opgelost. stroom adapter van homewizard had het blijkbaar begeven. Andere adapter werkt prima.
[ Voor 14% gewijzigd door adros op 22-12-2023 17:58 ]
Gepassioneerd Landschapsfotograaf
@adros Om maar even de -ondertussen- voor de hand liggende vraag te stellen: heb je ook al een andere adapter geprobeerd?
Dat had ik dus nog niet gedaan. Nu net wel, en hij doet het. Adapter kapot blijkbaarPropheticus schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 17:34:
@adros Om maar even de -ondertussen- voor de hand liggende vraag te stellen: heb je ook al een andere adapter geprobeerd?

Gepassioneerd Landschapsfotograaf
Ik heb nu al voor de 2e keer dit jaar dat een energie socket toch wel op hol slaat.
Het is ook dezelfde meter die het betreft.
Vorige keer hierover contact met hen gehad, was niks aan te doen, slechts de meter resetten, maar dan ben je dus totaal van het hele jaar kwijt.
Nu is het dus weer mis, dezelfde meter welke mijn uitgebreide HIFI, thuisbioscoop monitort.
Zal een foto ter illustratie bijsluiten.
Zal ze na de kerst nog weer eens aanschrijven, toch wel erg irritant dit....
De socket was van de spanning afgeweest vanwege het schilderen van het appartement. de overige sockets functioneren, tenminste op moment van schrijven, wel correct, meerdere zijn van het stroomnet geweest.
Vorige keer hierover contact met hen gehad, was niks aan te doen, slechts de meter resetten, maar dan ben je dus totaal van het hele jaar kwijt.
Nu is het dus weer mis, dezelfde meter welke mijn uitgebreide HIFI, thuisbioscoop monitort.
De socket was van de spanning afgeweest vanwege het schilderen van het appartement. de overige sockets functioneren, tenminste op moment van schrijven, wel correct, meerdere zijn van het stroomnet geweest.
:strip_exif()/f/image/kJ61dYobxe0JnHsLGHGnXwqK.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja ik heb dit ook bij 2 pluggen... maar mijn vorige posts kennen geen reacties dus geen idee of wij de enige zijn...dinandus schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 22:07:
Ik heb nu al voor de 2e keer dit jaar dat een energie socket toch wel op hol slaat.
[Afbeelding]
/f/image/OO61nDxr6Gn7HUMWwPF4OskI.png?f=fotoalbum_large)
De ventilatie plug heb ik compleet reset omdat ik die historie niet zo boeiend vond, maar het lijkt erop dat het meet-mechanisme gewoon naar de klote is;
/f/image/gTYJuHTZiYVRa58TClRkpaYi.png?f=fotoalbum_large)
Na de reset heb ik meteen 59 kWh aan verbruik

Er zijn dus 2 dingen die nu heel vervelend zijn;
- het verbruik klopt niet (meer)
- het corrigeren van foute waarden lijkt niet te gaan waardoor je hele historie naar de klote is
Mijn boefje is liev!
Ik heb nu 9 pluggen. En die zijn nu 1 jaar in gebruik. Nog nooit een probleem mee gehad. Behalve de adapter van de watermeter. (Is dan ook geen plug).
Dit is het hele probleem wat ik tot nu toe met heel homewizzard gehad heb. Er is geen mogelijkheid om data aan te passen. Bij mij heeft Growatt eruit gelegen en doordat ik geen data toe kan voegen van die 11 dagen is het hele jaar niet meer correct. Bizar dat er nog steeds geen edit functie van de data beschikbaar is. Zo moeilijk is het niet om een Mysql database style edit toe te voegen.JB schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 09:04:
- het verbruik klopt niet (meer)
- het corrigeren van foute waarden lijkt niet te gaan waardoor je hele historie naar de klote is
Het is wat mij betreft echt 1 van de eerste functies die toegevoegd moet worden om de data bruikbaar te houden. nu heb ik 11.5 maanden data maar doordat maanden in weken ipv dagen gedaan is klopt de maand data niet helemaal en heb ik een gat die ik niet aan kan vullen ondanks dat ik de exacte data heb en moet ik een heel jaar handmatig gaan berekenen. Bizar gewoon voor een product dat overzicht moet geven.
De data is er allemaal maar de gebruik ervan is echt niet optimaal op deze manier.
[ Voor 3% gewijzigd door computerjunky op 23-12-2023 17:49 ]
Er is een verschil tussen een plug van HW zelf die faalt en de externe omvormer koppeling waar een grote kans is dat de oorzaak bij een externe partij (Growatt) ligt..computerjunky schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 17:42:
[...]
Dit is het hele probleem wat ik tot nu toe met heel homewizzard gehad heb. Er is geen mogelijkheid om data aan te passen. Bij mij heeft Growatt eruit gelegen en doordat ik geen data toe kan voegen van die 11 dagen is het hele jaar niet meer correct. Bizar dat er nog steeds geen edit functie van de data beschikbaar is. Zo moeilijk is het niet om een Mysql database style edit toe te voegen.
Het is wat mij betreft echt 1 van de eerste functies die toegevoegd moet worden om de data bruikbaar te houden. nu heb ik 11.5 maanden data maar doordat maanden in weken ipv dagen gedaan is klopt de maand data niet helemaal en heb ik een gat die ik niet aan kan vullen ondanks dat ik de exacte data heb en moet ik een heel jaar handmatig gaan berekenen. Bizar gewoon voor een product dat overzicht moet geven.
De data is er allemaal maar de gebruik ervan is echt niet optimaal op deze manier.
WP: Quatt Mono + 3kW back-up heater, SWW: CV-ketel, PV: 3520 Wp (Solaredge SE3000H) & 1620 Wp (Enphase IQ8)
Mijn P1 meter is ook offline gegaan vanmiddag. Terug up en running nu maar wel vervelend. Draaide al een half jaar zonder problemen.
Hopelijk blijft het stabiel terug.
Hopelijk blijft het stabiel terug.
Nee niet mee eens, beide zijn een feature waar ik voor betaal en beide hebben als gevolg dat ik nu met data zit waar ik niets mee kan. De Growatt koppeling zit immers in het betaalde deel van het ecosysteem en is niet gratis. kortom mede verantwoordelijk voor de functie. Anders had het gewoon in de gratis versie moeten zitten.Toby-Wan schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 18:06:
[...]
Er is een verschil tussen een plug van HW zelf die faalt en de externe omvormer koppeling waar een grote kans is dat de oorzaak bij een externe partij (Growatt) ligt..
Dat moet gewoon gecorrigeerd worden en dus is het noodzakelijk dat er een edit komt waardoor we de data kunnen fixen.
sws zou het fijner zijn als de geschiedenis van de omvormer in HWE beter inzichtelijk wordt. Dus ook data van voordat je via HWE toegang verschafte om je gebruik te monitoren via de app. Dan is het probleem meteen uit de wereld en is na een moment zonder verbinding, vanuit welke kant dan ook, de data zsm weer opgehaald en is alle data dus ook weer betrouwbaar.computerjunky schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 20:51:
[...]
Nee niet mee eens, beide zijn een feature waar ik voor betaal en beide hebben als gevolg dat ik nu met data zit waar ik niets mee kan. De Growatt koppeling zit immers in het betaalde deel van het ecosysteem en is niet gratis. kortom mede verantwoordelijk voor de functie. Anders had het gewoon in de gratis versie moeten zitten.
Dat moet gewoon gecorrigeerd worden en dus is het noodzakelijk dat er een edit komt waardoor we de data kunnen fixen.
Het blijft dat de koppeling afhankelijk is van hoe goed de omvormerbedrijf de API in de lucht houdt, hier kan HW moeilijk enige verantwoordelijkheid hebben. Voor zover ik meekrijg is Growat de enige omvormer met serieuze issues. Hoor niks hier niks over solareddge / enphase / etc, dus ligt het dan aan HW of aan Growatt?computerjunky schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 20:51:
[...]
Nee niet mee eens, beide zijn een feature waar ik voor betaal en beide hebben als gevolg dat ik nu met data zit waar ik niets mee kan. De Growatt koppeling zit immers in het betaalde deel van het ecosysteem en is niet gratis. kortom mede verantwoordelijk voor de functie. Anders had het gewoon in de gratis versie moeten zitten.
Alternatieve suggestie installeer een kWh meter, dan is het duidelijk dat volledige verantwoordelijkheid bij HW ligt
WP: Quatt Mono + 3kW back-up heater, SWW: CV-ketel, PV: 3520 Wp (Solaredge SE3000H) & 1620 Wp (Enphase IQ8)
Klopt. Eens met je, maar deze discussie wordt steeds opnieuw opgestart door @computerjunky. Ik heb een losse kWh meter tussen groepen kast en omvormer. Werkt perfect en niet afhankelijk van externe data van een of andere vage Chinese server.Toby-Wan schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 21:36:
[...]
Het blijft dat de koppeling afhankelijk is van hoe goed de omvormerbedrijf de API in de lucht houdt, hier kan HW moeilijk enige verantwoordelijkheid hebben. Voor zover ik meekrijg is Growat de enige omvormer met serieuze issues. Hoor niks hier niks over solareddge / enphase / etc, dus ligt het dan aan HW of aan Growatt?
Alternatieve suggestie installeer een kWh meter, dan is het duidelijk dat volledige verantwoordelijkheid bij HW ligt
Laten we dan de discussie voeren mbt de plugs. Ik wil die data ook corrigeren. Zit nu met een miljoen-miljard kWh te koekeloeren.
Mijn boefje is liev!
Hier ook 5 omvormers met een kwh meter van HW op zich geen problemen mee, laatst één die even kwijt was en daarmee ook een paar dagen data die kan ik niet corrigeren.BGFG schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 21:47:
[...]
Klopt. Eens met je, maar deze discussie wordt steeds opnieuw opgestart door @computerjunky. Ik heb een losse kWh meter tussen groepen kast en omvormer. Werkt perfect en niet afhankelijk van externe data van een of andere vage Chinese server.
Op zich in dit geval niet echt een probleem maar het zou wel prettig zijn als je die kwh's nog even bij kunt plussen voor het overzicht.
Sowieso vind ik het niet nodig om die 5 omvormers allemaal aan het internet te hangen.
Maar ik kan me voorstellen dat als je maar 1 of 2 omvormers hebt en je die toch al op internet hebt hangen plus dat dan HW die service bied het wel erg prettig is dat het dan ook gewoon werkt.
Ik denk dat het voor HW zelf ook een vervelende bijkomstigheid is dat ze zich afhankelijk gemaakt hebben van de omvormer boeren en daardoor zich extra klachten op de hals halen.
De plugs die ik gebruik heb ik tot op heden nog geen problemen mee ervaren.
Worden ook alleen gebruikt om te meten en niet om te schakelen en daar schijnt nog wel eens wat mis te gaan.
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
@Ronald.42 ik schakel ze ook niet. Ze zijn beiden de weg kwijt na een jaar. Ik vind dat gek. Resetten helpt niet. Ook daarna lijkt het meet-mechanisme niet oké, want de waarden die gemeten worden kloppen gewoonweg niet.
Zie ook de eerder gedeelde chart. In november is het ergens mis gegaan. Er zijn hier geen stroomstoringen geweest.
Zie ook de eerder gedeelde chart. In november is het ergens mis gegaan. Er zijn hier geen stroomstoringen geweest.
/f/image/OO61nDxr6Gn7HUMWwPF4OskI.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 52% gewijzigd door JB op 24-12-2023 00:22 ]
Mijn boefje is liev!
Die zijn wel echt de weg kwijt ja.JB schreef op zondag 24 december 2023 @ 00:20:
@Ronald.42 ik schakel ze ook niet. Ze zijn beiden de weg kwijt na een jaar. Ik vind dat gek. Resetten helpt niet. Ook daarna lijkt het meet-mechanisme niet oké, want de waarden die gemeten worden kloppen gewoonweg niet.
[Afbeelding]
Kun je de waarden ook herleiden tot een factor?
Bijv 10 of 100 keer te veel of is het echt random waardes uitspugen?
Wel bijzonder dat je dat fenomeen op meer dan 1 plug hebt.
Al enige reactie van Homewizard gehad hierover dan?
Als je dat al gemeld had, dan sorry volg niet alles dagelijks..
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Hier ook 1 socket (HWE-SKT-11 software 3.03) die na een jaar ongeveer 3 miljoen kWh noteerde in 1 dag, probleem voorgelegd aan HW en na ca. 4 weken nieuwe plug ontvangen.
Het verbruik kan helaas niet gecorrigeerd worden vlg HW. Overzicht van verbruik van mn warmtepomp nu dus in excel.
De foute socket heb ik nog steeds in gebruik met schakel taak, dat werkt nog wel. De metingen zijn 2 weken correct geweest, daarna weer dezelfde fout en afgelopen 3 weken weer goed.
Het verbruik kan helaas niet gecorrigeerd worden vlg HW. Overzicht van verbruik van mn warmtepomp nu dus in excel.
De foute socket heb ik nog steeds in gebruik met schakel taak, dat werkt nog wel. De metingen zijn 2 weken correct geweest, daarna weer dezelfde fout en afgelopen 3 weken weer goed.
Wordt in de "gratis" versie het overzicht van de laatste 12 maanden niet bewaart in de HW app?
In het overzicht "Dit jaar" zie ik alleen de maandwaarden terug tot en met oktober ll.
In de maandwaarden (die gek genoeg nog altijd niet van de eerste tot de laatste dag per maand lopen maar per "weken") kan ik daartegen wel tot 12 maanden teruggaan in de tijd.
Volgens mij begint "Dit jaar" toch in januari 2023 en niet in oktober 2023?
Wat doe ik verkeerd waardoor in het overzicht "Dit jaar" alleen een telling getoond wordt vanaf oktober ll. ?
In het overzicht "Dit jaar" zie ik alleen de maandwaarden terug tot en met oktober ll.
In de maandwaarden (die gek genoeg nog altijd niet van de eerste tot de laatste dag per maand lopen maar per "weken") kan ik daartegen wel tot 12 maanden teruggaan in de tijd.
Volgens mij begint "Dit jaar" toch in januari 2023 en niet in oktober 2023?
Wat doe ik verkeerd waardoor in het overzicht "Dit jaar" alleen een telling getoond wordt vanaf oktober ll. ?
[ Voor 7% gewijzigd door IvoB2 op 24-12-2023 08:43 ]
Kan het zijn dat je de contractdatum van je energieleverancier hebt ingevuld? Want dan laat ie de maanden niet zien.
Hier ook 2 nieuwe ontvangen. Wat zou er dan kapot zijn?BuysB schreef op zondag 24 december 2023 @ 07:58:
Hier ook 1 socket (HWE-SKT-11 software 3.03) die na een jaar ongeveer 3 miljoen kWh noteerde in 1 dag, probleem voorgelegd aan HW en na ca. 4 weken nieuwe plug ontvangen.
Blijft overeind dat je alle oude data kwijt bent

Mijn boefje is liev!
thx, dat was het inderdaad.Leoniq schreef op zondag 24 december 2023 @ 09:05:
Kan het zijn dat je de contractdatum van je energieleverancier hebt ingevuld? Want dan laat ie de maanden niet zien.
[ Voor 11% gewijzigd door IvoB2 op 24-12-2023 11:15 ]
En dat zal ik blijven doen tot het goed werkt. Een kWh is een oplossing maar ik heb geen enkele behoefte aan nog een duur apparaat met eigen verbruik.BGFG schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 21:47:
[...]
Klopt. Eens met je, maar deze discussie wordt steeds opnieuw opgestart door @computerjunky. Ik heb een losse kWh meter tussen groepen kast en omvormer. Werkt perfect en niet afhankelijk van externe data van een of andere vage Chinese server.
En het echte probleem wordt niet opgelost. Als die kWh meter defect raakt heb je ook een probleem. Dan heb je in je hw app een grafiek waar je niets mee kan omdat de data incorrect is. Krijg je dan een nieuwe meter dan maakt die van wat ik begrijp een nieuwe grafiek aan. (Correct me if im wrong). Dat os verre van ideaal. De wens om die nieuwe meter aan de oude grafiek te hangen en de data te corrigeren zal blijven bestaan.
Die edit is in alle scenario's waar het mis gaat gewoon wenselijk. Of dat door de api van growatt komt of niet lijkt mij niet heel relevant in die discussie.
Deze feature geeft trouwens ook mooi de mogelijkheid om handmatig een meter aan te maken en data in te vullen. Zo heb ik 8 meters van nedis. Die data zou ik graag handmatig invullen want ik ga echt geen 8x30 euro uit geven om het in deze omgeving te krijgen. En 1x per maand de data invullen lijkt me genoeg voor het overzicht het gaat me immers om jaarverbruik van deze apparatuur. Nieuwe feature terwijl ze een probleem oplossen. Win win.
Je klacht is gegrond maar je podium verkeerd.
Het zou mogelijk moeten zijn door de ID van de oude plug in de nieuwe te zetten.
Maar dat kan alleen via Home-assist of door HomeWizard zelf als het product retour gaat. Kan laatste mis hebben.
Maar dat kan alleen via Home-assist of door HomeWizard zelf als het product retour gaat. Kan laatste mis hebben.
Draai de zaak dan gewoon om:computerjunky schreef op zondag 24 december 2023 @ 13:36:
[...]
Deze feature geeft trouwens ook mooi de mogelijkheid om handmatig een meter aan te maken en data in te vullen. Zo heb ik 8 meters van nedis. Die data zou ik graag handmatig invullen want ik ga echt geen 8x30 euro uit geven om het in deze omgeving te krijgen. En 1x per maand de data invullen lijkt me genoeg voor het overzicht het gaat me immers om jaarverbruik van deze apparatuur. Nieuwe feature terwijl ze een probleem oplossen. Win win.
Verzamel de data van o.a. de HW app (en andere meetgegevens) en breng ze periodiek in in een app/bestand waar je zelf altijd toegang tot hebt, aanpassingen kan doen en/of niet afhankelijk bent van servers van derden.
Heb je ook alles in één en zelfs geen betalend abbo van HW voor nodig.
Zo doe ik het al jaren. De meetgegevens verzameld door (o.a.) de hardware van HW gaan in mijn bestand en niet omgekeerd. En dit bestand zit op een pc, tablet en in de cloud. Kan weinig mis mee gaan en kost niets extra.
Als je er zo ontvreden over bent, waarom gebruik je het dan en blijf je roeptoeteren op een verkeerde plek?computerjunky schreef op zondag 24 december 2023 @ 13:36:
[...]
En dat zal ik blijven doen tot het goed werkt. Een kWh is een oplossing maar ik heb geen enkele behoefte aan nog een door apparaat met eigen verbruik.
En het echte probleem wordt niet opgelost. Als die kWh meter defect raakt heb je ook een probleem. Dan heb je in je hw app een grafiek waar je niets mee kan omdat de data incorrect is. Krijg je dan een nieuwe meter dan maakt die van wat ik begrijp een nieuwe grafiek aan. (Correct me if im wrong). Dat os verre van ideaal. De wens om die nieuwe meter aan de oude grafiek te hangen en de data te corrigeren zal blijven bestaan.
Die edit is in alle scenario's waar het mis gaat gewoon wenselijk. Of dat door de api van growatt komt of niet lijkt mij niet heel relevant in die discussie.
Nogmaals;Gramser schreef op zondag 24 december 2023 @ 14:11:
Je klacht is gegrond maar je podium verkeerd.
Hoe dan met de plugs? Wacht maar tot je hier zelf tegen aan loopt...
@computerjunky heeft het over een omvormer (3rd party), ik heb 2 Energy Sockets die niet meer werken en waar ik alle data van verlies omdat ik niets kan corrigeren.
Mijn boefje is liev!
En daarom heb jij een punt en computerjunky niet/minder. Bij jou komt het falen / incorrecte data bij HW vandaan en dat zou gecorrigeerd moeten kunnen worden, volledig mee eens. Echter, Computerjunky zit het falen van Growatt op een API in de lucht te houden af te schuiven op HW en dat is mijns inziens gewoon niet fair. Dat is het verschilJB schreef op zondag 24 december 2023 @ 15:29:
[...]
Nogmaals;
@computerjunky heeft het over een omvormer (3rd party), ik heb 2 Energy Sockets die niet meer werken en waar ik alle data van verlies omdat ik niets kan corrigeren.
Ik snap wat je zegt, maar HW moet wel iets met het corrigeren van data wanneer iets mis is gegaan. De prio obv 3rd party vs eigen spullen begrijp ik, maar aanpassen van data zal voor beiden op dezelfde manier moeten worden opgelost in de softwareToby-Wan schreef op zondag 24 december 2023 @ 15:35:
[...]
En daarom heb jij een punt en computerjunky niet/minder. Bij jou komt het falen / incorrecte data bij HW vandaan en dat zou gecorrigeerd moeten kunnen worden, volledig mee eens. Echter, Computerjunky zit het falen van Growatt op een API in de lucht te houden af te schuiven op HW en dat is mijns inziens gewoon niet fair. Dat is het verschil
Indien daar meer voor nodig is bij Growatt achtige oplossingen, snap ik dat ze daar minder hard voor rennen maar ik heb nu een betaald Energy+ abbo, waarbij ik niets meer kan met meer dan een jaar vergaarde data. Het klinkt leuk dat er dan 2 nieuwe Sockets worden opgestuurd, maar daar ben ik maar deels mee geholpen.
edit:
Ook het migreren data van een kapotte socket naar een andere socket zou fijn zijn
Ook het migreren data van een kapotte socket naar een andere socket zou fijn zijn
[ Voor 4% gewijzigd door JB op 24-12-2023 15:47 ]
Mijn boefje is liev!
Naar aanleiding van deze opmerking heb ik nog eens naar de installatieinstructies gekeken. Toen bedacht ik me pas dat de meter tussen de kabel vanaf de omvormer en de schakelaar op de groepenkast moet komen. En dat op die kabel vanaf de omvormer dus geen stroom mag staan. Ik heb geen toegang tot de omvormer (die staat ergens in een technische ruimte bij het dak van het complex geloof ik) dus dat is wel een probleem, want daar kan ik de stroom dus niet afhalen.St00mwals schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:05:
[...]
Let wel: Zorg dat je de stroom er afhaalt, 230V kietelt en vonkt goed.
Zou je de volgorde ook kunnen omdraaien?
De kabel komt binnen in de groepenkast op een speciale 'zonnepanelengroep'. Als ik de hoofdschakelaar en de 'zonnepanelengroep' uitschakel, zou ik de meter dan kunnen (laten) monteren ná de groep waar ik de stroom dan af kan halen door de schakelaar om te zetten? (Dus na de schakelaar ipv ervoor?)
Je kan toch in de groepenkast gewoon de automaat van de omvormer afschakelen? Dan hoort je omvormer zelf ook uit te gaan (die mag alleen stroom leveren als er netspanning is).Spektaculair schreef op zondag 24 december 2023 @ 17:27:
Naar aanleiding van deze opmerking heb ik nog eens naar de installatieinstructies gekeken. Toen bedacht ik me pas dat de meter tussen de kabel vanaf de omvormer en de schakelaar op de groepenkast moet komen. En dat op die kabel vanaf de omvormer dus geen stroom mag staan. Ik heb geen toegang tot de omvormer (die staat ergens in een technische ruimte bij het dak van het complex geloof ik) dus dat is wel een probleem, want daar kan ik de stroom dus niet afhalen.
Zou je de volgorde ook kunnen omdraaien?
De kabel komt binnen in de groepenkast op een speciale 'zonnepanelengroep'. Als ik de hoofdschakelaar en de 'zonnepanelengroep' uitschakel, zou ik de meter dan kunnen (laten) monteren ná de groep waar ik de stroom dan af kan halen door de schakelaar om te zetten? (Dus na de schakelaar ipv ervoor?)
Maar om hiervan helemaal zeker te zijn, installeer je die automaat als het buiten donker is, dan weet je 100% zeker dat de omvormer geen spanning levert.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Nogmaals: de klacht is gegrond, maar het podium verkeerd. Je moet bij HW zijn, en Tweakers is geen servicekanaal van @HomeWizard_NL .JB schreef op zondag 24 december 2023 @ 15:29:
[...]
Nogmaals;
Begrijp me goed? Ik zou er ook stevig van balen. Tegelijkertijd zou ik er ook mee kunnen leven als ik de data kwijt was. Want, ik stuur verder niks aan op basis van die data. Ik vind het gewoon leuk om op dagelijkse basis even te kijken, en op jasrbasis. Het zou inderdaad jammer zijn als dat niet meer kon.
Het is toch een discussieforum? Ervaringen delen? Wellicht heeft iemand hier meer kennis en is er al verder ingedoken?Gramser schreef op zondag 24 december 2023 @ 18:46:
[...]
Nogmaals: de klacht is gegrond, maar het podium verkeerd. Je moet bij HW zijn, en Tweakers is geen servicekanaal van @HomeWizard_NL .
Begrijp me goed? Ik zou er ook stevig van balen. Tegelijkertijd zou ik er ook mee kunnen leven als ik de data kwijt was. Want, ik stuur verder niks aan op basis van die data. Ik vind het gewoon leuk om op dagelijkse basis even te kijken, en op jasrbasis. Het zou inderdaad jammer zijn als dat niet meer kon.
Homewizard heeft de klacht met een workaround opgelost door 2 nieuwe sockets op te sturen. Meer kan ik niet verwachten op dit moment. Is het dan gek dat ik hier (ook) kom klankborden? Begrijp me goed, ik kom niet alleen om te zeiken
Mijn boefje is liev!
Het resultaat is exact hetzelfde...Toby-Wan schreef op zondag 24 december 2023 @ 15:35:
[...]
En daarom heb jij een punt en computerjunky niet/minder. Bij jou komt het falen / incorrecte data bij HW vandaan en dat zou gecorrigeerd moeten kunnen worden, volledig mee eens. Echter, Computerjunky zit het falen van Growatt op een API in de lucht te houden af te schuiven op HW en dat is mijns inziens gewoon niet fair. Dat is het verschil

Klinkt een beetje als zeiken op mij terwijl je het onder de streep volledig met mijn klacht/oplossing eens bent. Maarja die tendens heb ik wel vaker gedetecteerd op tweakers. De grap vaak is dat als ik hetzelfde met een alt account post mensen niet zo naar mij reageren.
Mensen lijken meer iets tegen mij te hebben dan tegen wat ik zeg.
Punt blijft dat iedereen die tegen het probleem van incorrecte data aal loopt wat de oorzaak ook is het er mee eens is dat dit gewoon te corrigeren moet zijn.
Wat een vreemde opmerking. Alsof een product of dienst vanaf dag 1 perfect is. Het zijn o.a. dit soort fora die bijdragen aan het verbeteren van een product. HW leest hier ook gewoon mee hoor en pakken echt wel zaken op waarover veel wordt gesproken. Zo was een grote misser de hele kosten implementatie. Daarover is hier veel 'geroeptoeterd' (om jouw woorden te gebruiken) Inmiddels is daar door HW een grote verbetering in aangebracht.BGFG schreef op zondag 24 december 2023 @ 15:13:
[...]
Als je er zo ontvreden over bent, waarom gebruik je het dan en blijf je roeptoeteren op een verkeerde plek?
En zo zijn er nog wel wat zaken die verbeterd kunnen worden die in dit fora veel aan bod komen. Het niet kunnen wijzigen van data bv. , maar ook de koppeling van data aan een device.
Dus ben het hellemaal eens met @computerjunky en @JB. Gewoon zaken blijven benoemen die als storend of gemis worden ervaren.
[ Voor 3% gewijzigd door GM15 op 25-12-2023 00:31 ]
Excuses, ik denk dat ik wat te lang mee lees hier. En als er dan zo lang geen oplossing wordt gegeven lijkt het erop dat die oplossing er niet is. Maar je hebt gelijk, dit is een discussieforum. En ik had even niet scherp dat HW jou nieuwe sockets had gestuurd. Dus, my bad! Fijne dagen!JB schreef op zondag 24 december 2023 @ 23:36:
[...]
Het is toch een discussieforum? Ervaringen delen? Wellicht heeft iemand hier meer kennis en is er al verder ingedoken?
Homewizard heeft de klacht met een workaround opgelost door 2 nieuwe sockets op te sturen. Meer kan ik niet verwachten op dit moment. Is het dan gek dat ik hier (ook) kom klankborden? Begrijp me goed, ik kom niet alleen om te zeiken
Dat laatste ben ik met je eens, Homewizard heeft daar een slag te maken. Ze lijken alleen steeds minder hier mee te lezen, dus het is de vraag of het issue hen in voldoende mate bereikt. Dat bedoelde ik met “podium”.computerjunky schreef op zondag 24 december 2023 @ 23:46:
[...]
Het resultaat is exact hetzelfde...![]()
Het oplossen van mijn klacht lost dus ook de problemen met defecte hardware van homewizard zelf op die jij wel gegrond vind... Klagen dat ik loop te klagen terwijl ik exact hetzelfde eindprobleem aan kaart al is de oorzaak daarvan anders.
Klinkt een beetje als zeiken op mij terwijl je het onder de streep volledig met mijn klacht/oplossing eens bent. Maarja die tendens heb ik wel vaker gedetecteerd op tweakers. De grap vaak is dat als ik hetzelfde met een alt account post mensen niet zo naar mij reageren.
Mensen lijken meer iets tegen mij te hebben dan tegen wat ik zeg.
Punt blijft dat iedereen die tegen het probleem van incorrecte data aal loopt wat de oorzaak ook is het er mee eens is dat dit gewoon te corrigeren moet zijn.
En ik denk niet dat mensen iets tegen jou als persoon hebben, maar misschien tegen de manier waarop je je met dit account presenteert. Als je dat met je alt account anders doet, heb je daarop je antwoord.
Nou we het toch over data hebben. Wie heeft een mooi excell sheet waarin je de data kunt importeren. De data die nu gedownload worden zijn voor mij niet inzichtelijk. Als iemand dat wil delen, houdt ik me aanbevolen. Alvast dank.
Dat is niet nodig, je kan nu de ingangsmaand van het contract instellen sinds een update tijdje geleden.Dan begint de jaar grafiek in de ingestelde maand.Leoniq schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:24:
Beste,
Hoor het graag.
Bij mij komen ze over 2wk een lucht-lucht warmtepomp installeren. Ik heb er al vast weer een kwh-meter van HW voor gekocht.
Om deze netjes aan de muur weg te werken vond ik de volgende montage doos waar hij precies in past op een din rail, dus die heb ik erbij gekocht.
https://www.elektramat.nl...jgmES6N_7nxwaAtvMEALw_wcB
Om deze netjes aan de muur weg te werken vond ik de volgende montage doos waar hij precies in past op een din rail, dus die heb ik erbij gekocht.
https://www.elektramat.nl...jgmES6N_7nxwaAtvMEALw_wcB
HE1, dat snap ik. Maar wil gewoon 1x per jaar een copie hebben en afprinten.
https://hwenergy.app/ is hier inderdaad bekend. Gek genoeg staat die niet in de Topicstart.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ben door mijn HW watermeter erachtdf gekomen dat ik een "sluipverbruik" in mijn water heb zitten.
zo ongeveer 1x per 1 a 2 uur zie ik een heel kleine spike in mijn watergrafiek welke 0 L aangeeft als ik erop sta.
Nu heb ik de watermeter er ff afgehaald en ben het wieltje gaan monitoren en het blijkt dat ik ongeveer 0,6L per uur continue verbruik heb (als ik zelf geen water verbruik uiteraard).
Iemand een idee waar dit vandaan zou kunnen komen? heb al van alles uitgesloten (incl. cv ketel uitzetten). Ik zie nergens een lekkage of druppelende kraan en 0,6L per uur is toch ook niet heel erg weinig.
zo ongeveer 1x per 1 a 2 uur zie ik een heel kleine spike in mijn watergrafiek welke 0 L aangeeft als ik erop sta.
Nu heb ik de watermeter er ff afgehaald en ben het wieltje gaan monitoren en het blijkt dat ik ongeveer 0,6L per uur continue verbruik heb (als ik zelf geen water verbruik uiteraard).
Iemand een idee waar dit vandaan zou kunnen komen? heb al van alles uitgesloten (incl. cv ketel uitzetten). Ik zie nergens een lekkage of druppelende kraan en 0,6L per uur is toch ook niet heel erg weinig.
CV ketel zit toch niet op je waterleiding? Mag hopen dat die op een gesloten systeem zit...HE1 schreef op maandag 25 december 2023 @ 13:04:
Ben door mijn HW watermeter erachtdf gekomen dat ik een "sluipverbruik" in mijn water heb zitten.
Mijn boefje is liev!
voor tapwater wel...ik dacht misschien het ventiel van het compressievat of zo, zit ook een riool afvoer aan de cv ketel.CV ketel zit toch niet op je waterleiding? Mag hopen dat die op een gesloten systeem zit...
[ Voor 32% gewijzigd door HE1 op 25-12-2023 13:16 ]
leuke suggestie ! maar die heb ik nietLeoniq schreef op maandag 25 december 2023 @ 13:14:
Amerikaanse ijskast? Ijsblokjes maken.
Warmtewisselaar/boiler in de ketel lek?HE1 schreef op maandag 25 december 2023 @ 13:15:
[...]
voor tapwater wel...ik dacht misschien het ventiel van het compressievat of zo, zit ook een riool afvoer aan de cv ketel.
Wanneer alle leidingen zichtbaar zijn en je stelt nergens een lek vast (ook niet in de toiletbak?) dan kan ik voorlopig alleen maar denken aan een vuiltje in het overdrukventiel van een boilervat met overloop richting riool (nl. zelf meegemaakt). Maar dat hoor je naast het boilervat dan wel duidelijk lopen.
Als het goed is zit bij je CV/Warmwater ketel een waterafsluiter, draai die eens dicht. Lijkt erop dat jouw warmtewisselaar voor warmwater lekt (water zal via afvoer CV afgevoerd worden I supose)...HE1 schreef op maandag 25 december 2023 @ 13:04:
kraantjes van de toiletten heb ik ook één voor één tijdje dichtgedraaid om uit te sluiten.IvoB2 schreef op maandag 25 december 2023 @ 13:25:
Wanneer alle leidingen zichtbaar zijn en je stelt nergens een lek vast (ook niet in de toiletbak?) dan kan ik voorlopig alleen maar denken aan een vuiltje in het overdrukventiel van een boilervat met overloop richting riool (nl. zelf meegemaakt). Maar dat hoor je naast het boilervat dan wel duidelijk lopen.
De cv-ketel heb ik een paar uurtjes van het stroom afgehaald maar dan gaat het sluipverbruik ook gewoon door.
--> draai eens de kraan (water) van net voor de cv ketel.HE1 schreef op maandag 25 december 2023 @ 13:32:
[...]
kraantjes van de toiletten heb ik ook één voor één tijdje dichtgedraaid om uit te sluiten.
De cv-ketel heb ik een paar uurtjes van het stroom afgehaald maar dan gaat het sluipverbruik ook gewoon door.
goeie suggestie! ga ik eens proberen en dan zet ik de cv ketel ook even uit...giancarlo_f schreef op maandag 25 december 2023 @ 13:33:
[...]
--> draai eens de kraan (water) van net voor de cv ketel.
Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic