Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capt Waffles
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 18-09 13:41
Jasper Janssen schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 11:11:
[...]

Persoonlijk zou ik zeggen dat lichtkring A en B niet apart hoeven, dat de afwasmachine waarschijnlijk op een stekker zit en dus hoogstens een socket nodig heeft (en sowieso niet zo nuttig is), en dat fornuis meten ook niet super interessant is, je gaat er hopelijk toch niet meer of minder van koken.
Je moet in Belgie minimaal 2 lichtkringen hebben, daar kan ik toch niet buiten. Verplicht, maar ook gewoon handig dat er nog licht is als 1 van de 2 kringen uitvalt/of uitgezet moet worden voor werkzaamheden.

Afwasmachine zit denk ik hardwired, ik kan er iig niet meer aan (is laten we zeggen door de keuken-installateurs 'anders aangepakt dan ik het zelf zou doen' ;) ). Inderdaad beperkt nuttig, maar toch wel iets van nut: als ik m'n ouders er mee kan overtuigen om de eco stand ipv de snelle stand te gebruiken dan verdient ie zich ruimschoots terug. Ook interessant omdat er geen salderen meer is voor ons, en we zo beter inzicht krijgen hoe we de afwas op de zon kunnen afstemmen.

Koken heb je met een normale kok in de keuken zeker gelijk mee, maar in het geval van mijn vader is er ruimte om met kleine wijzigingen in gewoontes toch wat winst te boeken. Al is dat zeer individueel :). Maar klopt, die valt onder de noemer van data-hobby, en we waren er in geinteresseerd omdat het een van de apparaten is waarvan we eigenlijk geen idee van hadden hoeveel het verbruikte (zowel op dag/weekbasis als instantane/kwartier-piek, hier in BE doet het capaciteitstarief ons ook op de piek letten).
Het is allemaal geweldig om alles te meten, superleuke hobby en ik heb ook veel te veel van die shit -- maar niet met het idee dat dat an sich al energie bespaart.
Inderdaad, grote wonderen verwacht ik er hier niet van aangezien er al best efficient met energie (& water) word omgegaan. Ik probeer genoeg kleine besparingen te realiseren zodat ik op z'n minst breakeven zit tov het toegevoegde verbruik van de meters zelf. Dan kan ik het verkrijgen van data voor de leuk toch enigszins verantwoorden naar mezelf.
Overigens is het zeer onwaarschijnlijk dat het LCD display enige bijdrage levert aan het verbruik. Simpele non-backlit LCDtjes verbruiken praktisch niets -- denk maar eens aan de goeie oude rekenmachine. Die werkt op een zonnepaneeltje van 2 vierkante centimeter of 10 jaar achter elkaar op een batterij. Sommige goedkope rekenmachientjes werken eigenlijk permanent op een knoopcel en hebben een fake zonnepaneeltje zodat mensen denken dat het daarop werkt, zo weinig verbruikt een LCD.
Goed punt, daar zal niet veel te rapen zijn dan. Het grootste deel van het verbruik zal de wifi verbinding wel zijn.
Capt Waffles schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 11:09:
100%, elke kWh is er eentje teveel, als ie te vermijden is.
MDB1106 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 09:08:
[...]

Heb je deze reactie bij de baas geschreven?
Wat "verbruikt" je reactie?
Bij jou, vervolgens bij eenieder die het leest, evt reageert (net als ik nu)

😉
Toch gewoon thuis geschreven ;) . Het is natuurlijk iets genuanceerder dan 'elke kWh is er eentje teveel', anders konden we 's avonds beter in het donker verhalen aan elkaar vertellen in plaats van TV te kijken. Gaat uiteraard meer om sluipverbruik en dingetjes waar wat aan te doen is zonder veel aan comfort in te leveren.

Belgisch Limburg | Mitsubishi Electric MSZ-LN35VG2 binnenunit + MUZ-LN35VG2 buitenunit | Diehl 4601S + 3850 Wp (22x Sunflower 175W ZO) | SMA Sunny Boy 4.0 + 7070 Wp (7x JinkoSolar 505W NO + 7x JinkoSolar 505W ZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chip2710
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:01
wtenboske schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 09:15:
[...]

@Chip2710 , ik heb dezelfde vraag. Weet jij -of iemand anders- hoe dit te doen. In de productbeschrijving of op de Homewizard website kan ik niets vinden.
Moie, ff bij Homewizard aangeven dat je de 1000puls instelling nodig bent ipv de standaard instelling.
Zij kunnen dit op afstand wijzigen / instellen :)

SUZ-SWM40VA + ERSD-VM2DR1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wtenboske
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-02 11:17
@unconnected en @Chip2710, dank voor jullie antwoorden. Ik wil gaan kijken of ik de smart grid functionaliteiten van mijn (Diakin) warmtepomp kan gaan gebruiken. Die kan wel met 100 tikken per kWh overweg, maar niet met 2000. Ga het dus met de default (100) proberen en als het nut heeft, bel ik HW.

Heb even de discussie hier gevolgd over dit onderwerp: ik vermoed dat HW de default pulsen van 2000 naar 100 per kWh heeft gezet -juist omdat 2000 een incourante waarde is- maar de handleiding niet hebben aangepast. (heb over de 1-fase meter)

Ik snap niet dat ze niet een mannetje (/vrouwtje) zetten op goede informatievoorziening via hun website, want die is best beperkt. Ze hebben echt wel een goed product, maar dat is een gemiste kans. Je ziet het ook aan hun Youtube kanaal: paar videootjes in een paar jaar tijd. Juist met een product gericht op consumenten dat niet voor iedereen vanzelf te installeren is, zou je daar meer effort verwachten. En een paar mooie use-cases, voor mensen die niet op Tweakers zitten. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtenboske
jurgen purgen schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 15:01:
@unconnected
.....

De handleiding geeft aan dat uitgang 1of import of export is. Uitgang 2 zou zelfs import zijn. Ik moet data uit de meter hebben en niet erheen sturen. En juist die uitgang exporteert de data🤨🤔. Waar je de erheen verstuurde data zou moeten kunnen zien is ook nog maar de vraag. Zelf kan ik niets veranderen. En dus kan je weer gaan bedelen
@jurgen purgen Wellicht onderstaand wat verduidelijking:

Je zet de kWh-meter in de stroomkring met je warmtepomp. Vervolgens zie je in de app het vermogen dat wordt verbruikt in de 'Nu' weergave. Het stroomverbruik zie je in de 'Dag', 'Week', 'Maand' of 'Jaar' weergave.

Zowel de 'puls 1' als de 'puls 2' aansluitingen exporteren gegevens. Ze zijn dus bedoeld om het verbruik of de opwekking die de kWh-meter meet naar andere apparaten toe te sturen. Je kunt daarop geen pulsen van andere apparaten ontvangen en die in de app inzichtelijk maken. Bij de 1-fase kWh meter stuurt de 'puls 1 uitgang pulsen als er stroom wordt opgewekt en de 'puls 2' uitgang als er stroom wordt verbruikt. Het is dus niet zo dat de ene is bedoeld om pulsen de ontvangen en de andere om uit te sturen.

Een warmtepomp heeft aansluitingen voor energiemeting en voor smart grid. De aansluitingen voor energiemeting sturen pulsen uit op basis van het stroomverbruik van de wp. Die kun je naar andere apparaten sturen zoals een kWh meter die daarmee overweg kan (HW dus niet). Aangezien de kWh-meter en die aansluitingen op de warmtepomp beide pulsen uitsturen, heeft het geen zin die op elkaar aan te sluiten. De smart grid contacten op de warmtepomp verwachten pulsen van een kWh meter, bijvoorbeeld om te laten weten dat zonnepanelen stroom opwekken, zodat de warmtepomp zijn vermogen daarop kan aanpassen. Daarvoor kan de HW kWh meter wel worden gebruikt, wat ik wil gaan doen.

Mogelijk trap ik met het bovenstaande wat open deuren in; in dat geval kun je de info negeren. :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurgen purgen
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-09 19:31
@wtenboske

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_4R5Cnpt8XvHNiN5NV7kk_WBWzw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aVZ6KkDiCYgakokhoiD9noV4.jpg?f=fotoalbum_large

ik heb het werkend zoals ik wilde, maar bedankt voor je aandacht en info. Nogmaals, het gaat mij niet om data inzichtelijk te hebben in de HWE-app.

Mijn wp en omvormer communiceren al met elkaar via modbus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zbQoMtP-JRPUFrPoBSo1hplf1gQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/V2zgE45R4deSeTGmvHQGozxw.png?f=fotoalbum_large

Ik heb smart grid uit want ik heb geen dynamisch contract.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XwhxJio6JgLBahM3yvjjn7VgFYM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bS0bQUZZxiq06j2rrgYrFfdU.png?f=fotoalbum_large

Vorig jaar al een maand een test ermee gedaan en het voldoet niet aan mijn wensen en gebruik.

het enige wat ik nog miste was:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V_rYMCfQkKy6dhIkwnShGxiJrAU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IWTJtgqY7buFfOCnT2oYMeLQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oAeaH_i_Y_ns0HIgtUk1yeAzuew=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iPWV7ehJlrTlZ0b9tK5X1Oul.jpg?f=fotoalbum_large

Waar mijn frustratie in deze ligt, nogmaals, het feit dat ik niet zelf mijn apparatuur kan gebruiken maar ervoor moet mailen en bedelen.

ik besef dat ik geen data stuur via pulse naar de kWh. je telt wat de meter doorvoert. in via het net als import, en wat de zonnepanelen doorsturen lees je uit als export.

ik wil zelf kunnen bepalen welke uitgang wat doet . het kan .. alleen missen wij het menu ervoor om dat zelf te kunnen doen

even ter verduidelijking

[ Voor 99% gewijzigd door jurgen purgen op 02-09-2023 16:59 ]

pvoutput ijsbuffer met NIBE S1255PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hupie679
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-09 21:53
Tebbie schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 07:18:
Voor de gebruikers die de watermeter gekoppeld hebben met Homey, je kan nu ook de offset (start meter stand) toevoegen zodat je (bij benadering) weet wat de watermeter stand is.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ik heb geen Homey. Hoe kan ik dit via een API request aanpassen?

Als ik dit stuur met een simpel PUT request in Postman;
code:
1
2
3
{
    "total_liter_offset_m3": 90
}

Dan krijg ik dit terug:
code:
1
Request method for this URI is not handled by server

https://github.com/hubertjanhickinson/OrconWifiController/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:42
wtenboske schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 16:02:
Een warmtepomp heeft aansluitingen voor energiemeting en voor smart grid. De aansluitingen voor energiemeting sturen pulsen uit op basis van het stroomverbruik van de wp. Die kun je naar andere apparaten sturen zoals een kWh meter die daarmee overweg kan (HW dus niet). Aangezien de kWh-meter en die aansluitingen op de warmtepomp beide pulsen uitsturen, heeft het geen zin die op elkaar aan te sluiten. De smart grid contacten op de warmtepomp verwachten wél pulsen van een kWh meter, bijvoorbeeld om te laten weten dat zonnepanelen stroom opwekken, zodat de warmtepomp zijn vermogen daarop kan aanpassen.
Geen idee voor welk merk warmtepomp bovenstaand verhaal klopt, maar ik ben dit nog nooit zo tegengekomen en heb hier in Lucht/Water warmtepomp om mee te verwarmen en te koelen #11 ook nog nooit over gelezen. Heb je hier een bron van?
Ook mijn eigen WP heeft namelijk enkel ingangen voor een pulssignaal. Die kun je verbinden met de pulsuitgangen van een kWh meter, waardoor de energiemeting van de WP veel nauwkeuriger wordt.
Meer info: Mitsubishi Electric Ecodan Lucht/Water Warmtepompen

[ Voor 6% gewijzigd door Andrehj op 03-09-2023 09:45 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:03
Andrehj schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:43:
[...]
Ook mijn eigen WP heeft namelijk enkel ingangen voor een pulssignaal. Die kun je verbinden met de pulsuitgangen van een kWh meter, waardoor de energiemeting van de WP veel nauwkeuriger wordt.
Dus als je de pulsuitgang aansluit van de Wh meter waar de WP op zit en aansluit op de ingang van de WP dan meet je nauwkeuriger?
Dan heb je 3 cijfers achter de komma ipv 2? Want zo groot kan het verschil niet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wtenboske
Andrehj schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:43:
[...]

Geen idee voor welk merk warmtepomp bovenstaand verhaal klopt, maar ik ben dit nog nooit zo tegengekomen en heb hier in Lucht/Water warmtepomp om mee te verwarmen en te koelen #11 ook nog nooit over gelezen. Heb je hier een bron van?
Hi @Andrehj, het ging om Daikin, maar naar aanleiding van bovenstaande heb ik die info in de installer reference manual nogmaals nagelezen. Zie nu dat ik verkeerd heb geïnterpreteerd: het gebruik van externe energiemeters is inderdaad om de meeting nauwkeuriger te maken. Ik zal mijn post aanpassen. Thanks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:42
mike123 schreef op zondag 3 september 2023 @ 10:43:
Dus als je de pulsuitgang aansluit van de Wh meter waar de WP op zit en aansluit op de ingang van de WP dan meet je nauwkeuriger?
Dan heb je 3 cijfers achter de komma ipv 2? Want zo groot kan het verschil niet zijn.
Ik heb altijd maar 1 decimaal (bij uitlezen via de Mitsubishi cloud, op het display van de WP zelfs geen enkele decimaal).
Maar de Mitsubishi heeft (net als veel andere warmtepompen) geen interne energiemeter voor de elektriciteit. Dat verbruik wordt geschat. En die schatting wijkt in de praktijk nogal af van de realiteit.
Door de WP te voeden met nauwkeurige data (vanuit mijn ABB kWh-meters) heb ik nu wel nauwkeurige data beschikbaar in de WP en de Mitsubishi Cloud (die ik weer uitlees met een script en naar Domoticz upload). Maar, zoals al gezegd, meer info in het Ecodan topic.

Om het weer on-topic te brengen: Als de HomeWizzard kWh meters nog steeds werkende pulse-uitgangen hebben, kun je die dus verbinden met je WP om die WP van nauwkeurige cijfers over het energieverbruik te voorzien. (Mits je eenzelfde instelling, bij voorkeur 1000 pulsen/kWh) aan beide zijden kunt instellen en mits je WP hier een geschikte ingang voor heeft)

[ Voor 16% gewijzigd door Andrehj op 03-09-2023 18:12 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Capt Waffles schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:59:

Je moet in Belgie minimaal 2 lichtkringen hebben, daar kan ik toch niet buiten. Verplicht, maar ook gewoon handig dat er nog licht is als 1 van de 2 kringen uitvalt/of uitgezet moet worden voor werkzaamheden.
Ik bedoelde dat meer als, je kan toch beide licht kringen op 1 meter aansluiten? Of mag je de meters alleen “achter” de meter kast/beveiligingssystemen aansluiten en niet in het midden?
Afwasmachine zit denk ik hardwired, ik kan er iig niet meer aan (is laten we zeggen door de keuken-installateurs 'anders aangepakt dan ik het zelf zou doen' ;) ). Inderdaad beperkt nuttig, maar toch wel iets van nut: als ik m'n ouders er mee kan overtuigen om de eco stand ipv de snelle stand te gebruiken dan verdient ie zich ruimschoots terug. Ook interessant omdat er geen salderen meer is voor ons, en we zo beter inzicht krijgen hoe we de afwas op de zon kunnen afstemmen.
Misschien een Belgische gewoonte — Britten doen het ook altijd, alles hardwired aan de muur hangen. In Nederland *mag* het volgens mij nog wel maar zelfs wasmachines ed in natte ruimtes hebben normaal gesproken gewoon een stekker. En voordat die regels soepeler werden was het eigenlijk alleen de wasmachine en droger in de badkamer die hardwired op een IP-zoveel ding gingen met een trek koord om hem aan en uit te zetten, in de keuken is het (voor zo ver ik ben tegengekomen) nooit echt een ding geweest.

Voor wat betreft timing en zonne enzo zou een smart plug ook beter zijn dan een meter, aangezien de smart socket kan schakelen. Moet je wel een apparaat hebben dat om kan gaan met “vooringesteld zijn en als ie stroom krijgt gaat ie lopen”, overigens, en dat wordt natuurlijk steeds minder een ding. Mijn keuken boiler staat zo, maar ieder modern apparaat vrees ik dat je het of handmatig moet doen (al dan niet dmv een klok-instelling op het apparaat, zoals mijn wasmachine en droger) of met een of andere gare WiFi api.

Batterij laders kan je ook schakelen met een smart socket en even uit bij iedere wolk, maar voor de rest… er zijn weinig devices die dag tegenwoordig nog kunnen gebruiken.
Koken heb je met een normale kok in de keuken zeker gelijk mee, maar in het geval van mijn vader is er ruimte om met kleine wijzigingen in gewoontes toch wat winst te boeken. Al is dat zeer individueel :). Maar klopt, die valt onder de noemer van data-hobby, en we waren er in geinteresseerd omdat het een van de apparaten is waarvan we eigenlijk geen idee van hadden hoeveel het verbruikte (zowel op dag/weekbasis als instantane/kwartier-piek, hier in BE doet het capaciteitstarief ons ook op de piek letten).
Heb je al eens gekeken naar de instellingen van je inductie plaat? Inductie loopt gewoon niet als er geen pan op staat en misschien kun je hem wel standaard op een maximale temperatuur zetten zodat ie niet zo makkelijk bij droog koken door gaat oid.

Zou in theorie efficiënter moeten zijn bij misbruik dan een klassieke verwarmingselement, vooral bij misbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
@HomeWizard_NL :
Ik heb ontdekt dat piekvermogen sinds 28/08 bij mij beschikbaar is in HA (sensor.p1_meter_3c39e722d780_peak_demand_current_month). Ik wou hier een maandelijkse statistiek van trekken maar blijkbaar is de entity niet correct in jullie integratie waardoor dit niet mogeijk is?

[ Voor 21% gewijzigd door Horla op 03-09-2023 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09:48
Horla schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:22:
@HomeWizard_NL :
Ik heb ontdekt dat piekvermogen sinds 28/08 bij mij beschikbaar is in HA (sensor.p1_meter_3c39e722d780_peak_demand_current_month). Ik wou hier een maandelijkse statistiek van trekken maar blijkbaar is de entity niet correct in jullie integratie waardoor dit niet mogeijk is?
Deze entity geeft hetzelfde door als wat je meter ruw doorgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
jurgen purgen schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 16:35:
@wtenboske

[Afbeelding]

ik heb het werkend zoals ik wilde, maar bedankt voor je aandacht en info. Nogmaals, het gaat mij niet om data inzichtelijk te hebben in de HWE-app.

Mijn wp en omvormer communiceren al met elkaar via modbus.

[Afbeelding]

Ik heb smart grid uit want ik heb geen dynamisch contract.

[Afbeelding]

Vorig jaar al een maand een test ermee gedaan en het voldoet niet aan mijn wensen en gebruik.

het enige wat ik nog miste was:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Waar mijn frustratie in deze ligt, nogmaals, het feit dat ik niet zelf mijn apparatuur kan gebruiken maar ervoor moet mailen en bedelen.

ik besef dat ik geen data stuur via pulse naar de kWh. je telt wat de meter doorvoert. in via het net als import, en wat de zonnepanelen doorsturen lees je uit als export.

ik wil zelf kunnen bepalen welke uitgang wat doet . het kan .. alleen missen wij het menu ervoor om dat zelf te kunnen doen

even ter verduidelijking
Wij begrijpen dat het handig zou zijn als je dit zelf kon doen, kwa prioriteit staat deze niet hoog, omdat dit minder dan een keer per maand voorkomt dat een gebruiker de puls poorten wil aanpassen. De hoeveelheid uren aan ontwikkelen van het zelf instelbaar maken zijn daarom liever besteed aan iets waar veel meer gebruikers iets aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leif
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 20-07 10:22
tcw82 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 19:35:
......Echter, als ik deze slimme stekker voor, bijvoorbeeld, een wasmachine gebruik, gaat de machine inderdaad netjes aan als de zon begint te schijnen. Echter, het komt (bijna elke keer helaas) voor dat de machine dan aangetroffen wordt met een half gedraaid wasprogramma. De stekker is dan dus uitgegaan voor het wasprogramma klaar is. .....
Capt Waffles schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:59:
[...]
.....Ook interessant omdat er geen salderen meer is voor ons, en we zo beter inzicht krijgen hoe we de afwas op de zon kunnen afstemmen....
.....hier in BE doet het capaciteitstarief ons ook op de piek letten). .....
Ik woon in NL , en kan gebruik maken van de salderingsregeling.
Ik heb negen panelen die maximaal 2.3 kw leveren. Op spaarzame momenten.
Als ik zoveel mogelijk zelf opgewekte energie wil gebruiken, zijn apparaten met een aansluitvermogen van 2 kw ongewenst.
De zon moet uitbundig schijnen, willen de waterkoker of de vaatwasser of de wasmachine, ..... , niet meer stroom vreten dan de panelen op dat moment kunnen leveren.

Automatisch schakelen met de Energy Socket krijgt meer kans als ik apparaten gebruik met een aansluitvermogen van 1 kw.
Een waterketel met 1 kw kan ik vinden in een campingwinkel.
Maar alle wasmachines zijn 2 kw.
Of zoek ik niet goed?

[ Voor 25% gewijzigd door Leif op 03-09-2023 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
  • Laatst online: 07:43
Dat lijkt me bij uitstek iets voor een ander topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:55
Zonder Homey kan je dit niet. Ik beheer de app voor Homewizard voor Homey. In die app kan je wel een offset bewaren.
hupie679 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 22:52:
[...]

Ik heb geen Homey. Hoe kan ik dit via een API request aanpassen?

Als ik dit stuur met een simpel PUT request in Postman;
code:
1
2
3
{
    "total_liter_offset_m3": 90
}

Dan krijg ik dit terug:
code:
1
Request method for this URI is not handled by server

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurgen purgen
HomeWizard_NL schreef op zondag 3 september 2023 @ 15:55:
[...]

Wij begrijpen dat het handig zou zijn als je dit zelf kon doen, kwa prioriteit staat deze niet hoog, omdat dit minder dan een keer per maand voorkomt dat een gebruiker de puls poorten wil aanpassen. De hoeveelheid uren aan ontwikkelen van het zelf instelbaar maken zijn daarom liever besteed aan iets waar veel meer gebruikers iets aan hebben.
Dus precies wat ik zei.. massa is kassa en hoor je niet bij de massa, kost je geld uit de kassa.

Jammer hoor. Maar bij Eastron is dit werk toch al gedaan? Kan dat niet erin verwerkt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraaiven
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 18:50
Ik heb geen homewizard maar vroeg me af welke tijdsinstellingen je kan doen bij een meettaak?
Vb. sommige dagen of tussen 14u & 16u enz. Of moet je dit combineren met een timertaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgen purgen
jurgen purgen schreef op zondag 3 september 2023 @ 20:47:
[...]

Dus precies wat ik zei.. massa is kassa en hoor je niet bij de massa, kost je geld uit de kassa.

Jammer hoor. Maar bij Eastron is dit werk toch al gedaan? Kan dat niet erin verwerkt worden?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9pcrpAxO8R9aJnsUCYZ-9i3r29Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BRvfs2SBR6BPHQ7iyLhb31NX.jpg?f=fotoalbum_large

Dus dit is minder moeite dan een menu verwerken in de hardware??

T duurde maar een week

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-09 14:23
@jurgen purgen ik snap je frustratie ergens wel maar persoonlijk vind ik het wel erg zuur om al je communicatie te screenshotten en hier publiek te delen. M.i. moet je het oplossen met HomeWizard of de boel terugsturen en iets anders kopen. Ik vindt het een beetje TrosRadar gehalte worden. My 2 cents

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgen purgen
wheli schreef op maandag 4 september 2023 @ 21:35:
@jurgen purgen ik snap je frustratie ergens wel maar persoonlijk vind ik het wel erg zuur om al je communicatie te screenshotten en hier publiek te delen. M.i. moet je het oplossen met HomeWizard of de boel terugsturen en iets anders kopen. Ik vindt het een beetje TrosRadar gehalte worden. My 2 cents
2 cents accepted

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jurgen purgen
wheli schreef op maandag 4 september 2023 @ 21:35:
Je hebt er gelijk in, en ik zal mijn tirade beëindigen, maar als iedereen maar blijft accepteren dat je minder voor meer geld blijft krijgen, heb je straks niks meer dan een kale meter. Ik ben niet ontevreden over de hardware, zeer zeker niet. Het is jammer dat je zelf niks meer kunt en dat het zolang duurt voor je wat kan regelen . Maar ik neem je advies mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:42
Mijn P1 meter was blijkbaar 2 weken offline geweest eind juli tot midden augustus ongeveer. Hoe werkt het eigenlijk als dat ding weer online komt? Zo te zien heeft hij niet zelf "bewaard" wat er in die 2 weken verbruikt of terug geleverd is.

Gaat hij aan de hand van de meterstanden niet een maand ergens "corrigeren"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
De P1 meter bewaart standaard niets en hij meet ook niets.
Geeft gewoon de waarden van de digitale meter door naar de servers van HW die je vervolgens kan opvragen via de HW app.
Tussen onderbrekening en terug verbinding gaat hij de waarden (verschil tussen begin en einde) terug aanpassen zodat de totalen terug correct zijn maar de individuele dagwaarden tussen start onderbreking en start terug verbinding ben je idd verloren.

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
@HomeWizard_NL Ik maak gebruik van de integratie met mijn SMA omvormer. Deze koppelt op dit moment via het Sunny Portal-account. Ik heb al eerder ondervonden dat de data in Sunny Portal soms tot enkele uren achterloopt en dit gedrag is ook terug te zien in de Homewizard-app.

In Homey maak ik gebruik van de lokale verbinding met mijn SMA omvormer via modbus. Deze geeft bijna realtime informatie terug en is niet afhankelijk van een externe service. Zijn er plannen om de koppeling via Modbus ook mogelijk te maken in Homewizard of kan dit op de planning gezet worden? Dit zou voor mij ook een reden zijn om mijn (groot)verbruikers te gaan monitoren via Homewizard om verbruik vs opbrengst te kunnen monitoren en hierop te gaan sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Luit schreef op donderdag 7 september 2023 @ 10:27:
@HomeWizard_NL Ik maak gebruik van de integratie met mijn SMA omvormer. Deze koppelt op dit moment via het Sunny Portal-account. Ik heb al eerder ondervonden dat de data in Sunny Portal soms tot enkele uren achterloopt en dit gedrag is ook terug te zien in de Homewizard-app.

In Homey maak ik gebruik van de lokale verbinding met mijn SMA omvormer via modbus. Deze geeft bijna realtime informatie terug en is niet afhankelijk van een externe service. Zijn er plannen om de koppeling via Modbus ook mogelijk te maken in Homewizard of kan dit op de planning gezet worden? Dit zou voor mij ook een reden zijn om mijn (groot)verbruikers te gaan monitoren via Homewizard om verbruik vs opbrengst te kunnen monitoren en hierop te gaan sturen.
Om hier apart voor hardware te ontwikkelen is niet onze planning, hiervoor hebben we onze kwh meters.

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
HomeWizard_NL schreef op donderdag 7 september 2023 @ 12:28:
[...]
Om hier apart voor hardware te ontwikkelen is niet onze planning, hiervoor hebben we onze kwh meters.
Hier is denk ik geen aparte hardware voor nodig? Het is een protocol dat via het lokale netwerkverkeer verloopt:
Info vanuit SMA: https://www.sma-sunny.com...ion-to-your-sma-inverter/
Algemene Modbus implementatie info: https://www.fernhillsoftw...dbus/modbus-protocol.html

Met behulp van

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unconnected
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 08:55
Luit schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:28:
[...]

Hier is denk ik geen aparte hardware voor nodig? Het is een protocol dat via het lokale netwerkverkeer verloopt:
Info vanuit SMA: https://www.sma-sunny.com...ion-to-your-sma-inverter/
Algemene Modbus implementatie info: https://www.fernhillsoftw...dbus/modbus-protocol.html

Met behulp van
Ik denk dat daar de issue zit. Homewizard heeft niet echt hardware nu in huis (of in jouw huis) die dat kan uitlezen. De P1 meter leest de P1 poort in en stuurt dit direct naar de server, meer logica heeft die niet. De KWH meter van homewizard idem dito, die meet en stuurt zijn gegevens direct naar de server van homewizard, niet naar de P1 meter ofzo. Zover ik het begrijp zijn het allemaal losse componenten en hebben ze elkaar niet nodig. Om de modbus te ondersteunen zullen ze dus nieuwe hardware moeten maken die de modbus uitleest en dan doorstuurt naar de server van homewizard. De app kan het dan daar uitlezen.

De huidige integraties van de zonnepanelen zijn allemaal gebaseerd op de cloud apis van alle losse zonnepaneel-leveranciers. De servers van Homewizard verbinden met jouw credentials naar die apis en halen de data binnen en slaan het op in hun eigen database. Vanaf die servers kunnen ze niet naar jouw modbus verbinden want die is alleen lokaal (binnen jouw huis) beschikbaar.

@HomeWizard_NL correct me if I'm wrong :P

• Treveo
IvoB2 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 17:14:
De P1 meter bewaart standaard niets en hij meet ook niets.
Geeft gewoon de waarden van de digitale meter door naar de servers van HW die je vervolgens kan opvragen via de HW app.
Tussen onderbrekening en terug verbinding gaat hij de waarden (verschil tussen begin en einde) terug aanpassen zodat de totalen terug correct zijn maar de individuele dagwaarden tussen start onderbreking en start terug verbinding ben je idd verloren.
Ja check, die 1e heeft hij dus niet eens gedaan. Ik zou denken dat hij ergens de maand augustus zou gaan corrigeren maar dat is niet het geval. Ergens heeft ie 250 kWh laten liggen aan de teruglevering.

• Tebbie
Je zegt zelf dat je Homey gebruikt, dan heb je toch alle relevante informatie beschikbaar om te sturen op je verbruik? Je weet wat je P1 in en uitvoert, je hebt je collectie van je zon/omvormer. Wellicht extra sockets op relevante apparatuur zoals boiler, cooker, IR kachel etc (geen idee wat je hebt aan grootverbruikers maar verzin ook nu maar wat). Je hebt alle relevante informatie en data al in je Homey, kwestie van spelen met de "flows" en data punten om er actie op te nemen.
Luit schreef op donderdag 7 september 2023 @ 10:27:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:03
Treveo schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:47:
[...]

Ja check, die 1e heeft hij dus niet eens gedaan. Ik zou denken dat hij ergens de maand augustus zou gaan corrigeren maar dat is niet het geval. Ergens heeft ie 250 kWh laten liggen aan de teruglevering.
Kloppen de meterstanden in de app dan nog wel met de waarden van de meter?

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
Tijdens het installeren van mijn p1 meter kreeg ik een melding dat het installeren van de laatste firmware niet was gelukt. Nu ben ik even benieuwd of ik de laatste versie wel draai.. Dit is versie 4.18. Kan iemand bevestigen dat dit de laatste versie is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurgen purgen
powermarcel10 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 23:06:
Tijdens het installeren van mijn p1 meter kreeg ik een melding dat het installeren van de laatste firmware niet was gelukt. Nu ben ik even benieuwd of ik de laatste versie wel draai.. Dit is versie 4.18. Kan iemand bevestigen dat dit de laatste versie is?
Lucky you

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9_KOWKVg1Cxhnnw8GvCui8lEhho=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7y68huuTXkhA63zKpetzMsGq.jpg?f=fotoalbum_large

Ik lig dus een paar updates achter, zojuist een screenshot voor je gemaakt.

Alles werkt hier alsnog naar behoren.

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
jurgen purgen schreef op donderdag 7 september 2023 @ 23:22:
[...]

Lucky you

[Afbeelding]

Ik lig dus een paar updates achter, zojuist een screenshot voor je gemaakt.

Alles werkt hier alsnog naar behoren.
Ik zie het! Thanks.. Ik heb daar idd versie 4.18 staan.. Ik las tijdens het configureren dat hij iedere 2 uur opnieuw zou controleren of er een software update zou zijn.. Maar dat doet hij bij jou dus duidelijk niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Nu online
Is er een storing? Lijkt erop dat de data van mijn SolarEdge omvormer sinds gistermiddag niet meer binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
mike123 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 20:28:
[...]

Kloppen de meterstanden in de app dan nog wel met de waarden van de meter?
Jup! Klopt gewoon, dus het is aan hun kant nog niet gecorrigeerd blijkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
FastForwardNL schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 06:58:
Is er een storing? Lijkt erop dat de data van mijn SolarEdge omvormer sinds gistermiddag niet meer binnenkomt.
Kijk eerst maar eens in de SE-app. Kans is groter dat daar een storing zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18-09 19:36
FastForwardNL schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 06:58:
Ja, dit probleem heb ik ook!
De SolarEdge app laad wel alle data zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:30
Hier ontbrak vanochtend ook data in de app. Betrof overigens geen zonnepanelen data maar gewoon gebruik. Trok zich uiteindelijk wel recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Nu online
R20141016 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:09:
[...]

Ja, dit probleem heb ik ook!
De SolarEdge app laad wel alle data zien....
Hier opnieuw gekoppeld. Werkt nu weer. Alleen alle historie kwijt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 18:24
Hier helaas ook geen verbinding met solaredge meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 20:28
Hier sinds gisteren ook geen verbruik inzichtelijk en halve informatie qua opwek (SolarEdge).

Hmm. Wil het eigen niet opnieuw installeren met mogelijk als gevolg weg data.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laroil
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 17-09 10:04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b8tEBlq2pbnhyr3XklncjzF7Zro=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UQcnZruwejfITm2WKwOZGPbg.png?f=fotoalbum_large
Weet iemand hoe wij ineens aan verbruik hebben van 99928 kWh? Het zou zo’n 70 kWh moeten zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gramser
Tapt er iemand wat af voor een binnentuintje :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Laroil schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 19:25:
[Afbeelding]
Weet iemand hoe wij ineens aan verbruik hebben van 99928 kWh? Het zou zo’n 70 kWh moeten zijn
Wat is de meterstand van je slimme meter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laroil
HomeWizard_NL schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 23:18:
[...]

Wat is de meterstand van je slimme meter?
Die zal ik gaan checken, zal daar een issue kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Laroil schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 00:42:
[...]

Die zal ik gaan checken, zal daar een issue kunnen zijn?
Ik gok dat je een oude meter hebt, en dat deze over zijn maximum (99.999) heen is gegaan en weer op 0 is begonnen, bij nieuwe meters komt dit niet meer voor want deze registreren met veel meer decimalen. We hebben dit een keer eerder gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slagermvd
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-08 20:46
Ik heb daar ook last van, weet iemand of het al opgelost is en/of er actie van mijn kant benodigd is?

Mijn zonverbruik wordt niet gemeten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IIffJuXgqkq69muLp0eFiZCGL2c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PX0KSnej23ASSwToA7REN6BE.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zou het vervelend vinden om de historie kwijt te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Nu online
slagermvd schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 11:22:
[...]

Ik heb daar ook last van, weet iemand of het al opgelost is en/of er actie van mijn kant benodigd is?

Mijn zonverbruik wordt niet gemeten

[Afbeelding]

Ik zou het vervelend vinden om de historie kwijt te raken.
Ik gebruikte eerst de API en nu de account. Daardoor was ik de historie kwijt. Nu weer via API en de historie is weer zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen888
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 18:55
N.V.M. stomme wifi extender ✌🏻

[ Voor 88% gewijzigd door arjen888 op 09-09-2023 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slagermvd
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-08 20:46
FastForwardNL schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 12:48:
[...]

Ik gebruikte eerst de API en nu de account. Daardoor was ik de historie kwijt. Nu weer via API en de historie is weer zichtbaar.
Ah dat is goed om te weten. Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laroil
HomeWizard_NL schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 10:25:
[...]

Ik gok dat je een oude meter hebt, en dat deze over zijn maximum (99.999) heen is gegaan en weer op 0 is begonnen, bij nieuwe meters komt dit niet meer voor want deze registreren met veel meer decimalen. We hebben dit een keer eerder gezien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Irt-M4Rg7Ykyh8hnLI-yXCY_VI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qcADog6DvRrZlrOfs7WAUYZM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
Wie kan mij helpen met het "lezen" van onderstaande screenshot uit de HomeWizard app. Stel we pakken het geselecteerde tijdstip: 14.55 uur. Wat is er nu precies gaande op dat tijdstip?

Die 1000 watt nemen we op dat moment af van onze energieleverancier?
Maar tegelijkertijd wekken we ook 2900 watt op?

M.a.w. ik weet dus niet zo goed hoe ik zo'n grafiek moet lezen op het moment dat we opbrengst (groen) en verbruik hebben. WIe kan me hier iets over uitleggen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YxILDgd8BwMTx7OmHXSQLki6tqo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/k6RJYaEEpkhLkI8P2DrF9WGB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08:02
smeerbartje schreef op zondag 10 september 2023 @ 09:16:
Wie kan mij helpen met het "lezen" van onderstaande screenshot uit de HomeWizard app. Stel we pakken het geselecteerde tijdstip: 14.55 uur. Wat is er nu precies gaande op dat tijdstip?

Die 1000 watt nemen we op dat moment af van onze energieleverancier?
Maar tegelijkertijd wekken we ook 2900 watt op?

M.a.w. ik weet dus niet zo goed hoe ik zo'n grafiek moet lezen op het moment dat we opbrengst (groen) en verbruik hebben. WIe kan me hier iets over uitleggen?

[Afbeelding]
Op het plaatje zie je gespecificeerd wat er per fase gebeurt. Je kan dat ook uitzetten, dat je alleen het totaal van de fasen ziet.

Dus wat je ziet is wat er feitelijk gebeurt, alleen niet wat afgerekend of geregistreerd wordt door de energieleverancier. De meter kan alleen maar doorgeven dat er afgenomen wordt of teruggeleverd in totaal over de 3 fasen, en dat totaal is dus ook wat wordt doorgegeven. De meter saldeert intern over de fasen.

Wanneer je op fase 1 5W afneemt, op fase 2 10W en je op fase 3 40W teruglevert, dan registreert de meter voor de energieleverancier dat er 25W wordt teruggeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laroil
HomeWizard_NL schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 10:25:
[...]

Lijkt inderdaad dat dat het probleem is. Is er een mogelijkheid om deze 99.999 kWh softwarematig uit de grafiek/data van de app te halen? Dit maakt analyses nu toch wel moeilijker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Laroil schreef op zondag 10 september 2023 @ 11:18:
[...]

Lijkt inderdaad dat dat het probleem is. Is er een mogelijkheid om deze 99.999 kWh softwarematig uit de grafiek/data van de app te halen? Dit maakt analyses nu toch wel moeilijker
Helaas kan dat niet, alles werkt namelijk op meterstanden, we kunnen niet die ene meting weghalen, want dan heb je nog steeds alle metingen daarvoor die net zo hoog zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leoniq
  • Laatst online: 07:40
Goedemiddag,

Merk dat vandaag de standen niet per 15min worden bijgewerkt maar per uur. Wie is dat ook opgevallen?

3 x Sessy's, PV 10320WP solaredge, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdO79
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 02:20
_Apache_ schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 14:07:
Sinds een tijdje heb ik de kWh meter, de SDM-230 wifi.

De meter doet het goed, en is bereikbaar over de wifi.

Echter wil ik de waarden uitlezen zoals ze ook voorbij komen op de app.

Als ik de api aanroep krijg ik alleen het wattage van nu, en totaal te zien, maar niet per dag.

Online kan ik geen andere endpoints vinden, en de url in de TS is stuk.

Deze geef wattage nu, en totaal kWh terug, terwilj ik ook dagelijks/ wekelijkse wil zien.

http://1.2.3.4/api/v1/data
Hi, ik loop tegen hetzelfde aan, heb jij dit inmiddels opgelost? Hoe kan je dit in b.v. Home Assistant instellen? Iemand een link naar relevante info?

“Try to learn something about everything and everything about something.” - Thomas H. Huxley

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007

_Apache_

For life.

MvdO79 schreef op zondag 10 september 2023 @ 14:17:
[...]

Hi, ik loop tegen hetzelfde aan, heb jij dit inmiddels opgelost? Hoe kan je dit in b.v. Home Assistant instellen? Iemand een link naar relevante info?
Ik lees m nu elke minuut uit. Wattage nu, en kwh totaal. En vanuit die databases werk ik verder.
Grafana maakt daar dan periodieken van.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leoniq
Leoniq schreef op zondag 10 september 2023 @ 12:26:
Goedemiddag,

Merk dat vandaag de standen niet per 15min worden bijgewerkt maar per uur. Wie is dat ook opgevallen?
Heb het nu diverse uren bijgehouden. De "requests" worden nu maar 1x per uur gedaan. Elke 3e minuut van heel uur.

Hopelijk is dit tijdelijk,

Als dit maar niet gedaan is voor de schermpjes die eind van de maand komen. Deze zullen massaal requests sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Klopt, valt mij ook op dat de waardes achterlopen. Ik denk dat je theorie klopt dat de data nu maar eens per uur wordt bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Ik hoop niet dat dat permanent is. Zou ik jammer vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leoniq
Gramser schreef op zondag 10 september 2023 @ 17:34:
Ik hoop niet dat dat permanent is. Zou ik jammer vinden.
Het ziet er wel zo uit. Merk dat ook de data van de sockets niet meer optijd worden bijgewerkt.

Wat je zegt is het inderdaad jammer. Geen vooruitgang van dit goede product. Hopelijk gaan ze het weer terug zetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Leoniq schreef op zondag 10 september 2023 @ 12:26:
Goedemiddag,

Dit is een bug, en wordt binnenkort weer verholpen. Dit heeft overigens niets te maken met de nieuwe display, maar wel met iets anders wat er aan komt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:51
@HomeWizard_NL
Kan je iets meer vertellen over het nieuwe scherm?

Wanneer je verwacht dat het gelanceerd wordt, batterijen of aan de muur met netjes weggewerkte 220V. Groot datum/tijd en behalve de binnentemperatuur ook die van buiten en/of de weersverwachting? :)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leoniq
HomeWizard_NL schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:34:
[...]

Dit is een bug, en wordt binnenkort weer verholpen. Dit heeft overigens niets te maken met de nieuwe display, maar wel met iets anders wat er aan komt. ;)
Bedankt voor deze terugkoppeling, goed dat het een bug is. Sorry voor mijn voorbarigheid.

Maar maak er veel gebruik van. Vandaar dat dit me opviel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gramser
[...]

Hm, zolang het bij een bug blijft, prima, maar ik zie liever de huidige functionaliteit niet ten koste gaan van nieuwe hard/sofware/features/shizzle O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:49
[...]

Je weet mij/ons wel nieuwsgierig te maken!!!

Ben heel erg benieuwd wat het display moet gaan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
@HomeWizard_NL hebben jullie ook een Testflight programma om deel te nemen aan beta testen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
hoevenpe schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:50:
@HomeWizard_NL
Kan je iets meer vertellen over het nieuwe scherm?

Wanneer je verwacht dat het gelanceerd wordt, batterijen of aan de muur met netjes weggewerkte 220V. Groot datum/tijd en behalve de binnentemperatuur ook die van buiten en/of de weersverwachting? :)
Zodra er meer informatie is, zal ik het hier ook posten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Gramser schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:55:
[...]

Hm, zolang het bij een bug blijft, prima, maar ik zie liever de huidige functionaliteit niet ten koste gaan van nieuwe hard/sofware/features/shizzle O-)
uiteraard proberen we nieuwe ontwikkelingen zo min mogelijk impact te laten hebben op bestaande processen, echter moet er vaak door groei of door nieuwe producten bestaande dingen net anders gaan werken dan nu met de huidige technieken mogelijk is waardoor er nieuwe code voor komt, en in dit geval dus ook soms nieuwe bugs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Alpha89 schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:42:
@HomeWizard_NL hebben jullie ook een Testflight programma om deel te nemen aan beta testen?
Helaas is onze huidige beta vol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:16
Vandaag een energy socket binnen gekregen deze was snel gekoppeld.
Maar ik kan de lokale api en andere instellingen niet wijzigen krijg ik de volgende error.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mu8VSGXAT5-HPr-yJjboVFdl8JU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Fuhmi25hgsQERlIvOoantRDu.png?f=fotoalbum_large

Paar keer opnieuw gekoppeld maar helpt niks.
Ik heb al een P1 meter en een kWh meter en deze werken prima maar ook hier staat de lokale api uit en als ik deze aanzet krijg ik dezelfde foutmelding.
Gekke is dat deze wel gewoon werken via de lokale api in HomeAssistant en gewoon via de app, de nieuwe energiesocket werkt ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-09 21:34
Ik had vandaag ook een app error icm Homey. Nu werkt het wel weer goed.

• Richard28
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 18-09 19:18
@HomeWizard_NL Bij mij doet ineens sinds 12:30u vandaag de Solaredge integratie niet meer. Heeft dat nog steeds met dit te maken? https://twitter.com/homew...&t=ymerPRoPTSdtqjm_b3z8tw

[ Voor 3% gewijzigd door Richard28 op 13-09-2023 19:39 ]

12kWp SolarEdge | T Model 3 LFP | Home Assistant | Victron 3MP5000 15kWh LFP | Rijssen | Twente | Tibber

• Tebbie
Richard28 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 18:18:
@HomeWizard_NL Bij mij doet ineens sinds 12:30u vandaag de Solaredge integratie niet meer. Heeft dat nog steeds met dit te maken? https://twitter.com/homew...&t=ymerPRoPTSdtqjm_b3z8tw
Support vragen even bij Homewizard direct neerleggen, hier op het forum heeft weinig zin.

https://helpdesk.homewizard.com/nl/

• Gramser
Da’s nou ook niet direct een supportvraag, juist hierop geeft @HomeWizard_NL vaak wel een inhoudelijke reactie. Op individuele supportvragen niet.

Maar ligt het ditmaal niet aan SE? Mijn omvormer krijgt zelf geen verbinding met de servers vandaag. Gebeurt wel vaker. Komt altijd goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard28
Gramser schreef op woensdag 13 september 2023 @ 19:50:

Maar ligt het ditmaal niet aan SE? Mijn omvormer krijgt zelf geen verbinding met de servers vandaag. Gebeurt wel vaker. Komt altijd goed.
Nee, ligt niet aan Solaredge. In de Solaredge app staan de gegevens van vandaag wel.

12kWp SolarEdge | T Model 3 LFP | Home Assistant | Victron 3MP5000 15kWh LFP | Rijssen | Twente | Tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gramser
Ah, bij mij dan weer niet.

• vuurvreter63
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-09 20:54
Ik heb ook een gat in de meting in HW.
Terwijl de SolarEdge dit niet heeft.

Ook in het stroom verbruik zit een gat van een paar uur.
Van 12.00 t/m 17.00 uur om precies te zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door vuurvreter63 op 13-09-2023 22:20 ]

Hikvision gebruiker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard28
vuurvreter63 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 22:10:
[...]

Ook in het stroom verbruik zit een gat van een paar uur.
Van 12.00 t/m 17.00 uur om precies te zijn.
Bij mij ook inderdaad.

• Richard28
Richard28 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 18:18:
Op dit moment doet ie het weer *O*

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Capt Waffles
Omdat ik toch wel benieuwd was naar het eigen vebruik van een Energy Socket heb ik het eens getest. Peer reviews worden gewaardeerd :P

Test setup, 10 energy sockets op powerstrips en een elfde om het geheel te meten (elfde niet op foto). Ik heb er 10 gebruikt om de kwaliteit van de meting te verhogen, als ik er maar eentje had gebruikt zouden de meetwaardes erg klein worden en in dat bereik kan mogelijk de precisie & nauwkeurigheid in het gedrang komen. Het eigenverbruik van de LED lampjes op de powerstrips is rekening mee gehouden en afgetrokken van de gemeten waardes ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cMfWuczc4-SBa0xqj5-kBnHPaNU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q1dVlO31iNExWJkl7tguNUhe.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de metingen gedaan met Home Assistant, daar kan ik het wat preciezer uitlezen dan in de HomeWizard app. Hierbij heb ik de sockets in de aan/uit stand gemeten, en met de LED op 50% en 100% brightness. Ik heb ook de API aan/uitgeschakeld, maar dat maakte zoals verwacht geen verschil. Wat mooi naar voren komt: de metingen zijn zeer consistent, kudos voor de precisie & repeteerbaarheid van de Energy Sockets! Precisie ≠ nauwkeurigheid, maar nauwkeurigheid kan ik niet meten, al laat de consistentie tussen de stappen toen ik de sockets aan/uitschakelde wel vermoeden dat het daarmee ook dik in orde is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fojeiD5xnNhwS1F1vbZ--RHK8y0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CEykfWKqyiwYz4iLCoZvKLGI.png?f=fotoalbum_large

En dan nu het interessantste, de meetresultaten, in [W] het verbruik in de verschillende states:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iU_wEA_ErV2vokSApKEzp2ck-uo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KNyQD4iUPkQ54GGPMUnwG71C.png?f=fotoalbum_large

Mijn observaties:
  • HomeWizard lijkt het geadverteerde eigen verbruik (<1W) net niet waar te maken. De socket gaat wel onder de 1W maar enkel als ie uitgeschakeld is. In ingeschakelde toestand zit het net-net boven de 1W, maar met wat toegift voor meetfout kon dat net zo goed onder de 1W zijn. Om stellig te kunnen stellen of het geadverteerde eigenverbruik correct is is peer review nodig. Je kan ook debatteren over in welke state eigenverbruik vermeld zou moeten worden.
  • Verraste mij dat de LED op 50% maar 0.05W verbruikt en op 100% 0.22W. Ik dacht dat LED energieverbruik lineair was met brightness (PWM), maar da's dus niet zo. Beetje gegoogeld en weer wat bijgeleerd.
  • De penalty van LED brightness op 50% is bijzonder laag
  • Het uitschakelen van sockets die op apparaten staan die lange periodes niet gebruikt worden (bijv. 's nachts) met de timer of solar functie is marginaal de moeite. (ik vind alles rond ~0.5W sluipverbruik de moeite waard om te optimaliseren, aangezien ik 13 sockets heb waarvan 5-6 of 's nachts of overdag uit kunnen loont het voor mij >:) )
  • Precisie lijkt zeer goed te zijn, en nauwkeurigheid is vermoedelijk ook erg goed (althans in dit bereik van enkele Watts). De kwaliteit van de metingen die je uit een HomeWizard Energy Socket krijgt lijkt dus heel erg goed te zijn.
Kanttekening: ik kan het eigenverbruik onder load niet meten, deze metingen zijn enkel geldig in onbelaste toestand.

Ik had zeker gehoopt dat het werkelijke eigenverbruik lager uit zou vallen en dat de geadverteerde waarde conservatief was, die hoop was ijdel :) . Deze metingen sterken mij echter wel in mijn mening dat ze kwaliteitsproducten neerzetten.

Edit: misschien nog 1 observatie: het is moelijk om 2 energy sockets langs elkaar in te pluggen op een powerstrip. Als ze op dieet kunnen zou dat een mooie productverbetering zijn :P

Belgisch Limburg | Mitsubishi Electric MSZ-LN35VG2 binnenunit + MUZ-LN35VG2 buitenunit | Diehl 4601S + 3850 Wp (22x Sunflower 175W ZO) | SMA Sunny Boy 4.0 + 7070 Wp (7x JinkoSolar 505W NO + 7x JinkoSolar 505W ZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capt Waffles
Ik had eigenlijk ook gewoon de sockets op elkaar kunnen insteken bedenk ik me nu 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unconnected
Capt Waffles schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:04:
Ik had eigenlijk ook gewoon de sockets op elkaar kunnen insteken bedenk ik me nu 8)7
Haha maar dan had je wel extra moeten opletten in welke volgorde je ze uitschakelde :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tebbie
John Visser heeft dit ook al een keer gedaan:

YouTube: Duurzame energie #44 Hoeveel stroom verbruikt een slimme stekker..?🤔
Capt Waffles schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:04:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capt Waffles
Dat lijkt op hetzelfde resultaat uit te komen, ~1W met de stekker aan en de LED uit. Da’s mooi gevalideerd dan 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miersel
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 09:20
Kwam er gisteren achter dat de P1 meter er donderdag mee was opgehouden en een rode ring aangaf.

Na de wifi opnieuw te hebben ingesteld werkt het weer. Er is niets gewijzigd in mjjn netwerk wat dit zou kunnen verklaren.

Is dit iets wat andere gebruikers ook ervaren en is de oorzaak ervan bekend? Ik zou het graag in de toekomst voorkomen, nu is de data van afgelopen dagen prut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tebbie
Rode ring kan ook betekenen dat DHCP gestopt is met werken (was bij mij een probleem).
Wifi was ok, verbinden ook goed, maar toen kreeg de P1 geen ip adres van de DHCP server.
Miersel schreef op maandag 18 september 2023 @ 21:45:
Kwam er gisteren achter dat de P1 meter er donderdag mee was opgehouden en een rode ring aangaf.

Na de wifi opnieuw te hebben ingesteld werkt het weer. Er is niets gewijzigd in mjjn netwerk wat dit zou kunnen verklaren.

Is dit iets wat andere gebruikers ook ervaren en is de oorzaak ervan bekend? Ik zou het graag in de toekomst voorkomen, nu is de data van afgelopen dagen prut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 23:17
Ik heb sinds kort ook een P1 meter van homewizard. Leuk speeltje.
Mijn verbruik, met alles wat kan uitgeschakeld , is 15w. Dus wat draait nog is router, mini pc voor home assistant en koelkast die niet aan het draaien is.
Mini pc doet een 3w, router doet een 5w dus zit ik met 7w sluipverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Zet je router en pc ook uit (want dat doe je blijkbaar ook met je koelkast?) en je komt op 0 W sluipverbruik. :+
Alle gekheid op een stokje, dat is idd wel een record. Geen koelkast die continu in gebruik is, pompen in standby, monitoring leds, .........
Met één koelkast/vriescombinatie (etmaalverbruik van 450-500 Wh, wat alleen al voor een gemiddeld verbruik van 20 W zorgt) continu in gebruik, router/modem met wifi (anders geen monitoring op afstand) en sturingen in standby geraak ik niet onder een gemiddeld verbruik van 70-90 W.
De smartplugs van HW alleen al blijken verantwoordelijk voor een continu verbruik van 3 tot 6 W. :)

[ Voor 81% gewijzigd door IvoB2 op 19-09-2023 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unconnected
Yarisken schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 09:07:
Ik heb sinds kort ook een P1 meter van homewizard. Leuk speeltje.
Mijn verbruik, met alles wat kan uitgeschakeld , is 15w. Dus wat draait nog is router, mini pc voor home assistant en koelkast die niet aan het draaien is.
Mini pc doet een 3w, router doet een 5w dus zit ik met 7w sluipverbruik.
Oeh dat is wel heel weinig! Is dat niet met zonnepanelen erbij die wat terugleveren? Anders moet ik echt een nieuwe koelkast en stekkers trekken. Ik vond mijn 130watt standby (nas, rpi met hassio, router, vloerverwarmingpomp en koelkast en wat kaku stekkers) al laag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leoniq
[...]
@HomeWizard_NL

@HomeWizard_NL HomeWizard_NL
Goedemorgen. Mooi dat de bug er uit is. Werkt weer per 15 min. Top.

Gisteravond dacht ik het al gezien te hebben. Maar nu zie ik het duidelijk. Mooi opgelost weer. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Leoniq op 19-09-2023 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
unconnected schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 10:10:
[...]

Oeh dat is wel heel weinig! Is dat niet met zonnepanelen erbij die wat terugleveren? Anders moet ik echt een nieuwe koelkast en stekkers trekken. Ik vond mijn 130watt standby (nas, rpi met hassio, router, vloerverwarmingpomp en koelkast en wat kaku stekkers) al laag :P
Nee ik heb geen zonnepanelen :-). Let op, dit is als de koelkast niet aan het koelen is. Als de koelkast aan het koelen is zit ik rond de 80-90w verbruik. Mijn koelkast alleen , heb daar een fibaro stekker aanhangen, verbruikt zo'n 0,8 kw per dag. Dat is vrij veel ... .
Alle lichten zijn ook uit.

Toen ik nog niet gescheiden was lag het verbruik hier jaarlijks rond de 4500 kw met 4 personen. Vorig jaar lag het rond de 2700 kw en voor 2023 ga ik rond de 1800 kw uitkomen. Ik had vroeger ook wel 3 mini pc's draaien en ik gebruikte de droogkast ook in de zomer uit gemak. Nu is alles hier led ook.De kinderen heb ik om de week dus dat scheelt ook een pak in verbruik.
Je kan zien wanneer ik de kinderen heb :-)
https://ibb.co/nwZJxK0

Ik moet nu alles betalen van 1 loon dus dit bespaart me wel wat geld.
Verbruik als de koelkast niet aan het koelen is.
https://ibb.co/QNvKg3W
Noot: Een koelkast draait niet constant, als je dat uitmeet zie je bij mij dat er 0,9w wordt verbruikt de helft van de tijd en rond de 70-80w de andere helft van de tijd.
2 van de 3 diepvriesvakken zitten vol met lege flessen. Dit houdt de koude ook beter vast en na het openen moet de vriezer ( heb een combi ) minder opwarmen.

[ Voor 14% gewijzigd door Yarisken op 19-09-2023 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
unconnected schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 10:10:
[...]

Ik neem aan dat het verbruik gemeten werd met energiesockets? :)
Op de P1 "meter" heb ik idd ook steeds teruglevering en nooit afname (wegens PV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
IvoB2 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 09:15:
Zet je router en pc ook uit (want dat doe je blijkbaar ook met je koelkast?) en je komt op 0 W sluipverbruik. :+
Alle gekheid op een stokje, dat is idd wel een record. Geen koelkast die continu in gebruik is, pompen in standby, monitoring leds, .........
Met één koelkast/vriescombinatie (etmaalverbruik van 450-500 Wh, wat alleen al voor een gemiddeld verbruik van 20 W zorgt) continu in gebruik, router/modem met wifi (anders geen monitoring op afstand) en sturingen in standby geraak ik niet onder een gemiddeld verbruik van 70-90 W.
De smartplugs van HW alleen al blijken verantwoordelijk voor een continu verbruik van 3 tot 6 W. :)
450-500w voor 24 uur is mooi, ik zit aan 800w per dag. Die 15w is een momentopname als de koelkast niet draait en er geen lichten noch TV enzo aanstaat. Ik heb soms ook een verbruik op een dag van 7kw en andere dagen 2-3kw. Hangt ervan af of ik wasmachine, droogkast, oven, afwasmachine heb laten draaien.
Met de P1 meter kan ik ook wat high level zien hoeveel iets verbruikt. Mijn afwasmachine zit op zijn piek aan een 900 - 1000w bijvoorbeeld. Mijn TV zit, met htpc ook aan rond de 120w.
Dus leuk speeltje die P1 :-)

[ Voor 9% gewijzigd door Yarisken op 19-09-2023 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
Yarisken schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 10:27:
[...]
Nee ik heb geen zonnepanelen :-). Let op, dit is als de koelkast niet aan het koelen is. Als de koelkast aan het koelen is zit ik rond de 80-90w verbruik. Mijn koelkast alleen , heb daar een fibaro stekker aanhangen, verbruikt zo'n 0,8 kw per dag. Dat is vrij veel ... .
Alle lichten zijn ook uit.
Wanneer je koelkast continu werkt dien je deze uiteraard ook bij het continu verbruik te tellen.
Vandaar mijn "opmerking" dat wanneer je alles uitschakelt je continuverbruik nul zou zijn. :)
Wanneer je koelkast 800 Wh per dag verbruikt is dat alleen al goed voor een gemiddeld verbruik van 33 W wat bij het overige continu verbruik moet bijgeteld worden.
Een koelkast heeft idd een sinusverbruik maar uiteraard wel een verbruik over een hele dag. Om een laag "sluipverbruik" aan te tonen gaat het dus niet op even het continu verbruik te nemen tijdens het dal in de sinus.

En wat de energierekening betreft gaat het uiteraard ook over het totale dagverbruik (of nog beter, de totale netafname tussen twee meteropnames). Ik mag dan wel een continu gemiddeld verbruik hebben van een 80 W maar het etmaalverbruik schommelt hier ook maar tussen de 3-7 kWh (voor 2 personen) en dat met twee koel/vriescombi's, wifi, router/modem continu in gebruik en sporadisch pompen voor WP en SWW.
Het jaarverbruik zit dan rond een 2200 kWh (2167 kWh gemeten over de laatste 365 dagen, excl. elektrisch verwarmen, inclusief thuis laden EV). Inclusief 100% elektrisch verwarmen komt dat op jaarbasis dan op een 4400 tot 5000 kWh (afhankelijk hoe koud de winter is en hoe warm de leefruimtes verwarmd worden).
Gezien ik PV heb zit de netafname dit jaar (gemeten tot gisteren) op 125 kWh.
Ik meet de verbruiken dus niet met de P1 meter (gezien deze dat met PV niet kan) maar met individuele energiesockets van HW voor de belangrijkste stroomverbruikers en de totalen via een energiemeter in de automatenkast.

[ Voor 34% gewijzigd door IvoB2 op 19-09-2023 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unconnected
IvoB2 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 10:38:
[...]

Ik neem aan dat het verbruik gemeten werd met energiesockets? :)
Op de P1 "meter" heb ik idd ook steeds teruglevering en nooit afname (wegens PV).
's nachts gemeten op de P1 als de panelen het niet doen :9 maar het is idd een soort sinus. 130watt en soms gaat de koelkast dan aan en dan is het 255watt.
Pagina: 1 ... 91 ... 143 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic