Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-05 21:02
Gramser schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 18:45:
[...]

Je pakt ook elk excuus aan om eens even lekker te foeteren hè. Gelukkig wist ik dat, toen ik mijn reactie plaatste en je stelt niet teleur 😄. Maar, verschil zal blijven: jij hebt er behoefte aan, ik niet. Dat heeft natuurlijk niks met kortzichtigheid te maken. Jij verwacht gewoon meer van dit product, terwijl ik mij kan wentelen in tevredenheid zonder me druk te maken over vinkjes.
He had ook kunnen reageren met ja goede OPTIE. Maar nee je moest het afzeiken terwijl anderen het misschien wel nuttig vinden om meer overzicht te hebben op het hoofdscherm.

Het is dus JOUW reactie die ervoor zorgt dat ik weer moet reageren omdat ik het wel een zeer waardevolle optie vind.

Ik vind trouwens überhaupt dat alles een optie moet zijn en niet geforceerd. Dus met mijn wens had hij geen last gehad en mensen met mijn mening alleen verbetering gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08:50
computerjunky schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 19:42:
[...]

He had ook kunnen reageren met ja goede OPTIE. Maar nee je moest het afzeiken terwijl anderen het misschien wel nuttig vinden om meer overzicht te hebben op het hoofdscherm.

Het is dus JOUW reactie die ervoor zorgt dat ik weer moet reageren omdat ik het wel een zeer waardevolle optie vind.

Ik vind trouwens überhaupt dat alles een optie moet zijn en niet geforceerd. Dus met mijn wens had hij geen last gehad en mensen met mijn mening alleen verbetering gehad.
Maar IK vind het geen goede optie. Nou ja, ik vind het wel een optie, alleen voor mij niet per se nodig. Maar, als je nou even rustig doet en terugleest, zie je ook wel dat ik je niet zit “af te zeiken”. Dat doe ik sowieso liever niet. Wat ik soms wel eens mag doen is iemand een beetje de kast opjagen. Maar daar zal ik nu mee stoppen, maak je geen zorgen.

Overigens denk ik niet dat @HomeWizard_NL hier nog actief mee leest. En dat is jammer, ze lijken qua bereikbaarheid een stap terug te hebben gezet.

En daar heeft niemand wat aan…

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Laatst online: 17:31
Gramser schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 19:59:
[...]

Maar IK vind het geen goede optie. Nou ja, ik vind het wel een optie, alleen voor mij niet per se nodig. Maar, als je nou even rustig doet en terugleest, zie je ook wel dat ik je niet zit “af te zeiken”. Dat doe ik sowieso liever niet. Wat ik soms wel eens mag doen is iemand een beetje de kast opjagen. Maar daar zal ik nu mee stoppen, maak je geen zorgen.

Overigens denk ik niet dat @HomeWizard_NL hier nog actief mee leest. En dat is jammer, ze lijken qua bereikbaarheid een stap terug te hebben gezet.

En daar heeft niemand wat aan…
We lezen nogsteeds mee ;) echter is het nu erg druk bij de klantenservice door black friday. Onze klantenservice krijgt steeds meer medewerkers, maar deze moeten ook opgeleid worden. Kip en ei. We hebben ook nogsteeds veel open staande vacatures :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Goed te horen @HomeWizard_NL !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:44

amphora

Websites & Fotografie

Eén van mijn energy sockets (in de slaapkamer dus valt wel op) knippert om de 20 tot 50 seconden drie keer kort achter elkaar groen. Wat betekent dit?

[ Voor 3% gewijzigd door amphora op 26-11-2023 09:54 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gorac
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15:19
Dat doet hij als hij verbinding maakt met je netwerk. Er is dus sprake van een slechte (instabiele) verbinding.
Kijk even hoe goed het signaal is. In de app > wieltje bovenaan > meters > betreffende meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Heb ik ook wel eens - tegelijkertijd nooit schakelproblemen gehad daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Cow
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:59
Sinds een paar uur word er verkeerde wattage doorgegeven van de kwh meter (sdm230) van rond de 30 watt, ik heb alle de hoofdschakelaar al eens uit gezet, om alles spanning loos te maken, maar de meter blijft maar 25-38 watt max doorgeven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BvQGd4KlH8qSzzavzwuZAOoSYy0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mib1b3Q4R0RTl4Ee8DlXvTcy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GVz9i5N_ehH4Fn8-sDpRe6tmR4s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LoqXvZcqeh09a1xad3hpFFh2.jpg?f=fotoalbum_large

maar mijn airco loopt gewoon, waterkoker aan ook geen effect.
Ook fysiek op de meter in het display is hetzelfde wattage

[ Voor 3% gewijzigd door Super Cow op 26-11-2023 22:53 ]

1800WP Zuid + 2220WP West | MHI SRK35ZS-W Airco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Super Cow schreef op zondag 26 november 2023 @ 22:48:
Sinds een paar uur word er verkeerde wattage doorgegeven van de kwh meter (sdm230) van rond de 30 watt, ik heb alle de hoofdschakelaar al eens uit gezet, om alles spanning loos te maken, maar de meter blijft maar 25-38 watt max doorgeven.

Dus je meter van de netbeheerder geeft ook de verkeerde waarde?
Zo ja, dan is er niks mis met de (Homewizard P1) sdm230 meter maar dan zou de meter van de netbeheerder dus defekt kunnen zijn.
Worden de maandlasten ook lager ;)
Morgen gewoon even bellen als het vannacht niet is veranderd. Als je wilt dat hij het weer goed gaat meten.

Edit: P1 meter tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Cow
Nee, ik heb een sdm230 meter niet een P1 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07:31
Super Cow schreef op zondag 26 november 2023 @ 23:29:
Nee, ik heb een sdm230 meter niet een P1 meter
Huh? Alleen sdm230 en geen P1? Dan heb je geen Homewizard toch? Of kan dat ook zonder P1?

[ Voor 5% gewijzigd door BGFG op 27-11-2023 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unconnected
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:02
BGFG schreef op maandag 27 november 2023 @ 07:17:
[...]

Huh? Alleen sdm230 en geen P1? Dan heb je geen Homewizard toch? Of kan dat ook zonder P1?
Ja dat kan. Alle apparaten van Energy werken met hun eigen wifi verbinding en lopen dus niet allemaal via de P1 meter :P (zoals dat vroeger wel was met de oude Energylink en de Homewizard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Cow
Ik heb geen p1 meter, ik heb nog een schijfmeter, maar dat lost mijn probleem niet op.
https://www.homewizard.com/nl/shop/wi-fi-kwh-meter-1-fase/

Ik gebruik ook Home Assistant
Mijn verbruik staat nog steeds mooi op 30~ watt

[ Voor 15% gewijzigd door Super Cow op 27-11-2023 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:12
Super Cow schreef op maandag 27 november 2023 @ 11:24:
Ik heb geen p1 meter, ik heb nog een schijfmeter, maar dat lost mijn probleem niet op.
https://www.homewizard.com/nl/shop/wi-fi-kwh-meter-1-fase/

Ik gebruik ook Home Assistant
Mijn verbruik staat nog steeds mooi op 30~ watt
Waar zit die kWh meter precies tussen?

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Cow
henkzelf schreef op maandag 27 november 2023 @ 11:59:
[...]

Waar zit die kWh meter precies tussen?
Na de net meter, maar het heeft ander half jaar prima gelopen, maar sinds gister avond is mijn max verbruik volgens de homewizard meter 30 watt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TgF6HzYgbmeb_ZpMBrmpMAkzaag=/x800/filters:strip_exif()/f/image/b0GQhewiYV224coIDIap5K4M.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R3N30dcGUjmBnfX9aLRBrX-cmGw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EsD1bkIc1xndLVUVsS4cymui.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Super Cow op 27-11-2023 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
Super Cow schreef op maandag 27 november 2023 @ 13:00:
[...]

Na de net meter, maar het heeft ander half jaar prima gelopen, maar sinds gister avond is mijn max verbruik volgens de homewizard meter 30 watt
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als je op het knopje naast het wifi symbool drukt, geeft die dan het kWh verbruik nog wel goed aan? Bijvoorbeeld een keer 's morgens en 's avonds kijken.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Cow
henkzelf schreef op maandag 27 november 2023 @ 13:29:
[...]

Als je op het knopje naast het wifi symbool drukt, geeft die dan het kWh verbruik nog wel goed aan? Bijvoorbeeld een keer 's morgens en 's avonds kijken.
Ik ben nu niet thuis, maar gisteravond was het aflezen op de het meter zelf ook die lage verbruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 16:26
Zojuist gebruik gemaakt van de Black Friday aanbieding en het meetpakket energieverbruik besteld. Omdat ik ook een Toon heb, heb ik de splitter en 1 losse USB-C adapter besteld.

Is het voldoende om alleen de splitter te voeden of moet ik toch ook nog een USB-C adapter aanschaffen om de P1 meter nog apart te voeden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
Super Cow schreef op maandag 27 november 2023 @ 13:53:
[...]

Ik ben nu niet thuis, maar gisteravond was het aflezen op de het meter zelf ook die lage verbruik
Je (oudere?) foto toont watts op het scherm. Dat is het actuele vermogen. Verbruik is in kWh. Door via het drukknopje de schermweergave te wisselen , krijg je die te zien. Ik vroeg me af of de dan getoonde waarden wel hout snijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unconnected
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:02
Phoolie schreef op maandag 27 november 2023 @ 15:11:
Zojuist gebruik gemaakt van de Black Friday aanbieding en het meetpakket energieverbruik besteld. Omdat ik ook een Toon heb, heb ik de splitter en 1 losse USB-C adapter besteld.

Is het voldoende om alleen de splitter te voeden of moet ik toch ook nog een USB-C adapter aanschaffen om de P1 meter nog apart te voeden?
De P1 haalt de stroom uit de slimme meter zelf dus heeft geen extra stroom nodig. Ik heb zelf niet eens de stroom op de splitter aangesloten en hierop de P1 meter aangesloten en de oude Energylink van Homewizard. Werkt ook perfect! :P scheelde weer een adapter in de meterkast hehe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:26
unconnected schreef op maandag 27 november 2023 @ 16:38:
[...]

De P1 haalt de stroom uit de slimme meter zelf dus heeft geen extra stroom nodig. Ik heb zelf niet eens de stroom op de splitter aangesloten en hierop de P1 meter aangesloten en de oude Energylink van Homewizard. Werkt ook perfect! :P scheelde weer een adapter in de meterkast hehe
Helaas geeft mijn slimme meter geen/onvoldoende stroom op de P1-poort en ben ik dus wel aangewezen op een extra adapter.

@Phoolie in mijn geval zit de adapter in mijn HW P1-meter en die voedt vervolgens weer mijn splitter; dit is volgens de instructie van HW.
De splitter knippert wel oranje ivm onvoldoende stroom, maar de P1-meter van mijn energieleverancier doet het wel gewoon. Sluit ik de adapter op de splitter aan, dan krijgt mijn HW P1-meter te weinig stroom en die doet het dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

St00mwals schreef op maandag 27 november 2023 @ 19:27:
[...]

Helaas geeft mijn slimme meter geen/onvoldoende stroom op de P1-poort en ben ik dus wel aangewezen op een extra adapter.

@Phoolie in mijn geval zit de adapter in mijn HW P1-meter en die voedt vervolgens weer mijn splitter; dit is volgens de instructie van HW.
De splitter knippert wel oranje ivm onvoldoende stroom, maar de P1-meter van mijn energieleverancier doet het wel gewoon. Sluit ik de adapter op de splitter aan, dan krijgt mijn HW P1-meter te weinig stroom en die doet het dan niet.
rj11 of rj12 maakt wellicht verschil ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:26
vso schreef op maandag 27 november 2023 @ 19:36:
[...]

rj11 of rj12 maakt wellicht verschil ?
SMR-2 of -4 vs SMR-5, lees ik bij support:
https://helpdesk.homewiza...ter-met-mijn-slimme-meter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurgen purgen
  • Registratie: Maart 2022
  • Nu online
@HomeWizard_NL erg blij om te horen dat het topic nog steeds gevolgd wordt. Even een vraag aan jullie en ook tegen @Gramser en @computerjunky en anderen uiteraard. (Wel ff gelachen)🤭

Ik ga t op een diplomatiekere manier proberen om een (wellicht) verbetering/aanpassingen voor te dragen.
Ik vind het idee van @computerjunky niet eens zo gek.

Het gebruik van de app zal ,voor velen, andere doeleinden hebben als die voor jijzelf of ik er voor hebben. En daardoor zal het gebruiker bij iedereen een andere ervaring zijn.

Als je dan in het scherm bent met de meteraanduidingen, zou het vanaf daar dan niet beter (fijn werken) zijn om een optie erin te verwerken om nog verder in te kunnen zoomen op een bepaald tijdvak? Bv de periode tussen 00:18 en 03:45.
Dit zodat ik bv het vebruik tussen die periode kan herleiden. Dus de optie om het per uur aan te geven. Zeg bv nachtelijke SWW-run.

Of een andere verbetering/aanpassing..
Om de 3 fasen apart inzichtelijk te maken? Bv dat fase1, 2 en 3 apart of met z'n tweeën op het scherm te zien zijn.

Dat lijken mij persoonlijk toevoeging aan het pakket.

Blij dat andere zonnepanelen eigenaren ook hun omvormer hebben kunnen toevoegen. Maar het zou ook tof zijn als HW geschiedenis van de server van de omvormer via de inlog kon ophalen.

Dat zijn er zo drie voorstellen geworden waar veel tijd in zal gaan zitten. maar ik vraag toch graag jullie mening hierover.

[ Voor 31% gewijzigd door jurgen purgen op 28-11-2023 01:06 ]

pvoutput ijsbuffer met NIBE S1255PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-05 21:02
@jurgen purgen @Gramser zou zeggen ik heb geen 3 fasen dus doe maar niet.

Verder vind ik het wel interessant om gebruik in een periode te kunnen selecteren. Nu moet je dat actief monitoren wil je dat achter komen. Zeg om xx kijken wat de stand is en dan daarna weer en dan van elkaar aftrekken. Niet echt slim en wie heeft daar tijd voor.
Maar dat zal idd wel best wat tijd kosten om te implementeren.
Maar opties hebben is altijd een win.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gramser
@jurgen purgen @computerjunky ik pleit denk ik al meer dan een jaar (of twee? Hoe oud is dit topic?) voor een mogelijkheid van periodeselectie zoals je aangeeft. Want inderdaad - het lijkt me handig te kunnen zien hoeveel -bijvoorbeeld- mijn warmtepomp in een bepaalde periode heeft verbruikt. Dus hier zijn @computerjunky en ik het gewoon eens!

En ben die drie fasen? Och, als dat voor @computerjunky zo belangrijk is… 😋

[ Voor 10% gewijzigd door Gramser op 28-11-2023 05:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrChrizzye
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21-04 17:49
Als je het verbruik van een bepaalde periode wil inzien kan je ook een CSV downloaden. Die laat tot een kwartier nauwkeurig de meterstanden zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurgen purgen
  • Registratie: Maart 2022
  • Nu online
MrChrizzye schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:51:
Als je het verbruik van een bepaalde periode wil inzien kan je ook een CSV downloaden. Die laat tot een kwartier nauwkeurig de meterstanden zien.
dat klopt idd, maar als je ff snel iets wil weten, op t werk of in de bus oid dan heb je vaak geen zin om zo'n cvs uit elkaar te trekken.

pvoutput ijsbuffer met NIBE S1255PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_86
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-07-2024
Wellicht dat het al eerder gevraagd is, maar bij mij werken sinds een paar dagen de widgets niet meer. Kan iemand vertellen waarom?

EDIT: Lijkt opgelost door een herstart ;w

[ Voor 16% gewijzigd door Dennis_86 op 28-11-2023 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Super Cow
Super Cow schreef op zondag 26 november 2023 @ 22:48:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Contact gehad met HomeWizard, en mijn meter is defect en krijg een nieuwe opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leoniq
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11:54
Super Cow schreef op woensdag 29 november 2023 @ 13:10:
[...]

Contact gehad met HomeWizard, en mijn meter is defect en krijg een nieuwe opgestuurd.
Zou wel eens willen weten of je dan data kwijtraakt of niet. En hoe dat in zijn werk gaat.

3 x Sessy's, PV 10320WP solaredge, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:21
Het lijkt er op dat het licht uit mijn watermeter is. Krijg geen verbinding meer en zie hem ook geen connectie meer maken met het draadloos netwerk. Zijn er nog bepaalde diagnostics die ik kan doen om te kijken of er nog leven in zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sepjes
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:58
Leoniq schreef op woensdag 29 november 2023 @ 13:18:
[...]

Zou wel eens willen weten of je dan data kwijtraakt of niet. En hoe dat in zijn werk gaat.
Die raak je kwijt weet ik uit ervaring, de helpdesk kon het ook niet terugzetten. Dus twee jaar aan historie kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-05 19:47

Niwla

dat dus....

sepjes schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:38:
[...]

Die raak je kwijt weet ik uit ervaring, de helpdesk kon het ook niet terugzetten. Dus twee jaar aan historie kwijt.
Als je daarvoor 2 jaar je abonnement betaald heb zou ik dat terugvorderen want nu sta je alsnog met lege handen.

niets moet......behalve adem halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Super Cow
sepjes schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:38:
[...]

Idd ik had het gevraagd aan de helpdesk, en mijn gegevens zijn weg...
Gelukkig maak ik gebruik van HA dus het is geen ramp.

[ Voor 8% gewijzigd door Super Cow op 29-11-2023 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• degranulatie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:59
GM15 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 16:23:
[...]

Dat is het brakke datamodel van HW waar ze idd de data gekoppeld hebben aan het device I.p.v. een account (wat logischer is)

Je zou een support ticket bij hun kunnen aanmaken. Wellicht dat ze iets voor je kunnen doen.
Ticket aangemaakt en opgelost. tnx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
St00mwals schreef op maandag 27 november 2023 @ 19:27:
[...]

Ondertussen hier ook alles binnen en aangesloten zoals je omschreven hebt. Ook hier een oranje lampje, maar alles lijkt wel goed te werken.

Wat mij wel opviel is dat je een startmaand kan kiezen. Nou is mijn contract gestart op 25 februari, dus maar op maart gezet. Maar voor mooi zou je een startdatum moeten kunnen kiezen.

[ Voor 10% gewijzigd door Phoolie op 30-11-2023 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:17
Witlof schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:31:
Het lijkt er op dat het licht uit mijn watermeter is. Krijg geen verbinding meer en zie hem ook geen connectie meer maken met het draadloos netwerk. Zijn er nog bepaalde diagnostics die ik kan doen om te kijken of er nog leven in zit?
Toevallig (?) mijn watermeter de afgelopen dagen ook al 2 keer van de stroom af moeten halen met vervolgens een nieuwe kalibratie.
Aparte is wel dat ik de eerste keer een geel uitroepteken in de app zag en de melding dat de meter offline is, maar dat de meter zelf groen oplichtte en ik gewoon eens in de 5 minuten nieuwe waardes op de grafiek zag :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:21
Propheticus schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 08:45:
[...]

Toevallig (?) mijn watermeter de afgelopen dagen ook al 2 keer van de stroom af moeten halen met vervolgens een nieuwe kalibratie.
Aparte is wel dat ik de eerste keer een geel uitroepteken in de app zag en de melding dat de meter offline is, maar dat de meter zelf groen oplichtte en ik gewoon eens in de 5 minuten nieuwe waardes op de grafiek zag :?
De mijne doet helemaal niets meer. Ook niet als de stroom er een tijdje af is geweest. Heb contact gehad met HomeWizard en ze hebben een nieuwe opgestuurd. Wat dat betreft zeker goede service. Krijg het hopelijk vandaag binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:17
Dat is wel netjes. Ik heb zojuist voor de tweede keer vandaag opnieuw moeten verbinden (licht uit op meter).
Ik hoorde wel een harde hoge piep uit de 5v USB adapter komen. Heb er nu dus een andere tussen gehangen. Eens kijken of dat nog wat uitmaakt.

edit: so far, so good. Lijkt er op dat het een defect rakende adapter was. Maar zal niet te vroeg juichen.
edit2: nog steeds all good. Was dus toch de adapter.

[ Voor 23% gewijzigd door Propheticus op 03-12-2023 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

Vraagjte; ik maak gebruik van dall uren savonds - is dit in te stellen voor de P1 meter of je kan alleen maar 1 bedrag aangegeven wat je betaald op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Dubbel tarief is in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kun je het verbruik ook per tarief zien? Ik zie slechts één totaalverbruik.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14:07
Sinterklaas heeft ons een Home Wizzard display gegeven. nu kan ik de hele dag naar een schermpje kijken en zien wat we verbruiken of terugleveren :) :) :)

Wij zijn er blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
Ik had nog een vraagje, als je een 3 fase meter monteert en daar 3 verschillende gebruikers op monteert, krijg je dan ook 3 verschillende grafieken te zien in de AP?

Of komt het dan allemaal in 1 grafiek en kan je verder geen onderscheid maken tussen de verschillende gebruikers?

Of kan dit überhaupt niet zo?

Dus, deze meter:
https://www.homewizard.com/nl/shop/wi-fi-kwh-meter-3-fase/
dan een (hybride) WP op fase 1
een Airconditioner op fase 2
en zonnepanelen (1 fase omvormer) op fase 3.

[ Voor 22% gewijzigd door tcw82 op 04-12-2023 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kakola
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:29
Daarvoor is het niet bedoeld, je wilt 3 losse 1-fasemeters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen76
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-05 23:36
tcw82 schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:48:
Ik had nog een vraagje, als je een 3 fase meter monteert en daar 3 verschillende gebruikers op monteert, krijg je dan ook 3 verschillende grafieken te zien in de AP?

Of komt het dan allemaal in 1 grafiek en kan je verder geen onderscheid maken tussen de verschillende gebruikers?
Kort antwoord: Slechts 1 grafiek in de hw app voor de 3-fase meter.

Langer antwoord: De hw app geeft alleen een grafiek voor het totale verbruik (of teruglevering). Wil je het verbruik per fase (of groep) zien in de app dan heb je, zoals hierboven al staat, drie losse 1-fase meters nodig. Via api kan je wel de het vermogen per fase uitlezen. Op basis van deze uitgelezen gegevens kan je wel, met bijvoorbeeld een nutsmeter 'helper' in home assistant, het verbruik per fase bij houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GM15
  • Nu online
harmen76 schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:24:
[...]

Kort antwoord: Slechts 1 grafiek in de hw app voor de 3-fase meter.

Langer antwoord: De hw app geeft alleen een grafiek voor het totale verbruik (of teruglevering). Wil je het verbruik per fase (of groep) zien in de app dan heb je, zoals hierboven al staat, drie losse 1-fase meters nodig. Via api kan je wel de het vermogen per fase uitlezen. Op basis van deze uitgelezen gegevens kan je wel, met bijvoorbeeld een nutsmeter 'helper' in home assistant, het verbruik per fase bij houden.
De website suggereert dat dit met het plus abonnement wel kan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/trdifF8TxLvsIefcT5i2682ytU0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hho9ozISoDSy0ynms7HIDKh1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-05 23:40
Gramser schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 05:54:
@jurgen purgen @computerjunky ik pleit denk ik al meer dan een jaar (of twee? Hoe oud is dit topic?) voor een mogelijkheid van periodeselectie zoals je aangeeft.
Eigenlijk kwam ik er na de aanschaf van de watermeter pas achter dat het wel een gemis is dat er geen periodeselectie mogelijk is. Het is lastig om te zien hoeveel water er wordt gebruikt bij bijvoorbeeld een langdurige douchebeurt. De piek die je ziet is nooit 1 piek maar bestaat uit meerdere waardes.
Als variabele selectie aan de serverkant moeilijk te realiseren is zou ik liever kolommen per meetwaarde zien in plaats van een grafiek, of een grafiek die geen 24 uur maar bijvoorbeeld 6 uur laat zien.
Misschien beter nog, maak de tijdschaal variabel door deze met twee vingers uittrekbaar en verschuifbaar te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Capt Waffles
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 11-05 18:44
GM15 schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:31:
[...]

De website suggereert dat dit met het plus abonnement wel kan.

[Afbeelding]
Fysisch kan het misschien wel om 3 verschillende apparaten op een 3-fase kWh meter aan te sluiten, maar erg netjes is het niet. En niet door de fabrikant aangegeven als toelaatbare installatie, dus bij brand kan je wel eens zonder verzekering zitten. Niet doen dus om 50 euro te besparen tov 3 losse kWh meters..

[ Voor 6% gewijzigd door Capt Waffles op 04-12-2023 15:17 ]

Belgisch Limburg | Mitsubishi Electric MSZ-LN35VG2 binnenunit + MUZ-LN35VG2 buitenunit | Diehl 4601S + 3850 Wp (22x Sunflower 175W ZO) | SMA Sunny Boy 4.0 + 7070 Wp (7x JinkoSolar 505W NO + 7x JinkoSolar 505W ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
@Kakola @harmen76 @GM15
Dank voor de antwoorden, ik gebruik inderdaad ook de AP met het betaalde abonnement.
De tekst van de advertentie vind ik persoonlijk niet duidelijk genoeg.

" Zo zie je in de grafiek 'nu' en 'dag' precies hoeveel stroom er per fase wordt verbruikt. "

Dat is dus wat je hier ziet vanuit de P1 meter, zoals hieronder, of krijg je 1 extra grafiek met 3 lijntjes?
of 3 grafieken met elk 1 lijn? kan je dat configureren?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HE4UjU7TkFpnRTr9nfkyzIPTTMg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w1NL3KvZq6DAZBWIHsZEAkjU.jpg?f=fotoalbum_large
Of kan je het ook zo maken dat je deze view per fase kan creeeren?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vmraEFugqtw0_IHnmtPYhb1w3l0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/saFAnwiHLcMaktc12Psko7KL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door tcw82 op 04-12-2023 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harmen76
@tcw82
Ik heb nog even in de hw app gekeken (ik gebruik ook de betaalde versie) en je kan ook voor de 3-fase meter de fases tonen in de lijngrafieken. Net als met de p1 grafiek, krijg je dan 3 lijnen in 1 grafiek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NuoXlYJToDC_rfWxfgS4LBBp_7o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hpe5mMFHtyEOYWNh9ZbsXVbB.jpg?f=fotoalbum_large

Ik gebruik de meter voor een 3-fase laadpaal, dus voor mij voegt deze optie weinig toe. Daarnaast gebruik ik ook nog 3 1-fase meters om het verbruik (teruglevering) van de PV groepen bij te houden, zoals hierboven ook al aangegeven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
harmen76 schreef op maandag 4 december 2023 @ 20:46:
@tcw82
Ik heb nog even in de hw app gekeken (ik gebruik ook de betaalde versie) en je kan ook voor de 3-fase meter de fases tonen in de lijngrafieken. Net als met de p1 grafiek, krijg je dan 3 lijnen in 1 grafiek.

[Afbeelding]

Ik gebruik de meter voor een 3-fase laadpaal, dus voor mij voegt deze optie weinig toe. Daarnaast gebruik ik ook nog 3 1-fase meters om het verbruik (teruglevering) van de PV groepen bij te houden, zoals hierboven ook al aangegeven wordt.
Dank je.
Hoe zien die drie losse meters er dan uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harmen76
Ik neem aan dat je de grafiek van een 1-fase meter bedoelt ;)

Zo ziet de teruglevering grafiek van een 1-fase meter eruit op een grijze winterdag :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mlOuhqSe1-MAYeun4CsAMDpkXC0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d8t5xOD58veBax5x3GdtByKM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
<knip> Als je iets te low effort vindt mag dat in een topic report. Maar ging er in dit geval om hoe dat er in de app uit ziet.

[ Voor 143% gewijzigd door Septillion op 05-12-2023 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcw82
<knip>

Gelukkig had @harmen76 het al geregeld.

[ Voor 90% gewijzigd door Septillion op 05-12-2023 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik las dus hier: https://helpdesk.homewiza...ieven-en-energiekosten-in dat het mogelijk is om dal uren in te vullen echter zie ik alleen bij mij dat ik een vaste tarief kan invullen voor stroom - mis ik iets of heb je hier voor de + abbo nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennoid
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22-02 14:46
Mijn HomeWizard P1 meter toont zich steeds als Offline, ook de 'Nu' weergave is leeg. Toch komt alle data zonder problemen binnen, mijn grafiek van de dag is ononderbroken. Ook in mijn Unifi Controller zie ik dat hij ononderbroken verbonden is met mijn WiFi (het gewone thuisnetwerk, geen IoT of Gast SSID). Ook HomeAssistant krijgt live data.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door Bennoid op 06-12-2023 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
harmen76 schreef op maandag 4 december 2023 @ 21:16:
Ik neem aan dat je de grafiek van een 1-fase meter bedoelt ;)

Zo ziet de teruglevering grafiek van een 1-fase meter eruit op een grijze winterdag :(

[Afbeelding]
En zo ziet het eruit als je drie omvormers achter een driefasen HW meter hangt.
Meterkast 3x25 amp automaat dan de driefasen meter en dan naar boven naar een onderverdeler met daaraan drie omvormers.
Ik heb dit zo gedaan omdat ze alledrie dezelfde oriëntatie hebben.
Voor noord en de tuin heb ik een aparte enkefase meter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uqw27JE9enRn5NbdLqNgc2n4r8A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LGl17HUL0wRnXlqGRbCK7sx2.jpg?f=fotoalbum_large

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo50
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:19
Ik heb een energy socket HWE-SKT-11, maar de grafiek geschiedenis wissen doet ie niet. Niet na 30 minuten, gewoon nooit niet. Vervelend als je een ander apparaat wil meten. Iemand een suggestie, waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Anoniem: 1420638 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 20:02:
Ik las dus hier: https://helpdesk.homewiza...ieven-en-energiekosten-in dat het mogelijk is om dal uren in te vullen echter zie ik alleen bij mij dat ik een vaste tarief kan invullen voor stroom - mis ik iets of heb je hier voor de + abbo nodig?
Is de app up-to-date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Opgelost, had de P1 niet goed in de RJ45 port geplugd. Nadat ik dit had gedaan kwam de dal uur tevoorschijn en werkte alles weer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Anoniem: 1420638 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 20:02:
Heb je de optie vast al gekozen. Dan kan je namelijk normaal en dal tarief invoeren. Staat dat er bij jou niet, dan heb je wellicht een oude app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Hugo50 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 21:50:
Ik heb een energy socket HWE-SKT-11, maar de grafiek geschiedenis wissen doet ie niet. Niet na 30 minuten, gewoon nooit niet. Vervelend als je een ander apparaat wil meten. Iemand een suggestie, waar dit aan kan liggen?
Mogelijk kan dat niet? Het idee van het platform is juist langdurig inzicht.
Ik snap jouw behoefte wel, maar ik weet niet of dat een optie is binnen HomeWizard.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:13

copykat

Good copy isn't bad

Ontkoppelen, wissen vergeten en opnieuw koppelen?

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:15

JB

Cédric roelt!

Hier is de socket ook compleet de weg kwijt. Erg vervelend. Wissen history werkt niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WBmKMUkfAkLuZBJ2L4udxiYAxVY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YMHJQ2P6R2BIooz3DXZrYcMr.png?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:15

JB

Cédric roelt!

Verder is meer om zeep :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j5686zsRqS2ovRKPl8kzY4GvM4E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OO61nDxr6Gn7HUMWwPF4OskI.png?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel-S
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-05 10:12
Ik heb van sinterklaas een P1 meter en energysocket gekregen. Zonder problemen kunnen koppelen aan de Wifi en de HomeWizard app. Maar Home Assistant vind ze niet automatisch en als ik ze handmatig toe probeer te voegen op basis van IP adres dan krijg ik de melding 'Device unreachable'.

Wat zou hier het probleem kunnen zijn of hoe kan ik dit troubleshooten?

Hieronder mijn situatie en wat ik al gedaan heb.

- Zowel de P1 als energysocket zonder problemen gekoppeld aan Wifi en de app.
- In de app Lokale API aangezet maar ook getest met deze uit.
- Wifi loopt via een DECO P9 die verbonden is aan mijn router.
- Andere smarthome wifi apparaten, zoals Sonoff schakelaars, verbinden zonder problemen met HA.
- HA draait op een Pi 4 die via netwerkkabel op mijn router zit.
- installatie is via de standaard HASSO geen docker of VM.
- HA idraait op Core 2023.12.0, Supervisor 2023.11.6 en OS 11.2 (momenteel geen updates beschikbaar)
- Energysocket al aantal keer gereset en opnieuw gekoppeld.
- Ik kan vanaf mijn laptop pingen naar zowel de P1 en socket als mijn Pi.
- in de logs van HA zie ik alleen de melding 'Device unreachable of unexpected response' na een poging om handmatig te koppelen.

Online vind ik vooral meldingen van mensen die verbindingen met HA zijn kwijtgeraakt en wilen herstellen. Over het niet kunnen koppelen kan ik zo ver niks terugvinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Marcel-S op 08-12-2023 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
Marcel-S schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 12:33:
Ik heb van sinterklaas een P1 meter en energysocket gekregen.
Dan zit je met je vraag op het verkeerde adres.
Misschien hier eens proberen? => https://www.sintforum.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deldenaar
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16:02
@HomeWizard_NL

Kan de gas grafiek in de p1 meter app niet eens een keer worden aangepast naar werkelijk verbruik per uur ipv dat dit telkens met 12 moet worden vermenigvuldigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross11
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-05 22:04
[quote]Marcel-S schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 12:33:
Ik heb van sinterklaas een P1 meter en energysocket gekregen. Zonder problemen kunnen koppelen aan de Wifi en de HomeWizard app. Maar Home Assistant vind ze niet automatisch en als ik ze handmatig toe probeer te voegen op basis van IP adres dan krijg ik de melding 'Device unreachable'.

Had het zelfde probleem, na update HA naar 2023-12 diverse HW socketts en Kwh meters niet meer bereikbaar in het energy dashboards, ben terug gegaan naar 11.2 en probleem opgelost. Denk dat er iets stuk gemaakty wordt in HA 2023-12.

Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
Ross11 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 13:09:
[quote]Marcel-S schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 12:33:

Had het zelfde probleem, na update HA naar 2023-12 diverse HW socketts en Kwh meters niet meer bereikbaar in het energy dashboards, ben terug gegaan naar 11.2 en probleem opgelost. Denk dat er iets stuk gemaakty wordt in HA 2023-12.
Zou dat wellicht komen doordat er nu een officiele integratie is?
https://www.homewizard.co...orks-with-home-assistant/

Heb mij er nog niet in verdiept, maar wellicht werkt dit nu anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross11
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-05 22:04
Phoolie schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 13:21:
[...]

Zou dat wellicht komen doordat er nu een officiele integratie is?
https://www.homewizard.co...orks-with-home-assistant/

Heb mij er nog niet in verdiept, maar wellicht werkt dit nu anders.
Mogelijk, hoop niet dat hierdoor de gehele geschiedenis gewist wordt.
Zou ik niet blij van worden.

Ross

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DCSBL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 05:56
Er is niks veranderd dat zaken die iets stuk zou maken, er wordt ook niks geblokkeerd. De Works With Home Assistant samenwerking moet dit juist voorkomen.

Ik raadt aan om dit te bespreken op het Home Assistant forum of een issue in te schieten op GitHub.

https://www.home-assistant.io/help/

Als je nog niet hebt bijgewerkt naar 2023.12.0 zou ik wel even wachten op 2023.12.1, we hebben een kleine bug gevonden die hierin is opgelost.

[ Voor 19% gewijzigd door DCSBL op 08-12-2023 13:57 ]

Embedded Software Developer @ HomeWizard | Doet soms wat voor Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
De drie "1fase" meters zijn binnen. Bij het monteren, had 1 van de drie een rammeltje. Een ander rammeltje dan de andere twee.
Als of er een klein kogellager kogeltje in de behuizing stuiterde. De" grotere rammel" is denk ik de ct-ring?
De aansluitingen zijn allemaal dichtgedraaid.

Ik heb de kabels nog niet af, zou dat zorgelijk zijn?
Linkje naar het geluid hieronder.

https://youtube.com/shorts/Jm_ekt2J9V0?si=Fm4hOjcqoMd7YM7o
https://youtu.be/3UsGFDxj6RQ?si=F8b-EIKRtJnUsnng

[ Voor 18% gewijzigd door tcw82 op 08-12-2023 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
tcw82 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 15:50:
De drie "1fase" meters zijn binnen. Bij het monteren, had 1 van de drie een rammeltje. Een ander rammeltje dan de andere twee.
Als of er een klein kogellager kogeltje in de behuizing stuiterde. De" grotere rammel" is denk ik de ct-ring?
De aansluitingen zijn allemaal dichtgedraaid.

Ik heb de kabels nog niet af, zou dat zorgelijk zijn?
Linkje naar het geluid hieronder.

https://youtube.com/shorts/Jm_ekt2J9V0?si=Fm4hOjcqoMd7YM7o
Ik zou dit even voorleggen aan de Support afdeling van HomeWizard. Mijn ervaring is dat die je heel goed helpen en als het niet goed is, dan vervangen ze het defect netjes voor je.

Je video is trouwens niet zichtbaar, staat op privé.

[ Voor 3% gewijzigd door Phoolie op 08-12-2023 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baf1982
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-05 15:08
DCSBL schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 13:54:
Er is niks veranderd dat zaken die iets stuk zou maken, er wordt ook niks geblokkeerd. De Works With Home Assistant samenwerking moet dit juist voorkomen.

Ik raadt aan om dit te bespreken op het Home Assistant forum of een issue in te schieten op GitHub.

Als je nog niet hebt bijgewerkt naar 2023.12.0 zou ik wel even wachten op 2023.12.1, we hebben een kleine bug gevonden die hierin is opgelost.
Ik zag dat de actuele spanning en stroom per fase vanuit de p1 meter nu wel beschikbaar zijn in HA (moest de entiteiten wel even handmatig inschakelen), dat was voorheen niet.

Verwarmen en koelen met Elga/Toshiba, Panasonic Z42-XKE en Innova 10HP, SSW met Atlantic Explorer V4 270LC, 9880 Wp Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
Phoolie schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 16:10:
[...]

Ik zou dit even voorleggen aan de Support afdeling van HomeWizard. Mijn ervaring is dat die je heel goed helpen en als het niet goed is, dan vervangen ze het defect netjes voor je.

Je video is trouwens niet zichtbaar, staat op privé.
Ik zie dat zelf niet. Maar na wat rond klikken lijkt het er op dat hij pas vannacht om middernacht openbaar wordt. Handig.

Support voorleggen kan altijd, maar die zijn altijd erg druk en als het iets normaals, weet het collectieve geheugen van tweakers dat vast, en hoef ik de helpdesk niet lastig te vallen.

Zal een nieuwe upload verzorgen:

[ Voor 6% gewijzigd door tcw82 op 08-12-2023 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
tcw82 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 16:37:
[...]

Ik zie dat zelf niet. Maar na wat rond klikken lijkt het er op dat hij pas vannacht om middernacht openbaar wordt. Handig.

Support voorleggen kan altijd, maar die zijn altijd erg druk en als het iets normaals, weet het collectieve geheugen van tweakers dat vast, en hoef ik de helpdesk niet lastig te vallen.

Zal een nieuwe upload verzorgen:

Klinkt of er iets los zit. Die zou ik zo niet aan durven sluiten.

Voor wat betreft support, ik heb daar van de week gebruik van gemaakt via de chat en had binnen een dag reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcw82
Phoolie schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 16:59:
[...]

Klinkt of er iets los zit. Die zou ik zo niet aan durven sluiten.

Voor wat betreft support, ik heb daar van de week gebruik van gemaakt via de chat en had binnen een dag reactie.
Ik hoop dat ze lekker weekend hebben. (y)
N=1 dat het niet verstandig is aan te sluiten, ik houd het bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel-S
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-05 10:12
DCSBL schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 13:54:

Dan wacht ik wel eerst op de volgende update. Als dat het niet helpt kijk ik verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCSBL
Baf1982 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 16:18:
[...]

Ik zag dat de actuele spanning en stroom per fase vanuit de p1 meter nu wel beschikbaar zijn in HA (moest de entiteiten wel even handmatig inschakelen), dat was voorheen niet.
Dat kan al even 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Navi op 09-12-2023 16:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leoniq
Wellicht wordt het hiermee wat makkelijker.

https://smarthomefans.nl/homewizard-home-assistant/

Home-assistant is mooi. Maar voor mij persoonlijk wat moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:36
Ben van plan een Energie Display aan te schaffen maar alleen als de luchtvochtigheidsmeter werkt. Deze zou via een update beschikbaar worden gesteld. Is deze er al?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leoniq
Nee, nog niet op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Leoniq schreef op zondag 10 december 2023 @ 07:52:
Wellicht wordt het hiermee wat makkelijker.

https://smarthomefans.nl/homewizard-home-assistant/

Home-assistant is mooi. Maar voor mij persoonlijk wat moeilijk.
home-assistant is als je het op een aparte (zuinige) computer draait vrij simpel, de homewizard word automagisch gedetecteerd en de installatie begeleid je verder.

het duurt echter paar uur (niet een hele dag ofzo) voordat je resultaten ziet in het energie dashboard maar als je niet te snel klikt staan de waarschuwingen er bij die dat zeggen.

De vraag is wat is je doel ? ik word bijvoorbeeld niet vrolijk met 16 aparte schermpjes door de woonkamer verspreid en dan is HA een mooie consilidatie... maar iedereen zijn meug

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capt Waffles
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 11-05 18:44
Ik ben benieuwd of dit wat betekend voor de functionaliteit van de integratie met HA. Momenteel kan je een aantal dingen (gratis) binnen HA doen waarvoor je bij HW een Energy+ abonnement nodig hebt. Blijft dat mogelijk, en zo ja, hoe reageert HW op een support vraag van een ‘gratis’ gebruiker over een ‘betaalde’ functie?

Belgisch Limburg | Mitsubishi Electric MSZ-LN35VG2 binnenunit + MUZ-LN35VG2 buitenunit | Diehl 4601S + 3850 Wp (22x Sunflower 175W ZO) | SMA Sunny Boy 4.0 + 7070 Wp (7x JinkoSolar 505W NO + 7x JinkoSolar 505W ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Ik heb een enkel fase kwh welke offline is gegaan.

Al geprobeert.
Groep met meter uitgeschakeld en weer bij gezet.
En het Wi-Fi netwerk uit en weer aan.

Alle meters en de display komen keurig weer bij behalve die ene kwh meter.

Wat zijn nog de opties zodat de data niet weg raakt.
De meter zit tussen mijn panelen op noord dus het zou wel prettig zijn als de historie blijft.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCSBL
Capt Waffles schreef op zondag 10 december 2023 @ 15:35:
Ik ben benieuwd of dit wat betekend voor de functionaliteit van de integratie met HA. Momenteel kan je een aantal dingen (gratis) binnen HA doen waarvoor je bij HW een Energy+ abonnement nodig hebt. Blijft dat mogelijk, en zo ja, hoe reageert HW op een support vraag van een ‘gratis’ gebruiker over een ‘betaalde’ functie?
De integratie gebruikt de API, de API is altijd al ondersteund en maakt de bestaande locale functies (onder andere in Home Assistant) mogelijk. Hierin is niks veranderd en dat zal ook niet gebeuren, niet in negatieve zin in ieder geval,

De samenwerking bevestigt dat HomeWizard de integratie van de API binnen Home Assistant ondersteund, zorgt voor support richting Home Assistant en snel reageert op problemen.

Je kan altijd vragen stellen aan HomeWizard support, betaalde functie of niet. Inhoudelijk kan HomeWizard geen antwoorden geven op vragen over Home Assistant, daarvoor kan je het best terecht op het Home Assistant forum.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RAJH
  • Niet online
Na het aanschaffen van een HomeWizard P1 meter wilde ik toch graag weer een export van gas waarden naar mindergas.nl voor elkaar krijgen.

Aangezien ik geen goede oplossing kon vinden heb ik zelf een simpel stukje software geschreven die elke avond vanaf 23:59 probeert om de meeste recente gas meting naar mindergas.nl te sturen. De afgelopen twee dagen heeft dit zonder problemen gewerkt, en mocht er iemand interesse in hebben, de code is te vinden op https://github.com/ronaldtb/homewizard-companion.

Indien er interesse is kan ik ook wel binaries beschikbaar stellen, zodat de installatie een kwestie van downloaden en configureren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:14
Goedendag,

Ik wil graag de energysocket gaan gebruiken tussen mijn buitenstopcontact en mijn granny lader van de auto. Is de socket waterdicht en geschikt om langdurig 16A door te voeren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gramser
Het houdt al op bij waterdicht…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
KarlMarX schreef op zondag 10 december 2023 @ 20:04:
Goedendag,

Ik wil graag de energysocket gaan gebruiken tussen mijn buitenstopcontact en mijn granny lader van de auto. Is de socket waterdicht en geschikt om langdurig 16A door te voeren?
3x niet doen bij het structureel opladen van je EV: buitenstopcontact, granny lader en socket :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:14
BGFG schreef op zondag 10 december 2023 @ 20:49:
[...]

3x niet doen bij het structureel opladen van je EV: buitenstopcontact, granny lader en socket :(
Buitenstopcontact en granny gaat al jaren prima. Jammer dat de socket niet waterdicht is...

Heeft iemand een tip hoe ik dna wel het verbruik van de auto laden goed kan bijhouden en zelfs kan laten laden bij teruglevering (zonder dure wallbox)?

[ Voor 20% gewijzigd door KarlMarX op 10-12-2023 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

KarlMarX schreef op zondag 10 december 2023 @ 21:00:
[...]

Buitenstopcontact en granny gaat al jaren prima. Jammer dat de socket niet waterdicht is...

Heeft iemand een tip hoe ik dna wel het verbruik van de auto laden goed kan bijhouden en zelfs kan laten laden bij teruglevering (zonder dure wallbox)?
Het stopcontact van je granny charger op een losse groep aansluiten met een slimme 1-fase meter? Weet niet hoe de huidige situatie is? Zou sowieso geen socket ertussen doen, ook al zou die waterdicht zijn. Weet even niet welk topic het was, maar heb een keer paar posts voorbij zien komen waarin een stopcontact of socket was gesmolten.

Edit: ééntje alvast gevonden.

[ Voor 7% gewijzigd door PeacekeeperNL op 10-12-2023 21:12 . Reden: Linkje gevonden ]

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
PeacekeeperNL schreef op zondag 10 december 2023 @ 21:09:
[...]

Het stopcontact van je granny charger op een losse groep aansluiten met een slimme 1-fase meter? Weet niet hoe de huidige situatie is? Zou sowieso geen socket ertussen doen, ook al zou die waterdicht zijn. Weet even niet welk topic het was, maar heb een keer paar posts voorbij zien komen waarin een stopcontact of socket was gesmolten.

Edit: ééntje alvast gevonden.
@KarlMarX : in de link van @PeacekeeperNL zie je reden 1 dus….Voor hetzelfde geld gebeurt dat met je wcd. Die dingen zijn niet gemaakt voor een langdurige zware belasting. En dat is wel wat er gebeurt tijdens opladen. Maar: zelf weten uiteraard.

Edit: Lees ook de rest van de reacties maar eens van die link….

[ Voor 4% gewijzigd door BGFG op 11-12-2023 07:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Ronald.42 schreef op zondag 10 december 2023 @ 17:21:
Ik heb een enkel fase kwh welke offline is gegaan.

Al geprobeert.
Groep met meter uitgeschakeld en weer bij gezet.
En het Wi-Fi netwerk uit en weer aan.

Alle meters en de display komen keurig weer bij behalve die ene kwh meter.

Wat zijn nog de opties zodat de data niet weg raakt.
De meter zit tussen mijn panelen op noord dus het zou wel prettig zijn als de historie blijft.
Inmiddels gelukt.
Tandwieltje rechtsboven, dan de meters, daar de juiste meter selecteren
En vervolgens op die drie stipjes verander Wi-Fi
Ding opnieuw aanmelden bij dezelfde Wi-Fi en hij doet het weer.
Althans hij is weer online de zon laat zich nog even niet zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nQyWM4n-7bEwGX6Oa0jbeBZzn54=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fUZvyNlZpF9KNW0B7NY5DUAI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HQWg0d7mGmh4wH--bS_msrBZP-0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SVRyyzoKydfSBXmVWMrfNuXO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Laatst online: 14:25
Growatt: No data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-04 14:33
Vanmorgen update gedaan van app en ook hier geen Growatt data

*burp*

Pagina: 1 ... 98 ... 139 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic